abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_123429532
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:16 schreef SpCore88 het volgende:
[knip]
Je hebt onverwachts iets heel eng meegemaakt, iets waar je geen idee van had hoe daar mee om te gaan; dan is het logisch dat er nu nog een angst voor dat gevoel ligt. Ook heel goed dat je ziet dat het een angst voor die angst is, de feitelijke situatie, het feest, is dan iets wat die angst bij jou omhoog haalt.

Hoe klote en eng dat ook was, je hebt het meegemaakt en je kunt nu stappen ondernemen om voor jezelf het vertrouwen te creëren dat je wel met dat gevoel om kan gaan. Een gebrek aan vertrouwen is een voorwaarde om angst te laten ontstaan; ergens waar je het volle vertrouwen in hebt ben je niet bang voor :)

Bekend raken met het gevoel, het gevoel ervaren en begrijpen, laten zien dat je het kan voelen, geeft vertrouwen dat het er mag zijn en je er niet tegen hoeft te vechten; zolang je het ziet als iets waar je je tegen moet verzetten loop je rond met een angst iets tegen te komen wat die angst voor de angst bij je activeert. Hoe heftig het ook is het is maar een gevoel, een stroom in je lichaam die opkomt, een piek bereikt en weg ebt. Als je je gaat wapen er tegen, je ertegen verzetten, dan loopt die stroom niet door en voel je je op z'n minst niet prettig.

Heb je naast de ademtherapie ook andere hulp gevraagd? Een stappenplan oid kan handig zijn :)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123430032
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:22 schreef Canillas het volgende:

[..]

Het is ook niet de/mijn bedoeling dat hij het ontkent; het is er en het mag volledig gevoeld worden zolang het er is precies zoals het er is. Gedachten die daarbij opkomen als ''ik heb zin om iets kapot te maken'' zijn verhaaltjes wat je geconditioneerde denken ervan maakt, goed bedoeld, om van het gevoel af te komen maar op die manier stop je het weg, giet het in een andere vorm; dat is pas echt ontkennen. Op die manier blijven zulke gevoelens hangen (terwijl jij eigenlijk op dat moment echt jezelf aan het wezen had kunnen zijn ipv iemand die van z'n gevoel af wil) en voor je het weet herhaal je dat verhaal om een gevoel heen zo vaak dat je jezelf ziet als iemand die 'gewoon zo is'. Dan ben je nog verder van huis.
Nee ik goot het niet in een andere vorm, zo voelde ik mij... Het enige wat ik net deed was mijn gevoelens uiten.

En ehh mijn gevoel zit gewoon weer ''goed'' op het moment. (Het moment erg letterlijk nemen)
Rustig aan.
pi_123430247
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:37 schreef kingtoppie het volgende:
Nee ik goot het niet in een andere vorm, zo voelde ik mij... Het enige wat ik net deed was mijn gevoelens uiten.
Je had het gevoel dat je iets kapot wilde maken? Iets kapot willen maken is geen gevoel, dat is een verhaal in gedachten om een gevoel heen. Een gevoel is een sensatie in je lichaam ;)
Kijk eens om je heen en vraag je af; wat voor probleem heb je hier en nu werkelijk?
Kan iemand jou het gevoel geven dat je een boom bent? Geloof dan ook niet dat een ander je het gevoel kan geven dat je niet goed bent zoals je bent.
pi_123430402
Heb jij ook nog therapie KT?

Ik had vorige week ook enorme stemmingswisselingen, van blij naar boos naar verdrietig naar agressie, had het idee dat ik gek werd, lang leve slechte reactie op medicatie! Nu is mn dosis gehalveerd, en herken ik mezelf ook weer...
S. 2014
J. 2016
pi_123430418
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:28 schreef davo1979 het volgende:
Gedachten zijn maar gedachten niets meer en niks minder.
Dat is waar maar bepaalde gedachtes herkennen (vooral bij angst omdat het veelal ''dit wordt me teveel'' gedachtes zijn) en weten dat die horen bij het gevoel en niet waar zijn kan ruimte geven om aanwezig in het moment te blijven, te voelen wat je voelt maar zelf je gedrag blijven bepalen. Dat ze niet met je op de loop gaan als het ware :)
pi_123430561
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:40 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je had het gevoel dat je iets kapot wilde maken? Iets kapot willen maken is geen gevoel, dat is een verhaal in gedachten om een gevoel heen. Een gevoel is een sensatie in je lichaam ;)
Een onrustige sensatie die zich wou uiten door impulsief met mijn arm ergens op te rammen dus.
Rustig aan.
pi_123430588
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Heb jij ook nog therapie KT?

Ik had vorige week ook enorme stemmingswisselingen, van blij naar boos naar verdrietig naar agressie, had het idee dat ik gek werd, lang leve slechte reactie op medicatie! Nu is mn dosis gehalveerd, en herken ik mezelf ook weer...
Zat jij ook op fluoxetine?
Rustig aan.
pi_123430746
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:45 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Zat jij ook op fluoxetine?
Nee dat wordt zeer waarschijnlijk mn nieuwe medicatie, ik heb nu nog sertraline maar dat zijn niet de goede medicijnen voor mij!

Morgen om 10:30 psycholoog en om 11:30 gesprek met psychiater over de pillen!
S. 2014
J. 2016
pi_123430789
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:48 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Nee dat wordt zeer waarschijnlijk mn nieuwe medicatie, ik heb nu nog sertraline maar dat zijn niet de goede medicijnen voor mij!

Morgen om 10:30 psycholoog en om 11:30 gesprek met psychiater over de pillen!
Oh dat andere meisje had dat ook geloof ik in dit topic?
Rustig aan.
pi_123430885
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:49 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Oh dat andere meisje had dat ook geloof ik in dit topic?
Geen idee wie je bedoelt? Ik heb het er deze week al eerder over gehad hoor
S. 2014
J. 2016
pi_123431130
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Geen idee wie je bedoelt? Ik heb het er deze week al eerder over gehad hoor
Dan was jij het denk ik...

Hmm...
Schijnt dat dit middel je eerst slechter maakt en na 4 weken pas gaat werken.
Rustig aan.
pi_123431351
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:55 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Dan was jij het denk ik...

Hmm...
Schijnt dat dit middel je eerst slechter maakt en na 4 weken pas gaat werken.
Dat is met de meeste AD zo helaas... T word eerst erger en dan gaat het (hopenlijk) beter
S. 2014
J. 2016
pi_123431618
quote:
1s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:59 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Dat is met de meeste AD zo helaas... T word eerst erger en dan gaat het (hopenlijk) beter
Venlafaxine was KABAMAMMM

Hongerrrrrr XTC gevoel.. (lekker chemisch dus) Zonder de echte euforie...

En dat na 2 dagen weg... En toen ging het goed en daarna later weer slechter...
Rustig aan.
pi_123431826
Wat is de reden dat je daar vanaf bent dan?
S. 2014
J. 2016
pi_123432071
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 22:06 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wat is de reden dat je daar vanaf bent dan?
Daarna later weer slechter :)

Willoos enzo... Deed niks meer.
Rustig aan.
pi_123432274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 februari 2013 21:29 schreef Canillas het volgende:

[..]

Je hebt onverwachts iets heel eng meegemaakt, iets waar je geen idee van had hoe daar mee om te gaan; dan is het logisch dat er nu nog een angst voor dat gevoel ligt. Ook heel goed dat je ziet dat het een angst voor die angst is, de feitelijke situatie, het feest, is dan iets wat die angst bij jou omhoog haalt.

Hoe klote en eng dat ook was, je hebt het meegemaakt en je kunt nu stappen ondernemen om voor jezelf het vertrouwen te creëren dat je wel met dat gevoel om kan gaan. Een gebrek aan vertrouwen is een voorwaarde om angst te laten ontstaan; ergens waar je het volle vertrouwen in hebt ben je niet bang voor :)

Bekend raken met het gevoel, het gevoel ervaren en begrijpen, laten zien dat je het kan voelen, geeft vertrouwen dat het er mag zijn en je er niet tegen hoeft te vechten; zolang je het ziet als iets waar je je tegen moet verzetten loop je rond met een angst iets tegen te komen wat die angst voor de angst bij je activeert. Hoe heftig het ook is het is maar een gevoel, een stroom in je lichaam die opkomt, een piek bereikt en weg ebt. Als je je gaat wapen er tegen, je ertegen verzetten, dan loopt die stroom niet door en voel je je op z'n minst niet prettig.

Heb je naast de ademtherapie ook andere hulp gevraagd? Een stappenplan oid kan handig zijn :)
Bedankt voor je reactie! :)

Inderdaad, de angst begon toen ik thuis kwam en de volgende dag dat ik last kreeg van hyperventilatie. Ik wist niet wat me overkwam en sindsdien heb ik mijn klachten eigenlijk. Ik heb zelf het idee dat door mijn ademhaling de angst in stand blijft, aangezien ik continue bezig ben met mijn ademhaling. Ook in situaties die ik als stressvol ervaar veranderd mijn ademhaling naar een niet prettige toestand.

Daarom denk ik zelf dat ik weer de goede kant op ga als ik weer normaal kan ademhalen en ook weet hoe ik moet ademen in stress situaties. Andere therapie heb ik niet om gevraagd eigenlijk, ik heb de dokter verteld dat ik last heb van angst en dat ik nog steeds moeite heb met ademhalen. (ik was er al eerder geweest)

Hij heeft mij vervolgens doorverwezen naar deze ademtherapeut.
pi_123453404
Zo een ochtend vol psychologie gehad, Eerst een gesprek met de nieuwe cognitieve gedragspeut, en daarna met de psych over de medicatie.

Het is even afwachten of de cognitieve gedragspeut en ik met elkaar gaan werken, want vanmorgen had ik in ieder geval geen klik... Erg hoog rudolf steiner gehalte, en dat is prima, maar niet mijn ding!

De sertraline wordt per direct stopgezet, en ik ga aan de fluoxetine! 20mg per dag, en afwachten hoe dat werkt, Dit is het laatste middel dat ik probeer, anders ga ik terug aan de paroxetine.
(dit zei de psych zelf gelukkig, al had ik het ook wel zo in mijn hoofd)

En nu lekker op de bank, ik vind therapie altijd wel vermoeiend!
S. 2014
J. 2016
pi_123453861
Fijn dat er een plan is mbt de medicatie, wat ook is zoals jij het in je hoofd had! :*
Jammer dat het nog niet zo klikte met die cognitieve gedragstherapeut. Goed om nog een keer aan te zien, maar klik is toch wel erg prettig!
Op de bank heb je verdient! Succes!

Ik sta op de wachtlijst bij degene die ook de intake gedaan en diagnose heeft gesteld voor cognitieve therapie. Ik ben benieuwd, heb het al veel gehad en niet echt het idee dat ik er wat mee kon, maar ik heb in elk geval wel een prettig gevoel bij die psychologe, dus we zullen zien of dat de goede weg is...
Fake it till you make it...
pi_123454107
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:50 schreef Nijna het volgende:
Fijn dat er een plan is mbt de medicatie, wat ook is zoals jij het in je hoofd had! :*
Jammer dat het nog niet zo klikte met die cognitieve gedragstherapeut. Goed om nog een keer aan te zien, maar klik is toch wel erg prettig!
Op de bank heb je verdient! Succes!

Ik sta op de wachtlijst bij degene die ook de intake gedaan en diagnose heeft gesteld voor cognitieve therapie. Ik ben benieuwd, heb het al veel gehad en niet echt het idee dat ik er wat mee kon, maar ik heb in elk geval wel een prettig gevoel bij die psychologe, dus we zullen zien of dat de goede weg is...
Een goed gevoel bij de psychologe is altijd stap 1 vind ik :)
Ik kijk het nog even aan met die van mij, Ik wil het wel een eerlijke kans geven, maar als zij zo blijft zweven dan weet ik wel dat ik daar snel klaar mee ben... Ik weet dat ik op mijn valkuilen moet letten maar zodra iemand begint met "kruip in je gevoel" dan kan ik niet meer serieus reageren :') :@
S. 2014
J. 2016
pi_123454227
Hihihi, ik denk ook niet dat dat mijn manier zou zijn ;). Niet te zweverig idd.
pi_123457448
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 13:59 schreef Nijna het volgende:
Hihihi, ik denk ook niet dat dat mijn manier zou zijn ;). Niet te zweverig idd.
Ik kan helemaaal niet tegen zweverige types. Haha.
pi_123470079
quote:
7s.gif Op donderdag 28 februari 2013 15:12 schreef Catnip het volgende:

[..]

Ik kan helemaaal niet tegen zweverige types. Haha.
Ik ook niet.
pi_123470151
dan snappen jullie mijn 'probleem' :P
S. 2014
J. 2016
pi_123470215
quote:
0s.gif Op donderdag 28 februari 2013 19:40 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
dan snappen jullie mijn 'probleem' :P
Dan moet ik eerst weten wat dat probleem is natuurlijk.

Edit: ok, blijkbaar iets met een zweverige psychologe... Bij zo iemand zou ik gelijk weggaan.

[ Bericht 9% gewijzigd door Little_Dolls op 28-02-2013 19:53:56 ]
pi_123471138
Halve meter boven de grond ;) *zweef zweef*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')