abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_51396087
Ik heb gezocht naar een overzicht van Zandvoort en de namen van de bochten, maar ik kan alleen de oude bochten namen vinden. Weet iemand een overzicht te vinden met de nieuwe namen?
pi_51396390

Bij de audi s bocht ben ik er ook al een keer uitgegaan alleen moet de alfa erg hard hebben gereden of er moet wat mis gegaan zijn (remmen e.d).Dit is heel erg sneu voor de bestuurder, helaas kan je dit soort dingen bijna niet voorkomen, er gaat altijd wel wat mis en dat gebeurd op de "normale" weg ook.

@boegschroef, licentie halen is zeker een goed idee, jammer alleen dat het zo enorm prijzig is (voor mij dan).

[ Bericht 18% gewijzigd door _Drake_ op 12-07-2007 15:41:02 ]
pi_51396569
Wat een vreemd punt om er zo hard van af te gaan, je zou inderdaad zeggen dat er iets technisch mis is gegaan. Waarschijnlijk bij het aanremmen dan, want die bocht uitaccelereren kan niet veel problemen geven volgens mij, zeker niet met een voorwielaandrijver.
pi_51396845
die alfa is geen voorwielaandrijver

Ik denk dat hij te hard is aangekomen, overstuur kreeg, gas gaf en nog veel meer overstuur kreeg waardoor je naar rechts toe schiet (recht tegen de vangrail aan) als je daar de bocht uitvliegt kan je het beste gewoon de auto laten glijden gezien je dan de grintbak ingaat en opzich dat geen probs hebt
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:33:15 #130
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_51398501
Volgens het SCARB forum had hij geen remdruk meer. Dat is wel lullig als je daar met 170 aan komt zetten.

RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_51398601
De 75 is inderdaad een achterwielaandrijver, ik dacht dat het een nieuwe type alfa betrof, niet goed gekeken.

Je zou zeggen dat je tegen de tijd dat je de bocht in draait, niet zo veel vaart meer hebt, het is één van de langzaamste bochten op het circuit. (eigenlijk de lanzaamste volgens mij ..)
Dus zoals jij het beschrijft kan je volgens mij nooit genoeg vaart hebben om zo zwaar de crashen. Maar goed heeft iemand het zien gebeuren?

Net te laat zie ik nu ..

Zonder remdruk kan ik me goed voorstellen wat er gebeurd is, waarschijnlijk niet de juiste remvloeistof gok ik. Had ik afgelopen zondag ook last van, op een gegeven moment moest ik steeds dieper trappen zeg maar.
Binnnenkort gaat er ATE BLUE in, of iets wat er op lijkt ..

[ Bericht 26% gewijzigd door FunnyName op 12-07-2007 16:38:43 (new info.) ]
  donderdag 12 juli 2007 @ 16:57:57 #132
88663 Five_Aces
pi_51399389
Kan ook, of mechanische schade, leiding door, hoofdremcilinder stuk, you name it. Lijkt mij stug dat je vergeet je remvloeistof aan te passen als je al zoveel aan je wagen gedaan hebt. Of te laat met verversen.

Klotige is ook nog dat dat stuk naar beneden loopt dus je verliest ook minder vaart als dat je normaal doet met gas los.

ATE blue is wel goed spul, voor een schappelijke prijs. Of Mintex black, Castrol SRF, al is die laatste wel prijzig.

Gewoon 5.1 zou ook goed moeten gaan, alleen vaker verversen als standaard spul omdat het gevoeliger is voor vocht.
pi_51399479
dan was mijn 2e vermoeden (remmen) toch juist
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:05:57 #134
71721 Alexxxxx
Friespeuk
pi_51443601
Als je totaal geen remdruk meer heb, kan je dan niet bijvoorbeeld je versnellingsbak van 5 naar 2 gooien, of levert je motor geen goede remmende werking meer als je die opblaast? Want in principe rem je harder af als je meer toeren maakt. Liever motor om zeep en uitremmen in de grindbak dan je hele auto naar de klote en eventuele letsel als gevolg.
En de handrem kan nog een beetje remmende werking geven, al zal dat wel tegen vallen.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 21:47:43 #136
88663 Five_Aces
pi_51444025
Dat levert in een RWD auto ook een hele onvoorspelbare reactie op, shiftlock. Dan blokkeer je en heb je kans dat je naast de baan op de vanrail klapt. Als je in zo'n geval dwars de grindbak in gaat heb je ook nog kans dat je over de kop gaat.
  vrijdag 13 juli 2007 @ 23:06:48 #137
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51446571
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:35 schreef Jimmeh het volgende:
Als je totaal geen remdruk meer heb, kan je dan niet bijvoorbeeld je versnellingsbak van 5 naar 2 gooien, of levert je motor geen goede remmende werking meer als je die opblaast? Want in principe rem je harder af als je meer toeren maakt. Liever motor om zeep en uitremmen in de grindbak dan je hele auto naar de klote en eventuele letsel als gevolg.
En de handrem kan nog een beetje remmende werking geven, al zal dat wel tegen vallen.
Op het moment dat je op een bocht afvliegt en bemerkt dat je rempedaal inrammen niets doet zijn dat niet bepaald de eerste dingen die in je opkomen. Op een situatie als dit, ook nog in zo'n snelle bocht en als 'amateur', voorbereid zijn... je zit in een rush van adrenaline en paniek - dan is terugschakelen naar de twee of handrem aantrekken niet de natuurlijke reactie.

Het is lullig dat dit gebeurd is, maar dit soort dingen kunnen gebeuren bij circuitrijden - ook bij professionals en zelfs op de openbare weg. Ga ter vergelijking eens een dag op de parkplatz staan bij de Nordschleife en tel het aantal afgesleepte voertuigen... wat dat betreft valt het vrijrijden nog mee
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_51473327
Morgen naar Zolder met CCH
Moet er wel onchristelijk vroeg voor op op zondag maar het zal erg tof worden

Ik ga iig pace car laps rijden...ff kijken hoe mijn nieuwe remmen het doen.
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
  zaterdag 14 juli 2007 @ 23:28:51 #139
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51475916
quote:
Op vrijdag 13 juli 2007 21:47 schreef Five_Aces het volgende:
Dat levert in een RWD auto ook een hele onvoorspelbare reactie op, shiftlock.
Ik weet er alles van...
Ik denk dat die ouwe vent, die met z'n fiets bij de stoplichten stond, nog steeds nachtmerries heeft over een rode Supra die met rokende banden schuin op 'm af kwam gegleden
  zaterdag 14 juli 2007 @ 23:30:19 #140
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_51475965
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:17 schreef ArTiC het volgende:

Veel plezier!
Vergeet niet lekker veel te filmen en foto's te maken en een mooi verslagje te tikken als je weer terug bent
pi_51476736
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 22:17 schreef ArTiC het volgende:

Aan die nieuwe remmen zal het niet liggen
pi_51477261
quote:
Op zaterdag 14 juli 2007 23:53 schreef Mex_ het volgende:

[..]

Aan die nieuwe remmen zal het niet liggen
Nope, wel aan degene die ze gemonteerd heeft....MEX
  zondag 15 juli 2007 @ 01:29:08 #143
88663 Five_Aces
pi_51479347
Ligt er aan wat je hebt. Als je op Zolder even flink gaat rammen dan hoef je niet aan te komen met sportremblokken of iets in die trend, maar heb je echte raceblokken nodig. Op de M3 met Ferrodo DS2500 ging het een minuut of 15 goed, daarna drama. Op mijn E30 met E36 M3 remmen en Pagid Sport ongeveer hetzelfde.
  zondag 15 juli 2007 @ 08:47:54 #144
182863 Michel4AGE
MR2 Ringtool
pi_51481753
Zolder is idd heel zwaar voor de remmen. Chicane voor de heuvel en die na de heuvel zijn toch wel het zwaarst denk ik
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
  zondag 15 juli 2007 @ 11:05:14 #145
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51483208
quote:
Op zondag 15 juli 2007 00:08 schreef ArTiC het volgende:

[..]

Nope, wel aan degene die ze gemonteerd heeft....MEX
Wat voor auto rij je eigenlijk? MX-5/Elise?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  zondag 15 juli 2007 @ 11:17:41 #146
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_51483491
Honda Plastcivic
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_51496681
Heerlijke dag, zon, mooie races gezien maar zelf rijden was 3x ruk...time trials waren vol (viel nogal mee, een auto of 20 á 25 schat ik) en de pace car laps waren meer tow truck laps tot aan stilstand toe af en toe

Ik heb 1x de chicane voor en achter de heuvel idd lekker vlot kunnen nemen. De 1.8 VTI die voor me zat liet steeds een gat vallen om dan in de bochten accelererend het gat dicht te rijden. Ik kon hem heel aardig bijhouden met mijn 1.4 non-VTEC

De remmen (Brembo Max / Ferodo DS Performance) hebben dus nauwelijks iets te lijden gehad

Ik rij een Civic idd, zonder plastic overigens maar breng dat zo'n roestb DAF rijder maar eens bij zijn verstand.

Heb nu wel dubbel zin in Zandvoort 8 augustus
pi_51502434

Ik heb alleen een camera op mijn mobiel dus vergeef me de slechte kwaliteit
  zondag 15 juli 2007 @ 23:06:06 #149
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_51505211
quote:
Op zondag 15 juli 2007 18:32 schreef ArTiC het volgende:
Heerlijke dag, zon, mooie races gezien maar zelf rijden was 3x ruk...time trials waren vol (viel nogal mee, een auto of 20 á 25 schat ik) en de pace car laps waren meer tow truck laps tot aan stilstand toe af en toe

Ik heb 1x de chicane voor en achter de heuvel idd lekker vlot kunnen nemen. De 1.8 VTI die voor me zat liet steeds een gat vallen om dan in de bochten accelererend het gat dicht te rijden. Ik kon hem heel aardig bijhouden met mijn 1.4 non-VTEC

De remmen (Brembo Max / Ferodo DS Performance) hebben dus nauwelijks iets te lijden gehad

Ik rij een Civic idd, zonder plastic overigens maar breng dat zo'n roestb DAF rijder maar eens bij zijn verstand.

Heb nu wel dubbel zin in Zandvoort 8 augustus
Heb je niet het idee dat je gruwelijk underpowered bent met een 1.4 non-vtec? die dingen hebben 70 pk op 900+ kg (zonder plastic ) oid Qua sturen lijkt een civic me wel weer een prima auto

Ik ben waarschijnlijk ook de 8e op CPZ aanwezig voor de 18:00 sessie (weet niet zeker of ik 17:20 haal vanuit leeuwarden en geen zin me te haasten...)
pi_51508633
Zodra ik terug ben wil ik mijn racelicentie gaan behalen. Ik heb al op een paar sites gekeken en vroeg me af of iemand ervaring heeft met Raceplanet van Bleekemolen. Als ik m'n licentie heb ga ik daarna sparen en kijken voor een auto die circuitwaardig is. Al zal dat niet meteen lukken aangezien ik ook weer naar school moet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')