abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123316713
Ok, maar doet die er verder wat mee dan?
Fake it till you make it...
pi_123317040
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 10:13 schreef Nijna het volgende:
Ok, maar doet die er verder wat mee dan?
Ja dat wel die probeert mij op andere gedachten te brengen. Maar ik ben vrij koppig en in combinatie met angsten werkt dat niet echt daarnaast de situatie een aantal jaar geleden met AD maakt het niet makkelijk.
pi_123317357
Dat zei je idd...
pi_123330900
Meh, was ik vandaag bij m'n psychologe, kon het weer niet omdat de afspraak van voor mij dik uitliep en de afspraak na mij echt belangrijk was dus ik kon niet uitlopen }:| Duurde uiteindelijk 10 minuten, in plaats van de gebruileijke 30-40 }:|
Gelukkig wel a.s donderdag eerst afspraak met een psychotherapeute die een stuk dieper gaat graven zegmaar voor de oorzaak van het probleem. Misschien dat er daar ook een hoop makkelijk uit komt, wie weet.
pi_123330966
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:13 schreef msacras het volgende:
Meh, was ik vandaag bij m'n psychologe, kon het weer niet omdat de afspraak van voor mij dik uitliep en de afspraak na mij echt belangrijk was dus ik kon niet uitlopen }:| Duurde uiteindelijk 10 minuten, in plaats van de gebruileijke 30-40 }:|
Gelukkig wel a.s donderdag eerst afspraak met een psychotherapeute die een stuk dieper gaat graven zegmaar voor de oorzaak van het probleem. Misschien dat er daar ook een hoop makkelijk uit komt, wie weet.
Meh. Jij bent toch ook superjong of niet?
pi_123331021
quote:
17s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:15 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Meh. Jij bent toch ook superjong of niet?
16, 17 over respectievelijk 11 dagen *O*
Oordeel zelf of dat superjong is of niet :9
pi_123331086
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:16 schreef msacras het volgende:

[..]

Super jong. Zag je volgens mij wel eens in US posten.

Ik blijf me elke keer weer verbazen over op hoe jonge leeftijd al die echt depressieve shit alweer begint en al die suicidale gevoelens en zo.
pi_123331331
quote:
17s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Ik blijf me elke keer weer verbazen over op hoe jonge leeftijd al die echt depressieve shit alweer begint en al die suicidale gevoelens en zo.
Nou, dat valt toch ook wel mee..
En ach, leeftijd is ook maar een getal, ik voel me ook eerder een jaar of 18 dan 16. 16 klinkt zo jong, ik vergeet het dan ook vaak. Maar ja, vroeg inderdaad, maar bij mij is het een combinatie van een hoop. Overigens ben ik niet echt suicidaal, het is meer manisch depressief, burnout, adhd, etc
pi_123332463
quote:
Ik vind het behoorlijk lullig voor je. Of dat jij er wat aan kan doen. Trouwens die psychologe hoort toch een beetje op de tijd te letten?
pi_123334456
quote:
17s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:17 schreef debeterebob het volgende:

[..]

Wat vind je daar zo verbazingwekkend aan? Volgens mij komt het best wel veel voor onder tieners (denk maar aan het gepest worden op school en het thuis 'minder goed' hebben).
pi_123338500
quote:
Wat slordig... dik uitlopen en dan zeggen dat jij niet kan uitlopen omdat de afspraak na jou echt belangrijk is... Had ze zelf beter op de tijd moeten letten...
En anders dan had degene na jou ook maar wat langer moeten wachten, ik vind het raar dat ze zo doet, maar ik hoop dat je as donderdag je ei kwijt kan.
pi_123339252
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 17:16 schreef msacras het volgende:

[..]

Kom ik aan met mijn 15 jaar haha....
pi_123339463
Morgen een gesprek over mijn medicatie, ben wel benieuwd wat er gaat gebeuren..
pi_123340935
Vandaag gesprek gehad met de psych over de medicatie, en alle bijwerkingen, en deze pillen gaan eruit.
Vandaag ga ik van 150mg naar 75 mg, en donderdag zie ik haar weer om dingen verder te bespreken. Waarschijnlijk wordt het nu fluoxetine. Ervaringen iemand?

Op dit moment ben ik wel zover dat ik fluoxetine als laatste probeer, en eigenlijk zou willen stoppen maar dat wordt nog afgeraden door de psych, en daarnaast durf ik het ook niet zo heel goed...
S. 2014
J. 2016
pi_123341708
Gewoonmezelf, Fluoxetine/prozac heb ik heel lang geslikt, ook tijdens mn zwangerschappen. Paar keer geprobeerd af te bouwen, na de bevalling van de eerste en tijdens de zwangerschap van de tweede, maar dat was toch niet handig. Ook al deed het ook niet heel veel voor me.
Amper bijwerkingen van gehad in elk geval, dus ik hoop dat dat voor jou dan ook geldt.

Hoeveelste middel wordt dit dan? Sterkte!

Catnip, succes!
pi_123347201
Het wordt "pas" het 3e middel, ik ben met paroxetine begonnen, werkte fantastisch voor mij maar wordt afgeraden als je een kinderwens wilt gaan vervullen, daarom overgezet op sertraline want dat mag je en zwanger worden en bv geven, en nu dan over naar fluoxetine, mag met zwangerschap maar geen bv! en dat laatste vind ik jammer maar een kindje heeft veel meer aan een stabiele moeder dan aan de bv... zo denk ik dan maar...

ik wil gewoon niet ellendig lang van pillen wisselen, ik raak mezelf een beetje kwijt en gezelliger word ik er ook niet van :{
S. 2014
J. 2016
pi_123348352
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 18:44 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Wat vind je daar zo verbazingwekkend aan? Volgens mij komt het best wel veel voor onder tieners (denk maar aan het gepest worden op school en het thuis 'minder goed' hebben).
Ach, ik ben nooit gepest en mijn thuis situatie is ook wel redelijk. Maar manisch is volgensmij aangeboren, ik kan heel pessimistisch zijn, en kan vooral geen nee zeggen, waardoor ik veel te veel hooi op mijn vork neem. Dat maakt alles er niet echt beter op. Ik heb gewoon de afgelopen paar jaren in periodes heel veel slechte gebeurtenissen e.d over me heen gekregen, en dan veel allemaal tegelijk. Kwam niet zo goed uit allemaal, dit is dan ook al de 5e psycholoog ofzo waar ik vast bij loop. :')

Daarnaast ben ik misschien voor de buitenwereld een open persoon, en dat ben ik over het algemeen ook wel, maar de écht belangrijke, diepere zaken houd ik voor mezelf. Ik wil altijd alles zelf maar oplossen, maar dat kan gewoon niet. :/ afgelopen december (de 24e) is het me echter wel gelukt om zelf naar haar toe te stappen en heb ik gewoon alles er uit weten te krijgen. Dat luchtte op, en ik weet dus dat ik het wel kan, maar ik heb een soort van "druppel" nodig om de emmer te laten overlopen, en dan wel op het juiste moment. Mja, nu zij er dus weer allemaal nieuwe dingen bij. Donderdag krijg ik dus psychotherapie, wat dus wat dieper gaat dan alleen "een beetje praten," en ik hoop dat dat wat is.

Wat betreft de reacties op die afspraak van vandaag: dat klopt, echt belachelijk... aan de ene kant begrijpelijk, ik ben zelf ook wel eens zo'n "noodgeval" geweest waardoor andere mensen dan maar moesten wachten, maar ik vind het de taak van de GGZ om iedereen gewoon op te vangen. Het meisje wat na mij was was trouwens iemand die ik kende, een meisje uit mijn dans groep (klassiek ballet dan in dit geval) waarvan ik al vermoedde dat ze een eetstoornis had, maar dit versterkt dat allemaal nog meer. Wat een toevalligheden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-02-2013 22:27:31 ]
pi_123348721
quote:
7s.gif Op maandag 25 februari 2013 20:03 schreef Catnip het volgende:

[..]

Kom ik aan met mijn 15 jaar haha....
Ben ik iig niet de enige broekie hier (haha). Volgensmij heb ik je ook wel eens in JNG gezien. En wat heb je eigenlijk precies dat je ook in dit topic zit? (niet het hele topic of je pohi grondig gelezen, en zit op mobiel dus kan dat nu ook niet even makkelijk bekijken :9 ).
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2013 @ 23:27:40 #169
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123351360
Klote msacras, je bent nog zo jong. Wat denk je dat de reden is dat je er niet over kan/wil/durft te praten? Kom je wel verder met deze psycholoog?
:')
pi_123360023
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het wordt "pas" het 3e middel, ik ben met paroxetine begonnen, werkte fantastisch voor mij maar wordt afgeraden als je een kinderwens wilt gaan vervullen, daarom overgezet op sertraline want dat mag je en zwanger worden en bv geven, en nu dan over naar fluoxetine, mag met zwangerschap maar geen bv! en dat laatste vind ik jammer maar een kindje heeft veel meer aan een stabiele moeder dan aan de bv... zo denk ik dan maar...

ik wil gewoon niet ellendig lang van pillen wisselen, ik raak mezelf een beetje kwijt en gezelliger word ik er ook niet van :{
Zo jammer dat die seroxat niet kan met kinderwens... omdat het zo goed werkte voor jou.
Nu is het natuurlijk eerst maar weer afwachten enzo, kijken of het wat voor je doet. Is er niet een ander middel dat wel kan met zwangerschap en BV? Weet ik zo niet, maar misschien nog eens met die pop-poli overleggen anders? Ik gun het je zo :*
pi_123360373
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:03 schreef Nijna het volgende:

[..]

Zo jammer dat die seroxat niet kan met kinderwens... omdat het zo goed werkte voor jou.
Nu is het natuurlijk eerst maar weer afwachten enzo, kijken of het wat voor je doet. Is er niet een ander middel dat wel kan met zwangerschap en BV? Weet ik zo niet, maar misschien nog eens met die pop-poli overleggen anders? Ik gun het je zo :*
Dank je wel :*
Ik loop op de pop-poli, en gelukkig weet de psych ook heel goed welke medicatie wel en niet kan, met paroxetine is er een verhoogde kans (1.5% normaal 0.5-1% ) op een hartafwijking, het stomme is dat als ik zelf google op pop poli en dan de medicatie lijst bekijk staat paroxetine dus wel onder de "veilige" medicatie en is ook bv een optie...

Ik heb alle vragen opgeschreven voor donderdag! Tijd voor duidelijkheid :?
S. 2014
J. 2016
pi_123363028
quote:
1s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:32 schreef msacras het volgende:

[..]

Ben ik iig niet de enige broekie hier (haha). Volgensmij heb ik je ook wel eens in JNG gezien. En wat heb je eigenlijk precies dat je ook in dit topic zit? (niet het hele topic of je pohi grondig gelezen, en zit op mobiel dus kan dat nu ook niet even makkelijk bekijken :9 ).
Heb een of andere stoornis..weet niet precies hoe het heet. net zoiets als een bipolaire stoornis geloof ik.
pi_123368372
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 23:27 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Klote msacras, je bent nog zo jong. Wat denk je dat de reden is dat je er niet over kan/wil/durft te praten? Kom je wel verder met deze psycholoog?
Ik weet niet waardoor het precies komt... zo is het eigenlijk altijd al geweest, aan de ene kant ben ik heel open en sociaal, maar écht belangrijke dingen hou ik voor mezelf. Ik denk dat het een stukje perfectionisme is, "ik kan het zelf wel op lossen, daar ga ik geen andere mensen mee lastig vallen", zoiets.
pi_123368661
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:20 schreef msacras het volgende:

[..]

Ik weet niet waardoor het precies komt... zo is het eigenlijk altijd al geweest, aan de ene kant ben ik heel open en sociaal, maar écht belangrijke dingen hou ik voor mezelf. Ik denk dat het een stukje perfectionisme is, "ik kan het zelf wel op lossen, daar ga ik geen andere mensen mee lastig vallen", zoiets.
Dat herken ik heel goed, dat is ook de reden dat ik met n heftige burnout thuis kwam te zitten, ik deed het zelf wel.
Ik ben nu in ieder geval heel blij met de gesprekken die ik heb gehad
S. 2014
J. 2016
pi_123368898
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:20 schreef msacras het volgende:
Die instelling komt (vooral in deze topic reeks) veel voorbij. Het klinkt als een rationele houding maar is het niet meer een aangeleerde houding omdat er vroeger niet goed/gepast op je problemen werd gereageerd, dat je het dus niet kwijt kon en wat pijnlijk is en dan dit maar geloven om het maar niet eens meer te hoeven proberen? Dat je je niet meer uit zodat je niet meer hoeft mee te maken dat je ergens mee zit en dat daar bovenop komt dat er op gereageerd wordt alsof dat waar je mee zit er niet zou mogen zijn.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')