abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_136673859
quote:
2s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:42 schreef kepler het volgende:

[..]

Heftig, heeft de dokter daar geen mening over? Gewoon heel rustig beginnen lijkt mij prima, misschien zelfs een beginnerschema gebruiken?? Dus beginnen met hardlopen/wandelen?
Nee, lyme verloopt nogal verschillend per persoon en kent ook actieve/inactieve periodes. Dus artsen kunnen niet veel meer zeggen dan 'doe wat goed voelt'. Maar mocht het conditie opbouwen niet goed lukken, dan kan ik misschien wel een sportarts om een schema vragen.
Ik heb er voor nu een beginnersschema bij gepakt. Kon kiezen uit drie beginniveaus. Gekozen voor het 2e niveau, schema om een half uur achter elkaar te rennen. Dus vandaag 4x5 minuten gelopen en 1 minuut wandelen tussen door. Richtlijn was: rustig en nog kunnen praten. Heb ik me netjes aan gehouden :)
I believe i can fly!
I believe i can touch the sky!
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:49:32 #177
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136679513
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 16:34 schreef thettes het volgende:
Ik realiseerde me laatst iets over het cliche dat sportende mensen zich fitter en gezonder voelen..

Vroeger sportte ik vrijwel niet, tegenwoordig loop ik 3-4 keer per week. Kortom, ik lijk de uitgelezen persoon om te beoordelen of dat cliche klopt. Mijn conclusie is dat ik me totaal niet fitter of gezonder voel dan toen ik amper sportte. Ik ben benieuwd, ligt dat nu aan mij of kan dat cliche ook voor jullie de prullenbak in?

(overigens heb ik genoeg andere redenen om wel met plezier te sporten hoor :))
Ik kan alleen maar vergelijken met mensen om me heen, maar daar ben ik wel 1 van de fitste en dat is vaak wel handig :D Enige is dat ik wel meer slaap nodig heb ik als ik flink aan het trainen ben :P
The line is a dot to you!
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:53:55 #178
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136679788
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 18:42 schreef pietkanarie het volgende:

[..]

Nee, lyme verloopt nogal verschillend per persoon en kent ook actieve/inactieve periodes. Dus artsen kunnen niet veel meer zeggen dan 'doe wat goed voelt'. Maar mocht het conditie opbouwen niet goed lukken, dan kan ik misschien wel een sportarts om een schema vragen.
Ik heb er voor nu een beginnersschema bij gepakt. Kon kiezen uit drie beginniveaus. Gekozen voor het 2e niveau, schema om een half uur achter elkaar te rennen. Dus vandaag 4x5 minuten gelopen en 1 minuut wandelen tussen door. Richtlijn was: rustig en nog kunnen praten. Heb ik me netjes aan gehouden :)
Tja, gewoon goed luisteren naar je lichaam. Meer kan ik ook niet zeggen denk ik :D Heb (gelukkig) geen ervaring met vanaf nul beginnen
pi_136770133
quote:
1s.gif Op donderdag 6 februari 2014 23:06 schreef kepler het volgende:

[..]

Oei, ik had in mn vorige voorbereiding ook last van mn heup... Maar 1x bij de fysio geweest en het was gelijk over! Wat oefeningen mee gekregen die ik kan doen als ik weer last krijg.

Maatje van me heeft ook last van zijn heup en bij hem is het maar de vraag of hij de marathon gaat halen...
Gelukkig met wat oefeningen is het ook weg gegaan :)

Vorige week helaas maar 7 km gelopen, dus dat is een zinloze week geweest. Deze week nog niet het volledige programma kunnen draaien, maar toch weer 50km gedraaid.
  zondag 16 februari 2014 @ 14:42:04 #180
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136770716
Net 29k gelopen, niet de dertig zoals gepland maar zit ook in Noorwegen. Hoogtemeters maken het wel weer goed :P
  maandag 17 februari 2014 @ 17:48:59 #181
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136819048
Spierpijn nu :')
pi_136820872
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 17:48 schreef kepler het volgende:
Spierpijn nu :')
Herstelloopje dan maar?
pi_136833281
Spierpijn is fijn :P

Ik merk wel dat nu spierpijn echt een zeldzaamheid begint te worden, ik het ook echt ga waarderen. Soort van bewijs van echte inspannig :D

Vandaag ook piepklein beetje spierpijn van 10k-wedstrijd gisteren. Zonder diep te gaan 41'36" gelopen en daar ben ik wel blij mee! Was mooi weer en een mooie loop :)
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:42:45 #184
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136870854
quote:
1s.gif Op maandag 17 februari 2014 18:47 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Herstelloopje dan maar?
Vandaag wezen snowboarden, maar nog steeds beetje spierpijn :D Blijkbaar iets te diep gegaan in die training (900 hoogtemeters in totaal). Wel een goede marathon training, voor die laatste kms in de marathon :P
Morgen herstel loopje en dan donderdag weer 'normale' training. Mn schema gaat wel een beetje in de war door mn vakantie. Deze week is qua lopen een soort rust weekje.

Zaterdag langlaufen ipv duurloopje :D
  dinsdag 18 februari 2014 @ 21:48:39 #185
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136871186
Nice.
Heuvellopen= ander spiergebruik = spierpijn. Niet zo gek.
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:40:31 #186
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136882871
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:48 schreef No-P het volgende:
Nice.
Heuvellopen= ander spiergebruik = spierpijn. Niet zo gek.
Ja, inderdaad :D Laatste rondje ging ik wel stuk, terwijl het tot dan prima ging. Nu hoop ik dat dat punt weer een stukje naar achter is gelegd :P

Wat is jullie duurloop tempo voor de marathon eigenlijk? Ik wil 4.50 in de marathon lopen en de duurtraining gaat in 5.10-5.20
  woensdag 19 februari 2014 @ 09:44:42 #187
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136882979
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 09:40 schreef kepler het volgende:

[..]

Ja, inderdaad :D Laatste rondje ging ik wel stuk, terwijl het tot dan prima ging. Nu hoop ik dat dat punt weer een stukje naar achter is gelegd :P

Wat is jullie duurloop tempo voor de marathon eigenlijk? Ik wil 4.50 in de marathon lopen en de duurtraining gaat in 5.10-5.20
Bij mij issie een klein minuutje per km trager dan mijn beoogde marathontempo..
F means you're fucked
pi_136886432
Hallo!

Ik heb de vraag ook in het fitness topic gesteld, maar ik denk dat die hier ook wel past.

Ik had laatst een discussie met een vriend en ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb me opgegeven voor het 5km gedeelte van de Enschede Marathon. Ik had bedacht dat ik daar 3 tot 4 keer in de week voor ga trainen, buiten en binnen, op de loopband in de sportschool. Ik had bedacht dat ik buiten gewoon kan werken aan mijn snelheid, conditie en afstand, en op de loopband wil ik werken aan mijn uithoudingsvermogen en een gelijkmatig tempo houden (dezelfde snelheid rennen). Die vriend vond dat belachelijk, en zei dat ik dat ook wel buiten kan doen, en dat binnen trainen nergens op slaat, want dat komt totaal niet overeen met hoe het er echt aan toe gaat in zo'n race. Ik vind het wel ergens op slaan en ik ga er ook lekker mee door, maar ik ben wel benieuwd naar de meningen hierover :)
Have less, travel more
  woensdag 19 februari 2014 @ 11:58:26 #189
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136886494
quote:
5s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:55 schreef Chiadora het volgende:
Hallo!

Ik heb de vraag ook in het fitness topic gesteld, maar ik denk dat die hier ook wel past.

Ik had laatst een discussie met een vriend en ik ben benieuwd naar jullie mening. Ik heb me opgegeven voor het 5km gedeelte van de Enschede Marathon. Ik had bedacht dat ik daar 3 tot 4 keer in de week voor ga trainen, buiten en binnen, op de loopband in de sportschool. Ik had bedacht dat ik buiten gewoon kan werken aan mijn snelheid, conditie en afstand, en op de loopband wil ik werken aan mijn uithoudingsvermogen en een gelijkmatig tempo houden (dezelfde snelheid rennen). Die vriend vond dat belachelijk, en zei dat ik dat ook wel buiten kan doen, en dat binnen trainen nergens op slaat, want dat komt totaal niet overeen met hoe het er echt aan toe gaat in zo'n race. Ik vind het wel ergens op slaan en ik ga er ook lekker mee door, maar ik ben wel benieuwd naar de meningen hierover :)
Behalve dat binnen lopen vooral erg saai is, is lopen op een loopband echt wel anders dan buiten lopen. Een loopband geeft wat meer mee, en hij draait toch wel door.

Mijn persoonlijke mening: Waarom in hemelsnaam binnen sporten als het ook lekker buiten kan?
F means you're fucked
pi_136886628
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:58 schreef YUR het volgende:

[..]

Behalve dat binnen lopen vooral erg saai is, is lopen op een loopband echt wel anders dan buiten lopen. Een loopband geeft wat meer mee, en hij draait toch wel door.

Mijn persoonlijke mening: Waarom in hemelsnaam binnen sporten als het ook lekker buiten kan?
Ik vind buiten sporten heerlijk, maar soms is het te koud, hoewel ik wil altijd kan hardlopen want dan word ik al vrij snel warm, en dat vind ik ook heerlijk om te doen :D en binnen sporten ook, ik vind het heerlijk om naar de sportschool te gaan het is dichtbij, andere sportende mensen motiveren me ook enorm, er lopen mensen rond die advies geven, en ik vind er altijd ene lekkere sfeer hangen :)
Have less, travel more
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:04:41 #191
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136886655
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:03 schreef Chiadora het volgende:

[..]

Ik vind buiten sporten heerlijk, maar soms is het te koud, hoewel ik wil altijd kan hardlopen want dan word ik al vrij snel warm, en dat vind ik ook heerlijk om te doen :D en binnen sporten ook, ik vind het heerlijk om naar de sportschool te gaan het is dichtbij, andere sportende mensen motiveren me ook enorm, er lopen mensen rond die advies geven, en ik vind er altijd ene lekkere sfeer hangen :)
Te koud? Het is lente!

Maar ik ben het helemaal eens met die vriend van je :)
F means you're fucked
pi_136886812
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:04 schreef YUR het volgende:

[..]

Te koud? Het is lente!

Maar ik ben het helemaal eens met die vriend van je :)
Moet daar wel bij zeggen dat ik net een week terugkom van 5 maanden Spanje waar het nooit kouder was dan 16 graden, dus dit is voor mij koud :P Ik ben een watje geworden
Have less, travel more
  woensdag 19 februari 2014 @ 12:11:17 #193
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_136886824
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:10 schreef Chiadora het volgende:

[..]

Moet daar wel bij zeggen dat ik net een week terugkom van 5 maanden Spanje waar het nooit kouder was dan 16 graden, dus dit is voor mij koud :P Ik ben een watje geworden
Dan wordt het tijd dat je stopt met je aanstellen en gewoon naar buiten gaat :) Veel succes met je training!
F means you're fucked
pi_136886950
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 12:11 schreef YUR het volgende:

[..]

Dan wordt het tijd dat je stopt met je aanstellen en gewoon naar buiten gaat :) Veel succes met je training!
Heb je ook gelijk in! Ik ga morgenochtend buiten lopen :D nieuwe hardloopschoenen gekocht, dus hopelijk rent het ook wat fijner
Have less, travel more
pi_136889896
quote:

[..]

Ik liep bij mijn marathonvoorbereiding ook ongeveer een halve minuut langzamer dan mijn beoogd marathontempo. Dat is een stuk sneller dan eigenlijk 'zou moeten', maar ik voelde mer er beter bij (en het heeft mij een prima resultaat opgeleverd)
pi_136896721
quote:
5s.gif Op woensdag 19 februari 2014 11:55 schreef Chiadora het volgende:
Hallo!

Prima idee. Dat mensen iets hebben tegen hardlopen binnen wil niet zeggen dat het niet goed is. Zeker als je moeite hebt met een gelijkmatig tempo kan ik mij voorstellen dat je met een loopband kan wennen aan één tempo en één hartslag te lopen. Een vriend van mij heeft ook ongeveer hetzelfde als jou gedaan, 3 á 4 keer getraind per week, paar maanden lang, al deed hij een 10km en had hij al wel vrij veel hardloopervaring.

Trainingsschema's zijn heel leuk. En buiten trainen is realistischer dus beter. Maar als jij meer motivatie hebt door ook binnen te trainen, waarom zou je het niet doen? Ik denk dat veel sporters vergeten dat motivatie niet voor iedereen zomaar komt.
pi_136899273
quote:

[..]

Volgens mn trainer is een minuut langzamer ongeveer de bedoeling. Ik kom meestal op een halve minuut uit, anders voelt het niet meer ontspannen en ga ik slenteren.

Gewoon lekker ontspannen lopen zodanig dat je nog kunt ouwehoeren.
  woensdag 19 februari 2014 @ 20:21:13 #198
85618 No-P
Dosis sola venenum facit
pi_136904211
Ik doe dan geen losse marathon, maar als ik hem zou lopen dan zou ik voor 4:05 gaan. Duurlooptempo van mij is tussen 5:40 en 5:20: een stuk langzamer dus. Ik zou hoe dichter bij het doel wel de lange duurloop met tempostukken vullen. Rustige tempo is om niet te zwaar te trainen en tempostukken om wel die hardheid te krijgen en loopefficiëntie op beoogde snelheid. Daarnaast intensieve intervallen.
Een meer gepolariseerde benadering met hoe dichter bij het doel ook meer doelspecifieke tempotraining.

ahh, wat is er met garminconnect.

[ Bericht 4% gewijzigd door No-P op 19-02-2014 21:18:44 ]
Sei wachsam,
Fall nicht auf sie rein! Paß auf, daß du deine Freiheit nutzt,
Die Freiheit nutzt sich ab, wenn du sie nicht nutzt!
pi_136910874
quote:
1s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:07 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Volgens mn trainer is een minuut langzamer ongeveer de bedoeling. Ik kom meestal op een halve minuut uit, anders voelt het niet meer ontspannen en ga ik slenteren.

Gewoon lekker ontspannen lopen zodanig dat je nog kunt ouwehoeren.
Dat je nog kan ouwehoeren vind ik vrij weinig zeggen. Tijdens de helicon asselronde al ouwehoerend in een voor mij vrij hoog tempo gelopen.
  woensdag 19 februari 2014 @ 22:19:22 #200
34586 kepler
No bounce, no play
pi_136910938
Echt zoveel langzamer :o Ik loop mijn herstel loopjes op 5.50 en dan heb ik echt het gevoel dat ik bijna stil sta. Het tempo wat ik nu loop voelt prima aan tijdens de duurlopen. We zullen het op 13 april zien :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')