twitter:f1talks twitterde op maandag 14-10-2013 om 08:56:56According to La Gazzetta Hulkenberg will be Lotus driver in 2014. #F1 reageer retweet
Dat klopt wel ja, ik zal kijken wat ik er aan kan doenquote:Op maandag 14 oktober 2013 09:04 schreef Godtje het volgende:
Zit ik hier nu naar een 1 jaar oude OP te kijken in een nieuw deel?
Dat zou wel mooi zijn!quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:03 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1talks twitterde op maandag 14-10-2013 om 08:56:56According to La Gazzetta Hulkenberg will be Lotus driver in 2014. #F1 reageer retweet
Ik had het niet in de gaten, was nog vroeg, toen een beetje lullig om geen nieuwe te openen, als hij met info komt kan ik het nog wel aanpassen denk ikquote:Op maandag 14 oktober 2013 10:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Daarom had ik al geen nieuwe geopend![]()
Sasquarch heeft de afgelopen topics/jaren telkens een zeer overzichtelijk rijtje neergezet in de OP, en ik was eerlijk gezegd op hem aan het wachten
Vriendschapquote:Op maandag 14 oktober 2013 11:49 schreef Nattekat het volgende:
Mag ik de TT niet snappen? Waar staat V voor?
quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:59 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Nu snap ik er nog minder van
T was nog logisch geweest.
Dan had het een kleine letter v moeten zijnquote:Op maandag 14 oktober 2013 12:06 schreef Tarado het volgende:
[..]De v van velocity is het internationale symbool voor de grootheid snelheid.
Ja het is goed met jequote:Op maandag 14 oktober 2013 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan had het een kleine letter v moeten zijn
Stuur je Yamaha even een mailtje dan?quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:07 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Dan had het een kleine letter v moeten zijn
Bij deze!quote:Op maandag 14 oktober 2013 11:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik had het niet in de gaten, was nog vroeg, toen een beetje lullig om geen nieuwe te openen, als hij met info komt kan ik het nog wel aanpassen denk ik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
quote:Op maandag 14 oktober 2013 12:47 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bij deze!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
done
Anderen denken dat hij naar Force India terug gaat. McLaren lijkt geen optie meer te zijn, omdat die nog steeds hopen op Alonso in 2015.quote:Op maandag 14 oktober 2013 09:03 schreef Tarado het volgende:
twitter:f1talks twitterde op maandag 14-10-2013 om 08:56:56According to La Gazzetta Hulkenberg will be Lotus driver in 2014. #F1 reageer retweet
quote:Nico Hulkenberg is the driver in demand at the moment after a series of outstanding performances at the wheel of the Sauber.
The 26 year old German is firmly believed to have signed a contract to move away from Sauber next year, but interestingly, there are conflicting reports about where he is headed. Several pundits, including BBC’s Eddie Jordan, believe he is going back for Force India, for whom he raced in 2012, while Gazzetta dello Sport in Italy has announced that he has signed for Lotus, the official announcement due imminently.
Hulkenberg, now managed by Werner Heinz, who managed ex-Jordan driver Nick Heidfeld, had hoped to land a Ferrari drive, but was passed over for Kimi Raikkonen last month, in a move that puts pressure on Fernando Alonso, but also provides Ferrari with an insurance policy against Alonso deciding to leave or take a year off.
Many in the paddock believe Ferrari should have taken Hulkenberg and looked to the future, as Red Bull have done with Daniel Ricciardo. Part of the reason Hulkenberg was at Sauber was to put himself in Ferrari’s orbit – the Italian team is the long time engine supplier to, and ally of, Sauber. The Swiss team walked out of FOTA in 2011, in solidarity with Ferrari.
But it has not worked out for Hulkenberg and now, if the Force India stories are to be believed, he may be thinking of shadowing Mercedes, putting pressure on Nico Rosberg’s (above right with Hulkenberg in Japan) seat with the team. As a Mercedes – supplied team, Force India is in Mercedes’ orbit and Hulkenberg may feel his best bet is to be patient, keep racking up results and hope something bigger comes along soon. At the same time, if the rumours on the engineering jungle drums are to be believed and the Mercedes is the best turbo engine next year, Force India is in line to benefit from a boost to competitiveness, along with McLaren and Williams.
According to Gazzetta dello Sport, however, Hulkenberg has signed for Lotus.
Lotus are delighted with the performance of Romain Grosjean, who was driver of the day in Suzuka, underlining his remarkable progress from 12 months earlier where he crashed into Mark Webber at the start. And the partnership of Grosjean and Hulkenberg would be very exciting, both young drivers yet to reach their full potential and a good mixture of raw speed and consistency.
The Achilles Heel with Lotus is the financial side, the team has significant debts and are well known for being late with payments. And Hulkenberg, unlike other candidates, does not bring any budget with him.
Cashflow issues were one of the reasons why Raikkonen decided to move, despite being happy at the team. From Hulkenberg’s point of view there is an element of risk over whether the team will be able to stay afloat, but a Lotus seat, based on their competitiveness of the last two seasons, is a definite move up and gives him the chance to race more regularly at the front, to show what he can do. Despite the financial concerns, the technical team now under Nick Chester, has done a good job to develop the car in the second half of the season and Lotus has had four podiums in the last three races. They have been the only team to take the fight to Red Bull in this Asian leg of the championship.
McLaren no longer appears to be a possibility: Sergio Perez brings budget from Carlos Slim’s Claro business, which will be important next year as McLaren have to pay Mercedes over US $20 for their engines. “Clarovideo” has been on the rear wing of the McLaren since Monaco, a deal worth around Ł4 million (US$6.3m) at standard rate card. Sergio Perez has not impressed McLaren so far, but the Mexican is likely to be retained pending Alonso’s arrival in 2015.
In 2015 when they move to Honda’s they are pushing hard to get the signature of Fernando Alonso, so Hulkenberg wouldn’t fit into that equation.
Hulkenberg’s destination will be made official soon, no doubt and that will leave Felipe Massa still looking for a seat. THe Brazilian out qualified his team mate Alonso again on Saturday and defied a team order to let him past during the race, coming in 10th. Many believe that Massa’s pace in qualifying shows that he is still a top driver and that in a new team he would flourish next season. He is highly experienced and also very light, both of which are first order priorities for teams in the new turbo era.
twitter:NobleF1 twitterde op maandag 21-10-2013 om 21:30:16Shock move by Toro Rosso as Daniil Kvyat gets 2014 drive. Full story soon. reageer retweet
Ik las vandaag al ergens dat een aantal Russen Kvyat bij Toro Rosso wilden hebben. Is nu blijkbaar bevestigd. Dus gaat Toro Rosso ook voor het geld, want Kvyat heeft nog minder ervaring dan Sirotkin volgens mij.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:34 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:NobleF1 twitterde op maandag 21-10-2013 om 21:30:16Shock move by Toro Rosso as Daniil Kvyat gets 2014 drive. Full story soon. reageer retweet
Was ergens zoiets ja, Luiz Razia was ook al met modder aan het gooien richting de Russen. Die had er vanmiddag al iets over getweet dat Kvyat naar STR zou gaan.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las vandaag al ergens dat een aantal Russen Kvyat bij Toro Rosso wilden hebben. Is nu blijkbaar bevestigd. Dus gaat Toro Rosso ook voor het geld, want Kvyat heeft nog minder ervaring dan Sirotkin volgens mij.
Ben benieuwd of ze FdC nog gaan behouden in het programma na dit jaar. De laatste stap wat volgt ná het WSR is de F1, kan me geen coureur meer herinneren van het RB-YDP die GP2 heeft gereden voordat de overstap werd gemaakt. Dus waar gaan ze hem nu nog plaatsen, hij was normaal gezien de eerste in lijn voor een F1 zitje. Nog een jaar WSR?quote:En jammer voor Felix Da Costa, die ik daar wel zag zitten. Maar het Red Bull opleidingsprogramma stelt nu dus niet veel meer voor, als ze voor het geld in plaats van het talent gaan.
Paar feederseries gedaan, paar keer vice-kampioen geworden maar puur op basis daarvan zie ik niet iets heel bijzonders. Misschien heeft hij Red Bull bij de tests wel veel vertrouwen gegeven. Dat ze niet voor Da Costa gaan vind ik ook bijzonder, al is die wel wat aan het harken dit seizoen. Anyway, het blijft Toro Rosso dus het zou me ook niet verbazen als ze plotseling Au revoir zeggen tegen Vergnequote:Op maandag 21 oktober 2013 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik las vandaag al ergens dat een aantal Russen Kvyat bij Toro Rosso wilden hebben. Is nu blijkbaar bevestigd. Dus gaat Toro Rosso ook voor het geld, want Kvyat heeft nog minder ervaring dan Sirotkin volgens mij.
Misschien GP2, dat doen er veel als ze niet vanuit de WSR naar de F1 gaan. En als dat niet werkt gaan ze weer terug (zoals Aleshin). En de afgelopen jaren leek de GP2 toch meer doorstroming naar de F1 te geven (alhoewel ik de kampioen ook dit jaar niet in de F1 zie).quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:59 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Was ergens zoiets ja, Luiz Razia was ook al met modder aan het gooien richting de Russen. Die had er vanmiddag al iets over getweet dat Kvyat naar STR zou gaan.
[..]
Ben benieuwd of ze FdC nog gaan behouden in het programma na dit jaar. Het eerste wat volgt ná het WSR is de F1. Dus waar gaan ze hem nu nog plaatsen, hij was normaal gezien de eerste in lijn voor een F1 zitje. Nog een jaar WSR?
in het algemeen stromen er wel coureurs door van het WSR naar GP2. Maar ik had het specifiek over Red Bull coureurs. Vettel, Alguersarie, Riccardo en Vergne allemaal vanuit WSR. De laatste die vanuit GP2 naar de F1 is gegaan is Scott Speed volgens mij.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:04 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Misschien GP2, dat doen er veel als ze niet vanuit de WSR naar de F1 gaan. En als dat niet werkt gaan ze weer terug (zoals Aleshin). En de afgelopen jaren leek de GP2 toch meer doorstroming naar de F1 te geven (alhoewel ik de kampioen ook dit jaar niet in de F1 zie).
Misschien als hij een paar Johnny Walker neemt dat hij dat wel doet.quote:Op maandag 21 oktober 2013 23:44 schreef Marks het volgende:
Hulkenberg en Valsecci moet het dan maar worden.
Of als ik Boullier was:
Grosjean en Valsecci.
Alsjeblieft zeg.quote:
Tegen Ide en Albers bij Ferrari.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:44 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Karthikeyan en Chandhok bij McLaren?
Dat wordt in ieder geval al gezegd op het Internet: In 2015 Alonso en Magnussen bij McLaren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:50 schreef Peterselieman het volgende:
maar even serieus: Ik verwacht in 2015 Alonso bij McLaren. De vraag is of Button daar dan nog rijdt. Kan me best voorstellen dat als Magnussen het goed doet bij Marussia hij de overstap zal gaan maken.
davide verdient een kans, zeker als die kyvat een stoeltje krijgt.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:35 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Misschien als hij een paar Johnny Walker neemt dat hij dat wel doet.
Respect voor albers graag, neerlands meest onderschatte f1 coureurquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 09:45 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tegen Ide en Albers bij Ferrari.
Ik vind Doornbos beter.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Respect voor albers graag, neerlands meest onderschatte f1 coureur
Dit dus.quote:
Ik vind Doornbos overschat.quote:
Goh doe kon pas na een aantal seizoenen de GP2 winnen, in ook nog eens de beste auto. Neuh, dat is niet zo bijzonder.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:41 schreef Marks het volgende:
[..]
davide verdient een kans, zeker als die kyvat een stoeltje krijgt.
andy tilly,die met beiden samenwerkte gaat voor albers.... en ik zal ook niet vergeten hoe hij op suzuka met de spyker doornbos inhaalde in zn red bull:-)http://www.formule1.nl/ni(...)1-uit-naar-doornbos/quote:
Ik vind ze beiden niet super en in de F1 ontliepen ze elkaar niet veel, maar heb meer respect voor Doornbos, die in de F3000 (3de met een overwinning en een paar podia) beter presteerde dan Albers (die toen volledig door de mand viel, door welgeteld 0 punten te halen met een auto waarmee zijn teamgenoot (Webber) 3de werd) en ook in de ChampCar goede dingen liet zien. Albers heb ik alleen een seizoen goed zien presteren in de DTM.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:16 schreef Marks het volgende:
[..]
andy tilly,die met beiden samenwerkte gaat voor albers.... en ik zal ook niet vergeten hoe hij op suzuka met de spyker doornbos inhaalde in zn red bull:-)http://www.formule1.nl/ni(...)1-uit-naar-doornbos/
Helemaal waarquote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik vind ze beiden niet super en in de F1 ontliepen ze elkaar niet veel, maar heb meer respect voor Doornbos, die in de F3000 (3de met een overwinning en een paar podia) beter presteerde dan Albers (die toen volledig door de mand viel, door welgeteld 0 punten te halen met een auto waarmee zijn teamgenoot (Webber) 3de werd) en ook in de ChampCar goede dingen liet zien. Albers heb ik alleen een seizoen goed zien presteren in de DTM.
Daarbij mist Doornbos (net zoals bijvoorbeeld Bruno Senna) de ervaring van het karten. Dus vind ik wat hij gepresteerd heeft in dat perspectief gezien nog beter.
Je hebt de feiten weer mooi op een rijtje.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 11:16 schreef Marks het volgende:
[..]
andy tilly,die met beiden samenwerkte gaat voor albers.... en ik zal ook niet vergeten hoe hij op suzuka met de spyker doornbos inhaalde in zn red bull:-)http://www.formule1.nl/ni(...)1-uit-naar-doornbos/
ben ik niet met je eens. Doornbos is in de basis beter. Helaas hebben zowel Albers als RD Te weinig tijd in de F1 gehad om hun volle potentieel te benutten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 10:43 schreef Marks het volgende:
[..]
Respect voor albers graag, neerlands meest onderschatte f1 coureur
Die ook, maar het was een mooi gevecht, waarbij Albers hetzelfde dus ook deed bij Doornbos. In een mindere auto, maar ik denk dat daar geen beelden van zijn helaasquote:Op woensdag 23 oktober 2013 18:59 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Je hebt de feiten weer mooi op een rijtje.
Mooie inhaalactie was dat idd
quote:Felipe Massa has agreed a five-year deal to stay in formula one next year with the British team Williams, a Brazilian website is reporting.
'Diario Motorsport' said the Brazilian, who has lost his Ferrari race seat, will replace Pastor Maldonado, who could take his lucrative PDVSA backing to Lotus.
The report said the news, with 32-year-old Massa to be "paid a wage" by Williams rather than become a pay-driver, will be announced "in the next days or even hours".
But for now, it remains just a rumour, even though it is interesting that, only very recently, Massa decided to 'follow' Oxfordshire based Williams on Twitter.
5 jaar? Lijkt me stugquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens een Braziliaanse website zou Felipe Massa voor 5 jaar getekend hebben bij Williams. Hij zou de plaats innemen van Pastor Maldonado.
[..]
Pfff altijd wel iets met die Russische sponsoren. Hebben die niet altijd al gefaald met betalen sinds Gazprom bij Minardi?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
Petrov aast op het stoeltje van Sirotkin bij Sauber(duits)
Sirotkins sponsoren zouden vooralsnog in gebreke blijven. Petrov zou 30 miljoen dollar aan sponsorgeld tot zijn beschikking hebben. Daarnaast is het de vraag of Sirotkin op tijd klaar is voor de F1. Hij zou ook test- en reserverijder kunnen worden.
Haal dan Frijns weer terugquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
Petrov aast op het stoeltje van Sirotkin bij Sauber(duits)
Sirotkins sponsoren zouden vooralsnog in gebreke blijven. Petrov zou 30 miljoen dollar aan sponsorgeld tot zijn beschikking hebben. Daarnaast is het de vraag of Sirotkin op tijd klaar is voor de F1. Hij zou ook test- en reserverijder kunnen worden.
Frijns mist die 30 miljoen aan sponsorgeld.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Haal dan Frijns weer terug
* Nattekat blijft hopen, hoe onwaarschijnlijk het ook is.
Als dat zo is, ben ik helemaal mijn enige sympathie voor team Williams kwijt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens een Braziliaanse website zou Felipe Massa voor 5 jaar getekend hebben bij Williams. Hij zou de plaats innemen van Pastor Maldonado.
[..]
Yup, precies wat ik dacht.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:03 schreef Funzel het volgende:
Nog vijf jaar Massa. Alsjeblieft niet zeg
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:29 schreef Marks het volgende:
[..]
Als dat zo is, ben ik helemaal mijn enige sympathie voor team Williams kwijt.
Eerst gooien ze Barrichello al de deur uit tegen Senna en nu dit![]()
Dan maar geen privateer meer in de F1, als het zo moet.
Dan kun je net zo goed de hele F1 afschaffen en een single spec competitie beginnen, zoals de IndyCar nu is. Mooi om te zien (omdat het veld dichter op elkaar zit), maar geen F1 meer omdat de charme van het zelf bouwen van je auto weg is. F1 gaat om de combinatie auto en coureur, niet alleen coureur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).
kan wel zijn, maar williams is niet meer dan veldvulling en voegt weinig toe.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed de hele F1 afschaffen en een single spec competitie beginnen, zoals de IndyCar nu is. Mooi om te zien (omdat het veld dichter op elkaar zit), maar geen F1 meer omdat de charme van het zelf bouwen van je auto weg is. F1 gaat om de combinatie auto en coureur, niet alleen coureur.
En je vergeet McLaren, wat al lang geen privateer meer genoemd kan worden.
Vorig jaar wonnen ze nog een race, dus voegen ze wel degelijk wat toe. Dat ze niet elk jaar om de prijzen strijden, wil niet zeggen dat ze niet in de F1 thuis horen. Zeker een team met de geschiedenis van Williams hoort in de F1 thuis.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:13 schreef Marks het volgende:
[..]
kan wel zijn, maar williams is niet meer dan veldvulling en voegt weinig toe.
RBR geen privateer?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).
Compleet andere "activatie" dan bijvoorbeeld Coca Cola. Al die extreme shizlle etc. kosten relatief weinig geld voor ze omdat er weinig andere sponsoren zijn die dat interressant vinden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
En in dat licht, kijk eens naar Coca Cola dan. Die zouden volgens mij gewoon alle teams in de F1 kunnen runnen.
Als Maldonado vertrekt met sponsor PDVSA zal er een afkoopsom betaald moeten worden, aangezien er een deal tot en met 2015 is. Tesamen met de sponsors die Massa meebrengt zal er vast genoeg geld zijn om Massa te betalen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:25 schreef SiGNe het volgende:
Ik vraag me af of Williams wel geld heeft om Massa te betalen.
Opzich snap ik een 5jarig contract dan weer wel, vermoedelijk is dit het laatste team waar Massa bij zal rijden en dan is het fijn om 5 jaar lang zekerheid te hebben.
Coca-Cola sponsort meer grote sportevenementen, die zouden niet een F1 Team sponsoren maar bijv wel borden langs de circuits neerzetten en promo-teams naar de races toesturen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
En in dat licht, kijk eens naar Coca Cola dan. Die zouden volgens mij gewoon alle teams in de F1 kunnen runnen.
een rijder die geen sponsor meeneemt en geld kost óf een rijder die wel een sponsor meeneemt en betaald wordt door de sponsor.. vrij makkelijke keuze voor een team dat toch al lang moeite met de financiën heeft.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:55 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)nico-hulkenberg.html
Steeds meer geruchten/aanwijzingen dat Maldonado naar Lotus gaat ipv de Hulk, ivm moeizaam verkoop van de aandelen...
Keuze voor Hulkenberg bij Lotus hangt af van het rond krijgen van de investering door Quantum. Als dat niet door gaat heeft Lotus geen andere keus dan een coureur met een flinke smak geld (Lees Maldonado) aan te nemen om de eigen financiën rond te krijgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
een rijder die geen sponsor meeneemt en geld kost óf een rijder die wel een sponsor meeneemt en betaald wordt door de sponsor.. vrij makkelijke keuze voor een team dat toch al lang moeite met de financiën heeft.
Met Kimi had Lotus zich behoorlijk verkeken toen ze zeiden dat ie geen salaris zou krijgen maar per behaald punt betaald zou worden (met ¤10.000 per punt zou ie nu op 1,83 miljoen zitten nu maar ik heb het idee dat ie nog veel meer per punt krijgt, misschien wel ¤100.000 en dan is z'n salaris 18,3 miljoen...)
Die investering lijkt rond te zijn, en de investeerders willen Hulkenberg als coureur, dus ik denk dat dat binnenkort bekend gemaakt gaat worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Keuze voor Hulkenberg bij Lotus hangt af van het rond krijgen van de investering door Quantum. Als dat niet door gaat heeft Lotus geen andere keus dan een coureur met een flinke smak geld (Lees Maldonado) aan te nemen om de eigen financiën rond te krijgen.
Daarnaast is er natuurlijk altijd de afweging of het geld dat een coureur meeneemt opweegt tegen de hogere opbrengsten die een team krijgt met een betere coureur (stand in het kampioenschap). Dat hoort bij die afweging. Dus een makkelijke keuze is het sowieso niet.
quote:Lotus boss Eric Boullier has been told by the team's new investors to sign off a 2014 deal with Nico Hulkenberg.
After months of uncertainty about the status of a partnership with Quantum Motorsports, the man behind the consortium that is buying a 35 per cent stake in the team from Genii Capital revealed at the Abu Dhabi Grand Prix that the deal was now done.
And, as a priority, he is urging Boullier to finalise a contract that will bring in Hulkenberg as replacement for the outgoing Kimi Raikkonen.
"We as incoming owners and shareholders have made it very clear what our preference is," said Quantum chief Mansoor Ijaz when asked by AUTOSPORT about next year's driver situation.
"I wish the transition had been smoother between Kimi and the next driver, who we believe will be Nico Hulkenberg, but sometimes in life things don't happen so clearly and as nicely as you would like them to."
When asked about the time frame for sorting out a Hulkenberg contract, Ijaz added: "That part is not for me to comment on.
"I can tell you the contract was prepared and ready to go.
"I know Nico is excited about doing this and I think it is a matter of a very short period before that is all finalised."
He added that Hulkenberg is a prospect with an exciting future.
"Nico is a man well within himself," he said. "He is an up-and-coming driver; he has fairly long [career] life span ahead of him.
"In every sport the athlete has a fixed life span and if he has five or seven years left in him, that is enough for him to rise the very top of the pack with a good car, good technology and a strong team behind him."
Imho dankzij de nieuwe banden, waar Giedo beter mee overweg kan dan met de oude.quote:Jan-Paul ten Hoopen heeft zich positief geuit over een Formule 1-zitje voor Giedo van der Garde volgend jaar. Volgens de manager van Giedo zijn er in Abu Dhabi gesprekken gevoerd met Force India, Williams, Sauber en z’n huidige werkgever Caterham.
"Vier teams hebben serieuze interesse in Giedo. De renstallen houden wel alle opties open, maar vervolgafspraken staan zeker in de planning", aldus ten Hoopen tegen de Telegraaf. "De stoelendans is net als spelen in een casino. Oftewel, niets is zeker, maar hij staat er goed op."
Na de zomerstop heeft de Nederlander goede stappen gemaakt. Ook afgelopen weekend in Abu Dhabi gaf-ie zowel z’n teamgenoot als beide Marussia-coureurs het nakijken en eindigde van der Garde op de 18e plek.
Toch 5,2 miljard blikjes verkocht in 2012... : http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bullquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
quote:McLaren overweegt Sergio Perez na dit seizoen te vervangen voor Kevin Magnussen. Zo berichten Britse media deze week. Het team uit Woking blijkt zeer gecharmeerd van de 21-jarige Deen, die dit jaar kampioen is geworden in de Formule Renault 3.5.
McLaren-teambaas Martin Whitmarsh liet vorige maand al weten de zoon van voormalig Formule 1-coureur Jan Magnussen zo snel mogelijk in de Formule 1 te willen brengen en met verschillende teams gesprekken te voeren over een stoeltje voor de rijder uit het talentenprogramma van de Britse renstal. Volgens de krant The Telegraph denkt McLaren er nu echter over om Magnussen voor zichzelf te houden, wat dan ten koste zou gaan van Sergio Perez, die onlangs met een vijfde plaats in de Grand Prix van India zijn beste resultaat van het seizoen boekte.
Magnussen, die deze week voor DAMS in de GP2 zou testen maar zich hiervoor op het laatste moment om onduidelijke redenen afmeldde, zou het zelf niet erg vinden om meteen bij een groot team aan de slag te gaan, in plaats van bij een kleiner team in de Formule 1 te beginnen. "Als ik voor mijn eerste jaar gelijk een competitief stoeltje kan krijgen, geef ik daar de voorkeur aan", zegt Magnussen in The Telegraph. "Dat mag dan misschien een groter risico met zich meebrengen, aangezien je Formule 1-loopbaan meteen weer voorbij kan zijn bij tegenvallende prestaties. Maar als ik bij een topteam geen goede resultaten kan scoren, betekent dat voor mij dat ik gewoon niet goed genoeg ben. Ik wil Formule 1 rijden om wereldkampioen te worden. Alleen meedoen is voor mij niet voldoende. Daarom zou ik zo'n kans direct grijpen."
Ik vind het wel seu voor Perez als hij na dit jaar al weg moet. Die jongen heeft echt wel potentieel maar zijn prestaties worden nou gemeten met de McLaren van dit jaar. Terwijl hij ook vaak zat Button het nakijken heeft kunnen geven. Hij verdiend het zeker nog een jaar in die McLaren te laten zien hoe snel en goed hij is. Soms inderdaad een Mexicaans pepertje te veel en ondoordacht, maar een leuke coureur om te zien racen is het zeker.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Magnussen waarschijnlijk naar McLaren
[..]
Please laat het Williams zijn wordenquote:Op maandag 4 november 2013 20:08 schreef sasquatsch het volgende:
Van der Garde's management heeft in Abu Dhabi gesprekken gevoerd met vier teams: Force India, Williams, Sauber en Caterham.
[..]
Imho dankzij de nieuwe banden, waar Giedo beter mee overweg kan dan met de oude.
Kobayashi, Buemi en Perez mis/ga ik niet missen hoor.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:21 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik vind het wel seu voor Perez als hij na dit jaar al weg moet. Die jongen heeft echt wel potentieel maar zijn prestaties worden nou gemeten met de McLaren van dit jaar. Terwijl hij ook vaak zat Button het nakijken heeft kunnen geven. Hij verdiend het zeker nog een jaar in die McLaren te laten zien hoe snel en goed hij is. Soms inderdaad een Mexicaans pepertje te veel en ondoordacht, maar een leuke coureur om te zien racen is het zeker.
Zou echt enorm zonde zijn als we wederom van zo'n leuke rijder afscheid moeten nemen. Kobayashi, Alguersuari en Buemni gingen hem al voor de afgelopen jaren.
Weltschmerz even een DM/PM sturen, die weet dat wel te analyserenquote:Op dinsdag 5 november 2013 16:42 schreef Marks het volgende:
Zeer moeilijk te kwalificeren coureur die Jenson. Hoe goed is hij nu echt?
Volgens f1-facts beter dan Villeneuve, Sato, Davidson, Barrichello en Perez en minder dan Ralf Schumacher, Fisichella, Trulli en Hamilton.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:42 schreef Marks het volgende:
[..]
Kobayashi, Buemi en Perez mis/ga ik niet missen hoor.
Perez heeft het toch erg vaak moeilijk om Button te verslaan, Button is eigenlijk gewoon duidelijk de betere. Wat mij ook wel verrast, maar dat doet hij wel vaker. Zeer moeilijk te kwalificeren coureur die Jenson. Hoe goed is hij nu echt?
Waarom? Het is natuurlijk afwachten hoe de auto's van volgend jaar presteren, maar je zou zeggen dat Sauber en Force India wat betere kaarten hebben dan Williams.quote:Op dinsdag 5 november 2013 16:22 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Please laat het Williams zijn worden
Ik denk dat Williams moeite heeft om omhoog te krabbelen, maar op de lange duur geloof ik wel dat dit team de potentie heeft om hogerop te komen en bovendien een team waar ik persoonlijk enorm veel sympathie voor heb.Erg benieuwd ook hoe de Mercedes krachtbron in de Williams gaat presteren. VDG zie ik wel als een persoon die het team kan helpen ipv er alleen voor te rijden. Force India is veel te wispelturig en onbetrouwbaar en zou ik zelf niet zo'n goed idee vinden, al kan hij zich er wel mee in de kijker rijden, punten scoren word moeilijk. Als hij naar Sauber gaat ook primaquote:Op dinsdag 5 november 2013 17:53 schreef k_man het volgende:
[..]
Waarom? Het is natuurlijk afwachten hoe de auto's van volgend jaar presteren, maar je zou zeggen dat Sauber en Force India wat betere kaarten hebben dan Williams.
Rare onderverdeling maak je. We hebben de afgelopen tijd toch kunnen zien dat Rosberg net onderdoet voor Hamilton. En de Hulk hoort waarschijnlijk ook niet in dat tweede groepje thuis.quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:55 schreef Toekito het volgende:
Button is gewoon de 2de groep op de grid. Achter Lewis, Vettel, Alonso en Kimi. Hij is groep Webber, Rosberg, Sutil, Hulk en misschien ook Perez.
Wel grappig dat je het over Chilton hebt.. Die lijkt inderdaad maar wat mee te hobbelen, maar ik vond het toch indrukwekkend wat ik net las op formula1.comquote:Op dinsdag 5 november 2013 20:09 schreef Meike26 het volgende:
Ik schat Button ook wel hoger in dan Perez, maar ik vind het oneerlijk naar Perez dat hij geen kans heeft om zich te laten zien in die McLaren. Het is een gare bak gebleken en Sergio scoort regelmatig ongeveer de zelfde posities als Button.
Als ik McLaren was zou ik die Chilton uit die Marussia trekken en daar Magnussen een jaartje laten wennen aan de F1. Dan heeft Perez nog een jaartje naast Button puntjes binnen te hengelen.
Alsof het een schande is in die tweede groep te zitten. Zijn gewoon een prima groep coureurs, maar halen het niet bij de wereldklasse die de eerste groep is, zo ook Rosberg. Dat ben ik volledig met Toekito eens.quote:Op dinsdag 5 november 2013 21:08 schreef k_man het volgende:
[..]
Rare onderverdeling maak je. We hebben de afgelopen tijd toch kunnen zien dat Rosberg net onderdoet voor Hamilton. En de Hulk hoort waarschijnlijk ook niet in dat tweede groepje thuis.
Maar waar is die uitspraak op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat jij het persoonlijk een sypmathiek team vindt?quote:Op dinsdag 5 november 2013 18:50 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Ik denk dat Williams moeite heeft om omhoog te krabbelen, maar op de lange duur geloof ik wel dat dit team de potentie heeft om hogerop te komen en bovendien een team waar ik persoonlijk enorm veel sympathie voor heb.
Waarom? En hoe zie je hem het team wel 'helpen' tov. andere coureurs? Wat is zijn absoluut onderscheidende kwaliteit?quote:VDG zie ik wel als een persoon die het team kan helpen ipv er alleen voor te rijden.
Hij laat wel enkele zeer goede dingen zien, waardoor ik gewoon vind dat hij zeker nog een jaar in de F1 moet blijven. En dat zeg ik niet als fan van een NL coureur, maar gewoon op basis van wat hij liet zien. Nog wisselvallig, maar de pieken waren zodanig, dat het laat zien dat hij zeker bovengemiddeld is.quote:Op woensdag 6 november 2013 00:12 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Maar waar is die uitspraak op gebaseerd? Behalve dan op het feit dat jij het persoonlijk een sypmathiek team vindt?
Als ik objectief naar Williams kijk zie ik een team met een glansrijke historie, maar dat is inmiddels een hele F1-generatie geleden. Met ieder jaar verlaat die know-how beetje bij beetje het team.
Het huidige Williams is vergelijkbaar met Sauber en Force India; grillig en op lange termijn financieel onzeker.
Het kan goed zijn dat Williams volgend jaar met een prima auto op de proppen komt waarmee ze een vaste top 10 klant zijn. Maar het jaar erna kunnen ze evengoed met een draak van een bolide komen die strijdt om plaats 12-18.
Dat is de realiteit van Williams anno 2013.
[..]
Waarom? En hoe zie je hem het team wel 'helpen' tov. andere coureurs? Wat is zijn absoluut onderscheidende kwaliteit?
Ik zie in VDG een aardige jongen, maar echt geen uitzonderlijk F1 materiaal, hoe jammer dat voor ons Nederlanders ook is.
Head heeft niets mee met het raceteam van doen. Hij heeft de Formule 2 wagen nog ontwikkelt, en houdt zich tegenwoordig bezig met de KERS/Hybride afdeling af Williams Engineering.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:17 schreef Meike26 het volgende:
Geen idee of Patrick Head nog een rol van betekenis kan spelen, maar al met al kan dit team met de juiste mensen erg snel terug komen aan de kop. Net zo snel als dat McLaren terug kan vallen als een subtopteam met hier en daar een puntje.
Je zou het onwaarschijnlijk kunnen noemen ja, maar misschien onderschatten de meeste mensen de kwaliteiten van Giedo. Als coureur heb ik hem ook weer niet zo hoog zitten. Hij is zeker niet van het caliber Verstappen. Maar als je kijkt naar technische know-how, ervaring, pr... is het wel een heel complete coureur + centjes van schoonpapa.quote:Op woensdag 6 november 2013 18:58 schreef sasquatsch het volgende:
Ik blijf het onwaarschijnlijk vinden dat Giedo naar Williams gaat.
Maldonado gaat bijna zeker weg bij Williams (FI of Sauber nu Hulkenberg waarschijnlijk naar Lotus gaat) en wordt vervangen door Massa. Ik zie ze dan niet ook nog Bottas weg doen ten faveure van Giedo. Die zie ik eerder bij Caterham blijven, zeker nu hij de tweede helft van het seizoen beter presteert dan Pic.
Die al meerdere malen aangegeven heeft alleen geld erin te stoppen als het zakelijk interessant is.quote:
Denk dat Williams dan wel wat interessanter is als Ferrari. McGeregor is al sponsor van het team. Voor dat bedrag kan hij de naam Williams zelfs veranderen in Williams McGregor of iets dergelijks.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:25 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die al meerdere malen aangegeven heeft alleen geld erin te stoppen als het zakelijk interessant is.
Hij heeft geld zat om hem voor 5 jaar in een Ferrari te zetten, echter als dat zakelijk weinig oplevert zal hij dat niet doen.
twitter:DutchMeikuh twitterde op woensdag 06-11-2013 om 18:26:08@EddieJordan_F1 Am I right when I say that Ross Brawn will join the Williams F1 crew next year? #Ithinkso #Ihopeso reageer retweet
Dus mijn gokje dat Brawn wel eens naar Williams zou gaan komt denk ik wel uittwitter:EddieJordan_F1 twitterde op woensdag 06-11-2013 om 19:10:00@DutchMeikuh yes he bought toto wolfs shares reageer retweet
Dus niet Marcel Boekhoorn die de aandelen overneemt om Giedo aan een zitje te helpen.quote:Op woensdag 6 november 2013 19:56 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Denk dat Williams dan wel wat interessanter is als Ferrari. McGeregor is al sponsor van het team. Voor dat bedrag kan hij de naam Williams zelfs veranderen in Williams McGregor of iets dergelijks.
Ohja, eerder vanavond dit getweet :twitter:DutchMeikuh twitterde op woensdag 06-11-2013 om 18:26:08@EddieJordan_F1 Am I right when I say that Ross Brawn will join the Williams F1 crew next year? #Ithinkso #Ihopeso reageer retweet
Dus mijn gokje dat Brawn wel eens naar Williams zou gaan komt denk ik wel uittwitter:EddieJordan_F1 twitterde op woensdag 06-11-2013 om 19:10:00@DutchMeikuh yes he bought toto wolfs shares reageer retweet
Ook zonder aandelen kan je in een F1 team investerenquote:Op woensdag 6 november 2013 19:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dus niet Marcel Boekhoorn die de aandelen overneemt om Giedo aan een zitje te helpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |