Was jij degene die rechtdoor ging?quote:Op zondag 1 april 2007 21:36 schreef Sjoerd102 het volgende:
Jep ben net terug. Was mega
Adenauer Forst.quote:Op maandag 2 april 2007 18:54 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nee ik niet heb een blauwe puma. Degene die rechtdoor ging had een grijze puma. Welke bocht is dat trouwens gebeurd? Jongen vertelde wel dat hij rechtdoor gegaan was, maar wist niet in welke bocht. Ik ben overigens de eerste keer op Zolder door de grindbak gehobbeld.
Zoals al door anderen aangegeven, hij staat daar ondanks zijn goede bedoelingen op een gevaarlijke plek stil. Wel erg netjes van'm dat ie ging helpen thoughquote:Op maandag 2 april 2007 19:55 schreef daNpy het volgende:
Toch maar remmen volgende keer
[afbeelding]
Done, althans, een begin is gemaaktquote:Op maandag 2 april 2007 20:26 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Is het trouwens een idee om naast de namen in't topic ook te vermelden met welke auto ze circuitrijden?
Netjes, ook nog een aardige variatie qua auto'squote:Op dinsdag 3 april 2007 08:15 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Lijstje verder gefikst, alleen heb ik geen idee waar FunnyName in rijdt.
Daar kun je op zich het topic voor gebruiken, er zijn zoveel trackdays in de 'leeftijd' van het topicquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:33 schreef FunnyName het volgende:
Goed Topic, is het misschien een idee om hier ook aan te geven wanneer men waar gaat rijden?
Porsche dagen SPA gaan voor mij niet door, die prijzen zijn echt niet normaal meer.![]()
Lijstje toegevoegdquote:Op dinsdag 3 april 2007 13:33 schreef FunnyName het volgende:
Goed Topic, is het misschien een idee om hier ook aan te geven wanneer men waar gaat rijden?
De welbekende term 'sjonnies' die denken dat met een Sebring en een open luchtfilter 15 pk meer uit hun motor komt en bovenal meer geld uitgeven aan plastic op de auto dan de auto zelf?quote:Op woensdag 4 april 2007 17:10 schreef FunnyName het volgende:
Ik wil trouwens niet alleen de verantwoordelijkheid bij de organisatie leggen, de deelnemers hebben die net zo goed. Je merkt wel dat nieuwe mensen met relatief goedkope auto's een ander 'circuit epos' hebben dan mensen die langer rijden en er meer geld in steken..
Die rijden ook op de ring rond, hoewel dat gelukkig een zeldzaamheid is...quote:Op woensdag 4 april 2007 20:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
De welbekende term 'sjonnies' die denken dat met een Sebring en een open luchtfilter 15 pk meer uit hun motor komt en bovenal meer geld uitgeven aan plastic op de auto dan de auto zelf?
Circuitdag.nl gok ik.quote:Op woensdag 4 april 2007 17:10 schreef FunnyName het volgende:
Neej, het was een trackday, ik ben er alleen nooit meer achter gekomen van welke organisatie.
Ik weet wel dat het dus Zandvoort betrof en dat Taxi toen ook reed.
Ik wil trouwens niet alleen de verantwoordelijkheid bij de organisatie leggen, de deelnemers hebben die net zo goed. Je merkt wel dat nieuwe mensen met relatief goedkope auto's een ander 'circuit epos' hebben dan mensen die langer rijden en er meer geld in steken..
Ik wil niemand in een hokje duwen, onder alle 'groepen' zitten de goeie en minder goeie personen.quote:Op woensdag 4 april 2007 20:37 schreef daNpy het volgende:
[..]
De welbekende term 'sjonnies' die denken dat met een Sebring en een open luchtfilter 15 pk meer uit hun motor komt en bovenal meer geld uitgeven aan plastic op de auto dan de auto zelf?
Ik was aan het geinen, maar je hebt zeer zeker gelijk mbt veiligheid.quote:Op donderdag 5 april 2007 12:16 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Ik wil niemand in een hokje duwen, onder alle 'groepen' zitten de goeie en minder goeie personen.
Waar het mij om gaat is respect voor het circuit en voor elkaar, waardoor een relatief veilige situatie ontstaat waarin iedereen lol kan hebben.
Ik heb zelf bijvoorbeeld ook een keer een fout gemaakt op mijn eerste circuit dag bij Eran. Ik haalde in onder geel. Het was totaal geen gevaarlijke situatie, maar ik werd wel terecht direct bij de wedstrijdleidng geroepen en kon nog maar net met een vette waarschuwing terug het circuit op. Wat dus terecht was, het gaat om afspraken die de veiligheid garanderen.
En wanneer ga jij mee naar het circuit ?quote:Op donderdag 5 april 2007 12:41 schreef -XX- het volgende:
Broemmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Met opstapdag als het goed is !quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:31 schreef speedstar het volgende:
[..]
En wanneer ga jij mee naar het circuit ?![]()
Je moet je bij AF nog even aanmelden voor de 22equote:Op zaterdag 7 april 2007 19:31 schreef speedstar het volgende:
[..]
En wanneer ga jij mee naar het circuit ?![]()
GA je niet gezellig mee met de auto's dan ?quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:56 schreef -XX- het volgende:
[..]
Met opstapdag als het goed is !
en als ik een eigen bike heb .![]()
![]()
Wooto![]()
Ja ik zag het.. heb me aangemeldquote:Op dinsdag 10 april 2007 13:46 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Je moet je bij AF nog even aanmelden voor de 22e
Mja, de tweede clubspecials vorig jaar hadden ze echt gewoon te vol ingedeeld. Eerste keer was er prima te rijden, keertje door de pits en dan had je weer ff ruim baan om lekker lijnen te rijden. Maar de tweede keer zat het hele veld gewoon stampvol (iig de eerste paar sessies in de ochtend). Dat gaat wellicht prima met prof coureurs, maar de deelnemers aan een (vooral recreatieve) sessie op een clubspecialsdag zijn dat over het algemeen nietquote:Op donderdag 5 april 2007 12:25 schreef daNpy het volgende:
Ik was aan het geinen, maar je hebt zeer zeker gelijk mbt veiligheid.
Vanuit onze vereniging heb ik echter gehoord dat de organisatie van Clubspecials ook te wensen over laat, vandaar mijn eerste gok
Yepz it is me.... zie je ook de 22e danquote:Op dinsdag 10 april 2007 21:59 schreef johnwoo het volgende:
speedstar = VLA I presume?
[..]
Mja, de tweede clubspecials vorig jaar hadden ze echt gewoon te vol ingedeeld. Eerste keer was er prima te rijden, keertje door de pits en dan had je weer ff ruim baan om lekker lijnen te rijden. Maar de tweede keer zat het hele veld gewoon stampvol (iig de eerste paar sessies in de ochtend). Dat gaat wellicht prima met prof coureurs, maar de deelnemers aan een (vooral recreatieve) sessie op een clubspecialsdag zijn dat over het algemeen niet
Ik ben d'r ook weer bij de 22e, hopelijk is het veld nu niet zo druk als de tweede CS vorig jaar.
Eens kijken of het een beetje lukt met de AW11 zonder al teveel te schuiven in de bochten (hard compound bandjes)
Komende zondag ben ik al volquote:Op maandag 16 april 2007 20:05 schreef Party_P het volgende:
Mag ik een keer met iemand mee rijden op een circuit?![]()
Nee, valt tegen inderdaadquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:04 schreef Party_P het volgende:
Ah tof![]()
En Mex_, jouw Elise heeft ook niet veel zitplaatsen he
Ach, lekker scheuren op Zandvoort is minstens zo leukquote:Op dinsdag 17 april 2007 12:08 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Nee, valt tegen inderdaadVakantie met vrouw/kids/hond naar Spanje zit er helaas niet in
Tuurlijk wel, niet zo negatief he!quote:
De Pumadrivers zitten direct in de allereerste sessie. We moeten om 08.30u aanwezig zijn. 05.15u gaat mijn wekker morgenvroegquote:Op donderdag 19 april 2007 10:43 schreef Mex_ het volgende:
Ik/wij rijden om 17:15
*meldtquote:Op vrijdag 20 april 2007 22:38 schreef Paladijn het volgende:
Welke fokkers zijn er zondag allemaal aanwezig op CPZ?
Als het meezit qua weer kom ik misschien in de middag wel even buurten met mijn camera
Nee met 66quote:Op zondag 22 april 2007 20:42 schreef Neluhz het volgende:
mex, begint jouw kenteken met 01?
Ik ben niet een klein beetje verbrand maar knalroodquote:Op zondag 22 april 2007 21:19 schreef PNG het volgende:
kBen beetje verbrand. Verder was het top !
Dit is volgens mij slechts een gedeelte van het jaar het geval, tijdens het seizoen is het circuit volgens mij constant aan elkaar gelinkt.quote:Op zondag 22 april 2007 12:06 schreef daNpy het volgende:
Volgens mij is er van Spa uit niet zoiets als vrij rijden net als op de Ring. Spa is "door de weeks" namelijk een stukje openbare weg (zie AF meet 14 - De Ardennen).
Er zijn wel clubs zoals BMW Drivers Club ofzo, die het circuit huren (¤ 25k heb ik me laten vertellen) zodat de leden er met hun auto overheen kunnen rijden. Welke clubs dat precies zijn weet ik niet, zou je even uit moeten zoeken
Had je geen helm op dan, of bedoel je je armen?quote:Op zondag 22 april 2007 21:36 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Ik ben niet een klein beetje verbrand maar knalroodKenteken begint inderdaad met 66, plaat aan de voorkant was er vanaf
Vooral in m'n nek, had geen helm op. Of het in een dichte auto minder hard lijkt te gaan weet ik niet, heb alleen nog maar open geredenquote:Op maandag 23 april 2007 08:16 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Had je geen helm op dan, of bedoel je je armen?
Krijg je trouwens in een open auto nog meer het gevoel dat je hard gaat, vanwege de wind en het geluid?
Ik kan die post niet meer aanpassen, heb ik al een topicreport over gestuurd maar (nog) geen reactie op gehadquote:Op maandag 23 april 2007 11:55 schreef johnwoo het volgende:
Mex, wil je me in het lijstje in de OP zetten?![]()
Wel appart, in een open auto zonder rolkooi en zonder helm. Wel een behoorlijk risico als je het mij vraagt, of maakt je dat niet uit?quote:Op maandag 23 april 2007 08:18 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Vooral in m'n nek, had geen helm op. Of het in een dichte auto minder hard lijkt te gaan weet ik niet, heb alleen nog maar open gereden![]()
Er zit geen rolkooi in inderdaad maar wel een flinke rolbeugel. Een helm is uiteraard veiliger maar beperkt ook het zicht rondom nogal.quote:Op maandag 23 april 2007 12:04 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Wel appart, in een open auto zonder rolkooi en zonder helm. Wel een behoorlijk risico als je het mij vraagt, of maakt je dat niet uit?
jep, met mijn zwarte RX-7quote:
De lotusclub zat in R5, ik in R7. Op welke sites komen er zoal fotos, ik weet het enkel van autofotos.nl, zijn er meerdere?quote:Op maandag 23 april 2007 15:54 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Dan heb ik hem niet gezien, wel een zilvere elise.
nog mensen die in R5 gereden hebben?
Bij mij was dat papiertje ook na 100 meter al verdwenenquote:Op dinsdag 24 april 2007 03:25 schreef PNG het volgende:
Wat overigens finaal h*mo was is dat ze geen 'good old' stickers hadden. Dat vierkante papier vodje (dat er bij mij meteen afwaaide) was beetje kneus.
Bv die Lotus Omega had al 4 jaar naast mekaar.
Dat werden er iig geen 5. Beetje sneu wel.
jepquote:
Leuk filmpje, en volgens mij een leuke auto voor op het circuit.quote:Op dinsdag 24 april 2007 11:18 schreef _Drake_ het volgende:
crosspost van Circuit-foto's
[afbeelding]
een stukje film bij het foto (als je op de foto rechts kijkt zie je nog net de betreffende bmw).
http://www.youtube.com/watch?v=DCN-DKRSks8
Achter een suubje aan waarna ik verhinderd werd door een rokende bmw 325i (?) en wou niet echt opzij, uiteindelijk kwam ik er wel voorbij maar daarna nam ik een bocht compleet verkeerd met een leuke slipartij als gevolg
Die 2 bochten zijn inderdaad de lastigste, met de gerlach had ik wat minder moeite dan met die andere bocht (weet naam zo even niet, maar das dus de bocht waar _Drake_ er zowat vanaf ging).quote:Op woensdag 25 april 2007 10:07 schreef johnwoo het volgende:
Die bocht en de Gerlachbocht zijn inderdaad de tricky bochten... Deze wordt steeds scherper dus als je er te snel ingaat kom je (vooral met FWD auto) makkelijk te wijd uit, en Gerlach _lijkt_ mee te vallen maar met dat heuveltje kan het toch listig fout gaan als je er overmoedig ingaat (heb er zondag binnen 2 minuten 3 de berm in zien schuiven daar, en vorig jaar ging het daar ook fout met die Peugeot die toto was)... Als je op snelheid over het heuveltopje komt heb je even iets minder grip en dan kan je precies zien of het een FWD of RWD auto is (FWD gaat rechtdoor de linkerberm in, RWD komt schuin/achterstevoren rechts in de berm te staan)
Sowieso snijdt 90% de bochten niet wijd genoeg aan... Is natuurlijk ook niet echt nodig als het toch filerijden is
Maar ik moet zeggen dat ik meer voldoening krijg van een rondje lekker lijnen rijden dat "goed" voelt, dan mezelf zo snel mogelijk langs zoveel mogelijk auto's waaghalzen.
Uhh, is dat weinigquote:
Je moet gas geven en niet remmen PNGquote:
Het inhammetje van "nu issie (bijna) op" is al wegquote:Op woensdag 25 april 2007 13:50 schreef Party_P het volgende:
Uhh, is dat weinigIk weet niet hoe dik remblokken normaal behoren te zijn.
Ik zou best naar zo'n vrijrijden avond willen, maar vanuit Brabant is dat helaas niet haalbaar op een werkdag... Dan zou ik dwars door de spits moeten en er op z'n vroegst om 8 uur kunnen zijnquote:Op dinsdag 22 mei 2007 13:42 schreef Mex_ het volgende:
Is er gister nog iemand geweest?
mjah ik nam de hugenholz gewoon compleet verkeerdquote:Op dinsdag 22 mei 2007 21:20 schreef FunnyName het volgende:
[..]
Ziet er goed uit, hij zakt wel diep in zijn veren die 155 of ligt het aan mij?
Gezellig, mag ik een rondje mee rijden?quote:
Is er 8 juli iets speciaals?quote:
quote:ZANDVOORT Een vrouw is woensdagavond gewond geraakt toen ze uit de bocht vloog op het circuit van Zandvoort.
Omdat de vrouw na de crash klaagde over lage rugpijn, werd de traumahelikopter ingezet. Vermoedelijk heeft de vrouw haar bekken gebroken. Ze is naar het VU medisch centrum vervoerd.
Een bijrijder liep snijwonden op door het rondvliegende glas. Het ongeluk gebeurde tijdens het zogenaamde 'Vrij Rijden'. Recreanten mogen dan op het circuit rondrijden.
12 juli 2007 - 7:26
Voor zover ik weet was de vrouw de bijrijdster.quote:Op donderdag 12 juli 2007 11:55 schreef FunnyName het volgende:
Tering das nie best, beterschap toegewenst aan iedereen die hiermee te maken heeft.
Hopelijk heeft dit geen negatief gevolg voor vrij rijden dagen, dit is natuurlijk korren op de molen van alle tegenstanders van circuitrijden.
En jammer dat het nu net een vrouw is, alle voorordelen worden zo weer bevestigd ..
suggereerd toch echt dat deze mevrouw de auto bestuurde lijkt mij. Maar goed laten we er maar niet te veel aandacht aan besteden, dat kan alleen maar negatieve invloed hebben in mijn ogen.quote:ZANDVOORT Een vrouw is woensdagavond gewond geraakt toen ze uit de bocht vloog op het circuit van Zandvoort.
quote:Dat ongeluk met die Alfa zag er zeker niet goed uit....toen we daar langsreden onder rood lag de bestuurder languit naast de auto met de deur aan de bestuurderskant open, zn bijrijdster[wat ik later hoorde] zat er toen waarschijnlijk nog in.
Audi Squote:Op donderdag 12 juli 2007 14:05 schreef FunnyName het volgende:
Weet iemand waar het gebeurd is op het circuit?
Op het moment dat je op een bocht afvliegt en bemerkt dat je rempedaal inrammen niets doet zijn dat niet bepaald de eerste dingen die in je opkomen. Op een situatie als dit, ook nog in zo'n snelle bocht en als 'amateur', voorbereid zijn... je zit in een rush van adrenaline en paniek - dan is terugschakelen naar de twee of handrem aantrekken niet de natuurlijke reactie.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:35 schreef Jimmeh het volgende:
Als je totaal geen remdruk meer heb, kan je dan niet bijvoorbeeld je versnellingsbak van 5 naar 2 gooien, of levert je motor geen goede remmende werking meer als je die opblaast? Want in principe rem je harder af als je meer toeren maakt. Liever motor om zeep en uitremmen in de grindbak dan je hele auto naar de klote en eventuele letsel als gevolg.
En de handrem kan nog een beetje remmende werking geven, al zal dat wel tegen vallen.
Ik weet er alles van...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:47 schreef Five_Aces het volgende:
Dat levert in een RWD auto ook een hele onvoorspelbare reactie op, shiftlock.
Veel plezier!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:17 schreef ArTiC het volgende:
Morgen naar Zolder met CCH
Moet er wel onchristelijk vroeg voor op op zondag maar het zal erg tof worden
Ik ga iig pace car laps rijden...ff kijken hoe mijn nieuwe remmen het doen.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:17 schreef ArTiC het volgende:
Morgen naar Zolder met CCH
Moet er wel onchristelijk vroeg voor op op zondag maar het zal erg tof worden
Ik ga iig pace car laps rijden...ff kijken hoe mijn nieuwe remmen het doen.
Nope, wel aan degene die ze gemonteerd heeft....MEXquote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:53 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Aan die nieuwe remmen zal het niet liggen
![]()
Wat voor auto rij je eigenlijk? MX-5/Elise?quote:Op zondag 15 juli 2007 00:08 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Nope, wel aan degene die ze gemonteerd heeft....MEX![]()
Heb je niet het idee dat je gruwelijk underpowered bent met een 1.4 non-vtec? die dingen hebben 70 pk op 900+ kg (zonder plasticquote:Op zondag 15 juli 2007 18:32 schreef ArTiC het volgende:
Heerlijke dag, zon, mooie races gezien maar zelf rijden was 3x ruk...time trials waren vol (viel nogal mee, een auto of 20 á 25 schat ik) en de pace car laps waren meer tow truck laps tot aan stilstand toe af en toe
Ik heb 1x de chicane voor en achter de heuvel idd lekker vlot kunnen nemen. De 1.8 VTI die voor me zat liet steeds een gat vallen om dan in de bochten accelererend het gat dicht te rijden. Ik kon hem heel aardig bijhouden met mijn 1.4 non-VTEC
De remmen (Brembo Max / Ferodo DS Performance) hebben dus nauwelijks iets te lijden gehad![]()
Ik rij een Civic idd, zonder plastic overigens maar breng dat zo'n roestb DAF rijder maar eens bij zijn verstand.
Heb nu wel dubbel zin in Zandvoort 8 augustus![]()
Ik zit nu op 105pk (zie vermogensbank meting)quote:Op zondag 15 juli 2007 23:06 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Heb je niet het idee dat je gruwelijk underpowered bent met een 1.4 non-vtec? die dingen hebben 70 pk op 900+ kg (zonder plastic) oid
Qua sturen lijkt een civic me wel weer een prima auto
Ik ben waarschijnlijk ook de 8e op CPZ aanwezig voor de 18:00 sessie (weet niet zeker of ik 17:20 haal vanuit leeuwarden en geen zin me te haasten...)
Replica inderdaad, wel netjes gedaanquote:Op donderdag 19 juli 2007 18:03 schreef Supra_Turbo het volgende:
Oeh, een Mugen Motul Civic![]()
Zal wel nep zijn...
quote:Op maandag 16 juli 2007 08:22 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Mijn auto in actie gisteren:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Van 9 tot 17 uurquote:Op zondag 22 juli 2007 09:51 schreef Mex_ het volgende:
Het vrijrijden op 8 aug is verplaatst naar de 5e, zie vrijrijden.nl.
[..]
![]()
Bedankt voor de melding, scheelt me weer een vrije middagquote:Op zondag 22 juli 2007 09:51 schreef Mex_ het volgende:
Het vrijrijden op 8 aug is verplaatst naar de 5e, zie vrijrijden.nl.
[..]
![]()
Reed ook mee bij de elfstedentocht volgens mij:quote:
quote:Beste mensen,
HET VRIJ RIJDEN op woensdag 8 augustus 2007 (17-19 uur) komt te vervallen!!!
Hiervoor komt in de plaats: ZONDAG 5 AUGUSTUS 2007, van 09-17 uur !!!!
Naast de bekende TOER- en SPORT klasse zal er ook getest kunnen worden met volwaardige raceauto’s.
Deze groep noemen we dan de RACE klasse.
Deelnemers aan de RACE klasse dienen in het bezit te zijn van een geldige RACELICENTIE en brandwerende kleding te dragen.
Het tijdschema inclusief klasse indeling en de overige details volgen eind deze week per mail en op de website.
Namens VRIJ RIJDEN,
Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl
Je kan met mij mee als je wil natuurlijk...alleen niet zeuren dat het zo langzaam gaat danquote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:53 schreef Mex_ het volgende:
[afbeelding]
Zelf rijden zit er helaas niet in, moet nog even kijken of ik kom![]()
quote:Op dinsdag 24 juli 2007 11:53 schreef Mex_ het volgende:
[afbeelding]
Zelf rijden zit er helaas niet in, moet nog even kijken of ik kom![]()
Downhillen in de Franse Alpenquote:
Hij zoekt het weer en de dag wel uit om ziek te zijn...quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:05 schreef Mex_ het volgende:
ArTiC is ziek en komt dus niet.
Mooie auto man!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:19 schreef _Drake_ het volgende:
ja ik ben er morgen ook, ik zal zelf rondrijden in deze auto :
[afbeelding]
Beterschap kerel!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:24 schreef Mex_ het volgende:
Inmiddels een ander gipsje, duim blijkt gelukkig niet gebroken te zijn, dan had het nog 12 weken gips betekend, nu 'maar' 3.
[afbeelding]
Beterschap!quote:Op zaterdag 4 augustus 2007 20:24 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Downhillen in de Franse Alpen![]()
Inmiddels een ander gipsje, duim blijkt gelukkig niet gebroken te zijn, dan had het nog 12 weken gips betekend, nu 'maar' 3.
[afbeelding]
Ah, jullie stonden voor de Alpine tussen een MR2 en Eclipse in op het paddockquote:Op zaterdag 4 augustus 2007 17:19 schreef _Drake_ het volgende:
ja ik ben er morgen ook, ik zal zelf rondrijden in deze auto :
[afbeelding]
en ook samen met mijn oom in een smart fourfour![]()
Mij waarschijnlijk ook, was continu bezig snellere auto's voorbij te laten zodat ik vrijbaan had om de bochten lekker te nemenquote:Op zondag 5 augustus 2007 17:53 schreef _Drake_ het volgende:
correct de mr2 was ook van een bekende![]()
was heeel erg gaaf trouwens weer was geweldig en de auto reed super !
die eclipse reed niet echt door, heb ik 2 x ingehaald![]()
Deze, met de kap dichtquote:Op zondag 5 augustus 2007 21:06 schreef _Drake_ het volgende:
In wat voor auto reed jij btw?
hier alvast 1 foto die ik heb kunnen vinden:
[afbeelding]
Toevallig, mijn nieuwe daily drive is ook een Accordquote:Op zondag 5 augustus 2007 22:17 schreef _Drake_ het volgende:
klopt dat was ook een bekende :p (hij rijd een honda accord)
ik hier nog een filmpje met wat oefen/opwarm rondjes, helaas wat wiebelig camerawerk door de bijrijder maar het is niet anders:
http://www.youtube.com/watch?v=6oArhuJO7WI
bijna aan het einde van de sessie de stopwatch aangezien bij 2 rondjes en we kwamen op 2.31 en 2.29 uit, hier valt nog wel aardig wat aan te verbeteren,ik reed met bijrijder en ik rij nog met de standaard remmen rond welke niet super zijn (het voldoet zolang je rustig aan doet. het was even afwachten wat het onderstel zou doen (schroefset van ast gemonteerd) en daar was ik er positief verrast door.
Als je nog vragen hebt over de mx5 dan moet je me maar even mailen/pm'n, heb er 2 jaar met veel plezier in rond gereden.quote:Op zondag 5 augustus 2007 22:36 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Toevallig, mijn nieuwe daily drive is ook een Accord
Zal je vanavond wel even PMen, heb nl. nog wel wat vragen mbt. afstelling en mogelijke rollbars.quote:Op maandag 6 augustus 2007 10:03 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Als je nog vragen hebt over de mx5 dan moet je me maar even mailen/pm'n, heb er 2 jaar met veel plezier in rond gereden.
quote:Beste autosportliefhebber,
Gezien het succes van ons evenement op 3 juni,
kunnen we het niet achterwege laten weer een
fantastiche dag voor circuit rijders en drifters
te organiseren op het Peugeot testcircuit in Malmedy.
Trackdrivers Playground 2 : http://www.testdriver.be/data/playground2.pdf
Uiteraard staat Fun nog steeds bovenaan het lijstje.
2 groepen rijden tussen 9u en 17u30 telkens
8 sessies van 30 minuten. 4u in totaal
Er zal, zoals vorige keer, flexibel omgegaan worden
met het toestaan van driften.
Ook de Barbeque zal weer van de partij zijn.
Prijzen (inclusief 1 BBQ):
Groep A (Hoofdzakelijk Circuit) - 150 eur.
Groep B (Hoofdzakelijk Drift) - 150 eur.
Groep A en B - 250 eur.
Extra Barbeque - 15 eur.
Inschrijven kan via: info@skylimitevents.be
Toeschouwers zijn van harte welkom.
Voor vragen of opmerkingen, aarzel niet ons te contacteren.
Autosport groeten
Graag, tot nu toe ben ik volgens mij degene met de minste pk'squote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:26 schreef daNpy het volgende:
Zal ik ook mee gaan doen?![]()
"Oldtimer" CS is ook rond die tijd geloof ik
Maar je hebt nog steeds 2x zoveel als ik, dus niet zeurenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:46 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Graag, tot nu toe ben ik volgens mij degene met de minste pk's![]()
quote:Op Maandag 10 september 2007 is het weer tijd voor VRIJ RIJDEN!
Het tijdschema ziet er als volgt uit:
TOER KLASSE: 1720-1800-1840 (1840 is combi met SPORT!)
SPORT KLASSE: 1700-1740-1820-1840 (1840 is combi met TOER!)
TOEGANG PADDOCK 1
Paddock 1 is tot 16.30 moeilijk bereikbaar ivm het bekende MOTOR programma.
Graag op P2 parkeren en dan te voet kaartje kopen in de Mickey’s Bar.
Na 17.30 is P1 wel toegankelijk voor auto’s als de motoren weer naar huis zijn.
OPSTELLEN TOER- en SPORT Klasse
De vooropstelling vindt gaat gewoon VIA PITBOX nummer 1 naar de PITSSTRAAT.
Deze is vanaf 16.45 open voor het opstellen zodat we om 17.00 met de 1e groep kunnen beginnen.
In de pitbox vindt dan ook de kaartcontrole plaats.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?quote:Op zondag 23 september 2007 21:11 schreef Mex_ het volgende:
Het VRIJ RIJDEN op MAANDAG 8 OKTOBER van 1700-1900 uur komt TE VERVALLEN!!!
Hiervoor komt in de plaats: WOENSDAG 17 oktober 2007 van 0900-1700 uur
Er kan dan wederom met volwaardige raceauto’s gereden worden.
quote:Op zondag 23 september 2007 23:09 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?
quote:Het tijdschema ziet er als volgt uit:
RACE KLASSE: 0900-1000-1100-1300-1400-1500-1600
TOER KLASSE: 0920-1020-1120-1320-1420-1520-1620
SPORT KLASSE: 0940-1040-1140-1240-1340-1440-1540-1640
Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:48 schreef Party_P het volgende:
Het is er nu vrij rustig, zie niet al te veel gebeuren op de cam. Er rijden er net 25, wat rustiger dan normaal.
Ah das mooi kutquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:22 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.
Ik ben daar zelf niet eens aan toegekomen omdat ik in de eerste bocht na het oprijden al een spin van +-270 graden moest corrigeren. Dat is nog gelukt, alleen gleed ik nog een stuk door over nat gras waardoor ik met 1-2 km/u de banden geraakt heb. Resultaat is een gebroken richtingaanwijzer glas en een deuk in mijn bumper... ben er toen ook maar meteen afgereden via de pits. Hoewel het vast iets als olie op het wegdek was (ik reed ~50 en stuurde rustig in, had ik makkelijk moeten kunnen compenseren, laat staan dat ik daar geen overstuur hoor te krijgen...) hou ik het voorlopig maar even voor gezien met circuitrijden op natte dagen.
Wat een geouwehoer gek!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:43 schreef _Drake_ het volgende:
Vrijdrijven 17-10-2007 waar onderstuur glibberend en glijdend afgewisseld werd met overstuur:
Het was nat, heel erg nat, ik heb wel eens eerder in de regen gereden maar dat was lang niet zo erg als nu,
mijn banden hebben bijna geen profiel meer en grip was overal te zoek en kon nergens gevonden worden.
Onderstuur moest vaak gecompenseerd worden met overstuur om enigsinds de bocht snel door te kunnen gaan. Nee het was hard werken, en heel veel auto's kwamen daar (hard) achter.
Ik heb zelf ondanks de gladde banden redelijk kunnen rijden, echter 1 keer kreeg ik teveel overstuur waardoor ik de grindbak in ging en daar niet zonder hulp uitkwam, gelukkig op wat krasjes op de velgen na totaal geen schade (ja de draagarmbrug is weer eens gezandstraald maar dat was toch al een onding).
Filmpje van de 1e sessie, wat vrij kut ging naar mijn mening.
waar we het hadden over onderstuur en onze favo middenmoter auto de aw11.
en de sierra gaat er bij 7:30 voor de zoveelste keer af, vandaar de luchtige reactie (het leek soms wel of hij het er juist om deed gezien hij meer naast dan op de baan stond)
http://youtube.com/watch?v=n1_sWN1boIg
de 2 sessie komt vanavond alsmede een compilatie overstuur met de 106
Absoluut, dolle pretquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
verschrikkelijk inderdaad
Heb je wel eens in de regen gereden met een standaard Sierra 2.0?
Ja dat is idd fantastisch..quote:
Alle Sierra 2.0's zijn 8vquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:38 schreef _Drake_ het volgende:
dit was een simpele met een 8v vol met deuken enz, 106 is in de regen ook niet de meest makkelijke auto laag gewicht + korte wielbasis. Maar zo'n beetje elke auto ging die dag wel dwars in een soort manier, ik rij met een plankstijve voorkant (ast schroefset + voorpootbrug + draagarmbrug + subframe crossmember + laag profiel bandjes) en dat is niet echt prettig met water op de baan)
Gewoon 2 bovenliggende nokkenassen met 2 kleppen per cilinder.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
hoe kan het dan een Dohc zijn :p als in allemaal 8v of had je het over weer een andere auto?
Ik heb in de regen best wel fun gehad met die Sierra'squote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:46 schreef Tommeh het volgende:
Klopt, maar die ohc is ook drama. Maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuk, zoveel mogelijk snelheid houden
.
Balen inderdaad, maar het is een risico wat bij circuitrijden hoort (en je ook op de openbare weg kan overkomen...) Bovendien, als ik de verhalen hier zo lees heb ik nog geluk gehad dat ik er met weinig snelheid afgegleden ben.quote:
En banden bepalen in de regen ook zo ontzettend veel. We hadden eerst 2 slechte en 2 goede bandjes. Duidelijk verschil. Slechte banden achter was driftpret en slechte banden voor was onderstuur ergernis. Met slecht bedoel ik dan het merkquote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
plus in ons geval een dramatisch slecht onderstel
Wel fun gehad met die auto, dat wel.
Dat klopt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:17 schreef Tommeh het volgende:
[..]
En banden bepalen in de regen ook zo ontzettend veel. We hadden eerst 2 slechte en 2 goede bandjes. Duidelijk verschil. Slechte banden achter was driftpret en slechte banden voor was onderstuur ergernis. Met slecht bedoel ik dan het merk.
Waarom zo kort?quote:
Goed bezigquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wij hebben ook weer een nieuwe voor het driftwerk
Binnenkort naar Zandvoort
[ afbeelding ]
Is gewoon kutkwaliteit dit. Heeft niets te maken met gaten in schijf oid. Ik zeg dat zo omdat goeie schijven niet geboord maar gewoon zo gegoten zijn.quote:Op zondag 9 december 2007 16:41 schreef _Drake_ het volgende:
en dat is waarom ik die geboorde/gegroevde meuk niet hoef
Ik kan me het goed voorstellen. Ik heb 2x op zandvoort gereden waaronder 1x met '92 micra. Oftewel een slome bak. Ik was dus min of meer een rijdende chicane. Wel ging ik telkens tijdig opzij en gaf ik vaak dmv knipperlicht aan welke kant ik op ging om mensen voorbij te laten, en dan flikten nog mensen om dan nog aan de verkeerde kant erlangs te gaan.quote:Op zondag 16 december 2007 15:36 schreef _Drake_ het volgende:
Echt knudde, ik reed in de sessie waarin het ongeluk gebeurde, gelukkig zelf niks van gezien maar het was gewoon te druk, alleen maar petjesvolk en idioten op de baan, en sommige vlogen op bepaalde punten van de baan af waar ik mij echt afvroeg hoe ze dat in vredesnaam voor elkaar kregen.
Ik heb de sessie probleemloos kunnen rijden behalve dat ik 1 keer door een silveren e30 werd afgesneden wat levensgevaarlijk was, wat een idooit was dat en daar hadden het al meer mensen over. Dat soort volk vraagt er gewoon om.
Hoe bedoel je die opmerking van de ford puma club on tour?quote:Op zondag 16 december 2007 04:36 schreef PNG het volgende:
'Vandaag ook echt heel veel van die jonge broekies van 18 gezien met hun goljfes, civicjes en bmwtjes, en dan burnouts maken op het parkeerterrein, donuts, volgeladen met stickers en te grote spoilers. Mensen zowat omver rijden die op het parkeerterrein lopen... en de meeste waren ook nog heel opgefokt, toeteren omdat ze erlangs willen etc etc;
Duh. Rare dag/sfeer dus vanaf de start begrijp ik ? Klinkt als de Ford Puma of Z3M club on tour.
Maar dan met Civics en E30s....
Sterkte iig aan geraakten.
"Damage control"quote:Op woensdag 19 december 2007 12:41 schreef Tommeh het volgende:
Wat een achterlijk mailtje.
Kijk eens naar het filmpje van hatchman van het Honda forum, op een aantal vlagposten staan geen mensen en het ongeluk is direct na de heuvel gebeurd. Waarschijnlijk had de MR2 hetzelfde probleem als bij Schwedenkreuz op de Nurburgring, dat schijnt een MR-killer te zijn door de hoog->laag en licht afbuigende lijn.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:40 schreef Jimmeh het volgende:
Als ik het zo zie, had buiten de geslipte MR2 er niet nog is 2 kopstaart botsingen achter hoeven komen.
En degene die er direct op knalde had dat misschien ook wel kunnen voorkomen...
Dat leggen ze toch wel uit?! Gas loslaten zodra je gele vlag ziet of zelf ziet dat er in de verte wat goed fout gaat.
quote:Geachte Frank,
Ook ik was afgelopen zaterdag aanwezig en heb met verbazing gezien wat er allemaal gebeurde. Er waren sessies bij waarbij er meer dan 80 auto's tegelijk op de baan waren. Dit is uiteraard vragen om problemen, zeker als er in toersessies ook mensen uit de sportsessie mee rijden, hierdoor worden de onderlinge snelheidsverschillen veel te groot, zeker met 80 wagens op de baan. Ik vraag me dan ook de volgende dingen af:
Waarom worden de sessies niet gescheiden? dus of je rijdt mee in sport, of in toer, maar niet niet in beide. Waarom worden er zoveel wagens tegelijk de baan op gelaten? Waarom wordt er nergens duidelijk aangegeven (dmv een simpele briefing) wat de regels van zo'n dag zijn, wat de vlaggen betekennen en wat de sancties zijn als je de regels aan je laars lapt. (regels zijn er nu niet, laat staan sancties..) Waarom is er geen simpele technische keuring? Waarom is er geen helmplicht, kooi of geen kooi. Waarom stond er geen marshal bij Scheivlak, in de mail geef je aan dat 'tijdig anticiperen op vlagsignalen van levensbelang is' terwijl er GEEN marshal stond op de plek waar nu het ongeluk met de MR2 gebeurd is.
Ik begrijp dat al deze dingen tijd kosten en dat tijd in jullie geval geld is, maar veiligheid hoor mijns inziens boven alles te komen.
Ik vind het dan ook ronduit belachelijk dat je de schuld bij de rijders legt, de jongen in de MR2 reed netjes met helm, de jongens die op hem in zijn gereden zijn niet gewaarschuwd door een marshal om dat er GEEN stond. Ik, en vele met mij, vinden dat de aansprakelijkheid voor dit ongeval voor een heel groot deel bij de organisatie ligt.
Je geeft ook aan dat 'rijden / racen op een circuit NIET geheel zonder risico is', dat lijkt me inderdaad duidelijk, maar ik vraag me af waarom je het woord racen gebruikt. Het vrijrijden zou helemaal niks te maken moeten hebben met racen.
race (de ~ (m.), ~s)
1 snelheidswedstrijd
En dat is dus volgens mij niet waar vrijrijden voor bedoeld is.
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe je/jullie het in de toekomst gaan aanpakken, er zal heel erg veel moeten veranderen anders was het voor mij en vele met mij afgelopen zaterdag de laatste keer vrijrijden.
Met vriendelijke groet,
Rob Schouten
Ik heb dat bij PNG erg vaak. Kan er vaak geen touw aan vast knopen.quote:Op donderdag 20 december 2007 14:31 schreef daNpy het volgende:
Hey PNG, heb je ook een samenhangend verhaal?
Ik denk dat ik begrijp wat je wil zeggen maar het staat er alles behalve duidelijk
Bij onze vereniging ook altijd disclaimer vooraf!
quote:Beste mensen,
VOORLOPIGE KALENDER VRIJ RIJDEN 2008
ZATERDAG 12 JANUARI van 11.00 tot 14.20 uur
ZATERDAG 02 FEBRUARI van 13.00 tot 17.00 uur
ZATERDAG 01 MAART van 13.00 tot 17.00 uur
Deze data kan je alvast in je agenda noteren.
Overige data 2008 worden binnenkort kenbaar gemaakt.
Details over invulling van het programma worden in week 2 per mail kenbaar gemaakt.
Namens VRIJ RIJDEN,
Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl
Heb je wel eens meegereden in de toerklasse dan, het mag dan niet de bedoeling zijn dat er hard gereden word maar dat gebeurt echt wel, vind het een goede maatregel..quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:31 schreef Jimmeh het volgende:
Helmplicht voor de toer klasse is wel een beetje over de top
Nee rij alleen op Zandvoort/Assen met Italiaanse of klassieker evenementen en daar gaat het behoorlijk rustig bij de toer klasse.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:38 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Heb je wel eens meegereden in de toerklasse dan, het mag dan niet de bedoeling zijn dat er hard gereden word maar dat gebeurt echt wel, vind het een goede maatregel..
is dat niet op t F1 circuit? Ik zie maar een paar keer Northern Track (=Nordschleife) staanquote:Op donderdag 24 april 2008 09:36 schreef Paladijn het volgende:
Er is scuderia training van 1 t/m 3 mei, vandaar dat de ring voor TF dus niet open is die dagen.
Ja, er staat 30 t/m 3 mei op de site, de 30e was vrijrijden voor deelnemers tussen de TFers.
Helaas voornamelijk op de Nordschleife, zie o.a. dit verslag van twee jaar geleden: http://www.ring-world.nl/Verslagen/2006/verslag%2006-09-10.htmquote:Op donderdag 24 april 2008 18:59 schreef lipje het volgende:
[..]
is dat niet op t F1 circuit? Ik zie maar een paar keer Northern Track (=Nordschleife) staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |