abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132975557
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:01 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ook zonder aandelen kan je in een F1 team investeren ;) Hij pompt gewoon wat ¤'s in het maatpak van schoonzoon.
Dat snap ik. Maar er was sprake van dat hij (een deel) van die aandelen wilde overnemen. Als Brawn die gekocht heeft gaat dat dus niet meer door. En heb je dus minder invloed dan als sponsor.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132975797
Klopt, wat dat betreft heeft hij buiten de pot gepiest. Maar ergens denk ik ook wel dat dit gewoon een onderlinge afspraak is geweest tussen Toto en Brawn. Dan kom je daar als zakenman uit Nederland ook met geen mogelijkheid tussen.

.
pi_132975955
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:07 schreef Meike26 het volgende:
Dan kom je daar als zakenman uit Nederland ook met geen mogelijkheid tussen.

Met genoeg geld op tafel kom je overal tussen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132975990
quote:
3s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:11 schreef Geralt het volgende:

[..]

Met genoeg geld op tafel kom je overal tussen :)
Ja, tussen de benen van een vrouw bedoel je? ;)
pi_132976040
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:12 schreef JohnB52 het volgende:

[..]

Ja, tussen de benen van een vrouw bedoel je? ;)
Daar ook, maar dat bedoelde ik niet.

Als die knakker het dubbele op tafel legt van wat Brwan op tafel legt dan is het een done deal. Eerder gemaakte afspraken kunnen makkelijk van tafel. Dat bedoelde ik :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132976051
De term Gentlemans Agreement is toch een ingebakken cliché in de F1 ?

- Toto komt naar Mercedes en leidt daar nu de boel.
- Williams gaat met motoren van Mercedes rijden (waar ik zelf op Honda had gehoopt).
- Brawn moet weg bij MGP
- Brawn heeft aandelen van Toto gekocht.

Dat is dan toch zo klaar als een klontje. Gescript en al. Brawn naar Williams *)
pi_132976274
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:14 schreef Meike26 het volgende:
De term Gentlemans Agreement is toch een ingebakken cliché in de F1 ?
Een gentlemans agreement kan ook van tafel. Mits genoeg geld.

Ergo: dat die aandelen naar Brawn gaan wil enkel en alleen maar zeggen dat Giedo's schoonpa niet voldoende geld op tafel heeft gelegd en dat heeft ie niet gedaan omdat een dergelijk bedrag door hem niet als zakelijk aantrekkelijk bevonden is.

Zo simpel is het.

Had hij meer op tafel gelegd dan was Brawn gewoon aan de kant geschoven. Zo werkt het gewoon en al zeker in de F1 waar contracten en afspraken compleet geen fluit voorstellen.

Dus gewoon niet genoeg geld er voor over gehad, dus dan gaan ze naar Brawn.

Als dat al zo is, want Eddie roept wel vaker iets wat achteraf niet waar blijkt en ik heb nog geen bevestiging gelezen ergens.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132976387
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:19 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een gentlemans agreement kan ook van tafel. Mits genoeg geld.

Ergo: dat die aandelen naar Brawn gaan wil enkel en alleen maar zeggen dat Giedo's schoonpa niet voldoende geld op tafel heeft gelegd en dat heeft ie niet gedaan omdat een dergelijk bedrag door hem niet als zakelijk aantrekkelijk bevonden is.

Zo simpel is het.

Had hij meer op tafel gelegd dan was Brawn gewoon aan de kant geschoven. Zo werkt het gewoon en al zeker in de F1 waar contracten en afspraken compleet geen fluit voorstellen.

Dus gewoon niet genoeg geld er voor over gehad, dus dan gaan ze naar Brawn.

Als dat al zo is, want Eddie roept wel vaker iets wat achteraf niet waar blijkt en ik heb nog geen bevestiging gelezen ergens.
Heb je ook weer gelijk in, maar in dit geval is het ene mannetje er in en het andere mannetje word uit een team gezet. Daar staat wat tegenover. Dus word er een handrijking gedaan voor aandelen pakketje. Eerder uit fatsoen dan wie o wie het hoogtste stapeltje geld neer legt.

Ik durf er bijna een x bedrag op te zetten dat Brawn indd naar Williams gaat.
pi_132976405
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:22 schreef Meike26 het volgende:
Ik durf er bijna een x bedrag op te zetten dat Brawn indd naar Williams gaat.
Dat wil nog niet zeggen dat ie ook die aandelen gekocht heeft :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132976473
slechte ninja edit :@
pi_133220660
Met de bevestiging van Bottas en Massa is weer een stukje van de puzzel ingevuld.
McLaren lijkt te gaan kiezen voor Button en Magnussen (beiden zijn intussen bevestigd), waarbij Perez het kind van de rekening zou zijn. Hij is volgens de geruchten intussen in gesprek met Force India, waar Sutil zeker lijkt te zijn (naar eigen zeggen).

Sirotkin is nog niet officieel bevestigd als coureur. Dat zou kunnen betekenen dat Sauber hem liever eerst een jaartje laat meelopen als test/reservecoureur. Daarbij heeft hij nog geen superlicentie, die Daniil Kvyat intussen heeft behaald. Hierdoor mag hij aankomende GP als vrijdagtester aantreden en volgend jaar voor Toro Rosso gaan racen.

Hulkenberg lijkt naar Lotus te gaan als de deal met Quantum eindelijk rond komt, anders is Maldonado daar in beeld, die ook al bij Force India en Sauber genoemd wordt. Deze laatste twee zijn ook nog opties voor Hulkenberg. En ook Petrov schijnt bij diverse teams weer in beeld te zijn met een flinke zak met geld. Grosjean lijkt bij Lotus te blijven, maar is nog niet officieel bevestigd.

Mocht dit allemaal doorgaan, dan is er weinig hoop voor Paul Di Resta, Esteban Gutierrez en Sergio Perez om volgend jaar op de grid te staan.

Het overzicht in alfabetische volgorde van de teams.

bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk

Caterham F1 Team
Motor: Renault V6 turbo
Coureurs:
Charles Pic (contract t/m 2014)
Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar)
Gerucht: Heikki Kovalainen, Alexander Rossi

Lotus F1 Team
Motor: Renault V6 turbo
Coureurs:
Romain Grosjean (contact t/m 2013)
Gerucht: Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi

Marussia F1 Team
Motor: Ferrari V6 turbo
Coureurs:
Jules Bianchi (contract t/m 2014)
Max Chilton (contract t/m 2013)
Gerucht: Vitaly Petrov, Rodolfo Gonzalez, Stoffel Vandoorne

McLaren Mercedes
Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015)
Coureurs:
Jenson Button (contract t/m 2014)
Kevin Magnussen (contract t/m 2014)
Gerucht:

Mercedes AMG Petronas F1 Team
Motor: Mercedes V6 turbo
Coureurs:
Nico Rosberg (contract t/m 2015)
Lewis Hamilton (contract t/m 2015)
Gerucht:

Red Bull Racing
Motor: Renault V6 turbo
Coureurs:
Sebastian Vettel (contract t/m 2016)
Daniel Ricciardo (contract t/m 2016)
Gerucht:

Sahara Force India F1 Team
Motor: Mercedes V6 turbo
Coureurs:
Adrian Sutil (contract t/m 2013)
Paul Di Resta (contract t/m 2014)
Gerucht: Sutil lijkt zeker, Di Resta heeft een contract (maar dat wil niets zeggen).
Genoemd worden verder James Calado, Pastor Maldonado, Max Chilton, Nico Hulkenberg, Giedo van der Garde, Sergio Perez, Robin Frijns

Sauber F1 Team
Motor: Ferrari V6 turbo
Coureurs:
Sergei Sirotkin (contract t/m 2014?)
Esteban Gutierrez (contract t/m 2013)
Gerucht: Nico Hulkenberg, Pastor Maldonado, Vitaly Petrov, Giedo van der Garde, Adrian Sutil

Scuderia Ferrari
Motor: Ferrari V6 turbo
Coureurs:
Fernando Alonso (contract t/m 2016)
Kimi Raikkonen (contract t/m 2015)
Gerucht:

Scuderia Toro Rosso
Motor: Renault V6 turbo
Coureurs:
Jean-Eric Vergne (contract t/m 2014)
Daniil Kvyat (contract t/m 2014)
Gerucht:

Williams F1 Team
Motor: Mercedes V6 turbo
Coureurs:
Felipe Massa (contract t/m 2015?)
Valtteri Bottas (contract t/m 2015?)
Gerucht:

[ Bericht 1% gewijzigd door sasquatsch op 14-11-2013 14:58:17 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133252912
Button en Magnussen zijn bevestigd bij McLaren en verwerkt in het overzicht hierboven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 16 november 2013 @ 17:20:02 #113
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133320716
Sky heeft dit weekend bevestigd dat Maldonado een voorcontract heeft getekend bij Lotus. Mocht de Quantum deal afketsen, dan staat al vast dat hij dat zitje krijgt.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 16 november 2013 @ 20:12:47 #114
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133325242
Di Resta wordt genoemd in de IndyCars waar hij het stoeltje van zijn neef Dario Franchitti in zou kunnen nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133325250
Hup Quantum
  zaterdag 16 november 2013 @ 22:01:53 #116
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_133328582
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Sky heeft dit weekend bevestigd dat Maldonado een voorcontract heeft getekend bij Lotus. Mocht de Quantum deal afketsen, dan staat al vast dat hij dat zitje krijgt.
:'(

It's all about the money.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Moderator / Redactie Sport zaterdag 16 november 2013 @ 22:38:51 #117
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_133329768
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 17:20 schreef Sinister-D- het volgende:
Sky heeft dit weekend bevestigd dat Maldonado een voorcontract heeft getekend bij Lotus. Mocht de Quantum deal afketsen, dan staat al vast dat hij dat zitje krijgt.
;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_133336551
Naja die deal kan nog steeds rond komen natuurlijk.
  zondag 17 november 2013 @ 10:41:01 #119
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133337333
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 09:01 schreef Funzel het volgende:
Naja die deal kan nog steeds rond komen natuurlijk.
en dat valt ook te betwijfelen ;( crosspost uit het nieuwtjes-topic....

quote:
1s.gif Op zondag 17 november 2013 00:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat relatief simpel speurwerk van een Reddit user laat zien dat Quantum Motorsport waarschijnlijk helemaal niet bestaat, en dat er een bekende oplichter achter zit. Als dit waar is :')

http://www.reddit.com/r/f(...)asy_who_are_quantum/


[ Bericht 21% gewijzigd door Sinister-D- op 17-11-2013 10:50:59 ]
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / KerstCrewQuizWinner zondag 17 november 2013 @ 11:01:00 #120
39237 crew  H_T
2733
pi_133337613
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 10:41 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

en dat valt ook te betwijfelen ;( crosspost uit het nieuwtjes-topic....

[..]

Heeft iemand al gekeken of Rocky Tuanakotta weer op vrije voeten is?
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_133344248
Nog maar wat geruchten uit Austin.
Kovalainen nu ook in de running voor Lotus voor 2014.

Perez zou misschien terug kunnen naar Sauber om daar samen met Gutierrez te gaan rijden. Telmex is daar nog steeds sponsor en volgens een zegsman is er genoeg geld om beiden daar te laten rijden of zelfs het team te kopen. Al zegt Kaltenborn, dat Perez niet automatisch terugkeert.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133346592
Van de drie met de laatste goede zitjes, zijn Lotus en Sauber de armste. Net als Hulkenberg zelf. Dus als de Quantum deal niet doorgaat, denk ik niet dat Hulk voor een van beide gaat rijden.

Hoe groot is de kans nog dat het gaat lukken, vanaf de zomer horen we vooral veel grootspraak van die Mansoer, maar tot nu toe is er geen enkele dollar overgemaakt.

Misschien dat ze dan toch de Venezolaanse oliedollars van Maldonado pakken. Hulkenberg naar Force India, die wel hun salarissen kunnen betalen en Perez met Telmex weer terug naar Sauber.

Hulkenberg is sneller dan Di Resta en Sutil bij elkaar. Misschien wel met vd Garde ernaast.

OF Perez naar Lotus en Maldonado naar Sauber, maar wat voor gevolgen heeft dat voor Guitierez. Kan Telmex 2 teams sponseren?
.
pi_133407277
'Hulkenberg terug naar Force India'
quote:
Nov.19 (GMM) Nico Hulkenberg has agreed a EUR 1.9 million deal to return to Force India in 2014, according to the veteran F1 correspondent Roger Benoit.

Mere hours ago, Lotus team boss Eric Boullier said the German driver remained Enstone's top choice to replace Kimi Raikkonen full-time next season.

But while the long wait for the Quantum investment group's cash injection continues to stretch out, the Frenchman acknowledged that Hulkenberg could not be blamed "if he signs somewhere else".

"It would just mean the timing was not right for him or for us," said Boullier.

According to Benoit, writing in Blick newspaper, Hulkenberg has indeed decided to return to Force India, who also rescued his career in late 2010 when he was dropped unceremoniously by Williams.

All the Silverstone based team has to do, according to Benoit, is pay Hulkenberg's arrears from 2012 "and an advance" on his EUR 1.9 million fee for 2014.

Hulkenberg raced for Force India in 2012, but for this year switched to Sauber, who have been suffering with financial problems throughout 2013.

Benoit quoted Hulkenberg as saying: "Don't worry, I will have a seat next year."

It is now widely believed that it is the PDVSA-sponsored Pastor Maldonado, and not Hulkenberg, who will be heading to Lotus in 2014.

Hulkenberg admitted he is sceptical the Enstone based team's necessary millions in 'Quantum' investment will ever actually arrive to pay his salary.

"It (the Quantum deal) has been dragging on for so long to the point that it loses credibility," the German admitted.

"When it is repeatedly put off and put off, you eventually lose hope," added Hulkenberg.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133408201
Wauw dat is nog eens een verassing.
  dinsdag 19 november 2013 @ 13:45:31 #125
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_133409739
Ik ben blij dat de Hulk gewoon een zitje heeft volgend jaar... maar damn dan zijn we alsnog niet af van die afschuwelijke Maldonado :r
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_133411484
quote:
3s.gif Op dinsdag 19 november 2013 13:45 schreef Rossdale het volgende:
Ik ben blij dat de Hulk gewoon een zitje heeft volgend jaar... maar damn dan zijn we alsnog niet af van die afschuwelijke Maldonado :r
Nou, als Maldonado met zijn geld Lotus en Grosjean aan de voorkant van de grid brengt, vind ik het een strak plan!

Zonder paydrivers geen formule 1
pi_133412481
Ben wel benieuwd wat Maldonado kan laten zien in een topwagen. Het is een Zuid Amerikaan, vergelijkbaar met Montoya. Supersnel, maar af en toe van die acties van hem, maar heb me altijd vermaakt hoe die tegen Schumacher ging strijden.

Begrijp de frustratie van Maldonado ook wel, als je voor 40M achteraan de grid staat.

En nogmaals, hij is absoluut niet langszaam.

Liefs dan Perez naast Hulkenberg bij Force India. En dan Bianchi of Van der Garde naar Sauber.
.
pi_133415509
Ik zie Van Der Garde momenteel eerder bij ForceIndia terecht komen dan bij Sauber.

Ik vind het trouwens raar dat Lotus en Sauber als armste teams worden gezien, terwijl er in mijn opinie ook nog wel wat te doen is om Kingfisher / ForceIndia, wat gerund word met fictief of privé geld van Malliya terwijl zijn bedrijven op instorten staan ?! Hoe zit dat dan ?

Wat ik mij bij Sauber afvraag, zitten daar niet toevallig de zelfde Russen (Serviers) achter als een paar jaar geleden met Stefan GP ? Na de eerste race in Bahrein, die niet doorging volgens mij, ook niets meer van gehoord ?? Tot dit jaar dan misschien met Sauber ?
  dinsdag 19 november 2013 @ 18:10:40 #129
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_133417686
Zou mooi zijn als de kosten eens werkelijk omlaag zouden gaan. Er is bij zoveel teams onzekerheid over geld, het kan niet lang duren voordat er weer een paar omvallen. Zo vaak zijn er pogingen gedaan om de kosten te reduceren, maar nooit succesvol. Geen enkele gek durft meer een nieuw team te beginnen, omdat het gewoonweg niet meer te betalen is.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_133425979
De kosten zijn omlaag gegaan, ieder geval ten opzichte van de snelheid. Force India, Sauber Toro Rosso en Williams zitten maar vlak achter de top kwa snelheid, met flink lagere budgetten.

Ze finishen ook vaak in dezelfde ronde, waar vroeger Schumacher het hele veld op 1L zette.

FI zit Mclaren bijna op de hielen, vermoedelijk heeft Mclaren 4x zoveel budget als FI

Feit is nog steeds dat zelfs Williams een veel grotere fabriek heeft staan dan in de tijd dat ze kampioen waren. Nu staan ze net voor Caterham.
.
  dinsdag 19 november 2013 @ 21:35:55 #131
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_133426513
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:26 schreef Fer het volgende:
De kosten zijn omlaag gegaan, ieder geval ten opzichte van de snelheid. Force India, Sauber Toro Rosso en Williams zitten maar vlak achter de top kwa snelheid, met flink lagere budgetten.

Ze finishen ook vaak in dezelfde ronde, waar vroeger Schumacher het hele veld op 1L zette.

FI zit Mclaren bijna op de hielen, vermoedelijk heeft Mclaren 4x zoveel budget als FI

Feit is nog steeds dat zelfs Williams een veel grotere fabriek heeft staan dan in de tijd dat ze kampioen waren. Nu staan ze net voor Caterham.
Dat klopt. Het veld heeft jarenlang niet zo dichtbij elkaar gezeten. Dat maakt het alleen maar leuk en spannend. Relatief zijn de kosten om goed te presteren omlaag gegaan, maar absoluut niet denk ik.
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_133442146
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 15:52 schreef sasquatsch het volgende:
Nog maar wat geruchten uit Austin.
Kovalainen nu ook in de running voor Lotus voor 2014.

Perez zou misschien terug kunnen naar Sauber om daar samen met Gutierrez te gaan rijden. Telmex is daar nog steeds sponsor en volgens een zegsman is er genoeg geld om beiden daar te laten rijden of zelfs het team te kopen. Al zegt Kaltenborn, dat Perez niet automatisch terugkeert.
Sirotkin is toch al zeker van een zitje bij Sauber in 2014?

http://www.autosport.com/(...)3?source=mostpopular
pi_133442241
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:22 schreef Nober het volgende:

[..]

Sirotkin is toch al zeker van een zitje bij Sauber in 2014?

http://www.autosport.com/(...)3?source=mostpopular
Nee, hij is zeker van een contract. Sauber heeft pas nog aangegeven dat ze nog niet weten wat ze met hem willen.. Het kan goed zijn dat ze hem eerst een jaartje laten testen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133442287
Op wikipedia staat hij als rijder aangegeven, met die link ter bevestiging.

http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Formula_One_season
pi_133442425
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 12:27 schreef Nober het volgende:
Op wikipedia staat hij als rijder aangegeven, met die link ter bevestiging.

http://en.wikipedia.org/wiki/2014_Formula_One_season
Dat wil niet zeggen dat het klopt. Hij heeft nog geen superlicentie, dus die moet hij eerst halen. En dan is het nog maar de vraag of hij er al klaar voor is (volgens Sauber).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133445033
Klaar voor zijn is relatief. Hamilton en Vettel waren er ook gelijk klaar voor, maar dat zijn ook supertalenten.

Iemand die het niet heeft zal het meestal ook niet worden. Zoals Sutil of Kovalainen die terugkomen maar er nog steeds niet zoveel van bakken.
.
pi_133445888
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 13:54 schreef Fer het volgende:
Klaar voor zijn is relatief. Hamilton en Vettel waren er ook gelijk klaar voor, maar dat zijn ook supertalenten.

Iemand die het niet heeft zal het meestal ook niet worden. Zoals Sutil of Kovalainen die terugkomen maar er nog steeds niet zoveel van bakken.
Vettel en Hamilton debuteerde niet toen ze 18 waren, Vettel heeft zelfs meerdere keren de VT1 gereden in 2006 en 2007 net als Kubica en Davidson. Hamilton was de GP2 kampioen van 2006 en debuteerde 'pas' op 22 jarige leeftijd.

En in 2007 liet Hamilton al zien dat hij in staat was om een wereldtitel om zeep te helpen, dit herhaalde hij bijna in 2008.
pi_133450293
Een wereldtitel om zeep helpen maakt je nog niet geen super talent.
pi_133452361
Een bijna-wereldtitel mislopen omdat je door je onervarenheid een duur foutje maakt lijkt me beter dan iemand die meer dan 10 jaar mee deed en nooit kans heeft gehad op een titel.

Grote fout van Mclaren was om een supertalent Hamilton naast de kampioen Alonso te zetten. Ze hebben elkaars kans kapot gemaakt door tegen elkaar te racen. Withmarsh heeft ook toegegeven dat ze beide kampioen hadden kunnen worden als ze van te voren een duidelijke nummer 1 en 2 hadden afgesproken.

Zou wat zijn als Magnussen rondjes om Button rijdt, die laatste is niet in vorm momenteel. Eigenlijk niet sinds de overstap op Pirelli.
.
pi_133459852
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:55 schreef Fer het volgende:
Een bijna-wereldtitel mislopen omdat je door je onervarenheid een duur foutje maakt lijkt me beter dan iemand die meer dan 10 jaar mee deed en nooit kans heeft gehad op een titel.

Grote fout van Mclaren was om een supertalent Hamilton naast de kampioen Alonso te zetten. Ze hebben elkaars kans kapot gemaakt door tegen elkaar te racen. Withmarsh heeft ook toegegeven dat ze beide kampioen hadden kunnen worden als ze van te voren een duidelijke nummer 1 en 2 hadden afgesproken.

Zou wat zijn als Magnussen rondjes om Button rijdt, die laatste is niet in vorm momenteel. Eigenlijk niet sinds de overstap op Pirelli.
Niemand had dan ook verwacht dat Hamilton Alonso zo goed partij zou geven.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133460327
Geeft het niveau van Hamilton aan. Daarom vind ik het zo schrijnend dat ie zijn ware kwaliteit niet kan laten zien door "save your Pirelli's. De rijstijl van Hamilton is juist wat je wilt zien in F1.
.
pi_133504050
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 15:20 schreef Fer het volgende:
Ben wel benieuwd wat Maldonado kan laten zien in een topwagen. Het is een Zuid Amerikaan, vergelijkbaar met Montoya. Supersnel, maar af en toe van die acties van hem, maar heb me altijd vermaakt hoe die tegen Schumacher ging strijden.

Begrijp de frustratie van Maldonado ook wel, als je voor 40M achteraan de grid staat.

En nogmaals, hij is absoluut niet langszaam.

Liefs dan Perez naast Hulkenberg bij Force India. En dan Bianchi of Van der Garde naar Sauber.
Ben ook wel ´´fan´´ van Pastor, maar Montoya is mijn favo coureur sinds ik de F1 volg. Daar gaat Pastor voorlopig nog niet aan tippen!
Leuk weetje, snelste raceronde op Interlagos staat nog op naam van JPM.... _O_
Indrukwekkend verhaal, dat Frank Williams eind jaren 90 nog geen plek had voor Juan in de F1 en zei dat hij maar eerst in de VS moest racen en daar ook maar even kampioen werd. En de Indy 500 won.
Dat is het unieke aan Montoya.
pi_133504181
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 20:17 schreef Fer het volgende:
Geeft het niveau van Hamilton aan. Daarom vind ik het zo schrijnend dat ie zijn ware kwaliteit niet kan laten zien door "save your Pirelli's. De rijstijl van Hamilton is juist wat je wilt zien in F1.
Ze mogen van mij ook wel meer spelen met de banden.
Doe race 1 van het jaar banden die NIET slijten. Gewoon banden dus, die eigenlijk 2 raceafstanden zonder problemen zouden kunnen afleggen.
Dan race 2: Banden die vergelijkbaar zijn met nu.
Race 3: banden vergelijkbaar met begin vorig jaar: meer slijtage en vooral plotseling een ''cliff''.
En vanaf race 4 weer de niet slijtende banden voor de volgende race en zo rouleren.

Dan heeft ieder wel iets wat hem lijkt.
pi_133507973
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 00:44 schreef Marks het volgende:

[..]

Ze mogen van mij ook wel meer spelen met de banden.
Doe race 1 van het jaar banden die NIET slijten. Gewoon banden dus, die eigenlijk 2 raceafstanden zonder problemen zouden kunnen afleggen.
Dan race 2: Banden die vergelijkbaar zijn met nu.
Race 3: banden vergelijkbaar met begin vorig jaar: meer slijtage en vooral plotseling een ''cliff''.
En vanaf race 4 weer de niet slijtende banden voor de volgende race en zo rouleren.

Dan heeft ieder wel iets wat hem lijkt.
Leuk idee, maar je ziet dat sommige coureurs nu al moeite hebben om 2 typen band onder de knie te krijgen. Vaak genoeg races dat de ene coureur alleen de harde lekker vindt, terwijl de ander alleen op zacht snelle rondes kan leggen.

Pirelli is gevraagd een snel slijtende band te maken en dat is een fiasco geworden. Overal marbles na de race, setjes die af en toe niet functioneerden, spontane klapbanden. Ze mochten ook niet testen om het goed te krijgen of intensief samenwerken met een team zoals vroeger Bridgetone en Michelin konden doen.

Volgend jaar krijgen we gewoon banden zoals we nu in Austin en Interlagos hebben. Alhoewel zo;n race als Abu Dahbi, waarbij de top 10 op zachte banden eerder moet stoppen en dan achter de middenmoot komt te zitten die op harde banden rijden.
.
pi_133508913
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 10:11 schreef Fer het volgende:

[..]

Leuk idee, maar je ziet dat sommige coureurs nu al moeite hebben om 2 typen band onder de knie te krijgen. Vaak genoeg races dat de ene coureur alleen de harde lekker vindt, terwijl de ander alleen op zacht snelle rondes kan leggen.

Pirelli is gevraagd een snel slijtende band te maken en dat is een fiasco geworden. Overal marbles na de race, setjes die af en toe niet functioneerden, spontane klapbanden. Ze mochten ook niet testen om het goed te krijgen of intensief samenwerken met een team zoals vroeger Bridgetone en Michelin konden doen.

Volgend jaar krijgen we gewoon banden zoals we nu in Austin en Interlagos hebben. Alhoewel zo;n race als Abu Dahbi, waarbij de top 10 op zachte banden eerder moet stoppen en dan achter de middenmoot komt te zitten die op harde banden rijden.
De grote farce van Pirelli, wat misschien niet eens direct door hun komt, is dat er overduidelijk 1 strategie het best lijkt te zijn iedere race.
Zondag startte volgens mij iedereen behalve Vergne op dezelfde band... Kijk, wat is dan het nut van verschillende banden? Ik wil Vettel op band a zien starten en Alonso op band b. Als ze allemaal hetzelfde doen, dan is er geen toegevoegde waarde.
pi_133509078
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:00 schreef Marks het volgende:

[..]

De grote farce van Pirelli, wat misschien niet eens direct door hun komt, is dat er overduidelijk 1 strategie het best lijkt te zijn iedere race.
Zondag startte volgens mij iedereen behalve Vergne op dezelfde band... Kijk, wat is dan het nut van verschillende banden? Ik wil Vettel op band a zien starten en Alonso op band b. Als ze allemaal hetzelfde doen, dan is er geen toegevoegde waarde.
Is er ook niet. In de simulaties zien de teams wat de optimale strategie is en daar gaan de meesten dan ook voor. Zeker de topteams die in Q3 zitten en op de banden moeten starten waarmee ze kwalificeren. Alleen de coureurs die of niet in Q3 zitten of toch niet voor de pole gaan zitten af en toe op een andere strategie (starten op de harde band), omdat ze dan misschien een stop uitsparen of denken met de zachte band aan het eind van de race nog wat plekken te kunnen winnen.

Het enige verschil is dat de ene coureur wat beter met zijn banden omgaat en later stopt, zodat die aan het eind van de race iets versere banden heeft.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133509162
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 11:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Is er ook niet. In de simulaties zien de teams wat de optimale strategie is en daar gaan de meesten dan ook voor. Zeker de topteams die in Q3 zitten en op de banden moeten starten waarmee ze kwalificeren. Alleen de coureurs die of niet in Q3 zitten of toch niet voor de pole gaan zitten af en toe op een andere strategie (starten op de harde band), omdat ze dan misschien een stop uitsparen of denken met de zachte band aan het eind van de race nog wat plekken te kunnen winnen.
Daar zou meer het karakter van de auto bij bepalend moeten mogen zijn, maar alles gaat om de show. Deels ben ik het daar mee eens, deels niet. Iedereen wil een dicht veld en begint te janken als Vettel a la Prost, Senna en Schumacher in hun hoogtijdagen 2 seconden wegrijdt bij iedereen.
Maar voor mij blijft de situatie zoals in de vroege jaren 90 mooi, met een v8, v10 en v12 door elkaar. Minder eenheidsworsten. Neem een voorbeeld aan de WEC, al is het ook daar fors gereguleerd, toch rijdt daar een diesel tegen een benzine. Niet dat ik diesel in de F1 wil, maar meer verschil is welkom. Anders wordt het net als de Nascar een silhouette klasse en dat is niet nodig.
pi_133517547
Maldonado in verregaande onderhandeling met Sauber
quote:
Pastor Maldonado is in advanced talks with Sauber about a 2014 Formula 1 deal, as he weighs up rival offers from Force India and Lotus.

Following his Williams split, the Venezuelan had been most strongly linked with a move to Lotus, after the team singled him out as its main target if an investment deal with Quantum Motorsports did not come off.

Amid growing doubts about the status of the Quantum deal, which has not yet been completed, Maldonado has been considering other options and is now being targeted by Sauber.

Speaking ahead of the Brazilian Grand Prix, Maldonado said that the only certainty he had was of being in F1 next year - as he made it clear a Lotus seat was no certainty.

"I really hope to have confirmation quite soon, but I don't have any hurry," he said. "We are working on it. It could be hours, days or even more. I hope to get 100 per cent on the negotiations and let's see.

"Sometimes when you are negotiating, it takes some time. It has taken some time but it is quite clear that I will be in F1, it is quite clear where, and everything. We will see."

Although Lotus is currently the fastest of the teams that Maldonado is talking to, he reckons that both Sauber and Force India have equally good potential for 2014.

"Lotus is a good option, but even Sauber is a good option, even Force India is a good option," he said. "They have shown that they are very competitive.

"Force India has been more competitive than McLaren this year at the beginning. I think all of them have good potential for the future. We all know very well who has available seats and we will see."

When asked if the financial situation at Lotus would be a factor in his decision, he said: "It could be yes. When you evaluate a team, you evaluate everything, the background, sponsor situation, everything, not only the car."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 22 november 2013 @ 17:42:25 #149
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133520555
Geen verrassing, want Sauber heeft geld nodig. Het mislukken van de deal met de groep rond Sirotkin heeft hier ook aan bijgedragen. Verder hoopt Sauber ook de Mexicaanse sponsoren langer aan zich te binden. Mogelijk dus Perez of Gutierrez als racecoureur daar
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133522515
Ik denk persoonlijk dat Malle helemaal niet voor een middenmoter wil rijden en daarom liever bij Lotus wil dan Sauber, dit is slechts een move om Lotus onder druk te zetten aangezien ze nog steeds op het Quantum-sprookje wachten.

Wie zou er anders naar Lotus moeten, Perez?
.
pi_133522701
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik denk persoonlijk dat Malle helemaal niet voor een middenmoter wil rijden
Dat wordt wel heel lastig dan, want dat hebben alle F1-auto's. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 22-11-2013 18:59:31 ]
pi_133522850
Dat heet middenmotor
.
pi_133522970
Ik zou er vooral serieus op ingaan ja.
  vrijdag 22 november 2013 @ 20:05:28 #154
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133525188
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik denk persoonlijk dat Malle helemaal niet voor een middenmoter wil rijden en daarom liever bij Lotus wil dan Sauber, dit is slechts een move om Lotus onder druk te zetten aangezien ze nog steeds op het Quantum-sprookje wachten.

Wie zou er anders naar Lotus moeten, Perez?
Ik denk eerder dat Lotus zo lang mogelijk wacht omdat ze anders herrie gaan krijgen met Total. Die gaan er niet mee lachen als PDVSA op de achtervleugel staat.....
En Total heeft hele nauwe banden met Renault, en die willen ze natuurlijk ook niet kwijtraken.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133526338
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:52 schreef Fer het volgende:
Wie zou er anders naar Lotus moeten, Perez?
Hulkenberg godverdomme :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 22 november 2013 @ 21:44:01 #156
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_133529651
Da costa, fuck torro rosso :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_133536409
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 november 2013 18:52 schreef Fer het volgende:
Ik denk persoonlijk dat Malle helemaal niet voor een middenmoter wil rijden en daarom liever bij Lotus wil dan Sauber, dit is slechts een move om Lotus onder druk te zetten aangezien ze nog steeds op het Quantum-sprookje wachten.

Wie zou er anders naar Lotus moeten, Perez?
Wel 3 dingen, waarom Sauber geen slechte keus is.
*Sauber heeft laten zien nooit een ECHT slechte auto te maken, zoals Williams dat wel had dit seizoen en 2010/11 was volgens mij ook drama.
*En, ondanks de matige start en slechte financiele situatie, voor zover wij dat weten, hebben ze toch de boel op de rit gekregen dit seizoen en is eigenlijk gelijkwaardig aan Ferrari!
*Totaal nieuwe regels kunnen de hele rangorde omgooien volgend jaar, wie weet is Sauber wel het nieuwe Lotus....
pi_133541830
Zo zie ik het dus niet.

Sauber heeft behalve toen BMW de scepter zwaaide nooit echt bijzondere prestaties laten zien. Ook regelmatig toen ze goed kwalificeerden toch de wedstrijd buiten de punten finishen. Na het vertrek van BMW zijn ze gelijk weer een achterhoede team geworden.

Force India staan voor ze, die zijn na de overname van Midland/Spijker opgeklommen van hekkesluiter tot een goede middenmoter.

Lotus heeft sinds het wegvallen van de steun van Renault alleen maar beter gepresteerd. Concurreren met Mercedes, Ferrari en Mclaren en op de baan is "first lap nutcase" de enige die de pace Redbull kan bijhouden ondanks hun matige financiële situatie.

Sauber heeft net als Williams een rijke geschiedenis, maar zie ze in deze tijd niet de prestaties neerleggen.
.
pi_133546795
Een achterhoede team? Laat me niet lachen.
pi_133547345
Eddie Jordan noemt Marcus Ericsson bij Caterham. Hoe komt hij daar nou weer bij?
pi_133547589
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:26 schreef Funzel het volgende:
Eddie Jordan noemt Marcus Ericsson bij Caterham. Hoe komt hij daar nou weer bij?
Misschien neemt-ie geld mee? En Caterham staat momenteel 11e bij de constructeurs, dus geen prijzengeld van het WCC voor hun op het moment.
pi_133556806
tgruener twitterde op zaterdag 23-11-2013 om 21:24:33 #F1 @NicoHulkenberg has signed with Force India for 2014! auto motor und sport story - in German: http://t.co/DkiJN9IHRo reageer retweet
  Redactie Sport zondag 24 november 2013 @ 00:21:15 #163
274204 crew  Mexicanobakker
pi_133562057
F1 :W
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 25 november 2013 @ 10:18:09 #164
131800 Tarado
capô de fusca
pi_133601645
Hulkenberg en Perez dus bij Force India?
  maandag 25 november 2013 @ 10:31:00 #165
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_133601950
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:18 schreef Tarado het volgende:
Hulkenberg en Perez dus bij Force India?
Zou wel een leuk team zijn samen :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_133602863
Brawn misschien terug naar Ferrari lees ik net 8-)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 25 november 2013 @ 11:29:14 #167
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_133603561
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 11:06 schreef Joene het volgende:
Brawn misschien terug naar Ferrari lees ik net 8-)
Mercedes moet denk ik alles doen om Brawn daar te houden. Deze man is op zijn manier net zo geniaal als Newey.
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_133603611
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 11:29 schreef Rembrand21 het volgende:

[..]

Mercedes moet denk ik alles doen om Brawn daar te houden. Deze man is op zijn manier net zo geniaal als Newey.
Mercedes wilt hem niet houden die hebben paddy lowe wat ook een briljant man is.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  maandag 25 november 2013 @ 11:37:37 #169
300252 Rembrand21
Rembrandt Harmenszoon van Rijn
pi_133603838
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 11:30 schreef Joene het volgende:

[..]

Mercedes wilt hem niet houden die hebben paddy lowe wat ook een briljant man is.
Wat voor briljante vindingen heeft deze man gedaan dan?
Don’t mess too much with your hair, or by the time you're 40, it will look 85.
pi_133604490
quote:
2s.gif Op maandag 25 november 2013 11:37 schreef Rembrand21 het volgende:

[..]

Wat voor briljante vindingen heeft deze man gedaan dan?
De mp4-20 bijvoorbeeld onder zijn leiding (weliswaar samen met newey gebouwd).

Mclaren vind het echt wel kut dat lowe naar mercedes is gegaan hoor :)
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133604547
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:26 schreef Funzel het volgende:
Eddie Jordan noemt Marcus Ericsson bij Caterham. Hoe komt hij daar nou weer bij?
Geloof ik ook niet, volgens mij kan Giedo het zeer goed vinden met Cyril, de teambaas van Caterham.
Ik heb het idee dat hij Giedo ook hoog heeft zitten.
En hij heeft toch ook wel aardig wat sponsoring, gecombineerd met zijn rijcapaciteiten zie ik hem volgend jaar weer in de F1 rijden.
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 12:02:30 #172
274204 crew  Mexicanobakker
pi_133604591
Gokje:

Maldonado erbij bij Lotus
Perez erbij bij FI
Gutierrez/Sirotkin bij Sauber
Bij de kleine teams blijven dezelfde jongens zitten
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  maandag 25 november 2013 @ 12:04:14 #173
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_133604651
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gokje:

Maldonado erbij bij Lotus
Perez erbij bij FI
Gutierrez/Sirotkin bij Sauber
Bij de kleine teams blijven dezelfde jongens zitten
Zou Chilton bij Marussia blijven? Heeft vooral laten zien geen talent te zijn. Maar ja, heeft wel centjes...
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
  Redactie Sport maandag 25 november 2013 @ 12:04:40 #174
274204 crew  Mexicanobakker
pi_133604665
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:04 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Zou Chilton bij Marussia blijven? Heeft vooral laten zien geen talent te zijn. Maar ja, heeft wel centjes...
Wie anders?
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 12:06:18 #175
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133604721
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:04 schreef 4-elements het volgende:

[..]

Zou Chilton bij Marussia blijven? Heeft vooral laten zien geen talent te zijn. Maar ja, heeft wel centjes...
ja. schijnt twaalf miljoen mee te kunnen nemen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133604782
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 10:18 schreef Tarado het volgende:
Hulkenberg en Perez dus bij Force India?
Perez? Ik dacht dat Sutil een (nog niet bevestigd) contract had.

Perez eerder terug naar Sauber denk ik.
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 november 2013 16:26 schreef Funzel het volgende:
Eddie Jordan noemt Marcus Ericsson bij Caterham. Hoe komt hij daar nou weer bij?
Werd vorige week al op de BBC website genoemd.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133604795
Lol, toch wat anders met Jos Verstappen die bij Marlboro moest bedelen voor 1M kleingeld.
.
  maandag 25 november 2013 @ 12:09:55 #178
131800 Tarado
capô de fusca
pi_133604828
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:08 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Perez? Ik dacht dat Sutil een (nog niet bevestigd) contract had.

Perez eerder terug naar Sauber denk ik.

[..]

Werd vorige week al op de BBC website genoemd.
Daarom zet ik er ook een vraagteken achter maar autosport.com is wel een serieuze bron

EliGP twitterde op maandag 25-11-2013 om 10:58:28 Whitmarsh is happy Perez will stay in F1 (with Force India): http://t.co/Hs2xupiZ0t #F1 reageer retweet
pi_133604984
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:00 schreef Marks het volgende:

[..]

Geloof ik ook niet, volgens mij kan Giedo het zeer goed vinden met Cyril, de teambaas van Caterham.
Ik heb het idee dat hij Giedo ook hoog heeft zitten.
En hij heeft toch ook wel aardig wat sponsoring, gecombineerd met zijn rijcapaciteiten zie ik hem volgend jaar weer in de F1 rijden.
Giedo brengt een dikke bom duiten mee , dus die mag echt wel blijven.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605012
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:02 schreef Mexicanobakker het volgende:
Gokje:

Maldonado erbij bij Lotus
Perez erbij bij FI
Gutierrez/Sirotkin bij Sauber
Bij de kleine teams blijven dezelfde jongens zitten
PIC is wel klaar denk ik hoor.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605032
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 12:15 schreef Joene het volgende:

[..]

Giedo brengt een dikke bom duiten mee , dus die mag echt wel blijven.
Pic ook. En die heeft via zijn sponsor (Total) weer connecties met Renault.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133605066
Caterham-coureur Charles Pic zal volgend jaar waarschijnlijk niet meer te zien zijn in de Formule 1. Dit stelt althans zijn manager en voormalig Formule 1-coureur Olivier Panis. Volgens Panis zou Pic volgend jaar twee keer zoveel sponsorgeld mee moeten nemen om zijn plaats in het team te kunnen behouden
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605121
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 12:19 schreef Joene het volgende:
Caterham-coureur Charles Pic zal volgend jaar waarschijnlijk niet meer te zien zijn in de Formule 1. Dit stelt althans zijn manager en voormalig Formule 1-coureur Olivier Panis. Volgens Panis zou Pic volgend jaar twee keer zoveel sponsorgeld mee moeten nemen om zijn plaats in het team te kunnen behouden
Hoeveel bracht Pic mee?
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133605131
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:21 schreef franklop het volgende:

[..]

Hoeveel bracht Pic mee?
Volgens mij iets van 15.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605148
Dan zeg ik :W Van der Garde bij Caterham in ieder geval.
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
pi_133605151
Als het tegen zit gaat Giedo er ook gewoon uit omdat er nog een aantal mensen zijn met betere sponsors dan giedo , moet ook dit jaar minimaal 10 miljoen meebrengen.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605164
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:22 schreef franklop het volgende:
Dan zeg ik :W Van der Garde bij Caterham in ieder geval.
Dat is mijn gevoel ook ,al moet giedo ook meer betalen dan afgelopen jaar.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 12:25:32 #188
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133605221
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 12:19 schreef Joene het volgende:
Caterham-coureur Charles Pic zal volgend jaar waarschijnlijk niet meer te zien zijn in de Formule 1. Dit stelt althans zijn manager en voormalig Formule 1-coureur Olivier Panis. Volgens Panis zou Pic volgend jaar twee keer zoveel sponsorgeld mee moeten nemen om zijn plaats in het team te kunnen behouden
logisch dat Caterham meer vraagt, want er zijn veel coureurs met geld op de markt en ze hebben geld nodig vanwege het missen van de tiende plaats in het constructeurskampioenschap
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133605263
quote:
14s.gif Op maandag 25 november 2013 12:25 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

logisch dat Caterham meer vraagt, want er zijn veel coureurs met geld op de markt en ze hebben geld nodig vanwege het missen van de tiende plaats in het constructeurskampioenschap
Dat dus idd er zijn coureurs op de markt met een flink sponsor pakket . En het missen van p10 kost ze een redelijke bom duiten ook inderdaad. Daarnaast is de motorendeal voor '14 duurder ivm de nieuwe ontwikkelingen etc.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605361
Op zich heb ik er wel respect voor dat ze bij Marussia 1 getalenteerde jongen in de auto zetten i.p.v. te kiezen voor twee paydrivers. Onbegrijpelijk trouwens dat ze bij Lotus maar blijven wachten op oplichter Mansoor Ijaz. Als je tien minuten de tijd neemt om deze man te googlen dan heb je al gegeten en gedronken. Als ze door hun getreuzel Maldonado aan Sauber verliezen dan hebben ze een gat in hun budget waar een paard de hik van krijgt.
Op vrijdag 14 april 2023 07:00 schreef Lokale_Notabele het volgende:
"Orkun Kokcu is een dynamischere verbeterde versie van Andrea Pirlo".
pi_133605388
Ik weet het niet. Denk dat als Pic er op zeker uit gaat, dat Giedo er nog wel eens kan blijven zitten. Hij doet het echt niet slecht en kent de auto van voor tot achter. Dat scheelt enorm veel ontwikkelingstijd straks in september ipv dat je 2 nieuwe 'paydrivers' in die auto moet zetten, laten wennen, wat is goed en wat is slecht ? Geen vergelijkings materiaal meer dus. Dat kan in een jaar als volgend jaar erg belangrijk zijn om progressie te kunnen maken.
pi_133605426
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op zich heb ik er wel respect voor dat ze bij Marussia 1 getalenteerde jongen in de auto zetten i.p.v. te kiezen voor twee paydrivers. Onbegrijpelijk trouwens dat ze bij Lotus maar blijven wachten op oplichter Mansoor Ijaz. Als je tien minuten de tijd neemt om deze man te googlen dan heb je al gegeten en gedronken. Als ze door hun getreuzel Maldonado aan Sauber verliezen dan hebben ze een gat in hun budget waar een paard de hik van krijgt.
Nouja misschien kunnen ze dan wel iemand die beter kan sturen neerzetten , god wat vind ik die maldonado soms een kneus zeg. Die rijdt idd alleen omdat die centen brengt.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605442
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:31 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Op zich heb ik er wel respect voor dat ze bij Marussia 1 getalenteerde jongen in de auto zetten i.p.v. te kiezen voor twee paydrivers. Onbegrijpelijk trouwens dat ze bij Lotus maar blijven wachten op oplichter Mansoor Ijaz. Als je tien minuten de tijd neemt om deze man te googlen dan heb je al gegeten en gedronken. Als ze door hun getreuzel Maldonado aan Sauber verliezen dan hebben ze een gat in hun budget waar een paard de hik van krijgt.
Ja inderdaad. Waarom zou je nog je team willen verbinden met zo'n oplichter. Het is snel beslissen (en goede beslissing maken) of het is misschien wel uit met Lotus -O- Nooit gedacht dat dit team zo aan het randje van afgrond had kunnen staan.
pi_133605455
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:32 schreef Meike26 het volgende:
Ik weet het niet. Denk dat als Pic er op zeker uit gaat, dat Giedo er nog wel eens kan blijven zitten. Hij doet het echt niet slecht en kent de auto van voor tot achter. Dat scheelt enorm veel ontwikkelingstijd straks in september ipv dat je 2 nieuwe 'paydrivers' in die auto moet zetten, laten wennen, wat is goed en wat is slecht ? Geen vergelijkings materiaal meer dus. Dat kan in een jaar als volgend jaar erg belangrijk zijn om progressie te kunnen maken.
Klopt maar volgend jaar begin je sowieso met een "volledig" nieuwe auto. Dus je kan ook zeggen juist omdat we toch opnieuw data moeten verzamelen , doen we 2 rookies.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605471
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:35 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Ja inderdaad. Waarom zou je nog je team willen verbinden met zo'n oplichter. Het is snel beslissen (en goede beslissing maken) of het is misschien wel uit met Lotus -O- Nooit gedacht dat dit team zo aan het randje van afgrond had kunnen staan.
Ik denk dat het er financieel ongeveer gelijk voorstaat als sauber , als er een sponsor wegvalt flikkert het team om.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605515
quote:
8s.gif Op maandag 25 november 2013 12:34 schreef Joene het volgende:

[..]

Nouja misschien kunnen ze dan wel iemand die beter kan sturen neerzetten , god wat vind ik die maldonado soms een kneus zeg. Die rijdt idd alleen omdat die centen brengt.
Nee ook weer niet mee eens. Ja het is een kneus en als Montoya volgens Mol een knikker in zijn kop had, dan was het bij hem een Venozuelaans spruitje wat niet goed wil rollen. Maar ik ben wel van mening dat hij wel wat meer is dan alleen een paydriver. Hij is verdomd snel. Hij heeft alleen nog een psychiater nodig en dan kan hij net als Grosjean zo'n groei meemaken !
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 12:39:01 #197
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133605532
quote:
15s.gif Op maandag 25 november 2013 12:36 schreef Joene het volgende:

[..]

Ik denk dat het er financieel ongeveer gelijk voorstaat als sauber , als er een sponsor wegvalt flikkert het team om.
Ik denk dat de situatie voor Lotus nog nijpender is dan voor Sauber, eerlijk gezegd ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133605581
quote:
0s.gif Op maandag 25 november 2013 12:38 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Nee ook weer niet mee eens. Ja het is een kneus en als Montoya volgens Mol een knikker in zijn kop had, dan was het bij hem een Venozuelaans spruitje wat niet goed wil rollen. Maar ik ben wel van mening dat hij wel wat meer is dan alleen een paydriver. Hij is verdomd snel. Hij heeft alleen nog een psychiater nodig en dan kan hij net als Grosjean zo'n groei meemaken !
Ik denk juist ook dat de meerwaarde van een coureur zit in zn feedback en te zorgen dat de auto daardoor beter wordt , mijns inziens doet hij dat zeker niet. Williams is uiteraard ook door burdgetaire redenen flink naar achteren gevallen , maar ik denk ook dat de feedback van een goede coureur mist.
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
pi_133605587
quote:
15s.gif Op maandag 25 november 2013 12:39 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Ik denk dat de situatie voor Lotus nog nijpender is dan voor Sauber, eerlijk gezegd ...
Kimi zal wel beslag leggen denk ik :D
A command line lets you get intimate with your computer, data and protocols. GUIs are like wearing full body condoms.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 25 november 2013 @ 12:44:40 #200
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133605651
quote:
10s.gif Op maandag 25 november 2013 12:41 schreef Joene het volgende:

[..]

Kimi zal wel beslag leggen denk ik :D
ook daarbuiten hebben ze een hoge schuldenlast
Altijd onderweg naar het avontuur
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')