Maar die heeft wel tempo in zich zitten.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 20:30 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
idd. Dat is nog een grotere grindhapper dan Jos Verstappen ...
twitter:andrewbensonf1 twitterde op zondag 03-02-2013 om 09:57:16In case missed it, two imp infos: Alonso discussing Ferrari extension, Vettel expected to extend RB contract to 2016 http://t.co/KlNmnAdk reageer retweet
quote:Four drivers appear to be prominently in the running for the last race seat on the 2013 grid.
Strangely in the ultra-professional world of F1, Force India launched and debuted its new car, the VJM06, at Silverstone on Saturday with only one race driver under contract -- Paul di Resta.
"Whoever does that is surely having problems," mused veteran Swiss F1 correspondent Roger Benoit, who writes for Blick newspaper.
When asked the obvious question about the missing race driver, deputy boss Bob Fernley immediately admitted that Jules Bianchi and Adrian Sutil are candidates.
"Jules is a significant candidate, along with Adrian," he said. "And a few others.
"I think we shouldn't close any doors off."
Could one of the significant others be Bruno Senna, the former HRT and Williams driver? According to one rumour, Scot di Resta has confided to some that his teammate this year will be the well sponsored Brazilian.
Another rumour is that Japanese Kamui Kobayashi, despite already counting himself out of the running for 2013, is now back in the frame with new sponsors.
The biggest betting money, however, is on Frenchman Bianchi, the Nicolas Todt-managed rookie who was Force India's reserve driver last year.
His place might also be bundled with a Ferrari engine deal for 2014.
"If we'd had an ideal world," said Fernley, "we'd have liked to run Jules for two years as a third driver.
"What's happened with the Nico (Hulkenberg) departure is that it's just taken us out of our comfort zone in terms of where we were wanting to plan going forward."
Force India has said it plans to unveil the name of di Resta's 2013 teammate ahead of the second test in Barcelona later this month.
http://www.autosport.com/news/report.php/id/105434quote:Former Williams, Renault and HRT Formula 1 driver Bruno Senna will race for Aston Martin in this year's World Endurance Championship.
The 29-year-old Brazilian will race one of the British manufacturer's pair of GTE Pro class Aston Martin Vantage GTEs in the full championship, including the Le Mans 24 Hours.
The deal rules Senna out of contention for the remaining seats on the F1 grid. He had recently been linked to a Force India drive.
"I want to move forward and get back to winning races," Senna told AUTOSPORT. "The opportunities weren't there to do that in Formula 1."
Senna will share the Gulf-liveried car with fellow Aston Martin Racing newcomer Frederic Makowiecki in each of the eight races, while Rob Bell will join them as the third driver for Le Mans and the Spa 6 Hours.
Senna will race the Aston for the first time at next month's Sebring 12 Hours alongside team regulars Darren Turner and Mucke. He previously contested Le Mans with ORECA in 2009.
AMR team principal John Gaw said: "Our aim is to win at Le Mans and in the WEC, and we are particularly pleased to welcome such a professional driver line-up to Aston Martin Racing in this centenary year."
The second Pro car in AMR's four-strong WEC entry will be shared by Turner and Mucke, who took class honours in last year's series finale at Shanghai.
They will be joined by former JRM HPD and Nissan driver Peter Dumbreck at Spa and Le Mans.
AMR has also confirmed the line-ups in its two GTE Am class Vantages: Danes Allan Simonsen, Christoffer Nygard and Kristian Poulsen, who drove for AMR last year at Le Mans, will share one, while Jamie Campbell-Walter, Stuart Hall and Roald Goethe will drive the other.
AMR has a further two cars on the reserve list for the Le Mans 24 Hours, which could also run in selected WEC rounds.
jup. niet heel erg officieel, maar hij zal gewoon gaan rijden. Hij was bijvoorbeeld bij de presentatie van de nieuwe bolide en stond met quotes in het persberichtquote:
Bij Force India zegt een contract niets (kijk maar naar Liuzzi).quote:Op woensdag 6 februari 2013 12:49 schreef Tarado het volgende:
Force India
Engines: Mercedes
14. Paul di Resta (Has contract)
15. TBC (TBC)
http://www.f1fanatic.co.uk/2013-f1-season/2013-f1-drivers-teams/
OK duidelijkquote:Op woensdag 6 februari 2013 17:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Bij Force India zegt een contract niets (kijk maar naar Liuzzi).
Bij de FIA was hij voor dit jaar nog niet bevestigd toen de voorlopige lijst bekend werd gemaakt en heb daarna daar ook niets over gehoord, al ga ik er wel vanuit dat hij rijdt dit jaar. Maar wil het officieel zijn zullen ze hem wel bij de FIA moeten aanmelden, vandaar dat zijn naam er wel staat, alleen nog niet in bold.
quote:De strijd voor het tweede zitje bij Force India leek tussen Jules Bianchi en Adrian Sutil te gaan, maar nu heeft zich een derde kandidaat gemeld: Narain Karthikeyan. De Indiase sponsor Tata heeft het sponsorbedrag verhoogd, waardoor Karthikeyan ineens ook kandidaat is, volgens Deccan Chronicle.
De Indiër was werkloos nadat HRT eind november failliet ging. “Toen het sponsorbedrag van Tata werd verhoogd voor 2013, begonnen de gesprekken tussen Force India en Karthikeyan”, aldus een anonieme bron aan de Indiase krant. “Narain gaat voor een racezitje. Niet voor een rol als derde rijder, want die hebben doorgaans het hele jaar niets te doen.”
Volgens de bron zal Karthikeyan naar de IndyCar-serie vertrekken als de gesprekken met Force India op niets uitdraaien. Karthikeyan kwam voor zijn jaren bij HRT in 2005 ook al eens uit in de Formule 1, bij Jordan. Daarna was hij jarenlang uit beeld en reed onder andere A1 Grand Prix en Superleague Formula.
Afgelopen week in Jerez testte zowel James Rossiter en Jules Bianchi voor het team van de Indiase eigenaar Vijay Mallya. Rossiter is de ontwikkelingscoureur voor het team, terwijl Bianchi officieel als test- en reservecoureur was in 2012. Naast hem is daar nog Adrian Sutil, die eind 2011 aan de kant werd gezet door Force India ten faveure van Nico Hülkenberg.
De bedoeling is dat het team voor de test in Barcelona de tweede rijder bekendmaakt. In januari waren er al geruchten dat het team problemen zou hebben, omdat enkele bedrijven –en tevens sponsoren- van Mallya in de problemen zitten. Paul di Resta is tot nu toe de enige rijder.
alles beter dan Bianchiquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:51 schreef Funzel het volgende:
Verdorie zeg, je komt ook nooit van die eikel af he.
Bianchi heeft het gewoon niet. Karthikeyan evenmin, maar die kan ten minste nog wat knaken op tafel leggenquote:Op woensdag 13 februari 2013 14:57 schreef Funzel het volgende:
Omdat hij eens een Nederlander van de baan heeft gereden? Komop zeg, die gast heeft meer talent in zijn teen dan die Indiër in z'n hele lichaam joh.
Hoe weet je nou dat Bianchi het niet heeft? In alle klasses waarin hij mee reed eindigde hij hoog in het kampioenschap. Is wel wat anders dan iemand die nooit iets heeft laten zien in de F1 (daarmee bedoel ik geen punten pakken natuurlijk, maar eens de Marussia's of Caterhams voorblijven was al teveel gevraagd).quote:Op woensdag 13 februari 2013 14:59 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bianchi heeft het gewoon niet. Karthikeyan evenmin, maar die kan ten minste nog wat knaken op tafel leggen
Hoog eindigen is niet genoeg. Als hij echt goed geweest was had hij al sponsors om zich heen gehad en op het hoogste niveau gereden.quote:Op woensdag 13 februari 2013 15:06 schreef Funzel het volgende:
[..]
Hoe weet je nou dat Bianchi het niet heeft? In alle klasses waarin hij mee reed eindigde hij hoog in het kampioenschap.
Dat was met een HRT ook nauwelijks mogelijk, zeker niet als je niet de nieuwste delen op de bolide hebt zitten.quote:Is wel wat anders dan iemand die nooit iets heeft laten zien in de F1 (daarmee bedoel ik geen punten pakken natuurlijk, maar eens de Marussia's of Caterhams voorblijven was al teveel gevraagd).
Is nog niet rondquote:Op woensdag 27 februari 2013 12:07 schreef Tarado het volgende:
Volgens sportbild.de Sutil terug bij FI
http://sportbild.bild.de/(...)in-die-formel-1.html
twitter:adamcooperf1 twitterde op donderdag 28-02-2013 om 13:28:53#F1 Adrian Sutil confirmed at Force India, it's finally official - two weeks before the season starts! reageer retweet
Laat is het in ieder geval wel.quote:Op zondag 3 maart 2013 15:26 schreef Tarado het volgende:
Is dit een record qua op het laatste moment tot stand komen?
quote:Spain's Marca sports newspaper said the first driver rumour in the Montreal paddock this weekend is that Felipe Massa is "impatient" for a new Ferrari contract for 2014.
But Germany's Bild newspaper said the Maranello based team actually has its eye on two Germans -- reigning world champion Sebastian Vettel, and Monaco winner Nico Rosberg.
Regarding Mercedes' Rosberg, Ferrari team boss Stefano Domenicali said: "He is certainly one of the drivers that we have already considered.
"I'm not surprised that he is faster than Lewis Hamilton at Mercedes. He has always been good, but now he has shown that he has matured."
Another rumour, according to Marca correspondent Marco Canseco, is that Williams' Pastor Maldonado is a possible successor in the event Lotus loses Kimi Raikkonen to Red Bull.
"The arrival of PDVSA as a team sponsor would be welcomed by (team owner) Gerard Lopez, of course," said Canseco.
Lijkt mij ook een optie, Williams zit in zwaar weer en als Maldonado vertrekt zitten ze helemaal in de problemen.quote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:02 schreef Meike26 het volgende:
Mooi, dan komt er weer een plekje vrij bij Williams. Ik blijf het als een mogelijkheid zien dat Giedo daar terecht kan komen. Als bijvoorbeeld Randstad en McGregor daarvoor wat dieper in buidel willen tasten.
Lotus wil Malledonna alleen voor het geldquote:Op zaterdag 8 juni 2013 14:49 schreef M.Melandri het volgende:
Maldonado bij Lotus lijkt me wel wat, heeft vorig jaar bewezen snel genoeg te zijn.
Misschien wel samen... dan berg ik mijn Lotus-outfit maar diep opquote:Op woensdag 12 juni 2013 09:32 schreef Racerblade het volgende:
Goed voor je imago ook, eerst Grosjean en dan Maldonado in je auto hebben zitten.
quote:The F1 driver market is waiting for Kimi Raikkonen's next move, according to Oskari Saari, a commentator for Finnish television MTV3.
"Red Bull's Helmut Marko said in Canada that driver decisions will be made in August, during the summer break," Saari said.
It is strongly rumoured that Lotus' Raikkonen, having firmly re-established his reputation in the wake of a rallying sabbatical, is now likely to return to a true top team in 2014 to replace Mark Webber.
Saari said he thinks Raikkonen is a better candidate than Red Bull's youngsters at Toro Rosso, Daniel Ricciardo and Jean-Eric Vergne.
"They're good guys, but not quite good enough," he insisted.
"I think the probability of Kimi going to Red Bull is very high -- it would be a logical move," added Saari.
Saari also repeated rumours that Lotus might look to Williams' Pastor Maldonado and his PDVSA sponsor millions to replace Raikkonen.
http://www.nusport.nl/for(...)do-bij-red-bull.htmlquote:Als het aan Mark Webber ligt, volgt landgenoot Daniel Ricciardo hem na dit seizoen op bij Red Bull.
© ANP
Dat zei de 36-jarige Australiër na de Grand Prix van Groot-Brittannië op Silverstone, waar hij als tweede was gefinisht achter de Duitser Nico Rosberg.
Webber maakte afgelopen week bekend dat hij de Formule 1 na dit seizoen verruilt voor het langeafstandsracen.
De 23-jarige Ricciardo rijdt momenteel voor Toro Rosso, de renstal waarmee Red Bull nauwe banden heeft.
De talentvolle Australiër eindigde op Silverstone als achtste en heeft dit jaar inmiddels elf WK-punten bij elkaar gesprokkeld.
''Ik heb al een paar gesprekjes met Daniel gehad en dat kunnen er in de toekomst wel wat meer worden'', zei Webber zondag. ''Ik denk dat hij de belangrijkste kandidaat is om mij op te volgen.''
Teambaas Christian Horner zei eerder deze week al dat Ricciardo samen met teamgenoot Jean-Eric Vergne en Kimi Raikkonen (Lotus) in beeld is om de plek van Webber over te nemen.
Ik zeg ook nergens dat Red Bull als team al bestond, alleen dat RB op dat moment aandelen had in Sauber. Ze wilden duidelijk invloed hebben op wie er in de auto kon zitten en dat kon niet bij Sauber, want Sauber koos voor Kimi Raikkonen en niet voor Bernoldi. Daardoor hebben ze hun aandelen verkocht. Daarna zijn ze Sauber nog wel blijven sponsoren maar ze zullen vanaf dat moment waarschijnlijk interesse hebben gehad in het starten van hun eigen team, wat pas mogelijk was toen Jaguar hun team te koop zette.quote:Op maandag 1 juli 2013 07:46 schreef Toekito het volgende:
Bluuurgh in 2001 bestond red bull niet eens als team en STR is pas van 2006 hoor.Dus ja RB was kwaad op sauber maar jouw tijdschema klopt niet helemaal.
Ik blijf erbij dat ze Alguersuari niet hadden moeten laten gaan. Ricciardo en Vergne zijn minder.quote:Op maandag 1 juli 2013 10:04 schreef LWD-Godius het volgende:
Ik vind niets speciaals aan die Daniel Ricciardo, ik weet niet of er meer mensen zo over denken? Die Vergne rijdt veel constanter en is ook vaker vooraan te vinden dan Ricciardo. In beginsel is Daniel Ricciardo maar op bepaalde circuits snel die hem goed liggen, het zelfde probleem heeft Mark Webber ook. alleen daarom al zou ik hem nooit nemen.
twitter:f1enigma twitterde op zondag 07-07-2013 om 07:44:16Here is the Bild story on Hulkenberg having his contract cancelled and has made contact to Lotus http://t.co/ZujnKiyKZ0 reageer retweet
quote:Aug.22 (GMM) Kimi Raikkonen, no fan of the spotlight, is the man of the moment as F1's summer slumber ends this weekend in Belgium.
The Finn's manager has ruled out a move to Red Bull, but some sources at Spa-Francorchamps think the fact the team has put off announcing Daniel Ricciardo's 2014 deal is a sign Raikkonen might still be in the running.
At the same time, Lotus has made clear it wants to keep the 33-year-old on board, while reports continue to insist there is a real chance Raikkonen will return to Ferrari.
Germany's Sport Bild even reports that Raikkonen recently admitted to friends during an alcohol-fuelled night out in Helsinki that he will be wearing red again in 2014.
Reporting about the Helsinki party, the German broadcaster RTL suggested Ferrari has put a EUR 11 million contract on the table, including bonuses and sponsorship of his motocross team.
As ever in the 'silly season', though, there are conflicting reports.
Finnish newspaper Turun Sanomat is now quoting Raikkonen's manager Steve Robertson as saying the driver actually wants to stay at Lotus in 2014.
"Kimi likes it at Lotus," said Robertson. "But we are waiting for information on certain issues that are still outstanding.
"About Kimi's future, the ball is in Lotus' court."
And the German newspaper Welt reports that talks between Ferrari and Nico Hulkenberg, about replacing the Brazilian Felipe Massa, have now kicked off.
quote:Aug.26 (GMM) Gerard Lopez has admitted Renault is involved in Lotus' push to keep Kimi Raikkonen at the team in 2014.
It has been rumoured the Finn is pushing hard for a closer collaboration between Enstone based Lotus and Renault, who are reportedly looking for more exposure given world champion team Red Bull's ever-closer ties to Infiniti.
Team owner Lopez on Sunday said Lotus has made "progress" regarding the talks with Raikkonen.
"We understand what Kimi is waiting for," he is quoted by Russia's f1news.ru.
Asked if he is talking about his unpaid salary, Lopez answered: "No, I mean the technical side.
"He is interested in what our relationship will be with Renault next year, things like that. The chances that he will stay are very high. I really believe in it.
"The financial side is not a problem. What we are discussing is options that will allow us to establish a closer collaboration with Renault. Nothing more, nothing less."
Asked, however, if any deal between Lotus and Renault for 2014 exists already, Lopez admitted: "Not yet.
"This is all part of the negotiation process. I think it will happen soon enough."
Meanwhile, the latest wild rumour as the F1 paddock packed up at Spa late on Sunday was that Fernando Alonso could be poised to move his backing by the Spanish bank Santander from Ferrari to Lotus in 2014.
Niki Lauda, however, urged the Spaniard to focus on the task at hand.
"All his whining and complaining about the Ferrari just discourages the whole team," the triple world champion said on German television RTL on Sunday.
quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:27 schreef sasquatsch het volgende:
Raikkonen zou bij Lotus willen blijven als de samenwerking met Renault wordt verstevigd. Alonso zou met zijn sponsor Santander naar Lotus willen.
[..]
Het eerste gedeelte geloof ik wel, maar de overstap van Alonso heb ik mijn twijfels bij. Hoe dan ook: interessant gerucht!quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:27 schreef sasquatsch het volgende:
Raikkonen zou bij Lotus willen blijven als de samenwerking met Renault wordt verstevigd. Alonso zou met zijn sponsor Santander naar Lotus willen.
[..]
Ik geloof het eerste gedeelte ook niet zo, Infinity is van Renault, ik zie hem daar nog wel blijven hoor maar niet om deze reden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:35 schreef Hawaii_Tim het volgende:
[..]
Het eerste gedeelte geloof ik wel, maar de overstap van Alonso heb ik mijn twijfels bij. Hoe dan ook: interessant gerucht!
Infiniti is van Nissan, dat weer aandelen van Renault heeft (en andersom). Nu zitten Infiniti en Renault niet echt in dezelfde markten, maar ik kan me voorstellen dat Renault graag het eigen logo ook op een auto heeft die vooraan kan meerijden.quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:39 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik geloof het eerste gedeelte ook niet zo, Infinity is van Renault, ik zie hem daar nog wel blijven hoor maar niet om deze reden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Giedo staat in de belangstelling van andere teams (Sauber, Williams, Force India)SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Spoilers om deze post niet te groot te makenThe only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
Ja, hij doet het nu goed, maar heeft ook fuckups gemaakt. De rest van het seizoen heeft Giedo nodig om een duidelijker beeld van zich te laten schetsen.quote:Op maandag 26 augustus 2013 17:27 schreef infinium het volgende:
Giedo is zich in elk geval wel aardig in de kijker aan het rijden. Hopelijk kan hij de rest van het seizoen ook nog een paar leuke dingen laten zien. In elk geval zaak om pic af te (blijven) troeven voorlopig.
Maargoed, pic kon niets doen aan de Q en de uitval in de race. Dat ziet een team ook wel.
quote:A young Brazilian has leapt to the front of the queue to become the next Toro Rosso driver.
It was thought that, should Daniel Ricciardo move to Red Bull's premier team in 2014, the next energy drink-backed youngster in line was Antonio Felix da Costa.
But Michael Schmidt, the highly respected correspondent for Auto Motor und Sport magazine, says the 21-year-old Portuguese is actually suffering a "dip in form" in the Formula Renault 3.5 series.
"Voices from Brazil say that GP2 star Felipe Nasr is knocking on the door at Toro Rosso with money from Banco do Brasil and Sky Brasil," he said on Wednesday.
Earlier this month, amid the uncertainty about Felipe Massa's continuing career, Bernie Ecclestone vowed to help Nasr's burgeoning F1 hopes.
"I need a Brazilian driver," said the F1 chief executive.
If Massa does not have his Ferrari contract extended beyond 2013, he is being linked with a possible return to Sauber.
But O Estado de S.Paulo correspondent Livio Oricchio admitted this week: "If Ferrari does not extend his contract, I would be surprised if Felipe stays in formula one."
The highest-profile driver linked with Massa's seat for 2014 is Kimi Raikkonen, but team boss Stefano Domenicali on Wednesday measured his words carefully.
"Kimi is a very fast driver and everybody knows how I rate him," he told F1's official website.
"But if I make a comment now it will be taken as a direct answer. As I said, there is no rush and we will make the right decision in the right moment."
Whahaha....quote:Op donderdag 29 augustus 2013 10:18 schreef sasquatsch het volgende:
Felipe Nasr in de running bij Toro Rosso
[..]
En waarom? er zijn meer coureurs dan alleen Massa..quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:52 schreef Marks het volgende:
[..]
Whahaha....Massa weer naar Sauber
![]()
Als dat zo is, zou ik bijna zeggen dat ik ga stoppen met het serieus nemen van de F1.
Dat is mijn punt dan ook.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:30 schreef SiGNe het volgende:
[..]
En waarom? er zijn meer coureurs dan alleen Massa..
En het laat wel goed zien hoe de topteams over Massa denken: er zin snellere jongens die je beter een contract kan geven.
Sinds zijn ongeluk in 2009 heeft Massa mentaal een tik gekregen, durft niet meer zo hard te pushen als voor het ongeluk.
Dat zag je al meteen toen ie terugkwam (maar dat is logisch, hij moest weer even wennen)
inmiddels is Massa wel weer sneller geworden dan toen maar hij zit nog steeds niet aan de 100% en komt dus vaak tekort, zeker op de snelle tracks.
Barrichello ging ook van Honda (later Brawn, is toen ook 3e geworden in de titelstrijd) naar Williams aan het eind van z'n carriëre.
Het is wel het begin van het eind en opzich kan Massa dan eigenlijk beter geheel stoppen.
Haal Button maar weg bij Ferrari. Beide partijen, Button en McLaren, willen verder met elkaar en zelf denk ik ook nog steeds dat er zonder Button er ook nooit een motordeal was gekomen met Honda. Is Button zóó belangrijk dan ? Nee, maar zijn 2e thuisland is Japan + vriendin is Japans en ik denk dat als de Japanners al geen landgenoot in de F1 hebben rijden, ze wel idolaat zijn van Jensonquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:34 schreef sasquatsch het volgende:
Gezien de geruchten dat McLaren eventueel geïnteresseerd zou zijn in Raikkonen, Nasr in beeld is bij Toro Rosso en Giedo bij een aantal teams hier een (verkort) overzicht van het silly season.
bold = bevestigd
Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Jules Biachi, Kimi Raikkonen, Paul Di Resta, Jenson Button
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde
Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi, Fernando Alonso
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Kimi Raikkonen
Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Robin Frijns, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr
Williams: Pator Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella
Het is ook meer een droom van Button om ooit nog voor Ferrari te rijden, al zal dat wel altijd een droom blijven, denk ik.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:48 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Haal Button maar weg bij Ferrari. Beide partijen, Button en McLaren, willen verder met elkaar en zelf denk ik ook nog steeds dat er zonder Button er ook nooit een motordeal was gekomen met Honda. Is Button zóó belangrijk dan ? Nee, maar zijn 2e thuisland is Japan + vriendin is Japans en ik denk dat als de Japanners al geen landgenoot in de F1 hebben rijden, ze wel idolaat zijn van Jenson:0
Welke coureur droomt daar niet van ? In dat opzicht is Vettel denk ik de grotere kanshebber om ooit voor Ferrari te rijden. Button is alweer met zijn 13e seizoen bezig ?! Vettel nu 8 a 9 jaar ?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Het is ook meer een droom van Button om ooit nog voor Ferrari te rijden, al zal dat wel altijd een droom blijven, denk ik.
McLaren en Honda zouden imho ook wel zonder Button een motorendeal gesloten hebben. Ze gaan way back terug in de tijd met Senna en de turbo motor, dus dat beiden die periode opnieuw willen laten herleven lijkt me logisch.
Sinds 2007 eerste volledige seizoen 2008quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:58 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Welke coureur droomt daar niet van ? In dat opzicht is Vettel denk ik de grotere kanshebber om ooit voor Ferrari te rijden. Button is alweer met zijn 13e seizoen bezig ?! Vettel nu 8 a 9 jaar ?
Hij was er toch uitgeknikkerd ten faveure van Alonso?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:03 schreef Breaker.Faker het volgende:
Ik zelf denk dat Massa Ferrari verlaat.
Denk niet dat Kimi terug gaat naar Ferrari ze hebben toen Kimi eruit geknikkerd hij had nog een contract. De reden was toen dat hij niet goed reed een jaar erop is hij wel kampioen geworden in de Ferrari.
Kimi blijft gewoon bij Lotus.
Het wordt wel lastig wat gaat Frijns doen en wat gaat Giedo doen? Ik denk wel dat beide Nederland volgend zien in de formule1.
Niet geheel omwille van Alonso alleen, maar grotendeels voor Santander. En die hebben met de vuist op tafel geslagen dat Alonso in 2010 zou moeten instappen. Overigens wilde Santander destijds de Zuid-Amerikaanse markt proberen in te dringen, en dat is de reden waarom Massa moest blijven (die destijds een goede periode meemaakte waardoor Santander nog meer in hem zag). Als Santander niet bezig was met voet aan de grond te krijgen in Brazilie enzo. dan had de bezetting van Ferrari de afgelopen jaren er anders kunnen uitzien.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:24 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Hij was er toch uitgeknikkerd ten faveure van Alonso?
Overigens ook betaald door Santanderquote:Hij kreeg dat jaar overigens wel doorbetaald door Ferrari maar is toen maar rallys gaan rijden een jaartje.
Eerder Vergne - Frijns want Felix Da Costa zou dan niet voor RB in de WSR 3.5 rijden. Al was het de vraag of Frijns net als Williamson niet geslachtofferd zou worden vanwege de slechte prestaties in het begin van het seizoen omdat de wagen niet in orde was.quote:Op maandag 9 september 2013 18:22 schreef LWD-Godius het volgende:
STR 2014 zou gewoon 100% zeker Da Costa - Frijns zijn geweest als die Robin niet zo eigenwijs was.
Charles Pic is niet bevestigd bij Caterham, Ferrari word Hulkenberg/Kimiquote:Op maandag 9 september 2013 18:18 schreef sasquatsch het volgende:
De geruchten dat Kimi Raikkonen naar Ferrari gaat worden steeds sterker. Deze week zou er een beslissing vallen. Het is de vraag of Kimi naast Alonso gaat rijden of dat Alonso 'vlucht' naar Lotus zoals sommige bronnen beweren. In het geval dat Alonso bij Ferrari blijft zou Hulkenberg mogelijk naar Lotus gaan en Massa eventueel naar Sauber. Mocht Raikkonen bij Lotus blijven (Bouillier zegt deze week uitsluitsel te kunnen geven over de eisen van Raikkonen) dan is Hulkenberg een mogelijke kandidaat om Massa op te volgen.
Robin Frijns kan het in ieder geval vergeten bij Sauber. Een mogelijkheid zou Force India kunnen zijn vanwege zijn contacten met Michiel Mol. Carlos Sainz jr. wordt intussen genoemd als mogelijke opvolger van Ricciardo bij Toro Rosso.
bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk
Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Jules Bianchi, Paul Di Resta
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Kimi Raikkonen
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns
Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr, Carlos Sainz jr.
Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella
Een ander gerucht dat in Monza rondging was dat Brawn zich bij Williams wilde inkopen door de aandelen van Toto Wolff over te nemen.
quote:Op maandag 9 september 2013 23:42 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Charles Pic is niet bevestigd bij Caterham, Ferrari word Hulkenberg/Kimi
Contract voor 3 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham na elk jaar. Bron: Me werk.quote:Op maandag 9 september 2013 23:42 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Pic heeft een contract voor twee jaar.
Waar haal je die wijsheid vandaan?quote:Op maandag 9 september 2013 23:45 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Contract voor 2 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham.
We zullen zien. 'Me werk' zegt me niet zoveel en als je zowel contract informatie hebt over Caterham als Ferrari moet je wel erg dicht betrokken bij beide teams zijn. En dat lijkt me sterk (een van de teams kan ik me wel voorstellen).quote:Op maandag 9 september 2013 23:45 schreef Nymphetic13 het volgende:
[..]
Contract voor 3 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham na elk jaar. Bron: Me werk.
Alonso is duurder inderdaad (33miljoen per jaar krijgt ie ) maar hij wordt betaald door Santander en niet door Ferrari zelf (misschien een beetje)quote:Op dinsdag 10 september 2013 00:56 schreef Ferry_76 het volgende:
Alonso naar Lotus? Denk dat ze bij Lotus maar al te blij zijn als ze een dure kracht als Kimi kwijt zijn, en volgens mij is Alonso nog duurder..
Massa naar Sauber zie ik nog wel gebeuren als Hulkenberg daar weg gaat, een meer ervaren mentor voor Sirotkin zullen ze niet vinden.
Button zal wel bij McLaren blijven, Marussia heeft al aangegeven met de huidige bezetting door te willen gaan (Tenzij er een grotere zak geld langskomt) en v/d Garde mag hopelijk bij Caterham blijven, want verder heeft hij niet veel mogelijkheden denk ik.. Force India lijkt een luxe probleem te hebben, met genoeg keuze voor 2014, en dat geldt ook voor Lotus. Valsecchi schijnt een racezitje trouwens wel uit zijn hoofd te kunnen zetten bij dat team.
quote:"It's done," zegt Autosprint correspondent Alberto Antonini. "Kimi Raikkonen has a Ferrari contract in his pocket."
In dat geval is de vraag; wie vervangt hij?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:52 schreef Ferry_76 het volgende:
RTL GP Magazine meldt net op Facebook:
[..]
Massa. Ferrari wil weer eens een titel winnen. (Al hoop ik dat de nieuwe motor beter is dan de auto's die ze de laatste paar jaar gebouwd hebben...)quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In dat geval is de vraag; wie vervangt hij?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |