abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130637916
Gezien de geruchten dat McLaren eventueel geïnteresseerd zou zijn in Raikkonen, Nasr in beeld is bij Toro Rosso en Giedo bij een aantal teams hier een (verkort) overzicht van het silly season.

bold = bevestigd

Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Jules Biachi, Kimi Raikkonen, Paul Di Resta, Jenson Button
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde
Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi, Fernando Alonso
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Kimi Raikkonen
Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Robin Frijns, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr
Williams: Pator Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:37:15 #177
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_130638008
Is Sirotkin al bevestigd als race-coureur dan? Hij heeft ''iets'' getekend, maar is er dan al naar buiten gebracht in welke functie dat zou zijn?
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_130638404
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:34 schreef sasquatsch het volgende:
Gezien de geruchten dat McLaren eventueel geïnteresseerd zou zijn in Raikkonen, Nasr in beeld is bij Toro Rosso en Giedo bij een aantal teams hier een (verkort) overzicht van het silly season.

bold = bevestigd

Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Jules Biachi, Kimi Raikkonen, Paul Di Resta, Jenson Button
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde
Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi, Fernando Alonso
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Robin Frijns, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr
Williams: Pator Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella
Haal Button maar weg bij Ferrari. Beide partijen, Button en McLaren, willen verder met elkaar en zelf denk ik ook nog steeds dat er zonder Button er ook nooit een motordeal was gekomen met Honda. Is Button zóó belangrijk dan ? Nee, maar zijn 2e thuisland is Japan + vriendin is Japans en ik denk dat als de Japanners al geen landgenoot in de F1 hebben rijden, ze wel idolaat zijn van Jenson :) :0
pi_130638520
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:48 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Haal Button maar weg bij Ferrari. Beide partijen, Button en McLaren, willen verder met elkaar en zelf denk ik ook nog steeds dat er zonder Button er ook nooit een motordeal was gekomen met Honda. Is Button zóó belangrijk dan ? Nee, maar zijn 2e thuisland is Japan + vriendin is Japans en ik denk dat als de Japanners al geen landgenoot in de F1 hebben rijden, ze wel idolaat zijn van Jenson :) :0
Het is ook meer een droom van Button om ooit nog voor Ferrari te rijden, al zal dat wel altijd een droom blijven, denk ik. :)

McLaren en Honda zouden imho ook wel zonder Button een motorendeal gesloten hebben. Ze gaan way back terug in de tijd met Senna en de turbo motor, dus dat beiden die periode opnieuw willen laten herleven lijkt me logisch.
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_130638815
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:51 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Het is ook meer een droom van Button om ooit nog voor Ferrari te rijden, al zal dat wel altijd een droom blijven, denk ik. :)

McLaren en Honda zouden imho ook wel zonder Button een motorendeal gesloten hebben. Ze gaan way back terug in de tijd met Senna en de turbo motor, dus dat beiden die periode opnieuw willen laten herleven lijkt me logisch.
Welke coureur droomt daar niet van ? In dat opzicht is Vettel denk ik de grotere kanshebber om ooit voor Ferrari te rijden. Button is alweer met zijn 13e seizoen bezig ?! Vettel nu 8 a 9 jaar ?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:33:35 #181
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130639913
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:58 schreef Meike26 het volgende:

[..]

Welke coureur droomt daar niet van ? In dat opzicht is Vettel denk ik de grotere kanshebber om ooit voor Ferrari te rijden. Button is alweer met zijn 13e seizoen bezig ?! Vettel nu 8 a 9 jaar ?
Sinds 2007 eerste volledige seizoen 2008
pi_130675104
Ik zelf denk dat Massa Ferrari verlaat.
Denk niet dat Kimi terug gaat naar Ferrari ze hebben toen Kimi eruit geknikkerd hij had nog een contract. De reden was toen dat hij niet goed reed een jaar erop is hij wel kampioen geworden in de Ferrari.

Kimi blijft gewoon bij Lotus.

Het wordt wel lastig wat gaat Frijns doen en wat gaat Giedo doen? Ik denk wel dat beide Nederland volgend zien in de formule1.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:24:08 #183
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_130675672
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zelf denk dat Massa Ferrari verlaat.
Denk niet dat Kimi terug gaat naar Ferrari ze hebben toen Kimi eruit geknikkerd hij had nog een contract. De reden was toen dat hij niet goed reed een jaar erop is hij wel kampioen geworden in de Ferrari.

Kimi blijft gewoon bij Lotus.

Het wordt wel lastig wat gaat Frijns doen en wat gaat Giedo doen? Ik denk wel dat beide Nederland volgend zien in de formule1.
Hij was er toch uitgeknikkerd ten faveure van Alonso?
Hij kreeg dat jaar overigens wel doorbetaald door Ferrari maar is toen maar rallys gaan rijden een jaartje.
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:00:21 #184
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_130676806
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 augustus 2013 17:24 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Hij was er toch uitgeknikkerd ten faveure van Alonso?
Niet geheel omwille van Alonso alleen, maar grotendeels voor Santander. En die hebben met de vuist op tafel geslagen dat Alonso in 2010 zou moeten instappen. Overigens wilde Santander destijds de Zuid-Amerikaanse markt proberen in te dringen, en dat is de reden waarom Massa moest blijven (die destijds een goede periode meemaakte waardoor Santander nog meer in hem zag). Als Santander niet bezig was met voet aan de grond te krijgen in Brazilie enzo. dan had de bezetting van Ferrari de afgelopen jaren er anders kunnen uitzien.
quote:
Hij kreeg dat jaar overigens wel doorbetaald door Ferrari maar is toen maar rallys gaan rijden een jaartje.
Overigens ook betaald door Santander ;)

Rond die periode werd heel veel gezegd dat Santander naar Ferrari is gegaan omdat Alonso er getekend had, maar de verhalen beginnen nu langzaam naar buiten te sijpelen richting de journalisten in het paddock. En de waarheid zou juist het tegenover gestelde zijn als wat altijd gedacht is geworden. En Kimi paste op dat moment niet in het plaatje van Ferrari's nieuwe grote sponsor toen.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:03:21 #185
45 SiGNe
pi_130676889
Oh nee, dat alles omwille van Santander was was al veel eerder bekend.
Alonso krijgt ook 33miljoen salaris per jaar, allemaal betaald door Santander.
Ferrari betaalt alleen Massa een salaris.

En nu wil Alonso in principe weg bij Ferrari maar de vraag is of Santander dat wel wil..
pi_130992953
De geruchten dat Kimi Raikkonen naar Ferrari gaat worden steeds sterker. Deze week zou er een beslissing vallen. Het is de vraag of Kimi naast Alonso gaat rijden of dat Alonso 'vlucht' naar Lotus zoals sommige bronnen beweren. In het geval dat Alonso bij Ferrari blijft zou Hulkenberg mogelijk naar Lotus gaan en Massa eventueel naar Sauber. Mocht Raikkonen bij Lotus blijven (Bouillier zegt deze week uitsluitsel te kunnen geven over de eisen van Raikkonen) dan is Hulkenberg een mogelijke kandidaat om Massa op te volgen.
Robin Frijns kan het in ieder geval vergeten bij Sauber. Een mogelijkheid zou Force India kunnen zijn vanwege zijn contacten met Michiel Mol. Carlos Sainz jr. wordt intussen genoemd als mogelijke opvolger van Ricciardo bij Toro Rosso.

bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk

Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Jules Bianchi, Paul Di Resta
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns
Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr, Carlos Sainz jr.
Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella

Een ander gerucht dat in Monza rondging was dat Brawn zich bij Williams wilde inkopen door de aandelen van Toto Wolff over te nemen.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 9 september 2013 @ 18:20:39 #187
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_130993048
juncadella bij Williams kun je denk ik wel doorstrepen. Is bij mijn weten alleen in beeld om derde rijder te worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_130993134
STR 2014 zou gewoon 100% zeker Da Costa - Frijns zijn geweest als die Robin niet zo eigenwijs was.
pi_130993190
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:22 schreef LWD-Godius het volgende:
STR 2014 zou gewoon 100% zeker Da Costa - Frijns zijn geweest als die Robin niet zo eigenwijs was.
Eerder Vergne - Frijns want Felix Da Costa zou dan niet voor RB in de WSR 3.5 rijden. Al was het de vraag of Frijns net als Williamson niet geslachtofferd zou worden vanwege de slechte prestaties in het begin van het seizoen omdat de wagen niet in orde was.
pi_131009625
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
De geruchten dat Kimi Raikkonen naar Ferrari gaat worden steeds sterker. Deze week zou er een beslissing vallen. Het is de vraag of Kimi naast Alonso gaat rijden of dat Alonso 'vlucht' naar Lotus zoals sommige bronnen beweren. In het geval dat Alonso bij Ferrari blijft zou Hulkenberg mogelijk naar Lotus gaan en Massa eventueel naar Sauber. Mocht Raikkonen bij Lotus blijven (Bouillier zegt deze week uitsluitsel te kunnen geven over de eisen van Raikkonen) dan is Hulkenberg een mogelijke kandidaat om Massa op te volgen.
Robin Frijns kan het in ieder geval vergeten bij Sauber. Een mogelijkheid zou Force India kunnen zijn vanwege zijn contacten met Michiel Mol. Carlos Sainz jr. wordt intussen genoemd als mogelijke opvolger van Ricciardo bij Toro Rosso.

bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk

Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Jules Bianchi, Paul Di Resta
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns
Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr, Carlos Sainz jr.
Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella

Een ander gerucht dat in Monza rondging was dat Brawn zich bij Williams wilde inkopen door de aandelen van Toto Wolff over te nemen.
Charles Pic is niet bevestigd bij Caterham, Ferrari word Hulkenberg/Kimi
pi_131009656
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:42 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Charles Pic is niet bevestigd bij Caterham, Ferrari word Hulkenberg/Kimi

Pic heeft een meerjarig contract bij Caterham.
pi_131009754
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:42 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Pic heeft een contract voor twee jaar.
Contract voor 3 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham na elk jaar. Bron: Me werk.
pi_131009780
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:45 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Contract voor 2 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham.
Waar haal je die wijsheid vandaan?
pi_131010045
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:45 schreef Nymphetic13 het volgende:

[..]

Contract voor 3 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham na elk jaar. Bron: Me werk.
We zullen zien. 'Me werk' zegt me niet zoveel en als je zowel contract informatie hebt over Caterham als Ferrari moet je wel erg dicht betrokken bij beide teams zijn. En dat lijkt me sterk (een van de teams kan ik me wel voorstellen).
  dinsdag 10 september 2013 @ 00:08:08 #195
45 SiGNe
pi_131010645
Wel grappig dat op het moment dat er bijna bekend wordt gemaakt dat Kimi naar Ferrari gaat Massa 4e wordt op Monza (en Massa heel erg uitgebreidt aan de kant ging om Alonso voor te laten) _O-
Hij doet nog zo z'n best maar het zal niet meer baten, te laat...
pi_131011780
Alonso naar Lotus? Denk dat ze bij Lotus maar al te blij zijn als ze een dure kracht als Kimi kwijt zijn, en volgens mij is Alonso nog duurder..

Massa naar Sauber zie ik nog wel gebeuren als Hulkenberg daar weg gaat, een meer ervaren mentor voor Sirotkin zullen ze niet vinden.

Button zal wel bij McLaren blijven, Marussia heeft al aangegeven met de huidige bezetting door te willen gaan (Tenzij er een grotere zak geld langskomt) en v/d Garde mag hopelijk bij Caterham blijven, want verder heeft hij niet veel mogelijkheden denk ik.. Force India lijkt een luxe probleem te hebben, met genoeg keuze voor 2014, en dat geldt ook voor Lotus. Valsecchi schijnt een racezitje trouwens wel uit zijn hoofd te kunnen zetten bij dat team.
  dinsdag 10 september 2013 @ 02:01:02 #197
45 SiGNe
pi_131012617
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 00:56 schreef Ferry_76 het volgende:
Alonso naar Lotus? Denk dat ze bij Lotus maar al te blij zijn als ze een dure kracht als Kimi kwijt zijn, en volgens mij is Alonso nog duurder..

Massa naar Sauber zie ik nog wel gebeuren als Hulkenberg daar weg gaat, een meer ervaren mentor voor Sirotkin zullen ze niet vinden.

Button zal wel bij McLaren blijven, Marussia heeft al aangegeven met de huidige bezetting door te willen gaan (Tenzij er een grotere zak geld langskomt) en v/d Garde mag hopelijk bij Caterham blijven, want verder heeft hij niet veel mogelijkheden denk ik.. Force India lijkt een luxe probleem te hebben, met genoeg keuze voor 2014, en dat geldt ook voor Lotus. Valsecchi schijnt een racezitje trouwens wel uit zijn hoofd te kunnen zetten bij dat team.
Alonso is duurder inderdaad (33miljoen per jaar krijgt ie ) maar hij wordt betaald door Santander en niet door Ferrari zelf (misschien een beetje)
Alonso is dus ook afhankelijker van Santander dan van Ferrari, als Santander zegt dat ie bij Ferrari moet blijven dan moet ie bij Ferrari blijven.
Andersom werkt het ook, Ferrari kan Alonso niet makkelijk ontslaan omdat ze dan meteen hun grootste sponsor ook kwijt zijn.
pi_131017708
Dan lijkt het erop dat Alonso en Ferrari aan elkaar vastzitten, tenzij Alonso er een jaartje tussenuit gaat zoals Kimi dat heeft gedaan, maar dat is hij geloof ik niet van plan.

Ik vraag mij af of Alonso een veto zou kunnen uitspreken tegen de komst van Kimi, in dat geval zal er bar weinig veranderen in dit 'silly season'.. Misschien dat alleen Hulkenberg en Massa dan switchen van plaats.
pi_131021502
RTL GP Magazine meldt net op Facebook:

quote:
"It's done," zegt Autosprint correspondent Alberto Antonini. "Kimi Raikkonen has a Ferrari contract in his pocket."
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 september 2013 @ 14:01:15 #200
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131021802
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 13:52 schreef Ferry_76 het volgende:
RTL GP Magazine meldt net op Facebook:

[..]

In dat geval is de vraag; wie vervangt hij?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')