thats-me | zondag 15 april 2007 @ 21:14 |
![]() Hier alweer deel 60 in een succesvolle serie. Liefhebbers van de oude delen, komen hier aan hun trekken: eerste topic, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53, 54, 55, 56, 57, 58, 59. Om maar meteen met de deur in huis te vallen, een introductie van het meest gebruikte reizigersmat in Nederland. Goederenzut is wat minder intresse in, maar stel gerust je vraag ![]() Wat 'verdwenen' mat. soorten van enige tijd geleden als plan W, plan U of 1300-locs wordt ook niet op in gegaan, maar als iemand er wat meer van wil weten: de 'experts' lopen dit topic vaak genoeg tegen het lijf, dus vraag maar raak. Dat 'de NS' niet meer overal rijdt, zal inmiddels wel bekend zijn. 'De NS' is inmiddels oa NS Reizigers en NS Internationaal. De andere reizigersvervoerders zijn Arriva, Connexxion, Syntus en vanaf 10 december Veolia. De enige treinen van NSR die nog in het noorden komen zijn de treinen Randstad-Amersfoort-Zwolle-Groningen/Leeuwarden en een extra stoptrein Zwolle-Groningen. Voor het grensoverschrijdend verkeer rijden de volgende vervoerders: Arriva rijdt op Nieuweschans-Leer, de NMBS rijdt op Maastricht-Luik en Roosendaal-Antwerpen. DB Regionalbahn is te vinden op Heerlen-Aachen, Venlo-Hamm, en Enschede-Munster. PEG deelt met DB Regio het stuk Enschede-Gronau, maar gaat vanuit daar naar Dortmund. De andere twee grensovergangen wat het spoor betreft (Zevenaar-Emmerich en Oldenzaal-Bad Bentheim), wordt alleen overschreden door de ICE en een inmiddels gestopt Syntus-probeertraject, respectievelijk de internationale IC Berlijn-Schiphol. Verder rijden er via Roosendaal naast de stoptrein van de NMBS nog de internationale trein Amsterdam-Brussel en de Thalys naar Parijs. Leuk en aardig allemaal natuurlijk, maar waarmee wordt dat allemaal gereden? ![]() Vanaf eind 2008 zullen er nieuwe GTW's gaan rijden op Dordrecht-Geldermalsen. Het betreft hier de elektrische variant. 5 maal GTWtype 2/8 en 5 maal 2/6. Tot die tijd rijdt Arriva hier met Plan V. November 2006: Groningen-Nieuweschans-Leer December week 50: Leeuwarden-Harlingen Haven Mei 2007: Groningen-Roodeschool Juli 2007: Leeuwarden-Stavoren Augustus 2007: Groningen-Delfzijl September 2007: Leeuwarden-Groningen De serie van Arriva bestaat uit 2 verschillende type treinen. - De GTW 2/6, 2 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)2xx serie (al afgeleverd). - De GTW 2/8, 3 rijtuigen met motorwagen, nummers in de (10)3xx serie. Hieronder is een afbeelding te zien van het interieur van deze trein. ![]() ![]() ![]() Connexxion heeft twee DH1-wadlopers omgedoopt tot Veenexpress en voert daarnee de diensten uit. In de spits worden beide veenexpressen bijgestaan door een Lint van Syntus. In januari 2007 worden er op Almelo-Mariënberg nieuwe linten ingezet. De tweede lijn is de valleilijn (kippenlijn), welke ligt tussen Ede/Wageningen en Amersfoort. Hier rijdt eerst nog Plan V, vanaf september 2007 wordt op deze lijn nieuw materieel, de Protos, ingezet. ![]() ![]() Vanaf december 2007 wil Veolia op de Maaslijn gaan rijden met de Stadler GTW, net zo als Arriva heeft Veolia de GTW 2/6 en de GTW 2/8 besteld bij Stadler. De trein moet er zo uit gaan zien: ![]() Over RandstadRail wordt in dit topic niet ingegaan. Er is een speciaal topic voor RandstadRail. RandstadRail Voor meer info: kijk op http://www.randstadrail.nl ![]() Naar de NS Treinen Wiki >> ![]() Er zijn ook nog twee light-rail experimenten aan de gang: Gouda-Alphen a/d Rijn en Houten-Houten Castellum. De tweede komt vooral doordat er geen tijd was om de huidige stoptreinen ook nog op Castellum te laten stoppen. Nu rijdt er een tram van de HTM (oorspronkelijk afkomstig uit Hannover), evenals op de Rijn-Gouwelijn, waar NS samenwerkt met de HTM. De laatste is zo'n succes dat inmiddels de helft van de reizigers aldaar een andere vorm van vervoer heeft gevonden. ![]() Links: Het trammetje op Houten-Houten Castellum (foto: Ene Fles) Rechts: A32 tram op de Rijn-Gouwe-lijn. ![]() Amsterdam-Brussel (elk uur) Amsterdam-Keulen (5x per dag) Schiphol-Berlijn (4x per dag) Amsterdam-Parijs (wisselend) De verbinding naar België loopt goed en is altijd goed gevuld, net als de treinen naar Berlijn, al wil men graag laten geloven dat ze hier verlies op lijden. M.i.v. december 2003 is dus 1 van de 5 ritten geschrapt. M.i.v. december 2006 zal deze serie 140 gekoppeld worden aan het binnenlandse IC-net, met alle problemen van dien, als niet-koppelbaarheid met ICM (hoewel dat minder een probleem is doordat vanaf december 2006 Amersfoort-Amsterdam totaal los komt te liggen van de rest van de Noord-Oost IC’s) en het feit dat binnenlands treinen veel voller zitten dan deze Duitse 6 bakken (+3 Nederlandse versterkingsrijtuigen). Bovendien kunnen reizigers niet meer rechtstreeks van/naar Enschede. De verbinding met Keulen wordt verzorgd door ICE's, wat vooralsnog geen doorslaand succes is, niet in de laatste plaats vanwege de prijs al is NSI tegenwoordig qua prijs met Ryanair/Easyjet aan het concurreren. meerspannings BNL-loc (NMBS De loc kan in Nederland en België rijden (1500 en 3000V) en is eigendom van de NMBS. De rijtuigen zijn van NS (IRCm) en voorzien van een rode (NMBS kleur) raamband icm met het gele van NS. Regelmatig rijden er ook blauw-gele tussen, dat komt door de ombouwactie naar ICRm die ook voor het BNL-spul geldt. Bij gebrek aan meerspanningslocs wordt de IC vanuit Berlijn in Bad Bentheim overgenomen door een Nederlandse loc. Thalys. Als er zaken zijn die verder nog onduidelijk zijn, vraag maar raak in dit topic!! deze OP is hier te vinden En voorts geldt: ![]() Verboden voor Achterlijke Terugvind Berichten. Game on! | |
Areyoutalkingtome | zondag 15 april 2007 @ 21:15 |
Mooi zonnetje, wanneer krijgen we de berichten dat wissel niet meer werken door uitzetting van het staal? ![]() | |
Luco | zondag 15 april 2007 @ 21:16 |
Of bruggen die niet open of dicht kunnen... | |
thats-me | zondag 15 april 2007 @ 21:17 |
Treinen die wel weer door Almelo rijden. | |
Zug-Chef | zondag 15 april 2007 @ 21:23 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De rest staat op http://www.spoorvinder.fotopic.net | |
thats-me | zondag 15 april 2007 @ 21:26 |
Ziet er goed uit ![]() | |
Petre | zondag 15 april 2007 @ 21:32 |
Waar zat je Zug? | |
Zug-Chef | zondag 15 april 2007 @ 21:34 |
Bij de mooiste plek rondom Vaals ![]() Het dorpje Gemmenich is zo rustig en stil dat je van de natuur echt 200% kan genieten. Het ligt aan de Belgische kant van het Drielandenpunt, maar het is de tegenpool van het drukke Vaals. | |
Areyoutalkingtome | zondag 15 april 2007 @ 21:36 |
Rustig naast een drukke spoorbaan ![]() | |
thats-me | zondag 15 april 2007 @ 21:36 |
Aangezien het vanochtend lekker weer was, heb ik vanochtend na het werken besloten dat ik een stukje ging fietsen (en foto's maken ![]() Zo ziet de aansluiting naar almelo er nu uit. En de Andere kant. In het midden komt een goederen trein aangereden Het betrof een Veolia Transport (+3) Het oude spoor ligt er niet meer En zo zag het er 7 Dagen geleden uit En zo zag het er 7 Dagen geleden uit Toen ging ik weer terug richting huis. Lekker over de A35 Fietsen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 21:38 |
Almelo is wel een beetje The Centre of Gravity deze maand, is het niet? ![]() | |
Duvel | zondag 15 april 2007 @ 21:59 |
quote:Ach, 't komt allemaal wel goed. Ooit. Zug: mooie foto's! | |
ReisT | zondag 15 april 2007 @ 22:06 |
Voor als het nog niet duidelijk was: mooie fotos Zug! Voor morgen twee programmapunten: - ICMm in de 1500 - Tiel Passewaaij | |
Zug-Chef | zondag 15 april 2007 @ 22:21 |
Ik voel me vereerd mensen ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 22:22 |
quote:Heb ik al een maand ![]() maar een detailopname kan geen kwaad natuurlijk ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 22:23 |
quote:Zout op met je honderd-in-een-dozijn-goederentreinen ![]() | |
Zug-Chef | zondag 15 april 2007 @ 22:25 |
Nee 1000x eenzelfde uitziende koploper is boeiend ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 22:26 |
quote:Zie je mij die posten dan? ![]() | |
Duvel | zondag 15 april 2007 @ 22:36 |
quote:Hoe lang zouden ze het voor elkaar krijgen om die stellen ICMm in de 1500 te houden? | |
Zug-Chef | zondag 15 april 2007 @ 22:41 |
oja nu op RTL 5 om 22.25, RTL Travel: 10 mooiste treinreizen, al is er nu ff reclame | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 22:41 |
quote: ![]() | |
Zug-Chef | zondag 15 april 2007 @ 22:44 |
Ach zeik niet joh ![]() | |
Dr_Flash | zondag 15 april 2007 @ 22:48 |
quote:Zou dat ergens door komen denk je? ![]() | |
Jerommeke.nl | zondag 15 april 2007 @ 22:56 |
Ik wil die ICMm tussen Enschede en Hengelo hebben. Als verzachting voor het leed. ![]() | |
thats-me | zondag 15 april 2007 @ 23:21 |
Lijkt mij ook een goede verzachting voor al dat leed. ![]() | |
Dichterbijer | maandag 16 april 2007 @ 09:28 |
Zo, ook goedemorgen... Gister weer chaos op het spoor tussen Den Bosch en Eindhoven. Geen treinverkeer mogelijk door een aanrijding dus moeten omrijden via Tilburg... Iedereen daar netjes naar spoor 1... word even later omgeroepen: de trein vertrekt van spoor 2... dus iedereen onder het spoor weer door... nouja... je kent het wel... En mensen....hoe zit de 4011? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 09:28 |
Vanochtend in de IC Utrecht - Groningen: uiteraard weer veel te weinig materieel, dus hutje mutje op het balkon ![]() ![]() ![]() Ding was zonder vorm van poging tot toelichting ook +15 trouwens, maar goed. | |
vw_caddy | maandag 16 april 2007 @ 10:07 |
Nou peterselie, je hebt inderdaad gelijk. Die persdame reageert niet snel op mijn mail. Geweldige persafdeling. | |
Socios | maandag 16 april 2007 @ 10:17 |
Las ik in een vorig deel dat de sporen op het emplacement van Harlingen Haven gaan verdwijnen? Wat zonde... Ik heb juist nog gepleit om Spoor 2 op Harlingen Haven weer in ere te herstellen en van het station een mooi transferium te maken waar trein, boot, bus en eventueel een nog aan te leggen metrostelsel bij elkaar komen, maar ja, dat mooie stukje spoor moet dus weer weg... Verder morgen even met de 4011. ![]() | |
SNArky | maandag 16 april 2007 @ 10:22 |
Weet iemand waarom er op last van de KLPD er geen treinen op Delft mogen stoppen ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 10:46 |
quote:Verdacht Pakketje ![]() | |
Zug-Chef | maandag 16 april 2007 @ 11:02 |
quote:Klopt, maar het gaat naar een goed doel. de Stoom In Friesland stichting die gaat stomen tussen Sneek en Stavoren | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 11:32 |
quote:Een metro in Harlingen?? | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 11:33 |
quote:Ja, stel je voor dat mensen je verhaal serieus nemen ![]() | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 11:38 |
quote:"Alles begint met ambitie." ![]() | |
biertapper | maandag 16 april 2007 @ 12:11 |
quote:Volgens mij zijn bermbranden dit jaar het probleem: Bermbranden Driebergen - Maarn Tussen Driebergen Zeist en Veenendaal Centrum en tussen Driebergen Zeist en Ede-Wageningen moeten reizigers rekening houden met een vertraging van meer dan 60 minuten. Door bermbranden rijden er tussen Driebergen Zeist en Ede-Wageningen en tussen Driebergen Zeist en Veenendaal Centrum geen treinen. ![]() Derde keer al op dat traject ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 12:23 |
quote:Ja, was nog wat blijven staan van vorige keer ![]() | |
JDude | maandag 16 april 2007 @ 12:24 |
Breda-Tilburg stond ook altijd wel bekend om een goeie fik. Dit jaar valt het gelukkig nog mee. | |
JDude | maandag 16 april 2007 @ 12:25 |
Het fikte daar zelfs een keer tussen de twee sporen in. Ik zag de machinist uit z'n 1800 klimmen met een handblusser ![]() | |
biertapper | maandag 16 april 2007 @ 12:26 |
En nu ook in een fik op station Vleuten: 12:23:50 16-04-07 22 G BRAN P 1 BUITENBRAND STATIONSSTRAAT 53 VLEUTEN ( VLT ) Station Vleuten Eenh: VLT713 UTR902 704161223500708516 0708516 BRW Utrecht-Vleuten ( Postcommandant ) 704161223500708515 0708515 BRW Utrecht-Vleuten ( Korpsalarm ) 704161223500708513 0708513 BRW Utrecht-Vleuten ( TS-713 ) 704161223500708473 0708473 BRW Utrecht ( TS902 Leidsche Rijn ) 704161223500708470 0708470 BRW Utrecht ( Kazernealarm Leidsche Rijn ) 704161223500706001 0706001 BRW Utrechts Land ( Monitorcode ) | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 12:52 |
quote:Waar is de sproeitrein als je 'm nodig hebt? | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 13:05 |
quote:Komtie aan hoorrrr ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 13:09 |
quote:de Blustrein? ![]() | |
Remco | maandag 16 april 2007 @ 14:30 |
Net kwam er een trein met 10 bakken(2x3 en 1x4) uit Leeuwarden en daar kwamen nog een keer 6(2x3) uit Groningen bij en die gingen gecombineerd naar Amersfoort.... Dat mag/kan toch helemaal niet? | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 14:42 |
volgens mij mag dat officieel niet nee.. maar als je geen mcn heb.. moet je of toch maar rijden.. of een 3 bakken achterlaten.. :/ | |
JDude | maandag 16 april 2007 @ 14:43 |
Is niet helemaal de bedoeling maar komt wel eens voor. Heb ook wel eens in 5x3 gezeten. | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 14:44 |
quote:5x3 mag toch nog? 15 is toch the max? | |
JDude | maandag 16 april 2007 @ 14:45 |
Hm, dacht 14. Maar goed. Dat van die ramen. Mja. Ik mag hopen dat de airco's van ICMm wel de zomer overleven ![]() | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 14:54 |
quote:Ze hebben vandaag alvast een goede test! ![]() | |
JDude | maandag 16 april 2007 @ 15:11 |
Hehe dat wel ja. Ik zie alleen net dat dat van die ramen in een ander topic werd besproken. Verwarring. Ik kom die Dr. Fles ook overal tegen ![]() | |
Betse | maandag 16 april 2007 @ 15:19 |
Kwam net rond 13.50 een ICE tegen op Den Bosch. Zal wel omrijden vanwege die bermbranden. Maar euh, nogmaals de vraag: Wat doen ze bij de vernieuwde koplopers met de loze ruimte bij de doorloopkop? Want zoals het nu lijkt zit er gewoon lucht. | |
Dichterbijer | maandag 16 april 2007 @ 15:30 |
quote:klopt | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 15:33 |
vanmorgen wel een ICM (nummer onbekend) welke vanaf LW kwam om 8.24 @ heerenveen ongeveer.. daar hien een raam wat scheef in ![]() | |
Remco | maandag 16 april 2007 @ 15:46 |
Iemand trouwens enig idee hoe laat ik weer met de trein vanuit Almelo kan? Op het station hing groot aangeplakt dat vanaf 8 uur vanavond geen treinverkeer mogelijk was vanuit Almelo maar niet wanneer het wel weer kon ![]() Dus zou het morgenochtend klaar zijn? | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 15:55 |
quote:Nee, zie de ProRail-site: "Werkzaamheden Almelo-Hengelo woensdagavond 18 april klaar". Laat niet veel te raden over, toch? ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 15:55 |
quote:Sja dude, poep gebeurt ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 15:56 |
quote:Nee, lijkt me duidelijk: Dat loopt uit tot de ochtend van 8 november ![]() 2018 ![]() | |
Remco | maandag 16 april 2007 @ 15:58 |
Ah oke ![]() Had de NS ook wel ff op hun site kunnen zetten of tenmisnte op die aanplakbiljetten ![]() Word dus fietsen naar wierden | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 16:02 |
quote:dan kunnen ze er meteen wel 25kV boven hangen :p | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 16:04 |
quote:Dat bedenken ze op 9 november dan he ![]() | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 16:05 |
quote:Dan krijg je er in elk geval geen ICMm meer langs. | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 16:08 |
@ Fles, ooh.. dan kunnen ze meteen weer afsluiten? @duvel.. die zijn dan wel weer oud :-P die rijden dan op de schrootlijn ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 16:30 |
quote:Goed he ![]() quote:15 is idd het maximum. | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 16:32 |
Vandaag was ik er lekker vroeg bij door de 6.57 sneltrein naar Gn te nemen. Tot mijn verbazing zag ik 2 DH1'tjes klaarstaan ter versterking van de stoptrein naar Gn. Uit Gn kwam op dat moment nog een DH2 aangereden. Onderweg ben ik nog 2 setjes wadlopers op Lw-Gn tegengekomen. Het schijnt de nieuwe inzet bij Arriva te zijn. ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 16:34 |
Vrijdagochtend zat ik in de 11.01 trein van Groningen naar Leeuwarden. Tussen Buitenpost en Zwaagwesteinde bleek dat de machinist tijdens het rijden wel degelijk de camerabeelden bekijkt, getuige wat ik hoorde. "Wilt u de voeten van de bank halen meneer?" "Dank u" Was wel grappig om te horen ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 16:35 |
whehe, :p | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 16:37 |
quote:Dat hebben ze vervangen door een "technische ruimte". Dat kan dus heel goed idd lucht betekenen ![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 16:40 |
Ze hebben er zeker een zwikje reserve onderdelen liggen voor het geval het stel onderweg stil valt en ze het stel moeten repareren ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 16:43 |
quote:je had er een mooie PLEE in kunnen maken.. | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 17:26 |
Had gekund ja. Ik wil graag die idioot wel horen die verzonnen heeft dat reizigers op het traject Lw-Gn voorlopig weer met wadslopers moeten reizen als ze de stoptrein nemen ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 17:30 |
beter een wadsloper dan een maasloper! >:P | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 17:31 |
tsja, ik was vanochtend echt verbaasd | |
ReisT | maandag 16 april 2007 @ 17:32 |
Vanmiddag de 4011 maar even uitgetest tussen A'foort en A'dam, eerst reed die samen met de 4208 (niet-gemoderniseerd viertje), niks aparte omloop dus. Hier wat foto's: ![]() ![]() ![]() Ziet er allemaal netjes uit natuurlijk, behalve dan dat de reisinformatieschermen schitteren door afwezigheid. Ook die mooie grote displays aan de buitenkant waren blanco. En de omroepinstallatie deed het nog niet helemaal, ging eerst gepaard met een hoop gepiep, later werd het beter. Grootste, en eigenlijk enige, minpunt is de beenruimte. Die is iets minder geworden, net zoals in ICRm. Daar heb ik opzich geen moeite mee, het is nog steeds zeer redelijk. Alleen heeft iemand bedacht de prullenbakjes bij de coach-opstelling in het midden achter de bank te hangen. Daar zit ik dus de hele tijd hinderlijk met m'n knie tegenaan. ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 17:32 |
wou je Dm90 op de stop? | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 17:36 |
Die ICMm ziet er mooi uit @Ou-Tannu: Dan blijft er niets voor de sneltrein over. Dat is ook niet de bedoeling. Het is net alsof ze een lekkere worst voorhouden en deze nu vervangen door een miniknakworstje. | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 17:37 |
mja, kweeniet hoeveel DM90 Arriva heeft? stelletje of 6? | |
ReisT | maandag 16 april 2007 @ 17:37 |
Kom ik gelijk met de volgende nieuwigheid:![]() ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 17:39 |
quote:4 stuks: 3446-3449. De 3446 is na een afwezigheid van een dikke week weer terug. | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 17:40 |
quote:Ik vind het niet helemaal passend in het landschap | |
Wadloper | maandag 16 april 2007 @ 18:06 |
quote:Daar komt volgens mij allemaal technisch spul in ![]() Is me wel verteld, maar weet niet meer wat er kwam ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 18:06 |
de Airco! | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 18:21 |
quote:Die hangt bij ICRm onder de trein, ik geloof dat ik foto's van ICMm heb gezien waar ie ook onder de trein hing. Die prullenbakjes tussen de stoelen lijken me behoorlijk ruk... | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 18:23 |
quote:oh maar ICRm is toch getrokken / duw mat? | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 18:24 |
ICRm is idd getrokken/geduwd mat. De prullebakjes lijken me idd ook niets. Zit je zo met je knie tegenaan. | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 18:27 |
dus ik zie niet in waarom de airco bij een ICMm er dan ook persee onder moet hangen :p | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 18:29 |
quote:Ehm ja, en? Je hebt per ruituig een arco-unit nodig, ook bij de Koplopers. ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 18:30 |
quote:true, :p als ze maar niet 100dB gaan produceren als ze stil staan op het perron :p | |
TweakersOnly | maandag 16 april 2007 @ 18:40 |
Broerlief had 't over veramderingen met de intercity's tussen Eindhoven en Heerlen/Maastricht. Normaliter vertrekt in Eindhoven van spoor 2 de intercity en wordt deze in Sittard gesplitst. Vanaf vandaag komt de intercity binnen op spoor 1 en rijdt vervolgens alleen maar door naar Maastricht? Dus altijd in Sittard overstappen voor richting Heerlen? Klopt dit? | |
blup | maandag 16 april 2007 @ 18:45 |
is Utrecht Zuilen al in gebruikt eigelijk? | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 18:46 |
quote:Waarom zouden ze dat doen? Doen ze bij ICRm ook niet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 18:47 |
quote:Nee, nog even een paar weken uitgesteld begreep ik ![]() ![]() | |
blup | maandag 16 april 2007 @ 18:49 |
Reed er gister langs, zag er opzich wel puik uit, alles stond leek het al zoals 't hoort. | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 18:59 |
quote:Het zou tegelijk met de viersporigheid van Amsterdam - Utrecht in dienst moeten komen dacht ik. | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 19:07 |
quote: ![]() Wel dikke schijt dat ze die 4sporigheid niet met koninginnedag afhebben hoor ![]() ![]() | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 19:16 |
quote:Bij mijn weten wordt de viersporigheid Amsterdam - Utrecht op 25 april 2007 om 4.50u in dienst gesteld. ![]() | |
Peterselieman | maandag 16 april 2007 @ 19:20 |
Maar het station nog niet ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 19:24 |
quote:Nee dat volgt op maandag 7 mei om 05:27 met de eerste stopper naar Amsterdam ![]() | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 19:26 |
quote:Vervelend, waarom niet gewoon tegelijk met de viersporigheid? | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 19:27 |
quote: ![]() *naar Vingerverfbrigade wijst | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 19:28 |
quote:Dat kan, maar het zou ook aan NSR kunnen liggen, zie Tlp (of wat de afkorting ook moge zijn). | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 19:29 |
Ik weet het iig niet ![]() | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 19:45 |
quote:Ik ook niet, ik doe niet aan reizigersstations. ![]() | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 20:44 |
Oh niet weer zo'n cargorukker ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | maandag 16 april 2007 @ 20:45 |
als de cargotrein niet 1 grijze vieze sliert is :p dan scheelt dat al ![]() | |
Duvel | maandag 16 april 2007 @ 21:04 |
quote:Nee maf. ![]() | |
thats-me | maandag 16 april 2007 @ 21:12 |
Hoor hier in Wierden al een uur lang om de zoveel minuten een MCN die op de claxon ramt. Iemand een idee waarom? | |
italiaan1987 | maandag 16 april 2007 @ 21:15 |
volgende week naar praag met school...met de trein kijk of ik onderweg nog wat plaatjes kan schieten:) zal leuk zijn ![]() Heen 23-4: Rotterdam - venlo ICK waarschijnlijk Venlo - Dusseldorf DB Regional bahn Dusseldorf - Berlijn ICE (geen idee welke) Berlijn - Praag (EC, geen idee wat voor mat. dat is...ik denk zo'n zelfde trein die vanaf schiphol naar berlijn gaat) Terug 26-4: Praag - Dusseldorf DB Nachtzug Dusseldorf - venlo DB Regional Bahn Venlo - Rotterdam ICK waarschijnlijk | |
Dr_Flash | maandag 16 april 2007 @ 21:35 |
quote:Ga het hem vragen? ![]() En het is trouwens een tyfoon, geen claxon ![]() | |
thats-me | maandag 16 april 2007 @ 21:49 |
Gaat om het idee, het maakt een hoop lawaai.:) En ik bedoel eigenlijk elke trein die langs komt gebruikt de tyfoon. Maar sinds een 21.30 heb ik er geen 1 meer gehoord. [ Bericht 21% gewijzigd door thats-me op 16-04-2007 21:56:13 ] | |
ReisT | maandag 16 april 2007 @ 23:50 |
quote:Deze unit onder de ICMm maakt een hoop lawaai als 'ie stilstaat, dus dat leek me de airco. ![]() | |
MREn | maandag 16 april 2007 @ 23:53 |
Dat is volgens mij gewoon de compressor, die bij ICM inderdaad een aardig geluidje kan maken. Airco hoor je bijna niet in treinen, luister bv. maar eens naar ICE, ICR of Lint. | |
MREn | maandag 16 april 2007 @ 23:54 |
Voor de liefhebbers die een nummertjesrukker willen horen klaarkomen op de 4011: http://youtube.com/watch?v=9C22ZtQmYto | |
MREn | maandag 16 april 2007 @ 23:58 |
quote:Giflek DSM Gist | |
Doc__Zenith | dinsdag 17 april 2007 @ 00:02 |
- [ Bericht 99% gewijzigd door Doc__Zenith op 17-04-2007 00:17:50 (nice, al loopt de reisplanner dan wel achter?) ] | |
MREn | dinsdag 17 april 2007 @ 00:05 |
quote:Sporen 1/2 zijn inderdaad omgewisseld, vertrektijden zijn verlaat om overstap 1900->800 te verbeteren, omdat de 1900 vrij sturctureel te laat aankomt in Ehv. Splitsen in Sittard is niets aan gewijzigd. | |
ReisT | dinsdag 17 april 2007 @ 01:02 |
quote:Wat doet een compressor dan eigenlijk? Oftewel, wat is daar zo 'gewoon' aan? | |
MREn | dinsdag 17 april 2007 @ 01:14 |
Het zelfde als iedere andere compressor: lucht samenpersen ondere hogere druk. In het geval van treinen dus voor het behouden van de druk in de remleiding. Geen druk = remmen vast (dus failproof bij leidingbreuk enzo). | |
Duvel | dinsdag 17 april 2007 @ 05:44 |
quote:Bij ICM loopt een actie om alle compressoren te vervangen momenteel. De oude maakte inderdaad een hoop herrie, de nieuwe niet meer. Hij is te herkennen aan een kast waarop Atlas-Copco staat. De kast op de foto ziet er iets anders uit. | |
JDude | dinsdag 17 april 2007 @ 10:17 |
quote:Vl - Rtd weet je nooit zeker. Kan ook ICRm, IRM, ICM zijn ![]() Berlijn-Praag heb ik ook eens gereden, toen met een trein die qua stoelopstelling overeenkomt met het ICK hier. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 10:31 |
Düsseldorf - Praag via Berlijn is trouwens wel een achterlijk eind om, maar goed ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 17 april 2007 @ 10:57 |
quote:*fap* *fap* *fap* ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 11:00 |
de 4011 zou in de 1500 moeten rijden, maar ipv daarvan rijdt het stel in andere NO diensten | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 11:03 |
quote:Heerlijk toch? ![]() ![]() | |
Robin2130 | dinsdag 17 april 2007 @ 11:25 |
IK heb hem nog nooit gezien, maar dat komt vanzelf wel ![]() De 4011 vind ik echt een bruut ding om te zien ![]() Maar de "oude" ICM's vind ik ook wel weer wat hebben ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 17 april 2007 @ 11:33 |
quote:En dan zet je ze niet eens hier neer die foto's? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 11:35 |
Waarschijnlijk is ie aan het fappen op de foto's | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 11:47 |
Waarschijnlijk zijn jullie gewoon te beroerd om even terug te lezen The trainpix, news and talktopic, part 58 | |
italiaan1987 | dinsdag 17 april 2007 @ 11:51 |
quote:ja maarja het was het makkelijkste wat we konden doen...anders had je ergens 5 minuten overstaptijd (in weimar ofzo) Dat is toch wel riskant zeker met een groep van 30 man | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 11:51 |
Ik had geen zin om het op te zoeken ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 11:54 |
quote:Leipzig Hbf, 22 man, 4 minuten. Is me ook ooit gelukt ![]() | |
italiaan1987 | dinsdag 17 april 2007 @ 12:05 |
quote:haha ja zal best, maar er hoeft maar toevallig voor station leipzig even een rood sein te zijn en weg aansluiting | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 12:05 |
quote:Ja, was ook wel een wonder dat dat allemaal goedgegaan is ![]() | |
italiaan1987 | dinsdag 17 april 2007 @ 12:15 |
quote:zeker sprinten als een gek naar de volgende trein :p | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 12:32 |
quote:Ja, en dat ongeveer 14 keer ![]() we waren met het Schönes Wochenende ticket van Emmerich naar Görlitz onderweg (in 1998) ![]() | |
italiaan1987 | dinsdag 17 april 2007 @ 12:38 |
quote:ja dan maakt het ook wat minder uit als je een trein mist, die zelfde trein gaat dan weer een (Half) uur later. Wij hebben gereserveerde plaatsen, en een tarief dat alleen voor de gekozen treinen geld. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 13:03 |
quote:Wij hadden een schema waarin we de overkant alleen konden halen als er niets mis ging ![]() | |
hooibaal | dinsdag 17 april 2007 @ 15:17 |
![]() Google Earth is tof ![]() | |
MREn | dinsdag 17 april 2007 @ 15:24 |
quote:Dat is niet zo, als je een aansluiting mist, zijn ze verplicht om je te accepteren op de volgende trein. * MREn heeft ooit eens op de laatste seconde de trein van Rijeka naar München gehaald, omdat men het in Nederland gangbare concept van busstation naast het treinstation nog niet overal even logisch schijnt te vinden. | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 15:52 |
quote:Want? Er staan nu ook stations bij of zo? Zoals in Zwitserland waar alles beter is, zoals iedereen weet? | |
Zug-Chef | dinsdag 17 april 2007 @ 16:00 |
Aanrijding tussen Lw en Gw again... 5e keer ondertussen al.... | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 16:01 |
quote:Heb je he, moet je daar maar niet met wadlopers gaan rijden ![]() Wat is er nou weer geraakt? Een aardappel? | |
MREn | dinsdag 17 april 2007 @ 16:03 |
quote:Ik geloof niet dat daar erg veel wadlopers komen ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 16:05 |
ow, ik las Lw en Gn ![]() | |
sanni | dinsdag 17 april 2007 @ 16:05 |
hier een pic van de trein die mij richting de oosterburen brengt en hier een closeup tijdens het instappen een uur of wat geleden.![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 april 2007 @ 16:07 |
ze willen de ICM versnelt door de revisie krijgen? ![]() krijgt een te zwaar beschadigt stel ook voorrang? | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 16:08 |
quote:een uur en 4 minuten bedoel je ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 16:12 |
quote:Nee | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 april 2007 @ 16:12 |
quote:hmpf wat een onzin? ze moeten hem dan toch al maken.. | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 16:13 |
quote:Daar gebeuren zeer vaak aanrijdingen met personen. Het lijkt wel alsof daar een magneet in de buurt is die het aantrekt | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 16:14 |
quote:Ja, maar dat is een andere afdeling van het RB in Haarlem ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 april 2007 @ 16:16 |
quote:is dat niet..GELDVERSPILLING? | |
italiaan1987 | dinsdag 17 april 2007 @ 16:54 |
quote:ja maar een aansluiting van 4 minuten is toch geen officiele aansluiting? | |
Wadloper | dinsdag 17 april 2007 @ 16:57 |
quote: ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 april 2007 @ 17:00 |
quote:hoelang duurt het voor die eens verdwaalt naar gn of lw? | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 17:01 |
In Lw is ie vandaag al geweest ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 17:33 |
Eindelijk weer een nieuwe GTW. De 10309 wordt nu op Somda gemeld als in Nederland zijnde | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 april 2007 @ 17:55 |
woot! ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 18:44 |
http://www.nu.nl/news/104(...)_conducteurs_af.html Ik zeg: Gegen die Mauer und abschiessen ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 april 2007 @ 18:47 |
quote:OV gratis maken..? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 18:48 |
Nee, die lui zeer streng aanpakken en het meisje heropvoeden | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 18:49 |
quote: ![]() er weet er weer eentje de slechtste zet van het bord te vinden hoor ![]() ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 18:50 |
Nou ja goed, dat was ook maar een kleine tram-deviatie. Trein: ik had heul DRIE bakjes ICM om 17:40 van AMf richting Ut. Het was weer het gebruikelijke "treintjes rijden, NOT reizigers vervoeren". | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 18:51 |
Sardientjes in een blikje? | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 18:57 |
quote: ![]() ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 18:58 |
Ik lees net op Somda dat de 4011 de 1500 weer ingestuurd gaat worden. Ze zijn daar wakkergeschud | |
JDude | dinsdag 17 april 2007 @ 19:02 |
quote:Een IRM-viertje in de avondspits op de 1900 doet het ook leuk. Al was die niet stampvol, maar gewoon druk. Klacht: die stoelen van ICK zitten veul beterder ![]() | |
Dr_Flash | dinsdag 17 april 2007 @ 19:07 |
Wanneer komen die extra 50 stellen virm? Ik bedoel, het is en blijft natuurlijke een KUTtrein, maja, beter dan lopen ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 19:08 |
Nog even een jaartje geduld, Fles | |
JDude | dinsdag 17 april 2007 @ 19:09 |
Komt dan ook de aflossing voor het mat'64? Vandaag trof ik er eentje waarvan het balkon gestript was van alle klapstoeltjes en zelfs de reclamebordjes lagen er half af. Voetbaltreintje geweest ofzo? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 19:10 |
Kon je het slopen weer niet laten ![]() Idd volgedend jaar komt ook de eerste serie nieuwe sprinters | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 20:04 |
Vandaag is er ook Mat'64 in de 1900 gezien: 1xT+4xV maakt een totaal van 12 bakken in een trein | |
JDude | dinsdag 17 april 2007 @ 20:06 |
Je zult er maar mee van Eindhoven naar Den Haag moeten ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 april 2007 @ 20:09 |
liever een T dan de V ![]() | |
Fred | dinsdag 17 april 2007 @ 20:22 |
In het verleden regelmatig laat in de avond een losse plan V op de 1900 gezien. Vanmiddag op de Binckhorst stonden 3 ICK-treinen en een ICR+BDs-stam te staan. Waardoor er dus vIRM op de 1900 reed en mijn trein naar Nijmegen een stel korter (en dus voller) was. | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 20:23 |
Het had geloof ik met een ontsporinkje op Binckhorst te maken | |
Duvel | dinsdag 17 april 2007 @ 20:38 |
quote:Hij stond vanmiddag op 't emplacement bij Rotterdam Centraal. Geen idee wat ie daar te zoeken had. Jammer dat ie niet in mijn trein zat vanmorgen. | |
MREn | dinsdag 17 april 2007 @ 21:46 |
quote:Ah, je bent maar 1m50? Heb liever de V, vooral 1e klas, dat zit lekker rustig aan het uiteinde waardoor er niemand door moet. Vooral rustig als de hc voorin de cab zit en de 1e klas achterop zit. Kan je je nog eens laten afzuigen ofzo. | |
MREn | dinsdag 17 april 2007 @ 21:49 |
![]() | |
italiaan1987 | dinsdag 17 april 2007 @ 21:51 |
quote:ach in nederland kan dat Ben benieuwd hoe men in Duitsland reageert als er ipv van een IC een hele lang Regional bahn komt binnen rijden. | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 21:51 |
Jammer dat niet de gehele trein geplaat is, maar het geeft een goede indruk hoelang zo'n trein is | |
Duvel | dinsdag 17 april 2007 @ 21:54 |
quote:Dit had ik graag voorbij horen komen, wat een eind trein! Is dat trouwens wel binnen de specs, 4xV+1xT? | |
SpeedyRich | dinsdag 17 april 2007 @ 21:54 |
quote:Tilburg CS Zug chef nice pics ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 21:57 |
quote:Maximaal 5 gekoppelde stellen was het toch? Dan mag het wel. Ik meende dat er ook eens een keer 6xV is geweest toch? | |
MREn | dinsdag 17 april 2007 @ 22:02 |
10 bakken is min of meer het officiele dienstmaximum, maar dan moeten wel van twee stellen wat laagspanningshandel afgekoppeld worden. Was vroeger dagelijkse kost in de 6000; 10 bakken plan V. | |
Duvel | dinsdag 17 april 2007 @ 22:20 |
quote:Max. 800A per installatie, zes keer 800A (want T = 2xV) = 4800A is te veel. ![]() | |
Ou-Tannu | dinsdag 17 april 2007 @ 22:43 |
ja dus.. 1400kW voor 1x T 552kW voor 1x V :/ (motor vermogen) | |
Remco | dinsdag 17 april 2007 @ 23:03 |
Vanmiddag 3x VIRM 6(!!) op Zwolle spoor 3 die werd daar heen gereden(Niet instappen op de borden) stond 5 minuten aan het perron zonder de deuren te openen en reed in zijn geheel weg richting Meppel. Dat was echt gigantisch lang paste bijna niet op het perron. | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 23:07 |
Pff. De stellen zullen wel naar OnOb zijn gegaan | |
Eix | dinsdag 17 april 2007 @ 23:41 |
quote:Ik ben ooit eens op een maandagavond met een los Vtje van Den Haag CS naar Eindhoven gereisd. Wat was ik gaar toen ik daar aan kwam, en het verschil met ICRm toen ik daar even later instapte (moest ri. Limburg) merk je dan ook wel heel erg. ![]() | |
Dichterbijer | dinsdag 17 april 2007 @ 23:45 |
quote:Klopt! ik zag deze langzaam rijden op het rangeerterein van Onnen... erg lang gevaarte ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 17 april 2007 @ 23:51 |
Had ik het toch goed gegokt. | |
Dichterbijer | woensdag 18 april 2007 @ 00:19 |
Vandaag tevens de eerste keer dat ik mijn geld ben gaan terug vragen bij de NS vanwege het op onthoud wat ik zondagavond had tussen Den Bosch en Eindhoven. Was meer dan een uur later in Eindhoven... dus dat betekent: gehele bedrag terug... maar goed daar zal wel weer 6 maand overheen gaan... | |
MREn | woensdag 18 april 2007 @ 00:30 |
GTBV gaat vrij vlot geloof ik... Maar ik vraag het zelden aan eigenlijk, doe het meestal ook uit frustratie, als zo'n aansluiting recht voor je neus de deuren dicht flikkert en wegrijdt. | |
Dichterbijer | woensdag 18 april 2007 @ 00:31 |
quote:Het gaat hier om meer dan 19 euri: Groningen --> Eindhoven... dat wil ik wel ff terug hebben dan ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 08:09 |
quote:Dit ga ik vanavond, als ik eraan denk, thuis nog even na. Ben nu wel benieuwd. Volgens dit sommetje zou die trein iets 2,5kA trekken, en dat vind ik best weinig. | |
Robin2130 | woensdag 18 april 2007 @ 08:27 |
quote:En nu op de foto's wachten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 08:46 |
quote:Mwoa, ik zie ook geregeld 14-15-16 (?) bakken ICM in 1 trein rijden, dan moet dit ook wel kunnen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 08:47 |
quote:Och, met de WK wisten ze een 1700 met IC-rijtuigen ook als ICE in te leggen. MET toeslag he ![]() Geen wonder dat er niemand in zat ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 08:50 |
Dan ben je idd niet echt slim bezig | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 09:15 |
quote:Ik zag al iets staan over "uitgelopen werkzaamheden tussen Uitgeest en Wormerveer." En we weten inmiddels wel wat "uitgelopen werkzaamheden" kan betekenen, dacht ik. Zijn ze vanmiddag om 14:27 niet klaar daar trouwens of zo, daar was toch wat mee? | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 09:19 |
quote:Materieeltekort bij veolivla. ![]() ![]() ![]() | |
Remco | woensdag 18 april 2007 @ 09:19 |
Volgensmij is vandaag de historische dag dat er weer een trein tussen Almelo en Hengelo kan rijden ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 09:21 |
quote:Nee wacht, de beperkingen zijn VOORBIJ ![]() Is het Zwitsers Toverijzer gearriveerd? ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 09:25 |
quote:Zou het sinds een of andere gebombardeerde brug in 1944 ooit voorgekomen zijn dat een spoorverbinding er ZO lang uit gelegen heeft? | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 09:27 |
Ik weet dat er staat dat de beperking voorbij is, maar het geeft toch een boodschap aan. Het zwitsers toverijzer zal eerst nog aan Arriva geleverd worden, voordat eolivla aan de beurt is. Een voordeel heeft Veolivla wel. Er behoeft geen type goedkeuring meer te komen, hooguit een goedkeuring voor het traject en de stellen. | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 09:30 |
quote:Een deel van de schrootlijn heeft er volgens mij enkele jaren geleden een tijd uit gelegen wegens onderhoudswerkzaamheden, al was dat wel gepland en duurde dit minder lang dan de werkzaamheden tussen Almelo en Hengelo | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 09:34 |
quote:Ja Zwolle - Deventer idd vorig jaar, net tijdens Rondje NL ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 09:45 |
Toch 2 weken, iets wat vrij lang is voor werkzaamheden, maar in die periode hebben ze wel de rails, bielzen en beddingen vervangen over een behoorlijke afstand | |
Remco | woensdag 18 april 2007 @ 09:47 |
Ja ze hadden nu het complete stuk viersporig kunnen maken ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 09:51 |
quote:Nog mazzel dat ze daar niet eerst een tekentafel hoefden te timmeren om wat beveiligingssoftware op te gaan schrijven ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 09:57 |
Het maken van die tekentafel lijkt mij niet zo'n probleem ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 10:05 |
quote:Het leggen van een verdiept spoortje leek sommige experts ook niet zo'n probleem ![]() | |
Fred | woensdag 18 april 2007 @ 10:24 |
15 bakken is het maximale voor een trein in NL. | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 10:30 |
quote:Dat kan dus ook met 7 x DH2 + DH1 ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 10:32 |
Het hangt natuurlijk wel van het treintype af wat het maximum aantal toegestane bakken is ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 10:49 |
quote:RandstadRail ![]() Betreft de vermogensafname door Koplopers: volgens mij beperken die zichzelf in het stroom slurpen bij meerdere gekoppelde stellen, TV'tjes houden zich daar niet mee bezig voor zover ik weet. | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 11:07 |
quote:het ging over een SPOORverbinding duuf ![]() Niet over een of ander uit de klauw gelopen doodlopend zolderkamertjesgekloot ![]() ![]() | |
Dichterbijer | woensdag 18 april 2007 @ 11:31 |
quote: | |
Fred | woensdag 18 april 2007 @ 12:09 |
quote:Dat zou je zeggen ja, maar ik geloof dat ze alleen uitgaan van het langste materieel en dan zit je op 15 bakken. Dr zat ook nog een technisch verhaaltje aanvast, maar dat weet ik zo 1-2-3 niet. | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 12:13 |
En niet te vergeten dat het maximum aantal bakken per traject anders kan zijn | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 12:21 |
quote:15 bakjes DH gaat niet passen in Dronrijp denk je? ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 12:22 |
quote:Als spoorverbinding is ie al een tijde uit de running hoor. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 12:23 |
quote:Er rijden daar geen DH'tjes meer ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 12:42 |
quote:Ja precies, en als spoorverbinding is het gewoon een opgeheven lijn ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 12:49 |
Hoe ga ik ooit op 30 april om 9:00 in Haarlem zijn? Koninginnedagdrukte Feestdagdienstregeling Werkzaamheden Ut - Asd Werkzaamheden Asd - Hlm ideale planning ja ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 12:50 |
Zeer vroeg opstaan ![]() Of je laten brengen | |
Erosjuhhh | woensdag 18 april 2007 @ 12:54 |
quote:volgens mij niet ![]() er rijden al treinen tussen hengelo-almelo, hele tijd al alleen niet alle ![]() als t goed is rijden vanaf morgen weer treinen de hele dag alle dienstregelingen (hoorde zelfs conducteurs erover praten) | |
ReisT | woensdag 18 april 2007 @ 13:11 |
quote:'t Zijn kleine bakjes he, 15 daarvan is denk ik zo ongeveer 12 normale bakken. En regeltjes zijn er natuurlijk om uitzonderingen te maken, zoals die ICM die toch af en toe met 16 bakken rijde. En er heeft ooit een trein met 60 (zestig!) bakken ICR gereden, da's pas een lange trein! | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 13:15 |
quote:En de Belgen hebben dat met 70 gedaan van Antwerpen naar Oostende geloof ik, een paar jaar later. En dan hebben we het nog niet over amerikaanse goederentreinen natuurlijk ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 13:17 |
quote:Gewoon Ut - Ledn, Ledn - Hlm. Klaar! ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 13:19 |
quote:Dat is idd ongeveer de enige optie denk ik ja | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 13:19 |
quote:Leuk man, met een VIRM zwabberend over Woerden - Bodegraven en verder! | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 13:20 |
quote:Maak je nogeens wat mee ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 13:23 |
Misschien ontspoortie wel ![]() ![]() Verboden te schommelen ![]() | |
Robin2130 | woensdag 18 april 2007 @ 13:29 |
Is er trouwens weleens iemand bij Kijfhoek (het grootste rangeerterrein van Nederland) bij Zwijndrecht geweest? | |
Fred | woensdag 18 april 2007 @ 13:37 |
quote:ben er als kind eens heen gefietst, je hebt er een viaduct en ik kwam op het idee om de sporen te tellen... Bij de 20 ben ik gestopt geloof ik. | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 14:00 |
tijd voor wat foto ![]() ![]() 2 verkochte(?) Planutjes in de voorgrond en nog wat rommel in de achtergrond.. ![]() ![]() de rest van de voorste :p ![]() nog een keer de plan U stellen.. alleen als die achterste dat ook is kan ik niet met zekerheid zeggen ![]() ![]() een aanstormende dubbeldekker ![]() ![]() de 1704 met wat vieze sleeprijtuigen ![]() ![]() een halve DM90 bak?! of is dat nog een overblijvsel SM90? en waarom staat ze buiten.. en is ze zo mat..? | |
Fred | woensdag 18 april 2007 @ 14:13 |
quote:SM90 had toch reclamebanden? Volgensmij is het een halve DM90 Misschien gaan ze hem verven? | |
NordicBlue | woensdag 18 april 2007 @ 14:27 |
Deze net gemaakt op den haag HS: Waar ging de trein ook alweer heen zei u? Hij is nog flink te laat ook ![]() ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 14:36 |
LOL! de rol hangt verkeerd om in? en de SM90 had afaik blauwe strepen ja.. makes it een DM90 bak! niet op de foto een DM90 die een mooie Witte streep had met Zwolle ____________ Kampen.. die zal dus voornamelijk pendelen op het kamperlijntje ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 14:39 |
quote:Whahaha, die sukkels hebben het boekje verkeerd om in de CTA gestopt! | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 14:47 |
quote:Het is de goeie helft van de 3405 die in 2003 bij Roermond verongelukt is ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 14:53 |
quote:Oh ja, de andere kant had geen kop meer hè... Die staat een tijdje te niksen. | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 14:55 |
juist.. had ze nog niet eerder gezien op zwolle.. gaan ze er nog wat mee doen? | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 14:57 |
quote:Hij heeft een tijdje aan de oostkant van het station gestaan in Zwolle, paar jongens van OHIH zijn erbij geweest, en erin, foto's gemaakt, leuk. Toen is er een hoop gezeik geweest om spoorbetredingsbevoegdheid en shizzle, en kort daarna hebben ze hem op zijn huidige locatie neergezet zodat je er niet meer bij kan komen ![]() Het verhaal van die gasten ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 15:02 |
quote:Die DM90 bak? Korreltjes van zagen denk ik ![]() En dan doperwtjes in verpakken ![]() | |
Robin2130 | woensdag 18 april 2007 @ 15:07 |
quote:Er liggen er ruim 40 ![]() | |
Robin2130 | woensdag 18 april 2007 @ 15:11 |
quote:Misschien een domme vraag hoor: Er komen van die nieuwe CTA's (op sommige stations zijn er al) kan je die oude dan opkopen ergens of niet? ![]() Ik wil er wel 1 hebben ![]() | |
Fred | woensdag 18 april 2007 @ 15:11 |
quote:De mogelijkheden: | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 15:16 |
quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() quote: ![]() ![]() quote: ![]() quote: ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 15:20 |
quote:De andere bak kun je niet meer laten maken. Ter plaatse is wat er over was van de kop eraf gezaagd en afgevoerd. De rest van de bak is ook naar de sloper verdwenen. | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 15:24 |
quote:Die hoop gezeik is wel enigszins terecht als ik het verhaal zo lees. | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 15:27 |
quote:Oh ja het mocht vast niet echt en zo ![]() Maar goed, had leuk geweest als het kon, ze hebben gewoon mazzel gehad. Nu kan het niet meer ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 15:27 |
je kan er een speeltoestel van maken.. net als er met een DE-2 gedaan is? | |
Fred | woensdag 18 april 2007 @ 15:36 |
quote:hmm. dan valt er inderdaad weinig meer te maken. Denk dat deze dan ook onder de slopershamer gaat verdwijnen. | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 15:39 |
quote: ![]() ![]() Niet verdwijnen ![]() reïncarneren ![]() ![]() Met doperwtjes ![]() | |
ReisT | woensdag 18 april 2007 @ 15:46 |
quote:Is allemaal Plan U wat ik hier zie (kan je zien aan de raampjes, is een ander model dan Plan V). Behalve dan dat lichtblauw dak dat je helemaal achteraan nog net kan zien, da's de TEE. | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 16:08 |
quote:dat de TEE dr nog stond wist ik, die herken je ook wel ![]() | |
kebabkever | woensdag 18 april 2007 @ 16:16 |
Ja ik zie ook altijd die halve DM90 bak staan. Eerst stond ie aan de andere kant van het rangeerterrein. Maar nu staat hij voor de werkplaats. Ben benieuwd waarom ie niet meer gebruikt word:) | |
thats-me | woensdag 18 april 2007 @ 16:25 |
Een ongeval op de overgang bij de "Nieuwstraat" te Almelo (die overgang is sinds vandaag weer ingebruk). lag iemand (Fietser) in een onconfortabele houding op het spoor, Ze is of gevallen of aan rijding met scootmobiel (die stond er opvallend dicht naast). Dit heeft geen gevolgen voor het treinverkeer bij Almelo, want die rijden toch niet ![]() En rit 7049 en 7058 werden gereden door een T'tje ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 17:40 |
quote:Omdat-ie stuk is, dat zeg ik. | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 17:41 |
quote:Er staan ca. tien redenen in diverse replies boven je. Lees! | |
jorienvdherik | woensdag 18 april 2007 @ 17:42 |
Jammer dat er zo weinig foto's meer voorbij komen hier | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 17:43 |
Voorts heb ik de 4011 gezien als IC Amf - Asd, solo nogalliefst. In de 1500 dus waarschijnlijk. Naar Utrecht had ik de keuze uit liefst VIER bakken ![]() ![]() EN dan ook nog zo'n vervloekte kutbejaarde die in Ut midden in het gangpad blijft staan "Ja, IK hoef er hier niet uit ![]() ![]() Honderd jaar levenservaring, en dan ZO'N blunder ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 17:43 |
quote:Kom, hij is nieuw ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 17:44 |
quote:Ik zou je bijna iets banwaardigs toewerpen, rekel! | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 17:44 |
quote:Juist dan kan lezen geen kwaad. BTW: een collega van mij zat gisteren in de 4011 in de 2800. Net op een dag dat ik er niet in zit. Dat was wel jammer. | |
jorienvdherik | woensdag 18 april 2007 @ 17:44 |
quote:Pardon ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 17:45 |
quote:Alsof jij de fotokoning bent. En nu weer kappen met die kut-SC. | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 17:50 |
Wie gaat er mee? ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 17:54 |
quote:Die Plannetjes U zitten strak in de verf. Ik vraag me af wanneer ze eindelijk op reis gaan. Het duurt ondertussen wel erg lang zo | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 17:55 |
quote:Ze mochten toch niet door Duitsland of zo? ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 18:03 |
Zoiets meende ik ook gelezen te hebben. Maar dat zou toch met de inzet van wat extra koppelwagentjes toch ondervangen kunnen worden? | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 18:04 |
quote:kunnen ze ze dan niet beter aan veolia verhuren? | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 18:06 |
Dat kan niet, vanwege het ontbreken van de ATB in de stellen en dan mag zo'n stel hier niet zelfstandig de baan op, uitzonderingen daargelaten | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 18:08 |
quote:Zoals museumritten ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 18:08 |
hm.. veolia krijgt ze met ATB ook wel kapot dus dat lijkt me geen probleem ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 18:09 |
quote:Ja, de TEE heeft het ook gehaald immers ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 18:09 |
quote:die 113 / 115 hebben wel ATB gekregen toch? | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 18:12 |
quote:Volgens mij hadden ze dat al in de NS tijd. BTW Fles: "(aanmelding gesloten)". | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 18:13 |
quote:Oh, dat weet ik niet, dat zou kunnen ![]() Maar ik ga 30 april met de 113 op stap, dat weet ik wel ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 18:13 |
quote:BTW Fles: "(aanmelding gesloten)" idd.. anders ging ik mischien wel mee.. volgens mij wel meer Plan U stellen.. mischien dat t weer verwjiderd is? | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 18:13 |
quote:Okee dan. "Wie heeft zich ook aangemeld voordat de aanmelding gesloten was?" Huilerd ![]() | |
Zug-Chef | woensdag 18 april 2007 @ 18:14 |
ik ga 1 mei weer op stap, cargo's fappen en dit maal niet alleen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 18:18 |
quote:Puick plan, cargo's rukken MET bier-aanslepende vriendin ![]() Leert 't nog weleens jung ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 18:19 |
Jij hebt er zeker al een ruime ervaring mee | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 18:21 |
quote:Ik en cargo's fappen, wat denk je zelf ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 18:22 |
Niet op het gebied van cargo's bedoel ik, maar meer bij de reizigerstreinen en de bordjes niet te vergeten | |
Zug-Chef | woensdag 18 april 2007 @ 18:26 |
Reizigerstreinen ![]() ![]() ![]() | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 18:29 |
quote:"Oeh, wat een aparte container!" *fap*fap*fap* ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 18:35 |
voor straf moeten jullie eens met elkaar op pad! | |
Duvel | woensdag 18 april 2007 @ 18:44 |
quote:Oh dat wordt vast gezellig hoor! ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 18:57 |
en dan met zn alle Cargo en reizigers treinen fappen ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 19:00 |
quote:een groene containert ![]() een rooie containert ![]() een blauwe containert ![]() nog een blauwe containert ![]() een groene containert ![]() ![]() ![]() | |
Dr_Flash | woensdag 18 april 2007 @ 19:01 |
quote:Nooit ![]() ![]() Ik zou het nog geen 10 tariefeenheden uithouden met die gast ![]() | |
Peterselieman | woensdag 18 april 2007 @ 19:09 |
Dan jullie voor straf maar een keer aan elkaar ketenen dan kunnen jullie niet anders ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 19:10 |
quote:hoeveel KM is 1 tarief eenheid? ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 19:11 |
quote:Goed plan! | |
Jerommeke.nl | woensdag 18 april 2007 @ 19:49 |
Nog 11 minuten tot Almelo het weer doet ![]() | |
Ou-Tannu | woensdag 18 april 2007 @ 19:55 |
spannend?! | |
Zug-Chef | woensdag 18 april 2007 @ 20:17 |
quote:Mwheheh dat wordt dan een lange rit ![]() |