abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123553469
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:15 schreef DO2 het volgende:
Wie kijkt er voortdurend en onafgebroken door die ogen?
Wie luistert er voortdurend en onafgebroken met die oren?
Wie voelt? Wie ruikt? Wie proeft er onafgebroken elke ervaring?
Wie ziet voortdurend al die gedachtes? Wie is het die zich bewust is van de angst die ermee gepaard gaat?

Wrik jezelf los van alles. Jij komt eerst. De rest volgt. Reclaim je vrijheid.
Goede vragen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123553476
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:33 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat kan je doen als je dat gebrek de schuld wel geven van hoe jij in het leven staat, wat niet bestaat; je levenslust is direct afhankelijk van hoe je in het leven staat.

Probeer jezelf toch niet zo in de maling te nemen jongen.
Hoe jij in het leven staat is geen knop die je om kan zetten, dat is iets wat onderhevig is aan een hoop variabelen, en een van de grootste lijkt mij levenslust.
Rustig aan.
pi_123553617
quote:
1s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:21 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

^O^

Meditatie is ook weer zoiets wat niet aan mij besteed is, meerdere keren geprobeerd maar ik krijg of de slappe lach of ik ga automatisch aan andere dingen denken..
MediTatie NEE
MediCatie JA, iig voor mij! Ik hou van mijn man en vrienden en familie maar zonder n pillen maak ik meer kapot dan mij lief is..

Het lijkt mij ook wel fijn als mensen accepteren en begrijpen dat er ook mensen zijn met beide voeten in beton gemetseld zijn, en zich niet kunnen vinden in de.alternatieve sector! En nog leuker zou ik het vinden als er niet geprobeerd wordt om zweverigheid door mn strot te douwen...
Ik doe ook niet mee met de zweeftevenclub *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123553693
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:40 schreef DO2 het volgende:
Meditatie, mensen. Me-di-ta-tie.
Zitten met al je ellende en je kutgedachten en je klotegevoel.
Geef het de r u i m t e. Zodat die opgekropte energie de vrijheid krijgt om te gaan.
Je bent veel groter dan je denkt.

Je bent niet je gedachtes. Gedachtes teren op de aandacht die jij ze geeft.
Al die ellende vindt z'n oorsprong in de identificatie met scenario's in je hoofd. Scenario's. Niet bestaand. Een ongefundeerde angst, dus. Niets om bang voor te zijn, dus.
Laat je niet gek maken door je op hol geslagen hoofd. Ga die 'confrontatie' aan.
Tem dat ding. En zie voor jezelf dat je er los van staat, en altijd hebt gestaan.

( Werkt veel beter dan alles alsmaar onderdrukken met een of ander kutpilletje.
Spreek uit ervaring. )
dat kutpilletje heeft mij beter geholpen dan enig ander bullshit meditatie gedoe. ik heb het zeker uitgeprobeerd, en stond er ook open voor, maar mijn medicatie werkt 24/7, meditatie alleen voor een klein moment.
en door medicatie was ik eindelijk verlost van angsten :)
Twiddel
pi_123553733
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:36 schreef kingtoppie het volgende:
Hoe jij in het leven staat is geen knop die je om kan zetten, dat is iets wat onderhevig is aan een hoop variabelen, en een van de grootste lijkt mij levenslust.
Als er 1 knop is om om te zetten dan is dat stoppen met geloven in je gedachten, het verzet tegen het leven laten varen weer in de flow komen. Als je dat doet dan kan er niet anders dan genoeg levenslust zijn want dat is wat je bent.

Je levenslust is er, altijd en onveranderd, vanaf dat je een zaadje was tot je sterft, probleem is dat je die niet kan ervaren wanneer je zo in je hoofd/denken/gedachtes vast zit. Je bent dan niet aanwezig genoeg om er contact mee te maken.

Het idee dat je wil geloven dat je afhankelijk bent van hoeveel levenslust je ervaart ipv dat je inziet dat dat iets is wat je zelf vrij moet maken is nogal zorgelijk omdat je je daarmee in een slachtofferpositie plaatst.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123553764
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:15 schreef DO2 het volgende:
Wie kijkt er voortdurend en onafgebroken door die ogen?
Wie luistert er voortdurend en onafgebroken met die oren?
Wie voelt? Wie ruikt? Wie proeft er onafgebroken elke ervaring?
Wie ziet voortdurend al die gedachtes? Wie is het die zich bewust is van de angst die ermee gepaard gaat?

Wrik jezelf los van alles. Jij komt eerst. De rest volgt. Reclaim je vrijheid.
Nogmaals : Wel eens een psychose gehad?
pi_123553866
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef seasushi het volgende:
Dit is geen psychose topic, was dat wel zo dan was dat vragenlijstje hier inderdaad niet op z'n plaats geweest (vind ik). Voor angst/depressie dan weer wel.
pi_123553924
Wat is dat met al die wereldverbeteraars in de topic zeg? Mankeren die ook wat ofzo want ze weten het wel allemaal even te vertellen.. Dat pilletje wil ik ook wel!
pi_123553946
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:45 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dit is geen psychose topic, was dat wel zo dan was dat vragenlijstje hier inderdaad niet op z'n plaats geweest (vind ik). Voor angst/depressie dan weer wel.
angsten /depressies en daaruit volgende psychoses kunnen wel degelijk met elkaar te maken hebben.
pi_123554044
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:46 schreef seasushi het volgende:
angsten /depressies en daaruit volgende psychoses kunnen wel degelijk met elkaar te maken hebben.
Dat zonder twijfel, ik doelde op meer op het wanneer welke vragen te stellen, wat wanneer past.
pi_123554689
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef Canillas het volgende:

[..]

Als er 1 knop is om om te zetten dan is dat stoppen met geloven in je gedachten, het verzet tegen het leven laten varen weer in de flow komen. Als je dat doet dan kan er niet anders dan genoeg levenslust zijn want dat is wat je bent.

Je levenslust is er, altijd en onveranderd, vanaf dat je een zaadje was tot je sterft, probleem is dat je die niet kan ervaren wanneer je zo in je hoofd/denken/gedachtes vast zit. Je bent dan niet aanwezig genoeg om er contact mee te maken.

Het idee dat je wil geloven dat je afhankelijk bent van hoeveel levenslust je ervaart ipv dat je inziet dat dat iets is wat je zelf vrij moet maken is nogal zorgelijk omdat je je daarmee in een slachtofferpositie plaatst.
Alsof ik al heel mijn leven depressief ben Canillas? Komop zeg.... Het leven boeit me vrij weinig.. Ik doe gewoon dingen en soms vind ik dingen leuk om te doen, thats it.
Rustig aan.
pi_123555479
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:32 schreef Canillas het volgende:

[..]

Om energie te krijgen moet je energie geven, dat zal iedereen die begint met regelmatig sporten en dat volhoudt beamen.
Neehee om energie te krijgen moet je slapen!!

En ff, prima dat jij t voor jezelf allemaal weet maar dat wil niet zeggen dat je dat ala jehova moet gaan verkondigen!
Ik lees hier graag hoe t met mn medemens met tegenslag gaat maar dat geblaat begint mij aardig de strot uit te hangen!
Soms willen mensen ook gewoon even zeggen dat ze een kutdag hebben ipv dat er gelijk een oordeel aan geplakt wordt! Want dat is wat jij (bewust/onbewust)doet!

En dus lees ik steeds minder mee, en ik vermoedt dat dit voor meer mensen zo is want die zie ik ook niet veel meer.

En ja dat is ook een emotie en daar voel ik mij 1 mee.

Dat jj mensen advies wil geven is helemaal top, maar misschien een eigen topic??
S. 2014
J. 2016
pi_123555868
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:39 schreef seasushi het volgende:

[..]

Ik doe ook niet mee met de zweeftevenclub *O*
^O^

Pilletje dan maar :Y)
S. 2014
J. 2016
pi_123555917
Doe mij ook maar een pilletje voor deze eene keer! _O-
  zondag 3 maart 2013 @ 01:53:03 #290
262 Re
Kiss & Swallow
pi_123560822
tyfus zeg, depressie is niet iets wat je met wat filosofisch geneuzel kan oplossen, en om het zo te bagatelliseren zoals canillas is eigenlijk ronduit een klapin het gezicht voor mensen met een klinische depressie. En nee dat los je niet op door een suf riedeltje als mantra over het hele forum uit te kostsen.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_123560943
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 17:07 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Niet slapen geeft een speed effect! Weet er alles van
Als je bewust niet slaapt of als je niet in slaap kan komen? Want dat laatste heeft dan misschien meer met manie te maken. :P
  zondag 3 maart 2013 @ 03:52:59 #292
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_123562995
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:42 schreef seasushi het volgende:

[..]

Pilletjes hebben in sommige gevallen vast hun nut. Dat zal ik niet tegenspreken.
Maar daarmee is niet gezegd dat een hoop mensen die antidepressiva slikken met meditatie niet geholpen kunnen worden.

En het een sluit het ander ook niet uit, natuurlijk.
Als je aan de antidepressiva zit kun je daarnaast ook mediteren.

Het is een beetje jammer dat meditatie door veel mensen nog steeds wordt afgedaan als zweverig.
Er zijn inmiddels genoeg onderzoeken waaruit duidelijk naar voren komt dat meditatie werkt.
Je kan werkelijk je gedachtepatronen doorbreken, en ( jezelf ) veranderen.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_123563713
quote:
3s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:53 schreef Re het volgende:
tyfus zeg, depressie is niet iets wat je met wat filosofisch geneuzel kan oplossen, en om het zo te bagatelliseren zoals canillas is eigenlijk ronduit een klapin het gezicht voor mensen met een klinische depressie. En nee dat los je niet op door een suf riedeltje als mantra over het hele forum uit te kostsen.
Dus verhalen van mensen die na jaren lijden de strijd met hun depressie opgaven en zich er daarmee van bevrijden en weer gingen leven zouden genegeerd moeten worden? Dat 'filosofisch geneuzel' noemen?

Zei het al in het feedback topic dat ik hier weg blijf, wil niemand tot 'last' zijn, kan me alleen herinneren dat deze reeks ooit eens dicht was omdat de moderators vonden dat het teveel een plek was waar men elkaars ongelukkig zijn aanmoedigde maar het hebben over een mogelijke oplossing is dan ook niet goed? :S

Ik zal me er verder buiten houden en wens iedereen die het nodig heeft beterschap.
pi_123564204
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 01:57 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Als je bewust niet slaapt of als je niet in slaap kan komen? Want dat laatste heeft dan misschien meer met manie te maken. :P
In de zin van niet in slaap kunnen komen en dan maanden maar 2-3 uur per nacht slapen.
pi_123564229
quote:
7s.gif Op zondag 3 maart 2013 03:52 schreef DO2 het volgende:

[..]

Pilletjes hebben in sommige gevallen vast hun nut. Dat zal ik niet tegenspreken.
Maar daarmee is niet gezegd dat een hoop mensen die antidepressiva slikken met meditatie niet geholpen kunnen worden.

En het een sluit het ander ook niet uit, natuurlijk.
Als je aan de antidepressiva zit kun je daarnaast ook mediteren.

Het is een beetje jammer dat meditatie door veel mensen nog steeds wordt afgedaan als zweverig.
Er zijn inmiddels genoeg onderzoeken waaruit duidelijk naar voren komt dat meditatie werkt.
Je kan werkelijk je gedachtepatronen doorbreken, en ( jezelf ) veranderen.
Oh dat geloof ik wel dat meditatie een toevoeging kan zijn om rust te krijgen, maar ik denk niet dat het voor iedereen geld en de oplossing is van alle problemen.
pi_123564527
DO2, als jij je prettig voelt bij meditatie prima. En dat je het anderen adviseert heb ik ook geen moeite mee.
Maar ik vind dat je het nu als iets brengt dat iedereen zou moeten doen...

Ik vind dat net als mensen die mij gaan vertellen dat ik god nodig heb om gelukkig te kunnen zijn... Fijn dat iemand anders daar zoveel steun bij ervaart, maar ik niet en dring dat dan ook niet aan me op.

Canillas, ik vind het jammer dat je eens in de zoveel tijd weer even komt verkondigen dat men gewoon niet zo negatief moet denken... als het zo simpel was....

Hopelijk komen de mensen die dit topic als steun ervaren, wel weer gewoon terug...
Fake it till you make it...
pi_123564751
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:11 schreef Nijna het volgende:
Canillas, ik vind het jammer dat je eens in de zoveel tijd weer even komt verkondigen dat men gewoon niet zo negatief moet denken... als het zo simpel was....
Dat is ook absoluut niet wat ik beweer, wat ik zeg is je bewust zijn van negatieve gedachten (of wat voor gedachten dan ook) maar je daar niet mee identificeren; het zijn maar gedachten, meer niet, je denkt ze niet eens zelf, ze zijn er gewoon. Het is/wordt een probleem wanneer je in je hoofd leeft, dat al je aandacht naar je denken gaat en je gelooft dat je die gedachten bent, dat je er iets aan/mee moet doen of dat ze iets te maken hebben met jou, je leven, of wat dan ook.

Anyways, het was goed bedoeld.
pi_123564821
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:30 schreef Canillas het volgende:

[..]

Dat is ook absoluut niet wat ik beweer, wat ik zeg is je bewust zijn van negatieve gedachten (of wat voor gedachten dan ook) maar je daar niet mee identificeren; het zijn maar gedachten, meer niet, je denkt ze niet eens zelf, ze zijn er gewoon. Het is/wordt een probleem wanneer je in je hoofd leeft, dat al je aandacht naar je denken gaat en je gelooft dat je die gedachten bent, dat je er iets aan/mee moet doen of dat ze iets te maken hebben met jou, je leven, of wat dan ook.

Wil je hiermee zeggen dat depressie slechts gedachten zijn die je dusdanig zomaar kunt wegpoetsen of zo?
Begrijp je post niet helemaal.
pi_123564945
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:30 schreef Canillas het volgende:

[..]

Ik snap hem nu ook niet meer, eerst dwing je mensen 1 te worden met hun gevoelens en nu moet je maar niet identificeren want dat maakt het erger. Spreek je jezelf nou niet tegen? Vertel eens heb je zelf weleens een depressie of angststoornis gehad?
pi_123564972
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 10:34 schreef magnetronkoffie het volgende:
Wil je hiermee zeggen dat depressie slechts gedachten zijn die je dusdanig zomaar kunt wegpoetsen of zo?
Begrijp je post niet helemaal.
Nee, neem ze waar, accepteer dat ze er zijn en maar richt je op het hier en nu, de enige plek waar je je leven kunt leven. Op die manier verleg je je aandacht van het bezig zijn met negatieve gedachten (die je met die aandacht voedt, bevestigt en sterker maakt) naar wat je werkelijk wilt; je leven leven. Dan kan je met de tijd, want het is een proces, steeds meer zelf bepalen wat je doet ipv dat de gedachten (wat niet meer dan geconditioneerde impulsen zijn) dat bepalen. Zolang je gelooft dat die gedachten echt zijn, dat jij die gedachten bent, dat jij ze denkt zit je daarin vast.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')