abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55403300
Nette mail inderdaad, ik hoop dat ze de hand ook in eigen boezem durven steken en daadwerkelijk actie ondernemen om herhaling te voorkomen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_55407284
Zeer goede mail. 1 ding.

1 ding moet je je wel realiseren. Mijn beste maat van vroeger is voorrijder op Zandvoort.
kZie hem amper, soms lees ik nog iets van hem.

Als ik het dan lees: 'tis ook verantwoordelijkheid rijders. Ik rij wel (motor) met dikke backprotector, soms in voorronde kunnen ze sneller, en is het al over voor ze, we keuren ze technisch, maar hoe durven mensen zo de baan op te gaan, en we zien niet alles'. Hij hamert op discipline ook binnen rijders.

kSnap zijn idee wel. Dat bedoel ik ook met 'je wil der niet tussen zitten'.
Das puur toeval. Magoed ik gooi hem de paddock in als te gek wordt. Ik had na die klappert geen 2e ronde gemaakt.
En kzie een Astra lomp loeierd hard erna links ervoor bij knallen.

Die brief van de organisatie is gewoon slecht. Alleen al die naam vermelden. Begin is verder goed, erna wordt het een totaal incompetente brief. Wat je ziet aan filmpje is dat ook die Civic mazzel heeft, dat gaat gewoon net goed, die jongen heeft iig goede reflex qua rem. Maar tis close call. Ontzettend druk, en 0 km/h is ho, geen ruimte zo druk.

Wat ik verder zie is dat er of regels niet nageleeft worden, of het is links en rechts inhalen. kZie bv ook een Astra die ik niet naast me wil hebben. En met je E30 waar je geen zak omgeeft heb je minder dan te verliezen dan die zelfde meneer met de droom E30.

Rust in de tent is maar aan 1 kant inhalen. Dit los je niet meteen op door meer vlaggers. Hoewel wel super is altijd. Dit zit wel ook degelijk in de aantallen rijders.

kDenk dat je als organisatie de angel deruit moet halen. Dat is een goede voorbereiding. Wat Mex in zijn brief schrijft. Wij doen als club altijd ZELF papieren uitdelen, en papa praatje.

Heeft impact, HELPT. en nog maak je het mee dat 19 jarig jongetje vol gas gaat, en KEDETS, en je hoort er nooit meer van. Met whiplash.

Dit gaat echt niet om ene ongeluk. Mex snijdt goede punten aan.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55407536
Wat ik bedoel is dat ik geen soort 'vooriets' zie, van jongens dit zijn de spelregels.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55408218
Wij doen met de pumadrivers bij een circuit evenement standaard een korte briefing. Vreemd dat dit een organisatie als deze dat niet doet.
Net efkes anges
  donderdag 20 december 2007 @ 14:31:21 #280
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_55416558
Hey PNG, heb je ook een samenhangend verhaal?
Ik denk dat ik begrijp wat je wil zeggen maar het staat er alles behalve duidelijk

Bij onze vereniging ook altijd disclaimer vooraf!
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_55417497
quote:
Op donderdag 20 december 2007 14:31 schreef daNpy het volgende:
Hey PNG, heb je ook een samenhangend verhaal?
Ik denk dat ik begrijp wat je wil zeggen maar het staat er alles behalve duidelijk

Bij onze vereniging ook altijd disclaimer vooraf!
Ik heb dat bij PNG erg vaak. Kan er vaak geen touw aan vast knopen.
pi_55424006
laat he soms
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55431521
kWil het wel keer echt uitleggen, kheb bv Audi A-fair geneve gedaan, dit jaar bv World Press Photo Amsterdam. Grote dingen. Communicatie is me vak. Dus tis altijd maar kort en bondig en de wereld pers erop, en gekke is in mijn vrije tijd als ik gewoon keer me echt uit, wordt het een soort combi van praattaal en mijn vak. En dan snapt niemand het. Is niet wat ik wil, en baal dervan omdat ik juist ontspannen wat typ. En juist niet lomp kort lomp of zakelijk wil zijn.

Zitten veel goede punten in. Bekijk ook het fimpje ervoor, en probeer het te begrijpen.

Dus kijk er AUB doorheen. Dank. kSnap het soms zelf ook niet. Nu back to topic. En vaak is het wel ontzettend te snappen. Magoed ik snap dat verschil ook niet soms, en vind dat zeker niet handig zelf.

Back to topic.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_55434535
quote:
Op woensdag 19 december 2007 18:53 schreef Mex_ het volgende:
Ik heb een mailtje terug gestuurd:
[..]
goede brief idd, ben benieuwd naar hun antwoord! Laat je het ff weten?
pi_55511225
Nog geen reply op m'n mailtje...wel deze mail.
quote:
Beste mensen,


VOORLOPIGE KALENDER VRIJ RIJDEN 2008


ZATERDAG 12 JANUARI van 11.00 tot 14.20 uur
ZATERDAG 02 FEBRUARI van 13.00 tot 17.00 uur
ZATERDAG 01 MAART van 13.00 tot 17.00 uur


Deze data kan je alvast in je agenda noteren.
Overige data 2008 worden binnenkort kenbaar gemaakt.
Details over invulling van het programma worden in week 2 per mail kenbaar gemaakt.

Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort

E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl
pi_55517621
Wat je bij vrijrijden en clubespecials inderdaad mist is een duidelijke uitleg, iets wat je op assen bv wel krijgt, gewoon een stukje van 5 minuten met vlagregels en uitleg over inhalen en lijnen zou een hoop schelen voor degene die de eerste keer meerijden..
pi_55544346
Mja. Voorlopig even geen vrijrijden.nl voor mij. Ik zie/hoor/lees de verhalen wel over de komende Zaterdagen en dan zien we wel weer verder. Hoop wel dat men iets veranderd.. simpele briefing.. lichte technische keuring.. om eens te beginnen.
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
pi_55916060
Vandaag een nieuwsbrief van vrijrijden gekregen:
Ze gaan zowaar dingen veranderen...

Beste mensen,

Hierbij ontvangen jullie de NIEUWSBRIEF voor het VRIJ RIJDEN van

ZATERDAG 12 JANUARI 2008

Voor het nieuwe seizoen zijn onderstaande bepalingen van kracht
Sommige zijn bekend, andere zijn NIEUW
Lees deze GOED door zodat je zaterdag NIET voor verassingen komt te staan...


--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 1:

DE GRAND PRIX CHICANE
Omwille van het verlagen van de snelheid naar het SCHEIVLAK, dient iedereen gebruik te maken van de GRAND PRIX CHICANE.
Dat betekend over de Hunzerug naar beneden, waarna er sterk afgeremd dient te worden.
Daarna gaat het circuit middels een scherpe rechts-links combinatie weer naar boven richting het SCHEIVLAK.
Wie zijn rempunt mist, kan via de ESCAPE-ROUTE zijn weg vervolgen. Kijk goed uit bij het opnieuw invoegen!!!
In de bijlage is een kaartje toegevoegd.

KLASSE INDELING
Vanaf heden kan er gereden worden in de volgende klassen:

TOER KLASSE
DEFENITIE: Standaard straatauto, eventueel verlaagd en / of bredere wielen zijn toegestaan.
Geen rolkooi, geen racestoelen of andere race-onderdelen aanwezig.
Klasse is bedoeld voor de TOER rijder, dus niet voor coureurs in spe!

SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen en / of lichte cursusauto’s zijn toegestaan.
Raceauto’s zijn niet toegestaan.
Klasse is bedoeld voor de SPORTIEVE rijder maar dan zonder WK toerwagen ambities!

SUPER SPORT KLASSE
DEFENITIE: Straatauto met aanpassingen / snellere cursusauto’s & GT’s
Raceauto’s worden uiterst beperkt en slechts met toestemming van de organisatie toegelaten!
Klasse is bedoeld voor de ERVAREN VRIJ RIJDERS die goed kunnen inhalen (maar ook ingehaald kunnen worden!)

Bij de inschrijftafel moet kenbaar gemaakt worden in welke klasse jij en je auto thuis horen.

SWITCH-KAART
Als de organisatie van mening is dat je in de verkeerde klasse deelneemt, krijg je bij binnenkomst bij baanpost 6 een SWITCH-
KAART (voorzien van een volgnummer) overhandigd. Op deze kaart wordt aangegeven in welke klasse wij vinden dat jij thuis hoort. Deze kaart
dien je de volgende keer bij de inschrijftafel te overleggen. Wie dat niet doet, wordt uitgesloten van deelname aan alle VRIJ RIJDEN activiteiten.

TIJDSCHEMA
Het tijdschema ziet er als volgt uit:

TOER KLASSE: 1100-1200-1300-1400
SPORT KLASSE: 1120-1220-1320-1420 (laatste sessie = combi met SUPER SPORT)
SUPER SPORT KLASSE: 1140-1240-1340-1420 (laatste sessie = combi met SPORT)

MAXIMAAL AANTAL DEELNEMERS
Vanaf heden worden er maximaal 60 deelnemers per sessie op de baan toegelaten

SPELREGELS
Aan de inschrijftafel ontvangt iedereen de belangrijkste SPELREGELS inclusief de betekenis van de VLAGSIGNALEN.
Lees deze nogmaals goed door zodat je op de juiste wijze reageert en niemand in gevaar brengt!

LEEFTIJDGRENS
Wie deel wil nemen aan het VRIJ RIJDEN of mee wil rijden als passagier, dient tenminste 18 jaar of ouder te zijn.
Bij twijfel kan om een legitimatiebewijs gevraagd worden!

HELMPLICHT
LET OP: VANAF HEDEN IS HET VOOR ALLE DEELNEMERS EN BIJRIJDERS VERPLICHT OM EEN HELM TE DRAGEN!!!!!


--------------------------------------------------------------------------------
DEEL 2:

TOEGANG PADDOCK 1
Paddock 1 is uitsluitend toegankelijk voor auto’s van deelnemers. Oprijwagens en aanhangers worden NIET toegelaten op Padoock 1.
Het afladen van auto’s en parkeren van sericeauto’s / oprijwagens / aanhangers kan op de grote Paddock 2 plaats vinden.


OPSTELLEN
De vooropstelling vindt plaatst in de PITSSTRAAT, toegang via PITBOX nummer 1
Hier vindt ook de kaartcontrole plaats.

EINDE SESSIE
Na het afvlaggen verlaten de deelnemers bij BAANPOST nummer 6 het circuit.

AFGEBROKEN SESSIE
Mocht een sessie binnen 10 minuten na aanvang worden stilgelegd met een CODE ROOD / RODE VLAG en NIET na enkele minuten worden vervolgd, dan blijft de SESSIEKAART GELDIG voor gebruik van de volgende sessie van de betreffende klasse!

INSCHRIJVEN
Vooraf inschrijven is niet mogelijk. Inschrijven kan op de dag zelf vanaf 09.00 uur ‘s-morgens in de Mickey’s Bar.
Aan de inschrijftafel kunnen slechts 2 sessiekaarten tegelijk worden aangeschaft.
Deelname geschiedt op eigen risico, hiervoor dient bij de inschrijving getekend te worden.

KOSTEN
Kosten voor ALLE KLASSEN: 20,= euro per sessie van ca. 17 minuten.
Mocht een sessie komen te vervallen of is je auto voortijdig defect geraakt, dan kan je bij de inschrijftafel (op vertoon van je stempelkaart) je geld terug krijgen. Vergeet niet je spaarkaart mee te nemen; iedere vol gestempeld exemplaar geeft recht op een gratis sessie.

INSTRUCTIE
Wie graag van een RSZ instructeur les wil over techniek van de ideale lijnen, stuur- & rem- en kijktechniek, kan dit bij de inschrijftafel kenbaar maken. Je betaald hier dan (slechts)10 euro EXTRA voor per sessie.

BIJRIJDERS
Een bijrijder is toegestaan, dient minimaal 18 jaar oud te zijn en is verplicht in de auto zijn riemen en helm te dragen.
De deelnemer (rijder) blijft ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn bijrijder en / of hem vergezellende bezoekers.
Dit staat ook in de tekst in de bij de inschrijftafel en door jou te ondertekenen VRIJWARINGSCLAUSULE!!

VERZEKERING
Er komen veel vragen over toepassing van de verzekering: deze is doorgaans niet geldig op een afgesloten circuit.
Raadpleeg bij twijfel je verzekeringsmaatschappij. Bij onverhoopt schade is het (traditiegetrouw) rekening de man...

SCHADE AAN HET CIRCUIT
Hoewel het zelden gebeurd willen we je toch herinneren aan (een deel van) de inhoud van de exoneratieclausule die je ondertekend bij de inschrijving: schade aan het circuit is voor je eigen rekening. Rij dus normaal en gebruik het circuit niet als een testbaan.

RIJGEDRAG
Deelnemers die gevaarlijk rijgedrag vertonen of onnodig risico nemen tijdens het inhalen of vlagsignalen negeren, worden via de baanposten aan de organisatie doorgegeven. Na afloop van de sessie dien je je te melden bij RACECONTROL aan het einde van de pitsstraat. Wie dit niet doet zal niet worden toegelaten tot de volgende sessie (-s)

KALENDER VRIJ RIJDEN 2008
In overleg met het circuit proberen wij op 1e PAASDAG en 1e PINKSTERDAG het VRIJ RIJDEN te organiseren.
De actuele kalender tref je op de website: www.vrijrijden.nl

EMAIL
De laatste info komt altijd per NIEUWSBRIEF naar je toe.
Ontvang je nog geen berichten? Dan is het door jou opgegeven mailadres voor ons onbruikbaar (onduidelijk opgeschreven).
SCHRIJF DAN DUIDELIJK je (nieuwe?) mailadres op het formulier tijdens de inschrijving in de Mickey’s Bar.


Heb je nog vragen of ideeën, laat het ons dan weten! Vanaf heden dit e-mail adres gebruiken: info@vrijrijden.nl

Namens VRIJ RIJDEN,

Frank Kerseboom
Rensportschool Zandvoort

E-mail: info@vrijrijden.nl
Website: www.vrijrijden.nl
pi_55921916
Helmplicht voor de toer klasse is wel een beetje over de top
pi_55931884
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 13:31 schreef Jimmeh het volgende:
Helmplicht voor de toer klasse is wel een beetje over de top
Heb je wel eens meegereden in de toerklasse dan, het mag dan niet de bedoeling zijn dat er hard gereden word maar dat gebeurt echt wel, vind het een goede maatregel..
Zowiezo wel verstandig dat de regelementen wat aangepast worden..
Ook goed dat je een instructeur mee kan nemen, ideaal als je voor de eerste keer doet..
pi_55932077
helm plicht in alle klassen is super!!

Boel duidelijkheid nu hopen dat ze hun regels ook gaan handhaven!
lalala
pi_55934431
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 19:38 schreef Neluhz het volgende:

[..]

Heb je wel eens meegereden in de toerklasse dan, het mag dan niet de bedoeling zijn dat er hard gereden word maar dat gebeurt echt wel, vind het een goede maatregel..
Nee rij alleen op Zandvoort/Assen met Italiaanse of klassieker evenementen en daar gaat het behoorlijk rustig bij de toer klasse.
Maar bij vrijrijden heb je ook de nodige kampers en sjonnies, dus aan de andere kant is die helmplicht geen slecht idee
pi_55937733
Helmplicht is wel een goed idee, evenals de driedeling in klasses ipv tweedeling en de 60 max (al lijkt zelfs dat me niet relaxed rijden).
Moet het wel goed weer zijn als ik nog eens meedoe, ik pas niet met helm in de MR2 wanneer de dakjes erop zitten
  woensdag 23 april 2008 @ 22:39:18 #294
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58266745
Voor de mensen die van plan waren koninginnedag @ de ring te vieren:

Bericht komt rechtstreeks bij de GmbH vandaan. Zoals sommige van jullie wellicht weten ben ik werkzaam als instructeur bij de Scuderia Hanseat. Scuderia woensdag, 30 april, blijft de baan de gehele dag gesloten vanwege herstelwerkzaamheden aan het nieuwe asfalt. Hier heeft men een gehele dag voor nodig en dit kan alleen op woensdag 30 april omdat dit een TF dag is. Normale doordeweekse dagen kan dit momenteel niet vanwege de verplichtigen aan de Industrie Pool.

Dit bericht heb ik zojuist ontvangen van de Scuderia Hanseat.


Kijk voor de zekerheid net voor of op de dag zelf nog even op de officiele site, maar ga er voorlopig maar van uit dat de ring gesloten is

Ik ben zelf drie dagen aanwezig, dus dat wordt een dagje genieten van de eifel
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  woensdag 23 april 2008 @ 23:05:17 #295
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_58267384
Puik ik weet niet of ik er dan nog zit
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 24 april 2008 @ 08:05:26 #296
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_58270821
De Ring is in ons Hemelvaart weekend (30 apr t/m 4 mei) sowieso maar weinig open...
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  donderdag 24 april 2008 @ 09:36:38 #297
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58272178
Er is scuderia training van 1 t/m 3 mei, vandaar dat de ring voor TF dus niet open is die dagen.

Ja, er staat 30 t/m 3 mei op de site, de 30e was vrijrijden voor deelnemers tussen de TFers.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  donderdag 24 april 2008 @ 18:59:41 #298
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_58284413
quote:
Op donderdag 24 april 2008 09:36 schreef Paladijn het volgende:
Er is scuderia training van 1 t/m 3 mei, vandaar dat de ring voor TF dus niet open is die dagen.

Ja, er staat 30 t/m 3 mei op de site, de 30e was vrijrijden voor deelnemers tussen de TFers.
is dat niet op t F1 circuit? Ik zie maar een paar keer Northern Track (=Nordschleife) staan
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  donderdag 24 april 2008 @ 19:40:19 #299
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_58285420
quote:
Op donderdag 24 april 2008 18:59 schreef lipje het volgende:

[..]

is dat niet op t F1 circuit? Ik zie maar een paar keer Northern Track (=Nordschleife) staan
Helaas voornamelijk op de Nordschleife, zie o.a. dit verslag van twee jaar geleden: http://www.ring-world.nl/Verslagen/2006/verslag%2006-09-10.htm
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  maandag 28 april 2008 @ 21:22:11 #300
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_58367409
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')