abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131022067
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]

In dat geval is de vraag; wie vervangt hij?
Massa. Ferrari wil weer eens een titel winnen. (Al hoop ik dat de nieuwe motor beter is dan de auto's die ze de laatste paar jaar gebouwd hebben...)
pi_131022212
Alonso en Raikkonen is echt een ontzettend sterke line-up. Als Ferrari een goede auto bouwt dan winnen ze alle races.
pi_131022755
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Fokkingvet het volgende:
Als Ferrari een goede auto bouwt .
Daar zit de laatste jaren wel het probleem.. Daar komt nog eens een nieuwe motor en nieuwe regels bij.

Vettel zal volgend jaar weer topfavoriet zijn, maar van Ricciardo kun je niet direct al podiums verwachten, dus als Ferrari met beide rijders (Zeker in het begin van het seizoen) flink punten en podiums kan pakken, dan zit er misschien wel weer eens een constructeurs titel in.
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:30:31 #204
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131022866
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Fokkingvet het volgende:
Alonso en Raikkonen is echt een ontzettend sterke line-up. Als Ferrari een goede auto bouwt dan winnen ze alle races.
Ik hoop dan eigenlijk dat Raikkönen Alonso eruit rijdt.. hij reageert altijd zo leuk als ie gefrustreerd is.. Kimi merk je verder niet echt veel aan, wat dat betreft zou het me niets verbazen als ie ook de Stig is ;)

Het is sowieso afwachten wat de motoren in 2014 gaan doen, Ferrari heeft de goedkoopste motoren, Renault de duurste.. maar welke is de beste?
Is het een verstandige move van Raikkönen of had ie beter kunnen blijven zitten?
't wordt wel een soap volgend jaar :)
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 14:31:18 #205
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131022895
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:30 schreef SiGNe het volgende:

Het is sowieso afwachten wat de motoren in 2014 gaan doen, Ferrari heeft de goedkoopste motoren, Renault de duurste.. maar welke is de beste?
ik gok op Mercedes :+
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:36:48 #206
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131023094
quote:
14s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:31 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ik gok op Mercedes :+
Dan hoop ik eigenlijk nog meer dat McLaren het volgend jaar erg goed gaat doen..
Dat al diegenen die moeilijk zitten te doen met stoeltjesschuiven en teams verlaten in de hoop bij een sneller team te komen uiteindelijk toch beter hadden kunnen blijven zitten :P
Misschien volgend jaar weer Button steunen (dit jaar is het Raikönnen)

Een geïrriteerde Hamilton of Alonso is leuke TV (alleen bij Kimi merk je daar weer niks van.. ook bij overwinningen niet en daar raken de anderen dan weer geïrriteerd door :D )
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 september 2013 @ 15:08:55 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131024115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:12 schreef Fokkingvet het volgende:
Alonso en Raikkonen is echt een ontzettend sterke line-up. Als Ferrari een goede auto bouwt dan winnen ze alle races.
De vraag is of Alonso dat wilt...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_131024495
Wat McLaren betreft ben ik benieuwd wat hun voordeel zal zijn in hun chassis. Zij rijden nu eigenlijk al met een halve 2014 auto. Of zij voordeel gaan hebben aan dit chassis is nog maar afwachten. Niet de eerste keer dat ze voor noppes een compleet nieuwe auto ontwerpen en zinloos in een donkere hoek van de fabriek terecht gaat komen. Voordeel. Deze McLaren heeft tenminste nog wel een jaartje gereden dan.

Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden. Renault heeft de meeste V6 techniek en historie in huis, dus ik denk dat zij die strijd in iedergeval gaan winnen.
pi_131024705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Wat McLaren betreft ben ik benieuwd wat hun voordeel zal zijn in hun chassis. Zij rijden nu eigenlijk al met een halve 2014 auto. Of zij voordeel gaan hebben aan dit chassis is nog maar afwachten. Niet de eerste keer dat ze voor noppes een compleet nieuwe auto ontwerpen en zinloos in een donkere hoek van de fabriek terecht gaat komen. Voordeel. Deze McLaren heeft tenminste nog wel een jaartje gereden dan.

Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden. Renault heeft de meeste V6 techniek en historie in huis, dus ik denk dat zij die strijd in iedergeval gaan winnen.
McLaren heeft geen voordeel ten opzichte van de concurrenten met hun nieuwe chassis (pull rod voorwielophanging) omdat teams als Red Bull en Ferrari (sinds 2012) al met zo'n constructie rondrijden. Het voordeel wat ze er zelf van hebben is dat er meer ontwikkeling mogelijk is dan met het oude chassis (push rod).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131025816
Red Bull rijdt alleen met een pull rod achterwielophanging, trend-setter maar dat rijden de meeste teams tegenwoordig. De voorwielophanging is nog steeds push rod bij Red Bull. De laatste geruchten zijn dat McLaren overweegt om terug te keren naar het push rod systeem maar daar geloof ik niets van.
pi_131026210
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:
Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden.
Elk blok zal volgend jaar zo'n 100 pk meer t.o.v. 2013 leveren als alle ERS systemen voluit meehelpen, maar dat zal maximaal 33 seconden per race zijn.

Verder zal het een afweging zijn van turbodruk versus benzineverbruik en betrouwbaarheid.
Het zou zo maar kunnen dat de snelste blokken volgend jaar moeite gaan krijgen om de finish te halen, zeker in het begin van het seizoen.
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:30:33 #212
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131026728
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 15:21 schreef Meike26 het volgende:

Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden. Renault heeft de meeste V6 techniek en historie in huis, dus ik denk dat zij die strijd in iedergeval gaan winnen.
Dat zegt allemaal geen drol. Cosworth heeft ook de nodige know-how over V8-tjes in huis, en hun werden ook als sterkste verwacht toen de huidige motoren werden geïntroduceerd. En waar staan ze nu? Williams kon er ook geen zak mee en hebben hun buiten gebonjoured, al was die auto op het '12 seizoen na ook geen heel serieuze bedreiging. Maar daar zagen ze evengoed in dat het niets werd met dat blok.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_131031783
Cosworth had volgens mij ook een van de betere v8 motoren maar het grootste probleem was dat het voordeeltje van die cosworth v8 pas op extreem hoge toeren tot uiting kwam, wat het wel een goede kwalicatiemotor maakte trouwens, tijdens de races veranderde het eigenlijk meer in een nadeel. Als je gewoon normaal schakelde of short shiftte dan had je meer de andere v8's die de power gelijkmatiger verdeelde.

Na verschillende veranderingen in het reglement (toerenbegrenzing) werd de cosworth v8 pas een flop.
pi_131031798
Hoop volgend jaar toch wel ergens een boordradiootje te horen in het Italiaans met: "Kimi è più veloce di te, hai capito?" (Als google translate mij niet in de steek laat.. :P )
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 10 september 2013 @ 19:51:04 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131033957
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Hoop volgend jaar toch wel ergens een boordradiootje te horen in het Italiaans met: "Kimi è più veloce di te, hai capito?" (Als google translate mij niet in de steek laat.. :P )
ik denk eerder dat ze een grotere vriezer aan moeten schaffen :P

Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131038810
Massa dus weg bij Ferrari. De vraag is waar hij heen gaat. Van Raikkonen wordt gezegd dat hij al getekend heeft bij Ferrari.

bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk

Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
Ferrari: Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Jules Bianchi, Paul Di Resta
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Kimi Raikkonen
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns
Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr, Carlos Sainz jr.
Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 september 2013 @ 21:24:02 #217
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131040051
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:05 schreef sasquatsch het volgende:
Van Raikkonen wordt gezegd dat hij al getekend heeft bij Ferrari.
Ga daar maar van uit; Massa vertrekt, een dag ervoor zegt Raikkonen binnen 2 dagen zijn beslissing openbaar te maken. 1+1=2
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_131044166
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 21:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ga daar maar van uit; Massa vertrekt, een dag ervoor zegt Raikkonen binnen 2 dagen zijn beslissing openbaar te maken. 1+1=2
Massa heeft vandaag zelf via twitter bekend gemaakt dat hij vertrekt na dit seizoen.
geregistreerd op: vrijdag 21 mei 2004 @ 19:08
  Moderator / Redactie Sport dinsdag 10 september 2013 @ 22:28:13 #219
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131044222
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 22:27 schreef exile79 het volgende:

[..]

Massa heeft vandaag zelf via twitter bekend gemaakt dat hij vertrekt na dit seizoen.
Ja, dat weet ik. de ; is een scheiding tussen twee zinnen ;)
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_131049252
Goodbye Felipe, het ga je goed _O_
  woensdag 11 september 2013 @ 02:17:19 #221
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131049282
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 19:06 schreef Ferry_76 het volgende:
Hoop volgend jaar toch wel ergens een boordradiootje te horen in het Italiaans met: "Kimi è più veloce di te, hai capito?" (Als google translate mij niet in de steek laat.. :P )
"Alonso è più veloce di te, hai capito?" lijkt me ook wel leuk om te horen, vooral als Kimi daarna zegt "I don't understand, stop bothering and just let me race" :D
  woensdag 11 september 2013 @ 02:23:45 #222
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131049295
Wie had dat gedacht drie jaar geleden, dat Kimi ooit weer bij Ferrari zou rijden? Ik vind het wel mooi, denk dat hij Alonso flink kan pushen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  woensdag 11 september 2013 @ 07:19:39 #223
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_131049726
Hoop dat the Iceman Alonso helemaal de paella in rijdt.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 september 2013 @ 08:31:58 #224
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131050295
Ferrari snapt eindelijk dat een eerste en tweede rijder niet werkt, hopelijk weer zoals 2007 en 2008, toen Massa en Raikkonen gelijk behandeld werden.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_131059813
Raikkonen bevestigd bij Ferrari, dus kunnen we weer gaan strepen. Ook zijn er slechts drie gegadigden voor het lege stoeltje bij SRT waar Antonio Felix da Costa de meeste kans maakt.

bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk

Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Ferrari: Fernando Alonso, Kimi Raikkonen
Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns
Lotus: Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi, Fernando Alonso
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Carlos Sainz jr., Daniel Kyvat, Felipe Nasr
Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella

[ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 11-09-2013 23:22:48 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131077648
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 07:19 schreef Toekito het volgende:
Hoop dat the Iceman Alonso helemaal de paella in rijdt.
Het gaat echt apart worden... Wellicht gewoon een kampioenschapsstrijd tussen die 2 mits de auto het toelaat.
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2013 @ 22:21:00 #227
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131077843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:18 schreef Marks het volgende:

[..]

Het gaat echt apart worden... Wellicht gewoon een kampioenschapsstrijd tussen die 2 mits de auto het toelaat.
het gaat Ferrari in eerste instantie vooral om het constructeurskampioenschap
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131078089
En toch, ja het is ook nooit goed, had ik liever Alonso en Vettel gezien ipv Alonso en Kimi. Ik krijg namelijk steeds meer ontzag voor Vettel. Maar Alonso heeft ook magische dingen laten zien. (maar toch wat meer fuck ups, zoals de spin in spa 2010 wat hem zijn kampioenschap kostte...)
pi_131078498
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:21 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

het gaat Ferrari in eerste instantie vooral om het constructeurskampioenschap
Alonso weet iig hoe een team dat niet moet winnen :') (2007)
  woensdag 11 september 2013 @ 22:32:25 #230
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131078598
Button nog niet bevestigd bij McLaren?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2013 @ 22:32:53 #231
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131078627
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:30 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Alonso weet iig hoe een team dat niet moet winnen :') (2007)
Dat was de rijderstitel. Alonso en Hamilton eindigden in hetzelfde puntenaantal en Kimi had een puntje meer. De constructeurstitel ging dat jaar wel naar McLaren
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131079287
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:32 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Dat was de rijderstitel. Alonso en Hamilton eindigden in hetzelfde puntenaantal en Kimi had een puntje meer. De constructeurstitel ging dat jaar wel naar McLaren
In 2007 was de spygate, waardoor McLaren laatste eindigde zonder punten. Zonder de spygate was McLaren 2e geworden in het kampioenschap, ware het niet dat ze nog een straf kregen in Hongarije; in de kwalificatie stond Alonso voor Hamilton in de pitsstraat voor nieuwe banden, maar bleef zo lang staan dat Hamilton geen tijd meer had voor nog een ronde en zo niet zijn tijd kon verbeteren.

Die punten zijn het team toen afgenomen (niet de rijders). Zonder Hongarije + spygate was McLaren wel constructeurskampioen geworden. Maar ik bedoel dus dat Alonso iig al een keer meegemaakt heeft hoe het niet moet ;)
  Redactie Frontpage / Sport woensdag 11 september 2013 @ 22:48:34 #233
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131079459
ah ja, dat was het. Ik had het moeten weten :X
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131080685
quote:
11s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:32 schreef Fir3fly het volgende:
Button nog niet bevestigd bij McLaren?
Nee. Al zal dat wel gewoon gaan gebeuren.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 11 september 2013 @ 23:15:32 #235
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131080741
Ga ik ook vanuit, hij kan nergens anders heen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  Moderator / Redactie Sport woensdag 11 september 2013 @ 23:22:16 #237
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131080993
quote:
Dat zou wat zijn, eens kijken wat Massa kan als hij niet in dienst van Alonso rijdt. Toch verwacht ik daar niet te veel van.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_131081122
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.
quote:
Das Rennen um den 2. Ferrari-Sitz ist fast bis zum Ende ein Zweikampf gewesen zwischen Superstar Kimi Räikkönen (bald 34) und der grössten Zukunftshoffnung Nico Hülkenberg (26). Für den deutschen Clan kam die Absage in der Dienstagnacht um 22.50 Uhr per SMS.

Diese Stillosigkeit hätte man dem traditionsreichen Team mit 863 Rennen, 221 Siegen und 207 Pole-Positions nicht zugetraut. Klar ist Hülkenberg-Manager Werner Heinz über die Absage enttäuscht und schockiert: «Zwei Monate lang haben wir mit Ferrari verhandelt, die Verträge hin und her geschickt. Beide Parteien hätten nur noch unterschreiben müssen!»

Die kurze SMS, von Ferrari-Teamchef Domenicali geschickt, zieht Hülkenberg indes nicht den Boden unter den Füssen weg. Auch mit Lotus liegen die Verträge unterschriftsbereit.

Werner Heinz weiter zu Blick.ch: «Nach Kimis Absprung zu Ferrari reden wir jetzt nochmals mit Lotus und schauen, wie sie für 2014 aufgestellt sind.»
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131082843
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.

[..]

Volgens hetzelfde bericht lag er ook al een contract klaar voor Nico bij Ferrari, en ontbraken alleen de handtekeningen nog, dus dat zegt helemaal niets..
pi_131083662
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.

[..]

Zwaar balen dat Ferrari voor Raikkonen kiest, moet Hulkenberg wederom bij een waardeloos team rijden.
pi_131083848
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:26 schreef sasquatsch het volgende:
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.

[..]

En dan mogen we de GP2 dus definitief niet meer zien als belangrijke leerschool voor de F1.
Valsecchi kampioen en geen plek in de F1... .belachelijk.
pi_131084098
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 01:16 schreef Marks het volgende:

[..]

En dan mogen we de GP2 dus definitief niet meer zien als belangrijke leerschool voor de F1.
Valsecchi kampioen en geen plek in de F1... .belachelijk.
Dus een GP2 kampioen moet de garantie krijgen om F1 te rijden? Valsecchi zit al wat jaren in de GP2, geen bijzonder talent waar de grote teams op zitten te wachten.
pi_131097098
quote:
Er zijn op dit moment drie coureurs in beeld voor het tweede stoeltje bij Scuderia Toro Rosso, dat straks vrijkomt door de overstap van Daniel Ricciardo naar Red Bull. Naast Antonio Felix da Costa, die als voornaamste kandidaat wordt gezien, maken ook Carlos Sainz. Jr. en Daniil Kvyat een kleine kans op het zitje.

"Sainz, Kvyat en Felix da Costa zijn de drie gegadigden", zei Toro Rosso-teambaas Franz Tost tegen de Spaanse sportkrant Marca. Hij merkte daarbij echter wel op dat de kans dat het Italiaanse team voor Sainz of Kvyat kiest, niet zo heel groot is omdat de Spanjaard en de Rus nog maar negentien jaar oud zijn. "Volgens mij is het niet verstandig om voor je twintigste al in de Formule 1 te komen. Je loopt het risico dat ze niet goed om kunnen gaan met de hoge verwachtingen. Je kunt dan beter nog even wachten met deze sprong en nog wat verder groeien in de lagere raceklasses."
quote:
Robin Frijns heeft een contract afgesloten met Just Sports Marketing. Het bureau uit Amsterdam zal de Limburger bijstaan in zijn zoektocht naar sponsors.

"Na een wat roerige tijd ben ik blij dat er weer deuren open gaan", laat Frijns, die onlangs definitief zijn zitje in de GP2 verloor en wiens contract bij Sauber binnenkort afloopt, weten. "Ik wil mij, zoals altijd, liever richten op mijn prestaties in de auto en het geeft mij rust dat mijn management op deze wijze versterkt wordt. Ik voel dat dit een goede stap is. Ik ben blij met Just Sports Marketing, aangezien zij al in contact staan en werken met grote internationale merken, bedrijven en organisaties.

Frijns, die de afgelopen jaren titels veroverde in de Formule BMW, Formule Renault 2.0 en Formule Renault 3.5, heeft het zonder steun van het bedrijfsleven tot een testcontract in de Formule 1 en een racestoeltje in de GP2 weten te schoppen. Zowel Sauber als Hilmer is zeer positief over het werk van de Nederlander, maar beide teams geven desondanks de voorkeur aan een coureur geld mee kan brengen.


[ Bericht 37% gewijzigd door Funzel op 12-09-2013 16:07:06 ]
  donderdag 12 september 2013 @ 17:01:35 #244
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131099034
Kan Frijns niet gesponsord worden door Randstad? Die zijn immers al F1 sponsor (wat dat betreft jammer dat ING ermee gestopt is)
pi_131235275
BRRRRRRR

Zijn we dan NOG niet van Massa af....
http://www.formule1.nl/ni(...)s-in-onderhandeling/

:|W
  Moderator / Redactie Sport maandag 16 september 2013 @ 14:19:44 #246
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_131237219
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:29 schreef Marks het volgende:
BRRRRRRR

Zijn we dan NOG niet van Massa af....
http://www.formule1.nl/ni(...)s-in-onderhandeling/

:|W
Massa gun ik nog wel een kans, na jaren tweede viool te hebben gespeeld. Brokkenpiloot Grosjean is ook nog niet bevestigd.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_131241331
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 13:29 schreef Marks het volgende:
BRRRRRRR

Zijn we dan NOG niet van Massa af....
http://www.formule1.nl/ni(...)s-in-onderhandeling/

Lotus én McLaren blijkbaar: http://www.gpupdate.net/n(...)et-lotus-en-mclaren/
pi_131243786
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 14:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Massa gun ik nog wel een kans, na jaren tweede viool te hebben gespeeld. Brokkenpiloot Grosjean is ook nog niet bevestigd.
Het was zijn keuze om dat te doen, hij heeft zijn kans gehad.
Er staan genoeg nieuwe coureurs te trappelen die NU een kans verdienen. En dan heb ik het niet eens per se over Robin Frijns.
  Redactie Sport maandag 16 september 2013 @ 17:10:31 #249
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131243917
Massa mag van mij lekker IndyCar gaan rijden.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131244129
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131257050
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 17:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Massa mag van mij lekker IndyCar gaan rijden.
Zou die goed tussen passen ja.
  dinsdag 17 september 2013 @ 01:40:51 #252
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131267709
quote:
Bij Williams kan ie goed Sirotkin opleiden, zou een verstandige keus zijn.
  dinsdag 17 september 2013 @ 06:53:58 #253
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131268673
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 september 2013 01:40 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Bij Williams kan ie goed Sirotkin opleiden, zou een verstandige keus zijn.
Sirotkin gaat anders wel naar Sauber :*
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  dinsdag 17 september 2013 @ 09:37:25 #254
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_131270345
Elf jaar Massa in F1 is voor mij ook genoeg, tijd voor nieuw bloed.
pi_131361680
Button bevestigd dat hij ook in 2014 voor McLaren rijdt
quote:
Jenson Button has confirmed to Sky Sports F1 that his deal to stay at McLaren for the 2014 season has now been sealed.

While there has never been any serious doubt over Button's position at the team for next season, it emerged at the Belgian GP last month that that the option McLaren had on the Briton's services for next season under the terms of his existing contract had yet to be officially activated.

Button told Sky Sports News in Singapore on Wednesday that there was "no issue" between either party over the state of his contract, and on Thursday went one step further by telling Rachel Brookes : "It's done, I'll be here next year."

Button, however, was coy over whether a longer-term deal to take in 2015 - when Honda return to the team to provide engines - had also been agreed at the same time, simply saying "I can't say".

The expectation that McLaren will field an unchanged line-up next season had already appeared to be one step closer to an official announcement on Thursday after Sergio Perez said in the Singapore GP Drivers' Press Conference that "everything is pretty much done" for his own 2014 deal and he and the team were now just in the process of finalising the paperwork.

McLaren Managing Director Jonathan Neale told reporters on Wednesday that the team would get round to making their 2014 plans known "pretty soon", speculation having suggested the team have also been working on Button's longer-term future at Woking.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131375659
'McLaren en Honda willen Alonso in 2015'
quote:
The big rumour that shone under Singapore's lights on Thursday was all about Fernando Alonso -- and McLaren.

It was being whispered up and down the paddock that the real reason the British team is delaying the announcement about its drivers for next year is because negotiations with the disgruntled Ferrari 'number 1' Alonso are taking place.

Asked by the Daily Mail if he would hire the Spaniard, whose first McLaren stint in 2007 ended acrimoniously, team boss Martin Whitmarsh admitted: "Yes, if I could."

Jenson Button said on Thursday that his 2014 deal with McLaren is already "done". But it is believed the announcement is being held up so as not to focus speculation on the seat currently occupied by Sergio Perez.

Button, however, denied the Alonso subject is rampant even among those wearing McLaren team gear in Singapore.

"There hasn't been a word, that's the honest truth," he told the Independent newspaper.

"But I think it (being paired with Alonso) would be quite exciting."

In the last couple of days, it has become clear McLaren is thinking not only about its drivers for 2014, but also the start of the Honda era in 2015.

"It's a different situation with partners," Button admitted. "It may be to do with the funding, but I don't have a worry in the world about my future with this team."

That may be true, but also true is that Honda might see an Alonso-Button pairing as even better -- and worth paying handsomely for.

The move might also entice Ferrari sponsor Santander back to McLaren to help pay Alonso's huge retainer.

"We want a winning driver from day one," the Spanish newspaper Marca quotes a Honda insider as saying.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131379225
quote:
Dit samen met het vorige bericht.... Kunnen we dan concluderen dat Button volgend jaar misschien wel zijn laatste jaar rijd, of zal hij misschien naar zijn eerste team gaan, Williams. Starten en sluiten bij het zelfde team lijkt mij een mooi CV voor een F1 coureur. :)

Silly season 2014, kom er maar in :D
  vrijdag 20 september 2013 @ 13:16:40 #258
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_131379292
quote:
Als ik iets geleerd heb in de afgelopen jaren kunnen we nu wel vaststellen dat Alonso in 2015 weer voor McLaren rijdt :{.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_131536960
Caterham zou trouwens in september nog beslissen welke rijders het neemt volgend jaar...
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 25 september 2013 @ 00:33:23 #260
39237 crew  H_T
2733
pi_131539085
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:37 schreef Marks het volgende:
Caterham zou trouwens in september nog beslissen welke rijders het neemt volgend jaar...
Bij die kleine teams ben je pas echt bevestigd wanneer je in Melbourne in de auto zit. Zie bijvoorbeeld Trulli/Petrov in 2012, of Razia/Bianchi dit jaar
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_131550880
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 september 2013 23:37 schreef Marks het volgende:
Caterham zou trouwens in september nog beslissen welke rijders het neemt volgend jaar...
Best rap al.
pi_131551530
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:08 schreef Funzel het volgende:

[..]

Best rap al.
De race in singapore kan dan wel eens zeer belangrijk zijn geweest voor Giedo. En de echte teambaas van dit moment, Cyril, is normaliter ook erg te spreken over Giedo.
Dat, plus het feit dat hij in de media goed wordt neergezet, lijkt mij de kans groot maken dat hij volgend jaar weer in kan stappen. En ik denk zelfs dat dit beter is dan naar Williams gaan.
Stel dat hij daar teamgenoot wordt van Maldonado, dan kan hij het nog wel eens zwaar te voorduren krijgen, omdat dat de meest ondergewaardeerde coureur van het veld is. Zie Bottas ook even om de oren gereden worden weer afgelopen zondag. P11 Madonado op enkele seconden van een punt...
_O_
pi_131551599
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 00:33 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Bij die kleine teams ben je pas echt bevestigd wanneer je in Melbourne in de auto zit. Zie bijvoorbeeld Trulli/Petrov in 2012, of Razia/Bianchi dit jaar
Jos en Frentzen in 2002 :+
pi_131551912
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:30 schreef Marks het volgende:

[..]

De race in singapore kan dan wel eens zeer belangrijk zijn geweest voor Giedo. En de echte teambaas van dit moment, Cyril, is normaliter ook erg te spreken over Giedo.
Dat, plus het feit dat hij in de media goed wordt neergezet, lijkt mij de kans groot maken dat hij volgend jaar weer in kan stappen. En ik denk zelfs dat dit beter is dan naar Williams gaan.
Stel dat hij daar teamgenoot wordt van Maldonado, dan kan hij het nog wel eens zwaar te voorduren krijgen, omdat dat de meest ondergewaardeerde coureur van het veld is. Zie Bottas ook even om de oren gereden worden weer afgelopen zondag. P11 Madonado op enkele seconden van een punt...
_O_
Ja maar bij WIlliams kan hij, met een betere auto, tenminste punten pakken. Er is nog nooit iemand van Caterham/Marussia naar een beter team gegaan, dus ik vraag me af of dat wel zo goed is.
pi_131583637
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:30 schreef Marks het volgende:

[..]

De race in singapore kan dan wel eens zeer belangrijk zijn geweest voor Giedo. En de echte teambaas van dit moment, Cyril, is normaliter ook erg te spreken over Giedo.
Dat, plus het feit dat hij in de media goed wordt neergezet, lijkt mij de kans groot maken dat hij volgend jaar weer in kan stappen. En ik denk zelfs dat dit beter is dan naar Williams gaan.
Stel dat hij daar teamgenoot wordt van Maldonado, dan kan hij het nog wel eens zwaar te voorduren krijgen, omdat dat de meest ondergewaardeerde coureur van het veld is. Zie Bottas ook even om de oren gereden worden weer afgelopen zondag. P11 Madonado op enkele seconden van een punt...
_O_
Dano is ook wel snel maar wel een josti
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131585162
Nico Hulkenberg gaat mogelijk naar McLaren. Lotus blijft nog steeds de belangrijkste optie, maar die kijken eerst naar de financiële situatie. McLaren wordt een mogelijkheid nu geruchten rondgaan dat Telmex achter loopt met betalingen aan McLaren. Naast Hulkenberg zou Felipe Nasr vanwege zijn sponsoren een belangrijke kandidaat bij Lotus zijn.

bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk

Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Ferrari: Fernando Alonso, Kimi Raikkonen
Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns, Nico Hulkenberg
Lotus: Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Felipe Nasr, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Nico Hulkenberg
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Carlos Sainz jr., Daniel Kyvat, Felipe Nasr
Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella

[ Bericht 4% gewijzigd door sasquatsch op 26-09-2013 14:14:57 ]
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 14:05:17 #267
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131585215
Perez is nog niet bevestigd bij McLaren, ondanks dat zijn contract doorlopend zou zijn
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131585524
quote:
2s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:05 schreef Peterselieman het volgende:
Perez is nog niet bevestigd bij McLaren, ondanks dat zijn contract doorlopend zou zijn
Klopt, dat was nog een copy/paste foutje.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131586474
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:03 schreef sasquatsch het volgende:
Nico Hulkenberg gaat mogelijk naar McLaren. Lotus blijft nog steeds de belangrijkste optie, maar die kijken eerst naar de financiële situatie. McLaren wordt een mogelijkheid nu geruchten rondgaan dat Telmex achter loopt met betalingen aan McLaren. Naast Hulkenberg zou Felipe Nasr vanwege zijn sponsoren een belangrijke kandidaat bij Lotus zijn.

bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk

Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton
Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo
Ferrari: Fernando Alonso, Kimi Raikkonen
Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen
Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde
Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns, Nico Hulkenberg
Lotus: Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Felipe Nasr, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi
Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov
McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Nico Hulkenberg
Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Carlos Sainz jr., Daniel Kyvat, Felipe Nasr
Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella
vd Garde kan dan mooi naar Sauber
  donderdag 26 september 2013 @ 15:26:40 #270
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_131587792
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 14:03 schreef sasquatsch het volgende:
Nico Hulkenberg gaat mogelijk naar McLaren. Lotus blijft nog steeds de belangrijkste optie, maar die kijken eerst naar de financiële situatie. McLaren wordt een mogelijkheid nu geruchten rondgaan dat Telmex achter loopt met betalingen aan McLaren. Naast Hulkenberg zou Felipe Nasr vanwege zijn sponsoren een belangrijke kandidaat bij Lotus zijn.

bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk

Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Carlos Sainz jr., Daniel Kyvat, Felipe Nasr
Tis al bevestigd geweest door Dr. Marko, een 2 tal weken geleden, dat voor Nasr geen ruimte is bij STR.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  donderdag 26 september 2013 @ 17:37:20 #271
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131591618
Bij McLaren is Button toch ook al zeker? Hij zegt zelf steeds dat 2014 bevestigd is en 2015 onzeker.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 17:39:26 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131591674
McLaren heeft Button nog altijd niet bevestigd om speculatie over de positie van Perez tegen te gaan. In 2015 wil McLaren naar verluidt een team vormen met Button en Alonso
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131591949
Alonso heeft ontkend dat hij in 2015 naar McLaren gaat. Hij zou zijn contract bij Ferrari (dat tot en met 2016 loopt) zelfs nog willen verlengen.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 26 september 2013 @ 17:52:43 #274
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131592011
quote:
0s.gif Op donderdag 26 september 2013 17:50 schreef sasquatsch het volgende:
Alonso heeft ontkend dat hij in 2015 naar McLaren gaat. Hij zou zijn contract bij Ferrari (dat tot en met 2016 loopt) zelfs nog willen verlengen.
ik denk dat het spel is, tenzij de Ferrari komend seizoen wel vooruit te branden is. Alonso wil nog eens wereldkampioen worden en hij is de titel sinds zijn komst bij Ferrari al twee keer nipt misgelopen en hij wil zich nu eindelijk wel eens de beste kunnen noemen.

Mocht Alonso daadwerkelijk naar een ander team vertrekken, dan gaat Vettel zijn plaats opvullen
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131612848
We kunnen weer een naam toevoegen aan de Silly Season geruchten.

Sauber schijnt geïnteresseerd te zijn in Rubens Barrichello

quote:
Rubens Barrichello heeft een kleine shock teweeg gebracht in de Formule 1. De Braziliaan is kandidaat bij Sauber om volgend jaar Nico Hulkenberg te vervangen van wie verwacht wordt dat hij naar Lotus of McLaren verhuist.

De jonge Rus Segey Sirotkin zal zo goed als zeker volgend jaar zijn debuut maken voor het Zwitserse team. Sauber zoekt nu een ervaren coureur die de Russische tiener kan begeleiden in de gekke wereld die Formule 1 heet. In de zoektocht naar een ervaren kracht is Sauber uitgekomen bij oud Ferrari rijder Rubens Barrichello. Een jonge en onervaren line-up met Gutierrez en Sirotkin schijnt Sauber niet te zien zitten.

In 2011 verloor Barrichello zijn stoeltje bij Williams en nu ligt een terugkeer in het verschiet. Bernie Ecclestone ziet de Braziliaan graag terugkeren in de koningsklasse. De kleine grote baas van de Formule 1 probeert Felipe Massa te behouden voor de Formule 1 omdat Bernie een Formule 1 seizoen zonder Brazilianen niet ziet zitten. Een terugkeer van Barrichello zou Bernie zijn Braziliaan op de grid geven.

Barrichello die dit jaar namens het Braziliaanse Globo de races bezoekt zegt dat hij alleen zijn nek hoeft te trainen om te kunnen terugkeren." Ik hoef alleen maar mijn nek te trainen. Als ik dat doe dan kan ik morgen instappen", zegt Rubens Barrichello die de meeste Grand Prix’ reed in de historie van de Formule 1.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131613140
Die is toch inmiddels veel te oud joh.
pi_131613572
Ik zou het tof vinden, imo heeft Rubens nog snelheid genoeg plus een schat aan ervaring om de auto te ontwikkelen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  Redactie Sport vrijdag 27 september 2013 @ 12:53:02 #278
274204 crew  Mexicanobakker
pi_131615522
Vlieg op met je Barrichello.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_131621534
Williams had hem niet weg moeten doen, hij had het team vorig jaar de nodige punten kunnen geven. In plaats daarvan kozen ze voor de overgewaardeerde Senna.
De race die Maldonado won, verknalde Senna door in de clinch te raken met Schumi. Zou Rubens niet gebeurd zijn denk ik... Die had naast Pastor op het pudium kunnen staan.
Maar om NU nog weer terug te komen, ik vrees dat het dan teveel aanpassingen vergt.
Schumi was altijd 110% tov de rest, met zijn extra leeftijd was hij nog steeds 90 tot 100%. Rubens was echter nooit 110% en zal nu dus meer achterstand hebben.
pi_131764433
Hulkenberg is te zwaar voor McLaren. Magnussen in de running bij Force India
quote:
Nico Hulkenberg's weight could dent his chances of securing a McLaren seat in 2014.

Earlier this year, it emerged that the tall German's feet were a squeeze in the footwell of the Sauber.

Now, with Sergio Perez's place in doubt, Hulkenberg's candidature could end simply because he weighs in at 74kg.

Amid rumours Perez's Mexican sponsors are behind in their payments to McLaren, Germany's Auto Motor und Sport reports that yet another problem for Perez is the possible identity of the Woking based team's next title sponsor.

It had been expected the departing Vodafone's successor would be a Mexican company, but the latest news is that the razor company Gillette is in fact in pole position.

However, Germany's Sport Bild reports that McLaren is concerned Hulkenberg - a logical candidate to replace Perez - weighs too much for its 2014 car, which due to the radical new powertrain regulations will weigh almost 50 kilograms more than this year's single seaters.

The mandatory minimum weight of the cars is being increased, but not by as much as the expected weight increases of the new technology.

Even last year, the tall Mark Webber had complained: "(I) haven't eaten for the last 5 years! Minimum weight has been too low for ages.

"Perfect driver weight now 60-65kg."

Hulkenberg is also in contention for the Lotus seat being vacated by Kimi Raikkonen, but another contender is the newly Brazilian sponsor-backed Felipe Massa.

It is believed Hulkenberg sees Force India - his 2012 employer - as a fallback option, and that the Silverstone based team is prepared to replace the underperforming Paul di Resta.

But another candidate for a Force India seat next year is the McLaren-backed rookie Kevin Magnussen, according to Germany's Auto Motor und Sport.

Respected correspondent Michael Schmidt said the young Dane could even be the frontrunner, because Force India apparently owes McLaren money for past supplies of transmissions and hydraulics.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  woensdag 2 oktober 2013 @ 01:55:42 #281
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_131768003
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 23:32 schreef sasquatsch het volgende:
Hulkenberg is te zwaar voor McLaren. Magnussen in de running bij Force India

[..]

60-65kilo?? dat betekent dat ze óf halve anorexia patiënten zonder spiermassa moeten aannemen óf coureurs onder de 1,70m moeten aannemen.
Daar gaan de aspiraties van de lange Nederlander...
pi_131774743
quote:
0s.gif Op woensdag 2 oktober 2013 01:55 schreef SiGNe het volgende:

[..]

60-65kilo?? dat betekent dat ze óf halve anorexia patiënten zonder spiermassa moeten aannemen óf coureurs onder de 1,70m moeten aannemen.
Daar gaan de aspiraties van de lange Nederlander...
Heb Frijns gezien in Zandvoort enkele weken terug, maar 1 ding kan ik zeggen, hij is niet de gemiddelde NL´er qua formaat ;)
pi_131803178
Marussia bevestigd Bianchi voor 2014
quote:
Jules Bianchi rijdt ook volgend jaar in dienst van Marussia. Zo heeft de renstal op de donderdag voor de Koreaanse Grand Prix bekendgemaakt. Dankzij de dertiende plek die de 23-jarige Fransman aan het begin van het seizoen behaalde in de Grand Prix van Maleisië, staat Marussia nu tiende in het kampioenschap.

"We zijn erg blij dat we bekend kunnen maken dat Jules ook in 2014 een van onze racerijders zal zijn", deelde teambaas John Booth mee. "Jules kwam pas aan het einde van de wintertests bij het team en kon ter voorbereiding op zijn debuutseizoen maar twee dagen met de auto rijden, maar heeft het desondanks buitengewoon goed gedaan en laten zien wat hij kan. De Formule 1 staat voor enkele grote veranderingen en consistentie bij de rijdersbezetting zal ons helpen om hiermee om te gaan."

Max Chilton zal langer op duidelijkheid moeten wachten. "Later in het seizoen maken we onze tweede coureur bekend. Tot dat moment is het belangrijk dat we de tiende plaats in het kampioenschap vasthouden. Daar ligt de komende tijd onze focus."
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_131803368
Dus eigenlijk zijn er wel punten te verdelen nà de top 10? Over het hele seizoen presteerd Caterham beter dan Marussia, maar dankzij die 13e plek in GP van Maleisiê heeft hij ... punt gescoord achter de komma, waarbij de Caterhams alleen overheen kunnen gaan met een 13e plek of hoger?

Raar kampioenschap blijft het daar bij de hekkensluiters 8)7
pi_131803754
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 10:34 schreef Meike26 het volgende:
Dus eigenlijk zijn er wel punten te verdelen nà de top 10? Over het hele seizoen presteerd Caterham beter dan Marussia, maar dankzij die 13e plek in GP van Maleisiê heeft hij ... punt gescoord achter de komma, waarbij de Caterhams alleen overheen kunnen gaan met een 13e plek of hoger?

Raar kampioenschap blijft het daar bij de hekkensluiters 8)7
De tiende plaats in het kampioenschap levert geld op, de 11de niets, Dus voor de nieuwkomers is het zaak om op de 10de plek terecht te komen. En voor coureurs (en teams) met een gelijk aantal punten (dus ook 0) telt de hoogste klassering om aan te geven wie er boven de ander staat. Is die gelijk dan telt de volgende, etc.

Dus ja, door die 13de plaats in Maleisië staat Marussia boven Caterham en moet Caterham een 13de plek scoren om er boven te komen (want ze hebben een 14de plek meer).
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:30:57 #286
131800 Tarado
capô de fusca
pi_131964723
tgruener twitterde op dinsdag 08-10-2013 om 11:29:10 Marko says, Da Costa best option for 2nd ToroRosso cockpit. Our latest analysis on the #F1 driver market (German): http://t.co/necdJ78RHb reageer retweet
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:55:23 #287
318507 Jester65
Stay frosty
pi_132062423
quote:
‘Marcel Boekhoorn heeft interesse in aandeel in Formule 1-team Williams’

Marcel Boekhoorn zou oren hebben naar een aandelenbelang in het Formule 1-team van Williams, om op deze manier schoonzoon Giedo van der Garde volgend jaar te laten racen bij het Britse team.

Vanochtend stond Giedo van der Garde in zijn groene Caterham nog in de grindbak in Suzuka, Japan. Als het aan schoonvader Boekie ligt scheurt de Nederlander volgend jaar de wereld rond in een blauwe Williams. Volgens De Telegraaf zou de investeerder 16% van de aandelen over willen nemen van Toto Wolff. De Oostenrijker dankt zijn belang aan zijn directeurschap bij Williams, maar is inmiddels overgestapt naar het Formule 1-team van Mercedes. Om mogelijke belangenverstrengeling te voorkomen zou Wolff nu afstand willen doen van zijn aandelenpakket. Voor Boekhoorn en Van der Garde zou het een uitgelezen kans zijn om in een betere auto aan de start te verschijnen.

Williams heeft al reeds warme banden met landgenoten met een goedgevulde beurs. Zo zijn 5% van de aandelen van de in Frankfurt genoteerde renstal in handen van Cyrte, de investeringsmaatschappij van John de Mol. Eerder ging Boekhoorn nog rollend over straat met oud-directeur Frank Botman. Daarnaast is kledingmerk McGregor, waarvan Boekhoorn de aandelen deelt met Jeroen Schothorst en Ben Kolff, zowel sponsor van Williams als van Giedo van der Garde. Ook het logo van uitzendtoko Randstad van Frits Goldschmeding is al enkele jaren op de bolide te bewonderen.
www.quotenet.nl
pi_132063248
quote:
_O_
pi_132063380
quote:
0s.gif Op woensdag 25 september 2013 14:32 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Jos en Frentzen in 2002 :+
HHF de lul :(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132066341
quote:
Tja. Dan schuift-ie één plaatsje naar voren op de grid.
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:33:21 #291
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_132066507
quote:
Misschien ook goed nieuws voor Frijns?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_132068294
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:28 schreef k_man het volgende:

[..]

Tja. Dan schuift-ie één plaatsje naar voren op de grid.
Ja. FP2 Williams 17 en 18 en Caterham 19 en 20 :')
pi_132068734
Misschien kan Williams weer net zo'n auto bouwen als in 2012.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:35:46 #294
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132100681
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Misschien ook goed nieuws voor Frijns?
Heb niet meer zoveel hoop dat Frijns ooit nog op een F1-grid gaat staan :{
Of hij moet een manager zien te fixen die hem nu nog in een team kan binnen lullen, maar anders denk ik dat zijn eenzitter carrière voorbij is.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:40:23 #295
131800 Tarado
capô de fusca
pi_132100798
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 13:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Misschien ook goed nieuws voor Frijns?
Moet ie beter beffen dan Guido
pi_132102571
Giedo naar Wiiliams, het lijkt er stteds meer op dat mijn voorspelling eerder dit jaar nog wel eens uit kan komen :D

En wat zijn de kansen dan van Frijns bij Caterham? Goed hij neemt niet zozeer geld mee, maar kan hij voor posities (P10 als doel)gaan rijden waarbij Caterham hem dankbaar zou kunnen zijn?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:07:27 #297
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_132102654
quote:
Met Frijns erbij zou het een mooi Nederlands team kunnen worden, Er zijn al een hoop Nederlanders in het team betrokken en ze hebben al best veel Nederlandse sponsoren.
Force India doet het ook, Marussia heeft zo'n beetje een eigen landenteam, Duitsland met Mercedes, Italië met Ferrari, etc. waarom Nederland niet?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:29:57 #298
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_132104252
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 17:04 schreef Meike26 het volgende:
Giedo naar Wiiliams, het lijkt er stteds meer op dat mijn voorspelling eerder dit jaar nog wel eens uit kan komen :D

En wat zijn de kansen dan van Frijns bij Caterham? Goed hij neemt niet zozeer geld mee, maar kan hij voor posities (P10 als doel)gaan rijden waarbij Caterham hem dankbaar zou kunnen zijn?
***Plop***

Sorry ik moest even je zeepbel kapot prikken :')

Denk je nu echt dat Caterham Frijns in die wagen zet? De ene Nederlander met ¤15.000.000 sponsor geld vervangen door de andere met ¤0,00?
En vertel eens waarom dat ze Frijns moeten nemen, terwijl ze geld steken in Alexander Rossi, die qua marketing een veel sterkere positie heeft tov Frijns. Robin is dan wel beter als Rossi, maar ik zie hem nog steeds niet in staat om in een Caterham punten te kunnen pakken.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou Robin héél graag in de F1 willen zien. Maar ik maak me geen illusies omtrent zijn kansen op een zitje.
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_132104513
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 17:07 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Met Frijns erbij zou het een mooi Nederlands team kunnen worden, Er zijn al een hoop Nederlanders in het team betrokken en ze hebben al best veel Nederlandse sponsoren.
Force India doet het ook, Marussia heeft zo'n beetje een eigen landenteam, Duitsland met Mercedes, Italië met Ferrari, etc. waarom Nederland niet?
Right. Dus Williams - dat heel duidelijk een Engels team is - gaan we nu zien als een Nederlands team, wanneer er een Nederlandse rijder zou komen. En dan vergelijk je het met Force India (geen coureurs uit India), Marussia (geen coureurs uit Rusland), Ferrari (geen Italiaanse coureurs) en Mercedes (kwart van de coureurs is Duits).

Klinkt logisch. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2013 18:47:34 ]
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:47:22 #300
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_132104550
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 18:29 schreef Sinister-D- het volgende:

[..]

***Plop***

Sorry ik moest even je zeepbel kapot prikken :')

Denk je nu echt dat Caterham Frijns in die wagen zet? De ene Nederlander met ¤15.000.000 sponsor geld vervangen door de andere met ¤0,00?
En vertel eens waarom dat ze Frijns moeten nemen, terwijl ze geld steken in Alexander Rossi, die qua marketing een veel sterkere positie heeft tov Frijns. Robin is dan wel beter als Rossi, maar ik zie hem nog steeds niet in staat om in een Caterham punten te kunnen pakken.

Begrijp me niet verkeerd, ik zou Robin héél graag in de F1 willen zien. Maar ik maak me geen illusies omtrent zijn kansen op een zitje.
Liever geen stoel dan een stoel waar je eigenlijk niet veel mee kan.
't is dat de schoonpa van Guido nu weer met geld over de brug komt maar anders had Guido sowieso niet in een stoel gezeten (en nu is het nog steeds de vraag of Guido wel een stoel krijgt bij Williams).
En het is ook maar de vraag of z'n stoel bij Caterham wel verlengd wordt..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')