abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123235103
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:29 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

Wow dat is wel beetje heftig.
Ik kom net in het topic, maar wat slikken jullie zoal'?
cymbalta, dipiperon
Oxazepam, temazepam en naproxem voor zo nodig.
Twiddel
pi_123235150
Heb je het er nog met de verpleging over gehad erna, summer?
Fake it till you make it...
pi_123235181
quote:
2s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:31 schreef summer2bird het volgende:

[..]

cymbalta, dipiperon
Oxazepam, temazepam en naproxem voor zo nodig.
Aardig wat zeg
En gebruik je het al lang? Kun je ook nog afbouwen en stoppen met zoiets?
pi_123235305
quote:

[..]

Alleen abilify.
pi_123235363
quote:
7s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:40 schreef Catnip het volgende:

[..]

Alleen abilify.
En helpt het op ten duur? Of komen problemen later alsnog terug.
Het enige wat mij bekend is, dat is zyprexa, maar ik heb niets gebruikt ooit.
pi_123236763
Oxazepam, temazepam zijn zeer verslavende middelen bij regelmatig gebruik. Ik krijg het niet meer.
pi_123237839
Boef, volgens mij verschilt dat per persoon. Sommigen kunnen wel stoppen zonder terug te vallen, anderen niet volgens mij...
Maar er is ook een medicatietopic, dus als je specifiek daar vragen over hebt, kan het daar ook...
R&P / [Centraal] Medicatie bij psychische klachten #18
pi_123238396
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:30 schreef Nijna het volgende:
Boef, volgens mij verschilt dat per persoon. Sommigen kunnen wel stoppen zonder terug te vallen, anderen niet volgens mij...
Maar er is ook een medicatietopic, dus als je specifiek daar vragen over hebt, kan het daar ook...
Wist niet dat het topic bestond! Thanx gelijk ook maar een vraagje stellen.
pi_123239452
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 13:30 schreef Nijna het volgende:
Dankje! Zal er een kijkje nemen en daar vragen stellen erover.

Tip voor de mensen hier, die zich depressief voelen, luister dit:
pi_123240130
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:34 schreef Nijna het volgende:
Heb je het er nog met de verpleging over gehad erna, summer?
Ja :)
Ik krijg nu ook weer een gesprek met de arts hier :P
Twiddel
pi_123240145
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 februari 2013 11:35 schreef BoefB2 het volgende:

[..]

Aardig wat zeg
En gebruik je het al lang? Kun je ook nog afbouwen en stoppen met zoiets?
Gebruik ik nu lang.
Ik kan afbouwen, maar zolang ik het nodig heb doe ik het nog niet.
Twiddel
pi_123245772
Ik slik nu 30mg Abilify, 1500mg Depakine en100mg fluvoxamine en z.n. 1mg Lorazepam tegen bipolaire, schizofrene en angstklachten.
pi_123267843
Nou, na heel lang mee gelezen te hebben wil ik toch ook wel eens mijn verhaal delen..

Zat al tijden niet goed in mijn vel en afgelopen zomer doorgestuurd naar psycholoog, hier een aantal gesprekken gehad maar voelde me eigenlijk alleen maar ellendiger.. De tips zoals diep inademen en "je kan het je kan het" zeggen bereikten niet echt hun doel.. ;-)

Hierna AD van de huisarts voorgeschreven gekregen, ik vond deze AD niet genoeg werken en ben doorverwezen naar een psychiater.. Hier de diagnose gegeneraliseerde angstatoornis met depressie te horen gekregen. Ik ben nu aan t wachten op een oproep voor mijn eerste therapie maar ga me eigenlijk alleen maar slechter voelen. Lig momenteel met griep in bed en maak me al de hele dag druk over dat ik mijn teamleider zal moet bellen en dat ik weer aan t werk zal moeten volgende week (voelt als een marteling mijn werk, net begonnen op een nieuwe afdeling en ik heb t gevoel dat t teveel is en dat t niet lukt.. Liefste wil ik tijd voor mijzelf).

Ik doe 1 dag in de week een opleiding en werk daarnaast 4 dagen. Vind t eigenlijk allemaal op dit moment te zwaar maar mijn omgeving vind dat ik gewoon door moet zetten.. "Wat moet ik anders doen".

Ik voel me vaak verlamd door de angst en heb ongelofelijke schommelingen in mijn gevoelens en emoties en vind t dodelijk vermoeiend! Weet ook echt ecen niet meer wat ik moet doen.. :-(
pi_123267889
Goedemorgen,

Ik val gewoon even binnen zonder bijgelezen te zijn maar is er iemand die sertraline gebruikt heeft en hier slecht op reageerde? Als in meer lichamelijke klachten?
Ik slik het nu sinds 4 maanden en zit nu op 150 mg per dag maar ik ga mij lichamelijk alleen maar rotter voelen, veel onrust in mn lijf, hartkloppingen, trillen, hoofdpijn, misselijk, duizelig, oorsuizen.
En eerst dacht ik dat het aan het ophogen lag maar dat zou nu toch echt minder moeten zijn, maar het is eerder tegenover gesteld...
S. 2014
J. 2016
pi_123267968
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen,

Ik val gewoon even binnen zonder bijgelezen te zijn maar is er iemand die sertraline gebruikt heeft en hier slecht op reageerde? Als in meer lichamelijke klachten?
Ik slik het nu sinds 4 maanden en zit nu op 150 mg per dag maar ik ga mij lichamelijk alleen maar rotter voelen, veel onrust in mn lijf, hartkloppingen, trillen, hoofdpijn, misselijk, duizelig, oorsuizen.
En eerst dacht ik dat het aan het ophogen lag maar dat zou nu toch echt minder moeten zijn, maar het is eerder tegenover gesteld...
Ik slik het, maar de klachten zoals jij beschrijft herken ik niet direct. Alleen bij het opbouwen voelde ik me duizelig en oorsuizen heb ik altijd al. Ik vraag me alleen soms wel eens af of het uberhaupt iets doet bij me.
Ik ben nu weer aan het afbouwen overigens.

Maar heb je dit al vanaf het begin, of is dit in die 4 maanden steeds langzaam erbij gekomen? En heb je binnenkort een afspraak met je shrink om het eens voor te leggen? Wel vervelend hoor: helpt afleiding, zodat je je er wat minder op focust? Of ben je dat stadium al voorbij?
pi_123268189
Ik heb wel in het begin last gehad maar dat hoort erbij, maar echt helemaal goed heb ik mij met deze pillen niet gevoeld terwijl dit met de paroxetine wel zo was, maar die gaan niet samen met een kinderwens..

Ik heb volgende week pas weer een afspraak met mb shrink, maar ik ga niet nog 1.5 week zodoor, dus ikga morgen maar even bellen.

Afleiding werkt niet, het enige wat er dan nu gebeurt is dat mijn lijf nog meer onrust gaat vertonen. Het gaat t beste als ik zit/lig, tot mn rug weer in de kramp schiet, waardoor ik overeind schiet en gelijk weer erg duizelig ben
Ik voel me echt een kneusje de laatste dagen :')

Maar het stomme is dat mijn hoofd wel rustig is, maar ik ben hier wel klaar mee..ik moet een bruiloft voorbereiden maar dat gaat wat lastig vanaf de bank..
S. 2014
J. 2016
pi_123269216
Ik zou inderdaad even bellen om te overleggen gewoonmezelf!

Duvelli, je omgeving vindt dat je maar door moet gaan... Maar als ik jouw woorden lees dan lees ik dat je meer behoefte hebt aan rust. Kan je de opleiding tijdelijk pauzeren misschien?
Kan je nog eens contact opnemen met die psychiater? Aangeven dat je je alleen maar slechter gaat voelen? En slik je nog medicijnen?
pi_123289745
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 11:38 schreef Nijna het volgende:
Ik zou inderdaad even bellen om te overleggen gewoonmezelf!

Duvelli, je omgeving vindt dat je maar door moet gaan... Maar als ik jouw woorden lees dan lees ik dat je meer behoefte hebt aan rust. Kan je de opleiding tijdelijk pauzeren misschien?
Kan je nog eens contact opnemen met die psychiater? Aangeven dat je je alleen maar slechter gaat voelen? En slik je nog medicijnen?
Ja ik heb ook behoefte aan rust en aan mezelf werken.. Ik wil niet door gaan met de "marteling" alleen zegt mijn lief dan weer: wat wil je dan, een half jaar thuis hangen?. Terwijl hij aan de andere kant ook wel ziet dat het steeds slechter gaat.
Ik ben ook gewoon bang om een keuze te maken, gezien te worden als aansteller of om te falen.

Vanmiddag weer een enorme paniekaanval, gelukkig helpt de oxa dan wel even maar ik blijf piekeren en bang om weer te moeten gaan werken. Mensen die op mijn vingers kijken en ik heb t gevoel dat t veelste veel is en ik t niet geordend krijg.

Ik durf de laatste tijd ook steeds minder de deur uit te gaan en dingen te regelen bijv. Heb er gewoon geen energie meer voor en t voelt allemaal zo doelloos.

Morgen ga ik idd maar even de psychiater bellen want ik raak steeds verder in de put!

Sorry als t erg chaotisch overkomt!
pi_123289814
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 10:25 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goedemorgen,

Zou idd even contact opnemen met de psych. Na zo een periode last van bijwerkingen krijgen lijkt me raar!

Misschien is in je lichaam nu de werkzame stof op een goede spiegel gekomen maar is dat toch te veel?
pi_123289923
quote:

[..]

Geen antidepressiva, wel ritalin en concerta, wat me helpt met rust in mijn hoofd krijgen.
pi_123291880
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 18:29 schreef Duvellie het volgende:

[..]

Ja ik heb ook behoefte aan rust en aan mezelf werken.. Ik wil niet door gaan met de "marteling" alleen zegt mijn lief dan weer: wat wil je dan, een half jaar thuis hangen?. Terwijl hij aan de andere kant ook wel ziet dat het steeds slechter gaat.
Ik ben ook gewoon bang om een keuze te maken, gezien te worden als aansteller of om te falen.

Vanmiddag weer een enorme paniekaanval, gelukkig helpt de oxa dan wel even maar ik blijf piekeren en bang om weer te moeten gaan werken. Mensen die op mijn vingers kijken en ik heb t gevoel dat t veelste veel is en ik t niet geordend krijg.

Ik durf de laatste tijd ook steeds minder de deur uit te gaan en dingen te regelen bijv. Heb er gewoon geen energie meer voor en t voelt allemaal zo doelloos.

Morgen ga ik idd maar even de psychiater bellen want ik raak steeds verder in de put!

Sorry als t erg chaotisch overkomt!
Heel verhaal getypt als reactie en weg was het. Piekeren is SM op jezelf. Er bestaat een boek wat misschien handig is in jouw situatie. Zal de titel op moeten zoeken. Heeft mij veel geholpen met piekeren. 2x per dag mag je piekeren 15 minuten en de rest van de dag niet. Ik val nog weleens terug maar weet mezelf altijd weer te corrigeren.
pi_123294638
Duvellie, goed dat je morgen gaat bellen! Doen hoor!
pi_123294917
Prozac... Nouja... Een middel met prozac als actief middel heb ik nu.
Bijwerkingen horen toch juist in het begin het hevigste te zijn? Of komt dat soms pas na een paar dagen?
Rustig aan.
pi_123295493
quote:
0s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:10 schreef kingtoppie het volgende:
Prozac... Nouja... Een middel met prozac als actief middel heb ik nu.
Bijwerkingen horen toch juist in het begin het hevigste te zijn? Of komt dat soms pas na een paar dagen?
Kan soms na een paar dagen pas komen.. Je bent een "spiegel" aan het opbouwen en wanneer deze een bepaald level bereikt krijg je vaak pas bijwerkingen. Kan dus wel pas na een paar dagen optreden..
pi_123295588
quote:
1s.gif Op zondag 24 februari 2013 20:19 schreef Duvellie het volgende:

[..]

Kan soms na een paar dagen pas komen.. Je bent een "spiegel" aan het opbouwen en wanneer deze een bepaald level bereikt krijg je vaak pas bijwerkingen. Kan dus wel pas na een paar dagen optreden..
Misschien dat ik wat meer slaap nodig heb atm oid.. Meer niet echt.
Rustig aan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')