Dat niet zozeer, niet op korte termijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 21:48 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat je niet voor jezelf kan zorgen. Dat zal ongetwijfeld wel! Je bedoeld dat het de meningen van anderen jouw beïnvloeden in de keuzes die je maakt?
Achja doodnormaal dat je emoties beinvloed worden... Maar negatief is nooit fijn.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:07 schreef davo1979 het volgende:
Moeilijk Moeilijk herken het deels wel mijn emoties worden weleens beïnvloed door andere mensen. Daar ben ik nu dus ook mee bezig om dit te veranderen maar is moeilijk af en toe.
Heel goed!quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:14 schreef davo1979 het volgende:
Negatief is nooit fijn. Maar gelukkig heb ik de laatste tijd wel zoiets van dat is jouw probleem, maak het niet mijn probleem. Is nog steeds moeilijk maar ik kan wat beter weg lopen van de situatie en niet op mezelf betrekken.
Ik snap nie? Waarom? Wie hoe? Ik snap het niet helemaal.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heel goed!
Ik leer het ook nog met vallen en opstaan, geen ja zeggen als je nee voelt, klein vb: vd week was bij eem buurvrouw de sleutel vd toegangsdeur afgebroken, toen belde ze dus of ze mijn sleutel mocht lenen, maar daar voel ik mij niet prettig bij, dus zei ik nee! Nou daar snapte ze niks van en ze was ook nog beledigd, maar daar heb ik geen boodschap aan, terwijl ik voorheen toch overstag gegaan zou zijn..
Herkenbaar! De laatste tijd vraag ik ook tijd om over dingen na te denken. Want ik ben ook zn snelle ja zegger en later denk ik van wat heb ik weer over mijzelf heen laten lopen of op me hals gehaald. Maar het gevoel waar je zelf mee blijft zitten vind ik af en toe heel moeilijk. Terwijl een ander daar niet over nadenkt.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Heel goed!
Ik leer het ook nog met vallen en opstaan, geen ja zeggen als je nee voelt, klein vb: vd week was bij eem buurvrouw de sleutel vd toegangsdeur afgebroken, toen belde ze dus of ze mijn sleutel mocht lenen, maar daar voel ik mij niet prettig bij, dus zei ik nee! Nou daar snapte ze niks van en ze was ook nog beledigd, maar daar heb ik geen boodschap aan, terwijl ik voorheen toch overstag gegaan zou zijn..
Volgens mijn gedachten bedoeld gewoonmezelf87. Dat ze normaal altijd ja zegt omdat ze iemand is die graag mensen wil helpen. Maar stel je nou voor ze geeft die sleutel dan kan ze dus zelf tijden gaan leuren om die sleutel weer terug te krijgen terwijl het niet haar probleem was. Die buurvrouw heeft die sleutel afgebroken en het is dus haar probleem om op te lossen.quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:30 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Ik snap nie? Waarom? Wie hoe? Ik snap het niet helemaal.
Toegangsdeur van flat oid?
Achja ligt eraan hoe goed je ze kent denk ik...quote:Op zaterdag 16 februari 2013 22:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Die gedachtegang klopt idd! En daarbij kost die sleutel 45 euro als je m opnieuw aanvraagt, dus ik leen m gewoon niet uit! Mijn huis, mijn sleutel.
KT: ik woon in een flat dus idd de sleutel vd deur beneden.
Beter een goeie buur dan een verre vriend zeggen ze.quote:Op zondag 17 februari 2013 00:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb heel veel voor hun gedaan maar ALS ik dan iets vraag (zelden) dan is het altijd moeilijk. Tja dat houd een keer op
Heel herkenbaar. En die mensen zuigen ook.quote:Op zondag 17 februari 2013 00:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik heb heel veel voor hun gedaan maar ALS ik dan iets vraag (zelden) dan is het altijd moeilijk. Tja dat houd een keer op
Nou doe mij die verdere vriend maar.quote:Op zondag 17 februari 2013 00:36 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Beter een goeie buur dan een verre vriend zeggen ze.
quote:Op zondag 17 februari 2013 19:29 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nyota als ik het zo lees is stap 1 even pas op de plaats maken, en even alleen focussen op jezelf!!! De rest komt wel weer
Dikke knuffel voor jou
Knuffel terug dan maarquote:Op maandag 18 februari 2013 17:25 schreef Nyota het volgende:
Ik wil heel veel typen, maar weet niet waar te beginnen en eigenlijk ook te veel hoofdpijn voor dit schermpje. Dus voor nu alleen maar even: bleh, bah, kutzooi
Het kan heerlijk zijn om van je angsten af te zijn, maar wat overblijft is dan vaak alsnog ongelukkigheid zonder angst.quote:Op maandag 18 februari 2013 23:39 schreef kingtoppie het volgende:
Ben je gelukkig als je niet ongelukkig bent? Ik ben het er niet mee eens.
Ik heb hetzelfde denk ik. De wanhoop om niemand te vinden, niemand die ooit in me gezicht heeft gezegt dat ze van me houdt.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 02:20 schreef Andromache het volgende:
Hoi, even hier want ongeschikt voor datingsitetopic en te lang voor HVJJN.
Het is heel gek. Ik zit al een paar dagen lang 's avonds te janken. Ik ben eerder gediasgnosticeerd met een dysthyme stoornis + ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Behandeling ging goed, heb een jaar lang dagbehandeling gehad, en voelde me na afloop krachtiger dan ooit. Ben er nu 1,5 jaar uit, en ik heb vrijwel alle doelen uit mijn behandelplan behaald, ik vind mezelf nu leuk, niet meer een eenling tussen vrienden etc.
Toch voel ik me heel wanhopig op relatiegebied. Ik snak naar iemand die me ff knuffelt en zegt 'ik hou van jou'. met veel geluk vind ik af en toe iemand die zegt 'ik hou van je kutje' en daar houdt het dan wel mee op. nou twijfel ik, is dit een primaire levensbehoefte, af en toe intimiteit en heb ik alle recht op groot verdriet? of heeft mijn verdriet toch een psychische achtergrond en moet ik weer hulp zoeken? ik denk oprecht niet dat er nu een schema actief is, waarschijnlijk wel de modus Kwetsbaar kind (voor degenen die bekend zijn met schematherapie). En hoe deal ik hier nu mee? De situaties vermijden waar bij er stelletjes opduiken heeft geen zin, dan kan ik mijn hele adressenlijst wel schrappen en ik heb juist behoefte aan sociaal contact.
misschien komt het ook wel allemaal, de behoefte aan troost, omdat ik gefaald heb met mijn scriptie en misschien pas over een jaar mijn diploma haal. het leven lijkt nu ff heel uitzichtloos weer en ik weet oprecht niet hoe ik verder moet in het leven op dit punt, maatschappelijk gezien.
Je hebt een basisbehoefte aan liefde, waardering, begrip en compassie, dat heeft een mens nodig als voeding om te groeien tot de persoon die je echt bent, punt is alleen dat je op de 1e plaats jezelf die dingen moet geven.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 02:20 schreef Andromache het volgende:
Toch voel ik me heel wanhopig op relatiegebied. Ik snak naar iemand die me ff knuffelt en zegt 'ik hou van jou'. met veel geluk vind ik af en toe iemand die zegt 'ik hou van je kutje' en daar houdt het dan wel mee op. nou twijfel ik, is dit een primaire levensbehoefte, af en toe intimiteit en heb ik alle recht op groot verdriet? of heeft mijn verdriet toch een psychische achtergrond en moet ik weer hulp zoeken? ik denk oprecht niet dat er nu een schema actief is, waarschijnlijk wel de modus Kwetsbaar kind (voor degenen die bekend zijn met schematherapie). En hoe deal ik hier nu mee? De situaties vermijden waar bij er stelletjes opduiken heeft geen zin, dan kan ik mijn hele adressenlijst wel schrappen en ik heb juist behoefte aan sociaal contact.
misschien komt het ook wel allemaal, de behoefte aan troost, omdat ik gefaald heb met mijn scriptie en misschien pas over een jaar mijn diploma haal. het leven lijkt nu ff heel uitzichtloos weer en ik weet oprecht niet hoe ik verder moet in het leven op dit punt, maatschappelijk gezien.
Zelfde als hierboven; ga dat zelf doenquote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:54 schreef Vlaggenroof het volgende:
Ik heb hetzelfde denk ik. De wanhoop om niemand te vinden, niemand die ooit in me gezicht heeft gezegt dat ze van me houdt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |