Technisch gezien is het wel een uitdaging als er rond zonsondergang wordt gereden. In Abu Dhabi geeft dat zo'n 10 graden verschil in buitentemperatuur en je setup moet daar ook op aangepast zijn.quote:Op vrijdag 29 november 2013 12:17 schreef Geralt het volgende:
Persoonlijk vind ik heel die nachtraces weinig toevoegen. In de diverse 24 uurs evenementen voegt de nacht zeker wat toe, maar bij de F1 eigenlijk niks imo. Heel de baan is gewoon net zo licht als overdag. Enige toevoeging is een donkere achtergrond.
quote:Formula 1 drivers will be forced to make two pitstops, as well as face a strict limit on how long they can stay out for, if proposals for new 2014 tyre rules are accepted by teams next month.
AUTOSPORT has learned that detailed tweaks to the regulations, which will have a dramatic impact on strategy and spectacle, have been tabled for discussion at next month's F1 Strategy Group meeting.
The rules, if accepted and then agreed by the F1 Commission and FIA's World Motor Sport Council, will demand that each driver must stop twice during the race to fit new tyres.
Furthermore, drivers will not be allowed to use the 'prime' specification of tyres for more than 50 per cent of the race distance, while the 'option' compound will not be allowed to be used for more than 30 per cent of the race distance.
Should the rule changes be accepted, they will almost certainly reduce the importance of tyre strategy in the races as there will no longer be an incentive to eke out a longer life from the tyres.
Getting rid of the focus on tyres next year is something that Pirelli itself has been eager for, after a 2013 season that was dominated by talk about their products.
As well as delamination issues and the British Grand Prix blow-outs, Pirelli faced criticism from several leading drivers about the nature of the high-degrading tyres.
Pirelli motorsport director Paul Hembery said earlier this month that his company simply wanted a clear answer from the sport's bosses about what type or product it wanted.
"We want a clear input and it clearly defined, because the characteristic [of criticism] this year is that people have maybe forgotten what we were asked to do," he said.
"That has got lost somewhere in the passage of time, and that is the important thing that we want to make sure is resolved.
"Somebody needs to tell us what they want to do."
TESTING TWEAKS TO BE DISCUSSED
Proposals to help deliver Pirelli more testing opportunities have also been tabled for discussion at the Strategy Group meeting.
As well as the idea of teams devoting one their eight in-season test days to specific tyre testing for Pirelli, it is also suggested that one of F1's pre-season test days is turned into a wet weather evaluation.
It will be up to Pirelli to nominate the day, as well as pay for the soaking of whichever track is chosen.
Dan moeten ze een standaardauto introduceren. Dat gaan ze niet doen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Ach, nog even en we zitten met een 3de klasse a la GP2 en WSbR
Ik begrijp het niet, moeten ze dan zonder banden gaan rijden voor 20% van de race?quote:Furthermore, drivers will not be allowed to use the 'prime' specification of tyres for more than 50 per cent of the race distance, while the 'option' compound will not be allowed to be used for more than 30 per cent of the race distance.
Dat geldt per set banden.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:36 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Ik begrijp het niet, moeten ze dan zonder banden gaan rijden voor 20% van de race?
Ja, maar ik neem aan dat je beide compounds moet gebruiken zoals nu ook al het geval is.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:52 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Dan kunnen ze theoretisch twee stints op de harde banden doen, niet?
Daarom zei ik ''nog even en we zitten met......'', waar ik dus mee bedoel dat als ze daar bij de regelgevers op deze koers blijven dat dat er uiteindelijk wel eens van gaat komenquote:Op vrijdag 29 november 2013 15:32 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dan moeten ze een standaardauto introduceren. Dat gaan ze niet doen.
Dat zou het einde van de F1 zijn, want juist datgene wat de F1 boven de andere klassen laat uitsteken is dat ieder team zijn eigen auto moet bouwen.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:56 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Daarom zei ik ''nog even en we zitten met......'', waar ik dus mee bedoel dat als ze daar bij de regelgevers op deze koers blijven dat dat er uiteindelijk wel eens van gaat komen
Dat weet ik, maar ik zie het op deze wijze gewoon wel nog eens gebeuren.quote:Op vrijdag 29 november 2013 15:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat zou het einde van de F1 zijn, want juist datgene wat de F1 boven de andere klassen laat uitsteken is dat ieder team zijn eigen auto moet bouwen.
Pirelli doet in principe wat de FIA wil, al sinds dat ze leverancier geworden zijn, daar is niet zoveel aan veranderd geloof ik.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:03 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Het probleem zit er niet in dat de banden slijten, dat deden ze altijd al. Het probleem is dat ze ontzettend hard slijten als je ze een beetje pusht. Dat zag je in Austin: iedereen zit z'n banden te sparen en toch doen ze maar 1 stop. Wat sneller rijden en 2 stops doen was dus geen optie. En dat is pas sinds de Pirelli's.
Het is op te lossen door de bandenfabrikant door het rubber aan te passen zodat het wat "normaler" slijt. Als Pirelli daar niet toe in staat is moeten ze maar een andere fabrikant vinden.
Zo'n Malledonna is hij dus nietquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:08 schreef IkWilbert het volgende:
Maldonado bevestigd bij Lotus. Bron skysports Twitter
Edit2: die crashtwitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:03:18You never forget your first time... http://t.co/OFfGv6XVf7
reageer retweet
Godver, niks veranderdquote:Op vrijdag 29 november 2013 17:17 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
#crashandcash
Edit: ze hebben dan wel weer zelfspot:Edit2: die crashtwitter:Lotus_F1Team twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:03:18You never forget your first time... http://t.co/OFfGv6XVf7[ afbeelding ] reageer retweet
twitter:SomersF1 twitterde op vrijdag 29-11-2013 om 17:32:27Are Ferrari using a LaFerrari as a test mule around Fiorano? Doesn't sound like a V12 to me... http://t.co/hWAqzh0Djl via @fians4k reageer retweet
Geld.quote:Op vrijdag 29 november 2013 17:41 schreef Ferry_76 het volgende:
Tijdens een rode vlag.... Hoe heeft die kerel het ooit zover kunnen schoppen..?
Erg lage toeren zo te zien/horen. Komt wel goed.quote:
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, klinkt rauwer dan ik had gedacht. Hij lijkt ook niet echt volgas te gaan?quote:
Hoeveel rpm's draaide die?quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:03 schreef sasquatsch het volgende:
Zo klonk de Ferrari V6 turbo in de jaren '80.
Een 4 cilinder kan je ook rauw laten klinken hoor.quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:04 schreef kepler het volgende:
[..]
Ik vind het wel meevallen eigenlijk, klinkt rauwer dan ik had gedacht. Hij lijkt ook niet echt volgas te gaan?
rond de 11000quote:
Ja daarom, dus ik denk dat het wel goed komt!quote:Op vrijdag 29 november 2013 18:09 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een 4 cilinder kan je ook rauw laten klinken hoor.
Deze bedoel je? Die is er nog steedsquote:Op vrijdag 29 november 2013 19:31 schreef Tromso het volgende:
Na het nieuws dat olav mol zou terug keren als reporter zag ik een paar dagen geleden op de twitter van Giedo iets staan over @Olav_Mol dat ze veel lol zouden gaan maken volgend jaar. Iemand hier die toevallig geabonneerd is op Giedo zijn twitter en/of ook dat bericht heeft gezien (ik kan het inmiddels nergens meer vinden)
Vond het toch wel vreemd.
Is er stiekem toch al iets beklonken maar wachten ze met het naar buiten brengen van het nieuws, en is de tweet snel verwijderd?
of was het een beetje dommigheid van zijn management/giedo zelf?
Staat niets bijzonders in. Hij zegt niet dat ze veel leuke dingen gaan doen, hij hoopt erop.twitter:GvanderGarde twitterde op woensdag 27-11-2013 om 15:24:50@Olav_Mol gefeliciteerd vriend!!! I say welcome back!!! Fantastisch nieuws, hoop dat we volgend jaar veel leuke dingen kunnen doen samen 😉 reageer retweet
Nee klopt inderdaad, my mistakequote:Op vrijdag 29 november 2013 20:23 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Deze bedoel je? Die is er nog steedsStaat niets bijzonders in. Hij zegt niet dat ze veel leuke dingen gaan doen, hij hoopt erop.twitter:GvanderGarde twitterde op woensdag 27-11-2013 om 15:24:50@Olav_Mol gefeliciteerd vriend!!! I say welcome back!!! Fantastisch nieuws, hoop dat we volgend jaar veel leuke dingen kunnen doen samen 😉 reageer retweet
Top dan hoeft er p de baan in ieder geval niet meer ingehaald te wordenquote:Op vrijdag 29 november 2013 20:55 schreef Fer het volgende:
2 Stops lijkt me wel leuk hoor, alle huidige pogingen hebben geleid tot een bandenspaarrace. En ook met 2 verplichte stops kun je veel tactieken toepassen door bijvoorbeeld eerder te stoppen en in een vrij gat terug te komen en dan snel pushen om ervoor te komen.
Inhalen op de baan dmv tactiek kon je bereiken door meer of minder brandstof te tanken. Dat kan niet niet meer. De enige andere manier is dan maar op ieder geval de nadelen voor aanvallen op de baan zoveel mogelijk weg te nemen, de extreme slijtage dus.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:02 schreef Waffle het volgende:
[..]
Top dan hoeft er p de baan in ieder geval niet meer ingehaald te worden
Meer of minder brandstof leidde juist aantoonbaar tot minder inhaalpogingen. Je bleef er namelijk lekker achter hangen en als de ander de pits in ging, dan pompte je er een paar snelle rondjes uit en was je er voorbij.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:15 schreef Fer het volgende:
Inhalen
[..]
Inhalen op de baan dmv tactiek kon je bereiken door meer of minder brandstof te tanken. Dat kan niet niet meer. De enige andere manier is dan maar op ieder geval de nadelen voor aanvallen op de baan zoveel mogelijk weg te nemen, de extreme slijtage dus.
Voor mij hoeven ze niet eens een verplichte stop te maken om te wisselen van compound. Als bv een Button denkt met hard de race te kunnen rijden prima. Denkt iemand anders met 3x zacht het snelst te zijn; doe maar.quote:Op vrijdag 29 november 2013 21:16 schreef Wombcat het volgende:
Wmb geven ze vrij hoeveel pitstops er moeten zijn en welke banden ze nemen in het begin. Dan pas kun je variatie in strategieën krijgen. Als ze twee stops voor gaan schrijven en hoeveel de prime en option gebruikt moeten worden, dan wordt de variatie alleen maar minder.
Er is dan dus ook minder keuzemogelijkheid in je strategie.
Maldonado is zo onderhand voor The Hulk wat HHF voor The Boss wasquote:Op zaterdag 30 november 2013 10:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik vindt het wel sneu voor Hulkenberg die zo geen kans krijgt om voor de topteam te gaan rijden. Het is de 2de keer dat Maldonado roet in het eten gooit.
Eerder Herbert voor The Boss. HHF verving hem bij Arrows, maar presteerde niet zoveel, Herbert twee keer (bij Benetton en Stewart) om in beide gevallen een race te winnen, die dus eigenlijk voor Jos had moeten zijn.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:48 schreef Geralt het volgende:
[..]
Maldonado is zo onderhand voor The Hulk wat HHF voor The Boss was
Daar heb je gelijk in. Lewis had voor de formule1 meer race ervaring dan Kevin Magnussen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:49 schreef Geralt het volgende:
Jaren terug koos McLaren met Lewis overigens ook voor een rookie he
Dat dat goedkoper gemaakt is niet gelukt is kun je de teams verwijten, niet de FIA. De (grote) teams dreigden met het opblazen van de F1 als er een budgetcap doorgevoerd zou worden. Zelf kwamen ze met de Resource Restriction Agreement, om zich er vervolgens (volgens velen) niet aan te houden.quote:Op zaterdag 30 november 2013 10:46 schreef Breaker.Faker het volgende:
Gisteren wordt Maldonado gepresteerd bij Lotus. Ook bekend als de brokkenpiloot. Is ook gelijk duidelijk waarom Hulkenberg niet de laatste 2 races heeft gereden voor Lotus.
Mclaren kiest voor een rookie in plaats van Perez die het aardig heeft gedaan. Hij heeft niet de auto gekregen waar iedereen op gehoopt had. Perez had van mij mogen blijven zitten.
Waar gaat dit heen met de formule1. Vroeger had Jordan en Minardi pay rijders nodig nu ook de topteams. En de FIA wou vroeger de formule1 goedkoper maken. Dat is heel erg goed gelukt.
Wat is de formule1 erg achteruit gegaan de laatste tijd nu kiest een topteam voor een rookie en de andere topteam voor een brokkenpiloot die aardig wat geld meeneemt. Mclaren en Lotus gaan volgend jaar geen kampioen worden het zal wel weer Reb Bull gaan worden.
Ik vindt het wel sneu voor Hulkenberg die zo geen kans krijgt om voor de topteam te gaan rijden. Het is de 2de keer dat Maldonado roet in het eten gooit.
Hamilton heeft maar 1 jaar gereden in de GP2, en werd direct WK in zijn rookie seizoenquote:Op zaterdag 30 november 2013 11:28 schreef Breaker.Faker het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Lewis had voor de formule1 meer race ervaring dan Kevin Magnussen.
Kevin Magnussen is in 2013 kampioen geworden in de Formule Renault 3.5 Series hij had beter daarna naar de gp2 kunnen gaan. Lewis heeft voor de formule1 2 jaar in de gp2 gereden.
Hier gaat Mclaren nog spijt van krijgt. Ik denk dat Ron Dennis dit niet had gedaan.
Een goeie coureur heeft geen enkele moeite met nieuwe circuits leren kennen.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:26 schreef Sinister-D- het volgende:
Het enige voordeel wat de GP2 meer biedt is dat die jongens de circuits leren kennen waar ze in de F1 ook rijden.
Advies van zijn vader, toen ie met die gammele Simtek ook heel weinig kon trainen zei die na zo;n kwalificatie altijd, ja remde maar gewoon waar ik remsporen zag. Vaak was ie toch de snelste van die 4 achterhoede teams.quote:Op zaterdag 30 november 2013 12:29 schreef Geralt het volgende:
[..]
Een goeie coureur heeft geen enkele moeite met nieuwe circuits leren kennen.
Zie bijvoorbeeld Max Verstappen waarin hij op verschillende voor hem compleet nieuwe circuits een nieuw baanrecord neerzet tijdens een testsessie.
Dus eigenlijk is er helemaal geen voordeel imo.
Max heeft niet alleen bij achterhoede teams getest he. Sterker nog, volgens mij allemaal kanshebbers zelfs.quote:Op zaterdag 30 november 2013 13:35 schreef Fer het volgende:
[..]
Advies van zijn vader, toen ie met die gammele Simtek ook heel weinig kon trainen zei die na zo;n kwalificatie altijd, ja remde maar gewoon waar ik remsporen zag. Vaak was ie toch de snelste van die 4 achterhoede teams.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |