quote:Op woensdag 25 april 2007 22:16 schreef CrazyCharlie het volgende:
Re,
+ fraaie pose, helder ook, zal best bij het model passen.
-minder vind ik de vertekening , heel erg opvallen doet het nu ook weer niet.
Tijdens het avondeten genomen tussen soep en aardappelen door...
Piet.....
CC.
Wat VliegKnager Zegtquote:Op donderdag 26 april 2007 08:21 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik wil de topicreeks 'portretfotografie' graag even feliciteren met zijn tiende editie.
Zij hij als tvp'erquote:Op donderdag 26 april 2007 08:21 schreef Vliegvrager het volgende:
Ik wil de topicreeks 'portretfotografie' graag even feliciteren met zijn tiende editie.
Ik heb hem zelf zo gecropt (mooiste in beeld) verder ging helaas niet.. dan zou het oor al in beeld komenquote:Op donderdag 26 april 2007 23:25 schreef PdeHoog het volgende:
NiceMrFotografie. Ik vind hem wel een tikkie te krap naast het oog
Vooral de tweede is lekker, maar de steentjes op haar BH passen imo niet zo bij de strakke visagie, blik en algehele image...quote:Op donderdag 26 april 2007 23:31 schreef MrFotografie het volgende:
Ik weet niet welke ik gepost had eerder en welke niet.. hier nog een enkele uit deze serie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Die laatste is erg mooi, maar ik had haar opzij laten kijken om meer in harmonie te zijn met de rest van de pose... of haar kin iets omhoog.quote:Op donderdag 26 april 2007 23:31 schreef MrFotografie het volgende:
Ik weet niet welke ik gepost had eerder en welke niet.. hier nog een enkele uit deze serie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
portret fotografiequote:Op woensdag 25 april 2007 23:59 schreef Yoni het volgende:
De vorige zat vol:
Vorige delen:
Portretfotografie #9
Portretfotografie #8
Portretfotografie #7
Portret Fotografie #6
Portretfotografie #5
Portretfotografie #4
Portretfotografie #3
Portretfotografie #2
Mja, op schilderijen volgt de uitdroging ook niet altijd netjes die vorm. Jouw bewerking is zeker zeer lekker, en ik zie dat de mijn toch nog iets te oranje is. Dat was al een twijfelpunt bij mij. Ook de heftigheid van de scheuren wil ik niet plaatselijk aan gaan passen, omdat dat imo teveel op gaat vallen. In jouw bewerking vind ik de horizontale structuur iets te kunstmatig, maar ik ga je zeker op msn even lastig vallen over het hoe en wat!quote:Op woensdag 2 mei 2007 09:15 schreef Vliegvrager het volgende:
[...]
@freud: het idee is leuk, maar ik vind de uitvoering niet zo. Zou veel sterker zijn als de craquelure de vorm van haar gezicht zou volgen. Nu is het me een tikje te plat. Als het je bedoeling is om het op een schilderij te laten lijken heb ik (msn) ms nog wel een tipje voor je.
quote:Op dinsdag 8 mei 2007 22:11 schreef Re het volgende:
ik had er nog een paar van fem-me liggen
[afbeelding]
Ik vind de laatste 3 foto's echt van de begin jaren 90 foto's vanwege de kleurstelling en model.quote:Op zondag 3 juni 2007 08:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Marja!
En ik ben zelf de laatste tijd ook bezig geweest.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
leuke cross processingquote:Op zondag 3 juni 2007 08:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Marja!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Bedankt voor je reactie. M'n vriendin was erg vereerd door het complimentquote:Op zondag 3 juni 2007 07:43 schreef Vliegvrager het volgende:
Mooie vriendin, lekker expressief koppie.
Eerste 2 foto's zijn prima, goed gebruik gemaakt van de boomschaduw, zo voorkom je lelijke harde schaduwen en uitgebeten vlakken. Dat is ook wat er bij de laatste foto mis gaat, veel te hard licht. Het is bovendien strijklicht (valt onder kleine hoek op de huid), waardoor de structuur van de huid én het littekentje extra benadrukt worden. De blik op #3 vind ik wel minder dan op 1 en 2 maar het stoort mij eigenlijk niet.
PS: serieus aan de gang kan ook met een compact hoor.
@ borders: ik heb een sterke voorkeur voor geen.
Bordermakerquote:Op maandag 4 juni 2007 12:19 schreef AnKo het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. M'n vriendin was erg vereerd door het complimentJe opmerking over foto drie vind ik erg bruikbaar. Zal er in het vervolg meer rekening mee (proberen) te houden
Wat betreft de borders. Ga zelf nog wat experimenteren met wat andere varianten. Misschien laat ik ze in het vervolg ook wel wegIk heb ze nu met photoshop gedaan. Als twee lagen onder de foto gezet. Iemand nog een makkelijkere/betere/snellere manier om borders te maken om je foto heen?
Waarom ga je het nu uitleggen....veel vrouwen houden wel van een tikkie narcisme en arrogantiequote:Op maandag 4 juni 2007 16:21 schreef Tha_Erik het volgende:
Wéér een zelfportret. Krijg geen genoeg van mezelf.
Het is meer dat ik mezelf handig vind om te gebruiken omdat ik altijd klaarsta en precies weet wat ik wil, maar goed
[afbeelding]
Daarom dus, ik houd niet zo van vrouwenquote:Op maandag 4 juni 2007 17:09 schreef An24 het volgende:
[..]
Waarom ga je het nu uitleggen....veel vrouwen houden wel van een tikkie narcisme en arrogantie![]()
![]()
![]()
Thnx, ik wilde ze net wat levendiger en minder "plat" laten lijken dan dat ze normaal in zwart-wit foto's zijn.quote:En lekkere plaat ook. Ik vind je ogen echt super bewerkt zo...niet te veel of te weinig, psies goed![]()
quote:Op maandag 4 juni 2007 17:11 schreef Tha_Erik het volgende:
[..]
Daarom dus, ik houd niet zo van vrouwen.
[..]
Foto 3 vind ik helemaal geweldigquote:Op zondag 3 juni 2007 08:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Marja!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Deze is mooi. Contrastrijk, mooie kleuren, en door de kleding en het haar doet me dit model denken aan een soort moderne Alice in Wonderland.quote:
die rechter vraagt gewoon om een loretta lux achtige bewerkingquote:Op zondag 17 juni 2007 11:48 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik ben bezig met een serie portretten van mijn zusje, dit zijn de eerste in de reeks.
[afbeelding]
iets grotere versie
Lekkerquote:Op donderdag 7 juni 2007 22:06 schreef freud het volgende:
Vanavond een kleine idee shoot gehad met lemonlime:
[afbeelding]
die linker is wel tofquote:Op zondag 17 juni 2007 11:48 schreef bl0emetjE het volgende:
Ik ben bezig met een serie portretten van mijn zusje, dit zijn de eerste in de reeks.
[afbeelding]
iets grotere versie
I like! Ook de presentatie.quote:Op zondag 17 juni 2007 11:48 schreef bl0emetjE het volgende:
[afbeelding]
iets grotere versie
Hele mooie foto Toeps! Het effect van die spiegel is erg mooi. Zou alleen wat meer van haar hoofd willen zien. En haar kaaklijn is erg lang lijkt het, maar ik vind het erg mooi!quote:Op zondag 17 juni 2007 17:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
I like! Ook de presentatie.
[afbeelding]
HNTM jatwerk, whahaha.
erg mooie foto maar op dit niveau ga ik toch even kritisch zijnquote:Op zondag 17 juni 2007 17:15 schreef Toeps het volgende:
[..]
I like! Ook de presentatie.
[afbeelding]
HNTM jatwerk, whahaha.
Die spiegel houdt ook op bij de HNTM foto die we hebben nagemaakt. Die vlek op haar neus, dat is gewoon haar neus.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:29 schreef PankPinther het volgende:
[..]
erg mooie foto maar op dit niveau ga ik toch even kritisch zijn
de spiegel had over de hele breedte door moeten lopen, of croppen maar dan zit je erg dicht op de nagels
ze heeft strepen op haar rechter bovenarm (voor kijkers links)
links en rechts steken er losse haartjes uit die het rommelig maken (vooral boven het oor) en wat mij betreft wel weg mogen
er zit een vlek (sensor?) of muggebeet ofzo op haar rechter neusvleugel
bij die foto's van van der vlugt vond ik het ook lelijkquote:Op zondag 17 juni 2007 17:42 schreef Toeps het volgende:
[..]
Die spiegel houdt ook op bij de HNTM foto die we hebben nagemaakt. Die vlek op haar neus, dat is gewoon haar neus.
Whahaha, dát vond ik écht te fout.quote:Op zondag 17 juni 2007 17:44 schreef PankPinther het volgende:
[..]
oh en als je em toch helemaal na wil maken dan ben je het omhoog stekende vingertje vergeten
Daarom schiet ik stiekum veel op de sluitertijd of de "sportstand". (kinderen kunnen erg bewegelijk zijn). En ik heb liever egaal licht. Kinderen zijn vaak ongeduldig, dus heb je minder tijd voor het nauwkeurig kiezen van je lichtomstandigheden. Zo heb ik laatst met hard zonlicht gefotgrafeerd en met reflectiescherm (al.folie werkt ook), maar toch bleef ik flink wat schaduwen overhouden.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:42 schreef MissyMirjaM het volgende:
lieve mensen,
in korte tijd ga ik 2 keer van jonge kids portretten schieten, liefst buiten, maar heeft iemand nog tips over hoe ik dat aan ga pakken?
Ik weet het namelijk zelf nog niet zo goed
kleine kids lijken me een stuk ingewikkelder dan grote mensen
Das vreemd, alst goed is moeten die juist vrij kort zijn.quote:Op zondag 17 juni 2007 22:56 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik vind de sluitertijd van mijn 'sportstand' te lang, nouja, de foto';s die ik daarmee maak, zijn altijd lelijk bewogen
het ligt er natuurlijkok aan wat voro foto's je van kids wilt. Als je flinke closeups neemt en de mkinderen dat van tevoren weten kom je met diafragma, portret of manueelstand een heel eind.quote:Op zondag 17 juni 2007 23:02 schreef MissyMirjaM het volgende:
ja, bij mij is hij te lang, hij doet er langer over dan hij zou doen als ik 'm op een andere stand zet..
*camera tevoorschijn haalt*
Invulflits is zowiezo belangrijk tegen flinke schaduwen. Ik was hem laatst vergeten erg stomquote:Op zondag 17 juni 2007 23:05 schreef MissyMirjaM het volgende:
met de opzetflitser flitst 'ie wel, dus die gaat dn gewoon maar mee, en uitproberen maar
Das mooiquote:Op zondag 17 juni 2007 23:09 schreef MissyMirjaM het volgende:
ik wilde het in een park gaan doen (mooi weer moet), dus dat moet wel goedkomen, vind het wel spannend hoor
Ijs moet je niet breken.... ijs moet je op laten eten door de kidsquote:Op zondag 17 juni 2007 23:12 schreef An24 het volgende:
[..]
Das mooiAls je dat tegen de kids zegt, breek je gelijk enorm veel ijs
![]()
Ik plaats er deze week wel een paar. En succes ermeequote:Op zondag 17 juni 2007 23:14 schreef MissyMirjaM het volgende:
ok
ik ben wel benieuwd naar wat voorbeeldjes van je, an!
ik heb overigens wel aan de papa gevraagd om een stuk lievelings speelgoed mee te nemen, dat scheelt ook wel volgens mij.
ik hoop echt dat ik wat mooie foto's kan afleveren![]()
De eerste en tweede zijn leukquote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:11 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik zie dit topic nu pas!![]()
Heb alles eens doorgekeken en er staan echt prachtige foto's tussen..![]()
Photoshoot van 30 mei 2007 Den Haag:
Hey thanks!quote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:33 schreef An24 het volgende:
[..]
De eerste en tweede zijn leuk![]()
Voor de rest vind ik de foto's iets te "frontaal" genomen waardoor je vervorming krijgt in het gezicht. Heel dichtbij gestaan?
Bij de vierde foto vind ik de schaduwen te aanwezig. Let dus goed op waar jij je model ten opzichte van het licht plaatst. of maak een eigen reflextiescherm van bij piepschuim of aluminiumfolie.
De bewerkte foto's vind ik minder. Ze lijkt zo erg bleek en overbelicht. Verder zou ik specifiek bij dit model vragen of ze het haar los doet. (of in ieder geval er meer gebruik van maakt in het gezicht) Ze krijgt zo een erg lang gezicht en dat is niet bij iedereen mooi![]()
Hopelijk heb je er wat aan.
Oh pardon, dat wist ik niet..quote:Op zaterdag 30 juni 2007 14:39 schreef Xilantof het volgende:
@Angelic_Rose:
Met zo'n hoeveelheid aan foto's kun je in het vervolg beter een showcase openen.
ja, zoals deze bijvoorbeeld: [Showcase] Thailandquote:Op zaterdag 30 juni 2007 16:42 schreef Angelic_Rose het volgende:
[..]
Oh pardon, dat wist ik niet..![]()
Ben ik heel dom als ik vraag wat jullie bedoelen met een showcase openen? Een eigen topic bedoel je?
Als de visagie bij de "link"foto wel van jouw hand is, wanneer doen we een shoot danquote:Op zondag 1 juli 2007 22:49 schreef Toeps het volgende:
[afbeelding]
Ik besloot mijn visagieskills eens te testen.
Just kidding...
Je reageert op de verkeerde postquote:Op dinsdag 3 juli 2007 17:41 schreef Casparovvv het volgende:
[[url=http://xs117.xs.to/xs117/07272/Sergio01klein.jpg.xs.jpg]afbeelding][/url]
[..]
Minpuntjes op mezelf:
[..]
quote:
Je hebt gelijkquote:Op vrijdag 6 juli 2007 16:19 schreef pinquit het volgende:
trugvindpost
+ mooi pdehoog! de foto heeft uitstraling, ik zie alleen elke keer dat glimmertje in haar mondhoek.
Thnxquote:Op vrijdag 6 juli 2007 18:02 schreef Tha_Erik het volgende:
Nou, het is niet zo dat de hele foto verpest is, hoor. Het blijft een fijne plaat.
Ik moet bekennen dat ik dit niet echt trek (understatement). Het is teveel van alles. Als ik deze foto's bekijk weet ik niet meer waar ik naar moet kijken: naar haar kleding, naar haar make-up, naar haar pose, naar haar piercings, sieraden, naar haar haar? Het is dan ook niet mijn smaak hoe ze gekleed gaat. Ik zou als tip willen geven volgende keer iets minder opvallende attributen in de foto te betrekken.quote:Op zaterdag 30 juni 2007 13:11 schreef Angelic_Rose het volgende:
Ik zie dit topic nu pas!![]()
Heb alles eens doorgekeken en er staan echt prachtige foto's tussen..![]()
Photoshoot van 30 mei 2007 Den Haag:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Inderdaad...quote:Op maandag 9 juli 2007 14:32 schreef Robertje het volgende:
Ik vind ze best wel geslaagd...alleen jammer van de schaduw.
Afstand tot de achtergrond vergrotenquote:Op maandag 9 juli 2007 18:38 schreef Esto het volgende:
Dank jullie.
Volgens mij komt de schaduw op foto 2 door de flits (SB-800). Moet er nog mee oefenen maar hoe zou je dat evt kunnen voorkomen/ verminderen?
Wellicht even quoten over welke foto je het hebtquote:Op vrijdag 20 juli 2007 21:54 schreef lienie171 het volgende:
Mooi vind ik aan dit portret de scherpte-diepte.
hij is wat weinig spannend. je had wat meer met licht kunnen doen misschien ?
ook is de afdruk wat grijs, niet duidelijk zwart wit.
Ik weet 't niet zo goed...quote:
klopt absoluut.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:25 schreef CrazyCharlie het volgende:
In scene gezet, maar het model wist het ook niet zo goed...ik was op zoek naar een blik die ik al eerder op de plaat had gezet, blijft erg moeilijk om datgene wat je voor ogen hebt over te brengen...
neuh, meer afwezigheid....quote:Op zaterdag 21 juli 2007 13:38 schreef Xilantof het volgende:
[..]
klopt absoluut.
Mag ik vragen wat voor sfeer je neer wilde zetten? (vanuit het model) Eenzaam? Treurig?
Heel erg lekker zegquote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:44 schreef Puckzzz het volgende:
Jimi en zijn nieuwe BMX waar die erg trots op is
[afbeelding]
Lekker, maar het oog had een tikkie scherper mogen zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:44 schreef pea4fun het volgende:
Nou laat ik er hier maar eentje neergooien
[afbeelding]
Ik ga mee met de rest, je compositie is echt super, maar wordt een beetje teniet gedaan doro de te korte dof. Jammer!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 19:44 schreef pea4fun het volgende:
Nou laat ik er hier maar eentje neergooien
[afbeelding]
Hele fijne belichting Puckzzz!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:44 schreef Puckzzz het volgende:
op zich prachtige groene ogen Pea, maar idd, de dof is wel errrrrrrg kort. kunstmatig gedaan in PS?
@vader en dochter hierboven: heerlijk spontane foto, verdient een ereplaatsje in het familiealbum.
Jimi en zijn nieuwe BMX waar die erg trots op is
[afbeelding]
quote:Op zondag 22 juli 2007 13:20 schreef PdeHoog het volgende:
Oe...die is ook lekker zegEen softbox van voren en een lampje van achter voor de contouren gebruikt?
Ik vind hem echt een van je bestgelukte portretjesquote:Op zondag 22 juli 2007 13:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
thnx!
ik ben wat met belichting aan het spelen, ik hou van donkere contouren
Oe...ook lekkerquote:Op zondag 22 juli 2007 16:09 schreef Puckzzz het volgende:
zenkjoe P!
zijn grote broer heb ik ook nog ff geschotenen nu stop ik anders had ik net zo goed een showcase kunnen openen
![]()
[afbeelding]
Yupquote:Op zondag 22 juli 2007 23:24 schreef zazou het volgende:
Maar dat verder gecropped bedoel je daarmee alleen het gezicht?
En zo heeft een ieder zijn voorkeur een beetjequote:Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupMeer close-ups. Maar goed...da's mijn mening en mijn ding een beetje
Close-up is vaak best mooi, maar ik denk dat je hier ook de omgeving van de mensen een beetje mee wou nemen in de foto, om een indruk te geven van de leefswijze. Maar dit is gewoon maar een gedachten als ik deze foto's zo bekijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:24 schreef zazou het volgende:
Ja dat centraal neerzetten van het onderwerp is iets wat ik zeker nog moet afleren.
Hoor het ook erg vaak.
Maar dat verder gecropped bedoel je daarmee alleen het gezicht?
PS.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:06 schreef Xirio het volgende:
[..]
Het ligt net aan het onderwerp of de compositie centraal of volgens een van de golden-rules (use google) 'moet'.
Wat wel zo is is dat een centrale compositie erg evenwichtig is en daardoor vaak ook wat saai, dat is de reden dat veel fotografen ook fotograveren nav een van de golden-rules bv de veel toegepaste 3-3 verdeling om wat 'spanning' in de foto te brengen.
Het blijft echter puur afhankelijk van het onderwerp en gewenste beeld of een foto al dan niet centraal moet..
Hoewel ik ook van de close-ups ben, vind ik de eerste foto juist heel sterk zo...zou er niets aan veranderen... het fragiele van de man, komt zo juist goed tot zijn recht! Topfoto!quote:Op zondag 22 juli 2007 23:08 schreef zazou het volgende:
Mooie foto's allemaal![]()
Hier volgen er twee van mij die ik in Thailand hebt gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou zeker nu ik een digitale camera heb er rekening mee houden om de foto's ook in close-up en minder centraal te gaan maken.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupMeer close-ups. Maar goed...da's mijn mening en mijn ding een beetje
Dank je welquote:Op maandag 23 juli 2007 00:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Hoewel ik ook van de close-ups ben, vind ik de eerste foto juist heel sterk zo...zou er niets aan veranderen... het fragiele van de man, komt zo juist goed tot zijn recht! Topfoto!![]()
Mag ik vragen hoe je die kleuren zo krijgt?quote:Op zondag 3 juni 2007 08:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Marja!
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik maak me eerder druk om de objecten voor het modelquote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:05 schreef DevilsWhore het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Slecht verkleind, I know.
Heb je ook foto's gemaakt zonder iets voor je model? Een ketting dwars door een gezicht is niet zo handig imo.quote:Op vrijdag 27 juli 2007 23:05 schreef DevilsWhore het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
Slecht verkleind, I know.
LAUquote:
Mag u zekerquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 09:17 schreef Vliegvrager het volgende:
Mag ik u van harte feliciteren meneer de Hoog? Erg prettig portretje.en ms kan ik de pret een heel klein ietsiepietsie drukken door de woorden "bh" en "bandje" te laten vallen?
Thnxquote:Op dinsdag 7 augustus 2007 12:49 schreef Re het volgende:
lekkere plaat, enige wat ik mis zijn de lichtjes in de ogen
Ja klopt, het blijft ellende met zelfdingussen. Iemand tips?quote:Op dinsdag 7 augustus 2007 23:37 schreef Roeni3 het volgende:
[..]
Leuk portret, jammer alleen dat de focus niet op je ogen maar op je mond ligt.
Mooi man! Very nicely done!quote:Op zondag 12 augustus 2007 09:53 schreef HMaster-II het volgende:
Gisteren een foto meeting gehad in Hengelo.
Daar onder andere het FOK!.nl Weblogbeebje Twinky voor de lens gehad.![]()
[afbeelding]
Nicequote:Op zondag 19 augustus 2007 20:17 schreef An24 het volgende:
Eentje uit een shoot met Wilco
[afbeelding]
In het groot istie scherp![]()
Hou op, schei uit, altijd kloten met die dingenquote:Op zondag 19 augustus 2007 20:43 schreef -Marjo- het volgende:
[..]
Nice
Hier issie ook scherp, behalve je border
Fraai portret en hij is scherp zat hoor. Nou valt het mij op dat WIlco een 'dingetje' (litteken ws?) op zijn voorhoofd heeft. Helemaal niet erg natuurlijk, en ook helemaal niet erg dat dat in beeld komt. Maar door belichting, compositie en door de licht frons van Wilco, komt het nu wel heel prominent in beeld, en je kunt je als portretfotograaf afvragen of dat wel de bedoeling is.quote:Op zondag 19 augustus 2007 20:17 schreef An24 het volgende:
[afbeelding]
Waaaat? Volgens mij werkte zij hier een tijdje geleden bij mijn lokale postkantoor?quote:Op zondag 12 augustus 2007 09:53 schreef HMaster-II het volgende:
Gisteren een foto meeting gehad in Hengelo.
Daar onder andere het FOK!.nl Weblogbeebje Twinky voor de lens gehad.![]()
[afbeelding]
Ben het met je eens. Binnenkort zal ik ook wat donkere platen plaatsen. Daar zijn de schaduwen meer aanwezig en zie je het nog beter. Daar heb ik ze een beetje gedodgd. Alleen wilde Wilco het litteken echt laten zitten en wie ben ik dan om respectloos dat ding weg te halen.quote:Op maandag 20 augustus 2007 08:36 schreef Vliegvrager het volgende:
[..]
Fraai portret en hij is scherp zat hoor. Nou valt het mij op dat WIlco een 'dingetje' (litteken ws?) op zijn voorhoofd heeft. Helemaal niet erg natuurlijk, en ook helemaal niet erg dat dat in beeld komt. Maar door belichting, compositie en door de licht frons van Wilco, komt het nu wel heel prominent in beeld, en je kunt je als portretfotograaf afvragen of dat wel de bedoeling is.
Persoonlijk heb ik de voorkeur om wat meer om imperfecties heen te werken (tijdelijke imperfecties, zoals puistjes en wondjes shop ik hoe dan ook weg)
yes, in Strijp! en wie ben jij?quote:Op maandag 20 augustus 2007 13:01 schreef kvdv het volgende:
[..]
Waaaat? Volgens mij werkte zij hier een tijdje geleden bij mijn lokale postkantoor?
Er zitten sterkere in de serie An, zou eentje uit de z/w serie pakkenquote:Op zondag 19 augustus 2007 20:17 schreef An24 het volgende:
[afbeelding]
Hij is zo heerlijk basic, dit soort pics vind ik erg sterkquote:Op zondag 26 augustus 2007 22:02 schreef Roeni3 het volgende:
Stiekeme cross-post vanuit het 'Mooiste foto van vandaag'-draadje, maar hij hoort hier eigenlijk ook wel thuis.
Vriend van me:
[afbeelding]
De eerste is echt leukquote:Op donderdag 6 september 2007 01:00 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
zo dan...tijd voor een schopje...
dit zijn twee vervelingsfoto's
[afbeelding]
ghehehe *heren... :x *
[afbeelding]nou...roep eens commentaar
2 x eenschquote:Op donderdag 6 september 2007 07:31 schreef freud het volgende:
De eerste is echt leuk, maar zou hem echt lekker krap croppen (crap kroppen?), dan versterk je de emotie nog meer denk ik.
hmm ff krap gecropt...maar ik vind het crapquote:Op donderdag 6 september 2007 07:31 schreef freud het volgende:
De eerste is echt leuk, maar zou hem echt lekker krap croppen (crap kroppen?), dan versterk je de emotie nog meer denk ik.
quote:Op donderdag 6 september 2007 15:21 schreef BeautifulXSecrets het volgende:
[..]
hmm ff krap gecropt...maar ik vind het crap
vind juist die lege ruimte er om heen het extra geven...
[afbeelding]
ja maar ik had hem gemaakt met mijn bruine bril en dat was niet tof...moest idd rood zijn danquote:Op donderdag 6 september 2007 17:40 schreef roooosje het volgende:
[..]
![]()
! Met een grote ronde bril was ie nog leuker geweest
!
quote:Op donderdag 6 september 2007 22:33 schreef buzzer het volgende:
Leuk, echt heeel leuk
Damn, die ogen........
quote:Op donderdag 6 september 2007 23:40 schreef roooosje het volgende:
Ik vind hem echt super, Debsel!
Wat een indringende blik!quote:Op vrijdag 7 september 2007 18:15 schreef roooosje het volgende:
[afbeelding]
Hij was misschien zonder de hand en pluk haar leuker geweest he? Ach het was nof maar een onderzoek. Ogen zijn bewerkt.
![]()
Ohhh, I like! Kun je mij pm'en, mailen, posten hoe je dat hebt gedaanquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:32 schreef pea4fun het volgende:
@rooooosje, ik bedoel zoiets
[afbeelding]
mocht je het vervelend vinden haal ik em weer weg.
Ik vind die bewerking erg mooi, mag ik vragen hoe je dat precies hebt gedaan?quote:Op zaterdag 8 september 2007 21:54 schreef -Marjo- het volgende:
Laura in een heel ander sfeertje:
[afbeelding]
[afbeelding]
Photoshop Action Urban Acidquote:Op zaterdag 8 september 2007 21:58 schreef Smoked het volgende:
[..]
Ik vind die bewerking erg mooi, mag ik vragen hoe je dat precies hebt gedaan?
Ik zie je reactie nu pas en ik ben best duf nu. Ik pm je morgen wel het is nogal veel om vlug ff te schrijven voor het slapen gaan.quote:Op zaterdag 8 september 2007 19:52 schreef roooosje het volgende:
[..]
Ohhh, I like! Kun je mij pm'en, mailen, posten hoe je dat hebt gedaan. Dan kan ik het ook zo doen voor de wedstrijd!
Dat ben ik!quote:Op donderdag 20 september 2007 14:03 schreef ..bennie het volgende:
Alvast een warmmakertje voor het showcase topic dat er in het weekend aankomt van roooosje.
- .. bennie heeft heel kinderachtig alle plaatjes vervangen voor 18+ plaatjes -
je hebt alleen zo'n zunig mondje aldaar, en wat ribbelende oogschaduw, maar verder ben je het inderdaad welquote:
Ons bin zunigquote:Op donderdag 20 september 2007 14:28 schreef Re het volgende:
[..]
je hebt alleen zo'n zunig mondje aldaar, en wat ribbelende oogschaduw, maar verder ben je het inderdaad wel
quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:44 schreef freud het volgende:
Dit weekend ook An even op de korrel mogen nemen
[afbeelding]
Mja, ben wel fan van het scherpe schaduw gebeuren. Heb er ook nog een paar war de andere kant van haar gezicht beter zichtbaar is. Dit is er eentje rechtstreeks uit de camquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:48 schreef Puckzzz het volgende:
hij heeft een héérlijk sfeertje
maar toch mag je wmb een beetje gaan dodgen om bepaalde delen wat lichter te maken
Hij is tof!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 20:44 schreef freud het volgende:
Dit weekend ook An even op de korrel mogen nemen
[afbeelding]
Doel bereikt dus, want dat wilde ze ookquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:30 schreef prupke het volgende:
ik vind die eerste van je ook mooier freud.
@marjo : nee ik vind het niet een mooie foto, de schaduw bij de ogen stoort me gruwelijk (net of je de vrouwelijke zorro wil laten zien )
dat weet jij en marjo en an enzquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:34 schreef Yoni het volgende:
[..]
Doel bereikt dus, want dat wilde ze ook
Ik vind hem absoluut wat hebben, zeker omdat dit echt je doel was. Toch zie ik inderdaad persoonlijk graag meer van de ogen..vond hem recht uit de cam iets mooier!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:24 schreef -Marjo- het volgende:
Ook een portretje van An heeft:
[afbeelding]
ik denk dat je beter een zorrokapje op had kunnen zetten zodat je idd meer op je ogen had kunnen focussen en naderhand een ruis erover had moeten zettenquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik vind hem absoluut wat hebben, zeker omdat dit echt je doel was. Toch zie ik inderdaad persoonlijk graag meer van de ogen..vond hem recht uit de cam iets mooier!
Recht uit de cam was de schaduw weer wat minder. Ik heb de ogen iets naar voren gehaald hier en de schaduw wat donkerder. Ik vind dit resultaat wel iets hebben. Het is niet helemaal wat ik in gedachten had maar ik ga het gewoon nog een keer overdoen met ander lichtquote:Op dinsdag 2 oktober 2007 23:40 schreef An24 het volgende:
[..]
Ik vind hem absoluut wat hebben, zeker omdat dit echt je doel was. Toch zie ik inderdaad persoonlijk graag meer van de ogen..vond hem recht uit de cam iets mooier!
Dank u...quote:Op woensdag 3 oktober 2007 07:20 schreef freud het volgende:
Lijkt Willem Defoe wel!
Mooi hooor!quote:Op dinsdag 2 oktober 2007 22:24 schreef -Marjo- het volgende:
Ook een portretje van An heeft:
[afbeelding]
De enige belichting was een klein schemerlampje, verder was het echt pikkedonker. Mijn pics zijn op 800 en 1600 ISO geschoten. De ruis was in mijn geval inderdaad de bedoelingquote:Op woensdag 3 oktober 2007 09:00 schreef ..bennie het volgende:
Het valt me overigens op dat de plaatjes van Freud en Marjo nogal veel ruis hebben, is dat bewust gedaan?
Fraai hoor. Mooie belichting, logische comp, goede zw-conversie. Ms nog even verscherpen an het verkleinen?quote:Op woensdag 3 oktober 2007 00:18 schreef KD-fotografie het volgende:
Freud, de 1ste vind ik het mooiste, die spreekt meer.
Marjo, ik vind hem eigenlijk wel wat hebben en ik doe het je niet na.
vandaag ook eentje gemaakt met wat schaduw.
[afbeelding]
quote:
Deze twee vind ik echt erg mooiquote:Op zaterdag 8 september 2007 19:32 schreef pea4fun het volgende:
@rooooosje, ik bedoel zoiets
[afbeelding]
mocht je het vervelend vinden haal ik em weer weg.
Ik vind ze geweldig! Zo lekker veel karaker en mooie zwart wit omzetting!quote:Op woensdag 3 oktober 2007 17:07 schreef Chanty het volgende:
Mooie dof bij die tweede
Ik heb dit weekend ook wat portretjes geschoten, en nee niet van AnMaar van een wc-juffrouw. Tips zijn welkom
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
ben je te gespannen? een wijntje wil wel eens helpenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 08:34 schreef Ymke het volgende:
Ik ben gisteren wederom bezig geweest om wat zelfportretten te maken , maar ik kan niet poseren , ik zie er nog steeds op elke foto uit alsof ik moet poepen.
Hoe doen jullie dat nou ? iemand wat tips om wat normaler op de foto te komen?
Wat ik heb gemerkt is dat je zulke dingen verdoezelt bij lichtere (lees high key) foto's. Op donkere foto's zie je meer wallen en kraters zittenquote:Op donderdag 4 oktober 2007 10:32 schreef Ymke het volgende:
Dank voor je reactie , hangwangetjes heb ik ook , net zoals deuken in mn gezicht , rimpels , wallen en kraters van acne
En dan nog willen dat je leuk op de foto staat![]()
Daarbij nog een zoon die het leuk vindt om me steeds de stuipen op het lijf te jagen tijdens het poseren door vanuit de gang ineens vlak voor de lens te springen, gevolg een klopjacht door het huis om daarna met een frons en een bezweet hoofd op de foto te staan.![]()
Maar ik blijf het proberen , vanavond herkansing
Goeie DOF, maar misschien net een tikkie te weinig licht op de linker kant van haar gezicht.quote:Op maandag 8 oktober 2007 01:45 schreef fraubitch het volgende:
Een vriendin van mij voor mijn lens gehad vorige week:
[ afbeelding ]
Ik (met mijn 0,0 ervaringquote:Op maandag 8 oktober 2007 01:45 schreef fraubitch het volgende:
Een vriendin van mij voor mijn lens gehad vorige week:
[ afbeelding ]
Met alle respect, maar het model wilde juist zijn litteken bewaard hebben, omdat hij dit bij hem vind horen. Misschien volgende keer even vragen of je er iets mee mag doen? Bovendien vind ik je bewerking niet echt netjes gedaan, hij heeft nu een vlek op zijn voorhoofd.quote:Op zaterdag 10 november 2007 14:58 schreef Rickster1981 het volgende:
@An24
[ afbeelding ]
Kleine nabewerking gezien de "storende" witte vouw in zn voorhoofd
@Frisk
[ afbeelding ]
Kleine nabewerking en bijsnede om de foto toch wat interessanter te kunnen maken
analoog jaquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:40 schreef afraidtech het volgende:
@snopprinses: mooie foto's hoor, gewoon analoog?
@frisk: vind het een beetje een gewone foto, misschien te veel storende achtergrond.
hier is de mijne:
[ afbeelding ]
Oe....die is netjesquote:Op zaterdag 10 november 2007 21:07 schreef Ymke het volgende:
Snopprinses let een beetje op de glimplekjes. En waarom zo half afgeknipt?? Je hebt een mooi koppie hoor die mag er best helemaal op![]()
Van mij een spontaan portretje van mijn collega , gewoon hup zo gemaakt , niet geposeerd en gewoon bestaand licht
[ afbeelding ]
Leuk!!!!quote:Op zondag 11 november 2007 02:51 schreef Flawless2006 het volgende:
[ afbeelding ]
Mn vriendin en ik op Times Square paar weken terug
idd, maar dit is nog prima te redden in PS. probeer eens highlights & shadow flawlessquote:Op zondag 11 november 2007 09:47 schreef An24 het volgende:
[..]
Leuk!!!!
Hier had een zacht invulflitsje erg veel goed kunnen doen![]()
Sorry, maar de poses en belichting zijn niet echt ok. Was dit er eentje tijdens het 'inschieten'? De achtergrond is belicht, maar je modellen niet echt. Alles van de zijkant, dus enig licht in hun ogen mis ik. Ook valt door de pose van de rechter alles in het zwarte gat van haar jurk.quote:Op zondag 4 november 2007 21:28 schreef HMaster-II het volgende:
Vandaag een studioshoot gedaan.
Samen met een andere fotograaf 2 meiden voor de Lenzen mogen plaatsen.
De meiden vonden het een erg gezellige en boeiende middag.![]()
![]()
[ afbeelding ]
Nette foto!! Stukje haarlijnlicht bij haar arm doet het goed. Enige puntje waar ik haar ook vaak op betrapte was dat ze haar haar achter haar oor doet. Het haar over haar oor was misschien net ff tikkie mooier geweest. De kleurstelling van de foto is ook erg goed op elkaar afgestemd imo. Jammer dat door de wisselende locaties in de fabriek je met de serie niet echt die lijn vast kan houden denk ik.quote:
Mjah ik zie ze ook allemaal als losse series om eerlijk te zijn. En het stukje oor is idd nog wel weg te shoppenquote:Op donderdag 15 november 2007 07:12 schreef freud het volgende:
[..]
Nette foto!! Stukje haarlijnlicht bij haar arm doet het goed. Enige puntje waar ik haar ook vaak op betrapte was dat ze haar haar achter haar oor doet. Het haar over haar oor was misschien net ff tikkie mooier geweest. De kleurstelling van de foto is ook erg goed op elkaar afgestemd imo. Jammer dat door de wisselende locaties in de fabriek je met de serie niet echt die lijn vast kan houden denk ik.
Thnx, foto is idd een stuk beter geworden. Laat nog wel een x zienquote:Op zondag 11 november 2007 10:35 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
idd, maar dit is nog prima te redden in PS. probeer eens highlights & shadow flawless
Die eerste vind ik eigenlijk wel erg netjes hoor, moet ik zeggenquote:Op maandag 3 december 2007 13:19 schreef Dalai_Lama het volgende:
Als ik naar de andere foto's in die topic kijk, zijn die van mij eigenlijk vrij standaard.. Maar t was m'n eerste keer, so bear with me :$
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
/img]http://images.sugababes.nl/user_pics/711/711279_fbf1e0eee8.jpg[/img]
[ afbeelding ]
Die laatste is volgens mij geen portret, maar ik vond em wel wat hebben
ik vind het kant net iets te ...quote:Op maandag 3 december 2007 10:59 schreef Puckzzz het volgende:
OK, OK niet iedereen zijn cup of tea, maar ik vind het bij deze foto horen. Ik wou een klassieke foto maken met een wat softe uitstraling.
[ afbeelding ]
laat het kant en de spiegel nou net de oorsprong van het idee zijnquote:Op maandag 3 december 2007 22:41 schreef prupke het volgende:
[..]
ik vind het kant net iets te ...
Je zegt klassieke foto ... dan denk ik voor jou aan een sjieke charleston foto, die kan je ook lekker soft maken
Hij is leuk Puckzzzquote:Op maandag 3 december 2007 10:59 schreef Puckzzz het volgende:
OK, OK niet iedereen zijn cup of tea, maar ik vind het bij deze foto horen. Ik wou een klassieke foto maken met een wat softe uitstraling.
[ afbeelding ]
Tof ideequote:Op woensdag 5 december 2007 00:22 schreef Dalai_Lama het volgende:
Niet echt een portret, en waarschijnlijk teveel bewerkt voor dit topic, maar ik weet niet waar ik em anders moet plaatsen. Een fotootje van mij, gemaakt door een vriend van mij. We probeerden een beetje voor een Marlon Brando á la The Wild One effect te gaan
[ afbeelding ]
Vaak bij buurtcentra of bij een groot aantal fotospeciaalzaken kun je informatie opvragen. Je kan ook op het internet vrij veel vinden als je op termen als foto, cursus en bijvoorbeeld je woonplaats zoekt.quote:Op dinsdag 4 december 2007 06:55 schreef purmernoord het volgende:
kan iemand me vertellen waar ik een cursus (portret)fotografie kan doen?
yep.quote:Op woensdag 5 december 2007 19:03 schreef Puckzzz het volgende:
ik hou niet van foto's die via een spiegel zijn genomen door de fotograaf. vooral omdat je de camera ziet en de pose is er meestal ook naar. waarom heb je deze foto genomen? "kijk, dit is in de Thalys"
dr. Lektroluvquote:Op woensdag 5 december 2007 10:41 schreef freud het volgende:
Misschien een beetje onconventioneel:
[ afbeelding ]
sorryquote:Op donderdag 6 december 2007 06:23 schreef Toeps het volgende:
Aaah die datum! Mijn ogen!
thanks.. and agreed .. een bewerkte snapsnot met geluk dat de lijnen lopen zoals ik ze wilde.quote:Op woensdag 5 december 2007 21:33 schreef Xilantof het volgende:
Vind je na bewerking wel tof. Maar verder écht een snapshot die me niet zo kan boeien.
Wat Prupke al schreef bij de eerste foto de hand weg. Dan kijkt het een stuk rustiger.quote:Op maandag 10 december 2007 22:27 schreef pea4fun het volgende:
Ik vond deze 2 wel aardig geworden
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |