abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53415425
Het VRIJ RIJDEN op MAANDAG 8 OKTOBER van 1700-1900 uur komt TE VERVALLEN!!!

Hiervoor komt in de plaats: WOENSDAG 17 oktober 2007 van 0900-1700 uur
Er kan dan wederom met volwaardige raceauto’s gereden worden.
pi_53419585
quote:
Op zondag 23 september 2007 21:11 schreef Mex_ het volgende:
Het VRIJ RIJDEN op MAANDAG 8 OKTOBER van 1700-1900 uur komt TE VERVALLEN!!!

Hiervoor komt in de plaats: WOENSDAG 17 oktober 2007 van 0900-1700 uur
Er kan dan wederom met volwaardige raceauto’s gereden worden.
Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53424055
quote:
Op zondag 23 september 2007 23:09 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Wat moet ik me daarbij voorstellen? Er is nog wel een 'recreatief' klasse voor de wat minder snelle auto's hoop ik?
quote:
Het tijdschema ziet er als volgt uit:

RACE KLASSE: 0900-1000-1100-1300-1400-1500-1600
TOER KLASSE: 0920-1020-1120-1320-1420-1520-1620
SPORT KLASSE: 0940-1040-1140-1240-1340-1440-1540-1640
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 21:49:49 #204
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_53976758
Nog meer mensen die morgen aanwezig zijn op Zandvoort?
Ik ben er waarschijnlijk rond het middaguur, mits het weer er goed uitziet (dwz. geen regen...)
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_53980552
Ik ben er rond 16:00 hoop ik, als 't verkeer een beetje meevalt. Ik rij van 17u tot 19u met Gummen.org
Overigens zou het alleen in de ochtend regenen..in de middag zou het zonnetje weer tevoorschijn komen maar ja, we zullen zien.
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
  woensdag 17 oktober 2007 @ 11:48:02 #206
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53986021
Het is er nu vrij rustig, zie niet al te veel gebeuren op de cam. Er rijden er net 25, wat rustiger dan normaal.
Drugs are good mkay?
pi_53997472
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 11:48 schreef Party_P het volgende:
Het is er nu vrij rustig, zie niet al te veel gebeuren op de cam. Er rijden er net 25, wat rustiger dan normaal.
Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.

Ik ben daar zelf niet eens aan toegekomen omdat ik in de eerste bocht na het oprijden al een spin van +-270 graden moest corrigeren. Dat is nog gelukt, alleen gleed ik nog een stuk door over nat gras waardoor ik met 1-2 km/u de banden geraakt heb. Resultaat is een gebroken richtingaanwijzer glas en een deuk in mijn bumper... ben er toen ook maar meteen afgereden via de pits. Hoewel het vast iets als olie op het wegdek was (ik reed ~50 en stuurde rustig in, had ik makkelijk moeten kunnen compenseren, laat staan dat ik daar geen overstuur hoor te krijgen...) hou ik het voorlopig maar even voor gezien met circuitrijden op natte dagen.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_54000608
Die 2 uurtjes die ik gereden heb was het zo goed als helemaal droog, ging echt heerlijk Laatste kwartier was zelf in het donker, best gaaf haha.
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 00:00:06 #209
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54000966
quote:
Op woensdag 17 oktober 2007 21:22 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Dat zal ongetwijfeld met het weer te maken hebben gehad, het was in Mickey's behoorlijk druk en hoorde daar een aantal mensen al aangeven dat de Audi S spiegelglad was.

Ik ben daar zelf niet eens aan toegekomen omdat ik in de eerste bocht na het oprijden al een spin van +-270 graden moest corrigeren. Dat is nog gelukt, alleen gleed ik nog een stuk door over nat gras waardoor ik met 1-2 km/u de banden geraakt heb. Resultaat is een gebroken richtingaanwijzer glas en een deuk in mijn bumper... ben er toen ook maar meteen afgereden via de pits. Hoewel het vast iets als olie op het wegdek was (ik reed ~50 en stuurde rustig in, had ik makkelijk moeten kunnen compenseren, laat staan dat ik daar geen overstuur hoor te krijgen...) hou ik het voorlopig maar even voor gezien met circuitrijden op natte dagen.
Ah das mooi kut
Drugs are good mkay?
pi_54006202
Vrijdrijven 17-10-2007 waar onderstuur glibberend en glijdend afgewisseld werd met overstuur:

Het was nat, heel erg nat, ik heb wel eens eerder in de regen gereden maar dat was lang niet zo erg als nu,
mijn banden hebben bijna geen profiel meer en grip was overal te zoek en kon nergens gevonden worden.
Onderstuur moest vaak gecompenseerd worden met overstuur om enigsinds de bocht snel door te kunnen gaan. Nee het was hard werken, en heel veel auto's kwamen daar (hard) achter.

Ik heb zelf ondanks de gladde banden redelijk kunnen rijden, echter 1 keer kreeg ik teveel overstuur waardoor ik de grindbak in ging en daar niet zonder hulp uitkwam, gelukkig op wat krasjes op de velgen na totaal geen schade (ja de draagarmbrug is weer eens gezandstraald maar dat was toch al een onding).


Filmpje van de 1e sessie, wat vrij kut ging naar mijn mening.

waar we het hadden over onderstuur en onze favo middenmoter auto de aw11 .

en de sierra gaat er bij 7:30 voor de zoveelste keer af, vandaar de luchtige reactie (het leek soms wel of hij het er juist om deed gezien hij meer naast dan op de baan stond)

http://youtube.com/watch?v=n1_sWN1boIg

de 2 sessie komt vanavond alsmede een compilatie overstuur met de 106
pi_54007012
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 10:43 schreef _Drake_ het volgende:
Vrijdrijven 17-10-2007 waar onderstuur glibberend en glijdend afgewisseld werd met overstuur:

Het was nat, heel erg nat, ik heb wel eens eerder in de regen gereden maar dat was lang niet zo erg als nu,
mijn banden hebben bijna geen profiel meer en grip was overal te zoek en kon nergens gevonden worden.
Onderstuur moest vaak gecompenseerd worden met overstuur om enigsinds de bocht snel door te kunnen gaan. Nee het was hard werken, en heel veel auto's kwamen daar (hard) achter.

Ik heb zelf ondanks de gladde banden redelijk kunnen rijden, echter 1 keer kreeg ik teveel overstuur waardoor ik de grindbak in ging en daar niet zonder hulp uitkwam, gelukkig op wat krasjes op de velgen na totaal geen schade (ja de draagarmbrug is weer eens gezandstraald maar dat was toch al een onding).


Filmpje van de 1e sessie, wat vrij kut ging naar mijn mening.

waar we het hadden over onderstuur en onze favo middenmoter auto de aw11 .

en de sierra gaat er bij 7:30 voor de zoveelste keer af, vandaar de luchtige reactie (het leek soms wel of hij het er juist om deed gezien hij meer naast dan op de baan stond)

http://youtube.com/watch?v=n1_sWN1boIg

de 2 sessie komt vanavond alsmede een compilatie overstuur met de 106
Wat een geouwehoer gek!

Temperatuur : Ja dat heb ik altijd met dat watertemperatuurding, als ik rij is er niets aan de hand maar zodra ik in de file ga staan loopt ie op.
Wijsneus
pi_54008416
dat was de bijrijder had al ziets van goh wat raar
pi_54008691
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 11:25 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Wat een geouwehoer gek!
verschrikkelijk inderdaad

Heb je wel eens in de regen gereden met een standaard Sierra 2.0?
pi_54009282
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 12:42 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

verschrikkelijk inderdaad

Heb je wel eens in de regen gereden met een standaard Sierra 2.0?
Absoluut, dolle pret
pi_54009574
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:19 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Absoluut, dolle pret
Ja dat is idd fantastisch..

Ik doelde echter op drake.
Dat laatste model met die 2.0 DOHC motor heeft namelijk in de regen best een rare wegligging, heel wat anders dan een 106 GTI iig.
pi_54009632
dit was een simpele met een 8v vol met deuken enz, 106 is in de regen ook niet de meest makkelijke auto laag gewicht + korte wielbasis. Maar zo'n beetje elke auto ging die dag wel dwars in een soort manier , ik rij met een plankstijve voorkant (ast schroefset + voorpootbrug + draagarmbrug + subframe crossmember + laag profiel bandjes) en dat is niet echt prettig met water op de baan)
pi_54009933
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 13:38 schreef _Drake_ het volgende:
dit was een simpele met een 8v vol met deuken enz, 106 is in de regen ook niet de meest makkelijke auto laag gewicht + korte wielbasis. Maar zo'n beetje elke auto ging die dag wel dwars in een soort manier , ik rij met een plankstijve voorkant (ast schroefset + voorpootbrug + draagarmbrug + subframe crossmember + laag profiel bandjes) en dat is niet echt prettig met water op de baan)
Alle Sierra 2.0's zijn 8v
Ik geloof dat je 106 in de regen niet het meest makkelijk is met deze setup
Maar zo'n Sierra is echt een ander verhaal
pi_54010069
hoe kan het dan een Dohc zijn :p als in allemaal 8v of had je het over weer een andere auto?
pi_54010167
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:01 schreef _Drake_ het volgende:
hoe kan het dan een Dohc zijn :p als in allemaal 8v of had je het over weer een andere auto?
Gewoon 2 bovenliggende nokkenassen met 2 kleppen per cilinder.
Zo'n motor zit er in de laatste Sierra DOHC's.



[ Bericht 4% gewijzigd door Tommy_Kuklinski op 18-10-2007 14:15:59 ]
pi_54010500
apart wist ik niet
pi_54010597
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:23 schreef _Drake_ het volgende:
apart wist ik niet

Het is best een fijne, soepele motor, heeft alleen wat te weinig vermogen voor een 2 liter.
pi_54010891
Klopt, maar die ohc is ook drama . Maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuk, zoveel mogelijk snelheid houden .
pi_54011906
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 14:46 schreef Tommeh het volgende:
Klopt, maar die ohc is ook drama . Maar dat maakt het eigenlijk alleen maar leuk, zoveel mogelijk snelheid houden .
Ik heb in de regen best wel fun gehad met die Sierra's

Ik vond het oude model wat wij hadden een stuk beter op de wegliggen dan die '93..
Dat ding was echt onvoorspelbaar... en had enorme onderstuur
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:47:36 #224
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_54014010
Nose heavy
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_54014114
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:47 schreef daNpy het volgende:
Nose heavy
plus in ons geval een dramatisch slecht onderstel
Wel fun gehad met die auto, dat wel.
pi_54014571
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 00:00 schreef Party_P het volgende:

[..]

Ah das mooi kut
Balen inderdaad, maar het is een risico wat bij circuitrijden hoort (en je ook op de openbare weg kan overkomen...) Bovendien, als ik de verhalen hier zo lees heb ik nog geluk gehad dat ik er met weinig snelheid afgegleden ben.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_54015674
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:54 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

plus in ons geval een dramatisch slecht onderstel
Wel fun gehad met die auto, dat wel.
En banden bepalen in de regen ook zo ontzettend veel. We hadden eerst 2 slechte en 2 goede bandjes. Duidelijk verschil. Slechte banden achter was driftpret en slechte banden voor was onderstuur ergernis. Met slecht bedoel ik dan het merk .
pi_54020822
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 19:17 schreef Tommeh het volgende:

[..]

En banden bepalen in de regen ook zo ontzettend veel. We hadden eerst 2 slechte en 2 goede bandjes. Duidelijk verschil. Slechte banden achter was driftpret en slechte banden voor was onderstuur ergernis. Met slecht bedoel ik dan het merk .
Dat klopt.
maar bij de laatste die wij hadden (ding was voor de fun) maakte het allemaal niets uit, met droog weer was het hetzelfde.. Eerst enorm onderstuur en vervolgens op een willekeurig moment overstuur, de meeste die voor het eerst met die auto gingen rijden stond ook binnen no-time in het gras of erger

Wel een hoge fun factor, dat zeker.
pi_54021745
Wie het laatst lacht, heeft te lang nagedacht.
pi_54022225
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 23:55 schreef Michel4AGE het volgende:
[ afbeelding ]
Deze ziet er nog goed uit
pi_54023367
Weet iemand hoe het zit als je eenmaal je racelicentie hebt.

Moet je dan perse minimaal aan zoveel races deelnemen met een club licentie bijvoorbeeld?
Ik las over verlengdagen, moet iedereen daar heen of alleen mensen die een jaar niet hebben kunnen rijden?

Weet iemand het? Ik wil wel een licentie behalen (leuk om vaardig te zijn), maar voor een jaar of 4, 5 heb ik toch niet het budget om in een kampioenschap deel te nemen. Enige is dan wat clubdagen of andere evenementen.
pi_54025084
Een groot feest



En nog een oudere, leuke herinneringen aan :

  vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:48:36 #233
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_54039385
Ik heb er ook 1 gehad.... 3 dagen
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_54040675
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:48 schreef daNpy het volgende:
Ik heb er ook 1 gehad.... 3 dagen
Waarom zo kort?

Dat ding van ons was echt onverwoestbaar en dat ding is echt mishandeld
Ik zal wel een keer een foto'je posten binnenkort
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:34:13 #235
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_54041865
De motor begon enorm te ratelen, bleek een lager te zijn.
Nog naar het werk proberen te rijden (verkocht met 100 euro winst) maar dat haalde hij niet, enorm gat in het carter was het gevolg (en afslepen )



You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 01:24:24 #236
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_54045651
Sierra's zijn best leuk. RWD, alleen die 1.6 waar ik ooit in heb gereden was zowat te sloom om nog laten uit te breken.
Drugs are good mkay?
pi_54137899
Wij hebben ook weer een nieuwe voor het driftwerk
Binnenkort naar Zandvoort

pi_54144031
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 16:49 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
Wij hebben ook weer een nieuwe voor het driftwerk
Binnenkort naar Zandvoort

[ afbeelding ]
Goed bezig
pi_54145611
Last of the mohicans, laatste keer circuit:
http://forum.astragsi.nl/viewtopic.php?t=9426

Op dit moment staattie grounded, blok is weer aan gort. Woensdag naar de autodoktor.

Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_54146987
Morgen weer zolder ( de e30 is trouwens inmiddels af, heb alleen het topic niet meer bijgehouden ).

Leuke foto PNG
pi_54150919
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 21:14 schreef Tommeh het volgende:

[..]

Goed bezig
Het eerste setje banden is er reeds doorheen

en PNG, veel plezier weer gehad zo te zien
pi_54241587
Het was een leuk dagje donderdag. Volgende keer misschien 8 dec Bmw Drivers Club. Eerst opzoek naar andere diff. Zijn er meer die daar heen gaan?


pi_55067075
Beste mensen,

Op ZATERDAG 15 DECEMBER van 09.00-12.40 uur is er weer tijd voor het VRIJ RIJDEN!!!


Het tijdschema ziet er als volgt uit:

TOER KLASSE:09.00-09.40-10.20-11.00-11.40-12.20 (laatste sessie = combi met SPORT)
SPORT KLASSE:09.20-10.00-10.40-11.20-12.00-12.20 (laatste sessie = combi met TOER)
Dit tijdschema is tot 7 dagen voor het evenement onder voorbehoud van wijzigingen!
pi_55079676
hey _Drake_ was jij dat niet met je rode 106 GTI op Zandvoort een tijdje geleden toen het zo ontzettend warm was?
Ikke was er toen ook samen met een clubgenoot met een blauwe MR2 uit 1985.


Ben bang dat het volgende zaterdag slecht weer wordt, wanneer het weer wat beter wordt ga ik ook weer een dagje!

[ Bericht 0% gewijzigd door TheIceWarrior op 06-12-2007 17:21:39 ]
pi_55080175
Zou goed kunnen, weet je nog welke datum dat was?
pi_55081878
5 augustus van 9.00-17.00
Zie: http://celicas.messageboard.nl/viewtopic.php?t=631&start=15

Weet iemand trouwens wat het kost om een BMW bij Koopman Racing te huren voor enkele sessies van vrijrijden.nl?
pi_55086019
ah das al een tijdje geleden
pi_55144620
Mooie dag gister @ zolder, bijna de hele dag droog! Alleen ietsje eerder moeten stoppen met rijden :



  zondag 9 december 2007 @ 14:19:36 #249
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_55144840
lekker scheurtje
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
pi_55148190
en dat is waarom ik die geboorde/gegroevde meuk niet hoef
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')