abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:45:53 #1
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105657261
Originele OP:

quote:
Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.

Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien :)
Korte omschrijving depressie:

quote:
Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.

Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.

Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
Korte uitleg van angststoornissen:

quote:
Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.

Wanneer spreken we van een angststoornis?

Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.

In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:

Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs

Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:

Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis

Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Vorige delen:

Depressie & Angst #1
Depressie & Angst #2
Depressie & Angst #3
Depressie & Angst #4
Depressie & Angst #5
Depressie & Angst #6
Depressie & Angst #7
Depressie & Angst #8
Depressie & Angst #9
Depressie & Angst #10
Depressie & Angst #11
Depressie & Angst #12
Depressie & Angst #13
Depressie & Angst #14 ..... waar we het kabinet NIET leuk vinden
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  vrijdag 16 december 2011 @ 14:47:55 #2
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105657314
laatste berichten:

quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:35 schreef Sylvana het volgende:
Ik ben het hele weekend op weekendverlof 8-) Ben om 14 uur opgehaald en hoef zondagavond pas om 21 uur weer terug :)

Vriendlief heeft vanavond Kerstfeest van het werk en durft me niet alleen thuis te laten, dus schoonzusje komt "oppassen".

En morgen gezellig bij een vriendin en haar vriend tapas eten :9
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:45 schreef Murmeli het volgende:
Had ik al gezegd dat ik helemaal geen last meer heb van bijwerkingen?
*O* *O* *O* *O* *O*
pi_105657453
Wat fijn Murmeli *O*
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:00:38 #4
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105657676
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 14:52 schreef Sylvana het volgende:
Wat fijn Murmeli *O*
jah, vet cool he? ik ben echt happyyyyy!!!! nu hopen dat het na het ophogen ook nog zo blijft :)
pi_105658063
het lijkt al bijna een heppy de peppy topic. *O*
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_105658368
@sylvana
Klinkt als een fijn weekend voor de boeg.

@murmeli
Fijn dat je geen bijwerkingen hebt.

Hier gaat het niet goed door de omstandigheden. Ben vanaf 6 uur wakker en kon pas rond 1 uur slapen omdat ik te emotioneel was door woede.
En nu gaat het nog slechter want oma is naar huis gestuur omdat het eigenlijk einde verhaal is. Artsen kunnen niks meer doen en nu is het wachten tot het einde en ik kan er niks mee, ook niet met de emoties en wilde net gaan slapen maar dat lukt niet....
Ik heb geen moment afleiding nu..en heb die juist vandaag vanwege het slecht slapen meer nodig...pffff
En op zich is het niet zo erg dat mijn oma sterft maar meer die onzekerheid....dat het einde vasstaat maar het constant verder uitgesteld"word". En dir onzekerheid daar kan ik niet tegen..
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:23:47 #7
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105658445
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:13 schreef seasushi het volgende:
het lijkt al bijna een heppy de peppy topic. *O*
we gaan het voortaan het happy de peppy depressie & angst topic noemen :)
pi_105658556
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:23 schreef Murmeli het volgende:

[..]

we gaan het voortaan het happy de peppy depressie & angst topic noemen :)
Lol die titel spreekt zich dan wel een beetje tegen ;) :P
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:31:36 #9
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105658719
Das juist grappig. Dat is die zelfspot die alleen wij depri's begrijpen _O- (of moet ik zeggen: wij psychisch gestoorden? :D )
pi_105659324
Cafpow, echt vervelend van je oma. Wist niet dat ze op een ander continent leeft.... Maar je weet nu wel alles toch, je moeder heeft je alles verteld? Het is echt niet leuk, veel sterkte er mee. Ik hoop dat het je niet te veel helemaal weer in de war schopt.

En misschien kan dit heppie peppie topic je ondersteunen. Ik doe overigens gewoon mee. Ik werd wakkeer vanochtend en dacht: bleeeehhh. En dacht later: ik ga er gewoon een goede dag van maken, ik ben de baas :Y En nu ben ik als een dolle bezig vandaag en heb alles opgeruimd (na ja, opgeruimd genoeg) en de stofzuiger weer eens getest. En wat blijkt? Hij werkt nog :D

Verder gaat het ook wel goed met míjn pillekes. Alleen soms wat wazig in m'n hoofd een aantal uur nadat ik ze heb genomen, dus neem ze nu zo laat mogelijk voordat ik ga slapen. Misschien ga ik dan ook beter slapen, maar dat ga ik nog ff uittesten..

Eens denken, naast al dat positieve nog iets negatiefs te melden (want het moet wel in balans blijven he? ;) )?
Euh ja, heb een soort exceem in m'n gezicht :( Mag nu gaan smeren.
  vrijdag 16 december 2011 @ 15:54:57 #11
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105659503
ieh enge ziektes in je gezicht N? brrrr ;) hihihihi

ik vind het knap hoor dat je de stofzuiger hebt getest. ik had deze week geen zin :@ Hopelijk heeft de poets er maandag weer zin in :D
pi_105659673
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 15:54 schreef Murmeli het volgende:
ieh enge ziektes in je gezicht N? brrrr ;) hihihihi

ik vind het knap hoor dat je de stofzuiger hebt getest. ik had deze week geen zin :@ Hopelijk heeft de poets er maandag weer zin in :D
Ja, flink stom: heb allemaal rode vlekken, ziet er niet uit :( En ik kan het niet eens op die pillen gooien, want ik had het daarvoor ook al :(

En ik kan een opgeruimd huis echt aanbevelen :) En daarbij vind ik dat ik nu helemaal een avondje sauna hebt verdiend :Y

Dit is echt leuk, damn :)

Oh trouwens, heb gisterenavond dus een 0,5% Jupiler gedronken....echt....NIET doen. Bleh, niet te zuipen. Kan je beter het Bavaria 0,0% witbier nemen, dat is nog enigszins binnen te houden.
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:06:29 #13
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105659959
he gatver wat balen zeg Nyota :( bluh :(

haha nou kom maar een keer langs, mijn huis is eigenlijk altijd opgeruimd O+ Er ligt wel wat troep hoor, ben niet perfect maar het is altijd redelijk overzichtelijk hier. op de eettafel na maar die heb ik vandaag ook gedaan.

hoor ik jou nou zeggen dat je iets leuk vindt? volgens mij gaat het goed met je ;) werken je pillen misschien al haha... (kan dat eigenlijk al na een paar dagen, weet iemand dat?)

ik ga vanavond hopelijk gewoon echt bier drinken. of wijn. kan me niet schelen, zuipen gewoon.
ok, ik doe er dan maar 1, maar toch...zuipen it is. het is vrijdag en ik ben blij ;)
pi_105661230
een depressie topic waar we heppie de peppie zijn! ik ben voor!!

ik heb gisteren een nieuwe bril gewonnen, onverwacht bij vriendlief geslapen en vandaag hele coole schoenen gekocht en geluncht met mijn mam en vanavond heb ik een workshop puzzelplaat taart! morgen zelf weer een workshop aan kinderen geven en dan lang weekend met mijn lief! allemaal positief!

negatief puntje voor de balance! ik heb weer teveel geld uitgegeven, dat was een beetje heel dom! wordt zuinig doen de laatste 2 weken vh jaar! blegh *stom**stom**stom*
S. 2014
J. 2016
  vrijdag 16 december 2011 @ 16:42:38 #15
126003 Daniel1976
de omnibus dubitandum
pi_105661264
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Wij ook ;)
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:03:44 #16
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105661906
aarghhhhhhhh ik word gek van psyQ!!!
wat zijn die eikels slordig zeg!!!

Heeft iemand een tip voor een betere ggztoko die verstand heeft van ADHD, depressies en angststoornissen en eigenlijk ook van persoonlijkheidsstoornissen? bij voorkeur dan maar meteen in Rotterdam. Anders ga ik toch maar weer naar Riagg terug, maar die hebben zo enorm geen verstand van ADHD, dat is ook onhandig :(

Misschien had ik toch beter maar 1 etiketje kunnen hebben :X
pi_105662091
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Nu dat in heel m'n leven voor langere tijd voor elkaar krijgen.....

Ik zou ook liever posten in het topic "gelukkig & niet bang"...
pi_105662124
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:03 schreef Murmeli het volgende:
aarghhhhhhhh ik word gek van psyQ!!!
wat zijn die eikels slordig zeg!!!

Heeft iemand een tip voor een betere ggztoko die verstand heeft van ADHD, depressies en angststoornissen en eigenlijk ook van persoonlijkheidsstoornissen? bij voorkeur dan maar meteen in Rotterdam. Anders ga ik toch maar weer naar Riagg terug, maar die hebben zo enorm geen verstand van ADHD, dat is ook onhandig :(

Misschien had ik toch beter maar 1 etiketje kunnen hebben :X
What's gebeurd?
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:18:30 #19
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105662416
ze zouden gisteren een nieuw recept voor de paroxetine doorfaxen en dat is niet gebeurd. in ieder geval heeft de apotheek niks gezien.

wat blijkt nou ook? ze hebben niet eens je apotheek in je dossier staan, dus dat moeten ze elke keer opzoeken :') Dat verzin je toch niet?

en dit is dus echt minimaal de 5e keer in een half jaar tijd.....

ik ben daar zo klaar mee.
pi_105662424
Vervelend voor je Murmeli dat PsyQ zo slordig is! Je zou idd verwachten dat zoiets wel in je dossier staat ja.

Ik ben ook aan het rondkijken voor andere hulpverleningsinstanties, aangezien Dimence niet echt een therapie ofzo voor mij heeft. Ja alleen de depressiegroep van 1 ochtend in de week, maar die heb ik afgelopen jaar al gedaan. En heb nu wel wat meer nodig qua therapie met die psychotische verschijnselen en suïcidegedachten erbij...

Alleen kan nog bar weinig vinden, dus als iemand nog wat weet in de omgeving Twente/Overijssel (geen PsyQ ;) )
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:18:49 #21
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105662425
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:09 schreef Nyota het volgende:

[..]

Nu dat in heel m'n leven voor langere tijd voor elkaar krijgen.....

Ik zou ook liever posten in het topic "gelukkig & niet bang"...
oh leuk topic lijkt me dat!
pi_105662576
Ik prijs mij gelukkig met mijn therapeute. Het was even zoeken... Ze werkt zowel zelfstandig als wel bij altrecht. Daar ben ik eerder eens geweest en vond dat toch niet heel prettig.
Nadeel is dat ze maar op een dag in haar eigen praktijk werkt, maar daar wil ik wel moeilijk voor doen..
(niet dat ik nu zonder werk vaak moeilijk hoef te doen met afspraken... :{ )

Nu is t saunatijd. Fijne avond allemaal.
pi_105662617
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:23 schreef Nyota het volgende:
Ik prijs mij gelukkig met mijn therapeute. Het was even zoeken... Ze werkt zowel zelfstandig als wel bij altrecht. Daar ben ik eerder eens geweest en vond dat toch niet heel prettig.
Nadeel is dat ze maar op een dag in haar eigen praktijk werkt, maar daar wil ik wel moeilijk voor doen..
(niet dat ik nu zonder werk vaak moeilijk hoef te doen met afspraken... :{ )

Nu is t saunatijd. Fijne avond allemaal.
Dat is wel fijn voor je dat je therapeut je zo goed bevalt!

Geniet van je sauna-avondje!
  vrijdag 16 december 2011 @ 17:25:25 #24
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105662647
veel plezier in de sauan!
pi_105662810
Ik zou eigenlijk ook niet echt weten naar welke therapie ik moet zoeken, dat maakt het ook wel lastig. Ja, sowieso cognitieve therapie, maar verder? Had het van de week aan de huisarts gevraagd, maar die zegt dat ik het bij Dimence moet aankaarten, omdat er anders 2 kapiteins op het schip zijn. Dus misschien toch maar even met de psychiater daar gaan praten of hij wat weet voor wat er na mijn opname moet gebeuren. Want van deze onzekerheid word ik ook niet beter.
pi_105662870
Ken je schematherapie?
pi_105662883
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:32 schreef Nyota het volgende:
Ken je schematherapie?
Nee, wat houdt dat in dan? :)
pi_105662965
Omdat ik nu echt weg moet, vraag ik je even te googlen if you don't mind.
Uit m'n hoofd: Www.moeilijkemensen.nl geeft ook een aardige indruk.

Ik volg het zelf en vertel je een andere keer graag er meer over.

Nu ben ik echt weg!
pi_105663099
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:34 schreef Nyota het volgende:
Omdat ik nu echt weg moet, vraag ik je even te googlen if you don't mind.
Uit m'n hoofd: Www.moeilijkemensen.nl geeft ook een aardige indruk.

Ik volg het zelf en vertel je een andere keer graag er meer over.

Nu ben ik echt weg!
Oké is goed, zal wel even kijken dan :) En stuur anders maar een keer een PM ofzo :)

Edit: heb even snel gelezen en lijkt het een beetje op transactionele analyse, met kind-ouder-volwassen gedachten en gedrag etc? Klinkt iig wel als een interessante therapie. Alleen geloof ik niet dat er Borderline uit mijn persoonlijkheidsonderzoek gaat komen...

Edit2: Hmm, na al die schema's bekeken te hebben die op die website staan, kom ik tot de conclusie dat de meeste schema's wel op mij van toepassing zijn -O-

[ Bericht 8% gewijzigd door _Hestia_ op 16-12-2011 17:57:33 ]
pi_105663807
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:38 schreef Sylvana het volgende:

[..]

Oké is goed, zal wel even kijken dan :) En stuur anders maar een keer een PM ofzo :)

Edit: heb even snel gelezen en lijkt het een beetje op transactionele analyse, met kind-ouder-volwassen gedachten en gedrag etc? Klinkt iig wel als een interessante therapie. Alleen geloof ik niet dat er Borderline uit mijn persoonlijkheidsonderzoek gaat komen...
En dan mijn allerlaatste bericht vanuit de kleedkamer:
Ik heb ook geen borderline hoor. Sterker nog, ik heb ook geen pure persoonlijkheidsstoornis, slechts 'trekken van' van t C cluster.

Hoe dan ook, neem t mee, stel t voor, je weet t niet. Er zit in ieder geval ook een sterke cognitief-gedragstherapeutisch iets in.
Het schijnt vooral goed te zijn voor personen waar eerdere therapie niet heel veel geholpen zijn (omdat ze zo halsstarrig zijn ... :{ )
  vrijdag 16 december 2011 @ 18:09:31 #31
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105664138
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:58 schreef Nyota het volgende:

[..]

En dan mijn allerlaatste bericht vanuit de kleedkamer:
Ik heb ook geen borderline hoor. Sterker nog, ik heb ook geen pure persoonlijkheidsstoornis, slechts 'trekken van' van t C cluster.

Hoe dan ook, neem t mee, stel t voor, je weet t niet. Er zit in ieder geval ook een sterke cognitief-gedragstherapeutisch iets in.
Het schijnt vooral goed te zijn voor personen waar eerdere therapie niet heel veel geholpen zijn (omdat ze zo halsstarrig zijn ... :{ )
haha klinkt als ook iets voor mij...
nou hadden mijn vorige therapeuten het wel continue over schema's maar ik geloof dat het geen schematherapie was ;)
pi_105669871
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 16:42 schreef Daniel1976 het volgende:

[..]

Wij ook ;)
En dan zeker sluiten omdat het de lading van de titel angst en depressie niet meer dekt ;)
pi_105678309
ik dacht laat ik eens iets positief posten..het gaat nu iets beter. Toch erg somber, maar vanmiddag ging het helemaal fout..en het gaat waarschijnlijk alleen lastiger worden naarmate HET moment dichterbij komt. Maar al met al net even een beetje ontspannen en 2 series gekeken.
En ik ben echt dol op het programma dieren op spreekuur, ik ben echt dol op dieren O+ en vooral katten.
En nu voel ik me matig maar beter dan vanmiddag dus ga gelij proberen te slapen want ik ben doodop.
  zaterdag 17 december 2011 @ 00:42:32 #34
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105680856
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:37 schreef seasushi het volgende:

[..]

En dan zeker sluiten omdat het de lading van de titel angst en depressie niet meer dekt ;)
Ik moest wel een beetje lachen om deze opmerking.... lekker cynisch O+
  zaterdag 17 december 2011 @ 02:54:59 #35
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105683530
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 20:37 schreef seasushi het volgende:

[..]

In before the lock!

Wat stelt het plaatje van jouw UI nou toch voor.... Ik kom er maar niet uit :@

Enlighten me *)
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_105685577
Even een vraagje @ all: ik slaap al een paar maanden echt zwaar waardeloos, slaapmedicatie (seroquel, 25 mg) helpt me totaal niet meer. Nu moet ik 6 januari naar de psychiater en wil ik vragen of ik over kan stappen. Dit breekt me op. Ik ben moe, huilerig, hangerig en allesbehalve fit. Ik heb me al een tijd geleden een vast ritueel aangeleerd. Na het kijken van NCIS, Bones, of wat er dan ook mag zijn aan misdaadseries O+ gaat de tv uit, gaat de pc uit en lees ik nog een uurtje. Na dat uurtje ga ik naar bed(heb geen tv op slaapkamer staan)en moet mezelf dwingen om te blijven liggen. Anders ga ik de hele nacht lopen spoken en ja, ik werk ook wel gewoon en het gaat lang niet altijd samen..
Heeft 1 van jullie ook Seroquel gebruikt en herken je dit patroon? Heb je totaal andere slaapmedicatie? Hebben jullie een ritueel? Kortom, hebben jullie tips??
pi_105686256
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 02:54 schreef ElisaB het volgende:

[..]

In before the lock!

Wat stelt het plaatje van jouw UI nou toch voor.... Ik kom er maar niet uit :@

Enlighten me *)
draai je hoofd een kwart slag naar links, en kijk nog een keer ;)
pi_105686263
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 09:11 schreef sweetdancegirl het volgende:
Even een vraagje @ all: ik slaap al een paar maanden echt zwaar waardeloos, slaapmedicatie (seroquel, 25 mg) helpt me totaal niet meer. Nu moet ik 6 januari naar de psychiater en wil ik vragen of ik over kan stappen. Dit breekt me op. Ik ben moe, huilerig, hangerig en allesbehalve fit. Ik heb me al een tijd geleden een vast ritueel aangeleerd. Na het kijken van NCIS, Bones, of wat er dan ook mag zijn aan misdaadseries O+ gaat de tv uit, gaat de pc uit en lees ik nog een uurtje. Na dat uurtje ga ik naar bed(heb geen tv op slaapkamer staan)en moet mezelf dwingen om te blijven liggen. Anders ga ik de hele nacht lopen spoken en ja, ik werk ook wel gewoon en het gaat lang niet altijd samen..
Heeft 1 van jullie ook Seroquel gebruikt en herken je dit patroon? Heb je totaal andere slaapmedicatie? Hebben jullie een ritueel? Kortom, hebben jullie tips??
Ik slaap ook als een natte krant en heb geen medicatie. Moet dus ook niet te lang meer duren.

Sport je? Misschien helpt dat je nog? En dan niet te laat op de avond gaan..
  zaterdag 17 december 2011 @ 10:34:55 #39
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105686626
Ik zeg: paroxetine, de oplossing voor al uw slaapproblemen. Citalopram ook trouwens....
pi_105687388
Ik heb paroxetine, en als ik echt niet kan slapen, dan heb ik temazepam, maar daar wordt ik echt comateus van, dus geen aanrader als je vroeg opmoet :P
S. 2014
J. 2016
  Moderator zaterdag 17 december 2011 @ 12:02:22 #41
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105688408
Meiden! Ook hier gaat het supergoed *O* geen last meer van misselijkheid en duizeligheid :o ik ben super vrolijk, ik voel me zo goed :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
pi_105688643
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:02 schreef MaJo het volgende:
Meiden! Ook hier gaat het supergoed *O* geen last meer van misselijkheid en duizeligheid :o ik ben super vrolijk, ik voel me zo goed :D
ook al ben ik dan geen meid, ik ben superblij voor je ;)
  Moderator zaterdag 17 december 2011 @ 12:28:31 #43
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_105688979
quote:
6s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:13 schreef DeZoektocht het volgende:

[..]

ook al ben ik dan geen meid, ik ben superblij voor je ;)
Haha ik wilde 'jongens' schrijven en dacht toen, volgens mij posten hier alleen maar meiden :@ :D
26 oktober - 2 november Frankrijk | 3 feb - 6 feb Hong Kong/6 feb - 26 feb Vietnam
  zaterdag 17 december 2011 @ 13:07:57 #44
33954 ElisaB
ook in zwart verkrijgbaar!
pi_105689916
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:14 schreef seasushi het volgende:

draai je hoofd een kwart slag naar links, en kijk nog een keer ;)
Nou ja zeg _O-

:D
Muil houwe of ik sjoel d'r eentje in!
pi_105691186
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 10:15 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ik slaap ook als een natte krant en heb geen medicatie. Moet dus ook niet te lang meer duren.

Sport je? Misschien helpt dat je nog? En dan niet te laat op de avond gaan..
Jup, ik sport 2/3 keer per week. Meestal in de namiddag :)
pi_105693485
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 12:28 schreef MaJo het volgende:

[..]

Haha ik wilde 'jongens' schrijven en dacht toen, volgens mij posten hier alleen maar meiden :@ :D
Niet alleen maar ;)

Even een kleine update:
Ik heb met m'n psychiater gesproken over verhoging van mijn AD. In principe was het een goed plan geweest, ware het niet dat sinds kort de 2 medicijnen die ik gebruik nu een contra-indicatie hebben. Dat wil zeggen dat ik met 1 van de 2 moet gaan stoppen! -_-
Ook moet ik nog 2 weken wachten voordat ik gesprek heb en in de tussentijd moet ik maar doorsukkelen.
Ik kom de deur niet meer uit, heb nergens zin in, niks boeit me nog echt. Ik voel me zo vlak als een polder, geen energie, de hele tijd moe en elke dag lang slapen. Vaak slaap ik maar met m'n kleren aan omdat ik geen zin heb me uit te kleden.
Geen zin me te scheren, om te koken, al dat soort dingen.

Gelukkig kan ik mijn depressie wel relativeren maar het blijft lastog.
En nog 1 ding, het onbegrip van sommige fokkers is echt ;( , zij kunnen van mij de pot op!
pi_105693667
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 13:49 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Jup, ik sport 2/3 keer per week. Meestal in de namiddag :)
hmm, en alle andere klazien-uit-zalk middeltjes? :D

Sorry, geen idee. Ik heb dus geen slaapmedicatie, wel nu bijna een week Sertraline. Ik heb het gisteren net voor het slapen genomen en het lijkt te helpen. Hoewel, gisteren ook veel gedaan en 's avonds in de sauna gezeten; misschien was dat het wel.

Ga het vanavond nog maar een keer proberen...
pi_105693721
Wat vervelend voor je dat je je zo depressief voelt en nog 2 weken zo door moet sukkelen magnetronkoffie. Veel sterkte!

Hier is de eerste van de 2 nachten goed verlopen :) Zo gezellig naar een vriendin om zelfgemaakte tapas te eten :9
pi_105694333
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:20 schreef Nyota het volgende:

[..]

hmm, en alle andere klazien-uit-zalk middeltjes? :D

Sorry, geen idee. Ik heb dus geen slaapmedicatie, wel nu bijna een week Sertraline. Ik heb het gisteren net voor het slapen genomen en het lijkt te helpen. Hoewel, gisteren ook veel gedaan en 's avonds in de sauna gezeten; misschien was dat het wel.

Ga het vanavond nog maar een keer proberen...
Sertraline heb ik voor overdag, zodat ik wat minder wispelturig ben ;) Thee, warme melk, muziek, frisse lucht, you name it en ik heb het wel geprobeerd.

@MagnetronKoffie: Hoop dat je je snel weer wat beter mag voelen en wil je vanaf mijn kant veel sterkte toewensen.

@Sylvana: Lekker! Geniet ervan!
pi_105695403
Goedzo Sylvana
Fake it till you make it...
pi_105695668
Bedankt voor de steun allen O+
pi_105695794
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 15:45 schreef sweetdancegirl het volgende:

[..]

Sertraline heb ik voor overdag, zodat ik wat minder wispelturig ben ;) Thee, warme melk, muziek, frisse lucht, you name it en ik heb het wel geprobeerd.

Oh, hoe bevalt de Sertraline jou? Ik ga morgen ophogen, ik ben benieuwd #eerstekeeradspanning ;-)
pi_105696404
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 16:35 schreef Nyota het volgende:

[..]

Oh, hoe bevalt de Sertraline jou? Ik ga morgen ophogen, ik ben benieuwd #eerstekeeradspanning ;-)
Hoeveel heb je nu? Ik heb 150mg p/d en voel me er goed bij! Ook niet zo heel veel last gehad van bijwerkingen. Merk wel duidelijk een verschil als ik het een keer vergeet, dan ben ik veel onrustiger en agressiever. Succes! ^O^
pi_105698318
majo wat super dat je je zo goed voelt!!
klinkt als n goed weekend sylvana!

ik heb vanmiddag een workshop gegeven aan 11 kinderen en normaal doe ik dat samen met iemand anders maar het was zo druk in de winkel dat ik de workshop alleen moest doen, 11 taarten in 2.5 uur, ik ben trots op mezelf maar ook helemaal kapot!!
S. 2014
J. 2016
pi_105698519
Petje af, gewoonmezelf!
Fake it till you make it...
pi_105702775
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 18:11 schreef Nijna het volgende:
Petje af, gewoonmezelf!
Dank je wel :)

Ik weet ook wel weer waarom ik werken in de kinderopvang zo leuk vind!
S. 2014
J. 2016
pi_105703878
*O* ik geef mijzelf ontslag en ga maandag naar huis *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 17 december 2011 @ 20:56:28 #58
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105704410
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:43 schreef seasushi het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
*O* *O* *O*
fijn joh! ook misschien even spannend? of niet?
pi_105704703
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 20:56 schreef Murmeli het volgende:

[..]

*O* *O* *O*
fijn joh! ook misschien even spannend? of niet?
Hartstikke spannend, maar dat is niet genoeg reden om hier achter de geraniums te blijven zitten. Goed ingesteld op medicatie, stabiel, extra begeleiding en voorlopig nog bed op "recept"
  zaterdag 17 december 2011 @ 21:06:11 #60
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105704766
Super meis, heerlijk!
pi_105705387
quote:
SPOILER
Waar zit je nu dan seasushi?
pi_105706098
soort "hotel", ;) waar je volgend jaar 145 euro eigen bijdrage per maand voor moet betalen |:(
pi_105706542
quote:
SPOILER
yeah!!!!!!!!!!! Maar je dan wel aan je recept houden he:P Wat lekker zeg, zo vlak voor de kerst nog naar huis, en ach de komende week is er SR dusheb je sowieso iets te doen :P
S. 2014
J. 2016
pi_105706860
goedenavond allemaal..

hier was het vandaag niet zo'n goede dag. 's ochtends opgestaan en even naar de schoenmaker geweest op 3 min. van huis. En een paar ultra kleine bodschapjes gedaan.
maar heb een foto gezien van oma nu met bijna alle familieleden 1 per 1 bij oma..en ik kreeg toen een woede/verdriet aanval. Omdat ik het toch heel moeilijk en klote vind dat ik neit daar ben, maar tegelijk wil ik er niet zijn omdat ik bang ben het niet aan te kunnen.
En allerlei oude woede emoties die op kwamen drijven.

En ma wilde de kerstboom optuigen maar ik kon het gewoon niet, omdat oma altijd dol was op kertsbomen optuigen en zo mega triest word van die versiering omda tik dan oma moet denken. En dat leidde weer tot ruzie.
Waardoor ik van 1 tot 7 met woede,verdriet, frustratie enz. op bed heb gelegen en er absoluut niet uitwilde...
En ma heeft uiteindelijk de boom alleen opgetuigd als eerbetoon aan oma, en zodra ik de boom zie schiet ik helemaal vol...en raak ik mega-overstuur.
Dus dat word nog wat met deze kerst(waar ik eigenlijk helemaal geen zin in heb).
Maar nu staat dus alle versiering uit, omdat ik er niet tegen kan. Hopelijk word morgne een betere dag, en ik mag maandagochtend weer naar de psych..dus hopelijk lucht dat uiteindelijk wel wat op.
Waar ik wel van baal is dat nu het zo slecht gaat de psych op vakantie gaat :( En dat heb ik nu altijd, dat wanneer ik de meeste hulp nodig heb die het meest afwezig is }:|
pi_105707436
Cafpow, Ik herken je gevoel wel, Ik heb dat ook lang gehad met van alles waar mijn opa gek op was, Mijn opa hield ook van de kerstboom, en toch hebben we hem ieder jaar sinds zijn overlijden opgezet, Net als dat ik de kermis niet heb ontlopen na zijn overlijden, Ik vind het een moment van rust als ik bij de boom sta en even kan denken aan de man die zoveel voor mij betekent heeft! En ja er zijn dagen dat ik hem enorm mis, Mijn opa was gek op vlinders en daarom hangt mijn kerstboom sinds 4 jaar ook vol met glitter vlinders :)
S. 2014
J. 2016
pi_105707863
het is gewoon lastig, omdat ze precies rond de kerst overlijd nu. Mischien een weekje eerder, msichien zelfs tijdens of vlak erna.
We hebben in ieder geval besloten, een rustige kerst te doen, zoals ieder jaar alleen minder uitgebreid..dus minder uitgebreid diner.
En tja het is eigenlijk nog lastiger omdat ik oma rond de kerst wilde verassen met het feit dat ik daar in Juli naar toe zou gaan..wat nog meer zenuwen veroorzaakt, omdat ik niet goed tegen verrasingen en veranderingen kan en zodra ik daar ben ga ik het natuurlijk goed merken }:| en zo stapelen zich de factoren op :N
Eigenlijk hoop ik wel dat het nu snel voorbij is :{ zowel voor oma als voor ons(nabestaanden)
pi_105709740
a
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 december 2011 21:55 schreef gewoonmezelf87 het volgende:

[..]

yeah!!!!!!!!!!! Maar je dan wel aan je recept houden he:P Wat lekker zeg, zo vlak voor de kerst nog naar huis, en ach de komende week is er SR dusheb je sowieso iets te doen :P
Altijd zeer medicijntrouw geweest. maar om nou de hele week met SR bezig te zijn?
pi_105710679
als jij rust moet houden dan is serious request toch een goede tijdsbesteding? ik weet dat ik in ieder geval veel tv zal kijken,het is voor mij echt aftellen naar kerst!
S. 2014
J. 2016
pi_105711527
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 december 2011 23:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
als jij rust moet houden dan is serious request toch een goede tijdsbesteding? ik weet dat ik in ieder geval veel tv zal kijken,het is voor mij echt aftellen naar kerst!
ik kijk al 2 weken niks anders als series en films op mijn laptop.
ben er wel even klaar mee, en rust, ach..
gewoon gestructureerd
pi_105711579
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 00:15 schreef seasushi het volgende:

[..]

ik kijk al 2 weken niks anders als series en films op mijn laptop.
ben er wel even klaar mee, en rust, ach..
gewoon gestructureerd
Rust is en blijft nodig, maar moet wel afgewisseld worden, want anders komt rust ook je strot uit ;)
pi_105712443
Ik loop zelf ook al paar jaren met depressieve gedachten rond (ben nu 21). Ik ben vrij eenzaam opgegroeid, maar hield mezelf altijd voor dat vrienden etc vanzelf komen als ik er voor zou gaan. Dat was in mijn geval makkelijker gezegd als gedaan, en ben mij gaan focussen op andere punten.

Inmiddels zit ik op een punt waar ik wat betreft werk/studie allemaal heel lekker lijkt te gaan (en waar ik ook veel sociaal (maar toch zakelijk) bezig ben). Helaas stelt mijn (prive) sociale leven geen ruk voor ondanks dat ik hier veel aan probeer te doen (sport- en studentenvereniging etc).

Echt een klik met mensen krijgen lijkt niet te lukken, het blijft allemaal best oppervlakkig en beperkt.. en vraag mezelf tegenwoordig bijna continu af waarvoor ik het nog allemaal doe.

Ik zit te denken om AD te nemen en/of naar een psych te gaan, maar ben ietwat terughoudend. Een psycholoog kan ook niet toveren en AD lijkt mij meer symptoombestrijding.

Sorry voor mijn lange bericht maar voel me best radeloos/slecht op het moment en wilde het graag even van mij afschrijven.
  zondag 18 december 2011 @ 08:51:56 #72
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105715754
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 00:52 schreef Snepar het volgende:
Ik loop zelf ook al paar jaren met depressieve gedachten rond (ben nu 21). Ik ben vrij eenzaam opgegroeid, maar hield mezelf altijd voor dat vrienden etc vanzelf komen als ik er voor zou gaan. Dat was in mijn geval makkelijker gezegd als gedaan, en ben mij gaan focussen op andere punten.

Inmiddels zit ik op een punt waar ik wat betreft werk/studie allemaal heel lekker lijkt te gaan (en waar ik ook veel sociaal (maar toch zakelijk) bezig ben). Helaas stelt mijn (prive) sociale leven geen ruk voor ondanks dat ik hier veel aan probeer te doen (sport- en studentenvereniging etc).

Echt een klik met mensen krijgen lijkt niet te lukken, het blijft allemaal best oppervlakkig en beperkt.. en vraag mezelf tegenwoordig bijna continu af waarvoor ik het nog allemaal doe.

Ik zit te denken om AD te nemen en/of naar een psych te gaan, maar ben ietwat terughoudend. Een psycholoog kan ook niet toveren en AD lijkt mij meer symptoombestrijding.

Sorry voor mijn lange bericht maar voel me best radeloos/slecht op het moment en wilde het graag even van mij afschrijven.
hi!
Vervelend dat je op jouw leeftijd (best jong) al met zulke dingen worstelt. Maar wel goed dat je al overweegt aan de bel te gaan trekken. Hoe eerder dat doet, hoe makkelijker er wat aan te doen is, denk ik.

Volgens mij ben je erg veel stappen tegelijk aan het denken, meteen over AD's en psychs die niet kunnen toveren nadenken. Misschien is het verstandig het eerst eens met je huisarts te bespreken, hoe je je voelt, en hoe jij denkt dat het komt.
Dan kan hij/zij je misschien vast een klein stukje verder helpen, en eventueel doorsturen naar een psych. psychs kunnen niet toveren, maar zij kijken als buitenstaander naar jouw verhaal en kunnen soms verbanden leggen die je zelf in eerste instantie niet had gezien, en dat kan je misschien al een stuk verder helpen.
En als dát niet lijkt te helpen, kan je eventueel, in overleg met die psych (die jou dan eerst een gesprekje met een psychiater laat hebben) over AD nadenken.
Althans, dat is de volgorde die mij het verstandigst lijkt.
Er zijn huisartsen die ook AD voorschrijven, maar ík ben daar niet weg van. Het is toch altijd beter om eerst te kijken of het op te lossen is zonder pillen.....
Sterkte en voel je vrij gezellig mee te blijven posten ^O^
pi_105718254
@ Gewoonmezelf: wat goed zeg van de workshop! Ben je inmiddels al een beetje bijgekomen?

@ Sweetdancegirl: ik zit nog op heel weinig: 25mg, maar vanavond is het over met pillen breken en kan ik er een hele 50mg in gaan gooien. Ik ben benieuwd. Slapen lijkt nu iets dieper, maar word gewoon nog veel te vroeg wakker...

@Cafpow: hoe is het nu?

@Seasushi: wat een fantastisch nieuws! Kan me voorstellen dat het ook wel een beetje spannend is... Wat is het eerste dat je thuis gaat doen?

@Snepar: je bent hier altijd welkom! Ik herken je gevoel wel: toen ik jouw leeftijd was (man, nu voel ik me oud... :D ) had ik daar ook al last van. Ik ben toen uiteindelijk nadat ik na een relatiebreuk opeens helemaal instortte, toch maar naar de huisarts gegaan en hij heeft met toen doorverwezen naar een GGZ. Vond ik toen hartstikke eng, maar dat was wel ontzettend nodig.
Verder eigenlijk wat Murmeli zegt: eerst huisarts, psych en dan later eventueel ad's (en ik ben ook niet zo'n fan van huisartsen die ad's voorschrijven).
En inderdaad hier gewoon af en toe je ei naar toe brengen.

@Murmeli: nog rare dingen gebeurd nadat je gisteren verhoogd hebt?

Ben ik nu nog iemand vergeten? :D

Hier dus vandaag weer veel te vroeg wakker, maar voel me al drie dagen best ok. Ben vanalles aan het doen en straks ga ik even rennen en dan lekker koken :)
Kreeg gisteren wel een brief van het uwv dat ik volgende week nog even langs mag komen bij de arbeidsdeskundige. En op de een of andere manier schiet ik dan meteen weer in de stress :( Echt dat afleren zou zo fijn zijn.

En ergens heel ver weggestopt zit weer ergens een beetje dat weer aan de slag gaan gevoel. Ik ben er nog helemaal niet aan toe, maar ergens zit al een beetje iets te ontkiemen ofzo (of klinkt dit nu heel vaag?). Ik weet nog helemaal niet wat ik wil gaan doen, maar ben nu wel bezig met de eerste opdracht van de loopbaancoach. Misschien is dat het wel.

En verder werkt de creme voor m'n eczeem niet: sterker nog, het heeft alles verergerd en nu zit heel m'n gezicht vol rode vlekken die nu ook nog eens jeuken en pijn doen :(
pi_105718353
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:00 schreef Nyota het volgende:

@Seasushi: wat een fantastisch nieuws! Kan me voorstellen dat het ook wel een beetje spannend is... Wat is het eerste dat je thuis gaat doen?

En verder werkt de creme voor m'n eczeem niet: sterker nog, het heeft alles verergerd en nu zit heel m'n gezicht vol rode vlekken die nu ook nog eens jeuken en pijn doen :(
Goeie vraag eigenlijk wat ik als eerste ga doen. Waarschijnlijk als een kip zonder kop rondlopen oO<

Heb je die eczeem al lang? of nadat je met medicatie bent begonnen?
  zondag 18 december 2011 @ 12:19:13 #75
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105718685
Hihi als kip zonder kop rondlopen.... ;)

Mijn lichaam reageert heftig op de verhoging van ad's :( heb een raar gespannen gevoel.vind het heel stom. Maar hopelijk gaat het weg.
Ik zit nu in de trein met de dolly dots op mn ipod :X
Krijg zin om te dansen op she's a liar.... hihihi Woeiii!

Oh ik heb al 2 treinen gemist vanmorgen. Goed bezig he.
Edit: en de derde maar net gehaald...
pi_105719128
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:04 schreef seasushi het volgende:

[..]

Goeie vraag eigenlijk wat ik als eerste ga doen. Waarschijnlijk als een kip zonder kop rondlopen oO<

Heb je die eczeem al lang? of nadat je met medicatie bent begonnen?
Ik had t al een tijdje, maar wist niet dat het eczeem was. Het jeukte niet en het was ook niet droog, alleen rood. En nu is het echt droog, pijnlijk en het jeukt :(

Maar goed, denk dus niet dat het door de medicatie komt en ga morgen de huisarts maar bellen :(
  zondag 18 december 2011 @ 12:44:06 #77
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105719371
Klote van dat exceem zeg nyota
pi_105719834
quote:
1s.gif Op zondag 18 december 2011 12:37 schreef Nyota het volgende:

[..]

Ik had t al een tijdje, maar wist niet dat het eczeem was. Het jeukte niet en het was ook niet droog, alleen rood. En nu is het echt droog, pijnlijk en het jeukt :(

Maar goed, denk dus niet dat het door de medicatie komt en ga morgen de huisarts maar bellen :(
balen van dat exceem. Ik ben zelf super gevoelig voor exzeem en heb atopisch exceem ofziets. Wat ik je aan kan raden, is het vettig te houden dus bijv. met sudocreme..meestal kan het dan wel minder worden of overgaan.

Hier gaat het raar...wat beter dan gisteren, maar durf gewoon niet echt de woonkamer in vanwege alle kerstversiering..vanmorgen toen ik opstond en ging ontbeten hield ik het gewoon niet en barste in tranen iut, van het zien van de boom(ook al staat alles uit). En ook weer niet goed geslapen..moest 3x naar de wc en sliep en werd wakker de hele nacht.
Maar wel geslapen tot 11 uur, maar ik moet zeggen dat ik slaap maar niet uitrust..ik word mega moe wakker. En met hoofdpijn.
En lichamelijk ben ik gewoon mega-gespannen, ik voel me van binnen gewoon trillen en dat gevoel zorgt ervoor dat ik me mega-stijf voel.
NU ben ik aan het kijken of ik zo naar de blokker ga, om navulling voor een soort van lichtaansteker te kopen..maar de dag ziet er lelijk uit en ik heb geen zin om door de regen te fietsen.

Verder ff wat dvd's aan het kopieeren voor ma van een detective serie die ze momenteel volgt.
pi_105719908
Vraagje voor hier, gebruiken jullie kruidenthee om bepaalde negatieve gevoelens zoals stress/angst te verzachten, zo ja welke? Ik hou het op moment bij Kamille & Venkel.
pi_105720011
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:56 schreef STING het volgende:
Vraagje voor hier, gebruiken jullie kruidenthee om bepaalde negatieve gevoelens zoals stress/angst te verzachten, zo ja welke? Ik hou het op moment bij Kamille & Venkel.
dat is voor mij zo iets als een pleister op een geamputeerd been plakken.... :')
  zondag 18 december 2011 @ 12:59:13 #81
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_105720025
Bright mood van yogi.... lekkerrrr! Ik vind dat ik er blij van word. Is vast een placeboeffect, maar dat boeit niet.
pi_105720175
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:58 schreef seasushi het volgende:

[..]

dat is voor mij zo iets als een pleister op een geamputeerd been plakken.... :')
Bij mij gelukkig nog niet. Heb m'n huisarts er me aan moeten herinneren dat stress/angst op je maag slaat, toen ik zei dat ik pijn had in m'n borst en het erger werd bij vet eten. En laat zoiets als Venkel dat gevoel in je maag verzachten.
pi_105720223
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:59 schreef Murmeli het volgende:
Bright mood van yogi.... lekkerrrr! Ik vind dat ik er blij van word. Is vast een placeboeffect, maar dat boeit niet.
Thanks, de ingedrienten klinken iig goed wat betreft werking :7
pi_105721447
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:03 schreef STING het volgende:

[..]

Bij mij gelukkig nog niet. Heb m'n huisarts er me aan moeten herinneren dat stress/angst op je maag slaat, toen ik zei dat ik pijn had in m'n borst en het erger werd bij vet eten. En laat zoiets als Venkel dat gevoel in je maag verzachten.
sorry. Was ook een beetje een lompe opmerking van me.
Wat ik erg lekker vindt voor mijn maag, is de vanille soya drink van alprosoya. Het voelt aan of er een warm badje in je maag glijdt, en vanille is ook nog eens vriendelijk qua smaak en geur. Zal ook wel een placebo zijnn
pi_105721888
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:35 schreef seasushi het volgende:

[..]

sorry. Was ook een beetje een lompe opmerking van me.
Wat ik erg lekker vindt voor mijn maag, is de vanille soya drink van alprosoya. Het voelt aan of er een warm badje in je maag glijdt, en vanille is ook nog eens vriendelijk qua smaak en geur. Zal ook wel een placebo zijnn
No worries ;) Ik interpreteerde het als dat je voor jouw gevoel je het stadium voor dat soort oplossingen allang gepasseerd bent. Zou goed kunnen dat je je van soja drank beter voelt, omdat er tryptofaan in zit en laat tryptofaan nou de bouwstof zijn voor melatonine en serotonine. Een aanrader voor je gemoedstoestand trouwens, L-tryptofaan. Helpt tegen depressie, maar niet stress/angst.
pi_105722074
De zachtheid van de drank die je maag kalmeert zodat de stress minder wordt en de vriendelijkheid van de geur van vanille ( geeft veel mensen een geborgen gevoel) doet ook al een hoop.
pi_105722102
Ik vind zelf de geur van lavendel heerlijk rustgevend. :)
[b]Op dinsdag 27 januari 2009 21:01 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
We zijn gewoon een topic vol dysfunctional awesomeness! And proud of it!
pi_105722164
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 13:50 schreef seasushi het volgende:
De zachtheid van de drank die je maag kalmeert zodat de stress minder wordt en de vriendelijkheid van de geur van vanille ( geeft veel mensen een geborgen gevoel) doet ook al een hoop.
Ik voeg vanille toe aan het lijstje, bedankt :P

Voor mijn persoonlijke perikelen (langdurige stress/angst) alleen maar aan de koffie en nooit aan de thee.
Nu alleen maar kruidenthee :')
  zondag 18 december 2011 @ 13:59:30 #89
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105722458
Never mind.

[ Bericht 33% gewijzigd door beestjuh op 18-12-2011 15:01:53 ]
power to the people
pi_105725295
Jeetje beestjuh, da's niet niks hoor.

Je schrijft dat je al wel bekend bent met depressies: ben je er ooit voor behandeld? Niets is zo frustrerend om er steeds in terug te vallen... :*
  zondag 18 december 2011 @ 15:09:04 #91
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105725575
Ik heb al diverse behandelingen geprobeerd te ondergaan, ja. Helaas was mijn eerste ervaring met de hulpverlening een hele slechte, o.a. weinig vertrouwelijk met mijn verhaal omgaan en nare dubbelzinnige opmerkingen maken, waarna ik nooit meer een hulpverlener volledig heb durven vertrouwen. Ik klap dan gewoon dicht.

Dan is er nog de schaamte, waardoor ik nu ook weer mijn (veel te lang geworden) verhaal heb geknipt en niet weet of ik het moet terugplaatsen omdat het op een gegeven moment niet meer te editten is...
power to the people
pi_105725599
quote:
15s.gif Op zondag 18 december 2011 13:59 schreef beestjuh het volgende:
Never mind.
Vindt het alleen maar moedig en goed van je dat je je verhaal hier hebt gedaan.
Je hoeft er volgens mij geen spijt van te hebben dat je het hebt gedaan. Al lucht het alleen maar op, om het te delen met een stel wildvreemden.

Vind het erg goed van je dat je er nog best positief in staat, je ziet het licht aan het einde van de tunnel, ook al is het ver weg. Je gevoelens delen met anderen kunnen je hierbij helpen. Jezelf "sterk houden" tegenover je dierbaren gaat je uiteindelijk niets opleveren, alleen maar onnodig pijn.

Sterkte.
pi_105725750
Beestjuh, heb je dat hele verhaal nu weggehaald!?? Omdat toch niemand dat zou willen lezen !??

IK heb het iig wel gelezen. Erg aangrijpend. Ik hoop dat je ooit je draai kan vinden in je leven... en van de mooie momenten kan genieten. Probeer je neerslachtigheid te overwinnen! *hug*

PS. Ik kan me nog erg lekkere leuke foto's van je herinneren in 'Sexy en gewaagd'. Altijd gedacht dat zo'n aantrekkelijke vrouw haar leven wel op orde zou moeten hebben. Tot mijn spijt is dat klaarblijkelijk niet het geval ;(
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  zondag 18 december 2011 @ 15:15:57 #94
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105726002
Thanks STING, het opschrijven luchtte wel op hoor, al heb ik nog behoorlijk wat dingen buiten beschouwing gelaten. Het posten op Fok is misschien net een stap te ver geweest voor nu, het is toch wel een erg groot forum. Ik denk er over na, misschien plaats ik het straks weer terug, en anders maar niet. :')

'k Ga het echt proberen met papa te bespreken. En ik probeer zeker dat licht aan het einde van de tunnel te blijven zien, hoop maar dat het geen goederentrein is die op volle snelheid op me af komt.

Nu eerst maar eens voor mijn paardjes zorgen. O+
power to the people
  zondag 18 december 2011 @ 15:18:00 #95
64326 beestjuh
stupid little dreamer
pi_105726146
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:12 schreef Puntenjager het volgende:
Beestjuh, heb je dat hele verhaal nu weggehaald!?? Omdat toch niemand dat zou willen lezen !??

IK heb het iig wel gelezen. Erg aangrijpend. Ik hoop dat je ooit je draai kan vinden in je leven... en van de mooie momenten kan genieten. Probeer je neerslachtigheid te overwinnen! *hug*

PS. Ik kan me nog erg lekkere leuke foto's van je herinneren in 'Sexy en gewaagd'. Altijd gedacht dat zo'n aantrekkelijke vrouw haar leven wel op orde zou moeten hebben. Tot mijn spijt is dat klaarblijkelijk niet het geval ;(
Het zit nog onder ctrl-V.

Thanks voor je compliment. :* Maar ook die foto's plaatsen was ergens een uiting van mijn onzekerheid. Hopend dat wat bevestiging me goed zou doen, maar dat viel wel tegen!
power to the people
  zondag 18 december 2011 @ 15:23:14 #96
262 Re
Kiss & Swallow
pi_105726447
quote:
15s.gif Op zondag 18 december 2011 13:59 schreef beestjuh het volgende:
Never mind.
O+ :*
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_105726557
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:18 schreef beestjuh het volgende:

[..]

Het zit nog onder ctrl-V.

Thanks voor je compliment. :* Maar ook die foto's plaatsen was ergens een uiting van mijn onzekerheid. Hopend dat wat bevestiging me goed zou doen, maar dat viel wel tegen!
Tja, ik snap wel dat je het moeilijk vindt om je halve levensverhaal te posten...

En wat die bevestiging betreft... dat is typisch een vrouwending. Niks om je voor te schamen ;) Ik vond het iig geen straf om naar je slanke edoch gecurvde body te kijken :@
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_105727278
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 15:09 schreef beestjuh het volgende:
Ik heb al diverse behandelingen geprobeerd te ondergaan, ja. Helaas was mijn eerste ervaring met de hulpverlening een hele slechte, o.a. weinig vertrouwelijk met mijn verhaal omgaan en nare dubbelzinnige opmerkingen maken, waarna ik nooit meer een hulpverlener volledig heb durven vertrouwen. Ik klap dan gewoon dicht.

Dan is er nog de schaamte, waardoor ik nu ook weer mijn (veel te lang geworden) verhaal heb geknipt en niet weet of ik het moet terugplaatsen omdat het op een gegeven moment niet meer te editten is...
Dat helpt niet mee nee :N Maar misschien moet je het toch nog een kans geven en dan ook meteen aangeven dat dat je is overkomen. Dan kan er eerst gewerkt worden aan de vertrouwensband alvorens je verder gaat.

Denk er maar eens over na: als ik het zo lees is het in ieder geval niet iets waar je zelf heel gemakkelijk uit kunt klimmen.

:*
  zondag 18 december 2011 @ 15:44:36 #99
240052 NouMooiNiet
what's in a name...
pi_105727462
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 december 2011 17:32 schreef Nyota het volgende:
Ken je schematherapie?
Ik heb dat nu een aantal maanden, ben er erg blij mee!
Het klopt inderdaad dat het aangeboden wordt nadat andere therapieën niet bleken te werken.
Het is een hele andere benadering.

Ik ben al vanaf mijn 19e bezig met psychologen/psychiater/psychotherapeuten.
Nu ben ik 34 en eindelijk kan ik zeggen dat er iets is waardoor ik mezelf beter SNAP en waar ik echt iets mee kan. :)
"Without music, life would be a mistake." - Friedrich Nietzsche
pi_105727717
quote:
0s.gif Op zondag 18 december 2011 12:56 schreef STING het volgende:
We hebben ooit bij de natuurdrogist uit de buurt een soort kamille thee dacht ik gehaald toen ik heel erg overhoop zat met angst. Maar die thee deed echt helemaal niks bij mij. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')