abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123528815
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 23:17 schreef seasushi het volgende:
Jezus.
Als ik me "een" zou gaan voelen met mijn emoties, dán had ik pas het bijltje er bij neergelegd en mijzelf opgeknoopt aan de hoogste boom.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123529474
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 22:36 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Fijn dat de therapie goed ging! Nuttige handvaten gekregen?
Ik denk het wel, nu de kunst om er ook wat mee te doen/kunnen...
Fake it till you make it...
pi_123531598
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 09:33 schreef Canillas het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Was dit een uitspraak voor of na zijn alcoholprobleem.....

En natuurlijk is het zo dat je niet kan wegrennen voor je emoties en dat het handiger als je ze onder ogen ziet. Maar om dat nu te beschreven door een te worden met je emoties, nee, ik prefereer toch ook liever een andere omschrijving moet ik zeggen.

En soms klikt het gewoon niet met iemand: dat hangt echt niet alleen af van 1 uitspraak.
pi_123549689
Ik vraag me af bij die aanpak van canillas...

Bestaat er in jouw hoofd het woord ''geen zin'' uberhaupt wel? Want je lijkt altijd te leven volgens het motto wat je ''wilt'' in het grote plaatje....
Rustig aan.
pi_123550783
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:11 schreef kingtoppie het volgende:
Ik vraag me af bij die aanpak van canillas...

Bestaat er in jouw hoofd het woord ''geen zin'' uberhaupt wel? Want je lijkt altijd te leven volgens het motto wat je ''wilt'' in het grote plaatje....
''Geen zin'' als in ''ik heb geen zin om Glee te kijken'', ''ik heb geen zin in om naar de kerk te gaan'' of ''ik heb geen zin om chinees te leren''? Dat soort geen zin in dingen bestaan voor mij zeker, bepaalde dingen spreken me aan, anderen dingen weer niet, dat zal voor iedereen zo zijn.

Ik vind het passend dat je schrijft ''bestaat er in jouw hoofd'' want ''geen zin'' als in ''ik heb geen zin om mezelf te zijn'' ''ik heb geen zin om goed voor mezelf te zorgen'' ''ik heb geen zin om om het goed te hebben'' zijn dingen die alleen in je hoofd bestaan, geconditioneerde reacties op je bestaan, gevormd uit verzet, negativiteit en frustraties.

Niet willen en geen zin zoals hierboven beschreven vind je maar op 1 plek in dat is in negatieve gedachten, het bestaat letterlijk nergens anders.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 21:40:29 #256
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_123550982
Meditatie, mensen. Me-di-ta-tie.
Zitten met al je ellende en je kutgedachten en je klotegevoel.
Geef het de r u i m t e. Zodat die opgekropte energie de vrijheid krijgt om te gaan.
Je bent veel groter dan je denkt.

Je bent niet je gedachtes. Gedachtes teren op de aandacht die jij ze geeft.
Al die ellende vindt z'n oorsprong in de identificatie met scenario's in je hoofd. Scenario's. Niet bestaand. Een ongefundeerde angst, dus. Niets om bang voor te zijn, dus.
Laat je niet gek maken door je op hol geslagen hoofd. Ga die 'confrontatie' aan.
Tem dat ding. En zie voor jezelf dat je er los van staat, en altijd hebt gestaan.

( Werkt veel beter dan alles alsmaar onderdrukken met een of ander kutpilletje.
Spreek uit ervaring. )
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_123551076
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:35 schreef Canillas het volgende:

[..]

''Geen zin'' als in ''ik heb geen zin om Glee te kijken'', ''ik heb geen zin in om naar de kerk te gaan'' of ''ik heb geen zin om chinees te leren''? Dat soort geen zin in dingen bestaan voor mij zeker, bepaalde dingen spreken me aan, anderen dingen weer niet, dat zal voor iedereen zo zijn.
Ok maar die vorm van geen zin om naar de kerk te gaan kan ik ook hebben met andere dingen... En dan niks uitvoeren.

Waarom is ''geen zin om voor jezelf te zorgen'' anders dan ''geen zin om naar de kerk te gaan'' ?
Rustig aan.
pi_123552052
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:42 schreef kingtoppie het volgende:
Ok maar die vorm van geen zin om naar de kerk te gaan kan ik ook hebben met andere dingen... En dan niks uitvoeren.

Waarom is ''geen zin om voor jezelf te zorgen'' anders dan ''geen zin om naar de kerk te gaan'' ?
Omdat het, op wat voor manier dan ook, niet willen zijn/ervaren van wie je bent duidt op een illusie van gescheidenheid; is er in die gedachtengang (en meer dan gedachten zijn het niet, je identificeert je er 'alleen maar' mee) kennelijk een ik die je bent, die er gewoon is zoals ie is altijd en een ik (het ego, in je hoofd) die die ik niet wil zijn en heeft daar 'argumenten' (lees; meer geconditioneerde gedachten) voor.
pi_123552096
Nee, ik heb soms geen zin om enige moeite te doen om te gaan eten ofzo... Waarom is dat anders dan geen zin hebben om naar de kerk te gaan?
Rustig aan.
pi_123552185
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:07 schreef kingtoppie het volgende:
Nee, ik heb soms geen zin om enige moeite te doen om te gaan eten ofzo... Waarom is dat anders dan geen zin hebben om naar de kerk te gaan?
Heb je eten nodig om gezond te zijn, om jezelf te voeden?

Heb je de kerk daarvoor nodig?

Wat is het verschil vraag je? Vraag jezelf eens af in welke verschillende behoefte ze voorzien.
pi_123552248
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:09 schreef Canillas het volgende:

[..]

Heb je eten nodig om gezond te zijn, om jezelf te voeden?

Heb je de kerk daarvoor nodig?

Wat is het verschil vraag je? Vraag jezelf eens af in welke verschillende behoefte ze voorzien.
Ja, er zijn ook wel argumenten om gewoon tegen je zin in te gaan eten, neemt niet weg dat ik soms helemaal geen zin heb om te gaan eten?

Weetje.. Het is zo enorm onnatuurlijk dat dit soort dingen gewoon moeite kosten. :')
Rustig aan.
pi_123552405
quote:
2s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 21:40 schreef DO2 het volgende:
Meditatie, mensen. Me-di-ta-tie.
Zitten met al je ellende en je kutgedachten en je klotegevoel.
Geef het de r u i m t e. Zodat die opgekropte energie de vrijheid krijgt om te gaan.
Je bent veel groter dan je denkt.

Je bent niet je gedachtes. Gedachtes teren op de aandacht die jij ze geeft.
Al die ellende vindt z'n oorsprong in de identificatie met scenario's in je hoofd. Scenario's. Niet bestaand. Een ongefundeerde angst, dus. Niets om bang voor te zijn, dus.
Laat je niet gek maken door je op hol geslagen hoofd. Ga die 'confrontatie' aan.
Tem dat ding. En zie voor jezelf dat je er los van staat, en altijd hebt gestaan.

( Werkt veel beter dan alles alsmaar onderdrukken met een of ander kutpilletje.
Spreek uit ervaring. )
ooit een psychose gehad? Probeer dan jezelf maar eens niet gek te laten maken door de scenario's in je hoofd.
Lang leve het pilletje om dan weer "jezelf' te worden.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_123552441
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:10 schreef kingtoppie het volgende:
Ja, er zijn ook wel argumenten om gewoon tegen je zin in te gaan eten, neemt niet weg dat ik soms helemaal geen zin heb om te gaan eten?
Jouw negatieve dingen wil jezelf niet zijn, terwijl jij, als levende persoon die je bent, eten nodig hebt; je negatieve denken wil zelf dat eten niet aan je echte ik geven.

Je gelooft in de geen zin omdat je gelooft wat er in je hoofd zit.
quote:
Weetje.. Het is zo enorm onnatuurlijk dat dit soort dingen gewoon moeite kosten. :')
Precies! Je slaat zo hard de spijker op z'n kop; het meegaan in je het negatieve denken, het niet willen en het verzetten is het onnatuurlijke, het is het meest en enige onnatuurlijke wat er is. Probleem is dat jij je daarmee identificeert.
  zaterdag 2 maart 2013 @ 22:15:37 #264
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_123552455
Wie kijkt er voortdurend en onafgebroken door die ogen?
Wie luistert er voortdurend en onafgebroken met die oren?
Wie voelt? Wie ruikt? Wie proeft er onafgebroken elke ervaring?
Wie ziet voortdurend al die gedachtes? Wie is het die zich bewust is van de angst die ermee gepaard gaat?

Wrik jezelf los van alles. Jij komt eerst. De rest volgt. Reclaim je vrijheid.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_123552587
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:15 schreef Canillas het volgende:

[..]

Jouw negatieve dingen wil jezelf niet zijn, terwijl jij, als levende persoon die je bent, eten nodig hebt; je negatieve denken wil zelf dat eten niet aan je echte ik geven.

Je gelooft in de geen zin omdat je gelooft wat er in je hoofd zit.

[..]

Precies! Je slaat zo hard de spijker op z'n kop; het meegaan in je het negatieve denken, het niet willen en het verzetten is het onnatuurlijke, het is het meest en enige onnatuurlijke wat er is. Probleem is dat jij je daarmee identificeert.
Tis geen negatief denken... Tis diezelfde ''niet zin'' als ''geen zin om naar de kerk te gaan''

Ik heb me er een tijdje niet tegen verzet, en toen at ik gewoon heel veel niet.
Rustig aan.
pi_123552750
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:14 schreef seasushi het volgende:

[..]

ooit een psychose gehad? Probeer dan jezelf maar eens niet gek te laten maken door de scenario's in je hoofd.
Lang leve het pilletje om dan weer "jezelf' te worden.
^O^

Meditatie is ook weer zoiets wat niet aan mij besteed is, meerdere keren geprobeerd maar ik krijg of de slappe lach of ik ga automatisch aan andere dingen denken..
MediTatie NEE
MediCatie JA, iig voor mij! Ik hou van mijn man en vrienden en familie maar zonder n pillen maak ik meer kapot dan mij lief is..

Het lijkt mij ook wel fijn als mensen accepteren en begrijpen dat er ook mensen zijn met beide voeten in beton gemetseld zijn, en zich niet kunnen vinden in de.alternatieve sector! En nog leuker zou ik het vinden als er niet geprobeerd wordt om zweverigheid door mn strot te douwen...
S. 2014
J. 2016
pi_123552764
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:18 schreef kingtoppie het volgende:
Tis geen negatief denken... Tis diezelfde ''niet zin'' als ''geen zin om naar de kerk te gaan''

Ik heb me er een tijdje niet tegen verzet, en toen at ik gewoon heel veel niet.
''ik wil niet eten'' is niet negatief? Jij wilt iets waarvan je rationeel gezien weet dat je het nodig hebt om te leven niet hebben, dat is niet negatief? Denk aub even na over wat je nu zegt.

Je eten is niet het probleem; je probleem is hoe je in het leven staat met een gebrek aan levenslust als gevolg; gebrek aan levenslust vertaald zich naar gebrek aan eetlust of aan liefdeslust of wat dan ook.
pi_123552908
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:21 schreef Canillas het volgende:

[..]

''ik wil niet eten'' is niet negatief? Jij wilt iets waarvan je rationeel gezien weet dat je het nodig hebt om te leven niet hebben, dat is niet negatief? Denk aub even na over wat je nu zegt.

Je eten is niet het probleem; je probleem is hoe je in het leven staat met een gebrek aan levenslust als gevolg; gebrek aan levenslust vertaald zich naar gebrek aan eetlust of aan liefdeslust of wat dan ook.
Die gedachte kwam niet eens bewust naar boven.. Ik liet het lekker aan me voorbij gaan allemaal.
Rustig aan.
pi_123553065
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:25 schreef kingtoppie het volgende:
Die gedachte kwam niet eens bewust naar boven.. Ik liet het lekker aan me voorbij gaan allemaal.
Daarom is bewustwording zo belangrijk; des te minder kans dat iets in je onbewuste bepaald wat er gebeurd ipv jij.
pi_123553188
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:28 schreef Canillas het volgende:

[..]

Daarom is bewustwording zo belangrijk; des te minder kans dat iets in je onbewuste bepaald wat er gebeurd ipv jij.
Kost het minste energie toch, om gewoon lekker niks te doen.
Rustig aan.
pi_123553228
Gebrek aan levenslust kan je overigens ook als oorzaak zien dat ik negatief in het leven sta.
Rustig aan.
pi_123553246
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:31 schreef kingtoppie het volgende:
Kost het minste energie toch, om gewoon lekker niks te doen.
Om energie te krijgen moet je energie geven, dat zal iedereen die begint met regelmatig sporten en dat volhoudt beamen.
pi_123553312
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:32 schreef kingtoppie het volgende:
Gebrek aan levenslust kan je overigens ook als oorzaak zien dat ik negatief in het leven sta.
Dat kan je doen als je dat gebrek de schuld wel geven van hoe jij in het leven staat, wat niet bestaat; je levenslust is direct afhankelijk van hoe je in het leven staat.

Probeer jezelf toch niet zo in de maling te nemen jongen.
pi_123553349
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 maart 2013 22:32 schreef Canillas het volgende:

[..]

Om energie te krijgen moet je energie geven, dat zal iedereen die begint met regelmatig sporten en dat volhoudt beamen.
Ik sport regelmatig.
Rustig aan.
pi_123553394
@Kingtoppie Hoe is die met je?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')