abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53415425
Het VRIJ RIJDEN op MAANDAG 8 OKTOBER van 1700-1900 uur komt TE VERVALLEN!!!

Hiervoor komt in de plaats: WOENSDAG 17 oktober 2007 van 0900-1700 uur
Er kan dan wederom met volwaardige raceauto’s gereden worden.
pi_53419585
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:11 schreef Mex_ het volgende:
Het VRIJ RIJDEN op MAANDAG 8 OKTOBER van 1700-1900 uur komt TE VERVALLEN!!!

Hiervoor komt in de plaats: WOENSDAG 17 oktober 2007 van 0900-1700 uur
Er kan dan wederom met volwaardige raceauto’s gereden worden.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53424055
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:09 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?
quote:
Het tijdschema ziet er als volgt uit:

RACE KLASSE: 0900-1000-1100-1300-1400-1500-1600
TOER KLASSE: 0920-1020-1120-1320-1420-1520-1620
SPORT KLASSE: 0940-1040-1140-1240-1340-1440-1540-1640
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:49:49 #204
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_53976758
Nog meer mensen die morgen aanwezig zijn op Zandvoort?
Ik ben er waarschijnlijk rond het middaguur, mits het weer er goed uitziet (dwz. geen regen...)
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53980552
Ik ben er rond 16:00 hoop ik, als 't verkeer een beetje meevalt. Ik rij van 17u tot 19u met Gummen.org
Overigens zou het alleen in de ochtend regenen..in de middag zou het zonnetje weer tevoorschijn komen maar ja, we zullen zien.
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:48:02 #206
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53986021
Het is er nu vrij rustig, zie niet al te veel gebeuren op de cam. Er rijden er net 25, wat rustiger dan normaal.
Drugs are good mkay?
pi_53997472
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:48 schreef Party_P het volgende:
Het is er nu vrij rustig, zie niet al te veel gebeuren op de cam. Er rijden er net 25, wat rustiger dan normaal.
Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.

Ik ben daar zelf niet eens aan toegekomen omdat ik in de eerste bocht na het oprijden al een spin van +-270 graden moest corrigeren. Dat is nog gelukt, alleen gleed ik nog een stuk door over nat gras waardoor ik met 1-2 km/u de banden geraakt heb. Resultaat is een gebroken richtingaanwijzer glas en een deuk in mijn bumper... ben er toen ook maar meteen afgereden via de pits. Hoewel het vast iets als olie op het wegdek was (ik reed ~50 en stuurde rustig in, had ik makkelijk moeten kunnen compenseren, laat staan dat ik daar geen overstuur hoor te krijgen...) hou ik het voorlopig maar even voor gezien met circuitrijden op natte dagen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_54000608
Die 2 uurtjes die ik gereden heb was het zo goed als helemaal droog, ging echt heerlijk Laatste kwartier was zelf in het donker, best gaaf haha.
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:00:06 #209
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54000966
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:22 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.

Ik ben daar zelf niet eens aan toegekomen omdat ik in de eerste bocht na het oprijden al een spin van +-270 graden moest corrigeren. Dat is nog gelukt, alleen gleed ik nog een stuk door over nat gras waardoor ik met 1-2 km/u de banden geraakt heb. Resultaat is een gebroken richtingaanwijzer glas en een deuk in mijn bumper... ben er toen ook maar meteen afgereden via de pits. Hoewel het vast iets als olie op het wegdek was (ik reed ~50 en stuurde rustig in, had ik makkelijk moeten kunnen compenseren, laat staan dat ik daar geen overstuur hoor te krijgen...) hou ik het voorlopig maar even voor gezien met circuitrijden op natte dagen.
Ah das mooi kut
Drugs are good mkay?
pi_54006202
Vrijdrijven 17-10-2007 waar onderstuur glibberend en glijdend afgewisseld werd met overstuur:

Het was nat, heel erg nat, ik heb wel eens eerder in de regen gereden maar dat was lang niet zo erg als nu,
mijn banden hebben bijna geen profiel meer en grip was overal te zoek en kon nergens gevonden worden.
Onderstuur moest vaak gecompenseerd worden met overstuur om enigsinds de bocht snel door te kunnen gaan. Nee het was hard werken, en heel veel auto's kwamen daar (hard) achter.

Ik heb zelf ondanks de gladde banden redelijk kunnen rijden, echter 1 keer kreeg ik teveel overstuur waardoor ik de grindbak in ging en daar niet zonder hulp uitkwam, gelukkig op wat krasjes op de velgen na totaal geen schade (ja de draagarmbrug is weer eens gezandstraald maar dat was toch al een onding).


Filmpje van de 1e sessie, wat vrij kut ging naar mijn mening.

waar we het hadden over onderstuur en onze favo middenmoter auto de aw11 .

en de sierra gaat er bij 7:30 voor de zoveelste keer af, vandaar de luchtige reactie (het leek soms wel of hij het er juist om deed gezien hij meer naast dan op de baan stond)

http://youtube.com/watch?v=n1_sWN1boIg

de 2 sessie komt vanavond alsmede een compilatie overstuur met de 106
pi_54007012
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:43 schreef _Drake_ het volgende:
Vrijdrijven 17-10-2007 waar onderstuur glibberend en glijdend afgewisseld werd met overstuur:

Het was nat, heel erg nat, ik heb wel eens eerder in de regen gereden maar dat was lang niet zo erg als nu,
mijn banden hebben bijna geen profiel meer en grip was overal te zoek en kon nergens gevonden worden.
Onderstuur moest vaak gecompenseerd worden met overstuur om enigsinds de bocht snel door te kunnen gaan. Nee het was hard werken, en heel veel auto's kwamen daar (hard) achter.

Ik heb zelf ondanks de gladde banden redelijk kunnen rijden, echter 1 keer kreeg ik teveel overstuur waardoor ik de grindbak in ging en daar niet zonder hulp uitkwam, gelukkig op wat krasjes op de velgen na totaal geen schade (ja de draagarmbrug is weer eens gezandstraald maar dat was toch al een onding).


Filmpje van de 1e sessie, wat vrij kut ging naar mijn mening.

waar we het hadden over onderstuur en onze favo middenmoter auto de aw11 .

en de sierra gaat er bij 7:30 voor de zoveelste keer af, vandaar de luchtige reactie (het leek soms wel of hij het er juist om deed gezien hij meer naast dan op de baan stond)

http://youtube.com/watch?v=n1_sWN1boIg

de 2 sessie komt vanavond alsmede een compilatie overstuur met de 106
Wat een geouwehoer gek!

Temperatuur : Ja dat heb ik altijd met dat watertemperatuurding, als ik rij is er niets aan de hand maar zodra ik in de file ga staan loopt ie op.
Wijsneus
pi_54008416
dat was de bijrijder had al ziets van goh wat raar
pi_54008691
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:25 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Wat een geouwehoer gek!
verschrikkelijk inderdaad

Heb je wel eens in de regen gereden met een standaard Sierra 2.0?
pi_54009282
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

verschrikkelijk inderdaad

Heb je wel eens in de regen gereden met een standaard Sierra 2.0?
Absoluut, dolle pret
pi_54009574
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:19 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Absoluut, dolle pret
Ja dat is idd fantastisch..

Ik doelde echter op drake.
Dat laatste model met die 2.0 DOHC motor heeft namelijk in de regen best een rare wegligging, heel wat anders dan een 106 GTI iig.
pi_54009632
dit was een simpele met een 8v vol met deuken enz, 106 is in de regen ook niet de meest makkelijke auto laag gewicht + korte wielbasis. Maar zo'n beetje elke auto ging die dag wel dwars in een soort manier , ik rij met een plankstijve voorkant (ast schroefset + voorpootbrug + draagarmbrug + subframe crossmember + laag profiel bandjes) en dat is niet echt prettig met water op de baan)
pi_54009933
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:38 schreef _Drake_ het volgende:
dit was een simpele met een 8v vol met deuken enz, 106 is in de regen ook niet de meest makkelijke auto laag gewicht + korte wielbasis. Maar zo'n beetje elke auto ging die dag wel dwars in een soort manier , ik rij met een plankstijve voorkant (ast schroefset + voorpootbrug + draagarmbrug + subframe crossmember + laag profiel bandjes) en dat is niet echt prettig met water op de baan)
Alle Sierra 2.0's zijn 8v
Ik geloof dat je 106 in de regen niet het meest makkelijk is met deze setup
Maar zo'n Sierra is echt een ander verhaal
pi_54010069
hoe kan het dan een Dohc zijn :p als in allemaal 8v of had je het over weer een andere auto?
pi_54010167
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
hoe kan het dan een Dohc zijn :p als in allemaal 8v of had je het over weer een andere auto?
Gewoon 2 bovenliggende nokkenassen met 2 kleppen per cilinder.
Zo'n motor zit er in de laatste Sierra DOHC's.



[ Bericht 4% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 18-10-2007 14:15:59 ]
pi_54010500
apart wist ik niet
pi_54010597
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:23 schreef _Drake_ het volgende:
apart wist ik niet

Het is best een fijne, soepele motor, heeft alleen wat te weinig vermogen voor een 2 liter.
pi_54010891
Klopt, maar die ohc is ook drama . Maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuk, zoveel mogelijk snelheid houden .
pi_54011906
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:46 schreef Tommeh het volgende:
Klopt, maar die ohc is ook drama . Maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuk, zoveel mogelijk snelheid houden .
Ik heb in de regen best wel fun gehad met die Sierra's

Ik vond het oude model wat wij hadden een stuk beter op de wegliggen dan die '93..
Dat ding was echt onvoorspelbaar... en had enorme onderstuur
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:47:36 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_54014010
Nose heavy
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_54014114
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:47 schreef daNpy het volgende:
Nose heavy
plus in ons geval een dramatisch slecht onderstel
Wel fun gehad met die auto, dat wel.
pi_54014571
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:00 schreef Party_P het volgende:

[..]

Ah das mooi kut
Balen inderdaad, maar het is een risico wat bij circuitrijden hoort (en je ook op de openbare weg kan overkomen...) Bovendien, als ik de verhalen hier zo lees heb ik nog geluk gehad dat ik er met weinig snelheid afgegleden ben.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_54015674
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

plus in ons geval een dramatisch slecht onderstel
Wel fun gehad met die auto, dat wel.
En banden bepalen in de regen ook zo ontzettend veel. We hadden eerst 2 slechte en 2 goede bandjes. Duidelijk verschil. Slechte banden achter was driftpret en slechte banden voor was onderstuur ergernis. Met slecht bedoel ik dan het merk .
pi_54020822
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:17 schreef Tommeh het volgende:

[..]

En banden bepalen in de regen ook zo ontzettend veel. We hadden eerst 2 slechte en 2 goede bandjes. Duidelijk verschil. Slechte banden achter was driftpret en slechte banden voor was onderstuur ergernis. Met slecht bedoel ik dan het merk .
Dat klopt.
maar bij de laatste die wij hadden (ding was voor de fun) maakte het allemaal niets uit, met droog weer was het hetzelfde.. Eerst enorm onderstuur en vervolgens op een willekeurig moment overstuur, de meeste die voor het eerst met die auto gingen rijden stond ook binnen no-time in het gras of erger

Wel een hoge fun factor, dat zeker.
pi_54021745
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
pi_54022225
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:55 schreef Michel4AGE het volgende:
[ afbeelding ]
Deze ziet er nog goed uit
pi_54023367
Weet iemand hoe het zit als je eenmaal je racelicentie hebt.

Moet je dan perse minimaal aan zoveel races deelnemen met een club licentie bijvoorbeeld?
Ik las over verlengdagen, moet iedereen daar heen of alleen mensen die een jaar niet hebben kunnen rijden?

Weet iemand het? Ik wil wel een licentie behalen (leuk om vaardig te zijn), maar voor een jaar of 4, 5 heb ik toch niet het budget om in een kampioenschap deel te nemen. Enige is dan wat clubdagen of andere evenementen.
pi_54025084
Een groot feest



En nog een oudere, leuke herinneringen aan :

  vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:48:36 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_54039385
Ik heb er ook 1 gehad.... 3 dagen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_54040675
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:48 schreef daNpy het volgende:
Ik heb er ook 1 gehad.... 3 dagen
Waarom zo kort?

Dat ding van ons was echt onverwoestbaar en dat ding is echt mishandeld
Ik zal wel een keer een foto'je posten binnenkort
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:34:13 #235
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_54041865
De motor begon enorm te ratelen, bleek een lager te zijn.
Nog naar het werk proberen te rijden (verkocht met 100 euro winst) maar dat haalde hij niet, enorm gat in het carter was het gevolg (en afslepen )



You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:24:24 #236
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54045651
Sierra's zijn best leuk. RWD, alleen die 1.6 waar ik ooit in heb gereden was zowat te sloom om nog laten uit te breken.
Drugs are good mkay?
pi_54137899
Wij hebben ook weer een nieuwe voor het driftwerk
Binnenkort naar Zandvoort

pi_54144031
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wij hebben ook weer een nieuwe voor het driftwerk
Binnenkort naar Zandvoort

[ afbeelding ]
Goed bezig
pi_54145611
Last of the mohicans, laatste keer circuit:
http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?t=9426

Op dit moment staattie grounded, blok is weer aan gort. Woensdag naar de autodoktor.

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_54146987
Morgen weer zolder ( de e30 is trouwens inmiddels af, heb alleen het topic niet meer bijgehouden ).

Leuke foto PNG
pi_54150919
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:14 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Goed bezig
Het eerste setje banden is er reeds doorheen

en PNG, veel plezier weer gehad zo te zien
pi_54241587
Het was een leuk dagje donderdag. Volgende keer misschien 8 dec Bmw Drivers Club. Eerst opzoek naar andere diff. Zijn er meer die daar heen gaan?


pi_55067075
Beste mensen,

Op ZATERDAG 15 DECEMBER van 09.00-12.40 uur is er weer tijd voor het VRIJ RIJDEN!!!


Het tijdschema ziet er als volgt uit:

TOER KLASSE:09.00-09.40-10.20-11.00-11.40-12.20 (laatste sessie = combi met SPORT)
SPORT KLASSE:09.20-10.00-10.40-11.20-12.00-12.20 (laatste sessie = combi met TOER)
Dit tijdschema is tot 7 dagen voor het evenement onder voorbehoud van wijzigingen!
pi_55079676
hey _Drake_ was jij dat niet met je rode 106 GTI op Zandvoort een tijdje geleden toen het zo ontzettend warm was?
Ikke was er toen ook samen met een clubgenoot met een blauwe MR2 uit 1985.


Ben bang dat het volgende zaterdag slecht weer wordt, wanneer het weer wat beter wordt ga ik ook weer een dagje!

[ Bericht 0% gewijzigd door TheIceWarrior op 06-12-2007 17:21:39 ]
pi_55080175
Zou goed kunnen, weet je nog welke datum dat was?
pi_55081878
5 augustus van 9.00-17.00
Zie: http://celicas.messageboard.nl/viewtopic.php?t=631&start=15

Weet iemand trouwens wat het kost om een BMW bij Koopman Racing te huren voor enkele sessies van vrijrijden.nl?
pi_55086019
ah das al een tijdje geleden
pi_55144620
Mooie dag gister @ zolder, bijna de hele dag droog! Alleen ietsje eerder moeten stoppen met rijden :



  zondag 9 december 2007 @ 14:19:36 #249
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_55144840
lekker scheurtje
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_55148190
en dat is waarom ik die geboorde/gegroevde meuk niet hoef
pi_55148597
quote:
Op zondag 9 december 2007 16:41 schreef _Drake_ het volgende:
en dat is waarom ik die geboorde/gegroevde meuk niet hoef
Is gewoon kutkwaliteit dit. Heeft niets te maken met gaten in schijf oid. Ik zeg dat zo omdat goeie schijven niet geboord maar gewoon zo gegoten zijn.
  zondag 9 december 2007 @ 17:40:49 #252
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_55149557
Idd. Al zeggen ze meestal dat die schijven wel goed zijn. En ze kosten ook nog redelijk wat vergeleken met dat brakemax spul enzovoort.

Ik keek gisteren nog even maar je ziet op zich niet veel oppervlakte scheurtjes, hier en daar wat maar overdadig heet zijn ze dan niet geweest. Gewoon klote staal blijkbaar, of een maandagmorgen product.
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_55208666
Volgend jaar ga ik mijn Ringdoop doen. Eerst nog even wat upgrades doen

veerpootbruggen zitten erop, nieuw uitlaatsysteem zit erop Nu nog de chip en remmenupgrade
  zaterdag 15 december 2007 @ 19:57:26 #254
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_55297272
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 15 december 2007 @ 20:03:10 #255
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55297754
ik ben er zelf niet geweest maar wat ik van anderen (van CCH) hoor is dat de organisatie nogal te wensen liet, op de plek van het ongeluk stonden bijvoorbeeld geen marshalls dus er hing geen gele vlag, de civic (EG6) kon nog stoppen maar de BMW's dus niet..resultaat..een AW11 én een EG6 total loss

in de toer klasse reden 70+ auto's waaronder dus ook mensen die óók in sport meededen.
en er werd nogal asociaal gereden (links en rechts inhalen in bochten, blocken, burnen op de parkeerplaats etc), absoluut geen goede reclame voor het circuitrijden in NL.
Today is the greatest day I've ever known
Can't live for tomorrow, tomorrow's much too long
pi_55307807
Podverdorie zeg.

Dit klinkt ook al meteen 3e post:
1 auto kwam haaks mijn auto inzetten, gelukkig is het beperkt gebleven bij 2 kleine deukjes en wat lichte krasjes. Ben er wel goed zuur van!

1ste ronde ging het niet goed, chip bleek fout te zijn... op het rechte stuk ff gauw andere chip in gedouwt en toen kon ik vlammen. ronde erna kwam dus die Golf erin zetten en was voor mij de lol eraf.

Hmmm, kwil der allemaal niet tussen zitten geloof ik.....................
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55307813
'Vandaag ook echt heel veel van die jonge broekies van 18 gezien met hun goljfes, civicjes en bmwtjes, en dan burnouts maken op het parkeerterrein, donuts, volgeladen met stickers en te grote spoilers. Mensen zowat omver rijden die op het parkeerterrein lopen... en de meeste waren ook nog heel opgefokt, toeteren omdat ze erlangs willen etc etc;

Duh. Rare dag/sfeer dus vanaf de start begrijp ik ? Klinkt als de Ford Puma of Z3M club on tour.
Maar dan met Civics en E30s....

Sterkte iig aan geraakten.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55307827
Jongen van die MR2 hoe ist daarmee ?
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
  zondag 16 december 2007 @ 08:06:24 #260
175278 Supra_Turbo
Roarende ITB's !!
pi_55308054
Op het forum van de MR2 club stond dat hij afgevoerd is naar het ziekenhuis.
Verders heb ik er nog niks over gehoord
pi_55313899
Echt knudde, ik reed in de sessie waarin het ongeluk gebeurde, gelukkig zelf niks van gezien maar het was gewoon te druk, alleen maar petjesvolk en idioten op de baan, en sommige vlogen op bepaalde punten van de baan af waar ik mij echt afvroeg hoe ze dat in vredesnaam voor elkaar kregen.
Ik heb de sessie probleemloos kunnen rijden behalve dat ik 1 keer door een silveren e30 werd afgesneden wat levensgevaarlijk was, wat een idooit was dat en daar hadden het al meer mensen over. Dat soort volk vraagt er gewoon om .
  woensdag 19 december 2007 @ 00:35:41 #262
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_55377537
De man die in de MR2 reed heeft een Hersenkneuzing en een scheurtje in z'n nekwervel. Hij is inmiddels al weer thuis.
quote:
Op zondag 16 december 2007 15:36 schreef _Drake_ het volgende:
Echt knudde, ik reed in de sessie waarin het ongeluk gebeurde, gelukkig zelf niks van gezien maar het was gewoon te druk, alleen maar petjesvolk en idioten op de baan, en sommige vlogen op bepaalde punten van de baan af waar ik mij echt afvroeg hoe ze dat in vredesnaam voor elkaar kregen.
Ik heb de sessie probleemloos kunnen rijden behalve dat ik 1 keer door een silveren e30 werd afgesneden wat levensgevaarlijk was, wat een idooit was dat en daar hadden het al meer mensen over. Dat soort volk vraagt er gewoon om .
Ik kan me het goed voorstellen. Ik heb 2x op zandvoort gereden waaronder 1x met '92 micra. Oftewel een slome bak. Ik was dus min of meer een rijdende chicane. Wel ging ik telkens tijdig opzij en gaf ik vaak dmv knipperlicht aan welke kant ik op ging om mensen voorbij te laten, en dan flikten nog mensen om dan nog aan de verkeerde kant erlangs te gaan.
Met de tourklasse moeten ze echt alleen maar tourauto;s toelaten en geen mensen die met sport mee willen doen. Het verschil is gewoon veels te groot.

[ Bericht 4% gewijzigd door Party_P op 19-12-2007 00:46:48 ]
Drugs are good mkay?
  woensdag 19 december 2007 @ 07:52:39 #263
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_55379548
quote:
Op zondag 16 december 2007 04:36 schreef PNG het volgende:
'Vandaag ook echt heel veel van die jonge broekies van 18 gezien met hun goljfes, civicjes en bmwtjes, en dan burnouts maken op het parkeerterrein, donuts, volgeladen met stickers en te grote spoilers. Mensen zowat omver rijden die op het parkeerterrein lopen... en de meeste waren ook nog heel opgefokt, toeteren omdat ze erlangs willen etc etc;

Duh. Rare dag/sfeer dus vanaf de start begrijp ik ? Klinkt als de Ford Puma of Z3M club on tour.
Maar dan met Civics en E30s....

Sterkte iig aan geraakten.
Hoe bedoel je die opmerking van de ford puma club on tour?
In positieve of in negatieve zin
Net efkes anges
pi_55379864
Mailtje gisteravond van vrijrijden.nl:

Beste mensen,

Wie afgelopen zaterdag de 15e december aanwezig was bij de laatste dag van het VRIJ RIJDEN, zal het niet ontgaan zijn dat wij het programma NIET VOLLEDIG konden afronden vanwege een (redelijk zwaar) ongeval bovenaan het Scheivlak.
Roy Piksen met de rode MR2 kwam om onduidelijke reden in het gras.
Zijn auto kwam via de vangrails op het midden van de baan terecht en werd daar in de zijkant geraakt door een andere deelnemer.
2 achterop komende auto’s konden niet tijdig meer stoppen en raakte de eerder gestrande auto’s.

Onze eigen circuitarts en rescuemedewerkers waren binnen 60-90 seconden ter plaatse.
Even leek het er op dat Roy vast zat in zijn auto maar hij kwam enigszins ‘op eigen kracht’ uit de auto.
Kort daarna arriveerde ook de brandweer en een trauma helikopter.
Met 4 ambulances is iedereen meegenomen naar diverse ziekenhuizen.

Roy heeft een hersenkneuzing en een scheurtje in de nekwervel opgelopen.
Hij is 1 nacht ter observatie in het ziekenhuis gebleven en is nu weer thuis.
De overige deelnemers hebben voornamelijk nekklachten, wat ‘normaal’ is bij een aanrijding achterop een andere auto.


Uiteraard laten we dit ongeval niet zo maar aan ons voorbij gaan.
We kunnen concluderen dat


rijden / racen op een circuit NIET geheel zonder risico’s is
Het (goed) strak dragen van veiligheidsriemen zeer belangrijk is
Je niet kunt rijden zonder helm als de auto een rolkooi heeft
tijdig anticiperen op VLAGSIGNALEN van levensbelang is!!


Binnen de organisatie is ook gekeken naar oplossingen om de veiligheid in ieders belang naar een (nog) hoger niveau te krijgen.
Van te verwachten aanpassingen worden jullie binnenkort op de hoogte gebracht.

Namens de organisatie willen wij iedereen ontzettend bedanken voor zijn / haar inspanningen bij het Scheivlak.
Zonder deze zeer professionele medewerkers en hulpverleners kunnen wij het VRIJ RIJDEN beslist NIET organiseren.
Dank!!!!

Wij wensen de 4 betrokken deelnemers een spoedig herstel.

Fijne dagen en hopelijk tot 2008!


Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
pi_55384713
Wat een achterlijk mailtje.
pi_55385770
*zeer professionele medewerkers*
pi_55385861
quote:
Op woensdag 19 december 2007 12:41 schreef Tommeh het volgende:
Wat een achterlijk mailtje.
"Damage control"
Hoort er nou eenmaal bij, zie ook de persberichten van gumball eerder dit jaar...

Ik hoop alleen dat ze hier lering uit trekken, ik heb twee filmpjes en wat foto's bekeken op het Honda forum waar je op een aantal vlagposten geen mensen ziet staan, veel te veel auto's op de baan en mensen die bizarre lijnen rijden. Uitleg voordat je de baan opgaat is een ding, maar haal ook mensen die gevaar voor anderen opleveren per direct van de baan af.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_55388139
Als ik het zo zie, had buiten de geslipte MR2 er niet nog is 2 kopstaart botsingen achter hoeven komen.
En degene die er direct op knalde had dat misschien ook wel kunnen voorkomen...

Dat leggen ze toch wel uit?! Gas loslaten zodra je gele vlag ziet of zelf ziet dat er in de verte wat goed fout gaat.
pi_55388306
Schijnbaar was er geen vlag te zien omdat er geen post bemand was daar en was de Honda optijd gestopt alleen klapte er weer iemand anders op die hem weer vooruit tikte.

( van horen zeggen )
pi_55389556
quote:
Op woensdag 19 december 2007 14:40 schreef Jimmeh het volgende:
Als ik het zo zie, had buiten de geslipte MR2 er niet nog is 2 kopstaart botsingen achter hoeven komen.
En degene die er direct op knalde had dat misschien ook wel kunnen voorkomen...

Dat leggen ze toch wel uit?! Gas loslaten zodra je gele vlag ziet of zelf ziet dat er in de verte wat goed fout gaat.
Kijk eens naar het filmpje van hatchman van het Honda forum, op een aantal vlagposten staan geen mensen en het ongeluk is direct na de heuvel gebeurd. Waarschijnlijk had de MR2 hetzelfde probleem als bij Schwedenkreuz op de Nurburgring, dat schijnt een MR-killer te zijn door de hoog->laag en licht afbuigende lijn.

De Civic schijnt nog op tijd geremd te hebben, maar de twee achteropkomende BMW's niet. In het filmpje zie je ook dat men vrij laat remt (bestuurder heeft nog twee auto's tussen hem en het ongeluk inzitten) en dat het vooral in het begin gewoonweg te druk is waardoor mensen opgefokter gaan rijden. Aan het eind zie je ook nog een BMW-rijder die door wil racen nadat hij het ongeluk gepasseerd is... zal wel een combinatie van opgefoktheid en adrenaline zijn

Als het weer zo druk is ga ik in ieder geval niet de baan op bij vrijrijden, deze zomer heb ik bijvoorbeeld prima kunnen rijden met ~30 auto's op de baan, dus het kan wel.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_55390630
Heb je een wat directere link naar het filmpje? Heb wel gegoogled maar vind op hatchman en honda forum iets van 5 verschillende fora
pi_55391007
http://rz.game-server.cc/(...)%2015%20december.wmv Komt van het forum wat gelinkt staat bij de foto's eerder in dit topic, daar staat ook een filmpje van Mex in op youtube met een *understatement* rokende auto die op een of andere manier niet van de baan gehaald wordt...
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_55394664
Ik heb een mailtje terug gestuurd:
quote:
Geachte Frank,

Ook ik was afgelopen zaterdag aanwezig en heb met verbazing gezien wat er allemaal gebeurde. Er waren sessies bij waarbij er meer dan 80 auto's tegelijk op de baan waren. Dit is uiteraard vragen om problemen, zeker als er in toersessies ook mensen uit de sportsessie mee rijden, hierdoor worden de onderlinge snelheidsverschillen veel te groot, zeker met 80 wagens op de baan. Ik vraag me dan ook de volgende dingen af:

  • Waarom worden de sessies niet gescheiden? dus of je rijdt mee in sport, of in toer, maar niet niet in beide.
  • Waarom worden er zoveel wagens tegelijk de baan op gelaten?
  • Waarom wordt er nergens duidelijk aangegeven (dmv een simpele briefing) wat de regels van zo'n dag zijn, wat de vlaggen betekennen en wat de sancties zijn als je de regels aan je laars lapt. (regels zijn er nu niet, laat staan sancties..)
  • Waarom is er geen simpele technische keuring?
  • Waarom is er geen helmplicht, kooi of geen kooi.
  • Waarom stond er geen marshal bij Scheivlak, in de mail geef je aan dat 'tijdig anticiperen op vlagsignalen van levensbelang is' terwijl er GEEN marshal stond op de plek waar nu het ongeluk met de MR2 gebeurd is.

    Ik begrijp dat al deze dingen tijd kosten en dat tijd in jullie geval geld is, maar veiligheid hoor mijns inziens boven alles te komen.

    Ik vind het dan ook ronduit belachelijk dat je de schuld bij de rijders legt, de jongen in de MR2 reed netjes met helm, de jongens die op hem in zijn gereden zijn niet gewaarschuwd door een marshal om dat er GEEN stond. Ik, en vele met mij, vinden dat de aansprakelijkheid voor dit ongeval voor een heel groot deel bij de organisatie ligt.

    Je geeft ook aan dat 'rijden / racen op een circuit NIET geheel zonder risico is', dat lijkt me inderdaad duidelijk, maar ik vraag me af waarom je het woord racen gebruikt. Het vrijrijden zou helemaal niks te maken moeten hebben met racen.

    race (de ~ (m.), ~s)

    1 snelheidswedstrijd

    En dat is dus volgens mij niet waar vrijrijden voor bedoeld is.

    Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe je/jullie het in de toekomst gaan aanpakken, er zal heel erg veel moeten veranderen anders was het voor mij en vele met mij afgelopen zaterdag de laatste keer vrijrijden.

    Met vriendelijke groet,

    Rob Schouten
  •   woensdag 19 december 2007 @ 19:45:35 #274
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_55396346
    Nette mail Rob.
    Belachelijk mailtje van de organisatie om hun naam te redden inderdaad...
    You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
    Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
    pi_55396960
    zeker dat stukje omtrend het racen doet het em

    Ik was btw de bijrijder bij Mex en stond echt met grote verbaasing te kijken, ik twijfelde eerst of ik de sessie daarna wel ging rijden maar dat ging gelukkig goed ik deed het wel een stukje rustiger dan normaal.
    pi_55403300
    Nette mail inderdaad, ik hoop dat ze de hand ook in eigen boezem durven steken en daadwerkelijk actie ondernemen om herhaling te voorkomen.
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
    pi_55407284
    Zeer goede mail. 1 ding.

    1 ding moet je je wel realiseren. Mijn beste maat van vroeger is voorrijder op Zandvoort.
    kZie hem amper, soms lees ik nog iets van hem.

    Als ik het dan lees: 'tis ook verantwoordelijkheid rijders. Ik rij wel (motor) met dikke backprotector, soms in voorronde kunnen ze sneller, en is het al over voor ze, we keuren ze technisch, maar hoe durven mensen zo de baan op te gaan, en we zien niet alles'. Hij hamert op discipline ook binnen rijders.

    kSnap zijn idee wel. Dat bedoel ik ook met 'je wil der niet tussen zitten'.
    Das puur toeval. Magoed ik gooi hem de paddock in als te gek wordt. Ik had na die klappert geen 2e ronde gemaakt.
    En kzie een Astra lomp loeierd hard erna links ervoor bij knallen.

    Die brief van de organisatie is gewoon slecht. Alleen al die naam vermelden. Begin is verder goed, erna wordt het een totaal incompetente brief. Wat je ziet aan filmpje is dat ook die Civic mazzel heeft, dat gaat gewoon net goed, die jongen heeft iig goede reflex qua rem. Maar tis close call. Ontzettend druk, en 0 km/h is ho, geen ruimte zo druk.

    Wat ik verder zie is dat er of regels niet nageleeft worden, of het is links en rechts inhalen. kZie bv ook een Astra die ik niet naast me wil hebben. En met je E30 waar je geen zak omgeeft heb je minder dan te verliezen dan die zelfde meneer met de droom E30.

    Rust in de tent is maar aan 1 kant inhalen. Dit los je niet meteen op door meer vlaggers. Hoewel wel super is altijd. Dit zit wel ook degelijk in de aantallen rijders.

    kDenk dat je als organisatie de angel deruit moet halen. Dat is een goede voorbereiding. Wat Mex in zijn brief schrijft. Wij doen als club altijd ZELF papieren uitdelen, en papa praatje.

    Heeft impact, HELPT. en nog maak je het mee dat 19 jarig jongetje vol gas gaat, en KEDETS, en je hoort er nooit meer van. Met whiplash.

    Dit gaat echt niet om ene ongeluk. Mex snijdt goede punten aan.
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
    pi_55407536
    Wat ik bedoel is dat ik geen soort 'vooriets' zie, van jongens dit zijn de spelregels.
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
    pi_55408218
    Wij doen met de pumadrivers bij een circuit evenement standaard een korte briefing. Vreemd dat dit een organisatie als deze dat niet doet.
    Net efkes anges
      donderdag 20 december 2007 @ 14:31:21 #280
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_55416558
    Hey PNG, heb je ook een samenhangend verhaal?
    Ik denk dat ik begrijp wat je wil zeggen maar het staat er alles behalve duidelijk

    Bij onze vereniging ook altijd disclaimer vooraf!
    You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
    Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
    pi_55417497
    quote:
    Op donderdag 20 december 2007 14:31 schreef daNpy het volgende:
    Hey PNG, heb je ook een samenhangend verhaal?
    Ik denk dat ik begrijp wat je wil zeggen maar het staat er alles behalve duidelijk

    Bij onze vereniging ook altijd disclaimer vooraf!
    Ik heb dat bij PNG erg vaak. Kan er vaak geen touw aan vast knopen.
    pi_55424006
    laat he soms
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
    pi_55431521
    kWil het wel keer echt uitleggen, kheb bv Audi A-fair geneve gedaan, dit jaar bv World Press Photo Amsterdam. Grote dingen. Communicatie is me vak. Dus tis altijd maar kort en bondig en de wereld pers erop, en gekke is in mijn vrije tijd als ik gewoon keer me echt uit, wordt het een soort combi van praattaal en mijn vak. En dan snapt niemand het. Is niet wat ik wil, en baal dervan omdat ik juist ontspannen wat typ. En juist niet lomp kort lomp of zakelijk wil zijn.

    Zitten veel goede punten in. Bekijk ook het fimpje ervoor, en probeer het te begrijpen.

    Dus kijk er AUB doorheen. Dank. kSnap het soms zelf ook niet. Nu back to topic. En vaak is het wel ontzettend te snappen. Magoed ik snap dat verschil ook niet soms, en vind dat zeker niet handig zelf.

    Back to topic.
    Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
    blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
    pi_55434535
    quote:
    Op woensdag 19 december 2007 18:53 schreef Mex_ het volgende:
    Ik heb een mailtje terug gestuurd:
    [..]
    goede brief idd, ben benieuwd naar hun antwoord! Laat je het ff weten?
    pi_55511225
    Nog geen reply op m'n mailtje...wel deze mail.
    quote:
    Beste mensen,


    VOORLOPIGE KALENDER VRIJ RIJDEN 2008


    ZATERDAG 12 JANUARI van 11.00 tot 14.20 uur
    ZATERDAG 02 FEBRUARI van 13.00 tot 17.00 uur
    ZATERDAG 01 MAART van 13.00 tot 17.00 uur


    Deze data kan je alvast in je agenda noteren.
    Overige data 2008 worden binnenkort kenbaar gemaakt.
    Details over invulling van het programma worden in week 2 per mail kenbaar gemaakt.

    Namens VRIJ RIJDEN,

    Frank Kerseboom
    Rensportschool Zandvoort

    E-mail: info@vrijrijden.nl
    Website: www.vrijrijden.nl
    pi_55517621
    Wat je bij vrijrijden en clubespecials inderdaad mist is een duidelijke uitleg, iets wat je op assen bv wel krijgt, gewoon een stukje van 5 minuten met vlagregels en uitleg over inhalen en lijnen zou een hoop schelen voor degene die de eerste keer meerijden..
    pi_55544346
    Mja. Voorlopig even geen vrijrijden.nl voor mij. Ik zie/hoor/lees de verhalen wel over de komende Zaterdagen en dan zien we wel weer verder. Hoop wel dat men iets veranderd.. simpele briefing.. lichte technische keuring.. om eens te beginnen.
    Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
    pi_55916060
    Vandaag een nieuwsbrief van vrijrijden gekregen:
    Ze gaan zowaar dingen veranderen...

    Beste mensen,

    Hierbij ontvangen jullie de NIEUWSBRIEF voor het VRIJ RIJDEN van

    ZATERDAG 12 JANUARI 2008

    Voor het nieuwe seizoen zijn onderstaande bepalingen van kracht
    Sommige zijn bekend, andere zijn NIEUW
    Lees deze GOED door zodat je zaterdag NIET voor verassingen komt te staan...


    --------------------------------------------------------------------------------
    DEEL 1:

    DE GRAND PRIX CHICANE
    Omwille van het verlagen van de snelheid naar het SCHEIVLAK, dient iedereen gebruik te maken van de GRAND PRIX CHICANE.
    Dat betekend over de Hunzerug naar beneden, waarna er sterk afgeremd dient te worden.
    Daarna gaat het circuit middels een scherpe rechts-links combinatie weer naar boven richting het SCHEIVLAK.
    Wie zijn rempunt mist, kan via de ESCAPE-ROUTE zijn weg vervolgen. Kijk goed uit bij het opnieuw invoegen!!!
    In de bijlage is een kaartje toegevoegd.

    KLASSE INDELING
    Vanaf heden kan er gereden worden in de volgende klassen:

    TOER KLASSE
    DEFENITIE: Standaard straatauto, eventueel verlaagd en / of bredere wielen zijn toegestaan.
    Geen rolkooi, geen racestoelen of andere race-onderdelen aanwezig.
    Klasse is bedoeld voor de TOER rijder, dus niet voor coureurs in spe!

    SPORT KLASSE
    DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen en / of lichte cursusauto’s zijn toegestaan.
    Raceauto’s zijn niet toegestaan.
    Klasse is bedoeld voor de SPORTIEVE rijder maar dan zonder WK toerwagen ambities!

    SUPER SPORT KLASSE
    DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen / snellere cursusauto’s & GT’s
    Raceauto’s worden uiterst beperkt en slechts met toestemming van de organisatie toegelaten!
    Klasse is bedoeld voor de ERVAREN VRIJ RIJDERS die goed kunnen inhalen (maar ook ingehaald kunnen worden!)

    Bij de inschrijftafel moet kenbaar gemaakt worden in welke klasse jij en je auto thuis horen.

    SWITCH-KAART
    Als de organisatie van mening is dat je in de verkeerde klasse deelneemt, krijg je bij binnenkomst bij baanpost 6 een SWITCH-
    KAART (voorzien van een volgnummer) overhandigd. Op deze kaart wordt aangegeven in welke klasse wij vinden dat jij thuis hoort. Deze kaart
    dien je de volgende keer bij de inschrijftafel te overleggen. Wie dat niet doet, wordt uitgesloten van deelname aan alle VRIJ RIJDEN activiteiten.

    TIJDSCHEMA
    Het tijdschema ziet er als volgt uit:

    TOER KLASSE: 1100-1200-1300-1400
    SPORT KLASSE: 1120-1220-1320-1420 (laatste sessie = combi met SUPER SPORT)
    SUPER SPORT KLASSE: 1140-1240-1340-1420 (laatste sessie = combi met SPORT)

    MAXIMAAL AANTAL DEELNEMERS
    Vanaf heden worden er maximaal 60 deelnemers per sessie op de baan toegelaten

    SPELREGELS
    Aan de inschrijftafel ontvangt iedereen de belangrijkste SPELREGELS inclusief de betekenis van de VLAGSIGNALEN.
    Lees deze nogmaals goed door zodat je op de juiste wijze reageert en niemand in gevaar brengt!

    LEEFTIJDGRENS
    Wie deel wil nemen aan het VRIJ RIJDEN of mee wil rijden als passagier, dient tenminste 18 jaar of ouder te zijn.
    Bij twijfel kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden!

    HELMPLICHT
    LET OP: VANAF HEDEN IS HET VOOR ALLE DEELNEMERS EN BIJRIJDERS VERPLICHT OM EEN HELM TE DRAGEN!!!!!


    --------------------------------------------------------------------------------
    DEEL 2:

    TOEGANG PADDOCK 1
    Paddock 1 is uitsluitend toegankelijk voor auto’s van deelnemers. Oprijwagens en aanhangers worden NIET toegelaten op Padoock 1.
    Het afladen van auto’s en parkeren van sericeauto’s / oprijwagens / aanhangers kan op de grote Paddock 2 plaats vinden.


    OPSTELLEN
    De vooropstelling vindt plaatst in de PITSSTRAAT, toegang via PITBOX nummer 1
    Hier vindt ook de kaartcontrole plaats.

    EINDE SESSIE
    Na het afvlaggen verlaten de deelnemers bij BAANPOST nummer 6 het circuit.

    AFGEBROKEN SESSIE
    Mocht een sessie binnen 10 minuten na aanvang worden stilgelegd met een CODE ROOD / RODE VLAG en NIET na enkele minuten worden vervolgd, dan blijft de SESSIEKAART GELDIG voor gebruik van de volgende sessie van de betreffende klasse!

    INSCHRIJVEN
    Vooraf inschrijven is niet mogelijk. Inschrijven kan op de dag zelf vanaf 09.00 uur ‘s-morgens in de Mickey’s Bar.
    Aan de inschrijftafel kunnen slechts 2 sessiekaarten tegelijk worden aangeschaft.
    Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden.

    KOSTEN
    Kosten voor ALLE KLASSEN: 20,= euro per sessie van ca. 17 minuten.
    Mocht een sessie komen te vervallen of is je auto voortijdig defect geraakt, dan kan je bij de inschrijftafel (op vertoon van je stempelkaart) je geld terug krijgen. Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.

    INSTRUCTIE
    Wie graag van een RSZ instructeur les wil over techniek van de ideale lijnen, stuur- & rem- en kijktechniek, kan dit bij de inschrijftafel kenbaar maken. Je betaald hier dan (slechts)10 euro EXTRA voor per sessie.

    BIJRIJDERS
    Een bijrijder is toegestaan, dient minimaal 18 jaar oud te zijn en is verplicht in de auto zijn riemen en helm te dragen.
    De deelnemer (rijder) blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn bijrijder en / of hem vergezellende bezoekers.
    Dit staat ook in de tekst in de bij de inschrijftafel en door jou te ondertekenen VRIJWARINGSCLAUSULE!!

    VERZEKERING
    Er komen veel vragen over toepassing van de verzekering: deze is doorgaans niet geldig op een afgesloten circuit.
    Raadpleeg bij twijfel je verzekeringsmaatschappij. Bij onverhoopt schade is het (traditiegetrouw) rekening de man...

    SCHADE AAN HET CIRCUIT
    Hoewel het zelden gebeurd willen we je toch herinneren aan (een deel van) de inhoud van de exoneratieclausule die je ondertekend bij de inschrijving: schade aan het circuit is voor je eigen rekening. Rij dus normaal en gebruik het circuit niet als een testbaan.

    RIJGEDRAG
    Deelnemers die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden via de baanposten aan de organisatie doorgegeven. Na afloop van de sessie dien je je te melden bij RACECONTROL aan het einde van de pitsstraat. Wie dit niet doet zal niet worden toegelaten tot de volgende sessie (-s)

    KALENDER VRIJ RIJDEN 2008
    In overleg met het circuit proberen wij op 1e PAASDAG en 1e PINKSTERDAG het VRIJ RIJDEN te organiseren.
    De actuele kalender tref je op de website: www.vrijrijden.nl

    EMAIL
    De laatste info komt altijd per NIEUWSBRIEF naar je toe.
    Ontvang je nog geen berichten? Dan is het door jou opgegeven mailadres voor ons onbruikbaar (onduidelijk opgeschreven).
    SCHRIJF DAN DUIDELIJK je (nieuwe?) mailadres op het formulier tijdens de inschrijving in de Mickey’s Bar.


    Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten! Vanaf heden dit e-mail adres gebruiken: info@vrijrijden.nl

    Namens VRIJ RIJDEN,

    Frank Kerseboom
    Rensportschool Zandvoort

    E-mail: info@vrijrijden.nl
    Website: www.vrijrijden.nl
    pi_55921916
    Helmplicht voor de toer klasse is wel een beetje over de top
    pi_55931884
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 13:31 schreef Jimmeh het volgende:
    Helmplicht voor de toer klasse is wel een beetje over de top
    Heb je wel eens meegereden in de toerklasse dan, het mag dan niet de bedoeling zijn dat er hard gereden word maar dat gebeurt echt wel, vind het een goede maatregel..
    Zowiezo wel verstandig dat de regelementen wat aangepast worden..
    Ook goed dat je een instructeur mee kan nemen, ideaal als je voor de eerste keer doet..
    pi_55932077
    helm plicht in alle klassen is super!!

    Boel duidelijkheid nu hopen dat ze hun regels ook gaan handhaven!
    lalala
    pi_55934431
    quote:
    Op donderdag 10 januari 2008 19:38 schreef Neluhz het volgende:

    [..]

    Heb je wel eens meegereden in de toerklasse dan, het mag dan niet de bedoeling zijn dat er hard gereden word maar dat gebeurt echt wel, vind het een goede maatregel..
    Nee rij alleen op Zandvoort/Assen met Italiaanse of klassieker evenementen en daar gaat het behoorlijk rustig bij de toer klasse.
    Maar bij vrijrijden heb je ook de nodige kampers en sjonnies, dus aan de andere kant is die helmplicht geen slecht idee
    pi_55937733
    Helmplicht is wel een goed idee, evenals de driedeling in klasses ipv tweedeling en de 60 max (al lijkt zelfs dat me niet relaxed rijden).
    Moet het wel goed weer zijn als ik nog eens meedoe, ik pas niet met helm in de MR2 wanneer de dakjes erop zitten
      woensdag 23 april 2008 @ 22:39:18 #294
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_58266745
    Voor de mensen die van plan waren koninginnedag @ de ring te vieren:

    Bericht komt rechtstreeks bij de GmbH vandaan. Zoals sommige van jullie wellicht weten ben ik werkzaam als instructeur bij de Scuderia Hanseat. Scuderia woensdag, 30 april, blijft de baan de gehele dag gesloten vanwege herstelwerkzaamheden aan het nieuwe asfalt. Hier heeft men een gehele dag voor nodig en dit kan alleen op woensdag 30 april omdat dit een TF dag is. Normale doordeweekse dagen kan dit momenteel niet vanwege de verplichtigen aan de Industrie Pool.

    Dit bericht heb ik zojuist ontvangen van de Scuderia Hanseat.


    Kijk voor de zekerheid net voor of op de dag zelf nog even op de officiele site, maar ga er voorlopig maar van uit dat de ring gesloten is

    Ik ben zelf drie dagen aanwezig, dus dat wordt een dagje genieten van de eifel
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
      woensdag 23 april 2008 @ 23:05:17 #295
    132767 lipje
    zeg maar nee, krijg je er twee
    pi_58267384
    Puik ik weet niet of ik er dan nog zit
    Return of the Unox-muts
    Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
    verrekte koekwaus :')
    Pappa van Aafke en Onno
      donderdag 24 april 2008 @ 08:05:26 #296
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_58270821
    De Ring is in ons Hemelvaart weekend (30 apr t/m 4 mei) sowieso maar weinig open...
    You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
    Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
      donderdag 24 april 2008 @ 09:36:38 #297
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_58272178
    Er is scuderia training van 1 t/m 3 mei, vandaar dat de ring voor TF dus niet open is die dagen.

    Ja, er staat 30 t/m 3 mei op de site, de 30e was vrijrijden voor deelnemers tussen de TFers.
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
      donderdag 24 april 2008 @ 18:59:41 #298
    132767 lipje
    zeg maar nee, krijg je er twee
    pi_58284413
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 09:36 schreef Paladijn het volgende:
    Er is scuderia training van 1 t/m 3 mei, vandaar dat de ring voor TF dus niet open is die dagen.

    Ja, er staat 30 t/m 3 mei op de site, de 30e was vrijrijden voor deelnemers tussen de TFers.
    is dat niet op t F1 circuit? Ik zie maar een paar keer Northern Track (=Nordschleife) staan
    Return of the Unox-muts
    Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
    verrekte koekwaus :')
    Pappa van Aafke en Onno
      donderdag 24 april 2008 @ 19:40:19 #299
    20074 Paladijn
    Jinba Ittai
    pi_58285420
    quote:
    Op donderdag 24 april 2008 18:59 schreef lipje het volgende:

    [..]

    is dat niet op t F1 circuit? Ik zie maar een paar keer Northern Track (=Nordschleife) staan
    Helaas voornamelijk op de Nordschleife, zie o.a. dit verslag van twee jaar geleden: http://www.ring-world.nl/Verslagen/2006/verslag%2006-09-10.htm
    Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
    Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
      maandag 28 april 2008 @ 21:22:11 #300
    15746 daNpy
    Marathon Coupé
    pi_58367409
    You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
    Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
    Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')