abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123295700
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:20 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Misschien dat ik wat meer slaap nodig heb atm oid.. Meer niet echt.
Kan natuurlijk ook.
pi_123298015
Hoewel... Voel me naast moe ook wel een beetje...

Wat maakt het leven nou zo leuk dan? Ik denk soms dat mijn leven eigenlijk helemaal niet zo verschilt van andere mensen... Dat ik best leuke vrienden heb... Best wel mijn tijd vul...

Hm?
Rustig aan.
pi_123300579
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:54 schreef kingtoppie het volgende:
Hoewel... Voel me naast moe ook wel een beetje...

Wat maakt het leven nou zo leuk dan? Ik denk soms dat mijn leven eigenlijk helemaal niet zo verschilt van andere mensen... Dat ik best leuke vrienden heb... Best wel mijn tijd vul...

Hm?
Misschien de beleving ervan. Andere mensen denken niet na, ik moet over alles 100 x nadenken en alle scenario aflopen. Vermoeiend.
pi_123300698
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:30 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Misschien de beleving ervan. Andere mensen denken niet na, ik moet over alles 100 x nadenken en alle scenario aflopen. Vermoeiend.
Ik kijk na afloop altijd een beetje onvoldaan terug altijd op de dag... Weinig wat me echt zo erg raakt dat ik denk *hier leef ik voor*

Dat laatste ben ik sowieso een beetje kwijt, het lijkt nergens om te gaan...
Rustig aan.
pi_123300775
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:32 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ik kijk na afloop altijd een beetje onvoldaan terug altijd op de dag... Weinig wat me echt zo erg raakt dat ik denk *hier leef ik voor*

Dat laatste ben ik sowieso een beetje kwijt, het lijkt nergens om te gaan...
Maar je hebt nieuwe pillen dus? Wanneer ga je beginnen, zou eigenlijk mee moeten doen!
pi_123300919
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:32 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Maar je hebt nieuwe pillen dus? Wanneer ga je beginnen, zou eigenlijk mee moeten doen!
Ben al begonnen.
Rustig aan.
pi_123301009
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:34 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ben al begonnen.
Wat gaat dat makkelijk, wou soms dat het ik het ook zo makkelijk kon!
pi_123301102
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:36 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Wat gaat dat makkelijk, wou soms dat het ik het ook zo makkelijk kon!
Rationeel gezien loop je naar een psychiatert.. Je praat wat en je kunt je pilletjes ophalen bij de apotheek je pakt een pilletje en slikt hem door.
Rustig aan.
pi_123301239
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:37 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Rationeel gezien loop je naar een psychiatert.. Je praat wat en je kunt je pilletjes ophalen bij de apotheek je pakt een pilletje en slikt hem door.
Heb al pillen (al 4 weken in een doosje).
pi_123301312
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:39 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Heb al pillen (al 4 weken in een doosje).
Hmm schiet lekker op...
Rustig aan.
pi_123301413
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:40 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Hmm schiet lekker op...
Ja idd, moest morgen eigenlijk terug om te kijken hoe het gaat en of de dosering om hoog moet.
pi_123301563
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:41 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Ja idd, moest morgen eigenlijk terug om te kijken hoe het gaat en of de dosering om hoog moet.
Ik denk dat je zeker moet gaan.
Rustig aan.
pi_123301871
Overigens ga ik morgen weer naar m'n psychologe, gewoon de standaard praatsessie zegmaar.
Maar ik heb wel een hoop te vertellen, en altijd als ik dat wil lukt het niet. Ik vergeet de helft, het komt er niet mooi uit, etc. Van te voren opschrijven is geen optie, dat is nogal confronterend en die confrontatie heb ik liever waar zij bij is dan alleen, want nou ja... Het is gewoon moeilijk.

Iemand tips?
pi_123301956
Ik zou je de tips van de daken willen schreeuwen msacras maar ik weet het zelf ook niet...

Waarom kan je jezelf er niet mee confronteren als je alleen bent?
Rustig aan.
pi_123302121
Steekwoorden opschrijven? Of net voor de afspraak dingen opschrijven?
pi_123302441
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:48 schreef msacras het volgende:
Overigens ga ik morgen weer naar m'n psychologe, gewoon de standaard praatsessie zegmaar.
Maar ik heb wel een hoop te vertellen, en altijd als ik dat wil lukt het niet. Ik vergeet de helft, het komt er niet mooi uit, etc. Van te voren opschrijven is geen optie, dat is nogal confronterend en die confrontatie heb ik liever waar zij bij is dan alleen, want nou ja... Het is gewoon moeilijk.

Iemand tips?
Je zoekt een situatie op waarin het mogelijk is dat het gaat gebeuren dat je open over jezelf bent, zoals je nu beschrijft is dat al een grote stap, wees lief voor jezelf en besteed aandacht aan dat wat op dat moment er klaar voor is om naar voren te komen ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123303023
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 21:50 schreef kingtoppie het volgende:
Ik zou je de tips van de daken willen schreeuwen msacras maar ik weet het zelf ook niet...

Waarom kan je jezelf er niet mee confronteren als je alleen bent?
Omdat het dus een grote confrontatie is, en met die zware emoties die dan vrij komen, wie weet wat ik dan allemaal ga doen zegmaar. Dan heb ik liever dat er iemand bij is die mij goed kent maar toch objectief is > mijn psychologe dus.
pi_123303699
quote:
7s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:05 schreef msacras het volgende:

[..]

Omdat het dus een grote confrontatie is, en met die zware emoties die dan vrij komen, wie weet wat ik dan allemaal ga doen zegmaar. Dan heb ik liever dat er iemand bij is die mij goed kent maar toch objectief is > mijn psychologe dus.
Ben jij zo impulsief?
Hmm...
Nouja knuffel dan maar :*
Rustig aan.
pi_123303853
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 22:16 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ben jij zo impulsief?
Hmm...
Nouja knuffel dan maar :*
Ja heel erg :')
AD(H)D, manisch depressief; slechte combinatie wat betreft stemmingswisselingen en impulsiviteit :+
knuffel terug :*
pi_123314756
quote:

Iemand tips?
Als het onthouden niet lukt, en opschrijven geen optie is, is het enige wat ik me kan bedenken je psychologe een email te sturen de avond van te voren, met dingen die je besproken wilt hebben.
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2013 @ 08:51:07 #146
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_123315216
quote:

Iemand tips?
ik herken het, bijvoorbeeld als ik ga en het is zo'n dag waar ik het slecht kan beschrijven en de psych een richting opgaat die je eigenlijk niet wil. Opschrijven kan misschien toch werken: schrijf op wat je voelt op een moment dat het je je echt rot voelt. Schrijf alles op wat je denkt en laat het lezen zodat je psych een momentopname heeft van zo'n moment.

Praten over je angsten en diepe gevoelens is gewoon heel erg moeilijk. Ik merk ook vaak dat ik me veel positiever opstel dan dat ik me voel diep van binnen, het is menselijk om je schild op te zetten zelfs op zulke momenten.
:')
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2013 @ 08:55:35 #147
pi_123315267
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 12:46 schreef davo1979 het volgende:
Oxazepam, temazepam zijn zeer verslavende middelen bij regelmatig gebruik. Ik krijg het niet meer.
ik gebruik alleen oxazepam zonodig. Als ik me te slecht voel om te functioneren. Soms is het 2 maanden niks en soms een paar dagen achter elkaar. En dan 10 - 30 mg. Oxazepam 'recreatief' gebruiken is niks aan, je word er alleen moe van.. het is een angstdemper. Het kan dus denk ok wel verslavend zijn als je elke dag zware angsten hebt.
pi_123315377
msacres, steekwoorden vind ik nog wel een goede... maar ik weet niet of dat ook te confronterend is. Maar paar steekwoorden op papier en dat eventueel gelijk geven als je het lastig vindt om over te beginnen...?

Davo, ik zou toch naar de psychiater gaan en je moeite met starten bespreken... heb je dat eerder al aangegeven? Dat je het zo lastig vindt?
Fake it till you make it...
  † In Memoriam † maandag 25 februari 2013 @ 09:03:34 #149
pi_123315382
quote:
1s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 02:20 schreef Andromache het volgende:
Hoi, even hier want ongeschikt voor datingsitetopic en te lang voor HVJJN.

Het is heel gek. Ik zit al een paar dagen lang 's avonds te janken. Ik ben eerder gediasgnosticeerd met een dysthyme stoornis + ontwijkende persoonlijkheidsstoornis. Behandeling ging goed, heb een jaar lang dagbehandeling gehad, en voelde me na afloop krachtiger dan ooit. Ben er nu 1,5 jaar uit, en ik heb vrijwel alle doelen uit mijn behandelplan behaald, ik vind mezelf nu leuk, niet meer een eenling tussen vrienden etc.

Toch voel ik me heel wanhopig op relatiegebied. Ik snak naar iemand die me ff knuffelt en zegt 'ik hou van jou'. met veel geluk vind ik af en toe iemand die zegt 'ik hou van je kutje' en daar houdt het dan wel mee op. nou twijfel ik, is dit een primaire levensbehoefte, af en toe intimiteit en heb ik alle recht op groot verdriet? of heeft mijn verdriet toch een psychische achtergrond en moet ik weer hulp zoeken? ik denk oprecht niet dat er nu een schema actief is, waarschijnlijk wel de modus Kwetsbaar kind (voor degenen die bekend zijn met schematherapie). En hoe deal ik hier nu mee? De situaties vermijden waar bij er stelletjes opduiken heeft geen zin, dan kan ik mijn hele adressenlijst wel schrappen en ik heb juist behoefte aan sociaal contact.

misschien komt het ook wel allemaal, de behoefte aan troost, omdat ik gefaald heb met mijn scriptie en misschien pas over een jaar mijn diploma haal. het leven lijkt nu ff heel uitzichtloos weer en ik weet oprecht niet hoe ik verder moet in het leven op dit punt, maatschappelijk gezien.
Bij mij is ooit ook dysthyme stoor is gediagnostiseerd maar ik vind die 'stoornis' maar dikke onzin. Het is een label voor mensen die niet depressief zijn maar toch iets zouden moeten hebben. Bij riagg bijvoorbeeld moet je iets 'hebben' om behandeld te worden, een soort handvat.

Dat missen van liefde herken ik enorm, begin dit topic heb ik daar ook iets over getikt. Het is bij mij iig een behoefte aan structuur denk ik. ik heb een relatie van 4 jaar gehad waar er meer structuur was in mn leven. En het knuffelen en lieve woordjes geeft een gevoel van geborgenheid en vertrouwen. Je hebt iets waar je op kan steunen.
pi_123316189
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 09:02 schreef Nijna het volgende:
msacres, steekwoorden vind ik nog wel een goede... maar ik weet niet of dat ook te confronterend is. Maar paar steekwoorden op papier en dat eventueel gelijk geven als je het lastig vindt om over te beginnen...?

Davo, ik zou toch naar de psychiater gaan en je moeite met starten bespreken... heb je dat eerder al aangegeven? Dat je het zo lastig vindt?
Ik heb geen psychiater maar een ambulante psychische begeleider die ik elke week zie. Die weet er van af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')