Psychologe heeft vage kledij aan die te groot is met een ander vaag hangertje en haar tot aan de ellebogen?quote:Op donderdag 28 februari 2013 20:53 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik vertelde vriend over haar,die is ook niet verbaasd als ik niet terug zou gaan!
Nope, je moet juist uit bed komen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:53 schreef SpCore88 het volgende:
Ik dacht juist dat je met een depressie genoeg slaap moet houden...
Hangt er vanaf denk ik. Je hebt mensen met depressie die juist weinig slapen en je hebt die ineens meer dan 12 uur slapen of de hele dag op bed liggen. Meer dan 9 uur heb je echt niet nodig.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:53 schreef SpCore88 het volgende:
Ik dacht juist dat je met een depressie genoeg slaap moet houden...
Niet slapen geeft een speed effect! Weet er alles vanquote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoi, even een vraagje...
Ik heb zelf last (gehad) van sombere perioden (wil het geen depressie noemen) en ik merk dan dat wanneer ik heel weinig slaap (slaapdeprivatie) mijn humeur en energieniveau juist omhoog gaan. Hoewel ik op zulke dagen dan wel moeilijk mijn bed uit kom en traag op gang kom, maar daar zet ik me tegenwoordig redelijk goed overheen.
Nou heb ik wel eens gelezen dat slaapdeprivatie inderdaad een positief effect kan hebben op depressie. Iemand hier daar ook ervaring mee?
Hoe wil je ooit een compleet, heel en gezond mens zijn als je niet 1 bent met je emotie? Als je jezelf ziet als iemand die los staat van zijn gevoel/emotie en daarbij dat je gevoel/emotie iets is waar je controle over moet hebben dan ga je een leven van lijden tegemoet.quote:
Het was meer algemeen bedoeld. Soms klinken posts (niet van jou) hier ''ik wil vrij en gelukkig zijn én ik wil niet voelen wat ik voel''. Dat gaat dan niet lukken natuurlijk en dat klinkt meer als een ''ik wil van mezelf af'' dan een ''ik wil mezelf helen''.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Sorry hoor maar je maakt nogal wat vooronderstellingen zeg!
Ik heb geen probleem met emoties en ook niet met de mijne, ik kan prima verklaren hoe ik mij voel en vaak ook nog waarom! Zonder er een oordeel aan te plakken, ik ben boos, nou prima, maar daar hoef ik niet in te duiken... En er al helemaal niet 'een' mee te worden.
En ja ik voel teleurstelling, ik weet waar het vandaan komt en weet ook dat ik er zelf niks aan kan veranderen. Daar hoef ik niet in te duiken..
Nogmaals het zal best werken voor mensen maar niet voor mij, zelfde idee met homeopathie en naaldenprikkers! Ik geloof dat ik zelf de sleutel ben tot verbetering, daarvoor hoef ik mij niet als.speldenkussen te laten gebruiken.
En om het verhaal compleet te maken: ik heb haar laten weten de therapie niet door te willen zetten.
Als t nodig is benader ik zelf mijn oude loog wel.
Maar gevoel is niet perse sentimenteel hequote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:04 schreef kingtoppie het volgende:
Oh ik heb genoeg tijd voor andermans gevoelens.
Ik uit het soms zelf alleen liever niet. Sentimenteel gedoe vind ik niks.
Tis voor mij sentimenteel als iemand uit het niets zo wilt praten over gevoelens...quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Maar gevoel is niet perse sentimenteel he![]()
Als ik boos ben is daar weinig sentimenteels aan.. Hooguit voor de ander
Helemaal mee eens!quote:Op vrijdag 1 maart 2013 18:49 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Sorry hoor maar je maakt nogal wat vooronderstellingen zeg!
Ik heb geen probleem met emoties en ook niet met de mijne, ik kan prima verklaren hoe ik mij voel en vaak ook nog waarom! Zonder er een oordeel aan te plakken, ik ben boos, nou prima, maar daar hoef ik niet in te duiken... En er al helemaal niet 'een' mee te worden.
En ja ik voel teleurstelling, ik weet waar het vandaan komt en weet ook dat ik er zelf niks aan kan veranderen. Daar hoef ik niet in te duiken..
Nogmaals het zal best werken voor mensen maar niet voor mij, zelfde idee met homeopathie en naaldenprikkers! Ik geloof dat ik zelf de sleutel ben tot verbetering, daarvoor hoef ik mij niet als.speldenkussen te laten gebruiken.
En om het verhaal compleet te maken: ik heb haar laten weten de therapie niet door te willen zetten.
Als t nodig is benader ik zelf mijn oude loog wel.
Trouwens naar mijn mening maak ik helemaal niemand belachelijk alleen misschien mijzelf maar dat moet ik zelf weten.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:34 schreef Canillas het volgende:
[..]
Misschien wat meer jezelf afvragen wanneer en vooral ook waarom je tegen jezelf gezegd hebt ''nu ga/wil/zal ik nooit meer voelen wat ik voel''. Dat geeft wellicht een stuk minder gevoel van zelfgenoegzaamheid dan iemand 'belachelijk' maken maar wie weet leer je nog eens iets over jezelf.
Fijn dat de therapie goed ging! Nuttige handvaten gekregen?quote:Op vrijdag 1 maart 2013 20:47 schreef Nijna het volgende:
Goed om een knoop te hebben doorgehakt mbt die therapeute gewoonmezelf!
Vandaag wel weer verhelderende therapie gehad, hopelijk kan ik er in de praktijk ook wat mee, al is dat vast een kwestie van oefening baart kunst...
moooooiiiquote:Op vrijdag 1 maart 2013 17:34 schreef Canillas het volgende:
[..]
Hoe wil je ooit een compleet, heel en gezond mens zijn als je niet 1 bent met je emotie? Als je jezelf ziet als iemand die los staat van zijn gevoel/emotie en daarbij dat je gevoel/emotie iets is waar je controle over moet hebben dan ga je een leven van lijden tegemoet.
Het is heel makkelijk om te roepen ''zweverig!!'' maar misschien zouden de mensen die dat doen zich eerst af moeten vragen is of niet een argument is om niet echt te hoeven gaan voelen wat je voelt, omdat daar angst voor is of omdat je dat hebt afgeleerd door alle keren dat je een heftig gevoel had en er niemand zich om je bekommerde.
Dwangmatig gedrag, depressies, verslavingen, woede, het bijltje erbij neer gooien; allemaal manieren om niet echt te hoeven voelen wat je voelt, te vechten tegen je gevoel, en wat leveren die dingen je uiteindelijk op? Als je eigenlijk van jezelf niet mag voelen wat je voelt, hoe kun je dan vrij zijn? Dat is toch niet mogelijk?
Misschien wat meer jezelf afvragen wanneer en vooral ook waarom je tegen jezelf gezegd hebt ''nu ga/wil/zal ik nooit meer voelen wat ik voel''. Dat geeft wellicht een stuk minder gevoel van zelfgenoegzaamheid dan iemand 'belachelijk' maken maar wie weet leer je nog eens iets over jezelf.
yup.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 16:35 schreef -Strawberry- het volgende:
Hoi, even een vraagje...
Ik heb zelf last (gehad) van sombere perioden (wil het geen depressie noemen) en ik merk dan dat wanneer ik heel weinig slaap (slaapdeprivatie) mijn humeur en energieniveau juist omhoog gaan. Hoewel ik op zulke dagen dan wel moeilijk mijn bed uit kom en traag op gang kom, maar daar zet ik me tegenwoordig redelijk goed overheen.
Nou heb ik wel eens gelezen dat slaapdeprivatie inderdaad een positief effect kan hebben op depressie. Iemand hier daar ook ervaring mee?
quote:Op vrijdag 1 maart 2013 23:17 schreef seasushi het volgende:
Jezus.
Als ik me "een" zou gaan voelen met mijn emoties, dán had ik pas het bijltje er bij neergelegd en mijzelf opgeknoopt aan de hoogste boom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |