abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 januari 2012 @ 16:06:34 #276
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106399927
ik vind 2012 al officieel kut.
mijn kat is ziek (hij heeft HCM, nu nog geen erge klachten lijkt het) en gisteren heeft een kennis/vriend (contact was beetje verwaterd maar had nog wel facebookconctact afentoe) zelfmoord gepleegd.
kutjaar.

ik wil betere antidepressiva...deze doen nog niks. kee heb ze pas 3,5 week... kan de tijd een beetje opschieten. life sucks.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106401464
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 16:06 schreef Murmeli het volgende:
mijn kat is ziek (hij heeft HCM, nu nog geen erge klachten lijkt het) en gisteren heeft een kennis/vriend (contact was beetje verwaterd maar had nog wel facebookconctact afentoe) zelfmoord gepleegd.
kutjaar.

ik wil betere antidepressiva...deze doen nog niks. kee heb ze pas 3,5 week... kan de tijd een beetje opschieten. life sucks.
Ik kan niet echt veel zeggen behalve sterkte omdat ik deels met dezelfde gedachtengang rondloop :X

Hier zijn we richting bieb geweest en ma wat bankzaken gedaan en nog een adresboek gezocht..
Maar van buiten zijn zou je je beter moeten gaan voelen maar bij mij is het juist andersom ik voel me er nog slechterdoor...

Bah..ik kruip maar weer ff mijn bed in
pi_106403300
quote:
kutjaar.

Shit he, dat is echt wel rot voor je :(

Sterkte! ^O^
pi_106405365
quote:
------knip----

Trouwens welke ad slik je nu?

Ik heb net gekeken en heb van ha alprazolam gekregen om te kijken of ik het zo kan uithouden tot de psych weer aan 't werk is,

Verder zit ik te twijfelen of ik de decaan en mentor(slc'er) niet nu al een mail 'moet' sturen.
Want ik heb dinsdag weer voor het eerst les en de woensdag een gesprek met de decaan en de donderdag een voortgangsgesprek met mijn slc'er...maar de situatie en ik liggen beiden nu compleet op zijn kop?

Wat lijkt jullie het beste?
  woensdag 4 januari 2012 @ 18:48:51 #280
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_106406467
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:24 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik heb net gekeken en heb van ha alprazolam gekregen om te kijken of ik het zo kan uithouden tot de psych weer aan 't werk is,

Verder zit ik te twijfelen of ik de decaan en mentor(slc'er) niet nu al een mail 'moet' sturen.
Want ik heb dinsdag weer voor het eerst les en de woensdag een gesprek met de decaan en de donderdag een voortgangsgesprek met mijn slc'er...maar de situatie en ik liggen beiden nu compleet op zijn kop?

ik heb paroxetine...
het moet gewoon gaan werken na een week of 4 a 6 dus ik moet nog ff afwachten. voor hetzelfde geld gaat het over een tijdje weer gewoon goed.

je kunt ze inderdaad vast een mail sturen. Maar vraag je vantevoren een paar dingen af om na te gaan of het ook echt zin heeft:
- wat wil je bereiken met het sturen van de mail?
- wat wil je dat zij doen nav jouw mail? wil je hulp van ze vragen bijvoorbeeld?
- heeft het (voor hen of voor jou) nut dat zij nu bepaalde informatie al krijgen, voor je straks dat gesprek hebt?

Als uit je antwoorden op deze vragen komt dat het zinvol is de mail te sturen, leg hen dan ook uit wat je wilt bereiken ermee, wat je voor eventuele actie van hen vraagt en wat de reden is dat je ze nu al inlicht en niet pas bij het gesprek.

Verder is het denk ik ook goed om in zo'n mail aan te geven wat je zelf al doet of gedaan hebt om jezelf verder te helpen en om jezelf (zover als mogelijk) naar school te krijgen de komende week.

Dit bedoel ik niet negatief hoor, ik denk namelijk dat het waarschijnlijk erg zinnig is dat je ze al op de hoogte brengt van de situatie, zodat zij vast weten wat er aan de hand is mocht je je bijvoorbeeld op het laatste moment toch ziek melden, of mocht je een keer de les uitlopen omdat het je teveel wordt ofzo.

Ik zet het zo neer, omdat ik denk dat ze er niet veel aan zouden hebben als je een mail zou sturen met alleen de mededeling dat het niet zo goed gaat en zonder uitleg of verzoek wat ze voor je zouden kunnen doen oid.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_106411508
quote:
kutjaar.

Jeetje, heftig zeg, gecondoleerd.

Probeer nog even vol te houden. Wie weet gaat het volgende week al weer een heel stuk beter :)
pi_106411570
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 00:40 schreef cafpow het volgende:
@ pannekoeken
Wat voor hulp krijg jij? Want bij mij waren er altijd 4 rotgasten op school die mij altijd pestten. Maar een keer toen ik me zo rot voelde knapte er iets en begon te schelden en te vloeken en te rammen tegen deuren puur omdat ik aan dat pesten moest denken.
Sindsdien gaat het veel beter ondanks dat ik nog wat onzeker ben en faalangst heb ed.
Ik krijg geen hulp, nooit besproken met iets/ iemand. Weet niet wat voor 'n hulp ik nodig zou hebben/ mij zou helpen..
Het is ook zo'n grote stap ;(
pi_106411745
quote:
1s.gif Op woensdag 4 januari 2012 18:24 schreef cafpow het volgende:

[..]

Ik zou mailen, je kunt dan rustig nadenken over wat je mailt, even alles op papier zetten. Is wellicht voor hun ook handiger, dan weten ze hoe het nu met jouw gaat. Kunnen ze wellicht het gesprek van woensdag/ donderdag beter voorbereiden?

Verder inderdaad wel wat Murmeli zegt, (goede handvaten!).
Ik denk dat je vooral goed na moet denken over wat je van hun verwacht :) . Daarbij ook wat ze van jou (op dit moment) kunnen verwachten.
pi_106412530
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:33 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Ik krijg geen hulp, nooit besproken met iets/ iemand. Weet niet wat voor 'n hulp ik nodig zou hebben/ mij zou helpen..
Ik zou zeggen ga op zoek maar hulp. Al is het maar iemand waar je 1x in de zo wel tijd je verhaal kwijt kan zonder erop afgerekend of beoordeeld te worden.
En je moet maar denken dat je op zoek moet naar een nieuw pad en dat iemand anders je compas speelt zodat je in de juiste richting blijft gaan.
pi_106412835
Ik ga komende dagen waarschijnlijk ff alles op "papier" gooien en dan kan ik later dingen aanpassen en als als het maandag nog slecht(er) gaat dit dan gelijk maar versturen :)

Trouwens ik merk wel dat ik erge moeite heb met het feit dat er na weken zo intensief contact met familie er nu absoluut geen contact meer is. En ik voel me daardoor behoorlijk alleen/eenzaam ;(
  donderdag 5 januari 2012 @ 03:51:28 #286
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106427028
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 januari 2012 23:01 schreef cafpow het volgende:
Stilte ....

Vandaag met de HA gebeld hij heeft me een soort angstremmers gegeven als tijdelijke oplossing, voor in ieder geval betere nachtrust. Heb net de 1e ingenomen(maar 1 lijkt mij en ma teveel dus maar een halve gedaan.) en even kijken wat het met me doet.
Verder heb ik mezelf wel uit bed weten te slepen en bed verschonen en 's avo da douchen..maar that's it en ben compleet gesloopt.

Verder heb ik nog die enorme lusteloosheid en het verdriet zolang ik er niet aan hoef te denken gaat het wel ok. Maar soms hakt het er toch gigantisch in..
En volgende week weer naar school en daar heb ik echt de minste zin in. Eigenlijk door hoe ik me nu voel wilik gewoon ermee stoppen.
Maar de 1e week doe ik gewoon ultra rustig en de week daarna hetzelfde tot et gesprek bij de psych..die mij dan hopelijk in de juiste richting kan duwen..
Niet fijn om te horen.
Volgens mij kunnen antidepressiva echt helpen. En intensievere hulp.

quote:
kutjaar.

Gecondoleerd ...

quote:
1s.gif Op zondag 1 januari 2012 22:47 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
JAAAAA lief en ik hebben een trouwdatum geprikt! op maandag 13 mei 2013 gaan wij trouwen!! dan gaan we samen een midweek op vakantie en als we terug komen geven we een groot feest voor de mensen die ons lief zijn! ik ben helemaal happy! en ik kan zeggen dat ik volgend jaar ga trouwen!!!

sorry voor deze egopost! :$
Gefeliciteerd. *O*

quote:
0s.gif Op zondag 1 januari 2012 18:43 schreef Pannenkoeken het volgende:
-
Welkom. Herkenbaar gevoel. Veel mensen zullen het helaas ook niet begrijpen.
Als je het niet aan de buitenkant ziet, is het er niet. Tenminste, zo denken veel mensen helaas.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_106434451
quote:
0s.gif Op woensdag 4 januari 2012 20:33 schreef Pannenkoeken het volgende:

[..]

Je kunt altijd even bij de huisarts navragen of die nog ideeën heeft erover, die kunnen vaak al wel je een zetje in de goede richting geven.

Aan de rest met wie het niet goed gaat, heel veel sterkte!
pi_106434753
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 03:51 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Niet fijn om te horen.
Volgens mij kunnen antidepressiva echt helpen. En intensievere hulp.

[..]

Gecondoleerd ...

[..]

Gefeliciteerd. *O*

[..]

Welkom. Herkenbaar gevoel. Veel mensen zullen het helaas ook niet begrijpen.
Als je het niet aan de buitenkant ziet, is het er niet. Tenminste, zo denken veel mensen helaas.
Madame waarom vind je het niet fijn om te horen?
Want eigenlijk is het juist positief..want ik krijg die alprazolam tijdelijk tot er met de psych gekeken kan worden wat volgens hun de beste oplossing en of medicatie is. maar mijn psych is pas over 1,5 week weer terug en deze medicatie is dus een overbrugging..tot er beter gekeken kan worden wat evt. beter is voor mij.
Verder doel ik met het willen stoppen op school...ik pieker er gigantisch over en had al niet veel zin/motivatie voor het gebeuren rondom oma ...nu nog minder.
  donderdag 5 januari 2012 @ 18:44:19 #289
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106449236
Niet fijn om te horen dat het niet zo goed gaat. ;)
pi_106449322
quote:
2s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Niet fijn om te horen dat het niet zo goed gaat. ;)
Ach, uiteindelijk zal het wel weer overgaan..al is het over 1 dag of 1 jaar.. ;)
pi_106449424
Hier gaat het ineens ook minder. Dinsdag met een nieuwe behandeling begonnen en sinds dinsdag compleet gesloopt thuis en 's ochtends half jankend uit bed en drie dagen op rij spontane huilbuien.

Kamp ook met enorme vermoeidheid en spanningen in hoofd,nek, schouders en buik. Op bed liggen werkt niet in bad gaan niet. Voel me gesloopt en kut momenteel. Even doorbijten en dan straks gewoon op tijd naar bed.
Wie dit leest is een lezer van dit.
pi_106449705
Wat voor behandeling heb je nu dan? Wel balen dat het nu psychisch en lichamelijk weer minder gaat. Sterkte!

Hier na een week verlof vandaag weer op de afdeling en ik had echt nergens zin in, kon me nergens toe zetten en heb van 10-13 uur en 14-16 uur geslapen. Nu weer een paar uurtjes thuis, vannacht in de kliniek slapen en morgen op weekendverlof :) Denk dat ik vanavond maar even een gesprek ga aanvragen over hoe het gaat als ik op de afdeling ben..
pi_106450540
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 18:54 schreef Sylvana het volgende:
Wat voor behandeling heb je nu dan? Wel balen dat het nu psychisch en lichamelijk weer minder gaat. Sterkte!

Hier na een week verlof vandaag weer op de afdeling en ik had echt nergens zin in, kon me nergens toe zetten en heb van 10-13 uur en 14-16 uur geslapen. Nu weer een paar uurtjes thuis, vannacht in de kliniek slapen en morgen op weekendverlof :) Denk dat ik vanavond maar even een gesprek ga aanvragen over hoe het gaat als ik op de afdeling ben..
Een dagbehandeling van drie dagen in de week met blokken van anderhalf uur. Vooral structurerend en inzichtgevend van aard maar aangezien ik een half jaar geleden (hopelijk) eenmalig psychotisch ben geweest ben ik nog supersnel moe. (rond 13.30 uur begin ik echt te denken: boh ik trek het niet meer zo moe. Er is wel vooruitgang want een paar maand terug was ik om 9 uur al moe als ik om half 9 opstond. En slapen kan ik niet zomaar, alleen liggen en kijken in een zwart niets) Behoorlijk klote dus.
pi_106451307
Soms is het net alsof jullie hier elkaar proberen te overtreffen met zielig zijn..
Toch vind ik het wel mooi leesvoer soms.
pi_106451560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 19:27 schreef Bombshell het volgende:
Soms is het net alsof jullie hier elkaar proberen te overtreffen met zielig zijn..
Als je niet weet waar je over praat blijf dan weg man, lul.
  donderdag 5 januari 2012 @ 22:26:11 #296
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_106461258
quote:
Als je dit leest voor je vermaak, ben je echt enorm kansloos.
Rot op.

Ik voel me weer in één woord verschrikkelijk. }:|
pi_106461520
quote:
Nou dan krijg jij bij deze de oorkonde voor zieligste persoon van week 1 2012! Jezus wat ben je een droeftoeter als je moet teren op andermans ellende! Daar heb ik echt geen woorden voor!
S. 2014
J. 2016
pi_106461664
Niet op reageren
pi_106461752
quote:
0s.gif Op donderdag 5 januari 2012 22:35 schreef Pannenkoeken het volgende:
Niet op reageren
Juist negeren jullie doen het hartstikke goed hier in het topic O+

Zelf ga ik ook weer door een achtbaan dus, Ik snap het allemaal wel alleen zelf niet zo zin om alles uit de doeken te doen en hier alles te beschrijven.
pi_106461896
Ik vind het vervelend dat jullie je allemaal zo rot voelen, en dan heb ik op dit moment ook niet echt het gevoel hier nu op mijn plaats te zijn, maar aan de andere kant, is het misschien positief om te lezen dat er ook weer licht in die tunnel komt,

Met mij gaat het dus eigenlijk wel goed op het moment, We hebben een trouwdatum geprikt, en ik heb mijn moeder gevraagd of ze mijn jurk wil maken, en samen hebben wij een patroon uitgekozen wat vandaag ook geleverd is :D

Morgen ga ik bellen om de datum vast te leggen, dan gaan we mijn schoonmoeder bellen om ht nieuws te vertellen en zaterdag gaat mijn lief, zijn getuige vragen onder een etentje! Mijn leven is zoet op het moment! Ik ga over een maand of 2 vragen of ik mijn paroxetine mag halveren, Ik denk dat dat kan, en daarbij als we getrouwd zijn willen we graag kindjes, en dat is met paroxetine niet aan te raden!

anyway dat was het weer even, Ik lees mee en als ik iets nuttigs te melden heb voor jullie dan zal ik dat zeker doen! Dikke knuffel voor jullie :*
S. 2014
J. 2016
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')