Omdat er na Silverstone weinig meer aan was...quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:58 schreef 4-elements het volgende:
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan.
Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is.
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef Rossdale het volgende:
Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros.
Amen!quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst.
Voor mij zijn de races zonder bijtanken echt beter geworden
Ook helemaal mee eens.quote:
absoluut. Hiermee dwing je meer actie op de baan afquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook helemaal mee eens.
Het verbod op tanken weer invoeren is de beste beslissing in de F1 in de afgelopen 20 jaar.
Was anders niks van te merken zondagquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Hiermee dwing je meer actie op de baan af
nee, maar dat heeft een andere oorzaakquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was anders niks van te merken zondag
Ik denk niet dat dat een goed plan is. Wat ik persoonlijk wel een goed plan vind is dat ers belangrijker te maken. Volgens mij wordt dat volgend jaar ook al gedaan, maar dat stimuleert technische innovatie die toepasbaar is op de automarkt. Kers was wat mij betreft compleet verkeerd ingevoerd. Het limiteren van maximaal hoeveelheid pk en aantal secondes per ronde hadden ze gewoon aan de teams zelf moeten overlaten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:02 schreef Meike26 het volgende:
Zal het niet leuk zijn dat het nieuwe ERS identieke prestaties levert in een auto dan 1 a 2 DRS zones op een baan en dat de teams vóór aanvang van de kwalificatie de keuze moeten maken tussen deze 2 systemen. Een team als RedBull Racing of Mercedes kan de gok nemen door te kiezen voor ERS, omdat zij toch veel vooraan rijden zonder al te veel DRS - momenten.
Krijg je denk ik hele rare races mee. En rare races zijn altijd goed
Wmb was het ook een blunder om de banden aan te passen. Een aantal teams hadden hun werk niet goed gedaan en begonnen te janken. Jammer voor ze, hun probleem, zou ik denken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:50 schreef Waffle het volgende:
Eigenlijk had dit jaar een prachtig jaar kunnen zijn als die banden niet zo hard gefaald hadden in Silverstone. Sinds die race is Vertel oppermachtig en was het seizoen voorbij.
Dat dus. Pas daarna werden de adviezen van Pirelli een verplichting. Dat hadden ze ook met de oude banden kunnen doen, dan had het nog een spannend seizoen kunnen worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wmb was het ook een blunder om de banden aan te passen. Een aantal teams hadden hun werk niet goed gedaan en begonnen te janken. Jammer voor ze, hun probleem, zou ik denken.
De klapbanden kwam toch ook omdat ze zich niet aan de adviezen van Pirelli hielden? Tsja, als je risico neemt en het gaat mis, moet je niet gaan zitten janken, maar op de blaren zitten.
Amen!quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:08 schreef Rossdale het volgende:
Toen degradeerden de banden ook niet zo snel. Nu is tiremanagement gemakkelijk omdat iedereen met dezelfde hoeveelheid benzine rijdt.
Met bijtanken krijg je twee variabelen, nu heb je er maar eentje
Omdat je op de baan niet kon inhalen. Kan nu wel.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst.
Heeft di Resta niet meegekregen dat Dario noodgedwongen zijn helm aan de wilgen heeft moeten hangen? Of is dit een ongelukkige vertaling of iets?!quote:Paul di Resta, DTM-rentree of IndyCar Series? "Serieuze optie"
Enkele seizoenen werd hij nog gezien als het grootste talent in de Formule 1 en werd in verband gebracht met alle topteams. Niet veel later moet Paul di Resta hopen om in 2014 nog op de F1-grid te staan. De snelle Schot oriënteert zich al op andere mogelijkheden, wanneer de samenwerking met zijn huidige team Force India ophoudt. Een overstap naar Amerika en een terugkeer in de DTM zijn serieuze opties.
“In de DTM heb ik een goede reputatie opgebouwd en er zijn wat mogelijkheden in andere klassen”, erkende Di Resta tegenover The Guardian. “Wat betreft de IndyCar heb ik me altijd wat zorgen gemaakt over de veiligheid, maar het is een serieuze optie om er eens voor te gaan zitten en er naar te kijken. Dat is logisch, gezien de successen die mijn neef Dario daar heeft gehad. Racing in Amerika is anders dan in Europa. Hier is Franchitti waarschijnlijk ondergewaardeerd. Hij is wel 40 jaar, heeft vier titels in de IndyCar en heeft driemaal de Indy500 gewonnen. Ik zou graag in zijn schoenen willen staan.”
Toch geeft de Schot zijn Formule 1-carriere nog niet op: “Men weet waartoe ik in staat ben, wat ik neer kan zetten. Ik heb het gevoel een toegevoegde waarde te zijn maar ik moet de beslissing van het team respecteren. Het wordt lastiger om een zitje te vinden, al vind ik dat ik in de afgelopen vier races goed gepresteerd heb. Ik moet afwachten. We zijn in gesprek maar er is nog niets bevestigd.”
http://www.auto-motor-und(...)m-video-7913407.htmltwitter:tgruener twitterde op donderdag 21-11-2013 om 12:05:05RT Check out our latest Piola tech video http://t.co/YNADVyOH7U & gallery http://t.co/NI4YUP2n06 on 2014 #F1 cars. http://t.co/zM2KXPf4sq reageer retweet
Nee, wel een contract, maar dat wil tegenwoordig niets zeggen. Maar dit was al langer bekend.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:37 schreef DenS het volgende:
Dacht dat Pic zeker was van een stoeltje? Niet dus: http://www.gpupdate.net/n(...)zen-in-tweede-helft/
Frijns natuurlijkquote:Op donderdag 21 november 2013 17:29 schreef Fer het volgende:
Als Force India dit jaar 2 echte coureurs had genomen, hadden ze misschien wel Mclaren verslagen. Ieder geval Hulkenberg weer terug en met gebrek aan beter misschien Sutil aanhouden, hij is inmiddels meubilair vanuit de Spijker/Midland tijd.
heeft frijns inmiddels al geld danquote:Op donderdag 21 november 2013 18:55 schreef Fer het volgende:
Beter nog een jaartje GP2, kan ie het "karakter" van de Pirelli's leren kennen. Iemand een overzicht van de F1 test-tijden van deze aankomende talenten? Heb begrepen dat Stoffel van Doorne ook retesnel is.
neequote:Op donderdag 21 november 2013 19:00 schreef franklop het volgende:
[..]
heeft frijns inmiddels al geld dan
Achter de schermen gebeurt van alles, dus wie weetquote:Op donderdag 21 november 2013 19:00 schreef franklop het volgende:
[..]
heeft frijns inmiddels al geld dan
Hij is dan misschien ook stom geweest om de manager de laan uit te sturen. Die gaf laatst aan dat het hem niets zou verbazen als de Rus, Sirotkin dus, volgend jaar nog niet voor Sauber gaat rijden. En daar had Frijns dan misschien wel in kunnen stappen dan. Zit wat in, zie ook dit artikel over hem... http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54216quote:
zijn contract was al ontbonden toch en die manager Had dan alsnog voor geld moeten zorgenquote:Op vrijdag 22 november 2013 00:29 schreef Marks het volgende:
[..]
Hij is dan misschien ook stom geweest om de manager de laan uit te sturen. Die gaf laatst aan dat het hem niets zou verbazen als de Rus, Sirotkin dus, volgend jaar nog niet voor Sauber gaat rijden. En daar had Frijns dan misschien wel in kunnen stappen dan. Zit wat in, zie ook dit artikel over hem... http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54216
Als je in drie achtereenvolgende klassen kampioen wordt en je tweede raceweekend in de GP2 al wint ben je er klaar voor. Wat dat betreft deed hij het beter dan Magnussen en Vandoorne, waarvan de eerste wel in de F1 komt.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:27 schreef Fer het volgende:
Behalve geld, denk ik gezien zijn rondetijden en dat hij geen heel seizoen gp2 heeft gedaan, Frijns er nog niet klaar voor is.
Dan toch maar via de BBC kijken.quote:De Grand Prix van Brazilië is komende zondag deels live op TV te zien bij Veronica, terwijl de gehele race gratis live te kijken is via Veronica's website.
De Grand Prix van Brazilië is zondag vanaf 18:00 uur gedeeltelijk live te zien op de TV-zender van Veronica. Het eerste uur van de race, die om 17:00 uur begint, zal aan het begin van deze uitzending worden samengevat alvorens van de rest van de wedstrijd én de podiumceremonie live verslag wordt gedaan.
Op www.veronicatv.nl/f1 is de gehele race (vanaf 16:45) gratis live te zien. Tegen betaling kunnen de trainingen en kwalificatie hier ook online gekeken worden, waarbij de kijker in dat geval zelf kan schakelen tussen zes verschillende camera's.
Sowieso is de BBC beter, lijkt me. Maar dit is wel erg goedkoop van ze...quote:Op zaterdag 23 november 2013 08:37 schreef RJD het volgende:
Ik dacht dat de F1 race van Brazilië volledig op Veronica TV uitgezonden zou worden. Nou, niet dus!
[..]
Dan toch maar via de BBC kijken.
Zei ik dat ja?quote:Op donderdag 21 november 2013 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals vosss laatst eens zei: "in de F1 ben je pas zeker van je zitje als je in Melbourne op de grid staat".
Denk 't tochquote:
Ja zou best kunnen, want dat is natuurlijk ook gewoon zo. En ik zeg wel vaker dingen die gewoon zo zijn. Of die ik vind dat die gewoon zo zijn, maar dat is voor mij net zo goedquote:
Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarom is het goed dat iemand als Ecclestone de boel bepaald.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja zou best kunnen, want dat is natuurlijk ook gewoon zo. En ik zeg wel vaker dingen die gewoon zo zijn. Of die ik vind dat die gewoon zo zijn, maar dat is voor mij net zo goed
Overigens las ik gisteren iets over een eight-3 idee. 8 teams met 3 auto's op de grid. Niet een heel slecht idee vond ik zelf
Inderdaad....quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden
Het was een idee van Bernie dacht ik. 8 teams met 3 auto's, waardoor er altijd meer competitieve auto's zijn en dus meer coureurs kans maken op een podiumplaats. Ik vind het geen slecht idee.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:56 schreef Marks het volgende:
[..]
Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarom is het goed dat iemand als Ecclestone de boel bepaald.
kwestie van wennen......quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden
Ik hoop wel dat ze dan juniorteams verbieden, anders staat Red Bull gewoon met 6 wagens op de grid.quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het was een idee van Bernie dacht ik. 8 teams met 3 auto's, waardoor er altijd meer competitieve auto's zijn en dus meer coureurs kans maken op een podiumplaats. Ik vind het geen slecht idee.
was het alquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |