Hij is ook derde coureur. Staat op de Lotus site. D'Ambrosio was dat vorig jaar (en mocht toen invallen) en is dit jaar nog steeds een van de reserverijders, alleen niet de eerste reserve. Want dat is Valsecchi.quote:Op donderdag 14 november 2013 17:02 schreef Lokale_Notabele het volgende:
[..]
Dat mogen ze meneer Valsecchi dan weleens uitleggen want volgens zijn twitter is hij de derde coureur.https://twitter.com/davidevalsecchi
Hij is ook bij alle raceweekends aanwezig en zou Kimi vervangen in Singapore mocht Kimi niet fit genoeg geweest zijn.
Fixedquote:Op donderdag 14 november 2013 19:53 schreef Fer het volgende:
Magnussen erbij, Perez eruit. Zo hebben we nog 8 zitjes over voor 2014.
1 Lotus
2 Sauber
2 Force India
2 Caterham
1 Marrusia
En nog 11 rijders
Sirotkin
Maldonado
Hulkenberg
Perez
Di Resta
Chilton
Guitierez
Pic
vd Garde
Chilton
Sutil
Waarvan ik denk dat Maldonado, Hulkenberg en Perez zeker wel terecht zullen komen en we afscheid nemen van Di Resta en Guitierez
Een jaar met een optie voor een tweede jaar. Pic heeft een contract voor 2014. Maar ze zijn nog niet bevestigd voor dit jaar en het is maar de vraag wie van de twee (of allebei) volgend jaar rijdt.quote:
Mooi dat de FIA daar wat tegen wil doen, zo vaak van helm wisselen.quote:Op donderdag 14 november 2013 20:30 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Kauwgomballen helm voor Giedo dit weekend.
Altijd een smerige rijder gevonden die de nodige vuile streken uithaalde, maar dit gun ik hem dan ook weer niet.quote:Autocoureur Dario Franchitti moet noodgedwongen een punt zetten achter zijn loopbaan. De drievoudige winnaar van de Indy 500 raakte vorige maand zwaargewond bij een crash in Houston en artsen achten het onverantwoord dat de Schot ooit nog achter het stuur van een raceauto stapt.
Franchitti kwam in Houston in botsing met Takuma Sato en beide auto's vlogen vervolgens de hekken in. De 40-jarige Schot liep daarbij onder meer een gebroken rug en enkel en een hersenschudding op. Door de rondvliegende brokstukken raakten ook dertien toeschouwers gewond.
flipperkast.....quote:Op donderdag 14 november 2013 20:30 schreef Gramulanion het volgende:
[ afbeelding ]
Kauwgomballen helm voor Giedo dit weekend.
De vorige race toch. Althans hier welquote:Op vrijdag 15 november 2013 11:33 schreef Marks het volgende:
Ik hoop maar op een regenrace dit jaar nog, maar Austin lijkt het niet te gaan worden... http://www.wunderground.com/q/zmw:78701.1.99999
Volgens mij is er geen regenrace geweest dit jaar?
Dat zei Kovalainen gisteren zelf ook.quote:Op zaterdag 16 november 2013 11:39 schreef Marks het volgende:
In telegraaf staat dat heikki voor caterham gaat in 2014 EN dicht bij akkoord is
zelfde idee als Quadbak en Sauber ofzo?quote:Op zondag 17 november 2013 00:50 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
Wat relatief simpel speurwerk van een Reddit user laat zien dat Quantum Motorsport waarschijnlijk helemaal niet bestaat, en dat er een bekende oplichter achter zit. Als dit waar is
http://www.reddit.com/r/f(...)asy_who_are_quantum/
nu zegt dat niet zo heel veel, want grote investeerders geven er niet zoveel om en willen liever zoveel mogelijk op de achtergrond blijven totdat ze toe kunnen slaan.quote:Op zondag 17 november 2013 01:14 schreef Sinister-D- het volgende:
Waarom zou me dat alweer niets verbazen![]()
Vond het al verdacht nadat ik al eens gezocht had naar een website, en bot had gevangen.....
T-minus was een aftelling naar een Energy drink, weet alleen niet meer welke...quote:Op zondag 17 november 2013 01:39 schreef Beach het volgende:
Beetje zoals T-Minus met Arrows in 1999 met die Nigeriaan.
quote:Drama Kees van de Grint: familie- en Formule 1-archief in vlammen op
Een groot persoonlijk drama voor Kees van de Grint, de voormalig F1-bandenman van Bridgestone in de hoogtijdagen van Ferrari en Michael Schumacher. Zijn loods met oldtimers, zowel auto's als bromfietsen, evenals een zeer uitgebreid autosportarchief, is vandaag in vlammen opgegaan. De brand in de opslagruimte nabij Deil brak aan het einde van de ochtend uit en er kon weinig meer gered worden door de brandweer. En erger nog, naast het autosportarchief ging ook het familie-archief, dat terugging tot 1825, verloren.
“Het was een heel groot archief over de autosport, met unieke data. Daar was geen tweede van in de wereld. Dat vind ik natuurlijk nooit meer terug. Het verlies daarvan gaat me meer aan het hard dan het verlies van de materiële zaken. Er zaten ook enkele zeer exclusieve auto's bij, waar er ook maar een of twee ter wereld waren”, zei de aangedane Van de Grint, die op zijn kantoor zat te werken toen het alarm af ging: “Maar toen was het al te laat.”
quote:me meer aan het hard dan het verlies
Jaa nog meer verplichtingen tuurlijk. Daar bereik je toch niets mee? Sparen sparen sparen en dan nog even vlak voor de finish nog even een fris setje eronder om nog 2 ronden te knallenquote:Op dinsdag 19 november 2013 09:29 schreef Fer het volgende:
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.
De pit radio is alleen, save these tyres.
Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.
Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
Ik blijf erbij dat sinds het verbod de F1 alleen maar beter is geworden. Er zijn veel meer acties op de baan. Dat was in 2010 al zo, voordat de DRS en Pirelli's zijn intrede deden. Met bijtanken krijg je juist vooral inhaalacties in de pits in plaats van op de baan, zoals het tussen 1994 en 2009 altijd is geweest. Statistieken tonen dit ook aan (bijvoorbeeld bij ClipTheApex.com)quote:Op dinsdag 19 november 2013 09:29 schreef Fer het volgende:
Door het verbod op tanken tijdens de pitstop, lagere hoge downforce en Pirelli's is de F1 nu gedegradeerd tot een tyre management spelletje. Niet zacht rijden, dan komen ze niet op de juiste temperatuur, niet te hard dan oververhitten ze en slijten te snel. En daarnaast nog op algemene slijtage letten en ook nog snelle rondes rijden als het kan.
De pit radio is alleen, save these tyres.
Misschien beter om volgend jaar 2 pitstops te verplichten, maakt niet uit wanneer, desnoods in de laatste 2 rondes. En dan 1 compound per weekend, die gewoon goed werkt en minstens 1/3 van de race goed blijft. Scheelt ook weer ontwikkeling bij Pirelli. En dan eens kijken hoe de rijders met pushen erlangs komen.
Misschien zien we dan weer Hamilton en Alonso gewoon een hele stint lang pushen. Come on now, push push push.
Reken er maar niet op. Juist omdat ze niet weten wat de turbomotoren met de banden doen gaan ze er conservatief inzitten. Dus zullen ze vooral de hardere banden meenemen, zoals we de laatste races gezien hebben.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:28 schreef Gijsje het volgende:
Ik hoop dat Pirelli volgend jaar toch weer een wat sneller slijtende band meeneemt, de races zijn sinds Silverstone aardig saai geworden. Het is net zoals in de GP2, degende die het beste met de banden kan opspringen (bandensparen) doet het goed.
Dit hebben ze in 2009 al geprobeerd, we kregen er te tover diffuser en extreme gevoeligheid van bandenslijtage door terug.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:35 schreef sasquatsch het volgende:
En de F1 heeft volgens mij zo'n de meeste downforce van alle raceklassen en daar zit juist het probleem. Hierdoor kun je niet makkelijk achter een ander de bocht door, omdat je dan in de vuile lucht rijdt en je dus je downforce kwijt bent. Minder afhankelijk zijn van aerodynamische downforce en meer van mechanische grip zou juist beter zijn. Wordt een foutje ook weer sneller afgestraft.
Nu ja, maar in 2010 niet, toen we de Bridgestones hadden. En toen waren er al heel wat meer inhaalacties dan in de 15 jaar ervoor. Dat is met de Pirelli's en DRS kunstmatig alleen maar meer geworden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 10:45 schreef Fer het volgende:
[..]
Dit hebben ze in 2009 al geprobeerd, we kregen er te tover diffuser en extreme gevoeligheid van bandenslijtage door terug.
De meerdere inhaalacties komen doordat banden opeens op zijn en iemand in 1x de 8 plaatsen verliest in de laatste rondes, of juist iemand een set zachte monteert en het halve veld nog inhaalt. Inhaalacties ja, maar niet van het soort dat je wil zien.
Je wil meer een soort kat en muis spel zien tussen 2 of 3 rijders gedurende een hele race. Er moet iets bedacht worden, wat rijders bijna verplicht om in te halen tijdens de race. Wat inhalen veel gunstiger maakt, dan er braaf achter blijven en de positie te houden.
Die is toch gewoon hartstikke schuldig of ben ik nou gek?quote:CVC ontslaat Ecclestone bij veroordeling voor corruptie
Gepubliceerd op 19 Nov 2013 08:26
Als Bernie Ecclestone schuldig wordt bevonden aan corruptie, dan stuurt CVC Capital hem de laan uit. Dat claimt mede-oprichter van CVC, Donald MacKenzie. Ecclestone staat terecht voor een betaling van maar liefst 40 miljoen dollar aan de reeds veroordeelde bankier Gerhard Gribkowsky.
De Duitse openbare aanklager vermoedt dat er omkoping in het spel was met als doel om de Formule 1-rechten goedkoop bij CVC onder te brengen, Ecclestone zelf beweert dat Gribkowsky hem chanteerde. MacKenzie: "Als het is bewezen dat meneer Ecclestone criminele handelingen verricht heeft, dan zullen wij hem ontslaan."
MacKenzie getuigde in Londen in een andere zaak, aangespannen door een Duits mediabedrijf tegen Ecclestone. Hij vertelde de rechter dat Ecclestone vergeten was om te vertellen dat hij 40 miljoen aan Gribkowsky had betaald. "Hij zei me dat hij nooit tegen mij gelogen had, maar ik vind het moeilijk om te geloven dat je een transactie van die omvang vergeet."
zo werkt het nu eenmaal in die wereld, vosssquote:Op dinsdag 19 november 2013 11:02 schreef Geralt het volgende:
[..]
Die is toch gewoon hartstikke schuldig of ben ik nou gek?
Overigens wel vreemd om degene die er voor gezorgd heeft dat de F1 rechten relatief goedkoop in handen van CVC gekomen is vervolgens ontslagen wordt door diezelfde CVC als hij veroordeeld wordt!?
Ik wou dat ik in een wereld leefde waar ik het gewoon kon veroorloven om een bedrag van 40 miljoen gewoon gladweg kon vergeten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:23 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
zo werkt het nu eenmaal in die wereld, vosss
En minder acties op de baan en meer in de pits.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef Rossdale het volgende:
Zoals mij opa wel eens tegen me zei: Van geld word je niet gelukkig, maar het jankt toch een stuk lekkerder in een Audi dan op de fiets.
Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros.
Daarnaast kan er met bijtanken ook langer gebruik gemaakt worden van zachte compounds als de auto ligt is met weinig benzine. Dan moeten teams kiezen of ze pushen met weinig benzine, of wat meer tanken en dan beter hun banden moeten sparen om de tank leeg te kunnen rijden. Er komt dan wat meer tactiek en rijderskunde bij kijken. plus geef je de coureurs weer de mogelijkheid om te pushen.
Je hebt gelijk, eigenlijk moet er een aanpassing komen om Vettel te temmen. Zijn sterke punt is tyre management, kijk maar in 2009/2010 was ie maar marginaal sneller dan Webber. Sinds de Pirelli's stopt niemand hem meer.quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:58 schreef 4-elements het volgende:
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan.
Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is.
Omdat er na Silverstone weinig meer aan was...quote:Op dinsdag 19 november 2013 13:58 schreef 4-elements het volgende:
Waarom zo negatief over dit seizoen? We hebben prachtige races gezien. Er is veel meer actie op de baan in vergelijking met jaren geleden. Toen werd de race inderdaad wel eens in de pits beslist in plaats van op de baan.
Natuurlijk, de laatste race was vrij saai. Maar over het algemeen is het een aantrekkelijk seizoen. Streep voor de gein eens Vettel weg en zie wie er allemaal om het podium vochten. Vettel kan er ook niets aan doen dat hij zo dominant bezig is.
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst.quote:Op dinsdag 19 november 2013 11:33 schreef Rossdale het volgende:
Verder vind ik wel dat het bijtanken terug moet komen. Op die manier had je compleet andere tactieken tussen teams waardoor je de laatste paar rondes pas wist hoe de race zou eindigen. Nu liggen de pitstops nauwelijks uit elkaar en zijn er maar weinige mensen die een alternatieve strategie proberen tov het gros.
Amen!quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst.
Voor mij zijn de races zonder bijtanken echt beter geworden
Ook helemaal mee eens.quote:
absoluut. Hiermee dwing je meer actie op de baan afquote:Op dinsdag 19 november 2013 18:23 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ook helemaal mee eens.
Het verbod op tanken weer invoeren is de beste beslissing in de F1 in de afgelopen 20 jaar.
Was anders niks van te merken zondagquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:36 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
absoluut. Hiermee dwing je meer actie op de baan af
nee, maar dat heeft een andere oorzaakquote:Op dinsdag 19 november 2013 19:43 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Was anders niks van te merken zondag
Ik denk niet dat dat een goed plan is. Wat ik persoonlijk wel een goed plan vind is dat ers belangrijker te maken. Volgens mij wordt dat volgend jaar ook al gedaan, maar dat stimuleert technische innovatie die toepasbaar is op de automarkt. Kers was wat mij betreft compleet verkeerd ingevoerd. Het limiteren van maximaal hoeveelheid pk en aantal secondes per ronde hadden ze gewoon aan de teams zelf moeten overlaten.quote:Op dinsdag 19 november 2013 17:02 schreef Meike26 het volgende:
Zal het niet leuk zijn dat het nieuwe ERS identieke prestaties levert in een auto dan 1 a 2 DRS zones op een baan en dat de teams vóór aanvang van de kwalificatie de keuze moeten maken tussen deze 2 systemen. Een team als RedBull Racing of Mercedes kan de gok nemen door te kiezen voor ERS, omdat zij toch veel vooraan rijden zonder al te veel DRS - momenten.
Krijg je denk ik hele rare races mee. En rare races zijn altijd goed
Wmb was het ook een blunder om de banden aan te passen. Een aantal teams hadden hun werk niet goed gedaan en begonnen te janken. Jammer voor ze, hun probleem, zou ik denken.quote:Op dinsdag 19 november 2013 19:50 schreef Waffle het volgende:
Eigenlijk had dit jaar een prachtig jaar kunnen zijn als die banden niet zo hard gefaald hadden in Silverstone. Sinds die race is Vertel oppermachtig en was het seizoen voorbij.
Dat dus. Pas daarna werden de adviezen van Pirelli een verplichting. Dat hadden ze ook met de oude banden kunnen doen, dan had het nog een spannend seizoen kunnen worden.quote:Op dinsdag 19 november 2013 20:05 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wmb was het ook een blunder om de banden aan te passen. Een aantal teams hadden hun werk niet goed gedaan en begonnen te janken. Jammer voor ze, hun probleem, zou ik denken.
De klapbanden kwam toch ook omdat ze zich niet aan de adviezen van Pirelli hielden? Tsja, als je risico neemt en het gaat mis, moet je niet gaan zitten janken, maar op de blaren zitten.
Amen!quote:Op dinsdag 19 november 2013 15:08 schreef Rossdale het volgende:
Toen degradeerden de banden ook niet zo snel. Nu is tiremanagement gemakkelijk omdat iedereen met dezelfde hoeveelheid benzine rijdt.
Met bijtanken krijg je twee variabelen, nu heb je er maar eentje
Omdat je op de baan niet kon inhalen. Kan nu wel.quote:Op dinsdag 19 november 2013 14:41 schreef Automatic_Rock het volgende:
[..]
Ik weet niet welke F1 jij de afgelopen 20 jaar gekeken hebt, maar toen er bijgetankt mocht worden lagen de stops ook nooit ver uit elkaar. Daarnaast was je gewoon de lul als je een ronde eerder naar binnen moest. Degene vlak achter je kon wel een ronde langer met een lichtere auto en hopla hij is er 'voorbij'... en dit was dan het enige inhaalmoment van de race zonder enige actie of stuurmanskunst.
Heeft di Resta niet meegekregen dat Dario noodgedwongen zijn helm aan de wilgen heeft moeten hangen? Of is dit een ongelukkige vertaling of iets?!quote:Paul di Resta, DTM-rentree of IndyCar Series? "Serieuze optie"
Enkele seizoenen werd hij nog gezien als het grootste talent in de Formule 1 en werd in verband gebracht met alle topteams. Niet veel later moet Paul di Resta hopen om in 2014 nog op de F1-grid te staan. De snelle Schot oriënteert zich al op andere mogelijkheden, wanneer de samenwerking met zijn huidige team Force India ophoudt. Een overstap naar Amerika en een terugkeer in de DTM zijn serieuze opties.
“In de DTM heb ik een goede reputatie opgebouwd en er zijn wat mogelijkheden in andere klassen”, erkende Di Resta tegenover The Guardian. “Wat betreft de IndyCar heb ik me altijd wat zorgen gemaakt over de veiligheid, maar het is een serieuze optie om er eens voor te gaan zitten en er naar te kijken. Dat is logisch, gezien de successen die mijn neef Dario daar heeft gehad. Racing in Amerika is anders dan in Europa. Hier is Franchitti waarschijnlijk ondergewaardeerd. Hij is wel 40 jaar, heeft vier titels in de IndyCar en heeft driemaal de Indy500 gewonnen. Ik zou graag in zijn schoenen willen staan.”
Toch geeft de Schot zijn Formule 1-carriere nog niet op: “Men weet waartoe ik in staat ben, wat ik neer kan zetten. Ik heb het gevoel een toegevoegde waarde te zijn maar ik moet de beslissing van het team respecteren. Het wordt lastiger om een zitje te vinden, al vind ik dat ik in de afgelopen vier races goed gepresteerd heb. Ik moet afwachten. We zijn in gesprek maar er is nog niets bevestigd.”
http://www.auto-motor-und(...)m-video-7913407.htmltwitter:tgruener twitterde op donderdag 21-11-2013 om 12:05:05RT Check out our latest Piola tech video http://t.co/YNADVyOH7U & gallery http://t.co/NI4YUP2n06 on 2014 #F1 cars. http://t.co/zM2KXPf4sq reageer retweet
Nee, wel een contract, maar dat wil tegenwoordig niets zeggen. Maar dit was al langer bekend.quote:Op donderdag 21 november 2013 14:37 schreef DenS het volgende:
Dacht dat Pic zeker was van een stoeltje? Niet dus: http://www.gpupdate.net/n(...)zen-in-tweede-helft/
Frijns natuurlijkquote:Op donderdag 21 november 2013 17:29 schreef Fer het volgende:
Als Force India dit jaar 2 echte coureurs had genomen, hadden ze misschien wel Mclaren verslagen. Ieder geval Hulkenberg weer terug en met gebrek aan beter misschien Sutil aanhouden, hij is inmiddels meubilair vanuit de Spijker/Midland tijd.
heeft frijns inmiddels al geld danquote:Op donderdag 21 november 2013 18:55 schreef Fer het volgende:
Beter nog een jaartje GP2, kan ie het "karakter" van de Pirelli's leren kennen. Iemand een overzicht van de F1 test-tijden van deze aankomende talenten? Heb begrepen dat Stoffel van Doorne ook retesnel is.
neequote:Op donderdag 21 november 2013 19:00 schreef franklop het volgende:
[..]
heeft frijns inmiddels al geld dan
Achter de schermen gebeurt van alles, dus wie weetquote:Op donderdag 21 november 2013 19:00 schreef franklop het volgende:
[..]
heeft frijns inmiddels al geld dan
Hij is dan misschien ook stom geweest om de manager de laan uit te sturen. Die gaf laatst aan dat het hem niets zou verbazen als de Rus, Sirotkin dus, volgend jaar nog niet voor Sauber gaat rijden. En daar had Frijns dan misschien wel in kunnen stappen dan. Zit wat in, zie ook dit artikel over hem... http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54216quote:
zijn contract was al ontbonden toch en die manager Had dan alsnog voor geld moeten zorgenquote:Op vrijdag 22 november 2013 00:29 schreef Marks het volgende:
[..]
Hij is dan misschien ook stom geweest om de manager de laan uit te sturen. Die gaf laatst aan dat het hem niets zou verbazen als de Rus, Sirotkin dus, volgend jaar nog niet voor Sauber gaat rijden. En daar had Frijns dan misschien wel in kunnen stappen dan. Zit wat in, zie ook dit artikel over hem... http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=54216
Als je in drie achtereenvolgende klassen kampioen wordt en je tweede raceweekend in de GP2 al wint ben je er klaar voor. Wat dat betreft deed hij het beter dan Magnussen en Vandoorne, waarvan de eerste wel in de F1 komt.quote:Op vrijdag 22 november 2013 10:27 schreef Fer het volgende:
Behalve geld, denk ik gezien zijn rondetijden en dat hij geen heel seizoen gp2 heeft gedaan, Frijns er nog niet klaar voor is.
Dan toch maar via de BBC kijken.quote:De Grand Prix van Brazilië is komende zondag deels live op TV te zien bij Veronica, terwijl de gehele race gratis live te kijken is via Veronica's website.
De Grand Prix van Brazilië is zondag vanaf 18:00 uur gedeeltelijk live te zien op de TV-zender van Veronica. Het eerste uur van de race, die om 17:00 uur begint, zal aan het begin van deze uitzending worden samengevat alvorens van de rest van de wedstrijd én de podiumceremonie live verslag wordt gedaan.
Op www.veronicatv.nl/f1 is de gehele race (vanaf 16:45) gratis live te zien. Tegen betaling kunnen de trainingen en kwalificatie hier ook online gekeken worden, waarbij de kijker in dat geval zelf kan schakelen tussen zes verschillende camera's.
Sowieso is de BBC beter, lijkt me. Maar dit is wel erg goedkoop van ze...quote:Op zaterdag 23 november 2013 08:37 schreef RJD het volgende:
Ik dacht dat de F1 race van Brazilië volledig op Veronica TV uitgezonden zou worden. Nou, niet dus!
[..]
Dan toch maar via de BBC kijken.
Zei ik dat ja?quote:Op donderdag 21 november 2013 16:06 schreef Sinister-D- het volgende:
Zoals vosss laatst eens zei: "in de F1 ben je pas zeker van je zitje als je in Melbourne op de grid staat".
Denk 't tochquote:
Ja zou best kunnen, want dat is natuurlijk ook gewoon zo. En ik zeg wel vaker dingen die gewoon zo zijn. Of die ik vind dat die gewoon zo zijn, maar dat is voor mij net zo goedquote:
Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarom is het goed dat iemand als Ecclestone de boel bepaald.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja zou best kunnen, want dat is natuurlijk ook gewoon zo. En ik zeg wel vaker dingen die gewoon zo zijn. Of die ik vind dat die gewoon zo zijn, maar dat is voor mij net zo goed
Overigens las ik gisteren iets over een eight-3 idee. 8 teams met 3 auto's op de grid. Niet een heel slecht idee vond ik zelf
Inderdaad....quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden
Het was een idee van Bernie dacht ik. 8 teams met 3 auto's, waardoor er altijd meer competitieve auto's zijn en dus meer coureurs kans maken op een podiumplaats. Ik vind het geen slecht idee.quote:Op zaterdag 23 november 2013 12:56 schreef Marks het volgende:
[..]
Zoveel mensen, zoveel meningen. Daarom is het goed dat iemand als Ecclestone de boel bepaald.
kwestie van wennen......quote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden
Ik hoop wel dat ze dan juniorteams verbieden, anders staat Red Bull gewoon met 6 wagens op de grid.quote:Op zaterdag 23 november 2013 13:04 schreef Geralt het volgende:
[..]
Het was een idee van Bernie dacht ik. 8 teams met 3 auto's, waardoor er altijd meer competitieve auto's zijn en dus meer coureurs kans maken op een podiumplaats. Ik vind het geen slecht idee.
was het alquote:Op zaterdag 23 november 2013 11:17 schreef Schunckelstar het volgende:
wat een onoverzichtelijke site is gpupdate geworden
quote:Op maandag 25 november 2013 15:34 schreef IkWilbert het volgende:
Olav Mol komt terugPersoonlijk erg blij mee
http://www.gpupdate.net/n(...)entator-bij-sport-1/
quote:Inmiddels zijn de banden weer aangehaald en mag Mol ook vanaf de circuits zelf verslag doen.
Overigens zal Sport 1 volgend seizoen ook de GP2 en GP3 uitzenden.
JAAAAAAAAAAAAAAquote:Op maandag 25 november 2013 15:34 schreef IkWilbert het volgende:
Olav Mol komt terugPersoonlijk erg blij mee
http://www.gpupdate.net/n(...)entator-bij-sport-1/
Donderstraal een eind op. Als je elke race wilt horen hoe geweldig Button en Lewis en di Resta wel niet zijn dan kijk je maar naar de BBC ofzo.quote:
Drup is toch ook beter dan regen? Maar ik vind Mol gewoon ook niets meer, hij mag van mij met pensioen. Er moet toch ergens in Nederland iemand rondlopen die enthousiast én capabel is en het stokje kan overnemen?quote:Op maandag 25 november 2013 16:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Donderstraal een eind op. Als je elke race wilt horen hoe geweldig Button en Lewis en di Resta wel niet zijn dan kijk je maar naar de BBC ofzo.
Olav is een stuk beter te pruimen dan van Dam. En dat is een feit.
Blij dattie terug is
dan neem ik toch weer een abbo op sport1quote:Op maandag 25 november 2013 16:11 schreef Fiorano het volgende:
Heuh, mss toch maar Sport1 abbo nemen dan avanaf volgend seizoen
Mee eens, is misschien een kleine verbetering maar geen enorme stapquote:Op maandag 25 november 2013 16:22 schreef Gebraden_Wombat het volgende:
[..]
Drup is toch ook beter dan regen? Maar ik vind Mol gewoon ook niets meer, hij mag van mij met pensioen. Er moet toch ergens in Nederland iemand rondlopen die enthousiast én capabel is en het stokje kan overnemen?
Alard Kalff in een racepak met zo'n antenne op zn rug door de pits laten rennenquote:Op maandag 25 november 2013 16:23 schreef Geralt het volgende:
Mol is capabel. Alleen de laatste jaren zat hij niet op locatie en in zn uppie. Alleen al door het niet op locatie zitten krijg je minder mee.
Ik vind trouwens wel dat ze er iemand bij moeten zetten. 2 zien altijd meer dan 1.
Mij is de laatste pakweg tien jaar op gaan vallen dat Mol z'n manier van verslag geven is veranderd, in fragmenten van 15-20 jaar geleden hoor ik vaker een andere, objectievere Mol.quote:Op maandag 25 november 2013 16:23 schreef Geralt het volgende:
Mol is capabel. Alleen de laatste jaren zat hij niet op locatie en in zn uppie. Alleen al door het niet op locatie zitten krijg je minder mee.
Ik vind trouwens wel dat ze er iemand bij moeten zetten. 2 zien altijd meer dan 1.
quote:Op maandag 25 november 2013 15:34 schreef IkWilbert het volgende:
Olav Mol komt terugPersoonlijk erg blij mee
http://www.gpupdate.net/n(...)entator-bij-sport-1/
Zware achteruitgang dus, co-commentatoren waren nog wel prima.quote:Op maandag 25 november 2013 16:07 schreef Gramulanion het volgende:
Van Dam mag de vrije trainingen blijven doen.
En geen co-commentatoren meer.
Dat niet. Het probleem is juist dat hij het niet snapt, met zijn enthousiasme maakt hij het dan nog deels goed.quote:Op maandag 25 november 2013 16:38 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Mij is de laatste pakweg tien jaar op gaan vallen dat Mol z'n manier van verslag geven is veranderd, in fragmenten van 15-20 jaar geleden hoor ik vaker een andere, objectievere Mol.
Zijn laatste jaren vond ik hem meer overkomen als een los geslagen fan in plaats van een objectieve verslaggever. Om de zin gebruik makend van zelfverzonnen woorden ("DOE DAT DAN NIET KOEKIE") of raar taalgebruik ("Poepstart"- "Kneiterhard") en in toenemende mate scheldwoorden (Je kan als commentator echt geen FUCK lopen roepen op tv).
Haal dat eruit en Mol heeft voldoende kennis en talent om verslag te geven van een Grand Prix.
Ja, MAARquote:Op maandag 25 november 2013 15:34 schreef IkWilbert het volgende:
Olav Mol komt terugPersoonlijk erg blij mee
http://www.gpupdate.net/n(...)entator-bij-sport-1/
Gemiste kans van Sport1, ze hadden gewoon de SKY uitzending over moeten nemen, ook met een behoorlijke commentator (al vind ik Mol dat niet) blijft het gewoon behelpen.quote:Op maandag 25 november 2013 17:03 schreef Marks het volgende:
[..]
Ja, MAAR
er moet WEL een andere naast hem zitten, want hij mist ook gewoon veel enzo. En 2 zien gewoon altijd meer dan 1, zo simpel is het.
Ook niet, gewoon NL.quote:Op maandag 25 november 2013 17:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
Gemiste kans van Sport1, ze hadden gewoon de SKY uitzending over moeten nemen, ook met een behoorlijke commentator (al vind ik Mol dat niet) blijft het gewoon behelpen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |