abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:45:53 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105657261
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8
Depressie & Angst #9
Depressie & Angst #10
Depressie & Angst #11
Depressie & Angst #12
Depressie & Angst #13
Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:47:55 #2
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105657314
laatste berichten:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:35 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben het hele weekend op weekendverlof 8-) Ben om 14 uur opgehaald en hoef zondagavond pas om 21 uur weer terug :)

Vriendlief heeft vanavond Kerstfeest van het werk en durft me niet alleen thuis te laten, dus schoonzusje komt "oppassen".

En morgen gezellig bij een vriendin en haar vriend tapas eten :9
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:45 schreef Murmeli het volgende:
Had ik al gezegd dat ik helemaal geen last meer heb van bijwerkingen?
*O* *O* *O* *O* *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105657453
Wat fijn Murmeli *O*
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:00:38 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105657676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:52 schreef Sylvana het volgende:
Wat fijn Murmeli *O*
jah, vet cool he? ik ben echt happyyyyy!!!! nu hopen dat het na het ophogen ook nog zo blijft :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105658063
het lijkt al bijna een heppy de peppy topic. *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105658368
@sylvana
Klinkt als een fijn weekend voor de boeg.

@murmeli
Fijn dat je geen bijwerkingen hebt.

Hier gaat het niet goed door de omstandigheden. Ben vanaf 6 uur wakker en kon pas rond 1 uur slapen omdat ik te emotioneel was door woede.
En nu gaat het nog slechter want oma is naar huis gestuur omdat het eigenlijk einde verhaal is. Artsen kunnen niks meer doen en nu is het wachten tot het einde en ik kan er niks mee, ook niet met de emoties en wilde net gaan slapen maar dat lukt niet....
Ik heb geen moment afleiding nu..en heb die juist vandaag vanwege het slecht slapen meer nodig...pffff
En op zich is het niet zo erg dat mijn oma sterft maar meer die onzekerheid....dat het einde vasstaat maar het constant verder uitgesteld"word". En dir onzekerheid daar kan ik niet tegen..
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:23:47 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105658445
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:13 schreef seasushi het volgende:
het lijkt al bijna een heppy de peppy topic. *O*
we gaan het voortaan het happy de peppy depressie & angst topic noemen :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105658556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:23 schreef Murmeli het volgende:

[..]

we gaan het voortaan het happy de peppy depressie & angst topic noemen :)
Lol die titel spreekt zich dan wel een beetje tegen ;) :P
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:31:36 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105658719
Das juist grappig. Dat is die zelfspot die alleen wij depri's begrijpen _O- (of moet ik zeggen: wij psychisch gestoorden? :D )
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105659324
Cafpow, echt vervelend van je oma. Wist niet dat ze op een ander continent leeft.... Maar je weet nu wel alles toch, je moeder heeft je alles verteld? Het is echt niet leuk, veel sterkte er mee. Ik hoop dat het je niet te veel helemaal weer in de war schopt.

En misschien kan dit heppie peppie topic je ondersteunen. Ik doe overigens gewoon mee. Ik werd wakkeer vanochtend en dacht: bleeeehhh. En dacht later: ik ga er gewoon een goede dag van maken, ik ben de baas :Y En nu ben ik als een dolle bezig vandaag en heb alles opgeruimd (na ja, opgeruimd genoeg) en de stofzuiger weer eens getest. En wat blijkt? Hij werkt nog :D

Verder gaat het ook wel goed met míjn pillekes. Alleen soms wat wazig in m'n hoofd een aantal uur nadat ik ze heb genomen, dus neem ze nu zo laat mogelijk voordat ik ga slapen. Misschien ga ik dan ook beter slapen, maar dat ga ik nog ff uittesten..

Eens denken, naast al dat positieve nog iets negatiefs te melden (want het moet wel in balans blijven he? ;) )?
Euh ja, heb een soort exceem in m'n gezicht :( Mag nu gaan smeren.
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:54:57 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105659503
ieh enge ziektes in je gezicht N? brrrr ;) hihihihi

ik vind het knap hoor dat je de stofzuiger hebt getest. ik had deze week geen zin :@ Hopelijk heeft de poets er maandag weer zin in :D
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105659673
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:54 schreef Murmeli het volgende:
ieh enge ziektes in je gezicht N? brrrr ;) hihihihi

ik vind het knap hoor dat je de stofzuiger hebt getest. ik had deze week geen zin :@ Hopelijk heeft de poets er maandag weer zin in :D
Ja, flink stom: heb allemaal rode vlekken, ziet er niet uit :( En ik kan het niet eens op die pillen gooien, want ik had het daarvoor ook al :(

En ik kan een opgeruimd huis echt aanbevelen :) En daarbij vind ik dat ik nu helemaal een avondje sauna hebt verdiend :Y

Dit is echt leuk, damn :)

Oh trouwens, heb gisterenavond dus een 0,5% Jupiler gedronken....echt....NIET doen. Bleh, niet te zuipen. Kan je beter het Bavaria 0,0% witbier nemen, dat is nog enigszins binnen te houden.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:06:29 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105659959
he gatver wat balen zeg Nyota :( bluh :(

haha nou kom maar een keer langs, mijn huis is eigenlijk altijd opgeruimd O+ Er ligt wel wat troep hoor, ben niet perfect maar het is altijd redelijk overzichtelijk hier. op de eettafel na maar die heb ik vandaag ook gedaan.

hoor ik jou nou zeggen dat je iets leuk vindt? volgens mij gaat het goed met je ;) werken je pillen misschien al haha... (kan dat eigenlijk al na een paar dagen, weet iemand dat?)

ik ga vanavond hopelijk gewoon echt bier drinken. of wijn. kan me niet schelen, zuipen gewoon.
ok, ik doe er dan maar 1, maar toch...zuipen it is. het is vrijdag en ik ben blij ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105661230
een depressie topic waar we heppie de peppie zijn! ik ben voor!!

ik heb gisteren een nieuwe bril gewonnen, onverwacht bij vriendlief geslapen en vandaag hele coole schoenen gekocht en geluncht met mijn mam en vanavond heb ik een workshop puzzelplaat taart! morgen zelf weer een workshop aan kinderen geven en dan lang weekend met mijn lief! allemaal positief!

negatief puntje voor de balance! ik heb weer teveel geld uitgegeven, dat was een beetje heel dom! wordt zuinig doen de laatste 2 weken vh jaar! blegh *stom**stom**stom*
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:42:38 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105661264
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
een depressie topic waar we heppie de peppie zijn! ik ben voor!!
Wij ook ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:03:44 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105661906
aarghhhhhhhh ik word gek van psyQ!!!
wat zijn die eikels slordig zeg!!!

Heeft iemand een tip voor een betere ggztoko die verstand heeft van ADHD, depressies en angststoornissen en eigenlijk ook van persoonlijkheidsstoornissen? bij voorkeur dan maar meteen in Rotterdam. Anders ga ik toch maar weer naar Riagg terug, maar die hebben zo enorm geen verstand van ADHD, dat is ook onhandig :(

Misschien had ik toch beter maar 1 etiketje kunnen hebben :X
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105662091
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
een depressie topic waar we heppie de peppie zijn! ik ben voor!!
Nu dat in heel m'n leven voor langere tijd voor elkaar krijgen.....

Ik zou ook liever posten in het topic "gelukkig & niet bang"...
pi_105662124
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:03 schreef Murmeli het volgende:
aarghhhhhhhh ik word gek van psyQ!!!
wat zijn die eikels slordig zeg!!!

Heeft iemand een tip voor een betere ggztoko die verstand heeft van ADHD, depressies en angststoornissen en eigenlijk ook van persoonlijkheidsstoornissen? bij voorkeur dan maar meteen in Rotterdam. Anders ga ik toch maar weer naar Riagg terug, maar die hebben zo enorm geen verstand van ADHD, dat is ook onhandig :(

Misschien had ik toch beter maar 1 etiketje kunnen hebben :X
What's gebeurd?
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:18:30 #19
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105662416
ze zouden gisteren een nieuw recept voor de paroxetine doorfaxen en dat is niet gebeurd. in ieder geval heeft de apotheek niks gezien.

wat blijkt nou ook? ze hebben niet eens je apotheek in je dossier staan, dus dat moeten ze elke keer opzoeken :') Dat verzin je toch niet?

en dit is dus echt minimaal de 5e keer in een half jaar tijd.....

ik ben daar zo klaar mee.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105662424
Vervelend voor je Murmeli dat PsyQ zo slordig is! Je zou idd verwachten dat zoiets wel in je dossier staat ja.

Ik ben ook aan het rondkijken voor andere hulpverleningsinstanties, aangezien Dimence niet echt een therapie ofzo voor mij heeft. Ja alleen de depressiegroep van 1 ochtend in de week, maar die heb ik afgelopen jaar al gedaan. En heb nu wel wat meer nodig qua therapie met die psychotische verschijnselen en suïcidegedachten erbij...

Alleen kan nog bar weinig vinden, dus als iemand nog wat weet in de omgeving Twente/Overijssel (geen PsyQ ;) )
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:18:49 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105662425
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:09 schreef Nyota het volgende:

[..]

Nu dat in heel m'n leven voor langere tijd voor elkaar krijgen.....

Ik zou ook liever posten in het topic "gelukkig & niet bang"...
oh leuk topic lijkt me dat!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105662576
Ik prijs mij gelukkig met mijn therapeute. Het was even zoeken... Ze werkt zowel zelfstandig als wel bij altrecht. Daar ben ik eerder eens geweest en vond dat toch niet heel prettig.
Nadeel is dat ze maar op een dag in haar eigen praktijk werkt, maar daar wil ik wel moeilijk voor doen..
(niet dat ik nu zonder werk vaak moeilijk hoef te doen met afspraken... :{ )

Nu is t saunatijd. Fijne avond allemaal.
pi_105662617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:23 schreef Nyota het volgende:
Ik prijs mij gelukkig met mijn therapeute. Het was even zoeken... Ze werkt zowel zelfstandig als wel bij altrecht. Daar ben ik eerder eens geweest en vond dat toch niet heel prettig.
Nadeel is dat ze maar op een dag in haar eigen praktijk werkt, maar daar wil ik wel moeilijk voor doen..
(niet dat ik nu zonder werk vaak moeilijk hoef te doen met afspraken... :{ )

Nu is t saunatijd. Fijne avond allemaal.
Dat is wel fijn voor je dat je therapeut je zo goed bevalt!

Geniet van je sauna-avondje!
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:25:25 #24
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105662647
veel plezier in de sauan!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105662810
Ik zou eigenlijk ook niet echt weten naar welke therapie ik moet zoeken, dat maakt het ook wel lastig. Ja, sowieso cognitieve therapie, maar verder? Had het van de week aan de huisarts gevraagd, maar die zegt dat ik het bij Dimence moet aankaarten, omdat er anders 2 kapiteins op het schip zijn. Dus misschien toch maar even met de psychiater daar gaan praten of hij wat weet voor wat er na mijn opname moet gebeuren. Want van deze onzekerheid word ik ook niet beter.
pi_105662870
Ken je schematherapie?
pi_105662883
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:32 schreef Nyota het volgende:
Ken je schematherapie?
Nee, wat houdt dat in dan? :)
pi_105662965
Omdat ik nu echt weg moet, vraag ik je even te googlen if you don't mind.
Uit m'n hoofd: Www.moeilijkemensen.nl geeft ook een aardige indruk.

Ik volg het zelf en vertel je een andere keer graag er meer over.

Nu ben ik echt weg!
pi_105663099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:34 schreef Nyota het volgende:
Omdat ik nu echt weg moet, vraag ik je even te googlen if you don't mind.
Uit m'n hoofd: Www.moeilijkemensen.nl geeft ook een aardige indruk.

Ik volg het zelf en vertel je een andere keer graag er meer over.

Nu ben ik echt weg!
Oké is goed, zal wel even kijken dan :) En stuur anders maar een keer een PM ofzo :)

Edit: heb even snel gelezen en lijkt het een beetje op transactionele analyse, met kind-ouder-volwassen gedachten en gedrag etc? Klinkt iig wel als een interessante therapie. Alleen geloof ik niet dat er Borderline uit mijn persoonlijkheidsonderzoek gaat komen...

Edit2: Hmm, na al die schema's bekeken te hebben die op die website staan, kom ik tot de conclusie dat de meeste schema's wel op mij van toepassing zijn -O-

[ Bericht 8% gewijzigd door _Hestia_ op 16-12-2011 17:57:33 ]
pi_105663807
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Oké is goed, zal wel even kijken dan :) En stuur anders maar een keer een PM ofzo :)

Edit: heb even snel gelezen en lijkt het een beetje op transactionele analyse, met kind-ouder-volwassen gedachten en gedrag etc? Klinkt iig wel als een interessante therapie. Alleen geloof ik niet dat er Borderline uit mijn persoonlijkheidsonderzoek gaat komen...
En dan mijn allerlaatste bericht vanuit de kleedkamer:
Ik heb ook geen borderline hoor. Sterker nog, ik heb ook geen pure persoonlijkheidsstoornis, slechts 'trekken van' van t C cluster.

Hoe dan ook, neem t mee, stel t voor, je weet t niet. Er zit in ieder geval ook een sterke cognitief-gedragstherapeutisch iets in.
Het schijnt vooral goed te zijn voor personen waar eerdere therapie niet heel veel geholpen zijn (omdat ze zo halsstarrig zijn ... :{ )
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:09:31 #31
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105664138
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:58 schreef Nyota het volgende:

[..]

En dan mijn allerlaatste bericht vanuit de kleedkamer:
Ik heb ook geen borderline hoor. Sterker nog, ik heb ook geen pure persoonlijkheidsstoornis, slechts 'trekken van' van t C cluster.

Hoe dan ook, neem t mee, stel t voor, je weet t niet. Er zit in ieder geval ook een sterke cognitief-gedragstherapeutisch iets in.
Het schijnt vooral goed te zijn voor personen waar eerdere therapie niet heel veel geholpen zijn (omdat ze zo halsstarrig zijn ... :{ )
haha klinkt als ook iets voor mij...
nou hadden mijn vorige therapeuten het wel continue over schema's maar ik geloof dat het geen schematherapie was ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105669871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:42 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Wij ook ;)
En dan zeker sluiten omdat het de lading van de titel angst en depressie niet meer dekt ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105678309
ik dacht laat ik eens iets positief posten..het gaat nu iets beter. Toch erg somber, maar vanmiddag ging het helemaal fout..en het gaat waarschijnlijk alleen lastiger worden naarmate HET moment dichterbij komt. Maar al met al net even een beetje ontspannen en 2 series gekeken.
En ik ben echt dol op het programma dieren op spreekuur, ik ben echt dol op dieren O+ en vooral katten.
En nu voel ik me matig maar beter dan vanmiddag dus ga gelij proberen te slapen want ik ben doodop.
  zaterdag 17 december 2011 @ 00:42:32 #34
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105680856
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:37 schreef seasushi het volgende:

[..]

En dan zeker sluiten omdat het de lading van de titel angst en depressie niet meer dekt ;)
Ik moest wel een beetje lachen om deze opmerking.... lekker cynisch O+
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 17 december 2011 @ 02:54:59 #35
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105683530
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:37 schreef seasushi het volgende:

[..]

En dan zeker sluiten omdat het de lading van de titel angst en depressie niet meer dekt ;)
In before the lock!

Wat stelt het plaatje van jouw UI nou toch voor.... Ik kom er maar niet uit :@

Enlighten me *)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_105685577
Even een vraagje @ all: ik slaap al een paar maanden echt zwaar waardeloos, slaapmedicatie (seroquel, 25 mg) helpt me totaal niet meer. Nu moet ik 6 januari naar de psychiater en wil ik vragen of ik over kan stappen. Dit breekt me op. Ik ben moe, huilerig, hangerig en allesbehalve fit. Ik heb me al een tijd geleden een vast ritueel aangeleerd. Na het kijken van NCIS, Bones, of wat er dan ook mag zijn aan misdaadseries O+ gaat de tv uit, gaat de pc uit en lees ik nog een uurtje. Na dat uurtje ga ik naar bed(heb geen tv op slaapkamer staan)en moet mezelf dwingen om te blijven liggen. Anders ga ik de hele nacht lopen spoken en ja, ik werk ook wel gewoon en het gaat lang niet altijd samen..
Heeft 1 van jullie ook Seroquel gebruikt en herken je dit patroon? Heb je totaal andere slaapmedicatie? Hebben jullie een ritueel? Kortom, hebben jullie tips??
pi_105686256
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 02:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

In before the lock!

Wat stelt het plaatje van jouw UI nou toch voor.... Ik kom er maar niet uit :@

Enlighten me *)
draai je hoofd een kwart slag naar links, en kijk nog een keer ;)
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105686263
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:11 schreef sweetdancegirl het volgende:
Even een vraagje @ all: ik slaap al een paar maanden echt zwaar waardeloos, slaapmedicatie (seroquel, 25 mg) helpt me totaal niet meer. Nu moet ik 6 januari naar de psychiater en wil ik vragen of ik over kan stappen. Dit breekt me op. Ik ben moe, huilerig, hangerig en allesbehalve fit. Ik heb me al een tijd geleden een vast ritueel aangeleerd. Na het kijken van NCIS, Bones, of wat er dan ook mag zijn aan misdaadseries O+ gaat de tv uit, gaat de pc uit en lees ik nog een uurtje. Na dat uurtje ga ik naar bed(heb geen tv op slaapkamer staan)en moet mezelf dwingen om te blijven liggen. Anders ga ik de hele nacht lopen spoken en ja, ik werk ook wel gewoon en het gaat lang niet altijd samen..
Heeft 1 van jullie ook Seroquel gebruikt en herken je dit patroon? Heb je totaal andere slaapmedicatie? Hebben jullie een ritueel? Kortom, hebben jullie tips??
Ik slaap ook als een natte krant en heb geen medicatie. Moet dus ook niet te lang meer duren.

Sport je? Misschien helpt dat je nog? En dan niet te laat op de avond gaan..
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:34:55 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105686626
Ik zeg: paroxetine, de oplossing voor al uw slaapproblemen. Citalopram ook trouwens....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105687388
Ik heb paroxetine, en als ik echt niet kan slapen, dan heb ik temazepam, maar daar wordt ik echt comateus van, dus geen aanrader als je vroeg opmoet :P
S. 2014
J. 2016
  Moderator zaterdag 17 december 2011 @ 12:02:22 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105688408
Meiden! Ook hier gaat het supergoed *O* geen last meer van misselijkheid en duizeligheid :o ik ben super vrolijk, ik voel me zo goed :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_105688643
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:02 schreef MaJo het volgende:
Meiden! Ook hier gaat het supergoed *O* geen last meer van misselijkheid en duizeligheid :o ik ben super vrolijk, ik voel me zo goed :D
ook al ben ik dan geen meid, ik ben superblij voor je ;)
  Moderator zaterdag 17 december 2011 @ 12:28:31 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105688979
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:13 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

ook al ben ik dan geen meid, ik ben superblij voor je ;)
Haha ik wilde 'jongens' schrijven en dacht toen, volgens mij posten hier alleen maar meiden :@ :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:07:57 #44
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105689916
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:14 schreef seasushi het volgende:

draai je hoofd een kwart slag naar links, en kijk nog een keer ;)
Nou ja zeg _O-

:D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_105691186
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:15 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ik slaap ook als een natte krant en heb geen medicatie. Moet dus ook niet te lang meer duren.

Sport je? Misschien helpt dat je nog? En dan niet te laat op de avond gaan..
Jup, ik sport 2/3 keer per week. Meestal in de namiddag :)
pi_105693485
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Haha ik wilde 'jongens' schrijven en dacht toen, volgens mij posten hier alleen maar meiden :@ :D
Niet alleen maar ;)

Even een kleine update:
Ik heb met m'n psychiater gesproken over verhoging van mijn AD. In principe was het een goed plan geweest, ware het niet dat sinds kort de 2 medicijnen die ik gebruik nu een contra-indicatie hebben. Dat wil zeggen dat ik met 1 van de 2 moet gaan stoppen! -_-
Ook moet ik nog 2 weken wachten voordat ik gesprek heb en in de tussentijd moet ik maar doorsukkelen.
Ik kom de deur niet meer uit, heb nergens zin in, niks boeit me nog echt. Ik voel me zo vlak als een polder, geen energie, de hele tijd moe en elke dag lang slapen. Vaak slaap ik maar met m'n kleren aan omdat ik geen zin heb me uit te kleden.
Geen zin me te scheren, om te koken, al dat soort dingen.

Gelukkig kan ik mijn depressie wel relativeren maar het blijft lastog.
En nog 1 ding, het onbegrip van sommige fokkers is echt ;( , zij kunnen van mij de pot op!
pi_105693667
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:49 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Jup, ik sport 2/3 keer per week. Meestal in de namiddag :)
hmm, en alle andere klazien-uit-zalk middeltjes? :D

Sorry, geen idee. Ik heb dus geen slaapmedicatie, wel nu bijna een week Sertraline. Ik heb het gisteren net voor het slapen genomen en het lijkt te helpen. Hoewel, gisteren ook veel gedaan en 's avonds in de sauna gezeten; misschien was dat het wel.

Ga het vanavond nog maar een keer proberen...
pi_105693721
Wat vervelend voor je dat je je zo depressief voelt en nog 2 weken zo door moet sukkelen magnetronkoffie. Veel sterkte!

Hier is de eerste van de 2 nachten goed verlopen :) Zo gezellig naar een vriendin om zelfgemaakte tapas te eten :9
pi_105694333
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:20 schreef Nyota het volgende:

[..]

hmm, en alle andere klazien-uit-zalk middeltjes? :D

Sorry, geen idee. Ik heb dus geen slaapmedicatie, wel nu bijna een week Sertraline. Ik heb het gisteren net voor het slapen genomen en het lijkt te helpen. Hoewel, gisteren ook veel gedaan en 's avonds in de sauna gezeten; misschien was dat het wel.

Ga het vanavond nog maar een keer proberen...
Sertraline heb ik voor overdag, zodat ik wat minder wispelturig ben ;) Thee, warme melk, muziek, frisse lucht, you name it en ik heb het wel geprobeerd.

@MagnetronKoffie: Hoop dat je je snel weer wat beter mag voelen en wil je vanaf mijn kant veel sterkte toewensen.

@Sylvana: Lekker! Geniet ervan!
pi_105695403
Goedzo Sylvana
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_105695668
Bedankt voor de steun allen O+
pi_105695794
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:45 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Sertraline heb ik voor overdag, zodat ik wat minder wispelturig ben ;) Thee, warme melk, muziek, frisse lucht, you name it en ik heb het wel geprobeerd.

Oh, hoe bevalt de Sertraline jou? Ik ga morgen ophogen, ik ben benieuwd #eerstekeeradspanning ;-)
pi_105696404
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:35 schreef Nyota het volgende:

[..]

Oh, hoe bevalt de Sertraline jou? Ik ga morgen ophogen, ik ben benieuwd #eerstekeeradspanning ;-)
Hoeveel heb je nu? Ik heb 150mg p/d en voel me er goed bij! Ook niet zo heel veel last gehad van bijwerkingen. Merk wel duidelijk een verschil als ik het een keer vergeet, dan ben ik veel onrustiger en agressiever. Succes! ^O^
pi_105698318
majo wat super dat je je zo goed voelt!!
klinkt als n goed weekend sylvana!

ik heb vanmiddag een workshop gegeven aan 11 kinderen en normaal doe ik dat samen met iemand anders maar het was zo druk in de winkel dat ik de workshop alleen moest doen, 11 taarten in 2.5 uur, ik ben trots op mezelf maar ook helemaal kapot!!
S. 2014
J. 2016
pi_105698519
Petje af, gewoonmezelf!
Mama van 2 lieve meiden :)
pi_105702775
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:11 schreef Nijna het volgende:
Petje af, gewoonmezelf!
Dank je wel :)

Ik weet ook wel weer waarom ik werken in de kinderopvang zo leuk vind!
S. 2014
J. 2016
pi_105703878
*O* ik geef mijzelf ontslag en ga maandag naar huis *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 17 december 2011 @ 20:56:28 #58
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105704410
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:43 schreef seasushi het volgende:
*O* ik geef mijzelf ontslag en ga maandag naar huis *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O* *O*
fijn joh! ook misschien even spannend? of niet?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105704703
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
fijn joh! ook misschien even spannend? of niet?
Hartstikke spannend, maar dat is niet genoeg reden om hier achter de geraniums te blijven zitten. Goed ingesteld op medicatie, stabiel, extra begeleiding en voorlopig nog bed op "recept"
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zaterdag 17 december 2011 @ 21:06:11 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105704766
Super meis, heerlijk!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105705387
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:43 schreef seasushi het volgende:
*O* ik geef mijzelf ontslag en ga maandag naar huis *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zit je nu dan seasushi?
pi_105706098
soort "hotel", ;) waar je volgend jaar 145 euro eigen bijdrage per maand voor moet betalen |:(
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105706542
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:43 schreef seasushi het volgende:
*O* ik geef mijzelf ontslag en ga maandag naar huis *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
yeah!!!!!!!!!!! Maar je dan wel aan je recept houden he:P Wat lekker zeg, zo vlak voor de kerst nog naar huis, en ach de komende week is er SR dusheb je sowieso iets te doen :P
S. 2014
J. 2016
pi_105706860
goedenavond allemaal..

hier was het vandaag niet zo'n goede dag. 's ochtends opgestaan en even naar de schoenmaker geweest op 3 min. van huis. En een paar ultra kleine bodschapjes gedaan.
maar heb een foto gezien van oma nu met bijna alle familieleden 1 per 1 bij oma..en ik kreeg toen een woede/verdriet aanval. Omdat ik het toch heel moeilijk en klote vind dat ik neit daar ben, maar tegelijk wil ik er niet zijn omdat ik bang ben het niet aan te kunnen.
En allerlei oude woede emoties die op kwamen drijven.

En ma wilde de kerstboom optuigen maar ik kon het gewoon niet, omdat oma altijd dol was op kertsbomen optuigen en zo mega triest word van die versiering omda tik dan oma moet denken. En dat leidde weer tot ruzie.
Waardoor ik van 1 tot 7 met woede,verdriet, frustratie enz. op bed heb gelegen en er absoluut niet uitwilde...
En ma heeft uiteindelijk de boom alleen opgetuigd als eerbetoon aan oma, en zodra ik de boom zie schiet ik helemaal vol...en raak ik mega-overstuur.
Dus dat word nog wat met deze kerst(waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb).
Maar nu staat dus alle versiering uit, omdat ik er niet tegen kan. Hopelijk word morgne een betere dag, en ik mag maandagochtend weer naar de psych..dus hopelijk lucht dat uiteindelijk wel wat op.
Waar ik wel van baal is dat nu het zo slecht gaat de psych op vakantie gaat :( En dat heb ik nu altijd, dat wanneer ik de meeste hulp nodig heb die het meest afwezig is }:|
pi_105707436
Cafpow, Ik herken je gevoel wel, Ik heb dat ook lang gehad met van alles waar mijn opa gek op was, Mijn opa hield ook van de kerstboom, en toch hebben we hem ieder jaar sinds zijn overlijden opgezet, Net als dat ik de kermis niet heb ontlopen na zijn overlijden, Ik vind het een moment van rust als ik bij de boom sta en even kan denken aan de man die zoveel voor mij betekent heeft! En ja er zijn dagen dat ik hem enorm mis, Mijn opa was gek op vlinders en daarom hangt mijn kerstboom sinds 4 jaar ook vol met glitter vlinders :)
S. 2014
J. 2016
pi_105707863
het is gewoon lastig, omdat ze precies rond de kerst overlijd nu. Mischien een weekje eerder, msichien zelfs tijdens of vlak erna.
We hebben in ieder geval besloten, een rustige kerst te doen, zoals ieder jaar alleen minder uitgebreid..dus minder uitgebreid diner.
En tja het is eigenlijk nog lastiger omdat ik oma rond de kerst wilde verassen met het feit dat ik daar in Juli naar toe zou gaan..wat nog meer zenuwen veroorzaakt, omdat ik niet goed tegen verrasingen en veranderingen kan en zodra ik daar ben ga ik het natuurlijk goed merken }:| en zo stapelen zich de factoren op :N
Eigenlijk hoop ik wel dat het nu snel voorbij is :{ zowel voor oma als voor ons(nabestaanden)
pi_105709740
a
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

yeah!!!!!!!!!!! Maar je dan wel aan je recept houden he:P Wat lekker zeg, zo vlak voor de kerst nog naar huis, en ach de komende week is er SR dusheb je sowieso iets te doen :P
Altijd zeer medicijntrouw geweest. maar om nou de hele week met SR bezig te zijn?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105710679
als jij rust moet houden dan is serious request toch een goede tijdsbesteding? ik weet dat ik in ieder geval veel tv zal kijken,het is voor mij echt aftellen naar kerst!
S. 2014
J. 2016
pi_105711527
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
als jij rust moet houden dan is serious request toch een goede tijdsbesteding? ik weet dat ik in ieder geval veel tv zal kijken,het is voor mij echt aftellen naar kerst!
ik kijk al 2 weken niks anders als series en films op mijn laptop.
ben er wel even klaar mee, en rust, ach..
gewoon gestructureerd
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105711579
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 00:15 schreef seasushi het volgende:

[..]

ik kijk al 2 weken niks anders als series en films op mijn laptop.
ben er wel even klaar mee, en rust, ach..
gewoon gestructureerd
Rust is en blijft nodig, maar moet wel afgewisseld worden, want anders komt rust ook je strot uit ;)
pi_105712443
Ik loop zelf ook al paar jaren met depressieve gedachten rond (ben nu 21). Ik ben vrij eenzaam opgegroeid, maar hield mezelf altijd voor dat vrienden etc vanzelf komen als ik er voor zou gaan. Dat was in mijn geval makkelijker gezegd als gedaan, en ben mij gaan focussen op andere punten.

Inmiddels zit ik op een punt waar ik wat betreft werk/studie allemaal heel lekker lijkt te gaan (en waar ik ook veel sociaal (maar toch zakelijk) bezig ben). Helaas stelt mijn (prive) sociale leven geen ruk voor ondanks dat ik hier veel aan probeer te doen (sport- en studentenvereniging etc).

Echt een klik met mensen krijgen lijkt niet te lukken, het blijft allemaal best oppervlakkig en beperkt.. en vraag mezelf tegenwoordig bijna continu af waarvoor ik het nog allemaal doe.

Ik zit te denken om AD te nemen en/of naar een psych te gaan, maar ben ietwat terughoudend. Een psycholoog kan ook niet toveren en AD lijkt mij meer symptoombestrijding.

Sorry voor mijn lange bericht maar voel me best radeloos/slecht op het moment en wilde het graag even van mij afschrijven.
  zondag 18 december 2011 @ 08:51:56 #72
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105715754
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 00:52 schreef Snepar het volgende:
Ik loop zelf ook al paar jaren met depressieve gedachten rond (ben nu 21). Ik ben vrij eenzaam opgegroeid, maar hield mezelf altijd voor dat vrienden etc vanzelf komen als ik er voor zou gaan. Dat was in mijn geval makkelijker gezegd als gedaan, en ben mij gaan focussen op andere punten.

Inmiddels zit ik op een punt waar ik wat betreft werk/studie allemaal heel lekker lijkt te gaan (en waar ik ook veel sociaal (maar toch zakelijk) bezig ben). Helaas stelt mijn (prive) sociale leven geen ruk voor ondanks dat ik hier veel aan probeer te doen (sport- en studentenvereniging etc).

Echt een klik met mensen krijgen lijkt niet te lukken, het blijft allemaal best oppervlakkig en beperkt.. en vraag mezelf tegenwoordig bijna continu af waarvoor ik het nog allemaal doe.

Ik zit te denken om AD te nemen en/of naar een psych te gaan, maar ben ietwat terughoudend. Een psycholoog kan ook niet toveren en AD lijkt mij meer symptoombestrijding.

Sorry voor mijn lange bericht maar voel me best radeloos/slecht op het moment en wilde het graag even van mij afschrijven.
hi!
Vervelend dat je op jouw leeftijd (best jong) al met zulke dingen worstelt. Maar wel goed dat je al overweegt aan de bel te gaan trekken. Hoe eerder dat doet, hoe makkelijker er wat aan te doen is, denk ik.

Volgens mij ben je erg veel stappen tegelijk aan het denken, meteen over AD's en psychs die niet kunnen toveren nadenken. Misschien is het verstandig het eerst eens met je huisarts te bespreken, hoe je je voelt, en hoe jij denkt dat het komt.
Dan kan hij/zij je misschien vast een klein stukje verder helpen, en eventueel doorsturen naar een psych. psychs kunnen niet toveren, maar zij kijken als buitenstaander naar jouw verhaal en kunnen soms verbanden leggen die je zelf in eerste instantie niet had gezien, en dat kan je misschien al een stuk verder helpen.
En als dát niet lijkt te helpen, kan je eventueel, in overleg met die psych (die jou dan eerst een gesprekje met een psychiater laat hebben) over AD nadenken.
Althans, dat is de volgorde die mij het verstandigst lijkt.
Er zijn huisartsen die ook AD voorschrijven, maar ík ben daar niet weg van. Het is toch altijd beter om eerst te kijken of het op te lossen is zonder pillen.....
Sterkte en voel je vrij gezellig mee te blijven posten ^O^
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105718254
@ Gewoonmezelf: wat goed zeg van de workshop! Ben je inmiddels al een beetje bijgekomen?

@ Sweetdancegirl: ik zit nog op heel weinig: 25mg, maar vanavond is het over met pillen breken en kan ik er een hele 50mg in gaan gooien. Ik ben benieuwd. Slapen lijkt nu iets dieper, maar word gewoon nog veel te vroeg wakker...

@Cafpow: hoe is het nu?

@Seasushi: wat een fantastisch nieuws! Kan me voorstellen dat het ook wel een beetje spannend is... Wat is het eerste dat je thuis gaat doen?

@Snepar: je bent hier altijd welkom! Ik herken je gevoel wel: toen ik jouw leeftijd was (man, nu voel ik me oud... :D ) had ik daar ook al last van. Ik ben toen uiteindelijk nadat ik na een relatiebreuk opeens helemaal instortte, toch maar naar de huisarts gegaan en hij heeft met toen doorverwezen naar een GGZ. Vond ik toen hartstikke eng, maar dat was wel ontzettend nodig.
Verder eigenlijk wat Murmeli zegt: eerst huisarts, psych en dan later eventueel ad's (en ik ben ook niet zo'n fan van huisartsen die ad's voorschrijven).
En inderdaad hier gewoon af en toe je ei naar toe brengen.

@Murmeli: nog rare dingen gebeurd nadat je gisteren verhoogd hebt?

Ben ik nu nog iemand vergeten? :D

Hier dus vandaag weer veel te vroeg wakker, maar voel me al drie dagen best ok. Ben vanalles aan het doen en straks ga ik even rennen en dan lekker koken :)
Kreeg gisteren wel een brief van het uwv dat ik volgende week nog even langs mag komen bij de arbeidsdeskundige. En op de een of andere manier schiet ik dan meteen weer in de stress :( Echt dat afleren zou zo fijn zijn.

En ergens heel ver weggestopt zit weer ergens een beetje dat weer aan de slag gaan gevoel. Ik ben er nog helemaal niet aan toe, maar ergens zit al een beetje iets te ontkiemen ofzo (of klinkt dit nu heel vaag?). Ik weet nog helemaal niet wat ik wil gaan doen, maar ben nu wel bezig met de eerste opdracht van de loopbaancoach. Misschien is dat het wel.

En verder werkt de creme voor m'n eczeem niet: sterker nog, het heeft alles verergerd en nu zit heel m'n gezicht vol rode vlekken die nu ook nog eens jeuken en pijn doen :(
pi_105718353
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:00 schreef Nyota het volgende:

@Seasushi: wat een fantastisch nieuws! Kan me voorstellen dat het ook wel een beetje spannend is... Wat is het eerste dat je thuis gaat doen?

En verder werkt de creme voor m'n eczeem niet: sterker nog, het heeft alles verergerd en nu zit heel m'n gezicht vol rode vlekken die nu ook nog eens jeuken en pijn doen :(
Goeie vraag eigenlijk wat ik als eerste ga doen. Waarschijnlijk als een kip zonder kop rondlopen oO<

Heb je die eczeem al lang? of nadat je met medicatie bent begonnen?
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 18 december 2011 @ 12:19:13 #75
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105718685
Hihi als kip zonder kop rondlopen.... ;)

Mijn lichaam reageert heftig op de verhoging van ad's :( heb een raar gespannen gevoel.vind het heel stom. Maar hopelijk gaat het weg.
Ik zit nu in de trein met de dolly dots op mn ipod :X
Krijg zin om te dansen op she's a liar.... hihihi Woeiii!

Oh ik heb al 2 treinen gemist vanmorgen. Goed bezig he.
Edit: en de derde maar net gehaald...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105719128
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:04 schreef seasushi het volgende:

[..]

Goeie vraag eigenlijk wat ik als eerste ga doen. Waarschijnlijk als een kip zonder kop rondlopen oO<

Heb je die eczeem al lang? of nadat je met medicatie bent begonnen?
Ik had t al een tijdje, maar wist niet dat het eczeem was. Het jeukte niet en het was ook niet droog, alleen rood. En nu is het echt droog, pijnlijk en het jeukt :(

Maar goed, denk dus niet dat het door de medicatie komt en ga morgen de huisarts maar bellen :(
  zondag 18 december 2011 @ 12:44:06 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105719371
Klote van dat exceem zeg nyota
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105719834
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 12:37 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ik had t al een tijdje, maar wist niet dat het eczeem was. Het jeukte niet en het was ook niet droog, alleen rood. En nu is het echt droog, pijnlijk en het jeukt :(

Maar goed, denk dus niet dat het door de medicatie komt en ga morgen de huisarts maar bellen :(
balen van dat exceem. Ik ben zelf super gevoelig voor exzeem en heb atopisch exceem ofziets. Wat ik je aan kan raden, is het vettig te houden dus bijv. met sudocreme..meestal kan het dan wel minder worden of overgaan.

Hier gaat het raar...wat beter dan gisteren, maar durf gewoon niet echt de woonkamer in vanwege alle kerstversiering..vanmorgen toen ik opstond en ging ontbeten hield ik het gewoon niet en barste in tranen iut, van het zien van de boom(ook al staat alles uit). En ook weer niet goed geslapen..moest 3x naar de wc en sliep en werd wakker de hele nacht.
Maar wel geslapen tot 11 uur, maar ik moet zeggen dat ik slaap maar niet uitrust..ik word mega moe wakker. En met hoofdpijn.
En lichamelijk ben ik gewoon mega-gespannen, ik voel me van binnen gewoon trillen en dat gevoel zorgt ervoor dat ik me mega-stijf voel.
NU ben ik aan het kijken of ik zo naar de blokker ga, om navulling voor een soort van lichtaansteker te kopen..maar de dag ziet er lelijk uit en ik heb geen zin om door de regen te fietsen.

Verder ff wat dvd's aan het kopieeren voor ma van een detective serie die ze momenteel volgt.
pi_105719908
Vraagje voor hier, gebruiken jullie kruidenthee om bepaalde negatieve gevoelens zoals stress/angst te verzachten, zo ja welke? Ik hou het op moment bij Kamille & Venkel.
pi_105720011
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:56 schreef STING het volgende:
Vraagje voor hier, gebruiken jullie kruidenthee om bepaalde negatieve gevoelens zoals stress/angst te verzachten, zo ja welke? Ik hou het op moment bij Kamille & Venkel.
dat is voor mij zo iets als een pleister op een geamputeerd been plakken.... :')
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 18 december 2011 @ 12:59:13 #81
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105720025
Bright mood van yogi.... lekkerrrr! Ik vind dat ik er blij van word. Is vast een placeboeffect, maar dat boeit niet.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105720175
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:58 schreef seasushi het volgende:

[..]

dat is voor mij zo iets als een pleister op een geamputeerd been plakken.... :')
Bij mij gelukkig nog niet. Heb m'n huisarts er me aan moeten herinneren dat stress/angst op je maag slaat, toen ik zei dat ik pijn had in m'n borst en het erger werd bij vet eten. En laat zoiets als Venkel dat gevoel in je maag verzachten.
pi_105720223
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:59 schreef Murmeli het volgende:
Bright mood van yogi.... lekkerrrr! Ik vind dat ik er blij van word. Is vast een placeboeffect, maar dat boeit niet.
Thanks, de ingedrienten klinken iig goed wat betreft werking :7
pi_105721447
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:03 schreef STING het volgende:

[..]

Bij mij gelukkig nog niet. Heb m'n huisarts er me aan moeten herinneren dat stress/angst op je maag slaat, toen ik zei dat ik pijn had in m'n borst en het erger werd bij vet eten. En laat zoiets als Venkel dat gevoel in je maag verzachten.
sorry. Was ook een beetje een lompe opmerking van me.
Wat ik erg lekker vindt voor mijn maag, is de vanille soya drink van alprosoya. Het voelt aan of er een warm badje in je maag glijdt, en vanille is ook nog eens vriendelijk qua smaak en geur. Zal ook wel een placebo zijnn
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105721888
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:35 schreef seasushi het volgende:

[..]

sorry. Was ook een beetje een lompe opmerking van me.
Wat ik erg lekker vindt voor mijn maag, is de vanille soya drink van alprosoya. Het voelt aan of er een warm badje in je maag glijdt, en vanille is ook nog eens vriendelijk qua smaak en geur. Zal ook wel een placebo zijnn
No worries ;) Ik interpreteerde het als dat je voor jouw gevoel je het stadium voor dat soort oplossingen allang gepasseerd bent. Zou goed kunnen dat je je van soja drank beter voelt, omdat er tryptofaan in zit en laat tryptofaan nou de bouwstof zijn voor melatonine en serotonine. Een aanrader voor je gemoedstoestand trouwens, L-tryptofaan. Helpt tegen depressie, maar niet stress/angst.
pi_105722074
De zachtheid van de drank die je maag kalmeert zodat de stress minder wordt en de vriendelijkheid van de geur van vanille ( geeft veel mensen een geborgen gevoel) doet ook al een hoop.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105722102
Ik vind zelf de geur van lavendel heerlijk rustgevend. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_105722164
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:50 schreef seasushi het volgende:
De zachtheid van de drank die je maag kalmeert zodat de stress minder wordt en de vriendelijkheid van de geur van vanille ( geeft veel mensen een geborgen gevoel) doet ook al een hoop.
Ik voeg vanille toe aan het lijstje, bedankt :P

Voor mijn persoonlijke perikelen (langdurige stress/angst) alleen maar aan de koffie en nooit aan de thee.
Nu alleen maar kruidenthee :')
  zondag 18 december 2011 @ 13:59:30 #89
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105722458
Never mind.

[ Bericht 33% gewijzigd door beestjuh op 18-12-2011 15:01:53 ]
power to the people
pi_105725295
Jeetje beestjuh, da's niet niks hoor.

Je schrijft dat je al wel bekend bent met depressies: ben je er ooit voor behandeld? Niets is zo frustrerend om er steeds in terug te vallen... :*
  zondag 18 december 2011 @ 15:09:04 #91
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105725575
Ik heb al diverse behandelingen geprobeerd te ondergaan, ja. Helaas was mijn eerste ervaring met de hulpverlening een hele slechte, o.a. weinig vertrouwelijk met mijn verhaal omgaan en nare dubbelzinnige opmerkingen maken, waarna ik nooit meer een hulpverlener volledig heb durven vertrouwen. Ik klap dan gewoon dicht.

Dan is er nog de schaamte, waardoor ik nu ook weer mijn (veel te lang geworden) verhaal heb geknipt en niet weet of ik het moet terugplaatsen omdat het op een gegeven moment niet meer te editten is...
power to the people
pi_105725599
quote:
15s.gif Op zondag 18 december 2011 13:59 schreef beestjuh het volgende:
Never mind.
Vindt het alleen maar moedig en goed van je dat je je verhaal hier hebt gedaan.
Je hoeft er volgens mij geen spijt van te hebben dat je het hebt gedaan. Al lucht het alleen maar op, om het te delen met een stel wildvreemden.

Vind het erg goed van je dat je er nog best positief in staat, je ziet het licht aan het einde van de tunnel, ook al is het ver weg. Je gevoelens delen met anderen kunnen je hierbij helpen. Jezelf "sterk houden" tegenover je dierbaren gaat je uiteindelijk niets opleveren, alleen maar onnodig pijn.

Sterkte.
pi_105725750
Beestjuh, heb je dat hele verhaal nu weggehaald!?? Omdat toch niemand dat zou willen lezen !??

IK heb het iig wel gelezen. Erg aangrijpend. Ik hoop dat je ooit je draai kan vinden in je leven... en van de mooie momenten kan genieten. Probeer je neerslachtigheid te overwinnen! *hug*

PS. Ik kan me nog erg lekkere leuke foto's van je herinneren in 'Sexy en gewaagd'. Altijd gedacht dat zo'n aantrekkelijke vrouw haar leven wel op orde zou moeten hebben. Tot mijn spijt is dat klaarblijkelijk niet het geval ;(
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 18 december 2011 @ 15:15:57 #94
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105726002
Thanks STING, het opschrijven luchtte wel op hoor, al heb ik nog behoorlijk wat dingen buiten beschouwing gelaten. Het posten op Fok is misschien net een stap te ver geweest voor nu, het is toch wel een erg groot forum. Ik denk er over na, misschien plaats ik het straks weer terug, en anders maar niet. :')

'k Ga het echt proberen met papa te bespreken. En ik probeer zeker dat licht aan het einde van de tunnel te blijven zien, hoop maar dat het geen goederentrein is die op volle snelheid op me af komt.

Nu eerst maar eens voor mijn paardjes zorgen. O+
power to the people
  zondag 18 december 2011 @ 15:18:00 #95
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105726146
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:12 schreef Puntenjager het volgende:
Beestjuh, heb je dat hele verhaal nu weggehaald!?? Omdat toch niemand dat zou willen lezen !??

IK heb het iig wel gelezen. Erg aangrijpend. Ik hoop dat je ooit je draai kan vinden in je leven... en van de mooie momenten kan genieten. Probeer je neerslachtigheid te overwinnen! *hug*

PS. Ik kan me nog erg lekkere leuke foto's van je herinneren in 'Sexy en gewaagd'. Altijd gedacht dat zo'n aantrekkelijke vrouw haar leven wel op orde zou moeten hebben. Tot mijn spijt is dat klaarblijkelijk niet het geval ;(
Het zit nog onder ctrl-V.

Thanks voor je compliment. :* Maar ook die foto's plaatsen was ergens een uiting van mijn onzekerheid. Hopend dat wat bevestiging me goed zou doen, maar dat viel wel tegen!
power to the people
  zondag 18 december 2011 @ 15:23:14 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105726447
quote:
15s.gif Op zondag 18 december 2011 13:59 schreef beestjuh het volgende:
Never mind.
O+ :*
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_105726557
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:18 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Het zit nog onder ctrl-V.

Thanks voor je compliment. :* Maar ook die foto's plaatsen was ergens een uiting van mijn onzekerheid. Hopend dat wat bevestiging me goed zou doen, maar dat viel wel tegen!
Tja, ik snap wel dat je het moeilijk vindt om je halve levensverhaal te posten...

En wat die bevestiging betreft... dat is typisch een vrouwending. Niks om je voor te schamen ;) Ik vond het iig geen straf om naar je slanke edoch gecurvde body te kijken :@
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_105727278
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:09 schreef beestjuh het volgende:
Ik heb al diverse behandelingen geprobeerd te ondergaan, ja. Helaas was mijn eerste ervaring met de hulpverlening een hele slechte, o.a. weinig vertrouwelijk met mijn verhaal omgaan en nare dubbelzinnige opmerkingen maken, waarna ik nooit meer een hulpverlener volledig heb durven vertrouwen. Ik klap dan gewoon dicht.

Dan is er nog de schaamte, waardoor ik nu ook weer mijn (veel te lang geworden) verhaal heb geknipt en niet weet of ik het moet terugplaatsen omdat het op een gegeven moment niet meer te editten is...
Dat helpt niet mee nee :N Maar misschien moet je het toch nog een kans geven en dan ook meteen aangeven dat dat je is overkomen. Dan kan er eerst gewerkt worden aan de vertrouwensband alvorens je verder gaat.

Denk er maar eens over na: als ik het zo lees is het in ieder geval niet iets waar je zelf heel gemakkelijk uit kunt klimmen.

:*
  zondag 18 december 2011 @ 15:44:36 #99
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105727462
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:32 schreef Nyota het volgende:
Ken je schematherapie?
Ik heb dat nu een aantal maanden, ben er erg blij mee!
Het klopt inderdaad dat het aangeboden wordt nadat andere therapieën niet bleken te werken.
Het is een hele andere benadering.

Ik ben al vanaf mijn 19e bezig met psychologen/psychiater/psychotherapeuten.
Nu ben ik 34 en eindelijk kan ik zeggen dat er iets is waardoor ik mezelf beter SNAP en waar ik echt iets mee kan. :)
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105727717
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:56 schreef STING het volgende:
Vraagje voor hier, gebruiken jullie kruidenthee om bepaalde negatieve gevoelens zoals stress/angst te verzachten, zo ja welke? Ik hou het op moment bij Kamille & Venkel.
We hebben ooit bij de natuurdrogist uit de buurt een soort kamille thee dacht ik gehaald toen ik heel erg overhoop zat met angst. Maar die thee deed echt helemaal niks bij mij. :{
  zondag 18 december 2011 @ 15:52:35 #101
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105727804
Ohja, waar ik hier voor kwam:

Wie heeft er een instant gouden tip voor me om zsm te kalmeren?
Morgen moet ik naar de Arbeidsdeskundige, heb al 2 dagen diaree... :')
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105727860
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:52 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ohja, waar ik hier voor kwam:

Wie heeft er een instant gouden tip voor me om zsm te kalmeren?
Morgen moet ik naar de Arbeidsdeskundige, heb al 2 dagen diaree... :')
voor de diaree kan ik niks doen/zeggen behalve neem een diarree remmer in.
EN tegen de zenuwen ademhalingsoefeningen doen?
  zondag 18 december 2011 @ 15:57:46 #103
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105728030
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:52 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ohja, waar ik hier voor kwam:

Wie heeft er een instant gouden tip voor me om zsm te kalmeren?
Morgen moet ik naar de Arbeidsdeskundige, heb al 2 dagen diaree... :')
Norrit! Verder ademhalingsoefeningen misschien?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 18 december 2011 @ 16:05:27 #104
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105728345
Ik heb wel Diacure in huis, zal er zo eens 1 in gaan nemen, al ben ik niet zo van de chemische middelen..

Ik weet zelf eigenlijk ook goed wat ik moet doen (dus ademhalingsoefeningen) maar mijn angstgedachten nemen het de laatste dagen over..
De spanning van die afspraak is echt heel groot.
Mijn angstklachten waren de laatste maanden behoorlijk goed onder controle, totdat de WIA/WAO keuring in zicht kwam met bijbehorende onzekerheid en instabiele situatie mbt inkomen.
Nu heb ik een enorme terugval helaas en moet ik weer een aantal stappen terug doen.
Bedankt voor de tips!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105729354
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:05 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ik heb wel Diacure in huis, zal er zo eens 1 in gaan nemen, al ben ik niet zo van de chemische middelen..

Ik weet zelf eigenlijk ook goed wat ik moet doen (dus ademhalingsoefeningen) maar mijn angstgedachten nemen het de laatste dagen over..
De spanning van die afspraak is echt heel groot.
Mijn angstklachten waren de laatste maanden behoorlijk goed onder controle, totdat de WIA/WAO keuring in zicht kwam met bijbehorende onzekerheid en instabiele situatie mbt inkomen.
Nu heb ik een enorme terugval helaas en moet ik weer een aantal stappen terug doen.
Bedankt voor de tips!
Als diacure je helpt om controle te krijgen over je diarree is dat meteen winst. :s)
Ik ken de angst voor de WIA/WAO keuring. Behoorlijk in de stress gezeten. Van te voren al en hoewel ik wel wist dat ik volledig IVA afgekeurd zou worden, na de toekenning ook. Nu 4 maanden verder, mijn financieen aardig op orde, heel flink moeten snoeien weliswaar, maar toch... Wat een rust uiteindelijk om duidelijkheid te hebben over hoe nu verder. Misschien moet je voor ogen houden, dat je binnenkort wel duidelijkheid hebt.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  zondag 18 december 2011 @ 16:43:51 #106
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105730190
Ja dat is ook zo, na morgen weet ik meer.
Er zijn alleen een paar tegenstrijdigheden waar ik geen rust over kan vinden en dat dus al weken door mijn hoofd spookt:

In het verslag van de keuring vd arts staat dat de arts mij 100% arbeidsongeschikt vindt.
Echter in de folder staat, wanneer je 100% arbeidsongeschikt wordt bevonden, dat je dan GEEN afspraak met een Arbeidsdeskundige krijgt. Die afspraak heb ik morgen dus wel.
En nog een paar vragen die door mijn hoofd blijven gaan..

En zie dan maar de rust te blijven bewaren...................................... -O-

[ Bericht 18% gewijzigd door NouMooiNiet op 18-12-2011 17:14:14 ]
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105732320
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 16:43 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ja dat is ook zo, na morgen weet ik meer.
Er zijn alleen een paar tegenstrijdigheden waar ik geen rust over kan vinden en dat dus al weken door mijn hoofd spookt:

In het verslag van de keuring vd arts staat dat de arts mij 100% arbeidsongeschikt vindt.
Echter in de folder staat, wanneer je 100% arbeidsongeschikt wordt bevonden, dat je dan GEEN afspraak met een Arbeidsdeskundige krijgt. Die afspraak heb ik morgen dus wel.
En nog een paar vragen die door mijn hoofd blijven gaan..

En zie dan maar de rust te blijven bewaren...................................... -O-
Volgens mij betekent dat dat je arts je 80/100 % procent ongeschikt vind. Of hij weet niet precies hoe het werkt. Volgens mij als je een voortijdig wao aanvraagt hoef je niet gekeurd. Ik ben in ieder geval niet door een arbeidsdeskundige gezien, omdat ik de WAO na een jaar al aanvroeg op advies van de artsen. PM maar als je meer wilt weten.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105734989
@Seasushi wat fijn dat je naar huis mag! Maar hoezo hevig je zelf besloten dat je met ontslag kunt?
pi_105735452
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 18:45 schreef Sylvana het volgende:
@Seasushi wat fijn dat je naar huis mag! Maar hoezo hevig je zelf besloten dat je met ontslag kunt?
ik zit hier vrijwillig, ben al 10 dagen stabiel, goed op medicatie, en niemand ziet noodzaak of nut tot het volgen van therapie. Dus gewoon terug naar mijn 2wekelijks babbeltje met psychotherapeut en de andere 2 weken met de psychiater.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105738197
Aha als jij denkt dat dat het juiste voor je is moet je dat ook vooral doen :)

Hier een redelijk weekeinde gehad ^O^

Tapas eten bij vriendin was erg gezellig en lekker. Was na afloop en vandaag wel erg moe, dus vroeg naar bed en vandaag rustig aan gedaan.

Kan toch wel merken dat het snel voor me teveel is op het moment en dat ik erg snel moe ben.

Maar wil ook niet alleen maar thuis zitten, want is ook wel een goede afleiding :)

Nog een uurtje thuis nu en dan weer terug naar de kliniek. Morgen nog een dagje niks en dan dinsdag waarschijnlijk naar open2 toe.
pi_105738540
Als je last hebt van diarree, drink cola light, Hoe het precies werkt weet ik niet, ik kreeg de tip ooit van een ehbo-er en het werkt!

Wat betreft de rust bewaren, denk aan je ademhaling, en jij weet wat er met je aan de hand is, En als je iemand treft die denkt het beter te weten is er alijd nog een second opinion! Succes!

Hier vandaag een lekkere dag gehad, Ik heb 60 cupcakes gemaakt en heb mijn eigen facebook pagina gemaakt voor mijn taarten en cakejes! Ik ben helemaal happy en trots,
Raar hoe een burn-out voor zulke dingen kan zorgen,ik ontdek een kant van mezelf die ik niet kende, maar je hoort mij niet klagen! :D
S. 2014
J. 2016
pi_105739919
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:07 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Als je last hebt van diarree, drink cola light, Hoe het precies werkt weet ik niet, ik kreeg de tip ooit van een ehbo-er en het werkt!

----------knip------

Nu je het zegt, ik had ooit gigantische diarree, en later (1 week later was er toen een bacterie gevonden bij mij), maar toen moest ik cola met zout drinken... :r maar het was wel effectief, want de diarree werd iets minder en het helpt je om ik weet niet wat op peil te houden :o
pi_105739965
Als diarree de oorzaak is van stress, zou ik iig cola niet aanraden. De cafeïne versterkt het effect van de stress alleen maar :7
pi_105740106
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:32 schreef cafpow het volgende:

[..]

Nu je het zegt, ik had ooit gigantische diarree, en later (1 week later was er toen een bacterie gevonden bij mij), maar toen moest ik cola met zout drinken... :r maar het was wel effectief, want de diarree werd iets minder en het helpt je om ik weet niet wat op peil te houden :o
Vochtbalans? :P
Rustig aan.
pi_105740522
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:35 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Vochtbalans? :P
volgens mij wel :)
pi_105740797
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:33 schreef STING het volgende:
Als diarree de oorzaak is van stress, zou ik iig cola niet aanraden. De cafeïne versterkt het effect van de stress alleen maar :7
Dat ligt er maar net aan hoeveel caffeine je normaal binnen krijgt natuurlijk! ik zou nog meer stress krijgen zonder caffeine, maar seieus je hoeft geen liter te drinken, 1 glas kan wonderen doen!
S. 2014
J. 2016
  zondag 18 december 2011 @ 20:51:01 #117
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105741110
Cafeïne kan ik sowieso niet tegen, maar bedankt voor de andere tips.

Ik weet inderdaad zelf heel goed wat er aan de hand is, en gelukkig kan ik het ook goed uitleggen!
Het verslag van de keuringsarts is ook best duidelijk!

ORS tegen diarree bestaat ook uit suiker en zouten, dat zou misschien overeen kunnen komen met cola + zout.
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zondag 18 december 2011 @ 21:14:17 #118
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105742503
Zo.... druk weekend gehad! Nu in trein naar huis, en dan ga ik naar bed. Ben kapot. Maar wel tevreden, geen rare dingen gebeurd of nare gedachten of weet ik wat.
Gelukkig heb ik ma en di geen plannen. Ff beetje relaxen :)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105745839
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 21:14 schreef Murmeli het volgende:
Zo.... druk weekend gehad! Nu in trein naar huis, en dan ga ik naar bed. Ben kapot. Maar wel tevreden, geen rare dingen gebeurd of nare gedachten of weet ik wat.
Gelukkig heb ik ma en di geen plannen. Ff beetje relaxen :)
Klinkt goed ^O^
  Moderator maandag 19 december 2011 @ 00:46:16 #120
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105754444
Hier ook alles top. Gisteren voor het eerst in weken uitgeweest, was tof *O* en omdat ik even geen alcohol durf konden we lekker met de auto dus geen gedoe met trein en taxi's :) als dit zo door blijft gaan dan zou dat echt top zijn :o
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_105764676
Hier gaat het ook wel goed :) Was er op tijd uit en heb net bij dagbesteding nog een paar Kerstkaartjes gemaakt en de krant gelezen. Zo een half uur muziek luisteren en vanmiddag een uur sport. En wil ook nog even de stad in eigenlijk.

Druk programma dus, maar gaat wel lukken denk ik. En anders maar rustig aan doen met sport en morgen maar even de stad in.
pi_105765280
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Oké is goed, zal wel even kijken dan :) En stuur anders maar een keer een PM ofzo :)

Edit: heb even snel gelezen en lijkt het een beetje op transactionele analyse, met kind-ouder-volwassen gedachten en gedrag etc? Klinkt iig wel als een interessante therapie. Alleen geloof ik niet dat er Borderline uit mijn persoonlijkheidsonderzoek gaat komen...

Edit2: Hmm, na al die schema's bekeken te hebben die op die website staan, kom ik tot de conclusie dat de meeste schema's wel op mij van toepassing zijn -O-
iedereen heeft wel wat schema's, de vraag is alleen hoeveel last je er van hebt. en welke dus op de voorgrond zijn.
Vooral dat werken met die verschillende kind-ouder-volwassengedacht is waardevol. En confronterend en takkemoeilijk. :{
net weer gesprek gehad
pi_105765947
Het lijkt dus idd ook wel wat op transactionele analyse. Hoe ziet z'n gesprek er dan uit Nyota? En behandel je meerdere schema's tegelijkertijd of omstebeurt? En hoe lang ben je gemiddeld met 1 schema bezig? En is er een lijst met therapeuten in het land die deze therapie geven?
pi_105766313
Na ja, de schema's lopen behoorlijk door elkaar, dus het is nogal een 'bende'. Op het moment zijn we vooral bezig met de meerstoelentechniek en m'n therapeute gaat dan steeds in gesprek met een van de 'modi' in mij. Zo heb ik een heel sterke beschermer in mij die ze probeert te overtuigen dat ik dat kwetsbare kind in mij wat minder sterk bescherm en ook bv fouten laat maken en wat meer ruimte geef.
Zo wordt het voor mij ook steeds helderder wanneer wie 'in mij spreekt'.

Wat we ook wel eens doen is een imaginatie-oefening. Soms heb ik een bepaald gevoel en dan gaan we kijken of ik dat gevoel van nu kan linken met iets uit het verleden. Dan stel je je eerst een veilig plek voor en vervolgens ga je je focussen op dat gevoel en een herinnering terughalen en beschrijf ik wat er toen gebeurde. Vervolgens gaan we dan die herinnering een beetje 'herschrijven'. M'n therapeute beschrijft dan hoe het anders had kunnen verlopen. Op deze manier kan ik ook de 'gezonde volwassene' die ik ook ergens zou moeten hebben beter ontwikkelen.

Klinkt wellicht wat vaag, maar dat laatste is vooral nuttig om bepaalde schema's dan meer te herkennen en hoe ik me nu soms gevoel is gelinkt aan het verleden. En het verleden is nu niet weet ik wel, maar voor het gevoel dus wel.

Hoe lang je er gemiddeld mee bezig ben weet ik niet, maar patronen doorbreek je niet zo maar natuurlijk, dus dat zal nog wel even duren....

En een overzicht van therapeuten weet ik niet: je hebt hier wel een overzicht http://schematherapie.mij(...)y=&provincie=&level=
maar er zijn er vast nog meer (de mijn staat er bv niet bij). Misschien toch gewoon ff rond googlen?

Pff, is het nog een beetje helder? Voel me echt een total nutcase als ik het zo probeer te beschrijven.
pi_105766961
Dankjewel en voor mij is het wel duidelijk hoor. Maar dat komt misschien omdat ik zelf op de SPH transactionele analyse heb gehad, en dat lijkt hier dus ook wel een beetje op. Daar bekijk je je gedachten/gedrag ook vanuit kind-volwassene-ouder perspectief. En heb even gekeken, maar er staat maar 1 specialist in Overijssel in, in Zwolle. En dat is ruim een uur met de trein, dus net iets te ver vind ik. Maar zal wel even googelen of er nog 1 wat meer in de buurt zit. Lijkt me idd een goede, maar idd ook wel een erg moeilijke en confronterende therapie. Hoe lang heb jij het nu al dan en merk je al verbetering?
  Moderator maandag 19 december 2011 @ 12:54:39 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105767370
Gloeiende gloeiende :X Het ging zo ontzettend goed en nu ben ik weer kotsmisselijk :X :( Wellicht heeft het helemaal niks te maken met de Cymbalta en ben ik 'gewoon' niet lekker maar het maakt me wel bang dat ik weer last heb van bijwerkingen ;(
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_105767827
Vervelend zeg dat je toch weer misselijk bent MaJo :(
pi_105767844
Wanneer krijg je de uitslag van je persoonlijkheidsonderzoek Sylvana?
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_105768076
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:08 schreef Ewelina het volgende:
Wanneer krijg je de uitslag van je persoonlijkheidsonderzoek Sylvana?
Dat kan nog wel een week of 5/6 duren -O-
pi_105768131
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:40 schreef Sylvana het volgende:
Dankjewel en voor mij is het wel duidelijk hoor. Maar dat komt misschien omdat ik zelf op de SPH transactionele analyse heb gehad, en dat lijkt hier dus ook wel een beetje op. Daar bekijk je je gedachten/gedrag ook vanuit kind-volwassene-ouder perspectief. En heb even gekeken, maar er staat maar 1 specialist in Overijssel in, in Zwolle. En dat is ruim een uur met de trein, dus net iets te ver vind ik. Maar zal wel even googelen of er nog 1 wat meer in de buurt zit. Lijkt me idd een goede, maar idd ook wel een erg moeilijke en confronterende therapie. Hoe lang heb jij het nu al dan en merk je al verbetering?
Ik ben nogal hardnekkig ;) Ik heb jaren geleden ook al therapie gevolgd, maar dan niet zo gestructureerd, maar toen ook wel die beschermende kant in mij gezien.

Nu 8 jaar verder en begin nu soort van opnieuw lijkt het, maar dan gestructureerd :) Ben in september gestart, maar voor al die depressie zit nogal in de weg. Eerst toen ook nog allerlei vragenlijsten ingevuld en eind september 'echt' begonnen. Toen kreeg m'n therapeute een blessure, dus toen drie weken niet geweest.
Kortom, het schiet lekker op.... Maar zoals gezegd, ben ik nogal hardnekkig. Uberhaupt praten vind ik al moeilijk, maar dat gaat nu beter dus komen we ook verder. Ik moet nu dus wat experimentjes gaan proberen, maar merk zo snel dat ik in het oude patroon val. Tot nog toe is het dus vooral herkenning, maar daar begint het natuurlijk mee.Dus dat is een soort van verbetering zou je kunnen zeggen.

Maar vandaag ging ik er heen en dacht: jezus, flikker maar op maar al dat geouwehoer met al die kanten in mijzelf, daar heb ik echt geen zin in. Maar dan toch krijgt ze het voor elkaar dat ik daar dan toch weer zit in al die stoeltjes :{

Mijn therapeute werkt trouwens ook bij een GGZ-instelling en daar hebben ze het volgens mij ook (in groepen, dat wel), dus misschien kan je het daar nog vragen? Of anders misschien via de 1np.nl site? Het staat overal wat verkapt beschreven heb ik het idee.
pi_105768277
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:52 schreef NouMooiNiet het volgende:
Ohja, waar ik hier voor kwam:

Wie heeft er een instant gouden tip voor me om zsm te kalmeren?
Morgen moet ik naar de Arbeidsdeskundige, heb al 2 dagen diaree... :')
Hi, hoe is je afspraak gegaan? En wat doet zo iemand? Ik moet er zelf deze week ook heen, maar misschien is het bij mij anders (ik heb ZW-uiterking nu voor aantal maanden)? Nog tips ter voorbereiding?

Ik hoop dat je je in ieder geval weer wat beter voelt..
pi_105768493
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:14 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Dat kan nog wel een week of 5/6 duren -O-
Wat sloom! -O-
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  maandag 19 december 2011 @ 13:29:21 #133
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_105768595
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 20:51 schreef NouMooiNiet het volgende:
Cafeïne kan ik sowieso niet tegen, maar bedankt voor de andere tips.

Ik weet inderdaad zelf heel goed wat er aan de hand is, en gelukkig kan ik het ook goed uitleggen!
Het verslag van de keuringsarts is ook best duidelijk!

ORS tegen diarree bestaat ook uit suiker en zouten, dat zou misschien overeen kunnen komen met cola + zout.
Er bestaat ook cafeine-vrij light cola...misschien heb je daar wat aan? Als je daar wat zout bij doet, kom je inderdaad dicht bij het soort drank, dat ze aan mensen geven die uitdrogen door diaree. En misschien zit er in light producten iets wat tegen diaree helpt, de suikervervanger stopt misschien de darmen een beetje...
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  maandag 19 december 2011 @ 13:56:04 #134
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105769579
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 12:18 schreef Nyota het volgende:
Na ja, de schema's lopen behoorlijk door elkaar, dus het is nogal een 'bende'. Op het moment zijn we vooral bezig met de meerstoelentechniek en m'n therapeute gaat dan steeds in gesprek met een van de 'modi' in mij. Zo heb ik een heel sterke beschermer in mij die ze probeert te overtuigen dat ik dat kwetsbare kind in mij wat minder sterk bescherm en ook bv fouten laat maken en wat meer ruimte geef.
Zo wordt het voor mij ook steeds helderder wanneer wie 'in mij spreekt'.

Wat we ook wel eens doen is een imaginatie-oefening. Soms heb ik een bepaald gevoel en dan gaan we kijken of ik dat gevoel van nu kan linken met iets uit het verleden. Dan stel je je eerst een veilig plek voor en vervolgens ga je je focussen op dat gevoel en een herinnering terughalen en beschrijf ik wat er toen gebeurde. Vervolgens gaan we dan die herinnering een beetje 'herschrijven'. M'n therapeute beschrijft dan hoe het anders had kunnen verlopen. Op deze manier kan ik ook de 'gezonde volwassene' die ik ook ergens zou moeten hebben beter ontwikkelen.

Klinkt wellicht wat vaag, maar dat laatste is vooral nuttig om bepaalde schema's dan meer te herkennen en hoe ik me nu soms gevoel is gelinkt aan het verleden. En het verleden is nu niet weet ik wel, maar voor het gevoel dus wel.

Hoe lang je er gemiddeld mee bezig ben weet ik niet, maar patronen doorbreek je niet zo maar natuurlijk, dus dat zal nog wel even duren....

quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:16 schreef Nyota het volgende:

[.knip.]
Mijn therapeute werkt trouwens ook bij een GGZ-instelling en daar hebben ze het volgens mij ook (in groepen, dat wel), dus misschien kan je het daar nog vragen? Of anders misschien via de 1np.nl site? Het staat overal wat verkapt beschreven heb ik het idee.
Klopt, ik heb ook schematherapie, bij een GGZ instelling, individueel, kan ook in groep.
Ik vind het heel verhelderend en ook wel interessant om zo met (delen in) mezelf bezig te zijn.
Maar ook zwaar.
Het klopt dat je niet de schema's 'afwerkt', maar in de week gebeuren dingen en die komen dan aan bod. Vaak blijkt dan dat er sprake is van dezelfde patronen.
Ik heb toen ik hieraan begon ook afspraak na afspraak gehad met alleen maar vragenlijsten.. Dat duurde heel lang voordat we 'echt' begonnen. Nu ben ik er erg blij mee want ik begrijp mezelf stukken beter!
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:20 schreef Nyota het volgende:

[..]

Hi, hoe is je afspraak gegaan? En wat doet zo iemand? Ik moet er zelf deze week ook heen, maar misschien is het bij mij anders (ik heb ZW-uiterking nu voor aantal maanden)? Nog tips ter voorbereiding?

Ik hoop dat je je in ieder geval weer wat beter voelt..
Thanks, na 3 dagen diaree en angst en een hartslag van ik-weet-niet-hoeveel, ben ik weer thuis..

Ik ben bijna 2 jaar in de zw en moest gekeurd worden voor de WAO door de arts.
Daarna kreeg ik deze afspraak met de Arbeidsdeskundige, die gaat aan de hand van het verslag van de arts beoordelen welke werkzaamheden ik nog WEL kan doen.
Dit is heel erg theoretisch en is niet gebaseerd op werkelijke vacatures.
Met dat werk waarvan hun denken dat je WEL kunt doen, kijken ze hoeveel je kunt verdienen, dat verrekenen ze met wat je voorheen verdiende, en daar uit rolt een percentage wat je aan inkomsten kwijtraakt. Dat percentage is je arbeidsongeschiktheid.

Bij mij is nu besloten dat ik 45-55% WAO dus arbeidsongeschikt ben.
En hun vinden dat ik 20u in de week zou moeten kunnen werken.

Tips: rustig blijven (daar ben ik erg goed in :') ) en zo veel mogelijk vertellen, hoe meer je vertelt, hoe beter hij je kan beoordelen. En uitzoeken wat je rechten zijn, bijv toeslagen kun je recht op hebben. En goed doorvragen, bijv wanneer je een uitkering krijgt, vragen voor hoe lang. Evt thuis van te voren goed nadenken over wat je wilt vragen en dat opschrijven en meenemen.

Ik ben nu dood- en doodmoe en doe vandaag niks meer. Dit soort dingen slopen me echt. :Z
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  maandag 19 december 2011 @ 13:57:20 #135
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105769625
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:29 schreef Captain_Fabulous het volgende:

[..]

Er bestaat ook cafeine-vrij light cola...misschien heb je daar wat aan? Als je daar wat zout bij doet, kom je inderdaad dicht bij het soort drank, dat ze aan mensen geven die uitdrogen door diaree. En misschien zit er in light producten iets wat tegen diaree helpt, de suikervervanger stopt misschien de darmen een beetje...
Ik heb gewoon bijna niks gegeten vanochtend, naar de wc geweest en een Diacure ingenomen. :')
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105769868
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:56 schreef NouMooiNiet het volgende:

Ik ben bijna 2 jaar in de zw en moest gekeurd worden voor de WAO door de arts.
Daarna kreeg ik deze afspraak met de Arbeidsdeskundige, die gaat aan de hand van het verslag van de arts beoordelen welke werkzaamheden ik nog WEL kan doen.
Dit is heel erg theoretisch en is niet gebaseerd op werkelijke vacatures.
Met dat werk waarvan hun denken dat je WEL kunt doen, kijken ze hoeveel je kunt verdienen, dat verrekenen ze met wat je voorheen verdiende, en daar uit rolt een percentage wat je aan inkomsten kwijtraakt. Dat percentage is je arbeidsongeschiktheid.

Bij mij is nu besloten dat ik 45-55% WAO dus arbeidsongeschikt ben.
En hun vinden dat ik 20u in de week zou moeten kunnen werken.

Tips: rustig blijven (daar ben ik erg goed in :') ) en zo veel mogelijk vertellen, hoe meer je vertelt, hoe beter hij je kan beoordelen. En uitzoeken wat je rechten zijn, bijv toeslagen kun je recht op hebben. En goed doorvragen, bijv wanneer je een uitkering krijgt, vragen voor hoe lang. Evt thuis van te voren goed nadenken over wat je wilt vragen en dat opschrijven en meenemen.

Ik ben nu dood- en doodmoe en doe vandaag niks meer. Dit soort dingen slopen me echt. :Z
Hmm, ok. Maar heb je tijdens je ZW dan ook eens gesproken met zo'n arbeidsdeskundige? De arts had geloof ik opgeschreven dat ik nu nog wel licht mentaal werk zou kunnen doen.
En ze bepalen dus hoeveel je nog kan werken? Maar stel dat ze zeggen iets van 10 uur op het moment, dan halen ze dat ook van je ZW-uitkering af? Solliceteren naar iets van 10 uur lijkt me niet heel realistisch.
En ik neem aan dat ik een ZW-uitkering krijg totdat ik (of de arts...) me weer beter meld(t)?

Na ja, ik ga het wel zien. Ik ga sowieso vertellen wat me nu nog wel lukt en waar ik problemen mee heb (zoals concentratie en overzicht enzo) en wat voor werk ik eerst deed. En neem m'n vriend mee, dat is wel lief van hem.
toch lichtelijk weer in de stress raakt bang iets fout te doen

Schematherapiegenoot: hoe lang ben je al bezig? :)
pi_105770273
goedenmiddag
even een kort updatje.
Ik weet het echt neit meer. iedereen had de hoop rond oma opgegeven odmat ze al meer dan 1 week in coma lag, en organen had die begonnen te falen. Maar sinds gisteren is ze aan het klager/kreunen en wat nog het meest angstige is ze begon vandaag te zeggen:"water, water"..en iedereen zit tegen het plafond aan.
en iedereen is bang dat ze wakker word omdat dan pas de effecten zichtbaar zullen zijn.

Dus het is net alsof ik in een achtbaan van emoties zit...en dus alle kanten uit geslingerd word :'( :{ ;(
En ik weet niet wat te denken, zeggen doen. en ben zo onrustig als maar kan :{

En ik heb straks om 5 uur hertentamen nederlands :{ dat gaat nog leuk worden zo :N
  maandag 19 december 2011 @ 14:42:18 #138
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105771089
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:05 schreef Nyota het volgende:

[..]

Hmm, ok. Maar heb je tijdens je ZW dan ook eens gesproken met zo'n arbeidsdeskundige? De arts had geloof ik opgeschreven dat ik nu nog wel licht mentaal werk zou kunnen doen.
En ze bepalen dus hoeveel je nog kan werken? Maar stel dat ze zeggen iets van 10 uur op het moment, dan halen ze dat ook van je ZW-uitkering af? Solliceteren naar iets van 10 uur lijkt me niet heel realistisch.
En ik neem aan dat ik een ZW-uitkering krijg totdat ik (of de arts...) me weer beter meld(t)?

Na ja, ik ga het wel zien. Ik ga sowieso vertellen wat me nu nog wel lukt en waar ik problemen mee heb (zoals concentratie en overzicht enzo) en wat voor werk ik eerst deed. En neem m'n vriend mee, dat is wel lief van hem.
toch lichtelijk weer in de stress raakt bang iets fout te doen

Schematherapiegenoot: hoe lang ben je al bezig? :)
Nee ik heb tijdens de zw alleen maar gesprekken met de arts gehad. Ik denk dat wanneer de arts beoordeelt (wat hij dus waarschijnlijk bij jou gedaan heeft) dat je weer evt deels zou kunnen werken, dat hij dan een seintje richting Arbeidsdeskundige geeft. Vandaar.
Hij gaat dan bepalen of en hoeveel je weer THEORETISCH zou kunnen werken en voor dat deel zul je waarschijnlijk in de WW komen, want dan ben je volgens hun niet meer ziek voor dat deel.

Boeit hun wat dat je geen werk aan kunt komen of dat je zelf vind dat je er nog niet klaar voor bent. Dat zijn nu eenmaal hun regels en hun beoordeling, moet je je bij kunnen neerleggen (of in bezwaar gaan met bijbehorende rompslomp stress etc etc).
Oh, succes natuurlijk!

Ik ben nu ongeveer een jaar bezig met schematherapie, en jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door NouMooiNiet op 19-12-2011 14:54:59 ]
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105771566
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 13:25 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Wat sloom! -O-
Ja echt wel -O- Baal er ook flink van dat het zo lang duurt. Ten eerste omdat ik nieuwsgierig ben wat er uitkomt, maar ook omdat ik dan waarschijnlijk tot die tijd opgenomen moet blijven omdat ze dan pas gericht kunnen gaan behandelen...
pi_105771618
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:42 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Nee ik heb tijdens de zw alleen maar gesprekken met de arts gehad. Ik denk dat wanneer de arts beoordeelt (wat hij dus waarschijnlijk bij jou gedaan heeft) dat je weer evt deels zou kunnen werken, dat hij dan een seintje richting Arbeidsdeskundige geeft. Vandaar.
Hij gaat dan bepalen of en hoeveel je weer THEORETISCH zou kunnen werken en voor dat deel zul je waarschijnlijk in de WW komen, want dan ben je volgens hun niet meer ziek voor dat deel.

Boeit hun wat dat je geen werk aan kunt komen of dat je zelf vind dat je er nog niet klaar voor bent. Dat zijn nu eenmaal hun regels en hun beoordeling, moet je je bij kunnen neerleggen (of in bezwaar gaan met bijbehorende rompslomp stress etc etc).

Ik ben nu ongeveer een jaar bezig met schematherapie, en jij?
Ok, officiële stress dan nu.. . Ik zou niet eens weten hoe ik een sollicitatie zou kunnen doen nu. Het vrijwilligerswerk is me al te veel en om nu langs t uitzendbureau te gaan voor een studentenbaan voor 2 uur per dag...

*zucht*

Ben nu een paar maanden bezig me therapie en sinds een week ad's erbij...
  maandag 19 december 2011 @ 15:05:44 #141
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105771899
quote:
1s.gif Op maandag 19 december 2011 14:57 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ok, officiële stress dan nu.. . Ik zou niet eens weten hoe ik een sollicitatie zou kunnen doen nu. Het vrijwilligerswerk is me al te veel en om nu langs t uitzendbureau te gaan voor een studentenbaan voor 2 uur per dag...

*zucht*

Ben nu een paar maanden bezig me therapie en sinds een week ad's erbij...
zie PM
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105776342
quote:
0s.gif Op maandag 19 december 2011 14:18 schreef cafpow het volgende:
goedenmiddag
even een kort updatje.
Ik weet het echt neit meer. iedereen had de hoop rond oma opgegeven odmat ze al meer dan 1 week in coma lag, en organen had die begonnen te falen. Maar sinds gisteren is ze aan het klager/kreunen en wat nog het meest angstige is ze begon vandaag te zeggen:"water, water"..en iedereen zit tegen het plafond aan.
en iedereen is bang dat ze wakker word omdat dan pas de effecten zichtbaar zullen zijn.

Dus het is net alsof ik in een achtbaan van emoties zit...en dus alle kanten uit geslingerd word :'( :{ ;(
En ik weet niet wat te denken, zeggen doen. en ben zo onrustig als maar kan :{

En ik heb straks om 5 uur hertentamen nederlands :{ dat gaat nog leuk worden zo :N
jeetje, wat kut allemaal zeg, kan me voorstellen dat je daar gespannen van wordt. Ik hoop dat je ondanks dat je nog even kan focussen op je hertentamen en daarna je wat meer kan focussen.

Sterkte :*
  maandag 19 december 2011 @ 18:55:29 #143
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105781911
* Murmeli heeft even bijgelezen....

die schematherapie lijkt mij eigenlijk ook wel wat. Heb er wel eens van gehoord en in mijn vorige therapie ging het ook altijd over schema's maar er werd niet een bepaald programma gevolgd ofzo.

hmmm brrr @ arbeidsdeskundige :(
Ik denk dat je voor jouw gevoel je klachten heel erg moet overdrijven. Dan komt duidelijker over hoe het echt gaat. Die gasten die gaan het echt niet snappen als je daar een beetje dapper gaat doen ;)

Ik ben vandaag weer de hele dag op pad geweest :@ op de vlucht voor de poets hahaha ;)
maar was leuk, ben met een vriendin naar de film geweest (happy feet 2 3d) en ik kon het 3d effect gewoon zien *O* dat kon ik vroeger niet (oogafwijking). Dus blijkbaar zijn mijn ogen beter geworden *O* *O* *O*
en die film is heel erg leuk, zeer licht verteerbaar zeg maar ;)
Morgen maar even echt niks/weinig doen ;)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105785058
hier inmiddels thuis en gegeten. En van Nederlands heb ik een zooitje gemaakt..op zich wel redelijk, maar een paar stomme fouten. Maar ja ik deed het ook meer uit verplichting.

Verder ook een aanvaring met een persoon gehad, omdat er een etentje voor woensdag op een boot is met de klas(een zeer klein deel) en ik zou meegaan, maar gezien alle omstandigheden lijkt het me niet verstandig.
Dus ik heb dat vanmiddag nog gemeld per mail en persoonlijk en die persoon begon tegen me te schreeuwen van dat ik toch moet betalen omdat de reservering er al is.
En ik had echt zoiets van dat zien we dan wel..zowieso is het grotendeels bij nu overmacht. En hi zei dat ik dat ruim 7 dagen van te voren had moeten melden. Maar hoe kon ik weten dat de situatie dusdanig zou oplopen dat ik neit meer mee kan!
Dus ik heb het gehad met die persoon en we liggen elkaar al niet, en ik heb tenminste het fatsoen om het te melden zodat hij kan kijken wat er te regelen valt.
Dus toen hij begon te schreeuwen, zei ik:"dat zien we dan wel" en doelend op hoe het zit met de betaling. Want hij eiste dat ik ging betalen, terwijl ik het juist aangaf om naar een oplossing te zoeken.

Maar goed, die persoon en ik liggen elkaar al tijden niet..
pi_105812833
Ik ben inmiddels verhuisd naar mijn andere kamer. Heb vanochtend een uur dagbesteding gehad en een vlinder geschilderd. Vanmiddag een klein uur sport gehad en net een artikel voor de Hogeschoolkrant uitgewerkt. Vorige maand even een maandje vrij genomen, maar deze maand lukt het wel om 2 artikelen te schrijven. En dat extra geld is altijd handig natuurlijk :)

Moet van de week die andere nog even doen, maar kan die jongen nog niet te pakken krijgen. Ga zo nog even een uurtje rusten tot de dagafsluiting is. Mag gelukkig nog zelf bepalen wat ik nu meedoe met het programma van open2, omdat alles meedoen nog wel te vermoeiend voor me is. Verder vandaag wel goed te pas :)

Hoe is het met de rest?

[ Bericht 81% gewijzigd door _Hestia_ op 20-12-2011 14:24:57 ]
pi_105826084
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 december 2011 11:34 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben inmiddels verhuisd naar mijn andere kamer. Heb vanochtend een uur dagbesteding gehad en een vlinder geschilderd. Vanmiddag een klein uur sport gehad en net een artikel voor de Hogeschoolkrant uitgewerkt. Vorige maand even een maandje vrij genomen, maar deze maand lukt het wel om 2 artikelen te schrijven. En dat extra geld is altijd handig natuurlijk :)

Moet van de week die andere nog even doen, maar kan die jongen nog niet te pakken krijgen. Ga zo nog even een uurtje rusten tot de dagafsluiting is. Mag gelukkig nog zelf bepalen wat ik nu meedoe met het programma van open2, omdat alles meedoen nog wel te vermoeiend voor me is. Verder vandaag wel goed te pas :)

Hoe is het met de rest?
Klinkt wel lekker sylvana. En artikelen schrijven is altijd wel een afleiding.
En wat me helemaal prettig lijkt is dat je zelf kan kijken waar je wel of niet aan meedoet.

Hier gaat het dubbel, vandaag alles behalve een productieve dag geweest, ik heb de eerste lesuren niks gedaan. Daarna 2 uur lang ene docent horen praten maar was ook niet echt geconcentreerd EN daarna een ander vak wat redelijk ging.
Alleen ik mer dat ik nu zo snel overprikkeld raak, dat ik echt bijna niks meer begrijp, hele simpele vragen moeten uitgelegd worden wil ik ze snappen.
En thuis is mijn ma op de een of andere manier in de ban van kerst, en ze heeft het over cadeau's enz. maar op dit moment intereseert het me echt niet. Ik ga morgen wel haar cadeau kopen, maar alleen omdat zij dat wil.
Als het aan mij zou liggen zou ik de kerstboom aftuigen en gewoon doordaan als wanneer het een doodnormale dag is..en niks kwa feest of versiering.
En vaak als ik die kerstboom zie dan heb ik zo'n zin om dat hele ding om te gooien en kapot te gooien.
Want ik heb dit keer gewoon een hekel aan kerst, meestal ben ik niet de grootste kerstfan maar dit keer helemaal niet.
En toch voel ik me gedwongen :( :( :'(
pi_105838722
Naar aanleiding van een artikel in Psychologie Magazine: Heeft er iemand ervaring met contextuele/systeemtherapie?
  dinsdag 20 december 2011 @ 22:12:59 #148
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105840915
Nee, wat is dat?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105846293
Ik ken dat contectuele/systeemterapie niet echt, maar er word bij mij op dit moment wel veel naar de GGGG (gebeurtenis/gedrag/gedachten/gevoel) gekeken, en hoe dit omgevormd kan worden tot ies positiever(gedrag).
En verder moet ik zeggen dat bij mij afhankelik van hoe het gaat op het moment bepaalde "systematiek" word gevolgd...het hangt af van waar ik op dat moment mee zit :)
  woensdag 21 december 2011 @ 08:09:49 #150
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105855559
Kutpillen :(
Heb bijna niet geslapen, mn hele lijf staat strak gespannen ervan. En qua stemming is t matig. Geen dikke onvoldoende ofzo, maar bluh zeg maar. Ik hoop dat t nog beter wordt (vooral het fysieke, stemming duurt altijd ff, dat weet ik)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_105856816
Systeemtherapie is dat er wordt gekeken naar je sociale omgeving, vooral je familie en oude patronen daarin. Dus bijvoorbeeld dat je vroeger altijd van je vader te horen kreeg dat je goed je best moet doen op school en dat je daarom als volwassene dat nog steeds doet, maar dan op je werk teveel hooi op je vork neemt. Gaat dus over oude patronen waar je nu last van hebt.

Vaak wordt er ook gekeken met poppetjes hoe de familiebanden in elkaar zitten en wat voor invloed dat heeft op jou. Bijvoorbeeld een dominante moeder, afwezige vader etc.
  woensdag 21 december 2011 @ 10:13:32 #152
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105857739
Cafpow, ik heb hetzelfde met Kerst (niet alleen dit jaar). Laat je niet dwingen he. Probeer slechts de dingen te doen die je ook echt wil doen, hoe moeilijk ook.

Ik had al weinig zin om kerstkaarten te versturen maar nu er bij mij ook een aantal op de mat zijn gevallen, vind ik het nogal sneu om niks terug te sturen. Heb er echter niks bijzonders van gemaakt, gewoon mooie kaarten, met een korte, niet bepaald persoonlijke groet. Het is beter dan niks, denk ik dan. Aan versieringen besloot ik niks te doen, hetzelfde probleem i.e. zin om alles kapot te gooien, dus ik brand slechts een heleboel kaarsjes op de donkere avonden dat ik wel de behoefte voel aan een beetje licht in mijn huis en hart.

Sylvana, systeemtherapie klinkt als een halfzusje van schematherapie?

Voelde me de afgelopen dagen beter dan ik me in maanden heb gevoeld, dus mijn verhaal doen heeft wel geholpen. Heb bij mijn vader een hint laten vallen dat het niet zo goed gaat. Wij zijn beide geen praters maar hij is wel erg lief voor me nu, en neemt me nogal mee op sleeptouw en houdt me aan het werk op de boerderij. Frisse lucht en hard werken, doet een mens toch goed.

Zojuist heb ik in een vlaag van verstandsverbijstering informatie aangevraagd over een HBO-opleiding! Vanmiddag uiteindelijk toch kerstshoppen, zie er erg tegenop, maar neem (zoals ik vaker doe als ik angstig ben) mijn pup mee voor de broodnodige morele steun.
power to the people
pi_105858695
@ sylvana, blijkbaar krijg ik toch systeemterapie.

@Beestjuh, ach kerst is niet mijn favoriete tijd van het jaar maar meestal valt het mee. Maar dit jaar door 'ziekte' van mijn oma, coma en mogelijk sterfbed heb ik er 0 zin in. Maar mijn ma heeft minder moeite met het gebeuren rondom oma, omdat zij er eigenlijk al op voorbereid was. En zij heeft dit proces al eerder meegemaakt.

Later reageer ik iets uitgebreider, omdat ik nu moet vertrekken naar school wil ik nog even op tijd komen :)
  woensdag 21 december 2011 @ 22:44:46 #154
363676 Avaron
Girl, interrupted.
pi_105891765
Sorry dat ik hier ''binnen kom vallen,'' maar ik wilde niet een topic openen omdat ik niet de aandacht zo op mezelf wil vestigen.

Ik zit sinds dit jaar in een depressieve periode waar ik maar moeilijk uit kom. Dit komt voornamelijk doordat ik ben gestopt met school omdat het fysiek te zwaar voor me werd. (Heb een chronische ziekte.) En ik heb sinds een paar maanden nul contact meer met familie terwijl ik uit een redelijk groot gezin kom.

Aangezien de feestdagen eraan komen merk ik dat mijn moodswings steeds erger worden. (Dit komt omdat ik al zo'n 5 jaar geen Kerst vier met de familie.) Het liefst lig ik de hele dag in bed met een deken over me heen. Ik herken mezelf ook niet echt meer omdat ik sneller geïrriteerd raak en me erg verslagen voel. Ik loop momenteel bij een psycholoog maar zal toch eens vragen of antidepressiva niet een idee is.

Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? Dat je totaal geen zin hebt in de feestdagen?

Sorry voor mijn lap tekst maar ik hoop dat dit wordt gelezen...
We'll never be as young as we are tonight.
  woensdag 21 december 2011 @ 22:47:04 #155
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105891942
quote:
16s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:44 schreef Avaron het volgende:
Sorry dat ik hier ''binnen kom vallen,'' maar ik wilde niet een topic openen omdat ik niet de aandacht zo op mezelf wil vestigen.

Ik zit sinds dit jaar in een depressieve periode waar ik maar moeilijk uit kom. Dit komt voornamelijk doordat ik ben gestopt met school omdat het fysiek te zwaar voor me werd. (Heb een chronische ziekte.) En ik heb sinds een paar maanden nul contact meer met familie terwijl ik uit een redelijk groot gezin kom.

Aangezien de feestdagen eraan komen merk ik dat mijn moodswings steeds erger worden. (Dit komt omdat ik al zo'n 5 jaar geen Kerst vier met de familie.) Het liefst lig ik de hele dag in bed met een deken over me heen. Ik herken mezelf ook niet echt meer omdat ik sneller geïrriteerd raak en me erg verslagen voel. Ik loop momenteel bij een psycholoog maar zal toch eens vragen of antidepressiva niet een idee is.

Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? Dat je totaal geen zin hebt in de feestdagen?

Sorry voor mijn lap tekst maar ik hoop dat dit wordt gelezen...
Het is geen lap tekst hoor.

Antidepressiva helpt echt. Ik wou dat ik er eerder mee was begonnen.

En aan de feestdagen doe ik al jaren niet meer. Verplichte gezelligheid, jakkes. Mijn verjaardag heb ik ook voor het laatst gevierd op m'n 14e.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_105892536
quote:
16s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:44 schreef Avaron het volgende:
Sorry dat ik hier ''binnen kom vallen,'' maar ik wilde niet een topic openen omdat ik niet de aandacht zo op mezelf wil vestigen.

-----knip----

Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? Dat je totaal geen zin hebt in de feestdagen?

Sorry voor mijn lap tekst maar ik hoop dat dit wordt gelezen...
Dit is echt heel herkenbaar, dat van de feestdagen. Ik vier het dit jaar ook zo min mogelijk, maar wil toch wat doen, voor mijn ma. En deels ook als herdenking van mijn nu nog levende oma die in coma zit. Maar voor mij part kan kerst verdwijnen, de boom is zolang ik in de buurt ben ervan nog niet aangeweest omdat ik het niet echt aankan. En ieder beetje extra geluk maar mij nog somberder.
pi_105892791
@Sylvana, bij mij is de behandeling vooral gericht op 2 dingen. De officele benaming was:
autistiforme problematiek en problemen binnen de primaire steunomgeving ofzo iets.
En bij is heel goed te merken dat mijn (missende) sociale omgeving heel veel invloed heeft op mij. En word geprobeerd die invloed te beperken en onder controle te krijgen, en welke rol mensen op mij hebben.
Maar er word niet echt op een heel specifieke manier aan gewerkt, het lijkt net alsof ik erheen ga en mij ei kwijt kan en dan weer verder ga. De psycholoog zegt heel af en toe wat en vraagt wat. Maar bij is het ook redelijk lastig omdat ik zeg maar snel een zooitje van alles maak in mijn gedachten.
  woensdag 21 december 2011 @ 23:34:46 #158
363676 Avaron
Girl, interrupted.
pi_105895517
quote:
0s.gif Op woensdag 21 december 2011 22:47 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het is geen lap tekst hoor.

Antidepressiva helpt echt. Ik wou dat ik er eerder mee was begonnen.

En aan de feestdagen doe ik al jaren niet meer. Verplichte gezelligheid, jakkes. Mijn verjaardag heb ik ook voor het laatst gevierd op m'n 14e.
Dank je wel voor je reactie. :) Fijn ook dat de antidepressiva goed voor je werkt, ik zal het overwegen / overleggen met mijn psycholoog. En idd, verplichte gezelligheid, met jou kan ik iig praten! Mag ik vragen waarom je je verjaardag niet viert?

@ cafpow, wat lief dat je iig iets wil doen met kerst voor je moeder. Erg spijtig trouwens om te lezen dat je oma in coma zit... Ik hoop dat je de feestdagen goed doorkomt.
We'll never be as young as we are tonight.
pi_105919941
Hi all,

Nou, nu anderhalve week aan de Sertraline en na de verhoging van zondag, word ik er vooral misselijk van. Bleh. Verder sliep ik nog steeds bagger en na telefonisch contact met m'n psychiater slik ik er nu een heel lage dosis Seroquel bij: op 12,5 mg heb ik vannacht toch liggen slapen :D Echt sinds tijden, wat fijn zeg. En ik hoef het niet elke dag te nemen, dus dat is fijn.
Het is alleen nog meer troep m'n lijf in, maar goed, anders is het ook niks.

Verder overigens niet heel top, ben benieuwd wanneer ik iets van de pillen ga merken. Afgelopen maandag een voor mij heftige sessie met m'n psych gehad en dat werkt de hele week na.. Morgen gesprek met de arbeidsdeskundige van het UWV en daar ben ik me nu al de hele week over aan het opvreten.

Kortom: eigenlijk is het gewoon allemaal bleh. Het positieve is dat ik wel aan de opdracht voor de loopbaancoach heb gewerkt, dus ben toch een soort van met de toekomst bezig op een positieve manier... :{
pi_105920166
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:03 schreef Nyota het volgende:
Hi all,

Nou, nu anderhalve week aan de Sertraline en na de verhoging van zondag, word ik er vooral misselijk van. Bleh. Verder sliep ik nog steeds bagger en na telefonisch contact met m'n psychiater slik ik er nu een heel lage dosis Seroquel bij: op 12,5 mg heb ik vannacht toch liggen slapen :D Echt sinds tijden, wat fijn zeg. En ik hoef het niet elke dag te nemen, dus dat is fijn.
Het is alleen nog meer troep m'n lijf in, maar goed, anders is het ook niks.

Verder overigens niet heel top, ben benieuwd wanneer ik iets van de pillen ga merken. Afgelopen maandag een voor mij heftige sessie met m'n psych gehad en dat werkt de hele week na.. Morgen gesprek met de arbeidsdeskundige van het UWV en daar ben ik me nu al de hele week over aan het opvreten.

Kortom: eigenlijk is het gewoon allemaal bleh. Het positieve is dat ik wel aan de opdracht voor de loopbaancoach heb gewerkt, dus ben toch een soort van met de toekomst bezig op een positieve manier... :{
Hey,

Ik gebruik ook Sertraline. Schijnt dat je er de eerste twee weken heel slecht van kan gaan voelen. Voordat het bij mij echt helemaal werkte ging wel meer dan een maand overheen.

Misselijkheid is een vervelende bijwerking. Wat bij mij altijd helpt is een paar sigaretten roken.

Maar al met al werkt dat spul wel goed (bij mij in ieder geval).
pi_105921332
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:09 schreef Gewas het volgende:

[..]

Hey,

Ik gebruik ook Sertraline. Schijnt dat je er de eerste twee weken heel slecht van kan gaan voelen. Voordat het bij mij echt helemaal werkte ging wel meer dan een maand overheen.

Misselijkheid is een vervelende bijwerking. Wat bij mij altijd helpt is een paar sigaretten roken.

Maar al met al werkt dat spul wel goed (bij mij in ieder geval).
Was ik net weer gestopt (de 2e keer al sinds half augustus, toen ik weer begonnen was na jaren...) vertel jij me dat ik weer moet beginnen :D

Ik hoop wel dat het wat beter wordt. Over het algemeen valt het me toch wel mee gelukkig. Of laat ik het anders zeggen: ik -als doomscenario-denker- had het erger verwacht en dan kan het alleen maar meevallen....

Ik voel me overigens wel een stuk futlozer: voorheen deed ik echt veel en bracht zoveel mogelijk structuur aan, maar het lijkt wel of dat me nu niets meer kan schelen en dan krijg je een dubbeleffect.
  donderdag 22 december 2011 @ 16:36:36 #162
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105921353
Hier nog steeds dat rare gespannen gevoel van de dope.
Net de psychiater gesproken, we kijken t nog een weekje aan.
Oxazepam werkt wel tegen dat gevoel dus als t heel erg wordt kan ik dat soms nemen.
Verder lijkt mijn stemming vandaag beter.

Gesprek bij arbo ging goed, psych gaat haar best doen om schematherapie voor me te regelen, dus ik ben wel tevreden.
Nu nog ff hopen dat dat klotegevoel weg gaat.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 23 december 2011 @ 01:58:23 #163
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_105949369
quote:
16s.gif Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef Avaron het volgende:

[..]

Dank je wel voor je reactie. :) Fijn ook dat de antidepressiva goed voor je werkt, ik zal het overwegen / overleggen met mijn psycholoog. En idd, verplichte gezelligheid, met jou kan ik iig praten! Mag ik vragen waarom je je verjaardag niet viert?
Veel vrienden hadden me in de steek gelaten; steeds depressiever worden; mijn overgebleven vrienden hadden hele andere interesses dan ik; ik heb niks te vieren; etc.

Ik ben ondertussen alweer 1,5 week aan het wachten om weer te verder te kunnen met de LOI-cursus. Wat een prutsers daar.

quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:36 schreef Murmeli het volgende:
Hier nog steeds dat rare gespannen gevoel van de dope.
Net de psychiater gesproken, we kijken t nog een weekje aan.
Oxazepam werkt wel tegen dat gevoel dus als t heel erg wordt kan ik dat soms nemen.
Verder lijkt mijn stemming vandaag beter.

Gesprek bij arbo ging goed, psych gaat haar best doen om schematherapie voor me te regelen, dus ik ben wel tevreden.
Nu nog ff hopen dat dat klotegevoel weg gaat.
Oxazepam is wel fijn ja. Alleen jammer dat het zo snel minder goed gaat werken.

En nu even heel veel posts teruglezen ....
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 23 december 2011 @ 08:10:02 #164
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105951897
Kerst is alweer bijna voorbij *O*

Ook hier dus weinig vrienden en weinig zin in jolijt. Verder een steeds moeilijker relatie met mijn moeder omdat ik nu pas begin in te zien hoe een groot aandeel ze in mijn onzekerheid en angsten heeft (gehad). Nu ga ik haar gedrag steeds meer analyseren en daar word ik niet blij van... Toch lief en aardig blijven, een heleboel slikken en de wijste proberen te zijn, want het contact op een lager pitje is geen optie.

1 januari stoppen met roken. Zal niet makkelijk zijn en ik twijfel of het wel goed is te stoppen tijdens een depressie, maar volgens die redenatie kan ik het wel uit blijven stellen. Heb er geen zin meer in en geen geld meer voor over.
power to the people
pi_105963222
Zijn er hier mensen die alternatieve geneeswijzen hebben geprobeerd? bv. EMTS of Acupunctuur?
  vrijdag 23 december 2011 @ 14:52:39 #166
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105963523
*O*
ik lijk me vandaag iets minder ellendig te voelen van de pillen *O*
Als deze verbetering zich nou een tijdje doorzet zie ik het wel weer zitten denk ik :)

alleen ben ik over de zeik (letterlijk) want mn kat heeft op de bank gepist en ik krijg de stank er niet uit :( :( GRRRR!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 23 december 2011 @ 15:57:16 #167
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105965788
quote:
0s.gif Op donderdag 22 december 2011 16:03 schreef Nyota het volgende:
Hi all,
-knip-

Morgen gesprek met de arbeidsdeskundige van het UWV en daar ben ik me nu al de hele week over aan het opvreten.

Hoe is het gegaan?
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105972782
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 december 2011 15:57 schreef NouMooiNiet het volgende:

[..]

Hoe is het gegaan?
Wel goed geloof ik. Altijd even wachten wat er op papier komt, maar omdat ik nog volledig arbeidsongeschikt ben voor m'n eigen werk, nu zoeken naar iets passends. Dat komt er nu op neer dat ik nu op zoek ga naar vrijwilligerswerk, maar dat was ik al nadat t vorige niet zo goed beviel.
Verder was ik ook al gestart met een loopbaancoach en dat vond ie ook goed en kan ook bekostigd worden (wat niet nodig is, maar goed).

Verder had ik het idee dat ik wel goed bezig was en dat is altijd fijn te horen.

Al met al viel het dus mee en fijn dat ik nu zo de feestdagen in kan.

Thanks for asking!
  vrijdag 23 december 2011 @ 20:54:51 #169
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105977721
quote:
1s.gif Op vrijdag 23 december 2011 19:10 schreef Nyota het volgende:

[..]

Wel goed geloof ik. Altijd even wachten wat er op papier komt, maar omdat ik nog volledig arbeidsongeschikt ben voor m'n eigen werk, nu zoeken naar iets passends. Dat komt er nu op neer dat ik nu op zoek ga naar vrijwilligerswerk, maar dat was ik al nadat t vorige niet zo goed beviel.
Verder was ik ook al gestart met een loopbaancoach en dat vond ie ook goed en kan ook bekostigd worden (wat niet nodig is, maar goed).

Verder had ik het idee dat ik wel goed bezig was en dat is altijd fijn te horen.

Al met al viel het dus mee en fijn dat ik nu zo de feestdagen in kan.

Thanks for asking!
Fijn, even ontspannen met deze dagen!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105994479
Wat is dat voor spul zeg die Seroquel... Heb gisteren voor de tweede keer een half tabletje op (12,5mg) om beter te kunnen slapen en lig echt helemaal knock-out. Echt niet normaal: een half freaking pilletje!!

Je zal dat spul maar in n hoge dosis moeten slikken waar het echt voor bedoelt is...
pi_105994520
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:18 schreef Nyota het volgende:
Wat is dat voor spul zeg die Seroquel... Heb gisteren voor de tweede keer een half tabletje op (12,5mg) om beter te kunnen slapen en lig echt helemaal knock-out. Echt niet normaal: een half freaking pilletje!!

Je zal dat spul maar in n hoge dosis moeten slikken waar het echt voor bedoelt is...
Na een tijdje werkt je lichaam er aan en werkt het anders, bij mij was dat zo ongeveer een week.
In het begin was ik overdag er ook nog behoorlijk sloom van namelijk, nu is dat weg :)
pi_105995321
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:21 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Na een tijdje werkt je lichaam er aan en werkt het anders, bij mij was dat zo ongeveer een week.
In het begin was ik overdag er ook nog behoorlijk sloom van namelijk, nu is dat weg :)
Ik wil t eigenlijk niet elke dag nemen... Hoeveel mg nam jij en was dat ook om beter te slapen?

Ik zit nu dan maar aan af en toe een kwart pilletje te denken.
pi_105996106
Ik slik elke avond voor het slapen 25 mg Seroquel tegen angst maar slaap er niet beter van. Dus wel apart dat je van zo'n lage dosis al knock-out bent!

Ik ben gisteren naar een concert geweest en het was echt geweldig *O* Heb echt genoten, gedanst, gewoon lekker naar de muziek geluisterd en nergens aan denken verder :D Was echt een geslaagd avondje uit! Vandaag maar een dagje bijkomen, maar dat is het wel waard :)
pi_105997050
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:50 schreef Sylvana het volgende:
Ik slik elke avond voor het slapen 25 mg Seroquel tegen angst maar slaap er niet beter van. Dus wel apart dat je van zo'n lage dosis al knock-out bent!

Ik ben gisteren naar een concert geweest en het was echt geweldig *O* Heb echt genoten, gedanst, gewoon lekker naar de muziek geluisterd en nergens aan denken verder :D Was echt een geslaagd avondje uit! Vandaag maar een dagje bijkomen, maar dat is het wel waard :)
Ja, ik vind ook bizar, dus doe ik maar voorzichtig..

En waar ben je heen geweest?? Fijn dat het zo leuk was en goed te lezen dat het goed gaat!
pi_105997186
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:29 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ja, ik vind ook bizar, dus doe ik maar voorzichtig..

En waar ben je heen geweest?? Fijn dat het zo leuk was en goed te lezen dat het goed gaat!
Naar de Heideroosjes *O*
  zaterdag 24 december 2011 @ 12:56:02 #176
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_105997765
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:36 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Naar de Heideroosjes *O*
Was dat het laatste concert van ze? Ik heb ze in oktober nog gezien :). Was er helemaal fan van op m'n 15e-16e, nu niet meer, maar is jeugdsentiment he.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_105998042
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 12:56 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Was dat het laatste concert van ze? Ik heb ze in oktober nog gezien :). Was er helemaal fan van op m'n 15e-16e, nu niet meer, maar is jeugdsentiment he.
Het was onderdeel van de afscheidstour, maar het allerlaatste concert is in september in de Melkweg. Tot die tijd nog afscheidsconcerten in het land en een paar festivals :)
  zaterdag 24 december 2011 @ 15:44:50 #178
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106002949
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 10:18 schreef Nyota het volgende:
Wat is dat voor spul zeg die Seroquel... Heb gisteren voor de tweede keer een half tabletje op (12,5mg) om beter te kunnen slapen en lig echt helemaal knock-out. Echt niet normaal: een half freaking pilletje!!

Je zal dat spul maar in n hoge dosis moeten slikken waar het echt voor bedoelt is...
Dat is wel vreemd. Ik slikte 300 mg op een dag ('s ochtends 100 mg, 's avonds 200 mg) en ben er echt nooit knock-out van gegaan.
Wel van Risperdal. Geen idee in welke dosering eigenlijk. Vast een hoge dosering, anders had ik nooit zo veel last gehad van de bijwerkingen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106003546
quote:
3s.gif Op zaterdag 24 december 2011 15:44 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Dat is wel vreemd. Ik slikte 300 mg op een dag ('s ochtends 100 mg, 's avonds 200 mg) en ben er echt nooit knock-out van gegaan.
Wel van Risperdal. Geen idee in welke dosering eigenlijk. Vast een hoge dosering, anders had ik nooit zo veel last gehad van de bijwerkingen.
Hmm, m'n psychiater is met vakantie, maar anders toch maar eens bij m'n huisarts checken.
En nu maar even een paar nachten zonder proberen...
pi_106003578
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 16:01 schreef Nyota het volgende:

[..]

Hmm, m'n psychiater is met vakantie, maar anders toch maar eens bij m'n huisarts checken. Ik slaap zo 11 uur.
Een verademing bij maanden van 6 uur per nacht, maar toch..

En nu maar even een paar nachten zonder proberen...
  zaterdag 24 december 2011 @ 17:21:05 #181
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106006550
Grrrr... pesthumeur hier! kat heeft weer op de bank gepist. stinkzooi.
daar gaat mn relaxte bankhangkerst.... mja of ik moet zin hebben in in de stank hangen. zucht.
of ik moet het er nog uit krijgen.

en ik heb wéér geslapen vanmiddag. Was weer hartstikke moe. ook een beetje omdat ik me druk zat te maken. Volgens mij word ik echt megamoe van die paroxetineshit.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106010251
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 11:13 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ik wil t eigenlijk niet elke dag nemen... Hoeveel mg nam jij en was dat ook om beter te slapen?

Ik zit nu dan maar aan af en toe een kwart pilletje te denken.
Ik slik 50mg zònder verlengde afgifte.
Seroquel is geen slaapmiddel zoals de meeste mensen die kennen.
Het is ook niet verslavend als in dat je meer nodig hebt op den duur oid.
Maarum af en toe nemen, misschien is dan een ander middel beter voor je(even overleggen met de dokter? Als je een milder middeltje zou willen, nooit van je leven risperdal nemen is mijn advies :)
pi_106010272
En ik gebruik het idd om te slapen.
pi_106011998
Ja, de 13e januari spreek ik me m'n psychiater pas weer. Maar misschien voor die tijd langs m'n huisarts of het even helemaal niet meer neem.
Beter duf van te weinig slaap dan van troep.

Overigens heb ik sinds de sertraline ook meer last van m'n oorsuizen. Als dat zo door blijft gaan, kap ik daar ook mee, want van een blijvend hardere oorsuis word ik ook doodongelukkig. Dan was dat eerdere geluid nog prima te behappen...
pi_106013641
Als mijn psych. begin november heeft gemeld dat ie longontsteking had en dat we begin december weer een afspraak zouden maken, en hij heeft nog steeds niet gebeld, ben ik dan onredelijk als ik m straks vertel dat ik m niet meer hoef?
Ik bedoel waarom zou ik iemand moeten vetrouwen die zo duidelijk laat blijken 0,0 interesse voor me te hebben?
  zaterdag 24 december 2011 @ 22:44:00 #186
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106018866
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 december 2011 20:41 schreef DeZoektocht het volgende:
Als mijn psych. begin november heeft gemeld dat ie longontsteking had en dat we begin december weer een afspraak zouden maken, en hij heeft nog steeds niet gebeld, ben ik dan onredelijk als ik m straks vertel dat ik m niet meer hoef?
Ik bedoel waarom zou ik iemand moeten vetrouwen die zo duidelijk laat blijken 0,0 interesse voor me te hebben?
Ik had er zelf ff achteraan gebeld, ipv niks doen en dan boos worden. Longontsteking kan best lang duren, dan ben je ff niet zo bezig met je werk....
Ik vind je reactie een beetje overtrokken....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 24 december 2011 @ 22:44:54 #187
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106018913
Wat klote van het oorsuizen nyota :( lijkt me ook verrekte irritant
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106018997
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 22:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik had er zelf ff achteraan gebeld, ipv niks doen en dan boos worden. Longontsteking kan best lang duren, dan ben je ff niet zo bezig met je werk....
Ik vind je reactie een beetje overtrokken....
Ja, dat. Mensen zijn mensen en dingen kunnen ook vergeten worden. Zeker als je ziek bent.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106021580
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 22:44 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Ik had er zelf ff achteraan gebeld, ipv niks doen en dan boos worden. Longontsteking kan best lang duren, dan ben je ff niet zo bezig met je werk....
Ik vind je reactie een beetje overtrokken....
Ok, heb er even over nagedacht en jullie hebben wel gelijk.
  zondag 25 december 2011 @ 02:20:05 #190
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106024591
- heeft eindelijk alles teruggelezen. :@ -

Volgens mij werken medicijnen bij mij echt heel slecht (maar de bijwerkingen zijn helaas altijd heftig }:|): ik slik soms temazepam om te kunnen slapen, maar dan lig ik soms nog wel een uur wakker.

Ik moet zeggen dat ik nog steeds niet snap wat schematherapie inhoudt.

En ik zit weer gezellig in een dal. -O-
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106024598
Beterschap Madame, als je wilt praten ben ik altijd bereikbaar.
Rustig aan.
pi_106026639
ondanks dat ik weet dat enkele van jullie erg opzien tegen de kerst wil ik jullie toch een vrolijk kerstfeest toewensen xx
S. 2014
J. 2016
  zondag 25 december 2011 @ 11:07:49 #193
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106027202
Dank je! Jij ook.
En alle anderen ook.

Ik heb zelf een hekel aan kerst maar zie er verder niet tegenop ofzo. Ben vandaag lekker thuis met de poezen.
Ach en ik val toch altijd in slaap overdag dus mijn dagen zijn momenteel erg kort ;)
(heb/had jij dat ook van de paroxetine gewoonmezelf?)

Ik zie trouwens ook niet meer op tegen oud en nieuw want ik ga het vieren met een vriendin van me!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106027251
Vrolijk kerstfeest! *O*
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106027364
Ik heb afgelopen dagen redelijk wat gemist. Kerst doen we nu extra rustig, gisteren een normale dag met cadeau's. EN vandaag gaan we alleen even de keuken in om iets lekkers maar simpels te maken. En verder 2 normale dagen.

Verder iedereen ondanks alles waar jullie mee zitten toch fijne en op zijn minst ontspannen dagen toegewenst ;)
pi_106027445
Iedereen een fijne kerst gewenst! :)
pi_106028643
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 11:07 schreef Murmeli het volgende:
Dank je! Jij ook.
En alle anderen ook.

Ik heb zelf een hekel aan kerst maar zie er verder niet tegenop ofzo. Ben vandaag lekker thuis met de poezen.
Ach en ik val toch altijd in slaap overdag dus mijn dagen zijn momenteel erg kort ;)
(heb/had jij dat ook van de paroxetine gewoonmezelf?)

Ik zie trouwens ook niet meer op tegen oud en nieuw want ik ga het vieren met een vriendin van me!
Ik heb dat in het begin ook gehad, en dan ging ik rond de middag ook echt even 1.5-2 uur liggen, en dan kwam ik de dag door! Maar het word beter hoor :)
S. 2014
J. 2016
  zondag 25 december 2011 @ 13:05:40 #198
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106029425
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 12:24 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

Ik heb dat in het begin ook gehad, en dan ging ik rond de middag ook echt even 1.5-2 uur liggen, en dan kwam ik de dag door! Maar het word beter hoor :)
oh gelukkig, dat geeft me weer wat hoop. T is wel zwaar spul he? pff heb echt veel bijwerkingen :( gelukkig wordt het tot nu toe wel minder. dat gespannen gevoel in mn lijf moet echt ophouden. vind het stom
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106029589
quote:
0s.gif Op zondag 25 december 2011 13:05 schreef Murmeli het volgende:

[..]

oh gelukkig, dat geeft me weer wat hoop. T is wel zwaar spul he? pff heb echt veel bijwerkingen :( gelukkig wordt het tot nu toe wel minder. dat gespannen gevoel in mn lijf moet echt ophouden. vind het stom
Ik heb inderdaad ook heel veel last gehad van de bijwerkingen, Ik weet niet hoe hoog je dosis is? Ik zit op 20mg! In het begin veel hoofdpijn, moeheid, sufheid en trillen gehad! Nu gaat het gewoon goed, al merk ik wel dat mijn lijf mij zelf terug fluit als ik teveel doe!
S. 2014
J. 2016
  zondag 25 december 2011 @ 13:22:26 #200
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106029749
ik zit nu ook op 20 mg.
Nou ja, laten we maar hopen dat veel bijwerkingen ook betekent dat het goed gaat werken. *)
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106035334
Ik neem ook 20mg Paroxetine.
Na alle hoop in de ssri's opgegeven te hebben, is dit mijn redmiddeltje (geweest)
  zondag 25 december 2011 @ 18:47:53 #202
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106035609
Gezellig, meer paroxetinemensjes ;)

dit was de enige ssri die bij jou wel wilde werken scarface? hopelijk bij mij ook. of in ieder geval, ik hoop dattie werkt. slik hem pas 2 weken
vandaag voor t eerst geen dutje gedaan overdag. Heb dan ook werkelijk geen hol gedaan. heerlijk!
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 25 december 2011 @ 18:49:54 #203
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_106035646
ik neem nog steeds Cymbalta maar denk dat het te licht is. ik heb regelmatig down-momenten.

ok, ik ben goed ziek geweest (vocht achter m'n rechteroor)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_106071497
Bij deze schaf ik 2e kerstdag af! Ik heb sowies al nooit begrepen waarom we 1 verjaardag op 2 dagen vieren, maar ik ben er klaar mee, Vandaag onwijze bonje gehad met iedereen, deels doordat iedereen het gezellig wil houden en deels omdat ik veel te veel van mezelf vraag! en de rek er weer even uit is! Tijd om te remmen dus, maar dat vind ik nogal lastig! Crap!

Hoe is jullie kerst geweest?
S. 2014
J. 2016
pi_106071923
quote:
0s.gif Op maandag 26 december 2011 23:10 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Bij deze schaf ik 2e kerstdag af! Ik heb sowies al nooit begrepen waarom we 1 verjaardag op 2 dagen vieren, maar ik ben er klaar mee, Vandaag onwijze bonje gehad met iedereen, deels doordat iedereen het gezellig wil houden en deels omdat ik veel te veel van mezelf vraag! en de rek er weer even uit is! Tijd om te remmen dus, maar dat vind ik nogal lastig! Crap!

Hoe is jullie kerst geweest?
Ach, ik snap het hele gebeuren rondom 2 kerstagen en 1 kerstavond ook niet hoor. . Maar goed, hier zij we met zijn 2'en, dus kerst is extreem rustig. de 24e is een doodnormale dag met cadeau'tjes en extra lekkers. En de 25e ongeveer hetzelfde maar zonder cadeau's. En de 26 gaan we deels weer over naar de dagelijkse routine. Of we vluchten even uit de drukte.

Mischien is het een idee om voor 2e kerstdag een nieuwe traditie in leven te brengen, zoals bijvoorbeeld naar de bios of dierentuin ofzo. Zodat je het hele kerstgebeuren een beetje kan ontvluchten?

Hier was de kerst ook wel matig, ik voelde me niet al te lekker, teveel spanning. Ook mijn oma, tja die heeft nu leverfalen en ik denk lichte nierfalen. En de kans dat ze nog officieel en reel bijzal komen is zeer klein. Dus tja echt een vrolijke stemming is hier niet echt terug te vinden. De boom is in mijn bijzijn ook niet aangeweest, omdat ik er niet tegenkan. :)

Voor oud en nieuw heeft ma sterretjes gekocht, welke we echt niet af gestoken hebben sinds ik klein ben. En 1 ga er dan ongeacht de situatie 1 aansteken namens oma :)
pi_106100548
Hier de feestdagen ook weer overleefd. Waren 2 drukke dagen, vroeg naar bed gegaan en lang uitgeslapen, maar het was wel gezellig iig :) Zo weer terug naar de kliniek, dat is wel weer even wennen na 5 dagen thuis geweest te zijn. Was toch wel erg fijn thuis bij vriendlief O+
  dinsdag 27 december 2011 @ 21:56:47 #207
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106104556
Weer een enorme drukte in m'n hoofd. Ik ga weer veel te laat naar bed, heb net geen muziek geluisterd, omdat ik echt niet kon kiezen tussen alle liedjes.
Ik slaap of te kort of juist veel te lang; voel me weer depressief ...
Soms lichte hallucinaties, de overgevoeligheid voor allerlei dingen is weer erger geworden ....

Moet dit nou telkens weer?
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  woensdag 28 december 2011 @ 22:17:28 #208
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106143182
Balen madame!

Hier brak en moe. Ben echt over mijn grenzen gegaan met de gezelligheid. Niet meer doen...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106145098
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 december 2011 19:13 schreef ScarFace- het volgende:

[..]

Ik slik 50mg zònder verlengde afgifte.
Seroquel is geen slaapmiddel zoals de meeste mensen die kennen.
Het is ook niet verslavend als in dat je meer nodig hebt op den duur oid.
Maarum af en toe nemen, misschien is dan een ander middel beter voor je(even overleggen met de dokter? Als je een milder middeltje zou willen, nooit van je leven risperdal nemen is mijn advies :)
Seroquel is een antipsychoticum (heavy tranquilizer) en is geen kattepis. Had 25mg voor het slapen gekregen. Niets anders dan nachtmerries en doffe ellende. Als ik s ochtends wakker werd had ik t gevoel niet geslapen te hebben, toen ik na een aantal dagen bij het wakker worden al een lorazepam 2,5 moest innemen om toch echt daadwerkelijk eens te kunnen slapen ben ik maar met die mindfuckzooi gestopt. Dromen waren op seroquel namelijk zo levendig en eng .
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_106155903
quote:
1s.gif Op woensdag 28 december 2011 22:52 schreef b4kl4p het volgende:

[..]

. Dromen waren op seroquel namelijk zo levendig en eng .
hé . dat heb ik ook!
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106161145
Hier voel ik me kut. Gisteren overdag zat ik al met woede richting bepaalde personen vanwege het gedrag en egoïsme.
Nu is oma gisterenavond Overleden en is die woede alleen heftiger..en ma bgint daar weer over te zeuren en moeilijk te doen..dat ik vol met haat zit en het niet normaal is enz..en dan heb ik echt zoites van wat moet ik ermee.
Ik voel me zo en dat kan ik niet veranderen.

En ipv me met rust te laten maakt ze het alleen erger door tegen mijn wil in te willen praten terwijl praten voor mij dingen alleen erger maakt..

Wat ben ik het allemaal zat als het aan mij zou liggen zou ik gewoon van deze aardbol willen verdwijnen.
Dan zou ik me tenminte kunnen uiten zoals ik dat kan en als dat toevallig tegen mijn laptop slaan is dan zou ik dat tenminste kunnen doen zonder gezeur!

Maar goed ik heb net ontbeten en ga maar weer terug mijn bed in.
pi_106161637
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:34 schreef cafpow het volgende:
Hier voel ik me kut. Gisteren overdag zat ik al met woede richting bepaalde personen vanwege het gedrag en egoïsme.
Nu is oma gisterenavond Overleden en is die woede alleen heftiger..en ma bgint daar weer over te zeuren en moeilijk te doen..dat ik vol met haat zit en het niet normaal is enz..en dan heb ik echt zoites van wat moet ik ermee.
Ik voel me zo en dat kan ik niet veranderen.

En ipv me met rust te laten maakt ze het alleen erger door tegen mijn wil in te willen praten terwijl praten voor mij dingen alleen erger maakt..

Wat ben ik het allemaal zat als het aan mij zou liggen zou ik gewoon van deze aardbol willen verdwijnen.
Dan zou ik me tenminte kunnen uiten zoals ik dat kan en als dat toevallig tegen mijn laptop slaan is dan zou ik dat tenminste kunnen doen zonder gezeur!

Maar goed ik heb net ontbeten en ga maar weer terug mijn bed in.
Gecondoleerd, wat naar voor je. Praten is uiteindelijk natuurlijk wel de oplossing, is er niemand anders waarmee je kun praten?
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 29 december 2011 @ 13:01:12 #213
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_106161913
drukte in m'n hoofd, niet normaal.

buiten depressie leef ik met NLD (Non-verbal Learning disorder)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_106167713
Gecondoleerd Cafpow :*

Ik ben 6 dagen met verlof en nu vanmiddag voor het eerst weer een tijdje alleen thuis. Vond het wel spannend, maar het gaat wel goed :) Heb de badkamer schoongemaakt, de planten water gegeven en lig nu lekker op de bank tv te kijken :)
pi_106171663
@b4kl4p
Ik weet ook wel dat je over dingen moet praten, maar ik praat al meer dan 2 jaar(26x per jaar) met een psycholoog. Maar er veranderd niks. Deels ook wel normaal want ik heb nou eenmaal autisme en dat kan ik niet veranderen.

Maar dingen zakken soms weg bij mij en als ik erover praat dan komen diezelfde emoties weer terug. En dat herhaald zich constant dus praten lost ook niks op...want alle problemen die ik 2 jaar geleden had heb ik nog en er is niks veranderd.
Dus praten is meer het verbaal uiten van gedachten.

Maar goed ik ben zo somber als maar kan en het is niet eens somberheid meer. Het is een depressie die met de minuut groter word. Zo lig ik nog in bed en heb geen zin,motivatie en (wils)kracht om eruit te komen.
  donderdag 29 december 2011 @ 18:08:43 #216
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106173934
quote:
13s.gif Op dinsdag 27 december 2011 21:56 schreef Madame_Paon het volgende:
Weer een enorme drukte in m'n hoofd. Ik ga weer veel te laat naar bed, heb net geen muziek geluisterd, omdat ik echt niet kon kiezen tussen alle liedjes.
Waarom zet je hem dan niet op de shuffle functie? Dan laat je de computer of je mp3 speler voor jou kiezen :).
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  donderdag 29 december 2011 @ 19:53:17 #217
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106177935
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:34 schreef cafpow het volgende:
Hier voel ik me kut. Gisteren overdag zat ik al met woede richting bepaalde personen vanwege het gedrag en egoïsme.
Nu is oma gisterenavond Overleden en is die woede alleen heftiger..en ma bgint daar weer over te zeuren en moeilijk te doen..dat ik vol met haat zit en het niet normaal is enz..en dan heb ik echt zoites van wat moet ik ermee.
Ik voel me zo en dat kan ik niet veranderen.

En ipv me met rust te laten maakt ze het alleen erger door tegen mijn wil in te willen praten terwijl praten voor mij dingen alleen erger maakt..

Wat ben ik het allemaal zat als het aan mij zou liggen zou ik gewoon van deze aardbol willen verdwijnen.
Dan zou ik me tenminte kunnen uiten zoals ik dat kan en als dat toevallig tegen mijn laptop slaan is dan zou ik dat tenminste kunnen doen zonder gezeur!

Maar goed ik heb net ontbeten en ga maar weer terug mijn bed in.
Veel sterkte. ;(
Kost thuiswonen niet veel meer moeite en energie dan het regelen van begeleid wonen?

quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 18:08 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarom zet je hem dan niet op de shuffle functie? Dan laat je de computer of je mp3 speler voor jou kiezen :).
Gaat een beetje lastig met YouTube.

Maar het is hier weer even beter. Hopelijk blijft het zo (vast niet, maar hoop is nooit verkeerd O-)).
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106178351
Cafpow, gecondoleerd.

Bedenk je wel: van steeds in bed liggen word je ook niet vrolijker.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  donderdag 29 december 2011 @ 20:05:36 #219
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106178493
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 19:53 schreef Madame_Paon het volgende:
Gaat een beetje lastig met YouTube.
Kan jouw computer geen mp3's afspelen? Of wil je persé de videoclip erbij bekijken?
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106180843
@madame peon
Ik snap wat je bedoeld, maar in dit soort punten heeft ma wel gelijk. Ik kan moeilijk constant m'n laptop kapot slaan want dan mag ik iedere keer een nieuwe halen en dat is ook niet normaal.

@ewelina
Op bed blijven is eigenlijk niet positief maar het is de enige manier waarop ik wat rust heb. Want anders sleep ik met mezelf en dan gaat alles fout en eindig weer overstuur.
En de gedachten overspoelen mij dus ik ben ook niet echt ergens toe in staat.

En tja heel raar kan dit overkomen maar het is net alsof ik me niet goed wil voelen. Ik heb enorme zin om vanaf nu overal met de handdoek naar te gooien en klaar.
Ik zit erover te denken om te stoppen met school....


De depressie van min zit eigenlijk al meer dan 4 weken in een stijgende lijn. En in het begin maakte ik me daar zorgen over maar nu is het zelfs dusdanig dat het me niet eens uitmaakt wat er gebeurd.
Om het zo te zeggen als er nu een einde aan zou komen zou ik het niet eens zo erg vinden...ik ga zelf hè einde niet zoeken maar soms hoop ik bijv. Aangereden te worden en te sterven..
  donderdag 29 december 2011 @ 21:06:49 #221
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_106181143
Wat vervelend voor je.
Ik ken je verhaal verder niet want ik post hier nog maar pas in dit topic, maar kun je niet beter op zoek gaan naar therapie die wél helpt?

En mijn ervaring is dat wandelen / hardlopen helpt.
Lekker frisse lucht en beweging. Het klinkt simpel maar je gaat ervan uit je hoofd en in je lijf!
:*
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_106181962
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:59 schreef cafpow het volgende:
@madame peon
Ik snap wat je bedoeld, maar in dit soort punten heeft ma wel gelijk. Ik kan moeilijk constant m'n laptop kapot slaan want dan mag ik iedere keer een nieuwe halen en dat is ook niet normaal.

@ewelina
Op bed blijven is eigenlijk niet positief maar het is de enige manier waarop ik wat rust heb. Want anders sleep ik met mezelf en dan gaat alles fout en eindig weer overstuur.
En de gedachten overspoelen mij dus ik ben ook niet echt ergens toe in staat.

En tja heel raar kan dit overkomen maar het is net alsof ik me niet goed wil voelen. Ik heb enorme zin om vanaf nu overal met de handdoek naar te gooien en klaar.
Ik zit erover te denken om te stoppen met school....

De depressie van min zit eigenlijk al meer dan 4 weken in een stijgende lijn. En in het begin maakte ik me daar zorgen over maar nu is het zelfs dusdanig dat het me niet eens uitmaakt wat er gebeurd.
Om het zo te zeggen als er nu een einde aan zou komen zou ik het niet eens zo erg vinden...ik ga zelf hè einde niet zoeken maar soms hoop ik bijv. Aangereden te worden en te sterven..
volgens mij is het nu ook echt seizoensgebonden, ik merk om mij heen dat meer mensen last hebben van een neerslachtige stemming, Ik heb er zelf gelukkig niet zo heel veel last van,Ben wel wat moe maar ik heb de afgelopen 1.5 dag 3x een clysma gehad vanwege een verstopte darm, en dan ben je echt uitgewoond kan ik je vertellen :'(
S. 2014
J. 2016
pi_106186668
Meestal ga ik ook wel een stuk fietsen maar op dit moment gaat het gewoon niet. Ik ben mega-overprikkeld en men hoeft alleen hoi te zeggen of er knapt iets in mij.

Maar goed deels is het afwachten want je oma verliezen is ook niet het makkelijkste..en dagelijks.

En ik kan zowieso slecht tegen de winter. En terapie helpt deels wel maar het is gewoon heel erg lastig.
En als jong volwassene heb ik meer nodig om me heen dan eena van 65 maar door omstandigheden heb ik niks..en vooral rond deze tijd van het jaar is het extra zwaar..

Maar goed ben even mijn bed uitgeweest heb gegeten en daarna even op de bank gehangen. Maar het is te merken dat zowel ik als ma alles behalve vrolijk en blij zijn..
  donderdag 29 december 2011 @ 23:48:22 #224
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106188732
gecondoleerd en sterkte cafpow.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 30 december 2011 @ 00:11:42 #225
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106189720
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 20:59 schreef cafpow het volgende:
@madame peon
Ik snap wat je bedoeld, maar in dit soort punten heeft ma wel gelijk. Ik kan moeilijk constant m'n laptop kapot slaan want dan mag ik iedere keer een nieuwe halen en dat is ook niet normaal.
:? Dat zei ik niet.

Kan je antidepressiva niet verhoogd worden? Dat kan ook wel helpen.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  vrijdag 30 december 2011 @ 11:43:21 #226
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106198120
Bluh, depri....
Wanneer gaan die kutpillen nou werken?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106198242
@madame peon

Ik slik geen ad. Want meestal is het maar een paar dagen of eeekjes dat ik me echt zo voel.daarna val ik vanzelf terug in het normale.
pi_106198969
Hmmmm, zonder reclame te willen maken heeft conrad zeer betaalbare daglichtlampen in de aanbieding. Best de moeite waard.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
  vrijdag 30 december 2011 @ 14:32:41 #229
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106204065
heb je een linkje zeesushi? ik kan het zo gauw op de site niet vinden
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 30 december 2011 @ 14:35:23 #230
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106204198
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:47 schreef cafpow het volgende:
@madame peon

Ik slik geen ad. Want meestal is het maar een paar dagen of eeekjes dat ik me echt zo voel.daarna val ik vanzelf terug in het normale.
verstandig!
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:17:52 #231
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_106205835
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:47 schreef cafpow het volgende:
@madame peon

Ik slik geen ad. Want meestal is het maar een paar dagen of eeekjes dat ik me echt zo voel.daarna val ik vanzelf terug in het normale.
Zolang je zelf weet dat het tijdelijk is, weet je ook dat je er weer uit kan komen.
Gun jezelf ook de tijd om het tot rust te laten komen in jezelf, veroordeel jezelf niet, het heeft nou eenmaal tijd nodig.
Sterkte!
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_106205921
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 11:43 schreef Murmeli het volgende:
Bluh, depri....
Wanneer gaan die kutpillen nou werken?
Tot 4-6 weken na gebruik.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:21:08 #233
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106205956
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:19 schreef Ewelina het volgende:

[..]

Tot 4-6 weken na gebruik.
ja dat weet ik....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:39:45 #234
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_106206600
Zonder m'n Cymbalta was ik allang "dood"

Op dit moment is het ruzie in m'n hoofd en ik kan het even niet meer aan.

M'n psychotherapeute is een engeltje ;)
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
  vrijdag 30 december 2011 @ 15:41:33 #235
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106206659
Dag Maanvis.

cafpow, antidepressiva zou echt kunnen helpen om je wat minder slecht te laten voelen en de dingen meer aan te kunnen.
Maar dat is mijn ervaring. Ik ben natuurlijk geen professional, alleen een ervaringsdeskundige.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106208535
quote:
0s.gif Op donderdag 29 december 2011 12:34 schreef cafpow het volgende:
Hier voel ik me kut. Gisteren overdag zat ik al met woede richting bepaalde personen vanwege het gedrag en egoïsme.
Nu is oma gisterenavond Overleden en is die woede alleen heftiger..en ma bgint daar weer over te zeuren en moeilijk te doen..dat ik vol met haat zit en het niet normaal is enz..en dan heb ik echt zoites van wat moet ik ermee.
Ik voel me zo en dat kan ik niet veranderen.

En ipv me met rust te laten maakt ze het alleen erger door tegen mijn wil in te willen praten terwijl praten voor mij dingen alleen erger maakt..

Wat ben ik het allemaal zat als het aan mij zou liggen zou ik gewoon van deze aardbol willen verdwijnen.
Dan zou ik me tenminte kunnen uiten zoals ik dat kan en als dat toevallig tegen mijn laptop slaan is dan zou ik dat tenminste kunnen doen zonder gezeur!

Maar goed ik heb net ontbeten en ga maar weer terug mijn bed in.
Hey Cafpow,

Gecondoleerd met je oma.

Als ik je bericht zo lees herken ik veel dingen. Als ik het echt heel erg te pakken heb denk ik precies zo.

Bedenk wel dat je hierin niet alleen staat, en dat vroeg of laat het licht weer gaat schijnen. Hoe moeilijk dat op het moment misschien ook voor te stellen is.
pi_106222128
Heb wat bij te lezen.. Cafpow: gecondoleerd. Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Hier eigenlijk niet al te veel te melden. Ik denk dat ik me best ok voel en de halve wereld weer aan kan. Daar heb ik wel vaker last van en als ik dan weer van m'n psych kom, sta ik weer met m'n beide voeten op de grond.
Dus dat zal maandag ook wel weer gebeuren. Ik laat me toch altijd weer verleiden om het een en ander opzij te duwen en gewoon lekker verder te gaan. Hoewel ik me er wel meer bewust van ben, dus laat ik dat dan maar als een stap zien.

Verder slaap ik weer wat beter (zonder Seroquel!!!!) en dat is fijn te merken. Hopelijk blijft dat zo. En als nu de ad's binnenkort ook gaan werken, wordt de eerste maand van het nieuwe jaar straks nog een vette party...
pi_106223638
Kan iemand mij even verzekeren dat ik een debiel ben, en dat ik ook echt wel in een benzineauto kan rijden?!

Ik heb gelest in een diesel en daarna wel een paar keer in een benzine gereden maar die hellingproef he :P

Pfft, Mag ik eindelijk na 2.5 jaar mijn rijbewijs te hebben de auto van mijn pa ALLEEN meenemen, ga ik twijfelen :S
S. 2014
J. 2016
pi_106226537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kan iemand mij even verzekeren dat ik een debiel ben, en dat ik ook echt wel in een benzineauto kan rijden?!

Ik heb gelest in een diesel en daarna wel een paar keer in een benzine gereden maar die hellingproef he :P

Pfft, Mag ik eindelijk na 2.5 jaar mijn rijbewijs te hebben de auto van mijn pa ALLEEN meenemen, ga ik twijfelen :S
Wat is het ergste wat kan gebeuren, dat ie een paar keer afslaat.
Dat maakt echt niet uit :P
  vrijdag 30 december 2011 @ 23:31:27 #240
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106226908
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kan iemand mij even verzekeren dat ik een debiel ben, en dat ik ook echt wel in een benzineauto kan rijden?!

Ik heb gelest in een diesel en daarna wel een paar keer in een benzine gereden maar die hellingproef he :P

Pfft, Mag ik eindelijk na 2.5 jaar mijn rijbewijs te hebben de auto van mijn pa ALLEEN meenemen, ga ik twijfelen :S
Het enige is dat een benzineauto sneller afslaat :). Dus daar moet je even op letten. Vraag anders aan je vader of ie ff een stukje met je rijdt.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106227142
Allen bedankt voor de digitale steun.
Over 1 week begint school weer(niet dat ik er zin in heb), en die week heb ik een gesprek met de decaan.
En de week erop kan ik weer terecht bij de psych dus sowieso wacht ik nog ff af.

En als ik in die 1e schoolweek merk dat het niet gaat dan bel ik mischien de psych.
Dus nu laat ik mezelf gewoon...en als ik de hele dag op bed wil liggen doe ik dat ook. En ga mezelf nergens toe forceren want dat op bed liggen is mischien wel mijn manier van rouwen.
Wat ik wel merk is dat woordzoekers mij afleiden, heb er meer dan 10 in een week gedaan.en dat is het enige waar ik mij toe krijg..dus ach het is iets.
pi_106227329
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 22:32 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Kan iemand mij even verzekeren dat ik een debiel ben, en dat ik ook echt wel in een benzineauto kan rijden?!

Ik heb gelest in een diesel en daarna wel een paar keer in een benzine gereden maar die hellingproef he :P

Pfft, Mag ik eindelijk na 2.5 jaar mijn rijbewijs te hebben de auto van mijn pa ALLEEN meenemen, ga ik twijfelen :S
Ach hellingproof hangt heel erg af van de auto. Je moet er gevoel voor ontwikkelen...ik heb dat ook gehad. Heb in Nederland gelest en daarna heb ik gereden in een land met echte bergen en het kost moeite maar toen ik het eenmaal doorhad heb ik ooit een helling bereden waar je niks anders voor je zag dan de weg echt een staande helling zou ik zeggen.
Dus gewoon oefenen en niet bang zijn..desnoods ga je de eerste paar keer in een verlaten straat rijden:)
pi_106238512
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 december 2011 15:21 schreef Murmeli het volgende:

[..]

ja dat weet ik....
Dan weet je hoe lang je nog moet wachten.... :P
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106263962
Fijne avond allemaal! En alvast een gelukkig gezond, en hopelijk stabieler jaar voor jullie allemaal!
S. 2014
J. 2016
pi_106264587
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 december 2011 21:51 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Fijne avond allemaal! En alvast een gelukkig gezond, en hopelijk stabieler jaar voor jullie allemaal!
Dank je :)
Jij en iedereen hier natuurlijk ook.
  zaterdag 31 december 2011 @ 22:43:44 #246
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106264911
Ook van mij...
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zaterdag 31 december 2011 @ 22:48:32 #247
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_106264990
Voor iedereen het allerbeste in het nieuwe jaar.

Eigenlijk heb ik 1 grote wens: dat ik de drukte in m'n hoofd de baas kan.
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_106266982
Iedereen de allerbeste wensen voor 2012! Hopelijk wordt het voor ons allen een gelukkiger en stabieler jaar! :*
  zondag 1 januari 2012 @ 02:33:32 #249
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106270110
Zo, dat kutjaar is weer voorbij.
2011 gaan we maar gauw vergeten....
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106270274
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 02:33 schreef Murmeli het volgende:
Zo, dat kutjaar is weer voorbij.
2011 gaan we maar gauw vergeten....
ik doe mee! *O* Het kan alleen maar beter gaan.

kotsend, kronkelend en krankzinnig kruip ik naar mijn geluk
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_106271917
Daar zijn we dan: 2012! Wat een dubbel jaar was 2011...
Hoe dan ook: een heel fijn, blijer, stabieler en liefdevol 2012 voor jullie allemaal!
pi_106274243
Ik wens iedereen hier een beter 2012 toe...
pi_106276042
Hoi iedereen ik ben nieuw hier, en sinds kort helaas last van een depressie, en angstklachten.
Voel me verschrikkelijk, en helemaal niet meer mezelf. Hebben jullie tips om je toch enigszins goed te voelen? Ik heb nog geen medicijnen
pi_106276374
Goeiemorgen!

Nou het nieuwe jaar is goed begonnen, vanmorgen even verplicht naar opa en oma, en mijn oma vond het nodig om mij even lekker af te zeiken, en ook mijn lief even af te kraken, En daar op dat moment heb ik het besluit genomen dat ik er nu echt klaar mee ben! Ik hoor al jaren alleen maar gezeik en wordt afgekraakt en nu ben ik er klaar mee, 2012 zal voor mijn grootouders de boeken ingaan als het jaar waarin ze 1 kleinkind definitief hebben afgestoten!
S. 2014
J. 2016
  zondag 1 januari 2012 @ 15:49:40 #255
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_106277758
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 14:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goeiemorgen!

Nou het nieuwe jaar is goed begonnen, vanmorgen even verplicht naar opa en oma, en mijn oma vond het nodig om mij even lekker af te zeiken, en ook mijn lief even af te kraken, En daar op dat moment heb ik het besluit genomen dat ik er nu echt klaar mee ben! Ik hoor al jaren alleen maar gezeik en wordt afgekraakt en nu ben ik er klaar mee, 2012 zal voor mijn grootouders de boeken ingaan als het jaar waarin ze 1 kleinkind definitief hebben afgestoten!
Waarin zeek ze jou af dan? Als je dat wilt zeggen :)
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_106278137
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 15:49 schreef Maanvis het volgende:

[..]

Waarin zeek ze jou af dan? Als je dat wilt zeggen :)
Mijn oma vind altijd een reden om kritiek te leveren, Toen ik na veel tegenslag mijn diploma haalde via een thuisstudie, kreeg ik in plaats van een felicitatie, een sneer, dat ze nooit gedacht had dat ik het zou redden en dat het vast op t nippertje was,(een cijferlijst met 8-en en 9-ens) En vandaag moest mijn relatie er aan geloven, Ik ben dom bezig want die jongen heeft geen goed inkomen, en hij is lui enz enz, Mijn familie is erg op geld gericht, en iedereen die daar niet aan mee doet, telt niet mee, Ik heb liever iemand die gezond is, en met hart en ziel van mij houdt dan iemand die tonnen per jaar verdiend! Anyway, eigenlijk was het de spreekwoordelijke druppel!
S. 2014
J. 2016
  zondag 1 januari 2012 @ 17:19:34 #257
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_106280091
Wat een oordelen allemaal van oma zeg.. :N
Zo te lezen heb je het goed voor elkaar hoor, laat oma maar lullen.
Generatieverschillen?
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
  zondag 1 januari 2012 @ 18:13:17 #258
103930 Ewelina
Ik ben ik
pi_106281755
Klinkt als iemand die je liever kwijt dan rijk bent.
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_106281897
@gewoonmezelf
Laat je oma maar lekker lullen. Het is grotendeels onzin.

[ Bericht 82% gewijzigd door cafpow op 02-01-2012 19:37:22 ]
pi_106282602
Ik kom meeposten, omdat ik het nu even niet meer weet..

Ik ben 22, heb in juli mijn HBO diploma gehaald en ben meteen daarna (ervoor eigenlijk al) gaan werken bij het bedrijf waar ik eerder stage gelopen had (jaarcontract; bij goed functioneren verlenging). Ben verhuisd, kocht een auto. Woon nu alleen in een dorp dat ik eigenlijk niet ken, waar ik niemand ken. Omdat ik hier een huis kon huren, dichtbij het werk. 1,5 km van m'n familie. Heb geen relatie.
Opzich gaat het allemaal prima, werk van 8-5.

Ik voel me alleen erg eenzaam, heb regelmatig het gevoel dat ik waardeloos ben. Niemand die dit weet, voor mijn gevoel kan ik dit ook met niemand delen. Ik heb ook het gevoel dat ik soms beter dood kan zijn, dat niemand mij dan mist. De vrienden die ik heb, mailen we regelmatig over hoe het gaat op het werk enz. Zo'n 3-4 keer per jaar spreken we wat af.
Aangezien ik me voor mijn gevoelens schaam, vertel ik alleen de goede dingen. Want het gaat ook heus wel goed, voor een deel.

Zodra ik op het werk kom en bijv. mijn baas is chagrijnig, denk ik dat dat door mij komt. Als ik iets vraag en ik krijg een kortaf antwoord, denk ik dat het een stomme/ suffe/ onzinnige vraag is. Immers het ligt aan mij. Als ik een keer iets niet goed doe, of iets te laat af heb, dan is mijn eerste gedachte; ik functioneer niet, eind mei ben ik werkloos, dan zijn ze blij dat ze van mij af zijn. Regelmatig heb ik ook dingen op tijd af, maar dit is in mijn ogen vanzelfsprekend en logisch. Met andere woorden, ik boor mezelf de grond in. Mijn zelfvertrouwen is dan ook erg laag.

Dit is allemaal erg vermoeiend, en ik weet ook even niet meer hoe ik hier vanaf kom, ik kan er met niemand over praten (dat kan vast wel, maar niemand weet dat ik zo over mezelf denk/ tegen mezelf doe, is daardoor nogal een grote stap).
Hoe kom ik die drempel over dat ik er over kan praten, of wat kan ik anders doen?

Edit: ik heb trouwens heel lang getijfeld voordat ik hier ging posten, ik voel me echt een aansteller tov jullie. Maar ik wil hier toch uitkomen voordat het erger gaat wordne.
pi_106283457
Ik wens iedereen hier vast een gelukkig nieuwjaar!

Ik ga vanaf vandaag AD afbouwen om straks met de volgende te kunnen beginnen. Heb nog nooit een medicijn afgebouwd dus dat wordt wel spannend
pi_106283539
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:43 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik kom meeposten, omdat ik het nu even niet meer weet..

Ik ben 22, heb in juli mijn HBO diploma gehaald en ben meteen daarna (ervoor eigenlijk al) gaan werken bij het bedrijf waar ik eerder stage gelopen had (jaarcontract; bij goed functioneren verlenging). Ben verhuisd, kocht een auto. Woon nu alleen in een dorp dat ik eigenlijk niet ken, waar ik niemand ken. Omdat ik hier een huis kon huren, dichtbij het werk. 1,5 km van m'n familie. Heb geen relatie.
Opzich gaat het allemaal prima, werk van 8-5.

Ik voel me alleen erg eenzaam, heb regelmatig het gevoel dat ik waardeloos ben. Niemand die dit weet, voor mijn gevoel kan ik dit ook met niemand delen. Ik heb ook het gevoel dat ik soms beter dood kan zijn, dat niemand mij dan mist. De vrienden die ik heb, mailen we regelmatig over hoe het gaat op het werk enz. Zo'n 3-4 keer per jaar spreken we wat af.
Aangezien ik me voor mijn gevoelens schaam, vertel ik alleen de goede dingen. Want het gaat ook heus wel goed, voor een deel.

Zodra ik op het werk kom en bijv. mijn baas is chagrijnig, denk ik dat dat door mij komt. Als ik iets vraag en ik krijg een kortaf antwoord, denk ik dat het een stomme/ suffe/ onzinnige vraag is. Immers het ligt aan mij. Als ik een keer iets niet goed doe, of iets te laat af heb, dan is mijn eerste gedachte; ik functioneer niet, eind mei ben ik werkloos, dan zijn ze blij dat ze van mij af zijn. Regelmatig heb ik ook dingen op tijd af, maar dit is in mijn ogen vanzelfsprekend en logisch. Met andere woorden, ik boor mezelf de grond in. Mijn zelfvertrouwen is dan ook erg laag.

Dit is allemaal erg vermoeiend, en ik weet ook even niet meer hoe ik hier vanaf kom, ik kan er met niemand over praten (dat kan vast wel, maar niemand weet dat ik zo over mezelf denk/ tegen mezelf doe, is daardoor nogal een grote stap).
Hoe kom ik die drempel over dat ik er over kan praten, of wat kan ik anders doen?

Edit: ik heb trouwens heel lang getijfeld voordat ik hier ging posten, ik voel me echt een aansteller tov jullie. Maar ik wil hier toch uitkomen voordat het erger gaat wordne.
Goed dat je gepost hebt! ^O^

Je vrienden 3 a 4 keer per jaar zien is wel erg weinig ;(
pi_106284380
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:15 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Goed dat je gepost hebt! ^O^

Je vrienden 3 a 4 keer per jaar zien is wel erg weinig ;(
Het is niet dat ik ze verder nooit spreek, met eentje ben ik afgestudeerd zag ik toen (tot juli) dus dagelijks. Daarbij hebben we vaak contact via mail/ facebook.
Maar echt afspreken om iets te doen 3/4 per jaar idd. Allemaal een relatie, dus gaan veel dingen met hun vriend doen, ik ben nog single, kan dat dus niet.. en ga niet 3e wiel aan de wagen spelen, dat ben ik zat.

Maar is wel erg eenzaam zo :{
pi_106285632
Welkom pannenkoeken... al had ik je liever niet welkom geheten hier.
Mama van 2 lieve meiden :)
  zondag 1 januari 2012 @ 21:20:50 #265
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106289164
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:18 schreef cafpow het volgende:
@gewoonmezelf
Laat je oma maar lekker lullen. Het is grotendeels onzin.

Hier lig ik eigenlijk al 4 dagen op bed..en heb geen kracht meer.
En eigenlijk wil ik niet meer verder..het enige waar ik aan kan denken is dat ik bij mijn oma wil zijn en niet verder wil zonder haar(ook al zaten en duizenden km tussen ons.) ik heb gewoon gee zin meer erin. Het kan me allemaal niet schelen.
Ik drink vocht omdat het moet en eet alleen het nodige.

En ik wil echt niks anders dan bij oma zijn, ik zou zelfs al mijn armen en benen eraf hakken als dat ervoor zou zorgen dat ik bij mijn oma kon zijn.
En mijn ma herhaald constant dat mijn oma mij gelukkig wilde zien en dat ik heel belangerijk voor haar was.
Maar dat weet ik wel maar dat helpt echt niks...
Als het echt zo erg is met je, dan zou ik er echt even wat proffesionele hulp bij halen, en daar wat spoed achter zetten. Ik weet even niet uit mijn hoofd wat je hebt aan hulp, maar ik vind dat je hier iets aan moet doen.
Wij kunnen hier ook niet meer doen dan je verhaal aanhoren en met je meeleven, en je hebt meer nodig dan alleen dat.
Zet er echt even vaart achter! sterkte en veel liefs
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  zondag 1 januari 2012 @ 21:26:24 #266
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106289447
quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 19:37 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Het is niet dat ik ze verder nooit spreek, met eentje ben ik afgestudeerd zag ik toen (tot juli) dus dagelijks. Daarbij hebben we vaak contact via mail/ facebook.
Maar echt afspreken om iets te doen 3/4 per jaar idd. Allemaal een relatie, dus gaan veel dingen met hun vriend doen, ik ben nog single, kan dat dus niet.. en ga niet 3e wiel aan de wagen spelen, dat ben ik zat.

Maar is wel erg eenzaam zo :{
Hmmm das wel ongezellig als je ze zo weinig ziet.
Zijn er geen collega's die single zijn en dat je daar wat mee kan gaan ondernemen? of is er een stad daar in de buurt (of misschien kan dat ook in het dorp zelf) waar je vrienden kan gaan maken?

en verder: denk je altijd al zo negatief over jezelf, of is dat gekomen sinds je alleen in dat dorp woont? Als je het altijd al hebt, en dus ook toen je nog een wat drukker sociaal leven had, dan zou ik er misschien toch eens mee naar de huisarts gaan denk ik.
Als het nu is gekomen sinds je je zo alleen voelt, dan kan je proberen om je sociale leven toch weer wat op te vijzelen. Of evt zelfs toch weer naar een wat grotere plaats te verhuizen waar meer te beleven is?

In ieder geval sterkte en welkom.

en jezelf een aansteller vinden moet je niet doen, dat is zonde. het is al vervelend genoeg dat je je zo voelt.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106291726
Bedankt voor jullie reacties :) .
Volgende keer zal ik me beter inlezen en ook op jullie proberen te reageren.

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 21:26 schreef Murmeli het volgende:

[..]

Hmmm das wel ongezellig als je ze zo weinig ziet.
Zijn er geen collega's die single zijn en dat je daar wat mee kan gaan ondernemen? of is er een stad daar in de buurt (of misschien kan dat ook in het dorp zelf) waar je vrienden kan gaan maken?

en verder: denk je altijd al zo negatief over jezelf, of is dat gekomen sinds je alleen in dat dorp woont? Als je het altijd al hebt, en dus ook toen je nog een wat drukker sociaal leven had, dan zou ik er misschien toch eens mee naar de huisarts gaan denk ik.
Als het nu is gekomen sinds je je zo alleen voelt, dan kan je proberen om je sociale leven toch weer wat op te vijzelen. Of evt zelfs toch weer naar een wat grotere plaats te verhuizen waar meer te beleven is?

In ieder geval sterkte en welkom.

en jezelf een aansteller vinden moet je niet doen, dat is zonde. het is al vervelend genoeg dat je je zo voelt.
Ik werk op het kantoor van een productiebedrijf, met 10 andere kantoormedewerkers (gemiddelde leeftijd 40+) en in productie veelal uitzendkrachten, wel van mijn leeftijd. Maar die werken er dus maar heel kort + veel afwisseling. Dus wel veel contact mee, maar oppervlakkig, want kort.

Ik ben op de middelbare school gepest, niet heel erg, maar daardoor ben ik wel negatief gaan denken over mezelf. Ik wilde dat mensen mij niet zagen, dan begonnen ze iig niet over mij te praten, was tijdens pauzes in mijn eentje op de wc's. Als de dood dat andere daar achter kwamen.
Dus nee die negativiteit, dat ligt niet aan de plek waar ik nu woon. Het is zo gegroeid, de laatste ong. 10 jaar. Sinds ik (voornamelijk voor mijn eigen gevoel) mezelf moet bewijzen, dus sinds ik werk, heb ik er erg veel last van. Ik merk dat ik mezelf ook gewoon geestelijk pijn doe. En dat ik er erg mee zit.

Gek om dit zo te typen, in het "openbaar". Het doet me wel goed. Maar voelt wel raar, is de eerste keer dat ik het "vertel".


Edit: het doet mee meer dan ik verwacht had ;( . Toch wil ik het dit jaar allemaal gaan veranderen.
pi_106292656
JAAAAA lief en ik hebben een trouwdatum geprikt! op maandag 13 mei 2013 gaan wij trouwen!! dan gaan we samen een midweek op vakantie en als we terug komen geven we een groot feest voor de mensen die ons lief zijn! ik ben helemaal happy! en ik kan zeggen dat ik volgend jaar ga trouwen!!!

sorry voor deze egopost! :$
S. 2014
J. 2016
pi_106292864
@murmeli
Het is zo met vlagen..want bijvoorbeel daarstraks heb ik wat gegeten waarna ik weer enorm moest huilen en toen heb ik een thee gemaakt en ben ff een woordzoeker gaan doen.
Maar nu moet je niet bij mij wezen voor een knuffel lach ofso want dat kan mij echt enorm triggeren..tot woede/paniek/verdriet enz.
verder loop ik bij een psycholoog maar die is met vakantie gedurend 3 weken.
Dus mijn ma heeft zoiets van ff afwachten want het is allemaal nog heel vers..en ik kan al niet goed omgaan met emoties.
Maar ze wil gewoon ff afwachten en anders maar wat proberen te regelen via de huisarts..
pi_106293002
@pannekoeken
Dat stuk over toen je gepest werd is heel herkenbaar. In de brugklas werd ik ook gepest en ging in een bushokje zitten tijdens de pauzes...
Ik denk dat je dat deel een plek moet geven wil je jezelfbeeld opkrikken.
Ik zou dolgraag vertellen hoe, maar dat is bij iedereen weer anders.

@Gewoonmezelf
Heerlijk zon postieve post tussendoor..en een prettige start van het jaar voor jou in ieder geval!
pi_106323706
Gefeliciteerd Gewoonmezelf, fijn vooruitzicht zeg :) ^) .

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:57 schreef cafpow het volgende:
@pannekoeken
Dat stuk over toen je gepest werd is heel herkenbaar. In de brugklas werd ik ook gepest en ging in een bushokje zitten tijdens de pauzes...
Ik denk dat je dat deel een plek moet geven wil je jezelfbeeld opkrikken.
Ik zou dolgraag vertellen hoe, maar dat is bij iedereen weer anders.

Vreselijk is dat he, wat kinderen elkaar aan kunnen doen :{ .
Ik wilde niet dat iemand mij (alleen) zou zien in de pauzes, vandaar dat ik niet in het bushokje heb gezeten. Wel even gedaan overigens, de bus stopte alleen iedere 5 mins, in een pauze dus ook vaker dezelfde buschauffeur :')

Gecondoleerd met je oma, wat een verdriet. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is, eerst was oma er nog, ook al was ze ver weg, ze wás er wel. Nu is ze een soort van ongrijpbaar, ze ís er nog wel. Maar niet fysiek. Niet vergeten dat ze er wel is :* .
pi_106339396
@ pannekoeken
Wat voor hulp krijg jij? Want bij mij waren er altijd 4 rotgasten op school die mij altijd pestten. Maar een keer toen ik me zo rot voelde knapte er iets en begon te schelden en te vloeken en te rammen tegen deuren puur omdat ik aan dat pesten moest denken.
Sindsdien gaat het veel beter ondanks dat ik nog wat onzeker ben en faalangst heb ed.

Hier ging het vanmiddag ietsjes beter maar ik moest gewoon mega huilen en echt alles deed pijn omdat ik alleen maar bij oma wilde zijn en haar kunnen knuffelen enz. En dat ik baalde van zo weinig maar wel intensieve tijd en het niet reereel afscheid hebben kunnen nemen maakt het niet makkelijker.
Vooral de ochtend/middagen zijn een hel omdat als ik 's ochtends wakker word merk dat ze er niet meer is.en ik haar niet wil loslaten. En ik wil niet terug naar de routine uit angst maar weet dat het moet en dat maakt het nog lastiger...
En dan nog van de familie hebben we helemaal niks meer gehoord sinds dat 1 telefoontje ..en dat versterkt het gevoel van eenzaamheid dat ik heb alleen maar....pffff

Sorry voor die post maar had het nodig om alles eruit te gooien zoals het kwam ;)
pi_106377215
Stilte ....

Vandaag met de HA gebeld hij heeft me een soort angstremmers gegeven als tijdelijke oplossing, voor in ieder geval betere nachtrust. Heb net de 1e ingenomen(maar 1 lijkt mij en ma teveel dus maar een halve gedaan.) en even kijken wat het met me doet.
Verder heb ik mezelf wel uit bed weten te slepen en bed verschonen en 's avo da douchen..maar that's it en ben compleet gesloopt.

Verder heb ik nog die enorme lusteloosheid en het verdriet zolang ik er niet aan hoef te denken gaat het wel ok. Maar soms hakt het er toch gigantisch in..
En volgende week weer naar school en daar heb ik echt de minste zin in. Eigenlijk door hoe ik me nu voel wilik gewoon ermee stoppen.
Maar de 1e week doe ik gewoon ultra rustig en de week daarna hetzelfde tot et gesprek bij de psych..die mij dan hopelijk in de juiste richting kan duwen..
  woensdag 4 januari 2012 @ 10:07:38 #274
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106387473
Wel fijn dat je angstremmers hebt gekregen. Welke heb je?
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106393226
Ik zal straks de naam ff opzoeken maar het eindigd op ....lam :)
Ik moet zeggen dat ik wat beter heb geslapen...ik droom nog veel en erg..maar het lijkt alsof de emoties losgekoppeld worden...

Maar ik ben wel aardig brak..
En ik moet zo naar de bieb een gereserveerd boek halen maar heb er echt geen zin in en ma die moet zonodig mee omdat wat in een winkel wil bekijken...
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:06:34 #276
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106399927
ik vind 2012 al officieel kut.
mijn kat is ziek (hij heeft HCM, nu nog geen erge klachten lijkt het) en gisteren heeft een kennis/vriend (contact was beetje verwaterd maar had nog wel facebookconctact afentoe) zelfmoord gepleegd.
kutjaar.

ik wil betere antidepressiva...deze doen nog niks. kee heb ze pas 3,5 week... kan de tijd een beetje opschieten. life sucks.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106401464
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:06 schreef Murmeli het volgende:
ik vind 2012 al officieel kut.
mijn kat is ziek (hij heeft HCM, nu nog geen erge klachten lijkt het) en gisteren heeft een kennis/vriend (contact was beetje verwaterd maar had nog wel facebookconctact afentoe) zelfmoord gepleegd.
kutjaar.

ik wil betere antidepressiva...deze doen nog niks. kee heb ze pas 3,5 week... kan de tijd een beetje opschieten. life sucks.
Ik kan niet echt veel zeggen behalve sterkte omdat ik deels met dezelfde gedachtengang rondloop :X

Hier zijn we richting bieb geweest en ma wat bankzaken gedaan en nog een adresboek gezocht..
Maar van buiten zijn zou je je beter moeten gaan voelen maar bij mij is het juist andersom ik voel me er nog slechterdoor...

Bah..ik kruip maar weer ff mijn bed in
pi_106403300
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:06 schreef Murmeli het volgende:
ik vind 2012 al officieel kut.
mijn kat is ziek (hij heeft HCM, nu nog geen erge klachten lijkt het) en gisteren heeft een kennis/vriend (contact was beetje verwaterd maar had nog wel facebookconctact afentoe) zelfmoord gepleegd.
kutjaar.

ik wil betere antidepressiva...deze doen nog niks. kee heb ze pas 3,5 week... kan de tijd een beetje opschieten. life sucks.
Shit he, dat is echt wel rot voor je :(

Sterkte! ^O^
pi_106405365
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:06 schreef Murmeli het volgende:
------knip----

ik wil betere antidepressiva...deze doen nog niks. kee heb ze pas 3,5 week... kan de tijd een beetje opschieten. life sucks.
Trouwens welke ad slik je nu?

Ik heb net gekeken en heb van ha alprazolam gekregen om te kijken of ik het zo kan uithouden tot de psych weer aan 't werk is,

Verder zit ik te twijfelen of ik de decaan en mentor(slc'er) niet nu al een mail 'moet' sturen.
Want ik heb dinsdag weer voor het eerst les en de woensdag een gesprek met de decaan en de donderdag een voortgangsgesprek met mijn slc'er...maar de situatie en ik liggen beiden nu compleet op zijn kop?

Wat lijkt jullie het beste?
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:48:51 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106406467
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:24 schreef cafpow het volgende:

[..]

Trouwens welke ad slik je nu?

Ik heb net gekeken en heb van ha alprazolam gekregen om te kijken of ik het zo kan uithouden tot de psych weer aan 't werk is,

Verder zit ik te twijfelen of ik de decaan en mentor(slc'er) niet nu al een mail 'moet' sturen.
Want ik heb dinsdag weer voor het eerst les en de woensdag een gesprek met de decaan en de donderdag een voortgangsgesprek met mijn slc'er...maar de situatie en ik liggen beiden nu compleet op zijn kop?

Wat lijkt jullie het beste?
ik heb paroxetine...
het moet gewoon gaan werken na een week of 4 a 6 dus ik moet nog ff afwachten. voor hetzelfde geld gaat het over een tijdje weer gewoon goed.

je kunt ze inderdaad vast een mail sturen. Maar vraag je vantevoren een paar dingen af om na te gaan of het ook echt zin heeft:
- wat wil je bereiken met het sturen van de mail?
- wat wil je dat zij doen nav jouw mail? wil je hulp van ze vragen bijvoorbeeld?
- heeft het (voor hen of voor jou) nut dat zij nu bepaalde informatie al krijgen, voor je straks dat gesprek hebt?

Als uit je antwoorden op deze vragen komt dat het zinvol is de mail te sturen, leg hen dan ook uit wat je wilt bereiken ermee, wat je voor eventuele actie van hen vraagt en wat de reden is dat je ze nu al inlicht en niet pas bij het gesprek.

Verder is het denk ik ook goed om in zo'n mail aan te geven wat je zelf al doet of gedaan hebt om jezelf verder te helpen en om jezelf (zover als mogelijk) naar school te krijgen de komende week.

Dit bedoel ik niet negatief hoor, ik denk namelijk dat het waarschijnlijk erg zinnig is dat je ze al op de hoogte brengt van de situatie, zodat zij vast weten wat er aan de hand is mocht je je bijvoorbeeld op het laatste moment toch ziek melden, of mocht je een keer de les uitlopen omdat het je teveel wordt ofzo.

Ik zet het zo neer, omdat ik denk dat ze er niet veel aan zouden hebben als je een mail zou sturen met alleen de mededeling dat het niet zo goed gaat en zonder uitleg of verzoek wat ze voor je zouden kunnen doen oid.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106411508
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:06 schreef Murmeli het volgende:
ik vind 2012 al officieel kut.
mijn kat is ziek (hij heeft HCM, nu nog geen erge klachten lijkt het) en gisteren heeft een kennis/vriend (contact was beetje verwaterd maar had nog wel facebookconctact afentoe) zelfmoord gepleegd.
kutjaar.

ik wil betere antidepressiva...deze doen nog niks. kee heb ze pas 3,5 week... kan de tijd een beetje opschieten. life sucks.
Jeetje, heftig zeg, gecondoleerd.

Probeer nog even vol te houden. Wie weet gaat het volgende week al weer een heel stuk beter :)
pi_106411570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:40 schreef cafpow het volgende:
@ pannekoeken
Wat voor hulp krijg jij? Want bij mij waren er altijd 4 rotgasten op school die mij altijd pestten. Maar een keer toen ik me zo rot voelde knapte er iets en begon te schelden en te vloeken en te rammen tegen deuren puur omdat ik aan dat pesten moest denken.
Sindsdien gaat het veel beter ondanks dat ik nog wat onzeker ben en faalangst heb ed.
Ik krijg geen hulp, nooit besproken met iets/ iemand. Weet niet wat voor 'n hulp ik nodig zou hebben/ mij zou helpen..
Het is ook zo'n grote stap ;(
pi_106411745
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:24 schreef cafpow het volgende:

[..]

Trouwens welke ad slik je nu?

Ik heb net gekeken en heb van ha alprazolam gekregen om te kijken of ik het zo kan uithouden tot de psych weer aan 't werk is,

Verder zit ik te twijfelen of ik de decaan en mentor(slc'er) niet nu al een mail 'moet' sturen.
Want ik heb dinsdag weer voor het eerst les en de woensdag een gesprek met de decaan en de donderdag een voortgangsgesprek met mijn slc'er...maar de situatie en ik liggen beiden nu compleet op zijn kop?

Wat lijkt jullie het beste?
Ik zou mailen, je kunt dan rustig nadenken over wat je mailt, even alles op papier zetten. Is wellicht voor hun ook handiger, dan weten ze hoe het nu met jouw gaat. Kunnen ze wellicht het gesprek van woensdag/ donderdag beter voorbereiden?

Verder inderdaad wel wat Murmeli zegt, (goede handvaten!).
Ik denk dat je vooral goed na moet denken over wat je van hun verwacht :) . Daarbij ook wat ze van jou (op dit moment) kunnen verwachten.
pi_106412530
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:33 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ik krijg geen hulp, nooit besproken met iets/ iemand. Weet niet wat voor 'n hulp ik nodig zou hebben/ mij zou helpen..
Het is ook zo'n grote stap ;(
Ik zou zeggen ga op zoek maar hulp. Al is het maar iemand waar je 1x in de zo wel tijd je verhaal kwijt kan zonder erop afgerekend of beoordeeld te worden.
En je moet maar denken dat je op zoek moet naar een nieuw pad en dat iemand anders je compas speelt zodat je in de juiste richting blijft gaan.
pi_106412835
Ik ga komende dagen waarschijnlijk ff alles op "papier" gooien en dan kan ik later dingen aanpassen en als als het maandag nog slecht(er) gaat dit dan gelijk maar versturen :)

Trouwens ik merk wel dat ik erge moeite heb met het feit dat er na weken zo intensief contact met familie er nu absoluut geen contact meer is. En ik voel me daardoor behoorlijk alleen/eenzaam ;(
  donderdag 5 januari 2012 @ 03:51:28 #286
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106427028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:01 schreef cafpow het volgende:
Stilte ....

Vandaag met de HA gebeld hij heeft me een soort angstremmers gegeven als tijdelijke oplossing, voor in ieder geval betere nachtrust. Heb net de 1e ingenomen(maar 1 lijkt mij en ma teveel dus maar een halve gedaan.) en even kijken wat het met me doet.
Verder heb ik mezelf wel uit bed weten te slepen en bed verschonen en 's avo da douchen..maar that's it en ben compleet gesloopt.

Verder heb ik nog die enorme lusteloosheid en het verdriet zolang ik er niet aan hoef te denken gaat het wel ok. Maar soms hakt het er toch gigantisch in..
En volgende week weer naar school en daar heb ik echt de minste zin in. Eigenlijk door hoe ik me nu voel wilik gewoon ermee stoppen.
Maar de 1e week doe ik gewoon ultra rustig en de week daarna hetzelfde tot et gesprek bij de psych..die mij dan hopelijk in de juiste richting kan duwen..
Niet fijn om te horen.
Volgens mij kunnen antidepressiva echt helpen. En intensievere hulp.

quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:06 schreef Murmeli het volgende:
ik vind 2012 al officieel kut.
mijn kat is ziek (hij heeft HCM, nu nog geen erge klachten lijkt het) en gisteren heeft een kennis/vriend (contact was beetje verwaterd maar had nog wel facebookconctact afentoe) zelfmoord gepleegd.
kutjaar.

ik wil betere antidepressiva...deze doen nog niks. kee heb ze pas 3,5 week... kan de tijd een beetje opschieten. life sucks.
Gecondoleerd ...

quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
JAAAAA lief en ik hebben een trouwdatum geprikt! op maandag 13 mei 2013 gaan wij trouwen!! dan gaan we samen een midweek op vakantie en als we terug komen geven we een groot feest voor de mensen die ons lief zijn! ik ben helemaal happy! en ik kan zeggen dat ik volgend jaar ga trouwen!!!

sorry voor deze egopost! :$
Gefeliciteerd. *O*

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:43 schreef Pannenkoeken het volgende:
-
Welkom. Herkenbaar gevoel. Veel mensen zullen het helaas ook niet begrijpen.
Als je het niet aan de buitenkant ziet, is het er niet. Tenminste, zo denken veel mensen helaas.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106434451
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:33 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ik krijg geen hulp, nooit besproken met iets/ iemand. Weet niet wat voor 'n hulp ik nodig zou hebben/ mij zou helpen..
Het is ook zo'n grote stap ;(
Je kunt altijd even bij de huisarts navragen of die nog ideeën heeft erover, die kunnen vaak al wel je een zetje in de goede richting geven.

Aan de rest met wie het niet goed gaat, heel veel sterkte!
pi_106434753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:51 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Niet fijn om te horen.
Volgens mij kunnen antidepressiva echt helpen. En intensievere hulp.

[..]

Gecondoleerd ...

[..]

Gefeliciteerd. *O*

[..]

Welkom. Herkenbaar gevoel. Veel mensen zullen het helaas ook niet begrijpen.
Als je het niet aan de buitenkant ziet, is het er niet. Tenminste, zo denken veel mensen helaas.
Madame waarom vind je het niet fijn om te horen?
Want eigenlijk is het juist positief..want ik krijg die alprazolam tijdelijk tot er met de psych gekeken kan worden wat volgens hun de beste oplossing en of medicatie is. maar mijn psych is pas over 1,5 week weer terug en deze medicatie is dus een overbrugging..tot er beter gekeken kan worden wat evt. beter is voor mij.
Verder doel ik met het willen stoppen op school...ik pieker er gigantisch over en had al niet veel zin/motivatie voor het gebeuren rondom oma ...nu nog minder.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:44:19 #289
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106449236
Niet fijn om te horen dat het niet zo goed gaat. ;)
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106449322
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Niet fijn om te horen dat het niet zo goed gaat. ;)
Ach, uiteindelijk zal het wel weer overgaan..al is het over 1 dag of 1 jaar.. ;)
pi_106449424
Hier gaat het ineens ook minder. Dinsdag met een nieuwe behandeling begonnen en sinds dinsdag compleet gesloopt thuis en 's ochtends half jankend uit bed en drie dagen op rij spontane huilbuien.

Kamp ook met enorme vermoeidheid en spanningen in hoofd,nek, schouders en buik. Op bed liggen werkt niet in bad gaan niet. Voel me gesloopt en kut momenteel. Even doorbijten en dan straks gewoon op tijd naar bed.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_106449705
Wat voor behandeling heb je nu dan? Wel balen dat het nu psychisch en lichamelijk weer minder gaat. Sterkte!

Hier na een week verlof vandaag weer op de afdeling en ik had echt nergens zin in, kon me nergens toe zetten en heb van 10-13 uur en 14-16 uur geslapen. Nu weer een paar uurtjes thuis, vannacht in de kliniek slapen en morgen op weekendverlof :) Denk dat ik vanavond maar even een gesprek ga aanvragen over hoe het gaat als ik op de afdeling ben..
pi_106450540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:54 schreef Sylvana het volgende:
Wat voor behandeling heb je nu dan? Wel balen dat het nu psychisch en lichamelijk weer minder gaat. Sterkte!

Hier na een week verlof vandaag weer op de afdeling en ik had echt nergens zin in, kon me nergens toe zetten en heb van 10-13 uur en 14-16 uur geslapen. Nu weer een paar uurtjes thuis, vannacht in de kliniek slapen en morgen op weekendverlof :) Denk dat ik vanavond maar even een gesprek ga aanvragen over hoe het gaat als ik op de afdeling ben..
Een dagbehandeling van drie dagen in de week met blokken van anderhalf uur. Vooral structurerend en inzichtgevend van aard maar aangezien ik een half jaar geleden (hopelijk) eenmalig psychotisch ben geweest ben ik nog supersnel moe. (rond 13.30 uur begin ik echt te denken: boh ik trek het niet meer zo moe. Er is wel vooruitgang want een paar maand terug was ik om 9 uur al moe als ik om half 9 opstond. En slapen kan ik niet zomaar, alleen liggen en kijken in een zwart niets) Behoorlijk klote dus.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_106451307
Soms is het net alsof jullie hier elkaar proberen te overtreffen met zielig zijn..
Toch vind ik het wel mooi leesvoer soms.
pi_106451560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:27 schreef Bombshell het volgende:
Soms is het net alsof jullie hier elkaar proberen te overtreffen met zielig zijn..
Toch vind ik het wel mooi leesvoer soms.
Als je niet weet waar je over praat blijf dan weg man, lul.
Wie dit leest is een lezer van dit.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:26:11 #296
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106461258
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:27 schreef Bombshell het volgende:
Soms is het net alsof jullie hier elkaar proberen te overtreffen met zielig zijn..
Toch vind ik het wel mooi leesvoer soms.
Als je dit leest voor je vermaak, ben je echt enorm kansloos.
Rot op.

Ik voel me weer in één woord verschrikkelijk. }:|
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106461520
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:27 schreef Bombshell het volgende:
Soms is het net alsof jullie hier elkaar proberen te overtreffen met zielig zijn..
Toch vind ik het wel mooi leesvoer soms.
Nou dan krijg jij bij deze de oorkonde voor zieligste persoon van week 1 2012! Jezus wat ben je een droeftoeter als je moet teren op andermans ellende! Daar heb ik echt geen woorden voor!
S. 2014
J. 2016
pi_106461664
Niet op reageren
pi_106461752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:35 schreef Pannenkoeken het volgende:
Niet op reageren
Juist negeren jullie doen het hartstikke goed hier in het topic O+

Zelf ga ik ook weer door een achtbaan dus, Ik snap het allemaal wel alleen zelf niet zo zin om alles uit de doeken te doen en hier alles te beschrijven.
pi_106461896
Ik vind het vervelend dat jullie je allemaal zo rot voelen, en dan heb ik op dit moment ook niet echt het gevoel hier nu op mijn plaats te zijn, maar aan de andere kant, is het misschien positief om te lezen dat er ook weer licht in die tunnel komt,

Met mij gaat het dus eigenlijk wel goed op het moment, We hebben een trouwdatum geprikt, en ik heb mijn moeder gevraagd of ze mijn jurk wil maken, en samen hebben wij een patroon uitgekozen wat vandaag ook geleverd is :D

Morgen ga ik bellen om de datum vast te leggen, dan gaan we mijn schoonmoeder bellen om ht nieuws te vertellen en zaterdag gaat mijn lief, zijn getuige vragen onder een etentje! Mijn leven is zoet op het moment! Ik ga over een maand of 2 vragen of ik mijn paroxetine mag halveren, Ik denk dat dat kan, en daarbij als we getrouwd zijn willen we graag kindjes, en dat is met paroxetine niet aan te raden!

anyway dat was het weer even, Ik lees mee en als ik iets nuttigs te melden heb voor jullie dan zal ik dat zeker doen! Dikke knuffel voor jullie :*
S. 2014
J. 2016
  donderdag 5 januari 2012 @ 23:51:46 #301
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106465345
Lapo.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')