abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 april 2007 @ 21:54:59 #1
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_48158815
Hoe/wat/waar/waarom?
Om een aantal topics niet vol te spammen met ladingen foto's van auto's en motoren op circuits als Assen, Zandvoort, Spa en de Nordschleife/Nurburgring hierbij een 'nieuw' topic. Idee is om hier foto's te plaatsen van voertuigen _op_ de diverse circuits. Er staan weer veel weekenden, waaronder de clubspecials op CPZ over twee weken, met circuitrijden op de kalender dit jaar, dus er worden ongetwijfeld ook veel foto's gemaakt die je dan hier met alle liefhebbers kan delen.
Voor spots op bv. de parkplatz van de Nurburgring, of het paddock van Assen/CPZ kan het gespot topic gebruikt worden. Ik vind het circuit-rij topic persoonlijk wat meer voor discussies en evt. afspraken, maar als dit topic niet aanslaat voor het posten van foto's van de diverse circuitdagen is het een optie om daar voortaan foto's te spammen, we will see...

De huidige gespot en Circuit-rij topics zijn op de gelinkte url's te vinden

Topicstarter begint
Afgelopen zondag even een road-trip dagje uit geweest bij de Nordschleife om van het mooie weer en de diverse fraaie bolides te genieten. Idee was ook om alvast wat leuke foto/kijkspots op te zoeken voor de BMW F1 demo van Nick Heidfeld en VLN race op de 28e april. Ik heb een verdeling gemaakt per groep bochten:

Hatzenbach/Hocheichen

De zakspeed-viper reed ook weer, ondanks geruchten over een faillisement

Even verderop, bij Hocheichen, waar de auto's op zeer hoge snelheid langsvliegen

Pflanzgarten/Brunnchen
Pflanzgarten, waar de auto's soms met de achterwielen van de grond vliegen

Brunnchen, waar het erg druk was

We waren van plan richting de Karussell te wandelen en daar alle bochten mee te pakken, maar gezien de drukte en het tijdstip zijn we uitgeweken naar Adenau:
Breidscheid/Wehrseifen

Een Nederlander die even toont hoe het fraai kan

En de meest waanzinnige britten, een stel Gumball 3000 aanhangers

Ik hoop dat we hiermee een topicreeks kunnen starten waarin veel mooie foto's van fraaie bolides in actie voorbij zien komen. Suggesties voor verbetering van dit topic zijn uiteraard meer dan welkom.
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_48160016
afgelopen vrijdag zijn een aantal leden van het 40forum en het 850forum naar de nordschleife gegaan (foto's afkomstig van diverse leden aldaar) :

heel kort na de actie :

en even later :

ongelukje zit dus wel in een klein hoekje in de groene hel.

en ook nog Sabine even gespot (foto van ringfotograaf, maar wel van die vrijdag)

maandag 9 april 2007 @ 22:31:56 #3
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_48160539
Jammer van de schades bluebit, gelukkig geen zware klappers en alleen schade aan de auto's zo te zien.

Sabine was dit weekend goed op dreef trouwens, ik heb nog geen een foto van d'r gezien waarop ze geen gekke bek trekt (inclusief een die ik zelf gemaakt heb ).
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_48161047
Mn foto's die ik 13 augustus 2006 op de Nordschleife heb gemaakt

Hoop er snel weer te zijn En dan ga ik dus fotos van OP het circuit maken en hier posten
pi_48162704
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:43 schreef Alexxxxx het volgende:
Mn foto's die ik 13 augustus 2006 op de Nordschleife heb gemaakt

Hoop er snel weer te zijn En dan ga ik dus fotos van OP het circuit maken en hier posten
Rijd je zelf ook of maak je alleen maar foto's van andere mensen?
pi_48162885
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:28 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Rijd je zelf ook of maak je alleen maar foto's van andere mensen?
Ik ga denk ik zelf ook rijden Dus ze kunnen de bordjes met "pas op langzaam voertuig op de baan" vast klaar leggen
pi_48163459
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Ik ga denk ik zelf ook rijden Dus ze kunnen de bordjes met "pas op langzaam voertuig op de baan" vast klaar leggen
Kom je de heuvels wel op met zo'n Visa?
pi_48167426
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:54 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

Kom je de heuvels wel op met zo'n Visa?
Waarom niet? Het zal niet snel gaan, maar toch
  dinsdag 10 april 2007 @ 10:23:12 #9
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_48172255
je bent de 2 vetste cup's vergeten te fotograferen.. de NHGT en de clio cup.. dat vond ik toch de leukste van de maandag iig.. de bmw's hadden de leukste crashes.. maar de clio en de oldtimers de mooiste geluiden.

ik zal ff kijken voor meer leuke pic..
pi_48175046
Mijn Nordschleife foto's van 1 april.

http://www.forcedinduction.nl/ring/

AF

Schwalbenschwanz

Kleine Karussel

(check het linker voorwiel )

pi_48175790
Welke bochten zijn volgens de mensen hier de beste om te gaan staan kijken als je bij de Nurburgring bent?
pi_48176189
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 14:02 schreef Niek. het volgende:
Welke bochten zijn volgens de mensen hier de beste om te gaan staan kijken als je bij de Nurburgring bent?
http://www.ring-world.nl/Ringinformatie/kijkplaatsen.htm
pi_48180312
quote:
Brünnchen, Pflanzgarten II, Adenauer Forst (eindje klimmen alleen), Bergwerk
pi_48181011
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 16:03 schreef BlackRhino het volgende:

[..]

Brünnchen, Pflanzgarten II, Adenauer Forst (eindje klimmen alleen), Bergwerk
Karussel
pi_48183884
volgende week zondag weer clubspecials. ik zal wat mooie foto's proberen te schieten..
pi_48185017
sd

[ Bericht 96% gewijzigd door -Eddow- op 10-04-2007 18:20:16 ]
http://www.autogespot.com De verzameling van bijzondere auto's!!
http://www.klassiekergespot.nl
©1983-2007 -Eddow-
  dinsdag 10 april 2007 @ 18:20:39 #18
26631 Boink
Ik ben er klaar voor!
pi_48185043
22 april toch? Ik ben er waarschijnlijk ook
pi_48186484
22 april idd.
Bla bla bla photoshop veerpootbruggen bla bla mekker mekker veel vetter, blabla photoshop skyline veel sneller
blablabla internet warrior, veel vetter, photoshop auto sneller blabla nürburgring playstation
pi_48186989
quote:
Op maandag 9 april 2007 22:19 schreef bluebit het volgende:
heel kort na de actie :

[afbeelding]

en even later :

[afbeelding]

ongelukje zit dus wel in een klein hoekje in de groene hel.
Waarom gaan die mensen met hun burgerbak de ring op? Dat snap ik nooit. Die auto's horen met kinderen op de achterbank, hond in de kofferbak op weg te zijn naar opa & oma op zondag. Neem dan een E36 of iets in die trant en ga daarmee gummen.
pi_48187835
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 18:20 schreef Boink het volgende:
22 april toch? Ik ben er waarschijnlijk ook
Ik ook
pi_48188710
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:13 schreef j0rrit het volgende:

[..]

Waarom gaan die mensen met hun burgerbak de ring op? Dat snap ik nooit. Die auto's horen met kinderen op de achterbank, hond in de kofferbak op weg te zijn naar opa & oma op zondag. Neem dan een E36 of iets in die trant en ga daarmee gummen.
Zo'n V40 T4 wil nog best vooruit hoor..
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:00:27 #23
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_48188767
quote:
Dat hangt er vanaf wat je onder 'beste' verstaat.
Makkelijkste bereikbaar (en vaak het drukst ): Hatzenbach/Hocheichen, Breidscheid/Wehrseifen, Bergwerk (aanrader, je staat aan de vangrail op een vlagplateau), Brunnchen en Pflanzgarten.

Als je het niet erg vind om een eindje te lopen zijn er diverse andere bochten op die zoals mex ook al aangeeft op de uitgebreide ring-world.nl site te vinden zijn. Ik zou dan in ieder geval een keer bij Adenauer Forst gaan kijken, kost wat moeite er te komen, maar zolang ze rijden is het volop genieten.

Voor het maken van foto's kun je het beste bij een bocht gaan staan gezien de auto's en motoren dan wat minder snel voorbij vliegen (voor hele korte sluitertijden is dat niet erg, maar ik maak liever actiefoto's door wat te pannen - dan is 200+ km/u te snel).
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:04:58 #24
132767 lipje
zeg maar nee, krijg je er twee
pi_48188960
quote:
Op maandag 9 april 2007 23:33 schreef Alexxxxx het volgende:

[..]

Let jij maar op de blauwe vlaggen

oh en monteer een paar extra handgrepen
Return of the Unox-muts
Bezitter van een burgerbak Voorheen Alfist
verrekte koekwaus :')
Pappa van Aafke en Onno
  dinsdag 10 april 2007 @ 20:05:37 #25
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_48188983
quote:
Op dinsdag 10 april 2007 19:13 schreef j0rrit het volgende:
Omdat het kan, dat hoort een beetje bij het charme van de ring. Bovendien heeft niet iedereen er het geld voor (over) om voor een keertje ringen een E36 in circuit-trim aan te schaffen. Mocht je daar verder over willen praten, dan >> circuit-rij topic. Dit topic is meer voor het plaatsen van foto's en bespreken ervan ipv algemene circuit-discussie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')