Geen probleem, het duurde wat lang dus ik dacht dat je dat niet meer deed dus opende ik er ook 1quote:Op donderdag 13 december 2012 10:41 schreef Toekito het volgende:
Heb gewoon nieuw deel gedaan via mobiel.
quote:Op maandag 3 december 2012 12:53 schreef sasquatsch het volgende:
Op basis van de inschrijvingslijst van de FIA heb ik de autonummers toegevoegd aan het overzicht. Niet alle bevestigde coureurs zijn al opgegeven bij de FIA, dus hier heb ik een keuze gemaakt.
HRT is uit het overzicht verdwenen.
bold = bevestigd
Red Bull Racing
Motor: Renault
Coureurs:
1. Sebastian Vettel (contract t/m 2014)
2. Mark Webber (contract t/m 2013)
Scuderia Ferrari
Motor: Ferrari
Coureurs:
3. Fernando Alonso (contract t/m 2016)
4. Felipe Massa (contract t/m 2013)
Vodafone McLaren Mercedes
Motor: Mercedes
Coureurs:
5. Jenson Button (contract t/m 2014)
6. Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?)
Lotus F1 Team
Motor: Renault
Coureurs:
7. Kimi Raikkonen (contact t/m 2013)
8. TBA
Geruchten: Het lijkt erop dat Grosjean aan blijft, al worden hier ook Heiki Kovalainen en Kamui Kobayashi genoemd
Mercedes AMG Petronas F1 Team
Motor: Mercedes
Coureurs:
9. Nico Rosberg (contract t/m 2015)
10. Lewis Hamilton (contract t/m 2015)
Sauber F1 Team
Motor: Ferrari
Coureurs:
11. Nico Hulkenberg (contract t/m 2013)
12. Esteban Gutierrez (contract t/m 2013)
Test/Reserve: Robin Frijns
Sahara Force India F1 Team
Motor: Mercedes
Coureurs:
14. Paul Di Resta
15. TBA
Geruchten: Alguersuari maakt hier na het vertrek van Hulkenberg een goede kans. Ook worden Adrian Sutil en Sebastien Buemi genoemd als mogelijke rijders. verder worden nog diverse andere coureurs genoemd zoals Jules Bianchi, Luis Razia, Davide Valsechhi, Bruno Senna, Heiki Kovalainen en zelfs Rubens Barrichello en Jacques Villeneuve. Mallya heeft al aangegeven dat de coureur geen pay-driver of ex-F1 coureur wordt, dus een van de eerste drie genoemde coureurs lijkt aannemelijk.
Williams F1 Team
Motor: Renault
Coureurs:
16. Pastor Maldonado (contract t/m 2013)
17. Valtteri Bottas (contract t/m 2013)
Scuderia Toro Rosso
Motor: Ferrari
Coureurs:
18. Daniel Ricciardo (contract t/m 2013)
19. Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013)
Caterham F1 Team
Motor: Renault
Coureurs:
20. TBA
21. Charles Pic (contract t/m 2014?)
Geruchten: Giedo van der Garde wordt genoemd als belangrijkste kanshebber, maar nu Caterham weer 10de is in het kampioenschap, zou het kunnen dat of Kovalainen of Petrov aanblijft. Ecclestone wil Petrov graag behouden vanwege de Grand Prix in Sotsji in 2014. Ook Luis Razia, Bruno Senna en zelfs Rubens Barrichello worden genoemd.
Marussia F1 Team
Motor: Cosworth
Coureurs:
22. Timo Glock (contract t/m 2013)
23. TBA
Geruchten: De verwachting is dat Max Chilton dankzij het geld van Aon volgend jaar in de tweede Marussia zal plaatsnemen, al is ook Luis Razia in gesprek met dit team.
OP is overgenomen van het vorige deel en is van vorig jaar. Mischien dat TS of een moderator de laatste versie (zie post Tarado) in de OP kan plaatsen?quote:Op donderdag 13 december 2012 10:59 schreef mister_manager het volgende:
Volgens mij ben je de Hamilton-Perez en exit-schumacher transfer vergeten
Ik zal er niet meer (want dat kan niet) of minder F1 voor kijken, maar toch best leuk als een Nederlander meedoet, in de tijd van Verstappen natuurlijk een stuk interessanter dan die van Aalbers of Doornbos, zelf heb ik meer vertrouwen in Frijns dan in v/d Garde als het gaat om echt meedoen mits ze de kans krijgenquote:Op donderdag 13 december 2012 13:46 schreef Dos37 het volgende:
Wie zou het nog meer aan de reet roesten of er wel of geen Nederland mee gaat rijden?
Frijns bij Sauber en Giedo bij Caterham wel, maar als Giedo in een topteam rijdt (en niet de pecht heeft die hij vooral in de GP2 had) verwacht ik ook wel wat van hem.quote:Op donderdag 13 december 2012 13:52 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik zal er niet meer (want dat kan niet) of minder F1 voor kijken, maar toch best leuk als een Nederlander meedoet, in de tijd van Verstappen natuurlijk een stuk interessanter dan die van Aalbers of Doornbos, zelf heb ik meer vertrouwen in Frijns dan in v/d Garde als het gaat om echt meedoen mits ze de kans krijgen
quote:Davide Valsecchi has hinted he may be next in line for the vacant Lotus race seat in 2013.
The Enstone based team is believed to be considering whether or not to keep on board the fast but erratic Frenchman Romain Grosjean.
Italian Valsecchi, 25, is the new GP2 champion.
"I don't wish anything bad against Grosjean," he told Autosprint magazine, "but if he's not there then I see myself as the favourite.
"It's perhaps too early to talk about it."
It is believed Lotus was due to make its decision about Grosjean last week, but the board met and decided to wait a little longer.
Valsecchi, who would be the only Italian on the 2013 grid, added: "My goal is to get into formula one and then prove that I deserved the chance."
quote:Romain Grosjean heeft nog geen getekende deal op zak voor 2013, maar de Fransman en Lotus spreken over contractverlenging en volgens Grosjean ziet het er goed uit.
"De onderhandelingen gaan de goede kant op", laat Grosjean weten aan de Franse sportzender L'Equipe 21. "Ik hoop uiteraard dat we ook daadwerkelijk tot een akkoord kunnen komen, zodat ik volgend jaar kan voortborduren op mijn prestaties van afgelopen seizoen."
Wat zijn prestaties van afgelopen seizoen betreft: in de eerste helft van 2012 wist Grosjean te imponeren en leek hij zo goed als gegarandeerd van contractverlenging, maar na de zomerstop presteerde de 26-jarige minder sterk.
Tel het grote aantal crashes en incidenten waar hij gedurende het jaar bij betrokken was daar bij op, en een langer verblijf van Grosjean bij Lotus is - ondanks dat teambaas Eric Boullier tevens als zijn manager fungeert - geen zekerheidje meer. Typerend hiervoor is dat het team en de coureur al maanden met elkaar om de tafel zitten, maar er nog steeds geen nieuwe overeenkomst is.
Wat in ieder geval wel in het voordeel spreekt van Grosjean is dat er weinig andere serieuze kandidaten voor het Lotus-zitje lijken te zijn. Hoewel Kamui Kobayashi en Heikki Kovalainen in verschillende publicaties weliswaar met het team uit Enstone in verband zijn gebracht, lijkt Grosjean gebaseerd op wat in de media bericht wordt toch veruit de belangrijkste gegadigde te zijn.
twitter:adamcooperf1 twitterde op zondag 16-12-2012 om 18:55:12 #F1 Marussia co-owner Nikolai Fomenko has reportedly confirmed to Russian journalists that Max Chilton will drive next year reageer retweet
quote:Caterham neemt binnenkort een beslissing over wie volgend jaar de teamgenoot van Charles Pic is. Zo laat Cyril Abiteboul, die in november Tony Fernandes opvolgde als teambaas, weten. Volgens Abiteboul heeft het team twee opties.
Giedo van der Garde lijkt een van deze twee mogelijkheden te zijn. De Nederlander was het afgelopen seizoen derde coureur bij Caterham en kwam zes keer voor het team in actie tijdens een vrije training op vrijdag. De keuze voor Van der Garde betekent alleen wel dat Caterham in 2013 twee relatief onervaren coureurs in het team heeft. De andere optie van het team is om door te gaan met Vitaly Petrov of Heikki Kovalainen. In dat geval lijkt de Rus de beste papieren te hebben. Petrov, die Caterham in Brazilië nog de tiende plek in het contructeurskampioenschap bezorgde, heeft met Russian Helicopters namelijk een belangrijke sponsor achter zich staan. Een afvaardiging van dat bedrijf was vorige week nog te gast in de fabriek van het team om de mogelijkheden voor een verdere samenwerking te bespreken.
"We hebben verschillende opties", zegt Abiteboul op de officiële Formule 1-site. "Een van de opties is een coureur waarvan Charles kan leren en die als referentiepunt voor hem kan dienen. De andere optie is om 2013 als overgangsjaar te zien en het seizoen te gebruiken om het team verder op te bouwen, zodat we er sterker voor staan voor 2014, wanneer er veel verandert in de Formule 1. Voor beide opties zijn er coureurs beschikbaar. We zijn dicht bij het maken van een definitieve keuze."
Dat is het essentiële verschil tussen hard rijden en racen, maar wat zijn snelheid betreft heb je wel gelijk, maar om WK te worden moet hij toch heel snel heel veel meer in huis hebben.quote:Op maandag 17 december 2012 22:33 schreef Tarahumara het volgende:
Ik zie Grosjean nog wel eens WK worden, die gast is echt snel. Foutjes kan je afleren, snelheid niet (meer) aanleren.
Ik denk dat hij in de basis in huis heeft wat een WK nodig heeft. Nu nog wat meer zelfvertrouwen, wat minder zenuwen. Komt helemaal goed met hem in 2013quote:Op dinsdag 18 december 2012 09:38 schreef Tarado het volgende:
[..]
Dat is het essentiële verschil tussen hard rijden en racen, maar wat zijn snelheid betreft heb je wel gelijk, maar om WK te worden moet hij toch heel snel heel veel meer in huis hebben.
heeft Glock geen doorlopend contract?quote:Op dinsdag 18 december 2012 11:01 schreef sasquatsch het volgende:
Nog 3 plekken vrij. Ervan uitgaande dat Paul di Resta blijft bij Force India moeten er bij Force India, Caterham en Marussia elk nog een coureur bekend gemaakt worden.
twitter:jaf1tweets twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 12:52:21 Max Chilton seals 2013 Marussia drive http://t.co/4X8pDs8T #f1 reageer retweet
In 2011 tekende hij een contract dat of eind 2013 of eind 2014 afloopt (daar is verder niet zoveel over bekend volgens mij).quote:Op dinsdag 18 december 2012 12:48 schreef Toekito het volgende:
[..]
heeft Glock geen doorlopend contract?
Want Britten waren er nog niet genoeg...quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:00 schreef Tarado het volgende:
Chilton nu officieeltwitter:jaf1tweets twitterde op dinsdag 18-12-2012 om 12:52:21 Max Chilton seals 2013 Marussia drive http://t.co/4X8pDs8T #f1 reageer retweet
dus geen stoeltjes meer bij Marussia.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
In 2011 tekende hij een contract dat of eind 2013 of eind 2014 afloopt (daar is verder niet zoveel over bekend volgens mij).
Of ze moeten Glock op straat gooien. Ondanks een contract staat hij nog TBA bij de FIA.quote:Op dinsdag 18 december 2012 21:01 schreef Toekito het volgende:
[..]
dus geen stoeltjes meer bij Marussia.
Hoe meer Britten hoe beter want dat rechtvaardigd BBC weer meer om de uitzendingen te verzorgenquote:Op dinsdag 18 december 2012 20:46 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Want Britten waren er nog niet genoeg...
Zou wel zonde zijn, goeie coureur en ook een sympathieke gast volgens mij. Was wel een goeie geweest voor Williams ofzo denk ik.quote:Op woensdag 19 december 2012 08:21 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Of ze moeten Glock op straat gooien. Ondanks een contract staat hij nog TBA bij de FIA.
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:26 schreef Haarklip het volgende:
Echt heel jammer als dat zo is, vraag me af wat Giedo dan gaat doen..
De Indycar heeft nog genoeg ruimte voor coureurs met een zak met geld.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:26 schreef Haarklip het volgende:
Echt heel jammer als dat zo is, vraag me af wat Giedo dan gaat doen..
En daarnaast kan je in zo ongeveer elke andere tak van autosport ook terecht met een flinke zak geld.quote:Op maandag 7 januari 2013 14:28 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
De Indycar heeft nog genoeg ruimte voor coureurs met een zak met geld.
Voor Guido hoeven we niet te vrezen inderdaad. Die komt de winter wel door.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:27 schreef vosss het volgende:
[..]
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval.
Hij ook al? Albers leeft toch ook van het geld van schoonpapa?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:27 schreef vosss het volgende:
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval.
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:43 schreef k_man het volgende:
[..]
Hij ook al? Albers leeft toch ook van het geld van schoonpapa?
Van der Garde he.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn?
Dat is v/d Garde dacht ikquote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:15 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn?
Juist ja.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 00:27 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Van der Garde he.
Albers is getrouwd met Liselore Kooijman, dochter van Roel Kooijman, een van de investeerders in Spyker
En Bruno Senna zou in de running zijn voor een DTM zitje bij Mercedes.quote:Vitaly Petrov's future with Caterham is uncertain after talks between the two parties stalled, according to his agent.
While Heikki Kovalainen looks set to be without a drive in 2013, Petrov was the more likely of Caterham's 2012 drivers to retain his seat alongside the incoming Charles Pic as the team looks for both drivers to bring funding. However, Petrov's agent Oksana Kosachenko says negotiations are on hold as the team restructures and that there a number of unresolved issues.
"At the moment there are a lot of unanswered questions," Kosachenko is quoted as saying by R-Sport. "There are too many nuances that need to be sorted out. We're at the waiting stage, which is linked to the team's restructuring. We completely depend on them and can't speed anything up."
Kosachenko also denied that Petrov had been able to attract a number of new sponsors during the winter.
"So far, we haven't managed to find new sponsors. Where do journalists get this information from? I'm a journalist myself and I know very well how this can just pop into someone's head."
Wat dan wel weer jammer is omdat Frijns dan hier niet instapt.quote:Het Silly Season in de DTM is nog in volle gang: diverse rijders strijden om enkele beschikbare plaatsen. Audi en BMW hebben beiden nog een plekje te vergeven, concurrent Mercedes heeft enkel laten weten afscheid te hebben genomen van David Coulthard, Susie Wolff en Jamie Green. De line-up van de fabrikant uit Stuttgart wordt in elk geval teruggebracht tot zes auto's maar de invulling is nog niet geheel bekend. Wel gaan de geruchten dat Bruno Senna op het punt staat een deal voor 2013 te tekenen. De Braziliaanse coureur, afgelopen jaar actief voor het Williams F1 Team en volgens andere verhalen nog in de running voor de tweede cockpit bij Caterham, heeft in Estoril al enkele malen getest in de Mercedes AMG C-Coupe. Het lijkt erop dat hij zijn focus heeft verlegd op het prestigieuze toerwagenkampioenschap.
Bruno Senna zou tijdens de testsessies een goede snelheid hebben getoond waardoor de onderhandelingen al gauw begonnen. Een definitieve handtekening van het neefje van racelegende Ayrton Senna ontbreekt nog maar de verwachting van Britse en Italiaanse media is dat het contract op korte termijn getekend wordt. Het blijft afwachten tot de officiële bekendmaking van beide partijen.
Ook al zou hij geen zitje hebben... dan nog vrees ik dat de BBC hem op zou zoeken voor Live Interviews voor, tijdens en na een Grand Prix.quote:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105187quote:Force India says it is not planning to announce its second driver in time for the launch of its 2013 car.
The Silverstone-based team is, together with Caterham, the only Formula 1 outfit yet to confirm its second driver for the upcoming season.
Jules Bianchi and Adrian Sutil are believed to be the main candidates to partner Paul di Resta.
Force India will launch its 2013 car - the Mercedes-powered VJ06 - on February 1 before it begins testing at Jerez four days later.
Deputy team boss Bob Fernley told AUTOSPORT on Friday however that the launch will not be used to announce its second driver.
Asked if Force India would confirm its line-up during the event, Fernley said: "No. The launch is to launch the VJ06."
Fernley said the timeframe for announcing the team's second driver was "probably before the first test".
He also denied the team would use the test to evaluate drivers for the seat.
"[That's] very unlikely," he said about the possibility of using the test to trial candidates.
quote:Nach dem Bekanntwerden der neuen sportlichen Führung bei Mercedes in Stuttgart (Toto Wolff wird das Erbe von Norbert Haug antreten) gab es am Sonntagabend noch einen zweiten Paukenschlag in der Formel 1: Timo Glock und das Marussia-Team gehen ab sofort getrennte Wege.
Glock hatte eigentlich einen bestehenden Vertrag für die Formel-1-Saisons 2013 und 2014, laut Informationen der 'Sport Bild' wird dieser jedoch mit sofortiger Wirkung aufgelöst. Die offizielle Bekanntgabe soll demnach morgen erfolgen. "Ich habe beim Marussia-Team drei tolle Jahre erleben dürfen. Wir gehen in Freundschaft auseinander", wird der 30-jährige Deutsche von 'Sport Bild' zitiert.
Dass Glock so kurzfristig noch ein neues Formel-1-Stammcockpit ergattern kann, gilt als unwahrscheinlich - freie Plätze haben nur noch Force India und Caterham im Angebot, bei beiden Teams stehen aber andere Fahrer mit großen Sponsorenetats höher im Kurs. Trotzdem möchte er weiterhin Autorennen fahren: "Ich möchte mich neuen Herausforderungen stellen und meinen Weg im Motorsport fortsetzen", stellt Glock klar.
Laut Informationen der 'Sport Bild' könnte es Glock in die DTM ziehen. Nach den Abgängen von Ralf Schumacher und David Coulthard ist Mercedes möglicherweise auf der Suche nach einem prominenten Fahrer - kommende Woche in Valencia soll Gerüchten zufolge schon Robert Kubica erstmals in einem DTM-Mercedes Platz nehmen.
quote:Russian Vitaly Petrov appears to be a natural contender in theory, but his manager Oksana Kosachenko said her only negotiations are with Caterham.
"It depends on the decisions of the directors of Caterham," Kosachenko told Russia's f1news.ru when asked about Petrov's future. "We are not in negotiations with Marussia."
quote:Sébastien Buemi has been confirmed as Red Bull's test and reserve driver for 2013. The deal, which was widely expected, will see the 24-year-old complete simulator and development tasks to aid Sebastian Vettel and Mark Webber's on-track efforts.
"I know everyone at Red Bull Racing well and it’s good to remain with the team for another year," said the Swiss driver, who has contested a total of 55 Grands Prix. "Of course my aim is to be driving at the races again, but I am still learning all the time from my work with the team. I help with the development of the car and provide feedback throughout the season, both at the factory and at races."
Buemi joined Red Bull as its backup choice last year, having been dropped by junior outfit Scuderia Toro Rosso at the end of his third Formula 1 season in 2011.
Hij rijdt toch al voor Toyota in Le Mans en het WECquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:21 schreef Funzel het volgende:
Denk niet dat die snel terugkomt als racecoureur ergens.
Frijns heeft naar ik begreep geen of zeer weinig sponsorgeld.quote:
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Frijns heeft naar ik begreep geen of zeer weinig sponsorgeld.
Bij die teams zoeken ze juist een betalende coureur dacht ik
Ook niet zo raar dat hij geen sponsorgeld heeft met die onprofessionele uitspraken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:47 schreef vosss het volgende:
[..]
Frijns heeft naar ik begreep geen of zeer weinig sponsorgeld.
Bij die teams zoeken ze juist een betalende coureur dacht ik
hij is snel ineen auto, maar ook (te) snel met woorden. hij mag uit zelfbescherming wel een media training volgen. hij gooit steeds zijn eigen glazen in met het mekkeren op teams, sponsoren. Hij heeft deels wel gelijk, maar houd het binnen de vrienden/familiegroep.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ook niet zo raar dat hij geen sponsorgeld heeft met die onprofessionele uitspraken.
Zou hij in de leer zijn bij ene J. Verstappen?quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:11 schreef Alleskids het volgende:
[..]
hij is snel ineen auto, maar ook (te) snel met woorden. hij mag uit zelfbescherming wel een media training volgen. hij gooit steeds zijn eigen glazen in met het mekkeren op teams, sponsoren. Hij heeft deels wel gelijk, maar houd het binnen de vrienden/familiegroep.
Die Hulkenberg had dat goed bekeken wat dat aangaat. Hulde voor de Hulkquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zou overigens niet heel verbaasd zijn als Paul di Resta komend jaar langs de kant staat. Force India heeft hem nog steeds niet bevestigd, Kingfisher doet het nog steeds niet heel tof en er zijn nog meerdere coureurs met geld die graag een stoeltje willen overnemen. Als sponsorbudget - afkoopsom - eventueel puntenverlies genoeg oplevert kunnen ze Di Resta best aan de kant zetten. Zoiets hebben ze al eerder gedaan.
Zeker. Veel mensen noemden het een stap opzij in plaats van naar voren, maar ik vond het een best goed idee. Hij gaat er niet op achteruit en hij zit nu bij een team dat niet het megalomane speeltje is van een pimp-Tandoori.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:45 schreef vosss het volgende:
[..]
Die Hulkenberg had dat goed bekeken wat dat aangaat. Hulde voor de Hulk
Michiel Mol had toch ook vinger in de pap bij Force India ? Zou hij een rol spelen in het beslissen welke coureur er komt, dan heeft ook daar Van Der Garde wel een klein kansje. Wishfull-thinking ! Aan de andere kant, ik weet niet of hij dat wel moet willen, ik zie het nog steeds gebeuren dat we na HRT ook ForceIndia gaan uitzwaaien dit jaarquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
Ik zou overigens niet heel verbaasd zijn als Paul di Resta komend jaar langs de kant staat. Force India heeft hem nog steeds niet bevestigd, Kingfisher doet het nog steeds niet heel tof en er zijn nog meerdere coureurs met geld die graag een stoeltje willen overnemen. Als sponsorbudget - afkoopsom - eventueel puntenverlies genoeg oplevert kunnen ze Di Resta best aan de kant zetten. Zoiets hebben ze al eerder gedaan.
Progressie?quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:55 schreef Funzel het volgende:
Wel jammer, het team heeft veel potentie geboekt in de loop der jaren.
Hij heeft nog iets van 10 procent van de aandelen, maar ik denk niet dat het hem veel interesseert of er een Nederlander voor hem rijdt. Hij had immers nog veel meer in de melk te brokkelen toen Albers eruit werd geschopt. Alleen Nederlander zijn is dus niet genoeg om Mol tevreden te stellen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:35 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Michiel Mol had toch ook vinger in de pap bij Force India ? Zou hij een rol spelen in het beslissen welke coureur er komt, dan heeft ook daar Van Der Garde wel een klein kansje. Wishfull-thinking ! Aan de andere kant, ik weet niet of hij dat wel moet willen, ik zie het nog steeds gebeuren dat we na HRT ook ForceIndia gaan uitzwaaien dit jaar
Is alweer vergeven door Sauber:quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:05 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Ook niet zo raar dat hij geen sponsorgeld heeft met die onprofessionele uitspraken.
quote:Sauber-teambaas Monisha Kaltenborn heeft gereageerd op de uitspraken die testcoureur Robin Frijns afgelopen week tegen Formule 1 deed. Hij zei daarin te vrezen komend seizoen met name aan de kant te staan.
“Robin is nog jong”, zegt ze tegen het Zwitserse Blick. “Hij heeft zijn uitspraken tegen Formule 1 toegegeven. Maar laten we zijn woorden niet al te veel op een weegschaal leggen. Hij is gefrustreerd omdat hij tot op heden geen plek in de GP2 heeft gevonden”, waarmee ze aangeeft dat Frijns toch op zoek is naar een GP2-zitje.
Volgens Kaltenborn zijn de huidige testregels in de Formule 1 de reden dat Frijns weinig aan rijden toekomt. “Jonge coureurs hebben daardoor een probleem. Er zou een regel moeten komen dat teams minstens één keer per jaar hun testcoureurs op de vrijdag van een GP-weekend moeten laten rijden.
Frijns liet gisteren via Twitter weten dat hij in de Sauber-fabriek was. Komende zaterdag presenteert het team daar de nieuwe Sauber C32 in het Zwitserse Hinwil. Het team komt komend seizoen met twee nieuwe coureurs aan de start: de van Force India overgekomen Nico Hülkenberg en rookie Esteban Gutiérrez.
quote:Luiz Razia zal volgens eigen zeggen komend seizoen voor het Marussia F1 team uitkomen. De 23-jarige Braziliaanse GP2-vicekampioen heeft dit verklaard tegenover Braziliaanse media. Er is door het Russische team zelf nog geen officiele bevestiging gedaan, maar kunnen we er vrijwel zeker vanuit gaan dat deze spoedig zal volgen. Razia vertelde over zijn deal met Marussia:
“Het was een lang en pijnlijk proces, tot het laatste moment hadden we niets in handen. We zijn erin geslaagd om op de valreep een deal te sluiten. Het belangrijkste is dat ik iets heb waarvoor ik 11 jaar van mijn carrière gewerkt voor heb, vanaf de karts tot nu toe. En het is voor mij echt de vervulling van een droom. Dit is meer waard dan wat dan ook.”
De Braziliaan onderhandelde al sinds vorig jaar met het team, door de vrijgekomen plek van Timo Glock raakten de onderhandelingen in een stroomversnelling. Razia's debuut staat gepland voor 17 maart tijdens de Australische Grand Prix, welke het seizoen zal openen.
Geen vd Garde bij Caterham lijkt een logisch gevolg dan.quote:Op donderdag 31 januari 2013 17:39 schreef sasquatsch het volgende:
'Luis Razia heeft getekend bij Marussia'
[..]
quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Geen vd Garde bij Caterham lijkt een logisch gevolg dan.
quote:Giedo van der Garde staat op het punt zijn toekomst plannen bekend te maken. Dit meldt hij op twitter. In de lijn der verwachting ligt dat de Nederlander het aankomende seizoen voor het Caterham F1 team zal uitkomen. In de namiddag komt Van der Garde met een verklaring.
VdG maakt vandaag z'n toekomstplannen bekend, meldt hij op Twitter. Veel sites melden al dat hij waarschijnlijk bij Caterham heeft getekend.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 01:26 schreef GotenSSJ het volgende:
[..]
Geen vd Garde bij Caterham lijkt een logisch gevolg dan.
Waarschijnlijk dat ie een WTCC stoeltje heeft.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 09:22 schreef Haarklip het volgende:
Zou Caterham dat dan niet zelf bekend maken?
Aan de andere kant, Giedo geeft wel een persconferentie. Moet dan wel groot nieuws zijn.
http://www.gpupdate.net/n(...)t-jaar-in-formule-1/quote:Giedo van der Garde maakt over twee maanden in het Australische Melbourne zijn debuut in de Formule 1. De Nederlander heeft een deal getekend bij Caterham, waar hij dit jaar de teamgenoot zal zijn van de Fransman Charles Pic.
Snel meer.
Dan had ik Van der Garde wel bij de presentatie van de Force India verwacht.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 12:37 schreef DenS het volgende:
Force India is ook nog een optie, TW Steel staat daar immers ineens op de auto...
Daarbij zei de manager "groot nieuws", Caterham zou geen groot nieuws zijn, vind ik dan.
http://www1.skysports.com(...)-the-driver-s-futurequote:Luiz Razia's management have denied a decision has been made on the driver's future after reports in Brazil suggested he was poised to fill the seat vacated at Marussia by Timo Glock.
The 23-year-old finished as runner-up in the 2012 GP2 Series with four race victories and brings significant sponsorship with him. He has previous connections with the British-based team having served as their test driver during their debut season of 2010, as Virgin Racing, and drove at the season ending young driver test.
Marussia came to a mutual termination with Glock in January citing tough economic conditions for the German's departure.
When contacted by Sky Sports F1 Online, Razia's management said: "There are still some seats available in Formula 1 and negotiations are ongoing. At the moment we have made no decision."
Razia's F1 experience extends beyond his time with Virgin, having replaced Jarno Trulli during first practice at the 2011 Chinese GP, as well as driving at that year's Young Driver Test for Team Lotus.
Last year the Brazilian drove for Toro Rosso during two of the three days at the Abu Dhabi young driver test, lapping three tenths quicker than Johnny Cecotto Jr managed in the same car. He also drove for Force India during their test at Magny-Cours.
If Razia was to join Marussia, the team would head into 2013 with an entirely rookie line-up with fellow GP2 graduate Max Chilton already confirmed.
Alleen stond het wel op de website van Razia zelf. Misschien dat hij al wel getekend heeft, maar mocht het nog niet bekend worden??quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:54 schreef Racerblade het volgende:
Razia's management zegt nog geen beslissing te hebben genomen.
[..]
http://www1.skysports.com(...)-the-driver-s-future
quote:Giedo Van der Garde has finally been confirmed as the second Caterham driver for 2013, alongside Charles Pic.
Last year van der Garde took part in six FP1 sessions for Caterham in China, Japan, Korea, India, Abu Dhabi and Brazil, and the Dutchman has been the favourite to land the seat all winter.
He has been on the fringes of F1 since 2007, when tested for Super Aguri (briefly) and more extensively for Spyker. He also drove for Force India and Renault in 2008.
The 27-year-old has spent the last four seasons in GP2, and has scored five wins, including two for Caterham Racing last year.
He was once a member of the Renault Driver Development squad, alongside Heikki Kovalainen, Jerome D’Ambrosio, and Lucas di Grassi.
Jezus, komen ze aanzetten met Senna. Neem dan Alguersuari of Bianchi ofzo.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 15:00 schreef Sinister-D- het volgende:
crosspost met SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 116: Het gaat weer beginnen!
En Senna schijnbaar naar Force India, Di Resta had een tweet geplaatst maar is alweer heel snel verwijdert
[ afbeelding ]
Bianchi? You're kidding, right?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 19:29 schreef Funzel het volgende:
[..]
Jezus, komen ze aanzetten met Senna. Neem dan Alguersuari of Bianchi ofzo.
idd. Dat is nog een grotere grindhapper dan Jos Verstappen ...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:27 schreef Racerblade het volgende:
[..]
Bianchi? You're kidding, right?
Verstappen was geen grindhapperquote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Dat is nog een grotere grindhapper dan Jos Verstappen ...
Maar die heeft wel tempo in zich zitten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Dat is nog een grotere grindhapper dan Jos Verstappen ...
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 03-02-2013 om 09:57:16 In case missed it, two imp infos: Alonso discussing Ferrari extension, Vettel expected to extend RB contract to 2016 http://t.co/KlNmnAdk reageer retweet
quote:Four drivers appear to be prominently in the running for the last race seat on the 2013 grid.
Strangely in the ultra-professional world of F1, Force India launched and debuted its new car, the VJM06, at Silverstone on Saturday with only one race driver under contract -- Paul di Resta.
"Whoever does that is surely having problems," mused veteran Swiss F1 correspondent Roger Benoit, who writes for Blick newspaper.
When asked the obvious question about the missing race driver, deputy boss Bob Fernley immediately admitted that Jules Bianchi and Adrian Sutil are candidates.
"Jules is a significant candidate, along with Adrian," he said. "And a few others.
"I think we shouldn't close any doors off."
Could one of the significant others be Bruno Senna, the former HRT and Williams driver? According to one rumour, Scot di Resta has confided to some that his teammate this year will be the well sponsored Brazilian.
Another rumour is that Japanese Kamui Kobayashi, despite already counting himself out of the running for 2013, is now back in the frame with new sponsors.
The biggest betting money, however, is on Frenchman Bianchi, the Nicolas Todt-managed rookie who was Force India's reserve driver last year.
His place might also be bundled with a Ferrari engine deal for 2014.
"If we'd had an ideal world," said Fernley, "we'd have liked to run Jules for two years as a third driver.
"What's happened with the Nico (Hulkenberg) departure is that it's just taken us out of our comfort zone in terms of where we were wanting to plan going forward."
Force India has said it plans to unveil the name of di Resta's 2013 teammate ahead of the second test in Barcelona later this month.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105434quote:Former Williams, Renault and HRT Formula 1 driver Bruno Senna will race for Aston Martin in this year's World Endurance Championship.
The 29-year-old Brazilian will race one of the British manufacturer's pair of GTE Pro class Aston Martin Vantage GTEs in the full championship, including the Le Mans 24 Hours.
The deal rules Senna out of contention for the remaining seats on the F1 grid. He had recently been linked to a Force India drive.
"I want to move forward and get back to winning races," Senna told AUTOSPORT. "The opportunities weren't there to do that in Formula 1."
Senna will share the Gulf-liveried car with fellow Aston Martin Racing newcomer Frederic Makowiecki in each of the eight races, while Rob Bell will join them as the third driver for Le Mans and the Spa 6 Hours.
Senna will race the Aston for the first time at next month's Sebring 12 Hours alongside team regulars Darren Turner and Mucke. He previously contested Le Mans with ORECA in 2009.
AMR team principal John Gaw said: "Our aim is to win at Le Mans and in the WEC, and we are particularly pleased to welcome such a professional driver line-up to Aston Martin Racing in this centenary year."
The second Pro car in AMR's four-strong WEC entry will be shared by Turner and Mucke, who took class honours in last year's series finale at Shanghai.
They will be joined by former JRM HPD and Nissan driver Peter Dumbreck at Spa and Le Mans.
AMR has also confirmed the line-ups in its two GTE Am class Vantages: Danes Allan Simonsen, Christoffer Nygard and Kristian Poulsen, who drove for AMR last year at Le Mans, will share one, while Jamie Campbell-Walter, Stuart Hall and Roald Goethe will drive the other.
AMR has a further two cars on the reserve list for the Le Mans 24 Hours, which could also run in selected WEC rounds.
jup. niet heel erg officieel, maar hij zal gewoon gaan rijden. Hij was bijvoorbeeld bij de presentatie van de nieuwe bolide en stond met quotes in het persberichtquote:
Bij Force India zegt een contract niets (kijk maar naar Liuzzi).quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:49 schreef Tarado het volgende:
Force India
Engines: Mercedes
14. Paul di Resta (Has contract)
15. TBC (TBC)
http://www.f1fanatic.co.uk/2013-f1-season/2013-f1-drivers-teams/
OK duidelijkquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bij Force India zegt een contract niets (kijk maar naar Liuzzi).
Bij de FIA was hij voor dit jaar nog niet bevestigd toen de voorlopige lijst bekend werd gemaakt en heb daarna daar ook niets over gehoord, al ga ik er wel vanuit dat hij rijdt dit jaar. Maar wil het officieel zijn zullen ze hem wel bij de FIA moeten aanmelden, vandaar dat zijn naam er wel staat, alleen nog niet in bold.
quote:De strijd voor het tweede zitje bij Force India leek tussen Jules Bianchi en Adrian Sutil te gaan, maar nu heeft zich een derde kandidaat gemeld: Narain Karthikeyan. De Indiase sponsor Tata heeft het sponsorbedrag verhoogd, waardoor Karthikeyan ineens ook kandidaat is, volgens Deccan Chronicle.
De Indiër was werkloos nadat HRT eind november failliet ging. “Toen het sponsorbedrag van Tata werd verhoogd voor 2013, begonnen de gesprekken tussen Force India en Karthikeyan”, aldus een anonieme bron aan de Indiase krant. “Narain gaat voor een racezitje. Niet voor een rol als derde rijder, want die hebben doorgaans het hele jaar niets te doen.”
Volgens de bron zal Karthikeyan naar de IndyCar-serie vertrekken als de gesprekken met Force India op niets uitdraaien. Karthikeyan kwam voor zijn jaren bij HRT in 2005 ook al eens uit in de Formule 1, bij Jordan. Daarna was hij jarenlang uit beeld en reed onder andere A1 Grand Prix en Superleague Formula.
Afgelopen week in Jerez testte zowel James Rossiter en Jules Bianchi voor het team van de Indiase eigenaar Vijay Mallya. Rossiter is de ontwikkelingscoureur voor het team, terwijl Bianchi officieel als test- en reservecoureur was in 2012. Naast hem is daar nog Adrian Sutil, die eind 2011 aan de kant werd gezet door Force India ten faveure van Nico Hülkenberg.
De bedoeling is dat het team voor de test in Barcelona de tweede rijder bekendmaakt. In januari waren er al geruchten dat het team problemen zou hebben, omdat enkele bedrijven –en tevens sponsoren- van Mallya in de problemen zitten. Paul di Resta is tot nu toe de enige rijder.
alles beter dan Bianchiquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:51 schreef Funzel het volgende:
Verdorie zeg, je komt ook nooit van die eikel af he.
Bianchi heeft het gewoon niet. Karthikeyan evenmin, maar die kan ten minste nog wat knaken op tafel leggenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef Funzel het volgende:
Omdat hij eens een Nederlander van de baan heeft gereden? Komop zeg, die gast heeft meer talent in zijn teen dan die Indiër in z'n hele lichaam joh.
Hoe weet je nou dat Bianchi het niet heeft? In alle klasses waarin hij mee reed eindigde hij hoog in het kampioenschap. Is wel wat anders dan iemand die nooit iets heeft laten zien in de F1 (daarmee bedoel ik geen punten pakken natuurlijk, maar eens de Marussia's of Caterhams voorblijven was al teveel gevraagd).quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bianchi heeft het gewoon niet. Karthikeyan evenmin, maar die kan ten minste nog wat knaken op tafel leggen
Hoog eindigen is niet genoeg. Als hij echt goed geweest was had hij al sponsors om zich heen gehad en op het hoogste niveau gereden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:06 schreef Funzel het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat Bianchi het niet heeft? In alle klasses waarin hij mee reed eindigde hij hoog in het kampioenschap.
Dat was met een HRT ook nauwelijks mogelijk, zeker niet als je niet de nieuwste delen op de bolide hebt zitten.quote:Is wel wat anders dan iemand die nooit iets heeft laten zien in de F1 (daarmee bedoel ik geen punten pakken natuurlijk, maar eens de Marussia's of Caterhams voorblijven was al teveel gevraagd).
Is nog niet rondquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:07 schreef Tarado het volgende:
Volgens sportbild.de Sutil terug bij FI
http://sportbild.bild.de/(...)in-die-formel-1.html
twitter:adamcooperf1 twitterde op donderdag 28-02-2013 om 13:28:53 #F1 Adrian Sutil confirmed at Force India, it's finally official - two weeks before the season starts! reageer retweet
Laat is het in ieder geval wel.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:26 schreef Tarado het volgende:
Is dit een record qua op het laatste moment tot stand komen?
quote:Spain's Marca sports newspaper said the first driver rumour in the Montreal paddock this weekend is that Felipe Massa is "impatient" for a new Ferrari contract for 2014.
But Germany's Bild newspaper said the Maranello based team actually has its eye on two Germans -- reigning world champion Sebastian Vettel, and Monaco winner Nico Rosberg.
Regarding Mercedes' Rosberg, Ferrari team boss Stefano Domenicali said: "He is certainly one of the drivers that we have already considered.
"I'm not surprised that he is faster than Lewis Hamilton at Mercedes. He has always been good, but now he has shown that he has matured."
Another rumour, according to Marca correspondent Marco Canseco, is that Williams' Pastor Maldonado is a possible successor in the event Lotus loses Kimi Raikkonen to Red Bull.
"The arrival of PDVSA as a team sponsor would be welcomed by (team owner) Gerard Lopez, of course," said Canseco.
Lijkt mij ook een optie, Williams zit in zwaar weer en als Maldonado vertrekt zitten ze helemaal in de problemen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:02 schreef Meike26 het volgende:
Mooi, dan komt er weer een plekje vrij bij Williams. Ik blijf het als een mogelijkheid zien dat Giedo daar terecht kan komen. Als bijvoorbeeld Randstad en McGregor daarvoor wat dieper in buidel willen tasten.
Lotus wil Malledonna alleen voor het geldquote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:49 schreef M.Melandri het volgende:
Maldonado bij Lotus lijkt me wel wat, heeft vorig jaar bewezen snel genoeg te zijn.
Misschien wel samen... dan berg ik mijn Lotus-outfit maar diep opquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:32 schreef Racerblade het volgende:
Goed voor je imago ook, eerst Grosjean en dan Maldonado in je auto hebben zitten.
quote:The F1 driver market is waiting for Kimi Raikkonen's next move, according to Oskari Saari, a commentator for Finnish television MTV3.
"Red Bull's Helmut Marko said in Canada that driver decisions will be made in August, during the summer break," Saari said.
It is strongly rumoured that Lotus' Raikkonen, having firmly re-established his reputation in the wake of a rallying sabbatical, is now likely to return to a true top team in 2014 to replace Mark Webber.
Saari said he thinks Raikkonen is a better candidate than Red Bull's youngsters at Toro Rosso, Daniel Ricciardo and Jean-Eric Vergne.
"They're good guys, but not quite good enough," he insisted.
"I think the probability of Kimi going to Red Bull is very high -- it would be a logical move," added Saari.
Saari also repeated rumours that Lotus might look to Williams' Pastor Maldonado and his PDVSA sponsor millions to replace Raikkonen.
http://www.nusport.nl/for(...)do-bij-red-bull.htmlquote:Als het aan Mark Webber ligt, volgt landgenoot Daniel Ricciardo hem na dit seizoen op bij Red Bull.
© ANP
Dat zei de 36-jarige Australiër na de Grand Prix van Groot-Brittannië op Silverstone, waar hij als tweede was gefinisht achter de Duitser Nico Rosberg.
Webber maakte afgelopen week bekend dat hij de Formule 1 na dit seizoen verruilt voor het langeafstandsracen.
De 23-jarige Ricciardo rijdt momenteel voor Toro Rosso, de renstal waarmee Red Bull nauwe banden heeft.
De talentvolle Australiër eindigde op Silverstone als achtste en heeft dit jaar inmiddels elf WK-punten bij elkaar gesprokkeld.
''Ik heb al een paar gesprekjes met Daniel gehad en dat kunnen er in de toekomst wel wat meer worden'', zei Webber zondag. ''Ik denk dat hij de belangrijkste kandidaat is om mij op te volgen.''
Teambaas Christian Horner zei eerder deze week al dat Ricciardo samen met teamgenoot Jean-Eric Vergne en Kimi Raikkonen (Lotus) in beeld is om de plek van Webber over te nemen.
Ik zeg ook nergens dat Red Bull als team al bestond, alleen dat RB op dat moment aandelen had in Sauber. Ze wilden duidelijk invloed hebben op wie er in de auto kon zitten en dat kon niet bij Sauber, want Sauber koos voor Kimi Raikkonen en niet voor Bernoldi. Daardoor hebben ze hun aandelen verkocht. Daarna zijn ze Sauber nog wel blijven sponsoren maar ze zullen vanaf dat moment waarschijnlijk interesse hebben gehad in het starten van hun eigen team, wat pas mogelijk was toen Jaguar hun team te koop zette.quote:Op maandag 1 juli 2013 07:46 schreef Toekito het volgende:
Bluuurgh in 2001 bestond red bull niet eens als team en STR is pas van 2006 hoor.Dus ja RB was kwaad op sauber maar jouw tijdschema klopt niet helemaal.
Ik blijf erbij dat ze Alguersuari niet hadden moeten laten gaan. Ricciardo en Vergne zijn minder.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:04 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik vind niets speciaals aan die Daniel Ricciardo, ik weet niet of er meer mensen zo over denken? Die Vergne rijdt veel constanter en is ook vaker vooraan te vinden dan Ricciardo. In beginsel is Daniel Ricciardo maar op bepaalde circuits snel die hem goed liggen, het zelfde probleem heeft Mark Webber ook. alleen daarom al zou ik hem nooit nemen.
twitter:f1enigma twitterde op zondag 07-07-2013 om 07:44:16 Here is the Bild story on Hulkenberg having his contract cancelled and has made contact to Lotus http://t.co/ZujnKiyKZ0 reageer retweet
quote:Aug.22 (GMM) Kimi Raikkonen, no fan of the spotlight, is the man of the moment as F1's summer slumber ends this weekend in Belgium.
The Finn's manager has ruled out a move to Red Bull, but some sources at Spa-Francorchamps think the fact the team has put off announcing Daniel Ricciardo's 2014 deal is a sign Raikkonen might still be in the running.
At the same time, Lotus has made clear it wants to keep the 33-year-old on board, while reports continue to insist there is a real chance Raikkonen will return to Ferrari.
Germany's Sport Bild even reports that Raikkonen recently admitted to friends during an alcohol-fuelled night out in Helsinki that he will be wearing red again in 2014.
Reporting about the Helsinki party, the German broadcaster RTL suggested Ferrari has put a EUR 11 million contract on the table, including bonuses and sponsorship of his motocross team.
As ever in the 'silly season', though, there are conflicting reports.
Finnish newspaper Turun Sanomat is now quoting Raikkonen's manager Steve Robertson as saying the driver actually wants to stay at Lotus in 2014.
"Kimi likes it at Lotus," said Robertson. "But we are waiting for information on certain issues that are still outstanding.
"About Kimi's future, the ball is in Lotus' court."
And the German newspaper Welt reports that talks between Ferrari and Nico Hulkenberg, about replacing the Brazilian Felipe Massa, have now kicked off.
quote:Aug.26 (GMM) Gerard Lopez has admitted Renault is involved in Lotus' push to keep Kimi Raikkonen at the team in 2014.
It has been rumoured the Finn is pushing hard for a closer collaboration between Enstone based Lotus and Renault, who are reportedly looking for more exposure given world champion team Red Bull's ever-closer ties to Infiniti.
Team owner Lopez on Sunday said Lotus has made "progress" regarding the talks with Raikkonen.
"We understand what Kimi is waiting for," he is quoted by Russia's f1news.ru.
Asked if he is talking about his unpaid salary, Lopez answered: "No, I mean the technical side.
"He is interested in what our relationship will be with Renault next year, things like that. The chances that he will stay are very high. I really believe in it.
"The financial side is not a problem. What we are discussing is options that will allow us to establish a closer collaboration with Renault. Nothing more, nothing less."
Asked, however, if any deal between Lotus and Renault for 2014 exists already, Lopez admitted: "Not yet.
"This is all part of the negotiation process. I think it will happen soon enough."
Meanwhile, the latest wild rumour as the F1 paddock packed up at Spa late on Sunday was that Fernando Alonso could be poised to move his backing by the Spanish bank Santander from Ferrari to Lotus in 2014.
Niki Lauda, however, urged the Spaniard to focus on the task at hand.
"All his whining and complaining about the Ferrari just discourages the whole team," the triple world champion said on German television RTL on Sunday.
leuke verhalen weerquote:Op maandag 26 augustus 2013 11:27 schreef sasquatsch het volgende:
Raikkonen zou bij Lotus willen blijven als de samenwerking met Renault wordt verstevigd. Alonso zou met zijn sponsor Santander naar Lotus willen.
[..]
Het eerste gedeelte geloof ik wel, maar de overstap van Alonso heb ik mijn twijfels bij. Hoe dan ook: interessant gerucht!quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:27 schreef sasquatsch het volgende:
Raikkonen zou bij Lotus willen blijven als de samenwerking met Renault wordt verstevigd. Alonso zou met zijn sponsor Santander naar Lotus willen.
[..]
Ik geloof het eerste gedeelte ook niet zo, Infinity is van Renault, ik zie hem daar nog wel blijven hoor maar niet om deze reden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het eerste gedeelte geloof ik wel, maar de overstap van Alonso heb ik mijn twijfels bij. Hoe dan ook: interessant gerucht!
Infiniti is van Nissan, dat weer aandelen van Renault heeft (en andersom). Nu zitten Infiniti en Renault niet echt in dezelfde markten, maar ik kan me voorstellen dat Renault graag het eigen logo ook op een auto heeft die vooraan kan meerijden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik geloof het eerste gedeelte ook niet zo, Infinity is van Renault, ik zie hem daar nog wel blijven hoor maar niet om deze reden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Giedo staat in de belangstelling van andere teams (Sauber, Williams, Force India)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers om deze post niet te groot te makenThe only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Ja, hij doet het nu goed, maar heeft ook fuckups gemaakt. De rest van het seizoen heeft Giedo nodig om een duidelijker beeld van zich te laten schetsen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:27 schreef infinium het volgende:
Giedo is zich in elk geval wel aardig in de kijker aan het rijden. Hopelijk kan hij de rest van het seizoen ook nog een paar leuke dingen laten zien. In elk geval zaak om pic af te (blijven) troeven voorlopig.
Maargoed, pic kon niets doen aan de Q en de uitval in de race. Dat ziet een team ook wel.
quote:A young Brazilian has leapt to the front of the queue to become the next Toro Rosso driver.
It was thought that, should Daniel Ricciardo move to Red Bull's premier team in 2014, the next energy drink-backed youngster in line was Antonio Felix da Costa.
But Michael Schmidt, the highly respected correspondent for Auto Motor und Sport magazine, says the 21-year-old Portuguese is actually suffering a "dip in form" in the Formula Renault 3.5 series.
"Voices from Brazil say that GP2 star Felipe Nasr is knocking on the door at Toro Rosso with money from Banco do Brasil and Sky Brasil," he said on Wednesday.
Earlier this month, amid the uncertainty about Felipe Massa's continuing career, Bernie Ecclestone vowed to help Nasr's burgeoning F1 hopes.
"I need a Brazilian driver," said the F1 chief executive.
If Massa does not have his Ferrari contract extended beyond 2013, he is being linked with a possible return to Sauber.
But O Estado de S.Paulo correspondent Livio Oricchio admitted this week: "If Ferrari does not extend his contract, I would be surprised if Felipe stays in formula one."
The highest-profile driver linked with Massa's seat for 2014 is Kimi Raikkonen, but team boss Stefano Domenicali on Wednesday measured his words carefully.
"Kimi is a very fast driver and everybody knows how I rate him," he told F1's official website.
"But if I make a comment now it will be taken as a direct answer. As I said, there is no rush and we will make the right decision in the right moment."
Whahaha.... Massa weer naar Sauberquote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
Felipe Nasr in de running bij Toro Rosso
[..]
En waarom? er zijn meer coureurs dan alleen Massa..quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:52 schreef Marks het volgende:
[..]
Whahaha.... Massa weer naar Sauber
Als dat zo is, zou ik bijna zeggen dat ik ga stoppen met het serieus nemen van de F1.
Dat is mijn punt dan ook.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En waarom? er zijn meer coureurs dan alleen Massa..
En het laat wel goed zien hoe de topteams over Massa denken: er zin snellere jongens die je beter een contract kan geven.
Sinds zijn ongeluk in 2009 heeft Massa mentaal een tik gekregen, durft niet meer zo hard te pushen als voor het ongeluk.
Dat zag je al meteen toen ie terugkwam (maar dat is logisch, hij moest weer even wennen)
inmiddels is Massa wel weer sneller geworden dan toen maar hij zit nog steeds niet aan de 100% en komt dus vaak tekort, zeker op de snelle tracks.
Barrichello ging ook van Honda (later Brawn, is toen ook 3e geworden in de titelstrijd) naar Williams aan het eind van z'n carriëre.
Het is wel het begin van het eind en opzich kan Massa dan eigenlijk beter geheel stoppen.
Haal Button maar weg bij Ferrari. Beide partijen, Button en McLaren, willen verder met elkaar en zelf denk ik ook nog steeds dat er zonder Button er ook nooit een motordeal was gekomen met Honda. Is Button zóó belangrijk dan ? Nee, maar zijn 2e thuisland is Japan + vriendin is Japans en ik denk dat als de Japanners al geen landgenoot in de F1 hebben rijden, ze wel idolaat zijn van Jenson :0quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:34 schreef sasquatsch het volgende:
Gezien de geruchten dat McLaren eventueel geïnteresseerd zou zijn in Raikkonen, Nasr in beeld is bij Toro Rosso en Giedo bij een aantal teams hier een (verkort) overzicht van het silly season.
bold = bevestigd
Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Jules Biachi, Kimi Raikkonen, Paul Di Resta, Jenson Button
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde
Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi, Fernando Alonso
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Kimi Raikkonen
Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Robin Frijns, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr
Williams: Pator Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella
Het is ook meer een droom van Button om ooit nog voor Ferrari te rijden, al zal dat wel altijd een droom blijven, denk ik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haal Button maar weg bij Ferrari. Beide partijen, Button en McLaren, willen verder met elkaar en zelf denk ik ook nog steeds dat er zonder Button er ook nooit een motordeal was gekomen met Honda. Is Button zóó belangrijk dan ? Nee, maar zijn 2e thuisland is Japan + vriendin is Japans en ik denk dat als de Japanners al geen landgenoot in de F1 hebben rijden, ze wel idolaat zijn van Jenson :0
Welke coureur droomt daar niet van ? In dat opzicht is Vettel denk ik de grotere kanshebber om ooit voor Ferrari te rijden. Button is alweer met zijn 13e seizoen bezig ?! Vettel nu 8 a 9 jaar ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is ook meer een droom van Button om ooit nog voor Ferrari te rijden, al zal dat wel altijd een droom blijven, denk ik.
McLaren en Honda zouden imho ook wel zonder Button een motorendeal gesloten hebben. Ze gaan way back terug in de tijd met Senna en de turbo motor, dus dat beiden die periode opnieuw willen laten herleven lijkt me logisch.
Sinds 2007 eerste volledige seizoen 2008quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Welke coureur droomt daar niet van ? In dat opzicht is Vettel denk ik de grotere kanshebber om ooit voor Ferrari te rijden. Button is alweer met zijn 13e seizoen bezig ?! Vettel nu 8 a 9 jaar ?
Hij was er toch uitgeknikkerd ten faveure van Alonso?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zelf denk dat Massa Ferrari verlaat.
Denk niet dat Kimi terug gaat naar Ferrari ze hebben toen Kimi eruit geknikkerd hij had nog een contract. De reden was toen dat hij niet goed reed een jaar erop is hij wel kampioen geworden in de Ferrari.
Kimi blijft gewoon bij Lotus.
Het wordt wel lastig wat gaat Frijns doen en wat gaat Giedo doen? Ik denk wel dat beide Nederland volgend zien in de formule1.
Niet geheel omwille van Alonso alleen, maar grotendeels voor Santander. En die hebben met de vuist op tafel geslagen dat Alonso in 2010 zou moeten instappen. Overigens wilde Santander destijds de Zuid-Amerikaanse markt proberen in te dringen, en dat is de reden waarom Massa moest blijven (die destijds een goede periode meemaakte waardoor Santander nog meer in hem zag). Als Santander niet bezig was met voet aan de grond te krijgen in Brazilie enzo. dan had de bezetting van Ferrari de afgelopen jaren er anders kunnen uitzien.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij was er toch uitgeknikkerd ten faveure van Alonso?
Overigens ook betaald door Santanderquote:Hij kreeg dat jaar overigens wel doorbetaald door Ferrari maar is toen maar rallys gaan rijden een jaartje.
Eerder Vergne - Frijns want Felix Da Costa zou dan niet voor RB in de WSR 3.5 rijden. Al was het de vraag of Frijns net als Williamson niet geslachtofferd zou worden vanwege de slechte prestaties in het begin van het seizoen omdat de wagen niet in orde was.quote:Op maandag 9 september 2013 18:22 schreef LWD-Godius het volgende:
STR 2014 zou gewoon 100% zeker Da Costa - Frijns zijn geweest als die Robin niet zo eigenwijs was.
Charles Pic is niet bevestigd bij Caterham, Ferrari word Hulkenberg/Kimiquote:Op maandag 9 september 2013 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
De geruchten dat Kimi Raikkonen naar Ferrari gaat worden steeds sterker. Deze week zou er een beslissing vallen. Het is de vraag of Kimi naast Alonso gaat rijden of dat Alonso 'vlucht' naar Lotus zoals sommige bronnen beweren. In het geval dat Alonso bij Ferrari blijft zou Hulkenberg mogelijk naar Lotus gaan en Massa eventueel naar Sauber. Mocht Raikkonen bij Lotus blijven (Bouillier zegt deze week uitsluitsel te kunnen geven over de eisen van Raikkonen) dan is Hulkenberg een mogelijke kandidaat om Massa op te volgen.
Robin Frijns kan het in ieder geval vergeten bij Sauber. Een mogelijkheid zou Force India kunnen zijn vanwege zijn contacten met Michiel Mol. Carlos Sainz jr. wordt intussen genoemd als mogelijke opvolger van Ricciardo bij Toro Rosso.
bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk
Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Jules Bianchi, Paul Di Resta
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Kimi Raikkonen
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns
Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr, Carlos Sainz jr.
Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella
Een ander gerucht dat in Monza rondging was dat Brawn zich bij Williams wilde inkopen door de aandelen van Toto Wolff over te nemen.
quote:Op maandag 9 september 2013 23:42 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Charles Pic is niet bevestigd bij Caterham, Ferrari word Hulkenberg/Kimi
Contract voor 3 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham na elk jaar. Bron: Me werk.quote:Op maandag 9 september 2013 23:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Pic heeft een contract voor twee jaar.
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op maandag 9 september 2013 23:45 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Contract voor 2 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham.
We zullen zien. 'Me werk' zegt me niet zoveel en als je zowel contract informatie hebt over Caterham als Ferrari moet je wel erg dicht betrokken bij beide teams zijn. En dat lijkt me sterk (een van de teams kan ik me wel voorstellen).quote:Op maandag 9 september 2013 23:45 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Contract voor 3 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham na elk jaar. Bron: Me werk.
Alonso is duurder inderdaad (33miljoen per jaar krijgt ie ) maar hij wordt betaald door Santander en niet door Ferrari zelf (misschien een beetje)quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:56 schreef Ferry_76 het volgende:
Alonso naar Lotus? Denk dat ze bij Lotus maar al te blij zijn als ze een dure kracht als Kimi kwijt zijn, en volgens mij is Alonso nog duurder..
Massa naar Sauber zie ik nog wel gebeuren als Hulkenberg daar weg gaat, een meer ervaren mentor voor Sirotkin zullen ze niet vinden.
Button zal wel bij McLaren blijven, Marussia heeft al aangegeven met de huidige bezetting door te willen gaan (Tenzij er een grotere zak geld langskomt) en v/d Garde mag hopelijk bij Caterham blijven, want verder heeft hij niet veel mogelijkheden denk ik.. Force India lijkt een luxe probleem te hebben, met genoeg keuze voor 2014, en dat geldt ook voor Lotus. Valsecchi schijnt een racezitje trouwens wel uit zijn hoofd te kunnen zetten bij dat team.
quote:"It's done," zegt Autosprint correspondent Alberto Antonini. "Kimi Raikkonen has a Ferrari contract in his pocket."
In dat geval is de vraag; wie vervangt hij?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:52 schreef Ferry_76 het volgende:
RTL GP Magazine meldt net op Facebook:
[..]
Massa. Ferrari wil weer eens een titel winnen. (Al hoop ik dat de nieuwe motor beter is dan de auto's die ze de laatste paar jaar gebouwd hebben...)quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In dat geval is de vraag; wie vervangt hij?
Daar zit de laatste jaren wel het probleem.. Daar komt nog eens een nieuwe motor en nieuwe regels bij.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Fokkingvet het volgende:
Als Ferrari een goede auto bouwt .
Ik hoop dan eigenlijk dat Raikkönen Alonso eruit rijdt.. hij reageert altijd zo leuk als ie gefrustreerd is.. Kimi merk je verder niet echt veel aan, wat dat betreft zou het me niets verbazen als ie ook de Stig isquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Fokkingvet het volgende:
Alonso en Raikkonen is echt een ontzettend sterke line-up. Als Ferrari een goede auto bouwt dan winnen ze alle races.
ik gok op Mercedesquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:30 schreef SiGNe het volgende:
Het is sowieso afwachten wat de motoren in 2014 gaan doen, Ferrari heeft de goedkoopste motoren, Renault de duurste.. maar welke is de beste?
Dan hoop ik eigenlijk nog meer dat McLaren het volgend jaar erg goed gaat doen..quote:
De vraag is of Alonso dat wilt...quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Fokkingvet het volgende:
Alonso en Raikkonen is echt een ontzettend sterke line-up. Als Ferrari een goede auto bouwt dan winnen ze alle races.
McLaren heeft geen voordeel ten opzichte van de concurrenten met hun nieuwe chassis (pull rod voorwielophanging) omdat teams als Red Bull en Ferrari (sinds 2012) al met zo'n constructie rondrijden. Het voordeel wat ze er zelf van hebben is dat er meer ontwikkeling mogelijk is dan met het oude chassis (push rod).quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Wat McLaren betreft ben ik benieuwd wat hun voordeel zal zijn in hun chassis. Zij rijden nu eigenlijk al met een halve 2014 auto. Of zij voordeel gaan hebben aan dit chassis is nog maar afwachten. Niet de eerste keer dat ze voor noppes een compleet nieuwe auto ontwerpen en zinloos in een donkere hoek van de fabriek terecht gaat komen. Voordeel. Deze McLaren heeft tenminste nog wel een jaartje gereden dan.
Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden. Renault heeft de meeste V6 techniek en historie in huis, dus ik denk dat zij die strijd in iedergeval gaan winnen.
Elk blok zal volgend jaar zo'n 100 pk meer t.o.v. 2013 leveren als alle ERS systemen voluit meehelpen, maar dat zal maximaal 33 seconden per race zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden.
Dat zegt allemaal geen drol. Cosworth heeft ook de nodige know-how over V8-tjes in huis, en hun werden ook als sterkste verwacht toen de huidige motoren werden geïntroduceerd. En waar staan ze nu? Williams kon er ook geen zak mee en hebben hun buiten gebonjoured, al was die auto op het '12 seizoen na ook geen heel serieuze bedreiging. Maar daar zagen ze evengoed in dat het niets werd met dat blok.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden. Renault heeft de meeste V6 techniek en historie in huis, dus ik denk dat zij die strijd in iedergeval gaan winnen.
ik denk eerder dat ze een grotere vriezer aan moeten schaffenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Hoop volgend jaar toch wel ergens een boordradiootje te horen in het Italiaans met: "Kimi è più veloce di te, hai capito?" (Als google translate mij niet in de steek laat.. )
Ga daar maar van uit; Massa vertrekt, een dag ervoor zegt Raikkonen binnen 2 dagen zijn beslissing openbaar te maken. 1+1=2quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:05 schreef sasquatsch het volgende:
Van Raikkonen wordt gezegd dat hij al getekend heeft bij Ferrari.
Massa heeft vandaag zelf via twitter bekend gemaakt dat hij vertrekt na dit seizoen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga daar maar van uit; Massa vertrekt, een dag ervoor zegt Raikkonen binnen 2 dagen zijn beslissing openbaar te maken. 1+1=2
Ja, dat weet ik. de ; is een scheiding tussen twee zinnenquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:27 schreef exile79 het volgende:
[..]
Massa heeft vandaag zelf via twitter bekend gemaakt dat hij vertrekt na dit seizoen.
"Alonso è più veloce di te, hai capito?" lijkt me ook wel leuk om te horen, vooral als Kimi daarna zegt "I don't understand, stop bothering and just let me race"quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Hoop volgend jaar toch wel ergens een boordradiootje te horen in het Italiaans met: "Kimi è più veloce di te, hai capito?" (Als google translate mij niet in de steek laat.. )
Het gaat echt apart worden... Wellicht gewoon een kampioenschapsstrijd tussen die 2 mits de auto het toelaat.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:19 schreef Toekito het volgende:
Hoop dat the Iceman Alonso helemaal de paella in rijdt.
het gaat Ferrari in eerste instantie vooral om het constructeurskampioenschapquote:Op woensdag 11 september 2013 22:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Het gaat echt apart worden... Wellicht gewoon een kampioenschapsstrijd tussen die 2 mits de auto het toelaat.
Alonso weet iig hoe een team dat niet moet winnen (2007)quote:Op woensdag 11 september 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat Ferrari in eerste instantie vooral om het constructeurskampioenschap
Dat was de rijderstitel. Alonso en Hamilton eindigden in hetzelfde puntenaantal en Kimi had een puntje meer. De constructeurstitel ging dat jaar wel naar McLarenquote:Op woensdag 11 september 2013 22:30 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Alonso weet iig hoe een team dat niet moet winnen (2007)
In 2007 was de spygate, waardoor McLaren laatste eindigde zonder punten. Zonder de spygate was McLaren 2e geworden in het kampioenschap, ware het niet dat ze nog een straf kregen in Hongarije; in de kwalificatie stond Alonso voor Hamilton in de pitsstraat voor nieuwe banden, maar bleef zo lang staan dat Hamilton geen tijd meer had voor nog een ronde en zo niet zijn tijd kon verbeteren.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was de rijderstitel. Alonso en Hamilton eindigden in hetzelfde puntenaantal en Kimi had een puntje meer. De constructeurstitel ging dat jaar wel naar McLaren
Nee. Al zal dat wel gewoon gaan gebeuren.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:32 schreef Fir3fly het volgende:
Button nog niet bevestigd bij McLaren?
Dat zou wat zijn, eens kijken wat Massa kan als hij niet in dienst van Alonso rijdt. Toch verwacht ik daar niet te veel van.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Massa naar Lotus?: http://www.gpupdate.net/n(...)-opvolger-raikkonen/
quote:Das Rennen um den 2. Ferrari-Sitz ist fast bis zum Ende ein Zweikampf gewesen zwischen Superstar Kimi Räikkönen (bald 34) und der grössten Zukunftshoffnung Nico Hülkenberg (26). Für den deutschen Clan kam die Absage in der Dienstagnacht um 22.50 Uhr per SMS.
Diese Stillosigkeit hätte man dem traditionsreichen Team mit 863 Rennen, 221 Siegen und 207 Pole-Positions nicht zugetraut. Klar ist Hülkenberg-Manager Werner Heinz über die Absage enttäuscht und schockiert: «Zwei Monate lang haben wir mit Ferrari verhandelt, die Verträge hin und her geschickt. Beide Parteien hätten nur noch unterschreiben müssen!»
Die kurze SMS, von Ferrari-Teamchef Domenicali geschickt, zieht Hülkenberg indes nicht den Boden unter den Füssen weg. Auch mit Lotus liegen die Verträge unterschriftsbereit.
Werner Heinz weiter zu Blick.ch: «Nach Kimis Absprung zu Ferrari reden wir jetzt nochmals mit Lotus und schauen, wie sie für 2014 aufgestellt sind.»
Volgens hetzelfde bericht lag er ook al een contract klaar voor Nico bij Ferrari, en ontbraken alleen de handtekeningen nog, dus dat zegt helemaal niets..quote:Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.
[..]
Zwaar balen dat Ferrari voor Raikkonen kiest, moet Hulkenberg wederom bij een waardeloos team rijden.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.
[..]
En dan mogen we de GP2 dus definitief niet meer zien als belangrijke leerschool voor de F1.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.
[..]
Dus een GP2 kampioen moet de garantie krijgen om F1 te rijden? Valsecchi zit al wat jaren in de GP2, geen bijzonder talent waar de grote teams op zitten te wachten.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:16 schreef Marks het volgende:
[..]
En dan mogen we de GP2 dus definitief niet meer zien als belangrijke leerschool voor de F1.
Valsecchi kampioen en geen plek in de F1... .belachelijk.
quote:Er zijn op dit moment drie coureurs in beeld voor het tweede stoeltje bij Scuderia Toro Rosso, dat straks vrijkomt door de overstap van Daniel Ricciardo naar Red Bull. Naast Antonio Felix da Costa, die als voornaamste kandidaat wordt gezien, maken ook Carlos Sainz. Jr. en Daniil Kvyat een kleine kans op het zitje.
"Sainz, Kvyat en Felix da Costa zijn de drie gegadigden", zei Toro Rosso-teambaas Franz Tost tegen de Spaanse sportkrant Marca. Hij merkte daarbij echter wel op dat de kans dat het Italiaanse team voor Sainz of Kvyat kiest, niet zo heel groot is omdat de Spanjaard en de Rus nog maar negentien jaar oud zijn. "Volgens mij is het niet verstandig om voor je twintigste al in de Formule 1 te komen. Je loopt het risico dat ze niet goed om kunnen gaan met de hoge verwachtingen. Je kunt dan beter nog even wachten met deze sprong en nog wat verder groeien in de lagere raceklasses."
quote:Robin Frijns heeft een contract afgesloten met Just Sports Marketing. Het bureau uit Amsterdam zal de Limburger bijstaan in zijn zoektocht naar sponsors.
"Na een wat roerige tijd ben ik blij dat er weer deuren open gaan", laat Frijns, die onlangs definitief zijn zitje in de GP2 verloor en wiens contract bij Sauber binnenkort afloopt, weten. "Ik wil mij, zoals altijd, liever richten op mijn prestaties in de auto en het geeft mij rust dat mijn management op deze wijze versterkt wordt. Ik voel dat dit een goede stap is. Ik ben blij met Just Sports Marketing, aangezien zij al in contact staan en werken met grote internationale merken, bedrijven en organisaties.
Frijns, die de afgelopen jaren titels veroverde in de Formule BMW, Formule Renault 2.0 en Formule Renault 3.5, heeft het zonder steun van het bedrijfsleven tot een testcontract in de Formule 1 en een racestoeltje in de GP2 weten te schoppen. Zowel Sauber als Hilmer is zeer positief over het werk van de Nederlander, maar beide teams geven desondanks de voorkeur aan een coureur geld mee kan brengen.
Massa gun ik nog wel een kans, na jaren tweede viool te hebben gespeeld. Brokkenpiloot Grosjean is ook nog niet bevestigd.quote:Op maandag 16 september 2013 13:29 schreef Marks het volgende:
BRRRRRRR
Zijn we dan NOG niet van Massa af....
http://www.formule1.nl/ni(...)s-in-onderhandeling/
Lotus én McLaren blijkbaar: http://www.gpupdate.net/n(...)et-lotus-en-mclaren/quote:Op maandag 16 september 2013 13:29 schreef Marks het volgende:
BRRRRRRR
Zijn we dan NOG niet van Massa af....
http://www.formule1.nl/ni(...)s-in-onderhandeling/
Het was zijn keuze om dat te doen, hij heeft zijn kans gehad.quote:Op maandag 16 september 2013 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa gun ik nog wel een kans, na jaren tweede viool te hebben gespeeld. Brokkenpiloot Grosjean is ook nog niet bevestigd.
Zou die goed tussen passen ja.quote:Op maandag 16 september 2013 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Massa mag van mij lekker IndyCar gaan rijden.
Bij Williams kan ie goed Sirotkin opleiden, zou een verstandige keus zijn.quote:Op maandag 16 september 2013 17:16 schreef sasquatsch het volgende:
Massa wordt zelfs bij Williams genoemd.
Sirotkin gaat anders wel naar Sauberquote:Op dinsdag 17 september 2013 01:40 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Bij Williams kan ie goed Sirotkin opleiden, zou een verstandige keus zijn.
quote:Jenson Button has confirmed to Sky Sports F1 that his deal to stay at McLaren for the 2014 season has now been sealed.
While there has never been any serious doubt over Button's position at the team for next season, it emerged at the Belgian GP last month that that the option McLaren had on the Briton's services for next season under the terms of his existing contract had yet to be officially activated.
Button told Sky Sports News in Singapore on Wednesday that there was "no issue" between either party over the state of his contract, and on Thursday went one step further by telling Rachel Brookes : "It's done, I'll be here next year."
Button, however, was coy over whether a longer-term deal to take in 2015 - when Honda return to the team to provide engines - had also been agreed at the same time, simply saying "I can't say".
The expectation that McLaren will field an unchanged line-up next season had already appeared to be one step closer to an official announcement on Thursday after Sergio Perez said in the Singapore GP Drivers' Press Conference that "everything is pretty much done" for his own 2014 deal and he and the team were now just in the process of finalising the paperwork.
McLaren Managing Director Jonathan Neale told reporters on Wednesday that the team would get round to making their 2014 plans known "pretty soon", speculation having suggested the team have also been working on Button's longer-term future at Woking.
quote:The big rumour that shone under Singapore's lights on Thursday was all about Fernando Alonso -- and McLaren.
It was being whispered up and down the paddock that the real reason the British team is delaying the announcement about its drivers for next year is because negotiations with the disgruntled Ferrari 'number 1' Alonso are taking place.
Asked by the Daily Mail if he would hire the Spaniard, whose first McLaren stint in 2007 ended acrimoniously, team boss Martin Whitmarsh admitted: "Yes, if I could."
Jenson Button said on Thursday that his 2014 deal with McLaren is already "done". But it is believed the announcement is being held up so as not to focus speculation on the seat currently occupied by Sergio Perez.
Button, however, denied the Alonso subject is rampant even among those wearing McLaren team gear in Singapore.
"There hasn't been a word, that's the honest truth," he told the Independent newspaper.
"But I think it (being paired with Alonso) would be quite exciting."
In the last couple of days, it has become clear McLaren is thinking not only about its drivers for 2014, but also the start of the Honda era in 2015.
"It's a different situation with partners," Button admitted. "It may be to do with the funding, but I don't have a worry in the world about my future with this team."
That may be true, but also true is that Honda might see an Alonso-Button pairing as even better -- and worth paying handsomely for.
The move might also entice Ferrari sponsor Santander back to McLaren to help pay Alonso's huge retainer.
"We want a winning driver from day one," the Spanish newspaper Marca quotes a Honda insider as saying.
Dit samen met het vorige bericht.... Kunnen we dan concluderen dat Button volgend jaar misschien wel zijn laatste jaar rijd, of zal hij misschien naar zijn eerste team gaan, Williams. Starten en sluiten bij het zelfde team lijkt mij een mooi CV voor een F1 coureur.quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:54 schreef sasquatsch het volgende:
'McLaren en Honda willen Alonso in 2015'
[..]
Als ik iets geleerd heb in de afgelopen jaren kunnen we nu wel vaststellen dat Alonso in 2015 weer voor McLaren rijdt .quote:Op vrijdag 20 september 2013 10:54 schreef sasquatsch het volgende:
'McLaren en Honda willen Alonso in 2015'
[..]
Bij die kleine teams ben je pas echt bevestigd wanneer je in Melbourne in de auto zit. Zie bijvoorbeeld Trulli/Petrov in 2012, of Razia/Bianchi dit jaarquote:Op dinsdag 24 september 2013 23:37 schreef Marks het volgende:
Caterham zou trouwens in september nog beslissen welke rijders het neemt volgend jaar...
Best rap al.quote:Op dinsdag 24 september 2013 23:37 schreef Marks het volgende:
Caterham zou trouwens in september nog beslissen welke rijders het neemt volgend jaar...
De race in singapore kan dan wel eens zeer belangrijk zijn geweest voor Giedo. En de echte teambaas van dit moment, Cyril, is normaliter ook erg te spreken over Giedo.quote:
Jos en Frentzen in 2002quote:Op woensdag 25 september 2013 00:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Bij die kleine teams ben je pas echt bevestigd wanneer je in Melbourne in de auto zit. Zie bijvoorbeeld Trulli/Petrov in 2012, of Razia/Bianchi dit jaar
Ja maar bij WIlliams kan hij, met een betere auto, tenminste punten pakken. Er is nog nooit iemand van Caterham/Marussia naar een beter team gegaan, dus ik vraag me af of dat wel zo goed is.quote:Op woensdag 25 september 2013 14:30 schreef Marks het volgende:
[..]
De race in singapore kan dan wel eens zeer belangrijk zijn geweest voor Giedo. En de echte teambaas van dit moment, Cyril, is normaliter ook erg te spreken over Giedo.
Dat, plus het feit dat hij in de media goed wordt neergezet, lijkt mij de kans groot maken dat hij volgend jaar weer in kan stappen. En ik denk zelfs dat dit beter is dan naar Williams gaan.
Stel dat hij daar teamgenoot wordt van Maldonado, dan kan hij het nog wel eens zwaar te voorduren krijgen, omdat dat de meest ondergewaardeerde coureur van het veld is. Zie Bottas ook even om de oren gereden worden weer afgelopen zondag. P11 Madonado op enkele seconden van een punt...
Dano is ook wel snel maar wel een jostiquote:Op woensdag 25 september 2013 14:30 schreef Marks het volgende:
[..]
De race in singapore kan dan wel eens zeer belangrijk zijn geweest voor Giedo. En de echte teambaas van dit moment, Cyril, is normaliter ook erg te spreken over Giedo.
Dat, plus het feit dat hij in de media goed wordt neergezet, lijkt mij de kans groot maken dat hij volgend jaar weer in kan stappen. En ik denk zelfs dat dit beter is dan naar Williams gaan.
Stel dat hij daar teamgenoot wordt van Maldonado, dan kan hij het nog wel eens zwaar te voorduren krijgen, omdat dat de meest ondergewaardeerde coureur van het veld is. Zie Bottas ook even om de oren gereden worden weer afgelopen zondag. P11 Madonado op enkele seconden van een punt...
Klopt, dat was nog een copy/paste foutje.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
Perez is nog niet bevestigd bij McLaren, ondanks dat zijn contract doorlopend zou zijn
vd Garde kan dan mooi naar Sauberquote:Op donderdag 26 september 2013 14:03 schreef sasquatsch het volgende:
Nico Hulkenberg gaat mogelijk naar McLaren. Lotus blijft nog steeds de belangrijkste optie, maar die kijken eerst naar de financiële situatie. McLaren wordt een mogelijkheid nu geruchten rondgaan dat Telmex achter loopt met betalingen aan McLaren. Naast Hulkenberg zou Felipe Nasr vanwege zijn sponsoren een belangrijke kandidaat bij Lotus zijn.
bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk
Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Ferrari: Fernando Alonso, Kimi Raikkonen
Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns, Nico Hulkenberg
Lotus: Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Felipe Nasr, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Nico Hulkenberg
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Carlos Sainz jr., Daniel Kyvat, Felipe Nasr
Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella
Tis al bevestigd geweest door Dr. Marko, een 2 tal weken geleden, dat voor Nasr geen ruimte is bij STR.quote:Op donderdag 26 september 2013 14:03 schreef sasquatsch het volgende:
Nico Hulkenberg gaat mogelijk naar McLaren. Lotus blijft nog steeds de belangrijkste optie, maar die kijken eerst naar de financiële situatie. McLaren wordt een mogelijkheid nu geruchten rondgaan dat Telmex achter loopt met betalingen aan McLaren. Naast Hulkenberg zou Felipe Nasr vanwege zijn sponsoren een belangrijke kandidaat bij Lotus zijn.
bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Carlos Sainz jr., Daniel Kyvat, Felipe Nasr
ik denk dat het spel is, tenzij de Ferrari komend seizoen wel vooruit te branden is. Alonso wil nog eens wereldkampioen worden en hij is de titel sinds zijn komst bij Ferrari al twee keer nipt misgelopen en hij wil zich nu eindelijk wel eens de beste kunnen noemen.quote:Op donderdag 26 september 2013 17:50 schreef sasquatsch het volgende:
Alonso heeft ontkend dat hij in 2015 naar McLaren gaat. Hij zou zijn contract bij Ferrari (dat tot en met 2016 loopt) zelfs nog willen verlengen.
quote:Rubens Barrichello heeft een kleine shock teweeg gebracht in de Formule 1. De Braziliaan is kandidaat bij Sauber om volgend jaar Nico Hulkenberg te vervangen van wie verwacht wordt dat hij naar Lotus of McLaren verhuist.
De jonge Rus Segey Sirotkin zal zo goed als zeker volgend jaar zijn debuut maken voor het Zwitserse team. Sauber zoekt nu een ervaren coureur die de Russische tiener kan begeleiden in de gekke wereld die Formule 1 heet. In de zoektocht naar een ervaren kracht is Sauber uitgekomen bij oud Ferrari rijder Rubens Barrichello. Een jonge en onervaren line-up met Gutierrez en Sirotkin schijnt Sauber niet te zien zitten.
In 2011 verloor Barrichello zijn stoeltje bij Williams en nu ligt een terugkeer in het verschiet. Bernie Ecclestone ziet de Braziliaan graag terugkeren in de koningsklasse. De kleine grote baas van de Formule 1 probeert Felipe Massa te behouden voor de Formule 1 omdat Bernie een Formule 1 seizoen zonder Brazilianen niet ziet zitten. Een terugkeer van Barrichello zou Bernie zijn Braziliaan op de grid geven.
Barrichello die dit jaar namens het Braziliaanse Globo de races bezoekt zegt dat hij alleen zijn nek hoeft te trainen om te kunnen terugkeren." Ik hoef alleen maar mijn nek te trainen. Als ik dat doe dan kan ik morgen instappen", zegt Rubens Barrichello die de meeste Grand Prix’ reed in de historie van de Formule 1.
quote:Nico Hulkenberg's weight could dent his chances of securing a McLaren seat in 2014.
Earlier this year, it emerged that the tall German's feet were a squeeze in the footwell of the Sauber.
Now, with Sergio Perez's place in doubt, Hulkenberg's candidature could end simply because he weighs in at 74kg.
Amid rumours Perez's Mexican sponsors are behind in their payments to McLaren, Germany's Auto Motor und Sport reports that yet another problem for Perez is the possible identity of the Woking based team's next title sponsor.
It had been expected the departing Vodafone's successor would be a Mexican company, but the latest news is that the razor company Gillette is in fact in pole position.
However, Germany's Sport Bild reports that McLaren is concerned Hulkenberg - a logical candidate to replace Perez - weighs too much for its 2014 car, which due to the radical new powertrain regulations will weigh almost 50 kilograms more than this year's single seaters.
The mandatory minimum weight of the cars is being increased, but not by as much as the expected weight increases of the new technology.
Even last year, the tall Mark Webber had complained: "(I) haven't eaten for the last 5 years! Minimum weight has been too low for ages.
"Perfect driver weight now 60-65kg."
Hulkenberg is also in contention for the Lotus seat being vacated by Kimi Raikkonen, but another contender is the newly Brazilian sponsor-backed Felipe Massa.
It is believed Hulkenberg sees Force India - his 2012 employer - as a fallback option, and that the Silverstone based team is prepared to replace the underperforming Paul di Resta.
But another candidate for a Force India seat next year is the McLaren-backed rookie Kevin Magnussen, according to Germany's Auto Motor und Sport.
Respected correspondent Michael Schmidt said the young Dane could even be the frontrunner, because Force India apparently owes McLaren money for past supplies of transmissions and hydraulics.
60-65kilo?? dat betekent dat ze óf halve anorexia patiënten zonder spiermassa moeten aannemen óf coureurs onder de 1,70m moeten aannemen.quote:Op dinsdag 1 oktober 2013 23:32 schreef sasquatsch het volgende:
Hulkenberg is te zwaar voor McLaren. Magnussen in de running bij Force India
[..]
Heb Frijns gezien in Zandvoort enkele weken terug, maar 1 ding kan ik zeggen, hij is niet de gemiddelde NL´er qua formaatquote:Op woensdag 2 oktober 2013 01:55 schreef SiGNe het volgende:
[..]
60-65kilo?? dat betekent dat ze óf halve anorexia patiënten zonder spiermassa moeten aannemen óf coureurs onder de 1,70m moeten aannemen.
Daar gaan de aspiraties van de lange Nederlander...
quote:Jules Bianchi rijdt ook volgend jaar in dienst van Marussia. Zo heeft de renstal op de donderdag voor de Koreaanse Grand Prix bekendgemaakt. Dankzij de dertiende plek die de 23-jarige Fransman aan het begin van het seizoen behaalde in de Grand Prix van Maleisië, staat Marussia nu tiende in het kampioenschap.
"We zijn erg blij dat we bekend kunnen maken dat Jules ook in 2014 een van onze racerijders zal zijn", deelde teambaas John Booth mee. "Jules kwam pas aan het einde van de wintertests bij het team en kon ter voorbereiding op zijn debuutseizoen maar twee dagen met de auto rijden, maar heeft het desondanks buitengewoon goed gedaan en laten zien wat hij kan. De Formule 1 staat voor enkele grote veranderingen en consistentie bij de rijdersbezetting zal ons helpen om hiermee om te gaan."
Max Chilton zal langer op duidelijkheid moeten wachten. "Later in het seizoen maken we onze tweede coureur bekend. Tot dat moment is het belangrijk dat we de tiende plaats in het kampioenschap vasthouden. Daar ligt de komende tijd onze focus."
De tiende plaats in het kampioenschap levert geld op, de 11de niets, Dus voor de nieuwkomers is het zaak om op de 10de plek terecht te komen. En voor coureurs (en teams) met een gelijk aantal punten (dus ook 0) telt de hoogste klassering om aan te geven wie er boven de ander staat. Is die gelijk dan telt de volgende, etc.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 10:34 schreef Meike26 het volgende:
Dus eigenlijk zijn er wel punten te verdelen nà de top 10? Over het hele seizoen presteerd Caterham beter dan Marussia, maar dankzij die 13e plek in GP van Maleisiê heeft hij ... punt gescoord achter de komma, waarbij de Caterhams alleen overheen kunnen gaan met een 13e plek of hoger?
Raar kampioenschap blijft het daar bij de hekkensluiters
twitter:tgruener twitterde op dinsdag 08-10-2013 om 11:29:10 Marko says, Da Costa best option for 2nd ToroRosso cockpit. Our latest analysis on the #F1 driver market (German): http://t.co/necdJ78RHb reageer retweet
www.quotenet.nlquote:‘Marcel Boekhoorn heeft interesse in aandeel in Formule 1-team Williams’
Marcel Boekhoorn zou oren hebben naar een aandelenbelang in het Formule 1-team van Williams, om op deze manier schoonzoon Giedo van der Garde volgend jaar te laten racen bij het Britse team.
Vanochtend stond Giedo van der Garde in zijn groene Caterham nog in de grindbak in Suzuka, Japan. Als het aan schoonvader Boekie ligt scheurt de Nederlander volgend jaar de wereld rond in een blauwe Williams. Volgens De Telegraaf zou de investeerder 16% van de aandelen over willen nemen van Toto Wolff. De Oostenrijker dankt zijn belang aan zijn directeurschap bij Williams, maar is inmiddels overgestapt naar het Formule 1-team van Mercedes. Om mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen zou Wolff nu afstand willen doen van zijn aandelenpakket. Voor Boekhoorn en Van der Garde zou het een uitgelezen kans zijn om in een betere auto aan de start te verschijnen.
Williams heeft al reeds warme banden met landgenoten met een goedgevulde beurs. Zo zijn 5% van de aandelen van de in Frankfurt genoteerde renstal in handen van Cyrte, de investeringsmaatschappij van John de Mol. Eerder ging Boekhoorn nog rollend over straat met oud-directeur Frank Botman. Daarnaast is kledingmerk McGregor, waarvan Boekhoorn de aandelen deelt met Jeroen Schothorst en Ben Kolff, zowel sponsor van Williams als van Giedo van der Garde. Ook het logo van uitzendtoko Randstad van Frits Goldschmeding is al enkele jaren op de bolide te bewonderen.
HHF de lulquote:
Ja. FP2 Williams 17 en 18 en Caterham 19 en 20quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:28 schreef k_man het volgende:
[..]
Tja. Dan schuift-ie één plaatsje naar voren op de grid.
Heb niet meer zoveel hoop dat Frijns ooit nog op een F1-grid gaat staanquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien ook goed nieuws voor Frijns?
Moet ie beter beffen dan Guidoquote:Op vrijdag 11 oktober 2013 13:33 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Misschien ook goed nieuws voor Frijns?
Met Frijns erbij zou het een mooi Nederlands team kunnen worden, Er zijn al een hoop Nederlanders in het team betrokken en ze hebben al best veel Nederlandse sponsoren.quote:
***Plop***quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:04 schreef Meike26 het volgende:
Giedo naar Wiiliams, het lijkt er stteds meer op dat mijn voorspelling eerder dit jaar nog wel eens uit kan komen
En wat zijn de kansen dan van Frijns bij Caterham? Goed hij neemt niet zozeer geld mee, maar kan hij voor posities (P10 als doel)gaan rijden waarbij Caterham hem dankbaar zou kunnen zijn?
Right. Dus Williams - dat heel duidelijk een Engels team is - gaan we nu zien als een Nederlands team, wanneer er een Nederlandse rijder zou komen. En dan vergelijk je het met Force India (geen coureurs uit India), Marussia (geen coureurs uit Rusland), Ferrari (geen Italiaanse coureurs) en Mercedes (kwart van de coureurs is Duits).quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:07 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Met Frijns erbij zou het een mooi Nederlands team kunnen worden, Er zijn al een hoop Nederlanders in het team betrokken en ze hebben al best veel Nederlandse sponsoren.
Force India doet het ook, Marussia heeft zo'n beetje een eigen landenteam, Duitsland met Mercedes, Italië met Ferrari, etc. waarom Nederland niet?
Liever geen stoel dan een stoel waar je eigenlijk niet veel mee kan.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 18:29 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
***Plop***
Sorry ik moest even je zeepbel kapot prikken
Denk je nu echt dat Caterham Frijns in die wagen zet? De ene Nederlander met ¤15.000.000 sponsor geld vervangen door de andere met ¤0,00?
En vertel eens waarom dat ze Frijns moeten nemen, terwijl ze geld steken in Alexander Rossi, die qua marketing een veel sterkere positie heeft tov Frijns. Robin is dan wel beter als Rossi, maar ik zie hem nog steeds niet in staat om in een Caterham punten te kunnen pakken.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou Robin héél graag in de F1 willen zien. Maar ik maak me geen illusies omtrent zijn kansen op een zitje.
twitter:f1talks twitterde op maandag 14-10-2013 om 08:56:56 According to La Gazzetta Hulkenberg will be Lotus driver in 2014. #F1 reageer retweet
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |