abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133334562
Van dit topic op het forum van Autosport.com kreeg ik ook al het idee dat er iets heel erg niet in de haak was met dat Quantum. Het zaakje lijkt in ieder geval aardig te stinken (naar pizza in dit geval :P )
pi_133334777
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:39 schreef Beach het volgende:
Beetje zoals T-Minus met Arrows in 1999 met die Nigeriaan.
T-minus was een aftelling naar een Energy drink, weet alleen niet meer welke...


http://badgergp.com/2011/(...)e-malik-ado-ibrahim/
  zondag 17 november 2013 @ 02:28:11 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133334996
Dit soort shady deals hebben volgens mij een lange historie in de F1 :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_133388974
Voor de liefhebbers: race-commentaar van Olav Mol nu op Nederland3 bij Katja vs Ruben :)
pi_133400486
quote:
Drama Kees van de Grint: familie- en Formule 1-archief in vlammen op

Een groot persoonlijk drama voor Kees van de Grint, de voormalig F1-bandenman van Bridgestone in de hoogtijdagen van Ferrari en Michael Schumacher. Zijn loods met oldtimers, zowel auto's als bromfietsen, evenals een zeer uitgebreid autosportarchief, is vandaag in vlammen opgegaan. De brand in de opslagruimte nabij Deil brak aan het einde van de ochtend uit en er kon weinig meer gered worden door de brandweer. En erger nog, naast het autosportarchief ging ook het familie-archief, dat terugging tot 1825, verloren.

“Het was een heel groot archief over de autosport, met unieke data. Daar was geen tweede van in de wereld. Dat vind ik natuurlijk nooit meer terug. Het verlies daarvan gaat me meer aan het hard dan het verlies van de materiële zaken. Er zaten ook enkele zeer exclusieve auto's bij, waar er ook maar een of twee ter wereld waren”, zei de aangedane Van de Grint, die op zijn kantoor zat te werken toen het alarm af ging: “Maar toen was het al te laat.”
:'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 19 november 2013 @ 05:22:10 #31
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133402128
Spijtig voor de beste man en zijn familie idd.


En
quote:
me meer aan het hard dan het verlies
:{ ;(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 19 november 2013 @ 08:19:09 #32
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133402799
Tering, dat is wel echt kut! Die man moet wel enorm veel bijzondere dingen hebben gehad
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133403582
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.

De pit radio is alleen, save these tyres.

Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.

Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
.
  dinsdag 19 november 2013 @ 09:54:22 #34
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133404040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:29 schreef Fer het volgende:
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.

De pit radio is alleen, save these tyres.

Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.

Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
Jaa nog meer verplichtingen tuurlijk. Daar bereik je toch niets mee? Sparen sparen sparen en dan nog even vlak voor de finish nog even een fris setje eronder om nog 2 ronden te knallen :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133404554
Wat er nu gebeurt is zolang mogelijk sparen op de zachtere compound en zo laat mogelijk overstappen op de harde compound omdat ie 1s langzamer is.

Zo krijgen spaarders een voordeel en kunnen ze met hun late pitstop de rest voor blijven, zonder enige actie op de baan. De agressieve rijders mogen niet inhalen, omdat hun banden kapot gaan anders. Ofwel geen actie.

Dan liever dat je de banden op verplicht moet vervangen en je gewoon hele stints kan pushen, omdat ze toch vervangen moeten worden, voordat ze slijten.
.
pi_133404702
Ik hoop dat Pirelli volgend jaar toch weer een wat sneller slijtende band meeneemt, de races zijn sinds Silverstone aardig saai geworden. Het is net zoals in de GP2, degende die het beste met de banden kan opspringen (bandensparen) doet het goed.
-
pi_133404860
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:29 schreef Fer het volgende:
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere hoge downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.

De pit radio is alleen, save these tyres.

Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.

Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
Ik blijf erbij dat sinds het verbod de F1 alleen maar beter is geworden. Er zijn veel meer acties op de baan. Dat was in 2010 al zo, voordat de DRS en Pirelli's zijn intrede deden. Met bijtanken krijg je juist vooral inhaalacties in de pits in plaats van op de baan, zoals het tussen 1994 en 2009 altijd is geweest. Statistieken tonen dit ook aan (bijvoorbeeld bij ClipTheApex.com)

Wat de F1 nodig heeft zijn banden die niet te snel over de cliff heen gaan, waar je op kan pushen, maar op een gegeven moment op zijn waardoor je ze moet wisselen (dus de Bridgestones van 2010 terug?).

En de F1 heeft volgens mij zo'n de meeste downforce van alle raceklassen en daar zit juist het probleem. Hierdoor kun je niet makkelijk achter een ander de bocht door, omdat je dan in de vuile lucht rijdt en je dus je downforce kwijt bent. Minder afhankelijk zijn van aerodynamische downforce en meer van mechanische grip zou juist beter zijn. Wordt een foutje ook weer sneller afgestraft.

Daarom baal ik er van dat ze de regels voor 2014 zoals oorspronkelijk bedacht (meer grond-effect) niet hebben doorgezet, maar voortborduren op de huidige aerodynamische regels met DRS.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133404937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef Gijsje het volgende:
Ik hoop dat Pirelli volgend jaar toch weer een wat sneller slijtende band meeneemt, de races zijn sinds Silverstone aardig saai geworden. Het is net zoals in de GP2, degende die het beste met de banden kan opspringen (bandensparen) doet het goed.
Reken er maar niet op. Juist omdat ze niet weten wat de turbomotoren met de banden doen gaan ze er conservatief inzitten. Dus zullen ze vooral de hardere banden meenemen, zoals we de laatste races gezien hebben.

Probleem is ook dat er een te groot verschil tussen de zachte en medium band zit, waardoor de medium te hard is en de zachte band te zacht voor een circuit als Austin. Hierdoor krijg je de situatie dat een zachte band hooguit een paar ronden goed blijft, en de medium een halve race.
Een meer gelijke verdeling tussen de compounds zou beter zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133405064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
En de F1 heeft volgens mij zo'n de meeste downforce van alle raceklassen en daar zit juist het probleem. Hierdoor kun je niet makkelijk achter een ander de bocht door, omdat je dan in de vuile lucht rijdt en je dus je downforce kwijt bent. Minder afhankelijk zijn van aerodynamische downforce en meer van mechanische grip zou juist beter zijn. Wordt een foutje ook weer sneller afgestraft.
Dit hebben ze in 2009 al geprobeerd, we kregen er te tover diffuser en extreme gevoeligheid van bandenslijtage door terug.

De meerdere inhaalacties komen doordat banden opeens op zijn en iemand in 1x de 8 plaatsen verliest in de laatste rondes, of juist iemand een set zachte monteert en het halve veld nog inhaalt. Inhaalacties ja, maar niet van het soort dat je wil zien.

Je wil meer een soort kat en muis spel zien tussen 2 of 3 rijders gedurende een hele race. Er moet iets bedacht worden, wat rijders bijna verplicht om in te halen tijdens de race. Wat inhalen veel gunstiger maakt, dan er braaf achter blijven en de positie te houden.
.
pi_133405231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit hebben ze in 2009 al geprobeerd, we kregen er te tover diffuser en extreme gevoeligheid van bandenslijtage door terug.

De meerdere inhaalacties komen doordat banden opeens op zijn en iemand in 1x de 8 plaatsen verliest in de laatste rondes, of juist iemand een set zachte monteert en het halve veld nog inhaalt. Inhaalacties ja, maar niet van het soort dat je wil zien.

Je wil meer een soort kat en muis spel zien tussen 2 of 3 rijders gedurende een hele race. Er moet iets bedacht worden, wat rijders bijna verplicht om in te halen tijdens de race. Wat inhalen veel gunstiger maakt, dan er braaf achter blijven en de positie te houden.
Nu ja, maar in 2010 niet, toen we de Bridgestones hadden. En toen waren er al heel wat meer inhaalacties dan in de 15 jaar ervoor. Dat is met de Pirelli's en DRS kunstmatig alleen maar meer geworden.

Dus wat ik graag terug wil zien is geen verplichte pitstop, meerdere bandencompounds (die niet ineens over de cliff gaan, maar gelijkmatig slijten), bredere banden (voor meer grip) en grond-effect (en dus niet de dubbele diffuser, maar echt grond-effect zoals begin jaren '80), waardoor je weer dit soort races krijgt

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133405402
Gewoon de banden van Silverstone terug, en ik ben al tevreden!
pi_133405444
quote:
CVC ontslaat Ecclestone bij veroordeling voor corruptie
Gepubliceerd op 19 Nov 2013 08:26

Als Bernie Ecclestone schuldig wordt bevonden aan corruptie, dan stuurt CVC Capital hem de laan uit. Dat claimt mede-oprichter van CVC, Donald MacKenzie. Ecclestone staat terecht voor een betaling van maar liefst 40 miljoen dollar aan de reeds veroordeelde bankier Gerhard Gribkowsky.

De Duitse openbare aanklager vermoedt dat er omkoping in het spel was met als doel om de Formule 1-rechten goedkoop bij CVC onder te brengen, Ecclestone zelf beweert dat Gribkowsky hem chanteerde. MacKenzie: "Als het is bewezen dat meneer Ecclestone criminele handelingen verricht heeft, dan zullen wij hem ontslaan."

MacKenzie getuigde in Londen in een andere zaak, aangespannen door een Duits mediabedrijf tegen Ecclestone. Hij vertelde de rechter dat Ecclestone vergeten was om te vertellen dat hij 40 miljoen aan Gribkowsky had betaald. "Hij zei me dat hij nooit tegen mij gelogen had, maar ik vind het moeilijk om te geloven dat je een transactie van die omvang vergeet."
Die is toch gewoon hartstikke schuldig of ben ik nou gek?

Overigens wel vreemd om degene die er voor gezorgd heeft dat de F1 rechten relatief goedkoop in handen van CVC gekomen is vervolgens ontslagen wordt door diezelfde CVC als hij veroordeeld wordt!? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 11:23:51 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133405964
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die is toch gewoon hartstikke schuldig of ben ik nou gek?

Overigens wel vreemd om degene die er voor gezorgd heeft dat de F1 rechten relatief goedkoop in handen van CVC gekomen is vervolgens ontslagen wordt door diezelfde CVC als hij veroordeeld wordt!? 8)7
zo werkt het nu eenmaal in die wereld, vosss
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133405988
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo werkt het nu eenmaal in die wereld, vosss
Ik wou dat ik in een wereld leefde waar ik het gewoon kon veroorloven om een bedrag van 40 miljoen gewoon gladweg kon vergeten.

Dat kan ik nu met 40 euro niet eens :') :D!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 11:26:27 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133406032
de vraag is of je van zoveel geld wel echt gelukkig wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:33:34 #46
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_133406218
Zoals mij opa wel eens tegen me zei: Van geld word je niet gelukkig, maar het jankt toch een stuk lekkerder in een Audi dan op de fiets.

Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros.

Daarnaast kan er met bijtanken ook langer gebruik gemaakt worden van zachte compounds als de auto ligt is met weinig benzine. Dan moeten teams kiezen of ze pushen met weinig benzine, of wat meer tanken en dan beter hun banden moeten sparen om de tank leeg te kunnen rijden. Er komt dan wat meer tactiek en rijderskunde bij kijken. plus geef je de coureurs weer de mogelijkheid om te pushen.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_133406263
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef Rossdale het volgende:
Zoals mij opa wel eens tegen me zei: Van geld word je niet gelukkig, maar het jankt toch een stuk lekkerder in een Audi dan op de fiets.

Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros.

Daarnaast kan er met bijtanken ook langer gebruik gemaakt worden van zachte compounds als de auto ligt is met weinig benzine. Dan moeten teams kiezen of ze pushen met weinig benzine, of wat meer tanken en dan beter hun banden moeten sparen om de tank leeg te kunnen rijden. Er komt dan wat meer tactiek en rijderskunde bij kijken. plus geef je de coureurs weer de mogelijkheid om te pushen.
En minder acties op de baan en meer in de pits.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:49:28 #48
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_133406613
Andere strategieën zorgt ook voor grotere verschillen in snelheid op de baan. Nu dat inhalen vele malen gemakkelijker is geworden tov een aantal jaar terug, denk ik dat het nu wel gaat meevallen. Met komst van DRS en KERS verliezen rijders bij inhaalacties op de baan over het algemeen een stuk minder tijd dan eerst.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:58:25 #49
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_133410156
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan.
Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_133410412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:58 schreef 4-elements het volgende:
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan.
Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is.
Je hebt gelijk, eigenlijk moet er een aanpassing komen om Vettel te temmen. Zijn sterke punt is tyre management, kijk maar in 2009/2010 was ie maar marginaal sneller dan Webber. Sinds de Pirelli's stopt niemand hem meer.

Misschien eens afwachten volgend jaar. Pirelli belooft harde banden, uitlaat blaast nu gewoon achter de vleugels en diffusor en die nieuwe motoren hebben een bult koppel.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')