abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123369552
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:48 schreef msacras het volgende:
Nouja, het probleem is, ik heb gewoon een hele hoop lieve vriendinnen en ook normale ouders enzo. Ik kán er dus alles kwijt, maar dat dóe ik niet. Daar ligt het probleem. :{
Misschien kan je je (voorzichtig) afvragen wat je ontloopt (welk gevoel) door het niet het te vertellen? Iets uitspreken maakt sommige dingen echt, ook in de zin van ''eenmaal uitgesproken kan kan ik erop aangesproken worden''. Soms zit er voor bepaalde gevoelens een drempel omdat ze diep vast zitten, dan heeft het ook logischerwijs tijd nodig om dat weer los te krijgen :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123369626
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 15:51 schreef summer2bird het volgende:
Hai.
Mijn stemmingen schieten hier echt overal heen :')
Zo was ik gisteren nog heel boos en verdrietig, ging het vanmiddag wel weer goed.
Vorige week een dieptepunt gehaald, slechte dingen gebeurd, en in het weekeind was ik weer heel hyper.
Ik denk telkens dat er allerlei complotten zijn, en ik laat mij nogal overal meesleuren :')
Zo wou ik een zwaard kopen omdat ik mij wou wapenen tegen zomies :')
Ik voel mij zo stom en raar. Mensen denken vanalles over mij, mijn hoofd is vol.
Heb in de afgelopen 2 dagen al 5 gesprekken gehad. Telkens werkt het 1 a 2 uur en dan is het weer terug.
Bah :X
Over mij werden ook rare dingen gedacht toen ik naar een instelling moest..maar ik heb met dat gelukkig nooit aangetrokken ook al is dat lastig. Dus niks van aantrekken hoor!!!
  dinsdag 26 februari 2013 @ 19:05:32 #183
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_123377801
wow verkeerd topic, scusi
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_123380029
@Kingtopie Hoe is die nu met je?
pi_123381069
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 19:52 schreef davo1979 het volgende:
@Kingtopie Hoe is die nu met je?
Nottt good.

Maarja ff maandje uitzitten...
Rustig aan.
pi_123381258
quote:
0s.gif Op maandag 25 februari 2013 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het wordt "pas" het 3e middel, ik ben met paroxetine begonnen, werkte fantastisch voor mij maar wordt afgeraden als je een kinderwens wilt gaan vervullen, daarom overgezet op sertraline want dat mag je en zwanger worden en bv geven, en nu dan over naar fluoxetine, mag met zwangerschap maar geen bv! en dat laatste vind ik jammer maar een kindje heeft veel meer aan een stabiele moeder dan aan de bv... zo denk ik dan maar...

ik wil gewoon niet ellendig lang van pillen wisselen, ik raak mezelf een beetje kwijt en gezelliger word ik er ook niet van :{
fluoxetine.. Heb ik volgens mij nu ook.
Rustig aan.
pi_123381679
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Nottt good.

Maarja ff maandje uitzitten...
Ik kom wel even kippensoep brengen ;)
pi_123381808
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 20:20 schreef davo1979 het volgende:

[..]

Ik kom wel even kippensoep brengen ;)
Jij ook gelijk buiten de deur :P

Goedzo, lekker.
Rustig aan.
pi_123383081
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 februari 2013 11:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dank je wel :*
Ik loop op de pop-poli, en gelukkig weet de psych ook heel goed welke medicatie wel en niet kan, met paroxetine is er een verhoogde kans (1.5% normaal 0.5-1% ) op een hartafwijking, het stomme is dat als ik zelf google op pop poli en dan de medicatie lijst bekijk staat paroxetine dus wel onder de "veilige" medicatie en is ook bv een optie...

Ik heb alle vragen opgeschreven voor donderdag! Tijd voor duidelijkheid :?
Goedzo! Inderdaad, tijd voor duidelijkheid! Ik wens je succes alvast :*
Fake it till you make it...
pi_123426205
Ik voel een of andere rare vorm van agressie, wil graag dingen kapot maken maar tegelijkertijd doet dat A zeer en B dan gaat er iets stuk dus heb er ook totaal geen zin in.
Rustig aan.
pi_123427285
Ga ff hardlopen KT of als je niet naar buiten wilt de trap een paar keer op en af rennen
S. 2014
J. 2016
pi_123427537
Oja en het kost energie en daar heb ik ook geen zin in.
Rustig aan.
pi_123427566
quote:
15s.gif Op woensdag 27 februari 2013 20:35 schreef kingtoppie het volgende:
Ik voel een of andere rare vorm van agressie, wil graag dingen kapot maken maar tegelijkertijd doet dat A zeer en B dan gaat er iets stuk dus heb er ook totaal geen zin in.
Is dat werkelijk wat je wil of wil je dat gevoel kunnen voelen zonder er iets mee te moeten doen?

Wil je dat jij bepaald wat je doet of dat gevoel? Laat de strijd ermee varen, het is er en blijft alleen zolang jij er tegen vecht.
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123427689
Ik hoef er helemaal niks mee te doen en ik vecht er ook niet mee, tis nu weer weg overigens.
Rustig aan.
pi_123427743
Neemt niet weg dat hij t voelt Cannilas, en je gevoel ontkennen is ontkennen dat je bestaat.....
Ik ga ervan uit dat hij dit gevecht wil winnen, maar soms kan het zo opluchten om t er ff uit te gooien!
Ik ga meestal afreageren op mn vent of op mensen online O-)
S. 2014
J. 2016
pi_123428258
Ik ben nog een tandje erger dan wat ik was op het moment...
Stemmingswisselingen (Zo noem je dat toch als je gevoel van positief naar negatief kan omslaan binnen enkele minuten?)
Rustig aan.
pi_123428671
Beste mensen,

Ik heb hier al aardig wat meegelezen en ook ik heb al een ruimte tijd last van angstaanvallen. Ik ben hier onlangs maar voor naar de dokter gegaan aangezien ik het al 8 maanden met me mee draag. Het is bij mij eigenlijk ontstaan na een feest waarbij ik een partydrug had genomen. Toen ik thuis kwam voelde ik me totaal niet goed en dacht ik dat ik dood ging wat uiteraard niet gebeurde maar daardoor heb ik wel een angstige ervaring gehad en sindsdien heb ik last van angstaanvallen. De volgende dag had ik ook last van kortademigheid en sindsdien heb ik eigenlijk een soort hyperventilatie.

Het is gelukkig al wel een stuk minder geworden en echt aanvallen heb ik bijna niet meer, maar ik leef nog wel steeds met een innerlijke onrust en een diep gevoel van angst en die hyperventilatie. Ik adem elke dag verkeerd en daar ga ik dan ook voor naar een ademtherapeut volgende week.

Ik begin eigenlijk sinds deze maand weer een beetje mijn leven op de rit te krijgen en daar ben ik blij om, maar nu ben ik momenteel ook aan het daten met een leuk meisje en ik hoop dat dat goed blijft gaan. :)

Een andere vraag of meer advies vraag is, ik ben eigenlijk sinds mijn laatste feest (7 juli 2012) niet meer naar een grootschalig hardstyle/hardcore evenement meer geweest. Nou wil ik er toch heel graag weer heen en lekker een feest mee maken, uiteraard wel nuchter. Nu ben ik alleen super angstig om er heen te gaan om niet weer een angstaanval te krijgen en dat ik het daar dus niet trek. Ik wil ook niet andere mensen meenemen en dan hun avond verpesten door weg te gaan enzo....

Moet ik dus nog een tijdje maar wachten of toch echt de confrontatie met mezelf aangaan en gewoon naar een feest gaan en kijken hoe het gaat? (alleen)
pi_123429081
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Neemt niet weg dat hij t voelt Cannilas, en je gevoel ontkennen is ontkennen dat je bestaat.....
Ik ga ervan uit dat hij dit gevecht wil winnen, maar soms kan het zo opluchten om t er ff uit te gooien!
Ik ga meestal afreageren op mn vent of op mensen online O-)
Het is ook niet de/mijn bedoeling dat hij het ontkent; het is er en het mag volledig gevoeld worden zolang het er is precies zoals het er is. Gedachten die daarbij opkomen als ''ik heb zin om iets kapot te maken'' zijn verhaaltjes wat je geconditioneerde denken ervan maakt, goed bedoeld, om van het gevoel af te komen maar op die manier stop je het weg, giet het in een andere vorm; dat is pas echt ontkennen. Op die manier blijven zulke gevoelens hangen (terwijl jij eigenlijk op dat moment echt jezelf aan het wezen had kunnen zijn ipv iemand die van z'n gevoel af wil) en voor je het weet herhaal je dat verhaal om een gevoel heen zo vaak dat je jezelf ziet als iemand die 'gewoon zo is'. Dan ben je nog verder van huis.
pi_123429296
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:16 schreef SpCore88 het volgende:

Een andere vraag of meer advies vraag is, ik ben eigenlijk sinds mijn laatste feest (7 juli 2012) niet meer naar een grootschalig hardstyle/hardcore evenement meer geweest. Nou wil ik er toch heel graag weer heen en lekker een feest mee maken, uiteraard wel nuchter. Nu ben ik alleen super angstig om er heen te gaan om niet weer een angstaanval te krijgen en dat ik het daar dus niet trek. Ik wil ook niet andere mensen meenemen en dan hun avond verpesten door weg te gaan enzo....

Moet ik dus nog een tijdje maar wachten of toch echt de confrontatie met mezelf aangaan en gewoon naar een feest gaan en kijken hoe het gaat? (alleen)
Als ik advies mag geven, ga de confrontatie nu aan voordat het te laat is en de angst meer uitbreid.
pi_123429459
Gedachten zijn maar gedachten niets meer en niks minder.
pi_123429532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:16 schreef SpCore88 het volgende:
[knip]
Je hebt onverwachts iets heel eng meegemaakt, iets waar je geen idee van had hoe daar mee om te gaan; dan is het logisch dat er nu nog een angst voor dat gevoel ligt. Ook heel goed dat je ziet dat het een angst voor die angst is, de feitelijke situatie, het feest, is dan iets wat die angst bij jou omhoog haalt.

Hoe klote en eng dat ook was, je hebt het meegemaakt en je kunt nu stappen ondernemen om voor jezelf het vertrouwen te creëren dat je wel met dat gevoel om kan gaan. Een gebrek aan vertrouwen is een voorwaarde om angst te laten ontstaan; ergens waar je het volle vertrouwen in hebt ben je niet bang voor :)

Bekend raken met het gevoel, het gevoel ervaren en begrijpen, laten zien dat je het kan voelen, geeft vertrouwen dat het er mag zijn en je er niet tegen hoeft te vechten; zolang je het ziet als iets waar je je tegen moet verzetten loop je rond met een angst iets tegen te komen wat die angst voor de angst bij je activeert. Hoe heftig het ook is het is maar een gevoel, een stroom in je lichaam die opkomt, een piek bereikt en weg ebt. Als je je gaat wapen er tegen, je ertegen verzetten, dan loopt die stroom niet door en voel je je op z'n minst niet prettig.

Heb je naast de ademtherapie ook andere hulp gevraagd? Een stappenplan oid kan handig zijn :)
pi_123430032
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het is ook niet de/mijn bedoeling dat hij het ontkent; het is er en het mag volledig gevoeld worden zolang het er is precies zoals het er is. Gedachten die daarbij opkomen als ''ik heb zin om iets kapot te maken'' zijn verhaaltjes wat je geconditioneerde denken ervan maakt, goed bedoeld, om van het gevoel af te komen maar op die manier stop je het weg, giet het in een andere vorm; dat is pas echt ontkennen. Op die manier blijven zulke gevoelens hangen (terwijl jij eigenlijk op dat moment echt jezelf aan het wezen had kunnen zijn ipv iemand die van z'n gevoel af wil) en voor je het weet herhaal je dat verhaal om een gevoel heen zo vaak dat je jezelf ziet als iemand die 'gewoon zo is'. Dan ben je nog verder van huis.
Nee ik goot het niet in een andere vorm, zo voelde ik mij... Het enige wat ik net deed was mijn gevoelens uiten.

En ehh mijn gevoel zit gewoon weer ''goed'' op het moment. (Het moment erg letterlijk nemen)
Rustig aan.
pi_123430247
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:37 schreef kingtoppie het volgende:
Nee ik goot het niet in een andere vorm, zo voelde ik mij... Het enige wat ik net deed was mijn gevoelens uiten.
Je had het gevoel dat je iets kapot wilde maken? Iets kapot willen maken is geen gevoel, dat is een verhaal in gedachten om een gevoel heen. Een gevoel is een sensatie in je lichaam ;)
pi_123430402
Heb jij ook nog therapie KT?

Ik had vorige week ook enorme stemmingswisselingen, van blij naar boos naar verdrietig naar agressie, had het idee dat ik gek werd, lang leve slechte reactie op medicatie! Nu is mn dosis gehalveerd, en herken ik mezelf ook weer...
S. 2014
J. 2016
pi_123430418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:28 schreef davo1979 het volgende:
Gedachten zijn maar gedachten niets meer en niks minder.
Dat is waar maar bepaalde gedachtes herkennen (vooral bij angst omdat het veelal ''dit wordt me teveel'' gedachtes zijn) en weten dat die horen bij het gevoel en niet waar zijn kan ruimte geven om aanwezig in het moment te blijven, te voelen wat je voelt maar zelf je gedrag blijven bepalen. Dat ze niet met je op de loop gaan als het ware :)
pi_123430561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:40 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je had het gevoel dat je iets kapot wilde maken? Iets kapot willen maken is geen gevoel, dat is een verhaal in gedachten om een gevoel heen. Een gevoel is een sensatie in je lichaam ;)
Een onrustige sensatie die zich wou uiten door impulsief met mijn arm ergens op te rammen dus.
Rustig aan.
pi_123430588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Heb jij ook nog therapie KT?

Ik had vorige week ook enorme stemmingswisselingen, van blij naar boos naar verdrietig naar agressie, had het idee dat ik gek werd, lang leve slechte reactie op medicatie! Nu is mn dosis gehalveerd, en herken ik mezelf ook weer...
Zat jij ook op fluoxetine?
Rustig aan.
pi_123430746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zat jij ook op fluoxetine?
Nee dat wordt zeer waarschijnlijk mn nieuwe medicatie, ik heb nu nog sertraline maar dat zijn niet de goede medicijnen voor mij!

Morgen om 10:30 psycholoog en om 11:30 gesprek met psychiater over de pillen!
S. 2014
J. 2016
pi_123430789
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee dat wordt zeer waarschijnlijk mn nieuwe medicatie, ik heb nu nog sertraline maar dat zijn niet de goede medicijnen voor mij!

Morgen om 10:30 psycholoog en om 11:30 gesprek met psychiater over de pillen!
Oh dat andere meisje had dat ook geloof ik in dit topic?
Rustig aan.
pi_123430885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh dat andere meisje had dat ook geloof ik in dit topic?
Geen idee wie je bedoelt? Ik heb het er deze week al eerder over gehad hoor
S. 2014
J. 2016
pi_123431130
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Geen idee wie je bedoelt? Ik heb het er deze week al eerder over gehad hoor
Dan was jij het denk ik...

Hmm...
Schijnt dat dit middel je eerst slechter maakt en na 4 weken pas gaat werken.
Rustig aan.
pi_123431351
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan was jij het denk ik...

Hmm...
Schijnt dat dit middel je eerst slechter maakt en na 4 weken pas gaat werken.
Dat is met de meeste AD zo helaas... T word eerst erger en dan gaat het (hopenlijk) beter
S. 2014
J. 2016
pi_123431618
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat is met de meeste AD zo helaas... T word eerst erger en dan gaat het (hopenlijk) beter
Venlafaxine was KABAMAMMM

Hongerrrrrr XTC gevoel.. (lekker chemisch dus) Zonder de echte euforie...

En dat na 2 dagen weg... En toen ging het goed en daarna later weer slechter...
Rustig aan.
pi_123431826
Wat is de reden dat je daar vanaf bent dan?
S. 2014
J. 2016
pi_123432071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat is de reden dat je daar vanaf bent dan?
Daarna later weer slechter :)

Willoos enzo... Deed niks meer.
Rustig aan.
pi_123432274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:29 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je hebt onverwachts iets heel eng meegemaakt, iets waar je geen idee van had hoe daar mee om te gaan; dan is het logisch dat er nu nog een angst voor dat gevoel ligt. Ook heel goed dat je ziet dat het een angst voor die angst is, de feitelijke situatie, het feest, is dan iets wat die angst bij jou omhoog haalt.

Hoe klote en eng dat ook was, je hebt het meegemaakt en je kunt nu stappen ondernemen om voor jezelf het vertrouwen te creëren dat je wel met dat gevoel om kan gaan. Een gebrek aan vertrouwen is een voorwaarde om angst te laten ontstaan; ergens waar je het volle vertrouwen in hebt ben je niet bang voor :)

Bekend raken met het gevoel, het gevoel ervaren en begrijpen, laten zien dat je het kan voelen, geeft vertrouwen dat het er mag zijn en je er niet tegen hoeft te vechten; zolang je het ziet als iets waar je je tegen moet verzetten loop je rond met een angst iets tegen te komen wat die angst voor de angst bij je activeert. Hoe heftig het ook is het is maar een gevoel, een stroom in je lichaam die opkomt, een piek bereikt en weg ebt. Als je je gaat wapen er tegen, je ertegen verzetten, dan loopt die stroom niet door en voel je je op z'n minst niet prettig.

Heb je naast de ademtherapie ook andere hulp gevraagd? Een stappenplan oid kan handig zijn :)
Bedankt voor je reactie! :)

Inderdaad, de angst begon toen ik thuis kwam en de volgende dag dat ik last kreeg van hyperventilatie. Ik wist niet wat me overkwam en sindsdien heb ik mijn klachten eigenlijk. Ik heb zelf het idee dat door mijn ademhaling de angst in stand blijft, aangezien ik continue bezig ben met mijn ademhaling. Ook in situaties die ik als stressvol ervaar veranderd mijn ademhaling naar een niet prettige toestand.

Daarom denk ik zelf dat ik weer de goede kant op ga als ik weer normaal kan ademhalen en ook weet hoe ik moet ademen in stress situaties. Andere therapie heb ik niet om gevraagd eigenlijk, ik heb de dokter verteld dat ik last heb van angst en dat ik nog steeds moeite heb met ademhalen. (ik was er al eerder geweest)

Hij heeft mij vervolgens doorverwezen naar deze ademtherapeut.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')