Massa. Ferrari wil weer eens een titel winnen. (Al hoop ik dat de nieuwe motor beter is dan de auto's die ze de laatste paar jaar gebouwd hebben...)quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:01 schreef Nattekat het volgende:
[..]
In dat geval is de vraag; wie vervangt hij?
Daar zit de laatste jaren wel het probleem.. Daar komt nog eens een nieuwe motor en nieuwe regels bij.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Fokkingvet het volgende:
Als Ferrari een goede auto bouwt .
Ik hoop dan eigenlijk dat Raikkönen Alonso eruit rijdt.. hij reageert altijd zo leuk als ie gefrustreerd is.. Kimi merk je verder niet echt veel aan, wat dat betreft zou het me niets verbazen als ie ook de Stig isquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Fokkingvet het volgende:
Alonso en Raikkonen is echt een ontzettend sterke line-up. Als Ferrari een goede auto bouwt dan winnen ze alle races.
ik gok op Mercedesquote:Op dinsdag 10 september 2013 14:30 schreef SiGNe het volgende:
Het is sowieso afwachten wat de motoren in 2014 gaan doen, Ferrari heeft de goedkoopste motoren, Renault de duurste.. maar welke is de beste?
Dan hoop ik eigenlijk nog meer dat McLaren het volgend jaar erg goed gaat doen..quote:
De vraag is of Alonso dat wilt...quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Fokkingvet het volgende:
Alonso en Raikkonen is echt een ontzettend sterke line-up. Als Ferrari een goede auto bouwt dan winnen ze alle races.
McLaren heeft geen voordeel ten opzichte van de concurrenten met hun nieuwe chassis (pull rod voorwielophanging) omdat teams als Red Bull en Ferrari (sinds 2012) al met zo'n constructie rondrijden. Het voordeel wat ze er zelf van hebben is dat er meer ontwikkeling mogelijk is dan met het oude chassis (push rod).quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Wat McLaren betreft ben ik benieuwd wat hun voordeel zal zijn in hun chassis. Zij rijden nu eigenlijk al met een halve 2014 auto. Of zij voordeel gaan hebben aan dit chassis is nog maar afwachten. Niet de eerste keer dat ze voor noppes een compleet nieuwe auto ontwerpen en zinloos in een donkere hoek van de fabriek terecht gaat komen. Voordeel. Deze McLaren heeft tenminste nog wel een jaartje gereden dan.
Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden. Renault heeft de meeste V6 techniek en historie in huis, dus ik denk dat zij die strijd in iedergeval gaan winnen.
Elk blok zal volgend jaar zo'n 100 pk meer t.o.v. 2013 leveren als alle ERS systemen voluit meehelpen, maar dat zal maximaal 33 seconden per race zijn.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden.
Dat zegt allemaal geen drol. Cosworth heeft ook de nodige know-how over V8-tjes in huis, en hun werden ook als sterkste verwacht toen de huidige motoren werden geïntroduceerd. En waar staan ze nu? Williams kon er ook geen zak mee en hebben hun buiten gebonjoured, al was die auto op het '12 seizoen na ook geen heel serieuze bedreiging. Maar daar zagen ze evengoed in dat het niets werd met dat blok.quote:Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden. Renault heeft de meeste V6 techniek en historie in huis, dus ik denk dat zij die strijd in iedergeval gaan winnen.
ik denk eerder dat ze een grotere vriezer aan moeten schaffenquote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Hoop volgend jaar toch wel ergens een boordradiootje te horen in het Italiaans met: "Kimi è più veloce di te, hai capito?" (Als google translate mij niet in de steek laat..)
Ga daar maar van uit; Massa vertrekt, een dag ervoor zegt Raikkonen binnen 2 dagen zijn beslissing openbaar te maken. 1+1=2quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:05 schreef sasquatsch het volgende:
Van Raikkonen wordt gezegd dat hij al getekend heeft bij Ferrari.
Massa heeft vandaag zelf via twitter bekend gemaakt dat hij vertrekt na dit seizoen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 21:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ga daar maar van uit; Massa vertrekt, een dag ervoor zegt Raikkonen binnen 2 dagen zijn beslissing openbaar te maken. 1+1=2
Ja, dat weet ik. de ; is een scheiding tussen twee zinnenquote:Op dinsdag 10 september 2013 22:27 schreef exile79 het volgende:
[..]
Massa heeft vandaag zelf via twitter bekend gemaakt dat hij vertrekt na dit seizoen.
"Alonso è più veloce di te, hai capito?" lijkt me ook wel leuk om te horen, vooral als Kimi daarna zegt "I don't understand, stop bothering and just let me race"quote:Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Hoop volgend jaar toch wel ergens een boordradiootje te horen in het Italiaans met: "Kimi è più veloce di te, hai capito?" (Als google translate mij niet in de steek laat..)
Het gaat echt apart worden... Wellicht gewoon een kampioenschapsstrijd tussen die 2 mits de auto het toelaat.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:19 schreef Toekito het volgende:
Hoop dat the Iceman Alonso helemaal de paella in rijdt.
het gaat Ferrari in eerste instantie vooral om het constructeurskampioenschapquote:Op woensdag 11 september 2013 22:18 schreef Marks het volgende:
[..]
Het gaat echt apart worden... Wellicht gewoon een kampioenschapsstrijd tussen die 2 mits de auto het toelaat.
Alonso weet iig hoe een team dat niet moet winnenquote:Op woensdag 11 september 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
het gaat Ferrari in eerste instantie vooral om het constructeurskampioenschap
Dat was de rijderstitel. Alonso en Hamilton eindigden in hetzelfde puntenaantal en Kimi had een puntje meer. De constructeurstitel ging dat jaar wel naar McLarenquote:Op woensdag 11 september 2013 22:30 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Alonso weet iig hoe een team dat niet moet winnen(2007)
In 2007 was de spygate, waardoor McLaren laatste eindigde zonder punten. Zonder de spygate was McLaren 2e geworden in het kampioenschap, ware het niet dat ze nog een straf kregen in Hongarije; in de kwalificatie stond Alonso voor Hamilton in de pitsstraat voor nieuwe banden, maar bleef zo lang staan dat Hamilton geen tijd meer had voor nog een ronde en zo niet zijn tijd kon verbeteren.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:32 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat was de rijderstitel. Alonso en Hamilton eindigden in hetzelfde puntenaantal en Kimi had een puntje meer. De constructeurstitel ging dat jaar wel naar McLaren
Nee. Al zal dat wel gewoon gaan gebeuren.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:32 schreef Fir3fly het volgende:
Button nog niet bevestigd bij McLaren?
Dat zou wat zijn, eens kijken wat Massa kan als hij niet in dienst van Alonso rijdt. Toch verwacht ik daar niet te veel van.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:19 schreef Ferry_76 het volgende:
Massa naar Lotus?: http://www.gpupdate.net/n(...)-opvolger-raikkonen/
quote:Das Rennen um den 2. Ferrari-Sitz ist fast bis zum Ende ein Zweikampf gewesen zwischen Superstar Kimi Räikkönen (bald 34) und der grössten Zukunftshoffnung Nico Hülkenberg (26). Für den deutschen Clan kam die Absage in der Dienstagnacht um 22.50 Uhr per SMS.
Diese Stillosigkeit hätte man dem traditionsreichen Team mit 863 Rennen, 221 Siegen und 207 Pole-Positions nicht zugetraut. Klar ist Hülkenberg-Manager Werner Heinz über die Absage enttäuscht und schockiert: «Zwei Monate lang haben wir mit Ferrari verhandelt, die Verträge hin und her geschickt. Beide Parteien hätten nur noch unterschreiben müssen!»
Die kurze SMS, von Ferrari-Teamchef Domenicali geschickt, zieht Hülkenberg indes nicht den Boden unter den Füssen weg. Auch mit Lotus liegen die Verträge unterschriftsbereit.
Werner Heinz weiter zu Blick.ch: «Nach Kimis Absprung zu Ferrari reden wir jetzt nochmals mit Lotus und schauen, wie sie für 2014 aufgestellt sind.»
Volgens hetzelfde bericht lag er ook al een contract klaar voor Nico bij Ferrari, en ontbraken alleen de handtekeningen nog, dus dat zegt helemaal niets..quote:Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.
[..]
Zwaar balen dat Ferrari voor Raikkonen kiest, moet Hulkenberg wederom bij een waardeloos team rijden.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.
[..]
En dan mogen we de GP2 dus definitief niet meer zien als belangrijke leerschool voor de F1.quote:Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.
[..]
Dus een GP2 kampioen moet de garantie krijgen om F1 te rijden? Valsecchi zit al wat jaren in de GP2, geen bijzonder talent waar de grote teams op zitten te wachten.quote:Op donderdag 12 september 2013 01:16 schreef Marks het volgende:
[..]
En dan mogen we de GP2 dus definitief niet meer zien als belangrijke leerschool voor de F1.
Valsecchi kampioen en geen plek in de F1... .belachelijk.
quote:Er zijn op dit moment drie coureurs in beeld voor het tweede stoeltje bij Scuderia Toro Rosso, dat straks vrijkomt door de overstap van Daniel Ricciardo naar Red Bull. Naast Antonio Felix da Costa, die als voornaamste kandidaat wordt gezien, maken ook Carlos Sainz. Jr. en Daniil Kvyat een kleine kans op het zitje.
"Sainz, Kvyat en Felix da Costa zijn de drie gegadigden", zei Toro Rosso-teambaas Franz Tost tegen de Spaanse sportkrant Marca. Hij merkte daarbij echter wel op dat de kans dat het Italiaanse team voor Sainz of Kvyat kiest, niet zo heel groot is omdat de Spanjaard en de Rus nog maar negentien jaar oud zijn. "Volgens mij is het niet verstandig om voor je twintigste al in de Formule 1 te komen. Je loopt het risico dat ze niet goed om kunnen gaan met de hoge verwachtingen. Je kunt dan beter nog even wachten met deze sprong en nog wat verder groeien in de lagere raceklasses."
quote:Robin Frijns heeft een contract afgesloten met Just Sports Marketing. Het bureau uit Amsterdam zal de Limburger bijstaan in zijn zoektocht naar sponsors.
"Na een wat roerige tijd ben ik blij dat er weer deuren open gaan", laat Frijns, die onlangs definitief zijn zitje in de GP2 verloor en wiens contract bij Sauber binnenkort afloopt, weten. "Ik wil mij, zoals altijd, liever richten op mijn prestaties in de auto en het geeft mij rust dat mijn management op deze wijze versterkt wordt. Ik voel dat dit een goede stap is. Ik ben blij met Just Sports Marketing, aangezien zij al in contact staan en werken met grote internationale merken, bedrijven en organisaties.
Frijns, die de afgelopen jaren titels veroverde in de Formule BMW, Formule Renault 2.0 en Formule Renault 3.5, heeft het zonder steun van het bedrijfsleven tot een testcontract in de Formule 1 en een racestoeltje in de GP2 weten te schoppen. Zowel Sauber als Hilmer is zeer positief over het werk van de Nederlander, maar beide teams geven desondanks de voorkeur aan een coureur geld mee kan brengen.
Massa gun ik nog wel een kans, na jaren tweede viool te hebben gespeeld. Brokkenpiloot Grosjean is ook nog niet bevestigd.quote:Op maandag 16 september 2013 13:29 schreef Marks het volgende:
BRRRRRRR
Zijn we dan NOG niet van Massa af....
http://www.formule1.nl/ni(...)s-in-onderhandeling/
Lotus én McLaren blijkbaar: http://www.gpupdate.net/n(...)et-lotus-en-mclaren/quote:Op maandag 16 september 2013 13:29 schreef Marks het volgende:
BRRRRRRR
Zijn we dan NOG niet van Massa af....
http://www.formule1.nl/ni(...)s-in-onderhandeling/
Het was zijn keuze om dat te doen, hij heeft zijn kans gehad.quote:Op maandag 16 september 2013 14:19 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Massa gun ik nog wel een kans, na jaren tweede viool te hebben gespeeld. Brokkenpiloot Grosjean is ook nog niet bevestigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |