Dat snap ik. Maar er was sprake van dat hij (een deel) van die aandelen wilde overnemen. Als Brawn die gekocht heeft gaat dat dus niet meer door. En heb je dus minder invloed dan als sponsor.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:01 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ook zonder aandelen kan je in een F1 team investerenHij pompt gewoon wat ¤'s in het maatpak van schoonzoon.
Met genoeg geld op tafel kom je overal tussenquote:Op woensdag 6 november 2013 20:07 schreef Meike26 het volgende:
Dan kom je daar als zakenman uit Nederland ook met geen mogelijkheid tussen.
Ja, tussen de benen van een vrouw bedoel je?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:11 schreef Geralt het volgende:
[..]
Met genoeg geld op tafel kom je overal tussen
Daar ook, maar dat bedoelde ik niet.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:12 schreef JohnB52 het volgende:
[..]
Ja, tussen de benen van een vrouw bedoel je?
Een gentlemans agreement kan ook van tafel. Mits genoeg geld.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:14 schreef Meike26 het volgende:
De term Gentlemans Agreement is toch een ingebakken cliché in de F1 ?
Heb je ook weer gelijk in, maar in dit geval is het ene mannetje er in en het andere mannetje word uit een team gezet. Daar staat wat tegenover. Dus word er een handrijking gedaan voor aandelen pakketje. Eerder uit fatsoen dan wie o wie het hoogtste stapeltje geld neer legt.quote:Op woensdag 6 november 2013 20:19 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een gentlemans agreement kan ook van tafel. Mits genoeg geld.
Ergo: dat die aandelen naar Brawn gaan wil enkel en alleen maar zeggen dat Giedo's schoonpa niet voldoende geld op tafel heeft gelegd en dat heeft ie niet gedaan omdat een dergelijk bedrag door hem niet als zakelijk aantrekkelijk bevonden is.
Zo simpel is het.
Had hij meer op tafel gelegd dan was Brawn gewoon aan de kant geschoven. Zo werkt het gewoon en al zeker in de F1 waar contracten en afspraken compleet geen fluit voorstellen.
Dus gewoon niet genoeg geld er voor over gehad, dus dan gaan ze naar Brawn.
Als dat al zo is, want Eddie roept wel vaker iets wat achteraf niet waar blijkt en ik heb nog geen bevestiging gelezen ergens.
Dat wil nog niet zeggen dat ie ook die aandelen gekocht heeftquote:Op woensdag 6 november 2013 20:22 schreef Meike26 het volgende:
Ik durf er bijna een x bedrag op te zetten dat Brawn indd naar Williams gaat.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 17:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Sky heeft dit weekend bevestigd dat Maldonado een voorcontract heeft getekend bij Lotus. Mocht de Quantum deal afketsen, dan staat al vast dat hij dat zitje krijgt.
quote:Op zaterdag 16 november 2013 17:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Sky heeft dit weekend bevestigd dat Maldonado een voorcontract heeft getekend bij Lotus. Mocht de Quantum deal afketsen, dan staat al vast dat hij dat zitje krijgt.
en dat valt ook te betwijfelenquote:Op zondag 17 november 2013 09:01 schreef Funzel het volgende:
Naja die deal kan nog steeds rond komen natuurlijk.
quote:Op zondag 17 november 2013 00:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat relatief simpel speurwerk van een Reddit user laat zien dat Quantum Motorsport waarschijnlijk helemaal niet bestaat, en dat er een bekende oplichter achter zit. Als dit waar is
http://www.reddit.com/r/f(...)asy_who_are_quantum/
Heeft iemand al gekeken of Rocky Tuanakotta weer op vrije voeten is?quote:Op zondag 17 november 2013 10:41 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
en dat valt ook te betwijfelencrosspost uit het nieuwtjes-topic....
[..]
quote:Nov.19 (GMM) Nico Hulkenberg has agreed a EUR 1.9 million deal to return to Force India in 2014, according to the veteran F1 correspondent Roger Benoit.
Mere hours ago, Lotus team boss Eric Boullier said the German driver remained Enstone's top choice to replace Kimi Raikkonen full-time next season.
But while the long wait for the Quantum investment group's cash injection continues to stretch out, the Frenchman acknowledged that Hulkenberg could not be blamed "if he signs somewhere else".
"It would just mean the timing was not right for him or for us," said Boullier.
According to Benoit, writing in Blick newspaper, Hulkenberg has indeed decided to return to Force India, who also rescued his career in late 2010 when he was dropped unceremoniously by Williams.
All the Silverstone based team has to do, according to Benoit, is pay Hulkenberg's arrears from 2012 "and an advance" on his EUR 1.9 million fee for 2014.
Hulkenberg raced for Force India in 2012, but for this year switched to Sauber, who have been suffering with financial problems throughout 2013.
Benoit quoted Hulkenberg as saying: "Don't worry, I will have a seat next year."
It is now widely believed that it is the PDVSA-sponsored Pastor Maldonado, and not Hulkenberg, who will be heading to Lotus in 2014.
Hulkenberg admitted he is sceptical the Enstone based team's necessary millions in 'Quantum' investment will ever actually arrive to pay his salary.
"It (the Quantum deal) has been dragging on for so long to the point that it loses credibility," the German admitted.
"When it is repeatedly put off and put off, you eventually lose hope," added Hulkenberg.
Nou, als Maldonado met zijn geld Lotus en Grosjean aan de voorkant van de grid brengt, vind ik het een strak plan!quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:45 schreef Rossdale het volgende:
Ik ben blij dat de Hulk gewoon een zitje heeft volgend jaar... maar damn dan zijn we alsnog niet af van die afschuwelijke Maldonado
Dat klopt. Het veld heeft jarenlang niet zo dichtbij elkaar gezeten. Dat maakt het alleen maar leuk en spannend. Relatief zijn de kosten om goed te presteren omlaag gegaan, maar absoluut niet denk ik.quote:Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef Fer het volgende:
De kosten zijn omlaag gegaan, ieder geval ten opzichte van de snelheid. Force India, Sauber Toro Rosso en Williams zitten maar vlak achter de top kwa snelheid, met flink lagere budgetten.
Ze finishen ook vaak in dezelfde ronde, waar vroeger Schumacher het hele veld op 1L zette.
FI zit Mclaren bijna op de hielen, vermoedelijk heeft Mclaren 4x zoveel budget als FI
Feit is nog steeds dat zelfs Williams een veel grotere fabriek heeft staan dan in de tijd dat ze kampioen waren. Nu staan ze net voor Caterham.
Sirotkin is toch al zeker van een zitje bij Sauber in 2014?quote:Op zondag 17 november 2013 15:52 schreef sasquatsch het volgende:
Nog maar wat geruchten uit Austin.
Kovalainen nu ook in de running voor Lotus voor 2014.
Perez zou misschien terug kunnen naar Sauber om daar samen met Gutierrez te gaan rijden. Telmex is daar nog steeds sponsor en volgens een zegsman is er genoeg geld om beiden daar te laten rijden of zelfs het team te kopen. Al zegt Kaltenborn, dat Perez niet automatisch terugkeert.
Nee, hij is zeker van een contract. Sauber heeft pas nog aangegeven dat ze nog niet weten wat ze met hem willen.. Het kan goed zijn dat ze hem eerst een jaartje laten testen.quote:Op woensdag 20 november 2013 12:22 schreef Nober het volgende:
[..]
Sirotkin is toch al zeker van een zitje bij Sauber in 2014?
http://www.autosport.com/(...)3?source=mostpopular
Dat wil niet zeggen dat het klopt. Hij heeft nog geen superlicentie, dus die moet hij eerst halen. En dan is het nog maar de vraag of hij er al klaar voor is (volgens Sauber).quote:Op woensdag 20 november 2013 12:27 schreef Nober het volgende:
Op wikipedia staat hij als rijder aangegeven, met die link ter bevestiging.
http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Formula_One_season
Vettel en Hamilton debuteerde niet toen ze 18 waren, Vettel heeft zelfs meerdere keren de VT1 gereden in 2006 en 2007 net als Kubica en Davidson. Hamilton was de GP2 kampioen van 2006 en debuteerde 'pas' op 22 jarige leeftijd.quote:Op woensdag 20 november 2013 13:54 schreef Fer het volgende:
Klaar voor zijn is relatief. Hamilton en Vettel waren er ook gelijk klaar voor, maar dat zijn ook supertalenten.
Iemand die het niet heeft zal het meestal ook niet worden. Zoals Sutil of Kovalainen die terugkomen maar er nog steeds niet zoveel van bakken.
Niemand had dan ook verwacht dat Hamilton Alonso zo goed partij zou geven.quote:Op woensdag 20 november 2013 16:55 schreef Fer het volgende:
Een bijna-wereldtitel mislopen omdat je door je onervarenheid een duur foutje maakt lijkt me beter dan iemand die meer dan 10 jaar mee deed en nooit kans heeft gehad op een titel.
Grote fout van Mclaren was om een supertalent Hamilton naast de kampioen Alonso te zetten. Ze hebben elkaars kans kapot gemaakt door tegen elkaar te racen. Withmarsh heeft ook toegegeven dat ze beide kampioen hadden kunnen worden als ze van te voren een duidelijke nummer 1 en 2 hadden afgesproken.
Zou wat zijn als Magnussen rondjes om Button rijdt, die laatste is niet in vorm momenteel. Eigenlijk niet sinds de overstap op Pirelli.
Ben ook wel ´´fan´´ van Pastor, maar Montoya is mijn favo coureur sinds ik de F1 volg. Daar gaat Pastor voorlopig nog niet aan tippen!quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:20 schreef Fer het volgende:
Ben wel benieuwd wat Maldonado kan laten zien in een topwagen. Het is een Zuid Amerikaan, vergelijkbaar met Montoya. Supersnel, maar af en toe van die acties van hem, maar heb me altijd vermaakt hoe die tegen Schumacher ging strijden.
Begrijp de frustratie van Maldonado ook wel, als je voor 40M achteraan de grid staat.
En nogmaals, hij is absoluut niet langszaam.
Liefs dan Perez naast Hulkenberg bij Force India. En dan Bianchi of Van der Garde naar Sauber.
Ze mogen van mij ook wel meer spelen met de banden.quote:Op woensdag 20 november 2013 20:17 schreef Fer het volgende:
Geeft het niveau van Hamilton aan. Daarom vind ik het zo schrijnend dat ie zijn ware kwaliteit niet kan laten zien door "save your Pirelli's. De rijstijl van Hamilton is juist wat je wilt zien in F1.
Leuk idee, maar je ziet dat sommige coureurs nu al moeite hebben om 2 typen band onder de knie te krijgen. Vaak genoeg races dat de ene coureur alleen de harde lekker vindt, terwijl de ander alleen op zacht snelle rondes kan leggen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 00:44 schreef Marks het volgende:
[..]
Ze mogen van mij ook wel meer spelen met de banden.
Doe race 1 van het jaar banden die NIET slijten. Gewoon banden dus, die eigenlijk 2 raceafstanden zonder problemen zouden kunnen afleggen.
Dan race 2: Banden die vergelijkbaar zijn met nu.
Race 3: banden vergelijkbaar met begin vorig jaar: meer slijtage en vooral plotseling een ''cliff''.
En vanaf race 4 weer de niet slijtende banden voor de volgende race en zo rouleren.
Dan heeft ieder wel iets wat hem lijkt.
De grote farce van Pirelli, wat misschien niet eens direct door hun komt, is dat er overduidelijk 1 strategie het best lijkt te zijn iedere race.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:11 schreef Fer het volgende:
[..]
Leuk idee, maar je ziet dat sommige coureurs nu al moeite hebben om 2 typen band onder de knie te krijgen. Vaak genoeg races dat de ene coureur alleen de harde lekker vindt, terwijl de ander alleen op zacht snelle rondes kan leggen.
Pirelli is gevraagd een snel slijtende band te maken en dat is een fiasco geworden. Overal marbles na de race, setjes die af en toe niet functioneerden, spontane klapbanden. Ze mochten ook niet testen om het goed te krijgen of intensief samenwerken met een team zoals vroeger Bridgetone en Michelin konden doen.
Volgend jaar krijgen we gewoon banden zoals we nu in Austin en Interlagos hebben. Alhoewel zo;n race als Abu Dahbi, waarbij de top 10 op zachte banden eerder moet stoppen en dan achter de middenmoot komt te zitten die op harde banden rijden.
Is er ook niet. In de simulaties zien de teams wat de optimale strategie is en daar gaan de meesten dan ook voor. Zeker de topteams die in Q3 zitten en op de banden moeten starten waarmee ze kwalificeren. Alleen de coureurs die of niet in Q3 zitten of toch niet voor de pole gaan zitten af en toe op een andere strategie (starten op de harde band), omdat ze dan misschien een stop uitsparen of denken met de zachte band aan het eind van de race nog wat plekken te kunnen winnen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:00 schreef Marks het volgende:
[..]
De grote farce van Pirelli, wat misschien niet eens direct door hun komt, is dat er overduidelijk 1 strategie het best lijkt te zijn iedere race.
Zondag startte volgens mij iedereen behalve Vergne op dezelfde band... Kijk, wat is dan het nut van verschillende banden? Ik wil Vettel op band a zien starten en Alonso op band b. Als ze allemaal hetzelfde doen, dan is er geen toegevoegde waarde.
Daar zou meer het karakter van de auto bij bepalend moeten mogen zijn, maar alles gaat om de show. Deels ben ik het daar mee eens, deels niet. Iedereen wil een dicht veld en begint te janken als Vettel a la Prost, Senna en Schumacher in hun hoogtijdagen 2 seconden wegrijdt bij iedereen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 11:08 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Is er ook niet. In de simulaties zien de teams wat de optimale strategie is en daar gaan de meesten dan ook voor. Zeker de topteams die in Q3 zitten en op de banden moeten starten waarmee ze kwalificeren. Alleen de coureurs die of niet in Q3 zitten of toch niet voor de pole gaan zitten af en toe op een andere strategie (starten op de harde band), omdat ze dan misschien een stop uitsparen of denken met de zachte band aan het eind van de race nog wat plekken te kunnen winnen.
quote:Pastor Maldonado is in advanced talks with Sauber about a 2014 Formula 1 deal, as he weighs up rival offers from Force India and Lotus.
Following his Williams split, the Venezuelan had been most strongly linked with a move to Lotus, after the team singled him out as its main target if an investment deal with Quantum Motorsports did not come off.
Amid growing doubts about the status of the Quantum deal, which has not yet been completed, Maldonado has been considering other options and is now being targeted by Sauber.
Speaking ahead of the Brazilian Grand Prix, Maldonado said that the only certainty he had was of being in F1 next year - as he made it clear a Lotus seat was no certainty.
"I really hope to have confirmation quite soon, but I don't have any hurry," he said. "We are working on it. It could be hours, days or even more. I hope to get 100 per cent on the negotiations and let's see.
"Sometimes when you are negotiating, it takes some time. It has taken some time but it is quite clear that I will be in F1, it is quite clear where, and everything. We will see."
Although Lotus is currently the fastest of the teams that Maldonado is talking to, he reckons that both Sauber and Force India have equally good potential for 2014.
"Lotus is a good option, but even Sauber is a good option, even Force India is a good option," he said. "They have shown that they are very competitive.
"Force India has been more competitive than McLaren this year at the beginning. I think all of them have good potential for the future. We all know very well who has available seats and we will see."
When asked if the financial situation at Lotus would be a factor in his decision, he said: "It could be yes. When you evaluate a team, you evaluate everything, the background, sponsor situation, everything, not only the car."
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |