abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 12 januari 2014 @ 18:28:59 #1
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135403872

Dit topic is voor alle hardlopers, van hardlopende beginners tot helden van de RoPaRun. Het maakt niet uit of je nou met Evy loopt, je eigen schema volgt of bij een vereniging loopt: Iedereen is hier welkom! Je kan in dit topic praten over hoe het gaat, welke kleding je wil dragen, hoe zwaar/makkelijk het allemaal gaat..Je kan het zo gek niet verzinnen. Stel ook gerust vragen, we zijn hier om elkaar te helpen :).
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Er zijn 2 hardlooptopics gaande:
[LIF] Topicreeks: Hardlopen voor beginners (heet inmiddels Hardlopen) :
Alles over hardlopen! Kleding, schema's, lappenmandopvang, motivatie, wedstrijdjes..you name it!
[SPT] Topicreeks: Centraal topic voor amateurhardlopers :
Dit topic is voor de hardlopers die geen beginners meer zijn, al aardig wat wedstrijden lopen, flink op de tijden letten maar toch nog amateurs zijn.

Kijk en post gezellig mee in het topic wat voor jou van toepassing is :)
----------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gebruik je Endomondo om je voortgang bij te houden? Meld je dan aan bij het Fok! Endomondo team en laat zien dat Fok!kers ook buiten komen *O* Stuur even een PM/DM naar Lady Oracle als je je hebt aangemeld :)

SPOILER: Schema's
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Diverse links
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Apps voor op telefoons
SPOILER: Wedstrijdtijden voorspellen
SPOILER: Wie loopt er waar en wanneer?
SPOILER: 2014 Challenge
SPOILER: Verlopen Challenges
SPOILER: Formule voor het berekenen van je maximale hartslag
SPOILER: PRs bijhouden
SPOILER: Ten commandments for the runner
SPOILER: Why we run

[ Bericht 0% gewijzigd door SEMTEX op 13-01-2014 20:48:22 ]
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  zondag 12 januari 2014 @ 18:29:16 #2
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135403890
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:26 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Netjes. Mosterd nog gevonden?
Die grap heb je vaker gemaakt :+
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_135403935
Oh, nou ja, hoef ik ook niet over een TT na te denken blijkbaar :')
Ja doei.
pi_135403991
Ik ben kapot, gemiddelde hartslag van 194 over 2 uur :p maar wel tegen de verwachting in onder de twee uur gelopen na blessure leed, verkoudheid, oververmoeidheid en met zware omstandigheden dus daar ben ik wel blij mee! Later uitgebreid verslag..
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
  zondag 12 januari 2014 @ 18:32:17 #5
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135404018
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:31 schreef La_Tramposa het volgende:
Ik ben kapot, gemiddelde hartslag van 194 over 2 uur :p maar wel tegen de verwachting in onder de twee uur gelopen na blessure leed, verkoudheid, oververmoeidheid en met zware omstandigheden dus daar ben ik wel blij mee! Later uitgebreid verslag..
*O* Goed gedaan!
  zondag 12 januari 2014 @ 18:36:45 #6
9342 abraham
[Smart statement Pending]
pi_135404192
quote:
2s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:29 schreef SEMTEX het volgende:

[..]

Die grap heb je vaker gemaakt :+
Was de eerste keer dit jaar dus die kan ook weer afgevinkt. Maar om na al die tijd een nieuwe usernaam te gaan verzinnen en onthouden, nee bedankt.

Tijd voor veel eten. Volgens Runkeeper heeft Egmond me meer dan 2200 Kcal gekost.
If at first you fail, re-define your objective.
pi_135404296
Tsja, iemand moet 't doen!

Net een blokje pure chocolade op. En zo maar aan de goed gevulde groentensoep met vers speltbrood. 1331Kcal verbrand naar het schijnt. Aanvullen die handel!
Ja doei.
pi_135404638
Ik heb vandaag mijn nieuwe schoentjes getest. Omdat ik de grip wou testen en een beetje solidair wou zijn met de mensen in Egmond heb ik overal de meest zware paadjes gelopen. Het mulle zand gepakt waar het kon en zelfs nog 2x de beek overgesprongen. Ook de plassen moesten er aan geloven en werden goed en stevig doorgebanjerd. Heb dus ook weer genoten. Jasje ging nog wel aan trouwens, maar halverwege bond ik die toch maar om mijn middel, was toch best lekker weer zo met het zonnetje! Heb genoten en mijn schoenen gedroegen zich helemaal perfect! Wát een grip hebben die dingen, alleen nog een keer langs de Ijssel proberen als het regent met lekker gladde klei en dergelijke, maar ik denk dat dat zelfs nog redelijk goed gaat. ^O^

http://www.endomondo.com/workouts/285678738/2368823
SPOILER
pi_135404655
1816 kcal hier :p maar ben nog aan het wachten op de pizza bezorger :(
Ik hou van mij van mij van mij en van geen ander, want ik ben verreweg de leukste die ik ken!
pi_135404666
De eerste foto is alweer gespot:

Vlak na de start, toen alles nog leuk en goed was (ik ben de roze).
pi_135404953
quote:
1s.gif Op zondag 12 januari 2014 18:50 schreef hatsaflats het volgende:

[ afbeelding ]

^O^
Hats met bril! O+
pi_135405158
quote:

[ afbeelding ]

Dat is inderdaad lekker rustig, die wedstrijd start.
Met een verbeten grimas en een verborgen glimlach.
pi_135405261
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 19:02 schreef Guard het volgende:

[..]

Dat is inderdaad lekker rustig, die wedstrijd start.
Ideaal! Ik weet wel waar ik volgend jaar weer start!

En Jero: boooeeee bril. Al heb ik m eigenlijk altijd op, en heb ik alleen lenzen in als ik weet dat ik op de foto gezet ga worden of met solliciteren enzo :P
  zondag 12 januari 2014 @ 19:09:04 #14
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_135405457
quote:

[ afbeelding ]

De boulevard *O*
  zondag 12 januari 2014 @ 19:54:10 #15
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_135407540
Egmond dus. Eigenlijk had ik mezelf beloofd niet meer mee te doen met loopjes met dit soort belachelijke aantallen lopers, maar er deden al 5 goede bekenden mee en ook DtD viel me eigenlijk wel mee, dus toch ingeschreven. Ik heb twee maanden gebeden en gesmeekt om windkracht 7 tegenwind, sneeuw en een temperatuur van -8, voor het verhogen van de epicness, maar dat mocht niet baten. Na de zomer is de temperatuur iets afgekoeld, heeft t een paar keer gewaaid, en nu in januari beginnen we langzaam aan de lente. Epicness viel dus iets tegen.

Na de trein en de bus, wat best wel vlotjes ging, in de sporthal op zoek gegaan naar een toilet. Ik was zelf papier vergeten, dus moest voor het echte werk wel aansluiten in de rij binnen. Voor de heren was er 1 toilet (¤0,30), maar ja, a man's got to do what a man's got to do. Dus ik wachten. En wachten. En nog een beetje wachten. En toen was het mijn beurt. En nog maar 10 minuten om om te kleden, schoenen aan doen, jasje aan. En naar het startvak. Kom ik er tijdens het inlopen/heenlopen achter dat ik mijn trainingsbroek nog over mn tight aan heb. :? Gauw terug. Broek in tas, rennen naar startvak. Meute komt in beweging terwijl ik het startvak binnen glip. Endomondo aan en rennen maar!

De vorige twee wedstrijden (Mescherbergloop en Duinentrail) was ik te snel gestart, en dat was me toen erg slecht bevallen. Blijkbaar doe ik het gewoon goed als ik eerst 9 kilometer mag warmlopen. Dus nu rustig aan, km-tijden van 5:25-5:30 aanhouden. Ergens bij km 3 hoor ik uit mijn oorhoek mw. Frsh aanmoedigingen schreeuwen: Go Frsh, Go Frsh! Leuk altijd, om bekenden langs het parcours te hebben.

Door het geintje met de vergeten trainingsbroek ben ik alle vriendjes uit het oog verloren en loop daardoor tussen een paar miljoen onbekenden het strand op. Het strand is zacht, boterzacht, en de supporters op dit eerste stuk hebben de harde stukken ingenomen. Dat is dus ploeteren, glijden, lopers ontwijken, supporters aan de kant sturen, en ondertussen nog een beetje iets doen wat op lopen lijkt. (Zie ook prachtig verhaal van stipjestreep in het vorige topic)
Na een tijdje is het rustiger geworden op het strand en ontstaat er een heel lang lint van lopers die allemaal langs de waterlijn willen lopen. Er is daar nog net 1 a 1,5 meter aan hardachtig zand beschikbaar. Mooi is dat als er een wat recalcitrante golf aankomt, het hele lint aan lopers opzij moet springen en een paar meter door het mulle zand komt te lopen. Dit levert, naast wat extra meters en voor sommigen natte voeten, wat tragere km-tijden op.

Na een kilometer of 7 zandlopen met hindernissen komen we bij de opgang bij Castricum. De opgang is verhard, de supports zijn fijn en ik ben zo boven. Daar even een slokje AA gepikt van de organisatie, en een banaantje, en daarna de afdaling in. Dit stuk van het parcours is onverhard en dat betekent dat iedereen een stapje langzamer gaat lopen die niet van onverharde paden houdt. Via de berm, en hier en daar over een struik of een kuil heen, haal ik hier een hele stapel mensen in. Ook de hoogtemeters leveren me weer wat plaatsen op, waarna we over klinkers verder mogen.

De zon en de wind staan dit hele stuk door het duin in de rug, en het is gewoon warm. Ik loop heerlijk dit stuk. Met voornamelijk klinkers, en zo nu en dan via de berm, als ondergrond duiken de km-tijden naar beneden en loop ik op mijn gemakje. In de verte zie ik mw. Frsh met haar ouders staan, dus ik doe even een korte afslag over het gras, geef een high-five, en loop weer verder.

Km 19. Hier komt de Bloedweg aan. Na een heel lang stuk rechtdoor en vlak is het hier linksaf en vrij steil omhoog. Ik merk dat ik hier vrij simpel omhoog kom, ondanks dat dit de Balijbrug van Egmond is. Het pad is wel vrij smal voor de hoeveelheid lopers, dus ook hier zorgt de berm voor loopruimte. Aan het gehijg om me heen te horen, moet dit wel een zwaar stuk zijn, maar ik ben voor ik het weet boven :P en kan aan de vals-plat-naar-beneden-afdaling naar Egmond beginnen. Met nog 1000 meter onder de boog door, en we zijn er bijna! Egmond heeft nog wel 1 geintje in petto voor we bij de Boulevard zijn, en dat is het stukje weg om de vuurtoren heen. Hoogtemeters!
Voor de laatste 300 meter heb ik nog een klein beetje energie over voor een soort van eindsprintje, en kom binnen in 1:49:50. Mooi onder de 1:50 gebleven! *O*

Gauw terug naar de sporthal, en onderweg nog uitgekeken naar Quoi, TheWhiteCowboy, Daywalker of LaTramposa maar heb geen van allen herkend. Geen Fok!meet deze keer voor mij. Snel omkleden en toen naar de bus. Waar echt een rij stond van een paar honderd meter. Dat was dus de reden dat ik niet meer aan loopjes van dit formaat wilde meedoen... En toen we daarna bij station Heiloo aankwamen zagen we de trein wegrijden, waardoor een half uurtje wachten zorgde voor een goed gesprek met de plaatselijke zwerver. Vrolijke vent, maar hardlopen op die afgetrapte pantoffels gaat waarschijnlijk niet meer lukken. Kan ook aan de drank liggen. 8)7

Al met al een hele mooie dag, voor een heel mooi loopje, met een hele mooie eindtijd, maar zonder epicness. En die bussen... :{
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_135407654
Top prestatie! Maar kan me de 'deceptie' wel wat voorstellen Frsh! Goed gelopen wel! :Y
Ja doei.
  zondag 12 januari 2014 @ 19:59:36 #17
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_135407786
Mooi verslag Frsh ^O^ én een mooie tijd!
pi_135408125
Dat klinkt echt té easypeasy!
pi_135408130
Leuk verslag Fresh, en wat een mooie tijd! Eerste keer onder de 1:50??
  zondag 12 januari 2014 @ 20:10:09 #20
387431 Frsh
Het is niet koud, het is frsh
pi_135408272
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:07 schreef Levitas het volgende:
Leuk verslag Fresh, en wat een mooie tijd! Eerste keer onder de 1:50??
Vooroeverloop was ook onder de 1:50, en tot nog toe mijn PR op de HM. Maar heb wel het idee dat ik sneller geworden ben, dus ik moet deze zomer maar eens kijken of ik ergens aan een nieuw PR kan komen.

quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:07 schreef hatsaflats het volgende:
Dat klinkt echt té easypeasy!
Ja, sorry. ;)
Guard: een geel neon jack, gedragen door een bebaarde man, zou wel eens Frsh kunnen zijn...
[b]Op zondag 10 augustus 2014 16:04 schreef Murmeli het volgende:[/b] Frsh is in ieder geval mijn held van de dag :)
pi_135408298
Goed gedaan mensen!
pi_135408319
Respect voor alle Egmond lopers die ondanks mul zand en tegenslagen gewoon goed gelopen hebben.

Enne...Hats met bril is niks mis mee hoor! (Maar als vrouw van een opticien die zelf weigert lenzen te dragen ben ik misschien wat bevooroordeeld. ;) )
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
pi_135408333
Egmond 21,1 km filelopen was mijn idee. Mooie omgeving maar omdat je ook druk bezig bent met andere mensen te ontwijken ontgaat je dat helaas voor een groot deel. O ja 1:57,50 overigens een nieuw pr op de halve.

http://connect.garmin.com/activity/428893407
  Moderator zondag 12 januari 2014 @ 20:11:40 #24
155227 crew  Guppy
dus
pi_135408364
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:10 schreef Nanook24 het volgende:
Respect voor alle Egmond lopers die ondanks mul zand en tegenslagen gewoon goed gelopen hebben.

Enne...Hats met bril is niks mis mee hoor! (Maar als vrouw van een opticien die zelf weigert lenzen te dragen ben ik misschien wat bevooroordeeld. ;) )
Ik O+ mijn brillen! Dat gedoe met lenzen!

En Hats, jij kan m ook prima hebben ^O^
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_135408683
Ik heb mijn meneer na de sportbrillen op sterkte discussie gisteren ook opdracht gegeven om voor mij een oogje in het zeil te houden in de winkel (Eyewish) voor als er een keer een leuke voorbij komt.

Hij zegt dat hij denkt nog een mooie Polaroid te hebben. Van de week maar eens kijken.
"De loper kent slechts één leven; gelukkig dat we geen sprinters zijn, dan was het gauw over!" - Jan Knippenberg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')