Misschien kan je je (voorzichtig) afvragen wat je ontloopt (welk gevoel) door het niet het te vertellen? Iets uitspreken maakt sommige dingen echt, ook in de zin van ''eenmaal uitgesproken kan kan ik erop aangesproken worden''. Soms zit er voor bepaalde gevoelens een drempel omdat ze diep vast zitten, dan heeft het ook logischerwijs tijd nodig om dat weer los te krijgenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:48 schreef msacras het volgende:
Nouja, het probleem is, ik heb gewoon een hele hoop lieve vriendinnen en ook normale ouders enzo. Ik kán er dus alles kwijt, maar dat dóe ik niet. Daar ligt het probleem.
Over mij werden ook rare dingen gedacht toen ik naar een instelling moest..maar ik heb met dat gelukkig nooit aangetrokken ook al is dat lastig. Dus niks van aantrekken hoor!!!quote:Op dinsdag 26 februari 2013 15:51 schreef summer2bird het volgende:
Hai.
Mijn stemmingen schieten hier echt overal heen
Zo was ik gisteren nog heel boos en verdrietig, ging het vanmiddag wel weer goed.
Vorige week een dieptepunt gehaald, slechte dingen gebeurd, en in het weekeind was ik weer heel hyper.
Ik denk telkens dat er allerlei complotten zijn, en ik laat mij nogal overal meesleuren
Zo wou ik een zwaard kopen omdat ik mij wou wapenen tegen zomies
Ik voel mij zo stom en raar. Mensen denken vanalles over mij, mijn hoofd is vol.
Heb in de afgelopen 2 dagen al 5 gesprekken gehad. Telkens werkt het 1 a 2 uur en dan is het weer terug.
Bah
fluoxetine.. Heb ik volgens mij nu ook.quote:Op maandag 25 februari 2013 22:05 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Het wordt "pas" het 3e middel, ik ben met paroxetine begonnen, werkte fantastisch voor mij maar wordt afgeraden als je een kinderwens wilt gaan vervullen, daarom overgezet op sertraline want dat mag je en zwanger worden en bv geven, en nu dan over naar fluoxetine, mag met zwangerschap maar geen bv! en dat laatste vind ik jammer maar een kindje heeft veel meer aan een stabiele moeder dan aan de bv... zo denk ik dan maar...
ik wil gewoon niet ellendig lang van pillen wisselen, ik raak mezelf een beetje kwijt en gezelliger word ik er ook niet van
Ik kom wel even kippensoep brengenquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nottt good.
Maarja ff maandje uitzitten...
Jij ook gelijk buiten de deurquote:Op dinsdag 26 februari 2013 20:20 schreef davo1979 het volgende:
[..]
Ik kom wel even kippensoep brengen
Goedzo! Inderdaad, tijd voor duidelijkheid! Ik wens je succes alvastquote:Op dinsdag 26 februari 2013 11:15 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dank je wel
Ik loop op de pop-poli, en gelukkig weet de psych ook heel goed welke medicatie wel en niet kan, met paroxetine is er een verhoogde kans (1.5% normaal 0.5-1% ) op een hartafwijking, het stomme is dat als ik zelf google op pop poli en dan de medicatie lijst bekijk staat paroxetine dus wel onder de "veilige" medicatie en is ook bv een optie...
Ik heb alle vragen opgeschreven voor donderdag! Tijd voor duidelijkheid
Is dat werkelijk wat je wil of wil je dat gevoel kunnen voelen zonder er iets mee te moeten doen?quote:Op woensdag 27 februari 2013 20:35 schreef kingtoppie het volgende:
Ik voel een of andere rare vorm van agressie, wil graag dingen kapot maken maar tegelijkertijd doet dat A zeer en B dan gaat er iets stuk dus heb er ook totaal geen zin in.
Het is ook niet de/mijn bedoeling dat hij het ontkent; het is er en het mag volledig gevoeld worden zolang het er is precies zoals het er is. Gedachten die daarbij opkomen als ''ik heb zin om iets kapot te maken'' zijn verhaaltjes wat je geconditioneerde denken ervan maakt, goed bedoeld, om van het gevoel af te komen maar op die manier stop je het weg, giet het in een andere vorm; dat is pas echt ontkennen. Op die manier blijven zulke gevoelens hangen (terwijl jij eigenlijk op dat moment echt jezelf aan het wezen had kunnen zijn ipv iemand die van z'n gevoel af wil) en voor je het weet herhaal je dat verhaal om een gevoel heen zo vaak dat je jezelf ziet als iemand die 'gewoon zo is'. Dan ben je nog verder van huis.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:01 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Neemt niet weg dat hij t voelt Cannilas, en je gevoel ontkennen is ontkennen dat je bestaat.....
Ik ga ervan uit dat hij dit gevecht wil winnen, maar soms kan het zo opluchten om t er ff uit te gooien!
Ik ga meestal afreageren op mn vent of op mensen online
Als ik advies mag geven, ga de confrontatie nu aan voordat het te laat is en de angst meer uitbreid.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:16 schreef SpCore88 het volgende:
Een andere vraag of meer advies vraag is, ik ben eigenlijk sinds mijn laatste feest (7 juli 2012) niet meer naar een grootschalig hardstyle/hardcore evenement meer geweest. Nou wil ik er toch heel graag weer heen en lekker een feest mee maken, uiteraard wel nuchter. Nu ben ik alleen super angstig om er heen te gaan om niet weer een angstaanval te krijgen en dat ik het daar dus niet trek. Ik wil ook niet andere mensen meenemen en dan hun avond verpesten door weg te gaan enzo....
Moet ik dus nog een tijdje maar wachten of toch echt de confrontatie met mezelf aangaan en gewoon naar een feest gaan en kijken hoe het gaat? (alleen)
Je hebt onverwachts iets heel eng meegemaakt, iets waar je geen idee van had hoe daar mee om te gaan; dan is het logisch dat er nu nog een angst voor dat gevoel ligt. Ook heel goed dat je ziet dat het een angst voor die angst is, de feitelijke situatie, het feest, is dan iets wat die angst bij jou omhoog haalt.quote:
Nee ik goot het niet in een andere vorm, zo voelde ik mij... Het enige wat ik net deed was mijn gevoelens uiten.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:22 schreef Canillas het volgende:
[..]
Het is ook niet de/mijn bedoeling dat hij het ontkent; het is er en het mag volledig gevoeld worden zolang het er is precies zoals het er is. Gedachten die daarbij opkomen als ''ik heb zin om iets kapot te maken'' zijn verhaaltjes wat je geconditioneerde denken ervan maakt, goed bedoeld, om van het gevoel af te komen maar op die manier stop je het weg, giet het in een andere vorm; dat is pas echt ontkennen. Op die manier blijven zulke gevoelens hangen (terwijl jij eigenlijk op dat moment echt jezelf aan het wezen had kunnen zijn ipv iemand die van z'n gevoel af wil) en voor je het weet herhaal je dat verhaal om een gevoel heen zo vaak dat je jezelf ziet als iemand die 'gewoon zo is'. Dan ben je nog verder van huis.
Je had het gevoel dat je iets kapot wilde maken? Iets kapot willen maken is geen gevoel, dat is een verhaal in gedachten om een gevoel heen. Een gevoel is een sensatie in je lichaamquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:37 schreef kingtoppie het volgende:
Nee ik goot het niet in een andere vorm, zo voelde ik mij... Het enige wat ik net deed was mijn gevoelens uiten.
Dat is waar maar bepaalde gedachtes herkennen (vooral bij angst omdat het veelal ''dit wordt me teveel'' gedachtes zijn) en weten dat die horen bij het gevoel en niet waar zijn kan ruimte geven om aanwezig in het moment te blijven, te voelen wat je voelt maar zelf je gedrag blijven bepalen. Dat ze niet met je op de loop gaan als het warequote:Op woensdag 27 februari 2013 21:28 schreef davo1979 het volgende:
Gedachten zijn maar gedachten niets meer en niks minder.
Een onrustige sensatie die zich wou uiten door impulsief met mijn arm ergens op te rammen dus.quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:40 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je had het gevoel dat je iets kapot wilde maken? Iets kapot willen maken is geen gevoel, dat is een verhaal in gedachten om een gevoel heen. Een gevoel is een sensatie in je lichaam
Zat jij ook op fluoxetine?quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Heb jij ook nog therapie KT?
Ik had vorige week ook enorme stemmingswisselingen, van blij naar boos naar verdrietig naar agressie, had het idee dat ik gek werd, lang leve slechte reactie op medicatie! Nu is mn dosis gehalveerd, en herken ik mezelf ook weer...
Nee dat wordt zeer waarschijnlijk mn nieuwe medicatie, ik heb nu nog sertraline maar dat zijn niet de goede medicijnen voor mij!quote:
Oh dat andere meisje had dat ook geloof ik in dit topic?quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Nee dat wordt zeer waarschijnlijk mn nieuwe medicatie, ik heb nu nog sertraline maar dat zijn niet de goede medicijnen voor mij!
Morgen om 10:30 psycholoog en om 11:30 gesprek met psychiater over de pillen!
Geen idee wie je bedoelt? Ik heb het er deze week al eerder over gehad hoorquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Oh dat andere meisje had dat ook geloof ik in dit topic?
Dan was jij het denk ik...quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Geen idee wie je bedoelt? Ik heb het er deze week al eerder over gehad hoor
Dat is met de meeste AD zo helaas... T word eerst erger en dan gaat het (hopenlijk) beterquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:55 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dan was jij het denk ik...
Hmm...
Schijnt dat dit middel je eerst slechter maakt en na 4 weken pas gaat werken.
Venlafaxine was KABAMAMMMquote:Op woensdag 27 februari 2013 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Dat is met de meeste AD zo helaas... T word eerst erger en dan gaat het (hopenlijk) beter
Daarna later weer slechterquote:Op woensdag 27 februari 2013 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat is de reden dat je daar vanaf bent dan?
Bedankt voor je reactie!quote:Op woensdag 27 februari 2013 21:29 schreef Canillas het volgende:
[..]
Je hebt onverwachts iets heel eng meegemaakt, iets waar je geen idee van had hoe daar mee om te gaan; dan is het logisch dat er nu nog een angst voor dat gevoel ligt. Ook heel goed dat je ziet dat het een angst voor die angst is, de feitelijke situatie, het feest, is dan iets wat die angst bij jou omhoog haalt.
Hoe klote en eng dat ook was, je hebt het meegemaakt en je kunt nu stappen ondernemen om voor jezelf het vertrouwen te creëren dat je wel met dat gevoel om kan gaan. Een gebrek aan vertrouwen is een voorwaarde om angst te laten ontstaan; ergens waar je het volle vertrouwen in hebt ben je niet bang voor
Bekend raken met het gevoel, het gevoel ervaren en begrijpen, laten zien dat je het kan voelen, geeft vertrouwen dat het er mag zijn en je er niet tegen hoeft te vechten; zolang je het ziet als iets waar je je tegen moet verzetten loop je rond met een angst iets tegen te komen wat die angst voor de angst bij je activeert. Hoe heftig het ook is het is maar een gevoel, een stroom in je lichaam die opkomt, een piek bereikt en weg ebt. Als je je gaat wapen er tegen, je ertegen verzetten, dan loopt die stroom niet door en voel je je op z'n minst niet prettig.
Heb je naast de ademtherapie ook andere hulp gevraagd? Een stappenplan oid kan handig zijn
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |