abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 28 november 2013 @ 02:35:43 #1
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133700713
Centraal topic voor amateurhardlopers!


SPOILER: Lopers & targets
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Persoonlijke Records:
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Trainingschema's en info
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Interval inspiratie
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Wedstrijden en evenementen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Tools
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Hardloopwinkels
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Looptechniek & methodes
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Must read: Christopher McDougall - Born to Run
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vorige delen

Topicchain

Deze OP en instructies voor nieuw topic:
http://wiki.fok.nl/index.php/OP/Amateurhardlopers

'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  donderdag 28 november 2013 @ 02:36:10 #2
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_133700716
hier maar weer met verder...
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_133710233
Beste FOK!kers,

Wanneer een hardloper op zichzelf, zonder speciale training bij een vereniging, in staat is om de 10km binnen de 40 minuten te lopen (lage 39er), wat zou dan volgens jullie er nog allemaal inzitten?

Leeftijd: bijna 22
Lengte: 1.91
Gewicht: +/- 85 kilo (stevig gebouwd, geen magere hein maar ook geen papzak)
Serieuze training: sinds een maand of 2
Blessures: nooit last van gehad, ook nu niet
Voeding: normaal, en heel weinig slechte dingen (op de sporadische pizza na)

Halve marathon twee keer gelopen in wedstrijdverband, maar ook een aantal keer tijdens gewoon hardlopen, maar nooit met serieuze training. Ingeschreven voor 20 van Alphen en sowieso van plan om meerdere wedstrijden te lopen! (beste tijd op halve marathon is 1:27)

Val misschien met de deur in huis, maar moet toch een keer mezelf mengen in dit topic? :)

Diefke

ps. ik praat in de 3e persoon, maar het gaat over mezelf ;)
pi_133712361
Valt weinig over te zeggen. Je hebt het over "geen speciale training", maar je zal toch een behoorlijke sportieve achtergrond hebben met deze tijden. Daarnaast heb je het over "geen serieuze training" en een HM lopen, dan heb je geluk gehad dat je niet geblesseerd geraakt bent.

Een lage 39'er is een mooie tijd, maar de een kan met "serieuze" (wat is dat eigenlijk?) training enorm groeien. De ander zit bijna direct op zijn plafond.
pi_133723029
Speciale/serieuze training zie ik als het gaan bij een atletiekvereniging en door een combinatie van veel training en op je voeding letten jezelf willen verbeteren. Ik geef toe dat het wat vaag was ;).

En ja: ik heb een sportief verleden. Heb jarenlang gebasketbalt, maar in 2011 definitief mee gestopt omdat de fun ervan af was. Nu dus aan het hardlopen. Ben nooit een hele snelle geweest, maar wel een met uithoudingsvermogen (aldus de trainer). Sommigen scoorden veel en waren aan het einde kapot, maar ik scoorde minder en hield het nog nét wat langer vol!

Bedankt in ieder geval voor je reactie :).

En dat geluk bij de HM zonder training vind ik altijd een beetje generaliserend. Er zijn mensen blessuregevoelig, er zijn er die minder of niet blessuregevoelig zijn toch? Ik basketbalde toen intensief, dus ik had natuurlijk wel conditie, maar ik had niet specifiek getraind voor de HM.
pi_133724527
Maar wat is niet specifiek trainen? Ik neem aan dat je toch wel minstens een paar keer >10 km hebt gelopen? Hoe vaak per week/maand loop je momenteel?
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133724686
Toentertijd niet. Ik loop momenteel 4x in de week (heel af en toe 5x) en wissel meestal mijn afstanden wat af. Kortste wat ik ga is 10, langste 22 ;) Jij ook actief hardloper?
pi_133725416
4/5x in de week lopen is meer dan 95% van de lopers doet, dus ik weet niet of je dan nog super veel rek hebt. :)

Voeding is in mijn ogen een klein component, daar valt weinig winst te behalen (zeker t/m halve marathon), of je moet nog echt 10 kilo lichter kunnen worden of zo... Maar als je 4x / week hardloopt zal je redelijk afgetraind zijn. Je schema beter op een bepaalde afstand afstemmen kan ook nog wel tot verbetering leiden, maar iemands potentieel inschatten blijft lastig. Paar minuutjes zal je er nog wel af kunnen snoepen, maar veel vaker per week trainen kan je ook weer niet, dus het lijkt mij ook niet dat je snel < 35 mins zal gaan lopen...
Jack does it in real time...
pi_133725606
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 21:45 schreef Diefke het volgende:
Toentertijd niet. Ik loop momenteel 4x in de week (heel af en toe 5x) en wissel meestal mijn afstanden wat af. Kortste wat ik ga is 10, langste 22 ;) Jij ook actief hardloper?
Ja, loop ook ongeveer 3-4 keer per week.
Maar ik denk dat hoe jij traint voor een amateur al redelijk serieus is. Het is een goede stap om naar een atletiekvereniging te gaan om te kijken hoe ver je kunt komen, maar besef wel dat hoe sneller je wordt, hoe meer je moet doen en laten voor marginale verbeteringen. Het is veeeeel makkelijker om van 45 minuten naar 40 minuten te gaan op een 10k dan van 40 minuten naar 35.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133726576
Ik train pas 4-5x per week sinds 3 weken, waarin ik mijn 10km tijd met 6 minuten heb verbeterd. Geen blessures, ik weet wat ik doe (ben geen beginner namelijk) ;) Daarvoor liep ik meestal 2-3x per week. Lijkt alsof ik ineens een grote sprong heb gemaakt. Als ik sneller wil worden moet ik sowieso eerst nog een beetje afvallen.

Helemaal mee eens dat die tijdsmarge moeilijker te overbruggen is. Maar toch voel ik in mijn lichaam dat er nog meer in zit. De vraag is alleen of ik dat er zelf uit kan halen, of een atletiekvereniging voor moet opzoeken. Zit er wel aan te denken, Phanos zit namelijk bij mij om de hoek!
pi_133726836
Je kan altijd een paar weken met ze proeftrainen? Vinden ze vast wel goed.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133727051
Ja je kunt er 3x gratis trainen! Ben wel heel benieuwd eigenlijk :) ..

maar als jij zelf ook 3-4x loopt, dan vliegen bij jouw ook de secondes af van je PR's?
pi_133727379
quote:
10s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:25 schreef Diefke het volgende:
Ja je kunt er 3x gratis trainen! Ben wel heel benieuwd eigenlijk :) ..

maar als jij zelf ook 3-4x loopt, dan vliegen bij jouw ook de secondes af van je PR's?
Voor ik zoveel ging hardlopen was ik wedstrijdroeier, dus de conditie was er al wel. Ben nu wel een stuk sneller, maar heb nog niet vaak dezelfde afstand in wedstrijden gelopen dat ik echt kan zeggen hoeveel sneller ;) Afgelopen juni mijn eerste halve marathon gelopen, en nu in januari mijn tweede, dus ben benieuwd.
Heb wel een maand lang redelijk gefocust op het sneller worden op de 5km, dat had ik daarvoor nog nooit serieus gedaan dus deed er ongeveer 24-25 minuten over, en na serieuze training werd dat 22.18.
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133727460
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:31 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Voor ik zoveel ging hardlopen was ik wedstrijdroeier, dus de conditie was er al wel. Ben nu wel een stuk sneller, maar heb nog niet vaak dezelfde afstand in wedstrijden gelopen dat ik echt kan zeggen hoeveel sneller ;) Afgelopen juni mijn eerste halve marathon gelopen, en nu in januari mijn tweede, dus ben benieuwd.
Heb wel een maand lang redelijk gefocust op het sneller worden op de 5km, dat had ik daarvoor nog nooit serieus gedaan dus deed er ongeveer 24-25 minuten over, en na serieuze training werd dat 22.18.
Dat is een knappe tijd! En roeien ^O^ Doet mijn broertje sinds kort, is er helemaal lyrisch over.

Anyway, welke halve marathon ga je lopen in januari? Zat zelf de hardloopkalender te bekijken maar kwam eigenlijk maar weinig ''aansprekende wedstrijden'' tegen .. ;(
pi_133727711
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:33 schreef Diefke het volgende:

[..]

Dat is een knappe tijd! En roeien ^O^ Doet mijn broertje sinds kort, is er helemaal lyrisch over.

Anyway, welke halve marathon ga je lopen in januari? Zat zelf de hardloopkalender te bekijken maar kwam eigenlijk maar weinig ''aansprekende wedstrijden'' tegen .. ;(
Egmond! Heb er heel veel enthousiaste verhalen over gehoord. Het is niet een heel snel parcours omdat je over het strand gaat, maar het lijkt me wel mooi!
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_133727896
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:38 schreef La_Tramposa het volgende:

[..]

Egmond! Heb er heel veel enthousiaste verhalen over gehoord. Het is niet een heel snel parcours omdat je over het strand gaat, maar het lijkt me wel mooi!
Ah prachtig! En hoor steeds meer berichten dat het stervenskoud gaat worden deze winter in Nederland. Die HM loop je mijns inziens ook niet om je PR te verbeteren, maar om gewoon keihard te bikkelen :9
  donderdag 28 november 2013 @ 22:46:56 #17
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133728152
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:41 schreef Diefke het volgende:

[..]

Ah prachtig! En hoor steeds meer berichten dat het stervenskoud gaat worden deze winter in Nederland. Die HM loop je mijns inziens ook niet om je PR te verbeteren, maar om gewoon keihard te bikkelen :9
Afgelopen twee jaar was het een eitje, dus ik kijk een beetje op tegen de komende editie. Kan alleen maar tegenvallen :') Probeer wel tijdens de businessrun te starten, scheelt een hoop frustratie in de duinen :D
The line is a dot to you!
pi_133728287
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:46 schreef kepler het volgende:

[..]

Afgelopen twee jaar was het een eitje, dus ik kijk een beetje op tegen de komende editie. Kan alleen maar tegenvallen :') Probeer wel tijdens de businessrun te starten, scheelt een hoop frustratie in de duinen :D
Tsjah, je kunt alles doen aan je voorbereiding, maar het weer is nou helaas iets waar we niks over te zeggen hebben :p. HM Eindhoven was dit jaar ook baggerweer. Toch vind ik hardlopen in de winter iets hebben. Je de tering zweten in de zomer is natuurlijk heerlijk, maar thuiskomen met van die bevroren wangen en verschilferde benen: priceless ^O^
  donderdag 28 november 2013 @ 23:04:07 #19
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133728952
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:49 schreef Diefke het volgende:

[..]

Tsjah, je kunt alles doen aan je voorbereiding, maar het weer is nou helaas iets waar we niks over te zeggen hebben :p. HM Eindhoven was dit jaar ook baggerweer. Toch vind ik hardlopen in de winter iets hebben. Je de tering zweten in de zomer is natuurlijk heerlijk, maar thuiskomen met van die bevroren wangen en verschilferde benen: priceless ^O^
Ik heb niet zo snel last van kou, behalve als er ook nog wind bij komt kijken. De circuitrun dit jaar was echt hel, 0 graden met windkracht 6 uit het Oosten. Gevoelstemperatuur van -20 geloof ik :D Kostte meer energie om warm te blijven dan om die 12k te lopen :')
The line is a dot to you!
pi_133729009
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:04 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik heb niet zo snel last van kou, behalve als er ook nog wind bij komt kijken. De circuitrun dit jaar was echt hel, 0 graden met windkracht 6 uit het Oosten. Gevoelstemperatuur van -20 geloof ik :D Kostte meer energie om warm te blijven dan om die 12k te lopen :')
Nee ik ook totaal niet! Ik loop nooit met lange broek, maar dan ook echt nooit. Word daar een beetje kriegelig van .. :{ en -20 is wel asjemenou koud :D
pi_133729088
Ik snap ook nooit die mannetjes met mutsen en handschoenen en zo. Zweten in handschoenen .. :{w
  donderdag 28 november 2013 @ 23:07:30 #22
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133729130
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:05 schreef Diefke het volgende:

[..]

Nee ik ook totaal niet! Ik loop nooit met lange broek, maar dan ook echt nooit. Word daar een beetje kriegelig van .. :{ en -20 is wel asjemenou koud :D
Ik loop in de winter wel met lange broek, maar na de eerste 2km is het wel weer tijd voor korte mouwen :D Ik doe ook wel veel intervaltrainingen en langzame duurlopen, dus dan is het wel handig om mn benen een beetje warm te houden (gewoon trainingsbroek trouwens :D). Wedstrijden meestal wel gewoon korte broek :)
The line is a dot to you!
  donderdag 28 november 2013 @ 23:08:45 #23
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133729182
Ik heb nu een jack met ingebouwde handschoenen (soort van dan, extra stukje stof waar je je mouw mee kan afdekken), ideale oplossing!
The line is a dot to you!
pi_133729255
quote:
2s.gif Op donderdag 28 november 2013 23:07 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik loop in de winter wel met lange broek, maar na de eerste 2km is het wel weer tijd voor korte mouwen :D Ik doe ook wel veel intervaltrainingen en langzame duurlopen, dus dan is het wel handig om mn benen een beetje warm te houden (gewoon trainingsbroek trouwens :D). Wedstrijden meestal wel gewoon korte broek :)
:Y Over je jasje, dat klinkt wel ideaal. Heb ik met wintersport ook altijd haha, super tof.
pi_133759839
Hey,

Ik ben op zoek naar een trainingsschema om volgend voorjaar de 5km onder de 20 minuten te kunnen lopen. Ik heb dit voorjaar 20.50 gelopen, maar ben een tijdje daarna gebleseerd geraakt. Denk dat ik nu rond de 23 minuten zou uitkomen in een wedstrijd.
Als ik google naar trainingsschema's dan kom ik alleen schema's tegen die voor beginners zijn, maar die 5 km rennen, lukt me wel. Ik wil snelheid winnen en dat kunnen volhouden.
Iemand advies?
  vrijdag 29 november 2013 @ 22:42:43 #26
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_133759885
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 22:41 schreef reteppd het volgende:
Hey,

Ik ben op zoek naar een trainingsschema om volgend voorjaar de 5km onder de 20 minuten te kunnen lopen. Ik heb dit voorjaar 20.50 gelopen, maar ben een tijdje daarna gebleseerd geraakt. Denk dat ik nu rond de 23 minuten zou uitkomen in een wedstrijd.
Als ik google naar trainingsschema's dan kom ik alleen schema's tegen die voor beginners zijn, maar die 5 km rennen, lukt me wel. Ik wil snelheid winnen en dat kunnen volhouden.
Iemand advies?
http://www.runnersweb.nl/Schema/Schema-op-maat.htm een optie?
F means you're fucked
pi_133771279
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 22:18 schreef Diefke het volgende:
Ik train pas 4-5x per week sinds 3 weken, waarin ik mijn 10km tijd met 6 minuten heb verbeterd. Geen blessures, ik weet wat ik doe (ben geen beginner namelijk) ;) Daarvoor liep ik meestal 2-3x per week. Lijkt alsof ik ineens een grote sprong heb gemaakt. Als ik sneller wil worden moet ik sowieso eerst nog een beetje afvallen.

Helemaal mee eens dat die tijdsmarge moeilijker te overbruggen is. Maar toch voel ik in mijn lichaam dat er nog meer in zit. De vraag is alleen of ik dat er zelf uit kan halen, of een atletiekvereniging voor moet opzoeken. Zit er wel aan te denken, Phanos zit namelijk bij mij om de hoek!
Ik liep altijd 1-2x per week en haalde op de 10 ongeveer 44 minuten. Nu ben ik 1 maandje iets serieuzer bezig en loop ondertussen 41 minuten. Er zit ook nog genoeg rek in denk ik.

Als je trouwens wat extra gratis maar gezellig wilt trainen, kom dan elke donderdagavond 19:00 naar dat atletiekbaantje bij arsenal achter het ol. stadion, daar doen wij (running junkies) intervaltraining. Dat helpt heel veel!
pi_133772803
quote:
1s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:34 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik liep altijd 1-2x per week en haalde op de 10 ongeveer 44 minuten. Nu ben ik 1 maandje iets serieuzer bezig en loop ondertussen 41 minuten. Er zit ook nog genoeg rek in denk ik.

Als je trouwens wat extra gratis maar gezellig wilt trainen, kom dan elke donderdagavond 19:00 naar dat atletiekbaantje bij arsenal achter het ol. stadion, daar doen wij (running junkies) intervaltraining. Dat helpt heel veel!
Wat een tof plan! Bedankt voor je reactie! Ik woon nog 3 weken in Venetië (voor mijn studie), maar zoals ik terug ben neem ik contact met je op over die training ;)! En grappig dat we in hetzelfde schuitje zitten ^O^
  FOK!fotograaf zondag 1 december 2013 @ 15:14:24 #29
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_133805416
Gister nieuwe schoenen gehaald, ipv Asics werden het nu Brooks'
Net stukje gerend en dat ging lekker!
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_133805667
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 15:14 schreef Xilantof het volgende:
Gister nieuwe schoenen gehaald, ipv Asics werden het nu Brooks'
Net stukje gerend en dat ging lekker!
Ik ben ook onwijs fan van Brooks! Heb zelf de Glycerine 10 nu, maar de Glycerine 11 gaan er zeker komen in de loop van januari :). Welke heb jij?
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 08:26:38 #31
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_133833563
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 15:18 schreef Diefke het volgende:

[..]

Ik ben ook onwijs fan van Brooks! Heb zelf de Glycerine 10 nu, maar de Glycerine 11 gaan er zeker komen in de loop van januari :). Welke heb jij?
Ik heb nu de Trance 12 aangemeten gekregen.
Even wennen aan het voetbed t.o.v. de Asics maar denk dat ik deze hou :)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_133834270
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 08:26 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik heb nu de Trance 12 aangemeten gekregen.
Even wennen aan het voetbed t.o.v. de Asics maar denk dat ik deze hou :)
Ah oké! Dan heb je dus een wat specialere voet toch? Ik weet dat de mijne voor neutrale voeten zijn, dus vandaar. :) Zit zelf wel heel erg te twijfelen om misschien overstap te maken naar de Nimbus serie van Asics, of misschien Saucony te proberen, maar misschien een stomme keus als ik weet dat deze Brooks zo goed bevallen.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 09:32:30 #33
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_133834355
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 09:27 schreef Diefke het volgende:

[..]

Ah oké! Dan heb je dus een wat specialere voet toch? Ik weet dat de mijne voor neutrale voeten zijn, dus vandaar. :) Zit zelf wel heel erg te twijfelen om misschien overstap te maken naar de Nimbus serie van Asics, of misschien Saucony te proberen, maar misschien een stomme keus als ik weet dat deze Brooks zo goed bevallen.
klopt, heb gekke voeten :+ :)
Bij de Asics had ik eerst een stabiliserende schoen, maar deze gaf toch niet voldoende steun. Toen over gegaan naar een corrigerende schoen van Asics. Hier blessure vrij op gelopen. Deze waren nu aan vervanging toe en na wat loopsessies op video met verschillende schoenen bij de Brooks' uitgekomen. Deze zijn stabiliserend én corrigerend :')
Vanmiddag na werk nog even stukje rennen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_133834427
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 09:32 schreef Xilantof het volgende:

[..]

klopt, heb gekke voeten :+ :)
Bij de Asics had ik eerst een stabiliserende schoen, maar deze gaf toch niet voldoende steun. Toen over gegaan naar een corrigerende schoen van Asics. Hier blessure vrij op gelopen. Deze waren nu aan vervanging toe en na wat loopsessies op video met verschillende schoenen bij de Brooks' uitgekomen. Deze zijn stabiliserend én corrigerend :')
Vanmiddag na werk nog even stukje rennen.
Ben je dan bij de Hardloopwinkel of iets geweest? ^O^
Ging daar zelf toen ook voor het eerst heen. Jammer dat die meetbaan zo kort is, maar hoe dan ook, heb wel professioneel advies gekregen en vanaf dag één geen last meer gehad van blaren, eelt, pijntjes en allerlei andere voetkwalen die het lopen een vervelende bezigheid maken ;) .

Maar heel algemeen: Brooks/Saucony/Asics/Nike zijn toch allemaal top-end schoenen? Dus qua kwaliteit van het materiaal etc. zit er niet zo heel veel verschil in volgens mij .. :9 maar jij kunt daar misschien meer over zeggen.
  FOK!fotograaf maandag 2 december 2013 @ 09:44:46 #35
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_133834570
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 09:36 schreef Diefke het volgende:

[..]

Ben je dan bij de Hardloopwinkel of iets geweest? ^O^
Ging daar zelf toen ook voor het eerst heen. Jammer dat die meetbaan zo kort is, maar hoe dan ook, heb wel professioneel advies gekregen en vanaf dag één geen last meer gehad van blaren, eelt, pijntjes en allerlei andere voetkwalen die het lopen een vervelende bezigheid maken ;) .

Maar heel algemeen: Brooks/Saucony/Asics/Nike zijn toch allemaal top-end schoenen? Dus qua kwaliteit van het materiaal etc. zit er niet zo heel veel verschil in volgens mij .. :9 maar jij kunt daar misschien meer over zeggen.
Ik ben bij Excelsior Sport geweest, in Den Haag. Top winkel wat mij betreft. Altijd de mogelijkheid schoenen wat langer uit te proberen en dan eventueel nog terug. Top personeel en prima service. Houden een bestand bij van je schoenen zodat je de ontwikkelingen kunt terug kijken.

En alle topmerken zijn inderdaad prima. Komt vaak neer op pasvorm, voetbed, etc. dat net even verschilt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_133834601
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 09:44 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik ben bij Excelsior Sport geweest, in Den Haag. Top winkel wat mij betreft. Altijd de mogelijkheid schoenen wat langer uit te proberen en dan eventueel nog terug. Top personeel en prima service. Houden een bestand bij van je schoenen zodat je de ontwikkelingen kunt terug kijken.

En alle topmerken zijn inderdaad prima. Komt vaak neer op pasvorm, voetbed, etc. dat net even verschilt.
Dat klantenbestand is wel een goede ontwikkeling zeg. Die schoenen zijn al duur zat, dus zoiets mag je (stiekem) eigenlijk ook wel een beetje verwachten van een winkel die er echt in gespecialiseerd is.

Ga begin januari maar weer eens een bezoekje brengen aan de hardloopwinkel. Inmiddels alweer 500km gelopen op mijn Glycerine 10, en dan kan ik mooi beginnen met inlopen aan mijn nieuwe, waarschijnlijk de Glycerine 11 :)
pi_133863943
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 09:46 schreef Diefke het volgende:

[..]

Dat klantenbestand is wel een goede ontwikkeling zeg. Die schoenen zijn al duur zat, dus zoiets mag je (stiekem) eigenlijk ook wel een beetje verwachten van een winkel die er echt in gespecialiseerd is.

Ga begin januari maar weer eens een bezoekje brengen aan de hardloopwinkel. Inmiddels alweer 500km gelopen op mijn Glycerine 10, en dan kan ik mooi beginnen met inlopen aan mijn nieuwe, waarschijnlijk de Glycerine 11 :)
Die blauwe Glycerin 11 is wel heel mooi! :9

Heb zelf op de Nimbus gelopen en nu sinds kort op de Ride van Saucony. Vind het in de winkel altijd erg moeilijk kiezen. In de winkel loopt alles fijn en veert het heerlijk. De vraag is alleen steeds hoe lang de vering er in blijft zitten. De Nimbus liep erg lekker door de kenmerkende gel van Asics, maar dat is er na een dikke 300km ook wel uit.

Hoe lang doe jij gemiddeld met je schoenen? Ik heb nog een paar oude Asics Cumulus waar ik nog steeds mee in het bos loop die denk k al wel 2.000km hebben gehad. Mijn Nimbus is nu na iets meer als 1.000km helemaal op, voornamelijk door gaten bij in de voering bij de hak.
pi_133868048
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 23:46 schreef Tieske89 het volgende:

[..]

Die blauwe Glycerin 11 is wel heel mooi! :9

Heb zelf op de Nimbus gelopen en nu sinds kort op de Ride van Saucony. Vind het in de winkel altijd erg moeilijk kiezen. In de winkel loopt alles fijn en veert het heerlijk. De vraag is alleen steeds hoe lang de vering er in blijft zitten. De Nimbus liep erg lekker door de kenmerkende gel van Asics, maar dat is er na een dikke 300km ook wel uit.

Hoe lang doe jij gemiddeld met je schoenen? Ik heb nog een paar oude Asics Cumulus waar ik nog steeds mee in het bos loop die denk k al wel 2.000km hebben gehad. Mijn Nimbus is nu na iets meer als 1.000km helemaal op, voornamelijk door gaten bij in de voering bij de hak.
Ik heb het niet perfect bijgehouden, maar ik denk dat ik nu 450-500km gelopen heb op mijn Glycerine 10. En inderdaad, die blauwe Glycerine 11 O+. Het is lastig te zeggen hoelang een paar meegaat. Mijn schoenen zien er nog steeds als nieuw uit, maar op een gegeven moment ga ik ze gebruiken om inderdaad, zoals jij, door het bos te lopen en over het strand. Daarvoor dienen ze nog steeds uitstekend! ^O^
  zondag 8 december 2013 @ 17:39:48 #39
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134053021
Heerlijke Bruggenloop gelopen! Geen pr, maar toch een respectabele tijd van 1.04.11 *O*

Ging eigenlijk gewoon prima, zoals een wedstrijd hoort te zijn :D
The line is a dot to you!
  zondag 8 december 2013 @ 19:47:54 #40
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134057057
mooie tijd Kepler!!
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 8 december 2013 @ 22:09:19 #41
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134064012
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 19:47 schreef rechtsedirecte het volgende:
mooie tijd Kepler!!
Heb jij gister niet de Kepler challenge gedaan???
The line is a dot to you!
  zondag 8 december 2013 @ 22:15:41 #42
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134064336
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:09 schreef kepler het volgende:

[..]

Heb jij gister niet de Kepler challenge gedaan???
:Y
hier een verslag: LIF / [Hardlopen] #653 - RD TT
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 8 december 2013 @ 22:18:56 #43
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134064529
Ik zat daar net te kijken, lijkt wel alsof iedereen daar zit :D Daarom is het zo rustig hier?
The line is a dot to you!
  zondag 8 december 2013 @ 22:19:54 #44
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134064573
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:18 schreef kepler het volgende:
Ik zat daar net te kijken, lijkt wel alsof iedereen daar zit :D Daarom is het zo rustig hier?
Si!
F means you're fucked
  zondag 8 december 2013 @ 22:33:20 #45
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_134065406
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:18 schreef kepler het volgende:
Ik zat daar net te kijken, lijkt wel alsof iedereen daar zit :D Daarom is het zo rustig hier?
:Y
het is ook niet echt een beginnerstopic meer maar meer een allergaartje met lopers in alle soorten en maten, van evy'ers tot marathon-lopers en van asfaltjunkies tot trailers
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  zondag 8 december 2013 @ 22:40:50 #46
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134065853
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:33 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

:Y
het is ook niet echt een beginnerstopic meer maar meer een allergaartje met lopers in alle soorten en maten, van evy'ers tot marathon-lopers en van asfaltjunkies tot trailers
Daar pas ik wel prima tussen :D
The line is a dot to you!
pi_134159260
Wie kan me helpen in de keuze van een hartslagmeter ?

Ben sinds een tijdje ietwat serieuzer gaan hardlopen en nu dan ook van plan om een hartslagmeter aan te schaffen. Nou ben ik al verschillende merken tegen gekomen waaronder Polar, Nike en Sigma.
Bij het runningcenter hier in de buurt verkoopt men voornamelijk Polar en ik weet dat dit in Nederland best een groot merk is. Echter hoor ik daar de laatste tijd vaker mindere verhalen over, vandaar dat ik ervoor ga kiezen toch een ander merk aan te schaffen.

Wie kan me helpen? Budget is rond de 100 euro, het liefst wil ik er eentje zonder borstband.

Bedankt voor de hulp.
U MAD?
pi_134159860
Iemand ervaring met de Garmin Forerunner 210.
Toch iets boven mijn vooraf gestelde budget, 169 euro, maar lees er tot op heden goede reviews over.
U MAD?
pi_134159935
Zonder borstband gaat zeer waarschijnlijk niet lukken. Daar zijn zeer weinig modellen in. Budget is ook aan de krappe kant. Wat wil je er nog meer mee kunnen? Gps, intervalletjes?
  woensdag 11 december 2013 @ 19:37:03 #50
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134159939
Euhm...een hartslagmeter zonder borstband? Zijn die er al dan?
F means you're fucked
pi_134159996
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:37 schreef YUR het volgende:
Euhm...een hartslagmeter zonder borstband? Zijn die er al dan?
Jazeker zijn die er. Minimaal eentje en nog eentje in de maak.
pi_134160123
Zie inderdaad dat zonder borstband ietwat prijzig is :')
Heb ook geen ervaring met trainen met zo'n ding om, is dat niet knap irritant ?

Voor mij vooral van belang dat er hartslag op zit en een tijd :')
Calorieën enzo maakt me geen reet uit, dus hoeft er ook niet op te zitten. Mag wel.
U MAD?
  woensdag 11 december 2013 @ 19:42:57 #53
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134160201
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:41 schreef de_boswachter het volgende:
Zie inderdaad dat zonder borstband ietwat prijzig is :')
Heb ook geen ervaring met trainen met zo'n ding om, is dat niet knap irritant ?

Voor mij vooral van belang dat er hartslag op zit en een tijd :')
Calorieën enzo maakt me geen reet uit, dus hoeft er ook niet op te zitten. Mag wel.
Geen GPS? Dan kun je voor een paar tientjes klaar zijn
F means you're fucked
pi_134160298
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:42 schreef YUR het volgende:

[..]

Geen GPS? Dan kun je voor een paar tientjes klaar zijn
Is handig. Maar heb gewoon goede modellen nodig. Kan ik altijd nog vergelijken of ik een met of zonder GPS neem.
Is het een must vind je, GPS ?
U MAD?
pi_134160351
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:41 schreef de_boswachter het volgende:
Zie inderdaad dat zonder borstband ietwat prijzig is :')
Heb ook geen ervaring met trainen met zo'n ding om, is dat niet knap irritant ?

Voor mij vooral van belang dat er hartslag op zit en een tijd :')
Calorieën enzo maakt me geen reet uit, dus hoeft er ook niet op te zitten. Mag wel.
Ik merk eigenlijk amper dat ik hem om heb ook bij de langere afstanden.
  woensdag 11 december 2013 @ 19:48:30 #56
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134160423
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:45 schreef de_boswachter het volgende:

[..]

Is handig. Maar heb gewoon goede modellen nodig. Kan ik altijd nog vergelijken of ik een met of zonder GPS neem.
Is het een must vind je, GPS ?
Ik gebruik niet anders, maar iedereen heeft weer andere wensen. Maar het verschil tussen eentje met GPS en eentje zonder GPS is qua kosten best groot. De 210 is een prima horloge met GPS
F means you're fucked
pi_134160541
Ik vind het zeker wel een must, dan weet je meer wat aan het doen bent. Ik weet niet hoe je nu je snelheid meet?
pi_134160595
Ik heb momenteel altijd een telefoon bij, met zo'n app erop.
Van de ene kant vind ik het altijd handig een telefoon bij me te hebben voor wanneer er iets gebeurd, van de andere kant is het een log ding wat door je broekzak vliegt.
U MAD?
pi_134160633
Het zou nog iets goedkoper kunnen met een 110 of de fr70.
pi_134160695
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 19:52 schreef de_boswachter het volgende:
Ik heb momenteel altijd een telefoon bij, met zo'n app erop.
Van de ene kant vind ik het altijd handig een telefoon bij me te hebben voor wanneer er iets gebeurd, van de andere kant is het een log ding wat door je broekzak vliegt.
Telefoon heb ik ook altijd bij me. En loop met een garmin. Voornamelijk omdat het stuk makkelijker afleesbaar is en veel nauwkeuriger.
pi_134161059
Had een hartslagmeter die bij de pols meet. Werkte niet goed bij mij, misschien bij anderen wel!?
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 11 december 2013 @ 20:07:04 #62
34586 kepler
No bounce, no play
pi_134161250
Ik heb geen hartslag horloge, vind het al moeilijk genoeg om niet te struikelen :P

Ik doe het op gevoel en gaat tot nu toe erg goed :)
The line is a dot to you!
pi_134267295
Vanmiddag voor het eerst sinds mijn blessure weer een wedstrijdje gelopen. De Meeuwen Makrelenloop in Scheveningen en dat betekent 8EM over het strand richting zuiden, omdraaien en weer 8 EM terug en dan na de finish erwtensoep en gebakken vis. :9 Erg leuke loop en door wind en strand ook zwaar. Het belangrijkste vandaag was dat ik mijn achillespees niet gevoeld heb. Wat snelheid en inhoud betreft, moet er nog een boel gebeuren om weer op mijn oude niveau te komen. Maar wel weer genoten vanmiddag. :)
  zaterdag 14 december 2013 @ 19:40:41 #64
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_134267451
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:35 schreef Mr.B. het volgende:
Vanmiddag voor het eerst sinds mijn blessure weer een wedstrijdje gelopen. De Meeuwen Makrelenloop in Scheveningen en dat betekent 8EM over het strand richting zuiden, omdraaien en weer 8 EM terug en dan na de finish erwtensoep en gebakken vis. :9 Erg leuke loop en door wind en strand ook zwaar. Het belangrijkste vandaag was dat ik mijn achillespees niet gevoeld heb. Wat snelheid en inhoud betreft, moet er nog een boel gebeuren om weer op mijn oude niveau te komen. Maar wel weer genoten vanmiddag. :)
16EM? ;)

Ik had me ook ingeschreven, maar zit ziek thuis -O-
F means you're fucked
pi_134267565
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:40 schreef YUR het volgende:

[..]

16EM? ;)

Ik had me ook ingeschreven, maar zit ziek thuis -O-
Oeps... :@
Het was iets minder, maar het voelde wel als 16 EM (ipv 10 EM)
pi_134267733
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 december 2013 19:40 schreef YUR het volgende:

[..]

Ik had me ook ingeschreven, maar zit ziek thuis -O-
Ach volgend jaar is er weer een editie, want 1 ding is zeker....

En, beterschap!
pi_134828574
Zo.Tijd om wat leven in dit topic te blazen. Ben sinds 2 weken weer volle bak aan het trainen nadat ik allerlei kleine blessures had. Doel is om ergens dit voorjaar een 10 EM te lopen rond de 1:20 en tussendoor ergens een 10 km onder de 45 minuten. Gister 7,4 km in ongeveer 38 minuten dus er is nog wat winst te halen denk ik zo. :).
Is het weer om te lachen?
pi_134828663
Die 10 EM moet dan ook wel rond de 1:15 kunnen bedenk ik me nu.
Is het weer om te lachen?
  FOK!fotograaf maandag 30 december 2013 @ 10:58:08 #69
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_134866622
Iemand ervaring met dit:
Nieuwe hardloopschoenen gekocht (netjes gepast/geprobeerd in de winkel incl. filmpje hoe ik daarin afwikkel en alles wijst erop dat dat beter gaat dan m'n oude schoenen).
Maar sinds ik m'n nieuwe schoenen heb, heb ik last van (wat lijkt op) slijmbeursontsteking aan m'n heup.
Het kan door m'n schoenen komen, maar kan het komen doordat ik toch een flinke tijd niet getraind heb?
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_134989029
Blij verrast door het hardloopspel van Looptijden.nl. Wilde m'n rondje bekijken op de site en toen bleek dat ik koningin was geworden van 't stukje hier. Ze hebben Nederland opgedeeld in vakjes en degene die er de meeste kilometers maakt elke maand is de koning van dat stukje, leuke extra motivatie
pi_134989713
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:01 schreef Reflectionne het volgende:
Blij verrast door het hardloopspel van Looptijden.nl. Wilde m'n rondje bekijken op de site en toen bleek dat ik koningin was geworden van 't stukje hier. Ze hebben Nederland opgedeeld in vakjes en degene die er de meeste kilometers maakt elke maand is de koning van dat stukje, leuke extra motivatie
Daarom zet ik elke run tegenwoordig ook in strava. Dat gaat natuurlijk wel om snelheid ipv kilometers, maar blijft leuk.

Vind vooral tof dat ik tot nog toe de snelste hardloper van de 60 op de leidsestraat ben :D
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:33:10 #72
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_134994884
Ik doe alles op gevoel en heb al zeker geen telefoon bij me. Het kost wat oefening maar als je je eigen hartslag kan inschatten is dat wel zo fijn.
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:33:56 #73
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_134994927
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 17:17 schreef thettes het volgende:

[..]

Daarom zet ik elke run tegenwoordig ook in strava. Dat gaat natuurlijk wel om snelheid ipv kilometers, maar blijft leuk.

Vind vooral tof dat ik tot nog toe de snelste hardloper van de 60 op de leidsestraat ben :D
Welke malloot gaat er nou hardlopen in de Leidsestraat _O- maar gefeliciteerd iig ;)
pi_135003750
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:33 schreef Grumpey het volgende:

[..]

Welke malloot gaat er nou hardlopen in de Leidsestraat _O- maar gefeliciteerd iig ;)
Hardloop 'crew'. We lopen altijd door de stad. Sprintje tegen de tram enzo 8-)
pi_135003833
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:33 schreef Grumpey het volgende:
Ik doe alles op gevoel en heb al zeker geen telefoon bij me. Het kost wat oefening maar als je je eigen hartslag kan inschatten is dat wel zo fijn.
Heb zo de zevenheuvelen gelopen. Liep ondanks kater naar een PR :) Dat is inderdaad een heerlijke manier van lopen. Maar bijhouden vind ik achteraf ook heel erg leuk.
pi_135004229
Hartslagmeter heeft al een tijd flinke kuren, in plaats van dat ding eens te repareren loop ik nu zonder. Bevalt goed :)

Hopelijk bevalt het nu ook nog nu ik weer naar >35km/week ga ipv het freewheelen dat ik de afgelopen drie maanden heb gedaan :P
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:38:01 #77
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135005161
quote:
5s.gif Op maandag 30 december 2013 10:58 schreef Xilantof het volgende:
Iemand ervaring met dit:
Nieuwe hardloopschoenen gekocht (netjes gepast/geprobeerd in de winkel incl. filmpje hoe ik daarin afwikkel en alles wijst erop dat dat beter gaat dan m'n oude schoenen).
Maar sinds ik m'n nieuwe schoenen heb, heb ik last van (wat lijkt op) slijmbeursontsteking aan m'n heup.
Het kan door m'n schoenen komen, maar kan het komen doordat ik toch een flinke tijd niet getraind heb?
Ik heb precies hetzelfde, geswitched van schoenen maar heeft niet echt geholpen. Een keer naar de fysio plus wat oefeningen hebben veel geholpen!
The line is a dot to you!
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:39:36 #78
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135005247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:33 schreef Grumpey het volgende:
Ik doe alles op gevoel en heb al zeker geen telefoon bij me. Het kost wat oefening maar als je je eigen hartslag kan inschatten is dat wel zo fijn.
Inderdaad, zo doe ik het ook. Heb echter wel een GPS horloge gekocht, vooral om het goede tempo te lopen en bij te houden hoeveel ik loop :D
The line is a dot to you!
pi_135007898
Ik kan nog niet zo snel en ver maar vind de statistieken achteraf erg interessant. Gebruik t tijdens het lopen nauwelijks
  FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2014 @ 08:51:01 #80
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_135014287
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:38 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, geswitched van schoenen maar heeft niet echt geholpen. Een keer naar de fysio plus wat oefeningen hebben veel geholpen!
Ik ben nu van plan even langs de winkel te gaan (hebben ook een podoloog). Kijken wat hij zegt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_135014524
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:51 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik ben nu van plan even langs de winkel te gaan (hebben ook een podoloog). Kijken wat hij zegt.
Kijk ook eens naar je looptechniek. "Goede" schoenen verbloemen vaak een slechte looptechniek, met blessures tot gevolg. Overstappen op minimalistische schoenen kan je helpen om op een correcte manier te gaan lopen. Heeft mij enorm geholpen, loop nu bijna twee jaar Vibram Fivefingers :)
  FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2014 @ 09:20:54 #82
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_135014618
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:13 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar je looptechniek. "Goede" schoenen verbloemen vaak een slechte looptechniek, met blessures tot gevolg. Overstappen op minimalistische schoenen kan je helpen om op een correcte manier te gaan lopen. Heeft mij enorm geholpen, loop nu bijna twee jaar Vibram Fivefingers :)
Ik heb gekke voeten... En heb altijd corrigerende schoenen gehad, nu heb ik stabiliserende én corrigerende schoenen.
Op mijn vorige heb ik blessure vrij gerend op de halve marathon.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_135014837
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik heb gekke voeten... En heb altijd corrigerende schoenen gehad, nu heb ik stabiliserende én corrigerende schoenen.
Op mijn vorige heb ik blessure vrij gerend op de halve marathon.
Dat is zou ik ook geschreven kunnen hebben :)

Ging lange tijd goed op "normale" (antipronerende schoenen), maar op een gegeven moment kwam ik niet verder, liep ik telkens tegen blessures aan.

Een andere voordeel ( naast een betere looptechniek) van minimalistische schoenen is dat je voeten er veel sterker van worden. Je voeten worden lui in traditionele schoenen, daarom kost het wel behoorlijk wat tijd (> jaar) om volledig over te stappen. Maar de mens is gebouwd om op blote voeten te lopen :)

Vorig jaar m'n eerste marathon gelopen, op VFF 8-)
  FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2014 @ 10:09:02 #84
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_135015434
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:37 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Dat is zou ik ook geschreven kunnen hebben :)

Ging lange tijd goed op "normale" (antipronerende schoenen), maar op een gegeven moment kwam ik niet verder, liep ik telkens tegen blessures aan.

Een andere voordeel ( naast een betere looptechniek) van minimalistische schoenen is dat je voeten er veel sterker van worden. Je voeten worden lui in traditionele schoenen, daarom kost het wel behoorlijk wat tijd (> jaar) om volledig over te stappen. Maar de mens is gebouwd om op blote voeten te lopen :)

Vorig jaar m'n eerste marathon gelopen, op VFF 8-)
Whehehe :)

Het "klinkt" inderdaad ook wel goed.
Een vriend van me loopt ook fanatiek en fijn op fivefingers. Dus de verhalen ken ik wel.

Eerst maar eens langs de winkel.

Daarna zorgen dat ik dit jaar nog weer een halve marathon kan lopen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 12 januari 2014 @ 16:58:07 #85
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_135400276
1.36 in Egmond. Zonder training de afgelopen 3 maand. Niet hard gelopen maar wel genoten. Trainingen beginnen weer vanaf volgende week.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_135405206
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:37 schreef Tarahumara het volgende:

Een andere voordeel ( naast een betere looptechniek) van minimalistische schoenen is dat je voeten er veel sterker van worden.
Afgelopen week twee haklanders met geen enkel spoor van reactiviteit op VFF's gezien. Het gaat niet vanzelf :D

Gefeliciteerd No-P, een nette tijd voor Egmond, helemaal zonder voorbereiding!
pi_135407021
Hallo, vraagje, ik ga binnenkort voor langere periode naar het buitenland. Ik loop graag hard en houd dan de statistieken bij met applicaties op mijn smartphone. Helaas beschik ik niet over 3g in het buitenland. Daarom ben ik opzoek naar een horloge die dat bij houdt met gps. Heeft iemand van jullie misschien tips wat een goed horloge zou kunnen zijn? Thanks alvast :)
pi_135407176
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:43 schreef Targaryen het volgende:
Hallo, vraagje, ik ga binnenkort voor langere periode naar het buitenland. Ik loop graag hard en houd dan de statistieken bij met applicaties op mijn smartphone. Helaas beschik ik niet over 3g in het buitenland. Daarom ben ik opzoek naar een horloge die dat bij houdt met gps. Heeft iemand van jullie misschien tips wat een goed horloge zou kunnen zijn? Thanks alvast :)
Wat is je budget en wat wil je dat hij allemaal kan. Je hebt van ongeveer 99¤ tot aan 449¤ ongeveer.
pi_135407326
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat is je budget en wat wil je dat hij allemaal kan. Je hebt van ongeveer 99¤ tot aan 449¤ ongeveer.
Ik zat te denken aan tot ongeveer ¤200,- ik ben wel benieuwd wat ongeveer goed is wat ik daarvoor kan krijgen. In principe vind ik het belangrijk om mijn tijd en afstand goed bij te houden, alles wat ik daar nog meer bij krijg is bonus. Vooral omdat ik in een nieuw gebied zit zal ik veel nieuwe routes uit moeten proberen voordat ik een fijne heb vind ik die 2 aspecten belangrijk dat die goed zijn.
pi_135411717
Ik ga me hier ook maar eens melden. Sinds kort wat kleding en een paar goede schoenen gekocht en loop nu meestal 2 keer per week een rondje van 5km. Na die 5km is de conditie op, dus er is nog werk aan de winkel.

Ik wil hoofdzakelijk wat kilootjes kwijt raken en kreeg de tip om meet afwisselend te trainen (interval, heuvels etc.). Wat kunnen jullie mij nog meer adviseren?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_135412153
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ga me hier ook maar eens melden. Sinds kort wat kleding en een paar goede schoenen gekocht en loop nu meestal 2 keer per week een rondje van 5km. Na die 5km is de conditie op, dus er is nog werk aan de winkel.

Ik wil hoofdzakelijk wat kilootjes kwijt raken en kreeg de tip om meet afwisselend te trainen (interval, heuvels etc.). Wat kunnen jullie mij nog meer adviseren?
Denk dat je in dit topic meer op je plaats valt. LIF / [Hardlopen] #672 - Zandhappers united
pi_135413305
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Denk dat je in dit topic meer op je plaats valt. LIF / [Hardlopen] #672 - Zandhappers united
Oh :@ waar is dit topic dan voor?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_135413912
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:22 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Oh :@ waar is dit topic dan voor?
Hier kan het ook wel hoor alleen zitten er hier meet de wat snellere en gevorderdere.
pi_135414432
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hier kan het ook wel hoor alleen zitten er hier meet de wat snellere en gevorderdere.
Ah oke thanks ^O^ dan ga ik me naar dat andere topic begeven :W
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_135421404
Ik ga straks weer een rondje van +/- een halfuur doen :)
pi_135488811
quote:
5s.gif Op maandag 30 december 2013 10:58 schreef Xilantof het volgende:
Iemand ervaring met dit:
Nieuwe hardloopschoenen gekocht (netjes gepast/geprobeerd in de winkel incl. filmpje hoe ik daarin afwikkel en alles wijst erop dat dat beter gaat dan m'n oude schoenen).
Maar sinds ik m'n nieuwe schoenen heb, heb ik last van (wat lijkt op) slijmbeursontsteking aan m'n heup.
Het kan door m'n schoenen komen, maar kan het komen doordat ik toch een flinke tijd niet getraind heb?
Hoe weet je dat het lijkt op een slijmbeursontsteking?

Ik heb bijna 3 jaar lang last gehad van mijn heup, waarvan in het begin meerdere doktoren zeiden dat het een slijmbeursontsteking was, en dat bleek het niet te zijn. Sterker nog: nooit iemand heeft mij verteld wat het wel is, en ben langs veeeel doktoren geweest. Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan, maar wel pas na bijna 3 jaar. Ik voel het nu wel nog, maar heel lichtjes, geen pijn meer dus. Dit ter waarschuwing. Ontstekingsremmers tegen een slijmbeursontsteking zijn ook erg sterk, daar ben ik 2x2 weken heel ziek van geweest (ik kreeg ze 2x want na de 1e keer was het niet weg... na de 2e keer ook niet dus).

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:43 schreef Targaryen het volgende:
Hallo, vraagje, ik ga binnenkort voor langere periode naar het buitenland. Ik loop graag hard en houd dan de statistieken bij met applicaties op mijn smartphone. Helaas beschik ik niet over 3g in het buitenland. Daarom ben ik opzoek naar een horloge die dat bij houdt met gps. Heeft iemand van jullie misschien tips wat een goed horloge zou kunnen zijn? Thanks alvast :)
Voor Runkeeper en Strava heb je geen 3g nodig, van andere apps weet ik het niet zeker. GPS heeft in ieder geval standaard geen internet nodig, alleen de apps bij het inloggen en uploaden, maar dat kan vooraf/achteraf in je huis.
pi_135489597
Ik ben nieuw hier, heb heeeeel lang aan atletiek gedaan (15 jaar), daarna geblesseerd, en nu ben ik weer aan het hardlopen, naast wielrennen. Vroeger heb ik 21:30 gelopen op de 5 en 2:13 op de 800m, maar beiden zijn niet in topvorm op mijn allerbeste dag gelopen. Ik had richting de 20 en 2:05 gekund. Mijn doelen: de 5 onder de 20, de 10 onder de 45, halve marathon kunnen lopen, en in 2015 wil ik op de 800m onder de 2 minuten. Vorig jaar heb ik veel getraind vanaf april, en daardoor met goede conditie de winter in gegaan, daar mijn rust gepakt en nu kan ik doorpakken. Dit jaar wil ik weer veel gaan trainen, en dan in oktober lid worden van een atletiekvereniging zodat ik in één jaar tijd mijn lichaam kan trainen voor de 800m. De snelheid zit er namelijk totaal niet meer in.

Wat ik nu kan lopen: 5km in +-24:00, 10km in +- 52:30.

Mijn trainingsvorm: ik train waar ik zin in heb. Ik ben niet meer gewend aan veel herhalingen en korte rust met interval, wat ik vroeger wel heel erg deed met atletiek en daar werd ik altijd echt goed van, maar dat is lastig qua motivatie in mijn eentje. Dus is het vooral duurlopen en qua interval weinig herhalingen + lange rust. Ik train dit jaar meer voor mijn wielrennen-conditie dan mila-conditie, dus het is voor mij het meeste van belang dat ik over een uur of 5 een keer of 15 diep kan gaan tegen vrienden op heuvels.

Maar voorop staat toch echt waar ik zin in heb. Conditie komt dan vanzelf wel.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 januari 2014 @ 21:08:41 #99
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_135495021
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:12 schreef rolklem het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het lijkt op een slijmbeursontsteking?

Ik heb bijna 3 jaar lang last gehad van mijn heup, waarvan in het begin meerdere doktoren zeiden dat het een slijmbeursontsteking was, en dat bleek het niet te zijn. Sterker nog: nooit iemand heeft mij verteld wat het wel is, en ben langs veeeel doktoren geweest. Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan, maar wel pas na bijna 3 jaar. Ik voel het nu wel nog, maar heel lichtjes, geen pijn meer dus. Dit ter waarschuwing. Ontstekingsremmers tegen een slijmbeursontsteking zijn ook erg sterk, daar ben ik 2x2 weken heel ziek van geweest (ik kreeg ze 2x want na de 1e keer was het niet weg... na de 2e keer ook niet dus).
Ik pak het eerst op met rust. Nu is het eigenlijk helemaal weg.
Binnenkort langzaamaan opbouwen weer :)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_135495287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:12 schreef rolklem het volgende:

Voor Runkeeper en Strava heb je geen 3g nodig, van andere apps weet ik het niet zeker. GPS heeft in ieder geval standaard geen internet nodig, alleen de apps bij het inloggen en uploaden, maar dat kan vooraf/achteraf in je huis.
Ik laat mijn smartphone lekker achter, ik red mij prima zonder, alleen het bijhouden van mn rondjes vind ik toch wel prettig :)
pi_135548377
Nog een kort Egmond verslagje van mijn zijde:

Ik had egmond nog nooit gelopen en startte in het trimloopvak. Kortom, op het strand begon ik langzaamaan de businesslopers in te halen, maar dit zorgde voor veel gedoe. Slalommen was onmogelijk, dus ik moest kiezen tussen heel langzaam zand dat droog was of iets minder langzaam zand en natte voeten. Het goed beloopbare stuk werd bezet door de wat rustiger lopende deelnemers. Ik begon te twijfelen of ik volgend jaar wel weer mee moest doen, want op deze manier was het een veredelde training waar ik niet vol gas kon gaan.

(overigens niet bedoeld als verwijt naar de businesslopers)

Maar enmaal in de duinen begon ik opeens te vliegen. Het liep zo ongelooflijk gemakkelijk in vergelijking met dat gedoe in op het strand, dat ik echt in een 'flow' raakte. Ik voelde geen centje pijn en schoof voor mijn gevoel iedereen voorbij. Het laatste klimmetje (bloedduin) was pas het eerste punt waar ik weer pijn en vermoeidheid voelde. Gelukkig stond 200 meter daarna mijn cheering crew langs de kant, waardoor ik nog lekker kon doorzetten en in een PR van 1:32 finishte. Ik heb dan wel anderhalfjaar niet meer een HM gelopen, maar toch kwam het onverwacht. Zeker na het eerste strandgedeelte.

Maar het allerbelangrijkste? Ik heb eigenlijk nog nooit ZO lekker gelopen als het tweede gedeelte. Ik heb nu alweer zin in de HM van Groet uit Schoorl. Lopen is genieten!
pi_135718409
Ik wil met mijn vader over 11 weken meedoen aan een regionaal toernooi. Hij de 10km en ik de 5km. Hij wil hem uitlopen op een redelijke tijd omdat hij nog nooit zoiets heeft meegedaan. Ik voetbal en fitness bij elkaar 4/5 keer per week en ben op het voetbal een van de snellere van het veld. Nu weet ik dat dit korte afstandslopen zijn. In hoeverre is het realistisch om bij een recreanten afdeling binnen 11 weken training een respectabele plaats te behalen. Ik heb de uitslagen van de afgelopen vier jaar bekeken:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Snelheid km/u    Afstand    Tijdsduur    Gem. Pos
13    5    23:04    Top 100
13,5    5    22:13    Top 75/80
14    5    21:25    Top 60
14,5    5    20:41    Top 40/45
15    5    20:00    Top 25/30
15,5    5    19:21    Top 20
16    5    18:45    Top 10/15
16,5    5    18:10    Top 10
17    5    17:38    Top 5/6
17,5    5    17:08    Top 3
18    5    16:40    1/2e plaats

Ik wil niet meedoen voor de >100e plek. Hoe hoger hoe beter. Is zoiets realistisch?
- Met zuidelijke groet -
pi_135721554
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:38 schreef De-Hamster het volgende:
Ik wil met mijn vader over 11 weken meedoen aan een regionaal toernooi. Hij de 10km en ik de 5km. Hij wil hem uitlopen op een redelijke tijd omdat hij nog nooit zoiets heeft meegedaan. Ik voetbal en fitness bij elkaar 4/5 keer per week en ben op het voetbal een van de snellere van het veld. Nu weet ik dat dit korte afstandslopen zijn. In hoeverre is het realistisch om bij een recreanten afdeling binnen 11 weken training een respectabele plaats te behalen. Ik heb de uitslagen van de afgelopen vier jaar bekeken:
[ code verwijderd ]

Ik wil niet meedoen voor de >100e plek. Hoe hoger hoe beter. Is zoiets realistisch?
Ligt aan de persoon, voor mij zou het niet haalbaar zijn, voor jou misschien wel. Nu vraag ik me af waarom je perse top 100 wil lopen.

Is het niet handiger eerst een aantal weken te gaan lopen en dan te kijken welke tijd er in het vat zit? (om de positie in het deelnemersveld maar even links te laten liggen.)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_135721726
Dat is puur ego, als ik ga nadenken is er geen enkel argument voor te bedenken.
- Met zuidelijke groet -
pi_135721955
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:58 schreef De-Hamster het volgende:
Dat is puur ego, als ik ga nadenken is er geen enkel argument voor te bedenken.
Dan zou ik (om je ego te kalmeren) toch een doel nemen waar je meer controle over hebt ;)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_135722389
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dan zou ik (om je ego te kalmeren) toch een doel nemen waar je meer controle over hebt ;)
Als ik een snelheid ren waar ik de afgelopen jaren mee in de top 100 zou komen en er dit jaar buiten zou vallen dan zij het zo. Dat is dus de vraag, kan ik me in elf weken zo voorbereiden zodat ik daar in de buurt kan komen.
- Met zuidelijke groet -
pi_135723178
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:12 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Als ik een snelheid ren waar ik de afgelopen jaren mee in de top 100 zou komen en er dit jaar buiten zou vallen dan zij het zo. Dat is dus de vraag, kan ik me in elf weken zo voorbereiden zodat ik daar in de buurt kan komen.
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:55 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ligt aan de persoon, voor mij zou het niet haalbaar zijn, voor jou misschien wel.
Of het qua blessure risicovol is laat ik even aan de prof's over. Maar een tijd in de 23 minuut regio zou voor een voetballer wel mogelijk moeten zijn.
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:34:16 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135723431
Ik zal lekker voor een 5:00/km gaan.
  maandag 20 januari 2014 @ 18:27:08 #109
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135727515
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:38 schreef De-Hamster het volgende:
Ik wil met mijn vader over 11 weken meedoen aan een regionaal toernooi. Hij de 10km en ik de 5km. Hij wil hem uitlopen op een redelijke tijd omdat hij nog nooit zoiets heeft meegedaan. Ik voetbal en fitness bij elkaar 4/5 keer per week en ben op het voetbal een van de snellere van het veld. Nu weet ik dat dit korte afstandslopen zijn. In hoeverre is het realistisch om bij een recreanten afdeling binnen 11 weken training een respectabele plaats te behalen. Ik heb de uitslagen van de afgelopen vier jaar bekeken:
[ code verwijderd ]

Ik wil niet meedoen voor de >100e plek. Hoe hoger hoe beter. Is zoiets realistisch?
Om eerlijk te zijn, als je echt fanatiek 2-3x per week voetbalt, dan moet onder de <23 makkelijk haalbaar zijn. Ik hoor altijd veel verhalen van voetballers die het heel goed doen op de 5km en 10km, want dat zijn de afstanden die je tijdens een training/wedstrijd ook loopt. Als je verder wil gaan lopen dan gaat het pas 'fout'.

Zeker als je nog 11 weken de tijd hebt om wat lange duurlopen te doen (zeg half uur ofzo) dan moet het zeker lukken :Y

Maar kijk eerst even hoe het voelt om 20min achter elkaar te lopen (op een rustig tempo) :D
The line is a dot to you!
pi_135748240
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]

[..]

Of het qua blessure risicovol is laat ik even aan de prof's over. Maar een tijd in de 23 minuut regio zou voor een voetballer wel mogelijk moeten zijn.
Over blessures weet ik ook niet het fijne, als iemand mij het een of ander afraad dan hoor ik het wel.

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:34 schreef xzaz het volgende:
Ik zal lekker voor een 5:00/km gaan.
Always aim for the moon. Even if you miss you'll land among the stars. Blijf ik een leuke quote vinden en misschien wel van toepassing hierop, Ik wil dus echt minimaal top 100 bereiken. Liefst nog top 50, maar dat zien we over x weken wel.

quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:27 schreef kepler het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, als je echt fanatiek 2-3x per week voetbalt, dan moet onder de <23 makkelijk haalbaar zijn. Ik hoor altijd veel verhalen van voetballers die het heel goed doen op de 5km en 10km, want dat zijn de afstanden die je tijdens een training/wedstrijd ook loopt. Als je verder wil gaan lopen dan gaat het pas 'fout'.

Zeker als je nog 11 weken de tijd hebt om wat lange duurlopen te doen (zeg half uur ofzo) dan moet het zeker lukken :Y

Maar kijk eerst even hoe het voelt om 20min achter elkaar te lopen (op een rustig tempo) :D
Ik heb gister eens geprobeerd op de loopband te rennen. Na warming up heb ik 4km op 12,5/13km per uur gerend. De 13 km/u voor 23 minuten moet toch wel haalbaar zijn, daarna maar hopen dat ik snel kan stijgen in mijn snelheid.
- Met zuidelijke groet -
  dinsdag 21 januari 2014 @ 08:56:00 #111
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135748808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:01 schreef De-Hamster het volgende:
Always aim for the moon. Even if you miss you'll land among the stars. Blijf ik een leuke quote vinden en misschien wel van toepassing hierop, Ik wil dus echt minimaal top 100 bereiken. Liefst nog top 50, maar dat zien we over x weken wel.
Your aiming for the Sun, not the moon.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:55:01 #112
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135772762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Your aiming for the Sun, not the moon.
Als hij veel voetbalt dan is 5km echt niet zo heel moeilijk hoor. Hij heeft nog 11 weken de tijd, dus gewoon rustig een duurloopje per week erbij en misschien nog een tempo-training naast het voetbal. Dan moet <23 prima haalbaar zijn, zeker als hij nu al 4k loopt op 12,5km/u.

Kijk als hij nu <20 wil lopen dan zou ik het misschien met je eens zijn, maar voetballers hebben op de korte afstand gewoon veel snelheid en de conditie voor de 5 is er ook wel :)
The line is a dot to you!
pi_135808338
“Bedankt voor je inschrijving voor de De Lage Landen Marathon Eindhoven en veel succes met je voorbereidingen.”

12 oktober dus.

Dat gaat m'n eerste wedstrijd worden :).
pi_135840809
Beginnen met een marathon? :o Hoelang loop je al?
pi_135879862
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Als hij veel voetbalt dan is 5km echt niet zo heel moeilijk hoor. Hij heeft nog 11 weken de tijd, dus gewoon rustig een duurloopje per week erbij en misschien nog een tempo-training naast het voetbal. Dan moet <23 prima haalbaar zijn, zeker als hij nu al 4k loopt op 12,5km/u.

Kijk als hij nu <20 wil lopen dan zou ik het misschien met je eens zijn, maar voetballers hebben op de korte afstand gewoon veel snelheid en de conditie voor de 5 is er ook wel :)
Daarnaast is het voor een gemiddeld fitte man zonder overgewicht (De-Hamster voetbalt veel) tussen de 20 en 30 (hij doet HBO volgens z'n profiel dus dat zal wel kloppen) ook gewoon best haalbaar. Ik hoop niemand voor het hoofd te stoten, maar 23 minuten is voor deze categorie mensen niet extreem snel.

Moet je wel gewoon netjes af en toe gaan lopen. En vooral, niet geblesseerd raken. Juist de eerste tijd hardlopen is precies de periode waarin je allerlei rare kwaaltjes gaat voelen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 07:32:17 #116
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_135881628
Nee idd.lukt wel. Alleen zorgen dat je je niet blesseert.

[ Bericht 58% gewijzigd door No-P op 24-01-2014 07:40:37 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_135886388
Bedankt allemaal voor jullie reacties, geeft me meer motivatie om er voor te gaan. Ik zal zeker wat tussenresultaten vertellen hier.
- Met zuidelijke groet -
pi_136123991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:29 schreef De-Hamster het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties, geeft me meer motivatie om er voor te gaan. Ik zal zeker wat tussenresultaten vertellen hier.
Ik wacht vol belangstelling op een post over je eerste loopje! :)
pi_136125092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:14 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik wacht vol belangstelling op een post over je eerste loopje! :)
Afgelopen maandag heb ik de gemiddelde snelheid van 13km/u 23 minuten volgehouden. Nu ga ik voor de 13,5.
- Met zuidelijke groet -
pi_136130279
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:50 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Afgelopen maandag heb ik de gemiddelde snelheid van 13km/u 23 minuten volgehouden. Nu ga ik voor de 13,5.
Dat was je eerste training...? Dan zal ik je alvast vertellen dat je heel snel geblesseerd geraakt.
pi_136130624
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:10 schreef rolklem het volgende:

[..]
Dan zal ik je alvast vertellen dat je heel snel geblesseerd geraakt.
Hoeft natuurlijk niet per definitie, maar ik zou inderdaad wel ook wat rustigere trainingen gaan doen. Daar word je net zo goed beter van. Trouwens, je hebt eigenlijk nu al het niveau dat je wilde hebben, dus je hoeft jezelf ook niet de (onzinnige) verplichting op te gaan leggen om elke keer hard te trainen.

En in ieder geval naar je lichaam luisteren. Pijntjes, stijfheid, het is allemaal een indicatie dat je goed je best hebt gedaan en best even een keertje rustiger mag.
pi_136142295
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:50 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Afgelopen maandag heb ik de gemiddelde snelheid van 13km/u 23 minuten volgehouden. Nu ga ik voor de 13,5.
Je moet op een training nooit je wedstrijd lopen.

Verder raad ik je aan om eerst een aantal 5k's te lopen, zodat je wat wedstrijdjes in de benen hebt.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:16:45 #123
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136153164
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:19 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je moet op een training nooit je wedstrijd lopen.

Verder raad ik je aan om eerst een aantal 5k's te lopen, zodat je wat wedstrijdjes in de benen hebt.
Wat hij zegt :D

Gewoon rustig aan beginnen en desnoods over 3/4 weekjes al een testwedstrijdje lopen, zo te lezen moet dat geen moeite zijn. Weet je gelijk waar je staat qua tijd/snelheid.
The line is a dot to you!
pi_136161005
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:16 schreef kepler het volgende:

[..]

Wat hij zegt :D

Gewoon rustig aan beginnen en desnoods over 3/4 weekjes al een testwedstrijdje lopen, zo te lezen moet dat geen moeite zijn. Weet je gelijk waar je staat qua tijd/snelheid.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:19 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Je moet op een training nooit je wedstrijd lopen.

Verder raad ik je aan om eerst een aantal 5k's te lopen, zodat je wat wedstrijdjes in de benen hebt.
Dus iedere week proberen .5 km/u omhoog te gaan werkt niet?
- Met zuidelijke groet -
pi_136161099
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 07:56 schreef De-Hamster het volgende:

[..]


[..]

Dus iedere week proberen .5 km/u omhoog te gaan werkt niet?
Nee. Je wordt sneller door gerichte intervaltraingen. Maar daarvan kan je er niet te veel doen omdat je anders tussen de trainingen door niet herstelt van je trainingsprikkels (en sterker wordt). De rest loop je relatief rustig. Je loopt eerder het risico dat je in trainingen te snel loopt dan te langzaam.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:34:33 #126
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136182881
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 07:56 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

[..]

Dus iedere week proberen .5 km/u omhoog te gaan werkt niet?
Zoek op de bekende sites (staan in de OP) gewoon eens een schema op, daar staan ook verschillende tempo's tussen :)
The line is a dot to you!
pi_136186774
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 07:56 schreef De-Hamster het volgende:

[..]


[..]

Dus iedere week proberen .5 km/u omhoog te gaan werkt niet?
Nope, trainen doe je altijd rustiger. Bij wedstrijden mag je kotsend over de finish komen.

Zelf loop ik wedstrijden als verzuringstraining. Je kunt niet altijd een pr lopen, dus moet je gericht trainen.
pi_136240893
Zo, eerste wedstrijd sinds 21 september, een 7k. Tempohardheid, wat is dat? :D Toch nog binnen het half uur kunnen finishen (29'11"), maar wel 63 sec langzamer dan PR. Ach, de zon was fijn, het weer kunnen racen was genieten!
pi_136243555
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:30 schreef knnth het volgende:
Zo, eerste wedstrijd sinds 21 september, een 7k. Tempohardheid, wat is dat? :D Toch nog binnen het half uur kunnen finishen (29'11"), maar wel 63 sec langzamer dan PR. Ach, de zon was fijn, het weer kunnen racen was genieten!
Het was heerlijk loopweer inderdaad! Ik ben zelf vandaag zo 'stom' geweest om m'n 15km duurloopje zeker 30 seconden per kilometer te hard te lopen omdat het allemaal weer zo heerlijk aanvoelde.
  zondag 2 februari 2014 @ 22:37:07 #130
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136265888
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:30 schreef knnth het volgende:
Zo, eerste wedstrijd sinds 21 september, een 7k. Tempohardheid, wat is dat? :D Toch nog binnen het half uur kunnen finishen (29'11"), maar wel 63 sec langzamer dan PR. Ach, de zon was fijn, het weer kunnen racen was genieten!
Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopen :') Brengt mn weektotaal wel op bijna 70k, dus zit weer goed in mn marathonschema *O*

Wie zijn er nog meer aan het trainen voor de marathon hier?
The line is a dot to you!
pi_136272705
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:

[..]

Wie zijn er nog meer aan het trainen voor de marathon hier?
Ik voor m'n marathondebuut in Berlijn (september). Dus nog niet aan het schema begonnen, maar wel al m'n hardloopintensiteit aan het opschroeven, zodat het schema straks niet rauw op m'n dak valt. Loop nu al een aantal maanden 140-150km per maand.

Het leuke daaraan is dat het echt werkt. M'n 10km PR is van een dikke 43 minuten naar 40 minuten en een paar seconden en in Egmond (HM) liep ik ondanks strand en hinder door de drukte ook al naar 1:32. Eveneens een PR. Komende week in Schoorl, waar het makkelijker loopt, komt misschien sub 1:30 in beeld.

M'n streeftijd voor de hele marathon heb ik dan ook al verlegd van 3:30 naar toch wel zeker 3:20. Dat zit er in, zeker als ik nog wat meer verbeter naarmate ik een schema ga volgen.

Maar jij traint voor een voorjaarsmarathon vermoed ik dan? Rotterdam? Hoeveelste wordt het en wat is je streven?
  maandag 3 februari 2014 @ 01:44:17 #132
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136273225
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:

[..]

Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopen :') Brengt mn weektotaal wel op bijna 70k, dus zit weer goed in mn marathonschema *O*

Wie zijn er nog meer aan het trainen voor de marathon hier?
Rotterdam en Loch Ness :Y
F means you're fucked
  maandag 3 februari 2014 @ 01:56:28 #133
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136273399
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:

[..]

Wie zijn er nog meer aan het trainen voor de marathon hier?
sort of, 50M tijdens de Great Naseby Water Race eind augustus
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 3 februari 2014 @ 08:08:07 #134
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136274735
Mogelijk dat ik dit jaar een hele triathlon ga doen en dat wordt mijn eerste marathon. Maar dat ligt er hoe het er voor staat in juni, dan ga ik 2 halve triathons lopen.
Na een wat inactievere periode in de herst/winter ben ik nu de duurloopjes wat aan het opkrikken. Loop nu rond de 25 km op de lange dag.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 3 februari 2014 @ 10:16:59 #135
421262 Boeffie123
Breakout Run organisatie
pi_136276463
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Boeffie123 op 03-02-2014 10:32:26 ]
pi_136277319
Gisteren weer sinds lange tijd (mei vorig jaar) een halve marathon gelopen: de Groenhovenloop in Gouda. Niet echt als wedstrijd maar om een vriend te hazen naar <1.30. Mijn achillespees hield het goed; eerste km's wel pijntjes, maar na 10km voelde ik niets meer. Mooi constant tempo, lekker weer en uiteindelijk 1.29, dus mijn haaswerk ook nog eens naar behoren gedaan. 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. Nee
2. Niets.
3. Heel vaak, heel intensief.

Dit zijn gewoon niet mijn soort evenementen. Niets ten nadele van mensen die hier wel veel plezier aan beleven, maar ik heb hier helemaal niets mee.
  maandag 3 februari 2014 @ 10:57:23 #137
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136277381
1 Nee, wel survivalruns gedaan. Zal niet mee gaan doen.
2 Niks, ben gestopt met survival. Obstakelruns zie ik als populair aftreksel van survivalruns, zo opgebouwd om een breed publiek aan te trekken. Ik vind het te massaal en te druk op de obstakels.
3 3x per week, daarnaast fiets en zwem ik.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 3 februari 2014 @ 10:59:13 #138
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136277429
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. Nee, nee
2. Helemaal nix
3. Vaak en intensief
F means you're fucked
pi_136280125
1. Nee en nee.
2. Niets. Vlak asfalt O+
3. 45km/week, 4x/week.
pi_136280386
1. Nee en nee
2. Niks.
3. Veel onverhard in bos en heuvels, in de winter wat meer asfalt. 3 a 4 keer per week.
pi_136292439
1. Nee, nee
2. Als ik veel geld toe krijg.
3. Redelijk wat en redelijk intensief.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:13:50 #142
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136295673
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. nee-nee
2.niets, al geven ze me geld toe dan zou ik nog niet mee doen.
3. tijdens intensieve trainingsperiode tussen de 70-90km per week

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 03-02-2014 21:22:11 ]
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 3 februari 2014 @ 19:17:07 #143
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136295853
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:18 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik voor m'n marathondebuut in Berlijn (september). Dus nog niet aan het schema begonnen, maar wel al m'n hardloopintensiteit aan het opschroeven, zodat het schema straks niet rauw op m'n dak valt. Loop nu al een aantal maanden 140-150km per maand.

Het leuke daaraan is dat het echt werkt. M'n 10km PR is van een dikke 43 minuten naar 40 minuten en een paar seconden en in Egmond (HM) liep ik ondanks strand en hinder door de drukte ook al naar 1:32. Eveneens een PR. Komende week in Schoorl, waar het makkelijker loopt, komt misschien sub 1:30 in beeld.

M'n streeftijd voor de hele marathon heb ik dan ook al verlegd van 3:30 naar toch wel zeker 3:20. Dat zit er in, zeker als ik nog wat meer verbeter naarmate ik een schema ga volgen.

Maar jij traint voor een voorjaarsmarathon vermoed ik dan? Rotterdam? Hoeveelste wordt het en wat is je streven?
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Rotterdam en Loch Ness :Y
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

sort of, 50M tijdens de Great Naseby Water Race eind augustus
Mooie plannen allemaal *O*

Ik train inderdaad ook voor Rotterdam, samen met een paar vrienden. Vorige week nieuw paar schoenen gekocht, alsof ik op lucht loop :P
The line is a dot to you!
  maandag 3 februari 2014 @ 19:19:27 #144
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136295969
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1: Nooit gedaan en kleine kans dat ik het ooit ga doen
2: Groepsdruk :P Nee, ik hou het voorlopig bij asfalt en soms een stukje bos
3: Nu ren ik 3-4 keer per week, aardig intensief
The line is a dot to you!
  maandag 3 februari 2014 @ 19:19:34 #145
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136295979
hier iemand toevallig ervaring met Altra schoenen?
Ik loop nu op de weg op Brooks Pure Flow, prima schoen maar mijn zoektocht naar een minimalistische schoen met evengoed wat demping en een wijde toe box gaat door, en Altra lijkt op papier aan mijn wensen te voldoen
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_136299395
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:

[..]

Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopen :') Brengt mn weektotaal wel op bijna 70k, dus zit weer goed in mn marathonschema *O*

Wie zijn er nog meer aan het trainen voor de marathon hier?
Jep, Rotterdam hier ook.

Vorige week 65k gedaan, deze week wil ik de 70 aantikken :)
pi_136299566
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?
1. Nee,nee
2. Niets, ik vind een drempel al verschrikkelijk.
3. Meestal 4x in totaal ongeveer 50km, nu in aanloop naar de marathon ga ik naar 5x per week richting 85-90km.
  maandag 3 februari 2014 @ 20:45:54 #148
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136300513
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:26 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Jep, Rotterdam hier ook.

Vorige week 65k gedaan, deze week wil ik de 70 aantikken :)
Nog een medeloper *O* Wat is je doel ongeveer?

Vorige week zat ik net aan de 70, deze week iets rustiger maar zaterdag wel mn eerste 30+er van deze training op de planning! En ik zit nog twijfelen over een 10k op marathontempo de dag erna :P

Rest van de week ff wennen aan de nieuwe schoenen
The line is a dot to you!
  maandag 3 februari 2014 @ 21:38:11 #149
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136303589
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:45 schreef kepler het volgende:
nieuwe schoenen
Welke?
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_136303617
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:45 schreef kepler het volgende:

[..]

Nog een medeloper *O* Wat is je doel ongeveer?

Vorige week zat ik net aan de 70, deze week iets rustiger maar zaterdag wel mn eerste 30+er van deze training op de planning! En ik zit nog twijfelen over een 10k op marathontempo de dag erna :P

Rest van de week ff wennen aan de nieuwe schoenen
Ik vind het lastig om er iets over te zeggen. Halve marathon kan ik nog op behoorlijk hoge hartslag lopen, maar ik vrees dat dat bij de hele lastig wordt.

Ik ga nog wel een 30K wedstrijd lopen in de voorbereiding.
pi_136311386
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Ik ben zelf ook echt geen fan van obstakels, oefeningen, hindernissen etcetera. Althans niet vanuit de hardloopsport beredeneerd. Hoogstens zou ik eens meedoen met wat vrienden ofzo. Maar voor mij is het echt een totaal andere tak van sport. En ik kan het denk ik niet goed hebben dat ik er niet zo goed in ben en opeens niet meer op een voor mij acceptabel niveau met zoiets mee kan doen.

Daarnaast zijn dat soort runs voor mij gevoel vaak heel grootschalig en commercieel. Dat trekt mij ook totaal niet.

1. Nee en nee
2. Als de koppeling met hardlopen juist geheel verdwenen is. Met wat vrienden zou ik het heel misschien doen bijvoorbeeld. Lengte van het parcours is geen probleem, qua obstakels haak ik af als het te veel fysiek van me vergt. Ik kan ondertussen op een best redelijk niveau hardlopen, dan wil ik niet door de eerste de beste prutser op een onderdeel dat iets van bv je armspieren vergt voorbijgestreefd worden (hoe arrogant het ook klinkt :D)
3. 3 a 4 keer per week. Wisselende intensiteit. Vaak 1 keer hard, 1 keer interval en nog 1 a 2 keer lekker rustig.
pi_136315538
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?
1: Ja, heb de strongmanrun meegedaan vorig jaar en de urbanathlon 2 jaar geleden (ramp-editie :P). Dit jaar weer de strongmanrun, mudmasters en volgend jaar van plan de Iron Viking te doen (42km, 100 obstakels :D)

2: Liefst lekker lang om je lekker te kunnen uitleven en niet al te moeilijke obstakels zodat je nog wel een beetje de vaart erin kan houden. Echte survivalruns lijken me ook wel leuk, maar daar zou ik heel anders ingaan.
Ook zou ik niet meer stedelijk doen. Geef mij maar door de natuur!

3: Ren 3x per week, redelijk intensief. Nu onderhand 2.5 jaar.

Ohja, nog een tip. Peter R. Is geen goede reclame voor je run. Mij schrikt het in ieder geval meteen af. Galbak. ;)
  dinsdag 4 februari 2014 @ 20:02:58 #153
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136335804
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:38 schreef No-P het volgende:

[..]

Welke?
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:38 schreef No-P het volgende:

[..]

Welke?
De Nike Lunarglide 5, mn derde merk sinds ik ben gaan hardlopen :P Wel de hipste tot nu toe :D
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 21:38 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik vind het lastig om er iets over te zeggen. Halve marathon kan ik nog op behoorlijk hoge hartslag lopen, maar ik vrees dat dat bij de hele lastig wordt.

Ik ga nog wel een 30K wedstrijd lopen in de voorbereiding.
Je eerste marathon? Het zal bij een hele zeker lastig worden, maar daar train je voor natuurlijk! Ik hoop dat je ook nog trainingen boven de 30k gaat lopen?
The line is a dot to you!
  dinsdag 4 februari 2014 @ 21:00:25 #154
405059 _MvN_
"The miracle isn't t
pi_136339433
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1.Nee
2.Hell no!
3.Tusssen de 160-220 KM in de maand.
"The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start."
pi_136353998
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
Het ziet er altijd wel spectaculair uit. En met Zombies erbij ziet het er ook leuk uit.
Maar toch ga ik hier niet aan mee doen. Ik wil me liever concentreren op alleen hardlopen.
Ik loop ca. 30-40 km per week.
Chariovalda was een aanvoerder van de Bataven. Chariovalda is de eerste met name genoemde Bataaf uit de geschiedenis en daarmee de eerste historische figuur uit de vaderlandse geschiedenis. De naam Harald is afgeleid van Chariovalda.
pi_136354540
Allemaal pure asfalt- en trailfanaten hier O+
pi_136373258
Waar kan ik relatief goedkoop online hardloopschoenen bestellen? Ik heb al heel lang dezelfde Asics en die bevallen me prima. Ze zijn echter versleten en ik wil nieuwe hebben. Ik ga er voor het gemak maar even vanuit dat de maatindeling van Asics door de jaren heen hetzelfde is gebleven :)
  woensdag 5 februari 2014 @ 19:59:52 #158
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136375031
quote:
14s.gif Op woensdag 5 februari 2014 09:52 schreef knnth het volgende:
Allemaal pure asfalt- en trailfanaten hier O+
Inderdaad O+

Trainingen gaan erg lekker de laatste tijd! Gewoon gelijk na werk nog een uurtje lopen. Zorgt dat mn week totaal nu al op 32 ligt *O*
The line is a dot to you!
pi_136375530
Hier gaan trainingen ook weer de goeie kant op. Tijdje problemen gehad met knie (IT-band), maar met oefeningen is dat nu opgelost. Loop ook weer rond de 25km per week. Dat is nog niet zoveel als in de voorbereiding op mijn eerste halve marathon afgelopen oktober, maar tempo plus intervaltrainingen gaan weer goed. Nu hopen dat ik die stap kan maken naar een PR op de 10km begin maart.

Hebben jullie overigens nog tips & tricks over jezelf pacen tijdens tempo- en intervaltrainingen? Gebruik nu mijn GPS-horloge, maar ga toch altijd snel van start. Is het gewoon een kwestie van ervaring opdoen?
pi_136375830
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:08 schreef Littlecreep het volgende:Nu hopen dat ik die stap kan maken naar een PR op de 10km begin maart.

Hebben jullie overigens nog tips & tricks over jezelf pacen tijdens tempo- en intervaltrainingen? Gebruik nu mijn GPS-horloge, maar ga toch altijd snel van start. Is het gewoon een kwestie van ervaring opdoen?
Wat wil je lopen? En waar ga je dat doen?

Ik doe mijn intervallen vaak in een groepje. Dan kun je op de anderen richten, haal je soms nog net wat meer uit jezelf en hoeft ook maar een iemand op de tijd/afstand te letten. Maar ook dan is het wel een kwestie van ervaring opdoen ja. Ik loop ze volgens mij gelijkmatiger dan mijn loopmaatjes bijvoorbeeld.
pi_136377822
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:13 schreef thettes het volgende:

[..]

Wat wil je lopen? En waar ga je dat doen?

Ik doe mijn intervallen vaak in een groepje. Dan kun je op de anderen richten, haal je soms nog net wat meer uit jezelf en hoeft ook maar een iemand op de tijd/afstand te letten. Maar ook dan is het wel een kwestie van ervaring opdoen ja. Ik loop ze volgens mij gelijkmatiger dan mijn loopmaatjes bijvoorbeeld.
Mijn PR staat op dit moment op 48.18, maar dat is gelopen tijdens een halve marathon. PR op een officiële 10k is 52:30, maar dat liep ik twee jaar geleden toen ik pas een half jaar begonnen was met hardlopen.

Eigenlijk alles onder 48:18 ben ik tevreden mee, maar liefst zie ik toch een tijd rond de 47:00. Ik loop hem in Reeuwijk, tijdens de Reeuwijkse Plassenloop. Leuk en niet al te druk loopje op lange, rechte wegen. Plus een aardig excuus om mijn ouders in Gouda even op te zoeken.
pi_136384053
quote:
1s.gif Op woensdag 5 februari 2014 19:59 schreef kepler het volgende:

[..]

Inderdaad O+

Trainingen gaan erg lekker de laatste tijd! Gewoon gelijk na werk nog een uurtje lopen. Zorgt dat mn week totaal nu al op 32 ligt *O*
Ik denk dat ik deze week niet meer loop. Heb gisteren last gekregen van mn heup (wtf :? ) en die last is sindsdien niet minder geworden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-02-2014 22:32:08 ]
  donderdag 6 februari 2014 @ 23:06:11 #163
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136423329
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 22:31 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Ik denk dat ik deze week niet meer loop. Heb gisteren last gekregen van mn heup (wtf :? ) en die last is sindsdien niet minder geworden.
Oei, ik had in mn vorige voorbereiding ook last van mn heup... Maar 1x bij de fysio geweest en het was gelijk over! Wat oefeningen mee gekregen die ik kan doen als ik weer last krijg.

Maatje van me heeft ook last van zijn heup en bij hem is het maar de vraag of hij de marathon gaat halen...
The line is a dot to you!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 18:59:06 #164
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136478521
Met langlaufen afgelopen dagen wat last van mijn patellapees. Vandaag met de duurloop gelukkig geen last gehad en een mooie 21km kunnen maken.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zaterdag 8 februari 2014 @ 22:55:11 #165
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136487563
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 18:59 schreef No-P het volgende:
Met langlaufen afgelopen dagen wat last van mijn patellapees. Vandaag met de duurloop gelukkig geen last gehad en een mooie 21km kunnen maken.
Netjes! Waar zit je nu dan dat je kan langlaufen??

Ik heb vandaag met de groep 28k gelopen in 2,5u :) Ging eigenlijk meer dan prima en morgen lekker rustdagje :D
The line is a dot to you!
pi_136494782
Als jullie gaan hardlopen, nemen jullie dan id kaart mee in de zak?
  zondag 9 februari 2014 @ 08:23:54 #167
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136494857
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 22:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Netjes! Waar zit je nu dan dat je kan langlaufen??

Ik heb vandaag met de groep 28k gelopen in 2,5u :) Ging eigenlijk meer dan prima en morgen lekker rustdagje :D
Ik zat in sauerland, daar was het tot vrijdag nog mogelijk om te langlaufen. Vrijdag alleen nog in de hogere gebieden en zaterdag helemaal niet neer. Mooi gebied en lekker dichtbij. Met 3 uur ben je er vanaf het oosten van Nederland.

Neem nooit id mee.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 9 februari 2014 @ 14:20:21 #168
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136503833
quote:
1s.gif Op zondag 9 februari 2014 08:23 schreef No-P het volgende:

[..]

Ik zat in sauerland, daar was het tot vrijdag nog mogelijk om te langlaufen. Vrijdag alleen nog in de hogere gebieden en zaterdag helemaal niet neer. Mooi gebied en lekker dichtbij. Met 3 uur ben je er vanaf het oosten van Nederland.

Neem nooit id mee.
leuk! Volgende zit ik een weekje in Noorwegen, maar volgens mij ligt er niet genoeg sneeuw om te langlaufen...

Ik neem ook nooit ID mee
The line is a dot to you!
pi_136504830
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

1 Ja en Ja en dan met name survivalruns
2 de prijs, ik vind 4 tientjes gewoon teveel geld voor zoiets, ook als je er een shirt twv 15 euro bijkrijgt ( :') kostprijs ws 1,5 euro)
3 2/3 keer in de week een rustig trainingsloopje
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_136521078
quote:
0s.gif Op zondag 9 februari 2014 08:08 schreef daniela_007 het volgende:
Als jullie gaan hardlopen, nemen jullie dan id kaart mee in de zak?
Nee. Maar omdat ik nog een papieren rijbewijs heb en een paspoort (beide groot) heb ik eigenlijk sowieso nooit een id bij me.

Trouwens eindelijk onder de 1:30 gedoken op de HM vandaag *O*
Waren nog meer van jullie actief in Schoorl vandaag?
pi_136624506
Zo, ik ga binnenkort maar eens een herstart maken met hardlopen. Laatste jaren ging het lopen niet echt lekker meer, bleek uiteindelijk Lyme te hebben. Was al jaren latent aanwezig maar zette toen pas echt door. Het is nu behandeld en hopelijk ben ik er vanaf. Wel nog (rest?)vermoeidheid, maar kan er wel om sporten.
Al met al heb ik dus in die tijd weinig kunnen sporten en is mijn conditie teruggevallen.
Heeft iemand ervaring met opbouw na ziekte? Ik zat zelf te denken aan de volgende dingen per week:
- 1x zwemmen + wat krachtoefeningen en rekdingen
- 1x lopen met een rustige loopgroep
- 1x een loopje van 3 a 5 km.

Ik post het hier even als stok achter de deur voor mezelf :)

[ Bericht 2% gewijzigd door pietkanarie op 12-02-2014 18:47:11 ]
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:42:19 #172
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136649855
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 14:06 schreef pietkanarie het volgende:
Zo, ik ga binnenkort maar eens een herstart maken met hardlopen. Laatste jaren ging het lopen niet echt lekker meer, bleek uiteindelijk Lyme te hebben. Was al jaren latent aanwezig maar zette toen pas echt door. Het is nu behandeld en hopelijk ben ik er vanaf. Wel nog (rest?)vermoeidheid, maar kan er wel om sporten.
Al met al heb ik dus in die tijd weinig kunnen sporten en is mijn conditie teruggevallen.
Heeft iemand ervaring met opbouw na ziekte? Ik zat zelf te denken aan de volgende dingen per week:
- 1x zwemmen + wat krachtoefeningen en rekdingen
- 1x lopen met een rustige loopgroep
- 1x een loopje van 3 a 5 km.

Ik post het hier even als stok achter de deur voor mezelf :)
Heftig, heeft de dokter daar geen mening over? Gewoon heel rustig beginnen lijkt mij prima, misschien zelfs een beginnerschema gebruiken?? Dus beginnen met hardlopen/wandelen?
The line is a dot to you!
pi_136669586
Ik realiseerde me laatst iets over het cliche dat sportende mensen zich fitter en gezonder voelen..

Vroeger sportte ik vrijwel niet, tegenwoordig loop ik 3-4 keer per week. Kortom, ik lijk de uitgelezen persoon om te beoordelen of dat cliche klopt. Mijn conclusie is dat ik me totaal niet fitter of gezonder voel dan toen ik amper sportte. Ik ben benieuwd, ligt dat nu aan mij of kan dat cliche ook voor jullie de prullenbak in?

(overigens heb ik genoeg andere redenen om wel met plezier te sporten hoor :))
pi_136672976
Vergeleken met een paar jaar geleden:

Als mijn maaltijd noodgedwongen een paar uur wordt uitgesteld, val ik niet meer bijna flauw.

Een trap oplopen kost amper nog moeite, itt de mensen om me heen.

Veel minder vermoeid na slechte nachtrust, zelfs nu ik een jonge dochter heb.

Ik fiets als een gek door de stad zonder moe te worden :P
pi_136673047
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:34 schreef thettes het volgende:
Ik realiseerde me laatst iets over het cliche dat sportende mensen zich fitter en gezonder voelen..

Vroeger sportte ik vrijwel niet, tegenwoordig loop ik 3-4 keer per week. Kortom, ik lijk de uitgelezen persoon om te beoordelen of dat cliche klopt. Mijn conclusie is dat ik me totaal niet fitter of gezonder voel dan toen ik amper sportte. Ik ben benieuwd, ligt dat nu aan mij of kan dat cliche ook voor jullie de prullenbak in?

(overigens heb ik genoeg andere redenen om wel met plezier te sporten hoor :))
Maar ben je objectief? Weet je nog précies hoe je je voelde vroeger? Na een trap oplopen? Na een korte nacht?

Andersom testen is makkelijker: eerst sporten, dan een maand of 3 helemaal niks doen. Gegarandeerd dat je je slechter voelt.
pi_136673859
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:42 schreef kepler het volgende:

[..]

Heftig, heeft de dokter daar geen mening over? Gewoon heel rustig beginnen lijkt mij prima, misschien zelfs een beginnerschema gebruiken?? Dus beginnen met hardlopen/wandelen?
Nee, lyme verloopt nogal verschillend per persoon en kent ook actieve/inactieve periodes. Dus artsen kunnen niet veel meer zeggen dan 'doe wat goed voelt'. Maar mocht het conditie opbouwen niet goed lukken, dan kan ik misschien wel een sportarts om een schema vragen.
Ik heb er voor nu een beginnersschema bij gepakt. Kon kiezen uit drie beginniveaus. Gekozen voor het 2e niveau, schema om een half uur achter elkaar te rennen. Dus vandaag 4x5 minuten gelopen en 1 minuut wandelen tussen door. Richtlijn was: rustig en nog kunnen praten. Heb ik me netjes aan gehouden :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:49:32 #177
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136679513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:34 schreef thettes het volgende:
Ik realiseerde me laatst iets over het cliche dat sportende mensen zich fitter en gezonder voelen..

Vroeger sportte ik vrijwel niet, tegenwoordig loop ik 3-4 keer per week. Kortom, ik lijk de uitgelezen persoon om te beoordelen of dat cliche klopt. Mijn conclusie is dat ik me totaal niet fitter of gezonder voel dan toen ik amper sportte. Ik ben benieuwd, ligt dat nu aan mij of kan dat cliche ook voor jullie de prullenbak in?

(overigens heb ik genoeg andere redenen om wel met plezier te sporten hoor :))
Ik kan alleen maar vergelijken met mensen om me heen, maar daar ben ik wel 1 van de fitste en dat is vaak wel handig :D Enige is dat ik wel meer slaap nodig heb ik als ik flink aan het trainen ben :P
The line is a dot to you!
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:53:55 #178
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136679788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:42 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Nee, lyme verloopt nogal verschillend per persoon en kent ook actieve/inactieve periodes. Dus artsen kunnen niet veel meer zeggen dan 'doe wat goed voelt'. Maar mocht het conditie opbouwen niet goed lukken, dan kan ik misschien wel een sportarts om een schema vragen.
Ik heb er voor nu een beginnersschema bij gepakt. Kon kiezen uit drie beginniveaus. Gekozen voor het 2e niveau, schema om een half uur achter elkaar te rennen. Dus vandaag 4x5 minuten gelopen en 1 minuut wandelen tussen door. Richtlijn was: rustig en nog kunnen praten. Heb ik me netjes aan gehouden :)
Tja, gewoon goed luisteren naar je lichaam. Meer kan ik ook niet zeggen denk ik :D Heb (gelukkig) geen ervaring met vanaf nul beginnen
The line is a dot to you!
pi_136770133
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:06 schreef kepler het volgende:

[..]

Oei, ik had in mn vorige voorbereiding ook last van mn heup... Maar 1x bij de fysio geweest en het was gelijk over! Wat oefeningen mee gekregen die ik kan doen als ik weer last krijg.

Maatje van me heeft ook last van zijn heup en bij hem is het maar de vraag of hij de marathon gaat halen...
Gelukkig met wat oefeningen is het ook weg gegaan :)

Vorige week helaas maar 7 km gelopen, dus dat is een zinloze week geweest. Deze week nog niet het volledige programma kunnen draaien, maar toch weer 50km gedraaid.
  zondag 16 februari 2014 @ 14:42:04 #180
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136770716
Net 29k gelopen, niet de dertig zoals gepland maar zit ook in Noorwegen. Hoogtemeters maken het wel weer goed :P
The line is a dot to you!
  maandag 17 februari 2014 @ 17:48:59 #181
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136819048
Spierpijn nu :')
The line is a dot to you!
pi_136820872
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:48 schreef kepler het volgende:
Spierpijn nu :')
Herstelloopje dan maar?
pi_136833281
Spierpijn is fijn :P

Ik merk wel dat nu spierpijn echt een zeldzaamheid begint te worden, ik het ook echt ga waarderen. Soort van bewijs van echte inspannig :D

Vandaag ook piepklein beetje spierpijn van 10k-wedstrijd gisteren. Zonder diep te gaan 41'36" gelopen en daar ben ik wel blij mee! Was mooi weer en een mooie loop :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:42:45 #184
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136870854
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:47 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Herstelloopje dan maar?
Vandaag wezen snowboarden, maar nog steeds beetje spierpijn :D Blijkbaar iets te diep gegaan in die training (900 hoogtemeters in totaal). Wel een goede marathon training, voor die laatste kms in de marathon :P
Morgen herstel loopje en dan donderdag weer 'normale' training. Mn schema gaat wel een beetje in de war door mn vakantie. Deze week is qua lopen een soort rust weekje.

Zaterdag langlaufen ipv duurloopje :D
The line is a dot to you!
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:48:39 #185
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136871186
Nice.
Heuvellopen= ander spiergebruik = spierpijn. Niet zo gek.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:40:31 #186
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136882871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:48 schreef No-P het volgende:
Nice.
Heuvellopen= ander spiergebruik = spierpijn. Niet zo gek.
Ja, inderdaad :D Laatste rondje ging ik wel stuk, terwijl het tot dan prima ging. Nu hoop ik dat dat punt weer een stukje naar achter is gelegd :P

Wat is jullie duurloop tempo voor de marathon eigenlijk? Ik wil 4.50 in de marathon lopen en de duurtraining gaat in 5.10-5.20
The line is a dot to you!
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:44:42 #187
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136882979
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, inderdaad :D Laatste rondje ging ik wel stuk, terwijl het tot dan prima ging. Nu hoop ik dat dat punt weer een stukje naar achter is gelegd :P

Wat is jullie duurloop tempo voor de marathon eigenlijk? Ik wil 4.50 in de marathon lopen en de duurtraining gaat in 5.10-5.20
Bij mij issie een klein minuutje per km trager dan mijn beoogde marathontempo..
F means you're fucked
pi_136886432
Hallo!

Ik heb de vraag ook in het fitness topic gesteld, maar ik denk dat die hier ook wel past.

Ik had laatst een discussie met een vriend en ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb me opgegeven voor het 5km gedeelte van de Enschede Marathon. Ik had bedacht dat ik daar 3 tot 4 keer in de week voor ga trainen, buiten en binnen, op de loopband in de sportschool. Ik had bedacht dat ik buiten gewoon kan werken aan mijn snelheid, conditie en afstand, en op de loopband wil ik werken aan mijn uithoudingsvermogen en een gelijkmatig tempo houden (dezelfde snelheid rennen). Die vriend vond dat belachelijk, en zei dat ik dat ook wel buiten kan doen, en dat binnen trainen nergens op slaat, want dat komt totaal niet overeen met hoe het er echt aan toe gaat in zo'n race. Ik vind het wel ergens op slaan en ik ga er ook lekker mee door, maar ik ben wel benieuwd naar de meningen hierover :)
Have less, travel more
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:58:26 #189
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136886494
quote:
5s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:55 schreef Chiadora het volgende:
Hallo!

Ik heb de vraag ook in het fitness topic gesteld, maar ik denk dat die hier ook wel past.

Ik had laatst een discussie met een vriend en ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb me opgegeven voor het 5km gedeelte van de Enschede Marathon. Ik had bedacht dat ik daar 3 tot 4 keer in de week voor ga trainen, buiten en binnen, op de loopband in de sportschool. Ik had bedacht dat ik buiten gewoon kan werken aan mijn snelheid, conditie en afstand, en op de loopband wil ik werken aan mijn uithoudingsvermogen en een gelijkmatig tempo houden (dezelfde snelheid rennen). Die vriend vond dat belachelijk, en zei dat ik dat ook wel buiten kan doen, en dat binnen trainen nergens op slaat, want dat komt totaal niet overeen met hoe het er echt aan toe gaat in zo'n race. Ik vind het wel ergens op slaan en ik ga er ook lekker mee door, maar ik ben wel benieuwd naar de meningen hierover :)
Behalve dat binnen lopen vooral erg saai is, is lopen op een loopband echt wel anders dan buiten lopen. Een loopband geeft wat meer mee, en hij draait toch wel door.

Mijn persoonlijke mening: Waarom in hemelsnaam binnen sporten als het ook lekker buiten kan?
F means you're fucked
pi_136886628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:58 schreef YUR het volgende:

[..]

Behalve dat binnen lopen vooral erg saai is, is lopen op een loopband echt wel anders dan buiten lopen. Een loopband geeft wat meer mee, en hij draait toch wel door.

Mijn persoonlijke mening: Waarom in hemelsnaam binnen sporten als het ook lekker buiten kan?
Ik vind buiten sporten heerlijk, maar soms is het te koud, hoewel ik wil altijd kan hardlopen want dan word ik al vrij snel warm, en dat vind ik ook heerlijk om te doen :D en binnen sporten ook, ik vind het heerlijk om naar de sportschool te gaan het is dichtbij, andere sportende mensen motiveren me ook enorm, er lopen mensen rond die advies geven, en ik vind er altijd ene lekkere sfeer hangen :)
Have less, travel more
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:04:41 #191
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136886655
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:03 schreef Chiadora het volgende:

[..]

Ik vind buiten sporten heerlijk, maar soms is het te koud, hoewel ik wil altijd kan hardlopen want dan word ik al vrij snel warm, en dat vind ik ook heerlijk om te doen :D en binnen sporten ook, ik vind het heerlijk om naar de sportschool te gaan het is dichtbij, andere sportende mensen motiveren me ook enorm, er lopen mensen rond die advies geven, en ik vind er altijd ene lekkere sfeer hangen :)
Te koud? Het is lente!

Maar ik ben het helemaal eens met die vriend van je :)
F means you're fucked
pi_136886812
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Te koud? Het is lente!

Maar ik ben het helemaal eens met die vriend van je :)
Moet daar wel bij zeggen dat ik net een week terugkom van 5 maanden Spanje waar het nooit kouder was dan 16 graden, dus dit is voor mij koud :P Ik ben een watje geworden
Have less, travel more
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:11:17 #193
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136886824
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:10 schreef Chiadora het volgende:

[..]

Moet daar wel bij zeggen dat ik net een week terugkom van 5 maanden Spanje waar het nooit kouder was dan 16 graden, dus dit is voor mij koud :P Ik ben een watje geworden
Dan wordt het tijd dat je stopt met je aanstellen en gewoon naar buiten gaat :) Veel succes met je training!
F means you're fucked
pi_136886950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd dat je stopt met je aanstellen en gewoon naar buiten gaat :) Veel succes met je training!
Heb je ook gelijk in! Ik ga morgenochtend buiten lopen :D nieuwe hardloopschoenen gekocht, dus hopelijk rent het ook wat fijner
Have less, travel more
pi_136889896
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Wat is jullie duurloop tempo voor de marathon eigenlijk? Ik wil 4.50 in de marathon lopen en de duurtraining gaat in 5.10-5.20
Ik liep bij mijn marathonvoorbereiding ook ongeveer een halve minuut langzamer dan mijn beoogd marathontempo. Dat is een stuk sneller dan eigenlijk 'zou moeten', maar ik voelde mer er beter bij (en het heeft mij een prima resultaat opgeleverd)
pi_136896721
quote:
5s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:55 schreef Chiadora het volgende:
Hallo!

Ik heb de vraag ook in het fitness topic gesteld, maar ik denk dat die hier ook wel past.

Ik had laatst een discussie met een vriend en ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb me opgegeven voor het 5km gedeelte van de Enschede Marathon. Ik had bedacht dat ik daar 3 tot 4 keer in de week voor ga trainen, buiten en binnen, op de loopband in de sportschool. Ik had bedacht dat ik buiten gewoon kan werken aan mijn snelheid, conditie en afstand, en op de loopband wil ik werken aan mijn uithoudingsvermogen en een gelijkmatig tempo houden (dezelfde snelheid rennen). Die vriend vond dat belachelijk, en zei dat ik dat ook wel buiten kan doen, en dat binnen trainen nergens op slaat, want dat komt totaal niet overeen met hoe het er echt aan toe gaat in zo'n race. Ik vind het wel ergens op slaan en ik ga er ook lekker mee door, maar ik ben wel benieuwd naar de meningen hierover :)
Prima idee. Dat mensen iets hebben tegen hardlopen binnen wil niet zeggen dat het niet goed is. Zeker als je moeite hebt met een gelijkmatig tempo kan ik mij voorstellen dat je met een loopband kan wennen aan één tempo en één hartslag te lopen. Een vriend van mij heeft ook ongeveer hetzelfde als jou gedaan, 3 á 4 keer getraind per week, paar maanden lang, al deed hij een 10km en had hij al wel vrij veel hardloopervaring.

Trainingsschema's zijn heel leuk. En buiten trainen is realistischer dus beter. Maar als jij meer motivatie hebt door ook binnen te trainen, waarom zou je het niet doen? Ik denk dat veel sporters vergeten dat motivatie niet voor iedereen zomaar komt.
pi_136899273
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, inderdaad :D Laatste rondje ging ik wel stuk, terwijl het tot dan prima ging. Nu hoop ik dat dat punt weer een stukje naar achter is gelegd :P

Wat is jullie duurloop tempo voor de marathon eigenlijk? Ik wil 4.50 in de marathon lopen en de duurtraining gaat in 5.10-5.20
Volgens mn trainer is een minuut langzamer ongeveer de bedoeling. Ik kom meestal op een halve minuut uit, anders voelt het niet meer ontspannen en ga ik slenteren.

Gewoon lekker ontspannen lopen zodanig dat je nog kunt ouwehoeren.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:21:13 #198
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136904211
Ik doe dan geen losse marathon, maar als ik hem zou lopen dan zou ik voor 4:05 gaan. Duurlooptempo van mij is tussen 5:40 en 5:20: een stuk langzamer dus. Ik zou hoe dichter bij het doel wel de lange duurloop met tempostukken vullen. Rustige tempo is om niet te zwaar te trainen en tempostukken om wel die hardheid te krijgen en loopefficiëntie op beoogde snelheid. Daarnaast intensieve intervallen.
Een meer gepolariseerde benadering met hoe dichter bij het doel ook meer doelspecifieke tempotraining.

ahh, wat is er met garminconnect.

[ Bericht 4% gewijzigd door No-P op 19-02-2014 21:18:44 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_136910874
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Volgens mn trainer is een minuut langzamer ongeveer de bedoeling. Ik kom meestal op een halve minuut uit, anders voelt het niet meer ontspannen en ga ik slenteren.

Gewoon lekker ontspannen lopen zodanig dat je nog kunt ouwehoeren.
Dat je nog kan ouwehoeren vind ik vrij weinig zeggen. Tijdens de helicon asselronde al ouwehoerend in een voor mij vrij hoog tempo gelopen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:19:22 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136910938
Echt zoveel langzamer :o Ik loop mijn herstel loopjes op 5.50 en dan heb ik echt het gevoel dat ik bijna stil sta. Het tempo wat ik nu loop voelt prima aan tijdens de duurlopen. We zullen het op 13 april zien :D
The line is a dot to you!
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:27:12 #201
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136911338
Meerdere wegen naar Rome. De een volgens Verheul, de ander gepolariseerd, de andere met treshold model. Voor mij werkt gepolariseerd, kan het goed combineren met fietsen en lopen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_136911518
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:18 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Dat je nog kan ouwehoeren vind ik vrij weinig zeggen. Tijdens de helicon asselronde al ouwehoerend in een voor mij vrij hoog tempo gelopen.
Verschilt per persoon, tijdens wedstrijden praat ik niet, daar zijn trainingen voor.

Wedstrijden loop ik om een goede tijd te lopen of om de verzuring te trainen. Een wedstrijd lekker ontspannen in Z2 lopen doe ik eigenlijk nooit.
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:51:16 #203
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136912739
Zolang je een plan hebt, je goed opbouwt en met een doel je trainingen op bepaalde intensiteiten loopt denk ik dat je met redelijk veel verschillende trainingsmethoden tot een acceptabel niveau kan komen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_136916822
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 22:19 schreef kepler het volgende:
Echt zoveel langzamer :o Ik loop mijn herstel loopjes op 5.50 en dan heb ik echt het gevoel dat ik bijna stil sta. Het tempo wat ik nu loop voelt prima aan tijdens de duurlopen. We zullen het op 13 april zien :D
Ik heb hetzelfde hoor. Heb nu onder de 1:30 staan op de HM en wil in september in Berlijn de marathon minstens in 3:20 lopen. Liever sneller. Maar langzamer dan 5:20 trainen vind ik echt onmogelijk. Enige moment dat dat me lukt is als ik in de ochtend heel vroeg ga lopen, maar dan functioneer ik fysiek simpelweg nog niet. Dan kost het me al heel veel moeite om 5:30 te gaan.

Maar ik ga nu een weekje rusten en dan eens proberen om echt VER te lopen, op een 'slakkentempo'. Volgens mij kan dat wel heerlijk ontspannen zijn, zo lang je maar van te voren echt in je hoofd prent dat je niet hard wil. Dus ook niet versnellen als iemand je voorbij komt rennen, of als een mooie vrouw voorbij fietst.
  donderdag 20 februari 2014 @ 09:26:44 #205
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136920166
quote:
0s.gif Op donderdag 20 februari 2014 00:44 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik heb hetzelfde hoor. Heb nu onder de 1:30 staan op de HM en wil in september in Berlijn de marathon minstens in 3:20 lopen. Liever sneller. Maar langzamer dan 5:20 trainen vind ik echt onmogelijk. Enige moment dat dat me lukt is als ik in de ochtend heel vroeg ga lopen, maar dan functioneer ik fysiek simpelweg nog niet. Dan kost het me al heel veel moeite om 5:30 te gaan.

Maar ik ga nu een weekje rusten en dan eens proberen om echt VER te lopen, op een 'slakkentempo'. Volgens mij kan dat wel heerlijk ontspannen zijn, zo lang je maar van te voren echt in je hoofd prent dat je niet hard wil. Dus ook niet versnellen als iemand je voorbij komt rennen, of als een mooie vrouw voorbij fietst.
Dat laatste is wel een probleem :P Ik wil wel een keer een 'zwaar' weekend doen: 20 op vrijdag, 10 marathon tempo op zaterdag en dan zondag 30k op idd een heel langzaam tempo. Dan moet ik op zondag wel langzaam :D
The line is a dot to you!
  vrijdag 21 februari 2014 @ 20:07:26 #206
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136987682
quote:
1s.gif Op donderdag 20 februari 2014 09:26 schreef kepler het volgende:

[..]

Dat laatste is wel een probleem :P Ik wil wel een keer een 'zwaar' weekend doen: 20 op vrijdag, 10 marathon tempo op zaterdag en dan zondag 30k op idd een heel langzaam tempo. Dan moet ik op zondag wel langzaam :D
mooi voornemen Kepler!
tijdens mijn Kepler training heb ik en paar keer B2B training gedaan en voor mijn volgende ultra staat het ook weer op het programma.
Zwaar, maar vooral mentaal gaf het mij een enorme boost, zo van "als ik dit kan, kan ik alles!"
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
pi_137511097
Ook eventjes hier.
Voor de liefhebbers, de Dam tot Dam heeft dit jaar weer een avond editie ivm 30 jarig jubileum


Aan de 30e editie van de Dam tot Damloop kunnen in het weekend van 20 en 21 september 65.000 hardlopers meedoen. Dat is het maximum aantal lopers dat zich vanaf 5 april kan inschrijven voor Nederlands grootste hardloopevenement. Eén van de sfeervolle hoogtepunten van het jubileum is de nieuwe Damloop by night op zaterdagavond. Het evenement groeit hiermee uit tot een tweedaags sportfestijn.
http://www.damloop.nl/201(...)et-damloop-by-night/
  dinsdag 11 maart 2014 @ 15:14:22 #208
236410 MaleDuck
Wees altijd lief voor een eend
pi_137618409
Aangezien er vorig jaar ook een aantal uit deze reeks meeliepen bij de Ekiden, een verkapte 'ik zou best weer een snel team op poten willen zetten'-post:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
&lt;a href="http://allergenenhardloper.wordpress.com/" rel="nofollow" target="_blank"&gt;Hardlopen zonder gluten, melk, ei, pinda...&lt;/a&gt;
pi_137808959
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 20:51 schreef Littlecreep het volgende:

[..]

Mijn PR staat op dit moment op 48.18, maar dat is gelopen tijdens een halve marathon. PR op een officiële 10k is 52:30, maar dat liep ik twee jaar geleden toen ik pas een half jaar begonnen was met hardlopen.

Eigenlijk alles onder 48:18 ben ik tevreden mee, maar liefst zie ik toch een tijd rond de 47:00. Ik loop hem in Reeuwijk, tijdens de Reeuwijkse Plassenloop. Leuk en niet al te druk loopje op lange, rechte wegen. Plus een aardig excuus om mijn ouders in Gouda even op te zoeken.
Dit werd dus een geweldige wedstrijd. Ondanks een lang stuk windkracht vijf tegen, een PR kunnen zetten van 46:07 :) 70ste plaats van de ca. 400 deelnemers :)

Nu even twee weekjes gas terug nemen en dan gaan pieken naar mijn tweede HM :)
  Moderator zondag 16 maart 2014 @ 19:08:57 #210
236264 crew  capricia
pi_137809565
Even een update over mijn knie-probleem: zaterdag de starttorun op m'n oude, minimalistische (4mm drop), schoenen gedaan: geen centje pijn. Ja, moeie voeten, benen en enkels. En wat spierpijn in de kuiten. Ben weer helemaal blij. Was al bang dat ik het hardlopen na 1 les op moest geven.

Ik hou die Saucony's wel, voor van de zomer, als al mijn pezen en gewrichten het hardlopen wat meer gewend zijn. Dan nog maar eens proberen of het wat is.
Maar iedereen heel veel dank voor de adviezen en het meedenken. :)

Heb het probleem trouwens wel even aangekaart bij de fysio waar ik loop voor iets anders: hij gaf aan dat de oorzaak idd heel goed gelegen kan zijn in het feit dat een verandering van enkel-stand direct kan leiden tot andere knie-belasting. Maar aangezien ik toch wel overproneer, heb ik een serie oefeningen meegekregen om m'n enkels te versterken.

[ Bericht 2% gewijzigd door capricia op 16-03-2014 19:17:58 ]
Definitely not CIA
  Moderator zondag 16 maart 2014 @ 23:48:24 #211
236264 crew  capricia
pi_137827534
Ik heb, als beginner, eigenlijk wel commentaar op al die hardloopschema's voor absoluut beginners. Die beginnen met 2 (soms 1) minuten hardlopen, een keer of zes, met twee minuten wandelen tussendoor.
Dat is echt te zwaar voor een absoluut beginner. Het lijkt alsof die schema's opgesteld zijn door hardlopers!
Mijn ervaring: lichamelijk is het 1 minuut kunnen hardlopen heftiger dan de overgang naar 2 (of daarna zelfs 4) minuten. Als absoluut beginner is die eerste/ twee minuten het zwaarste.
Je hartslag zit dan in 2 seconden hardlopen tegen je (vo2)max aan. En dat 6 x 2 minuten volhouden is een extreem zware training.

Helaas lees ik dit soort trainingen vaak.
En al trekt je hart-long-systeem (conditie) dit na twee weken wel, je lijf is een ander verhaal!
ik vind het ook kenmerkend dat er verteld wordt dat er Max 10% per week bij mag! maar dat men er in beginnersschema's er geen problem mee heeft als het per week verdubbeld wordt.
Recept voor blessures?

[ Bericht 5% gewijzigd door capricia op 16-03-2014 23:54:39 ]
Definitely not CIA
pi_137831498
De term beginner is eigenlijk een onzinnige. Sommige beginners lopen bij hun eerste rondje gemakkelijk 25 minuten over vijf kilometer, andere beginners lopen dat niet (of met moeite) uit.

Voor de gemiddelde beginner zijn die schema's echter prima heb ik het idee. Ook is de stap van 1 naar 1.5km (een beginnersstap) natuurlijk wezenlijk anders dan van 10 naar 15km wat betreft fysieke belasting voor je lijf.
pi_137833682
Ik had ook helemaal niks met die beginnersschema's. Op het moment dat ik in mijn ritme zat, was het alweer tijd om te wandelen. Uiteindelijk met tips van het internet en wat hulp van een bevriende fysiotherapeut een schema in elkaar gezet naar de 10km.

Ik denk dat de fout die heel veel mensen maken bij die beginnersschema's (althans, dat zie ik in mijn omgeving veel) is de schema's veel te snel te lopen. Er zit nogal een verschil tussen die ene minuut rustig joggen en meteen een tempo erop leggen van 5:00 min/km.
pi_137865261
Ik ben sinds een tijdje bezig. Gewoon rustig begonnen. Ging niet meteen super, maar had kut schoenen. Toen mooie Asics gekocht. Nu gaat het al een stuk beter, schema's, mhoah. Je voelt toch zelf wel aan wat je aankunt imo.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-03-2014 22:23:47 ]
pi_137868711
Als je de ervaring daarvoor hebt. Dat hebben beginners niet. Soms denken ze van wel maar dat heeft meer met geluk dan wijsheid te maken.
pi_138463426
Goedemorgen!

Ik ben nieuw bij fok en ben gek op hardlopen.. ik loop aardig wat wedstrijdjes.. Maar wil graag sneller en beter worden.. Wie heeft er tips? Mijn kilometers verschillen per keer dat ik ren.. Maar mijn wedstrijden zijn over het algemeen de 10 km ..
  zondag 6 april 2014 @ 11:36:12 #217
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_138563514
Mijn vriendin heeft voor t eerst een 5km loop gedaan. En ze vond het nog leuk ook. Zelf 18:21. Mis nog wat snelheid, maar gaat al wat beter na de 1:36 HM.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  zondag 6 april 2014 @ 13:40:24 #218
219073 pietkanarie
Vreemde vogel
pi_138567068
haha, foutje in de voorbereiding:

http://m.telegraaf.nl/art(...)t-wegens-watertekort
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
pi_138581520
Top 75 geëindigd, geen blessures in de aanloop, alleen laatste twee weken weinig getraind door tentamens. Volgend jaar doen we weer mee, maar dan gaan we beter voorbereiden en trainen en dan wil ik top 25 op de 5km. Deden ongeveer 450/500 man mee.
- Met zuidelijke groet -
  zondag 6 april 2014 @ 19:48:21 #220
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138581743
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:41 schreef De-Hamster het volgende:
Top 75 geëindigd, geen blessures in de aanloop, alleen laatste twee weken weinig getraind door tentamens. Volgend jaar doen we weer mee, maar dan gaan we beter voorbereiden en trainen en dan wil ik top 25 op de 5km. Deden ongeveer 450/500 man mee.
Deze informatie zegt natuurlijk vrij weinig he...
F means you're fucked
pi_138582575
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 19:48 schreef YUR het volgende:

[..]

Deze informatie zegt natuurlijk vrij weinig he...
Wat wil je nog meer horen, in het begin van dit topic heb ik adviezen gevraagd en gekregen. Ik wilde daarom mijn resultaten even posten.
- Met zuidelijke groet -
  zondag 6 april 2014 @ 20:15:34 #222
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_138583020
quote:
0s.gif Op zondag 6 april 2014 20:07 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Wat wil je nog meer horen, in het begin van dit topic heb ik adviezen gevraagd en gekregen. Ik wilde daarom mijn resultaten even posten.
Je klassering is natuurlijk ook flink afhankelijk van andere mensen die meedoen :) Daarom reken ik altijd in tijd. Als ik nu 21 minuten loop, ben ik volgend jaar tevreden als ik sneller ben. Ongeacht of ik nou 20ste of 760ste word
F means you're fucked
pi_138611511
http://www.nu.nl/wetensch(...)echt-gezondheid.html

Ik loop 1u tot 2u5 per week, dat lijkt me zeker ruim voldoende voor mijn lichaam.
  maandag 7 april 2014 @ 15:14:45 #224
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_138612134
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 14:56 schreef daniela_007 het volgende:
http://www.nu.nl/wetensch(...)echt-gezondheid.html

Ik loop 1u tot 2u5 per week, dat lijkt me zeker ruim voldoende voor mijn lichaam.
Conclusie wordt getrokken uit een online enquête. Daarnaast zegt een onderzoeker in de bron dat gematigde lopers een hogere levensduur hebben dan "niet lopers'/"lange afstandslopers" en niet dat lange afstand lopen slecht is.

En alsof je alles precies zo moet doen zodat je een zo lang mogelijk leven hebt. Ik loop omdat ik het leuk vind, en niet voor mijn levensverwachting.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_138626258
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 15:14 schreef No-P het volgende:

[..]

Conclusie wordt getrokken uit een online enquête. Daarnaast zegt een onderzoeker in de bron dat gematigde lopers een hogere levensduur hebben dan "niet lopers'/"lange afstandslopers" en niet dat lange afstand lopen slecht is.

En alsof je alles precies zo moet doen zodat je een zo lang mogelijk leven hebt. Ik loop omdat ik het leuk vind, en niet voor mijn levensverwachting.
Nee hoor, ik loop al 2 jaar 1u tot 2u5 per week en nu las ik die bericht van NU.
  maandag 7 april 2014 @ 20:43:22 #226
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_138626294
quote:
0s.gif Op maandag 7 april 2014 20:42 schreef daniela_007 het volgende:

[..]

Nee hoor, ik loop al 2 jaar 1u tot 2u5 per week en nu las ik die bericht van NU.
Was geen reactie op jou, maar op het artikel ;)
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 23 april 2014 @ 11:11:10 #227
423782 PassThatShit
Just Pass It..
pi_139174838
Is het slecht voor een vijftien jarig lichaam een marathon te lopen ?
Dare to be different.
pi_139175632
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:11 schreef PassThatShit het volgende:
Is het slecht voor een vijftien jarig lichaam een marathon te lopen ?
Ja. Zelfs met jouw geweldige trainingsplannen.

Ik lig lekker op schema voor mijn tweede 10k dit jaar. Lichaam had een opdoffer gehad na wat complicaties bij verwijderen van kiezen, maar gister weer soepele tempotraining erop zitten.

Nu eerst opwerken naar de 10k in Monnickendam als test voor de Halve in Weesp eind juli.
  woensdag 23 april 2014 @ 17:46:08 #229
34586 kepler
No bounce, no play
pi_139186707
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:11 schreef PassThatShit het volgende:
Is het slecht voor een vijftien jarig lichaam een marathon te lopen ?
Ja
The line is a dot to you!
pi_139300104
3'46" / 3'47" / 3'49" / 3'52" / 3'41" = 18'55"

• eerste keer sub-19
• 18 seconden sneller dan pr van 5wk geleden
• 14 maanden na eerste keer sub-20
pi_139308268
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 13:04 schreef knnth het volgende:
3'46" / 3'47" / 3'49" / 3'52" / 3'41" = 18'55"

• eerste keer sub-19
• 18 seconden sneller dan pr van 5wk geleden
• 14 maanden na eerste keer sub-20
Gefeliciteerd, mooi PR!!
Die sub 40 op de 10 moet nu ook gaan lukken of heb je dat inmiddels al gelopen?

Ik liep voor het eerst sinds 10 maanden weer een wedstrijd. Ook 5km en ook net een paar seconden onder de 19 minuten. Conditioneel gezien ging het matig (is ook niet gek, afgelopen maanden hoogstens 2xper week gelopen), maar pijnvrij een wedstrijd kunnen lopen gaf een goed gevoel.
pi_139309148
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 13:04 schreef knnth het volgende:
3'46" / 3'47" / 3'49" / 3'52" / 3'41" = 18'55"

• eerste keer sub-19
• 18 seconden sneller dan pr van 5wk geleden
• 14 maanden na eerste keer sub-20
Ook prima dat je die laatste kilometer nog even het oplopende schema hebt doorbroken!
pi_139314596
Dank! Laatste km is bij mij meestal de snelste en de vierde de langzaamste, ik accepteer het maar :P

Vorige 10k, twee weken geleden, liep ik 40'04" maar dat moet straks met de Royal Ten echt richting de 39'30" dacht ik zo na de wedstrijd van vanochtend ...

Komende zondag het Open EK Barefoot in Tilburg, benieuwd hoe hoog in het klassement ik kom :)
pi_139314608
En:
quote:
14s.gif Op woensdag 23 april 2014 11:11 schreef PassThatShit het volgende:
Is het slecht voor een vijftien jarig lichaam een marathon te lopen ?
Ja.
pi_139316307
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 19:39 schreef knnth het volgende:
Dank! Laatste km is bij mij meestal de snelste en de vierde de langzaamste, ik accepteer het maar :P

Vorige 10k, twee weken geleden, liep ik 40'04" maar dat moet straks met de Royal Ten echt richting de 39'30" dacht ik zo na de wedstrijd van vanochtend ...

Komende zondag het Open EK Barefoot in Tilburg, benieuwd hoe hoog in het klassement ik kom :)
Prima 5km tijd knnth! Gaat lukken onder de 40min met die snelheid in de benen. Die 4 seconden is ook maar net een stukje wind mee/wind tegen...
  zondag 27 april 2014 @ 20:21:26 #236
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_139316351
Mooie tijd knnth ^O^

Mr.B., goed jou ook weer bezig te zien :Y
F means you're fucked
pi_139332136
quote:
0s.gif Op zondag 27 april 2014 20:21 schreef YUR het volgende:
Mooie tijd knnth ^O^

Mr.B., goed jou ook weer bezig te zien :Y
Het was ook goed weer bezig gezien te zijn 8-)
pi_139336307
Gisteren Antwerp Ten Miles gelopen. We moesten door 3 tunnels lopen waarbij de laatste na 13 km het zwaarst is. Want we moesten 1 km omhoog lopen. Toch heb ik mooie eindtijd van 1u15 en 7 seconden gehaald. Ben trots op mezelf! Wie namen ook deel aan 16km in Antwerpen?
pi_140361835
Het is eindelijk gelukt! Op de Royal Ten: 39'56" Het moest van diep komen, but who cares :+

Nu lekker een zomer lang wat baanwedstrijden doen.
pi_140362733
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:53 schreef knnth het volgende:
Het is eindelijk gelukt! Op de Royal Ten: 39'56" Het moest van diep komen, but who cares :+

Nu lekker een zomer lang wat baanwedstrijden doen.
*O* Mooi man, gefeliciteerd!
En nu? Andere afstanden, andere doelen?
pi_140363698
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:53 schreef knnth het volgende:
Het is eindelijk gelukt! Op de Royal Ten: 39'56" Het moest van diep komen, but who cares :+

Nu lekker een zomer lang wat baanwedstrijden doen.
Gefeliciteerd! Een lang gekoesterd doel volgens mij, dus dat is extra mooi. :)

Zo had ik van het najaar voor het eerst een 15k onder het uur, dat was ook echt tijdenlang een 'magisch' doel voor mij, gaf wel een beetje een leegte daarna wat ik dan nu moest gaan proberen te verbeteren. :+

Al is er altijd wel weer een leuke nieuwe uitdaging te bedenken natuurlijk!
Jack does it in real time...
pi_140367707
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:53 schreef knnth het volgende:
Het is eindelijk gelukt! Op de Royal Ten: 39'56" Het moest van diep komen, but who cares :+

Nu lekker een zomer lang wat baanwedstrijden doen.
Gefeliciteerd! ^O^ Beetje vooraan kunnen starten dus? Vind het bij dat soort grotere wedstrijden altijd lastig om bij mijn PR te komen.

Komend weekend tweede georganiseerde loop van het jaar. 10km in Monnickendam gebruiken als testloopje voor de Halve in Weesp eind juni. Na de mislukte halve oktober vorig jaar en de mislukte voorbereiding deze winter is het nu wel eens tijd om wel een aardige tijd in de boeken te zetten op de halve marathon.
pi_140374327
Dank, allen! Ik heb nog geen ideeën voor de komende jaren, wil nog even niet naar de HM. Nu ik nog jong :P ben wil ik nog even genieten van de relatief hoge snelheden. Deze zomer een uitstapje naar de baan, in het najaar 5k en 10k aanscherpen.

Littlecreep: was inderdaad lastig, de businesslopers stonden nog voor de recreanten. Volgend jaar mijn wedstrijdlicentie maar gebruiken om vooraan te starten. Is toch een leuke loop. Wat wordt je doel bij de halve?
pi_140378316
Het principe van business lopers is toch één van de redenen dat ik de wat kleinere loopjes langs ga. Ze zullen ongetwijfeld nodig zijn om zulke wedstrijden in stand te houden, maar het blijft onnodig naar mijn idee om die mensen vooraan te laten starten...

Heb bij de halve nog niet echt een doel. Op een goeie dag denk ik dat ik sub 1:40 nog kan halen, maar realistischer is denk ik om rond de 1:45 te gaan zitten. Zit nog altijd heel erg in de knoei met voeding op dit soort langere afstanden, dus het moet gewoon allemaal even meezitten. Ga me daarna ook weer richten op de 10k en de 5k. Zoals jij ook al zei, nu ik nog jong ben is de snelheid mooi meegenomen ;)
  maandag 26 mei 2014 @ 11:29:08 #245
34586 kepler
No bounce, no play
pi_140379386
quote:
6s.gif Op zondag 25 mei 2014 21:53 schreef knnth het volgende:
Het is eindelijk gelukt! Op de Royal Ten: 39'56" Het moest van diep komen, but who cares :+

Nu lekker een zomer lang wat baanwedstrijden doen.
Gefeliciteerd! Als het niet van diep kwam zou je nog harder gekund hebben :P
The line is a dot to you!
  maandag 26 mei 2014 @ 11:44:01 #246
428319 Treehut362
Brought to you by+TRht+
pi_140379811
Zelf heb ik aardig wat kms gelopen (1998-2008) maar tegenwoordig sta ik op de lopende band van de fitness-club.

🌳♪💻🌳🌳🌲
Peace Love
2c Ondertiteling activeren als deze beschikbaar is. Druk nogmaals op C om de ondertiteling te verbergen.
3. Ambient modern
  donderdag 29 mei 2014 @ 14:23:08 #247
373998 LadyOracle
Protagonist
pi_140506326
Gezien mijn lichaam en hardlopen geen vriendjes wilden worden, doe ik mijn Garmin Forerunner 410 HRM weg, dus inclusief de ANT+ stick, borstband, lader etc. met doosje en alle boekjes erbij.

Is er iemand die interesse heeft? Ik vind aan een 'bekende' via Fok prettiger dan via Marktplaats ivm vele slechte ervaringen daar, dus ik dacht ik probeer het eerst even hier.

DM even als je interesse hebt.

Het gaat dus om deze:
https://buy.garmin.com/nl(...)r-410/prod83274.html

(Opsturen of afhalen in Rotterdam)
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
  dinsdag 3 juni 2014 @ 09:25:59 #248
222262 Gtaboy107
What's the Story..?
pi_140660255
Verkeerd topic.

[ Bericht 92% gewijzigd door Gtaboy107 op 03-06-2014 09:31:24 ]
pi_140703095
Ik drink het afgelopen jaar Isostar (3 scheppen poeder met water).
Na de training / wedstrijd drink ik Aquarius.

Wat drinken jullie altijd vóór de training / wedstrijd? Ik zoek nl een alternatief voor Isostar vóór de wedstrijd / training van minimaal 10 km.
pi_140706371
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 13:04 schreef daniela_007 het volgende:
Ik drink het afgelopen jaar Isostar (3 scheppen poeder met water).
Na de training / wedstrijd drink ik Aquarius.

Wat drinken jullie altijd vóór de training / wedstrijd? Ik zoek nl een alternatief voor Isostar vóór de wedstrijd / training van minimaal 10 km.
Niets, of niets bijzonders eigenlijk. Als het warmer wordt, zorg ik er wel voor dat ik voor de training wedstrijd voldoende vocht (gewoon water dus) binnen heb. Een kopje sterke koffie kan trouwens wel prestatiebevorderend zijn c_/
En na de training of wedstrijd is niets lekkerder dan een biertje...

Er zijn wel andere isotone sportdranken van bijv AA, Gatorade of Aquarius.Ik heb ook wel gehoord van lopers die zelf wat maken met ranja of cola (zonder prik).
Persoonlijk vind ik die sportdranken e.d. voor het grootste deel overbodig.Ik denk dat je pas echt op voeding en vochtinname hoeft te gaan letten bij marathons en bijbehorende trainingen (dwz >25km).
pi_140736289
Voor: water. Na: Chocomel Dark 8-)
pi_140740529
Hier voor ook alleen maar water. Heel soms met een klein scheutje limonade voor de smaak. Bij langere trainingen (boven 15k) neem ik nog een kleine handheld mee met wat water en soms wat winegums mee voor suikers. Nooit zo'n fan geweest van sportdrank.

Na de training ook een sterke voorstander van chocolademelk. Vooral diegene van de Aldi is heerlijk :9
pi_143457988
Ik heb enkele maanden geleden ingeschreven voor een halve marathon in Eindhoven op 12 oktober. Ik heb nog nooit halve marathon gelopen. Ik loop voornamelijk 2x per jaar aan 10 Miles-evenementen. Ik train 1 a 2 keer per week. 's weekends train ik altijd 15 km en door de week 10 km.

Nu wil ik ook meedoen aan Singelloop in Breda op 5 oktober. dat is dus één week voor de halve marathon. Ik twijfel tussen 10 km waarin mijn vrienden aan deelnemen en halve marathon. Ik neem aan dat halve marathon in Breda de ideale voorbereiding is voor Eindhoven? Of is twee halve marathon binnen één week teveel en onverstandig voor iemand die 1 a 2 keer per week traint (ca. 25 km per week)?
pi_143458141
Ik zou de 10 doen, maar dat is ook afhankelijk van hoe lang je al loopt en hoe blessuregevoelig je bent
pi_143546823
Aankomend weekend de vormlopers duo marathon die eigenlijk een halve marathon is. Ik ben benieuwd.
I solemnly swear i'm up to no good
pi_143954973
Ik ga over een paar maanden de halve marathon lopen (voor het eerst), wat raden jullie aan qua eten/drinken onderweg? Is het echt noodzakelijk en hoe vaak/ hoeveel is handig? Is dat trouwens lastig tijdens het lopen? Alle tips zijn welkom!

Ter indicatie: ik kan nu 17km lopen met daarbij 4.47/km, heb hiervoor altijd niks gegeten of gedronken tijdens het rennen, maar volgens mij is het beter?

En laatste vraag, hoeveel uur van tevoren eten jullie voor een grote wedstrijd?
  vrijdag 5 september 2014 @ 15:07:42 #257
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_144203815
Mijn voorbereiding op de Amsterdam Marathon (mijn eerste) gaat lekker soepel. Behoorlijk aanpoten af en toe vooral nu je op de top van het schema komt. Nog blessurevrij en alleen wel af en toe een aardige knauw in mijn weerstand gehad.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
pi_144205641
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 augustus 2014 15:48 schreef Turalyon het volgende:
Ik ga over een paar maanden de halve marathon lopen (voor het eerst), wat raden jullie aan qua eten/drinken onderweg? Is het echt noodzakelijk en hoe vaak/ hoeveel is handig? Is dat trouwens lastig tijdens het lopen? Alle tips zijn welkom!

Ter indicatie: ik kan nu 17km lopen met daarbij 4.47/km, heb hiervoor altijd niks gegeten of gedronken tijdens het rennen, maar volgens mij is het beter?

En laatste vraag, hoeveel uur van tevoren eten jullie voor een grote wedstrijd?

Ik drink nooit tijdens een halve marathon, is ook niet nodig. Tenzij het erg warm is, dan pak ik wel een bekertje bij een verzorgingspost. Eten en drinken tijdens een wedstrijd is pas echt nodig bij afstanden verder dan een halve marathon.
Meestal eet ik nog zo'n 2 uur van tevoren nog wat.
Je loopt nu in een training 17 km in 4.47 min/km? Dan gaat dat helemaal goed komen tijdens je eerste halve. Succes!
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 15:07 schreef Ajaxfan het volgende:
Mijn voorbereiding op de Amsterdam Marathon (mijn eerste) gaat lekker soepel. Behoorlijk aanpoten af en toe vooral nu je op de top van het schema komt. Nog blessurevrij en alleen wel af en toe een aardige knauw in mijn weerstand gehad.
Lekker dat het zo soepel gaat. Heb je nog een richttijd, of geldt het overbekende 'de tijd bij de 1e is niet belangrijk, alleen uitlopen is het doel' ?
  vrijdag 5 september 2014 @ 16:16:54 #259
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_144205955
quote:
14s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:05 schreef Mr.B. het volgende:

[..]

Ik drink nooit tijdens een halve marathon, is ook niet nodig. Tenzij het erg warm is, dan pak ik wel een bekertje bij een verzorgingspost. Eten en drinken tijdens een wedstrijd is pas echt nodig bij afstanden verder dan een halve marathon.
Meestal eet ik nog zo'n 2 uur van tevoren nog wat.
Je loopt nu in een training 17 km in 4.47 min/km? Dan gaat dat helemaal goed komen tijdens je eerste halve. Succes!

[..]

Lekker dat het zo soepel gaat. Heb je nog een richttijd, of geldt het overbekende 'de tijd bij de 1e is niet belangrijk, alleen uitlopen is het doel' ?
Als ik de berekening 2x halve marathontijd + 10 minuten aan zou houden moet ik op 4:10 uit kunnen komen. Streven is gewoon hem een soort van prettig uit te lopen en de tijd boeit mij dan niet echt.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:40:27 #260
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_144218779
quote:
6s.gif Op vrijdag 5 september 2014 16:16 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Als ik de berekening 2x halve marathontijd + 10 minuten aan zou houden moet ik op 4:10 uit kunnen komen. Streven is gewoon hem een soort van prettig uit te lopen en de tijd boeit mij dan niet echt.
nu is het in mijn ervaring wel zo dat deze berekening bij heel veel marathondebutanten niet opgaat omdat de vermoeidheid toch roet in het eten gooit
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  vrijdag 5 september 2014 @ 21:45:33 #261
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_144219032
Ik ga ook niet blind op die tijd weg. Als ik maar redelijk lekker kan lopen vind ik het prima. Puur theoretisch zou ik die tijd moeten kunnen maar verder zal het mij echt niets uitmaken wat ik loop.
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  maandag 22 september 2014 @ 12:38:13 #262
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_144785124
3:19:34 marathon. Plan was eigenlijk er een snelle lange duurloop van te maken en in 3:30 te finishen, maar omdat ik eerste liep kwam de competitie drang in me op en iets sneller door blijven lopen om eerste te finishen.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_144785492
quote:
0s.gif Op vrijdag 5 september 2014 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

nu is het in mijn ervaring wel zo dat deze berekening bij heel veel marathondebutanten niet opgaat omdat de vermoeidheid toch roet in het eten gooit
Klopt denk ik wel. Ik zou dan een hele onder 3:10 moeten kunnen lopen (pace 4:15), maar twee weken terug bij de de 30 van noord vond ik een pace van 4:45 al zwaar genoeg. En dat is dan nog maar 30!
  maandag 29 september 2014 @ 11:47:18 #264
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145013674
Afgelopen week de piek in het schema gehad met 14 - 16 en 35 KM. Tempo een tikkie naar beneden bijschroeven gaat wel gebeuren. ;) Ik weet in ieder geval waar mijn bovenbenen zitten vanmorgen. :'(
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:08:27 #265
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_145582679
quote:
6s.gif Op maandag 29 september 2014 11:47 schreef Ajaxfan het volgende:
Afgelopen week de piek in het schema gehad met 14 - 16 en 35 KM. Tempo een tikkie naar beneden bijschroeven gaat wel gebeuren. ;) Ik weet in ieder geval waar mijn bovenbenen zitten vanmorgen. :'(
Klaar voor zondag? In het andere topic zitten nog wat meer lotgenoten van je :)
F means you're fucked
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:27:09 #266
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145583574
quote:
1s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:08 schreef YUR het volgende:
[..]
Klaar voor zondag? In het andere topic zitten nog wat meer lotgenoten van je :)
Helemaal klaar inderdaad en met een verrassend startnummer. Andere topic? :@
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  woensdag 15 oktober 2014 @ 21:30:03 #268
62687 Ajaxfan
Look out for me
pi_145583719
* Ajax * Arsenal * Barca * Fiorentina * Napoli * Leeds *
  vrijdag 17 oktober 2014 @ 13:45:46 #269
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_145636532
quote:
14s.gif Op woensdag 15 oktober 2014 21:30 schreef Ajaxfan het volgende:

[..]

Ik dank u.
En succes zondag!
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
  FOK!fossiel maandag 8 december 2014 @ 13:28:28 #270
1455 Keroppi
kool kikker
pi_147388721
Hoi allemaal,

Een tijdje terug heb ik nieuwe hardloop schoenen gekocht. Ik ben naar een goede zaak gegaan (Runners World) en heb me na (video)analyse laten adviseren welke schoen het beste was. Okee dat was de allerlelijkste uit de hele winkel, maar we gingen voor de beste schoen. Niet de mooiste.

Nu heb ik er twee keer mee gelopen en merk ik dat bij mijn rechtervoet ik na verloop van tijd het gevoel krijg dat er iets onder mijn voet zit. Alsof je een sok met hele dikke naden hebt die scheef zitten. Als ik weer ga wandelen wordt het minder en als ik de schoen uit doe is het gelijk weg.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Wat ik zelf al had uitgesloten/bedacht:

- Sokken: ik heb 'echte' hardloopsokken maar viel net tussen twee maten in. Maar mijn andere voet is ietsje groter, dus daar zou ik dan eerder last van moeten hebben als de sok te klein is.
- Te grote schoen: Mijn andere voet is ietsje groter, dus heb ik daarvoor een halve maat groter moeten nemen, misschien glij ik een beetje in deze schoen?
- Te strak vast gesnoerd? Omdat deze schoen dus wat groot valt zou het kunnen zijn dat ik 'm iets strakker aansnoer en daardoor de doorbloeding van mijn voet hinder?

Iemand hetzelfde probleem gehad? Iemand een oplossing? Anders ga ik naar de winkel terug :)
Chick on a mission
pi_147428052
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:28 schreef Keroppi het volgende:
Hoi allemaal,

Een tijdje terug heb ik nieuwe hardloop schoenen gekocht. Ik ben naar een goede zaak gegaan (Runners World) en heb me na (video)analyse laten adviseren welke schoen het beste was. Okee dat was de allerlelijkste uit de hele winkel, maar we gingen voor de beste schoen. Niet de mooiste.

Nu heb ik er twee keer mee gelopen en merk ik dat bij mijn rechtervoet ik na verloop van tijd het gevoel krijg dat er iets onder mijn voet zit. Alsof je een sok met hele dikke naden hebt die scheef zitten. Als ik weer ga wandelen wordt het minder en als ik de schoen uit doe is het gelijk weg.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Wat ik zelf al had uitgesloten/bedacht:

- Sokken: ik heb 'echte' hardloopsokken maar viel net tussen twee maten in. Maar mijn andere voet is ietsje groter, dus daar zou ik dan eerder last van moeten hebben als de sok te klein is.
- Te grote schoen: Mijn andere voet is ietsje groter, dus heb ik daarvoor een halve maat groter moeten nemen, misschien glij ik een beetje in deze schoen?
- Te strak vast gesnoerd? Omdat deze schoen dus wat groot valt zou het kunnen zijn dat ik 'm iets strakker aansnoer en daardoor de doorbloeding van mijn voet hinder?

Iemand hetzelfde probleem gehad? Iemand een oplossing? Anders ga ik naar de winkel terug :)
Misschien je zool die opkrult? Anders zou ik het niet weten.
pi_147428250
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 13:28 schreef Keroppi het volgende:
Hoi allemaal,

Een tijdje terug heb ik nieuwe hardloop schoenen gekocht. Ik ben naar een goede zaak gegaan (Runners World) en heb me na (video)analyse laten adviseren welke schoen het beste was. Okee dat was de allerlelijkste uit de hele winkel, maar we gingen voor de beste schoen. Niet de mooiste.

Nu heb ik er twee keer mee gelopen en merk ik dat bij mijn rechtervoet ik na verloop van tijd het gevoel krijg dat er iets onder mijn voet zit. Alsof je een sok met hele dikke naden hebt die scheef zitten. Als ik weer ga wandelen wordt het minder en als ik de schoen uit doe is het gelijk weg.

Wat kan hier de oorzaak van zijn?

Wat ik zelf al had uitgesloten/bedacht:

- Sokken: ik heb 'echte' hardloopsokken maar viel net tussen twee maten in. Maar mijn andere voet is ietsje groter, dus daar zou ik dan eerder last van moeten hebben als de sok te klein is.
De voet waar je last vanhebt is dus iets kleiner, met een relatief (te) grote sok. Kan het de sok zijn die opgefrommeld wordt tijdens het lopen?
  FOK!fossiel dinsdag 9 december 2014 @ 20:55:48 #273
1455 Keroppi
kool kikker
pi_147433698
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 18:13 schreef computergirl het volgende:

[..]

De voet waar je last vanhebt is dus iets kleiner, met een relatief (te) grote sok. Kan het de sok zijn die opgefrommeld wordt tijdens het lopen?
Nee, zo voelt het wel maar dat is niet aan de hand. Zool krult ook niet op. Het is eigenlijk of lokaal je voet 'slaapt'.
Chick on a mission
pi_147433974
Je zou nog kunnen proberen of het helpt om je veters anders te strikken
http://www.justkeeprunning.nl/how-to-veters-strikken/
  FOK!fossiel dinsdag 9 december 2014 @ 21:06:57 #275
1455 Keroppi
kool kikker
pi_147434172
quote:
1s.gif Op dinsdag 9 december 2014 21:02 schreef computergirl het volgende:
Je zou nog kunnen proberen of het helpt om je veters anders te strikken
http://www.justkeeprunning.nl/how-to-veters-strikken/
Superhandige link. Ik heb een vrij hoge wreef, dus misschien zou dit inderdaad het verschil kunnen maken :)
Chick on a mission
pi_147719059
Ik ben net begonnen met hardlopen. Zit in de vijfde week 3x rennen. In de winter wil ik op de loopband rennen en in het voorjaar beginnen met buiten.

Vandaag kreeg ik tijdens het hardlopen een geïrriteerde achillespees. Is dit normaal in het begin?
na de training trok het al snel (uurtje) weg. Is er iets wat ik kan doen om het de volgende keer te voorkomen?

btw: ik loop op aangemeten brooks.
pi_147725668
Bij mij helpt 20 dagen achter elkaar lopen :P

Beter stel je je vraag in dit topic:LIF / [Hardlopen] #930 - Met nasi en jompels

Deze is enigszins verlaten.
pi_147727621
quote:
1s.gif Op donderdag 18 december 2014 23:16 schreef Tarahumara het volgende:
Bij mij helpt 20 dagen achter elkaar lopen :P

Beter stel je je vraag in dit topic:LIF / [Hardlopen] #930 - Met nasi en jompels

Deze is enigszins verlaten.
Thnx :)
pi_153437567
Twee weken geleden had ik 16 km gelopen. Toen ik thuis kwam, voelde ik pijn aan mijn voet. Ik heb toen een week rust gehouden. Na een week voelde ik geen pijn meer aan mijn voet en ging ik weer 10 km lopen. Toen kreeg ik weer pijn aan mijn voet. Ik ben toen naar de dokter geweest en kreeg te horen dat het door de overbelasting kwam. Ik mag wel blijven hardlopen maar wat rustiger doen, korter lopen. Ik heb nu al een aantal dagen pijnloos kunnen stappen. Aanstaande zaterdag heb ik een hardloopwedstrijd en kan kiezen tussen 5, 10 en 15 km. Ik heb de neiging om voor 15 km te kiezen maar ik denk dat ik beter korter afstand moet kiezen. Welke afstand zou ik moeten kiezen: 5 of 10 km? Is 10 km niet te belastend voor mijn voet? Wat is je ervaring met een overbelastende voet?
pi_153437657
je hebt dus alleen pijn bij hardlopen en niet bij wandelen?
Ik zelf zou bij een sluimerende overbelasting blessure voor 5km kiezen, of wedstrijd overslaan en rustig rondje door het park proberen
pi_153447756
quote:
0s.gif Op donderdag 11 juni 2015 13:04 schreef computergirl het volgende:
je hebt dus alleen pijn bij hardlopen en niet bij wandelen?
Ik zelf zou bij een sluimerende overbelasting blessure voor 5km kiezen, of wedstrijd overslaan en rustig rondje door het park proberen
Bij die keren dat ik pijn had na het hardlopen, had ik ook last bij het stappen ofwel wandelen. Dat is nu dus over. Ik denk dat ik inderdaad geen risico neem en dat ik 5 km ga lopen.
  Moderator / Redactie Sport maandag 23 november 2015 @ 15:30:47 #282
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_157763654
SPT / (kracht)oefeningen voor hardlopers

Misschien kunnen jullie nog wat tips geven :)
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')