Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?quote:Op zondag 23 september 2007 21:11 schreef Mex_ het volgende:
Het VRIJ RIJDEN op MAANDAG 8 OKTOBER van 1700-1900 uur komt TE VERVALLEN!!!
Hiervoor komt in de plaats: WOENSDAG 17 oktober 2007 van 0900-1700 uur
Er kan dan wederom met volwaardige raceauto’s gereden worden.
quote:Op zondag 23 september 2007 23:09 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?
quote:Het tijdschema ziet er als volgt uit:
RACE KLASSE: 0900-1000-1100-1300-1400-1500-1600
TOER KLASSE: 0920-1020-1120-1320-1420-1520-1620
SPORT KLASSE: 0940-1040-1140-1240-1340-1440-1540-1640
Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 11:48 schreef Party_P het volgende:
Het is er nu vrij rustig, zie niet al te veel gebeuren op de cam. Er rijden er net 25, wat rustiger dan normaal.
Ah das mooi kutquote:Op woensdag 17 oktober 2007 21:22 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.
Ik ben daar zelf niet eens aan toegekomen omdat ik in de eerste bocht na het oprijden al een spin van +-270 graden moest corrigeren. Dat is nog gelukt, alleen gleed ik nog een stuk door over nat gras waardoor ik met 1-2 km/u de banden geraakt heb. Resultaat is een gebroken richtingaanwijzer glas en een deuk in mijn bumper... ben er toen ook maar meteen afgereden via de pits. Hoewel het vast iets als olie op het wegdek was (ik reed ~50 en stuurde rustig in, had ik makkelijk moeten kunnen compenseren, laat staan dat ik daar geen overstuur hoor te krijgen...) hou ik het voorlopig maar even voor gezien met circuitrijden op natte dagen.
Wat een geouwehoer gek!quote:Op donderdag 18 oktober 2007 10:43 schreef _Drake_ het volgende:
Vrijdrijven 17-10-2007 waar onderstuur glibberend en glijdend afgewisseld werd met overstuur:
Het was nat, heel erg nat, ik heb wel eens eerder in de regen gereden maar dat was lang niet zo erg als nu,
mijn banden hebben bijna geen profiel meer en grip was overal te zoek en kon nergens gevonden worden.
Onderstuur moest vaak gecompenseerd worden met overstuur om enigsinds de bocht snel door te kunnen gaan. Nee het was hard werken, en heel veel auto's kwamen daar (hard) achter.
Ik heb zelf ondanks de gladde banden redelijk kunnen rijden, echter 1 keer kreeg ik teveel overstuur waardoor ik de grindbak in ging en daar niet zonder hulp uitkwam, gelukkig op wat krasjes op de velgen na totaal geen schade (ja de draagarmbrug is weer eens gezandstraald maar dat was toch al een onding).
Filmpje van de 1e sessie, wat vrij kut ging naar mijn mening.
waar we het hadden over onderstuur en onze favo middenmoter auto de aw11.
en de sierra gaat er bij 7:30 voor de zoveelste keer af, vandaar de luchtige reactie (het leek soms wel of hij het er juist om deed gezien hij meer naast dan op de baan stond)
http://youtube.com/watch?v=n1_sWN1boIg
de 2 sessie komt vanavond alsmede een compilatie overstuur met de 106
Absoluut, dolle pretquote:Op donderdag 18 oktober 2007 12:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
verschrikkelijk inderdaad
Heb je wel eens in de regen gereden met een standaard Sierra 2.0?
Ja dat is idd fantastisch..quote:
Alle Sierra 2.0's zijn 8vquote:Op donderdag 18 oktober 2007 13:38 schreef _Drake_ het volgende:
dit was een simpele met een 8v vol met deuken enz, 106 is in de regen ook niet de meest makkelijke auto laag gewicht + korte wielbasis. Maar zo'n beetje elke auto ging die dag wel dwars in een soort manier, ik rij met een plankstijve voorkant (ast schroefset + voorpootbrug + draagarmbrug + subframe crossmember + laag profiel bandjes) en dat is niet echt prettig met water op de baan)
Gewoon 2 bovenliggende nokkenassen met 2 kleppen per cilinder.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
hoe kan het dan een Dohc zijn :p als in allemaal 8v of had je het over weer een andere auto?
Ik heb in de regen best wel fun gehad met die Sierra'squote:Op donderdag 18 oktober 2007 14:46 schreef Tommeh het volgende:
Klopt, maar die ohc is ook drama. Maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuk, zoveel mogelijk snelheid houden
.
Balen inderdaad, maar het is een risico wat bij circuitrijden hoort (en je ook op de openbare weg kan overkomen...) Bovendien, als ik de verhalen hier zo lees heb ik nog geluk gehad dat ik er met weinig snelheid afgegleden ben.quote:
En banden bepalen in de regen ook zo ontzettend veel. We hadden eerst 2 slechte en 2 goede bandjes. Duidelijk verschil. Slechte banden achter was driftpret en slechte banden voor was onderstuur ergernis. Met slecht bedoel ik dan het merkquote:Op donderdag 18 oktober 2007 17:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
plus in ons geval een dramatisch slecht onderstel
Wel fun gehad met die auto, dat wel.
Dat klopt.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:17 schreef Tommeh het volgende:
[..]
En banden bepalen in de regen ook zo ontzettend veel. We hadden eerst 2 slechte en 2 goede bandjes. Duidelijk verschil. Slechte banden achter was driftpret en slechte banden voor was onderstuur ergernis. Met slecht bedoel ik dan het merk.
Waarom zo kort?quote:
Goed bezigquote:Op woensdag 24 oktober 2007 16:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wij hebben ook weer een nieuwe voor het driftwerk
Binnenkort naar Zandvoort
[ afbeelding ]
Is gewoon kutkwaliteit dit. Heeft niets te maken met gaten in schijf oid. Ik zeg dat zo omdat goeie schijven niet geboord maar gewoon zo gegoten zijn.quote:Op zondag 9 december 2007 16:41 schreef _Drake_ het volgende:
en dat is waarom ik die geboorde/gegroevde meuk niet hoef
Ik kan me het goed voorstellen. Ik heb 2x op zandvoort gereden waaronder 1x met '92 micra. Oftewel een slome bak. Ik was dus min of meer een rijdende chicane. Wel ging ik telkens tijdig opzij en gaf ik vaak dmv knipperlicht aan welke kant ik op ging om mensen voorbij te laten, en dan flikten nog mensen om dan nog aan de verkeerde kant erlangs te gaan.quote:Op zondag 16 december 2007 15:36 schreef _Drake_ het volgende:
Echt knudde, ik reed in de sessie waarin het ongeluk gebeurde, gelukkig zelf niks van gezien maar het was gewoon te druk, alleen maar petjesvolk en idioten op de baan, en sommige vlogen op bepaalde punten van de baan af waar ik mij echt afvroeg hoe ze dat in vredesnaam voor elkaar kregen.
Ik heb de sessie probleemloos kunnen rijden behalve dat ik 1 keer door een silveren e30 werd afgesneden wat levensgevaarlijk was, wat een idooit was dat en daar hadden het al meer mensen over. Dat soort volk vraagt er gewoon om.
Hoe bedoel je die opmerking van de ford puma club on tour?quote:Op zondag 16 december 2007 04:36 schreef PNG het volgende:
'Vandaag ook echt heel veel van die jonge broekies van 18 gezien met hun goljfes, civicjes en bmwtjes, en dan burnouts maken op het parkeerterrein, donuts, volgeladen met stickers en te grote spoilers. Mensen zowat omver rijden die op het parkeerterrein lopen... en de meeste waren ook nog heel opgefokt, toeteren omdat ze erlangs willen etc etc;
Duh. Rare dag/sfeer dus vanaf de start begrijp ik ? Klinkt als de Ford Puma of Z3M club on tour.
Maar dan met Civics en E30s....
Sterkte iig aan geraakten.
"Damage control"quote:Op woensdag 19 december 2007 12:41 schreef Tommeh het volgende:
Wat een achterlijk mailtje.
Kijk eens naar het filmpje van hatchman van het Honda forum, op een aantal vlagposten staan geen mensen en het ongeluk is direct na de heuvel gebeurd. Waarschijnlijk had de MR2 hetzelfde probleem als bij Schwedenkreuz op de Nurburgring, dat schijnt een MR-killer te zijn door de hoog->laag en licht afbuigende lijn.quote:Op woensdag 19 december 2007 14:40 schreef Jimmeh het volgende:
Als ik het zo zie, had buiten de geslipte MR2 er niet nog is 2 kopstaart botsingen achter hoeven komen.
En degene die er direct op knalde had dat misschien ook wel kunnen voorkomen...
Dat leggen ze toch wel uit?! Gas loslaten zodra je gele vlag ziet of zelf ziet dat er in de verte wat goed fout gaat.
quote:Geachte Frank,
Ook ik was afgelopen zaterdag aanwezig en heb met verbazing gezien wat er allemaal gebeurde. Er waren sessies bij waarbij er meer dan 80 auto's tegelijk op de baan waren. Dit is uiteraard vragen om problemen, zeker als er in toersessies ook mensen uit de sportsessie mee rijden, hierdoor worden de onderlinge snelheidsverschillen veel te groot, zeker met 80 wagens op de baan. Ik vraag me dan ook de volgende dingen af:
Waarom worden de sessies niet gescheiden? dus of je rijdt mee in sport, of in toer, maar niet niet in beide. Waarom worden er zoveel wagens tegelijk de baan op gelaten? Waarom wordt er nergens duidelijk aangegeven (dmv een simpele briefing) wat de regels van zo'n dag zijn, wat de vlaggen betekennen en wat de sancties zijn als je de regels aan je laars lapt. (regels zijn er nu niet, laat staan sancties..) Waarom is er geen simpele technische keuring? Waarom is er geen helmplicht, kooi of geen kooi. Waarom stond er geen marshal bij Scheivlak, in de mail geef je aan dat 'tijdig anticiperen op vlagsignalen van levensbelang is' terwijl er GEEN marshal stond op de plek waar nu het ongeluk met de MR2 gebeurd is.
Ik begrijp dat al deze dingen tijd kosten en dat tijd in jullie geval geld is, maar veiligheid hoor mijns inziens boven alles te komen.
Ik vind het dan ook ronduit belachelijk dat je de schuld bij de rijders legt, de jongen in de MR2 reed netjes met helm, de jongens die op hem in zijn gereden zijn niet gewaarschuwd door een marshal om dat er GEEN stond. Ik, en vele met mij, vinden dat de aansprakelijkheid voor dit ongeval voor een heel groot deel bij de organisatie ligt.
Je geeft ook aan dat 'rijden / racen op een circuit NIET geheel zonder risico is', dat lijkt me inderdaad duidelijk, maar ik vraag me af waarom je het woord racen gebruikt. Het vrijrijden zou helemaal niks te maken moeten hebben met racen.
race (de ~ (m.), ~s)
1 snelheidswedstrijd
En dat is dus volgens mij niet waar vrijrijden voor bedoeld is.
Ik ben dan ook zeer benieuwd hoe je/jullie het in de toekomst gaan aanpakken, er zal heel erg veel moeten veranderen anders was het voor mij en vele met mij afgelopen zaterdag de laatste keer vrijrijden.
Met vriendelijke groet,
Rob Schouten
Ik heb dat bij PNG erg vaak. Kan er vaak geen touw aan vast knopen.quote:Op donderdag 20 december 2007 14:31 schreef daNpy het volgende:
Hey PNG, heb je ook een samenhangend verhaal?
Ik denk dat ik begrijp wat je wil zeggen maar het staat er alles behalve duidelijk
Bij onze vereniging ook altijd disclaimer vooraf!
quote:Beste mensen,
VOORLOPIGE KALENDER VRIJ RIJDEN 2008
ZATERDAG 12 JANUARI van 11.00 tot 14.20 uur
ZATERDAG 02 FEBRUARI van 13.00 tot 17.00 uur
ZATERDAG 01 MAART van 13.00 tot 17.00 uur
Deze data kan je alvast in je agenda noteren.
Overige data 2008 worden binnenkort kenbaar gemaakt.
Details over invulling van het programma worden in week 2 per mail kenbaar gemaakt.
Namens VRIJ RIJDEN,
Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort
E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl
Heb je wel eens meegereden in de toerklasse dan, het mag dan niet de bedoeling zijn dat er hard gereden word maar dat gebeurt echt wel, vind het een goede maatregel..quote:Op donderdag 10 januari 2008 13:31 schreef Jimmeh het volgende:
Helmplicht voor de toer klasse is wel een beetje over de top
Nee rij alleen op Zandvoort/Assen met Italiaanse of klassieker evenementen en daar gaat het behoorlijk rustig bij de toer klasse.quote:Op donderdag 10 januari 2008 19:38 schreef Neluhz het volgende:
[..]
Heb je wel eens meegereden in de toerklasse dan, het mag dan niet de bedoeling zijn dat er hard gereden word maar dat gebeurt echt wel, vind het een goede maatregel..
is dat niet op t F1 circuit? Ik zie maar een paar keer Northern Track (=Nordschleife) staanquote:Op donderdag 24 april 2008 09:36 schreef Paladijn het volgende:
Er is scuderia training van 1 t/m 3 mei, vandaar dat de ring voor TF dus niet open is die dagen.
Ja, er staat 30 t/m 3 mei op de site, de 30e was vrijrijden voor deelnemers tussen de TFers.
Helaas voornamelijk op de Nordschleife, zie o.a. dit verslag van twee jaar geleden: http://www.ring-world.nl/Verslagen/2006/verslag%2006-09-10.htmquote:Op donderdag 24 april 2008 18:59 schreef lipje het volgende:
[..]
is dat niet op t F1 circuit? Ik zie maar een paar keer Northern Track (=Nordschleife) staan
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |