Hele fijne belichting Puckzzz!quote:Op zaterdag 21 juli 2007 20:44 schreef Puckzzz het volgende:
op zich prachtige groene ogen Pea, maar idd, de dof is wel errrrrrrg kort. kunstmatig gedaan in PS?
@vader en dochter hierboven: heerlijk spontane foto, verdient een ereplaatsje in het familiealbum.
Jimi en zijn nieuwe BMX waar die erg trots op is
[afbeelding]
quote:Op zondag 22 juli 2007 13:20 schreef PdeHoog het volgende:
Oe...die is ook lekker zegEen softbox van voren en een lampje van achter voor de contouren gebruikt?
Ik vind hem echt een van je bestgelukte portretjesquote:Op zondag 22 juli 2007 13:31 schreef Puckzzz het volgende:
[..]
thnx!
ik ben wat met belichting aan het spelen, ik hou van donkere contouren
Oe...ook lekkerquote:Op zondag 22 juli 2007 16:09 schreef Puckzzz het volgende:
zenkjoe P!
zijn grote broer heb ik ook nog ff geschotenen nu stop ik anders had ik net zo goed een showcase kunnen openen
![]()
[afbeelding]
Yupquote:Op zondag 22 juli 2007 23:24 schreef zazou het volgende:
Maar dat verder gecropped bedoel je daarmee alleen het gezicht?
En zo heeft een ieder zijn voorkeur een beetjequote:Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupMeer close-ups. Maar goed...da's mijn mening en mijn ding een beetje
Close-up is vaak best mooi, maar ik denk dat je hier ook de omgeving van de mensen een beetje mee wou nemen in de foto, om een indruk te geven van de leefswijze. Maar dit is gewoon maar een gedachten als ik deze foto's zo bekijk.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:24 schreef zazou het volgende:
Ja dat centraal neerzetten van het onderwerp is iets wat ik zeker nog moet afleren.
Hoor het ook erg vaak.
Maar dat verder gecropped bedoel je daarmee alleen het gezicht?
PS.quote:Op woensdag 11 juli 2007 03:06 schreef Xirio het volgende:
[..]
Het ligt net aan het onderwerp of de compositie centraal of volgens een van de golden-rules (use google) 'moet'.
Wat wel zo is is dat een centrale compositie erg evenwichtig is en daardoor vaak ook wat saai, dat is de reden dat veel fotografen ook fotograveren nav een van de golden-rules bv de veel toegepaste 3-3 verdeling om wat 'spanning' in de foto te brengen.
Het blijft echter puur afhankelijk van het onderwerp en gewenste beeld of een foto al dan niet centraal moet..
Hoewel ik ook van de close-ups ben, vind ik de eerste foto juist heel sterk zo...zou er niets aan veranderen... het fragiele van de man, komt zo juist goed tot zijn recht! Topfoto!quote:Op zondag 22 juli 2007 23:08 schreef zazou het volgende:
Mooie foto's allemaal![]()
Hier volgen er twee van mij die ik in Thailand hebt gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zou zeker nu ik een digitale camera heb er rekening mee houden om de foto's ook in close-up en minder centraal te gaan maken.quote:Op zondag 22 juli 2007 23:54 schreef PdeHoog het volgende:
[..]
YupMeer close-ups. Maar goed...da's mijn mening en mijn ding een beetje
Dank je welquote:Op maandag 23 juli 2007 00:24 schreef An24 het volgende:
[..]
Hoewel ik ook van de close-ups ben, vind ik de eerste foto juist heel sterk zo...zou er niets aan veranderen... het fragiele van de man, komt zo juist goed tot zijn recht! Topfoto!![]()
Mag ik vragen hoe je die kleuren zo krijgt?quote:Op zondag 3 juni 2007 08:07 schreef Toeps het volgende:
[..]
Marja!
En ik ben zelf de laatste tijd ook bezig geweest.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |