Ik drink nooit tijdens een halve marathon, is ook niet nodig. Tenzij het erg warm is, dan pak ik wel een bekertje bij een verzorgingspost. Eten en drinken tijdens een wedstrijd is pas echt nodig bij afstanden verder dan een halve marathon.quote:Op vrijdag 29 augustus 2014 15:48 schreef Turalyon het volgende:
Ik ga over een paar maanden de halve marathon lopen (voor het eerst), wat raden jullie aan qua eten/drinken onderweg? Is het echt noodzakelijk en hoe vaak/ hoeveel is handig? Is dat trouwens lastig tijdens het lopen? Alle tips zijn welkom!
Ter indicatie: ik kan nu 17km lopen met daarbij 4.47/km, heb hiervoor altijd niks gegeten of gedronken tijdens het rennen, maar volgens mij is het beter?
En laatste vraag, hoeveel uur van tevoren eten jullie voor een grote wedstrijd?
Lekker dat het zo soepel gaat. Heb je nog een richttijd, of geldt het overbekende 'de tijd bij de 1e is niet belangrijk, alleen uitlopen is het doel' ?quote:Op vrijdag 5 september 2014 15:07 schreef Ajaxfan het volgende:
Mijn voorbereiding op de Amsterdam Marathon (mijn eerste) gaat lekker soepel. Behoorlijk aanpoten af en toe vooral nu je op de top van het schema komt. Nog blessurevrij en alleen wel af en toe een aardige knauw in mijn weerstand gehad.
Als ik de berekening 2x halve marathontijd + 10 minuten aan zou houden moet ik op 4:10 uit kunnen komen. Streven is gewoon hem een soort van prettig uit te lopen en de tijd boeit mij dan niet echt.quote:Op vrijdag 5 september 2014 16:05 schreef Mr.B. het volgende:
[..]
Ik drink nooit tijdens een halve marathon, is ook niet nodig. Tenzij het erg warm is, dan pak ik wel een bekertje bij een verzorgingspost. Eten en drinken tijdens een wedstrijd is pas echt nodig bij afstanden verder dan een halve marathon.
Meestal eet ik nog zo'n 2 uur van tevoren nog wat.
Je loopt nu in een training 17 km in 4.47 min/km? Dan gaat dat helemaal goed komen tijdens je eerste halve. Succes!
[..]
Lekker dat het zo soepel gaat. Heb je nog een richttijd, of geldt het overbekende 'de tijd bij de 1e is niet belangrijk, alleen uitlopen is het doel' ?
nu is het in mijn ervaring wel zo dat deze berekening bij heel veel marathondebutanten niet opgaat omdat de vermoeidheid toch roet in het eten gooitquote:Op vrijdag 5 september 2014 16:16 schreef Ajaxfan het volgende:
[..]
Als ik de berekening 2x halve marathontijd + 10 minuten aan zou houden moet ik op 4:10 uit kunnen komen. Streven is gewoon hem een soort van prettig uit te lopen en de tijd boeit mij dan niet echt.
Klopt denk ik wel. Ik zou dan een hele onder 3:10 moeten kunnen lopen (pace 4:15), maar twee weken terug bij de de 30 van noord vond ik een pace van 4:45 al zwaar genoeg. En dat is dan nog maar 30!quote:Op vrijdag 5 september 2014 21:40 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
nu is het in mijn ervaring wel zo dat deze berekening bij heel veel marathondebutanten niet opgaat omdat de vermoeidheid toch roet in het eten gooit
Klaar voor zondag? In het andere topic zitten nog wat meer lotgenoten van jequote:Op maandag 29 september 2014 11:47 schreef Ajaxfan het volgende:
Afgelopen week de piek in het schema gehad met 14 - 16 en 35 KM. Tempo een tikkie naar beneden bijschroeven gaat wel gebeuren.Ik weet in ieder geval waar mijn bovenbenen zitten vanmorgen.
Helemaal klaar inderdaad en met een verrassend startnummer. Andere topic?quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:08 schreef YUR het volgende:
[..]
Klaar voor zondag? In het andere topic zitten nog wat meer lotgenoten van je
Ik dank u.quote:Op woensdag 15 oktober 2014 21:29 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
LIF / [Hardlopen] #885 - From couch to 42,195 K
En succes zondag!quote:
Misschien je zool die opkrult? Anders zou ik het niet weten.quote:Op maandag 8 december 2014 13:28 schreef Keroppi het volgende:
Hoi allemaal,
Een tijdje terug heb ik nieuwe hardloop schoenen gekocht. Ik ben naar een goede zaak gegaan (Runners World) en heb me na (video)analyse laten adviseren welke schoen het beste was. Okee dat was de allerlelijkste uit de hele winkel, maar we gingen voor de beste schoen. Niet de mooiste.
Nu heb ik er twee keer mee gelopen en merk ik dat bij mijn rechtervoet ik na verloop van tijd het gevoel krijg dat er iets onder mijn voet zit. Alsof je een sok met hele dikke naden hebt die scheef zitten. Als ik weer ga wandelen wordt het minder en als ik de schoen uit doe is het gelijk weg.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Wat ik zelf al had uitgesloten/bedacht:
- Sokken: ik heb 'echte' hardloopsokken maar viel net tussen twee maten in. Maar mijn andere voet is ietsje groter, dus daar zou ik dan eerder last van moeten hebben als de sok te klein is.
- Te grote schoen: Mijn andere voet is ietsje groter, dus heb ik daarvoor een halve maat groter moeten nemen, misschien glij ik een beetje in deze schoen?
- Te strak vast gesnoerd? Omdat deze schoen dus wat groot valt zou het kunnen zijn dat ik 'm iets strakker aansnoer en daardoor de doorbloeding van mijn voet hinder?
Iemand hetzelfde probleem gehad? Iemand een oplossing? Anders ga ik naar de winkel terug
De voet waar je last vanhebt is dus iets kleiner, met een relatief (te) grote sok. Kan het de sok zijn die opgefrommeld wordt tijdens het lopen?quote:Op maandag 8 december 2014 13:28 schreef Keroppi het volgende:
Hoi allemaal,
Een tijdje terug heb ik nieuwe hardloop schoenen gekocht. Ik ben naar een goede zaak gegaan (Runners World) en heb me na (video)analyse laten adviseren welke schoen het beste was. Okee dat was de allerlelijkste uit de hele winkel, maar we gingen voor de beste schoen. Niet de mooiste.
Nu heb ik er twee keer mee gelopen en merk ik dat bij mijn rechtervoet ik na verloop van tijd het gevoel krijg dat er iets onder mijn voet zit. Alsof je een sok met hele dikke naden hebt die scheef zitten. Als ik weer ga wandelen wordt het minder en als ik de schoen uit doe is het gelijk weg.
Wat kan hier de oorzaak van zijn?
Wat ik zelf al had uitgesloten/bedacht:
- Sokken: ik heb 'echte' hardloopsokken maar viel net tussen twee maten in. Maar mijn andere voet is ietsje groter, dus daar zou ik dan eerder last van moeten hebben als de sok te klein is.
Nee, zo voelt het wel maar dat is niet aan de hand. Zool krult ook niet op. Het is eigenlijk of lokaal je voet 'slaapt'.quote:Op dinsdag 9 december 2014 18:13 schreef computergirl het volgende:
[..]
De voet waar je last vanhebt is dus iets kleiner, met een relatief (te) grote sok. Kan het de sok zijn die opgefrommeld wordt tijdens het lopen?
Superhandige link. Ik heb een vrij hoge wreef, dus misschien zou dit inderdaad het verschil kunnen makenquote:Op dinsdag 9 december 2014 21:02 schreef computergirl het volgende:
Je zou nog kunnen proberen of het helpt om je veters anders te strikken
http://www.justkeeprunning.nl/how-to-veters-strikken/
Thnxquote:Op donderdag 18 december 2014 23:16 schreef Tarahumara het volgende:
Bij mij helpt 20 dagen achter elkaar lopen![]()
Beter stel je je vraag in dit topic:LIF / [Hardlopen] #930 - Met nasi en jompels
Deze is enigszins verlaten.
Bij die keren dat ik pijn had na het hardlopen, had ik ook last bij het stappen ofwel wandelen. Dat is nu dus over. Ik denk dat ik inderdaad geen risico neem en dat ik 5 km ga lopen.quote:Op donderdag 11 juni 2015 13:04 schreef computergirl het volgende:
je hebt dus alleen pijn bij hardlopen en niet bij wandelen?
Ik zelf zou bij een sluimerende overbelasting blessure voor 5km kiezen, of wedstrijd overslaan en rustig rondje door het park proberen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |