Het is geen lap tekst hoor.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:44 schreef Avaron het volgende:
Sorry dat ik hier ''binnen kom vallen,'' maar ik wilde niet een topic openen omdat ik niet de aandacht zo op mezelf wil vestigen.
Ik zit sinds dit jaar in een depressieve periode waar ik maar moeilijk uit kom. Dit komt voornamelijk doordat ik ben gestopt met school omdat het fysiek te zwaar voor me werd. (Heb een chronische ziekte.) En ik heb sinds een paar maanden nul contact meer met familie terwijl ik uit een redelijk groot gezin kom.
Aangezien de feestdagen eraan komen merk ik dat mijn moodswings steeds erger worden. (Dit komt omdat ik al zo'n 5 jaar geen Kerst vier met de familie.) Het liefst lig ik de hele dag in bed met een deken over me heen. Ik herken mezelf ook niet echt meer omdat ik sneller geïrriteerd raak en me erg verslagen voel. Ik loop momenteel bij een psycholoog maar zal toch eens vragen of antidepressiva niet een idee is.
Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? Dat je totaal geen zin hebt in de feestdagen?
Sorry voor mijn lap tekst maar ik hoop dat dit wordt gelezen...
Dit is echt heel herkenbaar, dat van de feestdagen. Ik vier het dit jaar ook zo min mogelijk, maar wil toch wat doen, voor mijn ma. En deels ook als herdenking van mijn nu nog levende oma die in coma zit. Maar voor mij part kan kerst verdwijnen, de boom is zolang ik in de buurt ben ervan nog niet aangeweest omdat ik het niet echt aankan. En ieder beetje extra geluk maar mij nog somberder.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:44 schreef Avaron het volgende:
Sorry dat ik hier ''binnen kom vallen,'' maar ik wilde niet een topic openen omdat ik niet de aandacht zo op mezelf wil vestigen.
-----knip----
Zijn er meer mensen die zich hierin herkennen? Dat je totaal geen zin hebt in de feestdagen?
Sorry voor mijn lap tekst maar ik hoop dat dit wordt gelezen...
Dank je wel voor je reactie.quote:Op woensdag 21 december 2011 22:47 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het is geen lap tekst hoor.
Antidepressiva helpt echt. Ik wou dat ik er eerder mee was begonnen.
En aan de feestdagen doe ik al jaren niet meer. Verplichte gezelligheid, jakkes. Mijn verjaardag heb ik ook voor het laatst gevierd op m'n 14e.
Hey,quote:Op donderdag 22 december 2011 16:03 schreef Nyota het volgende:
Hi all,
Nou, nu anderhalve week aan de Sertraline en na de verhoging van zondag, word ik er vooral misselijk van. Bleh. Verder sliep ik nog steeds bagger en na telefonisch contact met m'n psychiater slik ik er nu een heel lage dosis Seroquel bij: op 12,5 mg heb ik vannacht toch liggen slapenEcht sinds tijden, wat fijn zeg. En ik hoef het niet elke dag te nemen, dus dat is fijn.
Het is alleen nog meer troep m'n lijf in, maar goed, anders is het ook niks.
Verder overigens niet heel top, ben benieuwd wanneer ik iets van de pillen ga merken. Afgelopen maandag een voor mij heftige sessie met m'n psych gehad en dat werkt de hele week na.. Morgen gesprek met de arbeidsdeskundige van het UWV en daar ben ik me nu al de hele week over aan het opvreten.
Kortom: eigenlijk is het gewoon allemaal bleh. Het positieve is dat ik wel aan de opdracht voor de loopbaancoach heb gewerkt, dus ben toch een soort van met de toekomst bezig op een positieve manier...
Was ik net weer gestopt (de 2e keer al sinds half augustus, toen ik weer begonnen was na jaren...) vertel jij me dat ik weer moet beginnenquote:Op donderdag 22 december 2011 16:09 schreef Gewas het volgende:
[..]
Hey,
Ik gebruik ook Sertraline. Schijnt dat je er de eerste twee weken heel slecht van kan gaan voelen. Voordat het bij mij echt helemaal werkte ging wel meer dan een maand overheen.
Misselijkheid is een vervelende bijwerking. Wat bij mij altijd helpt is een paar sigaretten roken.
Maar al met al werkt dat spul wel goed (bij mij in ieder geval).
Veel vrienden hadden me in de steek gelaten; steeds depressiever worden; mijn overgebleven vrienden hadden hele andere interesses dan ik; ik heb niks te vieren; etc.quote:Op woensdag 21 december 2011 23:34 schreef Avaron het volgende:
[..]
Dank je wel voor je reactie.Fijn ook dat de antidepressiva goed voor je werkt, ik zal het overwegen / overleggen met mijn psycholoog. En idd, verplichte gezelligheid, met jou kan ik iig praten! Mag ik vragen waarom je je verjaardag niet viert?
Oxazepam is wel fijn ja. Alleen jammer dat het zo snel minder goed gaat werken.quote:Op donderdag 22 december 2011 16:36 schreef Murmeli het volgende:
Hier nog steeds dat rare gespannen gevoel van de dope.
Net de psychiater gesproken, we kijken t nog een weekje aan.
Oxazepam werkt wel tegen dat gevoel dus als t heel erg wordt kan ik dat soms nemen.
Verder lijkt mijn stemming vandaag beter.
Gesprek bij arbo ging goed, psych gaat haar best doen om schematherapie voor me te regelen, dus ik ben wel tevreden.
Nu nog ff hopen dat dat klotegevoel weg gaat.
Hoe is het gegaan?quote:Op donderdag 22 december 2011 16:03 schreef Nyota het volgende:
Hi all,
-knip-
Morgen gesprek met de arbeidsdeskundige van het UWV en daar ben ik me nu al de hele week over aan het opvreten.
Wel goed geloof ik. Altijd even wachten wat er op papier komt, maar omdat ik nog volledig arbeidsongeschikt ben voor m'n eigen werk, nu zoeken naar iets passends. Dat komt er nu op neer dat ik nu op zoek ga naar vrijwilligerswerk, maar dat was ik al nadat t vorige niet zo goed beviel.quote:
Fijn, even ontspannen met deze dagen!quote:Op vrijdag 23 december 2011 19:10 schreef Nyota het volgende:
[..]
Wel goed geloof ik. Altijd even wachten wat er op papier komt, maar omdat ik nog volledig arbeidsongeschikt ben voor m'n eigen werk, nu zoeken naar iets passends. Dat komt er nu op neer dat ik nu op zoek ga naar vrijwilligerswerk, maar dat was ik al nadat t vorige niet zo goed beviel.
Verder was ik ook al gestart met een loopbaancoach en dat vond ie ook goed en kan ook bekostigd worden (wat niet nodig is, maar goed).
Verder had ik het idee dat ik wel goed bezig was en dat is altijd fijn te horen.
Al met al viel het dus mee en fijn dat ik nu zo de feestdagen in kan.
Thanks for asking!
Na een tijdje werkt je lichaam er aan en werkt het anders, bij mij was dat zo ongeveer een week.quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:18 schreef Nyota het volgende:
Wat is dat voor spul zeg die Seroquel... Heb gisteren voor de tweede keer een half tabletje op (12,5mg) om beter te kunnen slapen en lig echt helemaal knock-out. Echt niet normaal: een half freaking pilletje!!
Je zal dat spul maar in n hoge dosis moeten slikken waar het echt voor bedoelt is...
Ik wil t eigenlijk niet elke dag nemen... Hoeveel mg nam jij en was dat ook om beter te slapen?quote:Op zaterdag 24 december 2011 10:21 schreef ScarFace- het volgende:
[..]
Na een tijdje werkt je lichaam er aan en werkt het anders, bij mij was dat zo ongeveer een week.
In het begin was ik overdag er ook nog behoorlijk sloom van namelijk, nu is dat weg
Ja, ik vind ook bizar, dus doe ik maar voorzichtig..quote:Op zaterdag 24 december 2011 11:50 schreef Sylvana het volgende:
Ik slik elke avond voor het slapen 25 mg Seroquel tegen angst maar slaap er niet beter van. Dus wel apart dat je van zo'n lage dosis al knock-out bent!
Ik ben gisteren naar een concert geweest en het was echt geweldigHeb echt genoten, gedanst, gewoon lekker naar de muziek geluisterd en nergens aan denken verder
Was echt een geslaagd avondje uit! Vandaag maar een dagje bijkomen, maar dat is het wel waard
Naar de Heideroosjesquote:Op zaterdag 24 december 2011 12:29 schreef Nyota het volgende:
[..]
Ja, ik vind ook bizar, dus doe ik maar voorzichtig..
En waar ben je heen geweest?? Fijn dat het zo leuk was en goed te lezen dat het goed gaat!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |