abonnement Unibet Coolblue
pi_122907633
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

R&P / Depressie & Angst #1
R&P / Depressie & Angst #2
R&P / Depressie & Angst #3
R&P / Depressie & Angst #4
R&P / Depressie & Angst #5
R&P / Depressie & Angst #6
R&P / Depressie & Angst #7
R&P / Depressie & Angst #8
R&P / Depressie & Angst #9
R&P / Depressie & Angst #10
R&P / Depressie & Angst #11
R&P / Depressie & Angst #12
R&P / Depressie & Angst #13
R&P / Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
R&P / Depressie & Angst #15 ..... zonder bijwerkingen!
R&P / Depressie & Angst #16
R&P / Depressie & Angst #17
S. 2014
J. 2016
pi_122907694
Sorry Zelus, maar omdat je om 0.30 had gepost, heb ik de vrijheid even genomen om een nieuw deel te openen

Hoe gaat het met iedereen?
Hier begin ik te merken dat de medicatieophoging, zn werk begint te doen, en dat is behoorlijk prettig kan ik je vertellen,ben weer rustiger en reageer veel minder impulsief, en dat is voor mijn omgeving ook wel prettig :P
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 15 februari 2013 @ 11:29:08 #3
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_122907812
Mijn post:

Mijn steeds terugkomende 'ding' is angsten/onzekerheden/eenzaamheid vervangen voor iets progressiefs. Ben begonnen met schrijven maar veel vaker voel ik me te rot en ga ik rondhangen, beetje zitten met huisgenoten en hersendodende activiteiten doen zoals tv kijken etc.

Vooral de angst om mensen kwijt te raken, ik zit in een heel nieuwe situatie, nieuwe stad, op mezelf wonen en vooral eenzaamheid en extreme behoefte naar liefde (als in relatie) wat ik de hele dag meesleep. Ben smoorverliefd op iemand die maar geen seintjes teruggeeft dus nu is het opgeven of toegeven. En ik weet niet in hoeverre die verliefdheid komt door de enorme behoefte aan liefde/geborgenheid/veiligheid komt.

Ook vrienden raak ik kwijt, maar dat komt voornamelijk door het uit elkaar vallen van de vriendengroep, de een gaat daar heen en de ander daar, en nu ik verhuisd ben is het al helemaal moelijk. Die veiligheid en behoefte daarnaar maakt me ongelukkig en angstig. Het ligt niet aan de vrienden of dat meisje, maar aan mijn eigen gedachtenpatronen. In het verleden merkte ik dat het vervangen van deze behoeften naar andere progressieve acties altijd goed werkte. Bijvoorbeeld studie of andere hobby's, in mijn geval veelal schrijven enz. Merk dat nu ik minder lekker in mn vel zit ik keihard (terug)schiet in het wanhopige aandachttekort zowel op vriendschappelijk als liefdesniveau (waar het nu op 0 staat dus). Ik ben 24/7 aan het whatsappen/facebook chat, fokken en random chatboxen zoals datingchat paiq. En bij alles merk ik dat ik pas weer opgevrolijkt wordt door een positief berichtje en teleurgesteld in geen reactie/kortafheid.

Ga van de week dit direct aanpakken met mijn psycholoog, het ging juist zo goed, had hier helemaal geen 'last' meer van. Het heeft waarschijnlijk te maken met het verhuizen en de hopeloze drang naar vastigheid.

quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 11:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Hier begin ik te merken dat de medicatieophoging, zn werk begint te doen, en dat is behoorlijk prettig kan ik je vertellen,ben weer rustiger en reageer veel minder impulsief, en dat is voor
Welke medicatie heb je?

[ Bericht 14% gewijzigd door sinterklaaskapoentje op 15-02-2013 11:55:58 ]
:')
pi_122912631
Psychisch gezien gaat het met mij wel redelijk op dit moment. Maar dat komt vooral omdat het fysiek zo slecht gaat dat ik de afgelopen 2 dagen alleen maar thuis/in het ziekenhuis ben geweest. _O- Maar nu mag ik als het goed is thuis blijven dus dat is wel fijn.
pi_122913016
Ik gebruik nu sertraline 150mg
S. 2014
J. 2016
pi_122914788
Over het algemeen ben ik best positief ingesteld de afgelopen jaren ondanks dat ik alleen ben, nog bij mijn ouders ben en werkzoekende ben.

Maar ik ben nu al maanden met mijn gezondheid aan het tobben. Heel december heb ik last gehad van een lichte ontsteking in mijn maag met als hoogtepunt de conclusie dat ik een middenrifbreuk heb.

Tegen de tijd dat mijn maag weer hersteld was, kreeg ik problemen met mijn linkervoet die nu dus overbelast blijkt te zijn en ik heb dus ook wintertenen aan alleen mijn linkervoet.

Over een paar weken krijg ik steunzolen voor in mijn schoenen om dit probleem te gaan verhelpen, maar in de tussentijd heb ik dus de keuze tussen geen sloffen of ander schoeisel dragen en koude tenen, of allerlei prikkels voelen omdat geen enkel schoeisel nog goed zit en warme voeten hebben.

Het is momenteel erg lastig om ergens op te concentreren, omdat ik constant allerlei prikkels voel in mijn voeten en benen.

Het wordt zo best lastig om positief te blijven omdat ik weinig positieve dingen kan doen. Sollicitaties versturen gaat best, maar simpelweg wat boodschappen doen is al ongemakkelijk omdat het constant voelt dat er kramp op de loer ligt wanneer ik schoeisel aan heb.

Zo zit ik toch een beetje aan huis vast en kan ik niet echt leuke dingen gaan doen, en lekker voor de tv zitten of achter de computer zitten is er ook niet echt bij omdat ik tevergeefs blijf zoeken naar een comfortabele houding.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_122917091
Ik zit al ruim 2 weken tegen de AD op te kijken. Heb het doosje dus hier dus staan maar door iets uit het verleden houd het mij tegen om het gebruiken. Aan de eene kant weet ik dat het wijsheid is om er mee te beginnen maar dat kwartje wil maar niet vallen op 1 of andere manier.
pi_122923934
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 15:51 schreef davo1979 het volgende:
Ik zit al ruim 2 weken tegen de AD op te kijken. Heb het doosje dus hier dus staan maar door iets uit het verleden houd het mij tegen om het gebruiken. Aan de eene kant weet ik dat het wijsheid is om er mee te beginnen maar dat kwartje wil maar niet vallen op 1 of andere manier.
Wat was datgeen uit het verleden?
Rustig aan.
pi_122924470
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:01 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat was datgeen uit het verleden?
Ze hebben me weleens geprobeerd aan de AD te zetten maar toen bleek ik 1 op 100000 te zijn die een extreem allergische reactie krijgt. Sinds die tijd kan ik niks meer slikken en zelfs sommige dingen eten is moeilijk geworden. Toen die tijd had ik op een helder moment dat aangegeven maar iedereen wilde me zo graag beter zien dus moest ik doorslikken, en na het weekend heb ik de arts opgebeld die zei dat ik alle minuut moest stoppen.
pi_122924539
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:14 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Ze hebben me weleens geprobeerd aan de AD te zetten maar toen bleek ik 1 op 100000 te zijn die een extreem allergische reactie krijgt. Sinds die tijd kan ik niks meer slikken en zelfs sommige dingen eten is moeilijk geworden. Toen die tijd had ik op een helder moment dat aangegeven maar iedereen wilde me zo graag beter zien dus moest ik doorslikken, en na het weekend heb ik de arts opgebeld die zei dat ik alle minuut moest stoppen.
Daar heb je op dit moment nog steeds last van met dat je moeilijk kunt eten? Waarom dat?
Rustig aan.
pi_122924752
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Daar heb je op dit moment nog steeds last van met dat je moeilijk kunt eten? Waarom dat?
Moeilijk uit te leggen gewoon door wat er gebeurd is. Mensen dwingen je iets te slikken waardoor ik tijdelijk helemaal de weg ben kwijt geweest. En in mijn gedachte houd dat samen met dat er ook wel iets ergens in gedaan kan worden waardoor het weer gebeurd. Wat natuurlijk klink klare onzin is. Maar dat eten is gelukkig niet mijn grootste probleem.
pi_122924986
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:21 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Moeilijk uit te leggen gewoon door wat er gebeurd is. Mensen dwingen je iets te slikken waardoor ik tijdelijk helemaal de weg ben kwijt geweest. En in mijn gedachte houd dat samen met dat er ook wel iets ergens in gedaan kan worden waardoor het weer gebeurd. Wat natuurlijk klink klare onzin is. Maar dat eten is gelukkig niet mijn grootste probleem.
Ik vind het wel een probleem...
Beter ga je daar ook aan werken..

En slik AD's die wel goed voor je zijn.. Wat klinkt dit als een hoop onprofessioneel gedrag op een hoop eigenlijk....
Klinkt echt alsof er heel slordig met jou is omgegaan... Maargoed...

Wanneer speelde dit verhaal?

[ Bericht 4% gewijzigd door kingtoppie op 15-02-2013 19:33:09 ]
Rustig aan.
pi_122925304
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:26 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik vind het wel een probleem...
Beter ga je daar ook aan werken..

En slik AD's die wel goed voor je zijn.. Wat klinkt dit als een hoop onprofessioneel gedrag op een hoop eigenlijk....
Klinkt echt alsof er heel slordig met jou is omgegaan... Maargoed...
Kan er hele boeken overschrijven, wil daar niet te veel over vertellen zo openbaar. Maar ik ben in ieder geval bijna 7 jaar verder en nog erger dan waar ik mee begon laten we daar maar op houden.
pi_122925367
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:33 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Kan er hele boeken overschrijven, wil daar niet te veel over vertellen zo openbaar. Maar ik ben in ieder geval bijna 7 jaar verder en nog erger dan waar ik mee begon laten we daar maar op houden.
Triest verhaal zeg..
Wat heb je in die 7 jaar gedaan joh?
Rustig aan.
pi_122925456
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Triest verhaal zeg..
Wat heb je in die 7 jaar gedaan joh?
Hoe bedoel je de vraag?
pi_122925603
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:37 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je de vraag?
Dat je 7 jaar slechter bent geworden.. Dat vind ik triest.
Wat je in die tijd aan je psychische problemen hebt gedaan.
Rustig aan.
pi_122925938
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 februari 2013 19:39 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dat je 7 jaar slechter bent geworden.. Dat vind ik triest.
Wat je in die tijd aan je psychische problemen hebt gedaan.
Ohh op die manier. Ik ben bij de riagg geweest maar na 13 behandelingen ben ik eruit gegooid omdat ze geen geld meer kregen. Daarna ben ik bij een prive psycholoog geweest maar die moest ik uit eigen zak betalen. Dat kon ik niet meer op een gegeven ogenblik. Dus moest daar mee stoppen. Toen heb ik het geprobeerd bij maatschappelijk werk (mede omdat het gratis was) maar daar was ik een te zwaar geval voor. Dus die mochten me niet behandelen. Toen ben ik bij de bavo gekomen maar ook daar worden maar 13 behandelingen gegeven en dus moest ik daar weer uit. Maar gelukkig hebben die wel voor mekaar gekregen dat ik nu CAK krijg voor 4 uur per week. Wat eigenlijk volgens mijn begeleider te weinig is. Daarnaast blijkt nu ook dat mijn indicatie niet klopt (denkt mijn begeleider) en dat de voorkomende "klachten"uit een andere ziekte voortkomen.
pi_122926024
Sterkte..

Zorg goed voor jezelf.
Rustig aan.
pi_122942416
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:03 schreef kingtoppie het volgende:
Je vraagt aan mij om ergens voldoening uit te halen. Dat kan ik helemaal niet. als ik zo in het leven sta zoals ik nu sta.
Precies, het komt door hoe je in het leven staat en je blijft de dingen doen waardoor je zo in het leven blijft staan, jij doet de dingen die ervoor gezorgd hebben dat het zo geworden is, hoe kan je dan een ander resultaat verwachten?
quote:
Dan kan je wel zeggen dat ik het allemaal maar leuk moet gaan vinden maar daar heb ik GEEN invloed op.
Precies, je hebt er geen invloed op dus waarom wil je dat wel krijgen? Waarom wil je iets wat er niet is? Zet je jezelf daar niet mee op een eindeloze zoektocht naar iets waarvan je zelf al zegt dat het er niet is?

Waar je wel invloed op hebt is het stoppen met van alles vinden over hoe je je voelt en je strijd daarmee los laten, want die strijd zorgt voor je problematiek.
quote:
En dan moet je niet aan gaan komen met dat dat mijn ''geloof'' is dat het een verdomme keuze is dat ik de dingen die ik doe mij het leven niet waard maken, dat is het niet, dat is een gevoel en daar heb ik geen controle over. Het gaat hier over gevoelens over dingen... Ik kan best beter omgaan met gevoel ja, maar ik kan het gevoel nog niet positief maken.
Het gevoel is ook gewoon zoals het is, is het een negatief gevoel of is jouw geconditioneerde manier van op dat gevoel reageren negatief? Jij gelooft het verhaal in je hoofd omtrent dat gevoel en wat dat voor de persoon die je van jezelf in je hoofd hebt betekent en maakt dat vervolgens waar.

Nogmaals, niet dat dat niet klote, moeilijk en lijden is maar je doet het zelf.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:09 schreef kingtoppie het volgende:
Nee het is allemaal mijn schuld...

Natuurlijk kan ik er bewust geen flikker aan doen dat ik me voel zoals ik me voel, hoe ik mij voel is namelijk een gevolg van wie en wat ik ben en wat ik doe etc.
Omgaan met, reageren op en oordelen over hoe je je voelt, of beter gezegd, over wat voor gevoel er is volgens mij een belangrijk onderdeel van wat je doet, en zoals je zegt ''gevolg van wat ik doe''.
quote:
Om gelukkig te kunnen zijn heb je dingen nodig om je gelukkig over te voelen.
Om gelukkig te zijn hoef je 'alleen maar' op te houden met dingen die je ongelukkig maken; dan blijft er alleen maar gelukkig zijn over. Dat is je, net zoals die van iedereen, natuurlijke staat van zijn, dat is ook waarom mensen gelukkig wil zijn; alles wil verkeren in zijn natuurlijke staat.

JIj maakt er dit van; jij voelt je niet gelukkig en daarom ben je ongelukkig en zolang je ongelukkig bent (omdat dat gevoel er is) blijft je ongelukkig; je bent dus actief bezig je eigen ongeluk te voeden.

Wat verwacht je te krijgen als je op deze manier door gaat?
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:13 schreef kingtoppie het volgende:
Die manier bestaat dus niet.
Kan je het weer een ''geloof'' noemen..... Tis goed, ik kan niet tegen mezelf liegen... Ik kan mezelf niet in god laten geloven hoe graag ik ook zou willen.
Dus jij liegt nu niet tegen jezelf door de manier waarop je met jezelf omgaat? Je bent eerlijk door een gevoel te laten bepalen hoe jij leeft ipv dat zelf te bepalen?
quote:
Ik kan ook gewoon doorgaan met leven, does not make me happy
Nee, want je doet dingen die je ongelukkig maken, daarom zou ik ook niet gewoon maar doorgaan met leven, ik zou het anders gaan doen omdat je anders gegarandeerd meer van hetzelfde krijgt.
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 23:16 schreef kingtoppie het volgende:
Jezelf niet kut voelen maakt je niet gelukkig Canillas, dat is de essentie van het verhaal.
Je kut voelen over iets wat gewoon is zoals het is maakt ongelukkig, en dat doe jezelf. Zoals eerder gezegd, jij wil van alles van het leven krijgen (dat je je anders/'beter') voelt maar je wil ook blijven vasthouden aan wat je ongelukkig maakt, kan dat ooit werken?
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_122943702
Het werkt het beste om positieve dingen in je leven op te zoeken, er is altijd wel iets waar je je prettig bij zal voelen, iets wat je de kracht kan geven om de problemen van het leven weer aan te kunnen.

Als je dat niet hebt is het mogelijk een goed idee om eens wat nieuwe dingen te proberen in het leven, om je vaste patronen te doorbreken en nieuwe mensen te leren kennen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_122946950
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:31 schreef Rhalius het volgende:
Het werkt het beste om positieve dingen in je leven op te zoeken, er is altijd wel iets waar je je prettig bij zal voelen, iets wat je de kracht kan geven om de problemen van het leven weer aan te kunnen.

Als je dat niet hebt is het mogelijk een goed idee om eens wat nieuwe dingen te proberen in het leven, om je vaste patronen te doorbreken en nieuwe mensen te leren kennen.
:Y Positief denken ^O^
pi_122952860
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 08:06 schreef Canillas het volgende:
je wil ook blijven vasthouden aan wat je ongelukkig maakt, kan dat ooit werken?
Dat heb ik helemaal nergens gezegd, maar wat maakt mij dan ongelukkig?
Volgens mij is er grotendeels helemaal niks mis met mijn levenspatroon.
Rustig aan.
pi_122952884
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 10:31 schreef Rhalius het volgende:
Het werkt het beste om positieve dingen in je leven op te zoeken, er is altijd wel iets waar je je prettig bij zal voelen, iets wat je de kracht kan geven om de problemen van het leven weer aan te kunnen.

Als je dat niet hebt is het mogelijk een goed idee om eens wat nieuwe dingen te proberen in het leven, om je vaste patronen te doorbreken en nieuwe mensen te leren kennen.
Vaste patronen doorbreken mag vast wel iets vaker..
Rustig aan.
pi_122954781
Inderdaad, als er niets in je leven is wat je plezier geeft dan moet je toch eens afwijken van je routine zodat je weer plezierige dingen kan vinden.

Als je toch het gevoel hebt dat je niets te verliezen hebt, waarom dan niet de kans wagen om nieuwe dingen te gaan doen?
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_122957812
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 17:21 schreef Rhalius het volgende:
Inderdaad, als er niets in je leven is wat je plezier geeft dan moet je toch eens afwijken van je routine zodat je weer plezierige dingen kan vinden.

Als je toch het gevoel hebt dat je niets te verliezen hebt, waarom dan niet de kans wagen om nieuwe dingen te gaan doen?
Afwijken routine, plezierige dingen vinden...
Wat nou kan ik geen plezierige dingen vinden?
Achja dat 2e heb je vast wel gelijk in.
Rustig aan.
pi_122959660
was niet persoonlijk gericht, was in het algemeen bedoeld. :)

Als iemand geen plezierige dingen in zijn of haar leven heeft, is het de moeite waard om daar wat aan te veranderen.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_122963252
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 19:40 schreef Rhalius het volgende:
was niet persoonlijk gericht, was in het algemeen bedoeld. :)

Als iemand geen plezierige dingen in zijn of haar leven heeft, is het de moeite waard om daar wat aan te veranderen.
Ach dat is het niet eens.

Mensen vinden uitgaan plezierig, ik kan daar niet warm of koud van worden. Snap je het probleem? Dat zit in mijn hoofd niet zozeer wat ik doe.
Rustig aan.
pi_122965784
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 20:47 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ach dat is het niet eens.

Mensen vinden uitgaan plezierig, ik kan daar niet warm of koud van worden. Snap je het probleem? Dat zit in mijn hoofd niet zozeer wat ik doe.
Maar je hoeft het niet plezierig te vinden, we zijn allemaal verschillend. Maar ik ben het wel eens dat altijd aardappelen saai is en misschien rijst iets verfrissend kan zijn wat tot andere dingen aanzet.
pi_122965897
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:27 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Maar je hoeft het niet plezierig te vinden, we zijn allemaal verschillend. Maar ik ben het wel eens dat altijd aardappelen saai is en misschien rijst iets verfrissend kan zijn wat tot andere dingen aanzet.
Ach ergens voel ik me ook wel opgesloten hoor daar niet van... Maar of dat de oorzaak is of een gevolg is het 2e...
Rustig aan.
pi_122965986
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:29 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ach ergens voel ik me ook wel opgesloten hoor daar niet van... Maar of dat de oorzaak is of een gevolg is het 2e...
Herken wel wat je zegt in mijn zelf. Misschien moeten we gewoon leren leven!
pi_122966048
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:31 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Herken wel wat je zegt in mijn zelf. Misschien moeten we gewoon leren leven!
Het leven roept me niet zo hard, ik wil wel op kamers maar durf niet helemaal geloof ik, maargoed daar staat een deadline op samen met een vriend dus dat is geregeld en komt goed...

Ik heb een sms gestuurd naar een vriend of die me misschien even wat kleine dingetjes leert op een gitaar en zal er zelf een aanschaffen als dat een beetje leuk blijkt...

Hmm... Verder weet ik het nog niet.
Rustig aan.
pi_122966213
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Het leven roept me niet zo hard, ik wil wel op kamers maar durf niet helemaal geloof ik, maargoed daar staat een deadline op samen met een vriend dus dat is geregeld en komt goed...

Ik heb een sms gestuurd naar een vriend of die me misschien even wat kleine dingetjes leert op een gitaar en zal er zelf een aanschaffen als dat een beetje leuk blijkt...

Hmm... Verder weet ik het nog niet.
Op kamers gaan was voor mijn een van de leukste dingen van mijn leven. Misschien vind je het gewoon moeilijk nieuwe dingen aan te gaan. Ik kan natuurlijk hier vanaf mijn bank makkelijk praten maar het gaat niet over mijzelf en dus kan ik wat objectiever kijken. Dus begrijp mij niet verkeerd. Ik zou zeker als je dat leuk lijkt beginnen met die gitaar en vriend!
pi_122966350
Ik denk dat ik moeilijk nieuwe dingen aan ga omdat er altijd controle op hangt.. Maar die controle laat zich alleen negatief uiten (ouders) waardoor ik gedemotiveerd word nieuwe dingen te doen denk ik...

Soort van... Laat maar zitten, dat bunjeejumpen is het niet waard dan krijg ik weer gezeik van mijn pa dat het niks waard is en geld kost oid?
Rustig aan.
pi_122966575
Misschien bedoelen ze het niet slecht. Ze zijn misschien hun kleine jongen opgroeien in een jonge vent. Dat is hun probleem. Ga lekker bungeejumpen als je op kamers woont en zeg het niet tegen je ouders. Zorg wel dat je natuurlijk ten alle tijde veilig bent.
pi_122966646
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:43 schreef davo1979 het volgende:
Misschien bedoelen ze het niet slecht. Ze zijn misschien hun kleine jongen opgroeien in een jonge vent. Dat is hun probleem. Ga lekker bungeejumpen als je op kamers woont en zeg het niet tegen je ouders. Zorg wel dat je natuurlijk ten alle tijde veilig bent.
Ik kan wel voor mezelf zorgen hoor..
Alleen als dingen doen zorgt voor negativiteit dan ga je dat niet leuk vinden natuurlijk..
Er zijn mensen die negativiteit ontvluchten door nooit thuis te zijn.. Die willen weg van huis etc.. Ik ben de verkeerde kant opgeslingerd.. Thuisblijven en te weinig wereld zien oid.
Rustig aan.
pi_122966818
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik kan wel voor mezelf zorgen hoor..
Alleen als dingen doen zorgt voor negativiteit dan ga je dat niet leuk vinden natuurlijk..
Er zijn mensen die negativiteit ontvluchten door nooit thuis te zijn.. Die willen weg van huis etc.. Ik ben de verkeerde kant opgeslingerd.. Thuisblijven en te weinig wereld zien oid.
Ik zeg ook niet dat je niet voor jezelf kan zorgen. Dat zal ongetwijfeld wel! Je bedoeld dat het de meningen van anderen jouw beïnvloeden in de keuzes die je maakt?
pi_122966904
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 21:48 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat je niet voor jezelf kan zorgen. Dat zal ongetwijfeld wel! Je bedoeld dat het de meningen van anderen jouw beïnvloeden in de keuzes die je maakt?
Dat niet zozeer, niet op korte termijn.

Dat gebeurt alleen denk ik wel op lange termijn.
Rustig aan.
pi_122967873
Moeilijk Moeilijk herken het deels wel mijn emoties worden weleens beïnvloed door andere mensen. Daar ben ik nu dus ook mee bezig om dit te veranderen maar is moeilijk af en toe.
pi_122968069
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:07 schreef davo1979 het volgende:
Moeilijk Moeilijk herken het deels wel mijn emoties worden weleens beïnvloed door andere mensen. Daar ben ik nu dus ook mee bezig om dit te veranderen maar is moeilijk af en toe.
Achja doodnormaal dat je emoties beinvloed worden... Maar negatief is nooit fijn.
Rustig aan.
pi_122968311
Negatief is nooit fijn. Maar gelukkig heb ik de laatste tijd wel zoiets van dat is jouw probleem, maak het niet mijn probleem. Is nog steeds moeilijk maar ik kan wat beter weg lopen van de situatie en niet op mezelf betrekken.
pi_122968991
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:14 schreef davo1979 het volgende:
Negatief is nooit fijn. Maar gelukkig heb ik de laatste tijd wel zoiets van dat is jouw probleem, maak het niet mijn probleem. Is nog steeds moeilijk maar ik kan wat beter weg lopen van de situatie en niet op mezelf betrekken.
Heel goed!
Ik leer het ook nog met vallen en opstaan, geen ja zeggen als je nee voelt, klein vb: vd week was bij eem buurvrouw de sleutel vd toegangsdeur afgebroken, toen belde ze dus of ze mijn sleutel mocht lenen, maar daar voel ik mij niet prettig bij, dus zei ik nee! Nou daar snapte ze niks van en ze was ook nog beledigd, maar daar heb ik geen boodschap aan, terwijl ik voorheen toch overstag gegaan zou zijn..
S. 2014
J. 2016
pi_122969065
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heel goed!
Ik leer het ook nog met vallen en opstaan, geen ja zeggen als je nee voelt, klein vb: vd week was bij eem buurvrouw de sleutel vd toegangsdeur afgebroken, toen belde ze dus of ze mijn sleutel mocht lenen, maar daar voel ik mij niet prettig bij, dus zei ik nee! Nou daar snapte ze niks van en ze was ook nog beledigd, maar daar heb ik geen boodschap aan, terwijl ik voorheen toch overstag gegaan zou zijn..
Ik snap nie? Waarom? Wie hoe? Ik snap het niet helemaal.

Toegangsdeur van flat oid?
Rustig aan.
pi_122969120
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Heel goed!
Ik leer het ook nog met vallen en opstaan, geen ja zeggen als je nee voelt, klein vb: vd week was bij eem buurvrouw de sleutel vd toegangsdeur afgebroken, toen belde ze dus of ze mijn sleutel mocht lenen, maar daar voel ik mij niet prettig bij, dus zei ik nee! Nou daar snapte ze niks van en ze was ook nog beledigd, maar daar heb ik geen boodschap aan, terwijl ik voorheen toch overstag gegaan zou zijn..
Herkenbaar! De laatste tijd vraag ik ook tijd om over dingen na te denken. Want ik ben ook zn snelle ja zegger en later denk ik van wat heb ik weer over mijzelf heen laten lopen of op me hals gehaald. Maar het gevoel waar je zelf mee blijft zitten vind ik af en toe heel moeilijk. Terwijl een ander daar niet over nadenkt.
pi_122969216
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:30 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik snap nie? Waarom? Wie hoe? Ik snap het niet helemaal.

Toegangsdeur van flat oid?
Volgens mijn gedachten bedoeld gewoonmezelf87. Dat ze normaal altijd ja zegt omdat ze iemand is die graag mensen wil helpen. Maar stel je nou voor ze geeft die sleutel dan kan ze dus zelf tijden gaan leuren om die sleutel weer terug te krijgen terwijl het niet haar probleem was. Die buurvrouw heeft die sleutel afgebroken en het is dus haar probleem om op te lossen.
Als het niet klopt wat ik zeg moet je het maar zeggen hoor gewoonmezelf87.
pi_122969589
Die gedachtegang klopt idd! En daarbij kost die sleutel 45 euro als je m opnieuw aanvraagt, dus ik leen m gewoon niet uit! Mijn huis, mijn sleutel.

KT: ik woon in een flat dus idd de sleutel vd deur beneden.
S. 2014
J. 2016
pi_122969915
En het zijn vaak ook de mensen die het vragen dat als jij in fik zou staan nog niet eens naar buiten zouden komen maar wel verwachten dat jij het doet in de omgekeerde situatie. Hier in straat ook zn stel Surinamers (toevallig). Dacht leuk nieuwe mensen elke keer als ik er kwam werden de kinderen bij mij gedumpt en gingen ze zelf lekker zitten roken in de tuin. Ik ben je kinderoppas toch niet! Mijn partner heeft een aantal keer geholpen met klusjes rond het huis en afgesproken dat als de tijd kwam hun bij ons even een handje moesten geven. Nou nooit hadden ze tijd, hadden ze wel maar niet voor ons.
pi_122970128
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 februari 2013 22:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die gedachtegang klopt idd! En daarbij kost die sleutel 45 euro als je m opnieuw aanvraagt, dus ik leen m gewoon niet uit! Mijn huis, mijn sleutel.

KT: ik woon in een flat dus idd de sleutel vd deur beneden.
Achja ligt eraan hoe goed je ze kent denk ik...

Maar het hoe en waarom vermelden is altijd wel fijn.
Rustig aan.
pi_122973604
Ik heb heel veel voor hun gedaan maar ALS ik dan iets vraag (zelden) dan is het altijd moeilijk. Tja dat houd een keer op
S. 2014
J. 2016
pi_122974039
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb heel veel voor hun gedaan maar ALS ik dan iets vraag (zelden) dan is het altijd moeilijk. Tja dat houd een keer op
Beter een goeie buur dan een verre vriend zeggen ze.
Rustig aan.
pi_122978691
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb heel veel voor hun gedaan maar ALS ik dan iets vraag (zelden) dan is het altijd moeilijk. Tja dat houd een keer op
Heel herkenbaar. En die mensen zuigen ook.
pi_122978887
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 00:36 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Beter een goeie buur dan een verre vriend zeggen ze.
Nou doe mij die verdere vriend maar.
S. 2014
J. 2016
pi_122999395
Bleh, kut hier 😡😡 Ziek in bed en sinds dagen is het kijken naar een schermpje weer een beetje mogelijk.
Vorige week in het zuiden des lands geweest (het ultieme vermijdingsfeest was weer), maar dat backfirded keihard. Tijdje bij m'n ouders geweest met m'n lief, maar ik word echt gek van ze. Luisteren kunnen en doen ze niet, overal een mening over en geen contact.

En ik zou het me niet meer laten raken, maar fuck, toch doet het weer pijn. Verder baal ik dat ik nu ziek ben, m'n afspraak met m'n therapeute daardoor morgen niet doorgaat en zie ik alles weer pikzwart. Opdrachten van m'n loopbaancoach die er nog steeds ligt, angst voor verkeerde keuzes, een soort plan hebben bedacht, maar oei, gaat het wel met die vermoeidheid.

Oh, en doe ik nog wel genoeg met de dingen die ik geleerd heb tijdens m'n opname van vier maanden?

Mja, het gaat weer lekker. Als ik me beter voel is stap 1 misschien om de lessen van m'n opname weer eens erbij te halen...
pi_123000905
Nyota als ik het zo lees is stap 1 even pas op de plaats maken, en even alleen focussen op jezelf!!! De rest komt wel weer

Dikke knuffel voor jou :*
S. 2014
J. 2016
pi_123005013
@Nyota Die vermoeidheid is zo herkenbaar!

Algemene vraag gebruikt er hier iemand mirtazapine?
pi_123007921
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nyota als ik het zo lees is stap 1 even pas op de plaats maken, en even alleen focussen op jezelf!!! De rest komt wel weer

Dikke knuffel voor jou :*
:* Thanks :) Net er nog even wat dingen uitgegooid bij m'n schatje, dat hielp wel een beetje. Nu maar weer slapen, slapen, slapen, slapen. Opzouten die griep :(
pi_123037075
Ik wil heel veel typen, maar weet niet waar te beginnen en eigenlijk ook te veel hoofdpijn voor dit schermpje. Dus voor nu alleen maar even: bleh, bah, kutzooi
pi_123038012
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:25 schreef Nyota het volgende:
Ik wil heel veel typen, maar weet niet waar te beginnen en eigenlijk ook te veel hoofdpijn voor dit schermpje. Dus voor nu alleen maar even: bleh, bah, kutzooi
Knuffel terug dan maar :*
Rustig aan.
pi_123038172
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 17:52 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Knuffel terug dan maar :*
Je bent een schatje :*
pi_123040703
Eigenlijk gaat het goed hier :)

Ik ben nu gestopt met school, en heb 2 uur vrijwilligerswerk in de week. En ik vaar er goed op :)
Ben wel behoorlijk wat aangekomen :@ maar ik werk eraan.

Vrijdag gesprek bij de bieb, ook over vrijwilligerswerk :)
Twiddel
pi_123046288
Ik zit weer in een behoorlijke dip. Het gaat de laatste week niet zo lekker met me.
De psycholoog heeft aangegeven mij niet verder te kunnen behandelen, dat een andere therapie of behandelingsvorm beter van toepassing zou zijn.

Dit bericht kwam voor mij als een donderslag bij heldere hemel. Kort na de start van de therapie was ik skeptisch en niet tevreden over de aanpak (inzake CGT). Maar omdat psychische problemen oplossen vaak een zoektocht is naar de juiste aanpak, heb ik het geduld genomen, geaccepteerd dat ik het de tijd moet geven. En nu, een half jaar verder, ben ik geen steek verder gekomen. Een beetje boos, een beetje teleurgesteld. En skeptischer: wat moet er nu gebeuren, helpt de volgende behandeling wel?

Daarnaast voel ik me uitgekeken op mijn leven. Ik ben niet suïcidaal hoor. Maar ik zit simpelweg te lang thuis. Mijn leven is saai geworden. Ik wil de deur uit, maar weet eigenlijk ook niet precies wat te doen. Daarnaast wil ik heel graag werken, alleen ben ik daar nog niet klaar voor. Ik wil leven zoals mijn leeftijdsgenoten, mijn leven opbouwen. Sta al te lang stil. Ook op vakantie gaan, na jaren. Maar het zit er nog even niet in.

Ik moet mijn leven gaan organiseren, mijn angsten gaan confronteren, gaan sporten. Maar met een paniekstoornis (met een beetje agorafobie), slaapstoornis (als ik vroeg op moet) en bijbehorende angst: angst om flauw te vallen, in slaap te vallen, is dat soms best pittig. Zeker als je een paar dagen niet buiten bent geweest.
pi_123046801
Oh, dat lijkt me zeer vervelend om te horen. Helpt ze je nog wel verder naar een vervolgtherapie? En wat zou dat kunnen zijn?
pi_123048224
Morgenochtend hoor ik meer. Ze dacht de vorige keer snel aan een dagbehandeling of bijvoorbeeld 3 dagen per week, een intensieve behandeling bij een GGZ-instelling. Vind het vooral confronterend om zo'n voorstel te horen. Daarnaast hebben ze zoiets niet in mijn woonplaats, ik zal daar voor moeten reizen. Wat ook één van mijn angsten is.

Of behandeling bij de psychiater. De psychiater werkt tegenovergesteld van de psycholoog. Bij hem heb ik gerichte vragen kunnen stellen en antwoorden gekregen waar ik wat mee kon. Daar wilt mijn psycholoog niet aan omdat zij denkt dat dat hetzelfde werkt als bij vermijding.
pi_123052621
Kan momenteel geen rust in mijn benen krijgen, eerder vanavond schoot er bijna kramp in.

Ik heb al een warm bad genomen maar mijn benen weigeren zich te ontspannen. Ook al Souplesse gesmeerd in de hoop dat mijn spieren weer normaal gaan doen, niets lijkt te helpen.

Gaat weer een helse nacht worden. Graag zou ik een paar dagen in een coma willen liggen, krijgen mijn benen de rust die ze nodig hebben en ik ook.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
pi_123052779
Ik voel me alleen, eenzaam. Ik orobeer alles, niks lukt. Ik heb de mensen die me slecht laten voelen laten gaan, maar toch voel ik me eenzaam. Denk soms aan zelfmoord, niet om het daadwerkelijk te doen, maar wat de mensen doen als ze horen dat ik dood ben omdat nu ook niemand naar me omkijkt..
pi_123052997
Ik voel me eigenlijk de laatste dagen wel "fijn" ondanks de druk. Lekker bezig in het zonnetje in de moestuin. Kijk er echt na uit dat het seizoen gaat beginnen! Morgen weer een afspraak met mijn begeleider die natuurlijk gaat zeiken dat ik nog steeds niet de pillen heb ingenomen.
pi_123055785
Ben je gelukkig als je niet ongelukkig bent? Ik ben het er niet mee eens.
Rustig aan.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 00:21:48 #67
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123057552
quote:
0s.gif Op maandag 18 februari 2013 23:39 schreef kingtoppie het volgende:
Ben je gelukkig als je niet ongelukkig bent? Ik ben het er niet mee eens.
Het kan heerlijk zijn om van je angsten af te zijn, maar wat overblijft is dan vaak alsnog ongelukkigheid zonder angst.
:')
pi_123059741
nog steeds niet kunnen slapen door de constante dreiging van kramp. Inhibin helpt normaal wel maar vandaag niet.

Lijkt erop dat slaap er deze nacht niet bij zal zijn.
Durf kritiek te geven en te discusseren, maar doe het altijd met respect.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 02:20:50 #69
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_123059813
Hoi, even hier want ongeschikt voor datingsitetopic en te lang voor HVJJN.

Het is heel gek. Ik zit al een paar dagen lang 's avonds te janken. Ik ben eerder gediasgnosticeerd met een dysthyme stoornis + ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Behandeling ging goed, heb een jaar lang dagbehandeling gehad, en voelde me na afloop krachtiger dan ooit. Ben er nu 1,5 jaar uit, en ik heb vrijwel alle doelen uit mijn behandelplan behaald, ik vind mezelf nu leuk, niet meer een eenling tussen vrienden etc.

Toch voel ik me heel wanhopig op relatiegebied. Ik snak naar iemand die me ff knuffelt en zegt 'ik hou van jou'. met veel geluk vind ik af en toe iemand die zegt 'ik hou van je kutje' en daar houdt het dan wel mee op. nou twijfel ik, is dit een primaire levensbehoefte, af en toe intimiteit en heb ik alle recht op groot verdriet? of heeft mijn verdriet toch een psychische achtergrond en moet ik weer hulp zoeken? ik denk oprecht niet dat er nu een schema actief is, waarschijnlijk wel de modus Kwetsbaar kind (voor degenen die bekend zijn met schematherapie). En hoe deal ik hier nu mee? De situaties vermijden waar bij er stelletjes opduiken heeft geen zin, dan kan ik mijn hele adressenlijst wel schrappen en ik heb juist behoefte aan sociaal contact.

misschien komt het ook wel allemaal, de behoefte aan troost, omdat ik gefaald heb met mijn scriptie en misschien pas over een jaar mijn diploma haal. het leven lijkt nu ff heel uitzichtloos weer en ik weet oprecht niet hoe ik verder moet in het leven op dit punt, maatschappelijk gezien.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_123060754
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:20 schreef Andromache het volgende:
Hoi, even hier want ongeschikt voor datingsitetopic en te lang voor HVJJN.

Het is heel gek. Ik zit al een paar dagen lang 's avonds te janken. Ik ben eerder gediasgnosticeerd met een dysthyme stoornis + ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Behandeling ging goed, heb een jaar lang dagbehandeling gehad, en voelde me na afloop krachtiger dan ooit. Ben er nu 1,5 jaar uit, en ik heb vrijwel alle doelen uit mijn behandelplan behaald, ik vind mezelf nu leuk, niet meer een eenling tussen vrienden etc.

Toch voel ik me heel wanhopig op relatiegebied. Ik snak naar iemand die me ff knuffelt en zegt 'ik hou van jou'. met veel geluk vind ik af en toe iemand die zegt 'ik hou van je kutje' en daar houdt het dan wel mee op. nou twijfel ik, is dit een primaire levensbehoefte, af en toe intimiteit en heb ik alle recht op groot verdriet? of heeft mijn verdriet toch een psychische achtergrond en moet ik weer hulp zoeken? ik denk oprecht niet dat er nu een schema actief is, waarschijnlijk wel de modus Kwetsbaar kind (voor degenen die bekend zijn met schematherapie). En hoe deal ik hier nu mee? De situaties vermijden waar bij er stelletjes opduiken heeft geen zin, dan kan ik mijn hele adressenlijst wel schrappen en ik heb juist behoefte aan sociaal contact.

misschien komt het ook wel allemaal, de behoefte aan troost, omdat ik gefaald heb met mijn scriptie en misschien pas over een jaar mijn diploma haal. het leven lijkt nu ff heel uitzichtloos weer en ik weet oprecht niet hoe ik verder moet in het leven op dit punt, maatschappelijk gezien.
Ik heb hetzelfde denk ik. De wanhoop om niemand te vinden, niemand die ooit in me gezicht heeft gezegt dat ze van me houdt.
pi_123061006
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:20 schreef Andromache het volgende:
Toch voel ik me heel wanhopig op relatiegebied. Ik snak naar iemand die me ff knuffelt en zegt 'ik hou van jou'. met veel geluk vind ik af en toe iemand die zegt 'ik hou van je kutje' en daar houdt het dan wel mee op. nou twijfel ik, is dit een primaire levensbehoefte, af en toe intimiteit en heb ik alle recht op groot verdriet? of heeft mijn verdriet toch een psychische achtergrond en moet ik weer hulp zoeken? ik denk oprecht niet dat er nu een schema actief is, waarschijnlijk wel de modus Kwetsbaar kind (voor degenen die bekend zijn met schematherapie). En hoe deal ik hier nu mee? De situaties vermijden waar bij er stelletjes opduiken heeft geen zin, dan kan ik mijn hele adressenlijst wel schrappen en ik heb juist behoefte aan sociaal contact.

misschien komt het ook wel allemaal, de behoefte aan troost, omdat ik gefaald heb met mijn scriptie en misschien pas over een jaar mijn diploma haal. het leven lijkt nu ff heel uitzichtloos weer en ik weet oprecht niet hoe ik verder moet in het leven op dit punt, maatschappelijk gezien.
Je hebt een basisbehoefte aan liefde, waardering, begrip en compassie, dat heeft een mens nodig als voeding om te groeien tot de persoon die je echt bent, punt is alleen dat je op de 1e plaats jezelf die dingen moet geven.

Als jij jezelf niet waardeert om wie jij bent, kan een ander dat dan doen? Als jij jezelf ziet als niet goed genoeg, is het dan niet 'logisch' dat je mensen aantrekt die jou ook zo zien en dat gevoel bevestigen? Je leven, en dus ook de mensen die je aantrekt, vormen zich aan de hand van hoe je jezelf ziet.

Het herkennen van het kwetsbare kind, of welk schema dan ook, kan heel handig zijn, het is denk ik alleen niet handig om van het kwetsbare kind vervolgens het ''wachten tot iemand hem/haat gaat vertellen dat hij/zij wel 'goed' is en zich van bevestiging van anderen afhankelijk zijn'' kind te maken, als je snapt wat ik bedoel. Dat is een passieve houding, waar je de macht over iets heel belangrijks en fundamenteels, de bevestiging van wie jij bent, buiten je neer legt.

Jezelf niet waarderen/accepteren maakt je kwetsbaar omdat je dan rondloopt met de angst door anderen op jouw eigen innerlijk negativiteit geraakt te worden, denk dat je er veel aan kunt hebben daar iets mee te gaan doen, al is het maar beginnen met wennen aan het idee jezelf wel de moeite waard te vinden. Daarnaast lijkt me handig voor jezelf na te gaan waardoor en hoe er negatieve gedachten over jezelf gevormd zijn zodat wanneer die de kop op steken je er iets anders/positiever tegenover kunt zetten :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123061011
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 07:54 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb hetzelfde denk ik. De wanhoop om niemand te vinden, niemand die ooit in me gezicht heeft gezegt dat ze van me houdt.
Zelfde als hierboven; ga dat zelf doen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123061514
Gister ben ik bij de psychiater geweest voor medicatie. Die wil hij me blijkbaar pas voorschrijven als ik stop met mijn studie mijn toekomst, wat doe je en mijn dieren in de steek laat really? en me laat opnemen.

Is het raar dat ik dit niet wil accepteren van iemand die amper de tijd voor me neemt, telefoontjes aanneemt tijdens ons gesprek (waarbij ook nog iemand binnen kwam vallen), nog te horkerig is om me een tissue aan te bieden of een woordje van medeleven te uiten? Volgens mij ben ik zelfs al een jaartje of wat ouder dan dat broekie, wáár is het respect gebleven?! :')

Het voelt heel vreemd als zo iemand in een paar minuutjes je toekomst wil bepalen. Heb geen vaste grond meer onder mijn voeten.

Vanmiddag bespreek ik het met de huisarts maar ben bang dat het weer zelfmedicatie wordt blijft.
pi_123061622
Whut?? Dat klinkt wel vreemd hoor: verder heeft hij geen uitleg gegeven over waarom enzo? Ga je ook naar een psycholoog?
pi_123062049
Omdat ik wel eens suïcidale gedachten heb. Op zich begrijpelijk dat ie dan niet te makkelijk voorschrijft, maar ik heb die gedachten al af en aan zo lang als ik me kan herinneren en ik ben er nog steeds, heb nog genoeg om voor te leven. Hij zou er de komende weken niet zijn om me te monitoren, dus is een opname zijn enige optie. Andere mogelijkheden, zoals een vriendin op de hoogte houden of mijn huisarts dagelijks te bellen, daar wilde hij niks van horen.

Voel me echt voor het blok gezet en weinig serieus genomen en dat voelt niet fijn.

Een psycholoog bezoek ik niet, ben niet zo goed met vertrouwen van mensen en heb er slechte ervaringen mee. Op zich sta ik er wel voor open, maar dan wil ik eerst stabieler zijn, want ik wil in staat blijven mijn studie voort te zetten en voor mijn dieren te zorgen. Dat hoopte ik te bereiken met medicatie.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:36:22 #76
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_123063586
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 08:19 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je hebt een basisbehoefte aan liefde, waardering, begrip en compassie, dat heeft een mens nodig als voeding om te groeien tot de persoon die je echt bent, punt is alleen dat je op de 1e plaats jezelf die dingen moet geven.

Als jij jezelf niet waardeert om wie jij bent, kan een ander dat dan doen? Als jij jezelf ziet als niet goed genoeg, is het dan niet 'logisch' dat je mensen aantrekt die jou ook zo zien en dat gevoel bevestigen? Je leven, en dus ook de mensen die je aantrekt, vormen zich aan de hand van hoe je jezelf ziet.
Maar ik waardeer mezelf dus wel, en ik vind dat ik veel waard ben. En dat blijft waar; het maakt niet uit of anderen dat bevestigen. Toch blijf ik veel behoefte houden aan iemand om me heen, knuffel, troost, combinatie van oerbehoefte en niet de weg weten op het moment dat er rotte dingen gebeuren en ik het eigenlijk zou moeten delen met iemand. Vrienden zie ik misschien een keer in de week, daar deel ik het wel mee, maar dat duurt altijd zo lang. En het delen met je kamerplant biedt niet bepaald soelaas. :) Op momenten dat ik een rotdag heb gehad op mijjn werk, ofzo, of er gebeuren nare dingen, dan ben ik alleen, hoe leuk ik mezelf ook vind. Daar kan ik maar niet mee omgaan, met wanhoop tot gevolg. En ik mis gezelligheid in huis.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_123064179
AverageJoe, lastige keuze...

Cerebella, dat zijn wel 2 uitersten... waarom wil je eerst stabieler zijn voor je naar een psycholoog gaat? Misschien kan die juist helpen om je stabieler te krijgen?

Hier gaat het redelijk.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123068495
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:36 schreef Andromache het volgende:
Daar kan ik maar niet mee omgaan, met wanhoop tot gevolg. En ik mis gezelligheid in huis.
Iets het dan niet meer dat er iets pijnlijks van vroeger wordt geraakt, waarvan het thema is niet aan iemand kwijt kunnen waar je mee zit? Als je (erg) jong bent is zoiets erg eng, als volwassene is wanhoop niet echt de meest passende reactie. Het is natuurlijk niet leuk maar echte wanhoop is een hele stap verder.

Het idee wel iemand te hebben om het aan kwijt te kunnen geeft dan verlichting van het voelen van dat verdriet maar haalt het uiteindelijk niet weg, het zit er en dat is niet anders, dat kun je uiteindelijk alleen maar accepteren en verwerken.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 13:37:18 #79
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_123069756
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 12:58 schreef Canillas het volgende:

[..]

Iets het dan niet meer dat er iets pijnlijks van vroeger wordt geraakt, waarvan het thema is niet aan iemand kwijt kunnen waar je mee zit? Als je (erg) jong bent is zoiets erg eng, als volwassene is wanhoop niet echt de meest passende reactie. Het is natuurlijk niet leuk maar echte wanhoop is een hele stap verder.
Anderen betitelen het als wanhoop, ik weet er niet zo goed een woord voor te verzinnen. Misschien is het feitelijk een andere emotie. In ieder geval wel een sterk gevoel van uitzichtloosheid en een beetje los staan van de rest, en 'o jee dit komt nooit meer goed'. Wat dat betreft heb je gelijk dat er een pijnlijke plek van vroeger geraakt wordt. Vroeger emotioneel onveilig onder leeftijdsgenootjes, überhaupt geen vriendjes en altijd maar alleen. Misschien denk ik nu wel dat ik mijn blijdschap en sores met mensen in mijn omgeving deel, maar doe ik dat in feite maar op beperkte schaal. Mens, ga van Facebook af, en bel de mensen!
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_123095505
Ik voel me als ik me wel goed voel, terughoudend om plezier te maken omdat ik weet dat ik me vaak niet goed voel.

En daardoor doe ik vaak niks... Is dat wel verstandig?
Rustig aan.
pi_123095596
quote:
9s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:00 schreef cerebella het volgende:
Gister ben ik bij de psychiater geweest voor medicatie. Die wil hij me blijkbaar pas voorschrijven als ik stop met mijn studie mijn toekomst, wat doe je en mijn dieren in de steek laat really? en me laat opnemen.

Is het raar dat ik dit niet wil accepteren van iemand die amper de tijd voor me neemt, telefoontjes aanneemt tijdens ons gesprek (waarbij ook nog iemand binnen kwam vallen), nog te horkerig is om me een tissue aan te bieden of een woordje van medeleven te uiten? Volgens mij ben ik zelfs al een jaartje of wat ouder dan dat broekie, wáár is het respect gebleven?! :')

Het voelt heel vreemd als zo iemand in een paar minuutjes je toekomst wil bepalen. Heb geen vaste grond meer onder mijn voeten.

Vanmiddag bespreek ik het met de huisarts maar ben bang dat het weer zelfmedicatie wordt blijft.
Dat is ook niet heel respectvol he.. Iemand een broekie noemen.
Wat bedoel je met zelfmedicatie?

Ik zou jezelf overigens snel laten doorverwijzen naar een andere psychiater... Dit klinkt alles behalve serieus.

quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 09:27 schreef cerebella het volgende:
Omdat ik wel eens suïcidale gedachten heb. Op zich begrijpelijk dat ie dan niet te makkelijk voorschrijft, maar ik heb die gedachten al af en aan zo lang als ik me kan herinneren en ik ben er nog steeds, heb nog genoeg om voor te leven. Hij zou er de komende weken niet zijn om me te monitoren, dus is een opname zijn enige optie. Andere mogelijkheden, zoals een vriendin op de hoogte houden of mijn huisarts dagelijks te bellen, daar wilde hij niks van horen.

Voel me echt voor het blok gezet en weinig serieus genomen en dat voelt niet fijn.

Een psycholoog bezoek ik niet, ben niet zo goed met vertrouwen van mensen en heb er slechte ervaringen mee. Op zich sta ik er wel voor open, maar dan wil ik eerst stabieler zijn, want ik wil in staat blijven mijn studie voort te zetten en voor mijn dieren te zorgen. Dat hoopte ik te bereiken met medicatie.
Ho eens even.. Volgens mij verdraai jij een hele hoop woorden...

Hij wilt je laten opnemen omdat jij suicidale gedachtes hebt en hij niet in staat is om je in de gaten te houden als je aan de pillen zou gaan... Voor hetzelfde geld gebeurt er iets ergs... Het ergste geval: Jij springt voor een trein.
Om jezelf te laten opnemen zou jij je aandacht aan je dieren en je studie moeten stil-zetten, niet stoppen... Maar uiteindelijk is jouw psychische gezondheid velen malen belangrijker dan wat vertraging of niet?

En je zou nooit aan de medicatie moeten gaan om voor je dieren te kunnen zorgen of je studie te kunnen blijven doen, je moet aan de medicatie gaan om psychisch gezond te worden!

[ Bericht 4% gewijzigd door kingtoppie op 19-02-2013 22:37:01 ]
Rustig aan.
pi_123096468
quote:
5s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:24 schreef kingtoppie het volgende:
Ik voel me als ik me wel goed voel, terughoudend om plezier te maken omdat ik weet dat ik me vaak niet goed voel.

En daardoor doe ik vaak niks... Is dat wel verstandig?
Je houdt vast aan het ongelukkig zijn omdat dat is wat je kent, negatief zijn geeft een gevoel van een controle; wat er ook gebeurt je kan het altijd kut vinden.

Open in het leven staan vergr durft maar is op lange termijn oneindig veel leuker natuurlijk.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123096515
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:38 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je houdt vast aan het ongelukkig zijn omdat dat is wat je kent, negatief zijn geeft een gevoel van een controle; wat er ook gebeurt je kan het altijd kut vinden.

Open in het leven staan vergr durft maar is op lange termijn oneindig veel leuker natuurlijk.
Ik moet lachen _O-
Rustig aan.
pi_123096929
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:38 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je houdt vast aan het ongelukkig zijn omdat dat is wat je kent, negatief zijn geeft een gevoel van een controle; wat er ook gebeurt je kan het altijd kut vinden.

Open in het leven staan vergr durft maar is op lange termijn oneindig veel leuker natuurlijk.
Maar je hebt helemaal gelijk, ik ken het en dat voelt lekker vertrouwd... Kost het minste moeite.
Waarom wil ik dan nergens moeite in stoppen? Is dat alleen durven?... Hmm...?
Rustig aan.
pi_123097704
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Maar je hebt helemaal gelijk, ik ken het en dat voelt lekker vertrouwd... Kost het minste moeite.
Waarom wil ik dan nergens moeite in stoppen? Is dat alleen durven?... Hmm...?
Angst om het bekende, de schijn veiligheid waar in de illusie van controle in schuilt, los te laten ja. Wees dankbaar dat je in een situatie bent gekomen waar écht daarmee breken de enige optie is voor een goed leven, veel mensen hebben het net niet kut genoeg om die stap werkelijk te gaan (moeten) zetten.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123097849
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:59 schreef Canillas het volgende:

[..]

Angst om het bekende, de schijn veiligheid waar in de illusie van controle in schuilt, los te laten ja. Wees dankbaar dat je in een situatie bent gekomen waar écht daarmee breken de enige optie is voor een goed leven, veel mensen hebben het net niet kut genoeg om die stap werkelijk te gaan (moeten) zetten.
Voor mij is die stap vaak net te klein nog steeds, maar vaak ook gewoon te groot.

Toen ik aan de medicatie zat was mijn gevoel een stuk stabieler... Als je gevoel een tijdje hetzelfde is dan valt het denk ik wat minder op voor jezelf hoe je je voelt waardoor je je automatisch maar richt op wat je wilt en wat je kan doen...

Echt breken....
Ik vind het helemaaaaaal niet fijn om mezelf te moeten verantwoorden voor dingen die ik doe...
Naar buiten hardlopen? Om 11 uur snachts? Ben je gek?

Naja dan maar niet... Snap je?
Rustig aan.
pi_123097928
Zo vandaag sinds maanden de durf kunnen vinden om weer op mijn scooter te springen en over de brug te karren. Wel verzeild geraakt in een ruzie (niet door mij of over mij) terwijl ik even moest bijkomen van alle spanning. Gezellig zeg ruzieden mensen over wie er valiumpjes moest slikken. _O-
pi_123098055
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:02 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Toen ik aan de medicatie zat was mijn gevoel een stuk stabieler... Als je gevoel een tijdje hetzelfde is dan valt het denk ik wat minder op voor jezelf hoe je je voelt waardoor je je automatisch maar richt op wat je wilt en wat je kan doen...

Echt breken....
Ik vind het helemaaaaaal niet fijn om mezelf te moeten verantwoorden voor dingen die ik doe...
Naar buiten hardlopen? Om 11 uur snachts? Ben je gek?

Gebruik je nog steeds medicatie?

Mijn begeleider zegt altijd dat ik juist naar buiten moet als het donker is vooral als je angst hebt omdat het dan rustiger is.
pi_123098175
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:06 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Gebruik je nog steeds medicatie?

Mijn begeleider zegt altijd dat ik juist naar buiten moet als het donker is vooral als je angst hebt omdat het dan rustiger is.
Als je buiten komt... Doe je dingen... Dat is het verschil... Dat niks doen maakt je vooral een persoon dat niet meer dingen doet... Echt durven is het niet eens.. Geef mij 100 euro en ik ben gemotiveerd wat te doen hoor.

Nee geen medicatie meer, donderdag weer afspraak bij psychiatert....
Ga misschien wel wat erin stoppen weer... Op stabiliserend niveau.
Rustig aan.
pi_123098183
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 22:59 schreef Canillas het volgende:

[..]

Angst om het bekende, de schijn veiligheid waar in de illusie van controle in schuilt, los te laten ja. Wees dankbaar dat je in een situatie bent gekomen waar écht daarmee breken de enige optie is voor een goed leven, veel mensen hebben het net niet kut genoeg om die stap werkelijk te gaan (moeten) zetten.
Heb ik weleens vaker gehoord. De dag dat je controle kan laten varen is een nieuw begin.
pi_123100172
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 23:08 schreef davo1979 het volgende:
De dag dat je controle kan laten varen is een nieuw begin.
Even quoten.
Rustig aan.
pi_123151509
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
pi_123230103
Die depressie maakt me alleen maar moe, zuigt al mijn energie op. Eenmaal dan in bed komen de gedachten die niet meer willen stoppen, en dan lig ik daar maar weer wakker in bed. Lekker tegenstrijdig. Zoals nu. Een huilbui puur omdat ik mezelf niet meer zie zitten is niet zeldzaam. ;( Ik ben het zat, alles zat. Waarvoor ben ik hier nou helemaal. Ik leef echt van dag tot dag, zie niet echt in wat ik nou helemaal met mijn leven aandoet. Eerst 14 jaar verplicht school, nou daar ben ik dan bijna mee klaar. Dan nog een aantal jaar "vrijwillig" een opleiding. Natuurlijk doe ik dat ook omdat ik me ergens voor interesseer en niet omdat het moet, maar de keuze voor maar gewoon niet studeren is er ook niet. Daarna een x aantal jaar als loonslaaf aan de slag, en dan ben ik oud en ja, wat dan.

Ik kan niet eens meer normaal schrijven, zo beroerd voel ik me. De wil en energie om mooie zinnen te maken is er niet. Ben ik de enige?
  zaterdag 23 februari 2013 @ 11:10:17 #94
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_123234711
Nope, hier hetzelfde. Ik zou zeggen, blijf van dag tot dag leven, want als je iets verder vooruit kijkt, zakt de moed in je schoenen.
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_123234900
Volgens mij heb ik gisteren een (soort van) psychose gehad.
Twiddel
pi_123234919
quote:
15s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:21 schreef summer2bird het volgende:
Volgens mij heb ik gisteren een (soort van) psychose gehad.
Kun je daar iets over vertellen :o
pi_123234951
quote:
2s.gif Op donderdag 21 februari 2013 10:00 schreef summer2bird het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat vervelend!
Werken jullie niet met zoiets als een singnaleringplan?
pi_123234991
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:22 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

Kun je daar iets over vertellen :o
Het is heel vaag wat ik nog precies weet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Twiddel
pi_123235001
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:24 schreef Catnip het volgende:

[..]

Wat vervelend!
Werken jullie niet met zoiets als een singnaleringplan?
Weet ik niet eerlijk gezegd :P
Twiddel
pi_123235058
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:26 schreef summer2bird het volgende:

[..]

Het is heel vaag wat ik nog precies weet.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wow dat is wel beetje heftig.
Ik kom net in het topic, maar wat slikken jullie zoal'?
pi_123235103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:29 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

Wow dat is wel beetje heftig.
Ik kom net in het topic, maar wat slikken jullie zoal'?
cymbalta, dipiperon
Oxazepam, temazepam en naproxem voor zo nodig.
Twiddel
pi_123235150
Heb je het er nog met de verpleging over gehad erna, summer?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123235181
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]

cymbalta, dipiperon
Oxazepam, temazepam en naproxem voor zo nodig.
Aardig wat zeg
En gebruik je het al lang? Kun je ook nog afbouwen en stoppen met zoiets?
pi_123235305
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:29 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

Wow dat is wel beetje heftig.
Ik kom net in het topic, maar wat slikken jullie zoal'?
Alleen abilify.
pi_123235363
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:40 schreef Catnip het volgende:

[..]

Alleen abilify.
En helpt het op ten duur? Of komen problemen later alsnog terug.
Het enige wat mij bekend is, dat is zyprexa, maar ik heb niets gebruikt ooit.
pi_123236763
Oxazepam, temazepam zijn zeer verslavende middelen bij regelmatig gebruik. Ik krijg het niet meer.
pi_123237839
Boef, volgens mij verschilt dat per persoon. Sommigen kunnen wel stoppen zonder terug te vallen, anderen niet volgens mij...
Maar er is ook een medicatietopic, dus als je specifiek daar vragen over hebt, kan het daar ook...
R&P / [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #18
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123238396
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:30 schreef Nijna het volgende:
Boef, volgens mij verschilt dat per persoon. Sommigen kunnen wel stoppen zonder terug te vallen, anderen niet volgens mij...
Maar er is ook een medicatietopic, dus als je specifiek daar vragen over hebt, kan het daar ook...
R&P / [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #18
Wist niet dat het topic bestond! Thanx gelijk ook maar een vraagje stellen.
pi_123239452
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:30 schreef Nijna het volgende:
Boef, volgens mij verschilt dat per persoon. Sommigen kunnen wel stoppen zonder terug te vallen, anderen niet volgens mij...
Maar er is ook een medicatietopic, dus als je specifiek daar vragen over hebt, kan het daar ook...
R&P / [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #18
Dankje! Zal er een kijkje nemen en daar vragen stellen erover.

Tip voor de mensen hier, die zich depressief voelen, luister dit:
pi_123240130
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:34 schreef Nijna het volgende:
Heb je het er nog met de verpleging over gehad erna, summer?
Ja :)
Ik krijg nu ook weer een gesprek met de arts hier :P
Twiddel
pi_123240145
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:35 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

Aardig wat zeg
En gebruik je het al lang? Kun je ook nog afbouwen en stoppen met zoiets?
Gebruik ik nu lang.
Ik kan afbouwen, maar zolang ik het nodig heb doe ik het nog niet.
Twiddel
pi_123245772
Ik slik nu 30mg Abilify, 1500mg Depakine en100mg fluvoxamine en z.n. 1mg Lorazepam tegen bipolaire, schizofrene en angstklachten.
pi_123267843
Nou, na heel lang mee gelezen te hebben wil ik toch ook wel eens mijn verhaal delen..

Zat al tijden niet goed in mijn vel en afgelopen zomer doorgestuurd naar psycholoog, hier een aantal gesprekken gehad maar voelde me eigenlijk alleen maar ellendiger.. De tips zoals diep inademen en "je kan het je kan het" zeggen bereikten niet echt hun doel.. ;-)

Hierna AD van de huisarts voorgeschreven gekregen, ik vond deze AD niet genoeg werken en ben doorverwezen naar een psychiater.. Hier de diagnose gegeneraliseerde angstatoornis met depressie te horen gekregen. Ik ben nu aan t wachten op een oproep voor mijn eerste therapie maar ga me eigenlijk alleen maar slechter voelen. Lig momenteel met griep in bed en maak me al de hele dag druk over dat ik mijn teamleider zal moet bellen en dat ik weer aan t werk zal moeten volgende week (voelt als een marteling mijn werk, net begonnen op een nieuwe afdeling en ik heb t gevoel dat t teveel is en dat t niet lukt.. Liefste wil ik tijd voor mijzelf).

Ik doe 1 dag in de week een opleiding en werk daarnaast 4 dagen. Vind t eigenlijk allemaal op dit moment te zwaar maar mijn omgeving vind dat ik gewoon door moet zetten.. "Wat moet ik anders doen".

Ik voel me vaak verlamd door de angst en heb ongelofelijke schommelingen in mijn gevoelens en emoties en vind t dodelijk vermoeiend! Weet ook echt ecen niet meer wat ik moet doen.. :-(
pi_123267889
Goedemorgen,

Ik val gewoon even binnen zonder bijgelezen te zijn maar is er iemand die sertraline gebruikt heeft en hier slecht op reageerde? Als in meer lichamelijke klachten?
Ik slik het nu sinds 4 maanden en zit nu op 150 mg per dag maar ik ga mij lichamelijk alleen maar rotter voelen, veel onrust in mn lijf, hartkloppingen, trillen, hoofdpijn, misselijk, duizelig, oorsuizen.
En eerst dacht ik dat het aan het ophogen lag maar dat zou nu toch echt minder moeten zijn, maar het is eerder tegenover gesteld...
S. 2014
J. 2016
pi_123267968
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen,

Ik val gewoon even binnen zonder bijgelezen te zijn maar is er iemand die sertraline gebruikt heeft en hier slecht op reageerde? Als in meer lichamelijke klachten?
Ik slik het nu sinds 4 maanden en zit nu op 150 mg per dag maar ik ga mij lichamelijk alleen maar rotter voelen, veel onrust in mn lijf, hartkloppingen, trillen, hoofdpijn, misselijk, duizelig, oorsuizen.
En eerst dacht ik dat het aan het ophogen lag maar dat zou nu toch echt minder moeten zijn, maar het is eerder tegenover gesteld...
Ik slik het, maar de klachten zoals jij beschrijft herken ik niet direct. Alleen bij het opbouwen voelde ik me duizelig en oorsuizen heb ik altijd al. Ik vraag me alleen soms wel eens af of het uberhaupt iets doet bij me.
Ik ben nu weer aan het afbouwen overigens.

Maar heb je dit al vanaf het begin, of is dit in die 4 maanden steeds langzaam erbij gekomen? En heb je binnenkort een afspraak met je shrink om het eens voor te leggen? Wel vervelend hoor: helpt afleiding, zodat je je er wat minder op focust? Of ben je dat stadium al voorbij?
pi_123268189
Ik heb wel in het begin last gehad maar dat hoort erbij, maar echt helemaal goed heb ik mij met deze pillen niet gevoeld terwijl dit met de paroxetine wel zo was, maar die gaan niet samen met een kinderwens..

Ik heb volgende week pas weer een afspraak met mb shrink, maar ik ga niet nog 1.5 week zodoor, dus ikga morgen maar even bellen.

Afleiding werkt niet, het enige wat er dan nu gebeurt is dat mijn lijf nog meer onrust gaat vertonen. Het gaat t beste als ik zit/lig, tot mn rug weer in de kramp schiet, waardoor ik overeind schiet en gelijk weer erg duizelig ben
Ik voel me echt een kneusje de laatste dagen :')

Maar het stomme is dat mijn hoofd wel rustig is, maar ik ben hier wel klaar mee..ik moet een bruiloft voorbereiden maar dat gaat wat lastig vanaf de bank..
S. 2014
J. 2016
pi_123269216
Ik zou inderdaad even bellen om te overleggen gewoonmezelf!

Duvelli, je omgeving vindt dat je maar door moet gaan... Maar als ik jouw woorden lees dan lees ik dat je meer behoefte hebt aan rust. Kan je de opleiding tijdelijk pauzeren misschien?
Kan je nog eens contact opnemen met die psychiater? Aangeven dat je je alleen maar slechter gaat voelen? En slik je nog medicijnen?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123289745
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:38 schreef Nijna het volgende:
Ik zou inderdaad even bellen om te overleggen gewoonmezelf!

Duvelli, je omgeving vindt dat je maar door moet gaan... Maar als ik jouw woorden lees dan lees ik dat je meer behoefte hebt aan rust. Kan je de opleiding tijdelijk pauzeren misschien?
Kan je nog eens contact opnemen met die psychiater? Aangeven dat je je alleen maar slechter gaat voelen? En slik je nog medicijnen?
Ja ik heb ook behoefte aan rust en aan mezelf werken.. Ik wil niet door gaan met de "marteling" alleen zegt mijn lief dan weer: wat wil je dan, een half jaar thuis hangen?. Terwijl hij aan de andere kant ook wel ziet dat het steeds slechter gaat.
Ik ben ook gewoon bang om een keuze te maken, gezien te worden als aansteller of om te falen.

Vanmiddag weer een enorme paniekaanval, gelukkig helpt de oxa dan wel even maar ik blijf piekeren en bang om weer te moeten gaan werken. Mensen die op mijn vingers kijken en ik heb t gevoel dat t veelste veel is en ik t niet geordend krijg.

Ik durf de laatste tijd ook steeds minder de deur uit te gaan en dingen te regelen bijv. Heb er gewoon geen energie meer voor en t voelt allemaal zo doelloos.

Morgen ga ik idd maar even de psychiater bellen want ik raak steeds verder in de put!

Sorry als t erg chaotisch overkomt!
pi_123289814
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen,

Ik val gewoon even binnen zonder bijgelezen te zijn maar is er iemand die sertraline gebruikt heeft en hier slecht op reageerde? Als in meer lichamelijke klachten?
Ik slik het nu sinds 4 maanden en zit nu op 150 mg per dag maar ik ga mij lichamelijk alleen maar rotter voelen, veel onrust in mn lijf, hartkloppingen, trillen, hoofdpijn, misselijk, duizelig, oorsuizen.
En eerst dacht ik dat het aan het ophogen lag maar dat zou nu toch echt minder moeten zijn, maar het is eerder tegenover gesteld...
Zou idd even contact opnemen met de psych. Na zo een periode last van bijwerkingen krijgen lijkt me raar!

Misschien is in je lichaam nu de werkzame stof op een goede spiegel gekomen maar is dat toch te veel?
pi_123289923
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:29 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

Wow dat is wel beetje heftig.
Ik kom net in het topic, maar wat slikken jullie zoal'?
Geen antidepressiva, wel ritalin en concerta, wat me helpt met rust in mijn hoofd krijgen.
pi_123291880
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:29 schreef Duvellie het volgende:

[..]

Ja ik heb ook behoefte aan rust en aan mezelf werken.. Ik wil niet door gaan met de "marteling" alleen zegt mijn lief dan weer: wat wil je dan, een half jaar thuis hangen?. Terwijl hij aan de andere kant ook wel ziet dat het steeds slechter gaat.
Ik ben ook gewoon bang om een keuze te maken, gezien te worden als aansteller of om te falen.

Vanmiddag weer een enorme paniekaanval, gelukkig helpt de oxa dan wel even maar ik blijf piekeren en bang om weer te moeten gaan werken. Mensen die op mijn vingers kijken en ik heb t gevoel dat t veelste veel is en ik t niet geordend krijg.

Ik durf de laatste tijd ook steeds minder de deur uit te gaan en dingen te regelen bijv. Heb er gewoon geen energie meer voor en t voelt allemaal zo doelloos.

Morgen ga ik idd maar even de psychiater bellen want ik raak steeds verder in de put!

Sorry als t erg chaotisch overkomt!
Heel verhaal getypt als reactie en weg was het. Piekeren is SM op jezelf. Er bestaat een boek wat misschien handig is in jouw situatie. Zal de titel op moeten zoeken. Heeft mij veel geholpen met piekeren. 2x per dag mag je piekeren 15 minuten en de rest van de dag niet. Ik val nog weleens terug maar weet mezelf altijd weer te corrigeren.
pi_123294638
Duvellie, goed dat je morgen gaat bellen! Doen hoor!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123294917
Prozac... Nouja... Een middel met prozac als actief middel heb ik nu.
Bijwerkingen horen toch juist in het begin het hevigste te zijn? Of komt dat soms pas na een paar dagen?
Rustig aan.
pi_123295493
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:10 schreef kingtoppie het volgende:
Prozac... Nouja... Een middel met prozac als actief middel heb ik nu.
Bijwerkingen horen toch juist in het begin het hevigste te zijn? Of komt dat soms pas na een paar dagen?
Kan soms na een paar dagen pas komen.. Je bent een "spiegel" aan het opbouwen en wanneer deze een bepaald level bereikt krijg je vaak pas bijwerkingen. Kan dus wel pas na een paar dagen optreden..
pi_123295588
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:19 schreef Duvellie het volgende:

[..]

Kan soms na een paar dagen pas komen.. Je bent een "spiegel" aan het opbouwen en wanneer deze een bepaald level bereikt krijg je vaak pas bijwerkingen. Kan dus wel pas na een paar dagen optreden..
Misschien dat ik wat meer slaap nodig heb atm oid.. Meer niet echt.
Rustig aan.
pi_123295700
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:20 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Misschien dat ik wat meer slaap nodig heb atm oid.. Meer niet echt.
Kan natuurlijk ook.
pi_123298015
Hoewel... Voel me naast moe ook wel een beetje...

Wat maakt het leven nou zo leuk dan? Ik denk soms dat mijn leven eigenlijk helemaal niet zo verschilt van andere mensen... Dat ik best leuke vrienden heb... Best wel mijn tijd vul...

Hm?
Rustig aan.
pi_123300579
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:54 schreef kingtoppie het volgende:
Hoewel... Voel me naast moe ook wel een beetje...

Wat maakt het leven nou zo leuk dan? Ik denk soms dat mijn leven eigenlijk helemaal niet zo verschilt van andere mensen... Dat ik best leuke vrienden heb... Best wel mijn tijd vul...

Hm?
Misschien de beleving ervan. Andere mensen denken niet na, ik moet over alles 100 x nadenken en alle scenario aflopen. Vermoeiend.
pi_123300698
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:30 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Misschien de beleving ervan. Andere mensen denken niet na, ik moet over alles 100 x nadenken en alle scenario aflopen. Vermoeiend.
Ik kijk na afloop altijd een beetje onvoldaan terug altijd op de dag... Weinig wat me echt zo erg raakt dat ik denk *hier leef ik voor*

Dat laatste ben ik sowieso een beetje kwijt, het lijkt nergens om te gaan...
Rustig aan.
pi_123300775
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik kijk na afloop altijd een beetje onvoldaan terug altijd op de dag... Weinig wat me echt zo erg raakt dat ik denk *hier leef ik voor*

Dat laatste ben ik sowieso een beetje kwijt, het lijkt nergens om te gaan...
Maar je hebt nieuwe pillen dus? Wanneer ga je beginnen, zou eigenlijk mee moeten doen!
pi_123300919
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:32 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Maar je hebt nieuwe pillen dus? Wanneer ga je beginnen, zou eigenlijk mee moeten doen!
Ben al begonnen.
Rustig aan.
pi_123301009
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ben al begonnen.
Wat gaat dat makkelijk, wou soms dat het ik het ook zo makkelijk kon!
pi_123301102
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:36 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Wat gaat dat makkelijk, wou soms dat het ik het ook zo makkelijk kon!
Rationeel gezien loop je naar een psychiatert.. Je praat wat en je kunt je pilletjes ophalen bij de apotheek je pakt een pilletje en slikt hem door.
Rustig aan.
pi_123301239
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Rationeel gezien loop je naar een psychiatert.. Je praat wat en je kunt je pilletjes ophalen bij de apotheek je pakt een pilletje en slikt hem door.
Heb al pillen (al 4 weken in een doosje).
pi_123301312
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:39 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Heb al pillen (al 4 weken in een doosje).
Hmm schiet lekker op...
Rustig aan.
pi_123301413
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hmm schiet lekker op...
Ja idd, moest morgen eigenlijk terug om te kijken hoe het gaat en of de dosering om hoog moet.
pi_123301563
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:41 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Ja idd, moest morgen eigenlijk terug om te kijken hoe het gaat en of de dosering om hoog moet.
Ik denk dat je zeker moet gaan.
Rustig aan.
pi_123301871
Overigens ga ik morgen weer naar m'n psychologe, gewoon de standaard praatsessie zegmaar.
Maar ik heb wel een hoop te vertellen, en altijd als ik dat wil lukt het niet. Ik vergeet de helft, het komt er niet mooi uit, etc. Van te voren opschrijven is geen optie, dat is nogal confronterend en die confrontatie heb ik liever waar zij bij is dan alleen, want nou ja... Het is gewoon moeilijk.

Iemand tips?
pi_123301956
Ik zou je de tips van de daken willen schreeuwen msacras maar ik weet het zelf ook niet...

Waarom kan je jezelf er niet mee confronteren als je alleen bent?
Rustig aan.
pi_123302121
Steekwoorden opschrijven? Of net voor de afspraak dingen opschrijven?
pi_123302441
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:48 schreef msacras het volgende:
Overigens ga ik morgen weer naar m'n psychologe, gewoon de standaard praatsessie zegmaar.
Maar ik heb wel een hoop te vertellen, en altijd als ik dat wil lukt het niet. Ik vergeet de helft, het komt er niet mooi uit, etc. Van te voren opschrijven is geen optie, dat is nogal confronterend en die confrontatie heb ik liever waar zij bij is dan alleen, want nou ja... Het is gewoon moeilijk.

Iemand tips?
Je zoekt een situatie op waarin het mogelijk is dat het gaat gebeuren dat je open over jezelf bent, zoals je nu beschrijft is dat al een grote stap, wees lief voor jezelf en besteed aandacht aan dat wat op dat moment er klaar voor is om naar voren te komen ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123303023
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:50 schreef kingtoppie het volgende:
Ik zou je de tips van de daken willen schreeuwen msacras maar ik weet het zelf ook niet...

Waarom kan je jezelf er niet mee confronteren als je alleen bent?
Omdat het dus een grote confrontatie is, en met die zware emoties die dan vrij komen, wie weet wat ik dan allemaal ga doen zegmaar. Dan heb ik liever dat er iemand bij is die mij goed kent maar toch objectief is > mijn psychologe dus.
pi_123303699
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:05 schreef msacras het volgende:

[..]

Omdat het dus een grote confrontatie is, en met die zware emoties die dan vrij komen, wie weet wat ik dan allemaal ga doen zegmaar. Dan heb ik liever dat er iemand bij is die mij goed kent maar toch objectief is > mijn psychologe dus.
Ben jij zo impulsief?
Hmm...
Nouja knuffel dan maar :*
Rustig aan.
pi_123303853
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ben jij zo impulsief?
Hmm...
Nouja knuffel dan maar :*
Ja heel erg :')
AD(H)D, manisch depressief; slechte combinatie wat betreft stemmingswisselingen en impulsiviteit :+
knuffel terug :*
pi_123314756
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:48 schreef msacras het volgende:
Overigens ga ik morgen weer naar m'n psychologe, gewoon de standaard praatsessie zegmaar.
Maar ik heb wel een hoop te vertellen, en altijd als ik dat wil lukt het niet. Ik vergeet de helft, het komt er niet mooi uit, etc. Van te voren opschrijven is geen optie, dat is nogal confronterend en die confrontatie heb ik liever waar zij bij is dan alleen, want nou ja... Het is gewoon moeilijk.

Iemand tips?
Als het onthouden niet lukt, en opschrijven geen optie is, is het enige wat ik me kan bedenken je psychologe een email te sturen de avond van te voren, met dingen die je besproken wilt hebben.
  maandag 25 februari 2013 @ 08:51:07 #146
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123315216
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:48 schreef msacras het volgende:
Overigens ga ik morgen weer naar m'n psychologe, gewoon de standaard praatsessie zegmaar.
Maar ik heb wel een hoop te vertellen, en altijd als ik dat wil lukt het niet. Ik vergeet de helft, het komt er niet mooi uit, etc. Van te voren opschrijven is geen optie, dat is nogal confronterend en die confrontatie heb ik liever waar zij bij is dan alleen, want nou ja... Het is gewoon moeilijk.

Iemand tips?
ik herken het, bijvoorbeeld als ik ga en het is zo'n dag waar ik het slecht kan beschrijven en de psych een richting opgaat die je eigenlijk niet wil. Opschrijven kan misschien toch werken: schrijf op wat je voelt op een moment dat het je je echt rot voelt. Schrijf alles op wat je denkt en laat het lezen zodat je psych een momentopname heeft van zo'n moment.

Praten over je angsten en diepe gevoelens is gewoon heel erg moeilijk. Ik merk ook vaak dat ik me veel positiever opstel dan dat ik me voel diep van binnen, het is menselijk om je schild op te zetten zelfs op zulke momenten.
:')
  maandag 25 februari 2013 @ 08:55:35 #147
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123315267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:46 schreef davo1979 het volgende:
Oxazepam, temazepam zijn zeer verslavende middelen bij regelmatig gebruik. Ik krijg het niet meer.
ik gebruik alleen oxazepam zonodig. Als ik me te slecht voel om te functioneren. Soms is het 2 maanden niks en soms een paar dagen achter elkaar. En dan 10 - 30 mg. Oxazepam 'recreatief' gebruiken is niks aan, je word er alleen moe van.. het is een angstdemper. Het kan dus denk ok wel verslavend zijn als je elke dag zware angsten hebt.
:')
pi_123315377
msacres, steekwoorden vind ik nog wel een goede... maar ik weet niet of dat ook te confronterend is. Maar paar steekwoorden op papier en dat eventueel gelijk geven als je het lastig vindt om over te beginnen...?

Davo, ik zou toch naar de psychiater gaan en je moeite met starten bespreken... heb je dat eerder al aangegeven? Dat je het zo lastig vindt?
Mama van 2 lieve meiden :)
  maandag 25 februari 2013 @ 09:03:34 #149
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123315382
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:20 schreef Andromache het volgende:
Hoi, even hier want ongeschikt voor datingsitetopic en te lang voor HVJJN.

Het is heel gek. Ik zit al een paar dagen lang 's avonds te janken. Ik ben eerder gediasgnosticeerd met een dysthyme stoornis + ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Behandeling ging goed, heb een jaar lang dagbehandeling gehad, en voelde me na afloop krachtiger dan ooit. Ben er nu 1,5 jaar uit, en ik heb vrijwel alle doelen uit mijn behandelplan behaald, ik vind mezelf nu leuk, niet meer een eenling tussen vrienden etc.

Toch voel ik me heel wanhopig op relatiegebied. Ik snak naar iemand die me ff knuffelt en zegt 'ik hou van jou'. met veel geluk vind ik af en toe iemand die zegt 'ik hou van je kutje' en daar houdt het dan wel mee op. nou twijfel ik, is dit een primaire levensbehoefte, af en toe intimiteit en heb ik alle recht op groot verdriet? of heeft mijn verdriet toch een psychische achtergrond en moet ik weer hulp zoeken? ik denk oprecht niet dat er nu een schema actief is, waarschijnlijk wel de modus Kwetsbaar kind (voor degenen die bekend zijn met schematherapie). En hoe deal ik hier nu mee? De situaties vermijden waar bij er stelletjes opduiken heeft geen zin, dan kan ik mijn hele adressenlijst wel schrappen en ik heb juist behoefte aan sociaal contact.

misschien komt het ook wel allemaal, de behoefte aan troost, omdat ik gefaald heb met mijn scriptie en misschien pas over een jaar mijn diploma haal. het leven lijkt nu ff heel uitzichtloos weer en ik weet oprecht niet hoe ik verder moet in het leven op dit punt, maatschappelijk gezien.
Bij mij is ooit ook dysthyme stoor is gediagnostiseerd maar ik vind die 'stoornis' maar dikke onzin. Het is een label voor mensen die niet depressief zijn maar toch iets zouden moeten hebben. Bij riagg bijvoorbeeld moet je iets 'hebben' om behandeld te worden, een soort handvat.

Dat missen van liefde herken ik enorm, begin dit topic heb ik daar ook iets over getikt. Het is bij mij iig een behoefte aan structuur denk ik. ik heb een relatie van 4 jaar gehad waar er meer structuur was in mn leven. En het knuffelen en lieve woordjes geeft een gevoel van geborgenheid en vertrouwen. Je hebt iets waar je op kan steunen.
:')
pi_123316189
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 09:02 schreef Nijna het volgende:
msacres, steekwoorden vind ik nog wel een goede... maar ik weet niet of dat ook te confronterend is. Maar paar steekwoorden op papier en dat eventueel gelijk geven als je het lastig vindt om over te beginnen...?

Davo, ik zou toch naar de psychiater gaan en je moeite met starten bespreken... heb je dat eerder al aangegeven? Dat je het zo lastig vindt?
Ik heb geen psychiater maar een ambulante psychische begeleider die ik elke week zie. Die weet er van af.
pi_123316713
Ok, maar doet die er verder wat mee dan?
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123317040
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:13 schreef Nijna het volgende:
Ok, maar doet die er verder wat mee dan?
Ja dat wel die probeert mij op andere gedachten te brengen. Maar ik ben vrij koppig en in combinatie met angsten werkt dat niet echt daarnaast de situatie een aantal jaar geleden met AD maakt het niet makkelijk.
pi_123317357
Dat zei je idd...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123330900
Meh, was ik vandaag bij m'n psychologe, kon het weer niet omdat de afspraak van voor mij dik uitliep en de afspraak na mij echt belangrijk was dus ik kon niet uitlopen }:| Duurde uiteindelijk 10 minuten, in plaats van de gebruileijke 30-40 }:|
Gelukkig wel a.s donderdag eerst afspraak met een psychotherapeute die een stuk dieper gaat graven zegmaar voor de oorzaak van het probleem. Misschien dat er daar ook een hoop makkelijk uit komt, wie weet.
pi_123330966
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:13 schreef msacras het volgende:
Meh, was ik vandaag bij m'n psychologe, kon het weer niet omdat de afspraak van voor mij dik uitliep en de afspraak na mij echt belangrijk was dus ik kon niet uitlopen }:| Duurde uiteindelijk 10 minuten, in plaats van de gebruileijke 30-40 }:|
Gelukkig wel a.s donderdag eerst afspraak met een psychotherapeute die een stuk dieper gaat graven zegmaar voor de oorzaak van het probleem. Misschien dat er daar ook een hoop makkelijk uit komt, wie weet.
Meh. Jij bent toch ook superjong of niet?
pi_123331021
quote:
17s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:15 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Meh. Jij bent toch ook superjong of niet?
16, 17 over respectievelijk 11 dagen *O*
Oordeel zelf of dat superjong is of niet :9
pi_123331086
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:16 schreef msacras het volgende:

[..]

16, 17 over respectievelijk 11 dagen *O*
Oordeel zelf of dat superjong is of niet :9
Super jong. Zag je volgens mij wel eens in US posten.

Ik blijf me elke keer weer verbazen over op hoe jonge leeftijd al die echt depressieve shit alweer begint en al die suicidale gevoelens en zo.
pi_123331331
quote:
17s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Super jong. Zag je volgens mij wel eens in US posten.

Ik blijf me elke keer weer verbazen over op hoe jonge leeftijd al die echt depressieve shit alweer begint en al die suicidale gevoelens en zo.
Nou, dat valt toch ook wel mee..
En ach, leeftijd is ook maar een getal, ik voel me ook eerder een jaar of 18 dan 16. 16 klinkt zo jong, ik vergeet het dan ook vaak. Maar ja, vroeg inderdaad, maar bij mij is het een combinatie van een hoop. Overigens ben ik niet echt suicidaal, het is meer manisch depressief, burnout, adhd, etc
pi_123332463
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:13 schreef msacras het volgende:
Meh, was ik vandaag bij m'n psychologe, kon het weer niet omdat de afspraak van voor mij dik uitliep en de afspraak na mij echt belangrijk was dus ik kon niet uitlopen }:| Duurde uiteindelijk 10 minuten, in plaats van de gebruileijke 30-40 }:|
Gelukkig wel a.s donderdag eerst afspraak met een psychotherapeute die een stuk dieper gaat graven zegmaar voor de oorzaak van het probleem. Misschien dat er daar ook een hoop makkelijk uit komt, wie weet.
Ik vind het behoorlijk lullig voor je. Of dat jij er wat aan kan doen. Trouwens die psychologe hoort toch een beetje op de tijd te letten?
pi_123334456
quote:
17s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Super jong. Zag je volgens mij wel eens in US posten.

Ik blijf me elke keer weer verbazen over op hoe jonge leeftijd al die echt depressieve shit alweer begint en al die suicidale gevoelens en zo.
Wat vind je daar zo verbazingwekkend aan? Volgens mij komt het best wel veel voor onder tieners (denk maar aan het gepest worden op school en het thuis 'minder goed' hebben).
pi_123338500
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:13 schreef msacras het volgende:
Meh, was ik vandaag bij m'n psychologe, kon het weer niet omdat de afspraak van voor mij dik uitliep en de afspraak na mij echt belangrijk was dus ik kon niet uitlopen }:| Duurde uiteindelijk 10 minuten, in plaats van de gebruileijke 30-40 }:|
Gelukkig wel a.s donderdag eerst afspraak met een psychotherapeute die een stuk dieper gaat graven zegmaar voor de oorzaak van het probleem. Misschien dat er daar ook een hoop makkelijk uit komt, wie weet.
Wat slordig... dik uitlopen en dan zeggen dat jij niet kan uitlopen omdat de afspraak na jou echt belangrijk is... Had ze zelf beter op de tijd moeten letten...
En anders dan had degene na jou ook maar wat langer moeten wachten, ik vind het raar dat ze zo doet, maar ik hoop dat je as donderdag je ei kwijt kan.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123339252
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:16 schreef msacras het volgende:

[..]

16, 17 over respectievelijk 11 dagen *O*
Oordeel zelf of dat superjong is of niet :9
Kom ik aan met mijn 15 jaar haha....
pi_123339463
Morgen een gesprek over mijn medicatie, ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren..
pi_123340935
Vandaag gesprek gehad met de psych over de medicatie, en alle bijwerkingen, en deze pillen gaan eruit.
Vandaag ga ik van 150mg naar 75 mg, en donderdag zie ik haar weer om dingen verder te bespreken. Waarschijnlijk wordt het nu fluoxetine. Ervaringen iemand?

Op dit moment ben ik wel zover dat ik fluoxetine als laatste probeer, en eigenlijk zou willen stoppen maar dat wordt nog afgeraden door de psych, en daarnaast durf ik het ook niet zo heel goed...
S. 2014
J. 2016
pi_123341708
Gewoonmezelf, Fluoxetine/prozac heb ik heel lang geslikt, ook tijdens mn zwangerschappen. Paar keer geprobeerd af te bouwen, na de bevalling van de eerste en tijdens de zwangerschap van de tweede, maar dat was toch niet handig. Ook al deed het ook niet heel veel voor me.
Amper bijwerkingen van gehad in elk geval, dus ik hoop dat dat voor jou dan ook geldt.

Hoeveelste middel wordt dit dan? Sterkte!

Catnip, succes!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123347201
Het wordt "pas" het 3e middel, ik ben met paroxetine begonnen, werkte fantastisch voor mij maar wordt afgeraden als je een kinderwens wilt gaan vervullen, daarom overgezet op sertraline want dat mag je en zwanger worden en bv geven, en nu dan over naar fluoxetine, mag met zwangerschap maar geen bv! en dat laatste vind ik jammer maar een kindje heeft veel meer aan een stabiele moeder dan aan de bv... zo denk ik dan maar...

ik wil gewoon niet ellendig lang van pillen wisselen, ik raak mezelf een beetje kwijt en gezelliger word ik er ook niet van :{
S. 2014
J. 2016
pi_123348352
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat vind je daar zo verbazingwekkend aan? Volgens mij komt het best wel veel voor onder tieners (denk maar aan het gepest worden op school en het thuis 'minder goed' hebben).
Ach, ik ben nooit gepest en mijn thuis situatie is ook wel redelijk. Maar manisch is volgensmij aangeboren, ik kan heel pessimistisch zijn, en kan vooral geen nee zeggen, waardoor ik veel te veel hooi op mijn vork neem. Dat maakt alles er niet echt beter op. Ik heb gewoon de afgelopen paar jaren in periodes heel veel slechte gebeurtenissen e.d over me heen gekregen, en dan veel allemaal tegelijk. Kwam niet zo goed uit allemaal, dit is dan ook al de 5e psycholoog ofzo waar ik vast bij loop. :')

Daarnaast ben ik misschien voor de buitenwereld een open persoon, en dat ben ik over het algemeen ook wel, maar de écht belangrijke, diepere zaken houd ik voor mezelf. Ik wil altijd alles zelf maar oplossen, maar dat kan gewoon niet. :/ afgelopen december (de 24e) is het me echter wel gelukt om zelf naar haar toe te stappen en heb ik gewoon alles er uit weten te krijgen. Dat luchtte op, en ik weet dus dat ik het wel kan, maar ik heb een soort van "druppel" nodig om de emmer te laten overlopen, en dan wel op het juiste moment. Mja, nu zij er dus weer allemaal nieuwe dingen bij. Donderdag krijg ik dus psychotherapie, wat dus wat dieper gaat dan alleen "een beetje praten," en ik hoop dat dat wat is.

Wat betreft de reacties op die afspraak van vandaag: dat klopt, echt belachelijk... aan de ene kant begrijpelijk, ik ben zelf ook wel eens zo'n "noodgeval" geweest waardoor andere mensen dan maar moesten wachten, maar ik vind het de taak van de GGZ om iedereen gewoon op te vangen. Het meisje wat na mij was was trouwens iemand die ik kende, een meisje uit mijn dans groep (klassiek ballet dan in dit geval) waarvan ik al vermoedde dat ze een eetstoornis had, maar dit versterkt dat allemaal nog meer. Wat een toevalligheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 22:27:31 ]
pi_123348721
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:03 schreef Catnip het volgende:

[..]

Kom ik aan met mijn 15 jaar haha....
Ben ik iig niet de enige broekie hier (haha). Volgensmij heb ik je ook wel eens in JNG gezien. En wat heb je eigenlijk precies dat je ook in dit topic zit? (niet het hele topic of je pohi grondig gelezen, en zit op mobiel dus kan dat nu ook niet even makkelijk bekijken :9 ).
  maandag 25 februari 2013 @ 23:27:40 #169
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123351360
Klote msacras, je bent nog zo jong. Wat denk je dat de reden is dat je er niet over kan/wil/durft te praten? Kom je wel verder met deze psycholoog?
:')
pi_123360023
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het wordt "pas" het 3e middel, ik ben met paroxetine begonnen, werkte fantastisch voor mij maar wordt afgeraden als je een kinderwens wilt gaan vervullen, daarom overgezet op sertraline want dat mag je en zwanger worden en bv geven, en nu dan over naar fluoxetine, mag met zwangerschap maar geen bv! en dat laatste vind ik jammer maar een kindje heeft veel meer aan een stabiele moeder dan aan de bv... zo denk ik dan maar...

ik wil gewoon niet ellendig lang van pillen wisselen, ik raak mezelf een beetje kwijt en gezelliger word ik er ook niet van :{
Zo jammer dat die seroxat niet kan met kinderwens... omdat het zo goed werkte voor jou.
Nu is het natuurlijk eerst maar weer afwachten enzo, kijken of het wat voor je doet. Is er niet een ander middel dat wel kan met zwangerschap en BV? Weet ik zo niet, maar misschien nog eens met die pop-poli overleggen anders? Ik gun het je zo :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123360373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

Zo jammer dat die seroxat niet kan met kinderwens... omdat het zo goed werkte voor jou.
Nu is het natuurlijk eerst maar weer afwachten enzo, kijken of het wat voor je doet. Is er niet een ander middel dat wel kan met zwangerschap en BV? Weet ik zo niet, maar misschien nog eens met die pop-poli overleggen anders? Ik gun het je zo :*
Dank je wel :*
Ik loop op de pop-poli, en gelukkig weet de psych ook heel goed welke medicatie wel en niet kan, met paroxetine is er een verhoogde kans (1.5% normaal 0.5-1% ) op een hartafwijking, het stomme is dat als ik zelf google op pop poli en dan de medicatie lijst bekijk staat paroxetine dus wel onder de "veilige" medicatie en is ook bv een optie...

Ik heb alle vragen opgeschreven voor donderdag! Tijd voor duidelijkheid :?
S. 2014
J. 2016
pi_123363028
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:32 schreef msacras het volgende:

[..]

Ben ik iig niet de enige broekie hier (haha). Volgensmij heb ik je ook wel eens in JNG gezien. En wat heb je eigenlijk precies dat je ook in dit topic zit? (niet het hele topic of je pohi grondig gelezen, en zit op mobiel dus kan dat nu ook niet even makkelijk bekijken :9 ).
Heb een of andere stoornis..weet niet precies hoe het heet. net zoiets als een bipolaire stoornis geloof ik.
pi_123368372
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Klote msacras, je bent nog zo jong. Wat denk je dat de reden is dat je er niet over kan/wil/durft te praten? Kom je wel verder met deze psycholoog?
Ik weet niet waardoor het precies komt... zo is het eigenlijk altijd al geweest, aan de ene kant ben ik heel open en sociaal, maar écht belangrijke dingen hou ik voor mezelf. Ik denk dat het een stukje perfectionisme is, "ik kan het zelf wel op lossen, daar ga ik geen andere mensen mee lastig vallen", zoiets.
pi_123368661
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:20 schreef msacras het volgende:

[..]

Ik weet niet waardoor het precies komt... zo is het eigenlijk altijd al geweest, aan de ene kant ben ik heel open en sociaal, maar écht belangrijke dingen hou ik voor mezelf. Ik denk dat het een stukje perfectionisme is, "ik kan het zelf wel op lossen, daar ga ik geen andere mensen mee lastig vallen", zoiets.
Dat herken ik heel goed, dat is ook de reden dat ik met n heftige burnout thuis kwam te zitten, ik deed het zelf wel.
Ik ben nu in ieder geval heel blij met de gesprekken die ik heb gehad
S. 2014
J. 2016
pi_123368898
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:20 schreef msacras het volgende:
Ik weet niet waardoor het precies komt... zo is het eigenlijk altijd al geweest, aan de ene kant ben ik heel open en sociaal, maar écht belangrijke dingen hou ik voor mezelf. Ik denk dat het een stukje perfectionisme is, "ik kan het zelf wel op lossen, daar ga ik geen andere mensen mee lastig vallen", zoiets.
Die instelling komt (vooral in deze topic reeks) veel voorbij. Het klinkt als een rationele houding maar is het niet meer een aangeleerde houding omdat er vroeger niet goed/gepast op je problemen werd gereageerd, dat je het dus niet kwijt kon en wat pijnlijk is en dan dit maar geloven om het maar niet eens meer te hoeven proberen? Dat je je niet meer uit zodat je niet meer hoeft mee te maken dat je ergens mee zit en dat daar bovenop komt dat er op gereageerd wordt alsof dat waar je mee zit er niet zou mogen zijn.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123368967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:36 schreef Canillas het volgende:

[..]

Die instelling komt (vooral in deze topic reeks) veel voorbij. Het klinkt als een rationele houding maar is het niet meer een aangeleerde houding omdat er vroeger niet goed/gepast op je problemen werd gereageerd, dat je het dus niet kwijt kon en wat pijnlijk is en dan dit maar geloven om het maar niet eens meer te hoeven proberen? Dat je je niet meer uit zodat je niet meer hoeft mee te maken dat je ergens mee zit en dat daar bovenop komt dat er op gereageerd wordt alsof dat waar je mee zit er niet zou mogen zijn.
Hmm, ik heb altijd wel iemand (gehad ook) om mijn verhaal bij kwijt te kunnen, dus dat is het probleem niet. Het is meer dat ik gewoon graag dingen zelf kan. En soms is het ook wel zo dat ik het idee heb dat als ik maar gewoon het probleem negeer dat het dan vanzelf wel weggaat. Wat dus niet waar is.
pi_123369277
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:38 schreef msacras het volgende:
Hmm, ik heb altijd wel iemand (gehad ook) om mijn verhaal bij kwijt te kunnen, dus dat is het probleem niet. Het is meer dat ik gewoon graag dingen zelf kan. En soms is het ook wel zo dat ik het idee heb dat als ik maar gewoon het probleem negeer dat het dan vanzelf wel weggaat. Wat dus niet waar is.
Weg gaan ze inderdaad niet, het vraagt aandacht totdat het opgelost is. Wel fijn dat je in ieder geval iemand daarvoor (gehad) hebt :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123369380
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:45 schreef Canillas het volgende:

[..]

Weg gaan ze inderdaad niet, het vraagt aandacht totdat het opgelost is. Wel fijn dat je in ieder geval iemand daarvoor (gehad) hebt :)
Nouja, het probleem is, ik heb gewoon een hele hoop lieve vriendinnen en ook normale ouders enzo. Ik kán er dus alles kwijt, maar dat dóe ik niet. Daar ligt het probleem. :{
pi_123369441
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:48 schreef msacras het volgende:

[..]

Nouja, het probleem is, ik heb gewoon een hele hoop lieve vriendinnen en ook normale ouders enzo. Ik kán er dus alles kwijt, maar dat dóe ik niet. Daar ligt het probleem. :{
Dan ben je niet de enige, dat heb ik zelf ook. En daardoor heb ik flink wat problemen gehad, en nu zeg ik nog niks tegen mijn ouders..want dat kan ik gewoon niet. Ik weet niet waarom..het is gewoon erg lastig. Misschien ligt het aan mijn leeftijd..idk.
pi_123369497
Hai.
Mijn stemmingen schieten hier echt overal heen :')
Zo was ik gisteren nog heel boos en verdrietig, ging het vanmiddag wel weer goed.
Vorige week een dieptepunt gehaald, slechte dingen gebeurd, en in het weekeind was ik weer heel hyper.
Ik denk telkens dat er allerlei complotten zijn, en ik laat mij nogal overal meesleuren :')
Zo wou ik een zwaard kopen omdat ik mij wou wapenen tegen zomies :')
Ik voel mij zo stom en raar. Mensen denken vanalles over mij, mijn hoofd is vol.
Heb in de afgelopen 2 dagen al 5 gesprekken gehad. Telkens werkt het 1 a 2 uur en dan is het weer terug.
Bah :X
Twiddel
pi_123369552
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:48 schreef msacras het volgende:
Nouja, het probleem is, ik heb gewoon een hele hoop lieve vriendinnen en ook normale ouders enzo. Ik kán er dus alles kwijt, maar dat dóe ik niet. Daar ligt het probleem. :{
Misschien kan je je (voorzichtig) afvragen wat je ontloopt (welk gevoel) door het niet het te vertellen? Iets uitspreken maakt sommige dingen echt, ook in de zin van ''eenmaal uitgesproken kan kan ik erop aangesproken worden''. Soms zit er voor bepaalde gevoelens een drempel omdat ze diep vast zitten, dan heeft het ook logischerwijs tijd nodig om dat weer los te krijgen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123369626
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:51 schreef summer2bird het volgende:
Hai.
Mijn stemmingen schieten hier echt overal heen :')
Zo was ik gisteren nog heel boos en verdrietig, ging het vanmiddag wel weer goed.
Vorige week een dieptepunt gehaald, slechte dingen gebeurd, en in het weekeind was ik weer heel hyper.
Ik denk telkens dat er allerlei complotten zijn, en ik laat mij nogal overal meesleuren :')
Zo wou ik een zwaard kopen omdat ik mij wou wapenen tegen zomies :')
Ik voel mij zo stom en raar. Mensen denken vanalles over mij, mijn hoofd is vol.
Heb in de afgelopen 2 dagen al 5 gesprekken gehad. Telkens werkt het 1 a 2 uur en dan is het weer terug.
Bah :X
Over mij werden ook rare dingen gedacht toen ik naar een instelling moest..maar ik heb met dat gelukkig nooit aangetrokken ook al is dat lastig. Dus niks van aantrekken hoor!!!
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:05:32 #183
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_123377801
wow verkeerd topic, scusi
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_123380029
@Kingtopie Hoe is die nu met je?
pi_123381069
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:52 schreef davo1979 het volgende:
@Kingtopie Hoe is die nu met je?
Nottt good.

Maarja ff maandje uitzitten...
Rustig aan.
pi_123381258
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het wordt "pas" het 3e middel, ik ben met paroxetine begonnen, werkte fantastisch voor mij maar wordt afgeraden als je een kinderwens wilt gaan vervullen, daarom overgezet op sertraline want dat mag je en zwanger worden en bv geven, en nu dan over naar fluoxetine, mag met zwangerschap maar geen bv! en dat laatste vind ik jammer maar een kindje heeft veel meer aan een stabiele moeder dan aan de bv... zo denk ik dan maar...

ik wil gewoon niet ellendig lang van pillen wisselen, ik raak mezelf een beetje kwijt en gezelliger word ik er ook niet van :{
fluoxetine.. Heb ik volgens mij nu ook.
Rustig aan.
pi_123381679
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nottt good.

Maarja ff maandje uitzitten...
Ik kom wel even kippensoep brengen ;)
pi_123381808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:20 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Ik kom wel even kippensoep brengen ;)
Jij ook gelijk buiten de deur :P

Goedzo, lekker.
Rustig aan.
pi_123383081
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dank je wel :*
Ik loop op de pop-poli, en gelukkig weet de psych ook heel goed welke medicatie wel en niet kan, met paroxetine is er een verhoogde kans (1.5% normaal 0.5-1% ) op een hartafwijking, het stomme is dat als ik zelf google op pop poli en dan de medicatie lijst bekijk staat paroxetine dus wel onder de "veilige" medicatie en is ook bv een optie...

Ik heb alle vragen opgeschreven voor donderdag! Tijd voor duidelijkheid :?
Goedzo! Inderdaad, tijd voor duidelijkheid! Ik wens je succes alvast :*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123426205
Ik voel een of andere rare vorm van agressie, wil graag dingen kapot maken maar tegelijkertijd doet dat A zeer en B dan gaat er iets stuk dus heb er ook totaal geen zin in.
Rustig aan.
pi_123427285
Ga ff hardlopen KT of als je niet naar buiten wilt de trap een paar keer op en af rennen
S. 2014
J. 2016
pi_123427537
Oja en het kost energie en daar heb ik ook geen zin in.
Rustig aan.
pi_123427566
quote:
15s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:35 schreef kingtoppie het volgende:
Ik voel een of andere rare vorm van agressie, wil graag dingen kapot maken maar tegelijkertijd doet dat A zeer en B dan gaat er iets stuk dus heb er ook totaal geen zin in.
Is dat werkelijk wat je wil of wil je dat gevoel kunnen voelen zonder er iets mee te moeten doen?

Wil je dat jij bepaald wat je doet of dat gevoel? Laat de strijd ermee varen, het is er en blijft alleen zolang jij er tegen vecht.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123427689
Ik hoef er helemaal niks mee te doen en ik vecht er ook niet mee, tis nu weer weg overigens.
Rustig aan.
pi_123427743
Neemt niet weg dat hij t voelt Cannilas, en je gevoel ontkennen is ontkennen dat je bestaat.....
Ik ga ervan uit dat hij dit gevecht wil winnen, maar soms kan het zo opluchten om t er ff uit te gooien!
Ik ga meestal afreageren op mn vent of op mensen online O-)
S. 2014
J. 2016
pi_123428258
Ik ben nog een tandje erger dan wat ik was op het moment...
Stemmingswisselingen (Zo noem je dat toch als je gevoel van positief naar negatief kan omslaan binnen enkele minuten?)
Rustig aan.
pi_123428671
Beste mensen,

Ik heb hier al aardig wat meegelezen en ook ik heb al een ruimte tijd last van angstaanvallen. Ik ben hier onlangs maar voor naar de dokter gegaan aangezien ik het al 8 maanden met me mee draag. Het is bij mij eigenlijk ontstaan na een feest waarbij ik een partydrug had genomen. Toen ik thuis kwam voelde ik me totaal niet goed en dacht ik dat ik dood ging wat uiteraard niet gebeurde maar daardoor heb ik wel een angstige ervaring gehad en sindsdien heb ik last van angstaanvallen. De volgende dag had ik ook last van kortademigheid en sindsdien heb ik eigenlijk een soort hyperventilatie.

Het is gelukkig al wel een stuk minder geworden en echt aanvallen heb ik bijna niet meer, maar ik leef nog wel steeds met een innerlijke onrust en een diep gevoel van angst en die hyperventilatie. Ik adem elke dag verkeerd en daar ga ik dan ook voor naar een ademtherapeut volgende week.

Ik begin eigenlijk sinds deze maand weer een beetje mijn leven op de rit te krijgen en daar ben ik blij om, maar nu ben ik momenteel ook aan het daten met een leuk meisje en ik hoop dat dat goed blijft gaan. :)

Een andere vraag of meer advies vraag is, ik ben eigenlijk sinds mijn laatste feest (7 juli 2012) niet meer naar een grootschalig hardstyle/hardcore evenement meer geweest. Nou wil ik er toch heel graag weer heen en lekker een feest mee maken, uiteraard wel nuchter. Nu ben ik alleen super angstig om er heen te gaan om niet weer een angstaanval te krijgen en dat ik het daar dus niet trek. Ik wil ook niet andere mensen meenemen en dan hun avond verpesten door weg te gaan enzo....

Moet ik dus nog een tijdje maar wachten of toch echt de confrontatie met mezelf aangaan en gewoon naar een feest gaan en kijken hoe het gaat? (alleen)
pi_123429081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Neemt niet weg dat hij t voelt Cannilas, en je gevoel ontkennen is ontkennen dat je bestaat.....
Ik ga ervan uit dat hij dit gevecht wil winnen, maar soms kan het zo opluchten om t er ff uit te gooien!
Ik ga meestal afreageren op mn vent of op mensen online O-)
Het is ook niet de/mijn bedoeling dat hij het ontkent; het is er en het mag volledig gevoeld worden zolang het er is precies zoals het er is. Gedachten die daarbij opkomen als ''ik heb zin om iets kapot te maken'' zijn verhaaltjes wat je geconditioneerde denken ervan maakt, goed bedoeld, om van het gevoel af te komen maar op die manier stop je het weg, giet het in een andere vorm; dat is pas echt ontkennen. Op die manier blijven zulke gevoelens hangen (terwijl jij eigenlijk op dat moment echt jezelf aan het wezen had kunnen zijn ipv iemand die van z'n gevoel af wil) en voor je het weet herhaal je dat verhaal om een gevoel heen zo vaak dat je jezelf ziet als iemand die 'gewoon zo is'. Dan ben je nog verder van huis.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123429296
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:16 schreef SpCore88 het volgende:

Een andere vraag of meer advies vraag is, ik ben eigenlijk sinds mijn laatste feest (7 juli 2012) niet meer naar een grootschalig hardstyle/hardcore evenement meer geweest. Nou wil ik er toch heel graag weer heen en lekker een feest mee maken, uiteraard wel nuchter. Nu ben ik alleen super angstig om er heen te gaan om niet weer een angstaanval te krijgen en dat ik het daar dus niet trek. Ik wil ook niet andere mensen meenemen en dan hun avond verpesten door weg te gaan enzo....

Moet ik dus nog een tijdje maar wachten of toch echt de confrontatie met mezelf aangaan en gewoon naar een feest gaan en kijken hoe het gaat? (alleen)
Als ik advies mag geven, ga de confrontatie nu aan voordat het te laat is en de angst meer uitbreid.
pi_123429459
Gedachten zijn maar gedachten niets meer en niks minder.
pi_123429532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:16 schreef SpCore88 het volgende:
[knip]
Je hebt onverwachts iets heel eng meegemaakt, iets waar je geen idee van had hoe daar mee om te gaan; dan is het logisch dat er nu nog een angst voor dat gevoel ligt. Ook heel goed dat je ziet dat het een angst voor die angst is, de feitelijke situatie, het feest, is dan iets wat die angst bij jou omhoog haalt.

Hoe klote en eng dat ook was, je hebt het meegemaakt en je kunt nu stappen ondernemen om voor jezelf het vertrouwen te creëren dat je wel met dat gevoel om kan gaan. Een gebrek aan vertrouwen is een voorwaarde om angst te laten ontstaan; ergens waar je het volle vertrouwen in hebt ben je niet bang voor :)

Bekend raken met het gevoel, het gevoel ervaren en begrijpen, laten zien dat je het kan voelen, geeft vertrouwen dat het er mag zijn en je er niet tegen hoeft te vechten; zolang je het ziet als iets waar je je tegen moet verzetten loop je rond met een angst iets tegen te komen wat die angst voor de angst bij je activeert. Hoe heftig het ook is het is maar een gevoel, een stroom in je lichaam die opkomt, een piek bereikt en weg ebt. Als je je gaat wapen er tegen, je ertegen verzetten, dan loopt die stroom niet door en voel je je op z'n minst niet prettig.

Heb je naast de ademtherapie ook andere hulp gevraagd? Een stappenplan oid kan handig zijn :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123430032
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het is ook niet de/mijn bedoeling dat hij het ontkent; het is er en het mag volledig gevoeld worden zolang het er is precies zoals het er is. Gedachten die daarbij opkomen als ''ik heb zin om iets kapot te maken'' zijn verhaaltjes wat je geconditioneerde denken ervan maakt, goed bedoeld, om van het gevoel af te komen maar op die manier stop je het weg, giet het in een andere vorm; dat is pas echt ontkennen. Op die manier blijven zulke gevoelens hangen (terwijl jij eigenlijk op dat moment echt jezelf aan het wezen had kunnen zijn ipv iemand die van z'n gevoel af wil) en voor je het weet herhaal je dat verhaal om een gevoel heen zo vaak dat je jezelf ziet als iemand die 'gewoon zo is'. Dan ben je nog verder van huis.
Nee ik goot het niet in een andere vorm, zo voelde ik mij... Het enige wat ik net deed was mijn gevoelens uiten.

En ehh mijn gevoel zit gewoon weer ''goed'' op het moment. (Het moment erg letterlijk nemen)
Rustig aan.
pi_123430247
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:37 schreef kingtoppie het volgende:
Nee ik goot het niet in een andere vorm, zo voelde ik mij... Het enige wat ik net deed was mijn gevoelens uiten.
Je had het gevoel dat je iets kapot wilde maken? Iets kapot willen maken is geen gevoel, dat is een verhaal in gedachten om een gevoel heen. Een gevoel is een sensatie in je lichaam ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123430402
Heb jij ook nog therapie KT?

Ik had vorige week ook enorme stemmingswisselingen, van blij naar boos naar verdrietig naar agressie, had het idee dat ik gek werd, lang leve slechte reactie op medicatie! Nu is mn dosis gehalveerd, en herken ik mezelf ook weer...
S. 2014
J. 2016
pi_123430418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:28 schreef davo1979 het volgende:
Gedachten zijn maar gedachten niets meer en niks minder.
Dat is waar maar bepaalde gedachtes herkennen (vooral bij angst omdat het veelal ''dit wordt me teveel'' gedachtes zijn) en weten dat die horen bij het gevoel en niet waar zijn kan ruimte geven om aanwezig in het moment te blijven, te voelen wat je voelt maar zelf je gedrag blijven bepalen. Dat ze niet met je op de loop gaan als het ware :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123430561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:40 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je had het gevoel dat je iets kapot wilde maken? Iets kapot willen maken is geen gevoel, dat is een verhaal in gedachten om een gevoel heen. Een gevoel is een sensatie in je lichaam ;)
Een onrustige sensatie die zich wou uiten door impulsief met mijn arm ergens op te rammen dus.
Rustig aan.
pi_123430588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Heb jij ook nog therapie KT?

Ik had vorige week ook enorme stemmingswisselingen, van blij naar boos naar verdrietig naar agressie, had het idee dat ik gek werd, lang leve slechte reactie op medicatie! Nu is mn dosis gehalveerd, en herken ik mezelf ook weer...
Zat jij ook op fluoxetine?
Rustig aan.
pi_123430746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zat jij ook op fluoxetine?
Nee dat wordt zeer waarschijnlijk mn nieuwe medicatie, ik heb nu nog sertraline maar dat zijn niet de goede medicijnen voor mij!

Morgen om 10:30 psycholoog en om 11:30 gesprek met psychiater over de pillen!
S. 2014
J. 2016
pi_123430789
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee dat wordt zeer waarschijnlijk mn nieuwe medicatie, ik heb nu nog sertraline maar dat zijn niet de goede medicijnen voor mij!

Morgen om 10:30 psycholoog en om 11:30 gesprek met psychiater over de pillen!
Oh dat andere meisje had dat ook geloof ik in dit topic?
Rustig aan.
pi_123430885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh dat andere meisje had dat ook geloof ik in dit topic?
Geen idee wie je bedoelt? Ik heb het er deze week al eerder over gehad hoor
S. 2014
J. 2016
pi_123431130
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Geen idee wie je bedoelt? Ik heb het er deze week al eerder over gehad hoor
Dan was jij het denk ik...

Hmm...
Schijnt dat dit middel je eerst slechter maakt en na 4 weken pas gaat werken.
Rustig aan.
pi_123431351
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan was jij het denk ik...

Hmm...
Schijnt dat dit middel je eerst slechter maakt en na 4 weken pas gaat werken.
Dat is met de meeste AD zo helaas... T word eerst erger en dan gaat het (hopenlijk) beter
S. 2014
J. 2016
pi_123431618
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat is met de meeste AD zo helaas... T word eerst erger en dan gaat het (hopenlijk) beter
Venlafaxine was KABAMAMMM

Hongerrrrrr XTC gevoel.. (lekker chemisch dus) Zonder de echte euforie...

En dat na 2 dagen weg... En toen ging het goed en daarna later weer slechter...
Rustig aan.
pi_123431826
Wat is de reden dat je daar vanaf bent dan?
S. 2014
J. 2016
pi_123432071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat is de reden dat je daar vanaf bent dan?
Daarna later weer slechter :)

Willoos enzo... Deed niks meer.
Rustig aan.
pi_123432274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:29 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je hebt onverwachts iets heel eng meegemaakt, iets waar je geen idee van had hoe daar mee om te gaan; dan is het logisch dat er nu nog een angst voor dat gevoel ligt. Ook heel goed dat je ziet dat het een angst voor die angst is, de feitelijke situatie, het feest, is dan iets wat die angst bij jou omhoog haalt.

Hoe klote en eng dat ook was, je hebt het meegemaakt en je kunt nu stappen ondernemen om voor jezelf het vertrouwen te creëren dat je wel met dat gevoel om kan gaan. Een gebrek aan vertrouwen is een voorwaarde om angst te laten ontstaan; ergens waar je het volle vertrouwen in hebt ben je niet bang voor :)

Bekend raken met het gevoel, het gevoel ervaren en begrijpen, laten zien dat je het kan voelen, geeft vertrouwen dat het er mag zijn en je er niet tegen hoeft te vechten; zolang je het ziet als iets waar je je tegen moet verzetten loop je rond met een angst iets tegen te komen wat die angst voor de angst bij je activeert. Hoe heftig het ook is het is maar een gevoel, een stroom in je lichaam die opkomt, een piek bereikt en weg ebt. Als je je gaat wapen er tegen, je ertegen verzetten, dan loopt die stroom niet door en voel je je op z'n minst niet prettig.

Heb je naast de ademtherapie ook andere hulp gevraagd? Een stappenplan oid kan handig zijn :)
Bedankt voor je reactie! :)

Inderdaad, de angst begon toen ik thuis kwam en de volgende dag dat ik last kreeg van hyperventilatie. Ik wist niet wat me overkwam en sindsdien heb ik mijn klachten eigenlijk. Ik heb zelf het idee dat door mijn ademhaling de angst in stand blijft, aangezien ik continue bezig ben met mijn ademhaling. Ook in situaties die ik als stressvol ervaar veranderd mijn ademhaling naar een niet prettige toestand.

Daarom denk ik zelf dat ik weer de goede kant op ga als ik weer normaal kan ademhalen en ook weet hoe ik moet ademen in stress situaties. Andere therapie heb ik niet om gevraagd eigenlijk, ik heb de dokter verteld dat ik last heb van angst en dat ik nog steeds moeite heb met ademhalen. (ik was er al eerder geweest)

Hij heeft mij vervolgens doorverwezen naar deze ademtherapeut.
pi_123453404
Zo een ochtend vol psychologie gehad, Eerst een gesprek met de nieuwe cognitieve gedragspeut, en daarna met de psych over de medicatie.

Het is even afwachten of de cognitieve gedragspeut en ik met elkaar gaan werken, want vanmorgen had ik in ieder geval geen klik... Erg hoog rudolf steiner gehalte, en dat is prima, maar niet mijn ding!

De sertraline wordt per direct stopgezet, en ik ga aan de fluoxetine! 20mg per dag, en afwachten hoe dat werkt, Dit is het laatste middel dat ik probeer, anders ga ik terug aan de paroxetine.
(dit zei de psych zelf gelukkig, al had ik het ook wel zo in mijn hoofd)

En nu lekker op de bank, ik vind therapie altijd wel vermoeiend!
S. 2014
J. 2016
pi_123453861
Fijn dat er een plan is mbt de medicatie, wat ook is zoals jij het in je hoofd had! :*
Jammer dat het nog niet zo klikte met die cognitieve gedragstherapeut. Goed om nog een keer aan te zien, maar klik is toch wel erg prettig!
Op de bank heb je verdient! Succes!

Ik sta op de wachtlijst bij degene die ook de intake gedaan en diagnose heeft gesteld voor cognitieve therapie. Ik ben benieuwd, heb het al veel gehad en niet echt het idee dat ik er wat mee kon, maar ik heb in elk geval wel een prettig gevoel bij die psychologe, dus we zullen zien of dat de goede weg is...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123454107
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:50 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat er een plan is mbt de medicatie, wat ook is zoals jij het in je hoofd had! :*
Jammer dat het nog niet zo klikte met die cognitieve gedragstherapeut. Goed om nog een keer aan te zien, maar klik is toch wel erg prettig!
Op de bank heb je verdient! Succes!

Ik sta op de wachtlijst bij degene die ook de intake gedaan en diagnose heeft gesteld voor cognitieve therapie. Ik ben benieuwd, heb het al veel gehad en niet echt het idee dat ik er wat mee kon, maar ik heb in elk geval wel een prettig gevoel bij die psychologe, dus we zullen zien of dat de goede weg is...
Een goed gevoel bij de psychologe is altijd stap 1 vind ik :)
Ik kijk het nog even aan met die van mij, Ik wil het wel een eerlijke kans geven, maar als zij zo blijft zweven dan weet ik wel dat ik daar snel klaar mee ben... Ik weet dat ik op mijn valkuilen moet letten maar zodra iemand begint met "kruip in je gevoel" dan kan ik niet meer serieus reageren :') :@
S. 2014
J. 2016
pi_123454227
Hihihi, ik denk ook niet dat dat mijn manier zou zijn ;). Niet te zweverig idd.
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123457448
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef Nijna het volgende:
Hihihi, ik denk ook niet dat dat mijn manier zou zijn ;). Niet te zweverig idd.
Ik kan helemaaal niet tegen zweverige types. Haha.
pi_123470079
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik kan helemaaal niet tegen zweverige types. Haha.
Ik ook niet.
pi_123470151
dan snappen jullie mijn 'probleem' :P
S. 2014
J. 2016
pi_123470215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dan snappen jullie mijn 'probleem' :P
Dan moet ik eerst weten wat dat probleem is natuurlijk.

Edit: ok, blijkbaar iets met een zweverige psychologe... Bij zo iemand zou ik gelijk weggaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Little_Dolls op 28-02-2013 19:53:56 ]
pi_123471138
Halve meter boven de grond ;) *zweef zweef*
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123474400
Ik vertelde vriend over haar,die is ook niet verbaasd als ik niet terug zou gaan!
S. 2014
J. 2016
pi_123474909
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 20:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vertelde vriend over haar,die is ook niet verbaasd als ik niet terug zou gaan!
Psychologe heeft vage kledij aan die te groot is met een ander vaag hangertje en haar tot aan de ellebogen?
pi_123477575
Zo, beetje half bijgelezen:

Wat fijn gewoonmezelf dat je andere meds hebt nu! Hopelijk gaat het voor je werken. En zweverige psychologen... Ik had er ook ooit zo een, en heb t 2,5 gesprek gegeven. Maar waarom heb je een nieuwe eigenlijk (of is het een extra??)

En KT: als je je nou afvroeg wie er nog meer sertraline slikt: that's me :) Hoe gaat het trouwens met jou nu?

En dan ga ik morgen de rest lezen :*
  donderdag 28 februari 2013 @ 21:53:13 #229
359498 Enfatruskiloin
En-fa-tru-skie-lé-wan
pi_123477976
Zijn hier ook mensen met OCS met gewelddadige gedachten? Ik heb hier zelf namelijk last van, al sinds de zomer.
MV NS FR DS MD
pi_123480310
Psycholoog heeft een kamer met aardse prulletjes, sokken van afbreekbaar katoen en dr schoen zo tezien ook maart ergste is : "duik in je gevoel" en "word 1 met je emotie"
Dat trek ik niet...

Nyota, deze is eigenlijk voor erbij, mn psychiatr is er voor de pillen en loog voor de gesprekken
S. 2014
J. 2016
pi_123505622
Hoi, even een vraagje...

Ik heb zelf last (gehad) van sombere perioden (wil het geen depressie noemen) en ik merk dan dat wanneer ik heel weinig slaap (slaapdeprivatie) mijn humeur en energieniveau juist omhoog gaan. Hoewel ik op zulke dagen dan wel moeilijk mijn bed uit kom en traag op gang kom, maar daar zet ik me tegenwoordig redelijk goed overheen.

Nou heb ik wel eens gelezen dat slaapdeprivatie inderdaad een positief effect kan hebben op depressie. Iemand hier daar ook ervaring mee?
pi_123506320
Ik dacht juist dat je met een depressie genoeg slaap moet houden...
pi_123506374
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:53 schreef SpCore88 het volgende:
Ik dacht juist dat je met een depressie genoeg slaap moet houden...
Nope, je moet juist uit bed komen.
Twiddel
pi_123506451
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:53 schreef SpCore88 het volgende:
Ik dacht juist dat je met een depressie genoeg slaap moet houden...
Hangt er vanaf denk ik. Je hebt mensen met depressie die juist weinig slapen en je hebt die ineens meer dan 12 uur slapen of de hele dag op bed liggen. Meer dan 9 uur heb je echt niet nodig.

Maar ik lees nu dat het bij behandeling van depressie om algehele slaaponthouding gaat (van een nacht of wat). Bij mij is het meer slaapreductie dan; ik heb nu 4 dagen lang elke dag gemiddeld 6 uur geslapen.
pi_123506725
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 22:28 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
"word 1 met je emotie"

Lig hier helemaal dubbel _O-
pi_123506743
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoi, even een vraagje...

Ik heb zelf last (gehad) van sombere perioden (wil het geen depressie noemen) en ik merk dan dat wanneer ik heel weinig slaap (slaapdeprivatie) mijn humeur en energieniveau juist omhoog gaan. Hoewel ik op zulke dagen dan wel moeilijk mijn bed uit kom en traag op gang kom, maar daar zet ik me tegenwoordig redelijk goed overheen.

Nou heb ik wel eens gelezen dat slaapdeprivatie inderdaad een positief effect kan hebben op depressie. Iemand hier daar ook ervaring mee?
Niet slapen geeft een speed effect! Weet er alles van
pi_123507586
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:07 schreef davo1979 het volgende:
Lig hier helemaal dubbel _O-
Hoe wil je ooit een compleet, heel en gezond mens zijn als je niet 1 bent met je emotie? Als je jezelf ziet als iemand die los staat van zijn gevoel/emotie en daarbij dat je gevoel/emotie iets is waar je controle over moet hebben dan ga je een leven van lijden tegemoet.

Het is heel makkelijk om te roepen ''zweverig!!'' maar misschien zouden de mensen die dat doen zich eerst af moeten vragen is of niet een argument is om niet echt te hoeven gaan voelen wat je voelt, omdat daar angst voor is of omdat je dat hebt afgeleerd door alle keren dat je een heftig gevoel had en er niemand zich om je bekommerde.

Dwangmatig gedrag, depressies, verslavingen, woede, het bijltje erbij neer gooien; allemaal manieren om niet echt te hoeven voelen wat je voelt, te vechten tegen je gevoel, en wat leveren die dingen je uiteindelijk op? Als je eigenlijk van jezelf niet mag voelen wat je voelt, hoe kun je dan vrij zijn? Dat is toch niet mogelijk?

Misschien wat meer jezelf afvragen wanneer en vooral ook waarom je tegen jezelf gezegd hebt ''nu ga/wil/zal ik nooit meer voelen wat ik voel''. Dat geeft wellicht een stuk minder gevoel van zelfgenoegzaamheid dan iemand 'belachelijk' maken maar wie weet leer je nog eens iets over jezelf.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123509932
Sorry hoor maar je maakt nogal wat vooronderstellingen zeg!

Ik heb geen probleem met emoties en ook niet met de mijne, ik kan prima verklaren hoe ik mij voel en vaak ook nog waarom! Zonder er een oordeel aan te plakken, ik ben boos, nou prima, maar daar hoef ik niet in te duiken... En er al helemaal niet 'een' mee te worden.
En ja ik voel teleurstelling, ik weet waar het vandaan komt en weet ook dat ik er zelf niks aan kan veranderen. Daar hoef ik niet in te duiken..

Nogmaals het zal best werken voor mensen maar niet voor mij, zelfde idee met homeopathie en naaldenprikkers! Ik geloof dat ik zelf de sleutel ben tot verbetering, daarvoor hoef ik mij niet als.speldenkussen te laten gebruiken.

En om het verhaal compleet te maken: ik heb haar laten weten de therapie niet door te willen zetten.
Als t nodig is benader ik zelf mijn oude loog wel. :{w

[ Bericht 16% gewijzigd door gewoonmezelf87 op 01-03-2013 18:55:06 ]
S. 2014
J. 2016
pi_123511266
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Sorry hoor maar je maakt nogal wat vooronderstellingen zeg!

Ik heb geen probleem met emoties en ook niet met de mijne, ik kan prima verklaren hoe ik mij voel en vaak ook nog waarom! Zonder er een oordeel aan te plakken, ik ben boos, nou prima, maar daar hoef ik niet in te duiken... En er al helemaal niet 'een' mee te worden.
En ja ik voel teleurstelling, ik weet waar het vandaan komt en weet ook dat ik er zelf niks aan kan veranderen. Daar hoef ik niet in te duiken..

Nogmaals het zal best werken voor mensen maar niet voor mij, zelfde idee met homeopathie en naaldenprikkers! Ik geloof dat ik zelf de sleutel ben tot verbetering, daarvoor hoef ik mij niet als.speldenkussen te laten gebruiken.

En om het verhaal compleet te maken: ik heb haar laten weten de therapie niet door te willen zetten.
Als t nodig is benader ik zelf mijn oude loog wel. :{w
Het was meer algemeen bedoeld. Soms klinken posts (niet van jou) hier ''ik wil vrij en gelukkig zijn én ik wil niet voelen wat ik voel''. Dat gaat dan niet lukken natuurlijk en dat klinkt meer als een ''ik wil van mezelf af'' dan een ''ik wil mezelf helen''.

Als jij zegt ''ik voel teleurstelling, ik weet waar het vandaan komt en weet ook dat ik er zelf niks aan kan veranderen'' en ''zonder er een oordeel aan te plakken, ik ben boos, nou prima'' dan ben je er volgens mij al 1 mee; je voelt het en laat het er zijn. Er niet 1 mee zijn zou volgens mij betekenen dat je vind dat het er niet zou mogen/moeten zijn en vervolgens iets onderneemt/bedenkt om de strijd met een gevoel aan te gaan.

Als een therapeut je niet aanspreekt, om wat voor reden dan ook, dan is het best er niet mee in zee te gaan, wat dat betreft een juiste actie lijkt me :)

Daarnaast is het, in mijn ogen, vandaag de dag nogal een grote kwaal in onze maatschappij dat hoe men met hun gevoel omgaan, of juist het gebrek daaraan, ook de norm is waarop ze hun medemens benaderen; geen ruimte voor hun eigen gevoel en daarmee ook niet voor dat van een ander. Dat kan nogal vervelende situaties opleveren.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123512850
Oh ik heb genoeg tijd voor andermans gevoelens.

Ik uit het soms zelf alleen liever niet. Sentimenteel gedoe vind ik niks.
Rustig aan.
pi_123512975
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:04 schreef kingtoppie het volgende:
Oh ik heb genoeg tijd voor andermans gevoelens.

Ik uit het soms zelf alleen liever niet. Sentimenteel gedoe vind ik niks.
Maar gevoel is niet perse sentimenteel he ;)
Als ik boos ben is daar weinig sentimenteels aan.. Hooguit voor de ander :@
S. 2014
J. 2016
pi_123513063
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Maar gevoel is niet perse sentimenteel he ;)
Als ik boos ben is daar weinig sentimenteels aan.. Hooguit voor de ander :@
Tis voor mij sentimenteel als iemand uit het niets zo wilt praten over gevoelens...
Flikker op :P
Rustig aan.
pi_123513675
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 18:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

Sorry hoor maar je maakt nogal wat vooronderstellingen zeg!

Ik heb geen probleem met emoties en ook niet met de mijne, ik kan prima verklaren hoe ik mij voel en vaak ook nog waarom! Zonder er een oordeel aan te plakken, ik ben boos, nou prima, maar daar hoef ik niet in te duiken... En er al helemaal niet 'een' mee te worden.
En ja ik voel teleurstelling, ik weet waar het vandaan komt en weet ook dat ik er zelf niks aan kan veranderen. Daar hoef ik niet in te duiken..

Nogmaals het zal best werken voor mensen maar niet voor mij, zelfde idee met homeopathie en naaldenprikkers! Ik geloof dat ik zelf de sleutel ben tot verbetering, daarvoor hoef ik mij niet als.speldenkussen te laten gebruiken.

En om het verhaal compleet te maken: ik heb haar laten weten de therapie niet door te willen zetten.
Als t nodig is benader ik zelf mijn oude loog wel. :{w
Helemaal mee eens! _O_ Zal wat worden als ik de hele dag maar zweverig mee ga in al mijn gevoelens en er aan overgeef. Gebeurd er helemaal niks meer op een dag.
pi_123513865
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:34 schreef Canillas het volgende:

[..]

Misschien wat meer jezelf afvragen wanneer en vooral ook waarom je tegen jezelf gezegd hebt ''nu ga/wil/zal ik nooit meer voelen wat ik voel''. Dat geeft wellicht een stuk minder gevoel van zelfgenoegzaamheid dan iemand 'belachelijk' maken maar wie weet leer je nog eens iets over jezelf.
Trouwens naar mijn mening maak ik helemaal niemand belachelijk alleen misschien mijzelf maar dat moet ik zelf weten.
pi_123514784
Goed om een knoop te hebben doorgehakt mbt die therapeute gewoonmezelf!

Vandaag wel weer verhelderende therapie gehad, hopelijk kan ik er in de praktijk ook wat mee, al is dat vast een kwestie van oefening baart kunst...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123520237
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 20:47 schreef Nijna het volgende:
Goed om een knoop te hebben doorgehakt mbt die therapeute gewoonmezelf!

Vandaag wel weer verhelderende therapie gehad, hopelijk kan ik er in de praktijk ook wat mee, al is dat vast een kwestie van oefening baart kunst...
Fijn dat de therapie goed ging! Nuttige handvaten gekregen?
S. 2014
J. 2016
pi_123520806
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:34 schreef Canillas het volgende:

[..]

Hoe wil je ooit een compleet, heel en gezond mens zijn als je niet 1 bent met je emotie? Als je jezelf ziet als iemand die los staat van zijn gevoel/emotie en daarbij dat je gevoel/emotie iets is waar je controle over moet hebben dan ga je een leven van lijden tegemoet.

Het is heel makkelijk om te roepen ''zweverig!!'' maar misschien zouden de mensen die dat doen zich eerst af moeten vragen is of niet een argument is om niet echt te hoeven gaan voelen wat je voelt, omdat daar angst voor is of omdat je dat hebt afgeleerd door alle keren dat je een heftig gevoel had en er niemand zich om je bekommerde.

Dwangmatig gedrag, depressies, verslavingen, woede, het bijltje erbij neer gooien; allemaal manieren om niet echt te hoeven voelen wat je voelt, te vechten tegen je gevoel, en wat leveren die dingen je uiteindelijk op? Als je eigenlijk van jezelf niet mag voelen wat je voelt, hoe kun je dan vrij zijn? Dat is toch niet mogelijk?

Misschien wat meer jezelf afvragen wanneer en vooral ook waarom je tegen jezelf gezegd hebt ''nu ga/wil/zal ik nooit meer voelen wat ik voel''. Dat geeft wellicht een stuk minder gevoel van zelfgenoegzaamheid dan iemand 'belachelijk' maken maar wie weet leer je nog eens iets over jezelf.
moooooiii ^O^ en duidelijk
look closer. close your eyes. really, it's not about distance
pi_123521842
Jezus.
Als ik me "een" zou gaan voelen met mijn emoties, dán had ik pas het bijltje er bij neergelegd en mijzelf opgeknoopt aan de hoogste boom.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123521982
quote:
5s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoi, even een vraagje...

Ik heb zelf last (gehad) van sombere perioden (wil het geen depressie noemen) en ik merk dan dat wanneer ik heel weinig slaap (slaapdeprivatie) mijn humeur en energieniveau juist omhoog gaan. Hoewel ik op zulke dagen dan wel moeilijk mijn bed uit kom en traag op gang kom, maar daar zet ik me tegenwoordig redelijk goed overheen.

Nou heb ik wel eens gelezen dat slaapdeprivatie inderdaad een positief effect kan hebben op depressie. Iemand hier daar ook ervaring mee?
yup.
Maar het is maar een tijdelijk effect. Als je weer gewoon/veel slaapt zakt ook je humeur weer. Toch kan het soms wel net dat zetje geven om weer de goede kant op te gaan.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123528632
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:17 schreef seasushi het volgende:
Jezus.
Als ik me "een" zou gaan voelen met mijn emoties, dán had ik pas het bijltje er bij neergelegd en mijzelf opgeknoopt aan de hoogste boom.
_O- _O- _O-
S. 2014
J. 2016
pi_123528815
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:17 schreef seasushi het volgende:
Jezus.
Als ik me "een" zou gaan voelen met mijn emoties, dán had ik pas het bijltje er bij neergelegd en mijzelf opgeknoopt aan de hoogste boom.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123529474
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Fijn dat de therapie goed ging! Nuttige handvaten gekregen?
Ik denk het wel, nu de kunst om er ook wat mee te doen/kunnen...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123531598
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef Canillas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was dit een uitspraak voor of na zijn alcoholprobleem.....

En natuurlijk is het zo dat je niet kan wegrennen voor je emoties en dat het handiger als je ze onder ogen ziet. Maar om dat nu te beschreven door een te worden met je emoties, nee, ik prefereer toch ook liever een andere omschrijving moet ik zeggen.

En soms klikt het gewoon niet met iemand: dat hangt echt niet alleen af van 1 uitspraak.
pi_123549689
Ik vraag me af bij die aanpak van canillas...

Bestaat er in jouw hoofd het woord ''geen zin'' uberhaupt wel? Want je lijkt altijd te leven volgens het motto wat je ''wilt'' in het grote plaatje....
Rustig aan.
pi_123550783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:11 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vraag me af bij die aanpak van canillas...

Bestaat er in jouw hoofd het woord ''geen zin'' uberhaupt wel? Want je lijkt altijd te leven volgens het motto wat je ''wilt'' in het grote plaatje....
''Geen zin'' als in ''ik heb geen zin om Glee te kijken'', ''ik heb geen zin in om naar de kerk te gaan'' of ''ik heb geen zin om chinees te leren''? Dat soort geen zin in dingen bestaan voor mij zeker, bepaalde dingen spreken me aan, anderen dingen weer niet, dat zal voor iedereen zo zijn.

Ik vind het passend dat je schrijft ''bestaat er in jouw hoofd'' want ''geen zin'' als in ''ik heb geen zin om mezelf te zijn'' ''ik heb geen zin om goed voor mezelf te zorgen'' ''ik heb geen zin om om het goed te hebben'' zijn dingen die alleen in je hoofd bestaan, geconditioneerde reacties op je bestaan, gevormd uit verzet, negativiteit en frustraties.

Niet willen en geen zin zoals hierboven beschreven vind je maar op 1 plek in dat is in negatieve gedachten, het bestaat letterlijk nergens anders.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 21:40:29 #256
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_123550982
Meditatie, mensen. Me-di-ta-tie.
Zitten met al je ellende en je kutgedachten en je klotegevoel.
Geef het de r u i m t e. Zodat die opgekropte energie de vrijheid krijgt om te gaan.
Je bent veel groter dan je denkt.

Je bent niet je gedachtes. Gedachtes teren op de aandacht die jij ze geeft.
Al die ellende vindt z'n oorsprong in de identificatie met scenario's in je hoofd. Scenario's. Niet bestaand. Een ongefundeerde angst, dus. Niets om bang voor te zijn, dus.
Laat je niet gek maken door je op hol geslagen hoofd. Ga die 'confrontatie' aan.
Tem dat ding. En zie voor jezelf dat je er los van staat, en altijd hebt gestaan.

( Werkt veel beter dan alles alsmaar onderdrukken met een of ander kutpilletje.
Spreek uit ervaring. )
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_123551076
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:35 schreef Canillas het volgende:

[..]

''Geen zin'' als in ''ik heb geen zin om Glee te kijken'', ''ik heb geen zin in om naar de kerk te gaan'' of ''ik heb geen zin om chinees te leren''? Dat soort geen zin in dingen bestaan voor mij zeker, bepaalde dingen spreken me aan, anderen dingen weer niet, dat zal voor iedereen zo zijn.
Ok maar die vorm van geen zin om naar de kerk te gaan kan ik ook hebben met andere dingen... En dan niks uitvoeren.

Waarom is ''geen zin om voor jezelf te zorgen'' anders dan ''geen zin om naar de kerk te gaan'' ?
Rustig aan.
pi_123552052
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:42 schreef kingtoppie het volgende:
Ok maar die vorm van geen zin om naar de kerk te gaan kan ik ook hebben met andere dingen... En dan niks uitvoeren.

Waarom is ''geen zin om voor jezelf te zorgen'' anders dan ''geen zin om naar de kerk te gaan'' ?
Omdat het, op wat voor manier dan ook, niet willen zijn/ervaren van wie je bent duidt op een illusie van gescheidenheid; is er in die gedachtengang (en meer dan gedachten zijn het niet, je identificeert je er 'alleen maar' mee) kennelijk een ik die je bent, die er gewoon is zoals ie is altijd en een ik (het ego, in je hoofd) die die ik niet wil zijn en heeft daar 'argumenten' (lees; meer geconditioneerde gedachten) voor.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123552096
Nee, ik heb soms geen zin om enige moeite te doen om te gaan eten ofzo... Waarom is dat anders dan geen zin hebben om naar de kerk te gaan?
Rustig aan.
pi_123552185
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:07 schreef kingtoppie het volgende:
Nee, ik heb soms geen zin om enige moeite te doen om te gaan eten ofzo... Waarom is dat anders dan geen zin hebben om naar de kerk te gaan?
Heb je eten nodig om gezond te zijn, om jezelf te voeden?

Heb je de kerk daarvoor nodig?

Wat is het verschil vraag je? Vraag jezelf eens af in welke verschillende behoefte ze voorzien.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123552248
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:09 schreef Canillas het volgende:

[..]

Heb je eten nodig om gezond te zijn, om jezelf te voeden?

Heb je de kerk daarvoor nodig?

Wat is het verschil vraag je? Vraag jezelf eens af in welke verschillende behoefte ze voorzien.
Ja, er zijn ook wel argumenten om gewoon tegen je zin in te gaan eten, neemt niet weg dat ik soms helemaal geen zin heb om te gaan eten?

Weetje.. Het is zo enorm onnatuurlijk dat dit soort dingen gewoon moeite kosten. :')
Rustig aan.
pi_123552405
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:40 schreef DO2 het volgende:
Meditatie, mensen. Me-di-ta-tie.
Zitten met al je ellende en je kutgedachten en je klotegevoel.
Geef het de r u i m t e. Zodat die opgekropte energie de vrijheid krijgt om te gaan.
Je bent veel groter dan je denkt.

Je bent niet je gedachtes. Gedachtes teren op de aandacht die jij ze geeft.
Al die ellende vindt z'n oorsprong in de identificatie met scenario's in je hoofd. Scenario's. Niet bestaand. Een ongefundeerde angst, dus. Niets om bang voor te zijn, dus.
Laat je niet gek maken door je op hol geslagen hoofd. Ga die 'confrontatie' aan.
Tem dat ding. En zie voor jezelf dat je er los van staat, en altijd hebt gestaan.

( Werkt veel beter dan alles alsmaar onderdrukken met een of ander kutpilletje.
Spreek uit ervaring. )
ooit een psychose gehad? Probeer dan jezelf maar eens niet gek te laten maken door de scenario's in je hoofd.
Lang leve het pilletje om dan weer "jezelf' te worden.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123552441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:10 schreef kingtoppie het volgende:
Ja, er zijn ook wel argumenten om gewoon tegen je zin in te gaan eten, neemt niet weg dat ik soms helemaal geen zin heb om te gaan eten?
Jouw negatieve dingen wil jezelf niet zijn, terwijl jij, als levende persoon die je bent, eten nodig hebt; je negatieve denken wil zelf dat eten niet aan je echte ik geven.

Je gelooft in de geen zin omdat je gelooft wat er in je hoofd zit.
quote:
Weetje.. Het is zo enorm onnatuurlijk dat dit soort dingen gewoon moeite kosten. :')
Precies! Je slaat zo hard de spijker op z'n kop; het meegaan in je het negatieve denken, het niet willen en het verzetten is het onnatuurlijke, het is het meest en enige onnatuurlijke wat er is. Probleem is dat jij je daarmee identificeert.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 22:15:37 #264
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_123552455
Wie kijkt er voortdurend en onafgebroken door die ogen?
Wie luistert er voortdurend en onafgebroken met die oren?
Wie voelt? Wie ruikt? Wie proeft er onafgebroken elke ervaring?
Wie ziet voortdurend al die gedachtes? Wie is het die zich bewust is van de angst die ermee gepaard gaat?

Wrik jezelf los van alles. Jij komt eerst. De rest volgt. Reclaim je vrijheid.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_123552587
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:15 schreef Canillas het volgende:

[..]

Jouw negatieve dingen wil jezelf niet zijn, terwijl jij, als levende persoon die je bent, eten nodig hebt; je negatieve denken wil zelf dat eten niet aan je echte ik geven.

Je gelooft in de geen zin omdat je gelooft wat er in je hoofd zit.

[..]

Precies! Je slaat zo hard de spijker op z'n kop; het meegaan in je het negatieve denken, het niet willen en het verzetten is het onnatuurlijke, het is het meest en enige onnatuurlijke wat er is. Probleem is dat jij je daarmee identificeert.
Tis geen negatief denken... Tis diezelfde ''niet zin'' als ''geen zin om naar de kerk te gaan''

Ik heb me er een tijdje niet tegen verzet, en toen at ik gewoon heel veel niet.
Rustig aan.
pi_123552750
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:14 schreef seasushi het volgende:

[..]

ooit een psychose gehad? Probeer dan jezelf maar eens niet gek te laten maken door de scenario's in je hoofd.
Lang leve het pilletje om dan weer "jezelf' te worden.
^O^

Meditatie is ook weer zoiets wat niet aan mij besteed is, meerdere keren geprobeerd maar ik krijg of de slappe lach of ik ga automatisch aan andere dingen denken..
MediTatie NEE
MediCatie JA, iig voor mij! Ik hou van mijn man en vrienden en familie maar zonder n pillen maak ik meer kapot dan mij lief is..

Het lijkt mij ook wel fijn als mensen accepteren en begrijpen dat er ook mensen zijn met beide voeten in beton gemetseld zijn, en zich niet kunnen vinden in de.alternatieve sector! En nog leuker zou ik het vinden als er niet geprobeerd wordt om zweverigheid door mn strot te douwen...
S. 2014
J. 2016
pi_123552764
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:18 schreef kingtoppie het volgende:
Tis geen negatief denken... Tis diezelfde ''niet zin'' als ''geen zin om naar de kerk te gaan''

Ik heb me er een tijdje niet tegen verzet, en toen at ik gewoon heel veel niet.
''ik wil niet eten'' is niet negatief? Jij wilt iets waarvan je rationeel gezien weet dat je het nodig hebt om te leven niet hebben, dat is niet negatief? Denk aub even na over wat je nu zegt.

Je eten is niet het probleem; je probleem is hoe je in het leven staat met een gebrek aan levenslust als gevolg; gebrek aan levenslust vertaald zich naar gebrek aan eetlust of aan liefdeslust of wat dan ook.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123552908
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:21 schreef Canillas het volgende:

[..]

''ik wil niet eten'' is niet negatief? Jij wilt iets waarvan je rationeel gezien weet dat je het nodig hebt om te leven niet hebben, dat is niet negatief? Denk aub even na over wat je nu zegt.

Je eten is niet het probleem; je probleem is hoe je in het leven staat met een gebrek aan levenslust als gevolg; gebrek aan levenslust vertaald zich naar gebrek aan eetlust of aan liefdeslust of wat dan ook.
Die gedachte kwam niet eens bewust naar boven.. Ik liet het lekker aan me voorbij gaan allemaal.
Rustig aan.
pi_123553065
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:25 schreef kingtoppie het volgende:
Die gedachte kwam niet eens bewust naar boven.. Ik liet het lekker aan me voorbij gaan allemaal.
Daarom is bewustwording zo belangrijk; des te minder kans dat iets in je onbewuste bepaald wat er gebeurd ipv jij.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123553188
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:28 schreef Canillas het volgende:

[..]

Daarom is bewustwording zo belangrijk; des te minder kans dat iets in je onbewuste bepaald wat er gebeurd ipv jij.
Kost het minste energie toch, om gewoon lekker niks te doen.
Rustig aan.
pi_123553228
Gebrek aan levenslust kan je overigens ook als oorzaak zien dat ik negatief in het leven sta.
Rustig aan.
pi_123553246
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:31 schreef kingtoppie het volgende:
Kost het minste energie toch, om gewoon lekker niks te doen.
Om energie te krijgen moet je energie geven, dat zal iedereen die begint met regelmatig sporten en dat volhoudt beamen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123553312
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:32 schreef kingtoppie het volgende:
Gebrek aan levenslust kan je overigens ook als oorzaak zien dat ik negatief in het leven sta.
Dat kan je doen als je dat gebrek de schuld wel geven van hoe jij in het leven staat, wat niet bestaat; je levenslust is direct afhankelijk van hoe je in het leven staat.

Probeer jezelf toch niet zo in de maling te nemen jongen.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123553349
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:32 schreef Canillas het volgende:

[..]

Om energie te krijgen moet je energie geven, dat zal iedereen die begint met regelmatig sporten en dat volhoudt beamen.
Ik sport regelmatig.
Rustig aan.
pi_123553394
@Kingtoppie Hoe is die met je?
pi_123553469
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:15 schreef DO2 het volgende:
Wie kijkt er voortdurend en onafgebroken door die ogen?
Wie luistert er voortdurend en onafgebroken met die oren?
Wie voelt? Wie ruikt? Wie proeft er onafgebroken elke ervaring?
Wie ziet voortdurend al die gedachtes? Wie is het die zich bewust is van de angst die ermee gepaard gaat?

Wrik jezelf los van alles. Jij komt eerst. De rest volgt. Reclaim je vrijheid.
Goede vragen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123553476
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:33 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat kan je doen als je dat gebrek de schuld wel geven van hoe jij in het leven staat, wat niet bestaat; je levenslust is direct afhankelijk van hoe je in het leven staat.

Probeer jezelf toch niet zo in de maling te nemen jongen.
Hoe jij in het leven staat is geen knop die je om kan zetten, dat is iets wat onderhevig is aan een hoop variabelen, en een van de grootste lijkt mij levenslust.
Rustig aan.
pi_123553617
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

^O^

Meditatie is ook weer zoiets wat niet aan mij besteed is, meerdere keren geprobeerd maar ik krijg of de slappe lach of ik ga automatisch aan andere dingen denken..
MediTatie NEE
MediCatie JA, iig voor mij! Ik hou van mijn man en vrienden en familie maar zonder n pillen maak ik meer kapot dan mij lief is..

Het lijkt mij ook wel fijn als mensen accepteren en begrijpen dat er ook mensen zijn met beide voeten in beton gemetseld zijn, en zich niet kunnen vinden in de.alternatieve sector! En nog leuker zou ik het vinden als er niet geprobeerd wordt om zweverigheid door mn strot te douwen...
Ik doe ook niet mee met de zweeftevenclub *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123553693
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:40 schreef DO2 het volgende:
Meditatie, mensen. Me-di-ta-tie.
Zitten met al je ellende en je kutgedachten en je klotegevoel.
Geef het de r u i m t e. Zodat die opgekropte energie de vrijheid krijgt om te gaan.
Je bent veel groter dan je denkt.

Je bent niet je gedachtes. Gedachtes teren op de aandacht die jij ze geeft.
Al die ellende vindt z'n oorsprong in de identificatie met scenario's in je hoofd. Scenario's. Niet bestaand. Een ongefundeerde angst, dus. Niets om bang voor te zijn, dus.
Laat je niet gek maken door je op hol geslagen hoofd. Ga die 'confrontatie' aan.
Tem dat ding. En zie voor jezelf dat je er los van staat, en altijd hebt gestaan.

( Werkt veel beter dan alles alsmaar onderdrukken met een of ander kutpilletje.
Spreek uit ervaring. )
dat kutpilletje heeft mij beter geholpen dan enig ander bullshit meditatie gedoe. ik heb het zeker uitgeprobeerd, en stond er ook open voor, maar mijn medicatie werkt 24/7, meditatie alleen voor een klein moment.
en door medicatie was ik eindelijk verlost van angsten :)
Twiddel
pi_123553733
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:36 schreef kingtoppie het volgende:
Hoe jij in het leven staat is geen knop die je om kan zetten, dat is iets wat onderhevig is aan een hoop variabelen, en een van de grootste lijkt mij levenslust.
Als er 1 knop is om om te zetten dan is dat stoppen met geloven in je gedachten, het verzet tegen het leven laten varen weer in de flow komen. Als je dat doet dan kan er niet anders dan genoeg levenslust zijn want dat is wat je bent.

Je levenslust is er, altijd en onveranderd, vanaf dat je een zaadje was tot je sterft, probleem is dat je die niet kan ervaren wanneer je zo in je hoofd/denken/gedachtes vast zit. Je bent dan niet aanwezig genoeg om er contact mee te maken.

Het idee dat je wil geloven dat je afhankelijk bent van hoeveel levenslust je ervaart ipv dat je inziet dat dat iets is wat je zelf vrij moet maken is nogal zorgelijk omdat je je daarmee in een slachtofferpositie plaatst.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123553764
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:15 schreef DO2 het volgende:
Wie kijkt er voortdurend en onafgebroken door die ogen?
Wie luistert er voortdurend en onafgebroken met die oren?
Wie voelt? Wie ruikt? Wie proeft er onafgebroken elke ervaring?
Wie ziet voortdurend al die gedachtes? Wie is het die zich bewust is van de angst die ermee gepaard gaat?

Wrik jezelf los van alles. Jij komt eerst. De rest volgt. Reclaim je vrijheid.
Nogmaals : Wel eens een psychose gehad?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123553866
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef seasushi het volgende:
Nogmaals : Wel eens een psychose gehad?
Dit is geen psychose topic, was dat wel zo dan was dat vragenlijstje hier inderdaad niet op z'n plaats geweest (vind ik). Voor angst/depressie dan weer wel.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123553924
Wat is dat met al die wereldverbeteraars in de topic zeg? Mankeren die ook wat ofzo want ze weten het wel allemaal even te vertellen.. Dat pilletje wil ik ook wel!
pi_123553946
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:45 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dit is geen psychose topic, was dat wel zo dan was dat vragenlijstje hier inderdaad niet op z'n plaats geweest (vind ik). Voor angst/depressie dan weer wel.
angsten /depressies en daaruit volgende psychoses kunnen wel degelijk met elkaar te maken hebben.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123554044
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:46 schreef seasushi het volgende:
angsten /depressies en daaruit volgende psychoses kunnen wel degelijk met elkaar te maken hebben.
Dat zonder twijfel, ik doelde op meer op het wanneer welke vragen te stellen, wat wanneer past.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123554689
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef Canillas het volgende:

[..]

Als er 1 knop is om om te zetten dan is dat stoppen met geloven in je gedachten, het verzet tegen het leven laten varen weer in de flow komen. Als je dat doet dan kan er niet anders dan genoeg levenslust zijn want dat is wat je bent.

Je levenslust is er, altijd en onveranderd, vanaf dat je een zaadje was tot je sterft, probleem is dat je die niet kan ervaren wanneer je zo in je hoofd/denken/gedachtes vast zit. Je bent dan niet aanwezig genoeg om er contact mee te maken.

Het idee dat je wil geloven dat je afhankelijk bent van hoeveel levenslust je ervaart ipv dat je inziet dat dat iets is wat je zelf vrij moet maken is nogal zorgelijk omdat je je daarmee in een slachtofferpositie plaatst.
Alsof ik al heel mijn leven depressief ben Canillas? Komop zeg.... Het leven boeit me vrij weinig.. Ik doe gewoon dingen en soms vind ik dingen leuk om te doen, thats it.
Rustig aan.
pi_123555479
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:32 schreef Canillas het volgende:

[..]

Om energie te krijgen moet je energie geven, dat zal iedereen die begint met regelmatig sporten en dat volhoudt beamen.
Neehee om energie te krijgen moet je slapen!!

En ff, prima dat jij t voor jezelf allemaal weet maar dat wil niet zeggen dat je dat ala jehova moet gaan verkondigen!
Ik lees hier graag hoe t met mn medemens met tegenslag gaat maar dat geblaat begint mij aardig de strot uit te hangen!
Soms willen mensen ook gewoon even zeggen dat ze een kutdag hebben ipv dat er gelijk een oordeel aan geplakt wordt! Want dat is wat jij (bewust/onbewust)doet!

En dus lees ik steeds minder mee, en ik vermoedt dat dit voor meer mensen zo is want die zie ik ook niet veel meer.

En ja dat is ook een emotie en daar voel ik mij 1 mee.

Dat jj mensen advies wil geven is helemaal top, maar misschien een eigen topic??
S. 2014
J. 2016
pi_123555868
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik doe ook niet mee met de zweeftevenclub *O*
^O^

Pilletje dan maar :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_123555917
Doe mij ook maar een pilletje voor deze eene keer! _O-
  zondag 3 maart 2013 @ 01:53:03 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123560822
tyfus zeg, depressie is niet iets wat je met wat filosofisch geneuzel kan oplossen, en om het zo te bagatelliseren zoals canillas is eigenlijk ronduit een klapin het gezicht voor mensen met een klinische depressie. En nee dat los je niet op door een suf riedeltje als mantra over het hele forum uit te kostsen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_123560943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:07 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Niet slapen geeft een speed effect! Weet er alles van
Als je bewust niet slaapt of als je niet in slaap kan komen? Want dat laatste heeft dan misschien meer met manie te maken. :P
  zondag 3 maart 2013 @ 03:52:59 #292
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_123562995
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef seasushi het volgende:

[..]

Nogmaals : Wel eens een psychose gehad?
Pilletjes hebben in sommige gevallen vast hun nut. Dat zal ik niet tegenspreken.
Maar daarmee is niet gezegd dat een hoop mensen die antidepressiva slikken met meditatie niet geholpen kunnen worden.

En het een sluit het ander ook niet uit, natuurlijk.
Als je aan de antidepressiva zit kun je daarnaast ook mediteren.

Het is een beetje jammer dat meditatie door veel mensen nog steeds wordt afgedaan als zweverig.
Er zijn inmiddels genoeg onderzoeken waaruit duidelijk naar voren komt dat meditatie werkt.
Je kan werkelijk je gedachtepatronen doorbreken, en ( jezelf ) veranderen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_123563713
quote:
3s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:53 schreef Re het volgende:
tyfus zeg, depressie is niet iets wat je met wat filosofisch geneuzel kan oplossen, en om het zo te bagatelliseren zoals canillas is eigenlijk ronduit een klapin het gezicht voor mensen met een klinische depressie. En nee dat los je niet op door een suf riedeltje als mantra over het hele forum uit te kostsen.
Dus verhalen van mensen die na jaren lijden de strijd met hun depressie opgaven en zich er daarmee van bevrijden en weer gingen leven zouden genegeerd moeten worden? Dat 'filosofisch geneuzel' noemen?

Zei het al in het feedback topic dat ik hier weg blijf, wil niemand tot 'last' zijn, kan me alleen herinneren dat deze reeks ooit eens dicht was omdat de moderators vonden dat het teveel een plek was waar men elkaars ongelukkig zijn aanmoedigde maar het hebben over een mogelijke oplossing is dan ook niet goed? :S

Ik zal me er verder buiten houden en wens iedereen die het nodig heeft beterschap.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123564204
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je bewust niet slaapt of als je niet in slaap kan komen? Want dat laatste heeft dan misschien meer met manie te maken. :P
In de zin van niet in slaap kunnen komen en dan maanden maar 2-3 uur per nacht slapen.
pi_123564229
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:52 schreef DO2 het volgende:

[..]

Pilletjes hebben in sommige gevallen vast hun nut. Dat zal ik niet tegenspreken.
Maar daarmee is niet gezegd dat een hoop mensen die antidepressiva slikken met meditatie niet geholpen kunnen worden.

En het een sluit het ander ook niet uit, natuurlijk.
Als je aan de antidepressiva zit kun je daarnaast ook mediteren.

Het is een beetje jammer dat meditatie door veel mensen nog steeds wordt afgedaan als zweverig.
Er zijn inmiddels genoeg onderzoeken waaruit duidelijk naar voren komt dat meditatie werkt.
Je kan werkelijk je gedachtepatronen doorbreken, en ( jezelf ) veranderen.
Oh dat geloof ik wel dat meditatie een toevoeging kan zijn om rust te krijgen, maar ik denk niet dat het voor iedereen geld en de oplossing is van alle problemen.
pi_123564527
DO2, als jij je prettig voelt bij meditatie prima. En dat je het anderen adviseert heb ik ook geen moeite mee.
Maar ik vind dat je het nu als iets brengt dat iedereen zou moeten doen...

Ik vind dat net als mensen die mij gaan vertellen dat ik god nodig heb om gelukkig te kunnen zijn... Fijn dat iemand anders daar zoveel steun bij ervaart, maar ik niet en dring dat dan ook niet aan me op.

Canillas, ik vind het jammer dat je eens in de zoveel tijd weer even komt verkondigen dat men gewoon niet zo negatief moet denken... als het zo simpel was....

Hopelijk komen de mensen die dit topic als steun ervaren, wel weer gewoon terug...
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_123564751
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:11 schreef Nijna het volgende:
Canillas, ik vind het jammer dat je eens in de zoveel tijd weer even komt verkondigen dat men gewoon niet zo negatief moet denken... als het zo simpel was....
Dat is ook absoluut niet wat ik beweer, wat ik zeg is je bewust zijn van negatieve gedachten (of wat voor gedachten dan ook) maar je daar niet mee identificeren; het zijn maar gedachten, meer niet, je denkt ze niet eens zelf, ze zijn er gewoon. Het is/wordt een probleem wanneer je in je hoofd leeft, dat al je aandacht naar je denken gaat en je gelooft dat je die gedachten bent, dat je er iets aan/mee moet doen of dat ze iets te maken hebben met jou, je leven, of wat dan ook.

Anyways, het was goed bedoeld.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123564821
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:30 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is ook absoluut niet wat ik beweer, wat ik zeg is je bewust zijn van negatieve gedachten (of wat voor gedachten dan ook) maar je daar niet mee identificeren; het zijn maar gedachten, meer niet, je denkt ze niet eens zelf, ze zijn er gewoon. Het is/wordt een probleem wanneer je in je hoofd leeft, dat al je aandacht naar je denken gaat en je gelooft dat je die gedachten bent, dat je er iets aan/mee moet doen of dat ze iets te maken hebben met jou, je leven, of wat dan ook.

Anyways, het was goed bedoeld.
Wil je hiermee zeggen dat depressie slechts gedachten zijn die je dusdanig zomaar kunt wegpoetsen of zo?
Begrijp je post niet helemaal.
pi_123564945
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:30 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is ook absoluut niet wat ik beweer, wat ik zeg is je bewust zijn van negatieve gedachten (of wat voor gedachten dan ook) maar je daar niet mee identificeren; het zijn maar gedachten, meer niet, je denkt ze niet eens zelf, ze zijn er gewoon. Het is/wordt een probleem wanneer je in je hoofd leeft, dat al je aandacht naar je denken gaat en je gelooft dat je die gedachten bent, dat je er iets aan/mee moet doen of dat ze iets te maken hebben met jou, je leven, of wat dan ook.

Anyways, het was goed bedoeld.
Ik snap hem nu ook niet meer, eerst dwing je mensen 1 te worden met hun gevoelens en nu moet je maar niet identificeren want dat maakt het erger. Spreek je jezelf nou niet tegen? Vertel eens heb je zelf weleens een depressie of angststoornis gehad?
pi_123564972
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wil je hiermee zeggen dat depressie slechts gedachten zijn die je dusdanig zomaar kunt wegpoetsen of zo?
Begrijp je post niet helemaal.
Nee, neem ze waar, accepteer dat ze er zijn en maar richt je op het hier en nu, de enige plek waar je je leven kunt leven. Op die manier verleg je je aandacht van het bezig zijn met negatieve gedachten (die je met die aandacht voedt, bevestigt en sterker maakt) naar wat je werkelijk wilt; je leven leven. Dan kan je met de tijd, want het is een proces, steeds meer zelf bepalen wat je doet ipv dat de gedachten (wat niet meer dan geconditioneerde impulsen zijn) dat bepalen. Zolang je gelooft dat die gedachten echt zijn, dat jij die gedachten bent, dat jij ze denkt zit je daarin vast.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123565091
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:42 schreef davo1979 het volgende:
Ik snap hem nu ook niet meer, eerst dwing je mensen 1 te worden met hun gevoelens en nu moet je maar niet identificeren want dat maakt het erger. Spreek je jezelf nou niet tegen?
1 zijn met je gevoel (of hoe je het ook wel noemen) houdt niet meer in dan dat je je gevoel, wat dat ook is, de ruimte geeft om er te zijn zoals het is. Dat je niet meer strijd tegen je gevoel en je je aandacht, die niet meer op gaat aan die strijd, kan gebeuren voor in het hier en nu je leven leven.

Dat gaat over gevoel, de post die jij qoute gaat over gedachtes, zijn 2 hele andere dingen he? Punt wat ze gemeen hebben is dat wanneer je ze de ruimte geeft om er gewoon te zijn zoals ze zijn, zonder verzet en zonder oordeel en je je aandacht verlegd naar waar je daadwerkelijk bent het gevecht ermee verdwijnt; die strijd heeft namelijk aandacht nodig om te bestaan.
quote:
Vertel eens heb je zelf weleens een depressie of angststoornis gehad?
Zeker.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')