abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_133743591
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 12:17 schreef Geralt het volgende:
Persoonlijk vind ik heel die nachtraces weinig toevoegen. In de diverse 24 uurs evenementen voegt de nacht zeker wat toe, maar bij de F1 eigenlijk niks imo. Heel de baan is gewoon net zo licht als overdag. Enige toevoeging is een donkere achtergrond.
Technisch gezien is het wel een uitdaging als er rond zonsondergang wordt gereden. In Abu Dhabi geeft dat zo'n 10 graden verschil in buitentemperatuur en je setup moet daar ook op aangepast zijn.

Daarnaast is het voor het publiek een stuk aangenamer kan ik uit ervaring zeggen... rond de veertig graden zonder echte plekken in de schaduw is niet echt fijn. Was blij dat de zon snel verdween.

Maar Bahrain voegt inderdaad nog altijd niet veel toe aan de races.
pi_133744026
Voorstel: volgend jaar verplicht twee pitstops, waarbij de harde band maximaal 50% van de race gebruikt mag worden en de zachtere band 30%, waardoor banden sparen niet meer nodig zou zijn.

quote:
Formula 1 drivers will be forced to make two pitstops, as well as face a strict limit on how long they can stay out for, if proposals for new 2014 tyre rules are accepted by teams next month.

AUTOSPORT has learned that detailed tweaks to the regulations, which will have a dramatic impact on strategy and spectacle, have been tabled for discussion at next month's F1 Strategy Group meeting.

The rules, if accepted and then agreed by the F1 Commission and FIA's World Motor Sport Council, will demand that each driver must stop twice during the race to fit new tyres.

Furthermore, drivers will not be allowed to use the 'prime' specification of tyres for more than 50 per cent of the race distance, while the 'option' compound will not be allowed to be used for more than 30 per cent of the race distance.

Should the rule changes be accepted, they will almost certainly reduce the importance of tyre strategy in the races as there will no longer be an incentive to eke out a longer life from the tyres.

Getting rid of the focus on tyres next year is something that Pirelli itself has been eager for, after a 2013 season that was dominated by talk about their products.

As well as delamination issues and the British Grand Prix blow-outs, Pirelli faced criticism from several leading drivers about the nature of the high-degrading tyres.

Pirelli motorsport director Paul Hembery said earlier this month that his company simply wanted a clear answer from the sport's bosses about what type or product it wanted.

"We want a clear input and it clearly defined, because the characteristic [of criticism] this year is that people have maybe forgotten what we were asked to do," he said.

"That has got lost somewhere in the passage of time, and that is the important thing that we want to make sure is resolved.

"Somebody needs to tell us what they want to do."

TESTING TWEAKS TO BE DISCUSSED

Proposals to help deliver Pirelli more testing opportunities have also been tabled for discussion at the Strategy Group meeting.

As well as the idea of teams devoting one their eight in-season test days to specific tyre testing for Pirelli, it is also suggested that one of F1's pre-season test days is turned into a wet weather evaluation.

It will be up to Pirelli to nominate the day, as well as pay for the soaking of whichever track is chosen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:22:02 #243
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133744080
Ja hoor, nog meer bandenregels. Dat helpt :'). Dan haal je álle strategie dus weg.

Het is heel simpel. Een harde en zachte band met een groot verschil er tussen en iedereen mag zelf kiezen wanneer ze welke gebruiken. En dan over twee jaar bijtanken weer toestaan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:26:34 #244
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133744215
Ach, nog even en we zitten met een 3de klasse a la GP2 en WSbR :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 29 november 2013 @ 15:26:36 #245
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_133744217
weet niet of dit de goede weg is om te bewandelen.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_133744380
quote:
18s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Ach, nog even en we zitten met een 3de klasse a la GP2 en WSbR :')
Dan moeten ze een standaardauto introduceren. Dat gaan ze niet doen. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Games vrijdag 29 november 2013 @ 15:36:07 #247
206706 crew  Racerblade
pi_133744512
quote:
Furthermore, drivers will not be allowed to use the 'prime' specification of tyres for more than 50 per cent of the race distance, while the 'option' compound will not be allowed to be used for more than 30 per cent of the race distance.
Ik begrijp het niet, moeten ze dan zonder banden gaan rijden voor 20% van de race? }:|
pi_133744568
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:36 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Ik begrijp het niet, moeten ze dan zonder banden gaan rijden voor 20% van de race? }:|
Dat geldt per set banden. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Games vrijdag 29 november 2013 @ 15:52:05 #249
206706 crew  Racerblade
pi_133744961
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:38 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat geldt per set banden. :)
Dan kunnen ze theoretisch twee stints op de harde banden doen, niet?
pi_133745059
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:52 schreef Racerblade het volgende:

[..]

Dan kunnen ze theoretisch twee stints op de harde banden doen, niet?
Ja, maar ik neem aan dat je beide compounds moet gebruiken zoals nu ook al het geval is.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 29 november 2013 @ 15:56:26 #251
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133745084
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:32 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dan moeten ze een standaardauto introduceren. Dat gaan ze niet doen. :)
Daarom zei ik ''nog even en we zitten met......'', waar ik dus mee bedoel dat als ze daar bij de regelgevers op deze koers blijven dat dat er uiteindelijk wel eens van gaat komen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133745170
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

Daarom zei ik ''nog even en we zitten met......'', waar ik dus mee bedoel dat als ze daar bij de regelgevers op deze koers blijven dat dat er uiteindelijk wel eens van gaat komen :{
Dat zou het einde van de F1 zijn, want juist datgene wat de F1 boven de andere klassen laat uitsteken is dat ieder team zijn eigen auto moet bouwen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133745301
Ik snap het wel dat pirelli dit wil. Het is de enige manier om aan 2 pitstops te krijgen in races zonder dat mensen gaan zeuren over de kwaliteit van de banden.
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
  vrijdag 29 november 2013 @ 16:05:45 #254
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133745329
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 15:59 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Dat zou het einde van de F1 zijn, want juist datgene wat de F1 boven de andere klassen laat uitsteken is dat ieder team zijn eigen auto moet bouwen.
Dat weet ik, maar ik zie het op deze wijze gewoon wel nog eens gebeuren.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133746871
Het probleem zit er niet in dat de banden slijten, dat deden ze altijd al. Het probleem is dat ze ontzettend hard slijten als je ze een beetje pusht. Dat zag je in Austin: iedereen zit z'n banden te sparen en toch doen ze maar 1 stop. Wat sneller rijden en 2 stops doen was dus geen optie. En dat is pas sinds de Pirelli's.

Het is op te lossen door de bandenfabrikant door het rubber aan te passen zodat het wat "normaler" slijt. Als Pirelli daar niet tot in staat is moet maar een andere fabrikant gevonden worden.
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_133746904
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het probleem zit er niet in dat de banden slijten, dat deden ze altijd al. Het probleem is dat ze ontzettend hard slijten als je ze een beetje pusht. Dat zag je in Austin: iedereen zit z'n banden te sparen en toch doen ze maar 1 stop. Wat sneller rijden en 2 stops doen was dus geen optie. En dat is pas sinds de Pirelli's.

Het is op te lossen door de bandenfabrikant door het rubber aan te passen zodat het wat "normaler" slijt. Als Pirelli daar niet toe in staat is moeten ze maar een andere fabrikant vinden.
Pirelli doet in principe wat de FIA wil, al sinds dat ze leverancier geworden zijn, daar is niet zoveel aan veranderd geloof ik.
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:08:38 #257
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_133747009
Maldonado bevestigd bij Lotus. Bron skysports Twitter
* I intend to live forever, so far so good! *
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:16:41 #258
131800 Tarado
capô de fusca
pi_133747197
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:08 schreef IkWilbert het volgende:
Maldonado bevestigd bij Lotus. Bron skysports Twitter
Zo'n Malledonna is hij dus niet :) $$$talks....
pi_133747214
#crashandcash

Edit: ze hebben dan wel weer zelfspot:

Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:03:18 You never forget your first time... http://t.co/OFfGv6XVf7 reageer retweet
Edit2: die crash :')


[ Bericht 57% gewijzigd door Gebraden_Wombat op 29-11-2013 17:29:10 ]
Op dinsdag 23 augustus 2011 23:18 schreef problematiQue het volgende:
Mensen die zomaar claimen dat A beter is dan B moet je gewoon negeren. Internetruis.
pi_133747505
http://www.f1today.net/nl(...)aandelen-force-india

Dat gerucht kan dus ook naar het rijk der fabelen.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:32:59 #261
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133747647
Dus die Bond-villian blijft ook nog wel eventjes meedoen :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 november 2013 @ 17:41:35 #262
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_133747864
quote:
13s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
#crashandcash

Edit: ze hebben dan wel weer zelfspot:

Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:03:18 You never forget your first time... http://t.co/OFfGv6XVf7[ afbeelding ] reageer retweet
Edit2: die crash :')
Godver, niks veranderd :')
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_133747872

Tijdens een rode vlag.... Hoe heeft die kerel het ooit zover kunnen schoppen..?
  vrijdag 29 november 2013 @ 17:54:03 #264
131800 Tarado
capô de fusca
pi_133748194
SomersF1 twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:32:27 Are Ferrari using a LaFerrari as a test mule around Fiorano? Doesn't sound like a V12 to me... http://t.co/hWAqzh0Djl via @fians4k reageer retweet
pi_133748200
Mooi, kan voor verrassing zorgen in positieve zin dan wel!
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 29 november 2013 @ 17:59:17 #266
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_133748297
Dat geluid ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_133748301
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:41 schreef Ferry_76 het volgende:

Tijdens een rode vlag.... Hoe heeft die kerel het ooit zover kunnen schoppen..?
Geld. :)

Hij was ooit voor het leven geschorst in Monaco vanwege een domme actie waarbij een marshall gewond raakte. Dat hebben ze dus afgekocht door een flinke zak geld te betalen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:01:39 #268
131800 Tarado
capô de fusca
pi_133748355
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:59 schreef Nattekat het volgende:
Dat geluid ;(
Ik vind het wel meevallen
pi_133748379
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:59 schreef Nattekat het volgende:
Dat geluid ;(
Die laatste pass viel nog wel mee, aan het begin klonk het als een sjonnie Golf..
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:03:08 #270
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133748388
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:59 schreef Nattekat het volgende:
Dat geluid ;(
Erg lage toeren zo te zien/horen. Komt wel goed.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_133748390
Zo klonk de Ferrari V6 turbo in de jaren '80.


Edit: andere video met alleen de 126 C2

[ Bericht 45% gewijzigd door sasquatsch op 29-11-2013 18:09:05 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:04:36 #272
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133748428
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 17:59 schreef Nattekat het volgende:
Dat geluid ;(
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, klinkt rauwer dan ik had gedacht. Hij lijkt ook niet echt volgas te gaan?
The line is a dot to you!
pi_133748529
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
Zo klonk de Ferrari V6 turbo in de jaren '80.

Hoeveel rpm's draaide die?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133748539
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:04 schreef kepler het volgende:

[..]

Ik vind het wel meevallen eigenlijk, klinkt rauwer dan ik had gedacht. Hij lijkt ook niet echt volgas te gaan?
Een 4 cilinder kan je ook rauw laten klinken hoor.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133748639
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Hoeveel rpm's draaide die?
rond de 11000
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 29 november 2013 @ 18:45:47 #276
34586 kepler
No bounce, no play
pi_133749492
quote:
7s.gif Op vrijdag 29 november 2013 18:09 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een 4 cilinder kan je ook rauw laten klinken hoor.
Ja daarom, dus ik denk dat het wel goed komt!
The line is a dot to you!
pi_133751001
Na het nieuws dat olav mol zou terug keren als reporter zag ik een paar dagen geleden op de twitter van Giedo iets staan over @Olav_Mol dat ze veel lol zouden gaan maken volgend jaar. Iemand hier die toevallig geabonneerd is op Giedo zijn twitter en/of ook dat bericht heeft gezien (ik kan het inmiddels nergens meer vinden)

Vond het toch wel vreemd.
Is er stiekem toch al iets beklonken maar wachten ze met het naar buiten brengen van het nieuws, en is de tweet snel verwijderd?
of was het een beetje dommigheid van zijn management/giedo zelf?
eindelijk mijn eigen chevrolet muscle car
pi_133752325
Twee stops verplicht vanaf volgend jaar?

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/11_november/131129_Twee_verplichte_bandenstops_in_2014.xml

GP Bahrein volgend jaar ook een nachtrace:

http://www.rtl.nl/(/sport/rtl_gp/formule1/nieuws/)/sport/rtl_gp/components/formule1/nieuws/2013/11_november/131129_Bahrein_wordt_nachtrace.xml
pi_133753214
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 19:31 schreef Tromso het volgende:
Na het nieuws dat olav mol zou terug keren als reporter zag ik een paar dagen geleden op de twitter van Giedo iets staan over @Olav_Mol dat ze veel lol zouden gaan maken volgend jaar. Iemand hier die toevallig geabonneerd is op Giedo zijn twitter en/of ook dat bericht heeft gezien (ik kan het inmiddels nergens meer vinden)

Vond het toch wel vreemd.
Is er stiekem toch al iets beklonken maar wachten ze met het naar buiten brengen van het nieuws, en is de tweet snel verwijderd?
of was het een beetje dommigheid van zijn management/giedo zelf?
Deze bedoel je? Die is er nog steeds

GvanderGarde twitterde op woensdag 27-11-2013 om 15:24:50 @Olav_Mol gefeliciteerd vriend!!! I say welcome back!!! Fantastisch nieuws, hoop dat we volgend jaar veel leuke dingen kunnen doen samen 😉 reageer retweet
Staat niets bijzonders in. Hij zegt niet dat ze veel leuke dingen gaan doen, hij hoopt erop.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133753631
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:23 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Deze bedoel je? Die is er nog steeds

GvanderGarde twitterde op woensdag 27-11-2013 om 15:24:50 @Olav_Mol gefeliciteerd vriend!!! I say welcome back!!! Fantastisch nieuws, hoop dat we volgend jaar veel leuke dingen kunnen doen samen 😉 reageer retweet
Staat niets bijzonders in. Hij zegt niet dat ze veel leuke dingen gaan doen, hij hoopt erop.
Nee klopt inderdaad, my mistake ;)
eindelijk mijn eigen chevrolet muscle car
pi_133753764
TT klopt niet meer...
pi_133754594
2 Stops lijkt me wel leuk hoor, alle huidige pogingen hebben geleid tot een bandenspaarrace. En ook met 2 verplichte stops kun je veel tactieken toepassen door bijvoorbeeld eerder te stoppen en in een vrij gat terug te komen en dan snel pushen om ervoor te komen.

En vooral meer kunnen pushen zonder dat de banden snel kapot gaan. Dan kunnen ze ook wel terug naar 1 compound ipv 2.
.
pi_133754933
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 20:55 schreef Fer het volgende:
2 Stops lijkt me wel leuk hoor, alle huidige pogingen hebben geleid tot een bandenspaarrace. En ook met 2 verplichte stops kun je veel tactieken toepassen door bijvoorbeeld eerder te stoppen en in een vrij gat terug te komen en dan snel pushen om ervoor te komen.
Top dan hoeft er p de baan in ieder geval niet meer ingehaald te worden :')
“Being second is to be the first of the ones who lose.”
pi_133755505
Inhalen
quote:
1s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:02 schreef Waffle het volgende:

[..]

Top dan hoeft er p de baan in ieder geval niet meer ingehaald te worden :')
Inhalen op de baan dmv tactiek kon je bereiken door meer of minder brandstof te tanken. Dat kan niet niet meer. De enige andere manier is dan maar op ieder geval de nadelen voor aanvallen op de baan zoveel mogelijk weg te nemen, de extreme slijtage dus.
.
pi_133755531
Wmb geven ze vrij hoeveel pitstops er moeten zijn en welke banden ze nemen in het begin. Dan pas kun je variatie in strategieën krijgen. Als ze twee stops voor gaan schrijven en hoeveel de prime en option gebruikt moeten worden, dan wordt de variatie alleen maar minder.
Er is dan dus ook minder keuzemogelijkheid in je strategie.
pi_133755571
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:15 schreef Fer het volgende:
Inhalen

[..]

Inhalen op de baan dmv tactiek kon je bereiken door meer of minder brandstof te tanken. Dat kan niet niet meer. De enige andere manier is dan maar op ieder geval de nadelen voor aanvallen op de baan zoveel mogelijk weg te nemen, de extreme slijtage dus.
Meer of minder brandstof leidde juist aantoonbaar tot minder inhaalpogingen. Je bleef er namelijk lekker achter hangen en als de ander de pits in ging, dan pompte je er een paar snelle rondjes uit en was je er voorbij.
pi_133760623
Voor de liefhebbers:

@classicformula1 op Twitter. Best toffe foto's!
pi_133766555
quote:
0s.gif Op vrijdag 29 november 2013 21:16 schreef Wombcat het volgende:
Wmb geven ze vrij hoeveel pitstops er moeten zijn en welke banden ze nemen in het begin. Dan pas kun je variatie in strategieën krijgen. Als ze twee stops voor gaan schrijven en hoeveel de prime en option gebruikt moeten worden, dan wordt de variatie alleen maar minder.
Er is dan dus ook minder keuzemogelijkheid in je strategie.
Voor mij hoeven ze niet eens een verplichte stop te maken om te wisselen van compound. Als bv een Button denkt met hard de race te kunnen rijden prima. Denkt iemand anders met 3x zacht het snelst te zijn; doe maar.

Ergo: ik ben niet van de verplichte bandenkeuzes en elke compound moeten gebruiken en hoeveel pitstops er verplicht zijn. Gewoon compleet vrij laten, maar wel elke GP 2 compounds mee nemen zou ik zeggen :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133769455
Gisteren wordt Maldonado gepresteerd bij Lotus. Ook bekend als de brokkenpiloot. Is ook gelijk duidelijk waarom Hulkenberg niet de laatste 2 races heeft gereden voor Lotus.
Mclaren kiest voor een rookie in plaats van Perez die het aardig heeft gedaan. Hij heeft niet de auto gekregen waar iedereen op gehoopt had. Perez had van mij mogen blijven zitten.
Waar gaat dit heen met de formule1. Vroeger had Jordan en Minardi pay rijders nodig nu ook de topteams. En de FIA wou vroeger de formule1 goedkoper maken. Dat is heel erg goed gelukt.

Wat is de formule1 erg achteruit gegaan de laatste tijd nu kiest een topteam voor een rookie en de andere topteam voor een brokkenpiloot die aardig wat geld meeneemt. Mclaren en Lotus gaan volgend jaar geen kampioen worden het zal wel weer Reb Bull gaan worden.

Ik vindt het wel sneu voor Hulkenberg die zo geen kans krijgt om voor de topteam te gaan rijden. Het is de 2de keer dat Maldonado roet in het eten gooit.
pi_133769474
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik vindt het wel sneu voor Hulkenberg die zo geen kans krijgt om voor de topteam te gaan rijden. Het is de 2de keer dat Maldonado roet in het eten gooit.
Maldonado is zo onderhand voor The Hulk wat HHF voor The Boss was :'(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133769484
Jaren terug koos McLaren met Lewis overigens ook voor een rookie he ;)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133770018
quote:
12s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:48 schreef Geralt het volgende:

[..]

Maldonado is zo onderhand voor The Hulk wat HHF voor The Boss was :'(
Eerder Herbert voor The Boss. HHF verving hem bij Arrows, maar presteerde niet zoveel, Herbert twee keer (bij Benetton en Stewart) om in beide gevallen een race te winnen, die dus eigenlijk voor Jos had moeten zijn.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_133770050
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:49 schreef Geralt het volgende:
Jaren terug koos McLaren met Lewis overigens ook voor een rookie he ;)
Daar heb je gelijk in. Lewis had voor de formule1 meer race ervaring dan Kevin Magnussen.
Kevin Magnussen is in 2013 kampioen geworden in de Formule Renault 3.5 Series hij had beter daarna naar de gp2 kunnen gaan. Lewis heeft voor de formule1 2 jaar in de gp2 gereden.
Hier gaat Mclaren nog spijt van krijgt. Ik denk dat Ron Dennis dit niet had gedaan.
pi_133770066
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 10:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Gisteren wordt Maldonado gepresteerd bij Lotus. Ook bekend als de brokkenpiloot. Is ook gelijk duidelijk waarom Hulkenberg niet de laatste 2 races heeft gereden voor Lotus.
Mclaren kiest voor een rookie in plaats van Perez die het aardig heeft gedaan. Hij heeft niet de auto gekregen waar iedereen op gehoopt had. Perez had van mij mogen blijven zitten.
Waar gaat dit heen met de formule1. Vroeger had Jordan en Minardi pay rijders nodig nu ook de topteams. En de FIA wou vroeger de formule1 goedkoper maken. Dat is heel erg goed gelukt.

Wat is de formule1 erg achteruit gegaan de laatste tijd nu kiest een topteam voor een rookie en de andere topteam voor een brokkenpiloot die aardig wat geld meeneemt. Mclaren en Lotus gaan volgend jaar geen kampioen worden het zal wel weer Reb Bull gaan worden.

Ik vindt het wel sneu voor Hulkenberg die zo geen kans krijgt om voor de topteam te gaan rijden. Het is de 2de keer dat Maldonado roet in het eten gooit.
Dat dat goedkoper gemaakt is niet gelukt is kun je de teams verwijten, niet de FIA. De (grote) teams dreigden met het opblazen van de F1 als er een budgetcap doorgevoerd zou worden. Zelf kwamen ze met de Resource Restriction Agreement, om zich er vervolgens (volgens velen) niet aan te houden.

Zie ook dit artikel van Joe Saward
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:26:38 #295
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133771120
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 11:28 schreef Breaker.Faker het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in. Lewis had voor de formule1 meer race ervaring dan Kevin Magnussen.
Kevin Magnussen is in 2013 kampioen geworden in de Formule Renault 3.5 Series hij had beter daarna naar de gp2 kunnen gaan. Lewis heeft voor de formule1 2 jaar in de gp2 gereden.
Hier gaat Mclaren nog spijt van krijgt. Ik denk dat Ron Dennis dit niet had gedaan.
Hamilton heeft maar 1 jaar gereden in de GP2, en werd direct WK in zijn rookie seizoen :)

Maar om Magnussen nu ook nog eens een jaar GP2 te laten rijden zou imho nutteloos zijn. Het WSR veld was afgelopen jaren een sterker veld dan in de GP2, in mijn ogen een meer waardigere opstapklasse dan GP2. Die laatst genoemde klasse is meer een portaal geworden voor rijkeluis zoontjes ipv een kweekvijver. Het enige voordeel wat de GP2 meer biedt is dat die jongens de circuits leren kennen waar ze in de F1 ook rijden. Wat dat betreft vindt ik de titels van Frijns en Magnussen meer waard dan de titels van Valsecchi en Leimer.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133771177
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Het enige voordeel wat de GP2 meer biedt is dat die jongens de circuits leren kennen waar ze in de F1 ook rijden.
Een goeie coureur heeft geen enkele moeite met nieuwe circuits leren kennen.
Zie bijvoorbeeld Max Verstappen waarin hij op verschillende voor hem compleet nieuwe circuits een nieuw baanrecord neerzet tijdens een testsessie.

Dus eigenlijk is er helemaal geen voordeel imo.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  zaterdag 30 november 2013 @ 12:30:33 #297
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133771210
En dat is natuurlijk ook weer waar. Echt goeie coureurs kennen een baan binnen 5 rondjes 14.gif
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_133772778
quote:
7s.gif Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef Geralt het volgende:

[..]

Een goeie coureur heeft geen enkele moeite met nieuwe circuits leren kennen.
Zie bijvoorbeeld Max Verstappen waarin hij op verschillende voor hem compleet nieuwe circuits een nieuw baanrecord neerzet tijdens een testsessie.

Dus eigenlijk is er helemaal geen voordeel imo.
Advies van zijn vader, toen ie met die gammele Simtek ook heel weinig kon trainen zei die na zo;n kwalificatie altijd, ja remde maar gewoon waar ik remsporen zag. Vaak was ie toch de snelste van die 4 achterhoede teams.
.
pi_133772796
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 13:35 schreef Fer het volgende:

[..]

Advies van zijn vader, toen ie met die gammele Simtek ook heel weinig kon trainen zei die na zo;n kwalificatie altijd, ja remde maar gewoon waar ik remsporen zag. Vaak was ie toch de snelste van die 4 achterhoede teams.
Max heeft niet alleen bij achterhoede teams getest he. Sterker nog, volgens mij allemaal kanshebbers zelfs.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_133772867
Bedoelde Jos, toen in 95 voor Simtek reed.

Wel knap dat de zonen Verstappen en Magnussen zo sterk opkomen. Talent en goede begeleiding denk ik.
.
  zaterdag 30 november 2013 @ 15:06:13 #301
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_133774679
Dicht dan maar :)
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')