Geen probleem, het duurde wat lang dus ik dacht dat je dat niet meer deed dus opende ik er ook 1quote:Op donderdag 13 december 2012 10:41 schreef Toekito het volgende:
Heb gewoon nieuw deel gedaan via mobiel.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:53 schreef sasquatsch het volgende:
Op basis van de inschrijvingslijst van de FIA heb ik de autonummers toegevoegd aan het overzicht. Niet alle bevestigde coureurs zijn al opgegeven bij de FIA, dus hier heb ik een keuze gemaakt.
HRT is uit het overzicht verdwenen.
bold = bevestigd
Red Bull Racing
Motor: Renault
Coureurs:
1. Sebastian Vettel (contract t/m 2014)
2. Mark Webber (contract t/m 2013)
Scuderia Ferrari
Motor: Ferrari
Coureurs:
3. Fernando Alonso (contract t/m 2016)
4. Felipe Massa (contract t/m 2013)
Vodafone McLaren Mercedes
Motor: Mercedes
Coureurs:
5. Jenson Button (contract t/m 2014)
6. Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?)
Lotus F1 Team
Coureurs:
7. Kimi Raikkonen (contact t/m 2013)
8. TBA
Geruchten: Het lijkt erop dat Grosjean aan blijft, al worden hier ook Heiki Kovalainen en Kamui Kobayashi genoemd
Mercedes AMG Petronas F1 Team
Coureurs:
9. Nico Rosberg (contract t/m 2015)
10. Lewis Hamilton (contract t/m 2015)
Sauber F1 Team
Coureurs:
11. Nico Hulkenberg (contract t/m 2013)
12. Esteban Gutierrez (contract t/m 2013)
Test/Reserve: Robin Frijns
Sahara Force India F1 Team
Coureurs:
14. Paul Di Resta
15. TBA
Geruchten: Alguersuari maakt hier na het vertrek van Hulkenberg een goede kans. Ook worden Adrian Sutil en Sebastien Buemi genoemd als mogelijke rijders. verder worden nog diverse andere coureurs genoemd zoals Jules Bianchi, Luis Razia, Davide Valsechhi, Bruno Senna, Heiki Kovalainen en zelfs Rubens Barrichello en Jacques Villeneuve. Mallya heeft al aangegeven dat de coureur geen pay-driver of ex-F1 coureur wordt, dus een van de eerste drie genoemde coureurs lijkt aannemelijk.
Williams F1 Team
Coureurs:
16. Pastor Maldonado (contract t/m 2013)
17. Valtteri Bottas (contract t/m 2013)
Scuderia Toro Rosso
Coureurs:
18. Daniel Ricciardo (contract t/m 2013)
19. Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013)
Caterham F1 Team
Coureurs:
20. TBA
21. Charles Pic (contract t/m 2014?)
Geruchten: Giedo van der Garde wordt genoemd als belangrijkste kanshebber, maar nu Caterham weer 10de is in het kampioenschap, zou het kunnen dat of Kovalainen of Petrov aanblijft. Ecclestone wil Petrov graag behouden vanwege de Grand Prix in Sotsji in 2014. Ook Luis Razia, Bruno Senna en zelfs Rubens Barrichello worden genoemd.
Marussia F1 Team
Motor: Cosworth
Coureurs:
22. Timo Glock (contract t/m 2013)
23. TBA
Geruchten: De verwachting is dat Max Chilton dankzij het geld van Aon volgend jaar in de tweede Marussia zal plaatsnemen, al is ook Luis Razia in gesprek met dit team.
OP is overgenomen van het vorige deel en is van vorig jaar. Mischien dat TS of een moderator de laatste versie (zie post Tarado) in de OP kan plaatsen?quote:Op donderdag 13 december 2012 10:59 schreef mister_manager het volgende:
Volgens mij ben je de Hamilton-Perez en exit-schumacher transfer vergeten
Ik zal er niet meer (want dat kan niet) of minder F1 voor kijken, maar toch best leuk als een Nederlander meedoet, in de tijd van Verstappen natuurlijk een stuk interessanter dan die van Aalbers of Doornbos, zelf heb ik meer vertrouwen in Frijns dan in v/d Garde als het gaat om echt meedoen mits ze de kans krijgenquote:Op donderdag 13 december 2012 13:46 schreef Dos37 het volgende:
Wie zou het nog meer aan de reet roesten of er wel of geen Nederland mee gaat rijden?
Frijns bij Sauber en Giedo bij Caterham wel, maar als Giedo in een topteam rijdt (en niet de pecht heeft die hij vooral in de GP2 had) verwacht ik ook wel wat van hem.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zal er niet meer (want dat kan niet) of minder F1 voor kijken, maar toch best leuk als een Nederlander meedoet, in de tijd van Verstappen natuurlijk een stuk interessanter dan die van Aalbers of Doornbos, zelf heb ik meer vertrouwen in Frijns dan in v/d Garde als het gaat om echt meedoen mits ze de kans krijgen
quote:Davide Valsecchi has hinted he may be next in line for the vacant Lotus race seat in 2013.
The Enstone based team is believed to be considering whether or not to keep on board the fast but erratic Frenchman Romain Grosjean.
Italian Valsecchi, 25, is the new GP2 champion.
"I don't wish anything bad against Grosjean," he told Autosprint magazine, "but if he's not there then I see myself as the favourite.
"It's perhaps too early to talk about it."
It is believed Lotus was due to make its decision about Grosjean last week, but the board met and decided to wait a little longer.
Valsecchi, who would be the only Italian on the 2013 grid, added: "My goal is to get into formula one and then prove that I deserved the chance."
quote:Romain Grosjean heeft nog geen getekende deal op zak voor 2013, maar de Fransman en Lotus spreken over contractverlenging en volgens Grosjean ziet het er goed uit.
"De onderhandelingen gaan de goede kant op", laat Grosjean weten aan de Franse sportzender L'Equipe 21. "Ik hoop uiteraard dat we ook daadwerkelijk tot een akkoord kunnen komen, zodat ik volgend jaar kan voortborduren op mijn prestaties van afgelopen seizoen."
Wat zijn prestaties van afgelopen seizoen betreft: in de eerste helft van 2012 wist Grosjean te imponeren en leek hij zo goed als gegarandeerd van contractverlenging, maar na de zomerstop presteerde de 26-jarige minder sterk.
Tel het grote aantal crashes en incidenten waar hij gedurende het jaar bij betrokken was daar bij op, en een langer verblijf van Grosjean bij Lotus is - ondanks dat teambaas Eric Boullier tevens als zijn manager fungeert - geen zekerheidje meer. Typerend hiervoor is dat het team en de coureur al maanden met elkaar om de tafel zitten, maar er nog steeds geen nieuwe overeenkomst is.
Wat in ieder geval wel in het voordeel spreekt van Grosjean is dat er weinig andere serieuze kandidaten voor het Lotus-zitje lijken te zijn. Hoewel Kamui Kobayashi en Heikki Kovalainen in verschillende publicaties weliswaar met het team uit Enstone in verband zijn gebracht, lijkt Grosjean gebaseerd op wat in de media bericht wordt toch veruit de belangrijkste gegadigde te zijn.
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 16-12-2012 om 18:55:12#F1 Marussia co-owner Nikolai Fomenko has reportedly confirmed to Russian journalists that Max Chilton will drive next year reageer retweet
quote:Caterham neemt binnenkort een beslissing over wie volgend jaar de teamgenoot van Charles Pic is. Zo laat Cyril Abiteboul, die in november Tony Fernandes opvolgde als teambaas, weten. Volgens Abiteboul heeft het team twee opties.
Giedo van der Garde lijkt een van deze twee mogelijkheden te zijn. De Nederlander was het afgelopen seizoen derde coureur bij Caterham en kwam zes keer voor het team in actie tijdens een vrije training op vrijdag. De keuze voor Van der Garde betekent alleen wel dat Caterham in 2013 twee relatief onervaren coureurs in het team heeft. De andere optie van het team is om door te gaan met Vitaly Petrov of Heikki Kovalainen. In dat geval lijkt de Rus de beste papieren te hebben. Petrov, die Caterham in Brazilië nog de tiende plek in het contructeurskampioenschap bezorgde, heeft met Russian Helicopters namelijk een belangrijke sponsor achter zich staan. Een afvaardiging van dat bedrijf was vorige week nog te gast in de fabriek van het team om de mogelijkheden voor een verdere samenwerking te bespreken.
"We hebben verschillende opties", zegt Abiteboul op de officiële Formule 1-site. "Een van de opties is een coureur waarvan Charles kan leren en die als referentiepunt voor hem kan dienen. De andere optie is om 2013 als overgangsjaar te zien en het seizoen te gebruiken om het team verder op te bouwen, zodat we er sterker voor staan voor 2014, wanneer er veel verandert in de Formule 1. Voor beide opties zijn er coureurs beschikbaar. We zijn dicht bij het maken van een definitieve keuze."
Dat is het essentiële verschil tussen hard rijden en racen, maar wat zijn snelheid betreft heb je wel gelijk, maar om WK te worden moet hij toch heel snel heel veel meer in huis hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 22:33 schreef Tarahumara het volgende:
Ik zie Grosjean nog wel eens WK worden, die gast is echt snel. Foutjes kan je afleren, snelheid niet (meer) aanleren.
Ik denk dat hij in de basis in huis heeft wat een WK nodig heeft. Nu nog wat meer zelfvertrouwen, wat minder zenuwen. Komt helemaal goed met hem in 2013quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het essentiële verschil tussen hard rijden en racen, maar wat zijn snelheid betreft heb je wel gelijk, maar om WK te worden moet hij toch heel snel heel veel meer in huis hebben.
heeft Glock geen doorlopend contract?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:01 schreef sasquatsch het volgende:
Nog 3 plekken vrij. Ervan uitgaande dat Paul di Resta blijft bij Force India moeten er bij Force India, Caterham en Marussia elk nog een coureur bekend gemaakt worden.
twitter:jaf1tweets twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 12:52:21Max Chilton seals 2013 Marussia drive http://t.co/4X8pDs8T #f1 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |