Ik heb precies hetzelfde, geswitched van schoenen maar heeft niet echt geholpen. Een keer naar de fysio plus wat oefeningen hebben veel geholpen!quote:Op maandag 30 december 2013 10:58 schreef Xilantof het volgende:
Iemand ervaring met dit:
Nieuwe hardloopschoenen gekocht (netjes gepast/geprobeerd in de winkel incl. filmpje hoe ik daarin afwikkel en alles wijst erop dat dat beter gaat dan m'n oude schoenen).
Maar sinds ik m'n nieuwe schoenen heb, heb ik last van (wat lijkt op) slijmbeursontsteking aan m'n heup.
Het kan door m'n schoenen komen, maar kan het komen doordat ik toch een flinke tijd niet getraind heb?
Inderdaad, zo doe ik het ook. Heb echter wel een GPS horloge gekocht, vooral om het goede tempo te lopen en bij te houden hoeveel ik loopquote:Op donderdag 2 januari 2014 19:33 schreef Grumpey het volgende:
Ik doe alles op gevoel en heb al zeker geen telefoon bij me. Het kost wat oefening maar als je je eigen hartslag kan inschatten is dat wel zo fijn.
Ik ben nu van plan even langs de winkel te gaan (hebben ook een podoloog). Kijken wat hij zegt.quote:Op donderdag 2 januari 2014 22:38 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik heb precies hetzelfde, geswitched van schoenen maar heeft niet echt geholpen. Een keer naar de fysio plus wat oefeningen hebben veel geholpen!
Kijk ook eens naar je looptechniek. "Goede" schoenen verbloemen vaak een slechte looptechniek, met blessures tot gevolg. Overstappen op minimalistische schoenen kan je helpen om op een correcte manier te gaan lopen. Heeft mij enorm geholpen, loop nu bijna twee jaar Vibram Fivefingersquote:Op vrijdag 3 januari 2014 08:51 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik ben nu van plan even langs de winkel te gaan (hebben ook een podoloog). Kijken wat hij zegt.
Ik heb gekke voeten... En heb altijd corrigerende schoenen gehad, nu heb ik stabiliserende én corrigerende schoenen.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:13 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Kijk ook eens naar je looptechniek. "Goede" schoenen verbloemen vaak een slechte looptechniek, met blessures tot gevolg. Overstappen op minimalistische schoenen kan je helpen om op een correcte manier te gaan lopen. Heeft mij enorm geholpen, loop nu bijna twee jaar Vibram Fivefingers
Dat is zou ik ook geschreven kunnen hebbenquote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:20 schreef Xilantof het volgende:
[..]
Ik heb gekke voeten... En heb altijd corrigerende schoenen gehad, nu heb ik stabiliserende én corrigerende schoenen.
Op mijn vorige heb ik blessure vrij gerend op de halve marathon.
Whehehequote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:37 schreef Tarahumara het volgende:
[..]
Dat is zou ik ook geschreven kunnen hebben![]()
Ging lange tijd goed op "normale" (antipronerende schoenen), maar op een gegeven moment kwam ik niet verder, liep ik telkens tegen blessures aan.
Een andere voordeel ( naast een betere looptechniek) van minimalistische schoenen is dat je voeten er veel sterker van worden. Je voeten worden lui in traditionele schoenen, daarom kost het wel behoorlijk wat tijd (> jaar) om volledig over te stappen. Maar de mens is gebouwd om op blote voeten te lopen![]()
Vorig jaar m'n eerste marathon gelopen, op VFF
Afgelopen week twee haklanders met geen enkel spoor van reactiviteit op VFF's gezien. Het gaat niet vanzelfquote:Op vrijdag 3 januari 2014 09:37 schreef Tarahumara het volgende:
Een andere voordeel ( naast een betere looptechniek) van minimalistische schoenen is dat je voeten er veel sterker van worden.
Wat is je budget en wat wil je dat hij allemaal kan. Je hebt van ongeveer 99¤ tot aan 449¤ ongeveer.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:43 schreef Targaryen het volgende:
Hallo, vraagje, ik ga binnenkort voor langere periode naar het buitenland. Ik loop graag hard en houd dan de statistieken bij met applicaties op mijn smartphone. Helaas beschik ik niet over 3g in het buitenland. Daarom ben ik opzoek naar een horloge die dat bij houdt met gps. Heeft iemand van jullie misschien tips wat een goed horloge zou kunnen zijn? Thanks alvast
Ik zat te denken aan tot ongeveer ¤200,- ik ben wel benieuwd wat ongeveer goed is wat ik daarvoor kan krijgen. In principe vind ik het belangrijk om mijn tijd en afstand goed bij te houden, alles wat ik daar nog meer bij krijg is bonus. Vooral omdat ik in een nieuw gebied zit zal ik veel nieuwe routes uit moeten proberen voordat ik een fijne heb vind ik die 2 aspecten belangrijk dat die goed zijn.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:46 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Wat is je budget en wat wil je dat hij allemaal kan. Je hebt van ongeveer 99¤ tot aan 449¤ ongeveer.
Denk dat je in dit topic meer op je plaats valt. LIF / [Hardlopen] #672 - Zandhappers unitedquote:Op zondag 12 januari 2014 20:59 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ga me hier ook maar eens melden. Sinds kort wat kleding en een paar goede schoenen gekocht en loop nu meestal 2 keer per week een rondje van 5km. Na die 5km is de conditie op, dus er is nog werk aan de winkel.
Ik wil hoofdzakelijk wat kilootjes kwijt raken en kreeg de tip om meet afwisselend te trainen (interval, heuvels etc.). Wat kunnen jullie mij nog meer adviseren?
Ohquote:Op zondag 12 januari 2014 21:04 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Denk dat je in dit topic meer op je plaats valt. LIF / [Hardlopen] #672 - Zandhappers united
Ah oke thanksquote:Op zondag 12 januari 2014 21:30 schreef TheWhiteCowboy het volgende:
[..]
Hier kan het ook wel hoor alleen zitten er hier meet de wat snellere en gevorderdere.
Hoe weet je dat het lijkt op een slijmbeursontsteking?quote:Op maandag 30 december 2013 10:58 schreef Xilantof het volgende:
Iemand ervaring met dit:
Nieuwe hardloopschoenen gekocht (netjes gepast/geprobeerd in de winkel incl. filmpje hoe ik daarin afwikkel en alles wijst erop dat dat beter gaat dan m'n oude schoenen).
Maar sinds ik m'n nieuwe schoenen heb, heb ik last van (wat lijkt op) slijmbeursontsteking aan m'n heup.
Het kan door m'n schoenen komen, maar kan het komen doordat ik toch een flinke tijd niet getraind heb?
Voor Runkeeper en Strava heb je geen 3g nodig, van andere apps weet ik het niet zeker. GPS heeft in ieder geval standaard geen internet nodig, alleen de apps bij het inloggen en uploaden, maar dat kan vooraf/achteraf in je huis.quote:Op zondag 12 januari 2014 19:43 schreef Targaryen het volgende:
Hallo, vraagje, ik ga binnenkort voor langere periode naar het buitenland. Ik loop graag hard en houd dan de statistieken bij met applicaties op mijn smartphone. Helaas beschik ik niet over 3g in het buitenland. Daarom ben ik opzoek naar een horloge die dat bij houdt met gps. Heeft iemand van jullie misschien tips wat een goed horloge zou kunnen zijn? Thanks alvast
Ik pak het eerst op met rust. Nu is het eigenlijk helemaal weg.quote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:12 schreef rolklem het volgende:
[..]
Hoe weet je dat het lijkt op een slijmbeursontsteking?
Ik heb bijna 3 jaar lang last gehad van mijn heup, waarvan in het begin meerdere doktoren zeiden dat het een slijmbeursontsteking was, en dat bleek het niet te zijn. Sterker nog: nooit iemand heeft mij verteld wat het wel is, en ben langs veeeel doktoren geweest. Uiteindelijk is het vanzelf weggegaan, maar wel pas na bijna 3 jaar. Ik voel het nu wel nog, maar heel lichtjes, geen pijn meer dus. Dit ter waarschuwing. Ontstekingsremmers tegen een slijmbeursontsteking zijn ook erg sterk, daar ben ik 2x2 weken heel ziek van geweest (ik kreeg ze 2x want na de 1e keer was het niet weg... na de 2e keer ook niet dus).
Ik laat mijn smartphone lekker achter, ik red mij prima zonder, alleen het bijhouden van mn rondjes vind ik toch wel prettigquote:Op dinsdag 14 januari 2014 19:12 schreef rolklem het volgende:
Voor Runkeeper en Strava heb je geen 3g nodig, van andere apps weet ik het niet zeker. GPS heeft in ieder geval standaard geen internet nodig, alleen de apps bij het inloggen en uploaden, maar dat kan vooraf/achteraf in je huis.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Snelheid km/u Afstand Tijdsduur Gem. Pos 13 5 23:04 Top 100 13,5 5 22:13 Top 75/80 14 5 21:25 Top 60 14,5 5 20:41 Top 40/45 15 5 20:00 Top 25/30 15,5 5 19:21 Top 20 16 5 18:45 Top 10/15 16,5 5 18:10 Top 10 17 5 17:38 Top 5/6 17,5 5 17:08 Top 3 18 5 16:40 1/2e plaats |
Ligt aan de persoon, voor mij zou het niet haalbaar zijn, voor jou misschien wel. Nu vraag ik me af waarom je perse top 100 wil lopen.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:38 schreef De-Hamster het volgende:
Ik wil met mijn vader over 11 weken meedoen aan een regionaal toernooi. Hij de 10km en ik de 5km. Hij wil hem uitlopen op een redelijke tijd omdat hij nog nooit zoiets heeft meegedaan. Ik voetbal en fitness bij elkaar 4/5 keer per week en ben op het voetbal een van de snellere van het veld. Nu weet ik dat dit korte afstandslopen zijn. In hoeverre is het realistisch om bij een recreanten afdeling binnen 11 weken training een respectabele plaats te behalen. Ik heb de uitslagen van de afgelopen vier jaar bekeken:
[ code verwijderd ]
Ik wil niet meedoen voor de >100e plek. Hoe hoger hoe beter. Is zoiets realistisch?
Dan zou ik (om je ego te kalmeren) toch een doel nemen waar je meer controle over hebtquote:Op maandag 20 januari 2014 15:58 schreef De-Hamster het volgende:
Dat is puur ego, als ik ga nadenken is er geen enkel argument voor te bedenken.
Als ik een snelheid ren waar ik de afgelopen jaren mee in de top 100 zou komen en er dit jaar buiten zou vallen dan zij het zo. Dat is dus de vraag, kan ik me in elf weken zo voorbereiden zodat ik daar in de buurt kan komen.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:03 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Dan zou ik (om je ego te kalmeren) toch een doel nemen waar je meer controle over hebt
quote:Op maandag 20 januari 2014 16:12 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Als ik een snelheid ren waar ik de afgelopen jaren mee in de top 100 zou komen en er dit jaar buiten zou vallen dan zij het zo. Dat is dus de vraag, kan ik me in elf weken zo voorbereiden zodat ik daar in de buurt kan komen.
Of het qua blessure risicovol is laat ik even aan de prof's over. Maar een tijd in de 23 minuut regio zou voor een voetballer wel mogelijk moeten zijn.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:55 schreef CaLeX het volgende:
[..]
Ligt aan de persoon, voor mij zou het niet haalbaar zijn, voor jou misschien wel.
Om eerlijk te zijn, als je echt fanatiek 2-3x per week voetbalt, dan moet onder de <23 makkelijk haalbaar zijn. Ik hoor altijd veel verhalen van voetballers die het heel goed doen op de 5km en 10km, want dat zijn de afstanden die je tijdens een training/wedstrijd ook loopt. Als je verder wil gaan lopen dan gaat het pas 'fout'.quote:Op maandag 20 januari 2014 14:38 schreef De-Hamster het volgende:
Ik wil met mijn vader over 11 weken meedoen aan een regionaal toernooi. Hij de 10km en ik de 5km. Hij wil hem uitlopen op een redelijke tijd omdat hij nog nooit zoiets heeft meegedaan. Ik voetbal en fitness bij elkaar 4/5 keer per week en ben op het voetbal een van de snellere van het veld. Nu weet ik dat dit korte afstandslopen zijn. In hoeverre is het realistisch om bij een recreanten afdeling binnen 11 weken training een respectabele plaats te behalen. Ik heb de uitslagen van de afgelopen vier jaar bekeken:
[ code verwijderd ]
Ik wil niet meedoen voor de >100e plek. Hoe hoger hoe beter. Is zoiets realistisch?
Over blessures weet ik ook niet het fijne, als iemand mij het een of ander afraad dan hoor ik het wel.quote:Op maandag 20 januari 2014 16:29 schreef CaLeX het volgende:
[..]
[..]
Of het qua blessure risicovol is laat ik even aan de prof's over. Maar een tijd in de 23 minuut regio zou voor een voetballer wel mogelijk moeten zijn.
Always aim for the moon. Even if you miss you'll land among the stars. Blijf ik een leuke quote vinden en misschien wel van toepassing hierop, Ik wil dus echt minimaal top 100 bereiken. Liefst nog top 50, maar dat zien we over x weken wel.quote:
Ik heb gister eens geprobeerd op de loopband te rennen. Na warming up heb ik 4km op 12,5/13km per uur gerend. De 13 km/u voor 23 minuten moet toch wel haalbaar zijn, daarna maar hopen dat ik snel kan stijgen in mijn snelheid.quote:Op maandag 20 januari 2014 18:27 schreef kepler het volgende:
[..]
Om eerlijk te zijn, als je echt fanatiek 2-3x per week voetbalt, dan moet onder de <23 makkelijk haalbaar zijn. Ik hoor altijd veel verhalen van voetballers die het heel goed doen op de 5km en 10km, want dat zijn de afstanden die je tijdens een training/wedstrijd ook loopt. Als je verder wil gaan lopen dan gaat het pas 'fout'.
Zeker als je nog 11 weken de tijd hebt om wat lange duurlopen te doen (zeg half uur ofzo) dan moet het zeker lukken![]()
Maar kijk eerst even hoe het voelt om 20min achter elkaar te lopen (op een rustig tempo)
Your aiming for the Sun, not the moon.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:01 schreef De-Hamster het volgende:
Always aim for the moon. Even if you miss you'll land among the stars. Blijf ik een leuke quote vinden en misschien wel van toepassing hierop, Ik wil dus echt minimaal top 100 bereiken. Liefst nog top 50, maar dat zien we over x weken wel.
Als hij veel voetbalt dan is 5km echt niet zo heel moeilijk hoor. Hij heeft nog 11 weken de tijd, dus gewoon rustig een duurloopje per week erbij en misschien nog een tempo-training naast het voetbal. Dan moet <23 prima haalbaar zijn, zeker als hij nu al 4k loopt op 12,5km/u.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 08:56 schreef xzaz het volgende:
[..]
Your aiming for the Sun, not the moon.
Daarnaast is het voor een gemiddeld fitte man zonder overgewicht (De-Hamster voetbalt veel) tussen de 20 en 30 (hij doet HBO volgens z'n profiel dus dat zal wel kloppen) ook gewoon best haalbaar. Ik hoop niemand voor het hoofd te stoten, maar 23 minuten is voor deze categorie mensen niet extreem snel.quote:Op dinsdag 21 januari 2014 19:55 schreef kepler het volgende:
[..]
Als hij veel voetbalt dan is 5km echt niet zo heel moeilijk hoor. Hij heeft nog 11 weken de tijd, dus gewoon rustig een duurloopje per week erbij en misschien nog een tempo-training naast het voetbal. Dan moet <23 prima haalbaar zijn, zeker als hij nu al 4k loopt op 12,5km/u.
Kijk als hij nu <20 wil lopen dan zou ik het misschien met je eens zijn, maar voetballers hebben op de korte afstand gewoon veel snelheid en de conditie voor de 5 is er ook wel
Ik wacht vol belangstelling op een post over je eerste loopje!quote:Op vrijdag 24 januari 2014 11:29 schreef De-Hamster het volgende:
Bedankt allemaal voor jullie reacties, geeft me meer motivatie om er voor te gaan. Ik zal zeker wat tussenresultaten vertellen hier.
Afgelopen maandag heb ik de gemiddelde snelheid van 13km/u 23 minuten volgehouden. Nu ga ik voor de 13,5.quote:Op donderdag 30 januari 2014 01:14 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik wacht vol belangstelling op een post over je eerste loopje!
Dat was je eerste training...? Dan zal ik je alvast vertellen dat je heel snel geblesseerd geraakt.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:50 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Afgelopen maandag heb ik de gemiddelde snelheid van 13km/u 23 minuten volgehouden. Nu ga ik voor de 13,5.
Hoeft natuurlijk niet per definitie, maar ik zou inderdaad wel ook wat rustigere trainingen gaan doen. Daar word je net zo goed beter van. Trouwens, je hebt eigenlijk nu al het niveau dat je wilde hebben, dus je hoeft jezelf ook niet de (onzinnige) verplichting op te gaan leggen om elke keer hard te trainen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 12:10 schreef rolklem het volgende:
[..]
Dan zal ik je alvast vertellen dat je heel snel geblesseerd geraakt.
Je moet op een training nooit je wedstrijd lopen.quote:Op donderdag 30 januari 2014 07:50 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
Afgelopen maandag heb ik de gemiddelde snelheid van 13km/u 23 minuten volgehouden. Nu ga ik voor de 13,5.
Wat hij zegtquote:Op donderdag 30 januari 2014 18:19 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je moet op een training nooit je wedstrijd lopen.
Verder raad ik je aan om eerst een aantal 5k's te lopen, zodat je wat wedstrijdjes in de benen hebt.
quote:Op donderdag 30 januari 2014 22:16 schreef kepler het volgende:
[..]
Wat hij zegt
Gewoon rustig aan beginnen en desnoods over 3/4 weekjes al een testwedstrijdje lopen, zo te lezen moet dat geen moeite zijn. Weet je gelijk waar je staat qua tijd/snelheid.
Dus iedere week proberen .5 km/u omhoog te gaan werkt niet?quote:Op donderdag 30 januari 2014 18:19 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Je moet op een training nooit je wedstrijd lopen.
Verder raad ik je aan om eerst een aantal 5k's te lopen, zodat je wat wedstrijdjes in de benen hebt.
Nee. Je wordt sneller door gerichte intervaltraingen. Maar daarvan kan je er niet te veel doen omdat je anders tussen de trainingen door niet herstelt van je trainingsprikkels (en sterker wordt). De rest loop je relatief rustig. Je loopt eerder het risico dat je in trainingen te snel loopt dan te langzaam.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 07:56 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
[..]
Dus iedere week proberen .5 km/u omhoog te gaan werkt niet?
Zoek op de bekende sites (staan in de OP) gewoon eens een schema op, daar staan ook verschillende tempo's tussenquote:Op vrijdag 31 januari 2014 07:56 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
[..]
Nope, trainen doe je altijd rustiger. Bij wedstrijden mag je kotsend over de finish komen.quote:Op vrijdag 31 januari 2014 07:56 schreef De-Hamster het volgende:
[..]
[..]
Het was heerlijk loopweer inderdaad! Ik ben zelf vandaag zo 'stom' geweest om m'n 15km duurloopje zeker 30 seconden per kilometer te hard te lopen omdat het allemaal weer zo heerlijk aanvoelde.quote:Op zondag 2 februari 2014 15:30 schreef knnth het volgende:
Zo, eerste wedstrijd sinds 21 september, een 7k. Tempohardheid, wat is dat?Toch nog binnen het half uur kunnen finishen (29'11"), maar wel 63 sec langzamer dan PR. Ach, de zon was fijn, het weer kunnen racen was genieten!
Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopenquote:Op zondag 2 februari 2014 15:30 schreef knnth het volgende:
Zo, eerste wedstrijd sinds 21 september, een 7k. Tempohardheid, wat is dat?Toch nog binnen het half uur kunnen finishen (29'11"), maar wel 63 sec langzamer dan PR. Ach, de zon was fijn, het weer kunnen racen was genieten!
Ik voor m'n marathondebuut in Berlijn (september). Dus nog niet aan het schema begonnen, maar wel al m'n hardloopintensiteit aan het opschroeven, zodat het schema straks niet rauw op m'n dak valt. Loop nu al een aantal maanden 140-150km per maand.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Wie zijn er nog meer aan het trainen voor de marathon hier?
Rotterdam en Loch Nessquote:Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopenBrengt mn weektotaal wel op bijna 70k, dus zit weer goed in mn marathonschema
sort of, 50M tijdens de Great Naseby Water Race eind augustusquote:Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
1. Neequote:Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,
Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.
Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.
1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
3. Hoe intensief en hoe vaak ren je normaal gesproken?
Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. Nee, neequote:Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,
Ik ben namens de breakout run bezig met een onderzoek, we zijn namelijk heel erg benieuwd in hoeverre 'reguliere' renners het leuk vinden om mee te doen aan zogenaamde obstacle runs.
Voorbeelden van deze obstacle runs zijn bijvoorbeeld de strong man run en de viking run.
Nu hebben wij vorig jaar een succesvolle editie gehad met ongeveer 1400 enthousiaste deelnemers en zijn heel benieuwd hoe jullie hier in het forum tegenover staan.
1. Heb je al ooit meegedaan aan een obstacle run/ ben je dit van plan om ooit te doen?
2. Wat zou jou overhalen om mee te doen aan een obstacle run? (lengte van het parkours, soort obstakels etc.)
Om een indruk te krijgen van de Breakout Run dit jaar hebben we een trailer opgenomen met Peter R. de Vries, die vind je hier:
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
1. nee-neequote:Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
quote:Op maandag 3 februari 2014 01:18 schreef thettes het volgende:
[..]
Ik voor m'n marathondebuut in Berlijn (september). Dus nog niet aan het schema begonnen, maar wel al m'n hardloopintensiteit aan het opschroeven, zodat het schema straks niet rauw op m'n dak valt. Loop nu al een aantal maanden 140-150km per maand.
Het leuke daaraan is dat het echt werkt. M'n 10km PR is van een dikke 43 minuten naar 40 minuten en een paar seconden en in Egmond (HM) liep ik ondanks strand en hinder door de drukte ook al naar 1:32. Eveneens een PR. Komende week in Schoorl, waar het makkelijker loopt, komt misschien sub 1:30 in beeld.
M'n streeftijd voor de hele marathon heb ik dan ook al verlegd van 3:30 naar toch wel zeker 3:20. Dat zit er in, zeker als ik nog wat meer verbeter naarmate ik een schema ga volgen.
Maar jij traint voor een voorjaarsmarathon vermoed ik dan? Rotterdam? Hoeveelste wordt het en wat is je streven?
quote:
Mooie plannen allemaalquote:Op maandag 3 februari 2014 01:56 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
sort of, 50M tijdens de Great Naseby Water Race eind augustus
1: Nooit gedaan en kleine kans dat ik het ooit ga doenquote:Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Beste renners,
Met vriendelijke groet,
Bram | Breakout Run
www.breakoutrun.nl
Jep, Rotterdam hier ook.quote:Op zondag 2 februari 2014 22:37 schreef kepler het volgende:
[..]
Goed bezig! Ik was zo slim om gisterochtend in de regen te gaan lopenBrengt mn weektotaal wel op bijna 70k, dus zit weer goed in mn marathonschema
1. Nee,neequote:Op maandag 3 februari 2014 10:16 schreef Boeffie123 het volgende:
Nog een medeloperquote:Op maandag 3 februari 2014 20:26 schreef spiritusbus het volgende:
[..]
Jep, Rotterdam hier ook.
Vorige week 65k gedaan, deze week wil ik de 70 aantikken
Welke?quote:
Ik vind het lastig om er iets over te zeggen. Halve marathon kan ik nog op behoorlijk hoge hartslag lopen, maar ik vrees dat dat bij de hele lastig wordt.quote:Op maandag 3 februari 2014 20:45 schreef kepler het volgende:
[..]
Nog een medeloperWat is je doel ongeveer?
Vorige week zat ik net aan de 70, deze week iets rustiger maar zaterdag wel mn eerste 30+er van deze training op de planning! En ik zit nog twijfelen over een 10k op marathontempo de dag erna
Rest van de week ff wennen aan de nieuwe schoenen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |