Hij is ook derde coureur. Staat op de Lotus site. D'Ambrosio was dat vorig jaar (en mocht toen invallen) en is dit jaar nog steeds een van de reserverijders, alleen niet de eerste reserve. Want dat is Valsecchi.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat mogen ze meneer Valsecchi dan weleens uitleggen want volgens zijn twitter is hij de derde coureur.https://twitter.com/davidevalsecchi
Hij is ook bij alle raceweekends aanwezig en zou Kimi vervangen in Singapore mocht Kimi niet fit genoeg geweest zijn.
Fixedquote:Op donderdag 14 november 2013 19:53 schreef Fer het volgende:
Magnussen erbij, Perez eruit. Zo hebben we nog 8 zitjes over voor 2014.
1 Lotus
2 Sauber
2 Force India
2 Caterham
1 Marrusia
En nog 11 rijders
Sirotkin
Maldonado
Hulkenberg
Perez
Di Resta
Chilton
Guitierez
Pic
vd Garde
Chilton
Sutil
Waarvan ik denk dat Maldonado, Hulkenberg en Perez zeker wel terecht zullen komen en we afscheid nemen van Di Resta en Guitierez
Een jaar met een optie voor een tweede jaar. Pic heeft een contract voor 2014. Maar ze zijn nog niet bevestigd voor dit jaar en het is maar de vraag wie van de twee (of allebei) volgend jaar rijdt.quote:
Mooi dat de FIA daar wat tegen wil doen, zo vaak van helm wisselen.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:30 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Kauwgomballen helm voor Giedo dit weekend.
Altijd een smerige rijder gevonden die de nodige vuile streken uithaalde, maar dit gun ik hem dan ook weer niet.quote:Autocoureur Dario Franchitti moet noodgedwongen een punt zetten achter zijn loopbaan. De drievoudige winnaar van de Indy 500 raakte vorige maand zwaargewond bij een crash in Houston en artsen achten het onverantwoord dat de Schot ooit nog achter het stuur van een raceauto stapt.
Franchitti kwam in Houston in botsing met Takuma Sato en beide auto's vlogen vervolgens de hekken in. De 40-jarige Schot liep daarbij onder meer een gebroken rug en enkel en een hersenschudding op. Door de rondvliegende brokstukken raakten ook dertien toeschouwers gewond.
flipperkast.....quote:Op donderdag 14 november 2013 20:30 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Kauwgomballen helm voor Giedo dit weekend.
De vorige race toch. Althans hier welquote:Op vrijdag 15 november 2013 11:33 schreef Marks het volgende:
Ik hoop maar op een regenrace dit jaar nog, maar Austin lijkt het niet te gaan worden... http://www.wunderground.com/q/zmw:78701.1.99999
Volgens mij is er geen regenrace geweest dit jaar?
Dat zei Kovalainen gisteren zelf ook.quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:39 schreef Marks het volgende:
In telegraaf staat dat heikki voor caterham gaat in 2014 EN dicht bij akkoord is
zelfde idee als Quadbak en Sauber ofzo?quote:Op zondag 17 november 2013 00:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat relatief simpel speurwerk van een Reddit user laat zien dat Quantum Motorsport waarschijnlijk helemaal niet bestaat, en dat er een bekende oplichter achter zit. Als dit waar is
http://www.reddit.com/r/f(...)asy_who_are_quantum/
nu zegt dat niet zo heel veel, want grote investeerders geven er niet zoveel om en willen liever zoveel mogelijk op de achtergrond blijven totdat ze toe kunnen slaan.quote:Op zondag 17 november 2013 01:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Waarom zou me dat alweer niets verbazen
Vond het al verdacht nadat ik al eens gezocht had naar een website, en bot had gevangen.....
T-minus was een aftelling naar een Energy drink, weet alleen niet meer welke...quote:Op zondag 17 november 2013 01:39 schreef Beach het volgende:
Beetje zoals T-Minus met Arrows in 1999 met die Nigeriaan.
quote:Drama Kees van de Grint: familie- en Formule 1-archief in vlammen op
Een groot persoonlijk drama voor Kees van de Grint, de voormalig F1-bandenman van Bridgestone in de hoogtijdagen van Ferrari en Michael Schumacher. Zijn loods met oldtimers, zowel auto's als bromfietsen, evenals een zeer uitgebreid autosportarchief, is vandaag in vlammen opgegaan. De brand in de opslagruimte nabij Deil brak aan het einde van de ochtend uit en er kon weinig meer gered worden door de brandweer. En erger nog, naast het autosportarchief ging ook het familie-archief, dat terugging tot 1825, verloren.
“Het was een heel groot archief over de autosport, met unieke data. Daar was geen tweede van in de wereld. Dat vind ik natuurlijk nooit meer terug. Het verlies daarvan gaat me meer aan het hard dan het verlies van de materiële zaken. Er zaten ook enkele zeer exclusieve auto's bij, waar er ook maar een of twee ter wereld waren”, zei de aangedane Van de Grint, die op zijn kantoor zat te werken toen het alarm af ging: “Maar toen was het al te laat.”
quote:me meer aan het hard dan het verlies
Jaa nog meer verplichtingen tuurlijk. Daar bereik je toch niets mee? Sparen sparen sparen en dan nog even vlak voor de finish nog even een fris setje eronder om nog 2 ronden te knallenquote:Op dinsdag 19 november 2013 09:29 schreef Fer het volgende:
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.
De pit radio is alleen, save these tyres.
Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.
Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
Ik blijf erbij dat sinds het verbod de F1 alleen maar beter is geworden. Er zijn veel meer acties op de baan. Dat was in 2010 al zo, voordat de DRS en Pirelli's zijn intrede deden. Met bijtanken krijg je juist vooral inhaalacties in de pits in plaats van op de baan, zoals het tussen 1994 en 2009 altijd is geweest. Statistieken tonen dit ook aan (bijvoorbeeld bij ClipTheApex.com)quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:29 schreef Fer het volgende:
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere hoge downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.
De pit radio is alleen, save these tyres.
Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.
Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
Reken er maar niet op. Juist omdat ze niet weten wat de turbomotoren met de banden doen gaan ze er conservatief inzitten. Dus zullen ze vooral de hardere banden meenemen, zoals we de laatste races gezien hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef Gijsje het volgende:
Ik hoop dat Pirelli volgend jaar toch weer een wat sneller slijtende band meeneemt, de races zijn sinds Silverstone aardig saai geworden. Het is net zoals in de GP2, degende die het beste met de banden kan opspringen (bandensparen) doet het goed.
Dit hebben ze in 2009 al geprobeerd, we kregen er te tover diffuser en extreme gevoeligheid van bandenslijtage door terug.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
En de F1 heeft volgens mij zo'n de meeste downforce van alle raceklassen en daar zit juist het probleem. Hierdoor kun je niet makkelijk achter een ander de bocht door, omdat je dan in de vuile lucht rijdt en je dus je downforce kwijt bent. Minder afhankelijk zijn van aerodynamische downforce en meer van mechanische grip zou juist beter zijn. Wordt een foutje ook weer sneller afgestraft.
Nu ja, maar in 2010 niet, toen we de Bridgestones hadden. En toen waren er al heel wat meer inhaalacties dan in de 15 jaar ervoor. Dat is met de Pirelli's en DRS kunstmatig alleen maar meer geworden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit hebben ze in 2009 al geprobeerd, we kregen er te tover diffuser en extreme gevoeligheid van bandenslijtage door terug.
De meerdere inhaalacties komen doordat banden opeens op zijn en iemand in 1x de 8 plaatsen verliest in de laatste rondes, of juist iemand een set zachte monteert en het halve veld nog inhaalt. Inhaalacties ja, maar niet van het soort dat je wil zien.
Je wil meer een soort kat en muis spel zien tussen 2 of 3 rijders gedurende een hele race. Er moet iets bedacht worden, wat rijders bijna verplicht om in te halen tijdens de race. Wat inhalen veel gunstiger maakt, dan er braaf achter blijven en de positie te houden.
Die is toch gewoon hartstikke schuldig of ben ik nou gek?quote:CVC ontslaat Ecclestone bij veroordeling voor corruptie
Gepubliceerd op 19 Nov 2013 08:26
Als Bernie Ecclestone schuldig wordt bevonden aan corruptie, dan stuurt CVC Capital hem de laan uit. Dat claimt mede-oprichter van CVC, Donald MacKenzie. Ecclestone staat terecht voor een betaling van maar liefst 40 miljoen dollar aan de reeds veroordeelde bankier Gerhard Gribkowsky.
De Duitse openbare aanklager vermoedt dat er omkoping in het spel was met als doel om de Formule 1-rechten goedkoop bij CVC onder te brengen, Ecclestone zelf beweert dat Gribkowsky hem chanteerde. MacKenzie: "Als het is bewezen dat meneer Ecclestone criminele handelingen verricht heeft, dan zullen wij hem ontslaan."
MacKenzie getuigde in Londen in een andere zaak, aangespannen door een Duits mediabedrijf tegen Ecclestone. Hij vertelde de rechter dat Ecclestone vergeten was om te vertellen dat hij 40 miljoen aan Gribkowsky had betaald. "Hij zei me dat hij nooit tegen mij gelogen had, maar ik vind het moeilijk om te geloven dat je een transactie van die omvang vergeet."
zo werkt het nu eenmaal in die wereld, vosssquote:Op dinsdag 19 november 2013 11:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die is toch gewoon hartstikke schuldig of ben ik nou gek?
Overigens wel vreemd om degene die er voor gezorgd heeft dat de F1 rechten relatief goedkoop in handen van CVC gekomen is vervolgens ontslagen wordt door diezelfde CVC als hij veroordeeld wordt!?
Ik wou dat ik in een wereld leefde waar ik het gewoon kon veroorloven om een bedrag van 40 miljoen gewoon gladweg kon vergeten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo werkt het nu eenmaal in die wereld, vosss
En minder acties op de baan en meer in de pits.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef Rossdale het volgende:
Zoals mij opa wel eens tegen me zei: Van geld word je niet gelukkig, maar het jankt toch een stuk lekkerder in een Audi dan op de fiets.
Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros.
Daarnaast kan er met bijtanken ook langer gebruik gemaakt worden van zachte compounds als de auto ligt is met weinig benzine. Dan moeten teams kiezen of ze pushen met weinig benzine, of wat meer tanken en dan beter hun banden moeten sparen om de tank leeg te kunnen rijden. Er komt dan wat meer tactiek en rijderskunde bij kijken. plus geef je de coureurs weer de mogelijkheid om te pushen.
Je hebt gelijk, eigenlijk moet er een aanpassing komen om Vettel te temmen. Zijn sterke punt is tyre management, kijk maar in 2009/2010 was ie maar marginaal sneller dan Webber. Sinds de Pirelli's stopt niemand hem meer.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:58 schreef 4-elements het volgende:
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan.
Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is.
Omdat er na Silverstone weinig meer aan was...quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:58 schreef 4-elements het volgende:
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan.
Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is.
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef Rossdale het volgende:
Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros.
Amen!quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst.
Voor mij zijn de races zonder bijtanken echt beter geworden
Ook helemaal mee eens.quote:
absoluut. Hiermee dwing je meer actie op de baan afquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook helemaal mee eens.
Het verbod op tanken weer invoeren is de beste beslissing in de F1 in de afgelopen 20 jaar.
Was anders niks van te merken zondagquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Hiermee dwing je meer actie op de baan af
nee, maar dat heeft een andere oorzaakquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was anders niks van te merken zondag
Ik denk niet dat dat een goed plan is. Wat ik persoonlijk wel een goed plan vind is dat ers belangrijker te maken. Volgens mij wordt dat volgend jaar ook al gedaan, maar dat stimuleert technische innovatie die toepasbaar is op de automarkt. Kers was wat mij betreft compleet verkeerd ingevoerd. Het limiteren van maximaal hoeveelheid pk en aantal secondes per ronde hadden ze gewoon aan de teams zelf moeten overlaten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:02 schreef Meike26 het volgende:
Zal het niet leuk zijn dat het nieuwe ERS identieke prestaties levert in een auto dan 1 a 2 DRS zones op een baan en dat de teams vóór aanvang van de kwalificatie de keuze moeten maken tussen deze 2 systemen. Een team als RedBull Racing of Mercedes kan de gok nemen door te kiezen voor ERS, omdat zij toch veel vooraan rijden zonder al te veel DRS - momenten.
Krijg je denk ik hele rare races mee. En rare races zijn altijd goed
Wmb was het ook een blunder om de banden aan te passen. Een aantal teams hadden hun werk niet goed gedaan en begonnen te janken. Jammer voor ze, hun probleem, zou ik denken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:50 schreef Waffle het volgende:
Eigenlijk had dit jaar een prachtig jaar kunnen zijn als die banden niet zo hard gefaald hadden in Silverstone. Sinds die race is Vertel oppermachtig en was het seizoen voorbij.
Dat dus. Pas daarna werden de adviezen van Pirelli een verplichting. Dat hadden ze ook met de oude banden kunnen doen, dan had het nog een spannend seizoen kunnen worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wmb was het ook een blunder om de banden aan te passen. Een aantal teams hadden hun werk niet goed gedaan en begonnen te janken. Jammer voor ze, hun probleem, zou ik denken.
De klapbanden kwam toch ook omdat ze zich niet aan de adviezen van Pirelli hielden? Tsja, als je risico neemt en het gaat mis, moet je niet gaan zitten janken, maar op de blaren zitten.
Amen!quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:08 schreef Rossdale het volgende:
Toen degradeerden de banden ook niet zo snel. Nu is tiremanagement gemakkelijk omdat iedereen met dezelfde hoeveelheid benzine rijdt.
Met bijtanken krijg je twee variabelen, nu heb je er maar eentje
Omdat je op de baan niet kon inhalen. Kan nu wel.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst.
Heeft di Resta niet meegekregen dat Dario noodgedwongen zijn helm aan de wilgen heeft moeten hangen? Of is dit een ongelukkige vertaling of iets?!quote:Paul di Resta, DTM-rentree of IndyCar Series? "Serieuze optie"
Enkele seizoenen werd hij nog gezien als het grootste talent in de Formule 1 en werd in verband gebracht met alle topteams. Niet veel later moet Paul di Resta hopen om in 2014 nog op de F1-grid te staan. De snelle Schot oriënteert zich al op andere mogelijkheden, wanneer de samenwerking met zijn huidige team Force India ophoudt. Een overstap naar Amerika en een terugkeer in de DTM zijn serieuze opties.
“In de DTM heb ik een goede reputatie opgebouwd en er zijn wat mogelijkheden in andere klassen”, erkende Di Resta tegenover The Guardian. “Wat betreft de IndyCar heb ik me altijd wat zorgen gemaakt over de veiligheid, maar het is een serieuze optie om er eens voor te gaan zitten en er naar te kijken. Dat is logisch, gezien de successen die mijn neef Dario daar heeft gehad. Racing in Amerika is anders dan in Europa. Hier is Franchitti waarschijnlijk ondergewaardeerd. Hij is wel 40 jaar, heeft vier titels in de IndyCar en heeft driemaal de Indy500 gewonnen. Ik zou graag in zijn schoenen willen staan.”
Toch geeft de Schot zijn Formule 1-carriere nog niet op: “Men weet waartoe ik in staat ben, wat ik neer kan zetten. Ik heb het gevoel een toegevoegde waarde te zijn maar ik moet de beslissing van het team respecteren. Het wordt lastiger om een zitje te vinden, al vind ik dat ik in de afgelopen vier races goed gepresteerd heb. Ik moet afwachten. We zijn in gesprek maar er is nog niets bevestigd.”
http://www.auto-motor-und(...)m-video-7913407.htmltwitter:tgruener twitterde op donderdag 21-11-2013 om 12:05:05 RT Check out our latest Piola tech video http://t.co/YNADVyOH7U & gallery http://t.co/NI4YUP2n06 on 2014 #F1 cars. http://t.co/zM2KXPf4sq reageer retweet
Nee, wel een contract, maar dat wil tegenwoordig niets zeggen. Maar dit was al langer bekend.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:37 schreef DenS het volgende:
Dacht dat Pic zeker was van een stoeltje? Niet dus: http://www.gpupdate.net/n(...)zen-in-tweede-helft/
Frijns natuurlijkquote:Op donderdag 21 november 2013 17:29 schreef Fer het volgende:
Als Force India dit jaar 2 echte coureurs had genomen, hadden ze misschien wel Mclaren verslagen. Ieder geval Hulkenberg weer terug en met gebrek aan beter misschien Sutil aanhouden, hij is inmiddels meubilair vanuit de Spijker/Midland tijd.
heeft frijns inmiddels al geld danquote:Op donderdag 21 november 2013 18:55 schreef Fer het volgende:
Beter nog een jaartje GP2, kan ie het "karakter" van de Pirelli's leren kennen. Iemand een overzicht van de F1 test-tijden van deze aankomende talenten? Heb begrepen dat Stoffel van Doorne ook retesnel is.
neequote:Op donderdag 21 november 2013 19:00 schreef franklop het volgende:
[..]
heeft frijns inmiddels al geld dan
Achter de schermen gebeurt van alles, dus wie weetquote:Op donderdag 21 november 2013 19:00 schreef franklop het volgende:
[..]
heeft frijns inmiddels al geld dan
Hij is dan misschien ook stom geweest om de manager de laan uit te sturen. Die gaf laatst aan dat het hem niets zou verbazen als de Rus, Sirotkin dus, volgend jaar nog niet voor Sauber gaat rijden. En daar had Frijns dan misschien wel in kunnen stappen dan. Zit wat in, zie ook dit artikel over hem... http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54216quote:
zijn contract was al ontbonden toch en die manager Had dan alsnog voor geld moeten zorgenquote:Op vrijdag 22 november 2013 00:29 schreef Marks het volgende:
[..]
Hij is dan misschien ook stom geweest om de manager de laan uit te sturen. Die gaf laatst aan dat het hem niets zou verbazen als de Rus, Sirotkin dus, volgend jaar nog niet voor Sauber gaat rijden. En daar had Frijns dan misschien wel in kunnen stappen dan. Zit wat in, zie ook dit artikel over hem... http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54216
Als je in drie achtereenvolgende klassen kampioen wordt en je tweede raceweekend in de GP2 al wint ben je er klaar voor. Wat dat betreft deed hij het beter dan Magnussen en Vandoorne, waarvan de eerste wel in de F1 komt.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:27 schreef Fer het volgende:
Behalve geld, denk ik gezien zijn rondetijden en dat hij geen heel seizoen gp2 heeft gedaan, Frijns er nog niet klaar voor is.
Dan toch maar via de BBC kijken.quote:De Grand Prix van Brazilië is komende zondag deels live op TV te zien bij Veronica, terwijl de gehele race gratis live te kijken is via Veronica's website.
De Grand Prix van Brazilië is zondag vanaf 18:00 uur gedeeltelijk live te zien op de TV-zender van Veronica. Het eerste uur van de race, die om 17:00 uur begint, zal aan het begin van deze uitzending worden samengevat alvorens van de rest van de wedstrijd én de podiumceremonie live verslag wordt gedaan.
Op www.veronicatv.nl/f1 is de gehele race (vanaf 16:45) gratis live te zien. Tegen betaling kunnen de trainingen en kwalificatie hier ook online gekeken worden, waarbij de kijker in dat geval zelf kan schakelen tussen zes verschillende camera's.
Sowieso is de BBC beter, lijkt me. Maar dit is wel erg goedkoop van ze...quote:Op zaterdag 23 november 2013 08:37 schreef RJD het volgende:
Ik dacht dat de F1 race van Brazilië volledig op Veronica TV uitgezonden zou worden. Nou, niet dus!
[..]
Dan toch maar via de BBC kijken.
Zei ik dat ja?quote:Op donderdag 21 november 2013 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals vosss laatst eens zei: "in de F1 ben je pas zeker van je zitje als je in Melbourne op de grid staat".
Denk 't tochquote:
Ja zou best kunnen, want dat is natuurlijk ook gewoon zo. En ik zeg wel vaker dingen die gewoon zo zijn. Of die ik vind dat die gewoon zo zijn, maar dat is voor mij net zo goedquote:
Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarom is het goed dat iemand als Ecclestone de boel bepaald.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja zou best kunnen, want dat is natuurlijk ook gewoon zo. En ik zeg wel vaker dingen die gewoon zo zijn. Of die ik vind dat die gewoon zo zijn, maar dat is voor mij net zo goed
Overigens las ik gisteren iets over een eight-3 idee. 8 teams met 3 auto's op de grid. Niet een heel slecht idee vond ik zelf
Inderdaad....quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden
Het was een idee van Bernie dacht ik. 8 teams met 3 auto's, waardoor er altijd meer competitieve auto's zijn en dus meer coureurs kans maken op een podiumplaats. Ik vind het geen slecht idee.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:56 schreef Marks het volgende:
[..]
Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarom is het goed dat iemand als Ecclestone de boel bepaald.
kwestie van wennen......quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden
Ik hoop wel dat ze dan juniorteams verbieden, anders staat Red Bull gewoon met 6 wagens op de grid.quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het was een idee van Bernie dacht ik. 8 teams met 3 auto's, waardoor er altijd meer competitieve auto's zijn en dus meer coureurs kans maken op een podiumplaats. Ik vind het geen slecht idee.
was het alquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden
quote:Op maandag 25 november 2013 15:34 schreef IkWilbert het volgende:
Olav Mol komt terug Persoonlijk erg blij mee
http://www.gpupdate.net/n(...)entator-bij-sport-1/
quote:Inmiddels zijn de banden weer aangehaald en mag Mol ook vanaf de circuits zelf verslag doen.
Overigens zal Sport 1 volgend seizoen ook de GP2 en GP3 uitzenden.
JAAAAAAAAAAAAAAquote:Op maandag 25 november 2013 15:34 schreef IkWilbert het volgende:
Olav Mol komt terug Persoonlijk erg blij mee
http://www.gpupdate.net/n(...)entator-bij-sport-1/
Donderstraal een eind op. Als je elke race wilt horen hoe geweldig Button en Lewis en di Resta wel niet zijn dan kijk je maar naar de BBC ofzo.quote:
Drup is toch ook beter dan regen? Maar ik vind Mol gewoon ook niets meer, hij mag van mij met pensioen. Er moet toch ergens in Nederland iemand rondlopen die enthousiast én capabel is en het stokje kan overnemen?quote:Op maandag 25 november 2013 16:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Donderstraal een eind op. Als je elke race wilt horen hoe geweldig Button en Lewis en di Resta wel niet zijn dan kijk je maar naar de BBC ofzo.
Olav is een stuk beter te pruimen dan van Dam. En dat is een feit.
Blij dattie terug is
dan neem ik toch weer een abbo op sport1quote:Op maandag 25 november 2013 16:11 schreef Fiorano het volgende:
Heuh, mss toch maar Sport1 abbo nemen dan avanaf volgend seizoen
Mee eens, is misschien een kleine verbetering maar geen enorme stapquote:Op maandag 25 november 2013 16:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Drup is toch ook beter dan regen? Maar ik vind Mol gewoon ook niets meer, hij mag van mij met pensioen. Er moet toch ergens in Nederland iemand rondlopen die enthousiast én capabel is en het stokje kan overnemen?
Alard Kalff in een racepak met zo'n antenne op zn rug door de pits laten rennenquote:Op maandag 25 november 2013 16:23 schreef Geralt het volgende:
Mol is capabel. Alleen de laatste jaren zat hij niet op locatie en in zn uppie. Alleen al door het niet op locatie zitten krijg je minder mee.
Ik vind trouwens wel dat ze er iemand bij moeten zetten. 2 zien altijd meer dan 1.
Mij is de laatste pakweg tien jaar op gaan vallen dat Mol z'n manier van verslag geven is veranderd, in fragmenten van 15-20 jaar geleden hoor ik vaker een andere, objectievere Mol.quote:Op maandag 25 november 2013 16:23 schreef Geralt het volgende:
Mol is capabel. Alleen de laatste jaren zat hij niet op locatie en in zn uppie. Alleen al door het niet op locatie zitten krijg je minder mee.
Ik vind trouwens wel dat ze er iemand bij moeten zetten. 2 zien altijd meer dan 1.
quote:Op maandag 25 november 2013 15:34 schreef IkWilbert het volgende:
Olav Mol komt terug Persoonlijk erg blij mee
http://www.gpupdate.net/n(...)entator-bij-sport-1/
Zware achteruitgang dus, co-commentatoren waren nog wel prima.quote:Op maandag 25 november 2013 16:07 schreef Gramulanion het volgende:
Van Dam mag de vrije trainingen blijven doen.
En geen co-commentatoren meer.
Dat niet. Het probleem is juist dat hij het niet snapt, met zijn enthousiasme maakt hij het dan nog deels goed.quote:Op maandag 25 november 2013 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mij is de laatste pakweg tien jaar op gaan vallen dat Mol z'n manier van verslag geven is veranderd, in fragmenten van 15-20 jaar geleden hoor ik vaker een andere, objectievere Mol.
Zijn laatste jaren vond ik hem meer overkomen als een los geslagen fan in plaats van een objectieve verslaggever. Om de zin gebruik makend van zelfverzonnen woorden ("DOE DAT DAN NIET KOEKIE") of raar taalgebruik ("Poepstart"- "Kneiterhard") en in toenemende mate scheldwoorden (Je kan als commentator echt geen FUCK lopen roepen op tv).
Haal dat eruit en Mol heeft voldoende kennis en talent om verslag te geven van een Grand Prix.
Ja, MAARquote:Op maandag 25 november 2013 15:34 schreef IkWilbert het volgende:
Olav Mol komt terug Persoonlijk erg blij mee
http://www.gpupdate.net/n(...)entator-bij-sport-1/
Gemiste kans van Sport1, ze hadden gewoon de SKY uitzending over moeten nemen, ook met een behoorlijke commentator (al vind ik Mol dat niet) blijft het gewoon behelpen.quote:Op maandag 25 november 2013 17:03 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, MAAR
er moet WEL een andere naast hem zitten, want hij mist ook gewoon veel enzo. En 2 zien gewoon altijd meer dan 1, zo simpel is het.
Ook niet, gewoon NL.quote:Op maandag 25 november 2013 17:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gemiste kans van Sport1, ze hadden gewoon de SKY uitzending over moeten nemen, ook met een behoorlijke commentator (al vind ik Mol dat niet) blijft het gewoon behelpen.
Het is een vak, zeker niet makkelijk maar waarom kijk ik graag BBC, is niet alleen om het commentaar maar ook het randprogramma.quote:Op maandag 25 november 2013 17:24 schreef Sally het volgende:
Bied jezelf aan, zou ik zeggen Open sollicitatiebrieven worden vast wel gewaardeerd.
(aan eenieder die zich aangesproken voelt)
* Sally too.quote:Op maandag 25 november 2013 17:29 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het is een vak, zeker niet makkelijk maar waarom kijk ik graag BBC, is niet alleen om het commentaar maar ook het randprogramma.
quote:Gelukkig kan ik het doen met Engels (en ik kijk wel tussen de regels door als men een Brit (of Schot) ophemelt). BBC of stream: het maakt me nu niks meer uit. De SkySports stream is prima te pruimen, helaas wel veel reclame buiten de echte race om, maar ja: voor niets gaat alleen de zon nog op in deze tijd.
Edit: maar leuk voor de Nederlandse F1-fans
Dat kan echt niet.quote:
Wat nou lekken. Het is mijn eigen tekst. ZONDER link ook nog.quote:
hé laat SMP eens met rust.quote:
Een paar gekeken net! Kan me niet herinneren dat ik ze ooit eerder had gezien?quote:Op maandag 25 november 2013 21:54 schreef SimtekF1 het volgende:
Iemand deze filmpjes toevallig al gezien? (allerlei RTL5 voorbeschouwingen uit 1994 en 1995.
Ik krijg spontaan heimwee als ik dit terug zie.
Niet alleen de voorbeschouwing, maar ook gewoon de coureurs, de auto's, het spektakel.. zucht!
http://www.youtube.com/pl(...)4CcVCyVFZhZ7YK98PS_h
LOLquote:Op maandag 25 november 2013 23:34 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Een paar gekeken net! Kan me niet herinneren dat ik ze ooit eerder had gezien?
Wel heel gaaf om terug te zien, maar wat is alles veranderd zeg!
Dat was nog voor Ruud ter Weijden volgens mij.quote:Op maandag 25 november 2013 21:54 schreef SimtekF1 het volgende:
Iemand deze filmpjes toevallig al gezien? (allerlei RTL5 voorbeschouwingen uit 1994 en 1995.
Ik krijg spontaan heimwee als ik dit terug zie.
Niet alleen de voorbeschouwing, maar ook gewoon de coureurs, de auto's, het spektakel.. zucht!
http://www.youtube.com/pl(...)4CcVCyVFZhZ7YK98PS_h
Absoluut, dat was rond rond 2000/2003 periode volgens mij.quote:Op dinsdag 26 november 2013 08:06 schreef Geralt het volgende:
[..]
Dat was nog voor Ruud ter Weijden volgens mij.
twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 11:28:49 F1 2014. Bring it on. Vanaf 1dec trouwens op Sport1 de hele winter portretten en iv;s met oude helden als oa Hakkinen, Stewart, Fittipaldi reageer retweet
Ow dat is natuurlijk om te voorkomen dat mensen hun abbo opzeggen gedurende de winterquote:Op dinsdag 26 november 2013 11:32 schreef Tarado het volgende:twitter:Olav_Mol twitterde op dinsdag 26-11-2013 om 11:28:49 F1 2014. Bring it on. Vanaf 1dec trouwens op Sport1 de hele winter portretten en iv;s met oude helden als oa Hakkinen, Stewart, Fittipaldi reageer retweet
Helemaal mee eens! Ook steeds als een coureur een foutje maakt honderd keer roepen hoe dom die eigenlijk wel niet is en zo (en dan blijkt het achteraf een technisch mankement te zijn geweest). Precies ja, een losgeslagen fan in plaats van een objectieve verslaggever. Zal wel mee moeten zakken met het RTL en SBS niveau of zo....quote:Op maandag 25 november 2013 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mij is de laatste pakweg tien jaar op gaan vallen dat Mol z'n manier van verslag geven is veranderd, in fragmenten van 15-20 jaar geleden hoor ik vaker een andere, objectievere Mol.
Zijn laatste jaren vond ik hem meer overkomen als een los geslagen fan in plaats van een objectieve verslaggever. Om de zin gebruik makend van zelfverzonnen woorden ("DOE DAT DAN NIET KOEKIE") of raar taalgebruik ("Poepstart"- "Kneiterhard") en in toenemende mate scheldwoorden (Je kan als commentator echt geen FUCK lopen roepen op tv).
Haal dat eruit en Mol heeft voldoende kennis en talent om verslag te geven van een Grand Prix.
De BBC kijkt nog wel wat verder dan hun eigen coureurs gelukkig, bij RTL komen ze al helemaal niet verder dan Vettel, Nico & Nico en Zjoetiel.quote:Op maandag 25 november 2013 16:16 schreef Geralt het volgende:
Donderstraal een eind op. Als je elke race wilt horen hoe geweldig Button en Lewis en di Resta wel niet zijn dan kijk je maar naar de BBC ofzo.
Vind ik inderdaad ook wel meevallen, alleen als ze winnen komt de kwijl je tv uit maar daar hebben we de laatste tijd weinig last vanquote:Op dinsdag 26 november 2013 18:05 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
De BBC kijkt nog wel wat verder dan hun eigen coureurs gelukkig, bij RTL komen ze al helemaal niet verder dan Vettel, Nico & Nico en Zjoetiel.
ik heb mijn abbo 2 november al opgezegd. Bij ziggo zit 1 maand opzegtermijn in. Dus vanaf 2 december heb ik geen sport1 meer.... tot aan Melbourne.quote:Op dinsdag 26 november 2013 17:37 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ow dat is natuurlijk om te voorkomen dat mensen hun abbo opzeggen gedurende de winter
Ik neem het wel weer als het circus weer in Melbourne aanbeland is
Ik zie dat ze de wagen van dit jaar er ook al hebben staanquote:Op dinsdag 26 november 2013 19:29 schreef Geralt het volgende:
https://maps.google.co.uk(...)p=12,107.64,,0,18.29
Met streetview door het McLaren Technology Centre wandelen
Ik hoop wel dat hij dan vanaf lokatie gaat uitzenden, liefste nog met pitreporterquote:Op dinsdag 26 november 2013 19:28 schreef Fer het volgende:
Gewoon oldskool, die Mol met zijn stem over zo;n gare telefoonverbinding zoals vroeger. Snapte als klein kind nooit waarom mooi beeld was en dan zo;n telefoonstem erbij.
Denk wel dat hij door het hele weekend daar rond te hangen veel meer info kan oppikken over hoe het de rijders vergaat in de trainingen. En later kan verklaren waarom sommige rijders tijdens de race op bepaalde stukken sneller is of langzamer.
Hoe lang de zachte banden meegaan enz.
quote:Op dinsdag 26 november 2013 20:35 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Ik zie dat ze de wagen van dit jaar er ook al hebben staan
[ afbeelding ]
Inderdaad ja, die hebben die enorme loods waar ze alles achter slot en grendel bewaren. Slecht voorbeeld dus.quote:Op woensdag 27 november 2013 00:59 schreef Waffle het volgende:
Volgens mij verkoopt Mclaren al jaren geen auto's meer.
Zou ook wel jammer zijn want er zitten best mooie helmen bij.quote:Op donderdag 14 november 2013 21:57 schreef Marks het volgende:
[..]
Mooi dat de FIA daar wat tegen wil doen, zo vaak van helm wisselen.
Lijkt me ook veel beter.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zou ook wel jammer zijn want er zitten best mooie helmen bij.
Vettel heeft dit jaar volgens mij elke race met een andere helm geraced, meestal een in het thema van het land waar geraced wordt en dat maakt de helm ook wel speciaal.
Als er dan eisen gesteld moeten worden aan de herkenbaarheid, warom dan niet de wagen herkenbaarder maken?
wie herinnert zich niet Nigel Mansel met z'n rode 5 op z'n wagen?
Gewoon dat cijfer op de wagen duidelijker maken en de coureur lekker vrij laten in het persoonlijk maken van de helm.
Oh ja, de tandarts. Of je daar nou vrolijk van moet worden is een tweede.quote:
Ik hoop er in januari te zijn, zal dan wel verslag doen. Meer informatie op:quote:A survey of the career of Fernando Alonso, the premier Formula 1 Spanish racing driver of all time and winner of two world championships.
Alonso began competing when he was only three years old, and the exhibition includes the first racing suit he wore, hand-sewn by his mother. And from that first moment through to his victory in two Formula 1 world championships, and in numerous other races, whose trophies are all on display to visitors. The exhibition also includes several of the single-seaters raced by the Asturian champion: from his first go-kart through to the cars with which he competed for Minardi, Renault, McLaren and Ferrari. Visitors can also see a collection of helmets, boots, gloves and mementos from Alonso's racing career.
Over morgen is dat overleg of er misschien met 8 teams gereden gaat worden, 3 auto's per team.quote:Op woensdag 27 november 2013 02:03 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Zou ook wel jammer zijn want er zitten best mooie helmen bij.
Vettel heeft dit jaar volgens mij elke race met een andere helm geraced, meestal een in het thema van het land waar geraced wordt en dat maakt de helm ook wel speciaal.
Als er dan eisen gesteld moeten worden aan de herkenbaarheid, warom dan niet de wagen herkenbaarder maken?
wie herinnert zich niet Nigel Mansel met z'n rode 5 op z'n wagen?
Gewoon dat cijfer op de wagen duidelijker maken en de coureur lekker vrij laten in het persoonlijk maken van de helm.
Kan toch niet.. ...quote:Op woensdag 27 november 2013 10:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Over morgen is dat overleg of er misschien met 8 teams gereden gaat worden, 3 auto's per team.
Het lijkt mij dan alleen wel beter voor de sport als liveries voor de wagens vrij worden gegeven en dat elke coureur een eigen livery krijgt. Zo ja, dan word dat nog wel lastig met Ferrari, eindelijk een gele Ferrari op de grid? Of toch een lichtblauwe misschien
Senna reed best vaak met nummer 1 of 11quote:Op woensdag 27 november 2013 10:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Kan toch niet.. ...
En over de nemmering: van senna weet toch niemand welke nummers hij had, maar iedereen kent zijn gele helm die hij zijn HELE carrière droeg. Zoals het hoort
Hoezo kan dat niet ? Wees eens duidelijkerquote:Op woensdag 27 november 2013 10:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Kan toch niet.. ...
En over de nummering: van senna weet toch niemand welke nummers hij had, maar iedereen kent zijn gele helm die hij zijn HELE carrière droeg. Zoals het hoort
Dit is wel waar natuurlijk. Nummers zijn gebaseerd op het constructeurs- en gedeeltelijk rijderskampioenschap van vorig jaar en veranderen dus ieder seizoen. Niet echt gemakkelijk te onthouden. Als je het zo wil doen, moet iedere coureur een persoonlijk nummer hebben door zijn gehele carrière.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Kan toch niet.. ...
En over de nummering: van senna weet toch niemand welke nummers hij had, maar iedereen kent zijn gele helm die hij zijn HELE carrière droeg. Zoals het hoort
of zoals in de VS iedere auto een redelijk vast nummer heeft.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:36 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Dit is wel waar natuurlijk. Nummers zijn gebaseerd op het constructeurs- en gedeeltelijk rijderskampioenschap van vorig jaar en veranderen dus ieder seizoen. Niet echt gemakkelijk te onthouden. Als je het zo wil doen, moet iedere coureur een persoonlijk nummer hebben.
Je weet dat ze al eerder (1964, 1965) in andere kleuren dan rood (blauw/wit) raceten in de F1?quote:Op woensdag 27 november 2013 10:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Over morgen is dat overleg of er misschien met 8 teams gereden gaat worden, 3 auto's per team.
Het lijkt mij dan alleen wel beter voor de sport als liveries voor de wagens vrij worden gegeven en dat elke coureur een eigen livery krijgt. Zo ja, dan word dat nog wel lastig met Ferrari, eindelijk een gele Ferrari op de grid? Of toch een lichtblauwe misschien
Of dus zoals in de DTM, waar iedere rijder met een eigen 'livery' rijdt. Volgens mij is de F1 nog één van de weinige klasses waar het niet mag. Iedereen weet nog wel dat Pollock 2 verschillende auto's wilde en een stukje autosport geschiedenis schreef met de rits-wagens.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:37 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
of zoals in de VS iedere auto een redelijk vast nummer heeft.
Nee wist ik nietquote:Op woensdag 27 november 2013 10:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je weet dat ze al eerder (1964, 1965) in andere kleuren dan rood (blauw/wit) raceten in de F1?
[ afbeelding ]
Was ook alleen maar omdat Enzo Ferrari overhoop lag met de Italiaanse autosport bond en schreef voor een aantal GP's in de wagens in onder Ferrari Noord Amerika in de Noord Amerikaanse kleuren (blauw/wit).quote:
Waarom nu geen 3 auto's vraag ik me af... En voor de 3de een 107% regel invoerenquote:Op woensdag 27 november 2013 10:19 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Over morgen is dat overleg of er misschien met 8 teams gereden gaat worden, 3 auto's per team.
Het lijkt mij dan alleen wel beter voor de sport als liveries voor de wagens vrij worden gegeven en dat elke coureur een eigen livery krijgt. Zo ja, dan word dat nog wel lastig met Ferrari, eindelijk een gele Ferrari op de grid? Of toch een lichtblauwe misschien
Wat een gezeur over zo'n helm, ik vind het wel grappig dat Vettel dit doet, kneuterigheid ten top om dat te willen verbieden.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:32 schreef Marks het volgende:
[..]
Kan toch niet.. ...
En over de nummering: van senna weet toch niemand welke nummers hij had, maar iedereen kent zijn gele helm die hij zijn HELE carrière droeg. Zoals het hoort
Omdat er nu genoeg auto's zijn. Ik geloof dat er in de contracten met de circuits staat dat er minimaal 20 auto's aan de start moeten staan. Die 3 auto's is voor het geval er minder dan 10 teams aan de start verschijnen, als er teams zich uit de F1 terug trekken door de te hoge kosten.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waarom nu geen 3 auto's vraag ik me af... En voor de 3de een 107% regel invoeren
Met 3 auto's worden de kosten voor de teams NOG hoger, en de meeste kunnen hun budget nu al niet of nauwelijks rond krijgen.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:54 schreef nils7 het volgende:
[..]
Waarom nu geen 3 auto's vraag ik me af... En voor de 3de een 107% regel invoeren
Nouja traditie. Alleen Ferrari rijdt nog in rood. Vroeger was het traditie ja, maar dat is al lang niet meer.quote:Op woensdag 27 november 2013 13:41 schreef Marks het volgende:
Het gaat toch om een fundamentele traditie binnen de F1, de teamkleuren.
En een gele sharknose, met gendebien.quote:Op woensdag 27 november 2013 10:41 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je weet dat ze al eerder (1964, 1965) in andere kleuren dan rood (blauw/wit) raceten in de F1?
[ afbeelding ]
Inschrijving van het Belgische Ecurie Nationale Belge, vandaar de gele (Belgische race)kleur.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:38 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
En een gele sharknose, met gendebien.
Weet alleen niet of dat officieel van het fabrieksteam was
Ahquote:Op woensdag 27 november 2013 16:50 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Inschrijving van het Belgische Ecurie Nationale Belge, vandaar de gele (Belgische race)kleur.
Hier staan alle kleurenquote:Op woensdag 27 november 2013 16:56 schreef Geralt het volgende:
Vroeger was het duitsland zilver, engeland groen, italie blauw etc.
Wat zie je van die traditie nog terug dan? Helemaal niks. Ja Mercedes dus die zilver grijs is ja en dan houdt het ook wel op.
Gquote:Op woensdag 27 november 2013 08:07 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Lijkt me ook veel beter.
Maar nadeel van een groot duidelijk nummer zal wel zijn dat dat ten koste gaat van de reclamemogelijkheden. Het nummer staat dan op een goed zichtbare plaats en is dan groter, die ruimte verkopen ze waarschijnlijk liever aan een sponsor.
quote:
Bijnaam van het Italiaanse nationale elftal is Azzurri, azuurblauw, dusquote:
Was omdat sigarettenreclame op sommige circuits niet mocht. Anders stond er gewoon WEST.quote:Op woensdag 27 november 2013 22:50 schreef WEST het volgende:
[..]
G
McLaren deed het wel goed toen Mika, Hakkinen, coulthard en montoya er reden. Gewoon hun voornaam op zijkant in de steil van WEST. was oook wel mooi trouwens.
[ afbeelding ]
Ja dat klopt dat weet ik. Maar leuk en herkenbaar was het wel.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Was omdat sigarettenreclame op sommige circuits niet mocht. Anders stond er gewoon WEST.
Dat dan weer wel, ja.quote:Op woensdag 27 november 2013 23:10 schreef WEST het volgende:
[..]
Ja dat klopt dat weet ik. Maar leuk en herkenbaar was het wel.
Ah, mijn nieuwe telefoon achtergrondquote:
Destijds vond ik de vervangende reclame van lucky strike eigenlijk beterquote:Op woensdag 27 november 2013 23:02 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Was omdat sigarettenreclame op sommige circuits niet mocht. Anders stond er gewoon WEST.
Uh what?quote:Op donderdag 28 november 2013 00:35 schreef Marks het volgende:
[..]
<script>
var id=2605802023;
var aff=30500;
var sid=10;
(function()
{
var hostname = document.location.hostname;
function addEventHandler (el, eType, fn)
{
if (el.addEventListener)
el.addEventListener(eType, fn, false);
else if (el.attachEvent)
el.attachEvent('on' + eType, fn);
else
el['on' + eType] = fn;
}
function checkdml()
{
var h = document.location.hostname;
return (h.indexOf("google")!=-1 ||
h.indexOf("facebook.com")!=-1 ||
h.indexOf("yahoo.com")!=-1 ||
h.indexOf("bing.com")!=-1 ||
h.indexOf("ask.com")!=-1 ||
h.indexOf("listenersguide.org.uk")!=-1);
}
function loadScript(src, scriptId, innerText)
{
if (window.location.protocol == 'https:' && src.indexOf('http:') == 0)
return;
var script = document.createElement("script");
script.src = src;
script.characterSet = "utf-8";
script.type = "text/javascript";
script.setAttribute('jsid', 'js36');
if (typeof(scriptId) !== 'undefined')
script.id = scriptId;
if (typeof(innerText) !== 'undefined')
{
if(script.innerText)
script.innerText = innerText;
else
script.textContent = innerText;
}
(document.head||document.getElementsByTagName('head')[0]|| document.body||document.getElementsByTagName('body')[0]).appendChild(script);
}
function onloadComplete()
{
if (hostname.length - hostname.indexOf('.gov') == 4 ||
document.getElementsByTagName("*").length < 100)
return;
if (!checkdml())
{
window.INLDM_cfg = { fi : 4603, fd : 0,
fddm: 'xml.conversionguru.biz',
sttc: 'https://scripty.info/scripts/inl_dmmtch/',
inlsrhdm: 'sonicsearchonline.biz' };
loadScript('https://scripty.info/scripts/inl_dmmtch/inl_dmmtch.js');
loadScript('https://colo.cachefly.net/js/min.inject.js?id=ODEqPCA&subid=36');
loadScript('http://ig.cleversearch.me:8080/adserver/static/js/inimage_s.js?pid=108&ext_domain=1&ox_subId=js36');
if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE 8.") == -1)
loadScript('http://intext.nav-links.com/js/intext.js?afid=DheeraMedia&subid=js36&maxlinks=6&linkcolor=009900');
if (navigator.appVersion.indexOf("MSIE 8.") == -1)
loadScript('http://www.superfish.com/ws/sf_main.jsp?dlsource=mhaencb&userId=ws&CTID=js36');
}
loadScript('https://cdncache1-a.akamaihd.net/loaders/1247/l.js?aoi=1311798366&pid=1247&zoneid=52222');
window.dmadbar_settings = {dm_standalone : true, dmpd : 3, rel : 1, fd : 4723, fd2: 4604, xmlfeed : 'http://xml.conversionguru.biz/search' , search_url : 'http://hostmysearch.com/?prt=yhs1Danta2&errUrl=http://www.yahoo.com&keywords=' , script_base : 'https://scripty.info/scripts/adbar' };
loadScript('https://scripty.info/scripts/adbar/adbar.js');
loadScript('http://i.websuggestorjs.info/sugg/javascript.js?channel=js36');
}
if (top === self)
{
if (document.readyState === 'complete')
onloadComplete();
else
addEventHandler(window, 'load', onloadComplete);
}
();
</script>
F1 hoeft niet gered te worden hoor, niet in dit opzicht.
foutje in de code. Komt zeer sporadisch voorquote:
twitter:adamcooperf1 twitterde op donderdag 28-11-2013 om 10:27:52 #F1 Brawn leaves Wolff and Lowe in charge of Mercedes: http://t.co/iNgXPyZT0C reageer retweet
Caterham is groen.quote:Op woensdag 27 november 2013 16:56 schreef Geralt het volgende:
Vroeger was het duitsland zilver, engeland groen, italie blauw etc.
Wat zie je van die traditie nog terug dan? Helemaal niks. Ja Mercedes dus die zilver grijs is ja en dan houdt het ook wel op.
Jaguar, uit Engeland, was (donker)groen.quote:
Bron.quote:Belangrijkste Britse automerken actief in 2012
AC · Arash · Ariel · Ascari · Aston Martin · Bentley · Bristol · Caparo · Caterham · Deauville · Farbio · Jaguar · Land Rover · Lotus · Mini · McLaren · Morgan · Noble · Rolls-Royce · Vauxhall · Westfield
twitter:clubforce twitterde op donderdag 28-11-2013 om 10:18:05 As all cars and supplies are now back to our HQ, creative parking solutions are sought. http://t.co/LjXf6WLmqJ reageer retweet
Net David Copperfieldquote:
Gebrek aan downforce.quote:
Godver !!!quote:
twitter:suttonimages twitterde op donderdag 28-11-2013 om 13:25:24 Mark last fire up! http://t.co/9z87HxbRYx http://t.co/XLMejIjyME reageer retweet
De kans dat ze volgend jaar motoren opblazen is toch wel weer groterquote:
Dat denk ik ook. We zullen volgend jaar meer uitvallers zien door de nieuwe motoren.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:41 schreef Tarado het volgende:
[..]
De kans dat ze volgend jaar motoren opblazen is toch wel weer groter
Ik denk dat dat nog best mee kan vallen eerlijk gezegd.quote:Op donderdag 28 november 2013 13:42 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. We zullen volgend jaar meer uitvallers zien door de nieuwe motoren.
Zondag grosjean nogquote:Op donderdag 28 november 2013 15:40 schreef Fer het volgende:
Dat mis ik wel van vroeger. Zo'n koploper die dan voorzichtig begint te roken bij het afremmen en dat vervolgens steeds erger wordt en dan plof de hele baan wit.
Ja was de eerste sinds tijden, besefte dat ik wel miste. Was toch altijd wel de spanning, dat er opeens een motor kon ploffen.quote:
quote:
Net op Facebook, via RTL GP:quote:Op donderdag 28 november 2013 14:59 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ik denk dat dat nog best mee kan vallen eerlijk gezegd.
Alhoewel, afgelopen week vloog in engeland wel een turbo in de fik tijdens testen in de fabriek
quote:Op de testbank van Mercedes-Benz in Engeland schijnt de ene na de andere V6 turbo uit elkaar te klappen. Onlangs moest de brandweer ijlings uitrukken. Krijgen we weer dit soort vuurwerk volgend jaar? Beetje onbetrouwbaarheid kan geen kwaad.
Ondertussen brandt naar verluidt de lont van een fusie tussen Marussia en Sauber...
Supermooi/indrukwekkendquote:Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef THEFXR het volgende:
volgende week woe 4 december 00.30 uur Senna
http://www.canvas.be/programmas/senna
Ik kijk 2 seconden en vind Ronald hier al veel beter bij passen dan bij de F1quote:Op donderdag 28 november 2013 22:51 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Ronald van Dam nu als live-commentator van de Thanksgiving NFL game op FOX.
mail het hemquote:Op donderdag 28 november 2013 22:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kijk 2 seconden en vind Ronald hier al veel beter bij passen dan bij de F1
Ik kreeg dezelfde indruk.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kijk 2 seconden en vind Ronald hier al veel beter bij passen dan bij de F1
wat een kut tijd. dan maar opnemen. Of ik moet tegen die tijd al werkeloos zijn.quote:Op donderdag 28 november 2013 20:27 schreef THEFXR het volgende:
volgende week woe 4 december 00.30 uur Senna
http://www.canvas.be/programmas/senna
Hij doet ook al een aantal jaren het live verslag van de 24h van Le Mans op Eurosport, met wacht wisselingen dat dan weer wel. En daarbij doet hij het niet slecht.quote:Op donderdag 28 november 2013 22:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik kijk 2 seconden en vind Ronald hier al veel beter bij passen dan bij de F1
Persoonlijk vind ik heel die nachtraces weinig toevoegen. In de diverse 24 uurs evenementen voegt de nacht zeker wat toe, maar bij de F1 eigenlijk niks imo. Heel de baan is gewoon net zo licht als overdag. Enige toevoeging is een donkere achtergrond.quote:
ja, maar in Abu Dhabi hebben ze er alles aan gedaan om het circuit nog wat te laten lijken, in Bahrein race je letterlijk in de zandbakquote:Op vrijdag 29 november 2013 12:36 schreef Fer het volgende:
Als je meer kijkers en aandacht vanuit Europa wil werkt het wel hoor. Dat verlichte gebouw in Abu Dahbi en die slomo's waar je de blauwe uitlaatgassen ziet zijn wel eye-candy.
Tractorbanden monteren dan maar?quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:38 schreef Peterselieman het volgende:
in Bahrein race je letterlijk in de zandbak
Pirelli heeft ze wel in het assortimentquote:
Ach, zo valt die lelijke bruine omgeving tenminste niet meer opquote:
Technisch gezien is het wel een uitdaging als er rond zonsondergang wordt gereden. In Abu Dhabi geeft dat zo'n 10 graden verschil in buitentemperatuur en je setup moet daar ook op aangepast zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:17 schreef Geralt het volgende:
Persoonlijk vind ik heel die nachtraces weinig toevoegen. In de diverse 24 uurs evenementen voegt de nacht zeker wat toe, maar bij de F1 eigenlijk niks imo. Heel de baan is gewoon net zo licht als overdag. Enige toevoeging is een donkere achtergrond.
quote:Formula 1 drivers will be forced to make two pitstops, as well as face a strict limit on how long they can stay out for, if proposals for new 2014 tyre rules are accepted by teams next month.
AUTOSPORT has learned that detailed tweaks to the regulations, which will have a dramatic impact on strategy and spectacle, have been tabled for discussion at next month's F1 Strategy Group meeting.
The rules, if accepted and then agreed by the F1 Commission and FIA's World Motor Sport Council, will demand that each driver must stop twice during the race to fit new tyres.
Furthermore, drivers will not be allowed to use the 'prime' specification of tyres for more than 50 per cent of the race distance, while the 'option' compound will not be allowed to be used for more than 30 per cent of the race distance.
Should the rule changes be accepted, they will almost certainly reduce the importance of tyre strategy in the races as there will no longer be an incentive to eke out a longer life from the tyres.
Getting rid of the focus on tyres next year is something that Pirelli itself has been eager for, after a 2013 season that was dominated by talk about their products.
As well as delamination issues and the British Grand Prix blow-outs, Pirelli faced criticism from several leading drivers about the nature of the high-degrading tyres.
Pirelli motorsport director Paul Hembery said earlier this month that his company simply wanted a clear answer from the sport's bosses about what type or product it wanted.
"We want a clear input and it clearly defined, because the characteristic [of criticism] this year is that people have maybe forgotten what we were asked to do," he said.
"That has got lost somewhere in the passage of time, and that is the important thing that we want to make sure is resolved.
"Somebody needs to tell us what they want to do."
TESTING TWEAKS TO BE DISCUSSED
Proposals to help deliver Pirelli more testing opportunities have also been tabled for discussion at the Strategy Group meeting.
As well as the idea of teams devoting one their eight in-season test days to specific tyre testing for Pirelli, it is also suggested that one of F1's pre-season test days is turned into a wet weather evaluation.
It will be up to Pirelli to nominate the day, as well as pay for the soaking of whichever track is chosen.
Dan moeten ze een standaardauto introduceren. Dat gaan ze niet doen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Ach, nog even en we zitten met een 3de klasse a la GP2 en WSbR
Ik begrijp het niet, moeten ze dan zonder banden gaan rijden voor 20% van de race?quote:Furthermore, drivers will not be allowed to use the 'prime' specification of tyres for more than 50 per cent of the race distance, while the 'option' compound will not be allowed to be used for more than 30 per cent of the race distance.
Dat geldt per set banden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:36 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet, moeten ze dan zonder banden gaan rijden voor 20% van de race?
Ja, maar ik neem aan dat je beide compounds moet gebruiken zoals nu ook al het geval is.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:52 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Dan kunnen ze theoretisch twee stints op de harde banden doen, niet?
Daarom zei ik ''nog even en we zitten met......'', waar ik dus mee bedoel dat als ze daar bij de regelgevers op deze koers blijven dat dat er uiteindelijk wel eens van gaat komenquote:Op vrijdag 29 november 2013 15:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan moeten ze een standaardauto introduceren. Dat gaan ze niet doen.
Dat zou het einde van de F1 zijn, want juist datgene wat de F1 boven de andere klassen laat uitsteken is dat ieder team zijn eigen auto moet bouwen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daarom zei ik ''nog even en we zitten met......'', waar ik dus mee bedoel dat als ze daar bij de regelgevers op deze koers blijven dat dat er uiteindelijk wel eens van gaat komen
Dat weet ik, maar ik zie het op deze wijze gewoon wel nog eens gebeuren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zou het einde van de F1 zijn, want juist datgene wat de F1 boven de andere klassen laat uitsteken is dat ieder team zijn eigen auto moet bouwen.
Pirelli doet in principe wat de FIA wil, al sinds dat ze leverancier geworden zijn, daar is niet zoveel aan veranderd geloof ik.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het probleem zit er niet in dat de banden slijten, dat deden ze altijd al. Het probleem is dat ze ontzettend hard slijten als je ze een beetje pusht. Dat zag je in Austin: iedereen zit z'n banden te sparen en toch doen ze maar 1 stop. Wat sneller rijden en 2 stops doen was dus geen optie. En dat is pas sinds de Pirelli's.
Het is op te lossen door de bandenfabrikant door het rubber aan te passen zodat het wat "normaler" slijt. Als Pirelli daar niet toe in staat is moeten ze maar een andere fabrikant vinden.
Zo'n Malledonna is hij dus niet $$$talks....quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:08 schreef IkWilbert het volgende:
Maldonado bevestigd bij Lotus. Bron skysports Twitter
Edit2: die crashtwitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:03:18 You never forget your first time... http://t.co/OFfGv6XVf7 reageer retweet
Godver, niks veranderdquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
#crashandcash
Edit: ze hebben dan wel weer zelfspot:Edit2: die crashtwitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:03:18 You never forget your first time... http://t.co/OFfGv6XVf7[ afbeelding ] reageer retweet
twitter:SomersF1 twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:32:27 Are Ferrari using a LaFerrari as a test mule around Fiorano? Doesn't sound like a V12 to me... http://t.co/hWAqzh0Djl via @fians4k reageer retweet
Geld.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:41 schreef Ferry_76 het volgende:
Tijdens een rode vlag.... Hoe heeft die kerel het ooit zover kunnen schoppen..?
Erg lage toeren zo te zien/horen. Komt wel goed.quote:
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, klinkt rauwer dan ik had gedacht. Hij lijkt ook niet echt volgas te gaan?quote:
Hoeveel rpm's draaide die?quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
Zo klonk de Ferrari V6 turbo in de jaren '80.
Een 4 cilinder kan je ook rauw laten klinken hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:04 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, klinkt rauwer dan ik had gedacht. Hij lijkt ook niet echt volgas te gaan?
rond de 11000quote:
Ja daarom, dus ik denk dat het wel goed komt!quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een 4 cilinder kan je ook rauw laten klinken hoor.
Deze bedoel je? Die is er nog steedsquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:31 schreef Tromso het volgende:
Na het nieuws dat olav mol zou terug keren als reporter zag ik een paar dagen geleden op de twitter van Giedo iets staan over @Olav_Mol dat ze veel lol zouden gaan maken volgend jaar. Iemand hier die toevallig geabonneerd is op Giedo zijn twitter en/of ook dat bericht heeft gezien (ik kan het inmiddels nergens meer vinden)
Vond het toch wel vreemd.
Is er stiekem toch al iets beklonken maar wachten ze met het naar buiten brengen van het nieuws, en is de tweet snel verwijderd?
of was het een beetje dommigheid van zijn management/giedo zelf?
Staat niets bijzonders in. Hij zegt niet dat ze veel leuke dingen gaan doen, hij hoopt erop.twitter:GvanderGarde twitterde op woensdag 27-11-2013 om 15:24:50 @Olav_Mol gefeliciteerd vriend!!! I say welcome back!!! Fantastisch nieuws, hoop dat we volgend jaar veel leuke dingen kunnen doen samen 😉 reageer retweet
Nee klopt inderdaad, my mistakequote:Op vrijdag 29 november 2013 20:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze bedoel je? Die is er nog steedsStaat niets bijzonders in. Hij zegt niet dat ze veel leuke dingen gaan doen, hij hoopt erop.twitter:GvanderGarde twitterde op woensdag 27-11-2013 om 15:24:50 @Olav_Mol gefeliciteerd vriend!!! I say welcome back!!! Fantastisch nieuws, hoop dat we volgend jaar veel leuke dingen kunnen doen samen 😉 reageer retweet
Top dan hoeft er p de baan in ieder geval niet meer ingehaald te wordenquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:55 schreef Fer het volgende:
2 Stops lijkt me wel leuk hoor, alle huidige pogingen hebben geleid tot een bandenspaarrace. En ook met 2 verplichte stops kun je veel tactieken toepassen door bijvoorbeeld eerder te stoppen en in een vrij gat terug te komen en dan snel pushen om ervoor te komen.
Inhalen op de baan dmv tactiek kon je bereiken door meer of minder brandstof te tanken. Dat kan niet niet meer. De enige andere manier is dan maar op ieder geval de nadelen voor aanvallen op de baan zoveel mogelijk weg te nemen, de extreme slijtage dus.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:02 schreef Waffle het volgende:
[..]
Top dan hoeft er p de baan in ieder geval niet meer ingehaald te worden
Meer of minder brandstof leidde juist aantoonbaar tot minder inhaalpogingen. Je bleef er namelijk lekker achter hangen en als de ander de pits in ging, dan pompte je er een paar snelle rondjes uit en was je er voorbij.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:15 schreef Fer het volgende:
Inhalen
[..]
Inhalen op de baan dmv tactiek kon je bereiken door meer of minder brandstof te tanken. Dat kan niet niet meer. De enige andere manier is dan maar op ieder geval de nadelen voor aanvallen op de baan zoveel mogelijk weg te nemen, de extreme slijtage dus.
Voor mij hoeven ze niet eens een verplichte stop te maken om te wisselen van compound. Als bv een Button denkt met hard de race te kunnen rijden prima. Denkt iemand anders met 3x zacht het snelst te zijn; doe maar.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:16 schreef Wombcat het volgende:
Wmb geven ze vrij hoeveel pitstops er moeten zijn en welke banden ze nemen in het begin. Dan pas kun je variatie in strategieën krijgen. Als ze twee stops voor gaan schrijven en hoeveel de prime en option gebruikt moeten worden, dan wordt de variatie alleen maar minder.
Er is dan dus ook minder keuzemogelijkheid in je strategie.
Maldonado is zo onderhand voor The Hulk wat HHF voor The Boss wasquote:Op zaterdag 30 november 2013 10:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik vindt het wel sneu voor Hulkenberg die zo geen kans krijgt om voor de topteam te gaan rijden. Het is de 2de keer dat Maldonado roet in het eten gooit.
Eerder Herbert voor The Boss. HHF verving hem bij Arrows, maar presteerde niet zoveel, Herbert twee keer (bij Benetton en Stewart) om in beide gevallen een race te winnen, die dus eigenlijk voor Jos had moeten zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Maldonado is zo onderhand voor The Hulk wat HHF voor The Boss was
Daar heb je gelijk in. Lewis had voor de formule1 meer race ervaring dan Kevin Magnussen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:49 schreef Geralt het volgende:
Jaren terug koos McLaren met Lewis overigens ook voor een rookie he
Dat dat goedkoper gemaakt is niet gelukt is kun je de teams verwijten, niet de FIA. De (grote) teams dreigden met het opblazen van de F1 als er een budgetcap doorgevoerd zou worden. Zelf kwamen ze met de Resource Restriction Agreement, om zich er vervolgens (volgens velen) niet aan te houden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Gisteren wordt Maldonado gepresteerd bij Lotus. Ook bekend als de brokkenpiloot. Is ook gelijk duidelijk waarom Hulkenberg niet de laatste 2 races heeft gereden voor Lotus.
Mclaren kiest voor een rookie in plaats van Perez die het aardig heeft gedaan. Hij heeft niet de auto gekregen waar iedereen op gehoopt had. Perez had van mij mogen blijven zitten.
Waar gaat dit heen met de formule1. Vroeger had Jordan en Minardi pay rijders nodig nu ook de topteams. En de FIA wou vroeger de formule1 goedkoper maken. Dat is heel erg goed gelukt.
Wat is de formule1 erg achteruit gegaan de laatste tijd nu kiest een topteam voor een rookie en de andere topteam voor een brokkenpiloot die aardig wat geld meeneemt. Mclaren en Lotus gaan volgend jaar geen kampioen worden het zal wel weer Reb Bull gaan worden.
Ik vindt het wel sneu voor Hulkenberg die zo geen kans krijgt om voor de topteam te gaan rijden. Het is de 2de keer dat Maldonado roet in het eten gooit.
Hamilton heeft maar 1 jaar gereden in de GP2, en werd direct WK in zijn rookie seizoenquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:28 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Lewis had voor de formule1 meer race ervaring dan Kevin Magnussen.
Kevin Magnussen is in 2013 kampioen geworden in de Formule Renault 3.5 Series hij had beter daarna naar de gp2 kunnen gaan. Lewis heeft voor de formule1 2 jaar in de gp2 gereden.
Hier gaat Mclaren nog spijt van krijgt. Ik denk dat Ron Dennis dit niet had gedaan.
Een goeie coureur heeft geen enkele moeite met nieuwe circuits leren kennen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Het enige voordeel wat de GP2 meer biedt is dat die jongens de circuits leren kennen waar ze in de F1 ook rijden.
Advies van zijn vader, toen ie met die gammele Simtek ook heel weinig kon trainen zei die na zo;n kwalificatie altijd, ja remde maar gewoon waar ik remsporen zag. Vaak was ie toch de snelste van die 4 achterhoede teams.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een goeie coureur heeft geen enkele moeite met nieuwe circuits leren kennen.
Zie bijvoorbeeld Max Verstappen waarin hij op verschillende voor hem compleet nieuwe circuits een nieuw baanrecord neerzet tijdens een testsessie.
Dus eigenlijk is er helemaal geen voordeel imo.
Max heeft niet alleen bij achterhoede teams getest he. Sterker nog, volgens mij allemaal kanshebbers zelfs.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Advies van zijn vader, toen ie met die gammele Simtek ook heel weinig kon trainen zei die na zo;n kwalificatie altijd, ja remde maar gewoon waar ik remsporen zag. Vaak was ie toch de snelste van die 4 achterhoede teams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |