Geen probleem, het duurde wat lang dus ik dacht dat je dat niet meer deed dus opende ik er ook 1quote:Op donderdag 13 december 2012 10:41 schreef Toekito het volgende:
Heb gewoon nieuw deel gedaan via mobiel.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:53 schreef sasquatsch het volgende:
Op basis van de inschrijvingslijst van de FIA heb ik de autonummers toegevoegd aan het overzicht. Niet alle bevestigde coureurs zijn al opgegeven bij de FIA, dus hier heb ik een keuze gemaakt.
HRT is uit het overzicht verdwenen.
bold = bevestigd
Red Bull Racing
Motor: Renault
Coureurs:
1. Sebastian Vettel (contract t/m 2014)
2. Mark Webber (contract t/m 2013)
Scuderia Ferrari
Motor: Ferrari
Coureurs:
3. Fernando Alonso (contract t/m 2016)
4. Felipe Massa (contract t/m 2013)
Vodafone McLaren Mercedes
Motor: Mercedes
Coureurs:
5. Jenson Button (contract t/m 2014)
6. Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?)
Lotus F1 Team
Motor: Renault
Coureurs:
7. Kimi Raikkonen (contact t/m 2013)
8. TBA
Geruchten: Het lijkt erop dat Grosjean aan blijft, al worden hier ook Heiki Kovalainen en Kamui Kobayashi genoemd
Mercedes AMG Petronas F1 Team
Motor: Mercedes
Coureurs:
9. Nico Rosberg (contract t/m 2015)
10. Lewis Hamilton (contract t/m 2015)
Sauber F1 Team
Motor: Ferrari
Coureurs:
11. Nico Hulkenberg (contract t/m 2013)
12. Esteban Gutierrez (contract t/m 2013)
Test/Reserve: Robin Frijns
Sahara Force India F1 Team
Motor: Mercedes
Coureurs:
14. Paul Di Resta
15. TBA
Geruchten: Alguersuari maakt hier na het vertrek van Hulkenberg een goede kans. Ook worden Adrian Sutil en Sebastien Buemi genoemd als mogelijke rijders. verder worden nog diverse andere coureurs genoemd zoals Jules Bianchi, Luis Razia, Davide Valsechhi, Bruno Senna, Heiki Kovalainen en zelfs Rubens Barrichello en Jacques Villeneuve. Mallya heeft al aangegeven dat de coureur geen pay-driver of ex-F1 coureur wordt, dus een van de eerste drie genoemde coureurs lijkt aannemelijk.
Williams F1 Team
Motor: Renault
Coureurs:
16. Pastor Maldonado (contract t/m 2013)
17. Valtteri Bottas (contract t/m 2013)
Scuderia Toro Rosso
Motor: Ferrari
Coureurs:
18. Daniel Ricciardo (contract t/m 2013)
19. Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013)
Caterham F1 Team
Motor: Renault
Coureurs:
20. TBA
21. Charles Pic (contract t/m 2014?)
Geruchten: Giedo van der Garde wordt genoemd als belangrijkste kanshebber, maar nu Caterham weer 10de is in het kampioenschap, zou het kunnen dat of Kovalainen of Petrov aanblijft. Ecclestone wil Petrov graag behouden vanwege de Grand Prix in Sotsji in 2014. Ook Luis Razia, Bruno Senna en zelfs Rubens Barrichello worden genoemd.
Marussia F1 Team
Motor: Cosworth
Coureurs:
22. Timo Glock (contract t/m 2013)
23. TBA
Geruchten: De verwachting is dat Max Chilton dankzij het geld van Aon volgend jaar in de tweede Marussia zal plaatsnemen, al is ook Luis Razia in gesprek met dit team.
OP is overgenomen van het vorige deel en is van vorig jaar. Mischien dat TS of een moderator de laatste versie (zie post Tarado) in de OP kan plaatsen?quote:Op donderdag 13 december 2012 10:59 schreef mister_manager het volgende:
Volgens mij ben je de Hamilton-Perez en exit-schumacher transfer vergeten
Ik zal er niet meer (want dat kan niet) of minder F1 voor kijken, maar toch best leuk als een Nederlander meedoet, in de tijd van Verstappen natuurlijk een stuk interessanter dan die van Aalbers of Doornbos, zelf heb ik meer vertrouwen in Frijns dan in v/d Garde als het gaat om echt meedoen mits ze de kans krijgenquote:Op donderdag 13 december 2012 13:46 schreef Dos37 het volgende:
Wie zou het nog meer aan de reet roesten of er wel of geen Nederland mee gaat rijden?
Frijns bij Sauber en Giedo bij Caterham wel, maar als Giedo in een topteam rijdt (en niet de pecht heeft die hij vooral in de GP2 had) verwacht ik ook wel wat van hem.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zal er niet meer (want dat kan niet) of minder F1 voor kijken, maar toch best leuk als een Nederlander meedoet, in de tijd van Verstappen natuurlijk een stuk interessanter dan die van Aalbers of Doornbos, zelf heb ik meer vertrouwen in Frijns dan in v/d Garde als het gaat om echt meedoen mits ze de kans krijgen
quote:Davide Valsecchi has hinted he may be next in line for the vacant Lotus race seat in 2013.
The Enstone based team is believed to be considering whether or not to keep on board the fast but erratic Frenchman Romain Grosjean.
Italian Valsecchi, 25, is the new GP2 champion.
"I don't wish anything bad against Grosjean," he told Autosprint magazine, "but if he's not there then I see myself as the favourite.
"It's perhaps too early to talk about it."
It is believed Lotus was due to make its decision about Grosjean last week, but the board met and decided to wait a little longer.
Valsecchi, who would be the only Italian on the 2013 grid, added: "My goal is to get into formula one and then prove that I deserved the chance."
quote:Romain Grosjean heeft nog geen getekende deal op zak voor 2013, maar de Fransman en Lotus spreken over contractverlenging en volgens Grosjean ziet het er goed uit.
"De onderhandelingen gaan de goede kant op", laat Grosjean weten aan de Franse sportzender L'Equipe 21. "Ik hoop uiteraard dat we ook daadwerkelijk tot een akkoord kunnen komen, zodat ik volgend jaar kan voortborduren op mijn prestaties van afgelopen seizoen."
Wat zijn prestaties van afgelopen seizoen betreft: in de eerste helft van 2012 wist Grosjean te imponeren en leek hij zo goed als gegarandeerd van contractverlenging, maar na de zomerstop presteerde de 26-jarige minder sterk.
Tel het grote aantal crashes en incidenten waar hij gedurende het jaar bij betrokken was daar bij op, en een langer verblijf van Grosjean bij Lotus is - ondanks dat teambaas Eric Boullier tevens als zijn manager fungeert - geen zekerheidje meer. Typerend hiervoor is dat het team en de coureur al maanden met elkaar om de tafel zitten, maar er nog steeds geen nieuwe overeenkomst is.
Wat in ieder geval wel in het voordeel spreekt van Grosjean is dat er weinig andere serieuze kandidaten voor het Lotus-zitje lijken te zijn. Hoewel Kamui Kobayashi en Heikki Kovalainen in verschillende publicaties weliswaar met het team uit Enstone in verband zijn gebracht, lijkt Grosjean gebaseerd op wat in de media bericht wordt toch veruit de belangrijkste gegadigde te zijn.
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 16-12-2012 om 18:55:12#F1 Marussia co-owner Nikolai Fomenko has reportedly confirmed to Russian journalists that Max Chilton will drive next year reageer retweet
quote:Caterham neemt binnenkort een beslissing over wie volgend jaar de teamgenoot van Charles Pic is. Zo laat Cyril Abiteboul, die in november Tony Fernandes opvolgde als teambaas, weten. Volgens Abiteboul heeft het team twee opties.
Giedo van der Garde lijkt een van deze twee mogelijkheden te zijn. De Nederlander was het afgelopen seizoen derde coureur bij Caterham en kwam zes keer voor het team in actie tijdens een vrije training op vrijdag. De keuze voor Van der Garde betekent alleen wel dat Caterham in 2013 twee relatief onervaren coureurs in het team heeft. De andere optie van het team is om door te gaan met Vitaly Petrov of Heikki Kovalainen. In dat geval lijkt de Rus de beste papieren te hebben. Petrov, die Caterham in Brazilië nog de tiende plek in het contructeurskampioenschap bezorgde, heeft met Russian Helicopters namelijk een belangrijke sponsor achter zich staan. Een afvaardiging van dat bedrijf was vorige week nog te gast in de fabriek van het team om de mogelijkheden voor een verdere samenwerking te bespreken.
"We hebben verschillende opties", zegt Abiteboul op de officiële Formule 1-site. "Een van de opties is een coureur waarvan Charles kan leren en die als referentiepunt voor hem kan dienen. De andere optie is om 2013 als overgangsjaar te zien en het seizoen te gebruiken om het team verder op te bouwen, zodat we er sterker voor staan voor 2014, wanneer er veel verandert in de Formule 1. Voor beide opties zijn er coureurs beschikbaar. We zijn dicht bij het maken van een definitieve keuze."
Dat is het essentiële verschil tussen hard rijden en racen, maar wat zijn snelheid betreft heb je wel gelijk, maar om WK te worden moet hij toch heel snel heel veel meer in huis hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 22:33 schreef Tarahumara het volgende:
Ik zie Grosjean nog wel eens WK worden, die gast is echt snel. Foutjes kan je afleren, snelheid niet (meer) aanleren.
Ik denk dat hij in de basis in huis heeft wat een WK nodig heeft. Nu nog wat meer zelfvertrouwen, wat minder zenuwen. Komt helemaal goed met hem in 2013quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het essentiële verschil tussen hard rijden en racen, maar wat zijn snelheid betreft heb je wel gelijk, maar om WK te worden moet hij toch heel snel heel veel meer in huis hebben.
heeft Glock geen doorlopend contract?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:01 schreef sasquatsch het volgende:
Nog 3 plekken vrij. Ervan uitgaande dat Paul di Resta blijft bij Force India moeten er bij Force India, Caterham en Marussia elk nog een coureur bekend gemaakt worden.
twitter:jaf1tweets twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 12:52:21Max Chilton seals 2013 Marussia drive http://t.co/4X8pDs8T #f1 reageer retweet
In 2011 tekende hij een contract dat of eind 2013 of eind 2014 afloopt (daar is verder niet zoveel over bekend volgens mij).quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef Toekito het volgende:
[..]
heeft Glock geen doorlopend contract?
Want Britten waren er nog niet genoeg...quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:00 schreef Tarado het volgende:
Chilton nu officieeltwitter:jaf1tweets twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 12:52:21Max Chilton seals 2013 Marussia drive http://t.co/4X8pDs8T #f1 reageer retweet
dus geen stoeltjes meer bij Marussia.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In 2011 tekende hij een contract dat of eind 2013 of eind 2014 afloopt (daar is verder niet zoveel over bekend volgens mij).
Of ze moeten Glock op straat gooien. Ondanks een contract staat hij nog TBA bij de FIA.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:01 schreef Toekito het volgende:
[..]
dus geen stoeltjes meer bij Marussia.
Hoe meer Britten hoe beter want dat rechtvaardigd BBC weer meer om de uitzendingen te verzorgenquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Want Britten waren er nog niet genoeg...
Zou wel zonde zijn, goeie coureur en ook een sympathieke gast volgens mij. Was wel een goeie geweest voor Williams ofzo denk ik.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of ze moeten Glock op straat gooien. Ondanks een contract staat hij nog TBA bij de FIA.
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:26 schreef Haarklip het volgende:
Echt heel jammer als dat zo is, vraag me af wat Giedo dan gaat doen..
De Indycar heeft nog genoeg ruimte voor coureurs met een zak met geld.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:26 schreef Haarklip het volgende:
Echt heel jammer als dat zo is, vraag me af wat Giedo dan gaat doen..
En daarnaast kan je in zo ongeveer elke andere tak van autosport ook terecht met een flinke zak geld.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Indycar heeft nog genoeg ruimte voor coureurs met een zak met geld.
Voor Guido hoeven we niet te vrezen inderdaad. Die komt de winter wel door.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval.
Hij ook al? Albers leeft toch ook van het geld van schoonpapa?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:27 schreef vosss het volgende:
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval.
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Hij ook al? Albers leeft toch ook van het geld van schoonpapa?
Van der Garde he.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn?
Dat is v/d Garde dacht ikquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn?
Juist ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van der Garde he.
Albers is getrouwd met Liselore Kooijman, dochter van Roel Kooijman, een van de investeerders in Spyker
En Bruno Senna zou in de running zijn voor een DTM zitje bij Mercedes.quote:Vitaly Petrov's future with Caterham is uncertain after talks between the two parties stalled, according to his agent.
While Heikki Kovalainen looks set to be without a drive in 2013, Petrov was the more likely of Caterham's 2012 drivers to retain his seat alongside the incoming Charles Pic as the team looks for both drivers to bring funding. However, Petrov's agent Oksana Kosachenko says negotiations are on hold as the team restructures and that there a number of unresolved issues.
"At the moment there are a lot of unanswered questions," Kosachenko is quoted as saying by R-Sport. "There are too many nuances that need to be sorted out. We're at the waiting stage, which is linked to the team's restructuring. We completely depend on them and can't speed anything up."
Kosachenko also denied that Petrov had been able to attract a number of new sponsors during the winter.
"So far, we haven't managed to find new sponsors. Where do journalists get this information from? I'm a journalist myself and I know very well how this can just pop into someone's head."
Wat dan wel weer jammer is omdat Frijns dan hier niet instapt.quote:Het Silly Season in de DTM is nog in volle gang: diverse rijders strijden om enkele beschikbare plaatsen. Audi en BMW hebben beiden nog een plekje te vergeven, concurrent Mercedes heeft enkel laten weten afscheid te hebben genomen van David Coulthard, Susie Wolff en Jamie Green. De line-up van de fabrikant uit Stuttgart wordt in elk geval teruggebracht tot zes auto's maar de invulling is nog niet geheel bekend. Wel gaan de geruchten dat Bruno Senna op het punt staat een deal voor 2013 te tekenen. De Braziliaanse coureur, afgelopen jaar actief voor het Williams F1 Team en volgens andere verhalen nog in de running voor de tweede cockpit bij Caterham, heeft in Estoril al enkele malen getest in de Mercedes AMG C-Coupe. Het lijkt erop dat hij zijn focus heeft verlegd op het prestigieuze toerwagenkampioenschap.
Bruno Senna zou tijdens de testsessies een goede snelheid hebben getoond waardoor de onderhandelingen al gauw begonnen. Een definitieve handtekening van het neefje van racelegende Ayrton Senna ontbreekt nog maar de verwachting van Britse en Italiaanse media is dat het contract op korte termijn getekend wordt. Het blijft afwachten tot de officiële bekendmaking van beide partijen.
Ook al zou hij geen zitje hebben... dan nog vrees ik dat de BBC hem op zou zoeken voor Live Interviews voor, tijdens en na een Grand Prix.quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105187quote:Force India says it is not planning to announce its second driver in time for the launch of its 2013 car.
The Silverstone-based team is, together with Caterham, the only Formula 1 outfit yet to confirm its second driver for the upcoming season.
Jules Bianchi and Adrian Sutil are believed to be the main candidates to partner Paul di Resta.
Force India will launch its 2013 car - the Mercedes-powered VJ06 - on February 1 before it begins testing at Jerez four days later.
Deputy team boss Bob Fernley told AUTOSPORT on Friday however that the launch will not be used to announce its second driver.
Asked if Force India would confirm its line-up during the event, Fernley said: "No. The launch is to launch the VJ06."
Fernley said the timeframe for announcing the team's second driver was "probably before the first test".
He also denied the team would use the test to evaluate drivers for the seat.
"[That's] very unlikely," he said about the possibility of using the test to trial candidates.
quote:Nach dem Bekanntwerden der neuen sportlichen Führung bei Mercedes in Stuttgart (Toto Wolff wird das Erbe von Norbert Haug antreten) gab es am Sonntagabend noch einen zweiten Paukenschlag in der Formel 1: Timo Glock und das Marussia-Team gehen ab sofort getrennte Wege.
Glock hatte eigentlich einen bestehenden Vertrag für die Formel-1-Saisons 2013 und 2014, laut Informationen der 'Sport Bild' wird dieser jedoch mit sofortiger Wirkung aufgelöst. Die offizielle Bekanntgabe soll demnach morgen erfolgen. "Ich habe beim Marussia-Team drei tolle Jahre erleben dürfen. Wir gehen in Freundschaft auseinander", wird der 30-jährige Deutsche von 'Sport Bild' zitiert.
Dass Glock so kurzfristig noch ein neues Formel-1-Stammcockpit ergattern kann, gilt als unwahrscheinlich - freie Plätze haben nur noch Force India und Caterham im Angebot, bei beiden Teams stehen aber andere Fahrer mit großen Sponsorenetats höher im Kurs. Trotzdem möchte er weiterhin Autorennen fahren: "Ich möchte mich neuen Herausforderungen stellen und meinen Weg im Motorsport fortsetzen", stellt Glock klar.
Laut Informationen der 'Sport Bild' könnte es Glock in die DTM ziehen. Nach den Abgängen von Ralf Schumacher und David Coulthard ist Mercedes möglicherweise auf der Suche nach einem prominenten Fahrer - kommende Woche in Valencia soll Gerüchten zufolge schon Robert Kubica erstmals in einem DTM-Mercedes Platz nehmen.
quote:Russian Vitaly Petrov appears to be a natural contender in theory, but his manager Oksana Kosachenko said her only negotiations are with Caterham.
"It depends on the decisions of the directors of Caterham," Kosachenko told Russia's f1news.ru when asked about Petrov's future. "We are not in negotiations with Marussia."
quote:Sébastien Buemi has been confirmed as Red Bull's test and reserve driver for 2013. The deal, which was widely expected, will see the 24-year-old complete simulator and development tasks to aid Sebastian Vettel and Mark Webber's on-track efforts.
"I know everyone at Red Bull Racing well and it’s good to remain with the team for another year," said the Swiss driver, who has contested a total of 55 Grands Prix. "Of course my aim is to be driving at the races again, but I am still learning all the time from my work with the team. I help with the development of the car and provide feedback throughout the season, both at the factory and at races."
Buemi joined Red Bull as its backup choice last year, having been dropped by junior outfit Scuderia Toro Rosso at the end of his third Formula 1 season in 2011.
Hij rijdt toch al voor Toyota in Le Mans en het WECquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:21 schreef Funzel het volgende:
Denk niet dat die snel terugkomt als racecoureur ergens.
Frijns heeft naar ik begreep geen of zeer weinig sponsorgeld.quote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Frijns heeft naar ik begreep geen of zeer weinig sponsorgeld.
Bij die teams zoeken ze juist een betalende coureur dacht ik
Ook niet zo raar dat hij geen sponsorgeld heeft met die onprofessionele uitspraken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Frijns heeft naar ik begreep geen of zeer weinig sponsorgeld.
Bij die teams zoeken ze juist een betalende coureur dacht ik
hij is snel ineen auto, maar ook (te) snel met woorden. hij mag uit zelfbescherming wel een media training volgen. hij gooit steeds zijn eigen glazen in met het mekkeren op teams, sponsoren. Hij heeft deels wel gelijk, maar houd het binnen de vrienden/familiegroep.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ook niet zo raar dat hij geen sponsorgeld heeft met die onprofessionele uitspraken.
Zou hij in de leer zijn bij ene J. Verstappen?quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:11 schreef Alleskids het volgende:
[..]
hij is snel ineen auto, maar ook (te) snel met woorden. hij mag uit zelfbescherming wel een media training volgen. hij gooit steeds zijn eigen glazen in met het mekkeren op teams, sponsoren. Hij heeft deels wel gelijk, maar houd het binnen de vrienden/familiegroep.
Die Hulkenberg had dat goed bekeken wat dat aangaat. Hulde voor de Hulkquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zou overigens niet heel verbaasd zijn als Paul di Resta komend jaar langs de kant staat. Force India heeft hem nog steeds niet bevestigd, Kingfisher doet het nog steeds niet heel tof en er zijn nog meerdere coureurs met geld die graag een stoeltje willen overnemen. Als sponsorbudget - afkoopsom - eventueel puntenverlies genoeg oplevert kunnen ze Di Resta best aan de kant zetten. Zoiets hebben ze al eerder gedaan.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Die Hulkenberg had dat goed bekeken wat dat aangaat. Hulde voor de Hulk
Michiel Mol had toch ook vinger in de pap bij Force India ? Zou hij een rol spelen in het beslissen welke coureur er komt, dan heeft ook daar Van Der Garde wel een klein kansje. Wishfull-thinking ! Aan de andere kant, ik weet niet of hij dat wel moet willen, ik zie het nog steeds gebeuren dat we na HRT ook ForceIndia gaan uitzwaaien dit jaarquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zou overigens niet heel verbaasd zijn als Paul di Resta komend jaar langs de kant staat. Force India heeft hem nog steeds niet bevestigd, Kingfisher doet het nog steeds niet heel tof en er zijn nog meerdere coureurs met geld die graag een stoeltje willen overnemen. Als sponsorbudget - afkoopsom - eventueel puntenverlies genoeg oplevert kunnen ze Di Resta best aan de kant zetten. Zoiets hebben ze al eerder gedaan.
Progressie?quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:55 schreef Funzel het volgende:
Wel jammer, het team heeft veel potentie geboekt in de loop der jaren.
Hij heeft nog iets van 10 procent van de aandelen, maar ik denk niet dat het hem veel interesseert of er een Nederlander voor hem rijdt. Hij had immers nog veel meer in de melk te brokkelen toen Albers eruit werd geschopt. Alleen Nederlander zijn is dus niet genoeg om Mol tevreden te stellen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Michiel Mol had toch ook vinger in de pap bij Force India ? Zou hij een rol spelen in het beslissen welke coureur er komt, dan heeft ook daar Van Der Garde wel een klein kansje. Wishfull-thinking ! Aan de andere kant, ik weet niet of hij dat wel moet willen, ik zie het nog steeds gebeuren dat we na HRT ook ForceIndia gaan uitzwaaien dit jaar
Is alweer vergeven door Sauber:quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ook niet zo raar dat hij geen sponsorgeld heeft met die onprofessionele uitspraken.
quote:Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn heeft gereageerd op de uitspraken die testcoureur Robin Frijns afgelopen week tegen Formule 1 deed. Hij zei daarin te vrezen komend seizoen met name aan de kant te staan.
“Robin is nog jong”, zegt ze tegen het Zwitserse Blick. “Hij heeft zijn uitspraken tegen Formule 1 toegegeven. Maar laten we zijn woorden niet al te veel op een weegschaal leggen. Hij is gefrustreerd omdat hij tot op heden geen plek in de GP2 heeft gevonden”, waarmee ze aangeeft dat Frijns toch op zoek is naar een GP2-zitje.
Volgens Kaltenborn zijn de huidige testregels in de Formule 1 de reden dat Frijns weinig aan rijden toekomt. “Jonge coureurs hebben daardoor een probleem. Er zou een regel moeten komen dat teams minstens één keer per jaar hun testcoureurs op de vrijdag van een GP-weekend moeten laten rijden.
Frijns liet gisteren via Twitter weten dat hij in de Sauber-fabriek was. Komende zaterdag presenteert het team daar de nieuwe Sauber C32 in het Zwitserse Hinwil. Het team komt komend seizoen met twee nieuwe coureurs aan de start: de van Force India overgekomen Nico Hülkenberg en rookie Esteban Gutiérrez.
quote:Luiz Razia zal volgens eigen zeggen komend seizoen voor het Marussia F1 team uitkomen. De 23-jarige Braziliaanse GP2-vicekampioen heeft dit verklaard tegenover Braziliaanse media. Er is door het Russische team zelf nog geen officiele bevestiging gedaan, maar kunnen we er vrijwel zeker vanuit gaan dat deze spoedig zal volgen. Razia vertelde over zijn deal met Marussia:
“Het was een lang en pijnlijk proces, tot het laatste moment hadden we niets in handen. We zijn erin geslaagd om op de valreep een deal te sluiten. Het belangrijkste is dat ik iets heb waarvoor ik 11 jaar van mijn carričre gewerkt voor heb, vanaf de karts tot nu toe. En het is voor mij echt de vervulling van een droom. Dit is meer waard dan wat dan ook.”
De Braziliaan onderhandelde al sinds vorig jaar met het team, door de vrijgekomen plek van Timo Glock raakten de onderhandelingen in een stroomversnelling. Razia's debuut staat gepland voor 17 maart tijdens de Australische Grand Prix, welke het seizoen zal openen.
Geen vd Garde bij Caterham lijkt een logisch gevolg dan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:39 schreef sasquatsch het volgende:
'Luis Razia heeft getekend bij Marussia'
[..]
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Geen vd Garde bij Caterham lijkt een logisch gevolg dan.
quote:Giedo van der Garde staat op het punt zijn toekomst plannen bekend te maken. Dit meldt hij op twitter. In de lijn der verwachting ligt dat de Nederlander het aankomende seizoen voor het Caterham F1 team zal uitkomen. In de namiddag komt Van der Garde met een verklaring.
VdG maakt vandaag z'n toekomstplannen bekend, meldt hij op Twitter. Veel sites melden al dat hij waarschijnlijk bij Caterham heeft getekend.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Geen vd Garde bij Caterham lijkt een logisch gevolg dan.
Waarschijnlijk dat ie een WTCC stoeltje heeft.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:22 schreef Haarklip het volgende:
Zou Caterham dat dan niet zelf bekend maken?
Aan de andere kant, Giedo geeft wel een persconferentie. Moet dan wel groot nieuws zijn.
http://www.gpupdate.net/n(...)t-jaar-in-formule-1/quote:Giedo van der Garde maakt over twee maanden in het Australische Melbourne zijn debuut in de Formule 1. De Nederlander heeft een deal getekend bij Caterham, waar hij dit jaar de teamgenoot zal zijn van de Fransman Charles Pic.
Snel meer.
Dan had ik Van der Garde wel bij de presentatie van de Force India verwacht.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:37 schreef DenS het volgende:
Force India is ook nog een optie, TW Steel staat daar immers ineens op de auto...
Daarbij zei de manager "groot nieuws", Caterham zou geen groot nieuws zijn, vind ik dan.
http://www1.skysports.com(...)-the-driver-s-futurequote:Luiz Razia's management have denied a decision has been made on the driver's future after reports in Brazil suggested he was poised to fill the seat vacated at Marussia by Timo Glock.
The 23-year-old finished as runner-up in the 2012 GP2 Series with four race victories and brings significant sponsorship with him. He has previous connections with the British-based team having served as their test driver during their debut season of 2010, as Virgin Racing, and drove at the season ending young driver test.
Marussia came to a mutual termination with Glock in January citing tough economic conditions for the German's departure.
When contacted by Sky Sports F1 Online, Razia's management said: "There are still some seats available in Formula 1 and negotiations are ongoing. At the moment we have made no decision."
Razia's F1 experience extends beyond his time with Virgin, having replaced Jarno Trulli during first practice at the 2011 Chinese GP, as well as driving at that year's Young Driver Test for Team Lotus.
Last year the Brazilian drove for Toro Rosso during two of the three days at the Abu Dhabi young driver test, lapping three tenths quicker than Johnny Cecotto Jr managed in the same car. He also drove for Force India during their test at Magny-Cours.
If Razia was to join Marussia, the team would head into 2013 with an entirely rookie line-up with fellow GP2 graduate Max Chilton already confirmed.
Alleen stond het wel op de website van Razia zelf. Misschien dat hij al wel getekend heeft, maar mocht het nog niet bekend worden??quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:54 schreef Racerblade het volgende:
Razia's management zegt nog geen beslissing te hebben genomen.
[..]
http://www1.skysports.com(...)-the-driver-s-future
quote:Giedo Van der Garde has finally been confirmed as the second Caterham driver for 2013, alongside Charles Pic.
Last year van der Garde took part in six FP1 sessions for Caterham in China, Japan, Korea, India, Abu Dhabi and Brazil, and the Dutchman has been the favourite to land the seat all winter.
He has been on the fringes of F1 since 2007, when tested for Super Aguri (briefly) and more extensively for Spyker. He also drove for Force India and Renault in 2008.
The 27-year-old has spent the last four seasons in GP2, and has scored five wins, including two for Caterham Racing last year.
He was once a member of the Renault Driver Development squad, alongside Heikki Kovalainen, Jerome D’Ambrosio, and Lucas di Grassi.
Jezus, komen ze aanzetten met Senna.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:00 schreef Sinister-D- het volgende:
crosspost met SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 116: Het gaat weer beginnen!
En Senna schijnbaar naar Force India, Di Resta had een tweet geplaatst maar is alweer heel snel verwijdert![]()
[ afbeelding ]
Bianchi? You're kidding, right?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:29 schreef Funzel het volgende:
[..]
Jezus, komen ze aanzetten met Senna.Neem dan Alguersuari of Bianchi ofzo.
idd. Dat is nog een grotere grindhapper dan Jos Verstappen ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:27 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Bianchi? You're kidding, right?
Verstappen was geen grindhapperquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Dat is nog een grotere grindhapper dan Jos Verstappen ...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |