Haal dan Frijns weer terugquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
Petrov aast op het stoeltje van Sirotkin bij Sauber(duits)
Sirotkins sponsoren zouden vooralsnog in gebreke blijven. Petrov zou 30 miljoen dollar aan sponsorgeld tot zijn beschikking hebben. Daarnaast is het de vraag of Sirotkin op tijd klaar is voor de F1. Hij zou ook test- en reserverijder kunnen worden.
Frijns mist die 30 miljoen aan sponsorgeld.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Haal dan Frijns weer terug
* Nattekat blijft hopen, hoe onwaarschijnlijk het ook is.
Als dat zo is, ben ik helemaal mijn enige sympathie voor team Williams kwijt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens een Braziliaanse website zou Felipe Massa voor 5 jaar getekend hebben bij Williams. Hij zou de plaats innemen van Pastor Maldonado.
[..]
Yup, precies wat ik dacht.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:03 schreef Funzel het volgende:
Nog vijf jaar Massa. Alsjeblieft niet zeg
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:29 schreef Marks het volgende:
[..]
Als dat zo is, ben ik helemaal mijn enige sympathie voor team Williams kwijt.
Eerst gooien ze Barrichello al de deur uit tegen Senna en nu dit![]()
Dan maar geen privateer meer in de F1, als het zo moet.
Dan kun je net zo goed de hele F1 afschaffen en een single spec competitie beginnen, zoals de IndyCar nu is. Mooi om te zien (omdat het veld dichter op elkaar zit), maar geen F1 meer omdat de charme van het zelf bouwen van je auto weg is. F1 gaat om de combinatie auto en coureur, niet alleen coureur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).
kan wel zijn, maar williams is niet meer dan veldvulling en voegt weinig toe.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed de hele F1 afschaffen en een single spec competitie beginnen, zoals de IndyCar nu is. Mooi om te zien (omdat het veld dichter op elkaar zit), maar geen F1 meer omdat de charme van het zelf bouwen van je auto weg is. F1 gaat om de combinatie auto en coureur, niet alleen coureur.
En je vergeet McLaren, wat al lang geen privateer meer genoemd kan worden.
Vorig jaar wonnen ze nog een race, dus voegen ze wel degelijk wat toe. Dat ze niet elk jaar om de prijzen strijden, wil niet zeggen dat ze niet in de F1 thuis horen. Zeker een team met de geschiedenis van Williams hoort in de F1 thuis.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:13 schreef Marks het volgende:
[..]
kan wel zijn, maar williams is niet meer dan veldvulling en voegt weinig toe.
RBR geen privateer?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).
Compleet andere "activatie" dan bijvoorbeeld Coca Cola. Al die extreme shizlle etc. kosten relatief weinig geld voor ze omdat er weinig andere sponsoren zijn die dat interressant vinden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
En in dat licht, kijk eens naar Coca Cola dan. Die zouden volgens mij gewoon alle teams in de F1 kunnen runnen.
Als Maldonado vertrekt met sponsor PDVSA zal er een afkoopsom betaald moeten worden, aangezien er een deal tot en met 2015 is. Tesamen met de sponsors die Massa meebrengt zal er vast genoeg geld zijn om Massa te betalen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:25 schreef SiGNe het volgende:
Ik vraag me af of Williams wel geld heeft om Massa te betalen.
Opzich snap ik een 5jarig contract dan weer wel, vermoedelijk is dit het laatste team waar Massa bij zal rijden en dan is het fijn om 5 jaar lang zekerheid te hebben.
Coca-Cola sponsort meer grote sportevenementen, die zouden niet een F1 Team sponsoren maar bijv wel borden langs de circuits neerzetten en promo-teams naar de races toesturen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
En in dat licht, kijk eens naar Coca Cola dan. Die zouden volgens mij gewoon alle teams in de F1 kunnen runnen.
een rijder die geen sponsor meeneemt en geld kost óf een rijder die wel een sponsor meeneemt en betaald wordt door de sponsor.. vrij makkelijke keuze voor een team dat toch al lang moeite met de financiën heeft.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:55 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)nico-hulkenberg.html
Steeds meer geruchten/aanwijzingen dat Maldonado naar Lotus gaat ipv de Hulk, ivm moeizaam verkoop van de aandelen...
Keuze voor Hulkenberg bij Lotus hangt af van het rond krijgen van de investering door Quantum. Als dat niet door gaat heeft Lotus geen andere keus dan een coureur met een flinke smak geld (Lees Maldonado) aan te nemen om de eigen financiën rond te krijgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
een rijder die geen sponsor meeneemt en geld kost óf een rijder die wel een sponsor meeneemt en betaald wordt door de sponsor.. vrij makkelijke keuze voor een team dat toch al lang moeite met de financiën heeft.
Met Kimi had Lotus zich behoorlijk verkeken toen ze zeiden dat ie geen salaris zou krijgen maar per behaald punt betaald zou worden (met ¤10.000 per punt zou ie nu op 1,83 miljoen zitten nu maar ik heb het idee dat ie nog veel meer per punt krijgt, misschien wel ¤100.000 en dan is z'n salaris 18,3 miljoen...)
Die investering lijkt rond te zijn, en de investeerders willen Hulkenberg als coureur, dus ik denk dat dat binnenkort bekend gemaakt gaat worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Keuze voor Hulkenberg bij Lotus hangt af van het rond krijgen van de investering door Quantum. Als dat niet door gaat heeft Lotus geen andere keus dan een coureur met een flinke smak geld (Lees Maldonado) aan te nemen om de eigen financiën rond te krijgen.
Daarnaast is er natuurlijk altijd de afweging of het geld dat een coureur meeneemt opweegt tegen de hogere opbrengsten die een team krijgt met een betere coureur (stand in het kampioenschap). Dat hoort bij die afweging. Dus een makkelijke keuze is het sowieso niet.
quote:Lotus boss Eric Boullier has been told by the team's new investors to sign off a 2014 deal with Nico Hulkenberg.
After months of uncertainty about the status of a partnership with Quantum Motorsports, the man behind the consortium that is buying a 35 per cent stake in the team from Genii Capital revealed at the Abu Dhabi Grand Prix that the deal was now done.
And, as a priority, he is urging Boullier to finalise a contract that will bring in Hulkenberg as replacement for the outgoing Kimi Raikkonen.
"We as incoming owners and shareholders have made it very clear what our preference is," said Quantum chief Mansoor Ijaz when asked by AUTOSPORT about next year's driver situation.
"I wish the transition had been smoother between Kimi and the next driver, who we believe will be Nico Hulkenberg, but sometimes in life things don't happen so clearly and as nicely as you would like them to."
When asked about the time frame for sorting out a Hulkenberg contract, Ijaz added: "That part is not for me to comment on.
"I can tell you the contract was prepared and ready to go.
"I know Nico is excited about doing this and I think it is a matter of a very short period before that is all finalised."
He added that Hulkenberg is a prospect with an exciting future.
"Nico is a man well within himself," he said. "He is an up-and-coming driver; he has fairly long [career] life span ahead of him.
"In every sport the athlete has a fixed life span and if he has five or seven years left in him, that is enough for him to rise the very top of the pack with a good car, good technology and a strong team behind him."
Imho dankzij de nieuwe banden, waar Giedo beter mee overweg kan dan met de oude.quote:Jan-Paul ten Hoopen heeft zich positief geuit over een Formule 1-zitje voor Giedo van der Garde volgend jaar. Volgens de manager van Giedo zijn er in Abu Dhabi gesprekken gevoerd met Force India, Williams, Sauber en z’n huidige werkgever Caterham.
"Vier teams hebben serieuze interesse in Giedo. De renstallen houden wel alle opties open, maar vervolgafspraken staan zeker in de planning", aldus ten Hoopen tegen de Telegraaf. "De stoelendans is net als spelen in een casino. Oftewel, niets is zeker, maar hij staat er goed op."
Na de zomerstop heeft de Nederlander goede stappen gemaakt. Ook afgelopen weekend in Abu Dhabi gaf-ie zowel z’n teamgenoot als beide Marussia-coureurs het nakijken en eindigde van der Garde op de 18e plek.
Toch 5,2 miljard blikjes verkocht in 2012... : http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bullquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
quote:McLaren overweegt Sergio Perez na dit seizoen te vervangen voor Kevin Magnussen. Zo berichten Britse media deze week. Het team uit Woking blijkt zeer gecharmeerd van de 21-jarige Deen, die dit jaar kampioen is geworden in de Formule Renault 3.5.
McLaren-teambaas Martin Whitmarsh liet vorige maand al weten de zoon van voormalig Formule 1-coureur Jan Magnussen zo snel mogelijk in de Formule 1 te willen brengen en met verschillende teams gesprekken te voeren over een stoeltje voor de rijder uit het talentenprogramma van de Britse renstal. Volgens de krant The Telegraph denkt McLaren er nu echter over om Magnussen voor zichzelf te houden, wat dan ten koste zou gaan van Sergio Perez, die onlangs met een vijfde plaats in de Grand Prix van India zijn beste resultaat van het seizoen boekte.
Magnussen, die deze week voor DAMS in de GP2 zou testen maar zich hiervoor op het laatste moment om onduidelijke redenen afmeldde, zou het zelf niet erg vinden om meteen bij een groot team aan de slag te gaan, in plaats van bij een kleiner team in de Formule 1 te beginnen. "Als ik voor mijn eerste jaar gelijk een competitief stoeltje kan krijgen, geef ik daar de voorkeur aan", zegt Magnussen in The Telegraph. "Dat mag dan misschien een groter risico met zich meebrengen, aangezien je Formule 1-loopbaan meteen weer voorbij kan zijn bij tegenvallende prestaties. Maar als ik bij een topteam geen goede resultaten kan scoren, betekent dat voor mij dat ik gewoon niet goed genoeg ben. Ik wil Formule 1 rijden om wereldkampioen te worden. Alleen meedoen is voor mij niet voldoende. Daarom zou ik zo'n kans direct grijpen."
Ik vind het wel seu voor Perez als hij na dit jaar al weg moet. Die jongen heeft echt wel potentieel maar zijn prestaties worden nou gemeten met de McLaren van dit jaar. Terwijl hij ook vaak zat Button het nakijken heeft kunnen geven. Hij verdiend het zeker nog een jaar in die McLaren te laten zien hoe snel en goed hij is. Soms inderdaad een Mexicaans pepertje te veel en ondoordacht, maar een leuke coureur om te zien racen is het zeker.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Magnussen waarschijnlijk naar McLaren
[..]
Please laat het Williams zijn wordenquote:Op maandag 4 november 2013 20:08 schreef sasquatsch het volgende:
Van der Garde's management heeft in Abu Dhabi gesprekken gevoerd met vier teams: Force India, Williams, Sauber en Caterham.
[..]
Imho dankzij de nieuwe banden, waar Giedo beter mee overweg kan dan met de oude.
Kobayashi, Buemi en Perez mis/ga ik niet missen hoor.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind het wel seu voor Perez als hij na dit jaar al weg moet. Die jongen heeft echt wel potentieel maar zijn prestaties worden nou gemeten met de McLaren van dit jaar. Terwijl hij ook vaak zat Button het nakijken heeft kunnen geven. Hij verdiend het zeker nog een jaar in die McLaren te laten zien hoe snel en goed hij is. Soms inderdaad een Mexicaans pepertje te veel en ondoordacht, maar een leuke coureur om te zien racen is het zeker.
Zou echt enorm zonde zijn als we wederom van zo'n leuke rijder afscheid moeten nemen. Kobayashi, Alguersuari en Buemni gingen hem al voor de afgelopen jaren.
Weltschmerz even een DM/PM sturen, die weet dat wel te analyserenquote:Op dinsdag 5 november 2013 16:42 schreef Marks het volgende:
Zeer moeilijk te kwalificeren coureur die Jenson. Hoe goed is hij nu echt?
Volgens f1-facts beter dan Villeneuve, Sato, Davidson, Barrichello en Perez en minder dan Ralf Schumacher, Fisichella, Trulli en Hamilton.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:42 schreef Marks het volgende:
[..]
Kobayashi, Buemi en Perez mis/ga ik niet missen hoor.
Perez heeft het toch erg vaak moeilijk om Button te verslaan, Button is eigenlijk gewoon duidelijk de betere. Wat mij ook wel verrast, maar dat doet hij wel vaker. Zeer moeilijk te kwalificeren coureur die Jenson. Hoe goed is hij nu echt?
Waarom? Het is natuurlijk afwachten hoe de auto's van volgend jaar presteren, maar je zou zeggen dat Sauber en Force India wat betere kaarten hebben dan Williams.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Please laat het Williams zijn worden
Ik denk dat Williams moeite heeft om omhoog te krabbelen, maar op de lange duur geloof ik wel dat dit team de potentie heeft om hogerop te komen en bovendien een team waar ik persoonlijk enorm veel sympathie voor heb.Erg benieuwd ook hoe de Mercedes krachtbron in de Williams gaat presteren. VDG zie ik wel als een persoon die het team kan helpen ipv er alleen voor te rijden. Force India is veel te wispelturig en onbetrouwbaar en zou ik zelf niet zo'n goed idee vinden, al kan hij zich er wel mee in de kijker rijden, punten scoren word moeilijk. Als hij naar Sauber gaat ook primaquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom? Het is natuurlijk afwachten hoe de auto's van volgend jaar presteren, maar je zou zeggen dat Sauber en Force India wat betere kaarten hebben dan Williams.
Rare onderverdeling maak je. We hebben de afgelopen tijd toch kunnen zien dat Rosberg net onderdoet voor Hamilton. En de Hulk hoort waarschijnlijk ook niet in dat tweede groepje thuis.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:55 schreef Toekito het volgende:
Button is gewoon de 2de groep op de grid. Achter Lewis, Vettel, Alonso en Kimi. Hij is groep Webber, Rosberg, Sutil, Hulk en misschien ook Perez.
Wel grappig dat je het over Chilton hebt.. Die lijkt inderdaad maar wat mee te hobbelen, maar ik vond het toch indrukwekkend wat ik net las op formula1.comquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik schat Button ook wel hoger in dan Perez, maar ik vind het oneerlijk naar Perez dat hij geen kans heeft om zich te laten zien in die McLaren. Het is een gare bak gebleken en Sergio scoort regelmatig ongeveer de zelfde posities als Button.
Als ik McLaren was zou ik die Chilton uit die Marussia trekken en daar Magnussen een jaartje laten wennen aan de F1. Dan heeft Perez nog een jaartje naast Button puntjes binnen te hengelen.
Alsof het een schande is in die tweede groep te zitten. Zijn gewoon een prima groep coureurs, maar halen het niet bij de wereldklasse die de eerste groep is, zo ook Rosberg. Dat ben ik volledig met Toekito eens.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Rare onderverdeling maak je. We hebben de afgelopen tijd toch kunnen zien dat Rosberg net onderdoet voor Hamilton. En de Hulk hoort waarschijnlijk ook niet in dat tweede groepje thuis.
Maar waar is die uitspraak op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat jij het persoonlijk een sypmathiek team vindt?quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk dat Williams moeite heeft om omhoog te krabbelen, maar op de lange duur geloof ik wel dat dit team de potentie heeft om hogerop te komen en bovendien een team waar ik persoonlijk enorm veel sympathie voor heb.
Waarom? En hoe zie je hem het team wel 'helpen' tov. andere coureurs? Wat is zijn absoluut onderscheidende kwaliteit?quote:VDG zie ik wel als een persoon die het team kan helpen ipv er alleen voor te rijden.
Hij laat wel enkele zeer goede dingen zien, waardoor ik gewoon vind dat hij zeker nog een jaar in de F1 moet blijven. En dat zeg ik niet als fan van een NL coureur, maar gewoon op basis van wat hij liet zien. Nog wisselvallig, maar de pieken waren zodanig, dat het laat zien dat hij zeker bovengemiddeld is.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar waar is die uitspraak op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat jij het persoonlijk een sypmathiek team vindt?
Als ik objectief naar Williams kijk zie ik een team met een glansrijke historie, maar dat is inmiddels een hele F1-generatie geleden. Met ieder jaar verlaat die know-how beetje bij beetje het team.
Het huidige Williams is vergelijkbaar met Sauber en Force India; grillig en op lange termijn financieel onzeker.
Het kan goed zijn dat Williams volgend jaar met een prima auto op de proppen komt waarmee ze een vaste top 10 klant zijn. Maar het jaar erna kunnen ze evengoed met een draak van een bolide komen die strijdt om plaats 12-18.
Dat is de realiteit van Williams anno 2013.
[..]
Waarom? En hoe zie je hem het team wel 'helpen' tov. andere coureurs? Wat is zijn absoluut onderscheidende kwaliteit?
Ik zie in VDG een aardige jongen, maar echt geen uitzonderlijk F1 materiaal, hoe jammer dat voor ons Nederlanders ook is.
Head heeft niets mee met het raceteam van doen. Hij heeft de Formule 2 wagen nog ontwikkelt, en houdt zich tegenwoordig bezig met de KERS/Hybride afdeling af Williams Engineering.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:17 schreef Meike26 het volgende:
Geen idee of Patrick Head nog een rol van betekenis kan spelen, maar al met al kan dit team met de juiste mensen erg snel terug komen aan de kop. Net zo snel als dat McLaren terug kan vallen als een subtopteam met hier en daar een puntje.
Je zou het onwaarschijnlijk kunnen noemen ja, maar misschien onderschatten de meeste mensen de kwaliteiten van Giedo. Als coureur heb ik hem ook weer niet zo hoog zitten. Hij is zeker niet van het caliber Verstappen. Maar als je kijkt naar technische know-how, ervaring, pr... is het wel een heel complete coureur + centjes van schoonpapa.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:58 schreef sasquatsch het volgende:
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat Giedo naar Williams gaat.
Maldonado gaat bijna zeker weg bij Williams (FI of Sauber nu Hulkenberg waarschijnlijk naar Lotus gaat) en wordt vervangen door Massa. Ik zie ze dan niet ook nog Bottas weg doen ten faveure van Giedo. Die zie ik eerder bij Caterham blijven, zeker nu hij de tweede helft van het seizoen beter presteert dan Pic.
Die al meerdere malen aangegeven heeft alleen geld erin te stoppen als het zakelijk interessant is.quote:
Denk dat Williams dan wel wat interessanter is als Ferrari. McGeregor is al sponsor van het team. Voor dat bedrag kan hij de naam Williams zelfs veranderen in Williams McGregor of iets dergelijks.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die al meerdere malen aangegeven heeft alleen geld erin te stoppen als het zakelijk interessant is.
Hij heeft geld zat om hem voor 5 jaar in een Ferrari te zetten, echter als dat zakelijk weinig oplevert zal hij dat niet doen.
twitter:DutchMeikuh twitterde op woensdag 06-11-2013 om 18:26:08@EddieJordan_F1 Am I right when I say that Ross Brawn will join the Williams F1 crew next year? #Ithinkso #Ihopeso reageer retweet
Dus mijn gokje dat Brawn wel eens naar Williams zou gaan komt denk ik wel uittwitter:EddieJordan_F1 twitterde op woensdag 06-11-2013 om 19:10:00@DutchMeikuh yes he bought toto wolfs shares reageer retweet
Dus niet Marcel Boekhoorn die de aandelen overneemt om Giedo aan een zitje te helpen.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat Williams dan wel wat interessanter is als Ferrari. McGeregor is al sponsor van het team. Voor dat bedrag kan hij de naam Williams zelfs veranderen in Williams McGregor of iets dergelijks.
Ohja, eerder vanavond dit getweet :twitter:DutchMeikuh twitterde op woensdag 06-11-2013 om 18:26:08@EddieJordan_F1 Am I right when I say that Ross Brawn will join the Williams F1 crew next year? #Ithinkso #Ihopeso reageer retweet
Dus mijn gokje dat Brawn wel eens naar Williams zou gaan komt denk ik wel uittwitter:EddieJordan_F1 twitterde op woensdag 06-11-2013 om 19:10:00@DutchMeikuh yes he bought toto wolfs shares reageer retweet
Ook zonder aandelen kan je in een F1 team investerenquote:Op woensdag 6 november 2013 19:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus niet Marcel Boekhoorn die de aandelen overneemt om Giedo aan een zitje te helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |