Haal dan Frijns weer terugquote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:38 schreef sasquatsch het volgende:
Petrov aast op het stoeltje van Sirotkin bij Sauber(duits)
Sirotkins sponsoren zouden vooralsnog in gebreke blijven. Petrov zou 30 miljoen dollar aan sponsorgeld tot zijn beschikking hebben. Daarnaast is het de vraag of Sirotkin op tijd klaar is voor de F1. Hij zou ook test- en reserverijder kunnen worden.
Frijns mist die 30 miljoen aan sponsorgeld.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Haal dan Frijns weer terug
* Nattekat blijft hopen, hoe onwaarschijnlijk het ook is.
Als dat zo is, ben ik helemaal mijn enige sympathie voor team Williams kwijt.quote:Op donderdag 24 oktober 2013 13:13 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens een Braziliaanse website zou Felipe Massa voor 5 jaar getekend hebben bij Williams. Hij zou de plaats innemen van Pastor Maldonado.
[..]
Yup, precies wat ik dacht.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:03 schreef Funzel het volgende:
Nog vijf jaar Massa. Alsjeblieft niet zeg
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 23:29 schreef Marks het volgende:
[..]
Als dat zo is, ben ik helemaal mijn enige sympathie voor team Williams kwijt.
Eerst gooien ze Barrichello al de deur uit tegen Senna en nu dit![]()
Dan maar geen privateer meer in de F1, als het zo moet.
Dan kun je net zo goed de hele F1 afschaffen en een single spec competitie beginnen, zoals de IndyCar nu is. Mooi om te zien (omdat het veld dichter op elkaar zit), maar geen F1 meer omdat de charme van het zelf bouwen van je auto weg is. F1 gaat om de combinatie auto en coureur, niet alleen coureur.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).
kan wel zijn, maar williams is niet meer dan veldvulling en voegt weinig toe.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 10:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed de hele F1 afschaffen en een single spec competitie beginnen, zoals de IndyCar nu is. Mooi om te zien (omdat het veld dichter op elkaar zit), maar geen F1 meer omdat de charme van het zelf bouwen van je auto weg is. F1 gaat om de combinatie auto en coureur, niet alleen coureur.
En je vergeet McLaren, wat al lang geen privateer meer genoemd kan worden.
Vorig jaar wonnen ze nog een race, dus voegen ze wel degelijk wat toe. Dat ze niet elk jaar om de prijzen strijden, wil niet zeggen dat ze niet in de F1 thuis horen. Zeker een team met de geschiedenis van Williams hoort in de F1 thuis.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 11:13 schreef Marks het volgende:
[..]
kan wel zijn, maar williams is niet meer dan veldvulling en voegt weinig toe.
RBR geen privateer?quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 01:12 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Idd, afschaffen die privateers, gewoon met 6 auto's gaan rijden (RBR,Mercedes en Ferrari).
Compleet andere "activatie" dan bijvoorbeeld Coca Cola. Al die extreme shizlle etc. kosten relatief weinig geld voor ze omdat er weinig andere sponsoren zijn die dat interressant vinden.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
En in dat licht, kijk eens naar Coca Cola dan. Die zouden volgens mij gewoon alle teams in de F1 kunnen runnen.
Als Maldonado vertrekt met sponsor PDVSA zal er een afkoopsom betaald moeten worden, aangezien er een deal tot en met 2015 is. Tesamen met de sponsors die Massa meebrengt zal er vast genoeg geld zijn om Massa te betalen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 00:25 schreef SiGNe het volgende:
Ik vraag me af of Williams wel geld heeft om Massa te betalen.
Opzich snap ik een 5jarig contract dan weer wel, vermoedelijk is dit het laatste team waar Massa bij zal rijden en dan is het fijn om 5 jaar lang zekerheid te hebben.
Coca-Cola sponsort meer grote sportevenementen, die zouden niet een F1 Team sponsoren maar bijv wel borden langs de circuits neerzetten en promo-teams naar de races toesturen.quote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
En in dat licht, kijk eens naar Coca Cola dan. Die zouden volgens mij gewoon alle teams in de F1 kunnen runnen.
een rijder die geen sponsor meeneemt en geld kost óf een rijder die wel een sponsor meeneemt en betaald wordt door de sponsor.. vrij makkelijke keuze voor een team dat toch al lang moeite met de financiën heeft.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 14:55 schreef Rossdale het volgende:
http://www.racingfanatic.(...)nico-hulkenberg.html
Steeds meer geruchten/aanwijzingen dat Maldonado naar Lotus gaat ipv de Hulk, ivm moeizaam verkoop van de aandelen...
Keuze voor Hulkenberg bij Lotus hangt af van het rond krijgen van de investering door Quantum. Als dat niet door gaat heeft Lotus geen andere keus dan een coureur met een flinke smak geld (Lees Maldonado) aan te nemen om de eigen financiën rond te krijgen.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:10 schreef SiGNe het volgende:
[..]
een rijder die geen sponsor meeneemt en geld kost óf een rijder die wel een sponsor meeneemt en betaald wordt door de sponsor.. vrij makkelijke keuze voor een team dat toch al lang moeite met de financiën heeft.
Met Kimi had Lotus zich behoorlijk verkeken toen ze zeiden dat ie geen salaris zou krijgen maar per behaald punt betaald zou worden (met ¤10.000 per punt zou ie nu op 1,83 miljoen zitten nu maar ik heb het idee dat ie nog veel meer per punt krijgt, misschien wel ¤100.000 en dan is z'n salaris 18,3 miljoen...)
Die investering lijkt rond te zijn, en de investeerders willen Hulkenberg als coureur, dus ik denk dat dat binnenkort bekend gemaakt gaat worden.quote:Op woensdag 30 oktober 2013 15:24 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Keuze voor Hulkenberg bij Lotus hangt af van het rond krijgen van de investering door Quantum. Als dat niet door gaat heeft Lotus geen andere keus dan een coureur met een flinke smak geld (Lees Maldonado) aan te nemen om de eigen financiën rond te krijgen.
Daarnaast is er natuurlijk altijd de afweging of het geld dat een coureur meeneemt opweegt tegen de hogere opbrengsten die een team krijgt met een betere coureur (stand in het kampioenschap). Dat hoort bij die afweging. Dus een makkelijke keuze is het sowieso niet.
quote:Lotus boss Eric Boullier has been told by the team's new investors to sign off a 2014 deal with Nico Hulkenberg.
After months of uncertainty about the status of a partnership with Quantum Motorsports, the man behind the consortium that is buying a 35 per cent stake in the team from Genii Capital revealed at the Abu Dhabi Grand Prix that the deal was now done.
And, as a priority, he is urging Boullier to finalise a contract that will bring in Hulkenberg as replacement for the outgoing Kimi Raikkonen.
"We as incoming owners and shareholders have made it very clear what our preference is," said Quantum chief Mansoor Ijaz when asked by AUTOSPORT about next year's driver situation.
"I wish the transition had been smoother between Kimi and the next driver, who we believe will be Nico Hulkenberg, but sometimes in life things don't happen so clearly and as nicely as you would like them to."
When asked about the time frame for sorting out a Hulkenberg contract, Ijaz added: "That part is not for me to comment on.
"I can tell you the contract was prepared and ready to go.
"I know Nico is excited about doing this and I think it is a matter of a very short period before that is all finalised."
He added that Hulkenberg is a prospect with an exciting future.
"Nico is a man well within himself," he said. "He is an up-and-coming driver; he has fairly long [career] life span ahead of him.
"In every sport the athlete has a fixed life span and if he has five or seven years left in him, that is enough for him to rise the very top of the pack with a good car, good technology and a strong team behind him."
Imho dankzij de nieuwe banden, waar Giedo beter mee overweg kan dan met de oude.quote:Jan-Paul ten Hoopen heeft zich positief geuit over een Formule 1-zitje voor Giedo van der Garde volgend jaar. Volgens de manager van Giedo zijn er in Abu Dhabi gesprekken gevoerd met Force India, Williams, Sauber en z’n huidige werkgever Caterham.
"Vier teams hebben serieuze interesse in Giedo. De renstallen houden wel alle opties open, maar vervolgafspraken staan zeker in de planning", aldus ten Hoopen tegen de Telegraaf. "De stoelendans is net als spelen in een casino. Oftewel, niets is zeker, maar hij staat er goed op."
Na de zomerstop heeft de Nederlander goede stappen gemaakt. Ook afgelopen weekend in Abu Dhabi gaf-ie zowel z’n teamgenoot als beide Marussia-coureurs het nakijken en eindigde van der Garde op de 18e plek.
Toch 5,2 miljard blikjes verkocht in 2012... : http://en.wikipedia.org/wiki/Red_Bullquote:Op vrijdag 25 oktober 2013 13:23 schreef Geralt het volgende:
Toch blijf ik het ongelofelijk vinden dat een drankje als Red Bull zoveel oplevert dat ze er 2 F1 teams van kunnen runnen en een hele hoop andere dingen.
Bizar eigenlijk. Zeker omdat dat drankje niet te zuipen is.
quote:McLaren overweegt Sergio Perez na dit seizoen te vervangen voor Kevin Magnussen. Zo berichten Britse media deze week. Het team uit Woking blijkt zeer gecharmeerd van de 21-jarige Deen, die dit jaar kampioen is geworden in de Formule Renault 3.5.
McLaren-teambaas Martin Whitmarsh liet vorige maand al weten de zoon van voormalig Formule 1-coureur Jan Magnussen zo snel mogelijk in de Formule 1 te willen brengen en met verschillende teams gesprekken te voeren over een stoeltje voor de rijder uit het talentenprogramma van de Britse renstal. Volgens de krant The Telegraph denkt McLaren er nu echter over om Magnussen voor zichzelf te houden, wat dan ten koste zou gaan van Sergio Perez, die onlangs met een vijfde plaats in de Grand Prix van India zijn beste resultaat van het seizoen boekte.
Magnussen, die deze week voor DAMS in de GP2 zou testen maar zich hiervoor op het laatste moment om onduidelijke redenen afmeldde, zou het zelf niet erg vinden om meteen bij een groot team aan de slag te gaan, in plaats van bij een kleiner team in de Formule 1 te beginnen. "Als ik voor mijn eerste jaar gelijk een competitief stoeltje kan krijgen, geef ik daar de voorkeur aan", zegt Magnussen in The Telegraph. "Dat mag dan misschien een groter risico met zich meebrengen, aangezien je Formule 1-loopbaan meteen weer voorbij kan zijn bij tegenvallende prestaties. Maar als ik bij een topteam geen goede resultaten kan scoren, betekent dat voor mij dat ik gewoon niet goed genoeg ben. Ik wil Formule 1 rijden om wereldkampioen te worden. Alleen meedoen is voor mij niet voldoende. Daarom zou ik zo'n kans direct grijpen."
Ik vind het wel seu voor Perez als hij na dit jaar al weg moet. Die jongen heeft echt wel potentieel maar zijn prestaties worden nou gemeten met de McLaren van dit jaar. Terwijl hij ook vaak zat Button het nakijken heeft kunnen geven. Hij verdiend het zeker nog een jaar in die McLaren te laten zien hoe snel en goed hij is. Soms inderdaad een Mexicaans pepertje te veel en ondoordacht, maar een leuke coureur om te zien racen is het zeker.quote:Op dinsdag 5 november 2013 12:25 schreef sasquatsch het volgende:
Magnussen waarschijnlijk naar McLaren
[..]
Please laat het Williams zijn wordenquote:Op maandag 4 november 2013 20:08 schreef sasquatsch het volgende:
Van der Garde's management heeft in Abu Dhabi gesprekken gevoerd met vier teams: Force India, Williams, Sauber en Caterham.
[..]
Imho dankzij de nieuwe banden, waar Giedo beter mee overweg kan dan met de oude.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |