Koel, ben er als m'n linkervoet wat beter gaat voelen zeker bij. Nog ff meeten?quote:Op maandag 4 juni 2007 00:07 schreef Grumpey het volgende:
Ik had een leuk plan om komende zondag maar eens op te gaan voor een marathon na al die beul-evenementen van de laatste tijd, kijken of dat dan ook lukt. Daarom vandaag (gister eigenlijk) geprobeerd zo lang mogelijk te lopen en te kijken hoe dat ging. Uiteindelijk 24 km gelopen, en ik had er nog wel 6 a 10 kunnen lopen, maar 42 zou me nog echt NIET lukken, voelde al echt mijn knieen protesteren. Dus we stellen de 1e keer nog maar even uit, overigens zou ik richting 3:10-3:25 lopen, daar ben ik al heel blij mee
Maar gewoon komende zaterdag VU-loop, 5,5 kilometer, kijken of ik dat nog kan (snelheid-lopen)
Welke heb je? Ik hoop voor je dat je er lekker op loopt.quote:Op maandag 4 juni 2007 08:36 schreef Landgeld het volgende:
vandaag of morgen mijn nieuwe loopschoenen eens testen!
quote:Op maandag 4 juni 2007 12:52 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Ik heb zelf vandaag voor het eerst tien kilometer (eigenlijk 9,9) gelopen, in een uur en 2 of 3 minuten. Dat vond ik helemaal niet gek.Bij de negen kilometer begon ik het overigens wel te voelen, maar ik heb doorgezet en dat vond ik best gaaf.
is goed hoor, ben altijd wel in voor mensen ontmoeten, gezelligquote:Op maandag 4 juni 2007 12:08 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Koel, ben er als m'n linkervoet wat beter gaat voelen zeker bij. Nog ff meeten?
Ohja, heb jij nu een idee waar de start, de inschrijving, het parcours en eigenlijk alles is?![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 12:52 schreef p-etr-a het volgende:
Ik heb zelf vandaag voor het eerst tien kilometer (eigenlijk 9,9) gelopen, in een uur en 2 of 3 minuten. Dat vond ik helemaal niet gek.Bij de negen kilometer begon ik het overigens wel te voelen, maar ik heb doorgezet en dat vond ik best gaaf.
Ik ben me niet zozeer bewust van het 'kantelen van mijn bekken'. (Wel van rigid body movement, trouwens.)quote:Op zondag 3 juni 2007 23:37 schreef Innocence het volgende:
Kantel je bekken naar voor of naar achteren?
bij een beetje goede zaak nemen ze de schoenen terug als ze niet bevallen nadat je er 1 of 2 keer op gelopen hebt....quote:Op maandag 4 juni 2007 14:56 schreef Claudia_x het volgende:
Over hardloopschoenen gesproken: ik vind de schoenen die ik speciaal voor het hardlopen heb gekocht helemaal niet lekkerder lopen dan de oude simpele die ik had. Volgens de loopanalyse was het de beste schoen voor mij, maar ik vind zoveel demping niet prettiger. Nu kwam ik tijdens het lezen over voorvoetlanding ook nog eens tegen dat voor een optimale elastische voorspanning je schoenen eigenlijk geen hakhoogte mogen hebben.
Nee, ik ben geen voorvoetlander. Ik probeer een middenweg te vinden tussen het juiste schoeisel vinden om mijn gebrekkige techniek te compenseren en zelf mijn techniek verbeteren. Zo'n gigantische zool vind ik niet fijn lopen. Je krijgt overal te horen dat je die demping nodig hebt om blessureleed te voorkomen en daarom heb ik doorgezet, maar ik begin nu wel twijfels te krijgen.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:51 schreef Freeflyer het volgende:
je schrijft het eea over voorvoetlanden. ben je een voorvoetlander of komt dat verhaal wel handig uit omdat de schoenen niet bevallen? er zijn niet zo gekke veel echte voorvoetlanders in nederland. ook de kenianen zijn niet van nature allemaal voorvoetlanders. ze trainen er echter een keer of 6 per week op...
Dat is goed om te horen (mijn schoenen zijn minder dan een jaar oud), maar het verandert natuurlijk niets aan het feit dat ik het antipronatieblok te dik vind (terwijl ik dat volgens de analyse wel nodig heb).quote:ook is het zo dat de commercie (de fabrikanten) tegenwoordig schoenen maken met antipronatieblokken die niet zoveel meer corrigeren als een paar jaar terug bij een vergelijkbaar type schoen. dit alles vanwege het voorvoetlanden. als je schoenen minder dan een jaar oud zijn dan voldoen ze al aan alle eisen die bij het voorvoetlanden horen.
Desondanks is "de mens" in't algemeen een voor/ middenvoetlander, omdat je op blote voeten absoluut niet met een hak-voorvoetafwikkeling kan lopen zonder pijn.quote:Op maandag 4 juni 2007 15:51 schreef Freeflyer het volgende:
[..]
bij een beetje goede zaak nemen ze de schoenen terug als ze niet bevallen nadat je er 1 of 2 keer op gelopen hebt....
je schrijft het eea over voorvoetlanden. ben je een voorvoetlander of komt dat verhaal wel handig uit omdat de schoenen niet bevallen? er zijn niet zo gekke veel echte voorvoetlanders in nederland. ook de kenianen zijn niet van nature allemaal voorvoetlanders. ze trainen er echter een keer of 6 per week op...
ook is het zo dat de commercie (de fabrikanten) tegenwoordig schoenen maken met antipronatieblokken die niet zoveel meer corrigeren als een paar jaar terug bij een vergelijkbaar type schoen. dit alles vanwege het voorvoetlanden. als je schoenen minder dan een jaar oud zijn dan voldoen ze al aan alle eisen die bij het voorvoetlanden horen.
om blessureleed te voorkomen zou ik er dan toch maar aan gelovenquote:Op maandag 4 juni 2007 16:09 schreef Claudia_x het volgende:
Dat is goed om te horen (mijn schoenen zijn minder dan een jaar oud), maar het verandert natuurlijk niets aan het feit dat ik het antipronatieblok te dik vind (terwijl ik dat volgens de analyse wel nodig heb).
klopt. alleen is het ook zo dat wanneer je moe wordt je van nature meer een haklander wordt. dat is precies de reden waarom de antipronatie blokken nog in de schoenen zitten.quote:Op maandag 4 juni 2007 16:31 schreef LedZep het volgende:
Desondanks is "de mens" in't algemeen een voor/ middenvoetlander, omdat je op blote voeten absoluut niet met een hak-voorvoetafwikkeling kan lopen zonder pijn.
als er 2 rondjes zijn vind ik dat ze wel een waterpost bij start/finish mogen hebben...je moet toch wat kunnen drinken tijdens de start en de finish!quote:Op maandag 4 juni 2007 15:51 schreef Jerommeke.nl het volgende:
Kijk, maar inschrijving zal dan ook wel zijn gewoon op de binnenplaats van de campus ofzo? Ze verstrekken echt zo weinig informatie en dat terwijl ze zo genereus zijn door alles te dokken. Ook geen telefoonnummer dat je even kan bellen of zoiets.
Hoop dat ze ook een beetje water hebben, want ook al is het maar 5.5 kilometer, ik ben natuurlijk bloedjefanatiek! En weet je toevallig ook of de mensen met eigen chip toch de borg moeten betalen?
Oei?! Als het niet snel verbetert, nog maar gauw mee terug naar de winkel!quote:Op maandag 4 juni 2007 23:07 schreef Landgeld het volgende:
vanmiddag op me nieuwe schoenen gelopen... pff.. eindresultaat na 6 km: brandende voorvoete haast verdoofd en verder ook nog aardig wat pijntjes... begint goed![]()
ga er morgen en eventueel donderdag weer op lopen. Als 't dan niet verbeterd ga ik terug, hopelijk kan dat nogquote:Op dinsdag 5 juni 2007 07:16 schreef p-etr-a het volgende:
[..]
Oei?! Als het niet snel verbetert, nog maar gauw mee terug naar de winkel!
dagelijks vind je lichaam niet fijn, en is daarnaast ook diciplinair gewoon best lastig vol te houdenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:06 schreef Miss_S het volgende:
ik begin ook maar weer eens met hardlopen
gister 3km in 25min gelopen (best goed voor mij want ik heb geen conditie)
eigenlijk wil ik dit nu dagelijks gaan doen maar weet niet hoe blij mijn lichaam er van word
ik heb nu tijd genoeg daarom wou ik het dagelijks gaan doenquote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:55 schreef Grumpey het volgende:
[..]
dagelijks vind je lichaam niet fijn, en is daarnaast ook diciplinair gewoon best lastig vol te houden
Ik zou het lekker gewoon om de dag doen, en soms 2 dagen rust. Vind je lichaam fijner voor het herstel, en is voor jezelf ook makkelijker in te plannen
ach, keertje kan geen kwaad, en het is ook nog mooi weer vandaag...ik ga ook zo rondje vondelpark lopen hoorquote:Op dinsdag 5 juni 2007 10:40 schreef Miss_S het volgende:
[..]
ik heb nu tijd genoeg daarom wou ik het dagelijks gaan doen
maar goed misschien ga ik vandaag dan wel gewoon wandelen
dagelijks is idd niet aan te raden, maar je kunt ook een beetje afwisselen. de ene dag hardlopen en de andere dag zwemmen of fietsen. dan beweeg je toch maar belast je niet de hele tijd dezelfde spieren en gewrichten.quote:Op dinsdag 5 juni 2007 09:06 schreef Miss_S het volgende:
ik begin ook maar weer eens met hardlopen
gister 3km in 25min gelopen (best goed voor mij want ik heb geen conditie)
eigenlijk wil ik dit nu dagelijks gaan doen maar weet niet hoe blij mijn lichaam er van word
als je pijn hebt lijkt het me sowieso raadzaam even pas op de plaats te maken. heb je je laten adviseren tijdens de aankoop van je nieuwe schoenen of heb je ze maar lukraak uitgezocht. ikzelf heb corrigerende schoenen en in het begin kreeg ik last van vocht in mijn knie maar na wat rust is dat gelukkig weer overgegaan. loop je schoenen een tijdje in en kijk of de pijn blijft of vanzelf overgaat. als ie blijft misschien eens langsgaan bij de fysio en misschien heb je wel corrigerende schoenen nodig. good luck.quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:25 schreef PekingDuck het volgende:
Hey, effies tussendoor een vraagje hoor. Ik ben nu ongeveer een maand geleden begonnen met trainen voor de Dam tot Damloop, maar omdat ik ben begonnen met 'normale' sportschoenen en ik nogal scheve poten heb, heb ik nu een voortdurende dreunende pijn in mijn enkel als ik erop ga staan. De pijn is niet heel erg, maar duurt nu al wel 1,5 week. Inmiddels heb ik een paar Saucony's gekocht in een hardloopwinkel, maar kan ik wel gewoon door blijven hardlopen? Ik heb vanmiddag nog 10 km gedaan. Ben ik niet bezig blessures te veroorzaken als ik nu gewoon doe alsof er niks aan de hand is?
Uiteraard heb ik niet zomaar een paar Saucony's gekocht voor 160 euro. Ik heb een filmpje laten maken van hoe het loopt etcetera en aan de hand daarvan heeft de hardloopwinkelmevrouw me mijn schoenen aangemeten. Die zijn op zich al gigantisch corrigerend en er zitten ook nog eens speciale zooltjes à 16 euro in. De nieuwe schoenen zijn dan ook niet het probleem (ze lopen fantastisch), de pijn die ik heb stamt nog uit de tijd dat ik op Scapino-schoenen van een onbekend merk liep. Het wordt ook niet erger, die pijn, maar ik voel het wel nog steeds en ik ben bang dat ik mijn enkels nu met het lopen naar de kloten ga helpen. Als ik nu stop ben ik bang dat ik kwijtraak wat ik aan conditie en spierkracht etcetera heb opgebouwd (vier weken geleden begonnen en loop nu al 10 km, daar ben ik best blij mee).quote:Op woensdag 6 juni 2007 21:34 schreef Raphaelo29 het volgende:
[..]
als je pijn hebt lijkt het me sowieso raadzaam even pas op de plaats te maken. heb je je laten adviseren tijdens de aankoop van je nieuwe schoenen of heb je ze maar lukraak uitgezocht. ikzelf heb corrigerende schoenen en in het begin kreeg ik last van vocht in mijn knie maar na wat rust is dat gelukkig weer overgegaan. loop je schoenen een tijdje in en kijk of de pijn blijft of vanzelf overgaat. als ie blijft misschien eens langsgaan bij de fysio en misschien heb je wel corrigerende schoenen nodig. good luck.
na de VU-loop is dat mijn eerstkomende eventquote:Op woensdag 6 juni 2007 21:26 schreef Raphaelo29 het volgende:
next event : www.midzomernachtcross.nl en dan ga ik voor de 10 km. meer lijkt me op een vrijdagavond niet verstandig want dan ben ik doorgaans best moe. ben vooral benieuwd of ik onder de 45 minuten kan duiken. nog meer gegadigden voor deze late avond loop in het A'damse Bos ? ik loop er samen met m'n neef en vader.
Tsja, had de hitte ook onderschat, was halverwege vanochtend toch maar even in een gebouw water wezen drinkenquote:Op donderdag 7 juni 2007 18:49 schreef Blik het volgende:
Pfff, deze hitte is niet bevorderlijk voor mijn hardloopschema.
Ik ben weleens verdwaald in de duinen bij Egmond op een hele hete dag. Mijn duurloop werd toen wel een hele lange van ruim 3 uur, en ik heb toen alle wandelaars die ik onderweg tegenkwam om drinken gevraagd.quote:Op donderdag 7 juni 2007 20:15 schreef Jerommeke.nl het volgende:
[..]
Tsja, had de hitte ook onderschat, was halverwege vanochtend toch maar even in een gebouw water wezen drinken
Succes heh! Hoop dat t mooi weer is, vandaag was het net lang genoeg droog voor alle activiteiten toch? Veel plezier ookquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:00 schreef Grumpey het volgende:
Voor mensen die de VU-loop ook lopen, ik ga waarschijnlijk van start in mijn I AMsterdam shirt (meestal zijn er ongeveer 10 mensen met zo'n shirt trouwens). Ben 24, dus zoek gewoon de relatief jongste ervan uit (vermoedelijk dan :p).
Succes iedereen die ook meedoet
Neehoor, vandaag was het goed dansen in de stortregen en bliksem bij zuco 103quote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:10 schreef annoh het volgende:
[..]
Succes heh! Hoop dat t mooi weer is, vandaag was het net lang genoeg droog voor alle activiteiten toch? Veel plezier ook
De mensen bleven?! Wat cool! Hier begon de regen pas later dus ik dacht dat t wel goed zat. Als er maar niks kapot is gegaanquote:Op vrijdag 8 juni 2007 23:32 schreef Grumpey het volgende:
[..]
Neehoor, vandaag was het goed dansen in de stortregen en bliksem bij zuco 103Wat dan wel weer een hondertal mensen deden dus dat maakte het wel weer leuk sfeertje
Dat heb ik een paar weken terug gedaan. Hartstikke leuk!quote:Op zondag 10 juni 2007 15:27 schreef Raphaelo29 het volgende:
ik ben een weekje in Luxemburg, trainen in de bergenkijken of dat een beetje lukt
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |