Op het moment dat je op een bocht afvliegt en bemerkt dat je rempedaal inrammen niets doet zijn dat niet bepaald de eerste dingen die in je opkomen. Op een situatie als dit, ook nog in zo'n snelle bocht en als 'amateur', voorbereid zijn... je zit in een rush van adrenaline en paniek - dan is terugschakelen naar de twee of handrem aantrekken niet de natuurlijke reactie.quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:35 schreef Jimmeh het volgende:
Als je totaal geen remdruk meer heb, kan je dan niet bijvoorbeeld je versnellingsbak van 5 naar 2 gooien, of levert je motor geen goede remmende werking meer als je die opblaast? Want in principe rem je harder af als je meer toeren maakt. Liever motor om zeep en uitremmen in de grindbak dan je hele auto naar de klote en eventuele letsel als gevolg.
En de handrem kan nog een beetje remmende werking geven, al zal dat wel tegen vallen.
Ik weet er alles van...quote:Op vrijdag 13 juli 2007 21:47 schreef Five_Aces het volgende:
Dat levert in een RWD auto ook een hele onvoorspelbare reactie op, shiftlock.
Veel plezier!quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:17 schreef ArTiC het volgende:
Morgen naar Zolder met CCH
Moet er wel onchristelijk vroeg voor op op zondag maar het zal erg tof worden
Ik ga iig pace car laps rijden...ff kijken hoe mijn nieuwe remmen het doen.
quote:Op zaterdag 14 juli 2007 22:17 schreef ArTiC het volgende:
Morgen naar Zolder met CCH
Moet er wel onchristelijk vroeg voor op op zondag maar het zal erg tof worden
Ik ga iig pace car laps rijden...ff kijken hoe mijn nieuwe remmen het doen.
Nope, wel aan degene die ze gemonteerd heeft....MEXquote:Op zaterdag 14 juli 2007 23:53 schreef Mex_ het volgende:
[..]
Aan die nieuwe remmen zal het niet liggen
![]()
Wat voor auto rij je eigenlijk? MX-5/Elise?quote:Op zondag 15 juli 2007 00:08 schreef ArTiC het volgende:
[..]
Nope, wel aan degene die ze gemonteerd heeft....MEX![]()
Heb je niet het idee dat je gruwelijk underpowered bent met een 1.4 non-vtec? die dingen hebben 70 pk op 900+ kg (zonder plasticquote:Op zondag 15 juli 2007 18:32 schreef ArTiC het volgende:
Heerlijke dag, zon, mooie races gezien maar zelf rijden was 3x ruk...time trials waren vol (viel nogal mee, een auto of 20 á 25 schat ik) en de pace car laps waren meer tow truck laps tot aan stilstand toe af en toe
Ik heb 1x de chicane voor en achter de heuvel idd lekker vlot kunnen nemen. De 1.8 VTI die voor me zat liet steeds een gat vallen om dan in de bochten accelererend het gat dicht te rijden. Ik kon hem heel aardig bijhouden met mijn 1.4 non-VTEC
De remmen (Brembo Max / Ferodo DS Performance) hebben dus nauwelijks iets te lijden gehad![]()
Ik rij een Civic idd, zonder plastic overigens maar breng dat zo'n roestb DAF rijder maar eens bij zijn verstand.
Heb nu wel dubbel zin in Zandvoort 8 augustus![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |