abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135004229
Hartslagmeter heeft al een tijd flinke kuren, in plaats van dat ding eens te repareren loop ik nu zonder. Bevalt goed :)

Hopelijk bevalt het nu ook nog nu ik weer naar >35km/week ga ipv het freewheelen dat ik de afgelopen drie maanden heb gedaan :P
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:38:01 #77
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135005161
quote:
5s.gif Op maandag 30 december 2013 10:58 schreef Xilantof het volgende:
Iemand ervaring met dit:
Nieuwe hardloopschoenen gekocht (netjes gepast/geprobeerd in de winkel incl. filmpje hoe ik daarin afwikkel en alles wijst erop dat dat beter gaat dan m'n oude schoenen).
Maar sinds ik m'n nieuwe schoenen heb, heb ik last van (wat lijkt op) slijmbeursontsteking aan m'n heup.
Het kan door m'n schoenen komen, maar kan het komen doordat ik toch een flinke tijd niet getraind heb?
Ik heb precies hetzelfde, geswitched van schoenen maar heeft niet echt geholpen. Een keer naar de fysio plus wat oefeningen hebben veel geholpen!
The line is a dot to you!
  donderdag 2 januari 2014 @ 22:39:36 #78
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135005247
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 19:33 schreef Grumpey het volgende:
Ik doe alles op gevoel en heb al zeker geen telefoon bij me. Het kost wat oefening maar als je je eigen hartslag kan inschatten is dat wel zo fijn.
Inderdaad, zo doe ik het ook. Heb echter wel een GPS horloge gekocht, vooral om het goede tempo te lopen en bij te houden hoeveel ik loop :D
pi_135007898
Ik kan nog niet zo snel en ver maar vind de statistieken achteraf erg interessant. Gebruik t tijdens het lopen nauwelijks
  FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2014 @ 08:51:01 #80
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_135014287
quote:
1s.gif Op donderdag 2 januari 2014 22:38 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik heb precies hetzelfde, geswitched van schoenen maar heeft niet echt geholpen. Een keer naar de fysio plus wat oefeningen hebben veel geholpen!
Ik ben nu van plan even langs de winkel te gaan (hebben ook een podoloog). Kijken wat hij zegt.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_135014524
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 08:51 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik ben nu van plan even langs de winkel te gaan (hebben ook een podoloog). Kijken wat hij zegt.
Kijk ook eens naar je looptechniek. "Goede" schoenen verbloemen vaak een slechte looptechniek, met blessures tot gevolg. Overstappen op minimalistische schoenen kan je helpen om op een correcte manier te gaan lopen. Heeft mij enorm geholpen, loop nu bijna twee jaar Vibram Fivefingers :)
  FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2014 @ 09:20:54 #82
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_135014618
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:13 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Kijk ook eens naar je looptechniek. "Goede" schoenen verbloemen vaak een slechte looptechniek, met blessures tot gevolg. Overstappen op minimalistische schoenen kan je helpen om op een correcte manier te gaan lopen. Heeft mij enorm geholpen, loop nu bijna twee jaar Vibram Fivefingers :)
Ik heb gekke voeten... En heb altijd corrigerende schoenen gehad, nu heb ik stabiliserende én corrigerende schoenen.
Op mijn vorige heb ik blessure vrij gerend op de halve marathon.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_135014837
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:20 schreef Xilantof het volgende:

[..]

Ik heb gekke voeten... En heb altijd corrigerende schoenen gehad, nu heb ik stabiliserende én corrigerende schoenen.
Op mijn vorige heb ik blessure vrij gerend op de halve marathon.
Dat is zou ik ook geschreven kunnen hebben :)

Ging lange tijd goed op "normale" (antipronerende schoenen), maar op een gegeven moment kwam ik niet verder, liep ik telkens tegen blessures aan.

Een andere voordeel ( naast een betere looptechniek) van minimalistische schoenen is dat je voeten er veel sterker van worden. Je voeten worden lui in traditionele schoenen, daarom kost het wel behoorlijk wat tijd (> jaar) om volledig over te stappen. Maar de mens is gebouwd om op blote voeten te lopen :)

Vorig jaar m'n eerste marathon gelopen, op VFF 8-)
  FOK!fotograaf vrijdag 3 januari 2014 @ 10:09:02 #84
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_135015434
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:37 schreef Tarahumara het volgende:

[..]

Dat is zou ik ook geschreven kunnen hebben :)

Ging lange tijd goed op "normale" (antipronerende schoenen), maar op een gegeven moment kwam ik niet verder, liep ik telkens tegen blessures aan.

Een andere voordeel ( naast een betere looptechniek) van minimalistische schoenen is dat je voeten er veel sterker van worden. Je voeten worden lui in traditionele schoenen, daarom kost het wel behoorlijk wat tijd (> jaar) om volledig over te stappen. Maar de mens is gebouwd om op blote voeten te lopen :)

Vorig jaar m'n eerste marathon gelopen, op VFF 8-)
Whehehe :)

Het "klinkt" inderdaad ook wel goed.
Een vriend van me loopt ook fanatiek en fijn op fivefingers. Dus de verhalen ken ik wel.

Eerst maar eens langs de winkel.

Daarna zorgen dat ik dit jaar nog weer een halve marathon kan lopen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  zondag 12 januari 2014 @ 16:58:07 #85
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_135400276
1.36 in Egmond. Zonder training de afgelopen 3 maand. Niet hard gelopen maar wel genoten. Trainingen beginnen weer vanaf volgende week.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_135405206
quote:
1s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 09:37 schreef Tarahumara het volgende:

Een andere voordeel ( naast een betere looptechniek) van minimalistische schoenen is dat je voeten er veel sterker van worden.
Afgelopen week twee haklanders met geen enkel spoor van reactiviteit op VFF's gezien. Het gaat niet vanzelf :D

Gefeliciteerd No-P, een nette tijd voor Egmond, helemaal zonder voorbereiding!
pi_135407021
Hallo, vraagje, ik ga binnenkort voor langere periode naar het buitenland. Ik loop graag hard en houd dan de statistieken bij met applicaties op mijn smartphone. Helaas beschik ik niet over 3g in het buitenland. Daarom ben ik opzoek naar een horloge die dat bij houdt met gps. Heeft iemand van jullie misschien tips wat een goed horloge zou kunnen zijn? Thanks alvast :)
pi_135407176
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:43 schreef Targaryen het volgende:
Hallo, vraagje, ik ga binnenkort voor langere periode naar het buitenland. Ik loop graag hard en houd dan de statistieken bij met applicaties op mijn smartphone. Helaas beschik ik niet over 3g in het buitenland. Daarom ben ik opzoek naar een horloge die dat bij houdt met gps. Heeft iemand van jullie misschien tips wat een goed horloge zou kunnen zijn? Thanks alvast :)
Wat is je budget en wat wil je dat hij allemaal kan. Je hebt van ongeveer 99¤ tot aan 449¤ ongeveer.
pi_135407326
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Wat is je budget en wat wil je dat hij allemaal kan. Je hebt van ongeveer 99¤ tot aan 449¤ ongeveer.
Ik zat te denken aan tot ongeveer ¤200,- ik ben wel benieuwd wat ongeveer goed is wat ik daarvoor kan krijgen. In principe vind ik het belangrijk om mijn tijd en afstand goed bij te houden, alles wat ik daar nog meer bij krijg is bonus. Vooral omdat ik in een nieuw gebied zit zal ik veel nieuwe routes uit moeten proberen voordat ik een fijne heb vind ik die 2 aspecten belangrijk dat die goed zijn.
pi_135411717
Ik ga me hier ook maar eens melden. Sinds kort wat kleding en een paar goede schoenen gekocht en loop nu meestal 2 keer per week een rondje van 5km. Na die 5km is de conditie op, dus er is nog werk aan de winkel.

Ik wil hoofdzakelijk wat kilootjes kwijt raken en kreeg de tip om meet afwisselend te trainen (interval, heuvels etc.). Wat kunnen jullie mij nog meer adviseren?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_135412153
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ga me hier ook maar eens melden. Sinds kort wat kleding en een paar goede schoenen gekocht en loop nu meestal 2 keer per week een rondje van 5km. Na die 5km is de conditie op, dus er is nog werk aan de winkel.

Ik wil hoofdzakelijk wat kilootjes kwijt raken en kreeg de tip om meet afwisselend te trainen (interval, heuvels etc.). Wat kunnen jullie mij nog meer adviseren?
Denk dat je in dit topic meer op je plaats valt. LIF / [Hardlopen] #672 - Zandhappers united
pi_135413305
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Denk dat je in dit topic meer op je plaats valt. LIF / [Hardlopen] #672 - Zandhappers united
Oh :@ waar is dit topic dan voor?
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_135413912
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:22 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Oh :@ waar is dit topic dan voor?
Hier kan het ook wel hoor alleen zitten er hier meet de wat snellere en gevorderdere.
pi_135414432
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

Hier kan het ook wel hoor alleen zitten er hier meet de wat snellere en gevorderdere.
Ah oke thanks ^O^ dan ga ik me naar dat andere topic begeven :W
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_135421404
Ik ga straks weer een rondje van +/- een halfuur doen :)
pi_135488811
quote:
5s.gif Op maandag 30 december 2013 10:58 schreef Xilantof het volgende:
Iemand ervaring met dit:
Nieuwe hardloopschoenen gekocht (netjes gepast/geprobeerd in de winkel incl. filmpje hoe ik daarin afwikkel en alles wijst erop dat dat beter gaat dan m'n oude schoenen).
Maar sinds ik m'n nieuwe schoenen heb, heb ik last van (wat lijkt op) slijmbeursontsteking aan m'n heup.
Het kan door m'n schoenen komen, maar kan het komen doordat ik toch een flinke tijd niet getraind heb?
Hoe weet je dat het lijkt op een slijmbeursontsteking?

Ik heb bijna 3 jaar lang last gehad van mijn heup, waarvan in het begin meerdere doktoren zeiden dat het een slijmbeursontsteking was, en dat bleek het niet te zijn. Sterker nog: nooit iemand heeft mij verteld wat het wel is, en ben langs veeeel doktoren geweest. Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan, maar wel pas na bijna 3 jaar. Ik voel het nu wel nog, maar heel lichtjes, geen pijn meer dus. Dit ter waarschuwing. Ontstekingsremmers tegen een slijmbeursontsteking zijn ook erg sterk, daar ben ik 2x2 weken heel ziek van geweest (ik kreeg ze 2x want na de 1e keer was het niet weg... na de 2e keer ook niet dus).

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:43 schreef Targaryen het volgende:
Voor Runkeeper en Strava heb je geen 3g nodig, van andere apps weet ik het niet zeker. GPS heeft in ieder geval standaard geen internet nodig, alleen de apps bij het inloggen en uploaden, maar dat kan vooraf/achteraf in je huis.
pi_135489597
Ik ben nieuw hier, heb heeeeel lang aan atletiek gedaan (15 jaar), daarna geblesseerd, en nu ben ik weer aan het hardlopen, naast wielrennen. Vroeger heb ik 21:30 gelopen op de 5 en 2:13 op de 800m, maar beiden zijn niet in topvorm op mijn allerbeste dag gelopen. Ik had richting de 20 en 2:05 gekund. Mijn doelen: de 5 onder de 20, de 10 onder de 45, halve marathon kunnen lopen, en in 2015 wil ik op de 800m onder de 2 minuten. Vorig jaar heb ik veel getraind vanaf april, en daardoor met goede conditie de winter in gegaan, daar mijn rust gepakt en nu kan ik doorpakken. Dit jaar wil ik weer veel gaan trainen, en dan in oktober lid worden van een atletiekvereniging zodat ik in één jaar tijd mijn lichaam kan trainen voor de 800m. De snelheid zit er namelijk totaal niet meer in.

Wat ik nu kan lopen: 5km in +-24:00, 10km in +- 52:30.

Mijn trainingsvorm: ik train waar ik zin in heb. Ik ben niet meer gewend aan veel herhalingen en korte rust met interval, wat ik vroeger wel heel erg deed met atletiek en daar werd ik altijd echt goed van, maar dat is lastig qua motivatie in mijn eentje. Dus is het vooral duurlopen en qua interval weinig herhalingen + lange rust. Ik train dit jaar meer voor mijn wielrennen-conditie dan mila-conditie, dus het is voor mij het meeste van belang dat ik over een uur of 5 een keer of 15 diep kan gaan tegen vrienden op heuvels.

Maar voorop staat toch echt waar ik zin in heb. Conditie komt dan vanzelf wel.
  FOK!fotograaf dinsdag 14 januari 2014 @ 21:08:41 #99
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_135495021
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:12 schreef rolklem het volgende:

[..]

Hoe weet je dat het lijkt op een slijmbeursontsteking?

Ik heb bijna 3 jaar lang last gehad van mijn heup, waarvan in het begin meerdere doktoren zeiden dat het een slijmbeursontsteking was, en dat bleek het niet te zijn. Sterker nog: nooit iemand heeft mij verteld wat het wel is, en ben langs veeeel doktoren geweest. Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan, maar wel pas na bijna 3 jaar. Ik voel het nu wel nog, maar heel lichtjes, geen pijn meer dus. Dit ter waarschuwing. Ontstekingsremmers tegen een slijmbeursontsteking zijn ook erg sterk, daar ben ik 2x2 weken heel ziek van geweest (ik kreeg ze 2x want na de 1e keer was het niet weg... na de 2e keer ook niet dus).
Ik pak het eerst op met rust. Nu is het eigenlijk helemaal weg.
Binnenkort langzaamaan opbouwen weer :)
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_135495287
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 19:12 schreef rolklem het volgende:

Voor Runkeeper en Strava heb je geen 3g nodig, van andere apps weet ik het niet zeker. GPS heeft in ieder geval standaard geen internet nodig, alleen de apps bij het inloggen en uploaden, maar dat kan vooraf/achteraf in je huis.
Ik laat mijn smartphone lekker achter, ik red mij prima zonder, alleen het bijhouden van mn rondjes vind ik toch wel prettig :)
pi_135548377
Nog een kort Egmond verslagje van mijn zijde:

Ik had egmond nog nooit gelopen en startte in het trimloopvak. Kortom, op het strand begon ik langzaamaan de businesslopers in te halen, maar dit zorgde voor veel gedoe. Slalommen was onmogelijk, dus ik moest kiezen tussen heel langzaam zand dat droog was of iets minder langzaam zand en natte voeten. Het goed beloopbare stuk werd bezet door de wat rustiger lopende deelnemers. Ik begon te twijfelen of ik volgend jaar wel weer mee moest doen, want op deze manier was het een veredelde training waar ik niet vol gas kon gaan.

(overigens niet bedoeld als verwijt naar de businesslopers)

Maar enmaal in de duinen begon ik opeens te vliegen. Het liep zo ongelooflijk gemakkelijk in vergelijking met dat gedoe in op het strand, dat ik echt in een 'flow' raakte. Ik voelde geen centje pijn en schoof voor mijn gevoel iedereen voorbij. Het laatste klimmetje (bloedduin) was pas het eerste punt waar ik weer pijn en vermoeidheid voelde. Gelukkig stond 200 meter daarna mijn cheering crew langs de kant, waardoor ik nog lekker kon doorzetten en in een PR van 1:32 finishte. Ik heb dan wel anderhalfjaar niet meer een HM gelopen, maar toch kwam het onverwacht. Zeker na het eerste strandgedeelte.

Maar het allerbelangrijkste? Ik heb eigenlijk nog nooit ZO lekker gelopen als het tweede gedeelte. Ik heb nu alweer zin in de HM van Groet uit Schoorl. Lopen is genieten!
pi_135718409
Ik wil met mijn vader over 11 weken meedoen aan een regionaal toernooi. Hij de 10km en ik de 5km. Hij wil hem uitlopen op een redelijke tijd omdat hij nog nooit zoiets heeft meegedaan. Ik voetbal en fitness bij elkaar 4/5 keer per week en ben op het voetbal een van de snellere van het veld. Nu weet ik dat dit korte afstandslopen zijn. In hoeverre is het realistisch om bij een recreanten afdeling binnen 11 weken training een respectabele plaats te behalen. Ik heb de uitslagen van de afgelopen vier jaar bekeken:

1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Snelheid km/u    Afstand    Tijdsduur    Gem. Pos
13    5    23:04    Top 100
13,5    5    22:13    Top 75/80
14    5    21:25    Top 60
14,5    5    20:41    Top 40/45
15    5    20:00    Top 25/30
15,5    5    19:21    Top 20
16    5    18:45    Top 10/15
16,5    5    18:10    Top 10
17    5    17:38    Top 5/6
17,5    5    17:08    Top 3
18    5    16:40    1/2e plaats

Ik wil niet meedoen voor de >100e plek. Hoe hoger hoe beter. Is zoiets realistisch?
Of saté?
pi_135721554
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:38 schreef De-Hamster het volgende:
Ik wil met mijn vader over 11 weken meedoen aan een regionaal toernooi. Hij de 10km en ik de 5km. Hij wil hem uitlopen op een redelijke tijd omdat hij nog nooit zoiets heeft meegedaan. Ik voetbal en fitness bij elkaar 4/5 keer per week en ben op het voetbal een van de snellere van het veld. Nu weet ik dat dit korte afstandslopen zijn. In hoeverre is het realistisch om bij een recreanten afdeling binnen 11 weken training een respectabele plaats te behalen. Ik heb de uitslagen van de afgelopen vier jaar bekeken:
[ code verwijderd ]

Ik wil niet meedoen voor de >100e plek. Hoe hoger hoe beter. Is zoiets realistisch?
Ligt aan de persoon, voor mij zou het niet haalbaar zijn, voor jou misschien wel. Nu vraag ik me af waarom je perse top 100 wil lopen.

Is het niet handiger eerst een aantal weken te gaan lopen en dan te kijken welke tijd er in het vat zit? (om de positie in het deelnemersveld maar even links te laten liggen.)
Trek eens aan mijn vinger?
Een open deur vraagt nu eenmaal om ingeschopt te worden.
pi_135721726
Dat is puur ego, als ik ga nadenken is er geen enkel argument voor te bedenken.
Of saté?
pi_135721955
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:58 schreef De-Hamster het volgende:
Dat is puur ego, als ik ga nadenken is er geen enkel argument voor te bedenken.
Dan zou ik (om je ego te kalmeren) toch een doel nemen waar je meer controle over hebt ;)
pi_135722389
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:03 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Dan zou ik (om je ego te kalmeren) toch een doel nemen waar je meer controle over hebt ;)
Als ik een snelheid ren waar ik de afgelopen jaren mee in de top 100 zou komen en er dit jaar buiten zou vallen dan zij het zo. Dat is dus de vraag, kan ik me in elf weken zo voorbereiden zodat ik daar in de buurt kan komen.
Of saté?
pi_135723178
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:12 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Als ik een snelheid ren waar ik de afgelopen jaren mee in de top 100 zou komen en er dit jaar buiten zou vallen dan zij het zo. Dat is dus de vraag, kan ik me in elf weken zo voorbereiden zodat ik daar in de buurt kan komen.
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2014 15:55 schreef CaLeX het volgende:

[..]

Ligt aan de persoon, voor mij zou het niet haalbaar zijn, voor jou misschien wel.
Of het qua blessure risicovol is laat ik even aan de prof's over. Maar een tijd in de 23 minuut regio zou voor een voetballer wel mogelijk moeten zijn.
  maandag 20 januari 2014 @ 16:34:16 #108
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135723431
Ik zal lekker voor een 5:00/km gaan.
  maandag 20 januari 2014 @ 18:27:08 #109
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135727515
quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 14:38 schreef De-Hamster het volgende:
[ code verwijderd ]

Om eerlijk te zijn, als je echt fanatiek 2-3x per week voetbalt, dan moet onder de <23 makkelijk haalbaar zijn. Ik hoor altijd veel verhalen van voetballers die het heel goed doen op de 5km en 10km, want dat zijn de afstanden die je tijdens een training/wedstrijd ook loopt. Als je verder wil gaan lopen dan gaat het pas 'fout'.

Zeker als je nog 11 weken de tijd hebt om wat lange duurlopen te doen (zeg half uur ofzo) dan moet het zeker lukken :Y

Maar kijk eerst even hoe het voelt om 20min achter elkaar te lopen (op een rustig tempo) :D
pi_135748240
quote:
99s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef CaLeX het volgende:

[..]

[..]

Of het qua blessure risicovol is laat ik even aan de prof's over. Maar een tijd in de 23 minuut regio zou voor een voetballer wel mogelijk moeten zijn.
Over blessures weet ik ook niet het fijne, als iemand mij het een of ander afraad dan hoor ik het wel.

quote:
0s.gif Op maandag 20 januari 2014 16:34 schreef xzaz het volgende:
Ik zal lekker voor een 5:00/km gaan.
Always aim for the moon. Even if you miss you'll land among the stars. Blijf ik een leuke quote vinden en misschien wel van toepassing hierop, Ik wil dus echt minimaal top 100 bereiken. Liefst nog top 50, maar dat zien we over x weken wel.

quote:
2s.gif Op maandag 20 januari 2014 18:27 schreef kepler het volgende:

[..]

Om eerlijk te zijn, als je echt fanatiek 2-3x per week voetbalt, dan moet onder de <23 makkelijk haalbaar zijn. Ik hoor altijd veel verhalen van voetballers die het heel goed doen op de 5km en 10km, want dat zijn de afstanden die je tijdens een training/wedstrijd ook loopt. Als je verder wil gaan lopen dan gaat het pas 'fout'.

Zeker als je nog 11 weken de tijd hebt om wat lange duurlopen te doen (zeg half uur ofzo) dan moet het zeker lukken :Y

Maar kijk eerst even hoe het voelt om 20min achter elkaar te lopen (op een rustig tempo) :D
Ik heb gister eens geprobeerd op de loopband te rennen. Na warming up heb ik 4km op 12,5/13km per uur gerend. De 13 km/u voor 23 minuten moet toch wel haalbaar zijn, daarna maar hopen dat ik snel kan stijgen in mijn snelheid.
Of saté?
  dinsdag 21 januari 2014 @ 08:56:00 #111
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135748808
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:01 schreef De-Hamster het volgende:
Always aim for the moon. Even if you miss you'll land among the stars. Blijf ik een leuke quote vinden en misschien wel van toepassing hierop, Ik wil dus echt minimaal top 100 bereiken. Liefst nog top 50, maar dat zien we over x weken wel.
Your aiming for the Sun, not the moon.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:55:01 #112
34586 kepler
No bounce, no play
pi_135772762
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 08:56 schreef xzaz het volgende:

[..]

Your aiming for the Sun, not the moon.
Als hij veel voetbalt dan is 5km echt niet zo heel moeilijk hoor. Hij heeft nog 11 weken de tijd, dus gewoon rustig een duurloopje per week erbij en misschien nog een tempo-training naast het voetbal. Dan moet <23 prima haalbaar zijn, zeker als hij nu al 4k loopt op 12,5km/u.

Kijk als hij nu <20 wil lopen dan zou ik het misschien met je eens zijn, maar voetballers hebben op de korte afstand gewoon veel snelheid en de conditie voor de 5 is er ook wel :)
pi_135808338
“Bedankt voor je inschrijving voor de De Lage Landen Marathon Eindhoven en veel succes met je voorbereidingen.”

12 oktober dus.

Dat gaat m'n eerste wedstrijd worden :).
pi_135840809
Beginnen met een marathon? :o Hoelang loop je al?
pi_135879862
quote:
2s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 19:55 schreef kepler het volgende:

[..]

Als hij veel voetbalt dan is 5km echt niet zo heel moeilijk hoor. Hij heeft nog 11 weken de tijd, dus gewoon rustig een duurloopje per week erbij en misschien nog een tempo-training naast het voetbal. Dan moet <23 prima haalbaar zijn, zeker als hij nu al 4k loopt op 12,5km/u.

Kijk als hij nu <20 wil lopen dan zou ik het misschien met je eens zijn, maar voetballers hebben op de korte afstand gewoon veel snelheid en de conditie voor de 5 is er ook wel :)
Daarnaast is het voor een gemiddeld fitte man zonder overgewicht (De-Hamster voetbalt veel) tussen de 20 en 30 (hij doet HBO volgens z'n profiel dus dat zal wel kloppen) ook gewoon best haalbaar. Ik hoop niemand voor het hoofd te stoten, maar 23 minuten is voor deze categorie mensen niet extreem snel.

Moet je wel gewoon netjes af en toe gaan lopen. En vooral, niet geblesseerd raken. Juist de eerste tijd hardlopen is precies de periode waarin je allerlei rare kwaaltjes gaat voelen.
  vrijdag 24 januari 2014 @ 07:32:17 #116
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_135881628
Nee idd.lukt wel. Alleen zorgen dat je je niet blesseert.

[ Bericht 58% gewijzigd door No-P op 24-01-2014 07:40:37 ]
Sei wachsam,
pi_135886388
Bedankt allemaal voor jullie reacties, geeft me meer motivatie om er voor te gaan. Ik zal zeker wat tussenresultaten vertellen hier.
Of saté?
pi_136123991
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 januari 2014 11:29 schreef De-Hamster het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties, geeft me meer motivatie om er voor te gaan. Ik zal zeker wat tussenresultaten vertellen hier.
Ik wacht vol belangstelling op een post over je eerste loopje! :)
pi_136125092
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 01:14 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik wacht vol belangstelling op een post over je eerste loopje! :)
Afgelopen maandag heb ik de gemiddelde snelheid van 13km/u 23 minuten volgehouden. Nu ga ik voor de 13,5.
Of saté?
pi_136130279
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:50 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Afgelopen maandag heb ik de gemiddelde snelheid van 13km/u 23 minuten volgehouden. Nu ga ik voor de 13,5.
Dat was je eerste training...? Dan zal ik je alvast vertellen dat je heel snel geblesseerd geraakt.
pi_136130624
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 12:10 schreef rolklem het volgende:

[..]
Dan zal ik je alvast vertellen dat je heel snel geblesseerd geraakt.
Hoeft natuurlijk niet per definitie, maar ik zou inderdaad wel ook wat rustigere trainingen gaan doen. Daar word je net zo goed beter van. Trouwens, je hebt eigenlijk nu al het niveau dat je wilde hebben, dus je hoeft jezelf ook niet de (onzinnige) verplichting op te gaan leggen om elke keer hard te trainen.

En in ieder geval naar je lichaam luisteren. Pijntjes, stijfheid, het is allemaal een indicatie dat je goed je best hebt gedaan en best even een keertje rustiger mag.
pi_136142295
quote:
0s.gif Op donderdag 30 januari 2014 07:50 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Je moet op een training nooit je wedstrijd lopen.

Verder raad ik je aan om eerst een aantal 5k's te lopen, zodat je wat wedstrijdjes in de benen hebt.
  donderdag 30 januari 2014 @ 22:16:45 #123
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136153164
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:19 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Verder raad ik je aan om eerst een aantal 5k's te lopen, zodat je wat wedstrijdjes in de benen hebt.
Wat hij zegt :D

Gewoon rustig aan beginnen en desnoods over 3/4 weekjes al een testwedstrijdje lopen, zo te lezen moet dat geen moeite zijn. Weet je gelijk waar je staat qua tijd/snelheid.
pi_136161005
quote:
2s.gif Op donderdag 30 januari 2014 22:16 schreef kepler het volgende:

[..]

Wat hij zegt :D

Gewoon rustig aan beginnen en desnoods over 3/4 weekjes al een testwedstrijdje lopen, zo te lezen moet dat geen moeite zijn. Weet je gelijk waar je staat qua tijd/snelheid.
quote:
1s.gif Op donderdag 30 januari 2014 18:19 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Dus iedere week proberen .5 km/u omhoog te gaan werkt niet?
Of saté?
pi_136161099
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 januari 2014 07:56 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

[..]

Nee. Je wordt sneller door gerichte intervaltraingen. Maar daarvan kan je er niet te veel doen omdat je anders tussen de trainingen door niet herstelt van je trainingsprikkels (en sterker wordt). De rest loop je relatief rustig. Je loopt eerder het risico dat je in trainingen te snel loopt dan te langzaam.
  vrijdag 31 januari 2014 @ 20:34:33 #126
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136182881
quote:

[..]

[..]

Zoek op de bekende sites (staan in de OP) gewoon eens een schema op, daar staan ook verschillende tempo's tussen :)
pi_136186774
quote:

[..]

[..]

Nope, trainen doe je altijd rustiger. Bij wedstrijden mag je kotsend over de finish komen.

Zelf loop ik wedstrijden als verzuringstraining. Je kunt niet altijd een pr lopen, dus moet je gericht trainen.
pi_136240893
Zo, eerste wedstrijd sinds 21 september, een 7k. Tempohardheid, wat is dat? :D Toch nog binnen het half uur kunnen finishen (29'11"), maar wel 63 sec langzamer dan PR. Ach, de zon was fijn, het weer kunnen racen was genieten!
pi_136243555
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:30 schreef knnth het volgende:
Zo, eerste wedstrijd sinds 21 september, een 7k. Tempohardheid, wat is dat? :D Toch nog binnen het half uur kunnen finishen (29'11"), maar wel 63 sec langzamer dan PR. Ach, de zon was fijn, het weer kunnen racen was genieten!
Het was heerlijk loopweer inderdaad! Ik ben zelf vandaag zo 'stom' geweest om m'n 15km duurloopje zeker 30 seconden per kilometer te hard te lopen omdat het allemaal weer zo heerlijk aanvoelde.
  zondag 2 februari 2014 @ 22:37:07 #130
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136265888
quote:
0s.gif Op zondag 2 februari 2014 15:30 schreef knnth het volgende:
Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopen :') Brengt mn weektotaal wel op bijna 70k, dus zit weer goed in mn marathonschema *O*

Wie zijn er nog meer aan het trainen voor de marathon hier?
pi_136272705
quote:
2s.gif Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik voor m'n marathondebuut in Berlijn (september). Dus nog niet aan het schema begonnen, maar wel al m'n hardloopintensiteit aan het opschroeven, zodat het schema straks niet rauw op m'n dak valt. Loop nu al een aantal maanden 140-150km per maand.

Het leuke daaraan is dat het echt werkt. M'n 10km PR is van een dikke 43 minuten naar 40 minuten en een paar seconden en in Egmond (HM) liep ik ondanks strand en hinder door de drukte ook al naar 1:32. Eveneens een PR. Komende week in Schoorl, waar het makkelijker loopt, komt misschien sub 1:30 in beeld.

M'n streeftijd voor de hele marathon heb ik dan ook al verlegd van 3:30 naar toch wel zeker 3:20. Dat zit er in, zeker als ik nog wat meer verbeter naarmate ik een schema ga volgen.

Maar jij traint voor een voorjaarsmarathon vermoed ik dan? Rotterdam? Hoeveelste wordt het en wat is je streven?
  maandag 3 februari 2014 @ 01:44:17 #132
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136273225
quote:

[..]

Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopen :') Brengt mn weektotaal wel op bijna 70k, dus zit weer goed in mn marathonschema *O*

Rotterdam en Loch Ness :Y
F means you're fucked
  maandag 3 februari 2014 @ 01:56:28 #133
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136273399
quote:

[..]

sort of, 50M tijdens de Great Naseby Water Race eind augustus
'Lopen is geen sport maar een manier van reizen'
'Als ik loop voel ik me beroerd, maar als ik niet loop nog beroerder'
'Once you discover the rewards of pain, you want more pain'
  maandag 3 februari 2014 @ 08:08:07 #134
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136274735
Mogelijk dat ik dit jaar een hele triathlon ga doen en dat wordt mijn eerste marathon. Maar dat ligt er hoe het er voor staat in juni, dan ga ik 2 halve triathons lopen.
Na een wat inactievere periode in de herst/winter ben ik nu de duurloopjes wat aan het opkrikken. Loop nu rond de 25 km op de lange dag.
Sei wachsam,
  maandag 3 februari 2014 @ 10:16:59 #135
421262 Boeffie123
Breakout Run organisatie
pi_136276463
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl

[ Bericht 2% gewijzigd door Boeffie123 op 03-02-2014 10:32:26 ]
pi_136277319
Gisteren weer sinds lange tijd (mei vorig jaar) een halve marathon gelopen: de Groenhovenloop in Gouda. Niet echt als wedstrijd maar om een vriend te hazen naar <1.30. Mijn achillespees hield het goed; eerste km's wel pijntjes, maar na 10km voelde ik niets meer. Mooi constant tempo, lekker weer en uiteindelijk 1.29, dus mijn haaswerk ook nog eens naar behoren gedaan. 8-)

quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,

Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.

Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.

1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)

Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. Nee
2. Niets.
3. Heel vaak, heel intensief.

Dit zijn gewoon niet mijn soort evenementen. Niets ten nadele van mensen die hier wel veel plezier aan beleven, maar ik heb hier helemaal niets mee.
  maandag 3 februari 2014 @ 10:57:23 #137
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136277381
1 Nee, wel survivalruns gedaan. Zal niet mee gaan doen.
2 Niks, ben gestopt met survival. Obstakelruns zie ik als populair aftreksel van survivalruns, zo opgebouwd om een breed publiek aan te trekken. Ik vind het te massaal en te druk op de obstakels.
3 3x per week, daarnaast fiets en zwem ik.
Sei wachsam,
  maandag 3 februari 2014 @ 10:59:13 #138
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136277429
quote:
Beste renners,

Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. Nee, nee
2. Helemaal nix
3. Vaak en intensief
F means you're fucked
pi_136280125
1. Nee en nee.
2. Niets. Vlak asfalt O+
3. 45km/week, 4x/week.
pi_136280386
1. Nee en nee
2. Niks.
3. Veel onverhard in bos en heuvels, in de winter wat meer asfalt. 3 a 4 keer per week.
pi_136292439
1. Nee, nee
2. Als ik veel geld toe krijg.
3. Redelijk wat en redelijk intensief.
  maandag 3 februari 2014 @ 19:13:50 #142
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136295673
quote:
Beste renners,

Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. nee-nee
2.niets, al geven ze me geld toe dan zou ik nog niet mee doen.
3. tijdens intensieve trainingsperiode tussen de 70-90km per week

[ Bericht 0% gewijzigd door rechtsedirecte op 03-02-2014 21:22:11 ]
  maandag 3 februari 2014 @ 19:17:07 #143
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136295853
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:18 schreef thettes het volgende:

[..]

Ik voor m'n marathondebuut in Berlijn (september). Dus nog niet aan het schema begonnen, maar wel al m'n hardloopintensiteit aan het opschroeven, zodat het schema straks niet rauw op m'n dak valt. Loop nu al een aantal maanden 140-150km per maand.

Het leuke daaraan is dat het echt werkt. M'n 10km PR is van een dikke 43 minuten naar 40 minuten en een paar seconden en in Egmond (HM) liep ik ondanks strand en hinder door de drukte ook al naar 1:32. Eveneens een PR. Komende week in Schoorl, waar het makkelijker loopt, komt misschien sub 1:30 in beeld.

M'n streeftijd voor de hele marathon heb ik dan ook al verlegd van 3:30 naar toch wel zeker 3:20. Dat zit er in, zeker als ik nog wat meer verbeter naarmate ik een schema ga volgen.

Maar jij traint voor een voorjaarsmarathon vermoed ik dan? Rotterdam? Hoeveelste wordt het en wat is je streven?
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:44 schreef YUR het volgende:

[..]

Rotterdam en Loch Ness :Y
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 01:56 schreef rechtsedirecte het volgende:

[..]

sort of, 50M tijdens de Great Naseby Water Race eind augustus
Mooie plannen allemaal *O*

Ik train inderdaad ook voor Rotterdam, samen met een paar vrienden. Vorige week nieuw paar schoenen gekocht, alsof ik op lucht loop :P
  maandag 3 februari 2014 @ 19:19:27 #144
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136295969
quote:
Beste renners,

Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1: Nooit gedaan en kleine kans dat ik het ooit ga doen
2: Groepsdruk :P Nee, ik hou het voorlopig bij asfalt en soms een stukje bos
3: Nu ren ik 3-4 keer per week, aardig intensief
  maandag 3 februari 2014 @ 19:19:34 #145
210227 rechtsedirecte
Southern most Fok!ker
pi_136295979
hier iemand toevallig ervaring met Altra schoenen?
Ik loop nu op de weg op Brooks Pure Flow, prima schoen maar mijn zoektocht naar een minimalistische schoen met evengoed wat demping en een wijde toe box gaat door, en Altra lijkt op papier aan mijn wensen te voldoen
pi_136299395
quote:

[..]

Jep, Rotterdam hier ook.

Vorige week 65k gedaan, deze week wil ik de 70 aantikken :)
pi_136299566
quote:
1. Nee,nee
2. Niets, ik vind een drempel al verschrikkelijk.
3. Meestal 4x in totaal ongeveer 50km, nu in aanloop naar de marathon ga ik naar 5x per week richting 85-90km.
  maandag 3 februari 2014 @ 20:45:54 #148
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136300513
quote:
0s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:26 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Jep, Rotterdam hier ook.

Vorige week 65k gedaan, deze week wil ik de 70 aantikken :)
Nog een medeloper *O* Wat is je doel ongeveer?

Vorige week zat ik net aan de 70, deze week iets rustiger maar zaterdag wel mn eerste 30+er van deze training op de planning! En ik zit nog twijfelen over een 10k op marathontempo de dag erna :P

Rest van de week ff wennen aan de nieuwe schoenen
  maandag 3 februari 2014 @ 21:38:11 #149
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136303589
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:45 schreef kepler het volgende:
nieuwe schoenen
Welke?
Sei wachsam,
pi_136303617
quote:
2s.gif Op maandag 3 februari 2014 20:45 schreef kepler het volgende:

[..]

Nog een medeloper *O* Wat is je doel ongeveer?

Vorige week zat ik net aan de 70, deze week iets rustiger maar zaterdag wel mn eerste 30+er van deze training op de planning! En ik zit nog twijfelen over een 10k op marathontempo de dag erna :P

Rest van de week ff wennen aan de nieuwe schoenen
Ik vind het lastig om er iets over te zeggen. Halve marathon kan ik nog op behoorlijk hoge hartslag lopen, maar ik vrees dat dat bij de hele lastig wordt.

Ik ga nog wel een 30K wedstrijd lopen in de voorbereiding.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')