abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:34:33 #126
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136182881
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 07:56 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

[..]

Dus iedere week proberen .5 km/u omhoog te gaan werkt niet?
Zoek op de bekende sites (staan in de OP) gewoon eens een schema op, daar staan ook verschillende tempo's tussen :)
The line is a dot to you!
pi_136186774
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 07:56 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

[..]

Dus iedere week proberen .5 km/u omhoog te gaan werkt niet?
Nope, trainen doe je altijd rustiger. Bij wedstrijden mag je kotsend over de finish komen.

Zelf loop ik wedstrijden als verzuringstraining. Je kunt niet altijd een pr lopen, dus moet je gericht trainen.
pi_136240893
Zo, eerste wedstrijd sinds 21 september, een 7k. Tempohardheid, wat is dat? :D Toch nog binnen het half uur kunnen finishen (29'11"), maar wel 63 sec langzamer dan PR. Ach, de zon was fijn, het weer kunnen racen was genieten!
pi_136243555
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:30 schreef knnth het volgende:
Zo, eerste wedstrijd sinds 21 september, een 7k. Tempohardheid, wat is dat? :D Toch nog binnen het half uur kunnen finishen (29'11"), maar wel 63 sec langzamer dan PR. Ach, de zon was fijn, het weer kunnen racen was genieten!
Het was heerlijk loopweer inderdaad! Ik ben zelf vandaag zo 'stom' geweest om m'n 15km duurloopje zeker 30 seconden per kilometer te hard te lopen omdat het allemaal weer zo heerlijk aanvoelde.
  zondag 2 februari 2014 @ 22:37:07 #130
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136265888
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:30 schreef knnth het volgende:
Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopen :') Brengt mn weektotaal wel op bijna 70k, dus zit weer goed in mn marathonschema *O*

Wie zijn er nog meer aan het trainen voor de marathon hier?
pi_136272705
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik voor m'n marathondebuut in Berlijn (september). Dus nog niet aan het schema begonnen, maar wel al m'n hardloopintensiteit aan het opschroeven, zodat het schema straks niet rauw op m'n dak valt. Loop nu al een aantal maanden 140-150km per maand.

Het leuke daaraan is dat het echt werkt. M'n 10km PR is van een dikke 43 minuten naar 40 minuten en een paar seconden en in Egmond (HM) liep ik ondanks strand en hinder door de drukte ook al naar 1:32. Eveneens een PR. Komende week in Schoorl, waar het makkelijker loopt, komt misschien sub 1:30 in beeld.

M'n streeftijd voor de hele marathon heb ik dan ook al verlegd van 3:30 naar toch wel zeker 3:20. Dat zit er in, zeker als ik nog wat meer verbeter naarmate ik een schema ga volgen.

Maar jij traint voor een voorjaarsmarathon vermoed ik dan? Rotterdam? Hoeveelste wordt het en wat is je streven?
  maandag 3 februari 2014 @ 01:44:17 #132
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136273225
quote:

[..]

Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopen :') Brengt mn weektotaal wel op bijna 70k, dus zit weer goed in mn marathonschema *O*

Rotterdam en Loch Ness :Y
F means you're fucked
  maandag 3 februari 2014 @ 01:56:28 #133
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136273399
quote:

[..]

sort of, 50M tijdens de Great Naseby Water Race eind augustus
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 3 februari 2014 @ 08:08:07 #134
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136274735
Mogelijk dat ik dit jaar een hele triathlon ga doen en dat wordt mijn eerste marathon. Maar dat ligt er hoe het er voor staat in juni, dan ga ik 2 halve triathons lopen.
Na een wat inactievere periode in de herst/winter ben ik nu de duurloopjes wat aan het opkrikken. Loop nu rond de 25 km op de lange dag.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  maandag 3 februari 2014 @ 10:16:59 #135
421262 Boeffie123
Breakout Run organisatie
pi_136276463
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Boeffie123 op 03-02-2014 10:32:26 ]
pi_136277319
Gisteren weer sinds lange tijd (mei vorig jaar) een halve marathon gelopen: de Groenhovenloop in Gouda. Niet echt als wedstrijd maar om een vriend te hazen naar <1.30. Mijn achillespees hield het goed; eerste km's wel pijntjes, maar na 10km voelde ik niets meer. Mooi constant tempo, lekker weer en uiteindelijk 1.29, dus mijn haaswerk ook nog eens naar behoren gedaan. 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. Nee
2. Niets.
3. Heel vaak, heel intensief.

Dit zijn gewoon niet mijn soort evenementen. Niets ten nadele van mensen die hier wel veel plezier aan beleven, maar ik heb hier helemaal niets mee.
  maandag 3 februari 2014 @ 10:57:23 #137
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136277381
1 Nee, wel survivalruns gedaan. Zal niet mee gaan doen.
2 Niks, ben gestopt met survival. Obstakelruns zie ik als populair aftreksel van survivalruns, zo opgebouwd om een breed publiek aan te trekken. Ik vind het te massaal en te druk op de obstakels.
3 3x per week, daarnaast fiets en zwem ik.
Sei wachsam,
  maandag 3 februari 2014 @ 10:59:13 #138
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136277429
quote:
Beste renners,

Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. Nee, nee
2. Helemaal nix
3. Vaak en intensief
F means you're fucked
pi_136280125
1. Nee en nee.
2. Niets. Vlak asfalt O+
3. 45km/week, 4x/week.
pi_136280386
1. Nee en nee
2. Niks.
3. Veel onverhard in bos en heuvels, in de winter wat meer asfalt. 3 a 4 keer per week.
pi_136292439
1. Nee, nee
2. Als ik veel geld toe krijg.
3. Redelijk wat en redelijk intensief.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:13:50 #142
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136295673
quote:
Beste renners,

Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. nee-nee
2.niets, al geven ze me geld toe dan zou ik nog niet mee doen.
3. tijdens intensieve trainingsperiode tussen de 70-90km per week

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 03-02-2014 21:22:11 ]
  maandag 3 februari 2014 @ 19:17:07 #143
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136295853
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:18 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik voor m'n marathondebuut in Berlijn (september). Dus nog niet aan het schema begonnen, maar wel al m'n hardloopintensiteit aan het opschroeven, zodat het schema straks niet rauw op m'n dak valt. Loop nu al een aantal maanden 140-150km per maand.

Het leuke daaraan is dat het echt werkt. M'n 10km PR is van een dikke 43 minuten naar 40 minuten en een paar seconden en in Egmond (HM) liep ik ondanks strand en hinder door de drukte ook al naar 1:32. Eveneens een PR. Komende week in Schoorl, waar het makkelijker loopt, komt misschien sub 1:30 in beeld.

M'n streeftijd voor de hele marathon heb ik dan ook al verlegd van 3:30 naar toch wel zeker 3:20. Dat zit er in, zeker als ik nog wat meer verbeter naarmate ik een schema ga volgen.

Maar jij traint voor een voorjaarsmarathon vermoed ik dan? Rotterdam? Hoeveelste wordt het en wat is je streven?
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Rotterdam en Loch Ness :Y
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

sort of, 50M tijdens de Great Naseby Water Race eind augustus
Mooie plannen allemaal *O*

Ik train inderdaad ook voor Rotterdam, samen met een paar vrienden. Vorige week nieuw paar schoenen gekocht, alsof ik op lucht loop :P
  maandag 3 februari 2014 @ 19:19:27 #144
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136295969
quote:
Beste renners,

Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1: Nooit gedaan en kleine kans dat ik het ooit ga doen
2: Groepsdruk :P Nee, ik hou het voorlopig bij asfalt en soms een stukje bos
3: Nu ren ik 3-4 keer per week, aardig intensief
  maandag 3 februari 2014 @ 19:19:34 #145
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136295979
hier iemand toevallig ervaring met Altra schoenen?
Ik loop nu op de weg op Brooks Pure Flow, prima schoen maar mijn zoektocht naar een minimalistische schoen met evengoed wat demping en een wijde toe box gaat door, en Altra lijkt op papier aan mijn wensen te voldoen
pi_136299395
quote:

[..]

Jep, Rotterdam hier ook.

Vorige week 65k gedaan, deze week wil ik de 70 aantikken :)
pi_136299566
quote:
1. Nee,nee
2. Niets, ik vind een drempel al verschrikkelijk.
3. Meestal 4x in totaal ongeveer 50km, nu in aanloop naar de marathon ga ik naar 5x per week richting 85-90km.
  maandag 3 februari 2014 @ 20:45:54 #148
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136300513
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:26 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Jep, Rotterdam hier ook.

Vorige week 65k gedaan, deze week wil ik de 70 aantikken :)
Nog een medeloper *O* Wat is je doel ongeveer?

Vorige week zat ik net aan de 70, deze week iets rustiger maar zaterdag wel mn eerste 30+er van deze training op de planning! En ik zit nog twijfelen over een 10k op marathontempo de dag erna :P

Rest van de week ff wennen aan de nieuwe schoenen
  maandag 3 februari 2014 @ 21:38:11 #149
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136303589
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:45 schreef kepler het volgende:
nieuwe schoenen
Welke?
Sei wachsam,
pi_136303617
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:45 schreef kepler het volgende:

[..]

Nog een medeloper *O* Wat is je doel ongeveer?

Vorige week zat ik net aan de 70, deze week iets rustiger maar zaterdag wel mn eerste 30+er van deze training op de planning! En ik zit nog twijfelen over een 10k op marathontempo de dag erna :P

Rest van de week ff wennen aan de nieuwe schoenen
Ik vind het lastig om er iets over te zeggen. Halve marathon kan ik nog op behoorlijk hoge hartslag lopen, maar ik vrees dat dat bij de hele lastig wordt.

Ik ga nog wel een 30K wedstrijd lopen in de voorbereiding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')