Waarin zeek ze jou af dan? Als je dat wilt zeggenquote:Op zondag 1 januari 2012 14:41 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Goeiemorgen!
Nou het nieuwe jaar is goed begonnen, vanmorgen even verplicht naar opa en oma, en mijn oma vond het nodig om mij even lekker af te zeiken, en ook mijn lief even af te kraken, En daar op dat moment heb ik het besluit genomen dat ik er nu echt klaar mee ben! Ik hoor al jaren alleen maar gezeik en wordt afgekraakt en nu ben ik er klaar mee, 2012 zal voor mijn grootouders de boeken ingaan als het jaar waarin ze 1 kleinkind definitief hebben afgestoten!
Mijn oma vind altijd een reden om kritiek te leveren, Toen ik na veel tegenslag mijn diploma haalde via een thuisstudie, kreeg ik in plaats van een felicitatie, een sneer, dat ze nooit gedacht had dat ik het zou redden en dat het vast op t nippertje was,(een cijferlijst met 8-en en 9-ens) En vandaag moest mijn relatie er aan geloven, Ik ben dom bezig want die jongen heeft geen goed inkomen, en hij is lui enz enz, Mijn familie is erg op geld gericht, en iedereen die daar niet aan mee doet, telt niet mee, Ik heb liever iemand die gezond is, en met hart en ziel van mij houdt dan iemand die tonnen per jaar verdiend! Anyway, eigenlijk was het de spreekwoordelijke druppel!quote:Op zondag 1 januari 2012 15:49 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Waarin zeek ze jou af dan? Als je dat wilt zeggen
Goed dat je gepost hebt!quote:Op zondag 1 januari 2012 18:43 schreef Pannenkoeken het volgende:
Ik kom meeposten, omdat ik het nu even niet meer weet..
Ik ben 22, heb in juli mijn HBO diploma gehaald en ben meteen daarna (ervoor eigenlijk al) gaan werken bij het bedrijf waar ik eerder stage gelopen had (jaarcontract; bij goed functioneren verlenging). Ben verhuisd, kocht een auto. Woon nu alleen in een dorp dat ik eigenlijk niet ken, waar ik niemand ken. Omdat ik hier een huis kon huren, dichtbij het werk. 1,5 km van m'n familie. Heb geen relatie.
Opzich gaat het allemaal prima, werk van 8-5.
Ik voel me alleen erg eenzaam, heb regelmatig het gevoel dat ik waardeloos ben. Niemand die dit weet, voor mijn gevoel kan ik dit ook met niemand delen. Ik heb ook het gevoel dat ik soms beter dood kan zijn, dat niemand mij dan mist. De vrienden die ik heb, mailen we regelmatig over hoe het gaat op het werk enz. Zo'n 3-4 keer per jaar spreken we wat af.
Aangezien ik me voor mijn gevoelens schaam, vertel ik alleen de goede dingen. Want het gaat ook heus wel goed, voor een deel.
Zodra ik op het werk kom en bijv. mijn baas is chagrijnig, denk ik dat dat door mij komt. Als ik iets vraag en ik krijg een kortaf antwoord, denk ik dat het een stomme/ suffe/ onzinnige vraag is. Immers het ligt aan mij. Als ik een keer iets niet goed doe, of iets te laat af heb, dan is mijn eerste gedachte; ik functioneer niet, eind mei ben ik werkloos, dan zijn ze blij dat ze van mij af zijn. Regelmatig heb ik ook dingen op tijd af, maar dit is in mijn ogen vanzelfsprekend en logisch. Met andere woorden, ik boor mezelf de grond in. Mijn zelfvertrouwen is dan ook erg laag.
Dit is allemaal erg vermoeiend, en ik weet ook even niet meer hoe ik hier vanaf kom, ik kan er met niemand over praten (dat kan vast wel, maar niemand weet dat ik zo over mezelf denk/ tegen mezelf doe, is daardoor nogal een grote stap).
Hoe kom ik die drempel over dat ik er over kan praten, of wat kan ik anders doen?
Edit: ik heb trouwens heel lang getijfeld voordat ik hier ging posten, ik voel me echt een aansteller tov jullie. Maar ik wil hier toch uitkomen voordat het erger gaat wordne.
Het is niet dat ik ze verder nooit spreek, met eentje ben ik afgestudeerd zag ik toen (tot juli) dus dagelijks. Daarbij hebben we vaak contact via mail/ facebook.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:15 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Goed dat je gepost hebt!![]()
Je vrienden 3 a 4 keer per jaar zien is wel erg weinig
Als het echt zo erg is met je, dan zou ik er echt even wat proffesionele hulp bij halen, en daar wat spoed achter zetten. Ik weet even niet uit mijn hoofd wat je hebt aan hulp, maar ik vind dat je hier iets aan moet doen.quote:Op zondag 1 januari 2012 18:18 schreef cafpow het volgende:
@gewoonmezelf
Laat je oma maar lekker lullen. Het is grotendeels onzin.
Hier lig ik eigenlijk al 4 dagen op bed..en heb geen kracht meer.
En eigenlijk wil ik niet meer verder..het enige waar ik aan kan denken is dat ik bij mijn oma wil zijn en niet verder wil zonder haar(ook al zaten en duizenden km tussen ons.) ik heb gewoon gee zin meer erin. Het kan me allemaal niet schelen.
Ik drink vocht omdat het moet en eet alleen het nodige.
En ik wil echt niks anders dan bij oma zijn, ik zou zelfs al mijn armen en benen eraf hakken als dat ervoor zou zorgen dat ik bij mijn oma kon zijn.
En mijn ma herhaald constant dat mijn oma mij gelukkig wilde zien en dat ik heel belangerijk voor haar was.
Maar dat weet ik wel maar dat helpt echt niks...
Hmmm das wel ongezellig als je ze zo weinig ziet.quote:Op zondag 1 januari 2012 19:37 schreef Pannenkoeken het volgende:
[..]
Het is niet dat ik ze verder nooit spreek, met eentje ben ik afgestudeerd zag ik toen (tot juli) dus dagelijks. Daarbij hebben we vaak contact via mail/ facebook.
Maar echt afspreken om iets te doen 3/4 per jaar idd. Allemaal een relatie, dus gaan veel dingen met hun vriend doen, ik ben nog single, kan dat dus niet.. en ga niet 3e wiel aan de wagen spelen, dat ben ik zat.
Maar is wel erg eenzaam zo
Ik werk op het kantoor van een productiebedrijf, met 10 andere kantoormedewerkers (gemiddelde leeftijd 40+) en in productie veelal uitzendkrachten, wel van mijn leeftijd. Maar die werken er dus maar heel kort + veel afwisseling. Dus wel veel contact mee, maar oppervlakkig, want kort.quote:Op zondag 1 januari 2012 21:26 schreef Murmeli het volgende:
[..]
Hmmm das wel ongezellig als je ze zo weinig ziet.
Zijn er geen collega's die single zijn en dat je daar wat mee kan gaan ondernemen? of is er een stad daar in de buurt (of misschien kan dat ook in het dorp zelf) waar je vrienden kan gaan maken?
en verder: denk je altijd al zo negatief over jezelf, of is dat gekomen sinds je alleen in dat dorp woont? Als je het altijd al hebt, en dus ook toen je nog een wat drukker sociaal leven had, dan zou ik er misschien toch eens mee naar de huisarts gaan denk ik.
Als het nu is gekomen sinds je je zo alleen voelt, dan kan je proberen om je sociale leven toch weer wat op te vijzelen. Of evt zelfs toch weer naar een wat grotere plaats te verhuizen waar meer te beleven is?
In ieder geval sterkte en welkom.
en jezelf een aansteller vinden moet je niet doen, dat is zonde. het is al vervelend genoeg dat je je zo voelt.
Vreselijk is dat he, wat kinderen elkaar aan kunnen doenquote:Op zondag 1 januari 2012 22:57 schreef cafpow het volgende:
@pannekoeken
Dat stuk over toen je gepest werd is heel herkenbaar. In de brugklas werd ik ook gepest en ging in een bushokje zitten tijdens de pauzes...
Ik denk dat je dat deel een plek moet geven wil je jezelfbeeld opkrikken.
Ik zou dolgraag vertellen hoe, maar dat is bij iedereen weer anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |