Geen probleem, het duurde wat lang dus ik dacht dat je dat niet meer deed dus opende ik er ook 1quote:Op donderdag 13 december 2012 10:41 schreef Toekito het volgende:
Heb gewoon nieuw deel gedaan via mobiel.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:53 schreef sasquatsch het volgende:
Op basis van de inschrijvingslijst van de FIA heb ik de autonummers toegevoegd aan het overzicht. Niet alle bevestigde coureurs zijn al opgegeven bij de FIA, dus hier heb ik een keuze gemaakt.
HRT is uit het overzicht verdwenen.
bold = bevestigd
Red Bull Racing
Motor: Renault
Coureurs:
1. Sebastian Vettel (contract t/m 2014)
2. Mark Webber (contract t/m 2013)
Scuderia Ferrari
Motor: Ferrari
Coureurs:
3. Fernando Alonso (contract t/m 2016)
4. Felipe Massa (contract t/m 2013)
Vodafone McLaren Mercedes
Motor: Mercedes
Coureurs:
5. Jenson Button (contract t/m 2014)
6. Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?)
Lotus F1 Team
Motor: Renault
Coureurs:
7. Kimi Raikkonen (contact t/m 2013)
8. TBA
Geruchten: Het lijkt erop dat Grosjean aan blijft, al worden hier ook Heiki Kovalainen en Kamui Kobayashi genoemd
Mercedes AMG Petronas F1 Team
Motor: Mercedes
Coureurs:
9. Nico Rosberg (contract t/m 2015)
10. Lewis Hamilton (contract t/m 2015)
Sauber F1 Team
Motor: Ferrari
Coureurs:
11. Nico Hulkenberg (contract t/m 2013)
12. Esteban Gutierrez (contract t/m 2013)
Test/Reserve: Robin Frijns
Sahara Force India F1 Team
Motor: Mercedes
Coureurs:
14. Paul Di Resta
15. TBA
Geruchten: Alguersuari maakt hier na het vertrek van Hulkenberg een goede kans. Ook worden Adrian Sutil en Sebastien Buemi genoemd als mogelijke rijders. verder worden nog diverse andere coureurs genoemd zoals Jules Bianchi, Luis Razia, Davide Valsechhi, Bruno Senna, Heiki Kovalainen en zelfs Rubens Barrichello en Jacques Villeneuve. Mallya heeft al aangegeven dat de coureur geen pay-driver of ex-F1 coureur wordt, dus een van de eerste drie genoemde coureurs lijkt aannemelijk.
Williams F1 Team
Motor: Renault
Coureurs:
16. Pastor Maldonado (contract t/m 2013)
17. Valtteri Bottas (contract t/m 2013)
Scuderia Toro Rosso
Motor: Ferrari
Coureurs:
18. Daniel Ricciardo (contract t/m 2013)
19. Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013)
Caterham F1 Team
Motor: Renault
Coureurs:
20. TBA
21. Charles Pic (contract t/m 2014?)
Geruchten: Giedo van der Garde wordt genoemd als belangrijkste kanshebber, maar nu Caterham weer 10de is in het kampioenschap, zou het kunnen dat of Kovalainen of Petrov aanblijft. Ecclestone wil Petrov graag behouden vanwege de Grand Prix in Sotsji in 2014. Ook Luis Razia, Bruno Senna en zelfs Rubens Barrichello worden genoemd.
Marussia F1 Team
Motor: Cosworth
Coureurs:
22. Timo Glock (contract t/m 2013)
23. TBA
Geruchten: De verwachting is dat Max Chilton dankzij het geld van Aon volgend jaar in de tweede Marussia zal plaatsnemen, al is ook Luis Razia in gesprek met dit team.
OP is overgenomen van het vorige deel en is van vorig jaar. Mischien dat TS of een moderator de laatste versie (zie post Tarado) in de OP kan plaatsen?quote:Op donderdag 13 december 2012 10:59 schreef mister_manager het volgende:
Volgens mij ben je de Hamilton-Perez en exit-schumacher transfer vergeten
Ik zal er niet meer (want dat kan niet) of minder F1 voor kijken, maar toch best leuk als een Nederlander meedoet, in de tijd van Verstappen natuurlijk een stuk interessanter dan die van Aalbers of Doornbos, zelf heb ik meer vertrouwen in Frijns dan in v/d Garde als het gaat om echt meedoen mits ze de kans krijgenquote:Op donderdag 13 december 2012 13:46 schreef Dos37 het volgende:
Wie zou het nog meer aan de reet roesten of er wel of geen Nederland mee gaat rijden?
Frijns bij Sauber en Giedo bij Caterham wel, maar als Giedo in een topteam rijdt (en niet de pecht heeft die hij vooral in de GP2 had) verwacht ik ook wel wat van hem.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zal er niet meer (want dat kan niet) of minder F1 voor kijken, maar toch best leuk als een Nederlander meedoet, in de tijd van Verstappen natuurlijk een stuk interessanter dan die van Aalbers of Doornbos, zelf heb ik meer vertrouwen in Frijns dan in v/d Garde als het gaat om echt meedoen mits ze de kans krijgen
quote:Davide Valsecchi has hinted he may be next in line for the vacant Lotus race seat in 2013.
The Enstone based team is believed to be considering whether or not to keep on board the fast but erratic Frenchman Romain Grosjean.
Italian Valsecchi, 25, is the new GP2 champion.
"I don't wish anything bad against Grosjean," he told Autosprint magazine, "but if he's not there then I see myself as the favourite.
"It's perhaps too early to talk about it."
It is believed Lotus was due to make its decision about Grosjean last week, but the board met and decided to wait a little longer.
Valsecchi, who would be the only Italian on the 2013 grid, added: "My goal is to get into formula one and then prove that I deserved the chance."
quote:Romain Grosjean heeft nog geen getekende deal op zak voor 2013, maar de Fransman en Lotus spreken over contractverlenging en volgens Grosjean ziet het er goed uit.
"De onderhandelingen gaan de goede kant op", laat Grosjean weten aan de Franse sportzender L'Equipe 21. "Ik hoop uiteraard dat we ook daadwerkelijk tot een akkoord kunnen komen, zodat ik volgend jaar kan voortborduren op mijn prestaties van afgelopen seizoen."
Wat zijn prestaties van afgelopen seizoen betreft: in de eerste helft van 2012 wist Grosjean te imponeren en leek hij zo goed als gegarandeerd van contractverlenging, maar na de zomerstop presteerde de 26-jarige minder sterk.
Tel het grote aantal crashes en incidenten waar hij gedurende het jaar bij betrokken was daar bij op, en een langer verblijf van Grosjean bij Lotus is - ondanks dat teambaas Eric Boullier tevens als zijn manager fungeert - geen zekerheidje meer. Typerend hiervoor is dat het team en de coureur al maanden met elkaar om de tafel zitten, maar er nog steeds geen nieuwe overeenkomst is.
Wat in ieder geval wel in het voordeel spreekt van Grosjean is dat er weinig andere serieuze kandidaten voor het Lotus-zitje lijken te zijn. Hoewel Kamui Kobayashi en Heikki Kovalainen in verschillende publicaties weliswaar met het team uit Enstone in verband zijn gebracht, lijkt Grosjean gebaseerd op wat in de media bericht wordt toch veruit de belangrijkste gegadigde te zijn.
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 16-12-2012 om 18:55:12#F1 Marussia co-owner Nikolai Fomenko has reportedly confirmed to Russian journalists that Max Chilton will drive next year reageer retweet
quote:Caterham neemt binnenkort een beslissing over wie volgend jaar de teamgenoot van Charles Pic is. Zo laat Cyril Abiteboul, die in november Tony Fernandes opvolgde als teambaas, weten. Volgens Abiteboul heeft het team twee opties.
Giedo van der Garde lijkt een van deze twee mogelijkheden te zijn. De Nederlander was het afgelopen seizoen derde coureur bij Caterham en kwam zes keer voor het team in actie tijdens een vrije training op vrijdag. De keuze voor Van der Garde betekent alleen wel dat Caterham in 2013 twee relatief onervaren coureurs in het team heeft. De andere optie van het team is om door te gaan met Vitaly Petrov of Heikki Kovalainen. In dat geval lijkt de Rus de beste papieren te hebben. Petrov, die Caterham in Brazilië nog de tiende plek in het contructeurskampioenschap bezorgde, heeft met Russian Helicopters namelijk een belangrijke sponsor achter zich staan. Een afvaardiging van dat bedrijf was vorige week nog te gast in de fabriek van het team om de mogelijkheden voor een verdere samenwerking te bespreken.
"We hebben verschillende opties", zegt Abiteboul op de officiële Formule 1-site. "Een van de opties is een coureur waarvan Charles kan leren en die als referentiepunt voor hem kan dienen. De andere optie is om 2013 als overgangsjaar te zien en het seizoen te gebruiken om het team verder op te bouwen, zodat we er sterker voor staan voor 2014, wanneer er veel verandert in de Formule 1. Voor beide opties zijn er coureurs beschikbaar. We zijn dicht bij het maken van een definitieve keuze."
Dat is het essentiële verschil tussen hard rijden en racen, maar wat zijn snelheid betreft heb je wel gelijk, maar om WK te worden moet hij toch heel snel heel veel meer in huis hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 22:33 schreef Tarahumara het volgende:
Ik zie Grosjean nog wel eens WK worden, die gast is echt snel. Foutjes kan je afleren, snelheid niet (meer) aanleren.
Ik denk dat hij in de basis in huis heeft wat een WK nodig heeft. Nu nog wat meer zelfvertrouwen, wat minder zenuwen. Komt helemaal goed met hem in 2013quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het essentiële verschil tussen hard rijden en racen, maar wat zijn snelheid betreft heb je wel gelijk, maar om WK te worden moet hij toch heel snel heel veel meer in huis hebben.
heeft Glock geen doorlopend contract?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:01 schreef sasquatsch het volgende:
Nog 3 plekken vrij. Ervan uitgaande dat Paul di Resta blijft bij Force India moeten er bij Force India, Caterham en Marussia elk nog een coureur bekend gemaakt worden.
twitter:jaf1tweets twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 12:52:21Max Chilton seals 2013 Marussia drive http://t.co/4X8pDs8T #f1 reageer retweet
In 2011 tekende hij een contract dat of eind 2013 of eind 2014 afloopt (daar is verder niet zoveel over bekend volgens mij).quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef Toekito het volgende:
[..]
heeft Glock geen doorlopend contract?
Want Britten waren er nog niet genoeg...quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:00 schreef Tarado het volgende:
Chilton nu officieeltwitter:jaf1tweets twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 12:52:21Max Chilton seals 2013 Marussia drive http://t.co/4X8pDs8T #f1 reageer retweet
dus geen stoeltjes meer bij Marussia.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In 2011 tekende hij een contract dat of eind 2013 of eind 2014 afloopt (daar is verder niet zoveel over bekend volgens mij).
Of ze moeten Glock op straat gooien. Ondanks een contract staat hij nog TBA bij de FIA.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:01 schreef Toekito het volgende:
[..]
dus geen stoeltjes meer bij Marussia.
Hoe meer Britten hoe beter want dat rechtvaardigd BBC weer meer om de uitzendingen te verzorgenquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Want Britten waren er nog niet genoeg...
Zou wel zonde zijn, goeie coureur en ook een sympathieke gast volgens mij. Was wel een goeie geweest voor Williams ofzo denk ik.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of ze moeten Glock op straat gooien. Ondanks een contract staat hij nog TBA bij de FIA.
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:26 schreef Haarklip het volgende:
Echt heel jammer als dat zo is, vraag me af wat Giedo dan gaat doen..
De Indycar heeft nog genoeg ruimte voor coureurs met een zak met geld.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:26 schreef Haarklip het volgende:
Echt heel jammer als dat zo is, vraag me af wat Giedo dan gaat doen..
En daarnaast kan je in zo ongeveer elke andere tak van autosport ook terecht met een flinke zak geld.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Indycar heeft nog genoeg ruimte voor coureurs met een zak met geld.
Voor Guido hoeven we niet te vrezen inderdaad. Die komt de winter wel door.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval.
Hij ook al? Albers leeft toch ook van het geld van schoonpapa?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:27 schreef vosss het volgende:
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval.
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Hij ook al? Albers leeft toch ook van het geld van schoonpapa?
Van der Garde he.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn?
Dat is v/d Garde dacht ikquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn?
Juist ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van der Garde he.
Albers is getrouwd met Liselore Kooijman, dochter van Roel Kooijman, een van de investeerders in Spyker
En Bruno Senna zou in de running zijn voor een DTM zitje bij Mercedes.quote:Vitaly Petrov's future with Caterham is uncertain after talks between the two parties stalled, according to his agent.
While Heikki Kovalainen looks set to be without a drive in 2013, Petrov was the more likely of Caterham's 2012 drivers to retain his seat alongside the incoming Charles Pic as the team looks for both drivers to bring funding. However, Petrov's agent Oksana Kosachenko says negotiations are on hold as the team restructures and that there a number of unresolved issues.
"At the moment there are a lot of unanswered questions," Kosachenko is quoted as saying by R-Sport. "There are too many nuances that need to be sorted out. We're at the waiting stage, which is linked to the team's restructuring. We completely depend on them and can't speed anything up."
Kosachenko also denied that Petrov had been able to attract a number of new sponsors during the winter.
"So far, we haven't managed to find new sponsors. Where do journalists get this information from? I'm a journalist myself and I know very well how this can just pop into someone's head."
Wat dan wel weer jammer is omdat Frijns dan hier niet instapt.quote:Het Silly Season in de DTM is nog in volle gang: diverse rijders strijden om enkele beschikbare plaatsen. Audi en BMW hebben beiden nog een plekje te vergeven, concurrent Mercedes heeft enkel laten weten afscheid te hebben genomen van David Coulthard, Susie Wolff en Jamie Green. De line-up van de fabrikant uit Stuttgart wordt in elk geval teruggebracht tot zes auto's maar de invulling is nog niet geheel bekend. Wel gaan de geruchten dat Bruno Senna op het punt staat een deal voor 2013 te tekenen. De Braziliaanse coureur, afgelopen jaar actief voor het Williams F1 Team en volgens andere verhalen nog in de running voor de tweede cockpit bij Caterham, heeft in Estoril al enkele malen getest in de Mercedes AMG C-Coupe. Het lijkt erop dat hij zijn focus heeft verlegd op het prestigieuze toerwagenkampioenschap.
Bruno Senna zou tijdens de testsessies een goede snelheid hebben getoond waardoor de onderhandelingen al gauw begonnen. Een definitieve handtekening van het neefje van racelegende Ayrton Senna ontbreekt nog maar de verwachting van Britse en Italiaanse media is dat het contract op korte termijn getekend wordt. Het blijft afwachten tot de officiële bekendmaking van beide partijen.
Ook al zou hij geen zitje hebben... dan nog vrees ik dat de BBC hem op zou zoeken voor Live Interviews voor, tijdens en na een Grand Prix.quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105187quote:Force India says it is not planning to announce its second driver in time for the launch of its 2013 car.
The Silverstone-based team is, together with Caterham, the only Formula 1 outfit yet to confirm its second driver for the upcoming season.
Jules Bianchi and Adrian Sutil are believed to be the main candidates to partner Paul di Resta.
Force India will launch its 2013 car - the Mercedes-powered VJ06 - on February 1 before it begins testing at Jerez four days later.
Deputy team boss Bob Fernley told AUTOSPORT on Friday however that the launch will not be used to announce its second driver.
Asked if Force India would confirm its line-up during the event, Fernley said: "No. The launch is to launch the VJ06."
Fernley said the timeframe for announcing the team's second driver was "probably before the first test".
He also denied the team would use the test to evaluate drivers for the seat.
"[That's] very unlikely," he said about the possibility of using the test to trial candidates.
quote:Nach dem Bekanntwerden der neuen sportlichen Führung bei Mercedes in Stuttgart (Toto Wolff wird das Erbe von Norbert Haug antreten) gab es am Sonntagabend noch einen zweiten Paukenschlag in der Formel 1: Timo Glock und das Marussia-Team gehen ab sofort getrennte Wege.
Glock hatte eigentlich einen bestehenden Vertrag für die Formel-1-Saisons 2013 und 2014, laut Informationen der 'Sport Bild' wird dieser jedoch mit sofortiger Wirkung aufgelöst. Die offizielle Bekanntgabe soll demnach morgen erfolgen. "Ich habe beim Marussia-Team drei tolle Jahre erleben dürfen. Wir gehen in Freundschaft auseinander", wird der 30-jährige Deutsche von 'Sport Bild' zitiert.
Dass Glock so kurzfristig noch ein neues Formel-1-Stammcockpit ergattern kann, gilt als unwahrscheinlich - freie Plätze haben nur noch Force India und Caterham im Angebot, bei beiden Teams stehen aber andere Fahrer mit großen Sponsorenetats höher im Kurs. Trotzdem möchte er weiterhin Autorennen fahren: "Ich möchte mich neuen Herausforderungen stellen und meinen Weg im Motorsport fortsetzen", stellt Glock klar.
Laut Informationen der 'Sport Bild' könnte es Glock in die DTM ziehen. Nach den Abgängen von Ralf Schumacher und David Coulthard ist Mercedes möglicherweise auf der Suche nach einem prominenten Fahrer - kommende Woche in Valencia soll Gerüchten zufolge schon Robert Kubica erstmals in einem DTM-Mercedes Platz nehmen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |