abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 14 november 2013 @ 18:06:13 #1
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133258419


De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen:


Teams:

- Ferrari
- Force India
- Lotus F1 Team
- McLaren
- Mercedes AMG
- Red Bull Racing
- Sauber
- Scuderia Toro Rosso
- Caterham F1 Team
- Marussia F1 Team
- Williams

Wie staan er in 2013 aan de start:


WCC 2012
Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013
KERS: Ja
01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12
02. Mark Webber


Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056
KERS: Ja
03. Fernando Alonso WDC 2005/06
04. Felipe Massa


Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F
KERS: Ja
05. Jenson Button WDC 2009
06. Sergio Perez


Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013
KERS: Ja
07. Kimi Räikkönen WDC 2007
08. Romain Grosjean


Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F
KERS: Ja
09. Nico Rosberg
10. Lewis Hamilton WDC 2008

]
Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056
KERS: Ja
11. Nico Hulkenberg
12. Esteban Gutiérrez


Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F
KERS: Ja
14. Paul di Resta
15. Adrian Sutil


Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013
KERS: Ja
16. Pastor Maldonado
17. Valteri Bottas


Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056
KERS: Ja
18. Jean-Éric Vergne
19. Daniel Ricciardo


Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013
KERS: Ja
20. Charles Pic
21. Giedo van der Garde


Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013
KERS: Ja
22. Jules Bianchi
23. Max Chilton

Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic.

F1 nieuws portal:
- FOK!sport, Formule 1-gedeelte
- NewsNow
- NewsNow NL
- Formule1.nl
- F1 Racing
- F1 Today
- Autosport.com
- Blog James Allen
- Auto Motor und Sport
- BBC F1

(Aankomende) Nederlandse coureurs:
- Ho-Pin Tung
- Beitske Visser
- Giedo van der Garde
- Nigel Melker
- Robin Frijns
- Max & Jos Verstappen
- Nyck de Vries
- Jeroen Slaghekke
- Kelvin Snoeks
- Daniël de Jong

Zie verder het topic over Nederlandse Talenten.

Official F1 Sites:
- The Official Formula 1 Site
- FIA
- Live Timing (F1.com)

Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices)
Regulations pagina van FIA

Testschema 2013


Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving:




Uitzendingen van BBC:
Tv-gids voor BBC One.
Overzicht van Upcoming Formula 1 Events.
Denk aan het uur verschil met Engeland!
Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC:

CHINA 14 April
SPAIN 12 May
CANADA 9 June
BRITAIN 30 June
TBA* 21 July
BELGIUM 25 August
ITALY 8 September
JAPAN 13 October
INDIA 27 October
BRAZIL 24 November



(Live-)Uitzendingen van Veronica:

De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden.

9 juni 2013 , Canada, Montreal
17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas
24 november 2013, Brazilië, Interlagos



Live-uitzendingen op RTL Deutschland:

Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden.


Live-uitzendingen op Sport1:

Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders.

4.gif *onder voorbehoud van wijzigingen

FOK!sport F1-gedeelte

FOK! Formule 1-manager 2013

De OP is hier te vinden

Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1:



_O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133262093
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 17:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:

[..]

Dat mogen ze meneer Valsecchi dan weleens uitleggen want volgens zijn twitter is hij de derde coureur.https://twitter.com/davidevalsecchi
Hij is ook bij alle raceweekends aanwezig en zou Kimi vervangen in Singapore mocht Kimi niet fit genoeg geweest zijn.
Hij is ook derde coureur. Staat op de Lotus site. D'Ambrosio was dat vorig jaar (en mocht toen invallen) en is dit jaar nog steeds een van de reserverijders, alleen niet de eerste reserve. Want dat is Valsecchi.

Maar dat zegt dus helemaal niets omdat ze nu voor Kovalainen gekozen hebben omdat die ervaring heeft met een 2013 F1 auto. In de (waarschijnlijk ijdele) hoop nog een plaatsje te kunnen stijgen in het kampioenschap
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133262162
En Hulkenberg geeft te kennen dat de overstap naar Lotus een te groot risico zou zijn, omdat hij nog helemaal niet zeker is voor volgend jaar. Als dat wel zo zou zijn, zou het het zeker gedaan hebben.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133262288
Magnussen erbij, Perez eruit. Zo hebben we nog 6 zitjes over voor 2014.

1 Lotus
1 Sauber
1 Force India
1 Torro Rosso
1 Caterham
1 Marrusia

En nog 10 rijders

Maldonado
Hulkenberg
Perez
Di Resta
Chilton
Guitierez
Vergne
Pic
vd Garde
Chilton

Waarvan ik denk dat Maldonado, Hulkenberg en Perez zeker wel terecht zullen komen en we afscheid nemen van Di Resta Guitierez en Vergne.
.
pi_133262365
Ik dacht dat Vergne al bevestigd was voor 2014 door het team?
pi_133262442
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 19:53 schreef Fer het volgende:
Magnussen erbij, Perez eruit. Zo hebben we nog 8 zitjes over voor 2014.

1 Lotus
2 Sauber
2 Force India
2 Caterham
1 Marrusia

En nog 11 rijders

Sirotkin
Maldonado
Hulkenberg
Perez
Di Resta
Chilton
Guitierez
Pic
vd Garde
Chilton
Sutil

Waarvan ik denk dat Maldonado, Hulkenberg en Perez zeker wel terecht zullen komen en we afscheid nemen van Di Resta en Guitierez
Fixed

Vergne is al bevestigd. Sirotkin is nog niet zeker of hij coureur of testcoureur wordt en zowel bij Caterham als Force India zijn beide stoeltjes nog niet bevestigd.

Maar dat staat ook allemaal hier
(om mijn posts nog maar eens te spammen) :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  donderdag 14 november 2013 @ 20:13:41 #7
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_133263116
VDG had toch een twee jarige deal?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_133263851

Kauwgomballen helm voor Giedo dit weekend.
pi_133263875
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:13 schreef nils7 het volgende:
VDG had toch een twee jarige deal?
Een jaar met een optie voor een tweede jaar. Pic heeft een contract voor 2014. Maar ze zijn nog niet bevestigd voor dit jaar en het is maar de vraag wie van de twee (of allebei) volgend jaar rijdt.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133267670
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:30 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Kauwgomballen helm voor Giedo dit weekend.
Mooi dat de FIA daar wat tegen wil doen, zo vaak van helm wisselen.
pi_133273726
quote:
Autocoureur Dario Franchitti moet noodgedwongen een punt zetten achter zijn loopbaan. De drievoudige winnaar van de Indy 500 raakte vorige maand zwaargewond bij een crash in Houston en artsen achten het onverantwoord dat de Schot ooit nog achter het stuur van een raceauto stapt.

Franchitti kwam in Houston in botsing met Takuma Sato en beide auto's vlogen vervolgens de hekken in. De 40-jarige Schot liep daarbij onder meer een gebroken rug en enkel en een hersenschudding op. Door de rondvliegende brokstukken raakten ook dertien toeschouwers gewond.
Altijd een smerige rijder gevonden die de nodige vuile streken uithaalde, maar dit gun ik hem dan ook weer niet.

Nogmaals de video:

Beetje offtopic, maargoed, het heeft 4 wielen en gaat ook heel hard :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133276867
Als je rattenstreken die hij uithaalt, vooral omdat het "maar" sato is. Moet je niet vreemd opkijken als het goed mis gaat.

Bij Indy500 ging het goed en spinde Sato in de laatste ronde en pakte Franchitti er de overwinning mee. Nu heeft ie pech.
.
  vrijdag 15 november 2013 @ 09:06:13 #13
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133276994
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:30 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Kauwgomballen helm voor Giedo dit weekend.
flipperkast.....

Staat een flipper net langs het viziers scharnier getekend.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133279602
Ik hoop maar op een regenrace dit jaar nog, maar Austin lijkt het niet te gaan worden... http://www.wunderground.com/q/zmw:78701.1.99999
Volgens mij is er geen regenrace geweest dit jaar? }:|
pi_133279838
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 11:33 schreef Marks het volgende:
Ik hoop maar op een regenrace dit jaar nog, maar Austin lijkt het niet te gaan worden... http://www.wunderground.com/q/zmw:78701.1.99999
Volgens mij is er geen regenrace geweest dit jaar? }:|
De vorige race toch. Althans hier wel :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133312726
In telegraaf staat dat heikki voor caterham gaat in 2014 EN dicht bij akkoord is
pi_133314253
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 11:39 schreef Marks het volgende:
In telegraaf staat dat heikki voor caterham gaat in 2014 EN dicht bij akkoord is
Dat zei Kovalainen gisteren zelf ook.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 november 2013 @ 17:21:57 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133320768
En ook Zuid-Korea is van de 2014-kalender geschrapt.

F1-kalender 2014 telt nu 19 races
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 16 november 2013 @ 17:31:40 #19
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133321021
Goed zo, niets zeggende GP :{
Nu China en Bahrein nog er van af, en er 2 fatsoenlijke GP's voor terug......
En Abu Dhabi niet als laatste :( _!
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 november 2013 @ 17:35:00 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133321093
ik denk dat er hier en daar misschien nog wel wat verandert, maar dit zou het in grote lijnen moeten zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133333519
Wat relatief simpel speurwerk van een Reddit user laat zien dat Quantum Motorsport waarschijnlijk helemaal niet bestaat, en dat er een bekende oplichter achter zit. Als dit waar is :')

http://www.reddit.com/r/f(...)asy_who_are_quantum/
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 november 2013 @ 00:52:52 #22
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133333571
quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 00:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat relatief simpel speurwerk van een Reddit user laat zien dat Quantum Motorsport waarschijnlijk helemaal niet bestaat, en dat er een bekende oplichter achter zit. Als dit waar is :')

http://www.reddit.com/r/f(...)asy_who_are_quantum/
zelfde idee als Quadbak en Sauber ofzo?
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 17 november 2013 @ 01:14:19 #23
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133333987
Waarom zou me dat alweer niets verbazen :{
Vond het al verdacht nadat ik al eens gezocht had naar een website, en bot had gevangen.....
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zondag 17 november 2013 @ 01:20:18 #24
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133334128
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Waarom zou me dat alweer niets verbazen :{
Vond het al verdacht nadat ik al eens gezocht had naar een website, en bot had gevangen.....
nu zegt dat niet zo heel veel, want grote investeerders geven er niet zoveel om en willen liever zoveel mogelijk op de achtergrond blijven totdat ze toe kunnen slaan.

Ik ben het wel met de auteur eens dat het verdacht begint te ruiken omdat het beloofde geld uitblijft. Kan prima in het rijtje Quadbak of Stefan GP, tenzij we het mis hebben en het geld er wel komt natuurlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133334480
Beetje zoals T-Minus met Arrows in 1999 met die Nigeriaan.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_133334562
Van dit topic op het forum van Autosport.com kreeg ik ook al het idee dat er iets heel erg niet in de haak was met dat Quantum. Het zaakje lijkt in ieder geval aardig te stinken (naar pizza in dit geval :P )
pi_133334777
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 01:39 schreef Beach het volgende:
Beetje zoals T-Minus met Arrows in 1999 met die Nigeriaan.
T-minus was een aftelling naar een Energy drink, weet alleen niet meer welke...


http://badgergp.com/2011/(...)e-malik-ado-ibrahim/
  zondag 17 november 2013 @ 02:28:11 #28
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133334996
Dit soort shady deals hebben volgens mij een lange historie in de F1 :P.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_133388974
Voor de liefhebbers: race-commentaar van Olav Mol nu op Nederland3 bij Katja vs Ruben :)
pi_133400486
quote:
Drama Kees van de Grint: familie- en Formule 1-archief in vlammen op

Een groot persoonlijk drama voor Kees van de Grint, de voormalig F1-bandenman van Bridgestone in de hoogtijdagen van Ferrari en Michael Schumacher. Zijn loods met oldtimers, zowel auto's als bromfietsen, evenals een zeer uitgebreid autosportarchief, is vandaag in vlammen opgegaan. De brand in de opslagruimte nabij Deil brak aan het einde van de ochtend uit en er kon weinig meer gered worden door de brandweer. En erger nog, naast het autosportarchief ging ook het familie-archief, dat terugging tot 1825, verloren.

“Het was een heel groot archief over de autosport, met unieke data. Daar was geen tweede van in de wereld. Dat vind ik natuurlijk nooit meer terug. Het verlies daarvan gaat me meer aan het hard dan het verlies van de materiële zaken. Er zaten ook enkele zeer exclusieve auto's bij, waar er ook maar een of twee ter wereld waren”, zei de aangedane Van de Grint, die op zijn kantoor zat te werken toen het alarm af ging: “Maar toen was het al te laat.”
:'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  dinsdag 19 november 2013 @ 05:22:10 #31
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133402128
Spijtig voor de beste man en zijn familie idd.


En
quote:
me meer aan het hard dan het verlies
:{ ;(
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 19 november 2013 @ 08:19:09 #32
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133402799
Tering, dat is wel echt kut! Die man moet wel enorm veel bijzondere dingen hebben gehad
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133403582
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.

De pit radio is alleen, save these tyres.

Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.

Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
.
  dinsdag 19 november 2013 @ 09:54:22 #34
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_133404040
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:29 schreef Fer het volgende:
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.

De pit radio is alleen, save these tyres.

Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.

Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
Jaa nog meer verplichtingen tuurlijk. Daar bereik je toch niets mee? Sparen sparen sparen en dan nog even vlak voor de finish nog even een fris setje eronder om nog 2 ronden te knallen :')
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
pi_133404554
Wat er nu gebeurt is zolang mogelijk sparen op de zachtere compound en zo laat mogelijk overstappen op de harde compound omdat ie 1s langzamer is.

Zo krijgen spaarders een voordeel en kunnen ze met hun late pitstop de rest voor blijven, zonder enige actie op de baan. De agressieve rijders mogen niet inhalen, omdat hun banden kapot gaan anders. Ofwel geen actie.

Dan liever dat je de banden op verplicht moet vervangen en je gewoon hele stints kan pushen, omdat ze toch vervangen moeten worden, voordat ze slijten.
.
pi_133404702
Ik hoop dat Pirelli volgend jaar toch weer een wat sneller slijtende band meeneemt, de races zijn sinds Silverstone aardig saai geworden. Het is net zoals in de GP2, degende die het beste met de banden kan opspringen (bandensparen) doet het goed.
-
pi_133404860
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 09:29 schreef Fer het volgende:
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere hoge downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.

De pit radio is alleen, save these tyres.

Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.

Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
Ik blijf erbij dat sinds het verbod de F1 alleen maar beter is geworden. Er zijn veel meer acties op de baan. Dat was in 2010 al zo, voordat de DRS en Pirelli's zijn intrede deden. Met bijtanken krijg je juist vooral inhaalacties in de pits in plaats van op de baan, zoals het tussen 1994 en 2009 altijd is geweest. Statistieken tonen dit ook aan (bijvoorbeeld bij ClipTheApex.com)

Wat de F1 nodig heeft zijn banden die niet te snel over de cliff heen gaan, waar je op kan pushen, maar op een gegeven moment op zijn waardoor je ze moet wisselen (dus de Bridgestones van 2010 terug?).

En de F1 heeft volgens mij zo'n de meeste downforce van alle raceklassen en daar zit juist het probleem. Hierdoor kun je niet makkelijk achter een ander de bocht door, omdat je dan in de vuile lucht rijdt en je dus je downforce kwijt bent. Minder afhankelijk zijn van aerodynamische downforce en meer van mechanische grip zou juist beter zijn. Wordt een foutje ook weer sneller afgestraft.

Daarom baal ik er van dat ze de regels voor 2014 zoals oorspronkelijk bedacht (meer grond-effect) niet hebben doorgezet, maar voortborduren op de huidige aerodynamische regels met DRS.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133404937
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef Gijsje het volgende:
Ik hoop dat Pirelli volgend jaar toch weer een wat sneller slijtende band meeneemt, de races zijn sinds Silverstone aardig saai geworden. Het is net zoals in de GP2, degende die het beste met de banden kan opspringen (bandensparen) doet het goed.
Reken er maar niet op. Juist omdat ze niet weten wat de turbomotoren met de banden doen gaan ze er conservatief inzitten. Dus zullen ze vooral de hardere banden meenemen, zoals we de laatste races gezien hebben.

Probleem is ook dat er een te groot verschil tussen de zachte en medium band zit, waardoor de medium te hard is en de zachte band te zacht voor een circuit als Austin. Hierdoor krijg je de situatie dat een zachte band hooguit een paar ronden goed blijft, en de medium een halve race.
Een meer gelijke verdeling tussen de compounds zou beter zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133405064
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
En de F1 heeft volgens mij zo'n de meeste downforce van alle raceklassen en daar zit juist het probleem. Hierdoor kun je niet makkelijk achter een ander de bocht door, omdat je dan in de vuile lucht rijdt en je dus je downforce kwijt bent. Minder afhankelijk zijn van aerodynamische downforce en meer van mechanische grip zou juist beter zijn. Wordt een foutje ook weer sneller afgestraft.
Dit hebben ze in 2009 al geprobeerd, we kregen er te tover diffuser en extreme gevoeligheid van bandenslijtage door terug.

De meerdere inhaalacties komen doordat banden opeens op zijn en iemand in 1x de 8 plaatsen verliest in de laatste rondes, of juist iemand een set zachte monteert en het halve veld nog inhaalt. Inhaalacties ja, maar niet van het soort dat je wil zien.

Je wil meer een soort kat en muis spel zien tussen 2 of 3 rijders gedurende een hele race. Er moet iets bedacht worden, wat rijders bijna verplicht om in te halen tijdens de race. Wat inhalen veel gunstiger maakt, dan er braaf achter blijven en de positie te houden.
.
pi_133405231
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 10:45 schreef Fer het volgende:

[..]

Dit hebben ze in 2009 al geprobeerd, we kregen er te tover diffuser en extreme gevoeligheid van bandenslijtage door terug.

De meerdere inhaalacties komen doordat banden opeens op zijn en iemand in 1x de 8 plaatsen verliest in de laatste rondes, of juist iemand een set zachte monteert en het halve veld nog inhaalt. Inhaalacties ja, maar niet van het soort dat je wil zien.

Je wil meer een soort kat en muis spel zien tussen 2 of 3 rijders gedurende een hele race. Er moet iets bedacht worden, wat rijders bijna verplicht om in te halen tijdens de race. Wat inhalen veel gunstiger maakt, dan er braaf achter blijven en de positie te houden.
Nu ja, maar in 2010 niet, toen we de Bridgestones hadden. En toen waren er al heel wat meer inhaalacties dan in de 15 jaar ervoor. Dat is met de Pirelli's en DRS kunstmatig alleen maar meer geworden.

Dus wat ik graag terug wil zien is geen verplichte pitstop, meerdere bandencompounds (die niet ineens over de cliff gaan, maar gelijkmatig slijten), bredere banden (voor meer grip) en grond-effect (en dus niet de dubbele diffuser, maar echt grond-effect zoals begin jaren '80), waardoor je weer dit soort races krijgt

The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133405402
Gewoon de banden van Silverstone terug, en ik ben al tevreden!
pi_133405444
quote:
CVC ontslaat Ecclestone bij veroordeling voor corruptie
Gepubliceerd op 19 Nov 2013 08:26

Als Bernie Ecclestone schuldig wordt bevonden aan corruptie, dan stuurt CVC Capital hem de laan uit. Dat claimt mede-oprichter van CVC, Donald MacKenzie. Ecclestone staat terecht voor een betaling van maar liefst 40 miljoen dollar aan de reeds veroordeelde bankier Gerhard Gribkowsky.

De Duitse openbare aanklager vermoedt dat er omkoping in het spel was met als doel om de Formule 1-rechten goedkoop bij CVC onder te brengen, Ecclestone zelf beweert dat Gribkowsky hem chanteerde. MacKenzie: "Als het is bewezen dat meneer Ecclestone criminele handelingen verricht heeft, dan zullen wij hem ontslaan."

MacKenzie getuigde in Londen in een andere zaak, aangespannen door een Duits mediabedrijf tegen Ecclestone. Hij vertelde de rechter dat Ecclestone vergeten was om te vertellen dat hij 40 miljoen aan Gribkowsky had betaald. "Hij zei me dat hij nooit tegen mij gelogen had, maar ik vind het moeilijk om te geloven dat je een transactie van die omvang vergeet."
Die is toch gewoon hartstikke schuldig of ben ik nou gek?

Overigens wel vreemd om degene die er voor gezorgd heeft dat de F1 rechten relatief goedkoop in handen van CVC gekomen is vervolgens ontslagen wordt door diezelfde CVC als hij veroordeeld wordt!? 8)7
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 11:23:51 #43
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133405964
quote:
7s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:02 schreef Geralt het volgende:

[..]

Die is toch gewoon hartstikke schuldig of ben ik nou gek?

Overigens wel vreemd om degene die er voor gezorgd heeft dat de F1 rechten relatief goedkoop in handen van CVC gekomen is vervolgens ontslagen wordt door diezelfde CVC als hij veroordeeld wordt!? 8)7
zo werkt het nu eenmaal in die wereld, vosss
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133405988
quote:
14s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:23 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

zo werkt het nu eenmaal in die wereld, vosss
Ik wou dat ik in een wereld leefde waar ik het gewoon kon veroorloven om een bedrag van 40 miljoen gewoon gladweg kon vergeten.

Dat kan ik nu met 40 euro niet eens :') :D!
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 19 november 2013 @ 11:26:27 #45
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133406032
de vraag is of je van zoveel geld wel echt gelukkig wordt
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:33:34 #46
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_133406218
Zoals mij opa wel eens tegen me zei: Van geld word je niet gelukkig, maar het jankt toch een stuk lekkerder in een Audi dan op de fiets.

Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros.

Daarnaast kan er met bijtanken ook langer gebruik gemaakt worden van zachte compounds als de auto ligt is met weinig benzine. Dan moeten teams kiezen of ze pushen met weinig benzine, of wat meer tanken en dan beter hun banden moeten sparen om de tank leeg te kunnen rijden. Er komt dan wat meer tactiek en rijderskunde bij kijken. plus geef je de coureurs weer de mogelijkheid om te pushen.
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_133406263
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef Rossdale het volgende:
Zoals mij opa wel eens tegen me zei: Van geld word je niet gelukkig, maar het jankt toch een stuk lekkerder in een Audi dan op de fiets.

Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros.

Daarnaast kan er met bijtanken ook langer gebruik gemaakt worden van zachte compounds als de auto ligt is met weinig benzine. Dan moeten teams kiezen of ze pushen met weinig benzine, of wat meer tanken en dan beter hun banden moeten sparen om de tank leeg te kunnen rijden. Er komt dan wat meer tactiek en rijderskunde bij kijken. plus geef je de coureurs weer de mogelijkheid om te pushen.
En minder acties op de baan en meer in de pits.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 19 november 2013 @ 11:49:28 #48
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_133406613
Andere strategieën zorgt ook voor grotere verschillen in snelheid op de baan. Nu dat inhalen vele malen gemakkelijker is geworden tov een aantal jaar terug, denk ik dat het nu wel gaat meevallen. Met komst van DRS en KERS verliezen rijders bij inhaalacties op de baan over het algemeen een stuk minder tijd dan eerst.
Please sir. When moon? When Mustang?
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:58:25 #49
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_133410156
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan.
Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_133410412
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:58 schreef 4-elements het volgende:
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan.
Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is.
Je hebt gelijk, eigenlijk moet er een aanpassing komen om Vettel te temmen. Zijn sterke punt is tyre management, kijk maar in 2009/2010 was ie maar marginaal sneller dan Webber. Sinds de Pirelli's stopt niemand hem meer.

Misschien eens afwachten volgend jaar. Pirelli belooft harde banden, uitlaat blaast nu gewoon achter de vleugels en diffusor en die nieuwe motoren hebben een bult koppel.
.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')